oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 04. 06:42,  Százszor megvert fiad vagyok 133 komment

2015. szeptember 04. 06:42 Határátkelő

Százszor megvert fiad vagyok

Hát ez a nap is eljött, ma megjelenik az utolsó írás, ami a Magyarország és én pályázatra érkezett (azért nem írom azt, hogy lezárul a pályázat, mert a legizgalmasabb része még hátra van), és ha már utolsó írás, legyen különleges, amilyen még nem volt a Határátkelő történetében. Attila ugyanis verset küldött, hiszen (mint kísérőlevelében írta), nem volt műfaji megkötés. Nem vagyok műkritikus, nekem tetszett, kíváncsi vagyok, ti mit szóltok hozzá!

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

visegrad_foto_flickr_com_roger_1.jpg(fotó: flickr.com / Roger)

Magyarország

Magyarország, te örök ringyó!

Szeretlek én, mikkor ringó

csípőddel magad kelleted.

Csábítasz duhaj keletet,

s ki minden bajban elhagyott,

ámítasz romlott nyugatot.

Magyar nemzet, te örök vesztes.

Szeretlek én, ha keserves

múltadon elmém elmereng,

s kódexek lapján feldereng,

dicsőség, gyász, vér és mocsok.

Százszor megvert fiad vagyok.

Magyar népem, te örök kedves.

Szeretlek én, ha sejtelmes

éneked hangját hallgatom,

bánatom, búmat eldobom.

lángot fog szívem és feldobog,

mint puszták mélyén a dobok.

Magyar hazám, te örök szépség.

Szeretlek én, ha reménység

szikrája nélkül tengetem,

szegényes földi életem,

de fiad lettem, hát konok.

hangommal érted harcolok.

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr657759294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.09.04. 13:36:55

Magyarok, titeket nagyon megvertek,
Irjatok ide a patoszos verseket,
A masik felunk meg nem is erti,
Jezus, mi ez a szornyuseg, kerdi.

Nem kell nektek nagyivu versike,
Csak turorudi euroban, igaz-e Erzsike.
Kar az elcseszett Magyarorszagert,
De azert jo, hogy a palyazat veget ert.

Volt itt sok EN, meg egyeb erzelemaradat,
Cserebe enis kilottem mar kb az egesz taramat.
Maradnak akkor tovabb nekunk a rendes posztok,
Mennyi a lakber, London, Frankfurt, Vlagyivosztok?

SzZoole 2015.09.04. 13:48:28

@mojyo: ez qurva nagy volt nagyon tetszet:)))

Observer99 2015.09.04. 13:50:13

@P.Elliot:
A kérdésedre a válasz igen!
Nekünk sem volt, de én idősebb vagyok kiskegyednél és az én gyermekkoromban kevés kispolgári vagy proli konyha volt, ahol ne lett volna! Könnyfakasztónál könnyfakasztóbbak!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 14:05:02

@Zoole[uk]:
Én egy szóval sem vitattam hogy ő írta.
Azt mondtam hogy tudtommal HA nem közöl már megjelent írásokat.
Például blogposztokat.
Arra van a blogajánló.

33621 2015.09.04. 14:11:54

Úgy látom, hogy az első kommentemmel sikerült a mai hozzászólások témáját meghatároznom! Szeretem vagy nem szeretem a verseket ill a verstanulást!

wuaaa 2015.09.04. 14:16:24

@mojyo:
Rólad a kreativitást gőzborotvával sem lehetne levakarni,
Erről a kommentedről is kár lett volna lemaradni.

Határátkelő 2015.09.04. 14:19:43

@diggerdriver: @P.Elliot: @Zoole[uk]: @szakasz2: @enrobag: Igen, a szerző küldte be a verset, ő az, aki. Azt nem írta, hogy már megjelent más fórumon, csak azt, hogy egy régebbi verse, így nem láttam akadályát, hogy megjelenjen. Egyébként pedig igen, nem szokott a blogon másodközlés megjelenni a blogajánlón kívül.

SzZoole 2015.09.04. 14:29:40

@Határátkelő: en,mint kisebbségi részvényes el tekintek ettől a hibatol,hogy egyszer mar megjelent valahol es te,mint HA. lekozolted:)))
Csak vicc volt.

soad1221 2015.09.04. 14:53:00

@Zoole[uk]: melyik része vicc? Hogy eltekintesz?:)

montroyal ( CAN qc) 2015.09.04. 15:07:59

most mi van ??? ettol most olcsobb vagy dragabb lesz a kenyér .. de legalabb minden HA-t sziven utott ...:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.09.04. 15:10:22

valahogy nem tudok azonosulni a verssel , mert én Anyam meg Apam fia vagyok , igaz neha elkalapaltak de azt megerdemeltem ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 15:22:21

@montroyal ( CAN qc):
Téged is?
Azért Makarenkó tudott valamit…
:)))))))))))

blackhairlady 2015.09.04. 15:38:28

Nekem tetszett a vers. En amugy is elfogult vagyok a kolteszettel.
Ezek szerint azon kevesek koze tartozom aki mindig megtanulta a kotelezoket, sot nem csak a muszaj versszakokat, hanem az osszeset:))
Versmondo versenyen is minden evben indultam elsos korom ota, ertem el szep eredmenyeket:)

Taxomükke (UK) 2015.09.04. 15:51:18

OFF
Ezt most találtam tök véletlenül:
"Essex megyeben, Londontol 35-40percre betanitott szerelo munka,szallassal egyutt. Keresek egy megbizhato,angolul legalabb alapfokon beszelo ferfi lakotarsat,akinek munkat is biztositok. a fizetes £1050,heti 45ora. Igenyes hazba szobat biztositok ami £125/het,kerteshazban ahol csak ketten fogunk lakni.
tel: 075....."

Nagyon korrekt ajánlat... amolyan magyaros. A minimálbérnél kevesebbet fizet, a szoba árát jól megkéri...

DieNanny CH 2015.09.04. 15:57:05

@Signora con i capelli neri:

Középiskolában még kötelező volt az ofőnk óráin a köpeny. Ő tanította a magyart és a történelmet is. Én egyik nap otthon felejtettem. Büntetés: A Rómeó és Júliából az Erkély-jelenet!
:-D
Azóta sem felejtettem el...

montroyal ( CAN qc) 2015.09.04. 16:02:04

@diggerdriver: sot ha az iskolaban kaptam egy nyakast Anyam adta a masikat hogy nem fogadok szot a tanarnak ... persze a gyerekeimmel mar én sem ezt kovettem ...

TilosazA (UK) 2015.09.04. 16:04:02

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na ez is egy módszer, hogy utáltasd meg valakivel a Rómeó és Júliát. Komolyan mondom, néha csodálkozom, hogy értelmes ember lett belőlünk. :D

blackhairlady 2015.09.04. 16:05:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez nem buntetes volt hanem jutalom :D

SzZoole 2015.09.04. 16:22:10

@Taxomükke (UK): "fizetes £1050,heti 45ora."
A fizetes az £1050/het vagy honap?Mert ha het akkor egesz korrekt:)))

SzZoole 2015.09.04. 16:25:00

@Signora con i capelli neri: "Versmondo versenyen is minden evben indultam elsos korom ota, ertem el szep eredmenyeket:)"
Tessek okleveleket bemasolni,mert igy hiteltelennek tunik,onnan a tengerentulrol barki mondhat barmit:)))

DieNanny CH 2015.09.04. 17:01:04

@TilosazA (UK):

Nekem inkább az volt a büntetés, ha könyvet vettek el tőlem... :-)
Szerettem a R&J-t, meg a tanáromat is szerettem - ennek ellenére... Nálam ez nem ért célt.
:-)

montroyal ( CAN qc) 2015.09.04. 17:41:16

@Signora con i capelli neri: ez jo kerdes mert olyan vagyok amilyen es nem tudom mihez viszonyitani .. mindenesetre jobban viselkedtem abban az idoben es nem lettem rosszabb

Hari Seldon 2 2015.09.04. 17:46:18

@Taxomükke (UK):
" a fizetes £1050,heti 45ora. "
Ez havi fizetés, jól gondolom?

Muscari 2015.09.04. 17:47:21

@mojyo: ez jobb, mint a poszt :-)

létkoktél 2015.09.04. 17:50:54

Akkor növelném a költészetkedvelők arányát: én imádom a verseket, szerintem fantasztikus műfaj, persze csak ha tényleg jól művelik,Kosztolányi, Weöres Sándor, Szabó Lőrinc hatalmas kedvenceim. De William Blake sem volt kutya, ezt már amúgy a Dead man óta tudjuk. :D

@diggerdriver: most ezt k..va halkan mondom, de az speciel pont az én apukám volt, aki azóta már sajnos meghalt, de ő egész életében azon fáradozott hogy az emberek a Menő manó és a Csárli angyalai, meg a csöcsös szuperbola mellett egy kis kultúrához is jussanak, és ha már csak egy embernek megtetszett pl emiatt a kis sorozat miatt egy-egy vers, szerintem a papám ügyes volt. (még halkabban mondom, az elég szomorú, hogy mennyien szinte büszkék arra, hogy nem olvasnak szépirodalmat, nem szeretik a verseket, hülyék a matekhoz vagy a fizikához, vagy gyűlölik az operát és halálra unják magukat mondjuk egy művészfilmen, és utálják a modern képeket. Kifordult egy világ ez, nem vitás...)

montroyal ( CAN qc) 2015.09.04. 18:28:28

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Büntetés: A Rómeó és Júliából az Erkély-jelenet!
na az igazabol is buntetes ... vegig allni a sort Veronaban hogy felmehess az erkelyre es csinalj egy fotot...es meg $$is..

SzZoole 2015.09.04. 18:48:44

Akkor egy kis L'art pour L'art egy csodas verese:)
Erdekes,ezeket egybol meg tudtam tanulni egybol.

youtu.be/MLQitd9ac1Q

Shanarey 2015.09.04. 19:06:26

Hát ez nekem, nem jött be.

Ha már vers, akkor a bölcs rablók balladája, sokkal jobb.
Persze nem ebben a témában, de akkor is jobb.
:-)

gabors 2015.09.04. 19:13:39

vers ??? hol van itt vers ???

2015.09.04. 19:39:07

@létkoktél: "(még halkabban mondom, az elég szomorú, hogy mennyien szinte büszkék arra, hogy nem olvasnak szépirodalmat, nem szeretik a verseket, hülyék a matekhoz vagy a fizikához, vagy gyűlölik az operát és halálra unják magukat mondjuk egy művészfilmen, és utálják a modern képeket. Kifordult egy világ ez, nem vitás...)"

Egyetertek, ez szerintem is szomoru. Ez viszont szerintem pont nem segit rajta, hogy igy altalaban beszelunk arrol, hogy "szepirodalom", meg "versek", meg "matek", meg "opera", "modern kepek", mintha ezeket csak egyben lehetne szeretni, pedig az amugy sokat segitene a helyzeten, ha termeszetes lenne, hogy valamennyi muveszetet mindenki ismer, es az egyes muvekrol kulon-kulon lehetne beszelgetni, tabu nelkul, hogy ez a mu / kep / darab stb egy kalap szar, vagy, hogy nem tudok vele azonosulni, stb, a masik meg tokre jo es szeretem, mert jo erzest valt ki belolem, stb. Tokre jo amugy, hogy az apukad pont ezt probalta csinalni, vagyis nem tudom, csak gondolom, mert nem ismertem azt a musort, de koszi, hogy elmeselted, biztosan nagyon buszke vagy ra :)

geeeteee 2015.09.04. 20:00:05

Lehajtott fejjel mentem el melletted
Nem tudom őszinték ezek a szemek
Felkerekedtem semmi nem érdekel
Azt se bánom ha dél keresztje veszt el

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 20:03:08

@létkoktél:
Tényleg a te faterod találta ki?
Erre a mai napig emlékszem.

www.youtube.com/watch?v=eaYy4tdlirw

A zárójelben felsoroltak közül halálra unom magam a művészfilmeken és nem nézek modern festményeket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 20:08:30

@mojyo:
A probléma ott van hogy szart is művészetnek nevezik manapság.
Két keresztbetett fűszál bekeretezve az nem művészet és ha egy csaj kimegy a színpadra majd fél órán keresztül fejenállva visít az sem.

33621 2015.09.04. 20:10:58

@Signora con i capelli neri: Te kedves fekete hajú lány! Miért változtattál nick nevet?

DieNanny CH 2015.09.04. 20:20:00

@33621:

Mert beszáll a maffiabizniszbe adg-vel és pasztasutával.
:-)

DieNanny CH 2015.09.04. 20:21:03

@diggerdriver:

Ez gyönyörű! (És sokat vele együtt mondtam, ennyire megjegyeztem! --(Most csodálom magamat...))
:-)))

Fajankó 2015.09.04. 21:28:53

@diggerdriver:

Neked van valami kisokosod amiből ki tudod szaszerolni mi a művészet és mi a "szar" ?
Szerintem két egymásba markoló markoló is lehet művészet :)

Vagy egy keresztbe tett fűszál, de az mindenképpen.

Fajankó 2015.09.04. 21:28:57

@létkoktél: +1000
Gratula az apukádhoz.

©________ 2015.09.04. 21:41:13

@Mirjam2:

Elmenni, bucsuzni
Es Integetni
Mikor lemegy a nap

©________ 2015.09.04. 21:44:42

@Fajankó: vagy ket posszumfarok keresztben!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 21:50:40

@Fajankó:
Egyébként igazad van. Művészet az amit annak tartunk. Viszont semmiképp sem az amiről mások mondják meg nekem hogy az.
Tudod mi a művészet? AJÁNLAT.
Az alkotó ajánlata a közönség felé amit az vagy elfogad vagy nem.
A művészetet nem lehet rátukmálni emberekre. A fentebb hozzászólók közül rengeteg emberrel utáltatták meg a vers művészetét mert erőszakosan akarták népszerűsíteni.
Mindettől függetlenül nekem mint magánembernek jogomban áll kritizálni azt ami nekem nem tetszik.
Ha te azt mondod hogy a Győzike show a magas művészet kategóriája és én azt mondom szar, mindkettőnk véleménye csak egy magánvélemény.

létkoktél 2015.09.04. 22:37:07

@mojyo: nem, nem, én ezt most nem így értettem, mint te. persze, az baromság, ha azt mondom valami sznob felhanggal, hogy olvassatok "szépirodalmat", mert ez így megfoghatatlan és hülyeség is, de azt nagyon nem csípem, amikor valaki kifejezetten büszke arra, hogy nem épp művelt, vagy olvasott, vagy tájékozott, tanult. Pl. én nem voltam jó matekos, de ezt ma már inkább szégyellem, mert azóta rájöttem, a matematika egyben filozófia, azaz a valóság leírásának egy módja, és csak a hülye éretlenségem okozta, hogy képtelen voltam meglátni, mi benne a jó. Sokszor azt gondolom, vannak dolgok, amiket azért nem szeretünk, mert nem értjük. Ami persze nem mindenre vonatkozik, amit nem szeretünk, mert én pl. sok dolgot azért utáltam meg, mert épphogy megértettem. Remélem, érted. :) valahogy úgy van ez, hogy a mindenkori ízlés egy hőmérőszerű mérce, azt is megmutatja, honnan jutottunk a mostani szellemi szintünkre, de azt is, hol van még sötét folt, azaz merre kéne venni az irányt.

Azt azonban nem szeretem, amikor épp a fentieket kihasználva, azaz hogy vannak igenis kicsit nehezebben emészthető dolgok, ennek a jelenségnek a farvizén lavíroznak olyanok, akik azt hiszik, hogy értelmetlen=művészet.Mondjuk ez is megmutatja az ő aktuális szellemi hőmérőjük hány fokon áll.

@diggerdriver: igen, apukám, akkoriban ő volt a tv művészeti osztályának a vezetője és ilyesmiket talált ki, igazából nem is írtam volna le, csak gondoltam, csak megvédem szegényt, ha már így alakult. :) Amúgy nyilván büszke vagyok rá, de abszolút nem emiatt, hanem mert karakán ember volt.

létkoktél 2015.09.04. 22:37:13

@diggerdriver: épp apámmal volt egy kis vitánk arról, hogy mi is a giccs. És valahogy abban a definícióban tudtunk megegyezni, hogy az, ami művészetnek akar látszani.
Szerintem a művészet hót egyszerű dolog, a világ bemutatásának esztétikus módja. Számomra van pár olyan alkotás, ami azért kiemelkedő, mert valahonnan onnan született, ahonnan maga a lét, ahol nincs lacafaca, sem semmi túlcifrázott művészieskedő törekvés. Azt hiszem egy mamutfenyő egészen művészi tud lenni, vagy egy sarkiróka, netán a göncölszekér. De erről ő nem is tud, épp ez benne a gyönyörű.
Az is apámmal volt egy mondásunk, amikor valami nagyon giccses, álművészi volt, "figyelem kérem, itt most Művészet folyik."
Hát én vhogy így határozom ezt meg. A Győzike show nem lehet művészet, mert a művészetben mindig kell valami, ami felfelé emel, nem lehet semmi művészet, ami a sárba tolja bele az ember amúgy is maszatos pofikáját.

létkoktél 2015.09.04. 22:37:15

www.youtube.com/watch?v=8kzxPrN5bag

azt hiszem ez most pl. tök aktuális, és nekem kicsit jobban tetszik, mint a posztban szereplő vers. Bujtor és Ady nem is rosszak együtt. :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 22:49:17

@létkoktél:
Várjál má' jóember. Miért kéne megvédeni?
Rosszat írtam róla?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.04. 22:52:45

@létkoktél:
Hűűű most olvastam vissza. Tényleg félreérthető volt.
Nem az volt a szándékom. Kontrának szántam nem egyetértésnek.

2015.09.04. 23:26:11

@létkoktél: "Remélem, érted. :) "

Asszem. :D En nem ertem a muveszetet amugy csak csinalni probalom. :D

Az szerintem se jo, hogy sokan buszkek ra, hogy muveletlenek, de ennek inkabb sertodes a forrasa, szerintem ok csak mergesek, hogy nem mutattak meg nekik, hogy mi bennuk a jo, es ugy erzik, kimaradnak valamibol. En peldaul nagyon szerettem a matekot, de el se hiszed, hogy hany olyan embert ismertem, akik ugyanazt mondtak, mint te, hogy hulyesegbol meg eretlensegbol meg mittudomen milyen okbol nem szerettek, dehat szerintem nincsen hulye ember, csak rossz tanar, es szerintem ez csak nekik szol. Ilyenkor a muveszet, meg a matematika annyit tehet, hogy konkret muvek kepeben leereszkednek a "hulyek" koze, es megmutatjak magukat, hogy mi bennuk az erdekes, es ezert mondtam, hogy az hulyeseg, hogy az operat meg a szepirodalmat meg a matekot szeretni kell, hanem vannak jo konyvek, jo darabok es erdekes reszei a mateknak, es aztan ezeket igy konkretabban erdemes megbeszelni, hogy melyikek azok, es miert meg miert nem, meg ilyenek. Szerintem.

(En nem vagyok amugy bolcsesz es kiraz a hideg az egesztol, a muelemzestol, meg a mukritikatol meg a filozofalastol, en csak csinalom es igyekszem megerteni, de en abban hiszek, hogy azt azon a nyelven kell, amilyenen elem tettek, ha absztraktul, akkor ugy, akkor azt nem kell magyarra forditani. De ez nem tartozik mar ide csak ugy mondtam, szerintem be is fejezem, mert amugy asszem ertjuk egymast. :D)

létkoktél 2015.09.05. 00:16:58

@diggerdriver: ha annak szántad volna, se lenne semmi gond, nem vagyunk egyformák, nem szerethetjük ugyanazt. De a versek mellett kiállok, mert nekem sokat adtak, olyanok mint a zene vagy a képzőművészet, vannak dolgok, amikről csak ezeken a közvetítökön keresztül lehet "értekezni", ahogy a vizet is csak pohárba érdemes tölteni és nem a sütis tálba. Sokszor a tartalom határozza meg a formát, és nem fordítva.
Na, azt hiszem, ezt mára kiveséztük. :D

létkoktél 2015.09.05. 00:16:58

@mojyo: hm, hát ahhoz képest, hogy kiráz a hideg a filozofálgatástól, egész jól nyomod. :D
de oké, legyen. Haneke: Funny games c. filmje, nem az amcsi remake, hanem az eredeti. Művészfilm, de az ember közben összeszarja magát. Vagy Murakami Haruki Világvége könyve, azaz a keményrefőtt csodaország. Nem bírtam letenni. Vagy Gürbüz Dogan képei, rohadt jók, zseniális a csávó, 100-ból 80 embernek bejön, érthető és tartalmas. Szóval ott a gond, hogy a kultúrát az iskolák vmi elit dobozban tartják, pl itt, ahol most élek, nem is tanítják. Mo-on meg egy olyan polcra tették, amit a többség nem ért fel.
Ja-ja, értjük egymást, mondtam már hogy bírlak. :)

2015.09.05. 00:46:27

@létkoktél: O! Az tenyleg szomoru, hogy ott, ahol laksz, nem tanitanak ilyesmit :( Amit Magyarorszagrol irsz, az is igaz sajna. En szivesen tanitanek amugy, tudod, aki nem tudja.... :D

A muveszfilmet, a konyvet, es a festot (?) nem tudom sajnos megbeszelni veled, mert nem ismerem egyiket sem, ne mondd el senkinek, de en igazabol egy muveletlen taho vagyok, raadasul selejtezoket neztem ma este. :D Napeldaul ezert sem szeretek filozofalgatni, mert szeretem, ha ez nem derul ki ugy annyira. :D Illetve foleg azert nem, mert nekem van egy ilyen elvem, hogy erezni kell, nem erteni, ezert az ertekezestol ki szokott razni a hideg. De ez nem lenyeges amugy, ez mar tenyleg elkalandozas, annak viszont orulok, hogy ertjuk egymast :) Jo ejszakat (?) :)

blackhairlady 2015.09.05. 01:35:19

@33621: mert egy nem olyan regi poszt alatt adg es pasztasuta beszelgetet Olaszorszagrol amibe belekotyogtam, es olaszul szolitottak meg, ami annyira megtetszett, hogy atneveztem magam. Szerintem sokkal szebb olaszul mint angolul:)

blackhairlady 2015.09.05. 01:41:19

@létkoktél: az utolso mondatodat megjeghzem, nagyon talalo es nagyon tetszik:)

P.Elliot 2015.09.05. 05:29:34

@mojyo: Hogy ez milyen igaz! Hogy erezni kell, nem erteni!
Okos csaj vagy....

Taxomükke (UK) 2015.09.05. 08:12:08

@Zoole[uk]: @Hari Seldon 2: Biztos vagyok benne, hogy havi fizetes, es igy torvenybe utkozoen keves.

létkoktél 2015.09.05. 08:32:01

@P.Elliot: de ahhoz, hogy érezd, ahhoz is ismerni kell, nem? ;)

Ha el sem olvasod, meg sem nézed, nem jársz utána, hogy tudod érezni? Érdemes kutakodni értékes dolgok után, tudod, mint a bolhapiacon, mert ha az ember felszínesen csak azt látja meg, ami előre van neki rakva, mondhatja, ó szar műanyag autók, feslett rongybabák, kibelezett tévék vannak csak, és nem látja meg az ezüstöngyújtót, az aranytöltőtollat és az antik vésett gyűrűt. És büszkén mondja, én mindig is utáltam a kacatokat.
Miközben a szemfüles műgyűjtő meg konkrétan lubickol a sok kincsben. Nekem pl. nincs tv előfizetésem, nem vagyok fészbúkon, sem semmi ilyen közösségi valamin stb, és a netet is arra használom legfőképp, hogy kincsek után kutassak. És ezért találok olyan dolgokat, amiket az eszemmel és a szívemmel is értékelni tudok.
Ja és még egy. amit nem értesz, hogy tudod érezni? Olvasol egy regényt, de nem megy át, miről is akar szólni, de érzed? Szerintem a kettő ugyanaz, érteni egy művet számomra egyenlő azzal, hogy ráérezni az alkotó akaratára, egy hullámhosszra kerülni vele, érezni, amit ő is érzett, amikor megalkotta, magamban reagálni rá, mint egy titkos párbeszéd.
"-Nézd mit mutatok?
-Vao, köszi, most már látom én is, szuper!"
így nyílik ki a művészet segítségével a világ, mert szerintem egy-egy nagy műalkotás egy-egy nyitott ablak, amin ki lehet bámulni.

@mojyo: olyan értelemben nem tanítják, hogy pl. itt nem várják el, hogy egy ötödikes kiolvasson egy teljes regényt. Vagy énekórán nem tanítanak se népdalokat, se komolyzenét a 10 éveseknek. Egyetlen verset nem vettek át stb. De éjjel nappal rajzolnak, párnát varrnak, fakanalat vésnek, filmet készítenek stb, szóval van művészeti oktatás, csak kulturális nevelés nincs. remélem, érthető a különbség. Szóval van a lányomnak olyan osztálytársa, aki 10 évesen még soha nem találkozott Mozart nevével, és szerintem ez elég kínos, túl azon, hogy ezek a gyerekek kimaradnak valami jóból, mert pl. maradva Mozartnál, az egyik kicsike lányom, az Amadeus film óta komolyzene rajongó és állítom, ezzel ő semmit sem vesztett csak nyert a bulin.
Amúgy én is szívesen csinálnék valami alternatív sulit, ahol ötvözni lehetne a poroszos és az angolszász rendszert. Mindkettőből kigyomlálni a szart és gyúrni belőlük vmi gyerekbarát sulit, ami szórakoztató, izgi, de értéket, szellemi útravalót is ad a gyakorlati mellé.

Na, eldugultam, csak nekem a művészet amolyan vesszőparipám.

létkoktél 2015.09.05. 08:32:10

@mojyo: ja és még 1, ha bírod a japcsikat, Murakami Harukit azért egyet olvass el, főleg a régebbi könyvei közül. Zseniális. Cserébe ajánlhatnál egy igazán jó animét a Paprika és Perfect Blue nyomvonalán (azok nagyon nagyok!), ergo, ami ilyen filozofálgatós, nem a hagyományos fantazis vándorlópalotás, hanem valami jó kemény felnőtt cucc. :) Köszi

©________ 2015.09.05. 08:48:31

@létkoktél:

"Vannak dolgok, amiket azért nem szeretünk, mert nem értjük"
+1

©________ 2015.09.05. 08:51:35

@létkoktél: most itt arrol van szo,h apukad csinalta az otpercesverseket?

Mindig neztem!!!!:-)

©________ 2015.09.05. 08:54:42

@mojyo: pedig mondjuk murakami haruki pont a te kategoriad, ahogy olvaslak:-)
Boris viannal egyutt

2015.09.05. 12:56:38

@létkoktél: En orulok, h beszelgettunk errol :D Nekem is kedves tema, hiszen en megelni is ebbol probalok :) De en mondjuk az alkalmazott, gyakorlatias reszebol inkabb, vagyis engem nem az elet nagy kerdesei foglalkoztatnak, hanem egyszeruen csak boldogabba szeretnem tenni a kornyezetet... :D Sajnos ez a nehezebb :D De olyat is csinalok amugy, ami nem ilyen, hanem kiallitasos, de az kevesbe erdekel. De mindegy ezt csak ugy mondtam, nem tartozik ide es nem szeretek magamrol beszelni annyit! :D

Az iskolas reszt ertettem, azt sejtettem, hogy nem olyan helyen laksz, ahol nincsen muveszeti oktatas, hanem csak, hogy nem nagyon ismertetik meg a kulturat, de igy meg amugy eleg nehez ujat alkotni, szoval vegso soron muveszeti karriert azert nehez lehet ott is kezdeni :( Szerintem is ciki, hogy a gyerekek nem ismerik a regi festoket vagy a zeneszerzoket, szerintem azert, mert teljesen mas vilagban elunk, es a tanarok nagyon benak ahhoz, vagy lustak, hogy leforditsak a mai nyelvre. Peldaul, ha ma mar dogunalmas lenne csak ugy Mozartot hallgatni, akkor fessunk kozben, vagy nezzunk tajkeprol felvett filmeket vagy mittudomen, de nem, inkabb elteszik melyre :(

Szoval a sulidba benne vagyok, hivjal ha kell muvesztanar, nem ertek mindenhez, de ahhoz a keveshez azt hiszem jol, vagy addigra mire elindul a suli, addigra jol fogok! :D

@Pulszky Romola: Te el se hiszed, milyen hosszu mar az a lista, amit en olyan konyvekrol, filmekrol, stb irok, amiket nekem masok ajanlanak, es kozben alig jutok hozza, hogy valamit kipipaljak rajta :( De felirtam ezt is, koszonom szepen.

©________ 2015.09.05. 15:34:35

@mojyo: en is irom:-)

Akkor meg hozzateszem viktor pelevint is, ha esetleg.:-)
Ezeket amugy en nem, de az emberem nagyon.
Vian betett azangolnaival, haruki es pelevin meg az lsd-hatasu leirasaival:-):-):-):-)

2015.09.05. 18:29:23

@Pulszky Romola: Pelevint ismerem, nem akarok hipszter lenni, hogy en milyen meno vagyok, hogy milyen regota, de csak 13 eves voltam :D Total random valasztas volt a konyvtarbol, akkor azt hiszem nagyon tetszett, de en egy eleg fura gyerek voltam. :D Es kb tenyleg az volt az utolso idoszak az eletemben, amikor csakugy, szorakozasbol olvastam konyvet... ez nem jelenti azt, hogy nem olvasok amugy, rengeteget, de kb csak "szakmai" muvelodes van, szoval mar egy ideje irodik az a bizonyos lista!

létkoktél 2015.09.05. 18:47:55

@mojyo: Az, hogy nincs művészeti oktatás, lehet egy tudatos döntés is. Tudod, én azt vallom, a művészet egy ablak, ami távlatot ad. Nos, nem biztos, hogy mindenkinek jó, ha van ez a távlat, nyitva van sok ablak. Jobb, ha csak a műanyag kisautót, kibelezett tévét és feslett rongybabát viszi haza a delikvens, mert ha netán beleakad az ezüstöngyújtóba, számos kérdés felmerülhet benne, ami már talán túlvezet a kis falu határain, és jobb, ha a nyáj szépen egyben van, együttmozog.
A minap olvastam egy cikket, hatalmas: demenciában szenvedőknek falvakat hoztak létre, mi több választhat, milyen típusú településen akar élni. Választhat arisztokratikust, kertvárosit (gondolom, te azonnal rábuknál erre) vagy városiast, mittudomén. És attól függően, ki mit választott, az ápolók beöltöznek az adott szerepbe, cseléd lesz, vagy épp a falu káplánja, netán helyi drogárus a flaszteron – ezt már csak én teszem hozzá. :D És a kisöregek, akik azt se tudják, hol vannak, teljesen együttműködnek így a szerepjátékba csomagolt kvázi mentális kórház működési rendjével és szabadnak érzik magukat, holott tul.képpen nem azok. Elolvastam a cikket, és azt mondtam magamban, basszus, én 20 éve azt érzem néha, hogy egy egy ilyen demenciaközpontban élek, ahol mindenki csak megjátssza magát nekem, hogy elhiggyem, ez az én kis ilyen-olyan világom.
Na és én ezért olvasok, kutakodom, mint szegény Truman, minél többet látni akarok, nem érem be azzal, amit nagyvonalúan központilag elém tárnak, mert ha találtam ezüstöngyújtót a sok szar műanyagkacat között, lennie kell valahol minőségi dohánynak is a világon, különben mire volt jó a szép gyújtó. És ahol minőségi dohány van, ott kell lennie zöldteának is, meg brazilkávénak, de legalábbis a törött babafejen, a vásári tetriszen és a szagosradíron kívül másnak is. És amúgy meg ha nem szeretsz műveket elemezni, hogy gondoltad beszélgetni róluk? Az is egyfajta elemzés, nem? Nem kell semmit bekategorizálni, mindig a fiókokkal van a gond. :)

Oké, a sulit megbeszéltük. Amúgy tök jó munkád lehet, bármi is az konkrétan, de jobbá tenni az emberek életét jó, és ráadásul nagyon sok tudást igénylő, mert ahhoz, hogy jobbá tedd, tudnod kell, milyen neki, amikor nem jó és milyen, ha végre jó, és így belebújni emberekbe az ő kis életükbe képzeletben nagy meló és közben tök izgi is. Amikor gyerekekkel foglalkoztam ez pl. nagy kihívás volt, képes vagyok-e a saját munkám az ő szemükkel nézni, milyennek látom onnan? Gondolom, te is valami ilyesmivel játszol akkor, és hogy ha ebből meg is tudsz élni, ráadásul külföldön, akkor triplán irigyellek, nekem ez nem jött még össze.

az anime kérdést komolyan gondoltam, nem provokatív kérdés vagy ilyesmi, csak utáltam a műfajt, mert nem ismertem. :D s megnéztem párat, és eléggé bejött, csak azért minden szart nem akarok megnézni, és annyi, de annyi van, hogy ember legyen a talpán, aki kiigazodik, te meg írtad, hogy szereted és érdekelne, melyik tetszett igazán.

létkoktél 2015.09.05. 18:48:06

@Pulszky Romola: lista nálam is gyűlik, sajna ez már sehogyse fog az időbe beleférni, ha még száz évig élek se. És hát akkor innen a távolból üdvözlöm a zurad. Pelevin nekem a legnagyobb kedvencem volt, de aztán az utolsó könyvével egy kicsit rontott a renoméján. Én most Huxley LSD-s írásait akarom megszerezni, a minap olvastam, hogy a hippik nagy kedvence volt, szóval nekem be fog jönni, tiszteletbeli hippinek vallom magam, még ha nem is élek maradéktalanul úgy. :))) Azt megkérdezhetem, merre laktok?

blackhairlady 2015.09.05. 19:09:36

@létkoktél: Ezzel egy picit vitatkoznek ha nem banod:) Szerintem ertes nelkul is tetszhet valami. Ha egyszeruen csak szep a szemnek, kellemes a fulnek, de nem tudunk rola sokat, akkor is hatassal lehet rank barmely muveszet.
Ha hallgatod a Varazsfuvolat, semmit nem tudsz a tortenetrol, nemetul hallgatod, akkor is megfoghat a zene.
A festeszet ugyanez, nem kell ahhoz ismernunk, ertenunk a festo, a korszak vagy a tema torteneseit, hogy egy kep lenyugozzon bennunket akakr a szinvilagaval, akar a kidolgozottsagaval.

2015.09.05. 19:28:57

@létkoktél: Huha kemeny temat vetettel fel :D Erdekes dolog, amit a muveszetrol irsz, hogy egy ablak, en sose tudnek igy gondolni ra. Ettol fuggetlenul lehet, hogy tudatos dontes a muveszeti oktatas hianya es egy demenciafaluban elsz (micsoda sztori anyam, tejoeg. :D), es az valo igaz, hogy egyik hatalom sem szereti, ha tul sok es tul szabad az asszociacio, es tobbnyire szeretik kontroll alatt tartani a dolgokat, szoval "kutakodni" az ablakaid utan mindenkepp erdemes, de vigyazz magadra kozben es nehogy talalj valami olyat, ami olyan ijeszto, hogy utana onkent vallald te is, hogy demens oregemberkent vigyazzanak rad! :)

Hat, muvekrol elemzes nelkul is lehet beszelgetni, en mar mondtam, hogy abban hiszek, hogy ertes helyett erezni probaljunk, es az erzesekrol gondolom, hogy erdemes beszelgetni, hogy bennem mi van ettol a zenetol, stb, nem arrol, hogy "mire gondolt a kolto", ezt mindig hulyesegnek tartottam. Ha mar te is meseltel az apukadrol, akkor enis elarulom, hogy az enyem filozofiatanar volt :D, es en az apukamat ugyan nagyon szerettem, a filozofiat gyuloltem, en mindig azt gondoltam, hogy folosleges magyarazasa a semminek, vagy legalabbis olyan dolgoknak, amiket belul a fejedben egy pillanat alatt fel lehet fogni, szavak nelkul is. Mindig is ostobasagnak tartottam, meg egoista ferfiak hobbijanak. :D Mar nem tudom kitol szarmazik az idezet, hogy a filozofusok hatalmas palotakat epitenek, hogy utana a kerti budiban lakjanak, es tenyleg, megprobaljak megmagyarazni az elet ertelmet, es a vegen meghalnak alkoholizmusban. Szerintem nem kell annyit szavakkal gondolkodni, plane nem masoknak magyarazni kell, meg az ertelmet keresni a dolgokban, hanem elni kell. Designer vagyok egyebkent es kozben kepzomuveszettel is probalkozom, de errol nem akarok tobbet elarulni, ha nem baj, tenyleg nem vagyok egy nagy szam, es en nem ilyen magas szinten uzom a kornyezetem szebbe tetelet (meg! :D), hanem egeszen kicsiben, igy is szeretem, es amugy vannak ambicioim, tanulni is fogok megtobbet, meg ilyenek :) Szoval, bar tudom, hogy ez neha egyaltalan nem latszik mert hatalmas bekezdeseket irok, en nem nagyon hiszek a szavakban, viszont nagyon absztrakt, es vizualis gondolkodasom van azt hiszem, ezert se hiszek a muelemzesben, meg azert is, mert en, ha muveszetet csinalok epp, nem azt szeretnem, hogy megertsek, hanem, hogy erezzenek valamit :) Remelem, hogy igy mar ertheto, most enis sokat magyaraztam. :D

Animebol nem tudom, mi tetszene, a Paprikat enis szerettem nagyon, amugy Miyazaki fan vagyok egy kicsit, vagyis a Ghiblitol kb mindent ajanlok, de amugy en ilyen iszonyu ciki, tinedzsereknek szolo sorozatokat is nezek! :D Remelem ez igy minden kerdesedre eleg valasz :D

létkoktél 2015.09.05. 19:52:11

@Signora con i capelli neri: dehogy bánom, beszélgetni mindig jó értelmes emberekkel. :)
De hisz ugyanarról beszélünk! "Értésen" én nem valami mentális funkciót értek, hanem azt, hogy "megértem", ez mitől szép, mitől felemelő, azaz művészi. Minden műnek ezer rétege van, sokszor olyanok is, amiről maga az alkotó sem tud. És ha az elsőt elértem, már igenis értem a dolgot. ha Mozartnak azt mondanád, te figyu Amade, kurvára nem értem, miről szól ez a te Varázsfuvolád, de a zenéje, hát barátom, elvarázsolt, Mozart tuti azt mondaná, hisz erről szól az egész, akkor értesz te mindent, sőt! Aztán ha nagyon elvarázsolt, akkor lehet, utánajársz, még egyszer meghallgatod, megértesz egy újabb kis részletet - és így tovább. Aki mentálisan akar megérteni valamit, aminek lényege épp nem az elmére hat, szerintem nagyon rossz irányból közelíti meg a dolgokat.
Ha nagyon szentimentálisan vagy ilyen lilacoelhosan akarnám megfogalmazni, a szívnek is van IQ-ja, és amit a szíveddel egyszer "megértesz", annak már az agyad simán utánamegy, megérti idővel ő is. Fordítva már nincs ez mindig így. :)

©________ 2015.09.05. 20:16:12

@mojyo: hat o nem tul rejtozo iro,
Bar haruki sem annyira,most jott ki uj konyve.

Kivyncsi vagyok a velemenyedre majd:-)

Nekem is szakmaik vannak 5 eve, barmost nyaron egy 18 oras aramszunet miatt sikerult elolvasnom A marsit:-)

©________ 2015.09.05. 20:19:17

@létkoktél: pontmostneztunk meg egy filmet, es erintolegesen atrumanshow jutott eszembe,
azon felul, hogy televan szociologiai sablonokkal,
Ugyhogy elkezdtem aktualpolitikai aspektusbol nezni, hogy szorakoztato legyen.
Bejott.
Ajanlom figyelmedbe: Az utveszto a cime

©________ 2015.09.05. 20:22:32

@létkoktél: hathogy a te definicios sablonodat hasznaljam, a 47.szelessegi koron:-)

blackhairlady 2015.09.05. 20:39:31

@létkoktél: Ertem, igy mar azert mas a leanyzo fekvese:)
De nekem az ertes azt jelenti amit leirtam, amirol te beszelsz az az erzelem, erzes kategoria. Es igen, ha a ketto parosul az az igazi. De mindegy is hogyan nevezzuk, a lenyeg, hogy jo hogy vannak muveszek es jo hogy eljut sok emberhez.
egyebkent en azt is megertem ha valaki nem szereti a verseket, a festeszetet, az operat, nekem meggyozodesem, hogy ez genetika, van akibol hianyzik a muveszeti gen, oket hidegen hagyja:D

létkoktél 2015.09.06. 00:09:14

@mojyo: Filozófia tanár volt apukád? Azért az szerintem jó dolog, biztos tök sok érdekes dolgot mondott, még ha amivel foglalkozott, nem is jött be neked. Vannak amúgy ilyen dolgok, pl. sose tudtam, mi az hogy filmesztéta. Az mi? Vagy én ezt a stylist dolgot se értem igazán pontosan, vagy a mediátort, meg a gasztrobloggert. De ettől még szerintem a filozófia jó dolog, pl. Platon nagy arc volt.
Elemezni vagy mesélni az érzésekről nekem akkor is ugyanaz. Pl. miért tetszenek Jarmusch filmjei nekem a világon a legjobban? Mert a főhőseiben 100%-ban magamra ismerek. No de miért? És innentől nem igazán lehet elkerülni az „elemezgetést”. De ha valaki leül és elkezdi nekem értelmezni az adott művet, attól a hideg kiráz. Nem, írja le, neki miért tetszett, és rohadtul ne akarja megmagyarázni azt, amit az alkotó már egyszer megmagyarázott nekem ezerszer jobban. Ez pont azt mutatja, egy kukkot nem vett le az adott dologból. Minden alkotás meg akar mutatni valamit, azt kell meglátni. De ez sose lesz mindenkinek ugyanaz, épp ettől nem egy szikár szócikk a művészet mondanivalója egy lexikonban, hanem művészet. Vissza is kanyarodtunk a vershez, miért kell rímekben meg költői képekben elmondani, micsoda f..ság ez? Pont azért, amiért nem lézersugárral világítom meg a szobám, hanem szórtfénnyel. Mert úgy látszik az asztal is és a porcelánelefánt is. Ki ezt veszi észre, ki azt, nem? Amúgy gondolj csak bele, bármit érzel, azt általában azonnal szavakba is öntöd. Fáj a fejem. Ó istenem, de hisz szerelmes vagyok a jógaoktatómba! Gyűlölöm a barnakendős hórihorgas szomszédnéni lefegő orrszőrét nézni a liftben. És ekkor már pontosan érted is, mit érzel, de nem folytatom, alapvetően értjük egymást, csak körbejártuk akkor most ezt az értés-érzés totemet.
Köszi az ajánlókat

@Pulszky Romola: Köszönöm az útvesztőt neked is, meg fogom tekinteni. 47? Hát az sok minden lehet. :))) Pelevintől a Szent metamor a legnagyobb a rókalánnyal, amit azt hiszem egy magyar film le is nyúlt, de legalábbis a sztori kísértetiesen egyezik.

létkoktél 2015.09.06. 00:09:22

@Signora con i capelli neri: Genetika? Hát ezen még nem gondolkodtam, de végülis tök mindegy. Karinthy szerint az irodalom pl. nem más, mint a gondolkodó emberek egymásközti párbeszéde téren és időn át azok feje fölött, akik ebből egy szót se értenek. Hát ez is egy megközelítés, és talán nem is olyan ostobaság. :D

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Anno volt a Kepesnek egy Desszert c. műsora azt imádtam. Leültetett három, általában értelmes alakot egy cukrászdába és miközben cuppogva trancsírozták a krémest, dumáltak erről-arról. nagyon jókat kérdezett és sokszor tök jó kis viták voltak, persze SOHA sem dögunalom politikáról, hanem általános emberi dolgokról, kár hogy ma már nincs ilyen IQ 120 feletti műsorvezetővel, mert nézném. De megteszik egyes blogok is, az ember hátradől kávéval a kezében és olvassa a showt, csak sok időt vesz el, jó nagy önuralom kell hozzá, hogy ne menjen rá az összes idő, ami néha van, néha nincs. Mármint önuralom, nem idő. Vagy épp fordítva.:D

blackhairlady 2015.09.06. 00:30:17

@létkoktél: ez csak az en teoriam, semmi tudomanyos alapja nincs :)

2015.09.06. 02:35:22

@létkoktél: Igen, nagyon sokat kaptam az apukamtol :) Ettol fuggetlenul masmilyenek lettunk, de az biztos, hogy nagy mazlim van nekem az egesz csaladommal :)

Szerintem most pont nem korbe-korbe jarunk, hanem pont van egy felreertes. Ugyanis amit en irok, hogy erzelmekrol beszelni, hat azt elemezgetes nelkul is lehet, en pont ezt mondom, hogy az altalad szazszor leirt "miert?" kerdes nelkul, nekem epp eleg, hogy tetszik. Vagy pont nem, de kivalt belolem valamit, es egyaltalan nem erdekel az oka, vagy az ertelme, ha a hangulata az pont megfog. :D A "miert", az mar pont nem az erzelmet, hanem az ertelmet keresi, ami szerintem nem annyira fontos.

Hallottam egyszer egy elemzest peldaul Bruegelrol, nekem o volt sokaig a kedvenc festom, es az volt a lenyeg, hogy ha az Ikarusz vizbefulasa a hatterben tortenik, es az igazi foszereplo a dolgara igyekvo jomunkasember, akkor tulajdonkeppen o volt a munkasosztaly elso festoje. Ez a maga kontextusaban erdekes amugy, hogy az akkori elnyomasban ez tenyleg egy lazado dolog lehetett igy festeni. De gyerekkent ez nem jutott el, es sose gondoltam magamrol, hogy en azert tartom erdekesebbnek a hetkoznapi embert, mert en egy proletarforradalmar vagyok, egyszeruen Bruegel azert volt a kedvencem, mert a forgatagot imadtam, a terkepet, az utazast, a palyaudvarokat, a repteret, nezni, hogy mukodik a logisztika eloben, hogy mennyifele ember van, es a Bruegel pont ezt festette, es mi van, ha o nem is akart igy direktbe lazadni, hanem csak ez vonzotta es kesz?

(Lehet, nekem is munkasforradalmarsagbol tetszik kulonben, hiszen a szovjet propaganda kepeket is imadtam, meg a szocreal dombormuveket a muvhazak falan, meg az osszes ilyen dolgot, meg a kockahazakat :D Ezek az elso vizualis emlekeim, ezek miatt valasztottam ilyen karriert. Es a muszaki dolgok! A gyonyoru aramkorok a szetszedett elektronikai keszulekekben (az apukam muszaki is volt, a filozofia elott, megse lettunk olyan kulonbozoek! :D), meg az eromuveket meg ilyeneket, es eskuszom, ha nem felnek a raktol, Norilszkba koltoznek, a fagyba, hoba, szmogba, savas esobe, a lepukkant, szetfagyott, lakhatatlan kockahazak koze :D Hat mi szep van ezekben? Hogy a francba tudnam ezt megmagyarazni egy normalis embernek? De megis, kurvara tetszik, es kesz, nem erdekel, hogy miert, mert semennyire sem fontos, de ha latok rola kepet, reklamot, elojon ez a hangulat, amit csak erzek, de nem tudok megfogalmazni es nem tudom az okat. Lehet, hogy egy lelketlen, pszichopata kommunista reinkarnacioja vagyok, ez megmagyarazna amugy, hogy miert megy jol az orosz, dehat ez meg szerintem egy hulyeseg, szoval maradjunk annyiban, hogy csak ugy, ok nelkul tetszik, es kesz? :D)

Namindegy, mar megint tul sok infot mondtam magamrol.... nem szoktam ilyet csinalni, de talan ennyi meg belefer. De mostmar erted a kulonbseget, a kurvajoerzes, pont, es a "miert" kozott? :D Szoktam enekelni a kocsiban meg bologatni a zenere dolgozas kozben, es nem foglalkozom vele, hogy miert. Tetszik, csak ugy. Ettol meg lehet rola beszelni, peldaul szivesen elmeselem ezeket barkinek, es a rossz erzest is, hogy mennyire gyulolom a Dalit peldaul, iszonyatosan nyomasztanak a kepei, ki lehet kergetni a vilagbol, az osszes szurrealistaval amugy, de a Dalival foleg, de nem erdekel, hogy miert. :D

Ja igen, "mi az hogy filmesztéta. Az mi? " Ez: "ha valaki leül és elkezdi nekem értelmezni az adott művet". :D

Most akkor remelhetoleg mindent tisztaztunk vegul azt hiszem, ugye? :D

©________ 2015.09.06. 11:41:04

@létkoktél: ha a Liza a rokatunder filmre gondolsz, akkor az be fog kerulni a magyar filmtortenelembe:-)
Fenomenalis.

©________ 2015.09.06. 11:43:50

@mojyo: filozofia?
Meggyozodesem, hogy azokbol lettek nagy filozofusok, akik unatkoztak. nezd mar meg kantot, beult a abba nagy hazaba, kapalni nem volt kedve, ha kitalalt mindenfelet. Amugy birom a hapsit,de kepzeld, ha foldmuvesnek szuletik....

2015.09.06. 12:11:23

@Rakosi Szidi: Az apam kedvence is o volt, de en semmit se tudok rola ezen kivul, engem annyira nem erdekelt :D Az unatkozassal valoszinuleg 100% fejen talaltad a szoget viszont. :D

©________ 2015.09.06. 12:37:22

@mojyo: egyet konnyu megjegyezni rola: NINCS olyan filozofiai problema, amibe ne szolt volna bele.:-)

DieNanny CH 2015.09.06. 14:03:06

@létkoktél:

Erre a Desszert című műsorra emlékszem és szerettem is.

DieNanny CH 2015.09.06. 14:07:28

@mojyo:

Bruegelről meg a festészetről többszörös asszociációval eszembe jutott valami.
Pár éve megnéztem a Lány gyöngy fülbevalóval című képet, és az jutott eszembe, vajon mennyire lehet elhinni, hogy a középkorban így élt egy cselédlány? Úgy értem, ők még írni-olvasni sem tudtak, emiatt naplót sem vezethettek. Aki tudott írni olvasni, nem hiszem, hogy elbeszélgetett egy egyszerű cseléddel.
(Tudom, totál elkanyarodtam a témától, ez most csak úgy eszembe jutott...)

catnip cupcake 2015.09.06. 14:20:32

Ha mar a muveszetrol van, van egy kviz, amiben azt kell eltalalni, hogy a kep modern festmeny vagy kisgyerek muve :D

www.buzzfeed.com/jenlewis/quiz-can-you-tell-the-difference-between-modern-art-and-art

Ami a "Vers mindenkinek"-et illeti, nekem a harfazenes focime tetszett kulonosen:)

2015.09.06. 14:48:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Jaja, mondjuk az a film szerintem egyszeruen gyonyoru, olyan csodalatosan van fenykepezve, pont olyan, mint a festmenyek, micsoda szinek istenem, es meg az a foldontulian gyonyoruszep Cillian Murphy is kapott benne egy mellekszerepet :D Szoval erted, kit erdekel az a gagyi sztori, meg a hitelesseg teljes hianya? :D

@catnip cupcake: Jaja, jok ezek, a youtubon van fonn egy video, azt hiszem hollandok kovettek el, amiben az IKEA-ban 10€-ert arult falikepet visznek egy modern galeriaba, es kerik az elemzest, es az emberek keresik benne a jelentest, meg ilyen 100.000€ meg ilyenekre taksaljak az erteket, szakadtam rajta :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.09.06. 19:50:40

@catnip cupcake lol az összes sszakmai gyakorlatommal is csak kettőt találtam el.
és elefantfestmenyek akkor mmég nem is voltak a képben :-)

létkoktél 2015.09.07. 08:21:29

@mojyo: oké, értem, amit mondasz, most még tudnék ezzel vitatkozni napokig (mármint azzal, hogy lehet-e mentális tevékenység nélkül érezni bármit is), de semmi jelentősége a dolognak. Annak azért örülök, hogy pár dolgot megosztottál végül magadról, örömmel olvastam. :)
Régebben láttam egy darabot a Katonában, Yasmina Resa Művészet c. színdarabját. Hatalmas volt, arról szól, hogy van 3 barát, és az egyik, Haumann játszotta, vesz egy kurva drága képet, amin azonban semmi sincs. Egy fehér vászon az egész. És megmutatja büszkén a barátainak, akik egyszerűen nem értik, hogy ez most mi a szösz, és ebből kialakul egy iszonyat jó lélektani helyzet, ami megmutat sok mindent a barátságról, a művészetről, az életről. Életem egyik legjobb darabja volt, gőzöm nincs megy-e még, mindenesetre pont ilyesmiről szólt.
Na, végülis jót dumáltunk. :)

2015.09.07. 10:25:33

@létkoktél: Azt a darabot enis lattam! :D Imadtam, azota is szalloige a csaladban a "feher festmeny", iszonyu jo szerintem is. :D

Szerintem az erzes is mentalis tevekenyseg, csak nem racionalis es megmagyarazhato, de ez mar csak szavakon lovaglas, ami meg hulyeseg, hiszen ertjuk egymast vegulis. :) Enis orulok, hogy jot beszelgettunk :)

négyzet 2015.09.07. 22:21:13

Hát ez nagyon nem jó versike...
Pátoszos, ám üres frázisok sokszor értelmetlen, de látszólag jól hangzó egymásra halmozása.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása