oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 10. 06:49,  Ki hol vásárol? 136 komment

2015. május 10. 06:49 Határátkelő

Ki hol vásárol?

Miközben az eheti blogajánlóhoz válogattam a posztokat, és nézelődtem a blogokon, megakadt a szemem a London Budapest Metro egyik posztján, és arra gondoltam, milyen érdekes lenne ma arról (is) beszélni, hogy ki hova (és mikor…) jár vásárolni. A cél persze nem feltétlenül a különböző áruházláncok kibeszélése, hanem az, hogy van-e kedvenc helyetek, hogyan rétegződik az adott országban a vásárlóközönség egyes láncokban, más-e a piaci pozíciója egy áruházláncnak mondjuk Angliában és Magyarországon, ilyesmik. Emellett elnézünk Mexikóvárosba és Szumátrára is.

vasarlas.jpg

Kezdjük tehát akkor a vásárlásos poszttal, méghozzá a London Budapest Metro blogról. A kiindulópont egy Watching the English című könyv, amiből az is kiderül, hogy azzal be lehet lőni, ki melyik társadalmi osztályhoz tartozik, hogy mit szokott venni a Marks and Spencerben.

- A felső-középosztály szívesen költ a kissé drágább, de jó minőségű M&S élelmiszerre (rengeteg a saját márkás áru, eredetileg csak az általuk készített termékeket árulták). Továbbá hajlandó még fehérneműt, ágyneműt vagy törülközőféléket venni, a lehető legegyszerűbbet, még véletlenül sem M&S logósat vagy bármi olyat, aminek mintája alapján kiszúrnánk az eredetét. Sosem vetemedne partiruhára vagy cipőre, még ha jól szabott, kényelmes darabok is azok.

- A közép-középosztály már nagyobbat kanalaz a ruházati- és lakberendezési kínálatból. (…) A heti bevásárlólistát nem itt pipálják ki, de egyes termékeket, ételeket továbbra is megvesznek, bölcsen mentegetve a pénzszórást: ,,az ár megéri a minőséget”. Klotyópapírért és Cadbury csokiért meg beugranak a Tescóba.

- Alsó-közép és felső-munkásosztály feltörekvő tagjai ételt csak különleges alkalmakkor vagy jutalomfalatkaként vásárolnak itt. Érdekes, a készétel felér egy éttermi kiruccanással, heti egyszer egy kis habzsidőzsi, de csak semmi pazarlás. Ellenben ki is beszélik azon embereket, akik ,,fölvágós” módon mindent a M&S-ből gyűjtenek be. (…) Mindezek ellenére szeretik ők ezt a jó öreg brit márkát, s eme osztályok takarékos, józan tagjai szépen megmagyarázzák, hogy csupán a jó minőség miatt vetemedtek ilyen nagyzolásra.

Fiatalok körében nem dívik a Marks and Sparks, ők inkább az Oxford street egyéb üzleteibe vetik be maguk.”

A teljes posztot ide kattintva olvashatjátok el, szerintem érdemes.

Egy különleges üzleti negyed

Most egy nagy ugrással Mexikóban termünk, egészen pontosan Santa Fében, ami talán az egész ország legfontosabb üzleti központja – írja az Utazunk már blog, amely sok fotóval mutatja be ezt a negyedet.

santa_fe_utazunkmar_blog_hu.jpg(fotó: utazunkmar.blog.hu)

„Az 1970-es években kezdték el a tervezését és építését homokbányák és szeméttelepek helyére. Napjainkban mexikói és multinacionális cégek, bevásárlóközpontok, egyetemek és éttermek sokaságának gyűjtőhelye. Az utóbbi években nagyon sok magas lakóházat is építettek, az egyre szaporodó irodaházak mellé.

Santa Féből a ki-be járás még ma sem egyszerű, pedig pár éve megnyitottak egy új, bevezető autópályát is, de még így is csúcsidőben hatalmas dugókra kell számítani. Az új autópálya megépítése előtt Santa Fén egyetlen út vezetett keresztül.

Itt megtalálunk mindent, ami új, modern és trendi világszerte. Hatalmas, egyedi formájú felhőkarcolóival, épületeivel különleges látványt nyújt. Azt mondják, havonta adnak át egy-egy új toronyházat, félelmetes tempóval fejlődik. (…)

Mérete helyett, speciális formájával hódít a Centro Comercial Garden. Több emeletnyi bevásárlóközpont és parkolóház, mindez a föld felszíne alatt, hatalmas tölcséreken keresztül megvilágítva.”

További részletek (jó sok fényképpel, mint említettem) ide kattintva olvashatók-láthatók.

A katasztrófa sújtotta Paradicsom

Végül pedig jöjjön Szumátra, amely annak idején sajnos nem úszta meg a szökőárt, aminek nyomai a mai napig láthatók – mint ez a Zol-Indonézia blog legutóbbi bejegyzéséből is kiderül.

szumatra_zol_indonezia_blog_hu.jpg(fotó: zolindonezia.blog.hu)

A kb. kétszázezres lélekszámú Banda Aceh lakosságának a fele áldozatul esett a 2004. december 26-i ún. Boxing Day Tsunami-nak, a szökőárnak, ami egy tengeralatti, 8.3-as erősségű földrengés következménye volt. A várost róva ezúttal tehát elsősorban nem az érdekelt, hol mennyibe kerül a sült rizs, hanem hogy ki hogyan emlékszik vissza a katasztrófára. (...)

Híres cunami-emlékművé avanzsált egy halászbárka, amit a szökőár „feldobott” egy ház tetejére, így azok, akik fel tudtak rá mászni, megmenekültek a gyilkos hullámok elől. Ötvenhat ember talált került így biztonságba, jóllehet, többen is elfértek volna a tetőre szorult hajón.

Szomorú adalék a történetben, hogy sokan azért lelték halálukat, mert nem mertek odaúszni a hajóhoz. Hogy miért? Mert egy jókora krokodil volt alászorulva, aki a hajótat alól hugóhamizott.

Akárhogy is, a hajó azóta is ott áll az ominózus háztetőn, igaz, megpróbáltak valami fóliát vonni fölé, hogy védje az esőtől, ami nem teljesen sikerült, most a megrázó posztcunami élménybe kicsit belerondítanak az ottmaradt „sörsátori színpadelemek”.

Az aceh-i katasztrófa másik megdöbbentő jelképe az a több mint kétezer tonnás generátorhajó, amit a szökőár kilométerekre sodort be a szárazföldre a parttól. A monstrumot vissza se szállították azóta, turistalátványosság lett belőle, a tetejére felkaptatva láthatjuk is a partvonalat a horizonton, tényleg nem kis távolságot tett meg a drága a hullámok hátán...

A szökőár több tízezer áldozatát több tömegsírba temették el. Ezek közül egyet meg is látogattam – sírkövek nincsenek, csak egy nagy, füves placc és egy emlékkő, a hangulat mégis elég dermesztő.

A 2004-es katasztrófa után nemzetközi összefogással, adományok segítségével megkezdődött Aceh újjáépítése. Így tíz év távlatából azt kell mondjam, alig látszik, hogy itt nem is olyan rég mi zajlott le. Minden tök új, szép, tiszta, rendezett. A relatív „tágasság” az egyetlen gyanús jel, ami arra utal, hogy bizony a város lakosságának a felé odaveszett.”

További részletek rengeteg képpel a Zol-Indonézia blogon olvashatók ide kattintva.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Nagy-Britannia Mexikó Szumátra

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr417444010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DieNanny CH 2015.05.10. 07:25:39

Hát, fura, hogy az angoloknál ennyire számít, mit hol vesznek.
Nekem nem. Jönnek a reklámújságok, mindet végignézem, ha éppen kell valami, és pont akciós valahol, akkor odamegyek.
Ez Mo-on sem volt másként, akár vonatoztam is érte félórákat, meg cipeltem a nehéz szatyrokat.
A magyar Tescóval sincs semmi bajom. Engem csak az ár-érték arány érdekel.
A másik két blogajánló is jó.

DieNanny CH 2015.05.10. 07:27:57

@geegee:

Ezen én is sokat röhögök, hogy gondolkodás nélkül veszünk fel angol feliratos cuccokat; de vajon magyar feliratost felvennénk? Már azon is kellemesen meglepődtem úgy egy éve, hogy egy kisgyereken Vuk-kos pulóvert láttam...

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.05.10. 07:36:14

A hol vásárolunk kérdéskör az egyrészt pénz kérdése, másrészt lehetőség kérdése. Nekem pl. nincs jogosítványom így ha magamra vagyok utalva akkor vagy online kell rendelnem vagy pedig a gyalogláb megközelíthető helyek jöhetnek szóba. A városban kettő darab ilyen van, az egyik a Sainsbury's a másik a Waitrose. Utóbbiban alapélelmiszereken kívül nem veszek mást, számomra az az egyszerűen "nem éri meg" kategória. A Sainsbury's-ben viszont gond nélkül lebonyolítom a heti nagy-bevásárlást, vagy a napit. Teljesen rendben van szerintem. Ha van lehetőségem a férjemmel menni vásárolni akkor belátható távolságban két név jön velünk szemben ez a Tesco és az Asda. A Tesco-ba rendszeresen eljárunk nagy-bevásárlást tartani. Sokan mondják hogy ők szemetet árulnak. Én erre azt mondom a tőkehús az tőkehús az egész csirke is egész csirke mindenhol miért fizetnék érte többet máshol mikor ugyanazt a tömegnevelésű jószágot kapom ott is kétszer-háromszor annyiért. Az Asda viszont nálunk a csemege kategória. Főzni valót innen szinte sosem viszünk, mert nem voltak jók a tapasztalataink. Viszont kávé, sajt, felvágott és egyéb pl. konyhafelszerelés terén másabb, nagyobb a kínálat mint a többi üzletnél.
A fentebb emlegetett Marks and Spencer-ben én kaját még nem vettem, ruhát azt igen. Ár-érték arányban ők számomra a nem éri meg kategória. Ha egy családban akkora húsmennyiség fogy mint nálunk és nincs korlátlan keret, akkor erre figyelni kell.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.05.10. 07:59:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A svájciaknak is számit. Mindegy, hogy szar, csak drága legyen.

puhacica 2015.05.10. 08:37:04

kicsike tapasztalatom szerint itt sokkal jobb a Tesco, nagyon valtozatos a kinalat, a kedvencem a mangos sajt. a Waitrose egy hatalmas csalodas, csak akkor megyunk, ha muszaj, ilyen meg ritkan van. :) leggyakrabban az 5 percnyi setara levo torok es lengyel boltokba jarunk, illetve a Sainsbury'sbe. A M&S ruhai szerintem jok, de annyira nem, amennyibe kerulnek.

Zoli elete meg egy kesz regeny! nem semmi kalandjai vannak. :)

puhacica 2015.05.10. 08:38:59

ja, es eddig nem tuntek fel az ilyen-olyan osztalyok, mindenki jar mindenhova. de lehet, hogy csak en nem latom meg a kulonbseget. :)

DieNanny CH 2015.05.10. 08:41:10

@svájci sapka (ch):

Akkor a mentalitásom miatt sosem fogok svájcivá válni! :-D

FutureFry 2015.05.10. 08:46:06

@ChristineK: Létezik még a Sainsbury's "Economy sausage"*? Olyan is volt, ahogy a neve sejteti, de akkoriban (20+ éve) azért számomra megfelelő ár-érték arányt képviselt.

*btw. a spell check "Economist Sausage"-re akarta javítani, lehet úgy jobb...

Muscari 2015.05.10. 08:50:31

@ChristineK: a Sainsbury's szerintem is rendben van. A M&S készkaják valóban nagyon finomak, időnként én is kényeztetem magam velük.
Az ASDA-ből is szoktam rendelni, a tej, lisxt, tusfürdő stb ugyanaz mindenhol, nem? Készételt viszont ott nem szabad venni, az pocsék.

A Morrisonst szeretem még, most építenek egyet nem messze tőlünk, már előre örülök neki.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.05.10. 08:56:22

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Én sem.
Egyébként, számomra meglepő, hogy egyre több echte is jár át a szomszédba.
Persze, mindegyik tagadja.
:D

DieNanny CH 2015.05.10. 09:20:04

@svájci sapka (ch):

Tesóm pont tegnap volt az énekkaros csapatával egy ún. bumlizáson. Évente egyszer eltöltenek valahol egy napot. És mindenki más echte... Képesek ezért 2xmásfél órát autózni!

HardPötty 2015.05.10. 09:31:12

Feleségemmel jellemzően a Sainsbury's-t és Tesco-t látogatjuk mert mindkettő 2 percre van autóval.
Online az ASDA-ból rendelünk ha nincs kedvünk a tömegben kocsit tologatni.
Ha a városközpontba járunk akkor a Morrisons-ba mindig bemegyünk.
Én szoktam reggelit venni a Co-opertativ foodba.
Waitrose-ban voltunk màr, de nem hoz lázba. Nem tartom ésszerűnek hogy többet költsek bizonyos termékekre ha máshol olcsóbb.
Néha berongyolunk a Cosco-ba is. Főleg ha nagytételben kell vásárolni valamit.
Párom mostanában rákapott hogy kisebb műszaki cikkeket és használati tárgyakat a John Lewisban veszi. Főleg a garanciák miatt.
Ha új bútor kell akkor Ikea. Szeretjük mindketten.
Sportruhàzatot csak online de nem e-bay-ről veszünk. De egyéb ruházatot bárhonnan ha tetszik és számunkra megfizethető.

Azt hiszem élünk a piac adta verseny kihasználásával. :)

HardPötty 2015.05.10. 09:38:07

@HardPötty: az az utolsó mondat lehet jobban hangzik úgy hogy a piaci verseny nyújtotta lehetőségekkel

SzZoole 2015.05.10. 10:15:50

Egyszer vettunk,meg joregen,a sainsburysbe 3 egeszcsirket £10-t,azota soha tobbet.
Izre,alagra,szagra mintha halat ettem volna,es a belole keszult husleves,csirke porkolt es rantothus ehetetlen volt,fuj a gyomrom fordul fel,ha most is ragondolk:(
Inkabb egy szabadon tartott kapargalost £10-t,annak van ize-buze.
A bore szep sarga a husa pedig majdnem olyan voros,mint a marhahus,na abbol lehet jot enni.
A videken eloknek ajanlanam a farmshopokat.Az ott tartott allatokbol elo allitott hustermekek a tej a jo kis farmhouse kenyer a tojas,mez,lekvarok,a bodzabol keszult szorpok,uditok es meg sorolhatnam.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.05.10. 11:16:57

@Muscari: Készkajákat mi ritkán veszünk. Még nyáron a BBQ részlegből szoktam szemezgetni, de amúgy nem.

@FutureFry: Economy sausage-al én már nem találkoztam. Most "Basics" termékcsalád van. Ezek árban a legalsók, de nem feltétlen mindenből a legrosszabbak.

catnip cupcake 2015.05.10. 11:24:00

Mi vagy a Tescoba vagy a Sainsbury's-be megyünk, mert mindkettő kb. azonos távolságban van (5 perc kocsival). A Sainsbury's szerintünk jobb egy fokkal, mint a Tesco.

Az utóbbi hónapokban rászoktunk arra, hogy egy közeli farm shopban veszünk húsféléket és tojást, sokkal finomabb, mint amit a szupermarketekben kapni (igaz, többe is kerül). Ráadásul van egy kis kávézójuk, ahol szuper angol reggelit lehet kapni, helyi alapanyagból, valamint a világ legjobb sausage roll-ját (levelestésztába csomagolt angol kolbász).

M&S nincs a városban sajnos, a Waitrose meg elég messze ahhoz, hogy rendszeresen oda járjunk. Bár az utóbbi időben egyre többször ott veszünk kenyeret, mert finomabbat árulnak mint a Tesco és Sainsbury's. A Waitrose-ban az a jó, hogy a máshol nem nagyon kapható dolgokat ott megtaláljuk (pl. egész finom virslijük van, régebben volt téliszalámi is).
Lidl nincs a városban, Aldi az van, de messze van tőlünk és egy elég rossz környéken (egyszer voltunk ott évekkel ezelőtt, egy kicsit aggódtam, hogy vajon a kocsit úgy találjuk-e, ahogy hagytuk).

Ruhavásárlásra ott a TKMaxx, Next, Debenhams, Fat Face, valamint az Amazon és Ebay.
Műszaki cikket mostanság a John Lewisból rendelünk, a garancia és általában a jobb kiszolgálás miatt. Tavaly elkövettük azt a hibát, hogy a Currys/PC Worldból vettünk egy mosógépet, beszereléssel és a régi elszállításával együtt. Ráadásul fültanúi voltunk annak, ahogy más vevőkkel bántak, illetve ahogy a kisfőnök a beosztottjaival viselkedett. Rémes volt az egész.

Ja, ha valaki szórakozni akar a "posh" Waitrose vásárlókon, itt lehet vicces történeteket olvasni:
www.facebook.com/overheardinwaitrose

Ez is jól illusztrálja a különbségeket:)
www.facebook.com/overheardinwaitrose/photos/pb.375139409294104.-2207520000.1431248462./484199405054770/?type=3&theater

SzZoole 2015.05.10. 11:29:46

@catnip cupcake: Mere fele laktok,ha nem titok.
Ezek szerint Ti is erzitek a kulomseget a bóti csirek es a tanyasi kapargalos kozt:)
Arban valoban dragabb,de az iz es az alag karpotol erte,nem?

2015.05.10. 11:45:48

Vásárolni? Azt hittem, hogy a kitántorgók a kukából esznek, mert elviszi az egész fizetésüket az albérlet kifizetése.... :(

Muscari 2015.05.10. 12:09:45

@ChristineK: én is csak akkor, ha megkívánom. A chiken korma-t pl csak én szeretem, indiai étterembe nem járunk, főzni se nagyon szoktam indiait, ha megkívánom akkor veszek. A Morrisonsban finom.

M. Péter 2015.05.10. 12:12:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Van, akinek fontos hogy lássák, hogy neki milyen jól megy. Akinek viszont tényleg jól megy, vagy azt a látszatot próbálja kelteni, az minimum a Waitrose-ba jár bevásárolni, ha nem a Harrodsba vagy a Selfridgesbe.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.10. 12:49:24

@M. Péter: Ha valaki _csak_ezért_megy drágább helyre, illetve pont ugyanazt a terméket is inkább drágábban veszi meg, az én inkább hülyének nézem, mint jólmenőnek... :D
Itt felénk én még nem fedeztem fel ilyesmi sorrendet, a hiperek közt inkább szolgáltatásbéli különbségek vannak, a kissé drágább az egyben nagyobb választékú, illetve van benne posta, apjatöke, trafik, stb...Meg az se normális szerintem, ha valaki ezzel foglalkozik, hogy ki honnan jön ki vásárlásból...szerintem.Hiába na, én egy elég egyszerű lélek vagyok...:-)

adg 2015.05.10. 12:49:55

@ChristineK: azert pehet kulonbseg meg a tomeghusok kozott is. Nyilvan a tescoban millioszamra arult csirke sosem lesz tanyasi kapirgalos csirke, de azert van kulonbseg termelok kozt is. Milyen tapot hasznal, milyen korulmenyek kozt tartja, mennyi hormont/antibiotikumot ad nekik stb. Ez befolyasolja az arat is, es az izt is. Nagy csodak azert nincsenek. A haromszoros arkulonbozetet eleg nehez lenne megmagyarazni.
Amig volt csirkenk, addig ettunk rendes csirkehust. Azota kb utaljuk, csak a lanyom miatt van neha. Sajnos lustak vagyunk kimenni a varos szelere termeloktol helyi hust szerezni.
Egyebkent sokan (szeretnek legalabbis) gondoljak, hogy a tanyasi csirke az olyan kis igazi, kikelt a tojasbol, setalgatott a tyukanyoval, es egesz eletet kapirgalassal toltotte mig bele nem szaladt a kesbe. Hat erre nincs mar ideje senkinek. Siman megtapozzak oket is, csak azert latszik rajtok, hogy lattak napot es ettek egy-ket jobb falatot is.
A mi csirkeink tenyleg nem voltak tapozva. Latszott is, a szomszed mar vagatta a sajat tanyasi csirkeit, a mieink meg kis felkilos csibek voltak meg. :)
Egy masik ismerosunk meg etelfestekbe martogatta a tanyasi csirkeit. A vevok mindig dicsertek, hogy milyen szep sarga a bore, es milyen szep igazi husleves lesz belole, nem mint a tapos bolti vackokbol. Ugyanolyan tapos szarok voltak az ovei is, soha nem lattak szinte napot, csak par hetig kaptak kukoricat vagas elott.

Az itteni marhat viszont nagyon szeretjuk. Nem is teto alatt nonek, hanem fel megyenyi farmokon szabadon, csak vagas elott szedik ossze oket. Nagyon jo izuk van. A csirke itt is ocska, ami jo, az meg sokkal dragabb a marhanal.
Szerencsere a diszno itt nem szamit rendes husnak, igy kifejezetten olcso, mi meg szeretjuk.
Ma pedig helyi fogasu barramundi volt az anyak napi ebed. Lehet, hogy a legjobb hal, amit ismerek. Fantasztikus ize van. Meg ara... :)

Hat ez most nem passzolt igazan a temahoz, mert nem anglia, de a kozos tyukanyo okan talan megis egy kicsit.

2015.05.10. 12:52:17

@M. Péter: En azert veszek Marks & Spencer es Waitrose kajat mert finom es egeszseges, nem azert hogy 'lassak milyen jol megy nekem', megis ki latna pl. Londonban, a masik 8 millio vasarlo? A Harrodsban is rendszeresen vasaroltam regen etelt, azert mert egy sarokra dolgoztam tole es volt nehany nagyon finom, egeszseges eteluk elerheto aron. Szamomra rovid ahhoz az elet hogy akcios elelmiszerek vadaszataval toltsem.

2015.05.10. 12:56:54

@Philosoraptor: Nevetni fogsz de vannak olyan emberek Angliaban akik szo szerint a kukabol esznek, es nem is szegenyek hanem direkt csinaljak 'anti-konzumerizmusbol', ugy hivjak oket hogy 'freegan'. Mikor ejjel dolgoztam es az irodank egy Marks & Spencer mogott volt, rendszeresen talalkoztam egy freegan csapattal akik onnan szereztek a napi betevot, marmint a M&S kukaibol.

2015.05.10. 12:57:27

@M. Péter: Akkor megdőlt ez a mítosz is, hogy csak Mo.-n van kivagyiság... :)

2015.05.10. 12:58:22

@Mirjam2: Amerikában is vannak ilyenek, azok meg a spórolási kényszerbetegségben szenvedők...

2015.05.10. 13:03:56

@Philosoraptor: Nem hinnem, a sporolas es a freegan eletmod ket teljesen kulonbozo dolog. De ugy latom az USA-ban is vannak: vimeo.com/61825336

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.05.10. 13:06:41

@adg [Au, Darwin]: Gyerekkoromban nagyanyám tartott csirkéket, búzával, kukoricával etette őket leginkább a friss zöldek mellett de összességében bennem nem marad meg úgy hogy az lett volna csúcs. Mint ahogy az ipari nevelésű csirke se mindig hal ízű. Persze belefut az ember néha, de korántsem olyan általános. A termelői csirkét pedig nem tudom és nem is akarom megfizetni. Az én családom húsevő és nagyétkű, nekünk csirkéből 2,5-3 kiló a napi adag. Átlag két napra szoktam főzni így az 5-6 kiló csirkét jelent egyszerre. Elég húzós lenne árban ha ezt háztájiból akarnám megfőzni.
De tényleg kezdünk eltérni a témától. :)

2015.05.10. 13:06:48

@Philosoraptor: A jobb minosegu etel altalaban tobbe kerul. Van akinek megeri, van akinek nem. Mi pl. nem dohanyzunk, nem iszunk, viszont az etelen nem sporolunk. Lehet hogy ez valaki szerint 'kivagyisag', szerintem csak egyfajta ertekrend.

adg 2015.05.10. 13:20:22

@ChristineK: megkerdezhetem, hanyan vagytok 3kilo csirkere? Felesegem mindig panaszkodik, hogy egy rendes ebedhez nem eleg 1,5 kg hus, vagy egyszerre bekapunk 2 kg krumplit. De szerintem ez nem olyan borzaszto 6 fore. A 3 kg viszont nekem is eleg rendes kis ebednek tunik. :)

2015.05.10. 13:22:12

HA, te troll, pont vasarnap jon egy ilyen bevasarlos posztl? :D

Amugy pedig, Santa Fe nem az USA-ban van, annak az Uj-Mexiko nevu allamaban? Marmint, ugy vezeted fel, mint egy Mexikoi latogatas, de nem is klikkoltam az eredeti posztra se, szoval nem tudom, melyikrol szol, en csak ugy gondoltam, rakerdezek... valoszinuleg Mexikoban is van nemisegy Santa Fe es en csak ne okoskodjak :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.10. 13:39:15

Tobbnyire Lidl. Naluk van kifejezetten alacsony szenhidrattartalmu kenyer, mindenhol mashol kulon vadaszni kell.
Ezenkivul a fokepp nemet kajaik abszolut az en izlesemnek bejovosek. Foleg a fekete erdo sonka es a sajtjaik.

Ha nem Lidl, akkor Sainsbury's , Asda vagy Waitrose.

catnip cupcake 2015.05.10. 13:43:19

@Zoole[uk]: Bracknell (Berkshire). Maga a város nem "falusias" (ahhoz túl sok a 60-as évekbeli irodaház és körforgalom:)), de a közelben vannak farmok.

Nagy különbség van a tanyasi és a bolti csirke között, a tanyasi javára. Az egyéb húsok (darált marhahús, kolbász) is sokkal finomabbak.

Viszont a legutóbbi karácsonyi pulykával jól befürödtünk (jó, tudom, eléggé "first world problem"). A farm shopban rendeltük meg, azt gondolva, hogy az is helyi termék és biztosan finom lesz. Utólag kiderült, hogy egy másik farm terméke volt a megye túlsó feléből (ez még nem lenne baj), viszont nem volt különösebben finom, nem volt rendesen megpucolva (a toll maradványok ott voltak rajta), a bőre egy csomó helyen ki volt száradva, mint a papír. Mindezt horror áron. Asszem visszatérünk a jól bevált M&S pulykamellhez jövőre.

skaven 2015.05.10. 13:43:37

@Zoole[uk]: ooo, ebbe en is belefutottam, iszonyat gusztustalan volt a hus amit a sainsburyben vettem a waitrose-os, M&S-eshez kepest. Ott tenyleg nem szabad vasarolni ilyet. :(

Alapvetoen a kajak nagyreszet az M&S-ben vesszuk, van egy sainsbury ami utbaesik hazafele, kenyer, nagyon alap dolgok okesak igy melo utan, de semmi extrat nem veszunk ott.
Waitrose-ban en szeretek egy csomo felvagottat, pastetomot, stb-t. Amugy nalunk pl jopar fele sajt vagy ugyanannyi vagy olcsobb ott mint a nagy sainsburyben 5 percre onnan. :) A halakat elegge tularazottnak erzem viszont a waitrose-ban (de kb ez az egyetlen problemam veluk), azt szinten inkabb az M&S-ben veszem.

Határátkelő 2015.05.10. 13:47:19

@mojyo: Ez eszembe sem jutott, amit sajnálok is kicsit... :)

Ez a Santa Fé Mexikóváros egyik negyede.

2015.05.10. 13:48:47

@Mirjam2: Ez csak az emberek átveréséről szól. Attól még, hogy valamiért többet fizetsz, az nem jelenti automatikusan azt is, hogy jobb minőségű is. Az élelmiszeripari készételek semmiben sem térnek el egymástól, hiszen a fő cél az, hogy finom legyen és nagyon sokáig ne romoljon meg a polcon. Ezért teletömik tartósítószerrel, ízfokozóval, mesterséges adalékanyagokkal. Szóval hiába veszel drágább készételt, ha "megkérdőjelezhető" az egészségedre gyakorolt hatása.

Alapanyag terén meg megint azt tudom mondani, mint feljebb. A 600 forintos tészta sok esetben semmivel sem jobb minőségű, mint a pár száz forintos, csak a másiknál meg kell fizetned a nevét, meg a marketinget.

2015.05.10. 13:53:59

@Határátkelő: Koszonomszepen, azota megneztem az eredeti blogot, igy mar vilagos, hogy melyikrol van szo, jo kis kepek vannak ott amugy :)

Az utolso blog is erdekes amugy az Indonezias, felelmetes lehet az emlekeztetes a hatalmas szokoarra, egyszer lattam egy filmet a Krakatoarol, annak is egy hajo maradvany az egyetlen emlekmuve, eleg para lehet ez az egesz igy ilyen erok mellett elni.

edina. 2015.05.10. 14:02:35

csakis Waitrose. a legtobb organikus, fair trade es angol termek naluk van. a legfinomabb paradicsomok, minosegi husok. az eladok kedvesek es segitokeszek. imadom a Gails kezmuves kenyeret is, amit arulnak.

qkuc 2015.05.10. 14:10:29

@Mirjam2: Egy kicsit bolondnak tartom őket, de valamilyen szinten el tudnám fogadni, ha pl. a boltok nem a kukába raknák ki az aznap lejárt termékeket/péksütiket/enyhén sérült zöldségeket, hanem záráskor egy dobozbe tennék ingyen elvihető felirattal ... Egy csomó dolog simán ehető még, ami a kukában landol ...

2015.05.10. 14:30:28

@Mirjam2: TLC-n van olyan műsor, amiről beszéltem. A címe most pont nem ugrik be.

SzZoole 2015.05.10. 14:52:10

@catnip cupcake: azt tudom hol van,nem messze Ascot-tol,jártam mar arra jo párszor:)

SzZoole 2015.05.10. 14:56:54

@adg [Au, Darwin]: a shop ahova mi járunk az közvetlenül a tanyán/farmon van.
A csirke,kacsa,liba,pulyka,disznó,juh,kecske,marha mind szabadon tartott.
Minden terméküket Ők készítik el,meg a kenyeret is.A marha kolbaszuk amit csinálnak isteni finom,de a disznó is

2015.05.10. 15:10:41

@Philosoraptor: Ez annyira jo hogy te mindig mindenrol tudod a tutit... Mikor voltal utoljara elelmiszerboltban Angliaban? Teljesen mas elelmiszereket arulnak a kulonbozo boltokban.

2015.05.10. 15:13:53

@qkuc: Ugy tudom ezt azert nem csinalhatjak mert ha valaki megbetegszik az eteltol (allitolag...), beperelheti a boltot. Valoban borzaszto pazarlas.

M. Péter 2015.05.10. 15:19:52

@qkuc: Inkább eladják 1/2, 1/4 vagy akár 1/10 áron a lejárat napján.

2015.05.10. 15:25:58

@Mirjam2: "Ez annyira jo hogy te mindig mindenrol tudod a tutit..."

Ezt azért aranyos pont tőled olvasni. :)

Élelmiszer mint összefoglaló név az élelmiszeripar által gyártott "ételekre", amik valójában megvannak erőszakolva a legtöbb esetben. Nyugodtan nézd meg egyszer a drága élelmiszeren az összetevők listáját. Aztán nézd meg a olcsóbb élelmiszeren. A drágábban is ugyanúgy megvannak azok az összetevők, amik az olcsóbb társában. Nem tudom, hogy jönnek ide az angliai boltok, hiszen az egész világon így működnek ezek a dolgok. Attól még, hogy megveszed a drágább élelmiszeripari hulladékot, semmivel sem leszel egészségesebb. De mindenki azt vesz a pénzéből amit akar, meg amit szeretne, természetesen.

M. Péter 2015.05.10. 15:29:24

@Mirjam2: Nem állítottam, hogy mindenki csak ezért jár a Waitrose-ba, de van, akinek fontos, hogy a szomszédok és a barátnők lássák, hogy ott vásárol.

Muscari 2015.05.10. 15:33:07

@M. Péter: ó igen, a magyarok között is van ilyen. Volt egy ismerős házaspár, válahol étteremben voltak, amit a feleség úgy adott elő utólag, olyan jó volt, hogy egy csomó pénzt költöttek, de olyan sokat, hogy mindenki jól megnézte őket.
Elég szánalmas, mit mondjak.

33621 2015.05.10. 15:33:36

Mi az Auchanba szoktunk járni nagy bevásárlást csinálni, közelebb van a Tesco oda ritkábban. Néha a Pennybe, de sűrűbben szinte naponta a frissen sült pékáruért a Lidlbe járunk, hiszen az a szomszédban van gyakorlatilag. A Spar és az Interspar nagyon ritka, mert messzebb is van, és csak ha valami nagyon akciós ott akkor érdemes nekünk oda menni.
Igaz ez Magyarországon van!

Vili Doli 2015.05.10. 15:35:07

Ez itt nem egy magyar oldal véletlenül?
Mert megtudtuk, hogy az angolok a Marks and Spencerben vásárolnak, a külföldiek hozzá is szóltak.

Csak azt nem tudom, hogy NEKÜNK EHHEZ MI KÖZÜNK VAN?

Din Serpahis 2015.05.10. 15:35:07

Svajc: Migros vagy Coop. Illetve ha hus, akkor Lidl. Igazabol az elozo ketto joval dragabb, de annyival minosegibb cuccokat lehet kapni szerintem mint az olcso boltokban, hogy inkabb bevallalom. (foleg a zoldseg, gyumi vonalon igaz ez.) Az egyetlen kivetel a hus, az olyan pofatlan draga, hogy annyit nem vagyok hajlando fizetni erte.

Pluszban neha-neha elmegyek a Globusba, kaviart vagy sajtot venni :)

Mortanius 2015.05.10. 15:35:07

Élelmiszer - Budaörsiként a budaörsi Auchan...
A legközelebb hozzánk és a legolcsóbb és legjobb minőségű élelmiszer a környéken.
Ruhák az internetről...

2015.05.10. 15:42:52

@M. Péter: Ez nem tudom hol van, Londonban eleve fizikai lehetetlenseg a legtobb esetben hogy az ember baratai lassak hol vasarol, a szomszedokat pedig a legtobb ember nem ismeri, es meg kevesbe erdekli oket hogy hol vasarolnak. Eletemben nem talalkoztam meg olyan emberrel UK-ben akit kicsit is erdekelt volna ki hol vasarol elelmiszert, de lehet hogy en vagyok az ufo.

2015.05.10. 15:47:45

@Philosoraptor: Pl. ha van egymas mellett egy M&S es egy Tesco, es en szendvicset akarok venni (ami gyakran elofordul), akkor M&S-be fogok menni mert naluk van avokados szendvics, a Tescoban meg nincs. De ezt te ugysem fogod megerteni, csak a magadet hajtogatod, mikor nyilvanvalo hogy eletedben nem jartal meg elelmiszerboltban Angliaban.

2015.05.10. 15:50:00

@Mirjam2: Nem szendvicsről beszéltem eddig sem, de mindegy.

adg 2015.05.10. 15:52:12

@Zoole[uk]: ez jol hangzik, ha meg latod is az allatokat, az eleg meggyozo. Sajnos ilyen helyekbol nem sok van. Jo ha van a kozelben, es nem tizenotszoros aron ad mindent.

@Vili Doli: ize, nem teljesen. Ez egy kulfoldi tematikaju magyar oldal, a kommentelok zome nem a hatarokon belul el, joreszuk pont londonban, vagy legalabbis arrafele. Igy lesz kozuk hoza, es igy kerul a tema ide. Bar engem sem kulonosebben erdekel, hogy londonban melyik boltban van frissebb salata, de a tobbieknek ez lehet erdekes.
Van egy jo modszer: lapozz, ha zavar.

2015.05.10. 16:02:31

@M. Péter: Erre az a megoldas, hogy kunyeralunk / kukazunk a kiszemelt statuszszimbolum boltbol reklamszatyrokat. Peldaul armanis, pradas, meg robertocavallis meg ilyenes papirszatyrokat kell hasznalni a H&M-es meg kinai piacos vasarlashoz, es utana napszemuvegben vegignyargalni a draga foutcan, hogy mindenki lassa, hogy mi igazi orosz oligarchak vagyunk. Ha veget ert az utca viszont, akkor nagyon ovatosan kell a parkoloba menni es sunnyogva betolni a cuccokat a csomagtartoba, hogy senki meg ne lassa, hogy szakadt, harminceves Ladaba szallunk be es nem a gangsta rolls-ba. :D

2015.05.10. 16:03:44

@Philosoraptor: Ez a legnyilvanvalobb pelda, de meg egy csomo masikat is mondhattam volna. Mindegy, majd meglatod mikor Angliaban leszel.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.10. 16:37:24

@Philosoraptor: igy van, az exreme couponing egy tv musor, persze mint ilyen, azert nem feltetlenul tukrozi a valosagot:) ezek az emberek maniakusan gyujtik a kuponokat ujsagokbol stb es az otthonuk kb. ugy nez ki, mint egy raktar aruhaz:)

2015.05.10. 16:53:59

@Zsuzsi65: Van egy olyan is. De amire valójában gondoltam, az egy másik műsor. Kukából esznek, és jól szituált emberekhez képest eléggé extrém dolgokat is megcsinálnak....

Erről van szó:

www.youtube.com/results?search_query=extreme+cheapskates

qkuc 2015.05.10. 17:04:24

@M. Péter: Nem mindenhol lehet eladni azt hiszem a szavatosság utolsó napján, de ez egy USA-beli (New York) műsor volt, ott kukáztak menő szakácsok és abból főztek vacsorát, amit találtak. És meglepő volt, hogy kicsit törődött de teljesen jó zöldségeket és gyümölcsöket dobáltak ki kilószámra ...

qkuc 2015.05.10. 17:05:32

@Mirjam2: Nem lehetne akkor kirakni, hogy saját felelősségre ingyen elvihető?

Na persze, törvényalkotó sem leszek már ..., akik meg azok, azok ezzel nem foglalkoznak (még).

qkuc 2015.05.10. 17:07:11

@Vili Doli: Határátkelő a blog neve, jó reggelt!

montroyal ( CAN qc) 2015.05.10. 17:52:45

szep napot
mivel nalunk ma van Anyak napja , akkor megegyszer sok boldogsagot kivanunk az anyukakanak ..

www.kepfeltoltes.hu/view/150510/11050091_943246722387020_2995060306434229606_n_www.kepfeltoltes.hu_.png

FutureFry 2015.05.10. 18:00:25

@qkuc: @Philosoraptor: @Mirjam2:
A "dumpster diving" népszerű néhány arra nem rászoruló embercsoport körében is, esetleg azért mert "hip", lásd pl. (már linkeltem egyszer, bocs az ismétlésért):
themoth.org/posts/stories/one-womans-trash
Nekem nagyon tetszik a story konklúziója (azaz, hogy a hölgy miért hagyta abba)

firg_firg 2015.05.10. 18:25:07

En a boltba jarok vasarolni es a vegen fizetek.

Amelyik epp utbaesik. Az a +/-10% meg nem igazan erdekel, inkabb otthon vagyok a csaladdal, mintsem hogy akcios cuccok utan rohangaljak.

firg_firg 2015.05.10. 18:30:33

@Philosoraptor: "A drágábban is ugyanúgy megvannak azok az összetevők, amik az olcsóbb társában."

Az olcso es a draga kenyerben is van liszt? :)))

Na jo, komolyra forditva: Ez nem feltetlenul igaz. A dragabb nem feltelenul jobb, de az olcsobb valoszinuleg szarabb. Szojas parizsi, novenyi zsiros csoki, tökös gyumolcsle, több E vitamin, stb.

2015.05.10. 18:41:43

@firg_firg: Sajnos, a liszten kívül még sok olyasmi is benne van, aminek nem kellene. :(

Így is lehet nézni, igen.... Azt vallom, hogy a mérték a fontos. Ne az élelmiszeripari készételek adják a táplálkozás alapjait. Leginkább azért, mert a betegségek ~fele visszavezethető a rossz táplálkozási szokásokra.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.10. 19:15:27

@montroyal ( CAN qc):

nalatok ismost? egyedul magyarorszagon van egy hettel elobb?

Vili Doli 2015.05.10. 19:35:08

@qkuc: Hát bocsánat, figyelmetlen voltam. Nem olvastam el a címet, sőt még soha nem is láttam ezt a blogot.
Akkor ez tényleg nem nekünk szól.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.10. 19:53:02

@firg_firg: a tökös gyümölcslé az olyan jó belevalós, bevállalós, ugye?Mint a tökös nővér... :D

A tök még hagyján, az legalább zöldség.De mikor csak savból álla az egész, és be kell venni utána egy marék Renátát, mert visszajön a gyomorsav, na az rettenet...

33621 2015.05.10. 20:13:25

Kedves nyugaton mosogató kitántorgottak!
Nektek van kint ilyen jó főnökötök? :-)

www.haon.hu/egy-kinai-milliardos-minden-alkalmazottjat-magaval-vitte-a-nyaralasra/2829230

SzZoole 2015.05.10. 20:42:48

@33621: az enyém is ilyen főnök,mivel a sajat magam főnöke vagyok,igy mindig magamat is viszem nyaralni,sőt a titkarnomet es a gyerekeit is mindig magamal viszem,mert a feleségem csinál minden papirmunkat,igy megérdemli,hogy magamal vigyem a gyerekeivel együtt,ja meg meg a soforom is viszem,hogy legyen aki vezessen a hosszu úton,ja a sofőr is en vagyok:)))

Vili Doli 2015.05.10. 20:58:00

Sajnos a Marks and Spencerben nem, de majd igyekezni fogok.

wuaaa 2015.05.10. 20:58:13

@33621: Figyelj, nem vicc! Kínában sok gyárban fel van írva egy táblára krétával a munkaidő vége. Mondjuk legyen 16:00. Tíz perccel négy előtt megjelenik valami kisfőnök, letörli a hatost és ír helyette egy hetest, vagy nyolcast, vagy amit az aktuális helyzet kíván. A sok kis robotoló dzsekicsen egy pillanatra felnéz, aztán termel tovább mintha mi sem történt volna. Na most szerinted, ez után a kötelezően egyenruhás-muszájmosolyos kiruccanás után.... ?

Amúgy van magyar honlapjuk is, " A távoli infravörös ágynemű a hálószoba felszerelések új generációjába tartozik." .

blackhairlady 2015.05.10. 20:58:56

@qkuc: Nalunk a boltban van egy olyen resz a husos polcon, hogy "Manager specials", ide rakjak ki a hamarosan lejaro husokat. ugy vetetm eszre, hogy a mar 3 nappal a lejarat elottieket ideteszik, es fokozatosan arazzak vissza. Nagyon sokan vasaroljak ezeket a husokat, en is pl. Ma vettem holnapi lejarattal 4 hatalmas steaket, 9.49$/lb-rol volt learazva 4.77$-ra. 20$-ba kerult az ebedunk 40$ helyett. De a daralt hustol kezdve a baranyig, mindent meg lehet itt talalni.

En egyebkent Krogerben vasarolok 99%-ban, torzsvasarloival olcsobb mint az olcso Walmart. Neha Fiestaban ami egy enmzetkozi bolt, itt tudok turot, vanilias cukrot, normalis pudingport kapni.
Bar gondolom, ezek az uzletek enm sokat mondanak a tobbsegnek itt:)

blackhairlady 2015.05.10. 20:59:49

@blackhair-lady: ""Managers specials", a s betu lemaradt:)

blackhairlady 2015.05.10. 21:01:54

@qkuc: En dolgoztam a gimi konyhajan, minden megmaradt kajat azonnal kukaba kellett dobni. Veszelyes, romlando, sok baj okozoja lehetne.
Ugyaez volt amikor az amcsiknal dolgoztam otthon, tobb mazsa kaja maradt meg es azonnal emnt a kukaba. A magayrok meg hobologtek, hogy ok megennek, meg fizetnenek is erte, de nem lehtett.

2015.05.10. 21:23:58

@blackhair-lady: Máshol meg éheznek.

Ezt a fajta pocsékolást sosem fogom megérteni.

blackhairlady 2015.05.10. 21:31:22

@Philosoraptor A Határátkelő offisöl bokszzsákja: Szerintem senki sem. De azoknak is igazuk van akik nem adjak tovabb, mert tenyleg eleg csak egy szalmonella fertozes vagy etelmergezes, es mar mehet is a birosagra.

33621 2015.05.10. 21:32:05

@Zoole[uk]: Még szerencse hogy nem vagytok ennyien!
Az neked nagyon sokba kerülne.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.10. 21:40:51

@blackhair-lady: "A magayrok meg hobologtek,"

Nahat! Te is raccsolsz:-)))))))

Walmart, azt hittem eddig, hogy Londoniaban van. Akkor megse a Tesco legnagyobb konkurense?

Nalunk nincsenek ilyen nagy hipermarketek ( halistennek). Pontosabban van, de jo messze,ugyhogy mi csak sima közertben meg hentesnel, meg peknel vasarolunk:-)

blackhairlady 2015.05.10. 21:46:00

@Der echte Weihnachtsmann: Nem, en folyamatosan felcserelem gepelesnel a betuket, mar unom javitgatni oket:)

A walmart az amerikai halozat, de vannak kihejezett tagozatai.
Nalunk meg ksiboltok nincsenek:(((

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.10. 22:06:54

@blackhair-lady: csak wizzeltem, remelem tudid!

En nem is szeretem AZ ilyen nagy böhöm aruhazakat. Nagy ritkan (egy evben talan ketszer) elmegyünk mi is a Globus-ba, vagy a Kaufland-ba, de mindig megfogadom, hogy soha többet.Tul azon, hogy javareszt moslekot arulnak, meg megvesz az ember egy rahedli dolgot, amire nincs is szüksege. Plusz, ha asszony belejön, meg elmegy egy csomo idö is. Na ilyenkor latom csak, az elönyet az ilyen centereknek, mert amig ö vasarol, en leülök valamelyik kajaldaban megenni egy grillcsirket meg meginni egy sört.:-)))

qkuc 2015.05.10. 22:09:36

Bevallom nekem az inkább hová nem megyek vásárolni listám van, előkelő helyen szerepel rajta a CBA ...., :D.

Viszont ezzel a felvágok ahol vásárolok dologgal itthon nem nagyon találkoztam, inkább a (jó drága) kézműves pékségek, meg delikát boltok kapcsán szokott ez a fajta sznobizmus szembejönni.

@blackhair-lady: A Walmart igen, a többiről nem is hallottam, :D. A rokon kedvenc boltja a Publix volt, gondolom az a helyi alsó kategóriás Tesco.

2015.05.10. 22:11:40

@blackhair-lady: A UK-ben nepszeru ASDA a Walmart resze.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.10. 22:12:02

@Zoole[uk]: mi van a haveroddal? Ebreszd mar föl:-)))
Reggel ota tükön ülök, hogy hogy sikerült a bemutato.:-))))

qkuc 2015.05.10. 22:14:37

@blackhair-lady: Szigórúan csak szerintem, de egy csomó ételt kidobnak, aminek semmi baja nem lenne ...

qkuc 2015.05.10. 22:15:51

@FutureFry: Én jobban örülnék ha nem a kukában landolna, hanem lenne egy elkerített rész a boltabn, hogy elviheted a kissé sérült de jó zöldséget, például.

Lehet én vagyok a fogyatékos, de nem tudtam lejátszani ....

2015.05.10. 22:18:01

@qkuc: 'ezzel a felvágok ahol vásárolok dologgal itthon nem nagyon találkoztam'

En meg a UK-ben nem talalkoztam vele, de lehet hogy nem a megfelelo korokben forgolodtam :). Sok evvel ezelott London belvarosaban dolgoztam egy 'health food store'-ban illetve vegan etteremben (felul volt a bolt, alul az etterem), ez nem volt olcso, de a vasarlok ott sem 'sznobok' voltak, hanem olyan emberek akik a kornyeken laktak / dolgoztak es veganok voltak vagy barmilyen okbol erdekelte oket az egeszseges taplalkozas, es / vagy egyszeruen csak szerettek az ott kaphato eteleket. Nem tudom elkepzelni hogy valaki azzal vag fel az ismeroseinek hogy ilyen helyeken vasarol, vagy akar a Marks & Spencerben.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.10. 22:18:28

@qkuc: a CBA az nem a regi jo ABC-nek az utodja, ahol a penztar utan lehetett daralni a kavet, stb.

M. Péter 2015.05.10. 22:22:40

@blackhair-lady: A Bill Emerson Emerson Good Samaritan Food Donation Act mentesíti a polgári jogi és a büntetőjogi felelősség alól azokat, akik jó állapotban levő élelmiszert adományoznak jótékonysági szervezeteknek, és a jótékonysági szervezeteket, akik az élelmiszert szétosztják a rászorulók között. A törvény nem új, hanem már majdnem 20 éves,

blackhairlady 2015.05.10. 22:23:12

@Der echte Weihnachtsmann: A wizzelest nem kedvelem, kenyelmetlen :) Es igen, tudom, csak azert en megis megmagyaraztam, hatha :)
En otthon el voltam kenyeztetve, kisbolt, hentes, csirkebolt, pekseg, mind gyalog is max 10 perc tavolsagra volt tolem, nagy ritkan mentem csak Tescoba. Itt nincs kisbolt egyaltalan. Meg kell tanulni listat irni, erosnek kell lenni, hogy csak celiranyosan menjel a listaval a kezedben. Na ez ritkan mukodik:)
En legtobbszor a ferjemet bizom meg a vasarlassal, igy nem esek kisertesbe. A keneyeret szinte mindig magam sutom, maximum tejet kell vennem hetkozben, illetve ha valami kulonleges kaja igeny fut be amihez nincs itthon hozzavalo.
Egyebkent nekem nincs semmifele ellenerzesem a nagy aruhazakkal szemben, a tomeg sem zavar, ilyen szempontbol mindegy hol vasarolok. A plazakat meg kimondottan kedvelem, mert nem kell ki be futkosnom a hosegben vagy a hidegben, egy helyen megvan minden amit vasarolni szeretnek.

blackhairlady 2015.05.10. 22:24:44

@qkuc: Gondolom megvannak az allamoknak a sajat bolthalozatuk.

blackhairlady 2015.05.10. 22:25:14

@Mirjam2: Ezt nem tudtam, kosz az infot.

blackhairlady 2015.05.10. 22:26:42

@qkuc: Persze, hogy nem lenne, de ra lehet fogni, hogy attol van a megbetegedes. Tudod, aki konnyen jott penzt akar az mindenre kepes, itt Amerikaban meg kulonosen imadnak beperelgetni minden szirszarert.

jojó78. 2015.05.10. 22:28:27

@ChristineK: Nekünk a Lidl és az Aldi a favorit itt kint

blackhairlady 2015.05.10. 22:28:39

@M. Péter: Na de utolag amikor mar megette az etelt es beteg lett (vagy azt mondta, hogy ettol lett beteg), azzal mit kezdenek? Hogy bizonyotja be, hogy jo allapotban volt?

qkuc 2015.05.10. 22:34:18

@Der echte Weihnachtsmann: Nem tom, ez a kiskeredelmi "hazai" franchise hogyan jött a világra, de drága és amibe sikerült be térnem, ott vacak a kínálat (CBA Príma, ez a "magasabb" kaliberű bolt típusuk).

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.10. 22:35:03

@blackhair-lady: milyen kenyeret szoktal sütni?

En is magam sütöm, leginkabb rozskenyeret. De most akarok epiteni a kertben egy kemencet es ott ki akarom probalni a feher kenyeret, meg az igazi hamuban sült pogacsat.

nyuszigonosz 2015.05.10. 22:40:37

@Der echte Weihnachtsmann: Én is tükön ültem, de ma reggel megtaláltam, amit az éjjel írt a tegnapi poszt alá:

" diggerdriver · diggerdriver.blog.hu 2015.05.10. 00:58:29
Na ez is megvolt...
Óriási siker...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) "

- na ezt írta.

bergekirka 2015.05.10. 22:45:31

a freeganok, dumpster diverek hosok, ginsberg mar evtizedekkel ezelott megenekelte. (vajon miert nem irnak verseket sztarjogaszokrol meg bankarokrol? :) )

My flesh is cinder my face is snow
I walk the railroad to and fro
When city streets are black and dead
The railroad embankment is my bed

I sup my soup from old tin cans
And take my sweets from little hands
In Tiger Alley near the jail
I steal away from the garbage pail

(orban otto forditasaban:
www.magyarulbabelben.net/works/en/Ginsberg,_Allen-1926/The_Shrouded_Stranger/hu/15481-A_leples_bitang)

hosok ok, kulonosen annak fenyeben, hogy a vilag sopredeke (engem is beleertve) fejenkent es evente 20-30 kg e-hulladekot termel:
www.ng.hu/Fold/2015/05/08/Csucsot-dontott-a-fejlett-vilag-e-hulladeka-2014-ben

erdekesseg, hogy evente 300 tonna aranyat dobnak a vilagon tudatosan a szemetbe.
amugy minden rendben, nem rohad a nyugat. hozza kepest a romai birodalom vagy a husvet-szigeteki egy fenntarthato, jovoorientalt civilizacio volt.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.10. 22:56:26

@~~Babette~~: ezek szerint de unnepeljunk 2x megerdemlik az anyukak .. 365 napbol még tobbet is megerdemelnenek ..

blackhairlady 2015.05.10. 22:58:06

@Der echte Weihnachtsmann: En sutoben sutom, jenaiban, feher illetve felbarna kenyeret. Kezzel dagasztom, aztan a kelesztotalban kel 40 percet, 30 percet a jenaiban, majd megy az elomelegitett sutobe 40 illet fedo nelkul 10 percre.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.10. 23:00:01

off de ez is Mo.. es HA-ra készteto .. video csak eros idegzetueknek de azoknak nem akik mar regen emberek (nem allatok )kozott elnek ..

alfahir.hu/azonnali_vizsgalatot_az_n1tv_stabjat_ert_inzultus_miatt

SzZoole 2015.05.10. 23:34:08

@montroyal ( CAN qc): Es Te ezen csodalkozol???
Te hany pepitaval pacsiztal anno,meg ha ruhelted is oket.
Ettol sokkal durvabb a Vizo-ek ugye.

SzZoole 2015.05.10. 23:36:03

@Der echte Weihnachtsmann: En is csak egy par mondatot beszeltem veluk,meg delelott,de majd O elmondja,hogy mi volt.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.10. 23:46:26

@Zoole[uk]: én pepitas (kockas voltam 2 evig, maszek meg nem volt csak volanos , es meg portas koromba sem emlekszem hogy valakik ilyen stilusba allatkodjanak ,valahogy korulottem csend, rend ,fegyelem volt , de belatom valtozott a vilag ...persze ha valaki taxist tamadott meg az biztos nem jart jol ...

M. Péter 2015.05.10. 23:48:34

@blackhair-lady: A felperesnek kell bizonyítania, hogy attól az ételtől betegedett meg, és hogy szándékosság vagy súlyos gondatlanság történt.

SzZoole 2015.05.10. 23:54:16

@montroyal ( CAN qc): a pepita a fakabatok gunyneve volt.
Anno hány nyominger portaskodott?

blackhairlady 2015.05.10. 23:55:16

@M. Péter: Ez ok, de ki akar feleslegesen a birosagra jarni? Meg ha be is bizonyosodik, hogy nem az ajandekozo a hunyo, akkor is mennyi energiat, idot vesz el az idejukbol, pedig csak segiteni akartak.

pappito · http://pappito.com 2015.05.11. 01:54:23

@qkuc: hát a culinaris? az már nem is elég sznob? :)

pappito · http://pappito.com 2015.05.11. 02:12:59

@qkuc: " Én jobban örülnék ha nem a kukában landolna, hanem lenne egy elkerített rész a boltabn, hogy elviheted a kissé sérült de jó zöldséget, például."

a zöldséges, ahova járunk egy banánosládában gyűjti a megütött gyómölcsöt/zöldséget, ami még jó azért, aztán ha akarod és pont tetszik a doboz tartalma 1-2-3 dollárokért megveheted. Az ép gyümölcs túl jó ahhoz, hogy bemenjen a juicerbe, azt megesszük ahogy van, ilyen dobozokat szoktam venni, aztán kijön belőle 3-4 liter frissen tekert lé, amit felitatok a gyerekekkel. Általában nincs semmi komoly bajuk ezeknek a gyümiknek, felrepedt az alma héja, megnyomta az oldalát a rekesz, stb. szóval nagyon nem kell törődni vele, hogy kivagdossam a rossz részeket, 3 perc, aztán dől a lé.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.11. 03:36:35

@Zoole[uk]: azt hittem a taxira gondoltal rendorok nem portaskodtak, nem lehetett de a taxisokat akkor is segitettek ...... a portasokat meg feljelentettek ... sok ugyem volt amibol nehezen mostam ki magam ...egesz az utolsoig .. az viszont Béccsel vegzodott ..

2015.05.11. 06:20:11

@pappito: A Culinaris még csak a jéghegy csúcsa.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.11. 06:53:26

@blackhair-lady: Azt nem értem ebben az egész fenyegetősdi-berelősdiben, hogy ha kirak a bolt egy táblát, hogy ezen a polcon, asztalon minden ingyen van, olcsón van de csak saját felelősségre, stb; akkor hogy tudja bárki is beperelni őket.A terméken is fel lehet tüntetni bazi nagy piros-sárga felkiáltójeles matricával...
Innentől kezdve nyasgem van minden perelgetőnek, nem?

pappito · http://pappito.com 2015.05.11. 08:18:39

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: mesélj, nem vagyok képben a budapesti menőkaja-szcénával

qkuc 2015.05.11. 09:04:21

@pappito: Ez teljesen jó így, te leturmixolod és nem kell fölöslegesen kidobni a még használható élelmiszert. Még a végén kiderül, hogy a Kivik földje a nekem való hely, :D.

qkuc 2015.05.11. 09:05:03

@pappito: Alulművelt vagyok, az meg mi? :D

M. Péter 2015.05.11. 11:00:06

@blackhair-lady: Vannak, akik vállalják ezt a kockázatot. Nem tudom, hogy hány ilyen per indul, de aki ingyen élelemre szorul, annak jellemzően nincs pénze ügyvédre.

pappito · http://pappito.com 2015.05.11. 13:06:42

@qkuc: nem hinném, hogy ez kivi specialitás volna

blackhairlady 2015.05.11. 15:22:13

@geegee: Fogalmam sincs, ezek csak az en teoriaim es a hallott infok osszerakva, lehet, hogy koze sincs a valosaghoz.

Ha a bolt helyebe kepzelem magam, akkor akar az is lehet, hogy rontja a sajat uzletet, mert mindenki a learazott, ingyen kajat akarja. De mondom, ez csak az en fejemben megszuletett teoria:)

blackhairlady 2015.05.11. 15:23:14

@M. Péter: Lehet, nem tudom, lasd feljebb amit gegenek irtam.

2015.05.11. 18:21:39

@geegee: Én büszkén viselem a rám aggatott jelzőket. Köszönöm érdeklődésedet. :)

2015.05.11. 18:25:14

@pappito: Annyira azért én sem vagyok okos a témában, de a culinaris annyira még nem is képviseli a sznobizmust, mint gondolná az ember az áraik alapján. Budán, Óbudán, és a belvárosban is vannak olyan boltok, amik köröket vernek rá.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása