oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. augusztus 04. 06:43,  Borsodi kisvárosból a német karrierig 147 komment

2015. augusztus 04. 06:43 Határátkelő

Borsodi kisvárosból a német karrierig

Bizonyos szempontból mintatörténet is lehetne Luca Simmonsé, aki egy borsodi kisvárosból, elvált szülők gyerekeként indult és jutott el saját erejéből a németországi szállodáig, ahol immár több mint egy évtizede dolgozik. Emellett azért Magyarországra is visszajár, vett egy házat is a Balaton mellett. Olyan karriertörténet ez szerintem, amiben nincsenek nagy csodák, de van kemény munka és kitartás – ami alighanem éppen elég.

recepcio_foto_j_stiegler.jpgA kép illusztráció (fotó: J.Stiegler)

„Leszögezném az elején, a most következő pár sorban az életemnek egy elég fontos szakasza lesz olvasható, ami úgy kb. 12 évet ölel fel. Azt mondhatom elég lazára sikerült, hisz mentes mindenféle tragédiától, erőlködés nélkül sikerült beilleszkedni, elfogadtatni magam egy másik országban, egy a német - holland határ melletti félmilliós lélekszámú városban.

Tettem az álomért

Pár szó rólam. Borsodi kisváros, munkanélküliség, elvált szülők gyerekeként hamar rájöttem, itt valamit csinálnom kell, ha pattanni akarok innen, akár nagyobb városba, de én már 18-20 évesen is külföldre szerettem volna.

Nem jártam kéttannyelvűbe, mégis sikerült angolul, németül „a magyar” középfokút letennem 1996 és 1998-ban. Nyáron nyelvi táborokba jártam, tehát tettem úgymond valamit az álomért, ha egyszer sikerül, ne ezen bukjon meg a dolog. Kitérők után (Miskolc - munka, Eger - suli) a Balcsi parton kötöttem ki, ahol először éreztem jól magam életemben.

Volt munkám (éjjel éjszakás portás egy hotelben, nappal pénzt váltottam az araboknak, alvás napi nettó 4 óra / 3 hónapon át, kellett a pénz, :) volt albérletem, barátok és mellette fősuli (turizmus szak), így minden passzolt.

Aztán egyszer csak történt valami, többször is töltöttem föl német nyelvű álláskeresőkbe önéletrajzot, bár soha nem történt semmi, eddig… Most igen, csörgött a telóm a szám +4921... egy hívás Németországból.

Felvettem... angolul szóltak bele, van-e pár percem... munkát ajánlanának... ebben a percben épp egy pizzát burkoltam be a Balaton parton... Mondtam, persze.

Small talk. Aztán megkérdezték, hogy folytathatjuk-e németül a beszélgetést. Ennyi történt. Mondták, küldenek emailt olvassam el. Király, de hol. Akkor még mobilinternet se volt, se smartphone, számítógépem se volt még otthon sem, nemhogy laptop internettel. Egy kedves lányt kértem meg egy hotel recepción, hogy ki tudná-e nekem nyomtatni a mail-t.

Elolvastam az ajánlatukat

Nagy dilemma volt, épp egy újonnan nyílt Heves megyei 4*-os wellness hotel recepciójára választottak ki mindenesnek - hisz mondanom sem kell a vállalkozónak csak pénze volt turisztikai tapasztalat semmi - tehát olyan pozíció, aki az egészet intézi, irányítja, figyeli és ötleteket ad. Tetszett. Már volt mögöttem 4 év fősuli és 1,5 év munkatapasztalat. De, az a hívás... +4921...

Mondták, gondoljam át, ugorjak ki pár napra, nézzek körül, küldenek emailben egy repülőjegyet, ha úgy gondolom. Csak 3 csillagos, azt hittem akkoriban ez számít, ma már rájöttem, nem sokat.

Ez egy kifejezetten business hotel és semmi köze a nyaralós all inclusive szállodákhoz és fürdőpapucsos, lángosszagú turizmushoz. A mostani butik hotelok elődjének mondanám.

Mivel életemben nem hallottam a város nevét se, szinte semmit nem tudtam róla/róluk, volt bennem valami érzés, de nem félelemnek mondanám. Izgalom talán.

Megbeszéltem a barátokkal, szülőkkel, mindenki azt kérdezte nem jó neked itt? 130e nettó nem rossz itthon 2003-ban.

Egyből mélyvíz

Nem érdekelt, úgy éreztem ez lehet az, amire vártam. Felültem a repülőre, egész idő alatt magoltam a bemutatkozást, hogyan válaszoljak a standard kérdésekre, szinte mindenre volt kétfajta válaszom és párhuzamosan két nyelven.

Már ekkor éreztem azt, hogy muszáj megfelelnem, hisz küldtek repjegyet és címet, de onnantól semmi. Rám volt bízva, hogy jutok oda, senki nem jött ki elém a reptérre, egyből mélyvíz. Szerintem teszt volt.

Mondták, menjek nyugodtan, van egy szoba a részemre, bekészítve sajttál, gyümölcsök, kétfajta ásványvíz, olyan minőségű fürdőköntös, amit Axel Foley osztogatott a Beverly Hills-i zsaruban a film végén.

Másnap reggel megmutattak mindent, sokat meséltek, félig angolul, félig németül, amit nem értettem, elmagyarázták másik nyelven. Mintha valami angol rezidenciára csöppentem volna.

Leszögezném, nem dolgoztam soha Budapesten, tudom, ott voltak és vannak hasonló gyönyörűen berendezett szállodák, régi villák. Pláne ma már, de 2004-ben nem nagyon. Ám én nem ilyenekben dolgoztam, nem ismertem, csak ámultam és bámultam.

Rendesek voltak, aztán hazajöttem.

Miért is volt ez dilemma? Fél évet kínáltak gyakornokként. A fizu valami 240e Ft-nak megfelelő euró, nem sokkal több, mint otthon, kb. 100e Ft különbség. Fél év után mi lesz, ha hazajövök vajon a wellness hotelos vállalkozó visszavár?! Álmatlan éjszakák és 2 hét gondolkozás után 2004. júniusban felültem arra a gépre, egy bőrönddel és 1000 euróval a zsebemben.

Kánaán és országimázs

A wellness hotelos megerősített benne, ha nem jön össze, akkor visszavár. Fél évre mentem. Ezután elém raktak egy 1 évre szóló szerződést, mint éjszakás recepciós. Saját szobát kaptam ingyen, tv-hűtő-internet. Kánaán.

Kezdtem belejönni. A vendégek imádtak, viccelődtem velük németül, ha elkezdtem a hazámról mesélni, tátott szájjal hallgatták. Azóta már 5 család is járt Magyarországon én intéztem mindent, az egyik házat is vett, megtetszett nekik is a hazám. Mi ez, ha nem országimázs?!?!

Sokszor hazajártam ebben az időszakban, még hiányoztak a focimeccsek, a sörözések, beszélgetések, az otthoniak.

Aztán ritkulni kezdtek a hazautak, a barátaim is kezdték elhagyni a magyar Titanicot, más irányba indultam, felfedezni a világot, ami kinyílt előttem. Nyaralni 2005-ben voltam életemben először saját pénzből. Boldog voltam.

Aztán következett Monaco, a Karib-tenger, a Maldív-szigetek, Dubai - csak, hogy párat említsek. Nagy kontraszt, amikor Kazincbarcikán nézed a tv-ben a Forma 1-et a Monacói Nagydíjat, aztán pár évre rá, meg ugyanott körözöl egy Ferrarival (rohadt drága volt, de megérte). Szóval elkezdtem élni.

Az önmegvalósítás ördöge

Eltelt 11 év, kollégák jöttek, mentek osztrákok, svájciak, németek... én maradtam egyedüli magyarként a recepción. Hű vagyok, nemcsak a magánéletben, autóhoz, tárgyakhoz, munkahelyhez is, nem cserélek azonnal valami jobbra, újabbra, ami bevált annál maradok. Megbecsülnek, számítanak rám, és ez nagyon jó érzés. Tudom ez sokaknak nem nagy karrier, számomra az, ha azt nézem, honnan indultam.

Azt mondják sokan, nyugdíjas állásom van. Tudom, de bennem van az önmegvalósítás ördöge. Vágyom egy nagy(obb) dobásra. Szállodaigazgató lenni, három interjún vagyok eddig túl, a korom volt a gond, azt mondták, ne legyek türelmetlen. Nem vagyok.

Addig is megtanultam franciául és megajándékoztam magam egy kis 100 éves parasztházzal a Balaton parton, apránként majd kicsinosítom. Mert szeretek otthon lenni, dönteni nem tudok, nem is akarok, hol jobb. Mindkettő jó, örülök, ha indulok haza, de várom azt is, mikor indulok vissza újra dolgozni. Jót tesz ez a kettősség, kiegyensúlyozott lettem ezáltal.

Magyar ajánlatok

Kaptam két ajánlatot is volt főiskolai tanáromtól vezetői pozícióra Magyarországon vidéken. Új szálloda, gyere jó lesz, nagyot alkotunk stb. az egyikre azt mondtam ilyen árakkal ebben a régióban halott, bele fogtok bukni, felesleges az 1 milliárdot beledobni. Nemet mondtam, és a hotel 3 év (és 3 tulaj) után eladó – asszem 1,5 milliárdos tartozással.

A másik hotelt csak terven láttam. Azóta nem hívtak (5 éve), a múltkor jártam arra, az alapok még mindig ugyanúgy, ahogy elkezdték a mélygarázst kialakítani, elfogyott a pénz. Most ezért / erre menjek haza „menedzsernek”?! :)

Kösz, nem.

Szeretnék nyugdíjas lenni majd a Balcsi parton (Mallorcára nem fog telni) és örömmel fogok minden percben visszagondolni az itt kint eltöltött évekre, arra, amiket átéltem, megéltem és addig meg végzem a munkám.

Egyszerűbb így. No stress!

Úgy érzem, tudatosan, de mindig a célt szem előtt tartva, megcsináltam. Én, megcsináltam!

Mi kellett hozzá? Azt gondolom egy nagyon fontos dolog. A kitartás!”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátóipar Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr967677686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

©________ 2015.08.04. 11:30:01

@firg_firg: nem elvallalni egy allast (wellneshotel) nem hutlenseg.

©________ 2015.08.04. 11:31:38

@Ödenburger [Hu/At]: es eznem biztos,hogy jo dontes lenne.
Egy csomo tanulasi kenyszer kimaradna, es akar a szakmaban is lemaradhatsz ezert.
Ha erted,mire gondolok.

**mimi** 2015.08.04. 11:51:18

Na ez egy nagyon jó poszt!

" Mert szeretek otthon lenni, dönteni nem tudok, nem is akarok, hol jobb. Mindkettő jó, örülök, ha indulok haza, de várom azt is, mikor indulok vissza újra dolgozni."

Sztem ez a normális :))

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.08.04. 12:46:53

@Beth A.: 2011-ig eltem otthon es dolgoztam a penzugyi szektorban. En 8-9 orakat dolgoztam (es a munkatarsaim is), viszont interjukukon itt-ott-amott talalkoztam fiatalokkal es most is ismerek olyanokat akik rendszeresen 13 oraznak. Nem kell, ott kell hagyni a ceget! Mondjuk nem veletlenul voltak interjun :).
Oke, penztaros, ketkezi melos az mas teszta, ott nehezebb ugyeskedni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.04. 12:59:27

@tanato: a címben az áll, hogy kivégezték, a cikkből viszont kiderül, hogy pár napja ítélték el és nem valószínű, hogy kivégzik... most akkor mivan?

P.Elliot 2015.08.04. 13:03:08

Nagyon jo poszt, peldamutato hogy mit jelent a kitartas, a tanulas, plusz nyelvtanulasok, bar turizmus szakon tanulni szerintem szinte kotelezo lenne minel tobb nyelvet legalabb kozepszinten felszedni.
En nem igazan csodalkozok azon hogy a maganeleterol nem beszelt/ nincs hozza koze senkinek/, az sem lep meg hogy ovakodik megmondani a varos nevet mert abbol konnyen ki lehet talalni hogy melyik hotelrol van szo, lehet voltak kellemetlen meglepetesei a honfitarsak egy reszevel vagy nem akarja hogy legyenek.
A regi 70-es idok vegen meselte valaki hogy Romaban laktak akkoriban es olyan kedves baratsagos hazaspar, segitokesz is, megertettek hogy az a 70 dollar egy nagy semmi egy turistanak, idonkent befogadtak nehany napra egy-egy ismerost, orultek az oromenek. Csakhogy utana a cimuk megjarta az egesz Pestet, meg videket is mert napi szinten kopogtattak be hozzajuk hogy szallas kene mert nincs hol aludniuk, egyszer meg egy teljes csalad is rajuk kopogtatott, elalszanak akar a foldon a nappaliban is, a hazaspar zavartan, sot mint meselte szinte uldozve erezte magat, igen, adtak szallast, / volt hogy kiettek a hutot, engedely nelkul, aztan beszuntettek mert felhaborito mereteket oltott, az utolso be nem engedett vendegek kozul volt aki meg fenyegetozott is. Tudom hogy ez ritka dolog volt de le lehet belole szurni hogy mit jelenthet cimet kiadni es szivelyesnek lenni.
A posztolo jol teszi ha vedi a munkajat is, ferjem egyszer bevitt egy magyar mernok sracot a munkahelyere dolgozni, a fiu akkoriban kerult ide, ismerosok ajanlottak hogy valaki nyuljon a hona ala.
2 honap mulva a pasas megprobalta kifurni a ferjemet a fonoknel hogy o kerulhssen a helyere, a fonok jelezte a ferjemnek hogy a srac meg kevesebbet is kert a pozicioert amiben a ferjem van.
A fonok felhaborodott, kirugta a sracot, a ferjem ezzel be is szuntette a segitseget barki fele ilyen munkahelyi teren.
Ki tudja hogy a posztolo miert nem kozolte a hotelje nevet, a varost, szerintem jol tette, sokan olvassak a HA-t...

Csodabogár 2015.08.04. 13:21:06

Remek poszt, öröm volt olvasni. Nagyon kivánom Lucának, hogy beérjen az a szállodaigazgatói poziocio. Amilyen célratörő és következetes be is fog jönni.
Én is ilyen országimázsos vagyok. Akárhol megfordulok rákérdeznek honnan jöttem és már mondom is. Nem tudom már hány embert küldtem így Magyarországra. Felajánlom, néha igénybe is veszik, hogy keresek olcsó szállodát, tervezek programmokat, tényleg kizárólag csak hazaszeretetből. Amugy egyáltalán nem szoktam magyarkodni.
Gondolom Luca magánélete nem tartozik ránk, ezért nem írt róla.

Csodabogár 2015.08.04. 13:26:09

@P.Elliot: Velünk ezt a romániai "erdélyi" rokonság próbálta csinálni, amikor elkezdődött az ottaniak utazgatása Magyarországra. Egy este 10 körül, megállt 2 autó voltak vagy nyolcan, a házunk előtt és X. rokonra hivatkozva, úgy képzelték, hogy nálunk fognak lakni. Apám rövid uton kiadta az utjukat, valamint megüzente X. rokonnak, hogy őt se akarja látni többé. Mindez a 60-as évek elején történt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.08.04. 13:27:22

Erdekes poszt volt, bar a maganelet mellozese miatt kicsit steril. Persze ertheto ez is, csak mint romantikus nonek, hianyzik egy konnyed emlitese a szereto kapcsolatoknak,:akar az otthonhagyott szulokrol, akar baratrol/baratnorol van szo.

A 'hosszan egy helyen alkalmazottkent lenni kontra par evente valtani' kerdes nagyon erdekes, szerintem ma mar nem kifejezetten elonyos tizenevig egy helyen dekkolni...

2015.08.04. 13:38:12

@Csodabogár:

Ugyanez a masik oldalrol: 80-as evek, szekelyfoldi falu, ejjeli kettokor kopognak az ablakon, hogy Magyarorszagi egyetemistak, es X. professzoruk mondta, hogy hozzank barmikor johetnek. Apam es anyam felkel, beengedi oket, vacsorat ad nekik, es aztan lefekszenek halozsakba egymas hegyen-hatan a nappaliban, hogy masnap reggel tovabbmenjenek... Hany ilyen volt... Termeszetesen a nagyresze nem ejszaka jott, de szuleim barmikor barkit szivesen lattak. Es nem ok voltak arrafele az egyetlenek...

P.Elliot 2015.08.04. 13:51:05

@Csodabogár: Apadnak volt igazsaga mert hivatlanul, jelzes nelkul sehova nem illik beallitani, plane ennyien.
Nekem volt egy fura sztorim. Valaki ellopta a cimemet az ismerosetol, megjelent it az Usaban, /regi sztori/ ugy hogy a repterrol telefonalt hogy menjunk ki mert hozott valamit nekunk, irto duhosek voltunk mert este 7 korul bemenni a JFK-re innen abban az orult hetkoznapi forgalomban egy remalom mert kovetelte hogy menjunk mert o tovabbutazik onnan, bementunk, egy ravasz kepu no fogadott, azt mondta hogy beteg, holtfaradt, 60 eves, / kiderult kesobb hogy csak 53/nincs hova mennie o mindjart lefekszik ide a foldre, nem baj ha jon a rendor, o hozzank jott mert otthon van egy szervezete ami gyujt a szegenyeknek es kovetelte hogy vigyuk korbe mindenhol ahol gyujthet.
Nem volt mit tenni elhoztuk, mostani eszemmel nem mernem, hozott egy uveg malnalekvart es egy hasznalt babat a 16 ev koruli lanyomnak/ holott tudhatta az ismerostol hogy hany eves de ugy tett mint aki nem tudja.
Ott kellett hagyni a lakasban mert dolgozni mentunk, eszrevettem hogy kutatott a fiokokban mert a melltartoim ossze voltak turva, a lanyom felt tole, igazabol mi is, nem tudtuk hogy kitenni, illetve amikor eszrevettuk hogy telefonalgat haza, akkoriban drarga volt a vezetekes telefonrol hivni az otthoni szamot, mobil meg nem volt holott megmondtuk hogy nem telefonalhat haza.
Megtette amikor nem voltunk itthon, orakat ult a telefonon, lattuk a szamlarol,napok mulva tudtuk csak kitenni, mindent utalt, az enivalo nem volt jo, o mashoz szokott, meg fenyegetozni is kezdett mert nem vittuk el gyujteni. A ferjem vegulis kozolte vele hogy egy oraja van osszeszedni a cuccat, visszuk ki a repterre, de latni akarjuk hogy mit pakol be, atkozodott, amikor hazaert kuldott egy levelet hogy ki fog rugatni minket/ az allampolgarokat/ Amerikabol olyat mond majd rolunk.
Utana hallottuk az ismerostol hogy leultettek csalasert, a csaladja sem dolgozott, a szervezetbol eltek, dogoljon meg az ilyen.
Azota a ferjem ide csak ismert ismerost enged, cimemet soha senkinek ezeken kivul nem adom meg, telefonra sem megyek oda sehova ha nem vartam az illetot.
Lehetett volna ebbol bajunk is nem is kicsi...
Ja, es kozel 600 dollaros telefonszamlat csinalt.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.08.04. 14:05:39

@Ödenburger [Hu/At]: Akartam eppen mondani, h az erdelyi vendegszeretet az 'a' vendegszeretet.

adg 2015.08.04. 14:07:52

@Réka ‎: Ki van vegezve. Egyebkent azt irja, hogy ritkan hajtjak vegre.
Ugy latom, nem tokolnek sokat. Elitelik, es ha emir ur egyet ert, ki is nyirjak. Nem az amerikai peldat kovetik, az biztos. :)

Mas forras: "A WOMAN who disguised herself in black robes before stabbing to death a western teacher at an Abu Dhabi shopping centre has been executed."

www.news.com.au/world/woman-who-stabbed-to-death-american-teacher-in-abu-dhabi-put-to-death/story-fndir2ev-1227440706252

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.04. 14:29:21

@P.Elliot: hát csodálom a naivságodat, én vadidegen embert bbiztosan nem furikáznék vagy engednék be a házamba (mondom ezt úgy, hogy CS-eztem is - ez esetben couchsurfing, nem counterstrike -, de az ugye előre le volt zsírozva, csak jó referenciákkal rendelkező tagokat fogadtam stb. Amit mesélsz ott max 2 óra utan hívtam volna a rendőrseget, hogy imposztor van nálam es "trespassing"-ot követ el (nagyobb valószínűséggel ki se mentem volna elé a repérre, ha nem ismerem - milyen alapon?). Nagyon jószívű vagy :)

A lakcím manapság már sok helyen lekérhető, legalábbis nálunk nehéz titkosítani. A visszaélés sajnos benne van a pakliban, szerintem leginkább arra kell vigyázni, hogy a címünkre érkezett ismeretlen küldeményt ne vegyük át, mert ki tudja, mit tartalmaz, amiből bajunk is származhat.A vagy valaki a címedre jelentkezik be tisztességtelen szándékkal...
@adg:
ah köszi! nem tökölnek az biztos. Mondjuk ez szegény nőt nem hozza vissza... :(

esban 2015.08.04. 14:32:55

@adg: Ez tetszik. A magyar mediaban magyar, a nyugatiban amerikai, ha meg o lett volna a tamado akkor mindkettoben roman lenne.

adg 2015.08.04. 14:39:52

@esban: Mi lehetett a roman mediaban, roman vagy magyar?
Egyebkent nem semmi tenyleg, magyar nemzetisegu, amerikai allampolgarsagu romaniai no abu dabiban.
Gyanitom, hogy roman allampolgar is volt. Lehet, hogy magyar is? Most nem jarok utana, de vegulis erdekes helyzet.

P.Elliot 2015.08.04. 14:40:26

@Réka ‎: Nem volt vadidegen, egy ismeros nevel jott hogy o kuldte ide, mint kiderult, nem is volt igaz, a cimunket toluk emelte el gondolom levelboritekrol amikor naluk volt..
Naiv? Lehet. De azt mondta a telefonba hogy 60 eves, nagyon beteg, itt van a repteren, angolul nem tud, nincs senki akit ismerne itt. Ja, es azt is hogy kozel 24 oraja nem aludt, teljesen kivan.
De nyugi, soha tobbet....

pamut 2015.08.04. 14:54:00

@Luca Simmons: "akad(t) pár érdekes ember, sztori"

Na egy jó sztorit írj már le nekünk, biztos feldobná a posztod :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.08.04. 14:55:38

@P.Elliot: hát ha nem találkoztam valakivel akkor nekem bizony vadidegen.
Beteg = ajánlok egy kórházat.
Fáradt = ajánlok egy szállodát.
Ha volt pénze amerikai repjegyre, akkor bizonyára ezeket is meg tudja engedni magának.
Ezzel nem téged ekézlek, csak egyszerűen elképesztő, hogy mikkel be nem próbálkoznak emberek... s a pofátlanság netovábbja, hogy befogadás után még meg is lopna. :(

ZOH 2015.08.04. 14:57:03

Jó írás, gratulálok!

P.Elliot 2015.08.04. 15:10:31

@Réka ‎: Igen, elismerem hogy egy nagy lo voltam...

tanato 2015.08.04. 15:27:08

@Réka ‎: Nem kapott kegyelmet.Vége van.

London2009 2015.08.04. 15:34:41

@Réka ‎: Veled ertek en is egyet Reka. Biztos, hogy nem engednek be senkit a hazamba. Mondjuk en eleg erdekes vagyok ilyen szempontbol mert eleve nem szeretek vendegeket fogadni. Szamomra a legjobb vendegbol is eleg maximum egy het. Tudom, jofej vagyok, de ez van. Tehat, hogy valakinek a valakijet en a repterrol osszeszedjem meg a hazamban elszallasolljam az teljesen kizart. Igen, tudom, hogy szocialisan teljesen erzeketlen vagyok. :D

Csodabogár 2015.08.04. 16:11:59

@Ödenburger [Hu/At]: Akkoriban hirtelen annyi rokonunk lett, hogy már nagyon belefáradtunk. A valódi rokonokat se ismertük, egyet se, csak tudtuk, hogy vannak. De az hogy ránk küldejenek vadidegenekt, már túl ment a tolerancia határon.

Csodabogár 2015.08.04. 16:18:10

@P.Elliot: Megkérdeztem volna, hogy akkor minek jött Amerikába. Mindegy, sokan estünk hasonló hibába, aztán megtanultuk.
Nem volt véletlen, hogy mikor bevezették Kádárék a turista utlevlet, kint csak úgy emlegettük, hogy ez Kádár bosszuja.:-)

Luca Simmons 2015.08.04. 16:54:18

@zöldeketbeszélek: Magánélet? Tudom, hogy szerettek érdekes hosszú posztokat olvasni, de egyszerűen a mondanivalót a lényegre kellett redukálnom. Amit éreztetni akartam azt átjött mindenkinek úgy érzem a kommentekből.
Kiegészítés: Elvált szülők tehát egy szülő, barátokról írtam, hogy szétszéledve a világban a legjobb barátaim magyarok, és nyugi a családi élet ugyanolyan kiegyensúlyozott, mint a munkám. Azt majd posztolom a család, baba, magánélet rovatba az NLC-re. :) Tudtam, hogy támadási felületet nyújtok azzal, hogy mások szerint "dekkolok" szerintem meg "dokkolok" mert jól érzem magam. Nem értem 36 évesen miért kellene elköltöznöm onnan, ahol jól érzem magam na meg pláne, hogy a konkurenciánál dolgozzak akik rosszabbak mint mi, csak egy adat a városban 300 szállodából a Top 15-ben vagyunk vendégértékelések alapján. Luca

Luca Simmons 2015.08.04. 17:05:58

@P.Elliot: Igen, sajnos a rossz tapasztalatok és honfitársaink nem megfelelő hozzáállása miatt mellőztem minden információt. Akit érdekel vagy segítséget szeretne annak email-en elérhető vagyok. Mint tudjátok egy hotel egy nyílvános hely, kicsit meguntam már az állandó bejárkálást segítségkérést-nyújtást, hisz van ennek kulturáltabb formája is. Én sem járkálok be a ti munkahelyeitekre munkát kunyerálni, ugye? Sajnos sokan nem veszik észre magukat.

2015.08.04. 19:51:56

Jo kis poszt. Dinamikus, pozitiv, nem kesereg. Sok ilyet!! Poszterinanak meg hajra es sok sikert!:)

Herr Géza 2015.08.04. 20:13:19

@Buchhalter: Miért sértödtem volna meg?? Hisz szerénységem legendás.... :-) Nem, a Németországi magyarok oldalon nem zizegek... Belenéztem egyszer-kétszer, de nem jött be az ottani stílus.
Poszt? Talán lesz egyszer. Többször terveztem már, de egyrészt elriaszt néhány itteni okosbéla, másrészt van annyi bennem az itteni életböl (összvissz a 20. évemet nyomom itt, ha jól számolok), hogy ha csak szolídan írok, akkor is lesz belöle két hétnyi poszt. No meg egy többrészes regénynek nehezebben állok neki, mint a kommentelgetésnek. De talán,,,,,

Herr Géza 2015.08.04. 20:15:14

@Luca Simmons: Nem írtál el valamit? Melyik városban van 300 szálloda?? :D

kék madár 2015.08.04. 20:26:30

@Herr Géza: felsz, hogy belekotok a kulinaris reszbe, hah! De komolyra: szerintem irj, ha belekot valaki, majd rakuldom a Diggert

Herr Géza 2015.08.04. 20:31:49

@kék madár: A kulináris részen nincs mit kötözködni igazán. Pl. imádom a csigát, de utálom a paradicsomos káposztát. Lehet engem gyözködni, hogy a káposzta jó, a csiga meg szar, de meggyözni úgysem fog senki... :D

kék madár 2015.08.04. 20:37:13

@Herr Géza: akkor te meg en mehetunk eso utan a kaposztafoldre legelni, se csiga se kaposzta nem maradna

Herr Géza 2015.08.04. 20:38:29

@kék madár: De hülye vagy... :)))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.08.04. 20:42:48

@kék madár: Egyébként ez a paradicsomos káposzta averzióm is vicc: a káposztát és a paradicsomot is imádom minden formában, de ez a kombó abszolút no-go. Gyerekkorom óta. Minden másból kinöttem: szeretem azóta a spenótot,sóskát, a tökfözeléket is, meg egy csomó mindent, amit akkor meg nem ettem volna, de két dolog nem megy: a "pari-kapi", meg a finomfözelék... Brrrrr..

kék madár 2015.08.04. 20:46:03

@Herr Géza: azert a csigaval eleg messzire mentel, vagy mast mar nem ersz utol? :))))))))))))

Herr Géza 2015.08.04. 21:33:19

@kék madár: Igaz. Tudod, mire egy gazellát az ember utolér és lecsapja, több kalóriát használt el, mint amennyit zsákmányolt.... A csigák meg házhoz jönnek. :)))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 21:35:11

Mostanäban megincs csak read only vagyok, meg szavazgatok.
@Luca Simmons: Az NLC-s linket ide is nyomd be majd! ;-)
@Mrs Rumcajsz CA: A posztolo -ina nélküli... (Luka és nem lukas ;-) )

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 21:39:32

@Herr Géza: Az info mär igy is tul sok volt...
Ha megtalälod azt a német värost, amelyikben 300 szälloda van, akkor mär meg is tudod, hogy melyik värosban van. ;-)
Segitek: www.telefonvorwahlen.net/de/prefix/04921
:-)))

nyuszigonosz 2015.08.04. 21:46:48

A poszt tetszik.

Amit nem értek, az az, hogy pár kommentelönek nem elég az elég. Miért kell tudni, melyik városban lakik? Mi közünk van a magánéletéhez? Sem a lakhelyéhez-munkahelyéhez nincs közünk, a magánéletéhez meg végképp nincs.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.04. 22:25:44

@kék madár:
Íííígeeen???
Azt tudod hogy a női nemiszerven melyik a leghosszabb szőrszál?
:))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.04. 22:31:29

@Herr Géza:
Tudod Gézám nagy igazságod van.
Mindig csodálkozok mikor macskajancsik meg akarják mondani mit egyek vagy amit eszek az miért nem jó.
Ha én a KFC csirkét szeretem és azt eszem abba miért kell belepofázni? Nem kényszerítek senkit hogy azt egye. ÉN eszem meg a családom akik szintén szeretik.
Mégis egyes parasztivadékok szent küldetésüknek tekintik hogy felvilágosítsanak hogy mérgezem magam. Bazmeg, nem őket mérgezem. Én mondom neked, alacsony a kerítés...

SzZoole 2015.08.04. 22:36:09

@diggerdriver: Amelyken utoljara csorog le a pisi?

Herr Géza 2015.08.04. 22:40:26

@Naschkatze (Mostindien / CH): Öööö, a Vorwahl oké, én is láttam, de ugye "el is lehet vágva", ha már nem akarja megmondani melyik városban van. Na Emden biztos nem az a város, ahol 300 hotel van.... De most megnéztem, 38 városnak kezdödik 021...-el az elöhívója és egyúttal megvan hol van több, mint 300 szálloda.... És tényleg van annyi. Pedig elsöre azt a 300.-as számot elírásnak véltem....:D
Már megint tévedtem (meg tanultam). :)))))

Herr Géza 2015.08.04. 22:42:05

@diggerdriver: Láttam a nagy (ismét) felsült matektanárt. :)))) Ahhoz se ért....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.04. 22:50:46

@Herr Géza:
Mondtam én mindig. Szar dolog mikor valakinek sok szakmája van. Egyikhez sem ért:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.04. 22:52:28

@Zoole[uk]:
Te tudsz valamit.
@kék madár:-at kicsit pártfogásunkba kell venni mert úgy látom el van maradva bizonyos téren:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.08.04. 22:55:50

@diggerdriver: csak hozzad kepest vagyok elmaradva!

SzZoole 2015.08.04. 23:01:03

@diggerdriver: en?
Honnan tudnak/nek,hiszen megmondták hogy mi vagyok

SzZoole 2015.08.04. 23:02:53

@kék madár: miben lennek elmaradva tőle?

Luca Simmons 2015.08.04. 23:11:43

@Herr Géza: Most nem azért, de tényleg ennyire amatörnek néztek, hogy elírom a számot amivel minden nap foglalkozom, sales, marketing, konkurencia követés, azonnali reakció árcsökkenésre/növekedésre/ pl. vasutas - reptéri sztrájkra.
Valaki írta "portás", mosolyogtam. :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 23:16:14

@Herr Géza: Igazad van! ;-)
Én ott tévedtem, hogy az orszäg elöhivoszämät is hozzäraktam. :-))) (Sväjcban a legelsö värosnak ahol elkezdtem dolgozni, ugyan az az elöhivoszäma, mint magänak az orszägnak...a Mo-on fölnöve ezt kissé nem értettem. Meg mäst sem, de mär hozzäszoktam. :-))) )
Azt viszont toväbbra is tartom, hogy van elég info a posztban, söt mi több sok info van a posztban. (Läm, te is megtalältad. És nem kellett oräkat a neten töltened. Aki annyira "meg akarja talälni" a värost, az meg is fogja ennyi infobol. Aki meg annyira béna, hogy nem, az meg igy järt. :-))

Luca Simmons 2015.08.04. 23:17:43

@NomádMatyi: Napi 8 órát dolgozom, ebböl következik tehát nemcsak a munkámnak élek. Ezt is hangsúlyozni próbáltam, de egy regény lett volna a vége. Magyarországon nem volt ritka a 14-16óra...meg héha a bentalvás a szállodában mert nem volt értelme néha már hazamenni se...persze zsebbe fizetve ezért a kellemetlenségekért 2ezer Ft jó lesz benzinre vállakozós mentalitás...szinte mindennapos volt.

Herr Géza 2015.08.04. 23:17:54

@Luca Simmons: Sorry, de nekem a 300 szálloda/város olyan valószínütlen volt, hogy tényleg azt hittem elírtad. :-( Mentségemre szóljon, csak vendégként van dolgom a szállodákkal... :)))

Herr Géza 2015.08.04. 23:28:31

@Naschkatze (Mostindien / CH): Magyarországon is van 36-os körzetszám: Eger és környéke. A nagyszüleimnek a száma is úgy nézett ki külföldröl, hogy +3636xxxxxx :))))))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 23:28:43

@Luca Simmons: Nem, de közel van a holland hatärhoz. :-)))
Amugy meg (ällitolag) ismersz mär minket, nem? Még a kakän is a csomot keressük...a random kötözködögenerätor ma Gejzät dobta ki a melyik värosban van 300 szälloda kötekedéssel, fej-fej mellett Buchhalter rozsaszin fényeivel...és valld be, most öszintén, nem erre szämitottäl? ;-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.04. 23:30:27

@kék madár:
Ne törődj vele, mi a Zolikával ki fogunk okosítani az élet fontos dolgairól.
A legvégén azt is tudni fogod hány íze van a puncinak:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2015.08.04. 23:33:07

@Naschkatze (Mostindien / CH): Én annyira nem voltam kihegyezve erre a nyomozósdira, csak a szállodák számánál lettem kíváncsi, akkor meg még nem kötöttem össze a két infót... :))) De hála neked, meg a netnek egy perc alatt megtaláltam. :)))))))))

Luca Simmons 2015.08.04. 23:34:20

@pamut: Na, egy régebbi történet. Még csikó koromból 2005 körül. Egyik éjszaka éjjel 2-kor kopognak az üvegajtón. Egy pali áll ott hófehér fecske alsóban, mezítláb...gondoltam megint valami kéregetö, hajléktalan, részeg, a szokásos kliens ebben az idöben. Bejön, mondja kellene neki szoba, ránéztem...erre ö is magát...mondja érti, hogy elég vicces amit most elö fog adni, de hallgassam meg. Szóval asszony kirakta a lakásból, mert megtudta, hogy van egy barátnöje is. Mivel ö amúgy egy plasztikai sebész és holnap mennie kell müteni Münchenbe, muszáj lenne pihennie. Kérdeztem, hogy hívják, hol a rendelöje, telszámokat és közben csekkoltam a gugliban mialatt beszélt, mondja aztán 2 utcával lejjebb áll egy luxusautó (egy Jag.) ami szintén az övé. Barátjánál van a kocsi második kulcsa és majd ha felébredt reggel megy érte aztán jön és kifizeti a számlát...na, itt jön elö hogy a szakmámban milyen fontos a jó emberismeret. A német kollégáim közül, ismétlem egysem, vagyis egysem adott volna szobát ennek az úriembernek, söt én alapos fejmosást is kaptam másnap a föportástól, hogy én miért. Nem lepödök meg a "kocka" gondolkodáson ha nincs hitelkártyád, pénzed, akkor tipli...ez van. Ök ilyenek... Szóval kapott tölem szobát, ingyen fogkefe, köntös, szobapapucs..el lehet képzelni a palit mikor száll ki a Jag-böl egy fehér köntösben, plüssmamuszban és megy müteni... Szóval én reggel hazafelé mégegyszer lecsekkoltam az autót, stimmelt a megadott rendszám, a lakásnál a névtábla, és a rendelö címe is. Nyugodtan mentem aludni. Este az volt az elsö, hogy megnyissam a számlát. Ki volt fizetve egy hitelkártyával reggel fél kilenckor. A nevemre volt hagyva egy boríték...amiben egy 100 Eurós bankjegy (megj. a szoba ugyanennyibe került) és egy névjegykártya volt, amin az állt: Köszönöm, és ha bármikor, bármire szüksége van, hívjon!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 23:36:03

@Herr Géza: Köszi! :-) Szatyorban nöttem föl. Nekem 2db elöhivoszäm létezett: a 06-62-es és a 06-1-es...ja meg volt egy miskolci faszim, akinek a szülei Felsözsolcän laktak, igy a 06-46 is bekerült a lätomezömbe. :-) (És itt meg megtudtam, hogy van olyan hely Mo-on, hogy Bolhás... hät kész vagyok...mek.oszk.hu/00000/00056/html/165.htm)

Herr Géza 2015.08.04. 23:39:28

@Naschkatze (Mostindien / CH): De most miért kötözködöm?? Csak meglepett a szám. Akkor nem néztem utána, most már tudom, hogy de bizony, lehet annyi egy városban. :D Csak kérdeztem egy ártalmatlant.....
Különben is, mikor szoktam én kötözködni???? Ja, hogy éppen most? :D Az más... :))))))))))))))

Luca Simmons 2015.08.04. 23:40:04

@Naschkatze (Mostindien / CH): Rózsaszín? Igen, Köln...nyertetek. ;))))))))))))

kék madár 2015.08.04. 23:45:41

ki engedte ki Diggert a palackbol??? azonnal gyujtse be!!!!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.04. 23:56:08

@Herr Géza:
Csudigung möszijö!
Természetesen nem akartam megbäntani Önt!
Akkor javitom: A random kétkedögenerätor ma Gejza urat dobta ki... vagy A poszt elolvasäsa utän fölmerülö ärtatlan kérdéseket kiköpö generätor ma Gejza ur kérdését engedélyezte.
Mint köztudodtt, mi csak a vakfoltokat szeretnénk eltüntetni. :-)))

Herr Géza 2015.08.05. 00:00:46

@Luca Simmons: Na ácsi ! Köln az 0221 ! A cikkben meg kétszer is +4921... van. Szédítesz??? Nem "kevered" Kölnt Düsseldorffal (+49211...) ?? :)))))))))))))) Most már tényleg kötözködök. :D

Herr Géza 2015.08.05. 00:02:56

@Naschkatze (Mostindien / CH): De: ld. az elözö kommentemet Lucának, nem tudja mégsem kit akar palira venni. :))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2015.08.05. 00:03:23

@nyuszigonosz: ez szerintem csak a jó poszt jele, rövid a poszt, szeretnénk többet is tudni :)

viszonylag kevés komment, válaszol a szerző a kérdésekre, szinte alig van offtopik (bár most csigás :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.05. 00:05:09

@Luca Simmons: Na värjäl csak!
Ezt irtad zöldinek: ..."nyugi a családi élet ugyanolyan kiegyensúlyozott, mint a munkám. Azt majd posztolom a család, baba, magánélet rovatba az NLC-re."
Ez hogy fér össze a rozsaszin Kölnnel???
Tudom, tudom, manapsäg mär minden lehetséges...
(csak vicc vo´t - by Zoole)
Azt meg mär csak zärojelben jegyzem meg, hogy a Köln Street Day-re gugli kidobott 1-2 szép példänyt...de nem akarom elvinni a témät. :-)))

pappito · http://pappito.com 2015.08.05. 00:06:01

@Herr Géza: "de két dolog nem megy: a "pari-kapi", meg a finomfözelék... Brrrrr.."

ezek előtt én is értetlenül állok. részben az iskolai menzás élmények miatt, gondolom. a finomfőzelékről szerintem külön nyilatkozott a genfi konveció is

ami fura, hogyha a finomfőzeléket rendesen megcsinálja valaki otthon, az egyáltalán nem olyan rémes, sőt. egyszer egy barátnőm anyukája csinált és el kellett ismernem, hogy jó. de akkor sincs az értelmezési tartományomban :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.05. 00:06:25

@Herr Géza: A välasza az Buchhalter rozsaszinjére ment. ;-)

Herr Géza 2015.08.05. 00:09:32

@Naschkatze (Mostindien / CH): Miért? Buchhalter meg sem említette Kölnt, vagy már megint kimaradt valami?

Luca Simmons 2015.08.05. 00:13:03

@Herr Géza: Ti beszéltetek itt rózsaszínröl...én tudom melyiknek mi a Vorwahl-ja ;) Annyira rágerjedtetek arra a telszámra, aminek semmi jelentösége nincs. De, jót nevettem, you made my day. Danke! Luca (ejtsd: Lüká) Férfi, 36 éves

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.08.05. 00:15:56

@Luca Simmons: :-))))
Nincs mit! Gyere mäskor is, jofej vagy! ;-)
@Herr Géza: Möszijö! Hät mire valok azok a kis szürke agysejtek? ;-)

Herr Géza 2015.08.05. 00:20:43

@Luca Simmons: :)))))))))) De akkor most már azt is elmondhatod, hogy mosogatsz a szállodában.... :)))))))))))))))

Luca Simmons 2015.08.05. 00:25:09

@Herr Géza: Enyém amúgy a szálloda, amikor anyámék elváltak elfelejtettem mondani apám kijött Németországba...a sztorit most már ismeritek, ö hívott fel :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

kék madár 2015.08.05. 00:30:04

@Luca Simmons: tudtam!!!Amikor olvastam rogton ez jutott eszembe:
a vererigazgato behivja magahoz az uj vezerigazgatohelyettest.
- egy eve a postabontoban kezdett. Fel ev mulva osztalyvezeto lett, a legfiatalabb a cegben. Kesobb egy 100 fos osztaly elere neveztek ki es tegnap ota a masodik ember a cegnel. Mit tud ehhez hozzatenni?
- Koszonom papa!

Herr Géza 2015.08.05. 00:34:07

@Naschkatze (Mostindien / CH): Miért, mégis jó volt kötözködni, csak kieröszakoltuk a coming out-ot :D . Azt meg honnan tudjam, hogy csak hülyít a telefonszámmal ? Szemléltetni elég lett volna a +49.... is. De még költött is hozzá a kis fifikás :)))))))))))
Mondjuk a Lucának bedöltem, csak a Ferrari meg a Forma 1 volt egy kicsit gyanús, de pont a szük családomban van olyan csaj, aki Forma1 és Ferrari-örült, miért ne lehetne más csaj is hasonló cipöben??
És Düsseldorf, mert Köln milliós város, nem félmilliós.

Herr Géza 2015.08.05. 00:36:12

@Luca Simmons: Ja persze, az éjszakai recepció mellett nappal meg egy norvég fúrótornyon dolgozol.... :)))))))))))))))))

©________ 2015.08.05. 07:12:29

@Herr Géza: de hisz itt mar nincsenek is okosbelak.

Dacia Dubstep 2015.08.05. 07:33:21

vannak okos emberek meg oktalanok. a hölgy az előbbi

Kéne egy nick... (törölt) 2015.08.05. 07:34:35

Jó, ez egy sikeres vendégmunkás posztja, de ott mennyire illeszkedett be? Az, hogy németül viccelődik a vendégekkel, az még nem magánélet. Tudott utazni, ez nyugati fizuból, hogy a szállása megoldott a munkahelyén, nos nem olyan nagy kunszt.
Sikeres, pláne ahhoz képest, hogy honnan jött. Ez egy két nyelven beszélő helyes, fiatal lánynak ma is simán összejöhet.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2015.08.05. 07:51:03

@Luca Simmons: Nyugi, ugy jott le h betamadtalak? Felesleges gunyolodni, egy szoval sem irtam, h kotelezo a maganeletedrol beszamolni.
Egyebkent az, h a szuleid elvaltak, a magyar barataid meg szetszorodtak, az egvilagon semmit nem mond abbol a szempontbol, h pld tartod-e veluk a kapcsolatot es vannak- uj, mely baratsagaid a jelenlegi varosodban. Ne valaszolj, csak megjegyeztem. Zoldi

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.05. 08:08:56

@kék madár:
Te mondtad hogy mindent tudni akarsz.
Gondoltam akkor tanitok néhány fontos dolgot:)))))))))))))))

pamut 2015.08.05. 09:33:49

@Luca Simmons:
Na ez nagyon jó sztori volt, köszi :)
Pont az ilyenek kellenek, ezektől lesz egyedi, szórakoztató és érdekes egy poszt, ezektől tűnik ki a többi közül.

És - miközben nem is célja - még új infókat is átad. Nekem pl. meglepetés, hogy egy tiptop német városban "szokásos" jelenség a kéregető, hajléktalan. Valahogy nem illet bele a fejemben a tiszta steril német városokról szóló képbe, de láthatóan túlgondoltam. És az is új infó, hogy a németek annyira vonalasak, hogy még azután se adnának szállást valakinek, hogy a neten egyértelműen leellenőrizhető módon egy (nyilván dúsgazdag) sebész kéri tőlük.

hdnctrl 2015.08.05. 13:51:13

Ezt nem nevezném karriertörténetnek. De amúgy érdekes, értelmes írás, lehet belőle tanulni! Mégtöbb ilyet!

M. Péter 2015.08.05. 14:31:23

@pamut: Már guberálót is láttam Németországban, és fehérbőrű volt.

Luca Simmons 2015.08.05. 16:20:45

@scuynat: Miért nem?! Csak az IT-s, mindenféle mérnök Senior Expert Projektmanagement stb csinálhat karriert? Egy szállodás nem? Nem értem, hogy aki 4 nyelven beszél, diplomásként, külföldön egy top hotelben dolgozik magyarként az miért nem karrier...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.08.05. 20:23:29

@Luca Simmons:
Igazad van. Nagy utat tettél meg, szép életút. Szép karrier.
A Ferraris városnézést meg irígylem:))))))))))))))))))))))))))

hdnctrl 2015.08.07. 19:54:59

@Luca Simmons: Nálam a karrier azt jelenti, hogy lent kezd, és feljut a csúcsra. Csúcs alatt nem azt értem, hogy x nyelven beszél meg hogy magyarként külföldön van. Hanem hogy ő a szállodaigazgató, vagy még jobb: a tulajdonos.

Amit leírtál, számomra ezért nem karriertörténet, hanem egy külföldi munka története. Annak szép!

De tudom, én vagyok helikopter. Nem fikázni akartam, csak egy fogalomzavarra felhívni a figyelmet, bocsánat.

Luca Simmons 2015.08.08. 14:18:30

@scuynat: Értem. Tehát, ha édesapád vesz neked egy hotelt és téged megtesz igazgatónak, akkor karriert csináltál. Kb így van esélyed. Felfogtad mekkora baromságot írtál? Szállodatulajnak lenni úgyhogy lent kezdesz... :) Gratulálok az eszmefuttatásodhoz. Írj, már rám privátban rém kíváncsi lennék, te mit értél el, komolyan Üdv

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása