oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. július 19. 06:48,  Dögszagú XX. századi ítélet 173 komment

2015. július 19. 06:48 Határátkelő

Dögszagú XX. századi ítélet

Határátkelőként az ember egyszerre ki- és bevándorló (ez ugye csak nézőpont kérdése), így aztán előfordul, hogy mindkét oldalról megkapja a magáét. Mint az egyik mai ajánlóban is olvasható, kicsit mintha késne a vágyott XXI. század (vagy talán ez maga lenne az? – de ezt már én teszem hozzá). A másik mai történet kicsit filozofikusabb, és azt járja körül, vajon önmagunk keresése, és az állandó nyugtalanság mennyire örökletes dolog. Végül kis lazításképp azt is megnézzük, mit esznek az ausztrálok.

feri_foto_ferivilaggamegy_blogspot_nl.jpg(fotó: ferivilaggamegy.blogspot.nl)

Kezdjük tehát Ferivel, aki a blogján (melyben világgá megy) arról ír, gyerekként mennyire nem értette az országhatárokat, mennyire meg akart tapasztalni mindent, amit csak lehet. Ennek érdekében szorgalmasan tanult és dolgozott, mert otthon ezt kapta útravalóul.

„Most, hogy két és fél éve Hollandiában élek, a gondolat beigazolódni látszik: szorgos munkával és kitartással (meg rendszeres reality check-kel) az ember gyereke igenis elérheti a céljait. Én legalábbis úgy látom, hogy az életem (magamhoz képest) sikeres, amire büszke lehetek.

Az a baj, hogy így látni csupán egy személyes döntés.

A világ hangosabbik része sajnos Ferit, a ki- és bevándorlót látja. Kivándorlóként bizonyos ismerőseim a következőket gondolták (gondolják?) rólam: gyökértelen, önmaga elől menekülő, önző és egoista, gyáva, a könnyebbik utat választó, szánalmasan naiv, áruló.

Bevándorlóként jóval egyszerűbb a lista, mivel egyetlen kifejezésből áll (bár ez egy elég komplex gyűjtőfogalom): keleti blokkos (magyarul: hazug, csaló, ingyenélő, iskolázatlan, kulturálatlan, gyanús).

Hangsúlyozom, hogy ezek nem általános vélemények, az ismerőseim többsége egyáltalán nem így gondolja, de ezzel együtt mindez egy létező, jól hallható, dögszagúan XX. századi ítélet. (...)

Nem tudom, hol késik az a XXI. század, amiről én álmodozom, de néha az az érzésem, hogy az idő visszafelé halad. Magyarország vasfüggönyt emel, Nyugat-Európában a HR szerint fontosabb a származás, mint a szakmai felkészültség, és az új Nintendo DS-be hosszabb szünet után ismét beépítették a régiókódolást. Kicsit félek, hogy mikor jutunk el újra a cenzúrázott irodalomig és a szamizdatokig, de őszintén szólva nem csodálkoznék nagyon, ha ez megelőzné a zombi apokalipszist.”

A teljes posztot a Feri világgá megy blogon olvashatjátok el, ide kattintva.

Állandó vágyódásban

A mai második ajánlóban egy új blog mutatkozik be, a Szerelem Salvadorban. Fontos az elején tisztázni, hogy ez a Salvador nem az a Salvador, ez Brazíliában van, Bahia állam több mint kétmillió lakosú székhelye. Ide költözött ki nem is olyan régen a blog szerzője, lássuk, milyen gondolatok foglalkoztatják pár hét után!

salvador_foto_szerelemsalvadorban_wordpress_com.jpg(fotó: szerelemsalvadorban.wordpress.com)

„Egy hónapja vagyok Salvadorban. Az utóbbi másfél hétben elkezdtem az eddigi szemlélődő álláspontom, védekezőre, vágyódóra cserélni. Tudtam, pontosan felismertem ezt a saját életemmel való elégedetlenség érzését, hogy semmi nem jó eléggé, ahogy elkezdek ugyanazzal a sóvárgással a barátaimra, a magyar emberekre, vagy az egy-két hónappal, évvel ezelőtti önmagamra visszatekinteni, és egyre kényelmetlenebbül érezni magam a bőrömben.

Mit keresek én ilyen messze, és miért nem találom a ritmusom? Hol van a helyem, az óriási Bahia kókuszfás árnyékában, a mindig makacsul tomboló tenger giccses partján vagy itt, amit most otthonomnak nevezek, az Óceán úton fekvő ötvennégyzetméternyi kékfalú mindig napos lakásban?

Gondolkozom, mások talán pont ezt az életet irigyelnék el tőlem, hogy én most itt a negyven fokban, a teljes kényelemben, a szerelem, meg a napfürdő, meg a trópusi gyümölcsök, meg az egzotikus környezet, mi kell még vajon a boldogsághoz, dördül el a klisé megannyi fejben és az enyémben is.

Valóban, mindent itt van, tálcán, ahogy mondani szokás és én mégis nyugtalanul forgolódom éjszakánként az ágyban hosszú napok óta, a mamával, a papával pörölve, zokogok is néha, és vizesen ébredek, félve és önmagam nagyon féltve.

Ijesztő arra gondolni, hogy nincsen nyugodalmam itt sem, hogy talán otthon, az akkorokban és mostokban voltam igazán teljes és boldog, csak nem vettem észre, annyira akartam a hősnő szerepét, a kalandornőét, aki megmutatja magának és a világnak is, hogy milyen mélyről hová el nem lehet jutni, milyen paradicsomi állapotokba. (...)

Ha most uccu neki továbbállok, mi sem változik, csak viszem tovább a régi jól ismert mintáinkat, a menekülését, az elrohanásét, a kielégíthetetlen sóvárgásét. Messze-távol barátok, kollégák, a jól ismert magyar levegő és virtus megbékítő ölelésétől, napok óta rettegek és vágyódom.

Ez elég okot ad arra, hogy rövid időn belül fellélegezzek egy óriásit és feladjam, majd dicsőségesen bevonuljak a budapesti Liszt Ferencre, ahol az örömtől meg meghatottságtól síró szeretteim biztonságot nyújtó ölelésében elmondhatom, hogy de én megpróbáltam.

Aztán idővel vágyódhatom ide vissza, vagy újabb szerepekbe, országokba, addig amíg egyszer csak nyolcvanévesen kénytelen nem leszek a saját körülményeim között megállni és egy óriási levegővel elhagyni ezt a világot és magam mögött hagyni generációkat, akik a maguk módján viszik tovább a nyúlcipőt, amit én a mamától, ő meg talán az ő mamájától örökölt.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Van mit enned, fiam?

Nincs ember, aki hazulról elköltözve (akár csak a szomszéd utcába, vagy közeli városba) ne hallotta volna ezt a kérdést az édesanyjától / nagymamájától. Na de mi a helyzet akkor, ha az ember egyenesen a világ túlsó felére költözik? Ezt taglalta legutóbbi posztjában a Sydneybe jöttem blog, avagy mit esznek az ausztrálok?

ausztral_kaja_foto_sydneybejottem_blog_hu.jpg(fotó: sydneybejottem.blog.hu)

„Ausztrália egy magamfajta ínyenc számára maga a paradicsom! Ennek ellenére azért Ausztráliát gasztronómiai nagyhatalomnak nevezni a legnagyobb jóindulattal sem lehet.

Saját, tradicionális ételeik nem nagyon vannak, talán csak a kengurufarok leves (amelynek inkább alapanyaga - a kengurufarok - mondható speciálisan ausztrálnak, mint maga a fogás), illetve az un. Vegemite szendvicskrém, amelyet főként reggelire fogyasztanak, és tulajdonképpen a sörgyártás egyik mellékterméke, a sör- és egyéb élesztők kivonata, krémesített változata, egy sötétbarna, savanykás, sós paszta, amelyhez szerintem ausztrálnak kell születni, hogy valaki képes legyen megenni.

Itt azonban óriási népszerűségnek örvend, eszik kenyérrel, pirítóssal, olvasztott sajttal, mindenhogy, nekem sehogy nem jött be, de hát különbözőek vagyunk. (...)

Egymást érik a különböző ázsiai, indiai, olasz, török, arab éttermek, büfék, streetfoodozók, tényleg akkora a választék, hogy nehéz eldönteni mit is egyen az ember.

Ha mindennapi étkezésről van szó, akkor én kettébontanám a dolgot: valaki készételt eszik (büféből, étteremből, stb) vagy pedig főz magának, ami nyilván a legkifizetődőbb, és legoptimálisabb módja, hogy hazai ízekkel találkozzunk.

Kezdjük tehát az otthoni főzés/bevásárlás szemszögéből a témakört:

Itt Ausztráliában több nagy áruházlánc van - Aldi, Lidl, Coles, Woolworths - amelyek közül a teljes piac valamivel több mint 90%-át az utóbbi kettő birtokolja.

Az Aldi a legolcsóbb, de legkisebb kínálatú, a Lidl csak most érkezik az országba, sok tapasztalatom nincs velük egyelőre, a Coles és a Woolies pedig nagyjából ugyanolyan árakon nagyjából ugyanazokat a termékeket kínálja, tehát nagyjából mindegy is, hogy az ember melyiket választja a hétvégi nagybevásárlásra. (...)

Minden megtalálható, és minden óriási választékban. Húsokból a marha, bárány, sertés, csirke, kecske, kenguru (amely szerintem az egyik legeslegfinomabb húsféleség, amit valaha ettem) minden boltban megtalálható, és nagyjából egy áron mozognak, köszönhetően annak ugye, hogy minden vallás más húsokat ehet/nem ehet.

Húsfronton egyébként köröket vernek Magyarországra, össze sem lehet hasonlítani az itteniek és az otthoniak minőségét, zamatosságát (és akkor a tejről nem is beszéltem, ami amellett, hogy valóban tej ízű, még olcsó is, 1 dollár literje). (...)

Ausztráliában néhány éve elindult egy nagyon örvendetesnek mondható hullám, aminek értelmében megpróbálják a lakosságot az egészséges táplálkozás irányába terelni, így az egészséges termékek olcsóbbak, míg az egészségtelenek kimondottan drágák lettek (még az amúgy is drágához képest).

Ez leginkább az üdítő italok árán látszik meg: egy üveg cola ~$4, míg egy liter 100 százalékos narancslevet már 80 cent környéki áron is meg lehet kapni. Emellett a csipszek, cukorkák, energiaitalok, csokik is drágák, egy olcsó tábla csoki könnyen eléri a $5-t.

Óceánparti országban lévén természetes, hogy rengeteg tengeri herkentyűt lehet kapni, amelyet méltatlan lenne összehasonlítani az otthon kaphatóakkal, természetesen egy lapon sem szerepelhetnek... (...)

Térjünk át a vendéglátásra. Az ausztrálok rettenetesen értenek a szolgáltatáshoz, azonban komoly árat is kérnek ezért. Egymást érik a különböző távol-keleti (japán, indonéz, maláj, thai, kínai, stb), indiai, arab, török büfék, amelyek minőségben messze felülmúlják az otthoni kínálatot, és áraikban sem annyira földtől elrugaszkodottak, egy fogás átlagosan $12-$16 között mozog.

Ezek éttermi változata már jóval húzósabb, (mint általában minden étteremé) egy fogás egy korsó sörrel, vagy üdítővel, vagy borral könnyedén eléri a $30-$40-t. Kedvenc street foodom egyébként az un. sushi-roll lett, ami az egyik legolcsóbb ételnek számít ($2-$3), minden sarkon megtalálható, és laktató.”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Ausztrália Brazília Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr477637164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.19. 19:50:18

@kék madár:

Nincs 100 %-os megoldás. De jobb a valami a semminél.

Fajankó 2015.07.19. 19:51:04

„Ausztrália egy magamfajta ínyenc számára maga a paradicsom! Ennek ellenére azért Ausztráliát gasztronómiai nagyhatalomnak nevezni a legnagyobb jóindulattal sem lehet." ????????

"Húsfronton egyébként köröket vernek Magyarországra, össze sem lehet hasonlítani az itteniek és az otthoniak minőségét,"
" az otthon kaphatóakkal, természetesen egy lapon sem szerepelhetnek... (...)"
" amelyek minőségben messze felülmúlják az otthoni kínálatot, "

Es ha veletlenul elszellentik magukat, hät ossze sem lehet hasonlitani.........

tableno 2015.07.19. 19:52:02

@kék madár: majd biztos jön a főkeresztény Max, és megmagyarázza, hogy az eset sajnálatos de elkerülhetetlen velejárója a keresztény Európa értékei védelmében folytatott Szent Háborúnak. Ahol fát vágnak, hullik a forgács, mint azt Sztálin elvtárs mondotta vala.

Mr Long 2015.07.19. 19:57:25

Azert a kerites es 56 kozt parhuzamot keresok azt elfelejtik, hogy akkor a nyugati allamok be akartak fogadni a kommunizmus elol menekuloket. Na akkor kerem azon orszagok listajat, akik a mostani menekuloket be akarjak fogadni. Ha jol emlekszem par hete melysegesen osszetartva utasitottak el az aranyos elosztast.

kék madár 2015.07.19. 19:57:33

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: de a homokosokat es a liberalisokat deportalni valami szigetre azert mar elegge 99%-os megoldas lenne nem?

Herr Géza 2015.07.19. 20:01:57

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ha a kerítést tudják őrizni, akkor a (zöld)határt miért nem?

M. Péter 2015.07.19. 20:04:11

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ne feledkezz meg a berlini falról, amely sikeresen kívültartotta a fasiszta elemeket az NDK-ból.

kék madár 2015.07.19. 20:06:27

@M. Péter: neha maxrrol az jut eszembe amit a medve mondott a vadasznak a szokasos reggeli oralis szex utan

kék madár 2015.07.19. 20:34:16

@Határátkelő: :( gondolod vedd ki.
Szerintem reszemol mar kimondottan nagycsoportos viselkedes, ha el tudom viccelni a temat, szemben a kiakadassal

Fajankó 2015.07.19. 20:40:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Rolatok az haverom jut eszembe. Ha meegkerdeztek kinek drukkol, azt valaszolta: Senkinek, de a Fradit utalom.

Fajankó 2015.07.19. 20:40:20

@mojyo:
: ))))))))))))))))))))))))))))))

Fajankó 2015.07.19. 20:40:20

@Giddy Lamb:
", mivel telik otthon egy átlagos hétvége a családjuknak: "
Sor is bor is, hat van olyan magyar haverom akinek ez otthon is siman osszejon, igaz nem maga fozi a sort, es nem maga fogaja a halat. A homarban nem vagyok biztos : ))))))))))))))))))))))

puhacica 2015.07.19. 21:22:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Muscari: a Felhoatlasz zsenialis film. ketszer lattam es meg mindig vannak felfedezetlen reszei. amikor eloszor megneztuk es jott a stablista, ott egy kicsit ledobtuk a lancot. :D es masodszor is volt meg, amin meglepodtunk. es szerintem harmadszor is lesz. :)

tanato 2015.07.19. 21:54:16

@tableno: Aki szelet vet vihart arat.Egyre több ilyen eset lesz,MO.-on született magyar anyanyelvű magyar állampolgárokat fognak,tettleg bántalmazni a feketebakancsos agresszív állatok a kormánypropaganda hatására,pl.Onyutha gyermekeit vagy Bebe vagy Mohamed Fatima gyermekeit vagy őket sajátmagukat,mert úgy néznek ki mint egy bevándorló.vagy pl az itt tanuló dubai orvostanhallgatókat.Szerencsére olyan mondás is van pl. a Bibliában,hogy aki kardot ránt,kard által vész el.

Fajankó 2015.07.19. 21:56:25

@Giddy Lamb:

Eselyed sincs. Persze mindenki eluldozheto............

Giddy Lamb 2015.07.19. 21:56:25

@Fajankó: hát akár igazad is lehet, mert köztük felülreprezentált az ínyencek száma:)

2015.07.19. 22:11:25

@Fajankó: A buta átlagmagyar jut eszembe, aki egybites gondolkodásával mindig elősegíti országunk gyarapodását. Hiszen, olyan nem létezik, hogy valaki sehova sem tartozik. Vagy náci vagy ballib, vagy fidesznyik az identitásod. Semleges NEM lehetsz, mert ők nálad is jobban tudják, hogy te minek vallod magadat. Agyarországban mondjuk ezen nincsen semmi meglepő.

Giddy Lamb 2015.07.19. 22:25:06

@Fajankó: Nyilván igazad van, de azt nem vágom, hogy mi köze ennek a 12 ponthoz?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.19. 23:17:22

@tableno:
a családom meg én is itt nézzük minden nap, mennyit sötétedik a Kissárkány. de a gyerekapja szerint egyébként még náluk is vagy egy év, mire tejeskávé színűek lesznek a full "bennszülött" gyerekek. most még olyan a kis pofija, hogy még "magyar" is lehetne.
menekültprobléma van, és meg kell oldani, de ami gyűlölködés és mesterségesen problémagyártás zajlott az elmúlt hónapokban, az aztán minden volt, csak nem a megoldás része.
és ki tudja, meddig fajulnak még el a dolgok.
fent van a facebookon a megvert lány fényképe, csak erős idegzetűeknek.
www.facebook.com/photo.php?fbid=10204717335834584&set=a.3020233506159.2126232.1272304769&type=1

pappito · http://pappito.com 2015.07.19. 23:55:01

@adg: "nem flip-flop, tanga, thong,"

jandals :)

pappito · http://pappito.com 2015.07.19. 23:59:34

@adg: "A vegemite azert meg nem a gasztrocsucs szerintem sem. :D"

ehh... a cadbury csinál vegemite-os csokit :)

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 00:09:04

@Fajankó: nem értem miért kell gúnyolódni egy egyszerű tényen, hogy egy húsmarhatartó országban jobb a marha, mint egy tejmarha tartóban
meg megeszik a bárányt amikor még bárány, nem várják meg amíg mutton lesz (és büdös)

sokkal jobb a húsáru errefelé, mint Mo-n. (és egyébiránt nem csak itt jobb, vannak még helyek a világon, ahol a magyar, levitézlett tejmarha marhahúst a kutyának adnák inkább)

kék madár 2015.07.20. 00:24:09

@pappito: en is megsertodnek ezen a ":itt minden jobb" duman, reszben jogosan

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 00:27:32

@kék madár: nemtom, engem már napok óta nem hív... remélem minden oké vele

FutureFry 2015.07.20. 00:44:54

@pappito: Vegemite-os csokit talán nem próbálnék ki, de a Cadbury jaffa golyó jónak tűnik. Azért is mert egy jótékonysági verseny részeként ebből gurítanak le jó pár ezret a világ hivatalosan legmeredekebb “residental” utcájában Dunedin-ben (Baldwin street, 35%). Jó kis youtube videók vannak róla. Érdekes, hogy amikor a város/kerület utcáit tervezték (olyan “újvilági” rácsmintás módon), nem vették figyelembe a domborzati viszonyokat, úgyhogy most a lakók koptathatják a kuplungjaikat.

adg 2015.07.20. 00:49:11

@kék madár: @pappito:
A disznovalasztek szerintem otthon volt jobb.. Foleg a szalonnafelek felhozatala. Az itt kb smafu. Lehet, sydneyban van rendes valasztek belole, itt alig.

A marha viszont ezerszer jobb itt, ami nem is csoda, ha megnezzuk, hol terem a marhahus es hogyan.
Birkat ritkan eszunk nagyon, neha kengurut. Azt nem probaltuk otthon, nem tudom osszehasonlitani, de van egy tippem. Krokodil nem hagyott mely emlekeket, szerintem nem negy szam. Bivaly nem rossz, bar tokehuskent meg nem vettunk. Emut, tevet meg nem probaltuk. oltban nem lattam meg oket.
A csirke az csirke, mindenhol a listam vegefele van.
A halakbol es egyeb tengeri szornyekbol nyilvan itt nagyobb a felhozatal. Es szerintem frissebbek es jobbak is altalaban, bar engem csak a hal erdekel.

Ha ez kopkodes, akkor legyen, en ugysem nagyon szoktam, itt az ideje.

A vegemite-os csoki eleg erdekesen hangzik. Nem tudom, landolna-e a kosaramban. Kb mint a toportyus szaloncukor. :)

kék madár 2015.07.20. 00:57:46

@adg: en mar azon tul vagyok, hogy a magyar konyha a legjobb a vilagon. De pontosan: a hazai disznohus meg jobb mint a konkurencia, vagy legalabbis az elmezonyben van.
En otthon marhabol levesen es porkolten kivul mast nem ettem. Steaket mostanaban probaltam otthon, valoban kar eroltetni. Halat meg lehet vinni repulon akvariumban es friss lesz, csak draga

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 01:04:56

@kék madár: de nem azt mondta, ogy minden jobb, hanem azt, hogy a hús jobb, az meg jobb

kék madár 2015.07.20. 01:07:12

@adg: ettol fuggetlenul ilyen altalanositasokat nehez lenyelni, ha igaz is. Azon en is csodalkozom amikor covbojos western meg mexikoi etterembe visznek az ismeroseim, de majd visszakapnak, keresek nekik itt magyart :)

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 01:11:19

@adg: a kenguru finom, a strucc is, a marha is, bivalyt asszem még nem ettem, se tevét. a krokodil meg leginkább semmilyen, abszolút nem emlékszem az ízére. A csirke meg... hát az csirke.

A disznót nem tudom, mert nagyon ritkán eszünk, bár az utóbbi időben csináltam sültet többször és nagyon finom volt, fogalmam sincs, hogy helyi-e vagy inport. Szerintem a helyiek csak annyit tudnak a disznóról, hogy békön meg shoulder békön, fogalmuk sincs, hogy a disznó többi részével mi történik :)

ráadásul fül sincs a kocsonyába, mert azt levágják és kutyarágcsát csinálnak belőle.

a vegemite-os csokit meg kell kóstolnom, UK-ben marmite-os van (very peculiar) és van marmite-os easter egg is :)

én a töpörtyűs szaloncukrot ennám szerintem :)

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 01:14:01

www.youtube.com/watch?v=GoakZqenY2A

ezt sütöttem, nagyon klassz lett, utána maradt egy bögre isteni zsír, a kölykök csak néztek amikor kenyérre kentem és úgy ettem :))))))

ugyanis ez szerintük jaki

kék madár 2015.07.20. 01:14:29

@pappito: pontositok, azt mondta, hogy minden hus jobb :)

2015.07.20. 01:18:36

@adg: @kék madár: @pappito: otthon sztem ha hussertest es marhat akar enni valaki az mangalicat es szurkemarhat egyen. Legjobb. A tejmarha es kioregedett birka vonal tok igaz...

2015.07.20. 01:25:56

@Mrs Rumcajsz CA: mondjuk, aki mozartot hallgato, sorrel masszirozott angust szeret az mas kerdes :D

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 01:26:35

@Mrs Rumcajsz CA: mangalicát ettem, szürkemarhát meg szerintem nem.
egész pontosan ettem valamit amire azt mondták, hogy szürkemarha, de atyám később felvilágosított, hogy a hús szürkemarhasága leginkább a számlán volt igaz.

a mangalica jó volt, de azt hiszem, hogy még érte se szoknék vissza a disznóevésre, annyival jobb a marha

kék madár 2015.07.20. 01:33:56

@pappito: Vancouverben egy etterem attol lett hires, hogy toportyut tesz a szendvicsbe. 100 meteres sor all elotte, az emberek meg akarjak kostolni, akkora szam. En is sorba alltam, mert lusta voltam kiszotarazni, hogy mi az.

2015.07.20. 01:34:56

@pappito: jaja ettermek kedvenc fogasa szurkemarhanak eladni a simat, na meg vorosboros szarvasporkoltnek attol romon vagyok.

kék madár 2015.07.20. 01:37:25

@pappito: csak a marha nem trendy, egy tora valo viz kell a felnevelesehez es lovelli ki a metant a legkorbe, rosszabb mint 10 traktor

pappito · http://pappito.com 2015.07.20. 01:41:08

@kék madár: hát nemtudom, én még traktort sose kóstoltam, arról nem is beszélve, hogy a marhához kell két másik marha meg egy tó víz, a traktorhoz meg kell egy egész traktorgyár meg fémipar meg szálítás meg végtelen gázolaj :)

traktor nélkül évekig elvagyok, de hús nélkül nem :)

de mondjuk én sose voltam trendy, azt se tudom hogy kell!

kék madár 2015.07.20. 01:48:50

@pappito: hat belatom, eddig semmit nem tudtam a traktorokrol!
: )
@Mrs Rumcajsz CA: "mondjuk, aki mozartot hallgato, sorrel masszirozott angust szeret az mas kerdes :D"
www.youtube.com/watch?v=ErRHJlE4PGI

FutureFry 2015.07.20. 01:57:32

@kék madár: Steak-ben a legjobb (szvsz) a bölény (bison), pl. Ted Turner étteremláncában, aminek ez a specialitása (arra fel, hogy, mint Amerika második legnagyobb magán-földtulajdonosa (közel egy millió hektárral), bölényt is tenyészt a ranch-én). Az ilyen steak egyébként azért is jó mert a bölényeket (a törvény szerint) pl. nem kezelhetik növekedés-hormonnal. 20-30 éve nagy ritkaság volt a bölényhús a boltokban, de manapság már elég megszokott.

2015.07.20. 01:59:38

@kék madár: potyog a konnyem a rohogesteles kegyelemert konyorgok ez annyira vicces es spot on :D:D:D jaj ez jolesett :D

2015.07.20. 02:00:38

rohogesteles = rohogestol es

kék madár 2015.07.20. 02:02:10

@Mrs Rumcajsz CA: mi volt ebben a vicces!!!!???? Te csak esz nelkul rendelsz, meg se kerdezed mi volt a csirke kedvenc filmje?

2015.07.20. 02:10:52

@kék madár: :D en altalaban a csaladjukrol szoktam kerdezni es a szemelyiseg tipusukrol, ha extrovertaltat hoznak azt visszakuldom, mert az introvertalt csirke husa szerintem klasszisokkal jobb :D

kék madár 2015.07.20. 02:20:53

@Mrs Rumcajsz CA: nekem az ize masodlagos, a legfontosabb, hogy felnottkent kezeltek gyerekkoraban, nem erte ot hatranyos megkulonboztetes

kék madár 2015.07.20. 02:34:46

@FutureFry: nem ettem meg, de ha boleny, akkor nem is versenyeztetnem szegeny marhaval

jog-ász 2015.07.20. 07:34:21

most jutottam oda, hogy végtelenül unalmasnak tartom most már az összes kivándorlós sztorit, azt hiszem befejeztem az olvasást..nem tudom miért, talán most már tényleg nem nagy szám, tudomásul vettük félmilla elment, még háromszázezer utánukmegy, hajrá:)

Bikkie 2015.07.20. 07:34:23

@pappito: A Vegemite-os Cadbury nem olyan veszelyes, igazabol egy karamell kremmel es Vegemite-al toltott csoki. Szerintem egesz eheto annak ellenere, hogy se ezt a barna pasztat se az itteni Cadburyt nem szeretem.
Szoval csak batran, gyorsan, Limited Edition :)

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 07:34:31

@tableno:

Igen, sokszor jön ez a szöveg. Mintha bárhol is az lenne a keresztény tanítás, hogy költözzön az egész világ Nyugat-Európába. Meglepetést fogok okozni: nincs ilyen tanítás.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 07:34:58

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

Semleges ember csak az a magyar lehet, aki kitántorgott valahová és azóta nulla szinten érdeklődik a magyar politika iránt.

Mert az átlag magyarországi nemszavazó NEM semleges. Ez egy komoly réteg Mo-on. Jellemzője: az összes létező pártot szidja. Egyszer volt egy kategórikus nemszavazó szomszédom, ő elmagyarázta nekem a nemszavazás lényeget. Azt mondta: számára a rendszerváltás azért volt jó, mert immár nem kötelező elmenni szavazni, mint 1990 előtt. A kérdésre, hogy miért nem szavaz mondjuk a legkevésbé utálatos pártra, azt mondta: "mindegyiket egyformán utálom", és "nem akarom, hogy az én szavazatom miatt kapjanak fizetést a semmittevő pártemberek".

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 07:35:11

@M. Péter:

A berlini fal célja pont az ellenkezője volt, a belül lévőket bent tartani. De ezt te is tudod.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 07:35:17

@Herr Géza:

Mert sokkal kevesebb ember kell az egyikhez, mint a másikhoz. Próbáld ki kicsiben: melyik egyszerűbb, kerítést vonni a telek köré, s azt figyelni. Vagy nélküle?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.20. 07:51:29

@FutureFry: "... ritkaság volt a bölényhús a boltokban, de manapság már elég megszokott".

Bölénypúpot is árulnak? :-)

hobbiszakacs.blog.hu/2014/11/04/vadregenyes_falatok_2_a_bolenypup#more6861847

2015.07.20. 08:21:50

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ebben is van valami. Akkor helyesbíteném korábbi álláspontomat. Szeretnék semlegessé válni. Addig pedig rühellem mindegyiket. :D

csoio csagasz 2015.07.20. 08:22:58

Az érdekes inkább az, hogy a cenzúrán is keresztüljut a birka folyamatos ballibezése, bezzeg ha valaki orbánt meri szidni aki miatt elmenekült több mint fél millió ember az országból annak esélye nincs a megjelenésre.

kék madár 2015.07.20. 08:26:47

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
"A berlini fal célja pont az ellenkezője volt, a belül lévőket bent tartani"
ezt kifejtened? En megint hulyen pislogok, a belul az az NSZK volt, es nem kellett oket benn tartani, pont forditva. Szerintem csokkentsd az adagot, nagyon eros

2015.07.20. 08:52:22

@csoio csagasz: Ez azért van, mert ez egy fizetett liberós bérblog. Itt Orbánt csak szidni szabad, sőt erősen ajánlott. Dicsérni nem igazán szabad, mert rögtön elviszik a manók a hozzászólásod! :DDD

Édes jó Istenem, a sötétség nem ismer határokat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.07.20. 09:15:53

Csak megszuletett vegre Tildy kisfia, csaszar lett a vege, miutan pentek este ota szenvesztettek. Jol vannak.

Fajankó 2015.07.20. 09:26:40

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"A buta átlagmagyar jut eszembe"
....................
Ezert olvasom ezt a blogot is. Hogy atlagon feluli inteligens Magyarok hozzaszolasait elvezhessem, ha egyaltalan felerem esszel.

kék madár 2015.07.20. 09:37:14

@Dragonlady (Bp, Hun): koszi! a lenyeg, hogy egeszsegesek, pihenjenek

Fajankó 2015.07.20. 09:40:24

@pappito:
Azert nem erted mert nem olvastad el figyelmesen.
" husfronton "

2015.07.20. 09:50:39

@Fajankó: Nem tudom, én nem vagyok átlagon felüli intelligens, talán még intelligens sem. De az a fajta böszmeség, amit olyan sok magyar képvisel, kiakaszt. Például, hogy megmondják nekem, hogy én kit szeretek és kit nem, politikában.

2015.07.20. 09:54:02

@tralalala: Buta bolti eladó vagyok. Ne várj többet. :)

kuki123 2015.07.20. 10:18:08

Hagyjátok már a picsába ezt a kerítés ügyet

Többszörösen bebizonyított tény hogy ha jól építik meg, jól őrzik akkor igen is hatásos.

Nem a saját állampolgárainknak építjük hogy itt tartsuk őket, hanem a még itt maradottakat próbáljuk védeni.

Több országban is az illegális bevándorlóktól nagyon is jól védik a saját államplgáraikat.
lásd Amerika Ausztrália

És bármilyen jogszerűtlen cselekményért úgy vágják vissza a bevándorlókat mint macskát szarni.
nagyon komolyan veszik a témát.

Azok akik a bevándorlókat pátyolgatják és mellettük tüntetgetnek.
Jobb ha meg se szólalnak, mert lófaszt nem tudnak arról hogy más országokban milyen súlyosan szankcionálják az illegális bevándorlást.
És milyen bürokráciát kell végigjárni mire csak munkát lakást kap egy nem 3. világból érkező ember.

Azokról az emberekről akikről szó van. Az ilyen országokban nem hogy menedéket nem kapnak, hanem a potenciális veszélyforrás logó villog a homlokukon.
Ezt kellene felfogni.

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 11:17:06

@kék madár: Ma estig adok neked gondolkozási időt. Ha addig nem jössz rá akkor szólj és elmagyarázom részletesen.

2015.07.20. 14:13:23

@diggerdriver: igen, a sok kerdojel gondolom annak szol, hogy a mangalica zsirsertes kategoriaban fut, amit tok felreerthetoen irtam a hussertesrol (es jogosan szoltal erte, koszi) az arra utalt volna, hogy a mangalica kenterbe veri az osszes huseertest otthon... Mert sokkal finomabb a husa, de jol tetted, hogy szoltal igy senkiben nem marad bizonytalansag :) :):)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.20. 14:44:11

@Mrs Rumcajsz CA: Apropó mangalica:

A 2016-os Szakács EU bajnokságot Budapesten rendezik. A magyar válogató verseny fő nyersanyagai:

Mangalica tarja (a),
Mangalica karaj (b),
Mangalica pofa, nyelv (c)

A Magyar Bocuse d’Or Akadémia versenykiírása:

magyarkonyhaonline.hu/magyar-izek/bocuse-d-or-magyarorszag

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.20. 15:57:46

@M. Péter: @kék madár: Tévedsz, az a fal azért épült, hogy a Nyugat-Berlinbe való beáramlást lehetetlenítse el, és nem fordítva, ahogy írod..
Egyébként mi a véleményed a spanyolok által épített -szintét az illegális bevándorlást akadályozó- kerítésről?

2015.07.20. 17:06:56

@Hobbiszakács: :D hajpoljak a mangalicat jaja, a multkor epp egy BBC interjut lattam roluk :D jol is van az

kék madár 2015.07.20. 18:05:10

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: nem kertem gondolkodasi idot, magyarazd el kerlek

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.20. 18:19:23

@kuki123: "Több országban is az illegális bevándorlóktól nagyon is jól védik a saját államplgáraikat.
lásd Amerika Ausztrália"

hat ezt az USA-ban elok nem mindegyike latja igy...;) de az is lehet, hogy cask me'g nem epult eleg hosszu kerites a hataron :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.07.20. 18:25:38

@Hobbiszakács: "Bölénypúpot is árulnak? :-)"

oh, felenk van mindenfele: medve, szarvas, amit csak akarsz...:))) (na jo, ezek az edes valtozatok :)))
ep.yimg.com/ay/yosemite/yosemite-bear-poop-4.gif
www.chocolatepoopshack.com/media/wysiwyg/infortis/fortis/slideshow/Slide2.jpg

M. Péter 2015.07.20. 18:40:57

@kuki123: "Több országban is az illegális bevándorlóktól nagyon is jól védik a saját államplgáraikat.
lásd Amerika Ausztrália"
Ha Amerika alatt az USA-t érted, ott legalább 10 millióra becsülik az illegálisok számát.

kék madár 2015.07.20. 19:13:27

@M. Péter: az USAra inkabb azt mondanam, hogy foglalkoznak a problemaval, de a "jol vedik"-et meg senkitol nem hallottam

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.20. 19:19:27

@kék madár:

Egy kerítés azt korlátoz, akit gátol a rajta való átjutásban, s mem azt, akit fizikailag körbevesz.

A berlini fal kit gátolt? A fal által körbevett Nyugat-Berlint? Nem, hiszen a nyugat-berliniek átjárhattak a falon szinte szabadon. Az NDK-sok viszont nem mehettek át, csak nagyon kivételes esetekben.

Vedd a spanyol kerítést Ceutánál és Melillánál! Látszólag a két spanyol várost veszi körbe és zárja el, de a spanyolok átjuthatnak rajta könnyedén, míg a kívülről jövők nehezen tudnak átjutni rajta, A marokkóiaknak vízum kell, amit esetleg megkaphatnak, de más afrikai eleve nagyon nehezen kap vízumot. A spanyolok pedig vízummentesen mehetnek be Marokkóba.

Pont ezért volt demagógia az az érv, hogy Orbán építtendő kerítése elzárja majd szegény vajdasági magyarokat. Nem, nem zárja őket el. Ők eddig is a határátkelőn mentek át, nem a zöldhatáron, ráadásul minden szerb állampolgár vízummentesen léphet be Mo-ra, azaz még magyar állampolgárság sem kell ehhez a "szegény" vajdasági magyarnak.

kék madár 2015.07.20. 19:45:21

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ennek pont a forditottjat irtad fenn
"A berlini fal célja pont az ellenkezője volt, a belül lévőket bent tartani."
es egyaltalan az egesz gondolatmeneted annyira zavaros, hogy nem tudom kovetni

empoftla 2015.07.20. 20:12:52

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Így van, a jó keresztény ország nem befogadja hanem visszafordítja a menekülőket.

empoftla 2015.07.20. 20:12:52

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Teljesen igazad van, menekültügyi témában, ha van kb. 22 milliárd forint, azt a leghatékonyabb tényleg a kerítésépítésre fordítani. Na jó, plakátok is kellenek, a kettő együtt mégjobb.

kék madár 2015.07.20. 20:22:08

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: ne haragudj, alulbecsultelek, nem tudtam, hogy ezt meg lehet fokozni. Neked a magyar parlamentben a helyed.

wuaaa 2015.07.20. 21:46:24

Én nem értem ezt a rugózást ezen a kerítésen. Az egyetlen baj szerintem az, hogy csak most csinálják. Tudjátok milyen kerítés van a szlovák-ukrán határvonalon évek óta? Sávban kivágva az erdő, az egész szakasz bekamerázva, sőt, még a füvet is rendszeresen nyírják a kerítés és az erdő között. Ugyanolyan schengeni határ mint Mo. és szerbia közötti. Rosszul és egyáltalán nem meglepően populista módon kommunikált dolog. Kár volt nem megemlíteni, hogy így majd azok a rohadt pirézek se jönnek majd.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.20. 21:50:05

@kék madár: A berlini fal célja tulajdonképpen az volt, hogy az NDK lakosságát az NDK-ban tartsák. Ha ugyanis bejutottak Nyugat-Berlinbe, akkor már nyugaton voltak, hisz Nyugat -Berlin közvetlen légi összeköttetésben állt az NSZK-val.
Tehát nem azokat zárta be, akik köré épült, hanem épp azokat, akik körülötte éltek..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.20. 21:50:05

@empoftla: A kerítés azért fog működni, mert az illegális bevándorlók és a csempészek a könnyebb ellenállás irányába fognak elmozdulni. Tehát más útvonalat fognak választani a Balkánon keresztül.
Amennyivel kevesebb migráns jön be a kerítésrendszer miatt, annyival kevesebbe kerül az ellátás a magyar államnak. ( Arányosítási alapnak: 50 ezer migráns éves ellátása 100 milliárdos tétel lenne kb.)
A kerítést pedig a Duna és a Maros között kell felhúzni a magyar határon.

kék madár 2015.07.20. 21:59:14

@A megvalósult amerikai ólom..: ezt en ertem, de birca pont a forditottjat irta.
Nemcsak repulo, autopalya is volt NSZK es Nyugat Berlin kozott

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.20. 23:26:39

@kék madár: Nem vagyok birca védőügyvédje, de ő erre reagált:

"Ne feledkezz meg a berlini falról, amely sikeresen kívültartotta a fasiszta elemeket az NDK-ból."

Erre reagálta hogy:

"A berlini fal célja pont az ellenkezője volt, a belül lévőket bent tartani. De ezt te is tudod."

Kissé szerencsétlen fogalmazás ugyan, de az előző mondat "kívül"-jéhez képest az NDK a "belül". És valóban a fal fő funkciója az volt, hogy a nyugatra való távozást megakadályozza, és "bent" maradjanak a polgárok..

kék madár 2015.07.20. 23:40:52

@A megvalósult amerikai ólom..: azt amiket o kitalal majd tenykent eload en nem tudom kovetni

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2015.07.21. 10:07:34

@Zsuzsi65: Aha :-) Nekem erről gyermekorom pattogtatott kukoricája (kakas volt a neve) jut eszembe, amit mézzel gömbbé formáltak, és azt körberágva ettek.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása