oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 16. 06:46,  Taxistrükkök és egy szuper ötlet 101 komment

2015. augusztus 16. 06:46 Határátkelő

Taxistrükkök és egy szuper ötlet

Az eheti blogajánlóban ellátogatunk Svájcba, ahol kiderül, a gyerekek (és főleg a szüleik) is annyira elégedettek-e a duális szakképzéssel, mint a politikusok, aztán bemutatunk egy egészen izgalmas amerikai projektet, végül megnézzük, mit tanulhatunk a török taxisoktól.

tanulok_foto_pixabay_com_blueolive.jpg(fotó: pixabay.com / BlueOlive)

Svájc bő évtizede döntött az oktatási rendszer átalakítása mellett, és vezette be a duális szakképzést. A tapasztalatok már csak a magyar változások miatt is érdekesek lehetnek, úgyhogy érdemes beleolvasni a Svájc és más blog posztjába.

„2004-ben döntött Svájc a duális szakképzési rendszer mellett, ami az elmélet és a gyakorlat párhuzamos tanítását jelenti, de míg az elméletet az iskolában, addíg a gyakorlatot cégeknél, esetleg tanműhelyekben sajátítják el a fiatalok.

Hivatalos szinten büszke is az ország az elért eredményekre, a szülők szemében azonban még mindig kevesebbet ér a szakma tanulása, mint a gimnáziumi továbbtanulás és csak a kevésbé tehetségesek (jó tanulók) számára járandó útnak gondolják.

A vonzónak tervezett rendszer ellenére az 1985-ös 75%-kal szemben 2014-ben csak 60% választotta a szakképzést (Berufsfachschule - szakmunkáskéző vagy Fachmittelschule - szakközépiskola), melynek lényege az, hogy az iskolai képzés mellett (mely a szakmunkásképzőkben csupán heti 1-2 napot tesz ki, a szakközépiskoláknál pedig az utolsó év) a cégek által meghirdetett gyakornoki helyeken (Lehrstelle) képezik a választott szakmára a diákokat (Lehrling). Ezeket a gyakornoki helyeket pályázat útján lehet megszerezni a kiválasztási folyamat nyerteseként.

A képzés egymásra épülő szintekből áll. A szakmunkásképzés 2 éves és egy úgynevezett "EBA" (Eidgenössische Berufsattest) papírt ad. Ennek birtokában is tovább lehet tanulni, de jobb jegyekkel (minimum 4,4-es átlaggal) közvetlenül is be lehet jutni egy szakközépiskolába, ami 3-4 éven át tart és "EFZ" (Eidgenössische Fähigkeitszeugnis) bizonyítvánnyal végződik.

Ezen a ponton letehető a szakmai érettségi, amivel főiskolán is tovább lehet tanulni, kiegészítő érettségivel pedig akár egyetemen is.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Egy szuper projekt

Detroit egyike az Egyesült Államok legrosszabb helyzetben lévő nagyvárosainak. Képzeljük el, milyen lehet akkor a Heidelberg utca, amely Detroit legszegényebb részén van. Nos, itt, ahol a lakók kilencven százaléka mélyszegénységben él, indult el egy egészen izgalmas projekt – számol be róla az Újratervezés oldal.

detroit_foto_ujratervezes_com.jpg(fotó: ujratervezes.com)

"Itt van a legszínesebb, legvidámabb szabadtéri kiállítás a városban, immár közel harminc éve.

Tyree Guyton itt volt gyerek, itt nőtt fel, majd elkerült a környékről. Évekkel később visszatérve tudatosult benne, hogy milyen nehéz körülmények között is élnek az itt lakó családtagjai, szomszédai. Változtatni akart a körülményeken a saját módszereivel a művészet segítségével.

Ecsetet ragadott és a kidobált lomokat felhasználva elkezdte átalakítani a környezetét. Az elhagyott portákat kitakarította, és belakta a művészetével. Bevonta a környéken élő gyerekeket is az alkotásba. Szépen lassan átalakította a házát, a fákat, a járdát, az úttestet, a környéket, még az embereket is.

A kétsaroknyi utcai projekt folyamatosan változik, programokat kínál, fesztiválokat szervez, évi többszázezer látogatót vonz. Túlél tűzvészt és politikai csatározásokat."

A teljes posztot (jó sok képpel) itt találjátok, érdemes megnézni!

Mihez kezdjünk a dugókkal?

A nagyvárosok állandó problémája a közlekedési dugó, igazán jó megoldás nem született még. Mit tehet ilyenkor az egyszeri sofőr? A profiktól les el trükköket, akik jelen esetben a taxisok – írja az Isztambul infó oldal. A török nagyvárosban ugyanis nem szabályok, hanem szokások vannak.

dugo_foto_isztambul_info.jpg(fotó: isztambul.info)

"Itt szokások vannak, a szabályok pedig hozzá igazodnak. Ilyen praktikussági szokás az, hogy annyi autó megy egymás mellett, amennyi oda befér. A felfestés pedig… az csak azért van, hogy nem valami unalmas szürke aszfalton kocsikázzunk. (...)

Ha Isztambulban autót akarunk vezetni, akkor igazándiból a taxisosoktól lehet tanulni.

Róluk tudjuk, hogy valószínűleg egy másik dimenzióból érkeztek, ahol az empátia, türelem, és a szabályok betartása, nem is beszélve az udvariaskodásról, egészen biztosan hiánycikk. Ők aztán tényleg érdekesen közlekednek.

Viszont érdemes őket megfigyelni, mert rengeteget lehet tőlük tanulni. (...) Szóval van egy ilyen trükk, hogy nem a sor végére állunk be, hanem mindjárt az elejére. Mindenki elé. Ott egyébként a taxik szoktak állni. Külön érdekesség, hogy bár csak forduló sáv van, de a lámpa előtt hegyekben állnak a sárga autók. (...)

De tőlük olyat is megtudhatunk, hogy melyik a legrövidebb út. Bár a taxira nincs kiírva, hogy hova is próbál eljutni, de jobb ötlet híján megpróbálhatunk egyet követni. Egészen biztosan érdekes helyeken fog áthaladni. (...)

A másik, hogy Isztambulban egy amolyan kecskés játékot játszunk: ki adja meg magát előbb, amikor farkasszemet nézünk egymással az egyirányú utcában. Ki lesz az, aki visszatolat."

Ha a teljes bejegyzésre vagy kíváncsi, azt ide kattintva érheted el.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svájc Törökország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr587706444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2015.08.16. 07:53:05

Hat igen,az un. egerutak/shortcut ismerete jelentősen le csökkenti a menetidőt,de ehez evek tapasztalata kell

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.08.16. 08:13:21

a török taxison jót nevettem ... kicsit a tuktukozás jutott róla eszembe Delhiben, ami szintén nagyon vicces (bár elsőre életveszélyesnek tűnik)

a detroitosat máris megnézem

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.08.16. 09:05:55

Jó írások.
Köszönjük.
:)
Zürich 30 km-es vonzáskörzetében mindig dugó van.
Általában útépítés vagy koccanás miatt.
:(@Zoole[uk]: Így van. Ha az ember ismeri az egérutakat, legalább nem ül a dugóban, de ahhoz sok idő kell, mire kiismeri az ember gyereke.

Csodabogár 2015.08.16. 11:33:15

Isztambulban autót vezetni elég veszélyes. A szabályok arra vannak, hogy ne tartsuk be. Viszont ha áll az ember egy forgalmas út szélés és dudálnak az autók, az azt jelenti, hogy felvennének és elvinnének valahova. Kaland szeretőknek ajánlott!:-)

2015.08.16. 11:51:24

Na tegnap beszelgettunk a milliomos ingatlanbefektetokrol, Detroit meg a masik veglet. :D Amugy egy nagyon erdekes tema volna az is, hogy mit lehet kezdeni egy akkora szellemvarossal es a meg ott lakokkal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 12:09:12

Többször szóbakerült hogy mitől ment tönkre Detroit.
Én azt mondom hogy az amerikai autóipar nem tudott lépést tartani a japánnal és alulmaradtak. Az összes további történés erre vezethető vissza. Ez az ok, aztán ennek számtalan okozata van.
Szerintem.
Az usákok ha jó autót gyártanak az nem korszerű, ha korszerűt gyártanak az nem jó.

puhacica 2015.08.16. 12:51:05

OFF

van egy jelentosebb osszeg a magyar bankszamlankon. szeretnenk atvaltani, de most kb. 450 forint 1 font. szerintetek lesz ez jobb? tavasz ota csak romlik a helyzet. :(

P.Elliot 2015.08.16. 13:04:30

@diggerdriver: Ratapintottal a lenyegre, tokeletesen latod."Ha jo autokat gyartanak az nem korszeru, ha korszerut gyartanak az nem jo"
Mar tobb helyen leirtam hogy a Ford kocsik szerelmese vagyok marmit abbol a szempontbol hogy soha jobban futo kocsival az egyszeru autok kategoriajaban meg nem talalkoztam pedig kiprobaltunk egy par markat, meg a jovan dragabb Pontiac / mi mindig uj kocsit veszunk/ is joval elobb megadta magat mint a Ford.
Az utolso 5 kocsi a csaladban Ford volt, azon belul 4 darab Focus, olyan kituno volt, szinte csak ellenorzesre, olajcserere vittuk, ment mint az allat.
Az utolso kocsi viszont felhaborito.
Az eladonal nem jottek ki a hibak amit eszre sem vettem, annyit lattam csak hogy megint kisebb lett valamivel holott szivesen fizettem volna erte es mas is tobbet de hagyjak beken a meretet, nem olyan draga itt a benzin hogy az szamitana barkinek.
Masodik, eloszor a hozzaszokas hianyanak tudtam be hogy nem lehet belole rendesen kilatni, a hatso ulesek fejtamlaja olyan magas hogy a kilatas egyharmadat elfoglalja, a vezetoulesnel levol kormanykerek feletti visszapillanto tukor eppen csak befogja a hatso ablakot de akkor ennek meg sem szabad moccanni, a rohadekok a szep nagy tukrot ahonnan meg oldalra is kilattam egy reszen egy kicsire csereltek mert az olcsobb.
A vezetoules resze annyira szuk mintha belepreseltem volna magamat egy urhajo kabonjaba, a mellettem levo ules kozott az elvalaszto magasan van, a kavetarto szuk, ugy kell belepreselni es kirangatni a poharat hogy kiomlik a fele, a hatso uleseknen alig lehet elhelyezkedni mert annyira szuk hogy akarki be sem fer es sorolgatnam vegtelensegig az apro es kellemetlen tervezoi hibakat. Csupan azert hogy olcsobban tudjak kihozni/ az ara nem fedi az olcsosag kategoriat.
A nagyagyu viszont a vezetes biztonsagaban van. Mar vagy fel eve vezettem amikor egyszer olyan nehezen allt meg, kicsit megcsuszott szaraz betonon, masnap a ferjem bevitte a muhelybe ahol atvizsgaltak a feket es azt mondtak hogy semmi baja. Jo, kepzelodtem, mentem vele tovabb, neha ereztem hogy inditasnal megrandul ami uj kocsinal szabalytalan, egeszen addig amig a teveben nem lattam azt hogy egy no a tevehez fordult segitsegert/ azok igazsagot is tettek neki/ hogy nem all meg a kocsija idoben, csuszik, ilyen-olyan ijeszto dolgokat produkal es a Ford szereloceg nem tudja kijavitani, illetve nem hajlando kicserelni/ regen ilyen sem volt hogy uj kocsit ne csereltek volna ki ha komolyabb baja volt/, szoval a teve rakerdezett a gyarto cegnel ahol intezkedtek, sot bevallottak hogy a tervezoik csinaltak valamilyen kis dobozt ami mar elfelejtettem hogy mit iranit ami azelott nem volt, szukseg sem volt ra, be van epitve, nem eltavolithato a kocsiba ami ezeket a bajokat csinalja de hogy ez nem komoly.
En csak annyit mondok hogy az elso kicsit is komoly problemanal ugy be fogom perelni a Ford ceget hogy hapoghat, de mihelyt egy kis idom lesz levelet is kuldok nekik felsorolva a tervezesi hibakat es azt hogy engem, a regi vasarlot tobbet nem lat.
Hat ez lehetett Detroidban is mert az amerikai vasarloval nem lehet szorakozni.
Hondat sem vennek mert azzal jopar halalos baleset volt itt szinten valami tervezesi hiba miatt.

P.Elliot 2015.08.16. 13:08:57

@P.Elliot: Ja, es ki a franc akar korszeru autot? En jol futo autot akarok ami nem hagy ott az uton. Szomszedomnak/ mar elkoltozott, kar mert elmny volt latni azt a rakas ocskavasat/, volt egy japan kocsija, affele kicsi furgonszeru, kozel 30 eves, alig volt szerelonel mert kijavitgatta amit kellett rajta nem tudom mennyi ut volt benne es meg a karosszeria is birta. de ahogy az ment!
Mint mondta o addig le nem csereli mig elet van benne de nem lehetetlen hogy teljesen fel fogja ujitani erdeti alkatreszekkel.

kék madár 2015.08.16. 13:15:33

@P.Elliot:
En ami Fordot vezettem, az mind erosen kozepes volt. Ezzel szemben a Honda a 200-es evek kozepeig a Mercedesnel jobb minoseget gyartott. Az amerikai autogyartas rengeteg sebbol verzik, es ez elsosorban strukturalis, senki nem tehet rola es nem tud rajta valtoztatni. En a Mazda VW vonalat "elvezem", neha Fiat, nem a legjobb, de talan a legjobb ertekarany. De ez egy eleg szubjektiiv tema, ha neked a Ford jon, azon nem valtoztat, hogy masnak mi

kék madár 2015.08.16. 13:17:57

@puhacica: en is szoktam ilyeneket kerdezni, egy valaszra se emlekszem annyira ertelmetlen volt. Nezzel grafikonokat trendekrol, mit szokott csinalni az arfolyam valasztasokkor, koltsegvetes elfogadasakor, meg ilyenek. Aki barmi biztosat alllit az hulye

puhacica 2015.08.16. 13:34:07

@kék madár: az a bibi, hogy en a penzugyekhez borzaszto sotet vagyok. :(

a masik temahoz: nekunk nagy kedvencunk volt a VW Passat. most is azt valasztanank, csak egyelore nincs szuksegunk akkora batarra. most Audiban gondolkodunk, ehhez kellene a penz is... (az uj 6-os Mazda valami elkepesztoen jo.)

puhacica 2015.08.16. 13:35:15

@P.Elliot: azert az durva, hogy egy uj kocsi ilyeneket produkal. es hogy meg megoldas sincs ra... :(

kék madár 2015.08.16. 13:44:07

@puhacica: re penz: ha barki meg tudna josolni, meggazdagodna (van is, aki, de annak annyi penze van, hogy tudja befolyasolni az arfolyamot)
ha most magas, en varnek 2-3 honapot, ha egyebkent nem gyanus semmi. A masik strategia, a harmadat atvaltani, kicsiit hedgelni ha barmi tortenik. De sok logika ebben sincs. (mint bennem altalaban)

Mazda: neha annyira jo 6-os csinalnak, hogy azon mar nem lehet javitani es minden masodik generacio rosszabb mint az elozo

P.Elliot 2015.08.16. 13:46:28

@kék madár: Minket egy autonal nem vezerel mas mint hogy hibatlanul elvigyen oda ahova menni akarunk, ne hagyjon az uton, ne legyen balesetveszelyes, nekem teljesen mindegy hogy az mifele,, tokmindegy, a celt nezzuk, gyorshajtok sem vagyunk, minden kozlekedesi szabalyt betartunk, kifogastalan rekordunk van a nyilvantartoban, szoval minket egy marka nem hoz lazba. Nekunk hibatlanul futo kocsi kell megfizetheto arban. A Ford az ilyen volt meg 5 evvel ezelott is, de mint mondtam, engem tobbe nem lat pedig maximum 7 evente ujat szoktunk venni.

P.Elliot 2015.08.16. 13:47:37

@puhacica: Foleg az hogy a Ford hagyta igy lejaratni magat hogy mar teves panasz is elokerult.

kék madár 2015.08.16. 13:51:10

@P.Elliot: engem pedig meg olyasmi, hogy milyen az uttartasa 90-nel, sebvaltos legyen, suly-loero arany, hangszorok, meg ilyenek. Ezert cserebe viszont gyakran ulok az utasulesen vontatoautoban :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 13:58:27

@P.Elliot:
Nézd, az hogy korszerű autót gyárt egy cég az nem választás kérdése. Olyan környezetvédelmi és biztonsági előírások vannak amit egy gyár nem kerülhet ki. A régi autókban ilyen nem volt.
Volt bennük egy nagy V8-as motor és kiment a világból. Lásd Kubát ahol még a Battista rezsim alatt bevitt amerikai autók működnek. Hegesztik toldozzák foltozzák de még mennek.
A korszerű autóba már annyi elektronikát bele zsúfolnak hogy azért zuhan a megbízhatósági indexük.
A te autódnak valószínűleg az ABS-ével lehet gond. Ami egyébként már kötelező tartozék.
A mai autókból már a biztonság jegyében szinte eltűnnek az ablakok. Bunkerszerű karosszéria lőrésnyi ablakokkal.
Ez ugyan növeli a passzív biztonságot de csökkenti az aktívvat mert alig látsz ki az autóból. Ha viszont nem ilyen karosszériákat gyártanának akkor megbukna az autó a törésteszten ami reklámértékű és eladhatatlan lenne. Bármilyen furcsa az autógyárak egy kényszerpályán mozognak. A törvényi előírások kényszerpályáján.
Legközelebb egy Toyota Camry-t vegyetek ha javasolhatok típust.
Egyébként a Hondával sincs baj csak az amerikában forgalmazott japán autók minden visszahívási akcióját felfújja a helyi sajtó így próbálván az amerikai autók felé terelni az embereket.
Nem az a kérdés hogy miben hibáznak a mérnökök mert mindegyik márkánál hibáznak hanem melyik kap nagyobb publicitást. Látod lehet hogy a te autódnak is típushibája van de mégsem csinálnak visszahívási akciót mert az rontaná a statisztikájukat.
Az a jobb cég amelyik meri vállalni hogy hibázott és visszahívja az autókat kijavítani a hibát mind az amelyik mellébeszél és a nyakadon hagy egy típushibás autót.

P.Elliot 2015.08.16. 13:59:57

@kék madár: Ez jol megnevettetett...Hogy ezert inkabb gyakran ulsz az autovontatoban. Igen, kinek mi szamit. Egyik ismerosom kocsit gyart. Alkatreszekbol, ez a ferfias hobbi tort ki rajta, orakat kepes beszelni rola, roncstelepeken kutatgat, lazban eg. A csaladja is, ha el tudja a cuccait pakolni az udvarbol. kicsi a garazs, akkor megussza valoper nelkul. En viszont igen kivancsi vagyok ra.
Meg akkoriban Magyarorszagon ismertem egy pasast aki motorkerekpart keszitett szinten maga, a gyartast nem lattam csak a vegeredmenyt, valami eszmeletlenul szep piros, gyonyoruen lakkozott csodat mutatott be nekunk/ 70-es evek/, ez volt az elete.
Elment kazanfutonek valahova hogy legyen ideje ott is csiszolgatni, erre-arra.
Szoval a ferfiak egy resze be tud vadulni a jarmuvektol.
Barmikor latok piros csodamotort az uton mindig ez a ferfi jut eszembe. Nem kazanfutonek kellett volna hogy legyen, tobbre vihette volna.

P.Elliot 2015.08.16. 14:01:29

@kék madár: 90-el kanyarban? Joisten! Sosem volt baleseted? Mert ha nem akkor te az autoversenyzok kategoriajaba tartozol.

P.Elliot 2015.08.16. 14:07:57

@diggerdriver: Hat ami a sajtot illeti azoknal a japan kocsiknal ami elrettento megallni nem tudo baleseteket okozott nem is tehetett mast, de a japan ceg sem mert azonnal visszahivta a kocsikat hibajavitasra. Isten tudja hany millio volt mar belole az utakon.
En legszivesebben egy 60-70-es evekbeli kocsit vezetnek szivesen, a korszeruseg nem erdekelne. Kerdes hogy hagynak-e hogy vezessem manapsag.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 14:11:57

@P.Elliot: Ami már piacra kikerült az nem tilthatják be, hiszen valaki megvette.

P.Elliot 2015.08.16. 14:16:16

@diggerdriver: De be lehet perelni a ceget ha valami van, plusz mindenki arrol beszel hogy mifele kocsit gyart es csomagolhat...
Rossz hire lett, elkerulik.

©________ 2015.08.16. 14:45:41

@puhacica:

Az okosmajmok szerint teljesen realisan szamitanod kell arra is, hogy a ket haromszorosara emelkedik.
Ld devizahitel.

:-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 14:47:05

@P.Elliot: Ezért ment tönkre Detroit.
A Fordot az amerikai pick up piac és az európai Ford részleg tartja életben. A General Motors-t az Opel és a koreai Chevrolet tartja a felszínen a Chrisler már összebútorozott szinte minden létező európai céggel aztán mindig válás lett a vége. Vergődnek.

P.Elliot 2015.08.16. 14:52:03

@diggerdriver: Igen, valoszinu hogy igazad van.

kék madár 2015.08.16. 14:54:32

@P.Elliot: de volt eleg :( de azota sokat fejlodtek az autok :)

kék madár 2015.08.16. 15:04:50

@diggerdriver: a Ford Amerikaban duborog, Europaban nelkul is elvan. Szinte az osszes modellje eladhato. A GM par tipusa megallja a helyet a Toyotakkal, Hondakkal szemben, es amig van eleg nyugdija, addig a GM se megy tonkre. A Chrysler valoban akkorat zsugorodott, hogy a SUV-okon kivul szinte semmilye nem maradt. Berauto kategoria, ami egyebkent e GM-re is igaz. Ha latsz az uton egy tisztara mosott uj, GM vagy Chrysler sedant az 99%, hogy berauto.

Detroit a szakszervezetek miatt ment tonkre. Nem RD valsaggal kezdodott, hanem penzugyi, prioritasi amire rament a fejlesztes is.. Amerikanak egyebkent nincs olyan iparaga ami ne lenne vilagszinvonalu, mert ha nem csinalnak eladhato termekeket, azonnal osszeomlananak, nincsenek stragegia agazatok, allami tamogatas, stb. ez alol egyedul az autogyartas a kivetel. De ahogy mondani szoktak, az amerikai autogyartas viragzik, mar tobben dolgoznak Toyota, Honda, VW gyarakban amerikaban mint a hazaiakban.

kék madár 2015.08.16. 15:06:28

Europaban nelkul = Europa nelkul
nyugdija = nyugdijas

Csodabogár 2015.08.16. 15:08:45

Nekünk két Hyunday Elantránk volt. Az elsőt használtan vettük, kevés kilométerrel, mikor el akartuk adni szinte kikapták a kezünkből. A másodikat újonan vettük. Egyikkel se volt soha semmi baj. Most azt is eladtuk, Amerikában. Mikor meghirdettük, az első aki eljött megnézni, vita nélkül megadta a kért árat és már vitte is. Miközben sokat lehet látni az utakon, használtan eladó ebből szinte nincs is. Szvsz az is számít, hogy mennyirért lehet eladni a használt kocsit. Ez a második 5 éves volt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 15:14:23

@kék madár:
Az igaz hogy a Ford áll a legjobban de a lapán vagy európai konkurensekhez képest sehol sincs. Dübörögni dübörögnek a hitelezők a kapuján valóban.
" A GM par tipusa megallja a helyet a Toyotakkal, Hondakkal szemben, es amig van eleg nyugdija, addig a GM se megy tonkre. "
Szép. Csak gratulálni tudok. Már Ausztráliát is feladták.
Amerikában bármelyik Európai vagy japán autó eladható visszafelé ugyanez nem igaz.
Azért van annyi japán gyár mert Reagen elnök limitálta a behozható japán autók számát és ezért a japánok kénytelenek ott gyártani.
Lehet a szakszervezeteket hibáztatni de tény ami tény. Nem versenyképesek. Nagyon nem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 15:16:25

@Csodabogár:
Jelenleg bármikor szívesebben vennék koreai autót mint Európait.
Nem fizetek a névért. A megbízhatóságért fizetek.

kék madár 2015.08.16. 15:16:41

@Csodabogár: ha mar volt egy, akkor minek vettetek egy masodikat? :))))

Muscari 2015.08.16. 15:25:34

@puhacica: ahogy itt a dolgok állnak az Eurozónával, a font szerintem csak erősebb lesz.
Nem tudomm, hogymire akarjátok elkölteni, de én a következőt csinálnám: tartalékolnám a pénzt arra az időre, amikor megyek haza.

1, ha valami műszaki cikket szeretnék (kisebb méretűt) megnézném, mennyi otthon.
2, kivennék 2 hét szabit, elrpülnék haza, otthon előtte befizetnék egy utazási irodánál valahova (attól függ, mennyi pénz van), és a két hétből az egyikben nyaralnék valahol.

Ha kocsit szeretnétek venni, akkor viszont nem ússzátok meg az átváltást :-(

Muscari 2015.08.16. 15:29:17

@puhacica: egyébként az árfolyam csak ebből a szempontból nézve rossz, gondolj bele, ha hazamész, akkor mennyi mindent tudsz venni egy fontból. Első évben, mikor hazamentünk először, 300 forintot kaptam csak érte, ahhoz képest most másfélzzeres a különbség.

Muscari 2015.08.16. 15:35:47

@P.Elliot: legyen kényelmes. Mi idén egy Focust béreltünk, azzal mentünk egy hét alatt 2000 km-t, de kockásra ültem a sejhajomat olyan kényelmetlen volt az ülés. Esküszöm, a vezetőülés a Suzuki Ignisben is kényelmesebb, régebben meg Renault-nk volt, az kényelem szempontjából verhetetlen.

Ennek ellenére nem panaszkodom túlságosan, 16 éves létére nem hagyott minket cserben, az automata váltót meg imádtuk.

Csodabogár 2015.08.16. 17:04:01

@kék madár: Mert az egyik itt volt a másik meg ott.:-)))

puhacica 2015.08.16. 17:04:08

@Muscari: mi semmit nem akarunk otthon venni. vagyis de. egy par Tisza cipot. majd decemberben.

az utazassal kapcsolatban: bolond lennek otthon befizetni egy nyaralast. sokkal olcsobb itt es tobb a konnyen elerheto desztinacio is. :)

blackhairlady 2015.08.16. 17:13:48

@diggerdriver: Ket link. Az egyik az eddigi legmagasabb buntetesrol az autovisszahivas elmulasztasarol, a masik egy erdekes cikk a ditroiti bezaras lehetseges okairol, ami igen osszetett, nem csak az, hogy szarok az autok.

www.szon.hu/birsagot-kapott-a-fiat-chrysler-a-biztonsagi-visszahivasi-akciok-elhanyagolasa-miatt/2884308

index.hu/gazdasag/2013/07/25/detroit/

Muscari 2015.08.16. 18:14:44

@puhacica: nem minden olcsóbb, én már néztem. Maldív-szigetek majdnem feleannyi otthonról :-)

Szerintem váltsátok át a pénzt mihamarabb, láttam aztán, hogy autót akartok venni, nem hiszem, hogy javulna az árfolyam a közeljövőben. Főleg görögök miatt, de én csak azt tudom, amit a hírekben látok, én sem értek hozzá.

©________ 2015.08.16. 18:20:17

@diggerdriver:

"mitől ment tönkre Detroit."

Csak azok kerdeznek ilyet, akik nem ultek fordban

Vagy csak abban ultek.

Taxomükke (UK) 2015.08.16. 18:21:15

@diggerdriver: Igazad van. 2003-as Hyundai Santa Fem van, ket ev alatt alig latta szerelo, pedig eleg sokat hasznalom. Most kellett ket aprosagot javitani a futomuvon, de ezek termeszetes dolgok, a kopoalkatreszeket olykor cserelni kell. Tagas, kenyelmes, megbizhato, jol vezetheto, biztonsagos - egyetlen hatulutoje, hogy sokat fogyaszt. Viszont olcson vettem, es eleg jol tartja az arat. Barmilyen uj auto sok ezer fontot vesztett volna az arabol ket ev alatt, tobbet, mint amit a fogyasztason sporoltam volna valoszinuleg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 19:26:15

@blackhair-lady:
Ez teljesen alátámasztja amit mondtam, kivéve egy kapitális hülyeséget.
A robotizáltságra való hivatkozást.

©________ 2015.08.16. 19:40:57

@diggerdriver: ense.
Egyszer volt. Olyankenyelmetlen szűk autotmeg nem lattam . Ergonomiarol nem hallott.

Ellenben fabiat barmikor.

puhacica 2015.08.16. 20:49:37

@Muscari: hiaba, ha feleannyi sincs ra... en a szamomra jelenleg elerheto dolgokrol beszelek. ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.16. 21:10:06

@blackhair-lady:
A robotizáltság előny mint hátrány. Megbízhatóbb autókat lehet gyártani, olcsóbban és ezzel összefüggésben többet. Ha többet akkor oda több ember kell tehát ami felszabadul a robotoknál emberanyag azt felszívja a gyártósorok szaporodása. Robotízáltságon a világ minden autógyára átesett érdekes hogy pont Detroit roppant bele.
Az eladott autók száma folyamatosan nő. A gépesítés nem hátrány hanem előny.

SzZoole 2015.08.16. 21:42:11

@puhacica: van egy ismerősöm,pénzügyi tanácsadó,ha szeretnéd megadom az elérhetőséget es ellát ijen-olyan tancssal.
Van egy masik,az meg egy vérbeli businessman,egy zseni,az ugy meg forgatja a pénzed,hogy csak nézhetnel uttanna

Muscari 2015.08.16. 23:50:55

@puhacica: én se azért csekkoltam ezeket az utakat, mert az idén megyünk. Talán majd jövőre ;-)

adg 2015.08.17. 00:04:07

@B lesson: ez most komoly? A Ford szuk? Csak igy?
A Toyota meg feher, vagy hogy?

Fuggetlenul attol, hogy jo vagy sem, ha csak az europai fordoknal maradunk, hat egy mondeot pl azert nem neveznek szuknek.

Ha elhagyjuk eu-t, pl a felesegemnek is fordja van, egy falcon kombi. Aki szerint az szuk, annak kamion kell. :))

(Europai fordok kozul mondjuk max mondeot vennek. Nekem volt is, nagyon szerettuk, kenyelmes volt, oriasi csomagtarto (kombi), stb., csak kinottuk. )

puhacica 2015.08.17. 00:07:36

@Zoole[uk]: koszi, tul jo vagy hozzam. nem erdemlem meg. ;)

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 00:08:23

@diggerdriver: "érdekes hogy pont Detroit roppant bele."

ahol kitalálták az egész futószalagos tömeggyártást...

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 00:11:10

@diggerdriver: "Chrisler már összebútorozott szinte minden létező európai céggel aztán mindig válás lett a vége. "

a Chrysler miután szakított a Daimlerrel pucsított mindenkinek, csak jöjjön már valaki, aztán a fiatnak érte meg a Chrysler értékesítési hálózatát megvenni (szartak az autókra) és még így is lehet, hgoy ráfáznak. (Chrysler, Jeep, Dodge egy hülyeség)

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 00:17:09

a múgy, hogy mennyire megy a kurválkodás az autóiparban itt egy szemléletes ábra:

geekologie.com/2010/08/31/car-families-full.jpg

és ez kb öt éves állás.

szmrebbenés nélkül vesznek részesedést egy váltócsaládért vagy egy jó helyen levő gyártókapacitásért, vagy egy olcsón, gyorsan nagy tételben gyártható motorért, vagy egy rebadge-elt modellért amitől a flotta károsanyagkibocsájtás fél százalékot csökken. (nem véletlen, hogy annyit szerencsétlenkednek a villanyautókkal, valamivel ki kell játszani a szabályokat)

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 00:18:59

@adg: falcon combit akartam, mert abban lakni is lehet, de inkább praktikusabb autót vettem :)

de a falcon egy hajó

adg 2015.08.17. 00:31:21

@pappito: Nekunk ez eleg praktikus volt. Olcso nagy kocsit akartunk, konnyen szervizelhetot, megbizhatot. A mienk egy oreg szar, de bevalt. Nejem hasznalja, a csomagtarto megtolthetetlen, es meglehetosen jo vezetni.
A motor meg a kocsi meretehez kepest szerintem a fogyasztasa sem rossz, 10-11 literrel elmegy varosban is. Ha csereljuk, szerintem valami hasonlo lesz az uj is, csak ujabb. Backpackereknek meg anyukaknak tokeletes.

A csaladi autonk meg egy "hulyeseg", mert azt nehez meretben, tagassagban es kenyelemben uberelni, plussz arban is jo. Ez mar a harmadik nekunk, es nagyon szeretjuk. :)

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 00:58:28

@adg: mi a családi autó? valami peoplemover? odyssey? :)

adg 2015.08.17. 01:08:33

@pappito: Nem, azok nagyon tularazottak nekem. Hulyesegautonk van, ahogy nevezted, Grand Voyager. :)
Nekunk tokeletesen megfelel, nagy technikai bravurok nem izgatnak, de nekunk kell 7 szek meg egy nagy csomagtarto akkor is, ha minden hely foglalt. Meg legyen kenyelmes, ne meredjek ki benne. Ezeket eleg jol tudja, vagyis nekunk oke.
Otthon is volt belole ketto, ugyhogy mar ismerjuk.

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 01:19:17

@adg: GV??? hát az... az ... tágas :)

ösmertem egy néggyerekes családot Mo-n asszem ők is ebben nyomták a blúzt

FutureFry 2015.08.17. 03:12:32

@kék madár: @blackhair-lady: @diggerdriver: @pappito:
Az amerikai autókról, és a japánnal való együttműködés-versenyről itt egy nagyon jó kis rádióműsor erről szóló (eredetileg 5 évvel ezelőtt leadott) része egy kaliforniai gyártósor/üzem (NUMMI) története kapcsán (hallgatni érdemes, de lehet olvasni is):
www.thisamericanlife.org/radio-archives/episode/561/transcript

Egypár kiragadott részlet:

" ... One of the expressions was, you can buy anything you want in the GM plant in Fremont. If you want sex, if you want drugs, if you want alcohol, it's there. During breaks, during lunchtime, if you want to gamble illegally-- any illegal activity was available for the asking within that plant. ..."

"... Workers told me they saw cars with engines put in backwards, cars without steering wheels or breaks. ..."

blackhairlady 2015.08.17. 04:09:56

@FutureFry: Koveted az itteni politikat? Trump is falat emelne a deli hatarnal, es szerinte a Trump-fal lebonthatatlan lesz. Bzitos koveti a magyar politikat:)))

blackhairlady 2015.08.17. 04:11:10

@adg: En szivesen tulajdonolnek egy ilyen kisbuszt:))

FutureFry 2015.08.17. 04:25:12

@blackhair-lady: Nincs új a nap alatt. 4 éve Hermann Cain - aki egy rövid ideig a republikánus elnökjelöltségi felmérések élén volt - elektromos kerítést akart.

adg 2015.08.17. 04:45:26

@blackhair-lady: ha jol tudom, az egyik legelterjedtebb auto nalatok, millioszamra fut. Csak nem lehet olyan rossz. :)

adg 2015.08.17. 05:13:08

@FutureFry: " they saw cars with engines put in backwards"
Hogy kimarad a fek, vagy nincs bekotve, az el tudom kepzelni, de erost ketlem, hogy be tudsz rakni egy motort forditva.

Ez nekem olyan, mintha lattot volna elso ajtot hatulra szerelve, vagy csomagtartofedelet a motorhazra.

blackhairlady 2015.08.17. 05:35:48

@FutureFry: Arra nem emlekszem, akkor annyira meg nem kovettem oket. De ez az ev vicces lesz:)
Ja, es a szuletes adta allampolgarsagot is megszuntetne.
Azert kinos lesz ez a republiknusoknak:.

blackhairlady 2015.08.17. 05:36:28

@adg: Amerikai, szoval nem sok van belole az utakon.

FutureFry 2015.08.17. 05:54:31

@adg: Lehet, hogy csak valamelyik motor részre utalt. Egyébként meg, hogy mit lehet hova szerelni (rosszul):

"... So we had Monte Carlos with Regal front ends and vice versa, and they would just stick it on, run it out to the yard, and then change. ..."

adg 2015.08.17. 05:54:58

@blackhair-lady: Hat hol tartjak oket, ha nem az utakon?
Az enyem maugy osztrak osszeszereles, az elozo amerikai volt, a legelso meg kanadai. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.17. 06:35:32

@pappito: .
… és annak hatására rengeteg embert alkalmaztak. Kerekekre állították Amerikát.

pappito · http://pappito.com 2015.08.17. 06:42:15

@FutureFry: aztabetyár

kösz a linket, a nagyja még hátra van, de otthon elolvasom

©________ 2015.08.17. 08:13:44

@diggerdriver: plane
@adg: igen. Tudod, fèłhasznaalo vagyok, nem szerelo

adg 2015.08.17. 08:34:28

@Bè:
"
- Én nem vennék Fordot.
- ense. Egyszer volt. Olyankenyelmetlen szűk autotmeg nem lattam
"

Bocsanat, de ehhez nem kell szerelonek lenni. A Ford nem szuk vagy bo. Az egy automarka. A Ford Fiesta vagy Focus lehet szuk, de egy Mondeo pl eleg bajosan nevezheto szuknek, egy Falcon meg még ugy se.

Fiesta: encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQA5QW8sMy8Jkq19MtyhjG8oXIcOCq2Ziao9K0SoRnF-9GStrOs

Mondeo: encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSxAbKbOvIxRc5LvV-PK7_fz1KbXvjh-tKwr_OJjiuTqgwCyT8r

Erre gondoltam. Azt kijelenteni, hogy "a ford szuk" kb olyan, mint az, hogy a toyota feher.

Ettol fuggetlenul en sem vennek europai fordot, bar en teljesen meg voltam elegedve a mondeommal. Nem volt szuk, es kifejezetten kenyelmes fotelek voltak benne.

©________ 2015.08.17. 08:48:33

@adg: focus volt.
amúgy ezüst.

akkor is inkább egy fabia

de leginkább egy volvo:D

©________ 2015.08.17. 08:49:18

@adg: te biztos ilyen pici ember vagy. nekem csak a lábam 110 centi.
:)

bpetya75 2015.08.17. 09:17:41

@adg:

Volt egy Mondeo kombink. Bebuktuk a hitelét, el kellett adnunk. A két nagy máig emlegeti (pedig 6 és 4 évesek voltak csak), hogy milyen jó autó volt, mert akkora baromi nagy hely volt benne. Egyébként tényleg (pláne a Swifthez képest), nem csak azért, mert olyan kicsik voltak ;-)

adg 2015.08.17. 09:48:23

@bpetya75: Nekunk is kombi volt, eleg nagy kocsi. Amikor a negyediket vartuk, akkor adtuk el, mert annyira azert megsem nagy.
Most a paromnak egy oregebb falconja van, ahogy irtam fentebb. Az majdnem fel meterrel hosszabb a mondeonal. Elfer benne a bevasarlas utan is.:)

articsóka60 2015.08.17. 13:56:06

@bpetya75: Nekünk is volt egy Mondeonk, nagyon szerettük. Gyönyörű fazon, kényelmes ülések, hatalmas csomagtér. 3 gyerekkel és csomagokkal telepakolva is kényelmes volt. Imádtuk! V6-os motorja volt és valami gyönyörű hangja. A Mondeo klubbos találkozókon az újabb kiadású mondeos társak is mindíg megcsodálták. De amiért örökre hálás leszek "neki" az a biztonság. Férjem a teljesen totálkárosra tört autóból szó szerint egy karcolással a fején szállt ki a baleset után. :)

bpetya75 2015.08.17. 14:23:23

@adg:

Lassan nekünk is el kell gondolkodnunk az autó dolgán. A méretéhez képest elég nagy a Swift utastere is, de ahogy nőnek a csajok (nagylány 12 évesen már magasabb az édesanyjánál), egyre kevésbé lesz elég. Azért még egy darabig ki kell húzzuk vele, még 1,5 év vissza van a hitelből. Hacsak meg nem "mentenek" minket, akkor tán még több is...

@articsóka60:

Én 2006-ban egy Megane-t, 2011-ben meg a Suzukit törtem GTK-ra. Biztonsági szempontból mindkét kasztni jól vizsgázott. Az elsőnél a lányok még csak 1 és 3 évesek voltak, a másiknál a kicsivel (1,5 éves volt akkor) voltam kettesben. Anyagilag nagy bukta volt mindkettő, de lényegében horzsolások nélkül megúsztuk. Szerencsére egyik esetben sem mentem gyorsabban 70-nél.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.17. 14:29:15

@Csodabogár: Hunyadi az kérem, Hunyadi! :D

Az csak egy sajtóhiba, félregépelés, ami a kocsi hátuljára van írfva.Ez egy ősmagyar származású típus!
:-))))

Amúgy meg így van, manapság a koreai autók az új japánok.Vagyis amik apszolút megbízhatóak, innovatívak, stb.Mint 30 évvel ezelőtt a japók.
Csak egy a baj velük, az áruk is kezd elszállni.Legalább is itt, Európában.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.17. 14:34:09

@diggerdriver: Csatlakozom.De én meg pont azt látom, hogy kezdenek elszállni a Hunyadi, Kia árai.Európában.Egy közepesen felszerelt kismotoros, benzines Cédát láttam multkorjában 5,5-6 milla forintért, kirakva egy plázában új autóként...Hát hova már??
Lassan már többe kerül egy Cééda, mint egy Astra vagy Fóka.Tehát egyre inkább kényszerülsz fizetni a névért is.
És azért az Opel, vagy a Ford, netán a Véwé gyárt autót már vagy 100-120 éve.A Hunyadiék meg 40 éve.Nem lehet meg ugyanaz a tapasztalatuk...Meg pont azért kéne olcsóbbnak is lenni, mert nincs nevük.(Nem is kell, de ez most másodlagos).

blackhairlady 2015.08.17. 16:55:51

@adg: Hat nincs, nem veszik a nepek.

Mrs. Clayton 2015.08.17. 17:30:10

@Muscari: viszont Mo-rol sokkal szukosebb kinalatbol valaszthatsz, pl Mo-rol southamptoni indulassal nincs is karibi hajout, hanem magadnak kell venni jegyet Amerikaba, mert a magyar iroda csak a hajojegyet arulja Miamibol angliai indulassal nincs is egy utjuk sem, nekunk pl sokkal kenyelmesebb Birminghambol elrepulni Barbadosra ott felszallni a hajora es visszahajozni Southamptonba, foleg hogy a repulojegy minden benne van az arban nekem semmit nem kell gugliznom, meg szerveznem

Mrs. Clayton 2015.08.17. 17:34:27

@geegee: en par honapja bereltem egy Ceedet elotte meg focust b es c maxot, engem a kia total a fordra emlekeztetett, azon se csodalkoznek, ha ugyanaz tervezte volna a kettot

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.08.17. 18:48:22

@Perky.: Nekem nem volt még szerencsém beülni egyikbe sem, csak tesztekig jutottam el.De ott nagyon dícsérik a koreai autókat.És nekem is bejönnek szemre, kívülről.

adg 2015.08.18. 01:08:43

@blackhair-lady: hat en nem elek ott, igy elhiszem neked. Ugyanakkor egy rakas amerikai filmben lehet oket latni, tizenvalahany millio darabot gyartottak beloluk, es amerikat megjart ismeroseim is eleg sokat lattak. Gyakorlatilag ok talaltak ki ezt a minivan-egyteru kategoriat.
Kicsit beleastam magam most, es azt latom, hogy a tavolkeletiek nagyon jonnek fel, ami nem csoda. Szerintem minosegben jobbat tudnak nyujtani, de meg mindig az eladasok 3. es 4. helyen a voyager us megfeleloit mutatja ez a grafikon. Ami osszeadva meg mindig elso hely lenne.
2.bp.blogspot.com/-wbalJDIfGDA/VNEOlzd8W1I/AAAAAAAAp7g/m2V9clBTxsI/s1600/USA_minivan-sales-chart-January-2015.jpg

Nem tudom, mennyire hiteles, nagyon sok idot nem akarok ezzel tolteni, nem olyan eget rengeto kerdes. :)

Nalatok amugy minivan, town and country, plymouth voyager meg a banat tudja meg milyen neveken fut.

Barangoltam a streetview-n, es talalomra megnezegettem mallok parkoloit, szinte mindenhol lattam a kepen tobbet is. Aztan specialisan dallasi parkolokat kezdtem keresni, es nem latom oket a kepeken valoban.
Szerintem lehet, hogy nem valo texasiaknal ez az auto, ezert nem viszik oda. :D vagy nem tudom, erdekes.

A piacuk meg nyilvan nem osszehasonlithato a rendes szemelyautokeval, eleg specialis. Gyakorlatilag csaladi auto, foleg anyukaknak.
Na mindegy, majd amikor texasban jarok, vegzek szemelyes kutatast is, hogy kideritsem, hova lettek.

Sajnos mar usa sem a regi, kikopnak a nagy kocsik, max a truckok meg a suvok maradnak nagynak. Regi szep idok, amikor 5 meter alatt nem illett autot gyartani, sem venni... :))

blackhairlady 2015.08.18. 16:43:31

@adg: Persze hogy van, rengeteg, csak egy kis fricskanak szantam arra a felvetesre valakitol itt, hogy az amerikai auto xar, es nem veszik az emberek, csodbe mennek az autogyartok. Bocsika a felrevezetesert, lemaradt a szmajli a mondat vegerol:D

blackhairlady 2015.08.18. 16:44:20

@adg: Ja, a szomszedomnak is ilyen van, ferjnek is egy asszonynak is egy, gyerek az nincs:)

adg 2015.08.19. 00:17:13

@blackhair-lady: haha, kimaradtam az elozmenyekbol ezek szerint. :)
Nem baj, kicsit utananeztem legalabb. Tudod, az volt az erdekes, hogy megneztem nehany streetviewt, es sokkal kevesebbet lattam dallasban, mint chicagoban. Ez alatamasztotta, amit mondtal. :)

Mikor jottok? Erdemes lenne melyebben kibeszelni a chrysler reszesedeset az amerikai egyteruek koreben. Ez egy komoly es atfogo tema, indokolt lenne a szemelyes talalkozas. :)

blackhairlady 2015.08.19. 04:05:42

@adg: hat jol elbeszelgetnenk a kozgazdasagrol, reszveny arfolyamokrol meg ilyenek:)) szerintem a felesegeddel is lenne egy csomo kozos temank, es a gyerekekkel meg kulonosen jol kijovok:) isten bizony nagyon mennek, de htfon kezdodik az iskola, hiv a kotelesseg, iskolaba koll vinni a gyereket:D
Tenyleg nem kovetted a beszelgetest? Az egesz auto tema Ditroitbol i dult:)

blackhairlady 2015.08.19. 04:07:53

@adg: ja, es az en megfigyelesem szerint itt a mi varosunkban meg az amerikai autok nyernenek, bar a toyota szorosan ott van mogotte. Nekem hondam van, de a masik 3 amcsi auto.

adg 2015.08.20. 12:19:01

@blackhair-lady: tenyleg nem kovettem, lattam, de nagyreszet atporgettem. Nem erdekel, ismerem az altalanos velemenyt az amerikai autokrol. Ez nekem io, mert olcsobban veszek voyagert, hisz senkinek nem kell egy ilyen amcsi benzintemeto szemethalom, mikor kivalo europai egyterueket lehet kapni, amik sokkal kisebbek, pont nem fer el benne a csalad es a csomagok, csak vagy a csalad, vagy a csomagok, de lagalabb dragabbak, kevesbe kenyelmesek, de sokkal jobbak, hisz nem amcsi benzintemetok.
Es az embereknek tenyleg sok mulik azon, hogy az autojuk 2 literrel tobbet eszik, hisz atlagcsalad eseten az egente mar akar nehany tizezer forint is lehet, mindenkepp erdemes megvenni a masfel-ketszer tobbe kerulo autot. :))

Mostanaban feluletesebben olvasom a kommenteket, nem mindig jo a hangulat, sokszor nem tetszik. Inkabb bele sem folyok, csak ha olyan tema van. Lasd a tegnapit, mar a poszt is borzaszto volt szamomra, de a kommentek sem javitottak rajta. De mindegy, nem az en kedvemben kell jarni, csak ugy ez van. En bajom. :)

adg 2015.08.20. 12:30:24

@blackhair-lady: regi almom egy 70-es evekbeli nagy tepsi auto. Vannak itt a varosban gyonyoruen rendberakott peldanyok, nagyon tetszenek. Nem is olyan dragak, majd egyszer megkockaztatom. Ha lesz hova tenni, meg epp nem kell penz masra.
Neha elgondolkozom rajta, hogy a mostani autok lesznek-e olyan erdekesek mondjuk 40 ev mulva, mint a most 40 evesek. Lehet, hogy mar ezt nem fogom megtudni, de nehez elkepzelni, hogy majd korbealljak oket a fiatalok. Na majd kiderul. :)
Mindenesetre bezzeg az en idomben bezzegmindejobbvolt. Meg anyag volt benne. :)

blackhairlady 2015.08.20. 15:11:39

@adg: Neha latok az utopalyan egy egy szepen rendbe tett regi amcsi autot amit a filmekben latni. Nagyon cukik, a formajukkal kilometerekrol kirinak a tomegbol.

Visszaterve a posztra, nekem pont a tegnapi volt erdekes, ugyanis en nyomon kovettem az az esemnyeket anno, nagyon mocskos politikai csata zajlott, pont az en varosomban.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása