oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 04. 06:52,  Motivációs levél a magyar kormánynak 520 komment

2015. május 04. 06:52 Határátkelő

Motivációs levél a magyar kormánynak

Vasárnap éjfélkor lezárult a Magyarország és én pályázat beküldési szakasza, rengeteg levél, írás érkezett, ezek szépen folyamatosan jelennek majd meg itt, a blogon. Ilyen írás a mai is, ami a kormány minapi bejelentésére, a Gyere haza fiatal kampányra reflektál.

oldalra_nagy_rita.jpg(fotó: Rita)

„Tisztelt Czomba Sándor!

Olvastam a felhívást a hazaköltözés programról és a kezdeményezés elvét önmagában egy remek kezdeményezésnek tartom. Mivel nagyjából illenek rám a kondíciók, ezért gondoltam írok egy „motivációs” levelet.

2005 körül szereztem meg az okleveles vegyészmérnöki diplomámat a BME-n. Azóta megfordultam Magyarországon egy-két neves multinál és cégváltáskor jó ajánlóleveleket vihettem magammal. Igaz, a legutolsó munkahelyemen az ajánlólevelet magamnak kellett megírnom, de a nagyra becsült főnököm a HR előzetes engedélyével aláírta és zárt ajtók mögött el is ismerte, hogy egyetért a leírtakkal.

A mozgóbérem előlegét viszont sajnálatos módon vissza kellett utalnom, annak ellenére, hogy az előző évi teljesítményért osztotta ki a cég. Be kell vallanom, hogy ez elég rosszul érintett, főleg hogy az üzem, amit ott hagytam, továbbra is azokat az újításokat és módszereket alkalmazza, amiket keserves erőfeszítések árán valósítottam meg.

Nem akarom érdemeimen felül fényezni magamat, csapatmunka volt és egy-két kolléga kitartó támogatása nélkül nem valósultak volna meg az újítások, de azt el kell áruljam, hogy a közvetlen főnököm nem tartozott ebbe a csapatba.

Nem tartom magam kiemelkedő képességű mérnöknek, csak átlagosnak, viszont a szakma szeretete miatt tudtam jó eredményeket produkálni.

Miközben én a munkámat próbáltam elvégezni, és az adómat fizettem, az állam úgy döntött, hogy elveszi a magánnyugdíjamat, cserébe sajnos az államadósság még csak nem is csökkent, a társadalom továbbra is öregszik.

Feleségemmel pontosan két éve költöztünk ki Londonba új életet kezdeni. Ő volt a leleményesebb, mert egy hónap után már talált egy jó állást, ahol a főnöke és a kollégái idejekorán felfigyeltek az eredményeire, és annak megfelelően mind a mai napig megbecsülik. Magyarországon is jól dolgozott, ott is honorálták érdemei szerint - ugye ismerős az a mondás, hogy „mindig azt a lovat ütik, amelyik húz"?

Nekem 9 hónapba telt, mire találtam a szakmámban munkát – igaz, nem Londonban, úgyhogy kicsit csalnom kell, mert a pályázat a londoni magyarokra vonatkozik, de majdnem egy évet éltem Londonban és különben is leleményes magyarként megtalálom én a módját, hogy bizonyítsam, azóta is ott élek.

Szóval kb. egy éve továbbálltunk, a feleségem Manchesterbe jár dolgozni - ugyanahhoz a céghez, csak másik irodába. Én pedig folytatom azt, amihez értek, és amit szeretek is csinálni. A fejlesztési ötleteknek örülnek és támogatják, egyetlen bevándorló munkatársként még némi elismerést és megbecsülést is sikerült kivívnom.

Éppen lakást veszünk magunknak, méghozzá kompromisszumok nélkül - számításaink szerint 5 éven belül a hitelt vissza is tudjuk törleszteni úgy, hogy az életvitelünk ennek ne szenvedje kárát. Hangsúlyozom, nem londoni ingatlanárakról beszélünk.

Ezek után úgy érzem, magyaráznom kell a bizonyítványom: nincsen kiemelkedő fizetésünk - konkrétumok nélkül annyit árulnék el, hogy a határátkelős hozzászólásokban olvasott fizetéseket még csak nem is karcoljuk alulról. Egy szó mint száz, jók a perspektíváink, megbecsülnek minket a munkahelyen és a mindennapokban úgyhogy kiegyensúlyozottan élünk.

Hogy idáig eljuthattunk, azért megjártuk a hadak útját, és a kezdeti időszak nagyon nehéz volt, sok kompromisszummal / lemondással járt, de a racionális döntés azt mutatta, hogy az a jobb, ha hátrahagyjuk a családot, barátokat, felszámoljuk az egzisztenciánkat és belevágunk a bizonytalanba.

Kérdezem én, az elmúlt két évben milyen pozitív változások történtek, ami miatt azt gondolja Czomba úr, hogy nagy bizodalommal haza lehet csábítani az embereket Londonból?

- Az, hogy vasárnap már nem tudok bevásárolni engem nem győz meg.

- Az új M1 valóban szórakoztató, de csak külföldről nézve.

- Ott motoszkál bennem Paks kérdése is: a független szakértők szerint gazdaságilag NEM racionális Paks bővítése - magyarázat helyett a felelős kormány önkényesen titkosítja a részleteket - miért?

- Döbbenetes mennyiségű összegeknek napi szinten „veszik nyoma” és a korrupció, csalás, sikkasztás olyan súlyos méreteket ölt, hogy lassan saját gravitációs ereje lesz.

- Önkényes rendeletek / döntések következtében vállalkozások mennek csődbe egyik napról a másikra - hogyan garantálják, hogy az esetleges munkahelyemet Magyarországon nem fogja holnap ellehetetleníteni a kormány, csak mert Valaki unokanagykabátjának az érdeke azt kívánja?

- Egyáltalán: ki fog dolgozni a nyugdíjamért? Azért kérdezem, mert amit én megtakarítottam, azt az állam elkonfiskálta.

No, de nem szaporítom tovább a listát, mert elveszne a sok bába közt a gyerek.

Amint már említettem, racionális döntés eredménye volt, hogy elköltözzünk Magyarországról. Milyen racionális indokokat tud mondani arra, hogy megéri felszámolnom mindazt, amit itt elértem és Magyarországra költöznöm? Mitől lesz ez „win-win” helyzet?

Túró Rudit itt is lehet venni, az egyszáz millió 1/50-ed része pedig egyszerű mérnökként számolva olyan kevés, mint az új stadion a felcsúti csapatnak ahhoz, hogy bejusson az BL-döntőbe.

Tisztelettel:

egy Kiég3tt (de napról napra kevésbé az)

AMIT TUDNI KELL A SZAVAZÁSRÓL

A szavazás menete: voksolni a Tetszett vagy a Nem tetszett gombra kattintva lehet.

Emellett szavazhattok a Facebookon is, ott jobb híján a lájkok száma dönt majd.

A szavazás eredményét a megjelenés után 48 órával rögzítem, hogy ne kerüljön előnybe az, akinek korábban jelent meg az írása.

Mivel a két felületet nagyon nehéz összehasonlítani, ezért a sorozat legvégén a 3-3 legtöbb szavazatot kapott írás egy-egy rövid részlettel egyetlen posztban jelenik majd itt meg, és végül az ott kapott voksok döntik el a közönségdíj végső sorrendjét.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: pályázat Magyarország Anglia Nagy-Britannia Magyarország és én

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr637427292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A lófa szára 2015.05.05. 07:10:56

@kék madár: Kit vagy mit hagyott cserben? Azt aki ellehetetleníti az előrelépést, a megélhetést. És ez nem cserbenhagyás hanem menekülés. De a magyar irigy, és akinek nincs lehetősége menni, az "lecserbenhagyózza" azt aki tesz is valamit saját érdekében.
Sok sikert mindenkinek, aki el tud innét menekülni!

Sir Galahad 2015.05.05. 07:10:56

@Sanyi9: Rengeteg elemzés van erről, ezek többsége történelmi és gazdaságtörténeti okok együttesével magyarázza a jelenséget, pl. a kevesebb békeévvel, a török és egyéb ázsiai hódításokkal, amik Nyugat-Európába már nem értek el, a második jobbágyság intézményesülésével, vagy például a második világháború utáni felosztással és még lehetne sorolni. Olyat viszont sehol sem olvastam, hogy az alacsony kelet-európai bérszint egyetlen oka az épp aktuális magyar kormány ténykedése.

2015.05.05. 07:17:08

@pappito:
Gyönyörű példája a magyar hivatalnokok hozzá nem értésének. Szerintem mindenkinek legalább egy tucat ilyen sztorija van! Sajnos nekem is.

Azért kíváncsi lennék, hogy az állampolgárság osztogatásánál vajon mennyire akadékoskodtak a hatóságok. Ahogy hallottam - főleg Kárpátalja környékén - nem igazán volt számottevő vizsgálat és kötözködés...

wuaaa 2015.05.05. 07:20:16

@Well...: "..nem orszag, bar sokan szeretnek ha az lenne.."

Nahát.. ...a fene gondolta volna...

Mr Long 2015.05.05. 07:33:35

Azert az durva, hogy a magyar ember es a termeszete tehet mindenrol. Persze ezt magayra emberektol hallva. Akkor a megallapitok is rossz emberek rossz termeszetgel, vagy termeszetesen kivetelek?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.05. 08:03:24

@Sanyi9: tőkehiány és tudáshiány elsősorban. Másodsorban magas korrupció, versenyszemlélet hiánya és pl nálunk a magas adók is. Nagyon zanzásítva ennyi.

Void Bunkoid 2015.05.05. 08:18:05

@Shanarey: köszi :)))))

habár van macskám, én végigröhögtem a videót, mert ugyanez itthon is megtörténik rendszeresen :)

pappito · http://pappito.com 2015.05.05. 08:30:32

@snygg panda: "Azért kíváncsi lennék, hogy az állampolgárság osztogatásánál vajon mennyire akadékoskodtak a hatóságok."

tudod hogy van a szolgáltatóknál, az új ügyfél kapja a kedvezményt meg a seggnyalást, a hűséges, évek óta kitartó meg le van szarva, őt már nem kell győzködni, zsebben van :)

Bredpitt Monika 2015.05.05. 08:39:07

@Philosoraptor: Igen, jól láttad, eltűnt. Én ezt nem értem. Nekem HA egyszer azt mondta, hogy bármiről lehet vitatkozni, tény és való, hogy eltértünk a poszt témájától. Az a hosszú poszt , ami készül pedig fog feszegetni olyan témákat, amik kényesek, de ha meg leszek cenzúrázva abban is, akkor lehet, be sem fejezem inkább. Azért is van szar kedvem, mert egy kedves ember ki lett tiltva innen, amit nem értek. Nekem HInta is hiányzik egyébként.

Netuddki. 2015.05.05. 08:44:28

Mennyit visz havonta haza a comba? Na és mennyit egy versenyszférában dolgozó? Na, ez az!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.05.05. 08:44:29

@Bredpitt Monika: ki lett kitiltva Hintán kívül?
Nekem pl Hinta tökre nem hiányzik, semmi értelme nem volt annak hogy minden nap ugyanazt a tipikus magyar tanult-tehetetlen antikapitalista dumát adta elő.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2015.05.05. 08:45:04

A magyarok tulnyomó része Ausztriában, Németországban nyomorog havi 1000-1100 euróbol, Londonban nyomorog havi 800-900 fontból. Igen, mosogatással, takaritással, sokra nem viszitek :DDDD Ehhez nem kell kimenni külföldre. Úgyis a helyit veszik fel egy komolyabb munkára odakinn, nem a bevándorlót, hiába vagy akármilyen fasza mérnök vagy orvos, ennyi.

Lehet menni Angliába gürizni és elmondhatni hogy milyen jó vagyok hogy külföldön élek.

Dehát hiába nagyobb odakinn a fizetés, a megélhetés is sokkal több mint itthon. Ezt a sok hülye mindig elfelejti :))

Nem csak a fizu a több, hanem a lakás is iszonyú drága odakinn, az orvosi kezelésekről nem is beszélve (főleg fogorvoshoz elmenni pl. Londonban)

De hát menjetek csak ki sok, aztán Orbánozzatok, szidjátok a Kormányunkat abból a londoni éhbérből.. :DDD

Observer99 2015.05.05. 08:51:13

@Sanyi9:
"mire vezetheto vissza az alacsony kelet-europai berszint? "

HOZZÁADOTT ÉRTÉK !!!

www.mimi.hu/gazdasag/hozzaadott_ertek.html

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2015.05.05. 09:01:05

@Mr Long (UK):

Az ha a magyar nem utcát söpörni vagy mosogatni megy ki külföldre hanem MÉRNÖKI munkát végezni normális fizetésért!!

Arra viszont ott a helyi angol! :DD

Mosogatással mit lehet csinálni Angliában? Kb. azt mint itthon. Vagy még annyit sem :DD

A megélhetés költségét is nézni kéne ám nem csak a fizetést a magyarhoz viszonyítani :DD

Lakásköltség, rezsi, fogászhoz elmenni néha, esetleg autó, meg ilyenek... :DD Ezt odakinn alja munkából nem igazán lehet kihozni normálisan :D

Határátkelő 2015.05.05. 09:02:29

@Bukott liberális demokrata: Feltételezem nem zavar, hogy a szerző a szakmájában, vegyészmérnökként dolgozik.

Mr Long 2015.05.05. 09:03:53

@Bukott liberális demokrata: :) Hat akkor jelentkezek masik allasra, mert meg nem epitettem mosogatoi karriert... :(

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 09:06:19

@vuvuzela importőr: "Nem értem, mintha félmillió ember politikai véleménynyilvánítás miatt ment volna el. Ez a blog "szűrője" vagy a nép ír ilyen marhaságokat önszántából? "

Hát ahol a blog mottója az, hogy "az ország átlépte a határt", ott mit vársz? :) Köztudott, hogy ma borzalmas dolog Magyarországon lenni, szemben az utóbbi tízezer év bárelyik időszakával, ami gyakorlatilag egy idill volt. Ám ma, EU-tagként, NATO-tagként, demokráciában, na ma borzalmas, és azonnal itt kell hagyni, mert átlépte a határt, stb. (véletlen sem azért, mert ma lehet).

Persze hazaköpködni azért még megy, az jó, attól biztos jobb lesz mindenkinek, a gyerek is attól fejlődik, ha mindennap elmondják neki, hogy mekkora egy hülye szar, és nézze meg a szomszéd Pistikét, bezzeg az.

Mr Long 2015.05.05. 09:07:13

@Zka: Szerinted akkor most nincs akkcentusom es elneztek az utlevelem boritojat es veletlenul vettek fel, vagy csak hulyesegeket beszel bukott baratunk? :D

Bredpitt Monika 2015.05.05. 09:08:20

@Zka: Mindegy szerintem, hogy épp ki.

Buta belpesti balliberális biboldó barmok! 2015.05.05. 09:19:12

@Határátkelő:

Ja kb. 1% magyar az aki nem az alja munkát végzi éhbérért. Na de ők elmondhatják maguknak hogy nem a nácifasiszta Magyarországon hanem az igen értelmiségi, nyugatos, liberális és toleráns Angliában mosogatják a tányérokat! :DDD

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 09:19:29

@szcsongor: "Olyan szó, hogy "médiák", továbbra sem létezik. Médium van és média. "

Meg olyan szó sincs, hogy operák, mert az opera már az opus többesszáma. Meg fóliák sem lehetnek, mert a folia már a folium többesszáma.

Osztán mégis. Mert elmagyarosodott a média szó, és nem az eredeti ragozása érvényesül.

(Persze nem én vagyok ilyen okos, innen másolok:
index.hu/tudomany/2013/11/28/a_legoptimalisabb_mediak_abu-dzabiban/

)

sterimar 2015.05.05. 09:19:33

Az UK-ban is épül atomerőmű, akkor ott gazdaságos?
Maradjunk abban, hogy a független szakértők általában nem is olyan függetlenek. Azt, hogy hogyan változik az elektromos energia ára 20-30-40 év múlva, ma senki nem tudja megmondani, emiatt meg az összes ilyen gazdaságossági számítás nagy bizonytalansági faktort tartalmaz, könnyen kihozható, hogy nem éri meg. Amit ma tudunk, hogy Paks ki fog futni, alaperőművet meg jobbat még nem találtak ki. (nem, a napelem nem vált ki atomerőművet és egyelőre úgy néz ki, hogy a közeljövőben nem is fog)

Határátkelő 2015.05.05. 09:21:02

@Bukott liberális demokrata: Aztán milyen statisztikát tudsz mutatni erre az 1%-ra? Miért nem 10, 30 vagy 50? Vagy csak a hasadra ütöttél?

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 10:13:37

Kedves cenzor, tök szuper, hogy az egész poszt egy jó kis politikai állásfoglalás az indexbloggerebbik fajtából, de attól még politikailag nem lehet hozzászólni, pláne hasonló hangnemben kritizálni, mert az kimoderálódik. Most ez neked jó? Szerinted így létrejöhet bármi párbeszéd, vagy most már gondolhatom azt, hogy igazából csak a hangulatkeltés a cél?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.05.05. 10:13:56

Kalandos maradás

Külhonba én el nem megyek!
Minek nekem a sok lóvé?!
Tök uncsik a jólét hegyek,
Itthon kaland minden hóvé-
-g!

Nem vonz már a henye Nyugat,
Oda el nem iramodok!
Kutya beszél, pénz meg ugat,
Az jó csak, mi unortodok-
-sz!

Trükkös adók pár naponta,
Ezektől élménypark e hely,
Létünk izgi hajóvonta,
S dalolgatunk uhnyem ehej-
-t!

Közmunkában vígan ások,
Könnyű megélhetés, haha!
Jók a nemmegszorítások,
Kajától nem puffad a ha-
-s!

Derék gyógyásztársadalom
Tova falcolt. Vajon hová?
S fájó felemen, az alon
Nem műt már, csak tályogková-
-cs.

Vasárnap a boltok zárva,
Betörnék s rám szólnak: Nono!
Két dolog van csupán tárva:
Templomok és stadiono-
-k.

Futballhuligánnak tőre
Jelzi, most ér véget a ma.
Nincsen pénzem temetőre,
Én földelem el magama-
-t.

Elit nem jön megsiratni,
Máshol hízik tokás feje.
Szemük előtt felirat, ni!:
Magyarország jobban teje-
-l!

„Végre egy Frady Endre vers, ami, ha eltekintünk attól, hogy milyen szörnyű, primitív, dilettáns és szellemi pestis-szerűen rettenetes, akkor majdhogynem tűrhető! Anyám szerint túl hosszú, pedig ő már az első versszak felénél belealudt. A téma telitalálat, csak kár, hogy pont a színvonalnak lett bumm a fejbe! Mindegy, én akkor sem disszidálok, ha csupán Frady Endre marad itthon az egyetlen költő, akit kritizálhatok! Itt megélnem s éhen halnom kell...” /Puzsér Róbert, kritikus hazafi/

„Felháborító ennek az USA-ból pénzelt liberálbolsevik bérrettegőnek a hazánk és népünk-nemzetünk jó hírét lejáratni vágyó üszkös rohadmányú vérgőze, amiben még a rímeket is csak hontalan fattyúbetűkkel képes megoldani és a levédiai darutollra tűzött árvalányhajas igazságot feláldozza a bűzhödt kozmopolita habsburg-finnugor csőcselékfilozófia oltárán! Mária országában csak lámpavas járhat az ilyen antiklerikális hőzöngőknek! Vendetta és ámen!” /Dr. Tömjén Szittya, gyulaturul és nemzeti oligarcha/

„Szívesen maradtam volna otthon, ha a kórházban lett volna elég fájdalomcsillapító a betegeimnek, ha a gyerekeimet járatni tudtam volna a nem létező állami óvoda helyett a magánóvodába, és ha itt Liverpoolban nem keresnék fele annyi munkával tízszer annyit, mint otthon. De ígérem, hogy hazamegyünk, amint otthon is meg lehet majd élni. Talán...” /Dr. Magyar Hunor, agysebész/

„Nem értem, mi ez a nyavalygás?! Én például sokkal jobban élek, mint nyóc éve! Ja, és a haveri köröm is.” /Panama Pál, kazánkovács és országgyűlési képviselő/

„Nálatok ilyen kalandos az élet? Jövök szétrúgni a tokás elit hízott fejét! Buli lesz!” /Chuck Norris/

„Gyere Chuck, gyere!” /nyolcmillió itthon ragadt magyar/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/02/kalandos-maradas.html

mojszipupi 2015.05.05. 10:14:32

Nyugdíj ügyben az Orbán maffia minden egyes felelős tagjáról ki fogja mondani egyszer egy bíróság, hogy súlyosan nemzet és alkotmány ellenes, köztörvényes bűncselekmény történt a magánszerződések egyoldalú felrúgásával és a vagyon bekebelezésével, majd tényszerű elherdálásával. Vagy még Orbán életében, vagy utána, és akkor a még élő családtagok fognak mélységesen megszégyenülni. Remélem lesz majd egy kormánya és bírósága ennek az országnak, amik elérik, hogy a rendszerváltás óta elkövetett legnagyobb pénzügyi csalásáért a teljes Orbán vagyon a kártalanítási alapba kerüljön

2015.05.05. 10:37:42

@maxval bircaman szerkesztő: Mert "természetesen" az orosz hitelből megépülő orosz reaktor nem függés a külföldtől.
Furcsa, most olvasom, hogy Bulgária távolodik Oroszországtól. Gazdaságilag is. Persze a bulgárok hülyék. Igaz?

Miből gondolod, hogy nem a magyar áram ára lesz a legdrágább Európában 15 év múlva? Miből gondolod, hogy nem éri meg importálni, ha az olcsóbb, mint megtermelni, Hogyan fogod eladni a megtermelt áramot, ha drágább, mint a világpiaci ár? Jelen szabályozás szerint büntetőáron.... magyarul te fizetsz, ha betermeled a nemzetközi hálózatba....

2015.05.05. 10:37:42

@Frady Endre: Egyre jobb vagy! Le a kalappal, valaha kritizáltalak, mára tisztelőd lettem.

2015.05.05. 10:37:42

@Bukott liberális demokrata: Jobb Angliában tányért mosogatni, mint Magyarországon munkanélkülinek lenni. Orbán már rég rájött, te is frissíthetnél. Tudod, a tányérmosogatás annyira jövedelmező, hogy a magyar GDP kb 1,5%-át hazaküldik ezek a hontalan brigantik.
Mennyi is volt a GDP növekedés????

GERI87 2015.05.05. 10:52:38

@kék madár:

"mar most rohadt nagy gaz van, az a lista, hogy mi pusztul mar ki,"

Az ember is a természet része, egy faj, amely hatással van a világra, jól rosszul....a többi élőlény vagy alkalmazkodik hozzá vagy eltűnik.
Pl világszerte elterjesztettük a fűféléket, a nekünk hasznos patásokat tenyésztettük, "génkezeletük", míg a ránk veszélyes ragadozókat visszaszorítottuk...
Ettől függetlenül persze baromság a cápauszonyleves miatt kiirtani valamit, de ne essünk túlzásokba hogy még az éghajlatot is rommá tesszük...

"mi veszezteti visszafordithatatlanul az okoszisztemat,"

Ilyen nincs, majd regenerálódik.

"hany millio embernek kellett koltoznie a globalis felmelegedes, kornyezetszennyezes miatt"

Az éghajlat változik, mindig is változott, az ember meg ehhez vagy alkalmazkodik vagy nem. A gond a túlnépesedés egyes helyeken.
Mondom, ez is olyan hogy régen is megtörtént csak nem tudtál róla...
A környezetszennyezés szar ügy nem mondtam hogy jó, de válasszuk ketté a globálfelmelegedéstől.

"BP oil spill to cost U.S. taxpayer almost $10 billion
Persze ez valahol demagogia, de legalabb kokemeny tenyeken alapul. "

Demagógia, az, meg hány lélegeztetőgépet lehetett volna ebből venni, meg abból a pénzből amit kampányra költenek, meg háborúra....

Ma Baker 2015.05.05. 11:57:47

Kedves cikkíró olcsó ballib panelekből táplálkozva alkot véleményt egyoldalúan.

Nyugdíj ügy: Orbán kilincselt Brüsszelben, hogy lehessen 6% 2010-ben az államháztartás hiánya, hogy ne kelljen megszorításokat eszközölni és az akkor Görögországgal egy hajóban evező országnak legyen mozgástere. Visszautasították a kérést, ezért kellett a manyuphoz nyúlni. De lehetett volna ehelyett közalkalmazotti fizetéscsökkentés és nyugdíjcsökkentés is mint a Görögöknél.

Ezzel szemben 2013-14-és várhatóan '15-ben is 3-4% a REÁLbér növekedés, ami összesen már több mint 10%.

Ja és ha gyereket akarnátok a pároddal, itt 2-3 gyerekkel elég jól el lehet karistolni, annyi állami támogatást kapnátok, csak szólok. (bár ez Angliában is jellemző, csak nem tudom ti jogosultak lennétek-e rá)

Az GDP arányos államadósság pedig 2009-ben még 6,3%-kal növekedett, 2010-ben 2,4%-ra mérséklődött a növekedés úgy, hogy Orbánék csak májustól kormányoztak, 2011-re pedig már csökkent az arány.
mno.hu/gazdasag/mindenki-komolyabb-gazdasagi-novekedest-var-1203264
Úgy is nézhetjük, hogy a manyup pénz nélkül plusz 10% lett volna az adósság 2 év alatt.
Persze mindemellett visszavették akkoriban a MOL jórészét is ebből a pénzből, szóval befektetésre is jutott belőle.

Paks: Nem tudom milyen szakértőkről lehet szó, mert a valóság az, hogy a nukleáris energia a legolcsóbb a gáz és a szén után, ráadásul ez csak egy bővítés, így arányaiban még olcsóbb beruházás. Ha jól emlékszem 52 dollárra jön ki egy megawattóra, ami szén esetében 40, gáznál 50.
en.wikipedia.org/wiki/Cost_of_electricity_by_source
Feltételezem egy újabb oroszgázos vagy füsteregetős erőműnek még kevésbé örültél volna.

Azt meg hadd áruljam el, hogy korrupció és csalás minden államban van, épp 1-2 éve bukott meg majdnem a komplett Angol parlament, hogy gyakorlatilag mindenki csalt a költségtérítéssel és egyéb állami pénzekkel, de erre már ki emlékszik...

soad1221 2015.05.05. 12:01:35

@GERI87: részben egyet értünk...
A "zöldenergiát" igenis kell használni, fejleszteni. még jócskán a fejlesztés időszakában vagyunk, ez a legdrágább. az is lehet, hogy a fejlesztés rossz irányba megy, van néha zsákutca, az a legdrágább...

de az atomenergiát illetően maximálisan egyetértünk. kezdjük azzal, hogy az atomenergia zöld. Ez most vagy tetszik valakinek, vagy nem, de az bizony zöld. És az elhasznált fűtőelemek tárolása sem akkora probléma, mint amekkorát csinálnak belőle... Látott itt vki egy ilyet, hogy ez mekkora helyet foglal? illetve tudja vki, hogy egy ilyen mennyi ideig is van "üzemben"?
CSak azért, mert ha csinálunk ilyen fűtőelem temetőt a világon bárhol, akkor nézzük meg, hogy milyen területet kell ehhez igénybe venni, illetve nézzük meg, hogy mellette egy hétköznapi szeméttelep, vagy más veszélyes anyagtároló mekkora helyet foglal, illetve mekkora problémát okoz a későbbiekben.
A használt fűtőelemek megfelelő tárolással, lehet később egy szép golfpálya, egy erdő, meg bármi más, az különösebben nem fog zavarni senkit, megkockáztatom, hogy néhány évtized/század múlva település lesz rajta...

Szóval ez igazán bolhából elefánt... Mondjuk tény, hogy nem kell olyan hülyeséget csinálni, mint Csernobilban... ott a legnagyobb probléma az ember, ezt a tényezőt meg ne fogjuk az atomra..

soad1221 2015.05.05. 12:14:15

@GERI87: +1000
annyit kiegészítenénk, hogy hatással vagyunk az éghajlat változásra is, és a felmelegedést gyorsítjuk is bizonyos dolgokkal...
de egyébként, ahogy mondod...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.05.05. 13:02:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ööö... úgyérted, hogy Frady Endre jobban teljesít? ;)
Amúgy kösszy szépen! :)

2015.05.05. 13:08:02

@GERI87:

"Ettől függetlenül persze baromság a cápauszonyleves miatt kiirtani valamit, de ne essünk túlzásokba hogy még az éghajlatot is rommá tesszük"

Kötekedésmentesen mondom, de tök érdekelne a gondolatmeneted.

A felmelegedés tudományilag ténynek látszik, ezt nyilván te is tudod, nem is ezt akarom kérdezni, hanem hogy miért pont ezt nem tartod hihetőnek.

Ez a bolygó nem olyan nagy, van egy csomó dolog, amiben hatottunk az egészre. Például állatfajokat tüntetünk el, brutál nagy tavakat szárítunk ki, megháromszorozzuk a higany mennyiségét az óceánban, meggyengítjük az ózonréteget.

Különösen ez az utóbbi kettő érdekelne. Gondolom, ezek még hihetőek neked is, nem? Pedig ezek pont arra példák, hogy az egész nagy hóbelevancot megbuheráltuk. Akkor miért pont ott húzod meg a határt hihetőségileg, hogy a légkör összetételének módosítása hat a klímára?

Tudományos eredményeket nyilván se te, se én nem ítélünk meg a fotelből, de az egész nekem rohadtul hihetőnek tűnik. Neked nem. Miért nem?

rumitom 2015.05.05. 13:30:18

@sterimar: ezt olvastad? meg meg tucatnyi masik cikket. ez nem egy pro vagy kontra cikk, inkabb csak adalek arnyalni a kepet www.ft.com/cms/s/0/04ce991e-b28c-11e4-a058-00144feab7de.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.05. 14:05:42

@Cascabel: Értek mindent, köszönöm a választ...:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.05. 14:07:59

@Cascabel: Angliából mondjuk tövv példát lehet akár itt is olvasni...Hát nem egyszerű...Köszi.

Well... 2015.05.05. 14:32:53

@kék madár: WELCOM to Montreal... :o)

Well... 2015.05.05. 14:32:54

@Cascabel: az orszag ahol en szulettem az a Magyar nepkoztarsasag.... meg tudod talalni a terkepen ? en nem .

san diego a hatarnak a rossz oldalan van.... en a masik hatarrol beszeltem, es annak is a masik oldalarol ;o)

blackhairlady 2015.05.05. 14:43:21

@Cascabel: "Tevedni teccik. Birca nyelvesz, raadasul a jobbak kozul. Tudja, hogy mit beszel illetve ir. Es meg is magyarazza, erthetoen. Ezert is szeretjuk. Es tiszteljuk."

Igy van, erthetoen megmagyarazza, mint pl. par sorral lejjebb is, ihol van e:

"De létezik. Látod, én is használom."

Szoval tenyleg komoly magyarazatokat ad a teoriaihoz.
A kedvencem az amikor azt iraj, hogy azert van ugy ahogy, mert o a dolgok moge nez. ez is komoly erv, ugy bizony.

Well... 2015.05.05. 14:44:07

@kék madár: komolyan rafogod a napelemre azt, hogy eladtad a pickup truckot, es vettel egy elektromos autot .... en eladtam a dog nagy oreg mercimet, es vettem egy diesel golfot es hirtelen sporoltam havi 400$ benzinen ...szoval kevered a szezont a fazonnal.....es a napelem nem hulyeseg, csak kellenek bizonyos korulmenyek, ahoz, h mukodjon..lassd napsutes...meleg...korlatolt energia felhasznalas..... ahol en elek...teljesen felesleges, es ertelmetlen....a vizeromuvek igy is tulteljesitenek ....egesz Vermont allamot mi latjuk el energiaval annyira, hogy konkretan nincsenek racsatlakozva az usa elektromos halozatara .....

Well... 2015.05.05. 14:44:09

@Cascabel: ma vallasztatok tartomanyi kormanyt....remelem nem fox pc szavazni...az egyetlen dolog amit harper es bandaja siman egy 3. vilagbeli orszagot csinalt kanadabol.... cask a nyersanyag eladasbol elunk.... amikor meg esik a nyersanyag ara akkor ehezunk :o))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.05. 14:52:42

@~~Babette~~: Én is rá gondoltam.De vagy nem ő az, vagy fejlődik, amit eddig nem láttunk; mert hogy más szavakat használ, meg sok szmálylit...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.05. 14:54:56

@Frady Endre: Hej, te Endre, Ferencváros-szurkoló-e vagy-e?
:-)))
Én is jókat röhögök a verseiden, ne hagyd abba... :D

Herr Géza 2015.05.05. 15:00:18

@Bukott liberális demokrata: Nem fáj még a hülyeség ??? Láttál már mérnököt közelről? Ha minden mérnökként dolgozó magyar hazamenne Németországból, azt megérezné a német gazdaság.... De csak azért ez a példa, mert magam is az volnék, és soha egy kanyi vassal nem kerestem kevesebbet, mint egy német bennszülött mérnök ugyanabban a munkakörben, ugyanolyan paraméterekkel, mint én. És nem 1000 € a kategória, hanem a sokszorosa....
De oda se neki.

kék madár 2015.05.05. 15:28:22

@Well...: meleg nem kell hozza, jobb a hatasfoka hidegben. Egyebkent meg miert NE fognam ra a napelemre azt, ha arrol toltom az autot. Megvolt napelem elott is es a toltes havi 120 dollarral megnovelte a szamlam. Akarhonnan nezem, sporoltam vele.
Vermontban hol?

kék madár 2015.05.05. 15:33:16

@GERI87: "Ilyen nincs, majd regenerálódik."
akkor itt feladom, ezt mondd a jegesmedvenek meg az Aral toban elo halaknak. Te egyszeruen tenyeket nem fogadsz el.

Rebarbaraa 2015.05.05. 15:49:58

Eleg tomor postot tudnek irni. Ket mondat:

Miert menjek haza?
A semmiert.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.05. 16:07:11

@geegee: nem o azmegse. beleolvastama blogjaba, tipikus trollnick, aki arra gyur, hogy mindenhonnan kitiltsak.

kék madár 2015.05.05. 16:37:58

@Well...: arrol biztosan tudsz, hogy Vermont nem azert nem importal aramot mert sok a folyo, hanem a smartgrid miatt, ami pont arrol szol, hogy helyben csinaljuk energiat, nap, szel, viz, hullam, barmibol, a lenyeg, hogy megujulo legyen es minel kozelebb a felhasznalohoz (mert a tarolas a legmegoldatlanabb meg). Ugyhogy furcsa, hogy igy nekiesel a napenergianak. San Dieogoban ez van, sut a nap, ha tetszik ha nem ahogy Vermontban meg esik, mind a ketto tok jo, inkabb mint egy gyarkemeny a fusttel.

Mr Long 2015.05.05. 16:44:33

@kék madár: Ilyen helyeken van letjogosultsaga (nap akkor nem sut, ha kitor egy vulkan a kozelben, stb helyek), de Mo-n azert nincs allando szel, hogy porgesse a kerekeket, meg a napsutes sem olyan elosztasu. A baj abbol van, ha nem kontorlalt helyen tortenik a termeles es boldog boldogtalan ki vagy be kapcsolja a hozzaadasat es nem lehet letarlni a felszabadult enegriat gyorsan visszaadhato modon (szivattyus-tarozos eromu pl).

Ginix 2015.05.05. 16:56:12

@blackhair-lady: nem azért, mert védelemre szorul, de ezt már annyiszor elmagyarázta, most minek menjen bele x-edjére? vki fentebb megtette helyette, h linkelte a magyarázatot, miszerint valóban helyes a médiák alak.

és ha egy alakot használnak (nem csak birca egyedül, hn az emberek), az bizony létezik:)

kék madár 2015.05.05. 16:56:55

@Mr Long (UK): a lenyeg, hogy ne egessunk el semmit lehetoleg ahhoz hogy menjen a mosogep, olyan hely a foldfelszinen keves van se nap, se szel, se lejto

élhetetlen 2015.05.05. 17:51:20

@geegee: Valamit félreértettél. Itt nem valami magyarkodásról van szó, miért nézne bárki külföldinek? Hét évig voltam diák gyönyörű koronázó székesfővárosunkban, Székesfehérváron, ahol senki nem tudja megkülönböztetni a két féle e-t. Én csak arról beszéltem, hogy van ilyen néhol még, némely embereknél még.

2015.05.05. 17:56:45

@Sir Galahad: Ki fog nőni valaha a magyar nép abból, hogy a múltban él? És mi lett volna akkor, ha Trianon nem következik be? Lehet, hogy sokkal nagyobb lenne a népességünk, de azt semmi sem garantálja, hogy jobban is élnénk.

Volt egy kamu rendszerváltás, azóta sem történt semmi érdemleges változás. Ez a baj, nem az, hogy harcoltunk v. éppen rossz oldalon szálltunk be a háborúkba.

2015.05.05. 18:01:46

@snygg panda: "Azért kíváncsi lennék, hogy az állampolgárság osztogatásánál vajon mennyire akadékoskodtak a hatóságok. Ahogy hallottam - főleg Kárpátalja környékén - nem igazán volt számottevő vizsgálat és kötözködés..."

Ha van pénzed, és ismeretséged, te is lehetsz magyar állampolgár. Vagy ha érdekelt vagy a választások megnyerésében, osztogathatod is... :))))

2015.05.05. 18:03:40

@Bredpitt Monika: Még ha más ember hiányozna, azt érteném. De hogy miért pont ő hiányzik, az rejtély számomra. :)

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.05. 18:22:35

@vityo641(AT) (hendlvonhartel.blogspot.co.at/): pedig te ugorhatnal be a helyi mekibe atadni az udvozletunket ;)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 18:43:16

@trolololol: Elnézést a cenzorozásért, csak a később küldött válaszom előbb jelent meg, és azért hittem azt, hogy a korábbi már nem is fog (azt hittem, időrendben nézitek).

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2015.05.05. 18:55:37

@~~Babette~~: Tudod hogy mar nem ott van.... A multkor, kb két hete a Szentgotthárdi uszodában lattam... Nehez az osztrák munkavállalók munkanélküli élete...:)

Well... 2015.05.05. 19:57:28

@kék madár: Vermont konkretan importal energiat, az osszes energianak 30%-a tollunk jon, a tobbit megtermelik abban a "nagyon nagyon nem jo" atomeromuveben.... mondjuk atomeromuvunk nekunk is van adja is az osszes energia 0.4%-t szerintem cask azert tartjuk, hogy tudjunk bombat csinalni :o)

DieNanny CH 2015.05.05. 20:18:46

@vityo641(AT) (hendlvonhartel.blogspot.co.at/):

Ne legyél rosszindulatú! Biztos elment uszodai logisztikusnak!
:-)

GERI87 2015.05.05. 20:30:26

@Th's child:

"Akkor miért pont ott húzod meg a határt hihetőségileg, hogy a légkör összetételének módosítása hat a klímára? "

Azért mert a felmelegedés-lehülés egy ciklikus dolog, akkor is megvolt ez a változás, amikor az emberi tényező még a globálfelmelegedés pártiak szerint sem volt hatással a világra és nem látszik bizonyosan hogy ami most van éghajlat-változás az már az emberi civilizáció hatása.
A másik pedig hogy fingjuk nincs mi az aminek változnia kéne miattunk, így bármi "rendellenes vagy változás van, arra ráfogják hogy ez miattunk van, de ha az ellenkezője lenne, arra is azt mondanák.
Hiteltelen az egész.

Nyilván az egy világosabb dolog hogy előttünk nem létezett a házi-macska vagy gát a tavon..
Az Aral-tó sem magától száradt ki és az elsivatagosodás, az esőerdők visszaszorulása sem magától történt.
Pont ezért vonzó rámondani hogy "ezt is mi tettük"

De, klímaváltozás előttünk is volt!

Az meg már egy másik téma hogy ha igaz is amit állítanak, nem a CO kvótákkal, meg azok kereskedelmével, és különböző iparágak szopatásával fogják megfékezni....és ezzel vissza is kanyarodtunk oda hogy ha ennyire komoly lenne a dolog akkor miért ilyen álintézkedésekkel vackolnak?
A saját "félelmüket" nem veszik komolyan!
Akkor én miért tegyem?

Mondom hiteltelen az egész "üzletág/iparág/ideológia/életérzés"

kék madár 2015.05.05. 20:33:21

@GERI87: " nem látszik bizonyosan hogy ami most van éghajlat-változás az már az emberi civilizáció hatása"
van errol valami linked?

GERI87 2015.05.05. 20:40:25

@kék madár:

"akkor itt feladom, ezt mondd a jegesmedvenek meg az Aral toban elo halaknak. Te egyszeruen tenyeket nem fogadsz el. "

A jegesmaci kibírja, eddig is túlélte a melegebb éghajlatot:
Amikor a vikingek Izland, Grönland feé kolbászoltak...nem véletlenül: a mainál mintegy 1°C-kal magasabb átlaghőmérséklettel, a 8. század végétől a 12. század végéig mind a levegő, mind a tengervíz hőmérséklete 3-4 fokkal magasabb volt a mainál!
Ez tette lehetővé a viking kirajzást, előbb Izland, majd Grönland, később pedig az észak-amerikai kolónia, Vinland benépesítését, az Északi-tenger felfedezését egészen a Spitzbergákig és Novaja Zemljáig. !
Biztos nem volt még a Volvókon katalizátor:)

Az Aral-tó meg sajnálatos, de a föld nem rokkant bele, ha az emberi tevékenység elmúlna ami okozta a kiszáradást, regenerálódna.

kék madár 2015.05.05. 20:45:22

@GERI87: van arrol linked, hogy pl. a mehek kipusztulasa egy kis semmiseg? Hogyan fog regeneralodni, ami kipusztult, eltunt? Ilyen alapon majd mi is kipusztulnk, de 10 millio ev mulva majd regeneralodik minden, nem kell izgulni, Milyen forrasokra tamaszkodsz? Ez a viking tortenet mire pelda, mert az egvilgon semmi koze a kerdeseimhez es ujat se mondtal vele.

kék madár 2015.05.05. 20:49:39

@GERI87: egyenkent meg ne valaszolj, ne raboljuk egymas idejet, en voltam a hulye, hogy meg belementem. Tenyekrol nem szoktam vitatkozni, csak neha.

GERI87 2015.05.05. 21:00:36

@kék madár:

"a mehek"

nem érdekelnek a méhek, nincs.

"Ilyen alapon majd mi is kipusztulnk, de 10 millio ev mulva majd regeneralodik minden, nem kell izgulni,"

így van.

"Ez a viking tortenet mire pelda, mert az egvilgon semmi koze a kerdeseimhez es ujat se mondtal vele. "

Ara példa hogy volt már ettől eltérő éghajlat, nem kell beszarni!
És arra is példa hogy a klíma magától, emberi tényező nélkül képes ekkora "kilengésre".

kék madár 2015.05.05. 21:04:14

@GERI87: "nem érdekelnek a méhek, nincs."
azert nezz utana, hogy ez miert is akkora problema. Utana egy kicsit mas lesz a velemenyed.

GERI87 2015.05.05. 21:14:47

@kék madár:

szkeptikus.bme.hu/archiv13/

Amit a legutóbb néztem, kb arról van benne szó hogy a média és az abban érdekelt kutatók azt hoznak ki és úgy ferdítenek (a sokszor valós) az adatokból ami nekik jó..

GERI87 2015.05.05. 21:15:53

@kék madár:

Nincs méh, nem poroznak...

kék madár 2015.05.05. 21:33:08

@GERI87: "Nincs méh, nem poroznak..."
ennyi? Akkor ne nezz utana, de en ezt lezartam.

GERI87 2015.05.05. 21:37:39

@kék madár:

Te akartad lezárni a vitát!
Most akkor mit nyaggatsz ezzel? engem nem érdekel ez a méhes téma!

A globálfelmelegedés kérdéskörben sem mostanában olvasgatok, ezért nem tudtam egyből linket sem....

Sir Galahad 2015.05.05. 22:02:30

@Philosoraptor: Bocsánat, de érdemben azok az országok sem állnak jobban, akik velünk ellentétben nem vesztesei, hanem nyertesei voltak Trianonnak. Ebből pedig az következik, hogy az alacsony kelet-európai jövedelmeknek (nem csak a magyarnak!) közös, mély történelmi-gazdasági múltban gyökerező, összetett oka van. Lehet azt mondani, hogy ne éljünk a múltban, de bizony a jelent meg a jövőt az erősen meghatározza, ha tetszik, ha nem.

2015.05.05. 23:18:11

@GERI87:

"Azért mert a felmelegedés-lehülés egy ciklikus dolog, akkor is megvolt ez a változás, amikor az emberi tényező még a globálfelmelegedés pártiak szerint sem volt hatással a világra és nem látszik bizonyosan hogy ami most van éghajlat-változás az már az emberi civilizáció hatása."

Ok, köszi a választ. Ezek szerint elfogadod a felmelegedés tényét (nem mindenki teszi), csak azt vitatod, hogy mi okozzuk-e.

Mint írod, "nem látszik bizonyosan hogy ami most van éghajlat-változás az már az emberi civilizáció hatása". Azt azért szögezzük le, hogy a tudományos álláspont szerint igenis bizonyosan látszik. Ha ezt nem fogadod el, az végül is a te dolgod, nyilván nem jutunk dűlőre ebben.

M. Péter 2015.05.05. 23:29:54

@sterimar: Nem az oroszoktól vesznek fel hitelt rá, ettől szerintem mindjárt gazdaságosabb lesz.

2015.05.05. 23:32:43

@Sir Galahad: "Lehet azt mondani, hogy ne éljünk a múltban, de bizony a jelent meg a jövőt az erősen meghatározza, ha tetszik, ha nem."

Fontos a múltunk, de ideje lenne már kicsit előrefelé is tekinteni, nemcsak mindig a múlton merengeni. Nem úgy látom, hogy ez az ország bármerre is haladna.

Sir Galahad 2015.05.06. 08:50:10

@Philosoraptor: Ha merengünk rajta, ha nem, a múlt kötöttségei meghatározzák a jelen és a jövő lehetőségeit. Lehet azt mondani, hogy nem gondolunk rájuk, úgy teszünk, mint ha nem lennnének, de ezzel csak annyit érünk el, hogy - mint az itteni vitában egyesek - nem értjük például, miért alacsonyak a béreink.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.05.06. 09:40:58

@geegee: Igen, Magyarisztánban a Fradinak szurkolok, bár futball híján meccsre már rég nem járok. Helyette a Barcelonát nézem. :)
Igyekszem nem abbahagyni a verselést. Ennek igazolására a blogom:
fradyendre.blogspot.hu/
:)

GERI87 2015.05.06. 15:13:52

@Th's child:

"Ok, köszi a választ. Ezek szerint elfogadod a felmelegedés tényét (nem mindenki teszi), csak azt vitatod, hogy mi okozzuk-e. "

Mondom, régen olvastam a témában, akkor azt, hogy éghajlatváltozás van, de hogy most ez egy 'egyértelmű lineáris felmelegedés' vagy egy kisebb kilengés az nem bizonyított, nem biztos...épp emiatt van hogy a glob. pártiak is bármire rámondják hogy ez már a mi hatásunk: ha melegszik az idő, ha épp lehűlés van....az meg pláne nem hogy ez emberi okokra vezethető vissza.

A linkelt előadásban pont arról is szó van, hogy a "grafikon vége" (a jelenkor) egy becslés, úgy számolnak hogy tovább nő a hőmérséklet, de ez egy kis "csalás"...mert nincs elég adat.

GERI87 2015.05.06. 15:17:57

@Th's child:

Én nem vagyok "érdekelt" abban hogy "ellentmondjak", egyszerűen csak a klímaváltozás körüli bizonytalanság, a média hisztéria és a "problémára" adott ostoba válaszok miatt van bennem kétely.

qkuc 2015.05.06. 15:22:50

@Frady Endre: Ó, drága művészúr, engedje meg, hogy kifejezzem, mennyire kedvelem a műveit. Ne hagyja abba!

;)

qkuc 2015.05.06. 15:38:27

@snygg panda: Azt a diplomát te adó formájában kifizetted, amíg itthon éltél/dolgoztál ....

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.05.06. 17:12:04

@qkuc: Még, még, még, ennyi nem elég? :)))
Csak nem a Sziget nagysátori Uhrin Benedek effektussal állunk szemben? Szegény néhai Benedek bácsi azt hitte, hogy sztár, pedig csak kiröhögték...
Nehogy én is félreértsem... ;-)

2015.05.07. 05:31:52

@Well...:
"az orszag ahol en szulettem az a Magyar nepkoztarsasag.... meg tudod talalni a terkepen ? en nem .
En igen. A Nepkoztarsasag csak egy allamforma volt, ami valtozik. Az orszag ugyan az maradt, merete, fovarosa, nyelve, stb. Ellenben Jugoszlavia vagy Csehszlovakia, mint orszag, mar nem letezik.
" ma vallasztatok tartomanyi kormanyt"
Helyesbitek: valasztanak, de nem en. Eletemben nem szavaztam meg, nem hiszek a szavazos demokraciaban. Ami jo volt 2000 eve, de mara elavult, deformalodott, jelentese gyokeresen
megvaltozott. Azt hiszem, mar nem hiszek semmiben:) Meg ma-
gamban sem. Lehet, hogy nem is en vagyok mar?:) Sot, amikor
megszulettem mar akkor sem en voltam:) Atvertek vagy atvertem
sajat magamat:) Egyben azert hiszek: a meleg tropusi tengerparton az edes semmittevesben:)
Amen.

Kiég3tt 2015.05.07. 10:47:02

@Ma Baker:

Tisztelt reagalo viszot orbanista modon bellyegzi meg a kulonvelemenyt.
1. Orbannak nem Brusszelben kellett volna kilincselnie, hanem a korrupciot es a csalasokat kellett volna visszaszoritani es ha a milliardok nem lennenek elsibolva, talan neadjisten, lehet hiany se lenne. A kozalkalmazottakat meg kerdezzuk meg, hogy boldogok-e az elmult 5 evvel.
2. Koszonjuk az otletet, 2-3-gyerekkel karistolni, de minek karistoljunk, amikor 6-8 pujaval pedig elhetnenk mint Marci Hevesen.
3. Sokat fel lehet vetni a Gyurcsany feleknek, de azt azert elfelejtik az emberek, hogy abban az idoszakban volt egy nagy gazdasagi valsag is. Azert az tenyleg fanatizmus volna azt is Gyurcsanyra kenni. a 2010-es allamadossag csokkentes pedig tudomasom szerint a manyupbol tortent, ugyhogy azert a szorgos embereket illeti a dicseret. A MOL reszveny vasarlast nem tudom megitelni, ahhoz tulsagosan kicsi bogar vagyok... de valahogy ugy erzem az is megerdemelt volna egy nemzeti konzultaciot.
4. Az on altal belinkelt oldalon ha megnezi: Estimated Levelized Cost of New Generation Resources, 2019[38]
tablazatot, ami a jovorol szol, akkor talal ott egy ismeretlen sort - egeszen kedvezo parameterekkel:
Geothermal - Erdemes rakeresni, megismerni, meglatasom szerint lenne benne potencial: www.energia.gr/geofar/page.asp?p_id=49
5. Nem meglepetes, DE az a kulonbseg allam es allam kozott szamomra, h a korrupciobol es az erdekkormanyzasbol a mennyit erzek meg. En Magyarorszagon a boromon ereztem, itt nem.
De a lenyeg, hogy maga Magyarorszagon boldog elegedett ember, es ehhez en oszinten jo eseszseget kivanok!

Well... 2015.05.07. 15:21:01

@Kiég3tt: igen Geothermal.....nagyon jol mukodo dolog, amig futesre hasznalod, itt montrealban egyre tobb csaladi-haz , ikerhaz csoport hasznalja, viszont elektromos aram termelesere cask is specialis foldrajzi helyeken hasznalhato.... igeretes, de sokkal szukebb lehetoseg mint pl a napenergia ....

Kiég3tt 2015.05.07. 15:56:48

@Well...: Magyarorszag beletartozik ebbe a specialis foldrajzi csoportba. Ez egy olyan ziccer, amit nagyon kar kihagyni.
en.wikipedia.org/wiki/Geothermal_electricity

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása