oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 29. 06:48,  A haza az emlékeink 365 komment

2015. július 29. 06:48 Határátkelő

A haza az emlékeink

Lassan a végéhez közeledik a Magyarország és én pályázatra érkezett írások sora, ám ma még egy érdekes kérdéseket és szempontokat felvető poszt következik. Szerzője, Digger törzskommentelő, azt írja, hiába élhetőbb és adott nagyobb teret Anglia, haza nem lesz. Neki nem. Hogy a gyerekének lesz-e? Az más kérdés. (A képekért ezúttal is jár a köszönet.)

Szavazni ma is a poszt végén és a Facebookon lehet. 

petuniakkal.JPG

„Milyen egy magyar emigráns hazához való viszonya? Nagyon nehéz rá válaszolni. A haza fogalmát nehéz meghatározni. A szülőföld? Engem anyám szült.

Miért az ember egy olyan állapotát vesszük alapnak, ami egy kéthetes csipásmacskához hasonlatos? Miért nem a tudtára ébredés helyeként határozzuk meg a hazát?

Vagy a nagykorúvá válás időszakát is lehetne kiindulópontnak venni. Az én fiam hat évet élt Magyarországon. A tudatára ébredés korszaka mindenképpen Angliához kötődik. Ha ő itt fogja leélni az életét miért is kéne a szülőföldjét hazájának tekinteni?

A haza egy mítosz

Egy fogalom, ami lelkiismeret-furdalást ébreszt. Amiért őseink a vérüket ontották, amiről számtalan vers és monda szól. Most nagyon demagóg leszek, de megemlíteném azt az érdekességet, hogy akiket a legnagyobb hazafiaknak tartunk, azok többsége ágyban párnák között halt meg. Akiket pedig a vágóhídra küldtek a haza nevében, azokról kevés szó esik.

A haza egy behatárolt földdarab. Na és ha megszűnnek a határok? A texasi farmernak Texas a hazája vagy az USA? Ha átírják a határokat? Vannak, akiknek Jugoszlávia a hazája? Vagy Csehszlovákia? Megannyi kérdés.

Jelenleg jobban ismerem Londont, mint Kaposvárt. Mégis Kaposvárt a hazám részeként kell tekintenem, mert Magyarországon van. Semmit nem tudok Kaposvárról, mégis adott esetben az életemet kéne áldozni érte. Ha a misztikumot, a „nem térkép e táj” pátoszt lefejtjük a haza fogalmáról akkor mi marad? A közös nyelv? Ennek alapján az íreknek a hazája Anglia is, mert angolul beszélnek? Egy ír a legnagyobb sértésnek venné a feltételezést is.

A fent leírtak volt a materiális Diggeres kötözködős-kételkedő változata a haza fogalmának.

Mi a haza?

A haza az, amit a hazánknak hiszünk. A haza az emlékeink. Független attól, hogy hol születtünk, hol eszméltünk, hol lettünk nagykorúak. A haza az, hogy amikor nézünk ki az ereszkedő gép ablakán és valami jó érzés fog el. Amikor ülünk az autóban és csak nézünk kifelé az ablakon szótlanul.

duna_felulrol.jpg

Olvassuk a reklámtáblákat, nézzük az ismerős utcákat, épületeket, sajnálkozunk, hogy már megint lebontottak valamit, ami hozzánk tartozott, ami az életünk része volt. Érezzük, hogy otthon vagyunk, az emlékeink ide kötnek.

Nem a Túró Rudi, meg az abált szalonna hiányzik. Régen rossz, ha valaki a haza fogalmát ilyenekhez köti. A családdal, barátokkal találkozni, a „fél szavakból értjük egymást” hangulatot átélni, az emlékeket felidézni, abba a lakásba belépni amit saját kezűleg építettem.

csillar.jpg

Minden gyümölcsfára, amit magam ültettem, rácsodálkozni, hogy mekkorát nőtt. Leülni a konyhaasztalhoz és csak nézni kifelé a fejünkből. Érezni, hogy HAZA jöttünk. Minden ismerős és mégis más. Az idő nem áll meg.

Ideális esetben a haza egy születéstől holtig tartó életteret jelent. Magyarország képes megadni ezt az életteret. Minden adottsága megvan hozzá. Az életminőséget nem képes megadni. Ugyanis az életminőséget nem a haza adja. Nem Magyarország adja. Az életminőséget a benne élő emberek teremtik meg maguknak. Vagy nem.

Na, olyankor van az, hogy sokan azt mondják, egy életem van, azt nem akarom kínlódva leélni. Nem akarom, hogy a munkám értékét politikai percemberek sáskamódra habzsolják fel.

Az emigránsok, ha Magyarországról beszélnek, ha Magyarországot szidják, akkor nem a földet, a hazát szidják, hanem az ott kialakult helyzetet. Az egyén szempontjából teljesen mellékes, hogy kik tették ezt Magyarországgal, hogy kik a felelősök.

Az egyén a saját sorsáért felelős. Azért az egyszeri és megismételhetetlen sorsért, ami megadatott neki. Nem tehet semmit, hát továbbáll. Nem elfogyott a legelő, hanem elvitték a szénát a lova elől. Elmegy oda, ahol a lekaszált fű nagyobb részét meghagyják a lovának.

Amit fentebb megfogalmaztam a haza definíciójaként azok mind szép és jó dolgok, de a ló azoktól még gebe marad.

Ápol és eltakar

Az emigráns magyar dolgozni akar és látni a munkája eredményét. Márpedig a többség látja. A többség elégedett. Az elégedettség egy kellemes állapot.

Mi van azokkal, akik nem tudnak gyökeret ereszteni külföldön? Hazamennek, és a hazára hivatkoznak. Hogy „itt születtem, ez a hazám” meg „ez őseim földje” meg „leküzdhetetlen honvágyam volt”. Máris pozitívan jött ki a történetből és majdnem hős lett. A haza megvéd, oltalmaz, ápol és eltakar.

Negyvenhét évesen jöttem ki. Kenyerem javát ott ettem meg. Emlékeim legnagyobb része odaköt. Egy országváltás egy átlagember életében hatalmas törés. Senki se gondolja, hogy könnyű megtenni.

Volt egy pártfogoltam, akivel kiköltözése utolsó napjaiban emailt váltottam. Azt mondta, hogy mindent elintézett, mindenre felkészült, de napok óta sír. Azt válaszoltam neki, hogy majd öt év múlva, mikor az mondják neki, hogy neked könnyű ott kint akkor gondoljon ezekre a napokra. Mikor el kell indulni a bizonytalanba. Az ismeretlenbe. Hátrahagyni az emlékeket. A HAZÁT.

Ne gondolja senki, hogy nem tudtam volna elképzelni az életemet a magam által épített otthonban. Mindent megteremtettem a kényelmes élethez. Munka után kiültem a kertbe a lugas alá, és csak néztem a körülöttem zajló életet. 

Ahogy a cinegék hordták az eleséget fiókáiknak az odúkba, ahogy a madáritatóra feketerigók jártak inni ahogy az emberek mentek az utcán, a pirosló cseresznyéket a fán, a virágzó petúniákat.

Hiányzik mindez?

Mondhatnám, hogy igen. Hasonló dolgokat látok itt a Golders Hill parkban. Ha maradok, akkor mindazt a szépet nem láttam volna, amit itt.

Akkor ez az új hazám? Határozottan nem. Ez egy jobb életminőséget adó élettér. Ez az élettér nyugalmat és elégedettséget ad. Biztonságot és kiszámíthatóságot. Hazát majd a fiamnak ad. Aztán majd ő is eldönti egyszer, hogy jut-e elegendő széna a lovának vagy továbbáll a HAZÁJÁBÓL az élhető élettér felé.”

anglia_etterem.jpg

A moderálási alapelveket itt találod.

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr787662166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pamut 2015.07.30. 01:08:25

@kardio1: igen, én is félek kicsit hogy elkapatjuk a fiút :)

@kék madár: köztünk marad, beccsszó!!!

blackhairlady 2015.07.30. 01:08:47

@kardio1: Az a baj, hogy azt varjuk, vartuk, hogy majd a felnovo nemzedek jobba tesz mindent. Sajnos meg ehsebbek mint a tanito mestereik, meg tobbet akarnak szakitani a jobol.

pappito · http://pappito.com 2015.07.30. 01:31:48

@Chamroe: " tiltott önkényuralmi jelképet tettem ki az ablakomba (a harang fehéren, a csillag pirosan világított)."

hát a harang az mondjuk tényleg túlzás :)))

pappito · http://pappito.com 2015.07.30. 01:33:48

@diggerdriver: " Nincs ilyen hogy személyek meg hivatalok.
Egy komplett egészről van szó."

+1

pappito · http://pappito.com 2015.07.30. 01:38:33

@kék madár: " Ha birca hazudik miert kell tapintatosan azt velemenynek hivni es toleralni? "

valid kérdés

Shanarey 2015.07.30. 02:03:43

@kardio1:

Értem én mi is az a nem gyulladt állapot, de 4 hónap az négy hónap és amit linkeltem az a bizonyos önmagát műtő nyugdíjasnak is megvolt a jó oka arra amit tett, mert ha megáll a keringés a lábában, akkor mi van? Neki 3 hónappal későbbre volt az időpont.

Sajnos vannak egyéb rossz tapasztalataim ismerősök rokonok révén, ami a lényeg van sok ember az eü-n belül aki tojik az egészre, és van sok aki szívvel lélekkel teszi a dolgát, de ami nincs az a pénz és a megfelelő mennyiségű szakember na és infrastruktúra. S ebből következik az a két eset, amit linkeltem. A volt feleségem is eü-ben dolgozik, így sajnos információm a témában. Az is igaz hogy két éve nem voltam efféle helyen, de amikor utoljára volt szerencsém efféle helyen járni, na amit akkor és ott láttam, az is bicskanyitogató volt.

FutureFry 2015.07.30. 02:18:14

“... megemlíteném azt az érdekességet, hogy akiket a legnagyobb hazafiaknak tartunk, azok többsége ágyban párnák között halt meg.”

Említettem talán már:
“No dumb bastard ever won a war by going out and dying for his country. He won it by making some other dumb bastard die for his country.” ― George S. Patton

skye8 2015.07.30. 03:21:00

@LittleG (uk): nem ertem miert erzed hazatlannak magad de ez a te maganugyed. azt megjegyzem, nagy romanellenes lehetsz :)

Bredpitt Monika 2015.07.30. 04:49:53

@diggerdriver: Nem kotelezo megjelennem sehol.

Arra amit irtam, ugyis valaszolhatsz, hogy nem vagyok itt a mai posztnal (jo hulyen jott ki, hogy pont a te palyazati anyagod elott tettem fel, ez veletlen volt termeszetesen).

Minden nap olvasom a posztokat. A te maidra tetsziket nyomtam, mert meg ezutan a rengeteg poszt utan is tudtal valami ujat nyujtani ( mar en magam is unom ezt a temat pedig en is irtam egyet (negative szavazasi arannyal).

Eszternek mar elore gratulalok, mert ugy latom o lesz a nyertes a tobb, mint 2000 szavazataval.

Egy mondatodon viszont javitanek, hogy ne legyen az is ures frazis amitol jol fel is ment a pumpam, ezert sem jottem ma be, mert nem lett volna benne koszonet.

"Az egyén a saját sorsáért felelős. Azért az egyszeri és megismételhetetlen sorsért, ami megadatott neki. Nem tehet semmit, hát továbbáll."

A javitas: nem akar tenni semmit es tovabball. Ezzel nincs is bajom, ha valaki el akar menni barmilyen indokkal, akkor menjen is. En is elmentem, de nem azt mondogatom mindenkinek, hogy nem tehetek semmit. Ha 10millio ember mondja azt, hogy nem tehetek semmit, hat akkor nem is lesz semmi, az lesz, ami most van otthon. Es ez minden orszagra ervenyes. Mint ahogy le is irtad: az egyen a sajat sorsaert felelos.
Udv a bolcsek bolygojarol (ami nem letezik).

Bredpitt Monika 2015.07.30. 04:52:31

@Bredpitt Monika: Ja es meg valami. Azt szoktak mondani , hogy egy fecske nem csinal nyarat. Tevedes, de , csinalhat egy fecske is nyarat, sorolhatnank a neveket, rogton kezdenem Rosa Parks-sal.

Bredpitt Monika 2015.07.30. 04:56:10

@blackhair-lady: @P.Elliot: En is ugy voltam Steellel, hogy nem is akartam a kezembe venni, aztan korhazba kerultem egy nagyon brutalis fejfajassal es vagy ot konyvet kiolvastam. Pont erre volt akkor szuksegem. Ne kelljen gondolkodni a torteneten, kellemes elvezet volt, en is meglepodtem. Nem veletlenul adnak el annyit a konyveibol.

P. Elliot az oceanos megjegyzesert ezer mosolygos arc.

Bredpitt Monika 2015.07.30. 05:00:37

@kardio1: A mai napon te tartottad bennem a lelket, ne add fel!!!!

Kitartas. Van feny az alagut vegen (de hol az alagut vege?)

Bredpitt Monika 2015.07.30. 05:03:55

@TX7AW: kerdesem: meddig jutottal az Ulyssesben?
En angolul kezdtem el olvasni, mert itt megkaptam nagyon olcson a konyvet, de ha majd a dialektus reszekhez erek nem is fogok erteni belole semmit. Ennyire uncsi, hogy abbahagytad?

Bredpitt Monika 2015.07.30. 05:11:00

@Taxomükke (UK): @Zoole[uk]:
Szegyen gyalazat, de nekem Dozsa Gyorgyrol mindig ez a varosi legenda jut eszembe.

Egy videki iskolabol egy egesz busznyi gyerek erkezik egy budapesti szinhazba, hogy megnezzek a Dozsa Gyorgyrol szolo darabot. Elkesnek, mert defektjuk van az uton. Szep lassan a darab kozepen besunnyognak a sorok kozott a helyukre mikozben a szinpadon a Dozsat jatszo szinesz epp ahhoz a reszhez er ahol azt mondja> kestetek parasztok.

Mire a buszsofor felkiabal neki: kesett a kurva anyad, defektunk volt, te kocsog.

Bredpitt Monika 2015.07.30. 05:28:10

@kék madár: eleg jo sorozat ez neked, tegnap Moni leistenezett ma meg moyjo feltette rad a koronat. Meg egy jogar a kezedbe, es figyelned kell mit eszel a KFC-ben nehogy megmergezzenek :::)))

amikor ilyeneket olvasok akkor kerdezi meg lanyom: anya, mi van , min nevetsz?

Javitas, nem en isteneztem le Diggert, hanem egy olyan hosszaszolo ha jol emlekszem aki azt irta, hogy nem is olvassa a posztokat, cask a kommenteket. En Istent csak akkor emlegetem, ha nagyon merges vagyok.

kardio1 2015.07.30. 07:44:30

@kék madár: én is olvastam. Lelombozo :-(

kardio1 2015.07.30. 07:51:32

@Shanarey: továbbra sem értünk egyet. Ha sürgősségi ellátásra szorult, erre lett volna más megoldás, minthogy a saját életét veszélyeztesse. Megneztem, van Sürgősségi részleg Nagyatádon. Ott csinaltathatott volna a ho ultrahangot, hogy van-e trombózis. Egyébként ilyen felszínes verrogbol nem valószínű, hogy emboliat kapott volna. Azt gondolom, hogy a haziorvosa nem verte eléggé az asztalt a sürgős ellátásért.

Hari Seldon 2 2015.07.30. 08:42:50

@kardio1:
"A százalék is megvan még. Régen se csak pár százalék volt, most se. Viszont tényleg vannak nagyetvagyu ifjú titánok, na őket el kéne távolítani."

Nagy étvágyú titánok?
Szerinted mi Mészáros Lőrinc? Egy stróman.
Micsoda önbecsapás ez? Ez már az a szint, hogy "a másikok is loptak" - Persze. Önfelmentés.

Tudod, a régi oroszokat is így etették:
"Nem a cáratyuska a hibás, hanem a gonosz bojárok..."
"Nem az Orbán a hibás, hanem az Ifjú titánok..."

Meg lehet nézni az oroszországi politikai kultúrát ma is...
Meg lehet majd nézni a magyart 50 év múlva...

soad1221 2015.07.30. 08:47:16

@Chamroe: na ilyet én is ismerek, iskolában egy kb 30-35 körüli pár 2 pici gyerekkel, karácsonyi díszekkel teli minden terem, természetesen fehér, arany, és vörös csillagokkal... hát volt közöttük 5 ágú is, ez tény... és bizony reklamáltak, hogy önkényuralmi jelkép...
szóval igen, vannak buta emberek, ez nem kétséges...

Balt 2015.07.30. 09:18:16

@diggerdriver: Az nem, de azt asszem várhatjuk, amíg a magyar nívóhoz lassacskán lekonyul az angol (is).

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.30. 09:18:29

@kék madár:

"meg azt is, hogy nincs szegenyseg, munkanelkuliseg, senki nem ehezik, Orban nem lop, Magyarorszagon nincs korrupcio, a kozbeszerzeseken a legjobb ajanlettevo nyer"

Ennek a kétharmadát SOSEM mondtam, magyarul halandzsázol.

TX7AW 2015.07.30. 09:18:42

@Bredpitt Monika: Ulysses: Kb. 20 éve volt számomra kötelező olvasmány, úgyhogy csak arra emlékszem, hogy elkezdtem, aztán lapoztam, aztán többet lapoztam, aztán rájöttem, hogy történjen bármi, ezt nem nekem írták. :) Nem tudom megmondani, hol vesztettem el a fonalat. Viszont érdeklődve várom, hová fejlődik a te viszonyod a könyvvel. :)

Bogyó 2 2015.07.30. 09:38:49

@pappito: "Na ilyen országban szar élni."
Pontosan, De birca ezt sose érti meg. Hogy pont emiatt sem lehetséges a felzárkózás. Mert a legjobbak vannak a legjobb helyeken. Ezt ugyanis egy ember nem tudja megoldani. Még Orbán sem, meg Putyin sem. Ők csak a káoszhoz képest tudnak tetszelegni.

SzZoole 2015.07.30. 09:59:29

@kardio1: Tudom doki,jol emlekszem az altalanos iskolai tanulmanyaim soran tanult Dozsa fele parasztfelkelesre,csak arra reagaltam,hogy Ö sem parnak kozt elaludva tavozott az elok sorabol.

Bogyó 2 2015.07.30. 10:17:46

@létkoktél: Igazad van, ezek személyes tapasztalatok, amit viszont nagy hiba Magyarország kontra külföldi ország (ahol vagy) viszonyaként értelmezni. Egyrész kizártnak tartom, hogy Londonban nem lopnak, meg mindenki nagy egyetértésben él, mert ott szúrtak le katonát, ott robbantottak a metróban, nem itthon. Kicsit megint az az érzésem van, amit sok pesti ember külföldi de vidéki település előnyeinek a rácsodálkozásakor éreztem. Bent hagyhatod az autóban a kulcsot? Na ezért nem kell külföldre menni, számos magyar faluban ezt ugyanúgy megteszik az emberek nap mint nap, és a helyi rendőr se cseszegeti őket minden apróságért. Én faluban élve azokat az előnyöket nap mint nap élvezem, amiket te csak külföldön vélsz megtalálni, más kérdés, hogy munka, jó fizetés az a többség számára valóban nincs. A fiataljaink ezért mennek el, legalábbis vidékről. Mielőtt Magyarországról ír az ember azt is meg kellene ismerni és nem Budapesttel vagy Debrecennel azonosítani, mert az hogy Budapesten rosszabb a közbiztonság mint egy svéd kisvárosban, az ugyanolyan mint ahogyan Párizsban is rosszabb mint Alsószutykon, itthon.

Mészáros Laci 2015.07.30. 10:18:04

Ez nagyon szép írás, a határátkelő blogtól függetlenül, irodalmi értéke is van, egyszerűen örömmel olvastam.

Mészáros Laci 2015.07.30. 10:18:09

@pappito:

"na ilyen országban szar élni"

de hát mi tesszük ilyenné ezt az országot.
te meg én, a saját kezünkkel.
egy rossz szavunk nem lehet.
pont olyan lett az ország, mit mi magunk.

Bogyó 2 2015.07.30. 10:18:18

@Bogyó 2: Javítás: Mert nem a legjobbak vannak a legjobb helyeken.

Hari Seldon 2 2015.07.30. 10:33:26

@Bogyó 2:
"az ugyanolyan mint ahogyan Párizsban is rosszabb mint Alsószutykon, itthon."

Párizs nagyobb mint Magyarország (lakosságilag).
Természetes, hogy úgy kell nézni azt is, hogy van olyan része mint Alsószutyok,meg van olyan mint a Rózsadomb.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.30. 10:54:34

@Bogyó 2:

De, megértem, csak nem értek egyet vele. Szerintem ez pont fordítva van.

kardio1 2015.07.30. 12:22:45

@Hari Seldon 2: az ifjú titán nem korban fiatalt jelent a kommentemben, hanem későn érkezőt. Kinek a stromanja ML?
Én nem mentettem fel ezzel OV-t. Mert a megfelelő embereket neki kellene tudni kiválasztani. Nagyon nem jó személyeskedő. És ez olyan hiba, aminek a levét ő issza meg politikai szinten. Magyarország nem lesz orosz stílusú sohasem. Mindig valahol kelet és nyugat között lesz.

geeeteee 2015.07.30. 12:24:03

Nem szeretem a szóísmétléseket. Ha az a szó ráadásul ízléstelen is, akkor főleg nem. Honnan ez az élettér? Ebben a posztban is, több hozzászólásban is. Rehabilitálva lett? Még egy természetfilmben is valahogy idegennek hangzik, felkapom rá a fejem.
"Akkor ez az új hazám? Határozottan nem. Ez egy jobb életszinvonalat nyújtó ország. Ez a hely nyugalmat és elégedettséget ad. Biztonságot és kiszámíthatóságot. Hazát majd a fiamnak ad. Aztán majd ő is eldönti egyszer, hogy jut-e elegendő széna a lovának vagy továbbáll a HAZÁJÁBÓL az élhető másik felé.” Szebb-e?

Ettől eltekintve OK, értem digger gondolatait.

kardio1 2015.07.30. 12:24:41

@Hari Seldon 2: Párizs hiába nagyobb Pestnel, nem Magyarországgal kell egybevetni. A legjobb negyede sem olyan biztonságos, mint mondjuk egy breton falu.

jewel79bp 2015.07.30. 12:32:27

@geeeteee: nem
hiszem, hogy a hozzászólók többsége értené, mi a baj az élettér (lebensraum) szóval... :(
szóval igen, azért lesz rehabilitálva, mert emlékezni nem emlékeznek, történelemórán meg kimaradt.

Hari Seldon 2 2015.07.30. 12:47:55

@kardio1:
Hányszor hallottam, fideszesektől, hogy sajnos Orbán nem jó emberismerő..."
A fenét nem. Pontosan hogy az. Ez megint az önfelmentés eszköze. Mondom, mint a régicáratyuskák idejében. - Lásd: "a cár jót akar, de rossz emberekkel veszi körbe magát..."
Pont olyan embereket választ ki, aki olyan mint ő maga. (Embert barátjáról...)
tudja, hogy ki zsarolható, ki irányítható.

Mászáros Lőrinc, meg az ő strómanja. Falubeli, a stadion-szomszédja. Gondolod, Mészáros Lőrinc, szabadon rendelkezik a páholytársa engedélye nélkül bármi felett? Nem lehetsz ennyire naiv.

kardio1 2015.07.30. 12:59:59

@Hari Seldon 2: ebben nem értünk egyet. Nem ez az első alkalom, nem is az utolsó.
Mit akarsz mondani a páholytars szóval ? Ha nem szereted a szabadkőműveseket, akkor nem jó országba jöttél. Itt vannak baloldalhoz, meg vannak jobboldalhoz köthető páholyok. Mindig ott vannak a tűz körül.
Vagy a francia szabadkőművesseg nem zavar ? :-P
Egyébként a szabadkőművesseg és a református egyház nem kompatibilisek...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.30. 13:01:52

@geeeteee:
Az élettérnek itt jelentése van.
Nem AZ a jelentése.

LittleG (uk) 2015.07.30. 13:29:47

@adg: várjál, én olyan meleg országra gondoltam, ami még rajta van a térképen :)

Konkrétan Spanyolországra, és a múltkori Barcelonás posztban írtak erről részletesen, a zsebtolajokról, és akkor jutott eszembe, hogy jé, tényleg, már nem szorongatom a táskám magamhoz a buszon... (otthon sem ártott, anyósomét úgy lopták el, hogy letette egy székre, majd arrébb lépett jegyet lyukasztani, kisebbségi gyerek felkapta, leugrott vele, mert még a megállóban voltak...)

LittleG (uk) 2015.07.30. 13:30:45

@LittleG (uk): és nem retikül volt, hanem kirándulóhátizsák vízzel meg szendvicsekkel benne...

LittleG (uk) 2015.07.30. 13:33:59

@skye8: nem baj hogy nem érted, de nem vagyok románellenes. Van pár sérelmem, de főleg individuálisak (konkrét személyek bántottak a magyarságom miatt, amit megbocsátottak volna, ha úgy beszélek románul, hogy ne lehessen rájönni, hogy magyar vagyok), de összességében a román kultúrában és népben sok érték van és örülök, hogy onnan is csipegettem fel ezt-azt.

Ennek semmi köze ahhoz, hogy a haza, ahogy az én képzetemben él, nekem olyanom nincs.

adg 2015.07.30. 13:48:50

@LittleG (uk): "én olyan meleg országra gondoltam, ami még rajta van a térképen"

Mirol beszelsz? Konkretan a kozepen van. :D

http://i.ebayimg.com/05/!BeD3w2Q!Wk~$(KGrHqIH-E!ErfPg8M,1BK7tJm1EUw~~_3.JPG

Hari Seldon 2 2015.07.30. 16:15:33

@kardio1:
"Mit akarsz mondani a páholytars szóval"
Én a stadionbeli páholytársra gondoltam...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.30. 16:44:33

@diggerdriver: Vagy ha történt is, az körbe-körbe, esetleg egy helyben topogva volt...Mint az egyik Pof@-kiállításon a plakát: a kormány első 100 napja, és egy helyben topogó nyomok a hóban...Csak lassan már nem 100 nap, hanem 25+ év...

tsabus UAE 2015.07.30. 18:21:26

@kardio1: Anyósom 3 hónapot várt kolonoszkópiára, hogy mintát vegyenek egy polipból. Most megvolt, de az orvos szerint elveszett a minta a "processz" közben. Visszarendelte szeptemberre, hogy majd akkor kap új időpontot, tehát decemberben számítson egy ismétlésre. Volt már neki vastagbél-daganata, ezért számítani lehet egy újabbra.
Ez mindent elmond az egészségügyről odahaza. Az meg a magyar kormányról, hogy az EÜ-ből hiányzó pénzt mikre költik.
Sajnos, ha magyar politikáról van szó, akkor a mostani kormányt támogató véleményeket nem politikai elköteleződésnek, hanem jellemhibának tartom. Ez van...

Taxomükke (UK) 2015.07.30. 18:35:36

@pamut: A "nemzeti" oldal, tudod...
Lófaszt nemzetiek, talán inkább nemzetárulók.

kék madár 2015.07.30. 18:53:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: erdekes, pedig milyen buszken szoktad ezeket hangoztatni. De ha csak a mai posztnal maradunk, Putinrol irott aranykopeseidet izekre szedjuk?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.30. 18:54:13

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: "aki az elszívott cigarettát nem dobja el azonnal a földre, az nem számít embernek."

Asztakurva.És még te beszélsz rideg, atomizált robot világról...
Elárulom, itt a svédeknél senkinek se kell eldobnia cigarettacsikket, illetve ha nem dob el semmit, akkor is bárkit emberszámba vesznek.Rettenetes, embertelen Bulgária...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.30. 18:57:36

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Viszont az önkéntes szemétszedésért kalaplengetés.És is gondolkodtam ilyenen, de nem kezdtem el, mondván pont azért, mert nem akarok feltűnősködni, meg egyedül álljon neki a kis rücskösöm a más szemetének.Ha jöttek volna még, akkor viszont beálltam volna.Sajnos itt is egyre jobban terjed ez a paraszt szokás, hogy ami nem kell már, azt eldobáljuk, ahol épp vagyunk.Erdőben, vízparton, állatkertben, semmi sem szent...:-(

LittleG (uk) 2015.07.30. 19:51:33

@adg: :)) na persze, attól függ, honnan nézed :P

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.30. 19:58:01

@Chamroe: "hogy kár, hogy nem úszkáltak cápák a magzatvizében..."

Bróhaha, köszönöm, ezt mától én mondtam...
:-)))

kék madár 2015.07.30. 20:29:38

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ugye nem baj, ha nem toltok veled el orakat.
Beszelgessunk csak a mai hozzaszolasaidrol?
Barmelyik nap osszehozol annyi hulyeseget, hogy orakig lehetne tole nyusziteni.

kardio1 2015.07.30. 21:07:32

@kék madár: na mi van? Csak tőle várod el a linkeket, te magad nem csatolod őket ? :-P

kardio1 2015.07.30. 21:17:43

@tsabus [UK]: hát ez nem szép:-( Hogyhogy elveszett a minta ?
Az utolsó bekezdeshez: akkor én felig-meddig jellemhibas vagyok :-)
Mégis milyen megoldást javasolsz?
Rendben, vessük el a Fideszt. Marad a Jobbik, DK, MSZP meg az LMP mondjuk. Melyiket válasszuk helyette ? Vagy cseréljük le a szavazókat? Ki döntsön helyettük? És ez utóbbi esetben hol marad a szent többségi, liberális demokrácia? Én nem tudok jó megoldást. De itt is úgy vagyok vele, hogy a 2017-ig elnokvalasztason így fogok szavazni, hogy nincs tökéletes jelölt, a nekem leginkább megfelelőt fogom választani.

kék madár 2015.07.30. 21:19:07

@kardio1: ez azert van, mert birca ervekre linkekre, bizonyitekora nem valaszol, hanem sunyin eltunik. Ezt eljatszotta velem legalabb 30-szor. Ezek utan nem fogok orakat eltolteni a HA posztjainak turasaval.

kék madár 2015.07.30. 21:21:36

@kardio1: de peldanak felhoztam, hogy beszeljuk meg Putyinnal kapcsolatos allitasainak valosagtartalmat, arra nem is reagalt.

kardio1 2015.07.30. 21:35:19

@kék madár: magyarázat mindig van :-)

kardio1 2015.07.30. 21:37:34

@kék madár: tény, hogy sokkal pozitívabban látja Putyint, mint bárki más, de ezt valószínűleg ő is elismeri.

Fajankó 2015.07.30. 21:47:20

@Herr Géza:
" pszichés alapú pótcselekvés "
ajjaj...

Fajankó 2015.07.30. 21:47:20

@Beth A.: csak simán fideszes voltál?

Fajankó 2015.07.30. 21:47:20

@G@mojyo:

"En egy masmilyen ember vagyok."
Én is.......

Fajankó 2015.07.30. 21:50:02

@kardio1: nem vagy te elég vonalas ide :)

kék madár 2015.07.30. 22:19:52

@kardio1: "tény, hogy sokkal pozitívabban látja Putyint"
en nem a pozitiv szot hasznalnam. Negativ elojelo dolgokat pozitivnak latni nem tartok vitara erdemesnek

"magyarázat mindig van :-)"
ha ezen mulik, hogy ne toltsek el ket orat HA postok bongeszesevel; "ja".

kardio1 2015.07.30. 22:43:26

@kék madár: akkor miért várod el mástól, hogy két órát töltsön linkek keresesevel, hogy elhidd, amit állít? Nem vagy következetes.
Putyin neked negatív, maxnak pozitív. Nekem magyarként, vagy, ha úgy tetszik, franciakent is negatív, de értem, miért pozitív az oroszoknak.

kardio1 2015.07.30. 22:45:41

@diggerdriver: következetes, orosz érdekeket védő ember. A magyarok érdeke más. Továbbá KGB-s volt. Ahogy Gyurcsánybol se lett demokrata, belőle se.

kék madár 2015.07.30. 22:53:44

@kardio1: " akkor miért várod el mástól, hogy két órát töltsön linkek keresesevel, hogy elhidd, amit állít? Nem vagy következetes."

Ki varta el, hogy o ket orat toltson el egy link keresesevel???? Ezt hol irtam?????
ez egy qrva nagy csusztatas volt ezt te is tudod. Mas kategoria bebofogni egy birca fele baromsagot es arra linket hozni, mint nekem tobb tizezer hozzaszolasbol kikeresni birca hozzaszolasait.
Mint talan tudod, az elsore ott van a Google (tehat rakeresek, hogy a magyar munkanelkulisegi statisztika) = 20mp, mig nekem kikeresni, hogy mit allitott az minden egyes cikkben az minden cikkre klikkeles, osszes hozzaszolas megjelenitese, Ctrl+F, kereses, komment olvasasa, stb.

Szerintem ne "beszelgessunk" egymassal mostantol, koszi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.07.30. 23:01:08

@kardio1:
Nem a magyarok érdeke volt a kérdés.
Jó politikus Putyin? Mivel következetes orosz érdekeket védő ember így igen a válasz. Semmit nem számít mi volt előtte.
Nem vagyok meggyőződve hogy az orosz nép demokráciát akar.
Putyin népszerűségét nézve inkább nem.
Akkor mi a probléma?

kardio1 2015.07.30. 23:03:51

@kék madár: ahogy gondolod. Mindenesetre én nem csúsztattam: Max linket kért tőled, nem írtál, mondván, hogy nem fogsz ezzel órákat tölteni. Én csak annyit jegyeztem meg, hogy ha linkekkel kell számodra igazolnia a mondandojat, akkor úgy fair, ha kéri, te is megteszed. Tény, hogy sokszor nem igazolható, amit állít, de én nem erről írtam neked.
Te San Diegoban laksz? Nekem másfelé vannak rokonaim, ismerőseim , hihetetlen, milyen sokszínű Amerika. A kisvárosi Amerika egész más, mint a nagyvárosi. Te is így tapasztalod?

kardio1 2015.07.30. 23:05:36

@diggerdriver: ezt mondom én is: nekik pont ő kell. Nekem nem igazán, de ez más kérdés.

kék madár 2015.07.30. 23:32:05

@kardio1:
akkor ertelmezesi, olvasasi problemaba futottunk:

" akkor miért várod el mástól, hogy két órát töltsön linkek keresesevel, hogy elhidd, amit állít?"

ezt en mikor hol vartam el kitol?

De leegyszerusitem a kerdest: birca legsulyosabb nezetevel kapcsolatban: rendszeresen lebetegezi, aberraltozza a homeszexualisokat. Szamomra ez egy kozepkori, tajekozatlan es %^^&@ hozzaallas es nem tudom toleralni, es ettol kezdve masrol alkotott velemenyet sem. Nyilvan sarkitok, hogy leegszerusitsem a kis rasszista/konzervativ/libsi emberhatarozo hasznalatat. Es erre azert nem keresek linket, mert ha o megjelenik ezt nyilvan meg fogja erositeni, hiszen mas blogokban ez hetente elsuti. Ha esetleg viszont letagadja, akkor valoban ra fogok keresni, es azzal marha nagy ongolt fog loni (lehet, hogy csak eddig jutsz majd el az olvasasban, mert te is betegnek tartod a homoszexualisokat, annal egyszerubb)

Ugyanezt tudom mondani Putinrol is: aki Putint elteti az egy hitleri kaliberu szornyeteget eltet, es aki szerint demokratikusan valasztottak meg, es az amit csinal az orosz atlagembernek jo, az vagy hulye vagy hazudik. Azokat az orosz anyakat kene errol kerdezni elso korben, akiknek a fia meghalt Ukrajnaban az orosz hadseregben Ukrajna ellen, es a holtesttet se lathatja, el se temetheti mert akkor meg neki is baja esik.
Abban a haboruban, amihez Putin szerint az oroszoknak semmi koze, ahova persze o tolja be az agyutozbe ezeket a szerencsetleneket.

Tehat ez nem nezopont kerdese, Putin egyszeruen egy tomeggyilkos. Nem tudjuk ezt semmere se maszirozni, mert Ukrajna lerombolasa semmilyen nemes celt nem szolgal. Amit csinal az egy embernek jo: neki. Erre en az internetrol tudok neked linkeket hozni, ha kersz.

Es meg egyszer: nem azert nem keresek az o beszolasaira, mert lusta vagyok, vagy felek, hogy nem talalnek. Hanem mert tok felesleges, akar hany linket hoztam egyre se reagalt. Tehat nem jatszom azt, hogy en egy allitasomat komolyan veszem, ervelek, o meg ket napra eltunik es utana megint kitantorgozik egyet, mintha mi sem tortent volna.

kardio1 2015.07.30. 23:51:03

@kék madár: a másik kérdésemre nem válaszoltál, pedig tényleg érdekelne, hogy Amerikában élve hogy látod. Azért vannak olyan témák, amelyekről tudnánk beszélgetni.
Putyin ukrajnai beavatkozása nekem is tulvan azon, amit el tudnék fogadni. De abban továbbra sem értünk egyet, hogy lehet-e valamit kezdeni azzal, hogy az oroszoknak ő kell. Azt sem gondolom, hogy az egész ukrán sztoriban az amerikaiak ártatlan kívülállók lennének. A háttérben valószínűleg befolyasi övezetek miatti küzdelem zajlik. Sajnos az ukránok másodlagosak...
A homoszexualitást illetoen: nem helyeslem, de a homoszexuális embereket nem ez alapján ítélem meg. A homoszexualitás szerintem nem egy okra visszavezetheto jelenség. Ha gondolod, beszélgetésünk erről bővebben is, de nem vagyok arról meggyőződve, hogy kíváncsi vagy a véleményemre :-)

kék madár 2015.07.31. 00:04:08

@kardio1: ja bocs, azt hittem valami ironikus/beugratos kerdes volt.
annyira szerteagazo kerdes, hogy nehez valaszolni ra. A szomoru az. hogy az amerikai kisvarosok lepukkantak, lezullottek, a nagyvarosok altalaban viragzanak, es nincs egy normalis atmenet. En egy ideje elszigetelt eletet elek es ugy erzem, fogalmam sincs Amerika 99%-arol ezert hasznalhato velemenyem sincs. Ahol elek, az a legkevesbe sem reprezentativ: egy lepukkant kisvaros sok gazdag befektetovel, uresen allo hazakkal es yachtokkal

Tolem G.W.Bush-t meg Obamat is letomeggyilkosozhatjuk, sosem vedtem az amerikai kulpolitikat.

©________ 2015.07.31. 00:53:01

@Fajankó: jajde kis joindulatu vagy 73 kommenttel a multadban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 08:19:54

@kék madár:

Ne csúsztass. hanem adj példákat alaptalan állításaidra, Mivel azonban te is tudod, hogy nem igaz, amit írtál, most ezzel a módszerrel próbálsz menekülni. Ügyes próbálkozás, de nálam ez nem működik.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 08:21:04

@kék madár:

"Barmelyik nap osszehozol annyi hulyeseget, hogy orakig lehetne tole nyusziteni."

Ha ez így van, pár perc alatt képes leszel bizonyítani állításaidat.

Lássuk csak mit mondtál:
- nincs munkanelkuliseg,
- Orban nem lop,
- Magyarorszagon nincs korrupcio,
- a kozbeszerzeseken a legjobb ajanlettevo nyer.

Szóval mivel szerinted ezeket minden nap mondogatom, 2 perc alatt fogsz találni tőlem idézetet.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 08:21:41

@kék madár:

Mindig válaszolok. Oké, néha értelmetlenségekre valóban nem, de ilyen esetben a nemválasz is válasz. A másik: te VIP-hozzászóló vagy, neked minden válaszod megjelenik, nekem meg nem. Azaz megeshet, hogy egy-egy válaszom törlődött a moderátor által, de ez nem hiszem, hogy az én felelősségem lenne.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.31. 08:21:52

@kék madár:

Csúsztatás ismét: te olyan állításokat adtál a számba, melye közül egy se volt kapcsolatban Putyinnal.

kék madár 2015.07.31. 08:54:55

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: jovoben ha eppen olvaslak es alaptalan dolgokat allitasz, meg fogom jegyezni. (Persze valaszt nem varok ra :)
A korabbi posztokat meg nem kezdem el turni.
now back to my life...

Chamroe 2015.07.31. 09:11:49

@geegee: Másik kedvencem: "Álljon a hátadba egy nagybőgő, és a kolera pengesse!" :D

tsabus UAE 2015.07.31. 12:40:14

@kardio1: A minták (2) még megvoltak, mikor lecsípték őket, de mire kihúzták az eszközt, nem voltak meg. Nem értem...
Azért helyezkedtem ilyen szélsőséges álláspontra a magyar politikával kapcsolatban, mert a most kormányzó párt átlépett egy határt. Előtte még sok mindent lehetett mondani a politikára és a politikusokról (jót szinte alig), de az, amit akkor mondtunk, ma már csak stikli kategória. Színvonalban már akkor is valami mélytengeri hegyvonulat szintjén voltak, de 2010-ben a kormány beleugrott innét a Mariana árokba. Azóta felhalmoztak egy csomó dolgot a döntéseikkel/nyilatkozataikkal, amiért jóérzésű, gondolkodó és empatikus emberi lény csak hátat fordíthat nekik. Ez már régen nem arról szól, hogy melyik oldalon állnak (állnak valamelyiken ?), vagy volt-e jó intézkedésük (volt ?).
Sokan mondják, hogy össze kellene fogni és tenni ellene. Szerintem nem szervezkedni kellene ellenük, hanem szakítani azzal a logikával, mely szerint "nekem jobb lett, ezért rájuk szavazok", vagy "csak a kommunisták ne". Nagyon szerencsés az, akinek nincs olyan rokona, ismerőse, akivel valamilyen módon (többnyire aljas, hazug és álszent módon) nem toltak ki. Érzéketlennek, vagy tudatlannak és tájékozatlannak kell lennie annak, aki nem látja, mi folyik a környezetében és nagyon sokan mennyire lecsúsztak.
Szerintem, az erkölcsi romlás teteje, ha ezeket a módszereket, melyekkel a fenti "eredményeket" elérték, konzerválni akarja valaki a magyar államaparátusban.
Írom a fentieket úgy, hogy nem vagyok Magyarországon és amig otthon voltam, addig se nagyon voltak komoly anyagi gondjaim. A környezetem alatt viszont (barátok, ismerősök, rokonok), mintha egy csapóajtót nyitottak volna ki, szélsebesen csúsznak lefelé. A munkahely megszűnése triviális dolog, hisz mindenütt előfordul, ezért őket ne is számoljuk. De ott van az, akinek a cége nem fizetett eleget a megfelelő zsebbe és soha többé nem kapott rendes megrendelést. Vagy akinek 30-40% jövedelmét vették el a trafiktörvénnyel. Még egy koncepciós per is akadt, amiről viszont nem írhatok részleteket, csak annyit, hogy eddig jónéhány ügyvéd és egy bíró is nonszensznek nevezte a gyanusitást, mégis folyamatban van még.
Mennyi pénzt kell kapjak, hogy ezek után azt mondjam, nekem jobb a Fidesz, mert jobban élek ? Hogy néznék a tükörbe és a barátaim szemébe ?
A megoldás ? Bojkott a választásokon és akkor senki nem nevezheti magát legitimnek és ki kell izzadjanak egy elfogadható, új utat. Vagy pedig egy nagyon nem demokratikus út, pl. katonai puccs, vagy forradalom. Mivel az utóbbi is elég rossz bizonyítványt állítana ki rólunk, marad az előbbi.
Ha pedig mégis marad minden a régiben, akkor könyveljük el, hogy ezt érdemlik a Kárpát medence lakói.
...és ezzel máris elkönyveltem magam kívülállónak. Olyannak, akinek az esetében a "haza" szó új jelentést kapott. Valószínűleg, nálam ezek a "virrasztás" utolsó órái, mikor sírva és átkozódva fájlalom az elhunyt elvesztését. Aztán - érzem - hamarosan már nem fog érdekelni
Bocsánat a politizálásért ! Itt be is fejezem.

Fajankó 2015.08.01. 08:39:25

@diggerdriver: "Semmit nem számít mi volt előtte."
Neked.

Fajankó 2015.08.01. 08:39:43

@Beth A.: Rosszindulatunak inkabb a "veresszaju" kifejezest talalom.

Badeni_lakos 2015.08.02. 01:28:23

Hát igen, kemény az élet, keményebb mint 10, vagy 15 éve volt.

én itthon azt látom, h egyre inkább tudatosan önérdekkövetőek az emberek, és nem lelkiznek.

plusz ezt a menekült mizéria az elmúlt egy évben! Tudod ahogy látod a Nyugati előtt a lépcsőn ücsörögnek ezek a vegyes népek, onnan ismerszik meg, h menekültek, h SOHA nem néznek a szemedbe!!! Mindig csak az épületeket, vagy a fákat nézik, de SOHA nem néz a szemedbe, nehogy eláruljon valamit is magáról. (és van pénzük!) és mennek mennek nyugatra!! Ott meg terhelik le az ellátórendszereket.
Nagyon brutál!

Diggernek (a szerzőnek): hogy is mondjam... emocionálisan is lehet tudatosnak lenni. Mert itthon hallod, eléggé farkastörvények vannak. Alig érdekel valakit a "haza" mint ősi otthon, vagy ilyesmi. Tojnak rá. Sajnos a közösségek is eléggé széthullóban vannak. Mindez szerintem az általános kiábrándultságra vezethető vissza.

kardio1 2015.08.02. 15:00:37

@tsabus [UK]: Veled ellentétben nekem alap, hogy csak a kommunistákat ne. Ez még akkor is így van, ha én is tudom, hogy hajdani párttagok mindenütt ott vannak. A rendszer működtetői azért javarészt az MSZP-sek és a DK-sok között vannak ma is. Sajnos nem volt tabula rasa 89-ben...

kék madár 2015.08.02. 20:00:59

@kardio1: mi a kulonbseg egy kommunista es pl. egy Lazar vagy egy Szijarto kozott? Komolyan erdekel.

Badeni_lakos 2015.08.03. 14:57:58

@kék madár: +1
valóban semmi különbség nincsen, mivel tőlük tanulták el... de ez egy végeláthatatlan téma. (plusz a "dzsungel törvénye" is közbejátszik. földrajzilag értve, h mely keleti országokhoz vagyunk közelebb stb. stb. mivel minden számít. minden behatás.)

kardio1 2015.08.03. 23:40:12

@kék madár: a háború utáni Németországban a náci párt tagjai tuleltek és ilyen vagy olyan posztra is eljuthattak. De a rendszer vezetői és működtetői nem kaptak vezetői posztot, inkább börtönbe kerültek vagy kivegeztek őket. Semmiképp se léptek fel a demokrácia felkent bajnokaikent.
Lázár vagy Szijarto szimpla ujgazdagok, különösebb erkölcsi skrupulus nélkül. Gyf ugyanez, de közben demokráciáról meg egyenlosegrol papol. Ő, aki annak idején bagoert privatizált Apró Piroska pénzéből...

kék madár 2015.08.04. 00:21:41

@kardio1: en ezt kicsit mashogy latom:
a szocialistak rendkivul arrogans, magukat kivaltsagosnak gondolo es imkompetens gyulekezet - ahogy ez szepen atmentodott a dzsentrikorszakbol. Egyetlen erteket kepesek tisztelni ez pedig azok irott es iratlan szabalyok amik valamennyire fenntarthatova teszik a rendszert: van aki elegge meggazdagszik, es van aki kicsit, de azert valami ertelmes hasznalhato dolog is elkeszul: mondjuk a 100 kilometer utbol 45. Ebben a rendszerben biztositott, hogy az utodok is jol jarjanak, es szo szerint legyen ut amin be tudnak meg jonni a hivatalba
Ezzel szemben a mostani FIDESZ-esek elitet mar a rendszer se tisztelik, uj rendszert epitettek ki, amiben nagyjabol mindent azonnal le akarnak nyulni, kb ugy mint egy tolvajbanda ami percek alatt darabokra szed egy autot a sivatag kozepen. Amivel aztan mar nem lehet eljutni sehova. Ennek az anyagi kara nyilvanvalo, de ami meg sulyosabb az az erkolcsi kar, amit a kommunistak nem okoztak senkinek (veluk csak azt kellett lenyelni, hogy egy nalad lustabb hulyebb ember a fonokod, mig a FIDESZnel azt, hogy emellett ki is rug meg is alaz, es meg is tilt egy halom dolgot amivel a szabadsagodba tipor). Mintha a FIDESZ ezt meg kulon elvezne is, kenye kedvere szivatja az embereket. Eddig azt hittem, hogy a magyarokkal ilyen messzire nem lehet elmenni. Ha a FIDESZ javara lehet irni, es szamit, hogy nincsenek buneik a 90-es evek elott, tegyuk azt, de ez engem nem vigasztal.

kardio1 2015.08.04. 18:37:24

@kék madár: igen, másképp látod. Én úgy gondolom, hogy 89 után meglett volna a lehetőség egy új társadalmi rend kialakitasara, de a nehézségek elől az emberek a Horn Gyula által kínált latszatbiztonsagba akartak visszamenekulni. Imkompetenciajukat látva a Fidesz által hirdetett polgári társadalomra voksoltak 98-ban. Ez a menyasszony se tetszett, jöjjön az áldozatok nélkül hirdetett Medgyessy-fele jóléti rendszerváltás. A Fidesz 2006-ra még nem, de 2010-re megtanulta, mire buknak az emberek. És ez sajnos tényleg más, mint a 98-as polgári társadalom, ebben maximálisan egyetértünk. Abban már kevésbé, hogy mit látunk pozitívnak a kommunisták, meg a Fidesz kormanyzasaban, hogy találunk-e benne egyáltalán pozitívumot.
Az meg nem baj, ha nem látunk mindent egyformán, ettől csak színesebb a világ :-)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása