oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 20. 06:48,  Miért gyűlöljük egymást? 253 komment

2015. szeptember 20. 06:48 Határátkelő

Miért gyűlöljük egymást?

Aligha vagyok egyedül, aki csak kapkodja a fejét az elmúlt hetek zűrzavarában és aligha vagyok egyedül, aki egészen rémisztő történeteket hall arról, hogy a menekültkérdés miként oszt meg barátokat, adott esetben családokat. És aligha vagyok egyedül, aki azt gondolja, nem jól van ez így. Erről szól az egyik mai ajánlott poszt, a második egy kis határátkelés előtti ügyintézést mutat be (mindig tanulságos), végül, hogy lazítsunk egy kicsit, Ausztráliába látogatunk, ahol látunk majd delfint és bálnát is, mert hát Ausztrália már csak ilyen hely.

menekultek_foto_migration_aid_facebook.jpg(fotó: Migration Aid / Facebook) 

Nehéz a menekültügyben újat mondani, és kifejezetten próbálom is a blogot megóvni attól az őrülettől, ami ebben a témában az emberek között zajlik, ám a Távol a fikától blog legutóbbi bejegyzése sok olyan kérdést vetett fel, amit szerintem is érdemes felvetni, szóval most kivételt teszek. Annyit érdemes tudni a szerzőről olvasás előtt, hogy másfél évig élt egy iszlám országban és saját bevallás szerint nem örülne annak, ha a szomszédjában mecset épülne, miként a tömeges menekültáradatnak sem híve. Most azonban egy olyan aspektusát boncolgatja az eseményeknek, amelyek nagyon is érdemesek boncolgatásra, ez pedig a személyes emberi kapcsolatok változása.

„Ahhoz, hogy alakítója legyél az eseményeknek, energiát kell befektetned. Időt és energiát kell rászánnod arra is, ha úgy döntesz, segítő leszel, ételt osztasz, vizet osztasz, tájékoztató szöveget szerkesztesz, és energiát kell szánnod arra is, ha úgy döntesz, felemeled a lábad és gáncsolsz, vagy kiszállsz a Porschédból és honfitársaidnak ígérsz halált. (...)

Mikor döntöttél úgy, hogy aktív alakítója leszel az eseményeknek és pont ilyen irányban? Vissza tudsz még egyáltalán emlékezni arra, hogy egy évvel ezelőtt mit gondoltál a szír polgárháborúról és azokról, akik áldozatául váltak? Vagy – hogy ne sarkítsuk a kérdést kizárólag háborús menekültekre – azokról, akik elhagyják az országaik kilátástalanságát, hogy más országban találják meg a boldogulást? Köztük a saját magyarjainkról?

Kész lettél volna egy évvel ezelőtt is gáncsolni, gránáttal fenyegetni vagy a határra menni verekedni? Vagy valami megváltozott benned azóta, valamit megváltoztattak benned azóta?

És örülsz-e ennek a változásnak? Jó érzés-e a legváltozatosabb Facebook-megosztások alá bekommentelni, hogy te bizony géppuskákat telepítenél a szerb határra és halomra lőnéd az összeset, mindezt neveddel és arcoddal vállalva? Jobb érzés-e, mintha – ha már segíteni rajtuk nem tudsz/nem akarsz – nem csinálnál semmit?

Tudatában vagy-e, miközben a fotelből kommentelsz, hogy egy gondosan felépített kampány csereszabatos alkatrésze vagy, vagy szentül hiszed, hogy amit írsz, a saját véleményed? És meg tudnád-e védeni ezt a kommentet tizenöt év múlva is, ha a gyereked megkérdezné, hogy apa/anya, ez mégis mi volt? (...)

Új szintre sikerült emelnünk az egymás elleni gyűlöletünket és az egész folyamatot tömegtermelésre váltottuk. Percenként gördülnek le a futószalagról új Áronok és Péterek, akik, bár életükben nem találkoztak még, és talán mindkettejüknek hobbija a horgászat, a hajómodellezés vagy a kertészkedés, amelyekről tartalmas beszélgetéseket folytathatnának, ők ismeretlenül is gyűlölik egymást.

Nem az embertelen és cinikus gépezetet gyűlölik, amelyik időt és közpénzt nem sajnálva szisztematikusan elhitette velük, hogy egymás ellenségei. Nem, ők egymást gyűlölik. Mert mást gondolnak valamiről, mint amit az általuk önkéntesen egyedüli igaznak elfogadott források állítanak.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni, szerintem érdemes, mert elgondolkodtató.

Az ügyintézés sötét bugyrai

Ügyet intézni általában nem olyan egyszerű, de egy határátkelés előtt különösen sok a teendő, pláne, ha az ember nem csak a szokásos utat kénytelen bejárni, hanem plusz teendői is vannak. Erről szól a Feljegyzések Svájcból blog legfrissebb posztja, amely az indulás előtti ügyintézés viszontagságait ecseteli.

burokracia_foto_flickr_com_duncan_hull.jpg(fotó: flickr.com / Duncan Hull)

„Nem lehetsz elég felkészült - ezt tanultam a magyar bürokrácia mélyebb megismerése után. És igen, megint beleestem abba a hibába, hogy biztosra mentem. Utánanéztem, mit, hol és hogyan lehet elintézni. Kiszámoltam a - szerintem - lehetséges leglassabb időt, és nekivágtam. De amit ott találtam, arra senki nem készített fel! (...)

Az első legfontosabb elintézendő ügy a nevem megváltoztatása volt. Nem egy nagy dolog, az asszonynevemet rövidítettem meg, hogy Svájcban ne kelljen folyton magyarázni, betűzni és nem érteni, kit szólítanak. Anyakönyvi hivatal pipa, új házassági anyakönyvi kivonatra várok... kb. másfél hónapot. (...)

Abban már biztos voltam, hogy személyit nem csináltatok, hiszen úgyis le kell adnom az országból való kijelentkezésnél, de a többi muszáj volt. Az útlevelet 2 hetes sürgősségivel csináltattam, 4 nap alatt elkészült (ekkor azt hittem, minden ilyen simán megy majd).

A többihez pedig bevetettem magam egy okmányirodába, és amíg meg nem lett mind, ki sem jöttem. Otthagytam persze egy vagyont, de ez ilyenkor már a legkevesebb. A jogsira azt ígérték, hogy kb. egy hét, hát nem. Még jó, hogy visszakértem a régit. Kb. egy hete küldték ki (Budapestre)...

De ez csak a kezdet volt! Ott volt még az egyéni vállalkozásom. A könyvelőm felszívódott, így kénytelen voltam magam ügyfélkapuzni és megszűntetni a vállalkozást.

Nem mondom, hogy egyszerű feladat volt, itt jöttem rá, hogy a digitális világ és az adóhivatal két külön fogalom. Van program, ami fut, vagy nem. Windows 10-zel biztos nem. Mindenesetre pár napot eltöltöttem ezzel, az utolsó pillanatra lett kész. (...)

A budapesti lakással kapcsolatban is belefutottunk egy nagyon kedves történetbe. Mivel kijelentkezünk a lakásból, de az továbbra is a miénk, adózni kell utána.

Az önkormányzat adóhivatala tűnt megfelelőnek az ügy elintézésére. Nekik viszont foglamuk sincs, hogy az ingatlan valóban hozzánk tartozik-e vagy sem, mert vásárláskor a földhivatal nem árulja el nekik. Nekünk kéne. Erről viszont mi sem tudtunk. A lakcímkártyán viszont ez a cím van, amihez kellett adásvételit mutatni. Ez csak a szomszéd iroda. Még most sem igazán értem, hogy van ez.

És végül a kijelentkezés. Bevallom, kétszer mentünk. Egyszer a hét elején. Volt időnk, gondoltuk, most vagy soha. Ja, azt most nem, mert akkor elveszik a lakcímkártyám, és nem kapok újat azonnal (külföldi cím felirattal), 21 nap az ügyintézés.

Már megint adtam az értetlent: de hát amikor az új nevemmel kellett lakcímkártyát cserélni, 2 perc alatt laminálták az újat. Most azt miért nem lehet? Aha, hogy az más, mert ez most külföldre költözés. Aha. Tehát a címet be lehet gépelni, azt, hogy „külföldi cím”, azt nem. Hmm…”

A kálvária teljes történetét az eredeti bejegyzésben olvashatjátok el.

Fogmosásos delfinhesszelés

Végül egy jóval lazább (hétvégi…) téma, méghozzá egy ausztráliai kirándulásról, melyhez az Ausztrália A-tól Z-ig blog szerzőinek volt szerencséje és tényleg szerencséjük volt, hiszen egy reggeli fogmosás közben egészen váratlan látványban volt részük, úton Sydneytől a Seal Rocks-hoz.

delfinnezes_foto_azausztralia_blog_hu.jpg(fotó: azausztralia.blog.hu)

„Nagyjából éjjel egyre érkeztünk meg, totálisan készen és fáradtan. Ráadásul sötétség lévén fogalmunk sem volt, hogy mi van körülöttünk, így egy parkolóban ad hoc megálltunk, megágyaztuk a csomagtartót, és nagyjából 10 másodperc múlva már aludtunk is, totális volt a filmszakadás. (...)

Ismét nem kellett csalódnunk Ausztráliában, sikerült újra kifognunk egy mesébe illő tengerparti szakaszt, ment a szokásos hümmögés, hogy „háááát ilyen hely márpedig nincs is!”. És mégis.

Aztán szépen elkezdtük összeszedni magunkat, Zoli kiment közvetlenül a tengerpart mellé fogat mosni. Épp mikor a jobb felső 6-osnál tartott, egyszer csak a vízben megjelent egy egész delfin csapat, jöttek megnézni, hogy ityeg a fityeg.

Kb. ennél a pontnál néztünk körül, hogy vajon egy kandi kamerás átejtésben van-e részünk, vagy ez most itt tényleg történik. Elég erős kezdés volt ez a fogmosásos delfinhesszelés, kíváncsian vártuk a folytatást. (...)

Ismét nem bántuk meg a spontán útválasztást, ugyanis megtaláltunk a Sugarloaf Point-i világítótornyot. Azt már eddigi itt tartózkodásunk során megállapítottuk, hogy a világítótornyok szinte kivétel nélkül zseniálisak és kihagyhatatlan élményeket nyújtanak. (...)

Ezt a tapasztalatunkat ez a hely is megerősítette, egyrészt a mesés kilátás miatt, másrészt pedig az épp a környéken lubickoló bálnáknak köszönhetően.  Úgy fél óráig játszadoztak közvetlenül a világítótorony alatt, mi meg csap hápogtunk meg tapsikoltunk örömünkben.

Egyébként pont most van a nagy bálnavándorlás ideje, így ez a látvány csak nekünk volt ennyire különleges, a többi helyi turista nem jött túlságosan lázba. Pedig BÁLNÁKAT láttunk, hát mennyire elképesztő ez már???

Miután jól kibálnáztuk magunkat, elindultunk az orrunk után északnak, Forster irányába. Gyakorlatilag 20 percentként megállhattunk volna a meseszép természetnek köszönhetően, de ilyen szempontból Ausztrália nagyon elkényezteti az embert. (...)

A Sydneybe tartó utunk során még megálltunk Mungo beach-nél, amit pár perc alatt megválasztottunk A Legszebb Tengerpartnak New South Wales-ben. Simán el tudtunk volna még ott tölteni egy jó pár napot, ráadásul a környék tele van ingyenes vadkempingre alkalmas területekkel, ahol tökéletesen ki lehet zoomolni a mindennapok kattogásaiból.

Nagy előnye az országnak hogy hatalmas abból a szempontból, hogy sehol nincs tömeg. Ezen a lenyűgöző kristálytiszta szelíd hullámú partszakaszon rajtunk kívül egy család volt még és slussz, pedig több km hosszú érintetlen partról van szó. (...)

Minden egyes ilyen kirándulás úgy hat ránk, mint a kábítószer: még többet akarunk látni, még többet akarunk utazni, még, még, még. Habár Sydney valóban a világ egyik legszebb és legélhetőbb városa, számunkra Ausztrália városokon kívüli természeti adottságai jelentik az igazi csodát.”

A teljes poszt itt olvasható el, feltétlenül érdemes kattintani, mert tele van képekkel is.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztrália Magyarország Svájc

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr317802012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qkuc 2015.09.20. 21:20:40

@tanato: Semmi. Megy a nemzetközi cicaharc, meg mindenki fújja fel magát, hogy mekkora egy PC emberi jogi nindzsa. A háttérben meg megy a lobbi, hogy akkor mi hogy merre legyen, megy az "osztozkodás".

Ez az a fajta színház, amit valamiért imádnak ezen a kontinensen előadni a politikusok. Lehet a többin is.

qkuc 2015.09.20. 21:24:27

Na akkor jöjjön OFF.

Én nem tudom ki készül mostanában ide az örök ősz birodalmába (Írország), de készüljön fel lelkiekben, hogy albérlet keresésnél Corkban és Dublinban a Trónok Harcát fogja átélni. Iszonyat nehéz kecót találni, akár percek alatt kipörög egy lakáshirdetés. Nagyon durva.

tanato 2015.09.20. 21:26:54

@Virago_1000: Én nem ferdítek,hivatalos rendőrségi statisztikákat olvasok a bevándorlók családi összetételéről.olvasd vissza az origón napról napra.

tanato 2015.09.20. 21:29:27

@Virago_1000: El v annak látva cigányok,igaz sok helyen helyettes orvossal,mert állandó nincs.Ha normál hangnemben tárgyalok velük nincs gond.

2015.09.20. 21:29:48

@qkuc:

Mintha Sopronról írtad volna... ;)

qkuc 2015.09.20. 21:35:35

@Ödenburger [Hu/At]: Azta, azt azért nem gondoltam volna, :D.

SzZoole 2015.09.20. 21:41:47

@Virago_1000: Egy videki korzeti orvos aki 30+ eve ugyan abban a korzetben van az mas mint a varosi korzeti orvosok,de felolem azt gondolsz amit akarsz.

2015.09.20. 21:51:13

@qkuc:

Ismerős 11 nm-es szobát ad ki havi 180 euróért. Meghirdette, másnap 32-en jelentkeztek, hogy kivennék. Ha belegondolsz, hogy az elmúlt 4 évben kb 15-20 ezer ember költözött Sopronba, új lakást pedig alig építettek... 50-60 nm-es lakások 4-500 euró körül azonnal elkelnek...

33621 2015.09.20. 21:58:56

@Ödenburger [Hu/At]: Ott nincsenek építési vállalkozók! Vagy élelmes befektetők? Jó lenne megnyerni az ötös lottót, és akkor lehetne ott kaszálni sok sok pénzt!

qkuc 2015.09.20. 21:59:45

@Ödenburger [Hu/At]: Ah, 50-60 nm-es lakás ... Az itt már ház! :D Érdekes, hogy mennyire mást takar a nagy, tágas, vagy éppen a kicsi fogalma.

2015.09.20. 22:03:49

@tanato: Persze, majd biztos visszakoltoznek... Bangladeshbe, Nigeriaba, Sziriaba, Afganisztanba, Pakisztanba :)))

33621 2015.09.20. 22:09:43

@Zoole[uk]: Zolika ma jártam a Gangesz partján mivel dolgoztam, és megdöbbenve láttam, hogy szinte gyakorlatilag ki van száradva. Vagyis van egy ici-pici posványos víz az alján, meg egy csomó bele nőtt gizgaz amitől már nem is látszik rendesen a meder sok helyen!
Nállunk viszonylag jó kis eső volt, de itt felétek most se nagyon volt semmi. Az Újfehértói kollégám már szegény siránkozik az eső miatt, hogy itt lesz az új sivatag Európában, ha így megy tovább.

nemor 2015.09.20. 22:24:22

@fhdgy: ilyenkor úgy sajnálom, hogy nincs like gomb :))

SzZoole 2015.09.20. 22:36:32

@33621: sose volt benne sok víz

tanato 2015.09.20. 22:38:24

@Mirjam2: Ha béke lesz egyszer visszaköltözés is lehetséges.

2015.09.20. 22:45:31

@qkuc: Sajnalom :( Remelem hamarosan talalsz egy jot vegre.

(Es koszonom szepen, hogy azt mondtad, hogy keco, es nem azt, hogy p... :D )

qkuc 2015.09.20. 23:03:23

@mojyo: Ah, köszi, azért a szerencsehozó négylevelű lóherét visszaviszem a boltba, mert nem működik, :D :D :D.

Elméletben találtam egyet, majd rakok fel képeket, bár kb. egy halszem objektív kell hozzá, hogy befogadja a "hatalmas" teret a fényképező gép, :D.

qkuc 2015.09.20. 23:10:51

A bürokrácia helyi vicceihez. Lehet már meséltem, nem emlékszem. Szóval kissé meglepődtem, amikor megjött a kártyám, mert el volt "írva a vezetéknevem. ífelhívtam a helyi hivatalt, hogy most akkor mi a tököm van, használhatom-e vagy sem. A lényeg, ha egy bizonyos betűkombinációt ütsz be a rendszerben a vezetéknévnél, a rendszer sajt maga szerint a második tagot automatikusan különszedi és nagybetűsíti, :D. Így lettem én titkon skót ... Kijaívtani nem lehet a hibát, de nyugodtan használhatom a kártyát. Csúúúcs, :D.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.09.21. 01:36:38

@qkuc: hogy hívnak, MacSkassy vagy O'Rosz vagy ilyesmi? :-)

monománia 2015.09.21. 04:30:35

@tanato:
a beszélgetőpartnereid szinte minden mítoszt bedobnak, csodálom a türelmed...
a "sose fognak hazamenni" is egy ilyen tévképzet. a tények ui. mást mutatnak: pl. a 7 millió afgán menekültből időközben 5,5 millió már hazatért.
www.zeit.de/wirtschaft/2015-08/fluechtlinge-deutschland-mythen/seite-2

adg 2015.09.21. 05:44:57

@qkuc: Kerj egy jogsit is az uj nevedre, es ezentul hivd magad ugy. Jol johet a kovetkezo allas megpalyazasanal, ha valami angolosabb neved van.
Allitolag szeretik a szemetbe tenni a "Piripocsi Gyongyver" es hasonlok cv-jet, rogto a nev megnezese utan. :D

Felesegemnek az utleveleben van elirva a neve, de nem szoltunk. Mar ugy hivjak azota, az ausztral papirjaiba az a nev kerult, mert az utlevel erosebb dokumentum, mint a jogsi, igy az utlevelen szereplo nevet orokolte.
(Magyarorszagon meg eltunt, mint szurke szamar a kodben, hisz az uniot nem hagyta el hivatalosan. Aki elhagyta, azt nem ugy hivjak. :D)

tanato 2015.09.21. 07:06:59

@monománia: Még az 56-osok egy jelentősebb része is hazatért néhány év múlva vállalva a hátrányos jogkövetkezményeket,néha a börtönt is.

Observer99 2015.09.21. 07:46:42

Ha tehát, a menekültek döntő többsége - gondolom az otthoni helyzet normalizálódásával - haza tér, akkor hogy fogják megoldani az elöregedő európai társadalmak demográfiai gondjait?

Egy seggel, két lovon, amelyek ráadásul ellentétes irányba mennek, nehéz fennmaradni!
Tessék eldönteni melyik állítás igaz!

tanato 2015.09.21. 07:50:55

@Observer99: Ebben nincs ellentmondás,egy részük/akik nem bírnak a honvágyukkal,magyaroknál is sok van ilyen pl. Mónika,még a rosszabb várható anyagi helyzet miatt is repatriálnak/ egy részük meg marad a fogadó államban.

Observer99 2015.09.21. 08:34:15

@tanato:
Légy következetes! Ezt nem Te írtad?
" tanato 2015.09.21. 07:06:59
@monománia: Még az 56-osok egy jelentősebb része is hazatért néhány év múlva vállalva a hátrányos jogkövetkezményeket,néha a börtönt is. "
Ha akarom vemhes, ha akarom nem?

A jelentős az mennyi kb? :-)
Példának pedig felhozol egy embert! :-(

Virago_1000 2015.09.21. 08:36:53

@pappito: ertelmes hozzaszolasra nem telik?

tanato 2015.09.21. 08:39:18

@Observer99: Tényleg nem tudom az arányokat,mintha az 56-osok 20-25%-a tért volna haza még viszonylag rövid időn belül büntetés terhe mellett is.Egyébként értem a kétkedésedet,én úgy gondolom aki fiatalabb korban megy el az már nehezebben jön vissza mint egy 40-50-en felüli.

fhdgy 2015.09.21. 08:40:21

@tanato: ismerek egy horvát-magyar családot Rovinjban, Isztrán. A feleség magyar, a férj horvát, de a férj jobban beszél magyarul, mint a feleség.

A balkáni háborúban szervezett akcióban menekítették őket Szlavóniából Rovinjba. Kettő lányuk ekkor még egész kicsi volt, a fiúk már ott született. Az a hét év, amíg nem térhettek haza, elég volt, hogy ott ragadjanak. Újraépítették a házukat, de már csak látogatóba mennek haza. Új helyre sodorta őket az élet, akaratukon kívül, és gyökeret eresztettek.

pappito · http://pappito.com 2015.09.21. 08:47:07

@Virago_1000: ezt akartam kérdezni, de úgy látszik nem értetted

tanato 2015.09.21. 08:47:23

@fhdgy: Igen ez így működik, 8 év után hazatelepedni az már egy más világot talál otthon,a régi ismerősök nélkül.

fhdgy 2015.09.21. 08:52:22

@tanato: igen, így működik, de sokan nem tudják. Azt hiszik, hogy csak az ő logikájuk a helyes. Az Élet sokkal komplexebb.

2015.09.21. 09:38:33

index.hu/belfold/2015/09/21/orban_viktor_keresztes_hadjarat_europa_kulpolitika/

Végre egy értelmes elemzés, ami képes a hisztihangulattól eltávolodva, három lépést hátrébb lépve, értelmesen elemezni az egész helyzetet, és európai szinten nézni a magyar intézkedéseket.

qkuc 2015.09.21. 11:03:30

@Dragonlady (Bp, Hun): macskassy :D mondjuk ebbol mar a new yorki repteren is volt vicces helyzet. Alapbol nem tudjak kimondani sehol kulfoldon, igy mar megszoktam, hogy leginkabb a keresztnevem hasznaljak. Viszont arrol meg sokan azt hisIk ferfit takar.

Virago_1000 2015.09.21. 11:23:05

@tanato: a multkor olvastam egy interjut, belinkelnem de nem talalom, egy anglia-magyarorszag kozti futarceg tulajdonos-ugyvezetojevel es o is elmondta, amit en csak sejtettem: rengeteg megbizasuk van koltozkodesbol kifolyolag, mert a magyarok 60-70%-a hazakoltozik 10 even belul, a kozhiedelemmel ellentetben (ezen szavakkal mondta) Ez a teny is ellentmond az itteni torzskommentelok allitasanak, valamint az egyeb honlapok, blogok magyar- es magyarorszag ellenes uszitasanak.

Virago_1000 2015.09.21. 11:25:51

@tanato: "Igen ez így működik, 8 év után hazatelepedni az már egy más világot talál otthon,a régi ismerősök nélkül"

- csak a gyokertelen emberek eleteben.
Szerencsere nem aok van beloluk, egy eros tarsadalom csak ugy epulhet ha orizzuk gyokereinket, kotodeseinket.

Virago_1000 2015.09.21. 11:26:59

@fhdgy: nem nem igy mukodik. Csak a torzskommentelok szerint.

Herr Géza 2015.09.21. 11:29:12

@Din Serpahis: Már hogy´hallgatna a német média erröl?? Csak miután az idióta neonácik mindennapos programjává vált a menekültszállások (egyelöre jellemzöen a célnak való átalakítás fázisában, azaz lakók nélkül....) felgyújtása, ezért az már nem "címlapos" hír (sztem heti két eset a minimum...).
Egyébként pedig a németeknek a menekültkérdés még ebben a volumenben sem igazán újdonság, hisz ide 30-40 éve özönlik sokféle náció, ki valami elöl menekülve, ki a jobb megélhetésért, vagy akár mindkettöért. Nem néztem még utána, de szerintem a balkáni válság (délszláv polgárháború) idején a számok is voltak ilyen magasak, még ha nem is túl hosszú ideig.
Mivel Németország mai gazdasági státuszában nem kis szerepet játszottak a 60-as, 70-es években tömegesen és szervezetten "importált" törökök, olaszok, portugálok, spanyolok, görögök és "jugók", volt idejük megtanulni a többé-kevésbé békés együttélést. Na persze egy szóval sem állítom, hogy a mostani áradat felhötlen örömet vált ki az átlagpolgárból, de az biztos, hogy lényegesen nagyobb a tolerancia, mint pl. Magyarországon.

fhdgy 2015.09.21. 12:14:33

@tanato: Küldtem privátban egy üzenetet, ha nem haragszol. Utólagos engedelmeddel!

tsabus UAE 2015.09.21. 12:39:55

Szerintem, ha a magyar kormány nem hisztizve, sokáig csak plakátolgatva és nem felkészülve, eleve magára irányítva a nemzetközi figyelmet, csak profin tette volna a dolgát, akkor sokkal nagyobb politikai tőkét kovácsolhatott volna magának, mint így.
Sokan és sokféleképp figyelmeztettek a menekültáradatra, már egy éve és MO mit tett ? Plakátkampányolt !!! Aztán, amikor már a világ túloldaláról is ideözönlöttek az újságírók, akkor beérett a felkészületlenség eredménye és borítékolhatók voltak az attrocitások.
Szóval, mindent összevetve, lehetséges, hogy hasonló intézkedéseket amúgy is meg kellett volna hozni (határzár, határellenőrzés megerősítése, mentesítő vonatok, befogadó állomások, stb.), de ezt meg lehetett volna tenni szinte láthatatlanul is. A gyűlölködés, heccelés, újbóli szabadságharcolás helyett.
Akiben pedig annyi van mindössze, hogy valamelyik haláltábort meg kellene nyitni "ezek" miatt, vagy le kell géppuskázni mindet, az tényleg ne legyen az ismerősöm. Se FB-on, se a való életben.
Az egész menekültügy alatt egy egyszerű, békebeli, elhízott, szemüveges hivatalnokot akartam látni a "megoldó" szerepében, aki csak teszi a dolgát, nem nyilatkozik és nem kampányol.
A menekülthullám alatt sokakból előjött a legrosszabb (valódi?) énjük és ettől komolyan megcsömörlöttem...

Mellesleg: hvg.hu/velemeny/20150921_Szabadjara_engedett_gyulolet

fhdgy 2015.09.21. 13:19:23

@tsabus [UK]: "...csak profin tette volna a dolgát, akkor sokkal nagyobb politikai tőkét kovácsolhatott volna magának, mint így."

Ez így igaz, de van egy kérdésem hozzá: hol?

Külföldön vagy Magyarországon?

Mert nem számít nekik, hogy mindenki utál bennünket, csak itthon legyen meg a kétharmad. Sajnos, úgy néz ki, hogy jelenleg még a háromnegyed is meglett!

blackhairlady 2015.09.21. 13:29:13

@qkuc: Az amerikai magyar nagykovet asszony volt a vendeg a BBC Amerikan=n a napokban. A musorvezwto ho;gy ugy mondta ki a nevet, hogy ha nem latom kiirva a kepernyon, ra nem jovok az eredetire:))))

tsabus UAE 2015.09.21. 13:34:28

@fhdgy: Belföldre gondoltam. Most csak az egybitesek ájulnak el ettől a "válságkezeléstől". Ha valami olyasmit csináltak volna, mint amit leírtam, akkor én is elismerném a teljesítményt, a média keveset foglalkozott volna vele, ennél fogva pedig külföldön se lett volna ilyen visszhangja. Gyakorlatilag mindenhol jobban állnánk, mint most.
Ha a háromnegyed is meglesz ez miatt, akkor tényleg nincs hova hazamenni többet...

fhdgy 2015.09.21. 13:42:08

@tsabus [UK]: Kösd föl a gatyád! Nincs hova.

Pénteken Pesten voltam, nap közben nem néztem netet, csak este későn. Amikor elolvastam a magyarbólyi esetet, lefagytam!

2015.09.21. 13:47:33

@tsabus [UK]:

Nem lehet, hogy a nemzetközi médiajelenlét volt az egyik cél? Csak kerdezem... Olvasd el a korábban belinkelt indexes cikket, sok minden visszaköszön benne, amit már egy ideje mondogatják. És jól összefoglalja EU szinten a magyar helyzetet. A belföldi bolhacirkusz egy más téma, de amíg nincs értelmes ellenzék, addig az teljesen lényegtelen, úgyis a Fidesz fog nyerni. És jelenleg még a gyurcsótány az egyetlen, aki próbál ellenzékként viselkedni, no ha viszont közte és a Viktor közt kell választani, mert élesedne a helyzet, rohanok a Fideszre szavazni. Ami meg a nemzetközi helyzetet illeti, már egyáltalán nem mi vagyunk a rosszfiúk. Szépen puhul fel a nyugati álláspont, ahogy egyre több menekült jut el áhított nyugati hazájába.

2015.09.21. 13:53:57

@fhdgy:

Mitől fagytál le? A cél egyértelmű: a jelenlegi horvát vezetés elkaszálása minél szélesebb körben. Egy kis viszonzás, azért ahogy viselkednek már egy ideje. És jelenleg jól áll a projekt, mindenhol a horvátok alkalmatlanságától hangos a világ, az osztrák sajtó is, pedig mi engedtük át a menekülteket. Ennek ellenére meg sem vagyunk említve, csak a horvátokat szapulja a teljes osztrák sajtó.

tsabus UAE 2015.09.21. 13:54:46

@Ödenburger [Hu/At]: Igazad van, ez is volt a cél. Válságkezelő helyett ismét médiak....t játszottak. Mint annyiszor...

fhdgy 2015.09.21. 14:09:13

@Ödenburger [Hu/At]: A horvátok meg köszönik, jól vannak, röhögnek a markukba!

Bredpitt Monika 2015.09.21. 14:18:08

@33621: lattam hogy irtal nekem valamit, de nem igazan ertettem, bocs de ezert nem is reagaltam ra

2015.09.21. 14:40:50

@fhdgy:

Biztos vagy te ebben? Mert a jelenlegi horvát kormány nem éppen indul jó esélyekkel a következő választásokon, és a nemzetközi megítélése sem túl jó. Rosszabb mint a miénk, jelentősen. A kerítés a horvát szakaszon is elkészül nemsokára, legfeljebb pár hét, ez a mostani utaztatás pedig véget fog érni abban a pillanatban. Akkor is röhögni fognak a markukba? Vagy amikor a kerítés elkészülte után az összes addig átpasszolt menekültet visszakapják még pluszban? Az osztrákok ezt tervezik. Lehet elfogultnak lenni, de a jelenlegi horvát kormány alattomos, korrupt és kétszínű, és lesz még ennek böjtje a horvátoknál.

Mr Long 2015.09.21. 14:49:33

@Ödenburger [Hu/At]: Plusz a szlovenek sem fogadjak be oket, ok is lezarjak a hataraikat, aztan majd lesz hajozas a horvatoktol is olaszba...

fhdgy 2015.09.21. 14:50:38

@Ödenburger [Hu/At]: Horvátország nem schengeni, max. Mo-ig toloncolhatók vissza a menekültek nem?

2015.09.21. 15:10:51

@fhdgy:

Nem. EU tag, nem érdekes, hogy Schengen vagy nem. Bulgária sem Schengen tag. De emiatt, amit most csinálnak a horvátok még jó darabig nem is lesznek Schengen tagok, szerintem...

2015.09.21. 15:12:36

@fhdgy:

Szerbia nem EU tag, oda is visszatoloncolható bárki, és ma már a németek is biztonságos országnak tekintik a balkáni államokat.

fhdgy 2015.09.21. 15:27:36

@Ödenburger [Hu/At]: Nagyszerű! Akkor a horvátok joggal mondják azt, hogy toloncoljákat a menekülteket egyből Szerbiába, hisz onnét jöttek, a többiből köszönjük szépen, de nem kérünk!

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.09.21. 15:28:20

Ez a menekült téma százrétűbb mint egy marha gyomra.

1. Kedves kis országunk 18 évet szánt rá hogy elhagyjuk a Visegrádi országok kulturális klaszterét és csatlakozzunk a balkánhoz. Majd most kerítéseket húzunk fel a balkán és közénk.

2. A magyar szociálpolitika/társadalompolitika 18 évet szánt arra, hogy a társadalmi integráció csúcsterepein bevezesse azt a rituális dezintegrációs gyakorlatsort, hogy ha a társadalmi integárciós törődés szempontjából fontos célcsoprttal találkozunk, akkor jól megrugdossuk, megköpdössük őket.

3.-mit csinálunk mi a fiatalokkal?
4. -mit csináltunk a nyugdíjasokkal?
5. -mit tettünk a cigányokkal?
6. -mi lett a falusiak sorsa?
7. -mit tettünk azokkal, akik végre lakást vettek?
8. -milyen sorsot szánunk azoknak akik hitelből fognak diplomát szerezni?
9. -mit üzenünk egy hajléktalannak?
10- - mi lett az érintettek társadalmi önszerveződéseivel?
11. mi lett a sajtó vagy a tudományos discurzus függetlenségével?
soroljam még?

Nemcsak magyarként csináltuk meg a kireeksztés korát, ez EU stratégia si! Mindezt évi 1000 milliárd Ft EU fejlesztési pénzből, ami több mint 10 éve ömlik ide!

A magyar politika gyűlölet beszédre épül! Most találtak egy újabb ellenségképet! Egy újabb konstellációt, amit megfelelő összeesküvés elméletekbe helyezve a parasztpolitikusaink megint nagy nemzetmegmentő szuperintegrátornak állíthatják be magukat!

Ezzel a fügefalevéllel próbálják eltakarni a társadalmi integrációs csunyájukat. Pedig ez a fügefalevél nem lesz akkora: Ez csak időhúzás a haláltusájukban.

Az emberek előbb utóbb rájönnek, hogy ők munkások, meg nyugdíjasok, meg buszsofőrök, meg ápolónők, meg rokkantak, meg diákok stb. stb. És kérdéseket fognak megfogalmazni és a saját területükön a működ és a rálátás meg fog majd ütközni egyszer!

12. A közbeszédnek a kereteknek amiknek a válsága most jobban látszik olyan síkokat is érint, hogy az EU miként felelős a rendszerváltáskor másfél millió elveszett magyar munkahelyért!

A Közös Agrár Politika miként szervezte meg a magyar és a kelet európai vidék elpusztulását! Miként rögzíti a CAP a magyar bért ezen a Kádárinál alacsonyabb szinten! A nyugatiak a gyarmatosítás során kialakított centrum-periféria cuccokból sokmindent építgettek, amit most az arab tavasznál újra betettek ebbe a korba.

Az EU is keret a magyaroknak nem csak a nemzeti. Orbán csak azért szeretné, ha csak nemzeti elszámolás alá tartozna, mert az EU és a világ nyilvánosság keretei nem úgy védik őt, mint a főügyész szobatársa.

Idehaza hivatalosan senki sem kérdez semmilyen lopás láttán. Ha maradunk az EU-ban akkor azért jön az ottani bíró és megítél kártérítést a volt trafikosoknak, a hortobágyi juhászoknak és egyéb kisemmizetteknek. Ezért orbánék megint nekiveselkedtek, hogy nemzetközi "földhözverem magam és úgy üvöltök" rosszhírüket keltsék.

13. Politikai szocializációs szinten a Mari néni tudatállapotúak most fizikai mumusokat is kaptak. Igaz, hogy csak átrohannak rajtunk ezek az emberek, de végre igazi cunamit lehet mutogatni! És el lehet adni ezeket az embertömegeket mint félelmetes kirekesztési cunamit. No meg orbánt mint csodatévő látnok megmentőt, aki a csordáktól kezdve a veteményes kertig és a Dobos tortáig mindent az utolsó szálig megvédett a hagyományos életmódunkból!

2015.09.21. 15:39:41

@fhdgy:

Ez igy van. A baj, hogy mar most is ezt kellett volna tenniuk, nem suketelni, a magyarokat, a szerbeket es a szlovenokat szidni, meg vonatoztatni es buszoztatni a szloven es a magyar hatarra. Csak az a baj, hogy kiderult, hogy a nagy pofajukon megvolt, de azon kivul semennyire nem voltak felkeszulve. Igy inkabb egyszeruen tovabbtoltak a problemat. Ez mar most sem tunteti fel tul jo szinben oket, de ha majd kesz lesz a magyar es a szloven hatarzar is, es elkezdik visszakuldeni hozzajuk a menekulteket, akkor lesznek igazabol bajban. Es ujak is fognak jonni boven Szerbia felol, az sem kerdes. Magyarorszag, Szlovenia es Ausztria is abban bizott, hogy a horvatok nem engedik be a menekulteket. Beengedtek. Szlovenia es Magyarorszag hermetikusan le fogja zarni a hatart, ami most van, az csak idohuzas, hogy felkeszuljenek. Utana majd megkoszonhetik a horvatok a buta es populista kormanyuknak, ami kovetkezni fog.

Mr Long 2015.09.21. 15:45:54

@Ödenburger [Hu/At]: Haha., amjd amikor a nok nem jarhatnak a horvat tengerpartra furdeni lesz orom a turistaknak...

fhdgy 2015.09.21. 15:46:19

@Ödenburger [Hu/At]: Én nem féltem a horvátokat!

nemor 2015.09.21. 16:24:44

@tsabus [UK]: minden szavadért köszönet.

tanato 2015.09.21. 17:31:26

@Virago_1000: 60-70% hazaköltözik?Akkor miért fogyunk?

2015.09.21. 19:33:08

@snygg panda: Ez ennel egy fokkal bonyolultabban mukodik, az ilyen propaganda nem direktben hat, ahogyan az ismeroseid kozott, ugy a tobbi ember kozott is nagyon-nagyon keves az olyan, aki valoban azert gondolkodik ugy, ahogy, mert a kormany plakatjai felszolitottak. :D Ez nem egy ilyen direkt utasitas, hanem inkabb ugy mukodik, hogy a media a felszinen tartja a temat, a plakatok pedig megjelenitenek egy velemenyt, es ez batorit arra masokat, hogy ok is megfogalmazzak az oveket, ami persze lehet, hogy ellentetes, vagy kevesbe szelsoseges, de lehet, hogy a melyen szunnyado gyuloletet is felebresztheti, hiszen, ha a plakatokon megjelentek, akkor vegre barmit ki lehet mondani, nem? Ha egy kicsit is frusztralt vagyok, es van bennem intolerancia, vagy akar csak egy kicsi kis felelem az idegenekkel kapcsolatban, most vegre kimondhatom, frocsoghetek kedvemre, hiszen mindenki ezt csinalja, akkor en nem is vagyok olyan gazos, nemigaz?

Franciaorszagban tavaly legalizaltak a meleghazassagot, hosszas vita elozte meg, es ezalatt az ido alatt megnovekedtek a homofob tamadasok. A l*beralis sajto elegge elcsodalkozott ezen, hiszen eppen a homoszexualitas elfogadasaert akartak egyaltalan ezeket az uj torvenyeket meghozni, ami sikerrel jart amugy, marmint a torvenyhozas, de ott nem igazan divat az angolos udvariaskodas, meg a PC (lasd meg Charlie Hebdo), es egeszen extrem velemenyek is megjelenhettek ebben a vitaban, hiszen vegre lehetett rola beszelni, es sokan nagyon durvan fogalmaztak meg amit gondoltak, igy azok, akik tettlegessegre is kepesek voltak, es mas korulmenyek kozott esetleg turtoztettek volna magukat, batoritva ereztek magukat, kvazi felmentve a felelosseg alol.

Ezert kell vigyazni, hogy a hivatalos szervek es a media hogyan fogalmaz,... Nem vagyok amugy megveszekedett PC hivo, sot, en is fontosabbnak tartom az oszinteseget az udvariassagnal, de azon a velemenyen vagyok szemely szerint, hogy ami hivatalos, es allami kommunikacio, es mindenkihez szol, az nem lehet erzelmektol futott, kirekeszto, meg elfogult, meg ilyenek, mindenkeppen semlegesnek, indulatmentesnek es emberbaratnak kellene lennie.

2015.09.21. 19:50:02

@tsabus [UK]: Mo. nem tudja egyedul megoldani ezt a problemat, szerintem a leheto legjobb dolgokat csinaltak eddig (kiveve persze a dilettans kommunikacio a szomszedos kormanyokkal, de az egy kulon tortenet). Szerinted mit kellett volna csinalni? Nem az o hibajuk hogy a horvatok atkuldtek Mo.ra huszezer ember.

FutureFry 2015.09.21. 19:56:27

@Mirjam2: “… A vezetoik nem pszichopatak, hanem nagyon is okos es szamito emberek, …”

A kettő nem egymást kizáró tényező. Sőt. Pl. a CEO-k között négyszer valószínűbb egy pszichopata mint a ranglétra alján.

FutureFry 2015.09.21. 19:58:58

@alfacharlybravo:
“Borzasztó dolog a faji előítélet, Yossarian. Tényleg az. Borzasztó dolog, hogy becsületes, hű indiánokkal úgy bánnak, mint holmi niggerekkel, bibsikkel vagy koszos digókkal.” - Joseph Heller: A 22-es csapdája.

2015.09.21. 20:04:22

@Ödenburger [Hu/At]: Pontosan. Egyebkent ma beleneztem egy osztrak lapba (Kronen Zeitung), orommel latom hogy nem csak a brit atlagemberek a gonosz nacik :) hanem az osztrak kommentelok 99%-a is a magyar kormany allaspontjaval ert egyet. Tetszik a mai vezeto cikk: '"Schluss mit Asyl à la carte", www.krone.at/Oesterreich/Mitterlehner_Schluss_mit_Asyl_a_la_carte-OeVP-Aktionsplan-Story-473099.

2015.09.21. 20:12:50

@FutureFry: Igazad van, ez lehetseges - de altalanossagban sajnos nem magyarazat a jelensegre hogy mindenki aki benne van, pszichopata. A nacik es mas hasonlo emberek nagy resze sem volt pszichopata, csak atlagos ember akik rossz dolgokat csinaltak, egy karos eszmerendszerben hittek. Az Iszlam Allam mogott egy kiforott ideologia van ami mar hosszu evek ota letezik, formalodik - es ez nem is fog egyik naprol a masikra eltunni, meg akkor sem ha ideiglenesen sikerul katonailag hatterbe szoritani oket.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.09.21. 22:57:23

@qkuc: reggel óta gondolkozom, melyik női név hihető férfinévnek. kivéve, ha Olaszországban laksz és Andrea vagy, mert akkor megvan :-)

2015.09.21. 23:22:50

@Dragonlady (Bp, Hun): Hat peldaul a Hedvig. Esku huszeves koromig azt hittem, hogy fiunev. :D

Pernilla 2015.09.22. 00:21:07

@Mirjam2: ez mondjuk egy bulvárlapnál mint a Krone, annyira nem meglepő, de mondjuk egy minőségibb, liberális lapnál, mint pl. a der Standard is a kommentek kb. 70%-a a magyar kormánnyal ért egyet és Orbánt élteti, ami azért elmond valamit. Közben a cikkek nagy része görcsösen tartja magát a liberális állásponthoz, sőt kifejezetten magyarellenes cikkek, interjúk jelentek meg az elmúlt hetekben...

2015.09.22. 00:27:53

@Pernilla: Ugyanez van a brit sajtoban. Cikkek kivetel nelkul Mo.ot probaljak lejaratni, gorcsosen ragaszkodnak a szegeny szir menekult kisgyerek narrativahoz. Kozben a kommentek mind ellentmondanak ennek, es azt kerdezik hogy minek probaljak oket manipulalni - meg a 'baloldali' sajtoban is.

2015.09.22. 07:03:09

@Mirjam2:

Nem tudom @Pernilla: hogyan latja, de szerintem az OeVP (osztrak neppart) hatarozottan elkezdett kihatralni a koalicios partner SPOe (szocialistak) mogul a menekultugyben. Eleg megnezni az OeVP-s politikusok nyilatkozatait az utobbi idoben: Johanna Mikl-Leitner (belugyminiszter), Kurz (kulugyminiszter), es a most a partvezeto Mitterlehner. Kezdenek egyre radikalisabbak lenni, kulonben el fognak tunni (valoszinuleg igy is). A valasztoik jelentos resze partolt at a radikalis FPOe-hoz, sot mar nem csak a csajagarocsogei faluvezetok, de orszagosan is komolynak szamito politikusok is elkezdtek atszivarogni az FPOe-be, pl Ursula Stenzel belvarosi polgarmester, korabbi oszlopos konzervativ politikus. Az FPOe egyre inkabb nyomul be kozepre, es veszi el a konzervativoktol a teret, szoritja ra oket a szocialistakra.

Mar 5-10 eves tavon is szerintem komoly esely van ra, hogy a konzervativok eltunnek es a radikalis szabadsagpart siman felszivja a szavazoik nagy reszet. Ami azert erdekes, mert az FPOe-ben az Orban komoly kultusszal rendelkezik, meg a Strache, a vezetojuk is rendszeresen dicseri. Raadasul egyebkent a szocialistaknak is gondot okoz a menekulthullam kezelese, mert pont a szegenyebb es alacsony kepzettseguek kozt, akik eddig a fo szavazo bazisukat jelentettek, tarol az FPOe, mivel ok a legfogekonyabbak az "elveszik a munkat" es hasonlo kampanyokra. Az FPOe pedig nagyon ugyesen csinalja, egyreszt megy a neppartosodas es a Vona fele cukisagkampany, amivel a konzervativabb szavazokat viszik, masreszt pedig a nacionalista "honvedo" kampany, amivel a szocik szavazoit es a radikalis szavazokat viszik. Nekem neha ugy tunik, hogy a Strache tenyleg tanul az Orbantol.

Mindez ugye egyreszt a bevandorlas kezelese miatt erdekes, mert az OeVP lepeskenyszerben van, radikalizalodnia kell. Sot, a szociknak is, kulonben elobb-utobb ok is bajban lesznek. Vagyis az egesz osztrak menekultpolitika meg fog kemenyedni, nincs mas valasztasuk, erre van valasztoi akarat, es a szavazat nagy ur. Masreszt pedig - es a magyarok szamara talan ez az erdekesebb - egyre kevesbe tunik antidemokratikusnak Orban, miutan egyre tobb mainstream osztrak politikus is hasonlokat kezd el mondogatni, sot neha egyenesen ra mutogatnak, hogy lam-lam, o legalabb tesz valamit. A media persze foleg a liberalis balos SPOe-s allaspontot hangoztatja, de pl. a Die Presse-ban mar egyre tobbszor jellenek meg Magyarorszagot pozitivan bemutato cikkek. Ami meg a Der Standard-ot illeti, ott szerintem hamarabb szuntetnek meg a lapot, minthogy egy jo mondatot irjanak barmelyik jobboldali europai kormanyrol, szoval oket azert a helyukon kell kezelni.

Pernilla 2015.09.22. 08:35:40

@Ödenburger [Hu/At]: nagyjából én is így látom a dolgokat, ahogyan te. Főnököm elég jól összefoglalta a helyzetet: "minden egyes menekült egy újabb szavazat az FPÖ-nek". Sajnos igaz.

Már egyszer korábban kifejtettem itt, HC nagyon ügyesen gyűjti a szavazókat, a két csoport mellett, akiket te is írtál, a bevándorlóellenes politikája ellenére tarol a bevándorlók egy igen nagy csoportjában is, a szerbeknél. Egyrészt külön kihangsúlyozza, hogy a keresztény bevándorlókat szívesen látja Ausztria, másrészt ők is az alacsonyabb osztályokból kerülnek ki, akik vevők a Strache-féle retorikára.

Itt Bécsben azt látni, hogy mindegyik párt az októberi választási eredmények befolyásolására próbálja felhasználni a menekültügyet. Nincs új a nap alatt :-)

Fajankó 2015.09.22. 09:34:01

@qkuc:
Lehet hogy azt kell eldönteni, sok unios támogatás sok menekültel, vagy kevés/nagyon kevés lé, menekült nélkül?

Fajankó 2015.09.22. 09:57:24

@cybericius:
"(Németek gumilövedékkel lőttek az osztrák határnál, csak erről nem szól a fáma. Az egyik ismerősöm mesélte, aki ott él.) "

Nagyon magas szintre emelték a képmutatást, a közvélemény véleménye teljesen eltérő. Bajor kollégáim olyanokat mondanak hogy a Ha. azonnal és örökre kitiltaná őket innen, de mivel én magyar vagyok, úgy gondolják előttem bármit szabad.

Fajankó 2015.09.22. 09:58:10

@Fajankó:
közvélemény véleménye... :)

Fajankó 2015.09.22. 09:59:56

@tanato: Ez így nagyon rasszista.
Nekem meg a nagymellű szőkék lecsendesítésében.

Fajankó 2015.09.22. 10:03:02

@Zoole[uk]: Honnan tudod hogy nay tiszteletnek örvend?
Ismered személyesen? Csak kívácsiság.

Mr Long 2015.09.22. 10:16:42

@Fajankó: Biztos, hogy nem a felhangositasukban? Vagy nem szereted, ha sikongatnak?

Fajankó 2015.09.22. 10:17:24

@Virago_1000:
" hatrahagyja a noket gyerekeket a haboruban..."
Utánuk fognak jönni, a jelenlegi (vagy végleges. ha lesz ilyen) menekültszámot szorozd meg min. 3-al.
Tény és való, ha valaki a címlapok alapján tájékozódna azt hihetné többnyire kisgyermekes anyukák keltek útra.
Van egy mondás, miszerint kétféle hazugság van, az egyik a statisztika.Szerintem minimum háromféle, a harmadik a média.

Fajankó 2015.09.22. 10:27:36

@monománia:
Németországból vagy Svédországból tértek haza?
Hát nem tudom de a Törökök jól elvannak itt vagy 3 millióan.

Fajankó 2015.09.22. 10:51:15

@Pernilla:
". a der Standard is a kommentek kb. 70%-a a magyar kormánnyal ért egyet és Orbánt élteti, ami azért elmond valamit."
Már ott is kétharmados? :))))))))

Pernilla 2015.09.22. 10:58:33

@Fajankó: Persze, az egesz Monarchiaban, ez nem kerdes :-))

2015.09.22. 11:04:13

"Ez az ember megpróbálja azt tenni, amit elvárunk tőle, csak hogy nekünk ne kelljen megtenni. A magyarok megcsinálják helyettünk a piszkos munkát" - fogalmazott a volt uniós bővítési biztos, Günter Verheugen a "Das Duell" című német televíziós vitaműsorban Orbán Viktorral kapcsolatban.

hvg.hu/vilag/20150922_Verheugen_A_magyarok_megcsinaljak_helyett

Mr Long 2015.09.22. 11:09:30

@Ödenburger [Hu/At]: Azert az is sokat elmond, hogy a cikk alapjan a vitapartnerek errol nem is vitaztak.

2015.09.22. 11:28:46

@Mr Long:

Meg az is, hogy a Verheugen szocdem politikus, mégcsak nem is a bajor CSU szokásos bevédéséről van szó.

tsabus UAE 2015.09.22. 12:07:48

@Mirjam2: Már leírtam egyszer: Volt egy év a felkészülésre. Nem akkor kellet volna regisztrációs pontokat, kerítést, stb. építeni, mikor már egy hete/hónapja napi többezer ember jön át a határon. A plakátkampány árából is tellett volna sok mindenre. Meg lehetett volna szervezni a menekültek ellátását és nem főként a civilekre hagyni. Erre is lett volna forrás, ha más nem, hát uniós.
Szóval, amit tettek, elkésett volt, kapkodó, hibás, amatőr és gyűlöletkeltő. A nagykövetek berendelgetése pedig már tényleg annyira szánalmas, hogy szót sem érdemes vesztegetni rá. Azt viszont nem mondanám, hogy ez egy más történet, mert pontosan illeszkedik az eddigi tetteik sorába. Ennyit tudnak...
Ha pedig még téged is megetetnek azzal, hogy ez volt a legtöbb, amit tehettek...

tanato 2015.09.23. 08:41:40

A bal oldali sor alján található Nemes János gyermekkardiológus véleménye a menekültválságról,aki amikor helyzet volt állandóan kint volt önkéntesként a Pályaudvaron Pesten.

blackhairlady 2015.09.23. 14:19:24

@Pernilla: De a menekultek meg egy ideig nem szavazhatnak. Vagy igen? Nem kell ahhoz allampolgarsag?

Pernilla 2015.09.23. 14:57:49

@Signora con i capelli neri: az osztrakok szavaznak az FPÖ-re a menekültek miatt, nem forditva :-D

blackhairlady 2015.09.23. 15:35:18

@Pernilla: Ja hogy ugy! :))) akkor felreertettem a "minden egyes menekült egy újabb szavazat az FPÖ-nek" mondatodat, bocsika. De telejsen ertheto igy mar.

Bredpitt Monika 2015.09.23. 17:51:52

@Mirjam2: "A nacik es mas hasonlo emberek nagy resze sem volt pszichopata, csak atlagos ember akik rossz dolgokat csinaltak, egy karos eszmerendszerben hittek."

Ez valahogy szúrja a szemem. Nem ez volt a lényeg szerintem az eszmerendszerben való hittel kapcsolatban.
Nem hit volt az, hanem sokszor elvtelenség, félelem és közöny.

DieNanny CH 2015.09.25. 17:28:13

@qkuc:

Ez tök jó! :-DDDD Főleg, amit utána Dragonlady írt példának!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása