oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 31. 06:50,  Sütőtökös krémsajt és Donald Trump tökből 83 komment

2015. október 31. 06:50 Határátkelő

Sütőtökös krémsajt és Donald Trump tökből

Gabriella már néhányszor ellátott minket az Egyesült Államokból képekkel különböző ünnepek, nevezetes napok kapcsán. Így történik ez ma is, amikor a Halloweenből kapunk egy kis ízelítőt. A töklámpás, a félelmetes maszkok és jelmezek, dekorációk, a „Trick or Treat” modern hazája az USA (noha az ünnep, mint a poszt első mondatából is kiderül, kelta eredetű), de egyre több országban vannak jelen a szokások egyes elemei.

6_27.jpg

„A Halloween ősi kelta hagyományokból kialakult ünnep, amit elsősorban az angolszász országokban tartanak meg október 31-én. Az egyik legfontosabb ünnep itt Észak-Amerikában. 

Már október első hetétől kezdve halloweeni lázban égnek az emberek. Főként a gyerekes családok hetekkel korábban feldíszítik a házaikat töklámpásokkal, pókhálókkal, ijesztő zombi, szellem figurákkal.

Mindenki talál bőven ötletet a boltokban a házak dekorálására.

5_32.jpg

4_38.jpg

Pékség

7_20.jpg
Tökhegyek mindenfelé

8_17.jpg

Halloweenkor jelmezbe öltözött gyerekek róják az utcákat, akik "Trick or treat!" azaz "Cukrot vagy csínyt!" felkiáltással fogadják az ajtót nyitó felnőtteket. Elméletileg a felnőttek választhatnak, hogy csínyt kérnek vagy édességet adnak a gyerekeknek. Természetesen ez utóbbi a jellemző, úgyhogy a boltok polcai Halloween előtt roskadoznak a különböző édességektől. A boltok dekorációját sem aprózzák el. :)

A jelmezek megvarrásával sem kell feltétlen otthon "bajlódni", hosszított nyitvatartással várnak mindenkit a jelmezboltok. Attól függően, kinek mi a kényelmes, szín, korcsoport vagy téma szerint lehet válogatni a kosztümök közül.

Képeslapot is lehet/szokás/móka itt küldeni.

18_4.jpg

Limitált kiadású halloweeni csemegék:

19_3.jpg

Sütőtök szirupos popcorn

21_2.jpg

Tökös-szellemes mályvacukor

22_1.jpg

Sütőtökös krémsajt. Mennyei!

Halloweeni lakásdekoráció minden mennyiségben.

A töklámpás Halloween legtradicionálisabb szimbóluma.

27_2.jpg

28_2.jpg

Kórház szülészeti osztályának előcsarnokában.

30.jpg

Még tökfaragáskor is kihagyhatatlan téma az amerikai elnökválasztás. :) "

29.jpg

A moderálási alapelveket itt találod. Ha pedig az Egyesült Államokról akarsz híreket, érdekességeket olvasni, ide kattints!

Csináljunk egy sorozatot a határátkelők egy napjáról – akinek van kedve, az végigfotózhatná (vagy videózhatná) egy napját, és ha elküldi nekem pár soros leírással (a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com címre), érdekes képet kapnánk a mindennapokról. Remélem, lesz kedvetek hozzá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó Halloween Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr858037528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.10.31. 06:51:34

Biztos jò buli...

Golf2 2015.10.31. 07:01:37

Tökmindegy csak buli legyen!

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.10.31. 07:06:58

Köszi az írást, érdekes volt.
Tőlem rém idegen az egész.
:)

DieNanny CH 2015.10.31. 07:19:19

Jópofa!
Itt persze annyira nincs jelen a dolog. Bár pár hete lehet venni az egyik nagyáruházban kísértet alakú vaníliás jégkrémet...

SzZoole 2015.10.31. 08:09:26

" A töklámpás, a félelmetes maszkok és jelmezek, dekorációk, a „Trick or Treat” hazája természetesen az USA, de egyre több országban vannak jelen a szokások egyes elemei."
Az USA?Ez biztos?
En eddig azt hittem,hogy máshonnan eredeztetik ez a történet.....

csőcsere 2015.10.31. 08:36:14

Szuper, hogy a mindennapi életből és jellegzetességekből vannak a fotók! Állati jó!
Köszi, szuper poszt.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.31. 09:11:46

@Zoole[uk]: Máshonnan ered az tuti, de ők fejlesztették tökélyre ezt az ünnepet.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.31. 09:13:26

@Zoole[uk]: Igen, ez így elég pontatlan. Ez egy kelta ünnep, eredetileg semmi köze nem volt az Államokhoz.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.10.31. 09:13:45

Sajnos itt nagyon elterjedt ez az ünnep a kilencvenes évek elejétől. Annyira, hogy mára kialakult egy erős antimozgalom is. Éppen az előbb kaptam meghívást a FB-oldaluktól: www.facebook.com/NeNaHalloween/

szakasz2 2015.10.31. 10:09:55

Nagyon szomorú, hogy ezt - az eredetileg valószínűleg normális - szokást, illetve annak teljesen elüzletiesített változatát átvesszük Európában. Persze, hogy a csapból is ez folyik, hiszen a kereskedők elemi érdeke minél nagyobb forgalmat generálni - ezért kell nekik minden "ünnep" és esemény, mint a falat kenyér (lásd Valentin-nap, Húsvét, Karácsony,...).

Az egész a fogyasztói társadalom sajnálatosan leghűebb kifejezője:
- olcsó távol-keleti munkaerő által nagy tömegben gyártott, többnyire silány minőségű, így relatíve olcsó műanyag "jelmezeit" erőltetik rá a gyerekekre, meg a fogékony felnőttekre
- minden bizonnyal már a gyártás is kellően környezetszennyező, de a felesleges jelmezek illetve a november elején kidobott többi használt műanyag igen erős környezetterhelést jelenthet
- a tömegével gyártott és bezabált cukor egészségügyi vonzatait nem is kell részletezni: csodálkozunk, hogy egyre elhízottabbak és betegebbek a gyerekek?
- nem beszélve arról, hogy mit is tanítunk amúgy a gyerekeknek: idegenektől ne fogadjon el édességet! Ja okt. 31. az kivétel - de miért is?
- egy svájci újságírónő fogalmazta meg nagyon találóan (www.tagesanzeiger.ch/zuerich/stadt/halloween-gute-sache-oder-aergernis/story/17445485): "El kell engedni a gyereket, mert ugye mindenki más is megy. Ez zsarolás. Az egész Halloween is egy szervezett zsarolás. A gyerekek jelmezben becsöngetnek, azt visítják, hogy "Trick or Treat" és ha nem adsz nekik édességet, akkor mustárral be kenik az ajtódat, vagy tojást dobnak a faladra... És zsarolni ma sem fogom magam hagyni."

Mr Pickles 2015.10.31. 10:14:36

Kelta hagyomány, Angliából terjed át az USAba.
A kislányom nagyon lázban volt a héten voltak is pár baba buliba ahol kilehetett öltözni.

Határátkelő 2015.10.31. 10:22:22

@Zoole[uk]: Gondoltam, elég, ha a poszt első mondata a kelta eredetről szól, de azért beleírtam a felvezetőbe is utólag. :)))

Csodabogár 2015.10.31. 10:35:18

Sajnos minden hülyeség, ami persze üzletet is jelent a megfelelő árusoknak, átterjed hozzánk Amerikából. Magyarország, ki tudja miért lihegve veszi át ezeket az üzleti fogásra épült szokásokat. Ez történt a Valentin nappal is. Mellesleg az anyák napja is tudtommal az USA-ból származik, ami szintén jó üzlet a virágosoknak. Ez utóbbit már régen átvette egész Europa, a többivel csak mi vagyunk az élen.
Szerintem a szeretet és az öröm okozást nem lehtne egy naphoz kötött dolog. Ha én valaha is csak Valentin napon kaptam volna virágot a hozzám tartozó férfitől, akkor gyorsan vége lett volna a kapcsolatnak.

DieNanny CH 2015.10.31. 11:20:58

@szakasz2:

Szerintem nem gond ez a bulis nap.
Aki szomorúan akar ünnepelni, annak ott van nov.1 és 2.
Okt. 31-én meg miért ne bulizzunk. A farsang amúgy is beszorul az épületekbe, azon belül is szinte csak óvodákban, ált. iskolákban van.
A velencei meg brazil karneválok amúgy is itt megvalósíthatatlanok, ezért nem érzem, hogy gond lenne a mai nap.

(Még ausztriai aupair-koromban egy baráti családnál rákban meghalt az anyuka. Az apuka a temetésre való meghívón külön írta, hogy senki ne jöjjön feketében, és hozza mindenki a gyerekét - fiatal házaspár volt, minden barátjuk gyerekes. A gyerekeknek kézműves foglalkozás volt tartva, meg buli. Mert az apa azt mondta, ő a felesége életét akarja ünnepelni. Az élete pedig csupa vidámság volt. )

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.31. 11:31:14

Belekerül minden évben néhány fontomba ez az "ünnep".
A fiam ma megy először valamelyik barátjával gyűjtögetni.
Nekem alapjában nem lenne bajom az egésszel ha nem ment volna el valami agyament horror-zombi-szörny vonulatra.

P.Elliot 2015.10.31. 11:36:58

@szakasz2: Nem kell ennyire az uzleti reszet hangsulyozni hiszen minden unnepre koltenek az emberek...
Egyszeruen egy jo buli a gyerekeknek, ki lehet oltozni, egyaltalan nem kell vasarolni a jelmezt hanem valamibol lehet valamit csinalni amit fel lehet venni. Megindul a szulok es a gyerek fantaziaja hogy mit. En imadom nezni a bekopogtato kolkoket hogy mikbe oltoztek, mar a gyerekem felnott de megis el szoktam neha menni a parkbeli gyerekmurira kosztumoket nezni. Van szulo aki alkot nagy dolgokat foleg ha tud varrni. Ez a szulonek legalabb akkora orom kitalalni es megcsinalni a gyerek jelmezet, ket felejthetetlen ilyen van az emlekeimben, egy kicsi masfel eb koruli kislany ami ott togyogogott egy ismert rajzfigura tokeletesen megvarrt jelmezeben a szulei kozott es micsoda tomeg vette korul amuldozva hogy mintha a filmbol lepett volna
ki, meg egy 10 ev koruli kisfiu aki egy olasz 1500-as evekbeli barsony ruhat es kalapot viselt, ruhaja, barsonycipoje, arca eszmeletlenul jol nezett ki, o is egy festmenyrol jott le, szoval egy ilyen murin a felnott is remekul szorakozik, a gyerekek meg plane.
Az emberek meg nem sajnaljak azt a kis cukrot meg csokit a bekopogtato gyerekektol, sok helyen a felnottek is rendeznek kosztumpartikat odahaza.
Jo buli, na, nem kell mindig mindenben az uzletet keresni.

Itt egy jopofa video amit egy musorvezeto keresere kuldtek be a szulok hogy mit szolt a gyerekuk amikor azt mondtak neki hogy akarattal vagy veletlenul megeszegettek a cukrot csokit amit gyujtottek.
Mert ez az edesseggyujtes nagy dolog am. Ezen a napon a szulo nemigazan szol bele hogy mennyit eszik belole es amit gyujtott az hetek-honapokig eleg, lehet belole szemelgetni...

www.youtube.com/watch?v=RK-oQfFToVg

2015.10.31. 12:12:06

Koszonom szepen a kepeket, azt hiszem, ha valaha is eljutok az USA-ba, en erre az idoszakra idozitenem, az a kepeslapos reszleg kulonosen erdekel! :D

Amugy pedig pukkadjatok meg, savanyujoskak, akik ennyire tiltakoznak a Valentin-nap meg a Halloween ellen! :D Az az igazsag, hogy azoknak, akiknek az osz, a telbe atfordulas a kedvenc idoszakuk, rettenetesen keves szabadnapot kapnak ennek kielvezesere, megunneplesere, pedig az egesz Eszaki Felteken negy evszak van, es mindegyiket erdemes egyforman megunnepelni. A telimadoknak ott a karacsonyi szunet, a nyarimadoknak a vakacio, a tavaszmaniasoknak a husvet, nekunk meg csak ez jut, hat akkor ennek is orulni kell. Ha nem lenne, nem lenne kisebb az idiota fogyasztoi tarsadalom, csak hamarabb kezdodne el a karacsonyi zene a boltokban... Brrrr... Egy kicsit azert kellenek a zombik a kirakatban elotte, nem? Naugye. De ha nektek nem is tetszik, kepzeljetek, van akinek ez az igazi karacsony! :D

Olcso jelmezt venni szerintem is hulyeseg, es en se tamogatom a tulfogyasztast, de, akarcsak az osmagyar autentikus Farsang alkalmaval, ugyanugy meg lehet oldani kreativan is, sot, lenyegeben errol kellene, hogy szoljon... Es igen, a cukorkak rosszak a fogaknak, egeszsegtelenek es elhiznak tole a gyerekek, hala Istennek az en osmagyar autentikus gyerekkoromban csak a Mikulas akart hozni, de en ot is elkergettem gyerekkoromban, gyuloltem a csokoladet, az edesseget, es amikor elvittek a szuleim a piacra, foldon fetrengve tomboltam, hogy menjunk mar haza, latni se birom a karamellat!!!!! Bizony.... Uramatyam... Azokban az orszagokban, ahonnan a Halloween szarmazik, nincsen ilyen, csakgyerekeknek Mikulas December 6-an, ezeknek a gyerekeknek ez van helyette, ami a csalad helyett inkabb csak roluk szol, es csak ok kapnak edesseget. Hogy mashol a ketto egyutt kezd megjelenni... hat oruljenek neki a szulok, hogy masok ellattak a gyereket meg Novemberben cukorral, es akkor majd meg lehet neki mondani Decemberben, hogy kisfiam, a Mikulas latta, hogy uzleteltel a csokival Halloweenkor, boszorkanynak oltozve, a Mikulas viszont koztudottan kereszteny es nem tetszik neki, hogy lepaktaltal a Satannal, ugyhogy 6-an virgacsot fogsz kapni, de ha jo leszel addig, akkor esetleg Lego kockakat hoz majd a csizmadba, jo? Semmi ehetot, nembaj? Maximum egeszseges dolgokat, repat, retket, mogyorot fog hozni, esetleg Norbi Update valamit, rendben, kisfiam? :D

Egyaltalan nem kotelezo se az olcso cukor, se a mergezo kinai jelmez, attol, hogy a tarsadalom ostoba, vagy legalabbis nem tul kreativ szegmense csak igy kepes kezdeni valamit ezzel az unneppel, az az o hulyeseguk. Vannak azert mas lehetosegek az unneplesre, ki lehet talalni mas szokasokat, lehet sajat jelmez, sajat sutemeny, sajat lampas, stb stb. Az unneples a lenyeg, hogy itt most tortenik valami izgalmas, latvanyos, megkoszonjuk az evszaknak a szineket, fel lehet keszulni ra, hogy most sotetebb lesz es zuzmarat fogunk kapargatni a szelvedorol reggelente, meg ilyenek. Ez errol szol. Igen, a korites kisse tulzo. Pont annyira, mint az osszes unnepnek, amit megunnepelnek a fogyasztoi tarsadalmakban, a Karacsony, Husvet, Szuletesnap, Eskuvo, ez mind-mind hanyadekul el van tulozva. De valahogy ezeket megse fikazza senki, vagy kerdojelezi meg az ertelmet...

Na mindegy. En nem fanyalgok, nem haborgok, es egyaltalan nem banom, hogy velem unnepeltek, ahogy azt se banom, hogy amugy a focit nem teljesen erto emberek is megnezik a VB-t, sot, orulok neki, es annak is, hogy a horrortol amugy irtozo emberek most megis megmartoznak a verben egy kicsit, evente egyszer. Egeszsegetekre valjek, remelem elvezitek azert legalabb egy kicsit.

2015.10.31. 12:16:13

Tomeny biznisz, sugar-hajtasu gyerekekkel :D

2015.10.31. 12:21:02

@mojyo: hat nemtom, lehet h savanyukepuseg, de nem erzek lelkesedest azirant, hogy mondjuk a kis alsos gyerek felig rothado hulla akar lenni;)

SzZoole 2015.10.31. 12:27:06

@ChristineK: mármint ugy gondolod,hogy ők vittek tökélyre,mint uzletetet

SzZoole 2015.10.31. 12:31:44

@A nagy kékség: igen kelta eredetű es a halotaikra emlékeztek ezzel a nappal,meg a 16.szazadban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.10.31. 12:33:17

@Mr Pickles: És még csak nem is Angliából (legalábbis nem a ma ismert Angliából) terjedt el.

SzZoole 2015.10.31. 12:33:19

@Határátkelő: igy mar jobban hangzik,de mint fentebb is írtam az USA csak marketingben tett hozza,nem kevest:)

2015.10.31. 12:34:54

@Mrs Rumcajsz CA: Hat, hogy ne legyen gusztustalan, az a szulo felelossege :D De a zombi onmagaban nem ijesztobb, mint a farsangi busok, meg ezek, mindenhol vannak olyan unnepek, amik alkalmat adnak arra a gyerekeknek, vagy akar nekunk, hogy szembenezzunk a felelmeinkkel es lekuzdjuk oket. :)

DieNanny CH 2015.10.31. 12:36:55

@Mrs Rumcajsz CA:

Hát, igen, gondolj bele, mikor a háromévesem előre lendíti a két karját, résnyire csukja a szemét és nyökögve elkezd menni, hogy : -Zooombi... Zoooombi...!

És még életében nem volt Halloween partyn, azt se tudja, mi az.
:-)))))))))

P.Elliot 2015.10.31. 12:42:45

@Mrs Rumcajsz CA: Eletemben nem lattam felig rothado hullajelmezt viselo alsos gyereket....Ilyesmit csak rossz izlesu fiatal vagy tini vesz fel, joreszt azert hogy ,megbotrankoztassa a kornyezetenek ettol undorodo / szulok/ reszet/. Ilyesmit maximum dekoracionak hasznalnak, mar aki. Nem sok ilyet talalsz...
Baratnom csinalt edes dekoraciot. Gyereke regi kinott kis ruhait kitomte, cipot huzott rajuk, arcot formalt es leultette oket a bejarati lepcsore szerteszet. Hallatlanul mutatos jelenseg volt egy csapat kisgyerek toklampasokkal/ benne ego elemgyertyak....szoval nem minde haznal var hulla...

2015.10.31. 12:54:01

@P.Elliot: Ez a hulla-para egy ilyen modern dolog azt hiszem, van egy ilyen szorongo szulo-generacio, akik a Piroska es Farkasbol se meselik el a felelmetes reszeket, ezt halal komolyan olvastam valahol, ultragaz, ha engem kerdezel, hogy az ostoba szulok azt hiszik, hogy a gyerek ugy kepzeli el a sarkany lefejezeset, hogy frocsog a ver, pedig a gyereknek semmi fogalmuk sincs az ilyesmirol, ez inkabb olyan, hogy leesik a plussmacija feje, nem ilyen konkret raadasul ez az egesz, ezek metaforak a problemakra, felelmekre, fajdalmakra, amikkel teljesen normalis dolog a szembenezes es a megkuzdes.

Mi voltunk alsoban az egesz osztallyal a Szepmuveszeti Muzeumban. Volt egy csomo krisztusos festmeny, amin a landzsa atszurta a kereszten haldoklo Jezust, de nem is ez volt a legemlekezetesebb, hanem az egyiptomi gyujtemeny, hat ott aztan van hulla rendesen, hetekig mumiasat jatszottunk az osztallyal :D Valamikor azert ra kellett jonnunk, hogy az eletben van egy csomo gusztustalan dolog, de szerintem tokre kulturaltan le sikerult rendeznunk nekunk. :D

2015.10.31. 12:59:30

@P.Elliot: siman lehet, hogy nalatok nincs ilyen. Ferjem tanar, mi latunk eleget :)

2015.10.31. 13:00:37

@Fajankó: Igen, arra gondoltam. Egyszer lattam a japan TV-n, hogy Japanban is van a busokhoz tokre hasonlo jelmez, csakhogy ezek be is mennek konkretan a hazakba, es szo szerint remisztgetik a gyerekeket, persze ha jok voltak, akkor hamar vege van, de ha rosszak akkor azzal fenyegetik oket, hogy elviszik oket! Persze az egesz jatek, es ott van vegig veluk az anyukajuk, de a gyerekek tobbnyire iszonyatosan be vannak szarva es vegigbogik az egeszet... ehhez kepest a Mikulas virgacsa meg a boszorkanynak oltozes kifejezetten humanus :D

P.Elliot 2015.10.31. 13:02:51

@mojyo: Igaz....Gyerekkoromban csak vegigneztem a templomban a keresztre feszitett szenvedo Jezust es borzadast nem ereztem, valahogy eszembe se jutott, ugy van ahogy a meseskonyvekkel irod.
Ma pl egy ilyen Jezusos keresztrol elkapom a szememet borzadva....
Na majd meg visszanezek de most megkezdem a reggeli dolgaimat.

2015.10.31. 13:04:47

@mojyo: a szuloi felelosseg tokigaz. Mondjuk nekem az izleses hulla is hulla :) amugy az is igaz, hogy a karacsony meg a husvet is baromi nagy biznisz. Sztem csak azoknak kellene unnepelni, akik hisznek benne a tobbiek meg opt-outolhassanak. Mehessenek melozni, legyenek nyitva az uzletek, legyen olyan, mint egy sima mas hetkoznap, mert kb annyi a jelentosege. Legyen valasztasi lehetoseg. Csak kar, hogy ilyen sosem lesz...

2015.10.31. 13:09:31

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: :D :D :D Mondjuk a karlendites szonal kicsit osszerezzentem :) hirtelen ilyen mini Harry-herceg jelmezbalos tevedes jutott eszembe :D

DieNanny CH 2015.10.31. 13:16:44

@mojyo:

Ne tudd meg, milyen sok gyerek sír a Mikulástól!!! A 2 évesek nagy része, de láttam már 5 évest is...
Egy hulla viszont... Piha! :-))))))))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.31. 13:58:17

@Zoole[uk]: Igen az is, meg az is hogy ott tartják az emberek leginkább. Nem csak minden öt utcából egy ház.

Muscari 2015.10.31. 14:01:21

Kimaradt a pumpkin spice latte A Starbucksból, érdekes ital, nem olyan szörnyű, mint ahogyan hangzik :-)

DieNanny CH 2015.10.31. 17:11:41

Na! Mindenki öltözik az esti rémisztgetéshez?

Csodabogár 2015.10.31. 17:31:56

Csak szólok, hogy mikor én voltam gyerek, igen régen, akkor oktober 31 a reformáció ünnepe volt. Miután egyetlen reformátusként jártam katolikus zárdába iskolába, az apácák mindig szóltak, hogy másnap nem kell iskolába mennem. Otthoról viszont elkergettek a diák Isten tiszteletre.:-(
November egy volt halottak napja és Mindenszentek ünnepe. Ezt a hazai virágosok is imádják. Ember tömegek mennek a temetőkbe és veszik a koszorukat meg cserepes virágokat.
Azt hiszem maradhatunk abban, hogy 1949-ig ilyen volt itthon ez a két nap. Egyik se volt munkaszünet. Utána mindezt megszüntették, de még karácsony második napját is áthelyezték május 2.-re, hogy kipihenhesse a nép a felvonulás fáradalmait. Ez 56-tól megszünt, vissza kaptuk a karácsonyt.
Kb. 20 évvel ezelőtt aztán szépen begyűrüztek az amerikai business ünnepek.
Néhány éve voltam ilyenkor New Yorkban, ahol a kertekben szellemek meg hullák lógtak a fákról, a bejáratoknál voltak a tökök. Viszont Floridában semmi féle ilyen jelenséggel nem találkoztam, pedig évekig ott voltam ebben az időszakban.

SzZoole 2015.10.31. 18:00:26

@ChristineK: hozzank eddig minden evben bekopogtatnak,miota itt lakunk,elmondjak a kis versuket/enekuket,belemarkolnak a vederbe es mennek is,8-10-esevel jonnek az aprosagok,mindegyik beoltozve valaminek sot meg az oket kisero felnottek is,tok mokasak:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.31. 18:09:30

@Zoole[uk]: Viszont most mindjárt én megyek hozzátok markolni a vederből és akkor már senki másnak nem jut azt garantálom.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2015.10.31. 18:28:08

@diggerdriver: csak ha enekelsz valamit,de inglisul

jewel79bp 2015.10.31. 19:03:29

Nagyon szeretnék egyszer elmenni Amerikába ebben az időszakban. Köszönet a képekért is!

nyuszigonosz 2015.10.31. 19:13:59

@mojyo: És adtál a hozzád becsöngetö gyerekeknek édességet? Én igen. :-)
Meg öszi szünet is van, pont most. Jó a gyereknek az iskolában de akkor is van. :-)
És millio öszi szín is, meg lehet szedni a gesztenyét is, mert már potyognak és csillognak a százszínü levelek között. Meg a nap is sütött ma.
Meg töklámpások is vannak, meg ha a szél fúj, fújja a sárkányokat is, némelyik el is repül örökre.
Az ösz szép. .:-)

P.Elliot 2015.10.31. 19:30:47

@diggerdriver: Ezen az unnepen mas is tortent egyszer. Minden evben megismetlik, leadjak emlekeztetonek azt a bizonyos radiojatekot amivel Orson Welles halalra remitette a lakossagot. Halloween elott egy nappal Orson Wells a "vilagok Harca" cimu muvebol krealt egy radiojatekot ez a hulye aminek a szinhelyet New Jersey, ugy remlik Newark es Princeton vagy ilyesmi koze tette es arrol szolt hogy leszalltak a Marslakok a foldre. A reklam nelkuli meg nem szakitott eloadas valami radio kozvetites volt ahol a riporter eloben kozvetitette hogy mi tortenik, huztak a harangokat a hatterben, a hirekben bemondtak hogy az Egyesult Allamok elnoke kijelentette hogy a katonasag meg fogja vedeni a nap eletet es vagyonat csak az a baj hogy a Marslakok nagy csizmaikkal a foldbe tapossak a katonainkat.
Hatalmas panik tort ki. Akik a hazakban voltak azok kilodultak a utcara, akik kinnt azok meg be, az utakat elleptek a menekulok, Pennsylvania/ szomszedos allam/ kormanyzoja szinten elhitte, csapatokat akart kuldeni de nem tudott az orszaguton menekulo emberek miatt.
Amikor a radioban rajottek hogy mit ideztek elo azonnal bemondtak hogy ez csak radiojatek/ elmesen rendezve/ de a nep nem hitt el egy szot sem mar.Vegul ugy akadalyoztak meg a tomeghiszteriat hogy bemondtak hogy legyoztek a Marslalokat, azt elhittek. Kesobb persze kiderult az egesz, Orson Welles nyiltan bocsanatot kert, / szerintem o sem szamitott ekkora sikerre/, elroptettek Hollywoodba ahol csodas szerzodeseket kapott amit jobban is tett mert itt netan agyonutottek volna a dologert.
10 evvel kesobb megismeteltek ugyanezt Mexicoban valami kicsi helyen hogy lassak a lakossag reakciojat. Hat volt kulonbseg.
Amig az amerikaiak szegyenkeztek hogy becsaptak oket addig a mexicoi lakossag akinek ugyanilyen panik reakciot okoztak, masnap megtamadta a radio epuletet, szetvertek a berendezeseket es felgyujtottak az epuletet.
Lehet hogy nem teljesen pontosan irtam le szo szerint de en is csak regen olvastam errol, illetve azt a bizonyos radiojatekot minden evben leadjak a radioban es megemlekeznek rola.
Hogy az en reakciom mi lett volna? Huztam volna kifele az utra mert en pontosan abban a korzetben lakom, nem vartam volna meg hogy a Marslakok ertem jojjenek.
Elgondolkodtam rajta hogy masutt vajon hogy reagaltak volna ra?
Manapsag mar nem lehetne megcsinalni, de 39-ben meg csak radio volt, csak olyan hirtelenul nem tudtak volna leellenorizni hogy igaz-e a hir.
Nem tudom Orson welles mikor mert egyedul eloszor kimenni az utcara.

nyuszigonosz 2015.10.31. 19:34:31

@P.Elliot: Jé, na ezt én tegnap hallgattam ! Már hallottam róla többször, de tegnap az eredetit hallgattam éjféltöl. Jó volt. :-)

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.10.31. 19:39:37

@Zoole[uk]: Anno mikor kiköltöztünk nagyon vártuk a gyerekkel ezt az ünnepet, azt hittük itt is olyan lesz mint a nagy vízen túl. Három éven át próbáltuk, jártuk a környéket a várost, de alig találtunk olyan házat ahová be lehetne kopogni. A negyedik évben már csak legyintettünk az egészre elmentem a boltba és vettem egy kosár csokit, körbeültük az asztalt és jól befaltuk. :))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.10.31. 19:58:36

@mojyo: egyszer a National Geographic-ban volt egy képes cikk a beöntözéses téltemető hagyományokrol (azt hiszem csak ilyen volt), a busok is benne voltak meg még egy csomó más nép és a szokásaik is. Mondjuk nem szorosan tartozik ide...

Herr Géza 2015.10.31. 20:06:25

@nyuszigonosz: Jó neked. Nálunk egész nap tökig érő köd volt. Talán holnap lesz kedvünk/lehetőségünk kimozdulni. Igaz tekertem biciklivel egy kötelező 10-est (nálunk nincs 500 m vízszintes szakasz se.... :)) ), de a jégeralsó felkívánkozott volna.... :))))

nyuszigonosz 2015.10.31. 20:24:54

@Herr Géza: Géza úr, itt napok óta délig köd volt, utána meg sötétszürkeség a hideghez. Ma meg szikrázó napsütés köd nélkül egész nap! Meleg volt! Félujjús meleg! :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.10.31. 21:39:15

@mojyo: tök jó az a hosszú, amit írtál, és igen, ezzel egyetértek, amikor az oviban halloweenes hetet csináltunk, az pont erről szólt, hogy a félelmekkel és azok legyőzésével foglalkozzunk. akinek nem volt jelmeze, fekete kukászsákból baromi profin tudtam már a végére két perc alatt denevérszárnyakat varázsolni :-) és persze mentünk trick or treatelni az iskolában (előre adtunk cukrokat mindenkinek, aki be lett avatva). kedvencem az volt, amikor az egyik bepörgött gyereket úgy kellett levadászni az igazgató kanapéjáról, ahol ugrált. a másik, amikor egy négyéves a vasvillájával vagy kardjával vagy valami ilyen segédeszközzel megkergetett egy gimist, aki nem adta át elég gyorsan a cukrokat. tök helyett sárgadinnyét faragtam (az volt, az is működik), és mikor úgy alakult, hazavittem és kitettem a ház elé.
imádtam az ünnepeket, és hiányoznak is nagyon. és főleg, hogy egyik sem klausztrofób, bezárkózós családi affér, hanem mindig vannak közösségi élmények is. soha nem szerettem itthon az ünnepeket és ezt külön meg kellett tanulni kint.
és baromira igazad van az ősz ünneplésével kapcsolatban is.
eddig kb egy hétig volt iszonyat gány idő, egyébként 10-15 fokok vannak és ragyogó napsütés. most kezdenek lehullani a levelek. gyönyörű kék az ég (a trópusokon nincsen rendes kék ég, max decemberben, amikor elég alacsonyan van a nap).
annyira jó lenne, ha tudnának az emberek még gyermeki lélekkel ünnepelni, tökmindegy, hogy mit, akármit, de ez itt Magyarországon egy neurotikus pont. nincsen kb egyetlen normális, igazán felszabadult, örömteli ünnep sem, a nemzeti ünnepeink teljesen skizofrének, illetve ki akar gyászolni bukott forradalmakat, a karácsonyból két hónapon át tartó mega hiszti lett, stb. mondjuk legalább a Daninak tetszeni fognak mindenhol a már most kitett karácsonyfák, imád mindent, ami csillog, viszont még nem jött rá, hogy a keze arra való, hogy mindent megráncigáljon :-)
(gondolatban már megírtam soksok itteni posztot, ezvan....)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.10.31. 23:11:34

@P.Elliot: "Nem kell ennyire az uzleti reszet hangsulyozni hiszen minden unnepre koltenek az emberek...
Egyszeruen egy jo buli a gyerekeknek, ki lehet oltozni, egyaltalan nem kell vasarolni a jelmezt hanem valamibol lehet valamit csinalni amit fel lehet venni"

Teljesen egyetertek! A "jaj, micsoda szornyu dolog ez a konzumerizmus, a penzkoltes, az azsiai ber-rabszolgak altal gyartott olcso termekek vasarlasa:...bla-blah...ez szamomra egy kicsit kepmutato dolog, hiszen azok, akik ezt hangsulyozzak, ugyanugy a fogyasztoi tarsadalom reszei, max. pont ezt a termekcsoportot nem vasaroljak meg, de mast igen. Az meg termeszetes, hogy ahol uzeletet lat valaki, az megragadja a lehetoseget, errol szol a fogyasztoi tarsadalom:)
Eleinte en is idegenkedtem ezektol a dolgoktol itt (a tulzott, veres-horrorisztikus dolgokat most sem szeretem), de az, hogy az kicsit kiszabadulunk a hetkoznapokbol, es akar felnottkent is elvezni azt,hogy mas borebe bujhatunk, es vidamak lehetunk egy kicsit, szerintem senkinek nem artott meg meg soha :)
Europai szemmel eloszor infantilisnek tunt nekem, hogy felnottek is beoltoznek, szorakoznak ezen a napon. Aztan az evek sokran megtanultam mas szemmel nezni erre az unnepre. Az amerikaiakra sokszor mondjak, hogy infantilisek (hogy lehet egy fenottnek Disneyland-be jarni szorakozni?! :). Szerintem a pozitivum az, hogy meg tudtak orizni a gyerekkori onfeledt szorakozas oromet, nincs bennuk (legalabbis sokkal kevesbe) az europai "komolysag". Ez akar magyarazhato a ket kontinens koraval is: az oreg, sokat atelt es szenvedett Europa vs. a fiatal, dinamikus, optimista Amerika :) (de talan ezek szinte mar kozhelyek, nem mondtam semmi ujat :)

adg 2015.10.31. 23:13:14

@petrasp: "egyszer a National Geographic-ban volt egy képes cikk a beöntözéses téltemető hagyományokrol "

Ajjjaj, ez a beontozes eleg bizarrnak hangzik. :))

blackhairlady 2015.10.31. 23:43:07

@szakasz2: otthon meg a viragos uzlet megy november 1.-en

blackhairlady 2015.10.31. 23:45:05

@Zoole[uk]: mindjart az elso mondat az unnep eredeterol szol.

blackhairlady 2015.10.31. 23:45:50

@Golf2: mar hianyoltam a humorodat :)

blackhairlady 2015.10.31. 23:49:41

@Csodabogár: szerintem nem kenyszeriti a sekelyes amerikai egyik okos europait sem, hogy atvegye ezeket az unnepeket.

blackhairlady 2015.10.31. 23:53:41

@diggerdriver: de hat nem elment hanem ilyen is volt mindig, ez a lenyege. Vidam vicces formaban borzongani.
A kosztum meg a cukor arat meg megsporolod, ketszer nem mesz ki a vasarba :))))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.11.01. 00:15:37

@adg: hiába na....ezt már nem tudom kimagyarazni....

P.Elliot 2015.11.01. 00:18:22

@Zsuzsi65: Tenyleg, itt nem restellnek gyerekesen szorakozni sem a felnottek. Disney World tele van nyugdijassal meg mennek a naszutasok is szorakozni oda, miert is ne.
Egyik szomszed hazaspar, olyan 45 ev koruliek, grafikusok, muvesz emberek, minden evben istenverte modon kidekoraljak a hazuk bejaratat sajat rajzaikkal, kulonleges ijeszto vilagitasokkal es sajat fura, ijeszto jelmezeikben varjak a kolykoket, neha a bokor mellol emelkednek fel, van aki mar ugy megy oda mint meseltek hogy hu-hu-zik mar az utcan. Van hogy a valasz benntrol jon vagy kinntrol valahonnan es a gyerekek lampassal, izgatott vacogassal keresik hogy hol vannak, mibe oltoztek, hazuk ilyenkor nagy szam a gyerekeknel plusz merhetetlenul sok csokit, cukrot osztogatnak mert nagyon szeretik ezt az unnepet.

blackhairlady 2015.11.01. 00:31:29

@Mrs Rumcajsz CA: szerintem meg kellenek ezek az unnepek. Egy kicsit mas mint egy hetkoznap, kilepni a taposo malombol. Nekem az uzleti reszevel sincs bajom, van valasztasi lehetoseg, hogy vasarolunk vagy nem.

blackhairlady 2015.11.01. 00:32:56

@Muscari: a lanyom varja mint a messiast minden evben:))

blackhairlady 2015.11.01. 00:44:52

@adg: oszinte reszvetem a rugby vesztesegert :(

blackhairlady 2015.11.01. 00:47:20

@diggerdriver: ok, rendben van, en csak arra reagalta., hogy nem elment ebbe az iranyba hanem mindig is errol szolt.

Herr Géza 2015.11.01. 01:40:23

@Signora con i capelli neri: Véletlenül láttam azt a törzsi táncot, amit a kiwik elnyomtak a meccs előtt..., hát nem volt semmi. :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.01. 01:45:16

@Signora con i capelli neri: az en lanyom (13 eves) is szamolta a napokat, hogy mennyit kell meg aludni Halloween-ig :) Epp az elobb vittem at ot a baratnojehez. Az a kornyek egy cul de sac (zsakutca?) kornyek, az egesz utca ki van dekoralva, le is zarjak sotetedeskor, es igy a gyerekek, felnottek teljes biztonsagban szorakozhatnak. Nagyon szoktak elvezni.

adg 2015.11.01. 01:55:30

@Herr Géza: @Signora con i capelli neri: koszonom. Majd utananezek, mi tortent. Fogalmam sincs. :)
A labdas jatekok kb annyira erdekelnek, mint a deli sark jegenek bakteriologiai elemzese 3-5 km melysegben.
De azert majd rakeresek valahol, felkeltettetek az erdeklodesemet. :)

skye8 2015.11.01. 02:25:07

Szerintem egy tokjo unnep, persze azoknak akik ertik/elvezik. Szomszedsagunkban a Gyerekes csaladok vaganyul kidekoraltak a hazaikat,udvarukat,a munkahelyen is sokan beoltoztek tegnap, volt Halloween torta, jelmezek dijazasa, nekem tetszett. Igen itt ez egy fontos unnep, en nem lattam benne semmi konszumerizmust (a tortat a ceg fizette :D). A dekoraciokat fel lehet hasznalni egyik evrol a masikra, a jelmezt sem kell mindenaron megvasarolni, az a par csomag cukorka 10-15 dolcsinal nem tobb, walmartban pl. mindig lehet akciosan vasarolni.

blackhairlady 2015.11.01. 02:28:05

@Herr Géza: szerintem beillik egy halloweeni ijesztgetos rituales tancnak is :))

blackhairlady 2015.11.01. 02:34:57

@Zsuzsi65: az en lanyom nem a H.-t varta, bar a munkatarsaival mennek beoltozos buliba, hanem a pumpkinspice lattet:))))

blackhairlady 2015.11.01. 02:40:04

@adg: a ferjem nezte, nekem ez volt az elso rugby elmenyem:)

skye8 2015.11.01. 02:48:12

@P.Elliot: a baratom testvere 44 Eves, par hete meggyozte a baratomat hogy vigye magaval az egyik ceges talalkozora Anaheim-ba (ceges hotelszoba,nem kellett fizetni erte), csak hogy ellatogathasson Disneylandbe :)

Dark Dreamer 2015.11.01. 07:14:56

@szakasz2:
A sok megevett edessegrol: nem kotelezo megenni az osszegyujtott zsakmanyt. Le lehet adni fogorvosoknal, akik pedig a kulfoldon allomasozo amerikai katonaknak kuldik el valami szervezeten keresztul. Erre kialakult rendszer van.

Azt, hogy europa melyik reszen tudna elterjedni a trick or treat azt nem tudom, de azt igen, hogy magyarorszagon nem tudna. Ugyanis ahhoz, hogy ez mukodjon, egy jelentos tomegnek keszulnie kell, hogy masok, tobbnyire idegen emberek gyerekeinek okozzanak oromet. Es most elkezdhetnenk taglalni a magyarok onzetlen es aktiv hozzaallasat a kozosseg erdekeert.. Biztos elvezetes lenne 10 hazbol kilencszer visszapattanni... Szoval szerintem kar aggodni a kereskedok erolkodese miatt :)

P.Elliot 2015.11.01. 09:54:29

@skye8: Disney a felnotteknek is csinalta ezt mint mondta. Mindenkinek hogy martozzon meg neha a fantazia es a mese vilagaban, legyen/ ujra/ gyerek....A nagykozonseg vette is a lapot, itt legalabbis, boven talalsz csak felnottet.
Nekem tetszett Disney maganvonata is a haza kertjeben amire nem sok ember ulhetett fel. Lelogott rola a feneke, nem is tudom hogy a hozza kepest kicsi vonat hogy tudta vinni, jo eros motorja lehetett de ez a pasas nagyon sokat vonatozgatott maga is, egyaltalan, felnottkent is benne elt a mese vilagaban, koszonet erte neki mert megtanitotta a nepseget hogy gyereknek lenni, neha
gyerekekes szorakozni nem szegyen egy felnottnek sem,gyereknek lenni jo. A Disney World szebb mint Disneyland mert ujabb, nagyobb, jobban fejlesztettebb.

P.Elliot 2015.11.01. 09:57:20

@Dark Dreamer: Eleve, be lehet osztani azt a sok cukorkat csokit hetekre, honapokra, nem kell mindent es mindjart megenni. Tobzodni benne csak azon a napon erdekes, utana csak szemelgetni belole.

2015.11.01. 12:41:53

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat ne csak gondolatban irjal posztot, mindig szivesen olvassuk :D Orulok, hogy egyetertunk amugy, nagyon igazad van azzal kapcsolatban, hogy Magyarorszagrol mennyire hianyoznak a kozossegi unnepek, minden csak csaladi vagy vesztes nemzeti, talan csak a Majalis az ami onfeledten szorakozos, szabadban unneplos, de az meg komcsi hagyomany, igy azt is utaljak legalabb annyian, mint a kapitalista nyugatrol behozott Halloweent. :D

qkuc 2015.11.01. 19:14:16

@adg: Nem vagy egyedül ezzel, fogalmam sincs mi történik a rögbi vb-n, persze ebédnél pótolhatom ezen hiányosságaim, mert mindenki (férfiak és nők) erről beszélnek ....., :D. Ja és a foci szerintük lassű és unalmas, háááát, nekem a rögbi is az, de erről inkább hallgatok ..., :D.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.11.02. 15:06:36

@mojyo: Ugy irod le a habzsidozsit, mintha a szegeny amerikai gyerekek semmikor maskor nem jutnanak egy falat csokihoz...feltetelezem, h kb olyan 'nehez' lehet egy atlag hetkoznap edesseget vasarolni barmely tetszoleges szupermarketben, mint Europaban.

Es ha mar kozossegi unnep, ahol a gyerekek hazrol hazra jarnak: Husvet.

2015.11.02. 15:27:23

@zöldeketbeszélek: Nem arrol van szo, hogy hetkoznap nem ehetnek csokit, csak, hogy erre fogni a Halloween ertelmetlenseget, hogy mert egeszsegtelen, elegge alszent, hiszen csak pont annyira rossz a fogaknak, mint egy szulinapi torta, eskuvoi torta, stb, a lenyeg, hogy ha viszonylag ritkan van habzsidozsi (feltetelezem, hogy hetkoznap nem esznek azert annyit, akkor is, ha konnyu beszerezni), akkor szerintem egy extra unnep nem oszt, nem szoroz, foleg, hogy osszel van, amikre sokkal jellemzobbek a dolgos hetkoznapok, elkezdodott az iskola, uj osztaly, utal a tanarneni, stb. Ennyi feszultseg oldas szerintem nem rossz ilyenkor.

Husvetkor amugy csak a fiuk jarnak hazrol hazra, ez azert szerintem nagy kulonbseg! :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása