oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. október 26. 06:43,  A gyerekeink jövőjébe fektetünk 122 komment

2015. október 26. 06:43 Határátkelő

A gyerekeink jövőjébe fektetünk

Határátkelésre sok ok miatt vállalkozhat az ember, a mai poszt szerzője, Noorci és családja például elsősorban a gyerekek miatt költöztek Bécsbe, mert azt szeretnék, ha a szívükben magyar, de sokat látott és tapasztalt, sok nyelven beszélő, felvilágosult európai polgárok lennének. (A képekért köszönet a szerzőnek!)

kilatas-2.jpg

„Ha a határátkelőket valahogy tipizálni lehet, akkor mi az óvatos típusba tartozunk.

Nem jöttünk messzire, csak Bécsig. A férjem előre jött, amíg a próbaidejét töltötte mi nem költöztünk vele. Megtartottuk a magyarországi házunkat. A költözéshez nem éltük fel meglévő megtakarításainkat.

Kompromisszumot kötöttünk, itt egy rosszabb, de olcsóbb kerületben egy nagyobb lakás mellett tettük le a voksunkat. Nem számoltuk fel teljesen a magyarországi életünket, olyannyira nem, hogy nekem a munkahelyem is megmaradt, egyelőre fizetés nélküli szabadságon vagyok. A gyerekeink a magyar iskolájukba bármikor visszamehetnek.

Magyarország sok szempontból a katasztrófa felé sodródik épp, ennek ellenére nem vágtunk el minden szálat, mert ha csak egy évet lennénk itt, már az is sokat fog adni mindenkinek.

Nem a pénz miatt jöttünk el. Jó lenne olyan országban élni, ahol stabil egészségügyre, nyugdíjra számíthatunk; nincsenek visszamenőleges hatályú törvények, és nem fordulhat elő, hogy vállalkozás, trafik, biogazdaság, stb. egy tollvonással elvételre, majd újra elosztásra kerül.

Szeretnénk, ha a gyerekeink egy igazi multikulturális közegben nevelkednének, megtanulnának legalább egy európai nyelvet anyanyelvi szinten.

Megtapasztalnák az életet olyan helyen is, ahol az, hogy ők egy másik kultúrából jöttek, inkább növeli a kulturális sokszínűséget, és nem ellenérzést szül. Meglátjuk, hogy hosszútávon tényleg így lesz-e, de hogy ők nyitottabbak lesznek, mint a mai magyarok zöme, az már tény. Ennek ára van és lesz, de néha nem árt kilépni a komfortzónából, óriási tapasztalatot szerzünk érte cserébe.

Munka hat hét alatt

Persze könnyű nekünk. A férjem fejlesztőmérnök-programozóként, tökéletes szakmai angol- és középszintű némettudással, valamennyi finnországi munka- és 10 év vezetői, 20 év szakmai tapasztalattal a háta mögött hat hét alatt talált munkát.

Előtte - annak ellenére, hogy a szakmájában a munkanyelv többnyire az angol - két hónapot kizárólag csak német tanulásra szánt, hogy a korábbi, de évek óta nem használt nyelvtudását felfrissítse.

villamos-2.JPG

Végül Bécsben két céghez is felvették, ő választhatott, miközben érkeztek egyéb megkeresések Dublinból és Berlinből is. 40 évesen indult útnak, kicsit úgy is érezte, ez az utolsó esélye a nagy váltásra, és saját maga kipróbálására külföldön is, mert az idő mégiscsak ketyeg.

Jelenleg ipari robotok fejlesztésével foglalkozik, ez a terület, akárhogyan is alakuljon a gazdasági helyzet, mindig prosperáló lesz. Itt most olyan szakmai tapasztalatot szerez, amivel később, majd az egyre őszesebb halántéka ellenére is, könnyedén talál munkát a világ bármely szegletében.

Nem kényszer, hanem lehetőség

Még ha sokszor idegesítenek a magyarországi hírek és politikai döntések, soha nem úgy gondoltunk erre a projektre, mint valami kényszerű és irreverzibilis folyamatra, sokkal inkább lehetőségnek tekintjük.

A visszautat azért is hagytuk nyitva, mert egy család vagyunk, és az kevés, ha ennek egy tagja sikeres. Honnan is tudhatjuk előre, hogy a család minden tagjának bejön hosszútávon az itteni élet?

Sok a bizonytalansági faktor, például én képes vagyok-e olyan szinten elsajátítani a nyelvet, hogy a diplomáim valamelyikét hasznosítani tudjam, mert a hétköznapi helyzetekben hiába értetetem meg magam, ez a szint egy komolyabb munkakör betöltéséhez még kevés.

Az sem mindegy, hogy a gyerekek képesek-e úgy elsajátítani a nyelvet, hogy hosszútávon itt folytathassák tanulmányaikat, ráadásul ugyanolyan jó eredménnyel, mint otthon, stb. Az elején vagyunk még, de küzdünk, mindannyian véres verítékkel, mert a végső célok eléréséhez ez elengedhetetlen.

Amíg én is a nyelvet tanulom (nem a nulláról kezdem), és a gyerekeket segítem, megélünk egy fizetésből is, bár bevallom, egy kicsit szerényebben, mint kettőből éltünk otthon, mert itt több a kiadás, már csak a lakásbérlés miatt is, de mégsem bánjuk. És hogy miért nem?

A férjemnek kiváló szakmai lehetőségen túl, a gyerekeink jövőjébe fektetünk. A német mellett tanulják az angolt is, az is rengeteget fejlődik, azt már otthon is tanulták, és most az elején azt használják közvetítő nyelvnek.

Ha csak ezt a két nyelvet jól fogják tudni, már megérte. Már ezzel megnöveltük a munkaerő-piaci esélyeiket, hiszen kilencvenháromezer négyzetkilométer helyett, már egy jóval nagyobb területen válogathatnak majd felnőtt korukban, bármi is legyen a szakmájuk. Arról nem is beszélve, ha eljutnak arra a szintre, hogy ezeken a nyelveken bárhol, bármit tanulni tudnak.

mariahilfer-2.jpg

Eszünkbe sincs „osztráknak” lenni

Nem vagyunk röghöz kötve, ha itt akármi történik, például olyan erővel tör előre a szélsőjobb, hogy menni kell, akkor vége a romantikának, odébb állunk. Most mélyítjük a nyelvismeretet, ismerkedünk a helyi kultúrával, hétvégenként haza se járunk, hogy ezekre legyen időnk, és itt is alakuljon a szociális életünk, ennek ellenére eszünkbe sincs „osztráknak” lenni.

Legyünk és a gyerekek is legyenek a szívükben magyar, de sokat látott és tapasztalt, sok nyelven beszélő, felvilágosult európai polgárok, sőt világpolgárok.

Ma már sokkal inkább arra kell törekedni, hogy nemzetközi közegben állják meg a helyüket, mert isten tudja, mit hoz a jövő, és kit hová sodor az élet, persze addig jó, míg ez nem kényszer, hanem szabad választás kérdése.

Én ennek a szabadságnak a jegyében egy online vállalkozás terveit dédelgetem, amit bárhonnan lehet csinálni, ahol van wifi, ha menekülni kellene, akkor akár egy szállodai szobából is, ha pedig boldog békeidőben csak a szikrázó napsütésben a tengerpartról lenne kedvem dolgozni, onnan is megtehessem.

Persze rendkívül racionálisak is vagyunk, így ha valami most még sem klappolna, ott a lehetőség, hogy haza lehet menni, és akkor pusztán egy nyelvi évnek tekintjük ezt az egészet. Hoffmann Rózsa ez utóbbit úgyis szisztematikusan igyekezett kiölni a magyar oktatási rendszerből, mi most kreáltunk egyet a gyerekeinknek.

img_2899.JPG

Ha úgy adódna, hogy mi visszamennénk, a férjem még egy picit biztosan maradna, de Bécs és a budapesti agglomeráció között hétvégén ingázni nem nagy kaland, azt a pénzt, amit a kiköltözéshez elköltöttünk, itt azért jóval könnyebb visszakeresni, és szakmailag is jó, ha folytatni tudja.

Hogy valójában merre visz tovább az élet, azt részben majd az idő, de főleg a mi kitartásunk dönti el, mert a saját sorsának mégiscsak mindenki maga a kovácsa.”

Ha szeretnétek még többet olvasni Noorci és családja történetéről, akkor azt a Bécsből jelentjük blogjukon tehetitek meg. Ha pedig Ausztriával kapcsolatos hírek, információk, történetek érdekelnek, azokat itt találtok.

A moderálási alapelveket itt találod.

Csináljunk egy sorozatot a határátkelők egy napjáról – akinek van kedve, az végigfotózhatná (vagy videózhatná) egy napját, és ha elküldi nekem pár soros leírással (a szokásos hataratkeloKUKAChotmail.com címre), érdekes képet kapnánk a mindennapokról. Remélem, lesz kedvetek hozzá!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Bécs Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr628021591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wuaaa 2015.10.26. 08:59:34

@fhdgy: Az irigység az elismerés legőszintébb formája.
(hülye kérdésre hülye válasz)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 09:01:07

@Csupacsí: a suszterségről, valóban? :D
Amúgy igen, minden olyan szakma, ami az automatizálással foglalkozik, szükségszerűen utolsók közt lesz automatizálva, ergo sokáig lesz rá szükség.

fhdgy 2015.10.26. 09:04:05

@wuaaa: Lehet, hogy azt hiszed! Én pedig, vállalva az esetleges büntit is Határátkelő részéről, azt kell, hogy mondjam, pitiáner megnyilatkozás volt részedről a beszólás! Részemről itt vége!

©________ 2015.10.26. 09:09:06

@Zka: "cipő mindig kell!!"

és valóban amúgy.
csak a kínaiakra nem számított senki.
mondjuk nagyanyámon kívül, mert ő megmondta, hogy 2000-ben jön a sárga veszedelem.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 09:10:01

@Csupacsí: elég egybites gondolkodás az, hogy cipő mindig kell. Ugyanis nem implikálja, hogy azt a cipőt majd mindig ember is fogja készíteni. Ez szerintem már 30 éve is világos volt.

©________ 2015.10.26. 09:10:36

@wuaaa: de a legjobb a káröröm, mert nincs benne irigység se:D

©________ 2015.10.26. 09:11:18

@Zka: mondjuk a suszter javítja a cipőt, nem készíti, de no worry:PD

M. Péter 2015.10.26. 09:19:34

@Csupacsí: Készítheti is, csak ma már ez kevésbé jellemző.

adg 2015.10.26. 09:19:43

@fhdgy: Nem tudom, en nem ereztem benne irigyseget.
En ugy ertelmezem, hogy nem nagy kunszt, mert keresett szakma, megfelelo gyakorlat, jo hozzaallas, stb, szoval a ferj a piacon keresett arucikk, jo esellyel szamithat ra, hogy jo allast talal ilyen parameterekkel. Nem latom az irigyseget. A "nem nagy kunszt" itt inkabb "nem meglepo" jelentessel bir.

Nem nagy kunszt egy matematikusnak kiszamolnia 5 szam atlagat, vagy egy uszonak atuszni a medencet. Hosszaban!
A nagy kunszt eljutni odaig, hogy ezt meg tudja csinalni. Mar persze nem konkretan ezt a ket kis hulye peldat, hanem valami komplexebb dolgot nezunk.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 09:32:21

@Csupacsí: ???
wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Suszter

De a gondolatmenet szempontjából mindegy mit csinál, amíg az automatizálható :)

Ana72 2015.10.26. 09:32:51

Nekem nagyon tetszett a poszt, és a család hozzáállása. Minden érvükkel, gondolatukkal egyet tudok érteni, menni is kell, "maradni" is lélekben (magyarnak maradni, ha úgy tetszik), de közben két gyerek életét és a sajátjukat biztonsági játékosként inkább a lehetséges előnyök maximalizálásával, és a hátrányok vagy kudarc csökkentésével, elkerülésével támogatni. Csak gratulálni tudok nekik, és minden jót kívánni, hogy úgy alakuljon az életük, ahogyan legjobb szándékuk és tudásuk szerint kovácsolni tudják.

fhdgy 2015.10.26. 09:34:39

@adg: Jó, tegyük fel, hogy igaz, amit írsz!

Miért kell akkor ilyen megjegyzéseket tenni másokra?

Mi az indíték, a motiváció?

Ja, persze, neki könnyű, mert ő fejlesztőmérnök-programozó?

Igen, egy fejlesztőmérnök-programozónak ( , ha már az ), könnyű elmenni és munkát találni. És az odáig vezető út, hogy fejlesztőmérnök-programozó legyen? Az is könnyű volt?

Én, ha valami teljesítményt, tudást elismerek, akkor nem teszek ilyen megjegyzéseket, inkább leharapnám a nyelvemet, ill. levágnám az ujjaimat, hogy ne tudjam nyomkodni a billentyűket.

Herr Géza 2015.10.26. 09:40:01

@Csupacsí: Vagy mást jelent nekem a "prosperáló", vagy el tetszett tévedni azzal a 30 évvel. A suszternél biztosan.... :D

Kovacs Moni (törölt) 2015.10.26. 10:04:23

Gratula a döntéshez!
Teljesen egyetértek!

Egy 2 gyerekes anyuka hasonló elvekkel és célokkal Bécs mellől

noorci 2015.10.26. 10:12:38

@Kovacs Moni: Köszönjük. Akár ismerkedhetnénk is, a Bécsből jelentjük blog fb oldalán fel is vehetjük a kapcsolatot

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2015.10.26. 10:13:57

remek poszt, tárgyilagos és pontosan jelzi a Bécsben már mindennapossá vált jelenséget: bármely reggel-este utaznak iskolába vagy haza magyar gyerekek magyar szülőkkel.
és bizony itt egy 8-10-12 éves gyerek 3-4 nyelven beszél már, legalábbis meg tudja magát értetni. ez az igazi kincs, amit egy gyerek kaphat és a közeg, ahol ez a tudás érték.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.26. 11:00:26

@M. Péter:
Bizony, megboldogult ifjúkoromban egyhavi fizetésért csináltattam western csizmát magamnak.
Faszögekkel réz vasalással döntött sarokkal.
A padláson még megvan valahol.

2015.10.26. 11:21:36

@Zka: Kesziteni nem, de tervezni (es prototipust kesziteni ehhez) mindig ember fogja, ebben biztos lehetsz. :)

©________ 2015.10.26. 11:23:04

@Herr Géza: 30 éve egy suszter meg tudott élni a cipőjavításból.
még egy szemfelszedő is!

ma már nem léteznek, csak pár suszter. azok is csak addig, míg nagyszüleink élnek.

©________ 2015.10.26. 11:27:42

@Zka:
Oda van írva, nem értem a kérdőjeleket.
A saját műhelyben dolgozó suszterek cipőjavítással foglalkoznak.

Én nem beszéltem gyári munkásokról.

És ez így is volt, már 30 éve is. @M. Péter: ez neked is szól.
Igen, egyáltalán nem volt jellemző. Ortopéd cipőt még csinálnak, mert az egyedi, de azt már akkor sem suszternak hívták (de nem tudom, hogyan, ez érdekes...).

Amelyik készített cipőt, az cipőkészítő volt, és ezt külön jelezte is.
A suszter javítással foglalkozott, és nem is vártunk tőle mást.

London2009 2015.10.26. 11:48:58

"Legyünk és a gyerekek is legyenek a szívükben magyar, de sokat látott és tapasztalt, sok nyelven beszélő, felvilágosult európai polgárok, sőt világpolgárok."

Ezzel nagyon egyetertek. Pont igy gondolom en is.

P.Elliot 2015.10.26. 11:53:25

@diggerdriver: Az volt akkor a divat otthon az ifjusag koreben?
Az igazi jo western csizmak itt is dragak. A kulonlegesek meg dragabbak. Egy idiota ismerosom meselte hogy latott valahol struccborbol keszitett rendkivul kulonleges western csizmat 2 ezer dollarert es hogy mindenaron ossze fogja ra rakni az arat/ a barom/ es abban megy majd haza latogatoba, hehehe...meg gondolom cowboy kalapban.
Furcsa hogy az orszag nyugati reszen meg milyen jol tartja magat a csizma, a tv eskuvos rovataban is meglepoen sok menyasszony ugy rendeli a draga menyasszonyi ruhat hogy hozza a csizmat is hozza amit viselni fog, mert o ugy akarja. Meg falusi farmeskuvokon sem ertem de ha nekik ez tetszik...Nem mintha abban jarnanak napkozben vagy csak nagyon keves de kemenyen tartja magat, nem kimulo divat.

P.Elliot 2015.10.26. 12:01:01

A poszt nagyon tetszett mert igy kellene menni, felkeszulve, nem varni csodat, nem felszamolni mindent,kisebbet koppan az illeto a foldon ha nem jon ossze a dolog es viszakozni kell. Lehet hogy tobben is mennenek haza ha lenne hova, ha eleve ugy jottek volna el hogy "csak megnezzuk". Vagy eppen forditva, attol a tudattol hogy hiszen akar holnap hazamehetek, batrabban tornenek elore, nem huznak ossze magukat ijedtukben hogy Istenem, mindent ki kell birni, nem szabad kockaztatni mert mi lesz velunk...
Sok szerencset a csaladnak, a gyerekeknek mindenkeppen jo lesz ami a jovot illeti, mar maga a tobb nyelv tudasa is nagy plusz. Meg kinyilik a latohatar elottuk...

Kriszta D 2015.10.26. 12:17:05

Gratulalok a posztolonak es sok sikert az egesz csaladnak! Ha nem jonne be Becs szerintem ne visszafele induljanak hanem tovabb, ilyen hozzaallassal barhol megalljak a helyuket! (es Berlin, Dublin es sok mas hely se olyan rossz am! :) )

2015.10.26. 12:25:04

@adamskij:

Kivéve, ha osztrák... Interjúztattunk, angolul alig makogtak a legtöbben... És nem láttam a CV-ben, hogy azért mert helyette franciául és spanyolul tudnak felsőfokon... Az irodai kollégák nagyrésze tűrhetően beszél angolul, de a gyárban a multikulti már egyáltalán nem, pedig nagy részük már itt nőtt fel és járt iskolába. Németül persze mindenki meg fog tanulni, mert az az oktatás nyelve, nyilvánvalóan. De bármilyen másik idegen nyelvet pont annyi eséllyel fog a gyerek megtanulni, mint Magyarországon. Ha a szülő nyomja, magánórára járatja, akkor igen. Egyébként nem.

Narina 2015.10.26. 12:33:24

@adg: En is ezt szurtem le!

adg 2015.10.26. 12:37:37

@P.Elliot: Ez nem mindig lehetseges. Hogy sajnos, vagy szerencsere, az egyeni. Nekunk szerintem jobb volt, hogy nem volt visszaut. Ez a helyzet, ezt kell megoldani. Megoldottuk. Ha csak ugy pity-puty haza lehetett volna szaladgalni, mar nem lennenk itt, csak ennenk a kefet, hogy minek mentunk haza.
Masnak meg biztonsagot ad a tudat, hogy ha baj van, hazamegy.

Narina 2015.10.26. 12:39:58

@fhdgy: Szerintem ezt most vagy On vagy En ertem felre, mert en azt szurtem, le, hogy egy keresett szakmaval a hata mogott az embernek nem nehez boldogulni barhol a vilagban. Nem ereztem se lenezest se semmi olyat amivel barkit sertene. Egyszeruen fejezte ki magat, de ugy latom Ont valamiert rosszul erinti ez a fogalmazas(pedig szamomra nem azt jelentette, mint Onnek, de tiszteletben tartom, hogy ez maganak nem tetszett)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.26. 12:42:00

@P.Elliot:
Igen, akkor az volt a divat. 82ben 5000forintért csináltattam.
Úgy feltörte a lábam alig tudtam menni.
:))))))))))

fhdgy 2015.10.26. 12:58:01

@Narina: Én úgy értettem, hogy persze, mindenki másnak könnyű.

Miért is lenne az? Azért, mert valaki tett is érte, hogy könnyű legyen? Ha azért lett volna a posztolóknak könnyű kimenni, mert előtte volt egy lottóötösük, akkor tényleg lehetne mondani, hogy ja, nektek könnyű!

Az, hogy valaki fejlesztőmérnök-programozó lett, azért keményen tenni is kellett. Ilyen esetben, ha azt mondom, hogy neki könnyű, akkor igen is, lebecsülöm az érte tett erőfeszítéseket, mintegy azt mondom, hogy szerencsés volt, mert az egészet csak úgy megkapta, mint szamár a fület.

Miért nem azt mondjuk, hogy milyen nehéz volt szegénynek, 8 évig jól tanulni az általánosban, 4 évet a középiskolában, utána 3-5 évet főiskolán, egyetemen, utána pár évig gürizni, hogy szakmai gyakorlatot szerezzen, Rááldozott 15-20 évet, hogy elérhesse azt, hogy könnyen elmehessen. Húsz évig a jövőért tenni, dolgozni! Akkor miért nem mondtuk, hogy milyen könnyű neki?

sara 2015.10.26. 13:21:55

Furcsa érzés kevereg bennem. Bevállalták, előtte megtervezték, megírta. Ennyi. Valami hiányzik belőle nekem.... Hol van az öröm, a boldogság, az a plusz, amiért csinálták, feláldozták az itthoni létüket? Bár, lehet bennem van a hiba, csak átfutottam, olvasásra nem tartottam érdemesnek....

P.Elliot 2015.10.26. 13:29:50

@diggerdriver Azert mert a magyar suszter nem tudta/ honnan is tudta volna/ hogy a western csizmakra ra szoktak hagyni egy kicsit a meretre, hogy a lab nagyon kenyelmesen teruljon szet de megis ne lotyogjon. En egyszer probaltam fel egy ilyet egy benzinkuton Minnesotaban amig a ferjem tankolt, turistaknak arultak gondolom, irto kenyelmes volt, ha fiatalabb vagyok biztosan meg is veszem, nem is volt olyan draga, azt nem tudom hogy mikor viseltem volna de talaltam volna ra okot az biztos....

P.Elliot 2015.10.26. 13:37:50

@adg: Nekik ez adott biztonsagot hogy hazamehetnek.
En duplan sem mehettem volna haza mert leultettek volna disszidalasert akkoriban.
De en nem is neztem hatra, nekilattam felepiteni az eletemet es kozben boldog voltam...hogy itt vagyok, hogy elottem az elet, csak 23 eves voltam, boldog voltam. a nehezsegeket ugy vettem hogy vannak, meg kell oldani vagy atlepni rajta, otthon meg tobb problemam lett volna.

adg 2015.10.26. 13:42:54

@fhdgy: "Az, hogy valaki fejlesztőmérnök-programozó lett, azért keményen tenni is kellett."

Ezt ki vitatta?

"ha azt mondom, hogy neki könnyű, akkor igen is, lebecsülöm az érte tett erőfeszítéseket, mintegy azt mondom, hogy szerencsés volt, mert az egészet csak úgy megkapta, mint szamár a fület."

Nem. Nem azt mondta, hogy neki konnyu. Azt modta, hogy "Fejlesztőmérnök-programozóként nem nagy mutatvány" jo allast talalni. Ebben nincs benne az, hogy nyerte az allasat, vagy semmi ilyesmi. Ezeket te teszed hozza.

Teherautoval konnyu elvinni 10 m3 foldet Cegledbercelre. Ez nem jelenti azt, hogy lebecsuljuk a sofort, mert neki aztan milyen konnyu, pedig meg kellett vennie a teharautot, megtanulta vezetni, vizsgazott, mig a szomszed hulyegyerek csak az iPad-et csesztette es csipszet zabalt kolaval, amitol kiuteses lett az aranyeres segge....
Nem, csak egyszeruen teherautoval konnyu elvinni a foldet. Pont. Olben vagy vodorben nehezebb. Nincs minosites.

A "nem nagy mutatvany" talan kisse szarkasztikus, de szerintem nincs benne ekkora hatter, mint amit odagondoltal.
Jo szakmaval es kello gyakorlattal konnyu jo allast talalni. Legalabbis konnyebb, mint ezek nelkul. Ennyi.

fhdgy 2015.10.26. 13:49:12

@adg: Jó, akkor tessék utána csinálni, hisz nem nagy mutatvány!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 13:50:00

@Csupacsí: a suszter cipészt jelent, eredetileg ő csinálta a cipőket is, de az automatizáció ezt a részt már rég kivette a kezéből, szóval igazából jó példát hoztál :)

@mojyo: igazából minden automatizálható vagy gépesíthető, csak a technológiai fejlettségen múlik. Egy rendes mesterséges intelligencia feltalálása a kreativitást igénylő munkákat is automatizálhatóvá tenné. Érdemes olvasgatni a témában, potenciálisan rosszul is elsülhet ez a dolog és persze nagyon jól is.

Mrs. Clayton 2015.10.26. 13:51:55

@Csupacsí: hat en nem tudom mi lesz, minden esetre itt a suszter az ilyen bolt lanc aki cipot javit oraban elemet meg szijat cserel, meg kulcsot masol meg nevtablat graviroz az ajtora sot ujabban a mobiltelefon kijelzojet is kicserelik
nekem van par draga cipom aminek ha elkopik a sarka, akkor inkabb 10 fontert megcsnaltatom, es ezzel nem csak en vagyok igy
sot legutobb az egyik plazaban meg varronot is latam, aki vallal ruhajavitast meg zippzar cseret

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.10.26. 13:53:00

@P.Elliot:
Igen, valószínűleg így volt.
Aztán megszokta a lábam es nem volt gond.
Nagyon menő volt abban az időben.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 13:53:15

@fhdgy: bár alapvetően egyetértek veled, azért tegyük hozzá, vannak olyan szakmák ahol ugyanennyit kell gürizni, csak a végén nem honorálják jó pénzzel. Pl szociális és eü területen sok ilyen alulfizetett meló van.

adg 2015.10.26. 13:55:24

@fhdgy: Nem akarok en senkinek utanacsinalni semmit...
A lenyeg, meg se probald megerteni, amit mondani szeretnek!

Ez az uj hobbi errefele mostanaban. Valaki mond valamit, mi kitalaljuk, hogy _valojaban_ mire gondolt, majd arrol kinyilatkoztatunk.

-FIN-

Mrs. Clayton 2015.10.26. 13:57:51

@Zka: ez sincs feltetlen igy, ugyanis pont itt az en kornyekemen elegge hires cipomanufakturak vannak, egy ilyen bespoke cipo a targyalopartnered szemeben annyit jelent mintha maseratival mennel, az aruk is ennek megfelelo, a legeslegolcsobb par is 180 fontnal kezdodik de ezen a linken annyiert cipofuzot se kapsz
www.johnlobbltd.co.uk/main/pricelist.htm

2015.10.26. 14:01:58

@Zka: Nem ertek egyet, szerintem "egy rendes" mesterseges intelligencia feltalalasa nem lehetseges, es ilyenforman nem automatizalhato a kreativ munka (raadasul nem is cel ezekben az esetekben, hiszen nem valna hatekonyabba tole). "Okosabba" minden munka teheto intelligensebb gepekkel, es semmi ketsegem afelol, hogy a gyartasi folyamatokbol el fog tunni az ember, de az innovacio, kreativitas, asszociacio folyamatat meg a sajat agyunkban sem ertjuk igazan, hogy mi tortenik, hat meg rekrealni ugyanezt.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 14:04:41

@Perky.: persze, a piac komplex dolog, nyilván vannak és lesznek réspiacok, amiket a gépesítés nem tud lefedni, de ez a legtöbb embert a gépesítés miatt megszűnő szakmában nem fogja kisegíteni. De szerintem tökre off ez az egész, abba inkább ne is fogjunk bele, hogy az így megszűnt munkahelyek hogyan pótlódnak, mert akkor közgé topic lesz ebből a postból :)

fhdgy 2015.10.26. 14:07:24

@Zka: Tökéletesen egyetértek ebben. Ezért tisztelem is ezeket az embereket, és egy pillanatra sem gondolom, hogy könnyű nekik.

Engem pl. annak idején kapacitáltak arra, hogy orvos legyek. Határozott nemet mondtam. Nem akartam vállalni azt, hogy örökké szenvedő, haldokló emberekkel legyek körülvéve. Ezért nem tartok igényt sem az orvosokat körülvevő tiszteletre, sem a pénzre, amit kapnak ( most ne csak a hivatalos munkabérre gondoljuk, hanem mindenre, mert pl. én még nem láttam éhenkórász orvost, max az első egy-két évben )

Ma is azt tartom, hogy jó döntés volt részemről. Nem vállalom a dolog egyik oldalát, akkor nem tartok igényt az előnyös oldalára sem.

Volt pl. egy kollégám, aki nagyon gyűlölte ( abban az időben ) a bányászokat, mert hogy mennyi pénzt keresnek. Hiába mondtam neki, hogy van felvétel, lehet menni. Na azt nem, ő nem fog a föld alá menni!

Én sem akartam volna soha bányász lenni, de merő kíváncsiságból még mai is lemennék. Utána valsz. soha többet nem mondanék ilyet. Ha nem irigylem a munkát, akkor nem vagyok hajlandó irigyelni az érte járó előnyöket sem.

Mr Long 2015.10.26. 14:10:05

@wuaaa: A legjobb ma. :DDDDDDDD

Mrs. Clayton 2015.10.26. 14:12:00

@Zka: nem tudom, minden esetre evi 30 fo kijon a collegebol csak itt nalunk, akik divattrevezest, kalapkeszitest meg ilyeneket tanulnak, nemelyikuk mar a sulibol befut es bekerul nevesebb divattervezokhoz, persze amig a suszter meg a varrono arra apellal h a kinai iparral majd o felveszi a versenyt, addig nyilvan eslye sincs, de ma designer dolgokat venni sikk, nezd meg csak Mo-n az elmult 10 evben hany fiatal divattervezo nyitott uzletet
itt Angliaban en az utcan jarva kelve csomo szabot latok es a suszter sem vmi kuriozum

Mr Long 2015.10.26. 14:12:24

@fhdgy: Eljutni odaig sem nehez. Nezz meg engem, egesz eddig kb ket vizsgara keszultem nagyon. Szoval az ut sem nehez, csak szerencse kell hozza :)

2015.10.26. 14:12:38

@fhdgy: De lehet, hogy igy is lehet erteni, hogy szerencses valaki, nem? Hogy neki pont az tetszik, hogy le lehet menni a fold ala? Hiszen azert az diszno nagy mazli, ha valakit pont az motival, hogy urant lapatoljon, hiszen nemcsak azt csinalja ami tetszik neki, hanem meg bazi sok penzt is keres hozza. Akkor nem mondhatjuk ra, hogy szerencses? Azzal egyutt, hogy rengeteget is dolgozik, es ezt el is ismerjuk?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.10.26. 14:14:32

@mojyo: ez a te véleményed, a tényeket meg majd meglátjuk valószínűleg még a mi életünkben. Előrelátni igen nehéz, amikor én a 80as években programozni tanultam, volt egy kis könyvecském, amiben azt ecsetelték, hogy a számítógép nem képes alakok, formák felismerésére, mert az túl sok számítási kapacitást igényel és eleve nem is kifejezetten algoritmizálható feladat.
Ma meg tele van minden különféle képfelismerő rendszerekkel, még én magam is írtam ilyet (és részben abból is élek).
Az egyetlen, ami biztos, hogy a gépesítés növekedni fog és igencsak kapaszkodnia kell annak, aki nem akar lemaradni.

2015.10.26. 14:16:14

@Perky.: Bizonyam hogy igy van. Az ipar okosodasa nem csak a gepek okosodasat jelenti, hanem a fogyasztoket is, ez azt is jelenti, hogy nagyobb valasztekot akarnak, es nagyobb igenyeik is vannak. Egyre kevesbe divat az asztal ala inni magunkat, megis egyre tobb "kezmuves sorfozde" nyilik, mert a fogyasztok mar nem erik be akarmivel.

Mr Long 2015.10.26. 14:19:20

@Ödenburger [Hu/At]: Angolok ugyan igy vannak (ok, vilagnyelv, kb mindenhol jo), de mast csak akkor tudnak, ha akarnak tanulni, nem azert mert az iskolakban elerhetoek.

fhdgy 2015.10.26. 14:21:01

@mojyo: Nekem is volt egy ismerősöm, aki minden áron vájár akart lenni ( az is lett ). Az apja mindent elkövetett, hogy lebeszélje róla, de nem sikerült.

A világban az ( is ) szép, hogy amit az egyik ember a világ összes kincséért sem csinálna, azt a másik örömmel teszi, sokszor csak bagóért.

Akkor én is szerencsés vagyok, mert olyan szakmát választottam, amit azóta is szeretek, és most már nyugdíjasként is örömmel csinálom. Szerencsés vagyok? Igen, az vagyok!

Mr Long 2015.10.26. 14:21:08

@fhdgy: "Rááldozott 15-20 évet, hogy elérhesse azt, hogy könnyen elmehessen." Te most trefazol-bohockodsz... Husz evvel ezelott mar azert tanult, hogy dobbanthasson??? Ha meg azt mondanad, hogy tavaly kezdte akkor elhinnem...

2015.10.26. 14:22:48

@Zka: Ertem, tehat programozast tanultal de en pedig tervezest es en meg abbol elek. :D Nyilvan ezert latjuk maskepp a dolgokat, de az izlest, absztrakt dolgokat, komforterzetet a sajat agyunkban is nehez felterkepezni, meg nem igazan ertjuk ezeket a folyamatokat ahhoz, hogy kiszervezzuk egy gepnek ehhez... en meg vagyok gyozodve rola, hogy nem tetszene sokaknak az a cipo, amit egy racionalisan gondolkodo leny keszitene, hiszen most se azert veszunk cipot, mert szuksegunk van ra, hanem mert KELL is, olyan megmagyarazhatatlanul :D

Csodabogár 2015.10.26. 14:22:51

@P.Elliot: Ezért voltunk mi disszidensek és nem határátkelők! Óriási a különbség az akkor és most közt, néha irigykedem is egy kicsit. De mindegy, megoldottuk, valamikor elévült a börtönbüntetés is és mienk a világ! Sőt már dolgoznunk se kell.:-)

Posztban nekem túl sok a politika. Senki se kér igazolást az elmenés okáról. Nem passzolt, elmegyek és kész.

fhdgy 2015.10.26. 14:24:51

@Mr Long: Nem tudom, hogy hol jársz az út egészéhez viszonyítva. Pár vizsgát le lehet tenni szerencsével, de az összeset nem. Ha nagyon szerencsés vagy, akkor lesz diplomád.

A tudást viszont szerencsével nem fogod megkapni.

fhdgy 2015.10.26. 14:34:31

@Mr Long: Jó, akkor vegyük az én esetemet. 1980-as évek közepén pénzt-időt sem sajnálva, magántanárnál tanultam németül ( pedig előtte útáltam mint a bűnt ), hogy elmehessek Németországba dolgozni. 1987-ben voltam is kint Kölnben munkát keresni, de nem jött össze. Végül is csak 2001 szeptemberében sikerült. Akkor most bohóckodom vagy sem?

Mr Long 2015.10.26. 14:42:45

@fhdgy: Design team leader vagyok, mar tul vagyok a sulis vizsgakon.

Muscari 2015.10.26. 14:55:28

Egeszseges hozzaallas, sok sikert kivanok az egesz csaladnak. Az volt csak picit fura, hogy miert irta le a poszterina olyan sokszor, hogy nem egetnek fel mindent, es ha nem jon be haza tudnak menni. Mintha nagyon bizonytalan lenne benne, hogy sikerulhet. Persze lehet, hogy csak tulkombinalom...

@Csupacsí: mit csinal a szemfelszedo?
A masik ilyen rejtelyes dolog az volt, mikor azt lattam kiirva, hogy flokkolas. Arrol sincs halvany lila gozom sem.

2015.10.26. 15:02:19

@Muscari: A harisnya "szemet" szedi fel, ha "leszaladt", vagyis ha kilyukad a harisnya ott ahol az egyik szal elszakad es a kotesben a szemek elkezdenek lefejtodni, azt "visszakoti" vagy valami ilyesmi. :D A flokkolas "bolyhositas", vagyis nem ez a jo szo, de a lenyeg, hogy olyan lesz a felszin, mint a barsony, vagyis barsonyozas vagy nem is tudom, autoba szoktak, kormanykereket, hogy ne csusszon meg ilyesmi haszna van tobbnyire. :D

P.Elliot 2015.10.26. 15:29:44

@Csodabogár: Ja es eppen ezert hazaarulok is voltunk, legalabbis eleg sokszor a pofamhoz vagtak.
Mert hogy elobb leptunk le mint a mostaniak akiknek kinyilt a hatar.
A mostani nem arulta el a hazat hanem a haza tolt ki veluk, valahogy igy jon le.
Ebbol persze nem akarok vitat produkalni a hozzaszolok kozott, idom sincs ra, csak eppen ide-ide nezek ket elfoglaltsag mogott, ma mar aligha csak este....
Igen, a posztokban valoban sok a politika de vegulis ha a politikusok rendesebben csinaljak a dolgukat es figyelnek az emberek eletere, kicsit a joletere akkor nem vandorolnanak ki annyian. Az alapfok megis a politika.

2015.10.26. 15:40:10

@Muscari: @mojyo: hogy egy nagyon velos es tartalmas hozzaszolas is legyen... :D nem mindegy hogy flokkolas vagy flekkeles :D:D

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.10.26. 16:06:34

A suszterről és a szemfelszedésről jutott eszembe: Réges-régen az egyik Főtéri ház falára "Gombbehúzás a kapu alatt" feliratú cégér volt szegezve. Korzózás közben ha nem ügyeltél, akkor valamelyik vicces kedvű haver behúzott a kapu alá, és aznap rajtad röhögött mindenki.

puhacica 2015.10.26. 16:28:21

sok sikert a poszterinanak es csaladjanak!

off
telefonaltam ma Magyarorszagra, hivatalos ugyben. az ugyintezo a szokasos magaslovas, pattogos stilusban beszelt velem, en meg alapbol is nagyon kedves szoktam lenni ilyen szitukban, de ma elovettem az eddig ramragadt osszes angol modort, udvariassagot, mert kurvagyors segitsegre volt szuksegem. a hatas dobbenetes volt, a vegere o is tiszta bubaj lett es nemreg meg is kaptam a kert dokumentumot, angolul!!! :D
on

Muscari 2015.10.26. 16:35:09

@wuaaa: @mojyo: koszi mindkettotoknek :-)

Muscari 2015.10.26. 17:12:38

@Mrs Rumcajsz CA: :-))))
Nagyon csendben vagy mostanaban. Nem jartal errefele, vagy csak nem volt mondanivalod? Azert jo, hogy most itt vagy.

DieNanny CH 2015.10.26. 18:22:11

@Zka:

Ennek folyományaként gondolhatnám, hogy a szociális szféra az, ami pótolhatatlan lesz gépekkel. Tanárok, ápolónők óvónők.
Bár, E.T. is megtanult angolul egy géptől, meg a kórházban sem kell minden egyes beteg mellé valaki, aki a légzését figyeli, hiszen a gépek mindent figyelnek.
És elképzeltem, ahogy a gyerekek elektromos kerítéssel körbekerített játszón játszanak, mint itt a birkák... Pelenkát cserélni már egy 7 éves is tud...
(Most vicceltem és hazabeszéltem egyszerre...)

Amúgy erről az Extant c. sorozat jut eszembe. Amiben van egy manikűröző gép. :-)

Jó poszt volt, ők óvatos optimisták.

2015.10.26. 18:27:24

@wuaaa: Akkor bocsánat. Rosszul értelmeztem.

2015.10.26. 18:28:08

@diggerdriver: Inkább nem lehet belekötni. Ugye ezt akartad mondani... :)

DieNanny CH 2015.10.26. 18:28:39

@puhacica:

Valljad be, hogy te igazából a Roxfortban tanulsz... A mosogatás csak elterelés. :-)

2015.10.26. 18:30:54

@noorci: Egy dolgot jegyezz meg, és utána már semmin sem lepődsz meg. Alapvetően a magyar döntéshozók mindig abban a legjobbak, hogy rosszból hogyan csináljanak még rosszabbat.

Amúgy meg nyilván az nyelvoktatás lerohasztása ugyanolyan fontos, mint magának az oktatásnak is a lerohasztása. Képzetlen, nyelveket nem beszélő munkavállalók kellenek. Azok nem mennek legalább sehova.

2015.10.26. 18:31:15

@Muscari: kedves toled:) nem is tudom, tobb minden:
-melo
-az ingerkuszobom mashova tevodott (olvasgatom a posztokat, de nem nagyon inditotta el bennem egyik sem a kozlesvagyat-egyedul a hatizsakos utazo posztra kivantam volna reagalni, arra is kb annyit csak hogy tok jo meg hajra:D
-legtobb hozzafuznivalom a flekkeles/flokkolas szinten fut, a posztokhoz nem lenne koze :D :D :D
kb ennyi

2015.10.26. 18:33:46

@tanato: Nincsen új a Nap alatt.

2015.10.26. 18:35:38

@Csupacsí: Pedig nem beszél hülyeséget. A robotokban hatalmas jövő van.

2015.10.26. 18:37:12

@Csupacsí: Pont a minap olvastam egy könyvben, hogy a 3D nyomtatóval lehet cipőt is csinálni. Szóval a kínaiak felköthetik a gatyát.

2015.10.26. 18:41:11

@Mr Long: És azzal pont háromszor annyi esélyed van elhelyezkedni. :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2015.10.26. 19:44:08

@wuaaa:
OFF

Küldtem Neked egy privát email-t arra a címre, amin keresztül regisztráltál a blog.hu-ra. Légy szíves, nézd meg, előre is köszi.

ON

©________ 2015.10.26. 19:55:36

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: a tanarokban is volt. Sokkal tobbre van szukseg, mint 30 eve, es nem helyettesithetok.
Megsem becsuljuk meg oket.

2015.10.26. 20:16:19

@Csupacsí: Nem értem, mire szeretnél kilyukadni. Adott egy olyan modern világ, ahol egyre több mindenben átveszik a gépek az emberek munkáját. Ezzel lehet vitatkozni, de értelmetlen, mert a folyamat megállíthatatlan. Ahogyan példaként említhetem a vezető nélküli kocsit is, mint egy újkori találmányt. Vagy ugye a mezőgazdaságban is már sok mindent gép végez el az ember helyett. Ebből nem tudom, hogy hogyan következik az, hogy több tanár kellene.

"Megsem becsuljuk meg oket."

Nem az én dolgom (a mi dolgunk) kiharcolni helyettük a jobb fizetést v. a jobb munkakörülményeket. Arról sem tehetek/tehetünk, hogy milyen állapotban van az oktatás. Erről a választott politikusokat kell megkérdezni. Személy szerint én nem érzem magamat hibásnak, de ettől függetlenül nem is vagyok azzal elégedett, amit látok. Épp ezért teszek azért, hogy kipróbáljak egy másfajta életet valahol máshol, hátha ott jobb lesz nekem. Tetszik vagy sem, egy kicsit önzőnek kell lenni. Különben sosem jutsz előrébb az életben.

2015.10.26. 20:31:05

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Az meg odebb van, hogy hordhatok is legyenek ezek a dolgok, de mindenkeppen erdekes az biztos. Most kerul csak igazan tesztelesre szerintem az a hires kozgazdasz-mondas, hogy "csak egy rosszabb vannal, ha kizsakmanyolnak - ha nem zsakmanyolnak ki".

A 3D nyomtatas, meg az intelligens robotok ugyanis pont ezeket az allasokat szuntetnek meg elsosorban, amelyekre mar most sem szivesen koltenek a vallalatok, a legnagyobb cegek mar reg bezartak a sajat gyaraikat, es kiszerveztek bangladesi es egyeb beszallitoknak, akikre ugye nem vonatkoznak a nyugati ceg csodas elvei, igy ha egy nap 28 orat kell dolgozni fillerekert vagy osszedol alattuk az epulet, akkor nem az oveke a felelosseg, stb stb. Szoval, az nem biztos, hogy rossz dolog, ha ezekutan robotokat kell napi 32 oraban mergezo ragasztoval cipot ragasztani, raadasul a gyartas, mivel okos embereket igenyel, visszaterhet azokba az orszagokba, ahonnan ezek a folyamatok eljottek, hiszen a designmunka es a know-how azert naluk maradt, viszont azokban az orszagokban, ahol csak az exportra kizsakmanyolodas jelentette a stabilitas egyetlen kenyszeritoerejet es a toke bevonzodasat, hat, szoval ott iszonyu durva helyzet johet. :(

2015.10.26. 20:52:13

@mojyo: Az biztos, hogy sok ember nem érezheti majd biztonságban a munkáját az elkövetkező pár évtizedben. Képzeld el, hogy tényleg elterjed a vezető nélküli autó. Alig v. nem lesz baleset, mi lesz a karosszérialakatosokkal meg a biztosító társaságokkal? Ugyanez a 3D nyomtató esetében. Nyomtatni lehet vele fegyver komponenst, cipőt, és a többit. Elképesztő. Ugyanakkor félelmetes is. Lesz egy újabb ipari forradalom, legalábbis én reálisnak látom a lehetőségét.

Az biztos, hogy ahol szabadjára lett engedve a vadkapitalizmus (elsősorban szegény országokra gondolok), ott is komoly változásokat hozhatnak a robotok. Nem fogják őket kizsákmányolni, viszont nem lesz munka sem. Ez egy érdekes szituáció lesz.

2015.10.26. 22:25:43

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: " Képzeld el, hogy tényleg elterjed a vezető nélküli autó. Alig v. nem lesz baleset, mi lesz a karosszérialakatosokkal meg a biztosító társaságokkal?" Az hagyjan, de a soforokkel, es azon belul is foleg a BKV-sokkal? Mibol lehet majd Magyarorszagon megelni akkor? :D

Amugy szerintem is felelmetes viccet felreteve, foleg attol, hogy torekenyebb is ez az egesz digitalizmusra alapulo rendszer, vagyis, lehet, hogy osszessegeben biztonsagosabb lesz peldaul a kozlekedes, viszont kevesebb a redundancia es a kontroll, es eleg, ha egyvalaki ir ezekre egy virust, es kesz az irtozatos katasztrofa, nem tudom, hogy ha mindenkinek mindene "okos" lesz, akkor hol lesznek a redundans tartalekok es a kontroll?

Egy kicsit pedig az az erzesem ezzel kapcsolatban, hogy a fejlesztok diktaljak az igenyeket, es nem forditva, az igeny diktalja a fejlesztest, ahogyan eddig volt ez jellemzo tobbnyire. Vagyis megvan a megoldas, es utolag akarjak a fogyasztokkal elhitetni a problemat. :D Lattam nemreg peldaul egy reklamot, hogy az autoban van wifi es automatikusan ertesiti a biztositot ha valami tortenik vele, stb. El tudom kepzelni, hogy ez valakinek prioritas lehet, de szerintem sokkal-sokkal tobb embernek az alacsony fogyasztas az elobb van :D Meg okos zarak az ajtokra, amik nem csak a betorot nem engedik be, hanem teged se, ha elfelejtetted a jelszot, vagy elazott mert Kaliforniaban terveztek, te pedig Belfastban laksz. :D Szoval egy csomo ilyen dologra nincsen szukseg szerintem, egy kicsit olyan ez mint az amerikaiak golyostolla az urben, tudod, amire az oroszok felvittek egy ceruzat. :D

©________ 2015.10.26. 22:49:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Oda, hogy (innen indultunk ki) konnyelmuseg kijelenteni, h milyen szakmaban van a biztos jovo.

montroyal ( CAN qc) 2015.10.27. 02:47:56

sok szerencset a postolonak .. es szep emlekeim vannak a Mariahilfer str rol meg is neztem a google camerakon a Stifgasse sarkon dolgoztam az aruhazzal (akkor Hertzmansky)szemben... az epulet mar nincs meg ahogy latom kb a Merkur markt lehet a helyen de a McDo meg mindig ott van ..
még igy is jo volt latni ...27 év utan

https://www.google.ca/maps/place/Mariahilfer+Str.,+Wien,+Autriche/@48.2003864,16.3557263,133m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476d07f5a36030d7:0xd7448a870b8123ad

montroyal ( CAN qc) 2015.10.27. 03:20:39

@Csupacsí: A suszter javítással foglalkozott, és nem is vártunk tőle mást.

szoval maradjon meg a kaptafanal ..

de nem biztos hogy ma is megél belole ..

montroyal ( CAN qc) 2015.10.27. 03:28:07

@mojyo: elterjed a vezető nélküli autó. Alig v. nem lesz baleset, mi lesz a karosszérialakatosokkal ....

na neeee...hogy fogok menni vilagkoruli utra?

2015.10.27. 06:11:31

@Csupacsi: Te indultál ki onnan, nem én.

FutureFry 2015.10.27. 09:08:24

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
"Ennek folyományaként gondolhatnám, hogy a szociális szféra az, ami pótolhatatlan lesz gépekkel. "

Japánban már kísérleteznek a szociális/ellátó robotokkal, a kúltúra miatt ez ott elfogadottabb, pl.:

'A robot is my friend': Can machines care for elderly?
www.bbc.com/news/technology-24949081

aleb19 2015.10.27. 12:53:04

csak halkan jegyzem meg,hogy varhatoan ausztriaban fog esni legnagyobbat az eletszinvonal a kovetkezo evtizedekben...amugy altalanossagban a mostani 20-30 eveseknek nyugdijban remenykedni illuzio

ZOH 2015.10.27. 13:27:34

Iden uj cikket mar ne tegyetek ki, ennel jobb ugysem lesz. :-) HIBATLAN poszt, egyszeruen hibatlan, minden szavat akar en is irhattam volna, csak persze nem a noi oldalrol. Respekt, es sok sikert!

ZOH 2015.10.27. 13:27:38

@wuaaa: "Az irigység az elismerés legőszintébb formája. "

:-))) ez jo!

noorci 2015.10.27. 16:45:03

@ZOH: köszönöm ezt a kommentet

DieNanny CH 2015.10.27. 19:03:52

@FutureFry:

Barátnak lehet, hogy jó, de tud-e pelenkát cserélni, és puszit adni a bibis térdre? :-)

micsoda? 2015.10.27. 22:00:44

"Jó lenne olyan országban élni, ahol stabil egészségügyre, nyugdíjra számíthatunk; nincsenek visszamenőleges hatályú törvények, és nem fordulhat elő, hogy vállalkozás, trafik, biogazdaság, stb. egy tollvonással elvételre, majd újra elosztásra kerül."

Arra lennék kíváncsi, hogy a "Magyarország jobban teljesít", szlogen megalkotói, erre a szerzői megjegyzésre mit válaszolnának.
Aki írta az nem a szegénység, a munkanélküliség elől menekült, szerintem tudott volna még több jelzőt használni az itteni viszonyokra.
Jó poszt, racionális gondolkodásra vall, remélem nem viszi túlzásba:)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása