oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 01. 06:49,  Megadatott a választás lehetősége 239 komment

2015. szeptember 01. 06:49 Határátkelő

Megadatott a választás lehetősége

Érdekes élethelyzet, amikor az ember él egy országban, úgy érzi, oda tartozik, majd valami miatt el kell onnan mennie. Ez történt Adamirral, a mai poszt szerzőjével, aki fiatal felnőttként élt éveket Izraelben, majd családi okok miatt visszatért Magyarországra. Ma már ismét Izraelben él. (Az írás a Magyarország és én pályázatra érkezett.)

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

izrael_beer_sheva_foto_flickr_com_raffaele_esposito.jpg(fotó: flickr.com / Raffaele Esposito)

„Jómagam 1991 elsők között jöttem el legálisan Magyarországról egy darab bőrönddel 20 évesen. Nekem megadatott az, hogy zsidóként Izraelben azonnal állampolgárságot kaptam és 12 hónapon át anyagi támogatást és így sem volt könnyű hisz abban az időben akkora volt az orosz bevándorlók száma, hogy elvesztem a hivatalok tengerében és nem tudtam a jogaimról.

Fantasztikus 4 évem volt, boldog és optimista ember lettem, tudtam az első pillanattól, amikor Ben Gurion repterén leszálltam a gépről, hogy IGEEEEN ez az otthonom, ez az, amit kerestem...

A nyelv ragadt rám, így 8 hónap után találtam viszonylag jó munkát (nem takarítottam, hanem bolti eladó lettem egy plázában), imádtam minden pillanatát az életemnek.

Családi gondok

1994-ben édesapám halála után visszamentem Budapestre édesanyám kérésére. Ott ragadtam, mert Ő is beteg lett. Férjhez mentem, megszületett a nagyobbik fiam, találtam megfelelő munkát, de folyton aggódó és pesszimista lettem, nem volt jó semmi, hiába éltem anyagi biztonságban, szeretettben. Akik jól ismertek, barátok, ismerősök, éveken át azt hallották tőlem minden nap: visszamegyek Izraelbe!

Édesanyám 2001-ben meghalt, rokon nélkül maradtam, de már volt lakás, autó, gyerek és nagyon jó munkahelyem. Második kisfiam 2007-ben született, de 2009-ben elváltam, a munkahelyem megszűnt, a lakásomat a bank bekebelezte, jöttek a beszólások.

Soha nem tagadtam, hogy zsidó, sőt izraeli állampolgár is vagyok, de nem jártam zsinagógába még ünnepekkor sem, egy voltam a sok budapesti között - gondoltam én!

De nem kaptam munkát, és egy szép napon a kisebbik fiam a gangon szárított ruháit nemes egyszerűséggel felgyújtották, miután a Jobbik bekerült az EU parlamentbe, a kiérkező rendőr halvány mosolya, hogy háááát van ez így, majd jót beszélgetett a szomszéddal. Itt volt az utolsó csepp a pohárban, félni nem fogok!

39 évesen új életet kezdtem

Fogtam magam a két fiamat, három bőröndömet és két hónapra elegendő pénzzel, amit össze tudtam szedni az eladott megmaradt életemből, 39 évesen új életet kezdtem Izraelben, lesz, ami lesz alapon, de legalább ha legközelebb le „büdös zsidóznak” az amiatt lesz, mert nem fürödtem, mert a gyerekeimet soha többet nem érheti ilyen esemény…

15 év után újra itthon voltam. I-T-T-H-O-N. Álltunk a reptéren, ahol senki nem várt, és azon gondolkodtam, na, most merre?! Kezdjünk északon – Haifa, majd jött Tel Aviv, Netanyja, Askelon, Eilát 3,5 év. Ma már 1 éve Beer Sheván élünk. Itt már tudok, merek gyökeret ereszteni, elmondani, van otthonom, életem.

Küzdelmes évek

Nagyon nehéz 5,5 év küzdelem van mögöttem, hiszen itt sincs kolbászból a kerítés, ma már nem 20, hanem lassan 45 éves leszek, de mind ezek után is azt mondom, szeret a jó isten, mert nekem megadatott a választás lehetősége, hisz állampolgárként minden támogatást megkapok Izraelben, hogy dolgozhassak, jobban élhessek.

Nincs rokon, család, senkim Budapesten, így 2009 óta egyszer nem voltam Magyarországon, nincs honvágyam, ahogy 20 évesen sem volt. Mehettem volna más országba, ahogy 1991-ben úgy most 2009-ben is, de miért mennék, hiszen az otthonom Izrael. Azt szokták mondani, az első 5 év a legnehezebb minden szempontból, de egy biztos a jó nyelvtudás a legfontosabb.

Árnyoldalak

Minden új bevándorlónak is azt tudom csak mondani, Izrael nagyon nehéz, kemény ország, a mentalitás pocsék, a nyelvük nehéz, a bürokrácia elviselhetetlen, és ne felejtsük el a bel- és külpolitikát, ami háborúkhoz vezet.

Szinte lehetetlen megszokni a légiriadó hangját, de ha ide tartozol lélekben és a szívedben, szereted a néped, az országot, akkor itt a helyed, mert csak kemény munkával és nagy adag optimizmussal sikerül, hogy jobban élhess.

Amennyiben gazdasági bevándorló vagy, aki a 6 havi támogatás után nem tudja, merre, hogyan tovább, a nyelvtanulásról azt hiszi, nem fontos és azt hiszi, csak jogai vannak, akkor el se indulj, mert nem fogsz itt maradni, ezt mutatja a statisztika.

Ha Rómában jársz, viselkedj rómaiként, tartja a mondás, és nincs ez másképp Izraelben sem.”

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Izrael Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr637748808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2015.09.01. 06:56:03

Egyszer hivtak oda dolgozni.
En marha.:-)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.09.01. 06:57:13

Koszonjuk a posztot!

Teljes mertekben meg tudom erteni a poszterinat, jol dontott, a biztonsagerzet nagyon fontos es a legtobben igy dontottek volna

Tovabbi sok sikert!

adg 2015.09.01. 07:44:59

Nem volt rossz, A vege kulonosen tetszett, realisabbnak tunik, mint a multkori holgy irasa.
Legkozelebb szivesen vallalom a lektoralast. :)

(((((((((Az csak igy nagyon zarojelben, egesz halkan jegyzem meg, hogy engem es tobb ismerosomet is ert kisebb-nagyobb atrocitas eletem soran, pl osszefirkaltak a kapumat, vegy elloptak a kaputelefont, osszekarcoltak a kocsit, ilyesmi. Nem mindig azert tortennek a dolgok. Persze lehet olyan is sajnos. Egy kedves ismerosomnek van ez az elkepzelese, hogy minden baj a szarmazasa miatt tortenik vele. Pedig nem tortenik vele tobb baj, mint masokkal. Na mindegy, nem akarom elvinni az irany, mert a poszt eleg jo volt.)))))))))

nemor 2015.09.01. 08:11:40

@Bajor Gizi: egyszer engem is. Én is marha :)))

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.09.01. 08:51:44

Azt azért még elárulhatná a poszter hogy miként tudja biztonságba érezni magát és a gyermekeit egy országba ahol a légiriadó szirénája a mindennapok része? Ettől függetlenül jó írás és köszönet érte.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.01. 08:56:32

@adg: +1
@ChristineK: +1

Mindenkivel történhet negatív dolog, nem szabad paranoiásnak lenni.
:)
Minden jót!

Mr Long 2015.09.01. 09:03:31

LOL
Minden új bevándorlónak is azt tudom csak mondani, (tetszoleges orszag) nagyon nehéz, kemény ország, a mentalitás pocsék, a nyelvük nehéz, a bürokrácia elviselhetetlen...
...ha ide tartozol lélekben és a szívedben, szereted a néped, az országot, akkor itt a helyed, mert csak kemény munkával és nagy adag optimizmussal sikerül, hogy jobban élhess.

Ezt mondhatna egy Magyarorszagon elo is, de egybol le lenne hurrogva...

Observer99 2015.09.01. 09:10:01

Azért mert üldözési mániája van a hölgynek, azért még üldözhetik is! :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.01. 09:52:26

@Mr Long:
Lehet hogy más fogalmaink vannak a kemény munkáról.
Csak 47évig voltam optimista abban az országban

Lehet hogy várnom kellett volna még?

Muscari 2015.09.01. 10:14:32

Remélem most már tényleg megtalálta a számítását.

Én ismerek sok mindenkit, akinek laknak rokonai Izraelben, illetve ok maguk is sokszor megfordultak ott, nem szoktak panaszkodni.

A gyerekek azért ellátogatnak néha Magyarországra, ugye?

SzZoole 2015.09.01. 10:14:55

@diggerdriver: remenykedhettel volna meg,tudod a remény hal meg utoljára

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.01. 10:52:45

@Muscari: Nem tudni, kiürítik a Keletit. A MÁV du-n tart sajtótájékoztatót.

soad1221 2015.09.01. 10:58:12

@Muscari: hát csak az, hogy drágán vesznek jegyet, de a jogszabályokat betartva nem akarják őket felengedni a vonatra. viszont nagyon sokan vannak és egyre nagyobb lett a feszültség, emiatt leállították a vonatközlekedést a keletiben, hogy csillapodjanak a kedélyek.
nagyjából így állunk most, illetve vannak már a Baross téren tüntetők... igazából az a gond, hogy senki nem mondja el nekik elég hangosan és érthetően, hogy hiába vesznek jegyet, érvényes papírok nélkül nem léphetik át a határt - illetve hát úgy tűnik ezt a szabályt sem tudja tartani sem az osztrák sem a magyar rendőrség eléggé következetesen, de ez már más kérdés...

soad1221 2015.09.01. 11:02:32

@ChristineK: pont ezt gondoltam én is a végén... és már többen leírták, és nem kétlem, hogy érték atrocitások, mert sok hülye él itt is, de a helyzet, hogy nem kell ahhoz zsidónak lenni, hogy sapkát vegyen az ember.. vagy pont, hogy ne vegyen.

a rendőrség meg sokszor tényleg pont ennyire látszik potens szervnek, mint amit leírt, de szerintem ez nem a jobbiknak köszönhető...

Mr Long 2015.09.01. 11:03:26

@Muscari: Ezt ide is beteszem, a tegnapi poszthoz irtam:
A kormany megkerdezte a nemeteket, hogy akkor milyen jogok alapjan engedhetnek oket tovabbutazni, mivel ervenyes utiokmany nelkul nem mehetnek at belso europai hatarokon sem (lasd a mi szemelyink). Kivancsi leszek a nemetek reakciojara. Ha nem kernek semmit (bar ezt ketlem es suketelni fognak), akkor biztosra veszem, hogy a MAV kulonvonatokat indit nemetbe :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.01. 11:15:13

@Mr Long: Azóta ugye a "nagyasszony" kiigazított, hogy nem is úgy gondolta, erre mondta, az "uborkafej", hogy jó lenne, ha eldöntené mit akar. Ebben, mondjuk van valami. :(

Pernilla 2015.09.01. 11:20:05

@soad1221: Pont ez volt a baj, hogy tegnap ellenörzes nelkül felengedtek öket a vonatokra.
Tegnap testközelböl sikerült atelnem egy vonatutat Bp-Becs között, 600 menekültel a nyakamban, allva, 5 ora alatt. Nos, jegye az tenyleg volt mindegyiknek. Ezt az elmenyt viszont senkinek se kivanom...

soad1221 2015.09.01. 11:28:55

@fhdgy: persze, hogyne :)
tény, ha dől a schengeni övezet, akkor az ránk nézve is szar. Na meg a franciákra nézve is.... Nem mondom, hogy szimpatikus a kommunikáció, lehetnének kicsit emberségesebbek, meg sok dolgot tehetnének azért, hogy jobbak legyenek a körülmények, de azért a franciák is tudják, hogy jelenleg a magyar kormány és hatóságok azok, akik ebben a dologban pontról-pontra az EU szabályait követik. EZ a szabály.

@Pernilla: és igen, tegnap ezt valahogyan mégsem képviselték következetesen... de végül az osztrákok sem, meg a németek sem... úgy néz ki ma épp igen

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.09.01. 11:46:21

@Muscari: nekem is ez jutott eszembe, az apuka képben volt / van, beleegyezett? Ilyen kitelepedeskor válás után kell az ő hozzájárulása? Mi van , ha őragaszkodik a lathatashoz ? - utóbbi kérdések altalanosak.

P.Elliot 2015.09.01. 12:00:08

Tetszett a poszt, sok szerencset a posztolonak. Oszinten szolva en sem mertem volna egy percig sem maradni ha fenyegetve ereztem volna magamat, lapozzunk csak vissza a tortenelem konyvben.
Eleg szomoru hogy ilyen elofordulhat hogy "lefajtazzak" amasik embert.
Beszelgettem egyszer Izraelbol egy idosebb novel, o is menekult miutan a szulei tulelve a koncentracios tabort meghaltak hazafele egy vonatszerencsetlensegnel, ot meg valaki magahoz vette hamis papirokkal, kesobb bevitte a hatosaghoz az 5 eves gyereket mert rettegett a szomszedaitol akik feljelentettek emiatt, onnan megint valaki kimentette, apacakhoz kerult/ most nem hergelem a kedelyeket hogy leirjam hogy azok hogy bantak vele de legalabb tulelte a dolgokat, mar nem tudtak elvinni.
Szivszorito hogy egyesek mit eltek at, ezert is ertem meg jobban a menekulteket.
Ez a no vegulis fiatal lanykent kerul ki mert vegig felt otthon meg gyerekkent, ott ment ferjhez, a gyereket megtanitotta magyarul is, sokszor jar "haza" ahonnan az anyja szarmazott, szereti az orszagot, maga a kivandorolt is de rettenetesen felt hogy ujra kezdodhet valami.
Szoval boldog most. A legiriadot meg lehet szokni azt mondta.
Sok erdekeset ,meselt arrol hogy kis koloniakban eltek, itt a magyar zsidok, amott az oroszoktol jottek, a kaja nemzetkozi volt, a baratkozas is. Nagyon szerettem beszelgetni vele olyan jo ember volt, inteligens, sok jot tett mindenkivel mint masok mondtak akik szinten ismertek. A fia orvos lett, szep unokakat mutatott.

SZIZS 2015.09.01. 12:10:42

Tetszett az írás! Tovabbi sok sikert kivánok nektek az életben! Olvastam volna kicsit arról , hogy érzik magukat Izraelben a gyerekek.

Muscari 2015.09.01. 12:15:40

@svájci sapka (ch): ki az az uborkafej?

Egyébként tényleg jó lenne, ha a németek meg a franciák eldöntenék, hogy akkor most mi a jó : ha betartjuk az uniós törvényeket vagy sem.Ha meg nem, akkor minek vannak? Az osztrákok se nagyon tudják, hogy mit csináljanak, úgy látom.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.01. 12:19:52

@Muscari: a külügyminiszterünk. :D
Elég nagy a káosz. Ebből sok jó nem lesz...:(

©________ 2015.09.01. 12:22:49

@soad1221: miért adnak el nekik jegyet???????????

2015.09.01. 12:25:18

@fhdgy:

Ures politikai nyomasgyakorlas, ebben az ugyben Orban egyaltalan nem maganyos lovag, a teljes keleti blokk ugyanazt vallja (es nem gyozom hangsulyozni, hogy ooszel Lengyelorszagban valasztasok lesznek, es jo esellyel jon az Orbannal is vaskalaposabb Kaczynski), es a nyugati reszen is joparan ugyanezt gondoljak, legfeljebb amig nem erintettek, nem fognak megszolalni. De ha megint kotelezove akarnak tenni a kvotakat (mint a nemetek tervezik), ugyanugy Europa nagyresze leszavazna azt. Ebben biztos vagyok. Egyelore meg ott tartunk, hogy akarki akart tavozni az EUbol, konyorogtek neki, hogy maradjon. Nem fognak sem Schengenbol, sem az EUbol senkit kizarni, jogilag sem lenne egyszeruen megvalosithato, sot, megkockaztatom, hogy jelenleg megvalosithatatlan lenne. De ha valaki tudja egy ilyen folyamat menetet, kerem irja le.

©________ 2015.09.01. 12:25:38

@soad1221:

"ha dől a schengeni övezet, akkor az ránk nézve is szar"

nuzagson, ismét útlevéllel járunk.

2015.09.01. 12:26:06

@Bajor Gizi:

A MAV penztaros nem kerheti el az utlevelet...

Demi78 2015.09.01. 12:26:37

jo iras volt, kemeny csaj !
(mar elnezest, semmi pejorativ megszolitas nincs ebben reszemrol:) )

soad1221 2015.09.01. 12:28:57

@Bajor Gizi: az ugye a MÁV aki eladja, de a kérdés jó... :) mondjuk jegyet én is vehetek bármikor az USÁba,. senki nem kérdezi, hogy van-e vízumom, vagy beutazási engedélyem, talán még hogy érvényes útlevelem van-e, azt sem.... szóval a jegy vásárlás és az érvényes papír független egymástól...
más kérdés, hogy minden ismeret birtokában mennyire elegáns dolog erről nem tájékoztatni elég hatékonyan őket...

©________ 2015.09.01. 12:30:23

@Ödenburger [Hu/At]: nem is mondtam, hogy kérje el.

írják ki, hogy nem érdemes jegyet venni, mert nem fognak tudni utazni.
aztán majd eldöntik

de beszedni a pénzt, ajd nem engedni föl a vonatra MÁR ITT PESTEN!!!! kurva nagy képmutatás és átverés.

annak, hogy nem jogosult a határátlépésre, a határellenőrzéskor kéne kiderülnie. mondjuk nem tudom, hogyan zajlik vonaton mostanában az ilyesmi, de régebben ment külön a határon az ellenőrzés.
de nem felszálláskor.

©________ 2015.09.01. 12:31:01

@soad1221: ugye. tudtam, hogy te megértesz:D

2015.09.01. 12:32:58

@soad1221:

Szerinted, ha a MAV penztaros nem adna ki jegyet, akkor abbol mi lenne?

Es egyaltalan mirol kellene tajekoztatni oket? Hogy hivatalosan senki nem mehet sehova, de egyebkent tegnap tobb szazan eljutottak Becsbe es Munchenbe, ha volt jegyuk, amugy meg ma meg majd kiderul, mert a nemeteknek es az osztrakoknak fingjuk sincs, hogy mi az allaspontjuk, es osszevissza beszelnek meg cselekszenek??

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 12:41:35

@Muscari: hát én úgy 3 hét múlva megnézem a müncheni railjetet oktoberfest miatt, remélem nem lesz nagy para :D

soad1221 2015.09.01. 12:43:22

@Bajor Gizi: meg, de én nem a pénztáros néniben látom a potenciális kapzsit, ezt inkább a zavarodottságnak köszönhetjük.
A pénztáros néni valószínűleg nem sok nyelven beszél (ami persze igen érdekes jelenség egy nemzetközi pénztárnál), de még ebben az esetben sem különösebben hibáztatható, vajmi kevés hatása van erre az egész eseményre, a kussban kiszolgál egyre feszültebb embereket, abból nem lesz gondja - ez érthető...

akkor ki a hibás? a rendőrség? de hát tegnap mégis felengedték őket, mert gondolták, mindegy, ők menjek, itt egyre többen vannak, egy részük inkább Hegyeshalomnál legyen (ekkor sem hivatalosan engedték, hanem egyszerűen "elszivárogtak" a rendőrök..) Aztán Hegyeshalomnál álltak órákig, az osztrákok nem engedték, aztán ők is mégis...
szóval volt itt egy nap, amikor ez nagyon nem volt egyértelmű, hogy akkor most mi is van, nem csak magyarországnak, hanem ausztri, németország is bizonytalanul lépeget...

Persze ettől függetlenül nem egy elegáns dolog ez, kicsit határozottabban viselkedve ez a blama elkerülhető lett volna....

@Ödenburger [Hu/At]: fentiek neked is válaszok. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 12:47:25

@soad1221: én nem látom, mi értelme van ennek a huzavonának. Úgyis eljutnak oda ahova akarnak, de minél többet szopatják őket közben, annál kellemetlenebb lesz mindenkinek. Ja, hogy a törvények... na azok szart se érnek, ha nem lehet betartatni őket.

fhdgy 2015.09.01. 12:48:16

@Bajor Gizi: Munkavállalási lehetőség nélkül???

soad1221 2015.09.01. 12:49:05

@Ödenburger [Hu/At]: @Bajor Gizi: egyébként a vicc, hogy ez annyira hallgatólagos nem ellenőrzés volt, hogy jegy nélkül is simán el lehetett jutni Münchenbe.. mert még a jegyeket sem ellenőrizte senki, nem csak a papírjaikat...

fhdgy 2015.09.01. 12:50:40

@Ödenburger [Hu/At]: Formálisan igazad van, de ...

Addig feszíti a húrt a kedves führerünk, amíg torkig lesznek velünk és formális igazság ide, formális igazság oda, mi húzzuk a rövidebbet.

2015.09.01. 12:51:29

@Bajor Gizi:

Ertem, de mirol tajekoztasson a magyar rendorseg? Hogy a nemeteknek es az osztrakoknak elkepzelesuk sincs, mi legyen, egyik perceben egyet mondanak, masikban meg mast tesznek? Szerintem a magyar rendorseg boldogan engedne mindenki utjara, ez most abszolut nem a mi sarunk...

soad1221 2015.09.01. 12:56:01

@Zka: azért megy, mert senki nem tudja, hogy mitévő legyen. Viszont egy kormány, meg egy rendőrség nem állhat ki és mondhatja azt, hogy: "ez most egy olyan helyzet, hogy fingunk sincs, hogy mit tegyünk. Kedves újságírók, nem brainsotrming-olnánk egyet, hátha lesz így vmi?"
Nézd meg a francia, a német és az osztrák nyilatkozatokat. mindenki mindenkit hibáztat, csak ő nem felelős...
Az osztrákok most épp azt mondták, hogy Mo-tól nem azt várták, hogy átengedik a menekülteket Ausztriába, mert azt nem tehették volna meg érvényes papírok nélkül...
:)

Pernilla 2015.09.01. 13:01:30

@Bajor Gizi: nincs tömegiszonyom, de szerinted ez relevans kerdes itt? Amikor mar arrol van szo, hogy alig kapsz levegöt...

@soad1221: a jegyeket a mi vonatunkon latszolag vegigellenöriztek, meg ugy is, hogy ugy kellett attörnie az utat a kallernak. A papirokat persze nem kertek, gondolom ez nem a kalauz feladata lenne.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:02:22

@soad1221: nyilván vannak politikai aspektusok is, de nyomát nem látom annak, hogy a magyar kormány bármilyen megoldásra törekedne. Az EU irányából már legalább annyi hallatszik, hogy legyen valami közös cselekvési tervünk, irányunk. A mi kedves kormányunk eddig csak hangulatot kelt meg bújik ki a közös feladat alól.

Pernilla 2015.09.01. 13:02:33

@Bredpitt Monika: Szia Moni, nem gondoltam, hogy emlekszel ra, ki adta a nevedet :)
De nagy öröm, hogy felvetted :)

2015.09.01. 13:05:08

@fhdgy:

Vagy a kovetkezo valasztason jol megerosodik az FN, es a franciak is dobnak gyorsan egy hatraarcot, mint az osztrakok teszik folyamatosan, amiota ott lohol a kormanykoalicio nyakan az FPOe... Hogy mi lesz 10 ev mulva az EU-ban, es lesz-e egyaltalan EU (szerintem egyebkent lesz), az meg nagyon nyitott kerdes, szerintem.

fhdgy 2015.09.01. 13:07:58

@Ödenburger [Hu/At]: Egyébként meg az EU-ból való kilépés kérdésköréhez. UK is nagyon lebegteti a kilépést, de nem tudok róla, hogy valaki könyörögne nekik, hogy maradjanak.

A görög eset a másik, ahol felmerült az euróövezetből, esetleg az EU-ból való kilépés lehetősége. Nem a görögökért aggódik az EU, hanem a hely staratégiai fontosága miatt nem szeretnék, ha a görögökhöz betenné a lábát az orosz medve. Vagyis nem akarják a görögöket az oroszok karmai közé lökni.

Az UK-nál nem áll fent a veszély, hogy az oroszok egyszer csak a spájban lennének. Ha Magyarország pattog, akkor itt az oroszok igazából nem rughatnának labdába, hisz eléggé el vagyunk tőlük zárva. Én jobban félek attól, hogy a románok, szlovákok vagy a szerbek mit csinálnának abban az esetben, ha kiebrudalnának benünket az EU-ból, esetleg még a NATO-ból is. Konkrétan háborútól nem tartanék, de gazdaságilag megfojtanának bennünket.

Mr Long 2015.09.01. 13:08:02

@Ödenburger [Hu/At]: Nem Fico mondta, hogy nem kellenek nekik sem bevandorlok, de szivesen kuldenek segitseget a beazonositashoz? Nah megegy kulonutas...

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:11:19

Köszönjük a posztot. Sok sikert a továbbiakhoz. Érdekes volt és sajnos lehet, hogy nincs igazam, de a zsidósághoz való hozzáállásunk abban is megnyilvánul, hogy most egy órakor a szavazás eredményén is látszik mennyire vagyunk kíváncsiak.
Vessen rám követ aki azt gondolja, hogy nincs igazam. Mindjárt folytatom.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:14:21

@Bredpitt Monika: szét lett offolva, volt már ilyen, nincs köze a postolóhoz.
Amúgy ha már ontopic: megkérdezném a postolót, hogy miért borzasztó az izraeliek mentalitása? Olvasnék még a nyelvről is, mitől nehéz és milyen érdekes, sajátságos elemei vannak.

2015.09.01. 13:14:50

@Mr Long:

Ismetlem: varjuk ki az oszi lengyel valasztasokat. Komoly hatasa lesz Europa tovabbi sorsara, es a V4-ek egyuttmukodesere is, ha a PiS tenyleg tarol, ahogy josoljak... Mi es a szlovakok jelentektelen kis mitugralszok vagyunk nyugatnak, de a lengyelek mar egy komolyabb falat. Szerintem.

RoxiSpain 2015.09.01. 13:15:16

Tetszett a post, olvastam volna még arról, hogy sikerült a gyerekekel beilleszkedni, milyen volt ¨második nekifutásra¨ munkát, lakhatást, stb. találni. Továbi sok boldogságot kívánok! és az utolsó mondat telitalálat, minden országra érvényes szerintem.

Mr Long 2015.09.01. 13:18:09

@Ödenburger [Hu/At]: OK, akkor leulok es varok. :)
Meg utanakerdezek lengyel cimbinel.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:18:51

Ha itthon kimondom a zsidó szót, akkor úgy érzem lesz valami következménye, nem jó érzés.

Amerikában kimondhatom. Jew, jews, jewish. Jewish, jewish, jewish. Nem érzem, hogy valami rettenetes dolgoról bezsélek.

Itthon viszont előbb vagy utóbb szóba kerül a származás. Soha nem értettem pl azt, hogy amikor a televízióban van egy műsor, vagy van egy film akkor miért azt megjegyezni: na , nézd ez is egy zsidó. És akkor mi van? Engem ez k...ra nem érdekel. Én pl Michael Douglasről nem tudtam, hogy zsidó egészen addig, amíg nem játszott együtt az apjával és a fiával egy filmben, aminek nem emlékszem a címére. Én nem figyelem a vonásokat,nekem nem számít.

Amitől meg végképp ki tudok akadni, az az ilyen történet: barátom mesélte, hogy a Pesten laktak és egy idős néni neki állt az ablakuk alatt galambokat etetni. Odament a haverom és kedvesen megkérdezte: itt tetszik lakni? A néni azt mondta , nem. Mire a barátom: akkor tessék ott galambot etetni ahol lakni tetszik. Mire a néni: te rohadt bibsi, tudtam az orrodról egyből, hogy egy rohadt zsidó vagy. Szóval értem én nagyon is mire akar kilyukadni a poszt írója.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:19:33

javitás miért kell azt megjegyezni

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:20:31

Ja és a barátom persze hogy nem zsidó.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:22:04

@Zka: Igen, ez nem jó, hogy off van megint, de a téma itt van a fejünk felett sajnos és aki közel van, azt bizony érinti. Ma pl. egy katonai helikoptert láttam itt a fejem felett elég alacsonyan repülni a XX. kerületben.

A mentalitást én is meg akartam kérdezni. Az engem i s érdekelne.

fhdgy 2015.09.01. 13:23:01

@Bredpitt Monika: Nézd, a poszterina erősen hangsúlyozta, hogy neki Izreal az otthona. Legyen, ő tudja. Akkor eddig Mo.-on csak átutazóban volt? Egyáltalán mennyire tekintette, tekinti magát magyarnak? Ezt jó lenne tudni, mert anélkül nehéz véleményt formálni. Az is lehet, hogy fájó szívvel hagyta el Magyarországot, de az is lehet, hogy tényleg csak "haza"ment. E kettő véglet között még rengeteg további lehetőség van.

2015.09.01. 13:24:08

@Mr Long:

Kerdezz utana, nekem van kint elo ismeros, sokat szoktam dumalni vele, erdekeseket mondd, hogy mi varhato...

Mr Long 2015.09.01. 13:24:30

@Ödenburger [Hu/At]:
"- Ki fog nyerni a valasztasokon?
- PIS, mi nem akarunk bevandorlokat, beteg szexualis oktatast"
eleg hatarozott valasz :)

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:24:43

@Pernilla: Hogyne emlékeznék, annyira találó, hogy nem tudtam nemet mondani neki. Azért féltem ám a HA találkozón belépni az étterembe. Tuti őrültnek képzelt mindenki három mellel és olyan frizurával, ami Einsteinnek volt, meg herezacskóval a nyakamon.

Ha nem adsz nevet vagy jöttem volna saját névvel, vagy a nyavalygós poszt után találó lett volna az Isaura. Üdv.

Mr Long 2015.09.01. 13:27:49

@Bredpitt Monika: XX ker mennyire lakhato? Azt hallottam a csaladi hazas reszek gazok nagyon, a lakotelepek elfogadhatoak.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:27:50

@Bredpitt Monika: itthon meg lehet minden gond nélkül mondani, hogy néger, amcsiknál meg tudtommal nem, javíts ki ha tévednék.

2015.09.01. 13:30:55

@Mr Long:

Ez most vicc volt, vagy tenyleg megkerdezted? Csak mert ismerosom szerint kb. tenyleg ehhez hasonlo a lengyel kozhangulat...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:31:23

@Bredpitt Monika: ja egyébként a nénik érdekesek tudnak lenni. Múltkor fogtam egyet aki előadta, hogy holokauszt nem is volt, csak a zsidók találták ki. Továbbá a magyarok nem keletről vándoroltak be, hanem keletről költöztek haza, közben volt pár magyar kínai császár. Mindemellett az ő lánya volt az egyik híres magyar sorozatgyilkos áldozata, de igazából nem is az volt a gyilkos, hanem egy cigány, csak a rendőrök eltitkolták a valóságot. Bizonyám. Egy másik néni meg rendőrökkel zavartatta haza a kb 10 óvodásból álló gyerekcsoportunkat a játszótérről, mert nem tudott tőlük csendben haldokolni. Annyira remélem, hogy én nem leszek ilyen kretén 30-40 év múlva.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:33:13

A poszthoz még valami vicces. Remeélem a poszt írója nem fog megharagudni.

Néha sajnos a gyerekek is a szájukra veszik a zsidó szót. Ez történt velünk egy szombati napon este Ráckevéről Budapestre jövet. TEle volt volt HÉV és a lányom és kis fiúbarátja nagyon elszórakoztak, valami mini színdarabot kreáltak és én úgy értelmeztem, hogy a zsidó szót valamiféle jelzőnek akarták használni (csak mondom, hogy a barátnőm a kisfiú anyja és apja, meg én is nagy szdsz választók voltunk, szóval tőlünk biztos nem hallottak zsidózást). Mondtam nekik, hogy ezt a szót ne nagyon használják . Erre felállt a kisfiú a HÉV kellős közepén előadta ezt a kiselőadást: én tudom kik azok a zsidók. A zsidók zsidóországban élnek, zsidóul beszélnek, megölték Jézust, kifeszítették, így és bemutatta a kocsi közepén állva , széttárta a két karját......én meg háromszor leizzadtam. Aztán hagytam őket játszani egy szó nélkül.

soad1221 2015.09.01. 13:33:56

@fhdgy: na azért ilyen forgatókönyv nem hinném, hogy létezik. főleg a NATO, ami egészen más szervezet és ott ráadásul nem is vagyunk fekete bárányok, sőt, ahogy mondani szokták az a kapcsoltai háló igen gyümölcsöző :)
Görögök esetében is az EUR zóna volt kérdéses, az pedig nem volt érdeke főleg a németeknek, hogy kilépjenek, nem beszélve a hivatalos államcsőd okozta végigsöprő válságról..
EU kilépés szóba sem került.

@Zka: semennyire sem különbözünk az EU bármely más tagállamának a kommunikációjától. 2 hónapja még sorban kerültek fel a videók, hogy a franci rendőrök hogyan bánnak a menekültekkel, ehhez képest a magyar rendőrség viselkedése még kifejezetten emberséges...
a kormányok kommunikációja pedig mindenhol pont olyan, amilyen szavazatot kell megtartani, vagy elvenni...
Ez nálunk teljesen belátható módon kizárólag a menekültellenes kampányt jelentheti, "balos" ellenfél nincs, csak a jobbik. az pedig borítékolható, hogy ebben az esetben csak az a kommunikáció éri a legtöbb szavazatot, ami még az "épelméjű", de legszigorúbb fellépést jelenti. lásd a jobbikos "akár lőjenek is a katonák" megszólalásai, ezzel újra kitolódtak a cuki párt kategóriából a szélsőségesbe...
és azt gondolom pont ennyi volt a cél, és pont ebbe illeszkedik minden lépés, és lám-lám most derül ki, hogy Vona munkája mi is volt, és....
...és mutass egy országot, ahol nem ugyanilyen szempontok mentén nyilatkoznak a politikusok. Más kérdés, hogy Te vagy én épp mennyire szimpatizálunk ezzel a kommunikációval, de minden országban pontosan ugyanez zajlik le.

Mr Long 2015.09.01. 13:34:18

@Ödenburger [Hu/At]: Tenyleg ezt mondta. Rakerdeztem ket szakmai kerdes kozt elrejtve. A kerdesek sorrendjeben valaszolt :)

tanato 2015.09.01. 13:34:46

@fhdgy: Szerbián keresztül visszajöhetnének hozzánk az oroszok ha nagyon akarnának,EU kiilépés és Nato kilépés esetén.

fhdgy 2015.09.01. 13:35:58

@tanato: És Szerbiába hogy mennének? Magyarországon keresztül?

soad1221 2015.09.01. 13:36:59

@Bredpitt Monika: a poszt jó volt de nagy része hidegen hagy, más világban élünk... meg an itt egy olyan téma, ami egyértelműen elviszi teljesen más irányba a dolgot :) nézz vissza pl a charlie hebdo idején született írásokra, ott is a 3-ik komment után már offtéma ment :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:39:09

@soad1221: igen, elég jól látod ezt, bár én úgy gondolom a franciáknál nagyobb gond van, mert ott nem csak átutazni akarnak. Konkrétan Calaisnál igen, de nem csak abból áll az ország.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:41:54

@Mr Long: Nagyon szeretem. elsősorban mert itt lehet pálinkázni a játszótéren...(ez vicc volt).
Kérdés hogy számodra mi a lakható.

Mi azért szeretjük, mert itt minden van. Szinte minden bank képviselteti magát, van egy Interspar egy McDonalds (ez fontos), szinte az összes kis szupermarket lánc majdnem egy helyen, sok gyerek, sok játszótér, és én hamar beérek a városba is. A Városháza nagyon szép, még harangjáték is van.

Nekünk van még MSZP s polgármesterünk, ez is fontos szerintem, mert azt hiszem, hogy egyértelműen az ember volt a fontos nem a párt. 30 éve itt volt a baraátnőm esküvője, akkor azt m ondtam ide soha nem akarnék költözni, azóta nagyon sokat szépült a környék, pl a Városháza előtt régen buszok jartak, most sétáló utca van. Nyáron minden pénteken térzene van az épület előtt, ahol van egy szökőkút. Mi nagyon szeretünk itt lakni, a szomszédaimmal is jóban vagyunk, nagyon sok gyerek van és mind ugyanabba a suliba jár, amitől kialakult itt egy szoros kötelék köztünk. Ezéert is hiányzott annyira.

Aztán van olyan is, hogy a Pesterzsébet újságban felhívást intéznek az idősekhez, amiben az áll, hogy ha a piacra mennek, ne viseljenek ékszereket, mert rendszeresen letépik az itt lakó, szegényebb rétegből kikerülők. Szóval döntsd el te, jó hely e.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:46:05

@Zka: Jézusom, a néger szótól engem kiráz a hideg, ugyanis azéert nem lehet kimondani angolszász területen (bár Ausztráliában pl nem tudom mi a helyzet) mert hasonlít a kiejtésben a nigger szóhoz ami óriási sértés, kivéve persze ha Snoop Dogg hülyéskedik a repper haverjaival.

2015.09.01. 13:46:23

@Bredpitt Monika:

"elsősorban mert itt lehet pálinkázni a játszótéren"

kapom elo a szivlapatot!! ;)

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:48:35

@Zka: Igen, a nénik. Nekem a múltkor egy kedves hölgy elkezdett turkálni a táskámban, merthogy a hossz esernyőm kilógott és zavarta a hátam mögött állót. Kivettem hiszen tényleg kilógott, de megkértem, hogy ne nyúljon mások táskájába, szó szerint rendet rakott, sajnos pénzt nem tett bele.

soad1221 2015.09.01. 13:48:45

@Bredpitt Monika: igen van ilyen itt is. sajnos, van...
és hangsúlyoznám az itt IS-t. Mert bizony van bőségesen Franciaországban is ilyen. sajnos ott is van. A fő kérdés, hogy általában az emberek hogyan vélekednek erről a kérdésről. én nekem pl semmi rossz érzésem nincs azzal kapcsolatban, ha azt mondom, vagy hallom, hogy zsidó. nyilván amikor valaki mellé teszi, hogy büdös, akkor már persze értem...
de ez megint nem magyar sajátosság, szeritnem

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:49:28

@Ödenburger [Hu/At]: Már vártam a megjegyzést. Mi van a jóga tanfolyammal?

tanato 2015.09.01. 13:49:43

@fhdgy: Légiúton vagy tengeren Montenegrón át.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.01. 13:51:17

@Bredpitt Monika: de a bolond néni tök polkorrekt volt, a teljes zsidózós-cigányozós szövegben egyetlen kifogásolható szót sem használt, csak virágnyelven adta elő a sztorit.

soad1221 2015.09.01. 13:54:37

@Zka: a sokat emlegetett magyar nyelv csodákra képes :)

Bredpitt Monika 2015.09.01. 13:59:18

@soad1221: biztos nem magyar sajátosság, de én pl. Amerikában nem hallom soha azt, hogy büdös zsidó azt mondjuk hallottam már párszor: fucking niggers, engem ez bánt.

Viszont ha már erről beszélgetünk nekem van egy nagyon érdekes ismerősöm aki az amerikai kormánynak dolgozik azóta mióta kijött a suliból, volt katona, börtönőr, most pedig egy reptéren dolgozik a vámos résznél. Ő aztán nem rejti véka alá azt amit pl az Amerikában élő zsidókról gondol, néha meg is ijedek tőle.
Ezt este folytatom ha érdekel, most mennem kell. Csak annyi elöljáróban, hogy amikor én a zsidóságról beszélek mindig azt szoktam mondani, hogy az emberek nem bírják őket elviselni, mert okosak és összetartanak. Na ő erre azt mondta, mint aki az amerikai hivatal oldaláról szemlél, nem okosak, hanem szélhámosak, akik kihasználnak minden adandó alkalmat arra, hogy lehet az államból pénzt kicsikarni......folyt köv.
Poszt írója ne vegye magára és kérem szépen hogy jöjjön és ha úgy érzi szólni kell valamit, akkor szóljon. Üdv.

soad1221 2015.09.01. 13:59:47

@Zka: na ez már más kérdés, hogy kinél mekkora gond ez. Mo-n nem lesz nagy, nem célország. És a kormányuk perpillanat mindent megtesz azért (minden európai normát betartva), hogy ne is nagyon legyen.
A franciáknál ez ugye nem új probléma abban az értelemben, hogy már eleve van egy komoly muszlim és arab kisebbségük, és hát azért nem élnek olyan nagy békességben és harmóniában egymással ők sem, mint ahogyan most képmutató módon beszélnek erről...
Németország valóban így is működik, az ottani törököknek köszönhető gondolom, hogy most mindenki inkább odamenne.

fhdgy 2015.09.01. 14:01:12

@tanato: Montenegró nem tartozik Szerbiához és a montenegróiak, mint minden exjugoszláv, ami nem szerb, finoman fogalmazva is nem szimpatizál a szerbekkel. A légi út katonailag meg inkább járhatatlan. A szerbekkel a környezetükben nem szimpatizál senki, kivéve a boszniai szerbek, de azok meg el vannak vágva tengertől. Boszniának van ugyan egy kb. 15 km.-es kijárata az Adriára, de a boszniai szerb entitás nem azon a részen van. Persze, ha az oroszok Görögországban lennének ...

soad1221 2015.09.01. 14:01:55

@Bredpitt Monika: hogyne érdekelne.. :)
mondjuk így ebben a formában, ha a zsidót behelyettesíted magyarra, fel se tűnne, hogy a sztori teljesen megváltozott.. :D

Muscari 2015.09.01. 14:04:19

@Bredpitt Monika: én nagyon sok zsidó embert ismerek, reményeim szerint hamarosan megtudjátok, hogy honnan. Annyi féle arcberendezésük, különböző az orruk, van köztük kreol és van vörös szeplős :-)
Sosem értettem, hogy gondolják eguesek, hogy a külső megjelenésből ki lehet találni a származást.

BTW tudtad, hogy Sammy Davis Jr. is zsidó volt fekete létére?

soad1221 2015.09.01. 14:04:51

index.hu/belfold/2015/08/31/menekultek_bevandorlok_krizis_percrol_percre/szerbia_hajlando_menekulteket_befogadni/

...és mennyire nem meglepő lépés ez egy EU-hoz közeledni akaró, de még messze lévő államtól :)

©________ 2015.09.01. 14:05:13

@Pernilla: amig utaztam vonattal, mindig ez volt. Szinte sose tudtam leulni.

Nem veletlenul nem utazom vonattal.
Soha.

Buszon detto. Altalaban a koszos lepcson utaztam vegig.

Szoval csak az erdekelt, mi a kulonbseg, mert nekem a tomeg nem uj.

©________ 2015.09.01. 14:07:53

@Zka: fogtal egyet?

De ugye visszaengedted?:-)

Muscari 2015.09.01. 14:08:16

@Mr Long: hat igen, a lengyelek borzaszto homofobok is, meg azok is, akik itt elnek. Ismerek egy meleg lengyel fiut, a csaladja szerencsere elfogadta, de szerintem o nem fog sose hazamenni.

Muscari 2015.09.01. 14:09:49

@Mr Long: ugyan nem engem kereztel, de laknak ott rokonaim, csaladi hazban. Mar eleg regota racs van minden ablakukon :-(

©________ 2015.09.01. 14:11:08

@Muscari: en tobbnyire el szoktam. Nem pont kulsobol, de viselkedesbol inkabb.

nemor 2015.09.01. 14:20:39

@soad1221: én ezt teljes mértékben elismerve elnézést kérek a szerzőtől - nekem nagyon tetszett az írás, egyben teljesen megértem a motivációját. biztos, hogy jól döntött, ha most jól érzi magát :) mazel tov :)

2015.09.01. 14:33:34

@Muscari: "reményeim szerint hamarosan megtudjátok, hogy honnan."

Csak nem posztot kuldtel be es arra varunk-e esetleg, hogy megjelenjen?

2015.09.01. 14:36:20

Nekem is tetszett a poszt, szerencsere nem sok koze volt a palyazathoz. :D Viszont, kedves poszt bekuldok, ha mar egyszer ugyis tudjatok, hogy ugyse a palyazat temarol fogtok irni, akkor nem lehetne rendes posztot irni, ami kicsit hosszabb, meg tobb erdekesseg van benne a valasztott orszagrol?

soad1221 2015.09.01. 14:40:54

@nemor: félreértés ne essék, a poszt nekem is tetszett, és a motivációt is tökéletesen megértem. Ha egy egyént érnek ilyen atrocitások - bármennyire is nem általánosan igaz - neki épp annyira szörnyű. Ha eleve Izraelt hazájának tekinti, akkor már ez is elég motiváció. Ami kissé kérdéses nekem, hogy ott azért komolyabb atrocitások is előfordulnak, na ez mennyivel emészthető könnyebben?

És igen, az országról meg az emberekről, meg ilyenek... na szóval kicsit bővebben? :)

Muscari 2015.09.01. 14:44:51

www.youtube.com/watch?v=hjy9WhZYI1o

Ezt most talaltam a facebookon. Nemetorszagban elok, ez tenyleg igy van, ahogy a film allitja? Hol fogjak azt a 800 ezer embert elszallasolni, akit befogadni terveznek?

Pernilla 2015.09.01. 14:45:58

@Bajor Gizi: Hidd el, en is utaztam mar tömött vonaton, de ez messze tultett egy atlagos tömegen.
Nem igazan tudom elhinni, hogy altalanos esetben olyan tömegek szoktak lenni a vonatokon, hogy egy negyzetcentimeternyi hely sincs, az emberek a folyoson egymas öleben, meg a böröndtarolohelyekre bemaszva, meg a wcfülkebe betömörödve ülnek/allnak, es allohelyet se tudnanak mar maguk köze szoritani.
Nem arra panaszkodtam, hogy nincs ülöhely... Raadasul volt helyjegyem is, de teljesen eselytelen volt, hogy eljutok a helyemre, ezert alltam. (Ja, es az allas volt a legkisebb rossz az egeszben.)

soad1221 2015.09.01. 14:48:27

@Bajor Gizi: érdkes, én meg egyetlen percig nem szoktam ilyeneken gondolkodni.
De ezt azt hiszem anno Laci posztjánál kiveséztük :D

Hari Seldon 2 2015.09.01. 14:56:21

@Ödenburger [Hu/At]:

"Nem fognak sem Schengenbol, sem az EUbol senkit kizarni, jogilag sem lenne egyszeruen megvalosithato, sot, megkockaztatom, hogy jelenleg megvalosithatatlan lenne."

Nem kell kizárni a Shengenből Magyarországot. elég ha az osztrákok elkezdik a "kamionok tüzetes átvizsgálását"... Szépn utána a kisbuszokét. És máris Győrnél áll a kocsisor (de jó lenne egy kicsi sör).

Ha ez jó sokáig megy, majd szépen meggondolják a nyugati kisvállalkozók / turisták (stb), hogy érdemes-e ide beruházni,/utazni, ha ilyen "fölösleges" kellemetlenségek érik. (ez persze nem hat azonnal, de előbb utóbb biztos)

soad1221 2015.09.01. 15:08:37

@Hari Seldon 2: ami nem jó az osztrákoknak sem, mert ők is pont ezen a helyen élnek. Tehát jól megszopatnák magukat is, az ok nélküli szopatással.
Most van oka, amit mindenki elfogad. még a beláthatatlan végével együtt is.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 15:16:27

@fhdgy: Nézd, a poszterina erősen hangsúlyozta, hogy neki Izreal az otthona. Legyen, ő tudja. Akkor eddig Mo.-on csak átutazóban volt? Egyáltalán mennyire tekintette, tekinti magát magyarnak? Ezt jó lenne tudni, mert anélkül nehéz véleményt formálni.

Igen, azt hiszem tudom mire gondolsz. Ez egy mindig visszatérő téma. A zsidóság "valamiért" olyan hazátlan volt egészen addig, amíg Izrael meg nem alakult. Ajánlom mindenki figyelmébe az Igazak Ivadéka c. regényt. Amikor a végére értem szégyelltem hogy ember vagyok. A legmegrázóbb könyvélményem. Én bevezetném kötelező olvasmánynak.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 15:18:29

@Muscari: Van aki kitalál mindent csak abból, hogy milyen színű bugyid van (már ha van olyan szerencsés, hogy eljut a bugyiig).
Igen, tudtam Sammyről hogy zsidó.

Várom kíváncsian a .....posztod???

Hari Seldon 2 2015.09.01. 15:26:52

@soad1221:
Egyrészt, jóval kevesebb osztrákot érint mint magyar ingázót, esetleg külföldön dolgozó magyart. tehát megéri használni, másrészt meg ők viszont tudnak simán máshova menni. Miért jönnének ide, ha mehetnek máshova is. (inkább kihagyják a herce-hurcát)
Másrészt, az osztrák rendőr, valószínű, hogy "előzékenyebb lesz" az osztrákkal.

fhdgy 2015.09.01. 15:44:20

@Bredpitt Monika: Csak egy érdekesség jutott eszembe! HÁ már többször írta, hogy vége felé közeledik a "Magyarország és én" pályázat. Szerintem lehetne utána indítani egy "Londonország és én", "Anglia és én","Németország és én", stb., stb pályázatot.

Ez azért jutott eszembe, mert ez a mai poszt is inkább viselhette volna az "Izrael és én" pályázatot.

Szerintem érdekes lenne, ha az embereknek úgy kellene mesélniük a mostani lakóhelyükről, hogy nem a régi valós, vagy nem valós sérelmeikből vezetik le a jelenlegi helyzetüket, hanem az aktuális viszonyulásukba engednének betekintést a mostani országgal kapcsolatban, ahol élnek.

soad1221 2015.09.01. 15:50:14

@Hari Seldon 2: arra akartam célozni, hogy ez értelemszerűen lebénítja az osztrák oldalt éppúgy, mint a magyar oldalt. Ha ezt pusztán ilyen indokból, teljesen szükségtelenül elkezdené ausztria, azzal az adott terület +10-20 km-es körzete minden irányba érezné. és akkor nem beszéltünk arról az egyszerű kerülőútról, ami Szlovákia. Tehát csinálunk egy kb 20-30 km-es sugarú körben problémát, és az aki csak átmenő, kis plusz ktg-el megkerüli.
nem sok értelmét látnám.
vagy ez vonatkozott a teljes kelet-eu-i blokkra? az meg azért már lényegesen nagyobb falat lenne...

2015.09.01. 15:55:14

@fhdgy: +100000000000000000000!!!! Igen igen es igen!! Legyen ilyen! Kerjuk szepen!!

2015.09.01. 15:56:00

@fhdgy: +1000000!!! Igen, igen, igen, legyen ilyen, kerjuk szepen!!!

2015.09.01. 15:56:36

Jaj bocsanat ennyire nem vagyok lelkes, csak azt hittem az elsot elnyelte az eter! :D

fhdgy 2015.09.01. 15:59:47

@mojyo: Nem én vagyok HÁ, ezt tudnod kell. Ha többen is kérjük, akkor biztos, hogy meg is valósulna. Előre mondom, hogy én majdnem hét évet éltem Németországban, de már nem tudnék egy ilyen posztot írni, mert 2009 őszétől már itthon vagyok ( sajnos ), de nagyon kíváncsi lennék, hogy mások, hogy közelítenék meg ezt a problémát.

puhacica 2015.09.01. 16:18:12

@fhdgy: erdekes, a napokban gondolkodtam ezen, hogy egyes orszagokkal kapcsolatban mennyi tevhit kering az otthoniak fejeben. vagy hogy mennyi otthonrol elkepzelhetetlen, akar "hihetetlen" dologgal talalkozhatunk kulfoldiaban. jo lehet egy ilyen sorozat, persze csak ha nem megy el a nyigas iranyaba, peldaul hogy draga a lakber vagy sokszor esik az eso...

wuaaa 2015.09.01. 16:38:24

@Ödenburger [Hu/At]: Rá vagy kattanva ezekre a lengyelekre, nem értem miért. A kelet is, meg a nyugat is azt csinál velük amit épp akar. Az oroszok kilőtték a pi..ába a kormánygépüket, a politikusaik sikeresen leépítették a legnagyobb gyáraikat, mert a nyugatnak az felelt meg, olyan szerencsétlen politikai kampányaik vannak, hogy az ész megáll, hogy nem hiszed el, hogy egy európai nep ilyen szinten van, hoggy azt beveheti, és de. 40 éve voltak olyan kajáldáik, ahol az evőeszköz hozzá volt láncolva az asztalhoz. Teljesen mindegy merről fúj a szél, kilóra eladják magukat.

Mr Long 2015.09.01. 17:01:27

@wuaaa [nor]: Nekem a cimboram azt mondta, hogy ez a remenyei szerinti uj kormany vegre veget vet az orszag rombolasanak es visszaveszi a gyanusan privatizalt cegeket es az allam fogja vezetni oket. Allitolag nagyon sokan igy gondoljak a lengyeleknel.A magyarokat meg szerencsesnek nevezte, hogy a vezetes a sarkara all az agyatlan eu iranyu bologatas ellen.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.09.01. 17:12:23

@ChristineK: +
@Mr Long: +

A legiriados_biztonsagos logikai bukfenctol eltekintve a cikk amugy tetszett. Jo iras de szomoru. Szomoru, de talan nem Mo specifikus. Ugyanezeket az attrocitasokat mas orszagokban is el tudom kepzelni sajnos :(.

©________ 2015.09.01. 17:13:23

@soad1221: még szerencse, mertkülönben elkezdeném magyarázni, hogy gondolkodni én sem, illetve max olyankor, amikor éppen elmélkedek:)))

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.09.01. 17:17:56

@fhdgy: hahahaha... jo az a kep a kerites atbujasrol csak direkt nem emliti: hat azok a szegeny Sziriaiak Mo-rol kifele menekulnek epp! A kerites masik oldalara... hahahaha

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.01. 17:29:58

@Bredpitt Monika:
Pesterzsébeten kezdtem mukásmozgalmi múltamat 34évvel ezelőtt. Ott ahol most a Határ úti LIDL van.

Virago_1000 2015.09.01. 17:42:17

@fhdgy: tevedni meltoztatol szokasodhoz hiven mikor itten fuhrerezel.

"de nem tudok róla, hogy valaki könyörögne nekik, hogy maradjanak."
- nem konyorog nekik senki. David cameron mar kapott eletveszelyes fenyegetest. A fosodratu mediabol nyilvan nem fogsz errol hallani.
A gorogok eseten sem merult fel az eubol valo tavozas lehetosege. Csak az eurozonabol. De amint azt elore boritekolni lehetett semmi nem fog valtozni hiszen az eladositok celja ax h minel tovabb tartaon az adosrabszolgasag.

A peldakeped "klasszikusat" ideznem: "Ha nem tetszik el lehet menni!"

Virago_1000 2015.09.01. 17:46:22

@Bredpitt Monika: az idos neni azert kezdett el zsidozni, mert meg elenken elnek elmejeben a kommunizmus remtettei amit 80%-ban zsido szarmazasuak kovettek el.

Virago_1000 2015.09.01. 17:53:38

@Bredpitt Monika: "Egy másik néni meg rendőrökkel zavartatta haza a kb 10 óvodásból álló gyerekcsoportunkat a játszótérről, mert nem tudott tőlük csendben haldokolni."
- engem mar a "NO BALL GAMES" tablaktol is kiraz a hideg. Mit csinaljon az a szegeny gyerek? Facebookozzon, videojatwkozzon?

2015.09.01. 17:56:56

@Bredpitt Monika:

Jut eszembe, akkor neked is az igazi komoly sértés az, ha lesoroksáriznak?? :)))

LittleG (uk) 2015.09.01. 18:26:51

@Bredpitt Monika: "meg herezacskóval a nyakamon"

Akkor te is láttad a Movie43-at...

LittleG (uk) 2015.09.01. 18:28:14

@Mr Long: "mi nem akarunk bevandorlokat" Mondják ezt ők, akikkel Temzét lehet rekeszteni Angliában...

Határátkelő 2015.09.01. 18:41:01

@fhdgy: @mojyo: Olyan nagyon nem kell kérni, mert már bőven eszembe jutott... :)

DieNanny CH 2015.09.01. 18:59:20

@soad1221:

Szerintem itt is megelőzni kellene a dolgot. Ha valaki személyesen megy oda jegyet venni, fel kell kérni, hogy mutassa meg az igazolványát. Akár minden pénztárhoz tenni egy rendőrt - mennyi a nemzetközi, talán 5? -, és ha rendben vannak az iratai, akkor eladni a jegyet. A MÁV meg beszedi a pénzt, és esze ágában sincs visszaadni.
(Én csak azt tudom, Zürichbe nem lehet online jegyet venni, nem tudom, Münchenbe lehet-e.)
Kiírni arabul és angolul, meg hindiül - most mondtam egy nyelvet, akár mandarinul is -, hogy érvényes iratok nélkül senki nem szállhat fel a vonatra, még ha jegye van is.

DieNanny CH 2015.09.01. 19:04:10

@Ödenburger [Hu/At]:

Érdekes, Bécsben, a Blagussvolán Erdbergnél, a pénztáros, mindenkinek leellenőrzi az iratait, mielőtt felengedi a buszra Magyarországra felé... Legalábbis, még 2012 szeptemberében így tett, és előtte pár év óta.

DieNanny CH 2015.09.01. 19:05:56

@Zka:

Vegyél első osztályra jegyet, ott nagyobb az esély a nyugodt útra.

Muscari 2015.09.01. 19:42:25

@Virago_1000: és ez szerinted mentség? Vagy valami összefüggést sugsalsz, hogy zsidó =kommunista?
Szerintem tévedsz egyébként.

wuaaa 2015.09.01. 19:56:46

Jól jönne valami off így estére, mert ez az off, ami van napok óta, ez túl on ahhoz, hogy off legyen.

Pernilla 2015.09.01. 20:06:14

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: az első osztály nyugalma valahogy így néz ki: kep.cdn.index.hu/1/0/976/9765/97651/9765129_99143120e514a4eed1eb87d502426bc0_wm.jpg
úgyhogy ne legyenek illúzióink... azért bízzunk benne, hogy normalizálódik a helyzet.
Münchenbe biztosan lehet online jegyet venni, de nem hiszem, hogy a menekültek közül bárki ott vett volna.

2015.09.01. 20:09:55

@wuaaa [nor]: Mit szolsz az Europa Liga csoportsorsolasahoz, szerinted meddig jut a Celtic, es nem kellett-e volna Ronny Deilat kirugni meg tavaly?

wuaaa 2015.09.01. 20:15:03

@mojyo: Tudtam, hogy rád lehet számítani...

montroyal ( CAN qc) 2015.09.01. 20:16:02

Szinte lehetetlen megszokni a légiriadó hangját,

huha csak nem papirrepulot hajtogatnak ezek a franya palesztin gyerekek es elengedik israeli teruletek fole ? mert harci es bombazo gepuk csak az israelieknek van ... ja a raketak .. lattam a TVben mutattak egyet ami a sivatagban leesett .. canadai tv kommentje DE ha ez egy iskolara esik tobb gyerek meghalt VOLNA .. tehat jogos a civilek 2 hetes bombazasa valaszkent ( joguk van vedekezni )
na csak ironizalok kulomben nem erdekel ..valahol az se jo ha azok a bombak megpeneszednek es nincs utanrendeles ..

tavolirokon2 2015.09.01. 20:16:11

Az allando haboruzgatast is meg lehet am unni, ide Kandaba rengetegen jonnek Izraelbol. Mondjuk akiket en ismerek nagyreszt eredetileg Oroszorszagbol mentek oda, lehet, hogy csak az evszakok hianyoznak nekik. Vagy a viz. Majd egyszer megkerdezem.

2015.09.01. 20:18:58

@Muscari: Ezt nem kellett volna megneznem :(. Pont amirol @tanato: -val beszeltunk: mutatjak ezt a 'menekult' hazaspart a filmen, akik egy eve Berlinben elnek menekultkent, mar van egy kisgyerekuk, es a csaj terhes. Ha egy eve laknak ott, akkor nyilvan nem a haborus ovezetben lett terhes, hanem mar miutan egy idegen orszagban eltek menekultkent, egy kisgyerekkel... Es most kaptak lakast a nemet allamtol. Ha nekem lennenek pl. gyerekeim, senki nem fizetne az alberletunket, de nekik persze telik a nemet adofizetok penzebol, szuper. A hazaspar nem beszel nemetul, tolmacsolnak nekik a filmen. Nekem mindehhez semmi kozom, de most tenyleg sajnaljam oket, hogy szegeny terhes menekult no?

montroyal ( CAN qc) 2015.09.01. 20:20:04

hisz állampolgárként minden támogatást megkapok Izraelben, hogy dolgozhassak, jobban élhessek.

gyere Canadaban itt is megkapod ... es rengeteg torveny varosi rendelet nem vonatkozik ratok .. accomandation reasonable .

ja es ha van unnepetek megbunteti a varos aki pl a fuvet vagja es zajt csinal ... tenyleg ironizalok ma is 3 zsido kocsija all bent szoval jo kliensek ...

2015.09.01. 20:25:17

@wuaaa [nor]: Nezd, ha nem tetszik, akkor ne csak kunyeralj off-temaert, hanem dobjal be egyet te is. :D

Muscari 2015.09.01. 20:26:11

@Mirjam2: ez az. Lakást kapnak, mikor oty is olyan lakáshiány van, mint itt. A legálisan bevándorló és munkát kereső embereknek is sokkal nehezebb lesz majd lakást találni.

Channel 4-t tudsz nézni? Kezdtek egy új sorozatot, Calais-ban forgattak a migránsok között. www.channel4.com/programmes/breaking-into-britain-the-lorry-jumpers/on-demand/60440-001

Tildy ajánlotta, érdemes megnézni.

DieNanny CH 2015.09.01. 20:29:46

@mojyo:

Nálam esik az eső. És nincs gumicsizmám...

.
? :-DDDDDD

©________ 2015.09.01. 20:34:14

@Pernilla: nos, gyerekkoromban igy volt.
De en 96 ota nem utaztam vonaton esnem is fogok, ha rajtammulik.
No, hazudok, 2000 korul svajcban, de az nem szamit vonatnak, olyan tiszta es pontos volt.

De kimondom, nem birom tovabb: ha nem a tomeg, nem az allas, akkor megis mi nem tetszett, mi az, amire utalni akarsz?

©________ 2015.09.01. 20:35:38

@Virago_1000: leszel szives a politikai szemelyeskedeseket masik blogon kielni, itt hanyunk tole.

2015.09.01. 20:38:22

@Muscari: Koszi, oszinten szolva ha Calais hireket latok, inkabb nem olvasom el vagy kikapcsolom, mert csak feleslegesen idegesitem magam, valtoztatni ugysem tudok semmin. Valami nagyon melyen el lett rontva ezzel az egesz 'menekult'-dologgal.

2015.09.01. 20:42:00

@Bajor Gizi: Most tudtam meg itt a kommentekbol hogy mi volt a vonatokon Bp-Nemetorszag kozott - en sokszor utaztam Indiaban vonaton, nem elso osztalyon, igy merem allitani hogy ott sincsenek ilyen allapotok. A MAV korlatlan szamu jegyet ad el egy vonatra, vagy mi van? Komolyan nem ertem.

wuaaa 2015.09.01. 20:42:54

@mojyo: ..jut eszembe...mondott valamit macamuca arról, hogy sikerült a sirályleitatás (leetetés) a hétvégi beachparty apropóján..?

Pernilla 2015.09.01. 20:45:40

@Bajor Gizi: az, hogy elfogy a levegő, és nem tudod, hogy vajon még 2 órát, vagy 6-ot fog állni velünk a vonat. Ha nem lett volna légkondi, ott fulladt volna meg jópár ember.
De bocs, egy nemzetközi, repülővel vetélkedő színvonalú vonatot hadd ne hasonlítsunk már össze gyerekkorod szakadt MÁV-szerelvényeivel. 2015-öt írunk.
De nem is értem, valami rasszista szöveget szeretnél a számba adni?

Pernilla 2015.09.01. 20:48:26

@Mirjam2: Igen, mert a jegyek nagy része open ticket, amelyekkel az adott távra bármelyik vonatra felszállhatsz, nincs kötelező helyjegyfoglalás, így ezt a MÁV korlátlan számban értékesíti. (Hozzáteszem, ez nagyrészt az ÖBB sara, a MÁV már régóta be akarja vezetni a kötelező helyjegyet, ezt meg is tették a magyarországon belüli utazásra ezen a vonaton)

©________ 2015.09.01. 20:51:38

@Pernilla: nem akarok a szadba adni yemmit, de eddig csak azt mondtad, hogy milyen szar volt, csak azt nem, hogymiert. Ugy kell kihuzni beloled a konkretumot.

2015.09.01. 20:52:37

@wuaaa [nor]: Fogalmam sincsen, hogy mirol van szo, igy nem nagyon tudok valaszolni neked sajnos.

DieNanny CH 2015.09.01. 20:54:12

@Bajor Gizi:

De, hátha kell neki is? A másik: ő gyerek, én felnőtt vagyok. Nem fér bele az övébe a lábam. Egyik se.

©________ 2015.09.01. 20:54:38

@Mirjam2: peldaul.
Es egyaltalan ad el jegyet, olyannak, akirol latszik,hogy 150 meter mulva nem engedik fel a vonatra.

Lattam egy kepet, miszerint egy muncheni jegyet 160ezerert allitottak ki, mikozben a neten levo tajekoztatas szerint 209 euro a legdragabb.nem tudom a valosagtartalmat

DieNanny CH 2015.09.01. 20:57:05

@mojyo:

Hú, pedig ez jó poén lesz! Már ha videózik...

2015.09.01. 20:58:12

@Pernilla: Igy mar ertem... Pl. Indiaban, ahol ugye oriasi tomegeket mozgatnak minden nap vonattal, ezt ugy oldjak meg hogy szinte minden vonatra kell helyjegy, es ezen felul helyi jaratokon altalaban van egy alacsony osztaly ahova nagyon olcso a jegy es ezek ilyen 'open ticket'-ek, tehat ott aztan tenyleg annyian utaznak ahanyan felfernek ra. De az osszes tobbi osztalyon elkepzelhetetlen lenne hogy ne legyen ulohely.

DieNanny CH 2015.09.01. 21:00:33

@Bajor Gizi:

A Railjeten - nappal - Bp-Zürich múlt hónapban 12900 volt. Éjszakai középkategória - fekvőhelyes - kb 27.000 forint. München sincs messzebb, szerintem egyedül a hálókocsiban sem kerül ilyen sokba...

:-(((

Térjünk vissza a gumicsizmára.

Pernilla 2015.09.01. 21:00:43

@Bajor Gizi: hát pedig pont írtam már, hogy mi volt a szar, de úgy látom, ez nem ütötte meg az ingerküszöböd. Na nem baj, biztos én vagyok a sznob pics@, hogy nem számoltam ilyesmivel egy nemzetközi luxusvonaton...
Ja, egyébként hozzáteszem a megnyugtatásodra, hogy a körülöttem lévő menekültek egy része nagyon kedves volt hozzám, még segítettek is feljutni a vonatra, meg a tömegen továbbadni a táskám.
Na mindegy, nem kell fáradnod a válaszolással....

2015.09.01. 21:03:18

@Bajor Gizi: Nyilvan az sem opcio az eladonak hogy ne szolgalja ki az ugyfelet mert pl. afgannak nez ki, ilyen alapon nem diszkriminalhatnak, meg akkor sem ha ez a vasarlok erdekeben allna. Ugyanakkor valoban abszurd helyzet hogy eladjak nekik a jegyeket ha nem tudjak hasznalni, ez is azt mutatja hogy milyen szinten kaotikus az egesz szituacio.

Pernilla 2015.09.01. 21:06:31

@Mirjam2: egyébként az open ticketből eredő probléma már egy szimpla péntek/vasárnap este, vagy karácsonyi időszakban probléma volt, csak az Ausztriába ingázó magyarok miatt. Mégse tettek semmit. Most kiderült, még lehet fokozni azt a tömeget.

©________ 2015.09.01. 21:07:54

@Pernilla: ha azt mondom, hosztisvagyok, megbocsatasz?

2015.09.01. 21:08:51

@Pernilla: Errol van szo, ez egy oriasi riziko, emberek agyonnyomhatjak egymast stb. En ilyen korulmenyek kozott nem szalltam volna fel a vonatra, megertem hogy neked muszaj volt es sajnallak, de hogy ez nem normalis helyzet az biztos.

©________ 2015.09.01. 21:09:22

@Mirjam2: allitsak oda azt az embert, aki a vonatnal allva nem engedi fel. Csak 150 meterrel kell odebb rendelni, es maris egy csomo ember nincsmegszopatva.

Igya a segitoknek kell segiteni visszavaltatni. Kinek jo ez?

Pernilla 2015.09.01. 21:16:16

@Mirjam2: igen, emiatt álltak órákig a vonatok Hegyeshalomnál, mert az osztrákok nem voltak hajlandóak így átvenni a vonatokat, biztonsági szempontból. A magyaroknak ez nem volt probléma, az okát nem teljesen tudom. (Valószínűleg nem volt senki, aki kézben tartsa a helyzetet)

@Bajor Gizi: én meg, csak ne provokálj :-)

2015.09.01. 21:17:32

@wuaaa [nor]: O, errol lemaradtam :D Felelotlen jatek volt, a siralyok masnaposan osszeszartak a kornyek osszes autojat gondolom? :D

qkuc 2015.09.01. 21:18:40

@fhdgy: először mondjuk a saját háza táján rakjon rendet a francia úr, ha már fegyelmezhetnékje támad ...

qkuc 2015.09.01. 21:20:33

@svájci sapka (ch): A német metállédi nagyon izgalmasan kavargatja a lapjait. Most akkor végül miben is maradt magában? :) Már tisztára nehéz követni, :D.

qkuc 2015.09.01. 21:31:46

@fhdgy: szerencsére elég gyorsan "fogy" a képzett/szakumnás munkaerő ahhoz, hogy igény legyen az olcsóbb európai alapanyagra ...

Pénz beszél, még az angoloknál is, :).

qkuc 2015.09.01. 21:33:08

@qkuc: Ki lehet kacagni, de úgy zajlik ez a sztori, hogy egyik napról a másikra hirtelen megjelenik irdatan sok menekült. Ér gyanakodni?

qkuc 2015.09.01. 21:33:41

@montroyal ( CAN qc): @qkuc: az előbbit a tiédre írtam válasznak, :)

2015.09.01. 21:37:52

@Bajor Gizi: Ertem hogy senkinek nem jo, de gondolom azert nem oldhato meg, mert egyszeruen nincs jogszabalyi kornyezet hozza - ez egyebkent az egesz 'menekult' kaoszra jellemzo. Milyen jogi alapon igazoltathatna barki a jegyet vasarlo embereket a penztarban? Es egyebkent jelenleg meg az sem 100% tiszta hogy most vegulis utazhatnak-e vagy nem. Teljes kaosz az egesz.

wuaaa 2015.09.01. 21:38:27

@qkuc: Gyanakodni? ...képesek az emberek még ilyesmire ilyen síkban? Vagy kimerül a gyanakodás abban, hogy a VV Józsi talán megtoszta a VV Bözsit..?
Szkeptikus vagyok..

montroyal ( CAN qc) 2015.09.01. 21:42:30

@qkuc: nem tudom az okosok jobban tudjak ... en csak a hirekbol szerencsere..

qkuc 2015.09.01. 21:54:56

@fhdgy: Hogy ez a mostani "fiatalságban" hogy van, azt nem tudom, de Charles Fenyvesi könyve szerint a magyar zsidók magyar nemzetiségű, zsidó felekezetű embereknek tartották magukat a 2. vh-ig. Ők igyekeztek a lehető legmagasabb szinten asszimilálódni a társadalomba.

Igazából a nagybácsit már nem tudom megkérdezni, de ő Németországban született, de Mayarországon nevelkedett és a magyar kényszermunka, gettó és orosz kényszermunka után Amerikába menekült 56-ban (igen, menekült, akkor is megvolt a sansz egy kis pogromra). De magyarul beszélt és foggal-körömmel ragaszkodott egy magyar útlevélhez, mint magyar állampolgár (is, német és amerikai is volt). (Több éves tortúra volt, bár voltak iratai, de nem fogadták el, végül egy tisztviselő kegyelmezett meg és adta ki az útlevelet, hosszú történet volt ...).

A német útlevelét valahogy annyira nem erőltette.

©________ 2015.09.01. 22:04:33

@Mirjam2: hat ha a keletiben dekkolhatnak, akkor utazhatnak is,

Tovabbi hataron okmanyok nelkul nem mehetnek at
Szerintem nem folengedni oket a vonatra ervenyes menetjeggyel teljesseggel immoralis

Amugy az egesz eka lenyeget nemertem. Oke, regisztraljuk oket. Aki megkapja a menekultstatuszt, tovabbmehet.
Es aztan mi lesz?
A tobbiekkel mi lesz?

Oke, h kapunk ra jo par milliardot, de hova tettuk, tesszuk?
Vanmar valami akcioterv?
Vagy valami felelos, hozzaerto?
Barmi? Barki??
Kapkodo intezkedesek vannak, mikozben egy hete kulminalodott a dolog.

qkuc 2015.09.01. 22:10:57

@Virago_1000: Az gondolom nem zavar, hogy a kommunisták is üldözték a zsidókat ...Sőt.

wannabeworker 2015.09.01. 22:22:15

@Pernilla: a Te cikkedet olvastam a Facebookon ezzel kapcsolatban?? Ha igen, akkor meg kell mondjam nagyon jó írás volt!

Pernilla 2015.09.01. 22:24:42

@wannabeworker: biztos nem én voltam, de gondolom még volt egy-két hasonló helyzetben lévő utas a vonaton. Belinkelnéd? Kíváncsi vagyok, más hogy látta belülről a helyzetet.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:36:18

@fhdgy: Ez azért jutott eszembe, mert ez a mai poszt is inkább viselhette volna az "Izrael és én" pályázatot.

Igen, azt hiszem igazad van. De benne van a Magyarországhoz fűződő viszony is szerintem.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:38:38

@diggerdriver: Na, akkor már tudom azt is mi volt régen a LIDL helyén. Na, meg azt is miért állnak most a Gubacsi úton a lányok a sarkon. Digger, miket vezettél be te itt?

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:40:13

@Virago_1000: "Egy másik néni meg rendőrökkel zavartatta haza a kb 10 óvodásból álló gyerekcsoportunkat a játszótérről, mert nem tudott tőlük csendben haldokolni."

Ezt hozzám másoltad, de nem én írtam. Egyébként üdvözlet.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:42:35

@Ödenburger [Hu/At]: Nem sértés, illetve nem lenne sértés ha megtörténne. A múltkoriban átsétáltam Soroksárra és sokkal jobb volt a közérzetem mint itt. Ott azt vettem észre, ha ráköszönök az emberekre visszaköszönnek, míg ez sajna az én kerületemben nem így van, de azért így is jól érzem magam, más okok miatt.

Soroksárnak amolyan falu jellege van, én pedig nagyon szeretem a magyar falvakat.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:50:23

@montroyal ( CAN qc): érdekes volt a cikk nagyon, azért a mexicoi határos történethez annyit, hogy nemrég jött a hír miszerint Kubából egy tutajon megint partot ért egy pár bátor ember, és az amerikai törvények szerint, ha Kubából a vizen érkezők amerikai földre teszik a lábukat akkor be kell őket fogadni. Ha még a vízen elkapja őket a Parti Őrség akkor lehet őket visszafordítani.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.01. 22:50:41

@Bredpitt Monika:
Hogy közvetlenül mi volt a LIDL előtt azt nem tudom de mikor én ott kezdtem akkor a Közmű és Mélyépítő Vállalat telephelye volt ott.
1981 augusztus 23.-án kezdtem termelni a GDP-t.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:52:32

@LittleG (uk): Sajnos elkezdtem nézni és abban a pillanatban amikor a herezacskós részhez értem le is töröltem a filmet, nagyon gusztustalan. Jó volt a film többi része egyébként? Én Hugh Jackmant nagyon nem szeretem valamiért, még a zacskók nélkül sem, hát még azzal.

Bredpitt Monika 2015.09.01. 22:54:38

@diggerdriver: én akkor kezdtem a középiskolát, az egész környék elég kiabrándító egyébként, a prostik legálisan állnak ott , ez az a bizonyos türelmi zóna, az egész akciót végignézi az aki ott lakik a Határ út másik oldalán, szerintem nagyon gáz az egész

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.09.01. 22:57:39

@Bredpitt Monika:
Miért? Van már törvényesen kijelölt türelmi zóna?
Én nem tudtam.

2015.09.01. 23:00:41

@Bredpitt Monika:

Egyik legjobb haverom erzsébeti, ő mondta, hogy arrafelé ez a legnagyobb sértés... :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.09.01. 23:03:59

@qkuc: Én lemaradtam már tegnap.
:( Szerintem, lassan már ő sem tudja...

Bredpitt Monika 2015.09.01. 23:14:58

@Ödenburger [Hu/At]: engem nem lehet megserteni, mar rajohettel volna, jo ejt mindenkinek

Bredpitt Monika 2015.09.01. 23:16:54

@diggerdriver: igazabol nem tudom hogy torvenyes e ez a turelmi zona, egyebkent ez mar a kilencedik kerulet, na akkor alvas, jo ejt

Pernilla 2015.09.01. 23:59:51

@wannabeworker: köszi, már belinkelte valaki előtted.
Egyébként ez tök más sztori, ő már nem utazott menekültekkel együtt a vonaton.
Annyiban ugyanaz, hogy vele is kedvesek voltak a menekültek.
(Viszont a megható történetek írása abszolút nem az én stílusom :D)

Virago_1000 2015.09.02. 00:58:15

@qkuc: "Az gondolom nem zavar, hogy a kommunisták is üldözték a zsidókat ...Sőt"
- uldoztek v nem uldoztek sorold a bizonyitekaidat ha tudod. Az viszont bizonyitott teny, hogy a tanacskoztarsag, a 133 napos remuralom vezerei 90%-ban zsidok v zsido szarmazasuak voltak. Ekkortol datalhato es ennek a zsidok elleni gyulolet megerosodese magyarorszagon. Rakosi es csapataban szinten brutalisan felul voltak reprezentalva.

Nemzetkozi vizekre evezve: Lenint kitomtek penzzel hogy miutan hazatert svajbol, robbantsa ki a bolsevik hatalomatvetelt. Trockijt szinten csak o New yorkbol tert "haza". Marx karoly koztudottan zsido szarmazasu volt. Hadd ne soroljam.

wannabeworker 2015.09.02. 04:23:56

@Pernilla: igen, láttam hogy már belinkeltek
A stílusod nem ismerem, és bevallom őszintén valóban elkerülte a figyelmemet hogy ő már nem utazott velük, valószínűleg abból asszocialtam a Te kommentedbol erre az írásra, hogy itt is, ott is szóba került a menekültek figyelmessége.

Kedves HA, felkerulhetek a listára?? Köszi!!

FutureFry 2015.09.02. 07:45:06

@Mirjam2: Schengenen belül az utazás jogilag szabad (kellene, hogy legyen) attól függetlenül, hogy valaki legális-e vagy sem. Pont ez (lenne) a lényege az egésznek. Pl. ha valaki repül, akkor csak biztonsági ellenőrzés keretében kérhetnek személyigazoló papírokat (vagy, hogy megállapítsák, hogy a kiállított jegyen a név megegyezik-e az utazóéval, ami igazából egy légitársasági manőver, hogy ne lehessen jegyet eladni), de azt nem nézhetnék, hogy legálisan tartózkodik-e az illető az adott országban (vagy ahova megy).

Mindez persze csak elvileg, mert mindenféle kitétel van átmeneti (?) ellenőrzések bevezetésére, beleértve a legalitás kérdését is. Gondolom most ezen megy a huzavona (mit lehet bevezetni, meddig, és hogyan).

p.s.: Köszi a Berlitz-es thinking/sinking linket (ha jól emlékszem te linkelted pár napja), nagy a sikere errefelé!

2015.09.02. 08:04:22

@FutureFry: Nem, a menekultek nem utazhatnak Schengenen belul legalisan - az utazhat legalisan akinek Schengen vizuma van, tehat aki legalisan lepett be a Schengen zona teruletere. Most nincs idom erre bizonyitekot keresni, de nezz utana ha erdekel, az a szabaly hogy nem hagyhatjak el az orszagot ahova eloszor beleptek az EU-ba, ott kell menedeket kerniuk es az adott orszag hatosagainak regisztralniuk kell oket. Enelkul teljesen illegalisan vannak az orszagban es / vagy az EU-ban, es termeszetesen feltartoztathatjak oket a hatosagok. Barkit barmikor igazoltathat a rendorseg ha okuk van ra, pl. buncselekmeny / szabalysertes gyanuja, ami ebben az esetben egyertelmuen fennall.

Muscari 2015.09.02. 08:06:41

@FutureFry: a, utazás szabad, de csak papírokkal. Kell érvényes útlevél vagy szig. A menekültek nem tudom, hogy milyen papírokat kapnak, miután regisztrálták őket. Amit nem regisztráltak, az nyilván nem mehet legálisan sehova.

FutureFry 2015.09.02. 08:16:00

@Mirjam2:
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0554:FIN:EN:PDF

"SECURITY CHECKS ON PERSONS
...
Third-country nationals can identify themselves on the basis of a
passport. The checks should not verify whether the third-country national is in possession of a
visa or residence permit, as they are mere identity checks for commercial or transport security
reasons. Member States cannot request any additional check to be carried out and carriers are
not subject to any liability when transporting persons who might not meet the conditions of
entry or stay in other Schengen Member States. Also, carriers cannot themselves oblige thirdcountry
nationals to prove the legality of their stay by showing a visa or residence permit.
Including such an obligation in the contract with the traveller would circumvent the abolition
of border control at internal borders."

FutureFry 2015.09.02. 08:22:11

@FutureFry: Itt van magyarul is ( eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0554:FIN:HU:PDF ):

"... Az ellenőrzések során csak az utazó személyazonosságát kell ellenőrizni úti okmány alapján. Az uniós polgárok útlevelükkel vagy személyazonossági igazolványukkal azonosíthatják magukat. A fuvarozók nem kötelesek egyéb okmányok, mint például jogosítvány, bankkártya stb. elfogadására, mivel ezek nem személyazonosító okmányok, azonban elfogadhatják ezeket. Harmadik országbeli állampolgárok útlevéllel azonosíthatják magukat. Az ellenőrzések során nem szabad ellenőrizni, hogy a harmadik országbeli állampolgár rendelkezik-e vízummal vagy tartózkodási engedéllyel, mivel itt csupán a személyazonosság kereskedelmi vagy közlekedésbiztonsági célból történő ellenőrzéséről van szó. A tagállamok nem kérhetik további ellenőrzések végrehajtását, és a fuvarozók nem vonhatók felelősségre amiatt, ha olyan személyeket szállítanak, akik esetleg nem teljesítik a más schengeni tagállamokba való belépés vagy ott tartózkodás feltételeit. Maguk a fuvarozók sem kötelezhetik a harmadik országbeli állampolgárokat, hogy vízum vagy tartózkodási engedély bemutatásával igazolják tartózkodásuk jogszerűségét. Az utazóval kötött szerződésben ilyen kötelezettség szerepeltetése a belső határokon történő határellenőrzés megszüntetésének megkerülését jelentené. ..."

2015.09.02. 09:08:38

@FutureFry: Igen, de itt torvenysertesrol van szo. Megalapozott gyanuval barmikor igazoltathatnak - lehet hogy nem a kalauz, de a rendorseg igen. Nem kell hogy igazoltassanak, es nem a vonattarsasag felelossege, ez derul ki abbol amit belinkeltel. De a rendorseg mindenkeppen ellenorizheti hogy legalisan tartozkodsz-e az orszagban es / vagy a vonaton, marpedig Schengen vizum nelkul nem-EU orszag allampolgara illegalisan tartozkodik a nemzetkozi vonaton. Ez ugyanolyan, mintha pl. korozott szemelyt keresnek es azt gyanitjak hogy a vonaton van, ilyenkor is felszallhat termeszetesen a rendorseg es igazoltathatnak mindenkit.

2015.09.02. 09:14:58

@Muscari: Pont hogy a regisztracio utan nem mehetnek sehova, kiveve ha sikerul Schengen vizumot szerezniuk, ami a legtobbnek nem sikerul. A helyzet egyszeru: illegalisan lepnek be az orszagba ha belepeskor nincs Schengen vizumuk, tehat ezen a ponton torvenysertok. Ha viszont menekultnek valljak magukat es vedelmet kernek, akkor ettol kezdve nem illegalisak, ha az adott orszag hatosagai regisztraljak oket (ujjlenyomat, adatfelvetel) es adnak nekik arrol egy papirt hogy a kerelmuk elbiralasa folyamatban van, es helyileg hol (pl. melyik taborban) kell megvarniuk amig elbiraljak a kerelmuket. Masik orszagba nem mehetnek, kiveve ha ervenyes vizumuk van. Es termeszetesen az elso orszagban menedeket kell kerniuk ahol ez lehetseges, mert ha nem teszik, akkor egyszeru torvenysertok, mint pl. te lennel ha vizum nelkul lepnel be az USA-ba. A vizummentesseg Schengenen belul csak EU allampolgarokra es azokra vonatkozik, akiknek Schengen vizumuk van. Ez a menekultek nagy reszere nem vonatkozik.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.02. 09:15:04

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: másodosztály a jegy szerint, de fekvőhelyes. Állítólag ezeket a kocsikat végig lezárva tartják eleve. Majd kiderül mi lesz.

2015.09.02. 09:17:49

@FutureFry: Orulok hogy tetszett a video, en egyszer regebben linkeltem be, lehet hogy valaki mas is par napja. Az en diakjaimnal is mindig nagy sikere van :)

LittleG (uk) 2015.09.02. 09:19:20

@Bredpitt Monika: szörnyű volt az egész film, a férjemnek tetszett, de ő szereti a furcsaságokat
Hugh Jackmant nagyon szeretem de nem ebben a filmben. Ki adott ennek a leforgatására pénzt???

**mimi** 2015.09.02. 09:28:43

@Mirjam2:
Itt az a másik nagy gond, hogy a menekültek Görögországban lépnek az unio területére (elvileg itt kéne regisztrálni őket), de mivel tovább akarnak menni, ráadásul a görögök Macedonia felé küldik őket, ami nem uniós ország, így a görögök nagy ívben szarnak az egészre, és simán viszik őket a macedón határra

soad1221 2015.09.02. 10:10:46

@diggerdriver: én úgy tudom 2 van, és ez az egyik a kettő közül...
a másik nem tudom hol van. persze nem biztos...

2015.09.02. 10:53:33

@**mimi**: Igy van, a gorogok legtobbszor nem regisztraljak oket. Pont ezt nem ertik sokan a magyarokkal kapcsolatban, hogy miert akarjak mindenaron megallitani es regisztralni = Mo.on tartani a menekulteket, mikor allitolag a magyarok sem akarjak hogy ott maradjanak, meg a menekultek sem. Mindenesetre en pl. orulok, meg Merkel is, hogy Mo. mindenaron a torvenyek szerint probal eljarni, mert igy kevesebben jutnak Nemetorszagba es / vagy Angliaba ahol pl. engem zavarhatnanak (na jo, most persze csak gonoszkodok :))).

puhacica 2015.09.02. 11:17:59

@Virago_1000: es elotte miert gyuloltek oket annyira, hogy vagohidra kuldtek oket? meselnel? latom, nagyon tajekozott vagy.

©________ 2015.09.02. 12:20:38

@Mirjam2: akkor nekik meg kell mutatni, hogy ezért:

hu.wikipedia.org/wiki/Dublini_rendelet

"A dublini rendelet az Európai Unió egy jogszabálya volt, mely meghatározza egy tagállam felelősségét egy menedékkérelem elbírálásában az Európai Unión belül.
Ez a dublini rendszer sarokköve, mely a dublini rendeletből és az úgynevezett EURODAC rendeletből áll, mely létrehoz egy európai szintű ujjlenyomat-adatbázist az EU területére illegálisan belépettekről.
A dublini rendelet célja, „gyorsan meghatározni a tagállam felelősségét [egy menedékkérésben]” és egy menedékkérőt abba a tagállamba irányítani.

A felelős általában az a tagállam, melyen át a menedékkérő belépett az EU területére."

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.09.02. 13:14:48

@Mirjam2: hihetetlen, végre valami amiben a görögök nem mutatkoznak hülyének.

Fajankó 2015.09.02. 18:06:27

@puhacica:
"hogy draga a lakber vagy sokszor esik az eso... "
pedig hét ágra fog sütni a nap a héten is....

DieNanny CH 2015.09.02. 18:46:53

@wuaaa [nor]:

Köszi, hogy megkerested neki. :-D

Fajankó 2015.09.02. 19:16:35

@puhacica:
A Zsidók üldöztetése az ókorban kezdődött, és a középkorban erős iramban folytatódott. A pénzük sokszor jól jött. Ajánlott irodalom: A velencei kalmár; Ivanhoe; stb.........
A "kifüstölés" kifejezés is onnan ered hogy amikor a zsidók
- valamelyik lázadásuk alkalmával - sziklabarlangokba menekültek, az üldöző római katonák a barlang szájánál tüzet gyujtottak és pokrócokkal hajtották a füstöt befelé.

qkuc 2015.09.02. 19:56:56

@Virago_1000: No, mert mik a te bizonyítékaid? "Kereszt"levelek? Kérlek mutasd.

Tessék, olvasgassál, művelődj, rád fér:
www.historia.hu/archivum/2003/030506madievski.htm

FutureFry 2015.09.02. 21:00:11

@Mirjam2: Persze egy tagállam rendfenntartó szerve ellenőrízhet, “lekapcsolhat” valakit aki illegálisan tartózkodik az országban (Schengenben). De a fuvarozóknak ezt nem kell (nem szabad!) nézniük, ráadásul “Két tagállam közötti belső határ átlépését elvileg ugyanúgy kell kezelni, mint egy tagállam körzetei vagy régiói közötti utazást.”. Szóval elvileg Schengenen belül a mozgás ugyan olyan szabad (vagy korlátozott) mint az egyes tagországokon belül. Ezen alapon pl. nem értem hogyan értelmezhető a Schengenen belüli “embercsempész” fogalma, azaz a MÁV, BKV, VolánBusz, WizzAir stb. is embercsempész?

M. Péter 2015.09.02. 22:40:00

@FutureFry: Nincs ellenőrzés, de ettől még nem teljesen szabad a mozgás schengeni zónán belül. A menedékjogot kérő csak abban az országban tartózkodhat legálisan, ahol a kérelmet beadta, a többi schengeni országba vízum kell, kivéve ha egyébként vízummentes. A hosszabb időre szóló tartózkodási engedély is egy konkrét országhoz van kötve, a többi országban minden 6 hónapban max. 90 napot lehet tölteni vízummentesen, ezt persze gyakorlatban nem lehet ellenőrizni.

Virago_1000 2015.09.03. 00:12:18

@qkuc: Qkuc.
Te erted is amit olvasol? Erosen ketlem. Mert mit allitottam en? Hogy a kommunizmus a zsidok muve (nagy reszben.)
Erre beidezel nekem egy cikket, hogy uldoztek oket. Hol allitottam en, hogy a kommunistak?

Most az altalad linkelt cikkbol (aminek a valosagtartalmaval nem vitatkozok), fogom bebizonyitani, hogy mekkorat tevedsz:

" Érthető, hogy a cári rendszer megdöntése megkönnyebbült sóhajt váltott ki az oroszországi zsidókból. Ez az érzelem valóságos ujjongásba ment át, amikor az Ideiglenes Kormány 1917. március 21-én minden felekezeti és nemzeti korlátozást megszüntetett."

" Az új kormányba egyetlen zsidó sem került be, a Petrográdi Szovjet végrehajtó bizottságába is csak kevesen. Csak amikor Petrográdba és Moszkvába visszatértek az emigránsok és száműzöttek, akkor kezdett a zsidók aránya az oroszországi politikai elitben gyorsan növekedni. "

Ime, belegabalyodtal a sajat hulyesegedbe.

FutureFry 2015.09.03. 00:33:35

@M. Péter: Köszi, ez nekem kicsit úgy hangzik, mintha pl. valaki Magyarországon csak Baranya megyében tartózkodhatna legálisan. Papíron előírható, de nehezen betartatható (belső határok felállítása és/vagy egyéb - sok hatósági erőforrást igénylő - intézkedés nélkül, ami addig meglévő szabadságjogokat is korlátozna). Végül is - ahogy én látom - valami ilyesmi történik most (remélhetőleg átmenetileg) egyes schengeni országokon (határokon) belül.

M. Péter 2015.09.03. 17:17:20

@FutureFry: Az USA-ban is van ilyen. A kubai vezetőket be kell engedni az USA-ba, ha az ENSZ-be mennek, de csak New York City területére érvényes vízumot adnak nekik. Legalábbis valamikor így volt, lehet, hogy már eltörölték.

FutureFry 2015.09.03. 18:35:00

@M. Péter: Persze, a börtönből feltételesen szabadlábra helyezettek esetében is gyakran kitétel, hogy nem hagyhatja el azt az adott területet/államot (lásd pl. “Ocean’s 11”), de azért még nem vezettek be amerikai államok közötti határellenőrzést. Igaz van pár (már itt is szóba került, és eléggé vitatott) belső határellenörző pont a déli államokban (ahol azonban úgy is átmehet valaki, ha nagyon akar, hogy nem mond semmit, vagy nem mutat semmilyen papírt).

onewayticket 2015.09.04. 23:46:32

Amikor a másik Izraelbe vándorolt hölgy (pedagógus) történetét olvastam, már akkor megfogalmazódtak a gondolataim. Most le is írom őket. :)
Egész egyszerűen nem értem azt, hogy viszonylag értelmes (!) emberek is (tehát nem a kétbites kopaszok) szitokszóként használják azt, hogy valaki "zsidó". Szinonimaként a csalóra, a hazugra, a tolvajra, a tisztességtelen emberre.

Én nem vagyok zsidó, sem származásra, sem vallásilag. Keveset tudok e nép kultúrájáról, de úgy látom, hogy a társadalmi beilleszkedési problémák rájuk igen kevéssé jellemzők!
Ők nem bántanak senkit, nem velük vannak tele a bűnügyi hírek, az ő soraikból igen kevés ember válik pl. hajléktalanná. Az ő értékrendszerükben fontos a tanulás, a művelődés, a munka, az, hogy egy felnövő ember hasznos tagja legyen a társadalomnak. Nem keresik senkivel a konfliktust, sőt, a vallásukat sem "tukmálják" rá másokra. Ellentétben egyes "keresztény" közösségekkel... (Pl. forgalmasabb köztereken az Őrtorony, lakásokba becsengető hittérítők, utcán leszólongatók - eddig egyik sem a zsidó vallásra akart engem áttéríteni.)

Szóval ezért nem értem a zsidóellenességet.
Amit viszont a két hölgy leírt, az antiszemitizmus nélkül is gáz. Történetesen a Rokonok c. történet szüntelen ismétlődése a valóságban, az, hogy nem a kreatív, tehetséges, jó képességű egyének érvényesülnek a szakmájukban, a helyi közéletben (pl. iskola), hanem a talpnyalók. Régen legalább udvari bolondnak is olyat választottak, aki tudott nevettetni és ügyesen csomagolva kimondta az igazságot (ld. Hofi), most meg már erre sem adnak.
Ha valaki bajba kerül, attól embertársai elfordulnak, senki nem mer/akar kiállni a másik emberért (ezt magam is tapasztaltam). Akkor sem, ha ehhez nincs köze pl. a politikának.

Az iskolai és a munkahelyi élet mindennapos része a megfélemlítés, a zsarolás. Nem az egyén jó képességeinek kibontakozását segítik elő, hanem a hibákra, a hiányosságokra összpontosítanak és abba dörgölik bele a "gyalogok" orrát. Vezető pozíciókba szinte csak olyanok kerülnek, akiknek perverz élvezetet okoz a hatalommal való visszaélés.

Az intézményeken kívül (pl. közlekedés, bolti sorban állás, stb.) is általános a durvaság, az agresszió.

Ehhez nem kell zsidónak lenni, hogy az ember érezze és attól féljen, hogy ez jobb nem lesz, csak rosszabb.

Elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy ha pl. született nem-zsidóként Izraelbe kerülnék (pl. felvéve a vallást, megtanulva a nyelvet) talán kevésbé lennék idegen ott, mint itt. :(

nemor 2015.09.06. 10:35:41

@onewayticket: ez eléggé valószínű.
Amikor mi ott "kalandoztunk", beszélgetés végén mindenki úgy köszönt el tőlünk, hogy jó beilleszkedést kíván. Zavarba jöttünk és mondtuk, hogy egyrészt nem maradunk, másrészt nem is vagyunk zsidók. Nevettek, "na és?" volt a válaszuk, meg hogy azért csak gondoljuk meg.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása