oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. május 03. 06:44,  Túlélni Amerikát 219 komment

2015. május 03. 06:44 Határátkelő

Túlélni Amerikát

Az eheti válogatásban Amerika felé vesszük az irányt, lesz újonnan bemutatkozó blog és régi ismerős is. Kiderül majd, hogy spanyol nélkül mennyire lehet boldogulni az Egyesült Államok egyes részein, milyen egy egyetemi campus Hawaii-on és mikor és hogyan érdemes Panamába látogatni.

Ne felejtsétek el a Magyarország és én pályázatot sem, amire még ma éjfélig küldhetitek el az írásotok! Részletek ittA nyereményekről itt olvashattok!

amerika_modernwandering_com.jpg(fotó: modernwandering.com) 

Kezdjük tehát az Egyesült Államokkal és egy új bloggal. A Modern Wandering szerzője arról írt, hogy bár tisztában volt azzal, nem lesz könnyű beilleszkedni egy új országban, pláne egy új kontinensen, ám még így is meglepték a nyelvi akadályok.

„Emlékszem már a kiutazás előtt fél évvel ráálltam kőkeményen az angol újratanulására, de erre, ami itt ért, korántsem számítottam.

Az első egy hónap szó szerint olyan volt, mintha egy teljesen idegen bolygón lennék. Teljesen más angol volt ez, mint amit én otthon tanultam. Mindent elölről kellett tanulnom a bevásárlástól kezdve a munkán keresztül a szórakozásig.

Az első félévben, mivel szállodában takarítottam, javarészt jamaicaiakkal dolgoztam együtt. Róluk tudni kell, hogy ők aztán igen egy furcsa angol nyelvezetet beszélnek. Általában mi magyarok csak „jamangol”-nak szoktuk mondani.

Majd ezt követően bekerültem egy gyárba szalagmunkásnak, ahol viszont rajtam kívül az első időszakban összesen hárman voltuk magyarok, mindenki más spanyol ajkú volt, akik természetesen nem beszélték az angol nyelvet. (...)

Eleinte igen nagy problémát okozott nekem, hogy a velem szemben álló hondurasi nő a 12 órás műszak alatt megállás nélkül csak mondja, mondja, mondja a szöveget (tudni kell a dél-amerikaiakról, hogy őket aztán nem érdekli, hogy te érted-e, hogy mit mondanak, ők akkor is elmondják neked spanyolul a mondandójukat) majd kb. másfél hónap múlva azt vettem magamon észre, hogy válaszolok neki spanyolul.

Persze nem lettem folyékonyan beszélő, de szerintem egészen jól meg tudom magamat értetni és én is megértem, ha hozzám beszélnek spanyolul.

Texasban volt szerencsém ahhoz is, hogy amikor a lakótársammal elmentünk hivatalos ügyeket intézni, az ügyintéző kimérten nézett mind a kettőnkre, hogy miért nem értjük, amit ő mond nekünk.

Bizony, Texasban nem ritka, hogy először spanyolul szólnak hozzád, majd utána angolul. Ott több helyen is előfordult, hogy felül volt a spanyol felirat, alul pedig az angol.”

További részleteket a teljes posztban, ide kattintva olvashattok.

Ilyen egy egyetemi campus Hawaii-on

Régi kedvencem a Legfrissebb Hawaii Hömbölgések blog, amin ismét találtam egy érdekes posztot, ami az egyik ottani campusról szól. Mit mondjak, vannak érdekességek…

hawaii_baksajanek_blogspot_hu.jpg(fotó: Baksa Janek) 

„Az első, ami marhára tetszett, az nem a bringatartó, mert az mindenütt van, hanem a mindegyik tároló mellett felállított és jó állapotban lévő, hiánytalan szerelőkészlet.

A másik szemrevaló, megint csak a diákok kényelmét szolgáló cucc az a GÖRDESZKATÁROLÓ… értitek? A gördeszkáknak tároló, ami lezárható… (...) Itt a kampuszon nem tilos a deszkázás, sőt a kultúra része (sokan ugye longboardokat használnak, ami jelentősen hosszabb, mint az otthon megszokott deszkalapok, és kezelésük jobban hasonlít a szörfdeszkázáshoz szerintem).

A deszkásoktól, csak annyit kérnek, amit a bringásoktól / kismotorosoktól. Travel with Aloha, azaz figyelj másokra és kész. (...)

Aztán ott a „pánik doboz”, ahogy a helyiek hívják. Ha gáz van, valahogy eljutsz hozzá és lenyomod a vörös gombot. Ekkor 3 dolog történik.

1.) Egy kb. ködkürt jellegű hangjelzéssel a világ tudtára adja a cucc, hogy valaki bizony itt megnyomta a gombot

2.) A közelben lévő biztonsági őrök azonnali riasztást kapnak és pontos térképet arról, hogy hol történt a riasztás (elektronikus térkép). Ekkor a legalább kettő legközelebb tartózkodó bringás őrcsapat azonnal megindul a doboz felé. (...)

3.) A legközelebb lévő két rendőrautó is megkapja a riasztást azonnal. Mivel a kampusz körül mindig van rendőr, a leghosszabb idő, amíg egy véletlenszerű teszten eltartott, hogy odaérjenek, az 3 perc volt.

További részleteket és képeket ide kattintva találtok!

Veszélyes hely Panama?

Maradunk még egy kicsit Amerika környékén, méghozzá Panamában, ami ugyan annyira nincs szem előtt Magyarországon, ám ettől még (vagy éppen ezért) nagyon érdekes helynek tűnik. A Külföld blog ott élő szerzője azoknak talált tanácsokkal, akik meglátogatnák az országot.

panama_kulfold_blogspot_hu.JPG(fotó: Külföld blog) 

„Első pont: Oltások! Az igazság az, hogy semmilyen járvány nincs errefelé, még ha a kedves magyar hatóságok ezzel is riogatnak titeket. Ez mind nem igaz!! Persze ha a csótányokkal játszol, és pocsolyavizet iszol, ebben az esetben nem vállalom a felelősséget. ;) Az egyetlen értékelhető oltás a hepa, de ez szerintem hasznos lehet bárhova is mész.

Kettes pont: A repcsiút! A legolcsóbb jegyek általában a Condornál szoktak lenni de nem ritka, hogy a KLM-nél is jól tudsz foglalni, olyan 180 ezer forinttól is akár. Ez főleg a tavaszi időszakra jellemző. (...)

Hármas pont: Mikor? (...) a legjobb időpont, decembertől egész májusig körülbelül, de ez persze ingadozhat. (...)

Négyes pont: Veszélyes? Nos, igen is, meg nem is. Nem árt, ha nyitva tartod a szemed és vannak negyedek, ahova nem érdemes bemenni. Ilyen például San Migelito vagy San Fernando, tudom, ezek így nem sokat mondanak.

Ha itt vagytok, akkor informálódjatok a szállodánál vagy az utcán a helyiektől, hogy hova nem érdemes ellátogatni, mert lehet, hogy táska nélkül távoztok. De nem ritka akár egy fegyveres támadás se, ha este merészkedtek taxit fogni az utcán.”

További részletek és tanácsok az eredeti bejegyzésben olvashatók ide kattintva.

A moderálási alapelveket itt találod.

Ne felejtsétek el a Magyarország és én pályázatot sem, amiről minden fontos részletet ide kattintva olvashattok el!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Egyesült Államok Hawaii Panama

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr567421882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.05.03. 08:38:01

Jó kis vasárnapi ajánló.
Engem Panama érdekel jobban, megnézem a blogot.

@Cascabel: Ő, Tildy?

33621 2015.05.03. 08:45:01

Egy kis utazási ajánlat nektek! Igaz erről az útról már lemaradtatok de lesz még több is biztos. Valószínűleg azért jól ki kell nyitni érte a pénztárcát. A képgalériát is nézzétek meg.

iho.hu/hir/ujabb-luxusvonat-vasarnap-velencebe-indul-a-balkan-odyssey-150502

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.03. 08:45:04

asszem, el kell kezdenem joban lenni valami hawaii csavoval

**mimi** 2015.05.03. 08:49:00

@~~Babette~~:
hmmmmm...valami hasonló motoszkált bennem is :))

33621 2015.05.03. 08:55:48

@svájci sapka (ch): Olvastad a Tildyvel forgatott riport kommentjeit a cikkben? Érdemes elolvasni.

Határátkelő 2015.05.03. 09:40:42

@pappito: Azt valahogy elfelejtették. De még az engedély hagyján, ha csak egy részletet hoz le belőle, azért egy linket betehetett volna.

2015.05.03. 09:51:27

@svájci sapka (ch):
Szerintem. Megnezted a 4 es fel perces videot is?
(vagy rossz linket irtam be? ennyire hulye megsem lehetek)

Muscari 2015.05.03. 09:54:37

@svájci sapka (ch): igen, ő az, megerősíthetem :-)

2015.05.03. 10:00:18

@Cascabel:
De lehetek, hiszen en vagyok Kreten Kati neni is, Ozdrol:)

pappito · http://pappito.com 2015.05.03. 10:02:59

@Határátkelő: remélem rákérdeztél, hogy ezt hogy gondolták? ez nem a mandiner, hogy lopják a tartalmat

Muscari 2015.05.03. 10:09:43

@Határátkelő: a mocskok. Persze, hogy nem tesznek be linket, még a végén az emberek elolvassák a többi bejegyzést is.

qkuc 2015.05.03. 10:11:48

Az "Amerikanisztika szakirányosoktól" (:D) kérdezném, hogy ez igaz-e: "Ugyanis az Egyesült Államokban hivatalos nyelvnek számit a spanyol."

Én úgy tudom Floridában nem az, volt "népszavazás" a kérdésben, de végül nem lett hivatalos nyelv.

Határátkelő 2015.05.03. 10:14:16

@pappito: Szerintem ha valaki beidéz (azaz nem egy az egyben bemásol, hanem egy részletet tesz be) egy másik oldalról / blogról, és tesz hozzá linket, az nem lopás, azzal semmi bajom nincs. Egy az egyben bemásolni ÉS nem tenni linket, az más kérdés. Írtam nekik, csak kommentben tudtam, mert persze levelezési címet nem találtam.

Muscari 2015.05.03. 10:15:01

@Határátkelő: ez a bejegyzés mikor jelent meg itt? Én már nem is emlékszem rá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.03. 10:22:33

@Cascabel:
Jó volt Tildy. Nagy gratula a riporthoz.

Határátkelő 2015.05.03. 10:27:14

@Muscari: Jó régen, két éve.

hataratkelo.blog.hu/2013/04/15/miert_koltozom_vissza_magyarorszagra

Mondjuk alaposan körbejárta a netet, mert persze egy csomó olyan oldal is lehozta (így például a Szeretlek Magyarország is, ők legalább engedélyt kértek és be is linkelték), amelyik azért elé pakolta a "lám, lám!" szöveget is. (Most meggugliztam, ilyeneken jelent meg, mint az Agrároldal /!!!/, a Magyar Király Hírlap...)

Ez van.

Muscari 2015.05.03. 10:43:08

@Határátkelő: láttam, meg is jelent. Elkezdtem olvasni a kommenteket, hozzá is szóltam, mert nagyon felhúztam magam.Mégis inkább jövök ide vissza, annyit nem ér az egész.

qkuc 2015.05.03. 10:46:38

OFF

Szegény Tildy ... Van egy-két nagyon durva komment ....

2015.05.03. 10:48:25

@pappito:
" ez nem a mandiner, hogy lopják a tartalmat "
Vagy a HA:)))
"és engedélyt is kért, hogy lehozza? "
Peldaul kert engedelyt a Panamastol vagy a Amerikai Tulelotol?:)))

Muscari 2015.05.03. 11:06:12

@Cascabel: Nahát, nahát, elkezdtem olvasni a kommenteket a két évvel ezelőtti cikk alatt. Ezt találtam : "Remelem, hamarosan en is otthonrol, Magyarorszagrol fogok kommentelni!"

Tudod, hogy ki írta? ;-)

2015.05.03. 11:14:53

@Muscari:
Nem tudom, nem is ismerem:))))
Valtoznak az idok, nevek, elhatarozasok. Gyorsan valtozo vilagban elunk:)
Elvileg lehet otthonrol, Magyarorszagrol kommentelni, amikor hazalatogat az ember, nem?:)))) Nincs ebben semi kulonleges:)

Muscari 2015.05.03. 11:23:02

@**mimi**: maga Cascabel :-)
Ehhez képest még mindig ott van az amerikai kontinensen, de hát az idők változnak :-)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:27:03

@Határátkelő:

Ez nem szükséges. A forrásmegjelölés teljesen elég.

Engedély csak akkor kell, ha profitszerzés a cél, vagy az eredeti anyag nem volt ingyenes.

Itt mind a te blogod ingyenes, mind az utóközlés az, tehát a "forrás: XY" teljesen elég.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:27:15

@pappito:

A Mandiner nem lop tartalmat, hanem utánközöl. Ez egyébként az internetes kor előtt is teljesen törvényes volt.

Lopás akkor lenne:
- ha az utánközlésért pénzt kér,
- az eredeti tartalom nem volt szabadon hozzáférhető.

Pl. az ÉS honlapján a cikkek csak előfizetéssel érhetők le. Ha te előfizetsz, majd a cikket utánközlöd, az súlyos törvénysértés. De ha ugyanaz az ÉS nem előfizetéses lenne, nem mint ez a blog, már nem lenne az utánközés szabálytalan.

Határátkelő 2015.05.03. 11:28:25

@Cascabel: Igen, MINDEN EGYES ALKALOMMAL kérek engedélyt a vasárnapi blogajánló előtt. Te pedig légy szíves kérdezz, mielőtt vádaskodsz. Előre is köszönöm.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:32:54

@qkuc:

Az USA-ban nincs hivatalos nyelv. Persze a gyakorlatban az angol az, de nincs rá semmilyen jogszabály.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:33:06

@Határátkelő:

Az igazi vicc az, ha valaki lemásol egy cikket, forrást nem jelöl meg, majd aztán az eredeti cikk íróját azzal vádolja, hogy róla másolta a cikket.

Velem már megesett ez.

Cikkel is, fényképpel is.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:33:12

@Határátkelő:

Ez teljesen felesleges. A blogajánló tipikusan a "kritika" kategóriája. Márpedig ez TELJESEN szabad. Azaz én bátran írhatok cikket bármelyik itteni cikkről, idézhetek is belőle részeket, tehetek kritikai megjegyzéseket, de ehhez NEM KELL se engedélyt kérnem tőled, se értesíteni téged.

tableno 2015.05.03. 11:34:43

@qkuc: Az USA-ban NINCS hivatalos nyelv.

qkuc 2015.05.03. 11:34:43

Kár, hogy rövidke egyelőre a Modern Wandering blog, de basszus, én is ezt szeretném majd szabadidőmben csinálni, :). Felülni a buszra, és menni, megismerni az országot.

Határátkelő 2015.05.03. 11:35:29

@maxval bircaman szerkesztő: Én nem a jogi részéről beszélek, hanem arról, hogy megtisztelem a másikat azzal, hogy a, nem teszem ide a teljes írását (mert akkor miért mennének át az ő oldalára), b, belinkelem az eredetit.

qkuc 2015.05.03. 11:36:09

@tableno: Akkor a hivatalokban bármilyen nyelven intézhetem a dolgaim? :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:40:00

@Határátkelő:

Oké, de ez nem kötelező. Ez legfeljebb udvarias gesztus.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 11:42:19

@qkuc:

Amilyenen tud a hivatal. De eleve a hiavatal biztosít fordítót, ha az ember nem tudja a hivatal nyelvét. Persze a gyakorlatban ez nagyon nehézkés.

Mo-on elméletileg mind a 13 elismert kisebbségi nyelven lehet ügyet intézni, persze a valóságban csak magyarul. Gyakorlatilag csak a bíróságon rendelnek ki tolmácsot.

Egyébként - ezt kevesen tudják - a SZU-ban sem volt az orosz hivatalos nyelv.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.03. 11:52:04

@maxval bircaman szerkesztő:
egyreszt a rendorsegen is,
masreszt pedig tolmacsot kell kerni az ugyintezeshez, es lőn tolmacs.

kurvara birom, amikor a magyar hetkoznapokrol nyilatkozol....:-\

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 12:03:13

@~~Babette~~:

Igen, kérsz tolmácsot a hivatalban, majd erre azt mondják: menj vissza 2 hét múlva, addigra lesz tolmács.

Ugyandehogy (törölt) 2015.05.03. 12:05:42

@maxval bircaman szerkesztő: akkora marhasagokat irsz, h leszakad a plafon.

a szerzoi jog az alkotas letrejottevel keletkezik ex lege,
annak barmilyen formaban torteno megsertese jogsertes.

a tovabbiakban ne valaszolj, szurore tettelek, ezt meg olvasni is faj.

2015.05.03. 12:17:25

"Sajnos sokan gondolkodnak így. "Jól teszi a fiatal, hogy elmegy..." De így soha nem fog a szarból kijönni az ország. Könnyebb elmenekülni, mint helytállni itthon, és azokat elzavarni, akik idejuttatták az országot."

Szeretném megtudni, hogy mit takar pontosan az "elmenekülni" (üldöznek bárkit is vasvillával?), és a "helytállni itthon" kifejezések. Aki írta, az tesz bármit is azért, hogy megváltozzon bármi is? Vagy csak kiélte frusztráltságát, hogy nem mindenki akar vele együtt szopni? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.03. 12:35:25

Szerintem meg teljesen korrekt, hogy HA nem hajitja ki 10ezer olvaso (vagy hany) ele valakinek a blogjat az illeto megkerdezese nelkul, nem biztos, h ennek mindenki orulne. Meg akkor is, ha erre nincs semmifele jogi kotelezettseg nincsen.

Shanarey 2015.05.03. 12:40:54

@Philosoraptor:

Elmenekülni a mai magyar valóság és a hozzátartozó jövőkép elől kell. A helytállás pedig azt jelenti hogy fogd be a szád és fizess adót. Az a rész hogy neked is jó legyen, nos az évtizedekre el van napolva. A magyar jövőkép változására persze van esély, de évtizedes távlatokban, ám ehhez a jelenlegi politikai gárdának ki kell halnia.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 12:56:51

@~~Babette~~:

A gond az, hogy itt nincs jogsértés.

Sajnos ezt a válaszomat nem fogom látni, mert szűrőre tettem magamat.

2015.05.03. 14:34:23

@Shanarey: Köszönöm az eligazítást, én is valami hasonlóra gondoltam. Csak mivel Mo.-ról nem szabad semmi rosszat mondani, így kénytelen vagyok a továbbiakban rébuszokban beszélni róla.

qkuc 2015.05.03. 14:44:04

OFF

Aki IT területen vekeng, az értékelni fogja, :D.
derrickesharry.blog.hu/2012/04/14/elesites

kék madár 2015.05.03. 15:57:39

@maxval bircaman szerkesztő: mar megint felrevezeto baromsagokat irsz. Az allamoknak van hivatalos nyelve, es a szovetsegnek is van hivatalos nyelve az allamigazgatasban, Az, hogy nincs hivatalos nyelv, sokkal osszzetettebb, csak arrol szol, hogy pl. nem tagadhatak meg toled szociais segelyt mert khmerul kered. Blogokbol meg egyaltalan nem "szabad" forrasmegjeloles nelul irni CSAK UGY, es a szerzoi jognak pedig az egvilagon semmi koze ahhoz, hogy penzt keresnek vele vagy sem.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.03. 16:12:03

@qkuc: :-)))))))))

egyszer csinaltam vegig egy uj Programm felepitest, bevezetest. Szo szerint igy zajlott.
Annyi cigit eletemben nem szivtam el mi t AZ utolso 20 oraban.
Kiegeszitenem annyival, hogy aszondja: egy-ket felhasznalo kolleganak nem tetszes, uj felületet nem akarni megszokas, aztan az elsö legkisebb bakinal ugye megmondtam hogy szarozas, meg tizenötször higgadtan elmagyarazas, aztan vegkepp feladas, hülyekkel tovabb nem foglalkozas.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.03. 16:18:29

@Philosoraptor:
Igen, ez a "helytállni" dolog érdekes.
Mit jelent?
Én 30 évig helytálltam. Mire jutottam?

kardio1 2015.05.03. 16:21:27

@Philosoraptor: Szerintem nem tilos. Mindenesetre, ha igy gondolod, beszélj csak rébuszokban, az csak fejleszti a nyelvi kifejezôkészségedet :)! Igy amikor majd hazalàtogatsz, nem fogod törni a magyart, mint mi itt mindannyian :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 16:27:45

Ezért is totál baromság tovább isteníteni a magyar oktatás, azon belül is a nyelvoktatás színvonalát.Gyakorlatilag 100 emberből 120 arra panaszkodik, hogy miután kikerült angol nyelvterületre turistáskodni, vagy 6árátkelni; újra meg kellett tanulnia azt, amit már egyszer "megtanult".Röhej ez, hogy Magyarországon valszeg egy párhuzamos világ angol nyelvtanját, beszédkészségét tanítják valószínüleg...Nem is röhej, hanem inkább elkeserítő.

wuaaa 2015.05.03. 16:44:50

@geegee: Kíváncsi lennék, milyen lehet egy francia vagy olasz diák tapasztalata azzal az angollal, amit a suliban tanult, vs. az az angol, ami szembejön az utcán bármely angol nyelvterületen.
Ha a nyelvoktatás fel tud készíteni arra a szintre, hogy 1 hónap alatt bele tudsz rázódni a helyileg használatos nyelvezetbe, akkor szerintem már oké. Magyarországi magyarként Erdélyben se lennél 100%-os az első perctől. De így van ez a némettel is, norvéggal is, hogy ázsiáról már ne is beszéljünk.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.03. 16:49:58

off

Mayweather vs. Pacquiao: Fight of the Century

na hat ez nagyon szar volt .. attancoltak a 12 menetet, atvertek a vilagot oriasi $$$$...
erdekesebb volt a hiressegeket mutatni akik a mecsen voltak ..

qkuc 2015.05.03. 16:50:36

@Der echte Weihnachtsmann: Még egyet én is hozzátennék. Üzleti területnek nem tetszés, Fatal hibajegy felvétel -> kuka ikon nem esztétikusság! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 16:56:39

@Philosoraptor: " Aki írta, az tesz bármit is azért, hogy megváltozzon bármi is? Vagy csak kiélte frusztráltságát, hogy nem mindenki akar vele együtt szopni? :)"

Na meg vajon akkor is mi van, ha én teszek érte, de a többi ötvenezer, ötszázezer ember a lakókörnyezetemben meg lesz@rja, jobban mondva tesz rája.Akkor miért is kéne nekem beletörődnöm?

Itt van pl. a nyugdíjjárulékok adó-kategóriába való átnevezése (bocs, most nem tudom hirtelen jobban kifejezni).Vagyis a járulék helyett már adóként vannak behajtva.Csak azért érdekes, mert Viktátorék ezek után bármikor mondhatják, hogy beszüntetik a nyugdíjkifizetéseket, mert hogy ez már adó, és adóért nem "jár" cserébe semmi.
Na most, ezt az eseményt a komplett magyar otthoni lakosság elintézte egy vállrándítással, holott simán tömegtüntetések is lehettek volna.Most akkor én törődjek ebbe bele és maradjak otthon?Hát, lóf@szt, mama...Én kérek elnézést.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.03. 17:05:19

@qkuc: es tenyleg ilyen szarok miatt volt egynemelyik kiakadva.

2015.05.03. 17:08:26

@diggerdriver: Küzdeni a rendszer és a társadalom által "általánosan" elfogadott nézetei ellen. Mi mást jelenthetne? Csak az a kérdés, megéri-e.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.03. 17:10:12

off ez viszont nagyon tetszett .. erdemes megnézni

empirenz.com/

2015.05.03. 17:11:01

@kardio1: Nem tilos, csak nem szabad. Szóval ott vagyunk, ahol a part szakad. Ha mindenki csak szépet írna ide Mo.-ról, sokkal kevesebb ember hagyta volna el ezt a blogot. De kérdem én, ez kell az embereknek? A hazugság? Megnyugtatja az ember lelkét, hiszen nem kell szembe nézni a valósággal.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 17:12:59

@Cascabel:
:):)
@svájci sapka (ch): Igen:)
Sok az öööö, meg az izgulás, meg lámpaláz, de nem lett rosz riport, Angelika, a riporter meg egy tündér.

@33621: vannak érdekes kommentek, igen. Más színvonal, mint ami itt van, az tuti.

@Muscari: megkerestek, elvállaltam. Megérte.

@diggerdriver: Köszönöm. Remélem senki nem érzi hazaköpködésnek.

@qkuc: Igen van, bár hála égnek nem engem, inkább a magyar állapotokat szidják. Van ahol jogosan, van ahol durván.

Der echte Weihnachtsmann 2015.05.03. 17:14:03

@geegee: nekem unokatestverem annak idejen azt mondta, hogy amit a suliban tanult angolt, abbol londoniaban egy büdös kukkot nem tudott hasznalni, viszont az Usa-ban elö ismerösökkel meg siman elvolt. Persze, gondolom ott is ahany taj annyi nyelvjaras.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.03. 17:15:38

@tildy[UK]: Jól beszéltél aranyos voltál/vagy, teljesen rendben van a dolog.
Én már most izgulok a Széljegyzet miatt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 17:15:38

@tildy[UK]: jesszumpapito, Schmitt-i elszólás, szóval nem lett rossz riport, de bemondónőnek nem ajánlanám magam :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 17:15:42

@Cascabel: Jól látom, hogy a Tildys videónál törölték az összes kommentet.Eléggé egységsugarú hozzáállás az oldal üzemeltetőjétől... :-(

Illetve akkor már megkérdezem, hogy sok blog.hu-s blognál van az, hogy van egy poszt alatt mondjuk egy link, hogy "35 komment", és mikor rákattintok, semmi sem történik.Nálam van rendszerhiba, vagy ezek törölt kommentek?De akkor az összegzés és a hivatkozás miért nem törlődik?

Ugyanez van a Tildys posztnál is...Többiek?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 17:19:45

@geegee: nem, nem ott vannak a facebookos kommentek.

2015.05.03. 17:20:59

@geegee: "Na meg vajon akkor is mi van, ha én teszek érte, de a többi ötvenezer, ötszázezer ember a lakókörnyezetemben meg lesz@rja, jobban mondva tesz rája.Akkor miért is kéne nekem beletörődnöm?"

Amíg nem látják be ezt a nyilvánvaló dolgot, addig nem sok értelme van bármit is tenned.

"Itt van pl. a nyugdíjjárulékok adó-kategóriába való átnevezése (bocs, most nem tudom hirtelen jobban kifejezni).Vagyis a járulék helyett már adóként vannak behajtva.Csak azért érdekes, mert Viktátorék ezek után bármikor mondhatják, hogy beszüntetik a nyugdíjkifizetéseket, mert hogy ez már adó, és adóért nem "jár" cserébe semmi.
Na most, ezt az eseményt a komplett magyar otthoni lakosság elintézte egy vállrándítással, holott simán tömegtüntetések is lehettek volna.Most akkor én törődjek ebbe bele és maradjak otthon?Hát, lóf@szt, mama...Én kérek elnézést."

Amikor először hallottam ezt (és ez már jó pár hónapja történt...), nem is akartam elhinni. Ők már felkészültek arra, hogy nem lesz nyugdíja az embereknek. Nemcsak aktív nem lesz, de már jogilag is lehet erre hivatkozni.

Határátkelő 2015.05.03. 17:23:11

@Philosoraptor: Nagy baj, ha én ezt most nem értem?

qkuc 2015.05.03. 17:25:52

@geegee: Sztem kendnél van a hiba, én látom a kommenteket, bár lehet töröltek belőle.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 17:28:55

@tildy[UK]: És akkor csak f@szbúkos reggel lehet megnézni is?De nagy köcsökség...
Mer' hogy nekem olyan nincs, itt nem kínálják a szolgáltatók...
Akkor ebből kimaradok, pedig elolvastam volna.Miket írnak, anyáznak?Mire?Csak két mondatban, ha valaki összefoglalná...kösz.

Hari Seldon 2 2015.05.03. 17:29:20

@Philosoraptor:
Nem fogalmazék igy, de a kérdésedre a válasz, az utóbbi... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 17:32:14

@qkuc: De hogyan látod, be vagy lépve valahová?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.03. 17:34:11

@geegee: Mármint a reggel a regisztációt jelentené, nem a napszakot... :-)

2015.05.03. 17:36:33

@diggerdriver: Nem egyedül, annyit biztosan tudok. :) Egyedül kevés vagy. Ahogy én is, v. bárki más, aki látja (sejti?), hogy hova tart ez az ország. A kérdés mindig a hogyan?, de a választ valójában senki sem tudja rá.

Az emberek hozzáállásának kellene változnia első körben, ez talán magával vonzaná azt is, hogy nem ilyen semmirekellő politikusok közül tudnánk választani. Amíg nem változik az átlagember mentalitása, addig pontosan ugyanez lesz a helyzet, és teljesen lényegtelen, hogy milyen színű párt van hatalmon. Szerintem.

2015.05.03. 17:38:30

@Hari Seldon 2: Vulgáris voltam. <pirulós smiley> :D

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.05.03. 17:43:34

@33621: Összeszedem a gondolataim és megy a válasz. :)

33621 2015.05.03. 17:44:22

@geegee: Facobookos hozzáférés nélkül is láthatók a hozzászólások, és is így néztem. De hát te már kiiratkoztál innen, biztosan azért nem látod!:-)

2015.05.03. 17:45:49

@Határátkelő: Nem baj, csak megkapta ez a blog, hogy itt csak a mocskolódás megy Mo.-ról. Valójában pedig nyilvánvaló dolgokat írnak le az emberek, ami b@ssza a csőrüket. Nem mindenki akar ezekről tudomást venni, hiszen amivel nem foglalkozom, az nem is létezik. Legalábbis ők így hiszik. Lesznek még majd nagy meglepetések ebben az országban, akkor fognak elég sokan rádöbbenni, hogy hoppá, idáig nem kellett volna elfajulni a dolgoknak. Amióta öntudatra ébredtem, azóta kb. magasról letojom, hogy mi megy itt, és hogy bármin is próbáljak változtatni. Hiszen azt látom, hogy olyasmibe ölnék energiát, ami felesleges. Fiatalabb korában az ember azt hiszi, hogy megválthatja a világot, aztán pár év, és rádöbben, hogy ez nem egészen így működik. :)

Mme Seldon 2015.05.03. 17:46:47

@wuaaa [nor]:
A franciák legendásan nem szeretnek angolul beszélni :)
Ha az egyébként szakmailag jól felkészült interne-eknek mutatok egy angol nyelvű orvosi cikket, a legtöbbjük első reakciója, hogy keressünk inkább egy francia nyelvű összefoglalót.
Ugyanakkor tegnap kellemesen csalódtam, az egyik nővér folyékony angolsággal elmagyarázta a bosnyák apukának, hogy mit és hogyan ehet a kislánya (más kérdés, hogy a bosnyák apuka mit értett belőle).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 17:49:04

@geegee: nem kell hozza regisztracio. Probalj tobb bongeszot.

Határátkelő 2015.05.03. 17:55:19

@Philosoraptor: Ja. Ó, hát amit ez a blog az elmúlt évek során megkapott... és mindennek az ellenkezőjét is. Nem kell vele foglalkozni.

wuaaa 2015.05.03. 18:04:22

@Mme Seldon: Hogy nem szeretnek, az még nem olyan nagy baj, de találkoztam már olyan Air France pilótával is, aki alig tudott.

kék madár 2015.05.03. 18:23:10

@Shanarey: a where normal people live alapjan gyanus, hogy en csinaltam. vagy egy mason lokott zugloi

Shanarey 2015.05.03. 18:24:27

@kék madár:

Nekem mindegy ki csinálta, de van benne némi igazság.
:-)

wuaaa 2015.05.03. 18:27:27

off
A síközpont, amit május 1. nyitottak meg (addigra sikerült kiásni a hó alól a felvonókat) és kb. augusztusig üzemel majd (addigra olvad el a 12 méter hó) :
www.nrk.no/hordaland/her-er-det-tolv-meter-sno-1.12341564?index=0#undefined

kardio1 2015.05.03. 18:47:37

@wuaaa [nor]: A franciaorszàgi idegennyelv-oktatàs nem jobb a magyarorszàginàl. Sôt...
A mai napnàl maradva: a Happy Mothers' Day frangolul igy hangzik: api mazersz déj :))

kardio1 2015.05.03. 18:53:47

@Philosoraptor: Azt gondolod tényleg, hogy pont ezen a blogon nem szabad negativumot irni Magyarorszàgrol? Amikor én ezzel kapcsolatban "vitatkoztam" veled, az csak azért volt, mert én magam nem gondolom ùgy, hogy ennyire negativ lenne otthon minden. De ahàny ember, annyi vélemény. Szerintem itt a Magyarorszàggal szemben abszolùt pozitiv, abszolùt negativ és vegyes véleményeknek is helye van. Aztàn elbeszélgetünk arrol, kinek mi a véleménye és miért az.

Mme Seldon 2015.05.03. 18:56:23

@kardio1:
És a egy reklámban feltüntetnek egy angol szót, azt rögtön megcsillagozzák és a csillag alatt lefordítják franciára.
Kedvencem a "Do you speak English? Yes, Wall street English" (nyelviskola-hirdetés) és fordítása.

kardio1 2015.05.03. 18:56:38

@tildy[UK]: Jo volt, tetszett az a pàr perces interjù veled. Erdekes, amikor valaki "kibùjik" a nicknév mögül, és arcot, személysiéget kap anick.

kardio1 2015.05.03. 19:01:03

@Mme Seldon: A legutobbi informàcioim szerint van "lecture critique" tantàrgy az orvosin, ahol szakcikkeket elemzenek a diàkok. Elsô évben francia nyelvûeket, utàna angol nyelvûeket. A passziv nyelvtudàs még meg is lenne, csak beszélni ne kellene...

2015.05.03. 19:03:26

@Határátkelő: Nekem a kedvencem akkor is az, amikor azt jósolják, hogy meg fog halni a blog. :)

2015.05.03. 19:05:01

@kardio1: Nem mindenki látja úgy, ahogy te....

kardio1 2015.05.03. 19:08:31

@Philosoraptor: Màr arra gondolsz, hogy nem mindenki ért egyet azzal, hogy mindenki irja le nyugodtan a Magyarorszàgrol alkotott véleményét?

Mme Seldon 2015.05.03. 19:14:52

@kardio1:
De az angol nyelvű cikkhez passzív nyelvtudás kéne, nem azt kértem az interne-től, hogy beszélgessünk angolul...
Valószínű, hogy amint "nem kell", azonnal "kopik" is tudás.

Az én angolom is sokat romlott, mióta Franciaországban vagyok.

qkuc 2015.05.03. 19:18:16

@geegee: Csak a blog.hu-ra, legörgetek az interjú alá és tadaaam! :D

kardio1 2015.05.03. 19:45:38

@Mme Seldon: Az enyém is. Lehet, hogy ez az àllampolgàrsàgi kérelem feltétele? :)

Határátkelő 2015.05.03. 20:01:02

@Philosoraptor: Hát én úgy vagyok vele, hogy amikor már senki nem jósolja majd a blog halálát, akkor majd nagyon elkezdek aggódni. :)

Határátkelő 2015.05.03. 20:04:02

@wuaaa [nor]: Ez akkora királyság, hogy holnapra megírom a hataratkelo.com-ra. Kösz, hogy ajánlottad!

wuaaa 2015.05.03. 20:08:30

@Határátkelő: Fordítsak a hozzá való cikkből ezt-azt, vagy boldogulsz egyedül?

**mimi** 2015.05.03. 20:25:40

@wuaaa [nor]:
Félelmetes az a hófal.....:O

Határátkelő 2015.05.03. 20:28:32

@wuaaa [nor]: A Google a barátom, annyit levettem belőle, hogy átlagosan 10-12 méter a hó, de az átfúvások miatt volt, ahol 16 méteres. Ha esetleg pár érdekességet még le tudsz fordítani, azt megköszönöm. :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.05.03. 20:29:22

@qkuc: Hogy "megvédjem" geegee-t.
Nälam ennyi lätszik, ha lefelé görgetek:
Komment [Szabályzat]

Tadaaam! :-)
OFF
Ha ma mär Tildy a sztär. :-) Erre bukkantam:
bezzeganya.reblog.hu/terhessegi-cukor-inzulinozni-kell-magam-napi-negyszer
ON
@Határátkelő: Remélem, nem sértettem meg ezzel senkit, ha mégis, nyugodtan töröld.

eagles 2015.05.03. 20:39:12

@Határátkelő:

Miért aggódnál? Van még mit szerkesztened, nem?

wuaaa 2015.05.03. 20:44:05

@Határátkelő: Tavaly is sok hó volt, de még soha nem láttam ennyit. - mondta Andreas Skogseth a Fonna Glacier Ski Resort vezetője a pénteki nyitáskor. Hétfőn valószínűleg újra havazni fog. Nyitás előtt szó szerint elő kellett ásni a felvonókat. Az óriási hómennyiségnek köszönhetően remélhetőleg augusztusig tudnak majd üzemelni, ebből a szempontból a hideg éjszakák és a napsütéses nappalok a legideálisabbak a számunkra, a legjobban a szeles-esős időben olvad. www.folgefonn.no/

qkuc 2015.05.03. 20:44:38

@Naschkatze (Mostindien / CH): Kiestetek a nemzettestből, :D. Milyen böngészőben jött a produkció?

Határátkelő 2015.05.03. 20:59:59

@wuaaa [nor]: Szuper, köszönöm! Be is teszem a cikkbe! :)

wuaaa 2015.05.03. 21:02:45

@Határátkelő: Szívesen, eddig nem tudtam, hogy vevő vagy ilyesmire.

Határátkelő 2015.05.03. 21:07:42

@wuaaa [nor]: Ne viccelj, jöhetnek a hasonló cikkek, linkek, a hataratkelo.com-ra sok minden elfér. :)

2015.05.03. 21:48:57

@tildy[UK]:
Szerintem is tokeletesek es oszintek voltak a valaszok reszedrol, nagy gratula!
Egybe azert belekotnek, ha nem tennem, nem lennek az a bizonyos ozdi neni:) Az pedig az IT-s nok megitelese Magyarorszagon. Nalunk a cegnel, jo 40 eve a programozok, szamitogepes osztalyon dolgozok 90 %-a no volt. Ferfianak degradalo volt bekerulni hozzajuk, en is csak azert nem valasztottam az ELTE 3 eves szamitogep programozoi szakat:) Tudat alatt ereztuk, hogy ami soft(ware), az csak noi lehet:)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.05.03. 21:51:43

@qkuc: Ha még adg lenne, akkor meg sem lepödnék. (A kettesgolf szabäly utän mär tudjuk ugye...) De igy...alig pär 100km tävolsägbol...mär ez is szämit! :-(
A szuper böngészö az IE.
De nem lepödök meg, mert minden xar le van tiltva nälunk. Csak gondoltam geegee ne érezze mär annyira egyedül magät. :-)))
(De azt bezzeg megmutatja, hogyaszondja fogpotläs Budapesten meg otthonimunka 100€/nap...)

qkuc 2015.05.03. 21:53:32

@Cascabel: Lehet 40 éve így volt, napjainkban ritkaság számba mennek a női programozók, sőt a nők úgy alapból az IT szektorban arányaiban sokkal kevesebben vannak, mint mondjuk pénzügyi területen.

2015.05.03. 22:03:47

@Mme Seldon:
"A franciák legendásan nem szeretnek angolul beszélni :)"
Ez igy van, meg a ketnyelvu Kanadaban is. Nem hogy nem szeretnek, de nem is tudnak:) Az atlag quebecire gondolok itt. Jonnek at ezrevel melozni peldaul Albertaba, de angolul meg koszonni sem tudnak. Ez az angolok gyuloletebol is szarmazhat, reszben meg is ertem oket. Tegnap voltam a haveromnal, aki egy eve kiadta a szuterenjet egy francia sracnak, aki azert ha torve is, de beszelt angolul. Par hete megjott a baratnoje, a testvere es annak a felesege Quebecbol. Egy szot sem tudtak angolul. eleinte koszontem nekik parszor, de meg a fejuket is elforditottak olyankor. Tegnap koltoztek ki, nagy kupit hagyva maguk utan. Pedig a ket no nem is dolgozott, raertek volna azert a konyhaban kicsit rendet tenni. De nem. En is laktam abban a szuterenben par eve, makulatlanul adtam at, amikor kikoltoztem. Pedig egy eleg trehany ferfi vagyok:)

Muscari 2015.05.03. 22:04:51

@tildy[UK]: tényleg, azt nem is kérdeztem, hogy izgultál-e. Ha igen, a filmen akkor sem jött át. Nagyon jól csináltad, szerintem még a nagy hazaffyak sem tudnak belekötni :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.03. 22:14:11

@Muscari:
A színházi bemutató napján délután lesz egy beszélgetés a színházban ami szintén közönség előtt zajlik és jegyeket lehet rá venni. Ennek a beszélgetésnek most az emigráció lesz a témája és a beszélgetést Bíró Kriszta vezeti. A meghívott vendégek Örkény Antal és Frank Tibor történész meg én.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.03. 22:17:17

@geegee: @wuaaa [nor]:
szerintem ott megy félre a nyelvtanítással valami nagyon fontos, hogy szinte csak a standard kiejtés szokott előfordulni a hanganyagokban. régebben legalábbis. és ha az ember mostanság youtuberól, dokumentumfilmekből stb keres anyagokat a diákoknak, ott is nagyon szépen beszélnek angolul. ehhez képest az utca embere elképesztő vagy akár szörnyű akcentusokat és dialektusokat tol, és ezek az amerikai gengszterfilmek kivételével, vagy a brit sorozatok zsebtolvaj karaktereit leszámítva alig jelennek meg a médiában is. illetve sem. kb valóságshowkat kell nézni ahhoz, hogy az ember előre szembesüljön, hogyan is beszélnek az "igazi" emberek. (hm, ajánlanám is mindenkinek egyébként, aki készül, akár kiköltözni, akár csak egy IELTS vizsgára.)
egyébként nekem viszketett a tenyerem, amikor a lehető legrondább cockney akcentust toló kollégám kis négyéves gyerekei felkerültek hozzám, és ők is azt a borzalmat hozták 25 példányban. ki akartam szaladni a világból :-))))

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.03. 22:19:04

@Philosoraptor: Mert semmi sem változott., ezért nem tiltakozott senki.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.03. 22:21:07

@geegee:
olyan kommentek vannak, nem is Tildy miatt, hanem általában angliai munka, hazaárulás és a szemét kormány témában, hogy Hinta a cipőjüket se köthetné be. sikítva menekültem vissza ide :-)))
nem tudom, ki csinálja azt az adott weblapot, de jó sok szemetet is odafújt a szél....

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.03. 22:29:23

@kardio1: @Mme Seldon:
tudom, másik ország :-) de engem elsőre nagyon meglepett, aztán azóta már nem, hogy Thaiföldön, Burmában és Indonéziában is az orvosok beszélnek a legszebben és a legjobban angolul. a burmaiak közül nagyon sokan Angliában is járnak egyetemre vagy továbbképzésekre, a thaiokról meg kiderült, hogy a tankönyveik nagy része angolul van az egyetemen. lehet, hogy az időjárást nem lehetne megvitatni velük, nem próbáltam, de mindig minden orvosi dolgot nagyon szépen el tudtak magyarázni, hála a jó égnek. (és szerencsére az alapdolgokon túl nekem is inkább angolul vannak meg a dolgok, mint magyarul, így még értettem is mindent.)

SzZoole 2015.05.03. 22:33:20

@Cascabel: Na,ha mar annyira Katinenizel talaltam neked egy jo videot.Igaz ez Bôzsineni,de megeri megnezni,azt nem tudom,hogy ozdi.

youtu.be/IGCmYEonIZk

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.03. 22:37:24

@Cascabel:
ez nem is olyan régen ment körbe a neten - az elején a software és a programozás valóban nőknek való "alacsonyabb szintű" kulimeló volt. aztán a férfiak elhappolták.
image.slidesharecdn.com/historyofwittrivia-150110145021-conversion-gate02/95/history-of-women-in-tech-trivia-18-638.jpg
(a képen Margaret Hamilton az Apolló-program holdraszállás programkódjával - ő volt a projekt vezető softwaretervezője, 32 évesen.)

Muscari 2015.05.03. 22:45:44

@diggerdriver: Akkor kösd fel a gatyádat :-)

2015.05.03. 22:52:59

@maxval bircaman szerkesztő: Nem esik nehezemre elhinni neked, hogy téged nem mozgat meg a dolog. Nekem azonban vannak szüleim, akik egyszer mindenféleképpen megöregednek, és nem tudnak már tovább dolgozni. De nyugdíj nem lesz, szóval teljes mértékben rám lesznek utalva. Ami nem baj, mert akkora már úgysem itt fogok élni, valahogy majd megoldom. Ami szörnyű, hogy levonták tőlük évtizedeken keresztül azt a lóvét, ami őket illetné. Ehelyett megkapták az akkori idősek. Ami szintén nem baj, csak az egész rendszer úgy lett elbaszva, ahogy kell. Most ott tartunk, hogy nagyon sok 30-40-50 éves embernek nincsen elrakva pénze öregkorára. Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy tudja az ember, mi fog ebből kisülni. :(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 22:53:08

@Muscari: Rettenetesen izgultam, nagyon hallatszik szerintem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.03. 23:02:47

@Naschkatze (Mostindien / CH): probaljatok ki mas bongeszot, tenyleg latszodnak a kommentek az adott oldalon.

Dehogy vagyok sztar, csak sok interju cikk jelent meg rolam, velem mostanaban.

Muscari 2015.05.03. 23:15:24

@tildy[UK]: hol? Ott a kommentekben?

Nyugi, én nem vettem észre, hogy izgultál. Nagyon jól csináltad :-)

puhacica 2015.05.03. 23:20:11

@kardio1: egyetlen olyan francia kollegam van, akit jol ertek. o konkretan nulla angol tudassal jott Londonba, itt tanult mindent. :) a spanyolok akcentusan vagyok meg kiborulva, multkor fel oraig kerdezgette az egyik csaj, hogy do you know "tiszon"? mar rosszul voltam, mert nem birtam rajonni, mi az a tiszon. meglepetes! this song. ... :D

pappito · http://pappito.com 2015.05.03. 23:23:20

@tildy[UK]: "Sok az öööö, meg az izgulás, meg lámpaláz"

ugyan már, izgulva meg lámpalázva is teljesen értelmes, kerek mondatokban mondtad el amit akartál, abszolút nincs miért mentegetőzni

SZIZS 2015.05.03. 23:33:57

@tildy[UK]: Szerintem jó voltál, ez így volt természetes.

33621 2015.05.03. 23:36:10

@Határátkelő: KI vetted a kommentemet? De miért, olyan informatív válaszra vártam a megkérdezettől?

montroyal ( CAN qc) 2015.05.04. 00:11:38

@Cascabel: azert ez inkabb a videkiekre igaz ... Montrealba a fiatalok egymaskozt is angolul beszelnek ...es a videkiek akik tobbnyire elvandorolnak munkat keresni ,mert ott naluk nem sok lehetoseg van ... rendetlenseget hagyni emberfuggo ... es mivel nalunk a berloknek van minden jog es vedelem, nagyon visszaelnek egyes troger lakok ... ha nem fizet akkor is 6-8 honap mire birosagilag ki lehet tenni .. tehat 2 lakas egy évben es csak 2x az elso honapot fizeti ... takaritani ? minek? semmit nem tudnak behajtani rajtuk ..

2015.05.04. 00:13:14

@Zoole[uk]:
"Erdekes" ez a Bozsi nenis youtube.
Kesobb beleolvastam a bezzeganyaba is ,es "megvilagosoda-som" lett:) Kellene csinalnom egy katineniozdrol.blog.hu-t, az ozdi, magyarorszagi midennapi eletrol, a hulyegyerek Redbull Pistike fijamrul, a haverjairul, a tomeszkaru, aki londonyorszagba el meg a csorgokigyos nagyarcurul, amelik meg az indijanyok foggyin van amerikaba a hozzaszolasai alapjan, de szerintem itt kussol valahun a szomszed faluban, peldajul Arlon, onnan ossza jaz eszt, az uramru, a jozsirol, aki a hatcsocsube ul mindig a cimboraival, meg hasonlokrul. Elso reszben lejiranam, millyen vot, amikor terhes votam a redbullos kolykommel, talan meg azt is, hogy hol es mijjen korulmenyek koszt fogant (hogy kitol, abba nem vagyok bisztos, de lenyegtelen) nem szegyellem en az eletemet, nyitott konyv az, mint a cselebeszeke. vagy celebeke? keverem mindig a foldrajzot az orosszal, jovan na. nem lehet mindenki agysebesz, azok utan is kellett valakinek takaritani, nem e?
Kar, hogy nincs idom:( Minden szabad percemet kitolti az edes semmitteves.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.05.04. 00:13:57

@tildy[UK]: :-)
Tök véletlen kattintottam oda... ezért irtam a sztär-t. Mert még a csapbol is te folysz, mint egy igazi sztär. :-)
Ha te vagy a képen, akkor nagyon kis csini vagy! (És tudom, hogy bänt téged a sulyod, de ezen a képen,és a videon is egy teljesen normälis nönek lätszol!)

2015.05.04. 00:20:18

@montroyal ( CAN qc):
Montreal Kanadaban van, Québec meg szerintem egy masik kontinensen:)
Ja, a demage depositot nem kapjak vissza addig, amig ki nem takaritanak. Egyszeru.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.05.04. 00:21:15

@Naschkatze (Mostindien / CH): tudod min lepodtem meg? Sem egyik, sem a masik helyen nem kotottek belem(hintat leszamitva) . Ez nagyon fura, mert eleg megoszto szemelyiseg vagyok. Inkabb nem kedvelnek, mint igen :D

@Cascabel: na ja ,a regi "szep" idokben kifejezetten noi szakma volt.

Határátkelő 2015.05.04. 00:30:24

@33621: Azért, mert elegem van abból, hogy máshol zajló beszélgetéseket itt akar Rezsőatya továbbvinni. Eddig is kivettem és a továbbiakban is ki fogok venni minden olyan kommentet, ami ilyen irányba vinne el beszélgetéseket. A Rezsőatya és Digger közti konfliktust rendezzék le máshol. Van mindenkinek saját, vagy hozzá közelálló blogja.

Mivel Rezsőatya kommentjét kivettem, ezért úgy tartottam tisztességesnek, ha az arra reagáló hozzászólásokat is leveszem.

2015.05.04. 00:36:45

@Cascabel:
Es lehetne irni a katineniozdrol, blog.hu-ban a Lessan Gabirol, aki 83-ban disszidalt (volna) Hot reszegen vitte fel ket osztrak csendor ejjel a traiskircheni menekulttabor karantenjaba, ahol nagyhangon orditotta, hogy ot varja a gyerekkori haverja csikagoban, egy het mulva kinn van az usa-ba, mert a haverja elintezi. Egy honap mulva csendesen kullogott vissza Magyarorszagra, mert beszolt a Zetor akkori nojenek, a Szoke Kurvanak a Billa elott. Ezert biciklilanccal nagyon meg lett fegyelmezve es ennek hatasara visszaszokott Ozdra, a Tunder Lalaval, akivel egyutt koldultak a Maria Hilferen parszor. A Kati neni szomszedja volt ez a Lessan Gabi gyerek. Hogy milyen kicsi a vilag, nem-e?

kék madár 2015.05.04. 00:37:56

@tildy[UK]: "Dehogy vagyok sztar, csak sok interju cikk jelent meg rolam, velem mostanaban."
nagyjabol ez ki is meriti a sztarsag fogalmat.

kék madár 2015.05.04. 00:45:46

@Philosoraptor: "Az emberek hozzáállásának kellene változnia"
azert nem tud valtozni, mert a kontrszelekcio erosebb. A politikai es uzleti kultura azt jutalmazza, aki felveszi ezt a hozzaallast, es sulyosan bunteti azt aki mas velemenyen van. 25 evig vartam, hogy az embereknek eleguk legyen, de hiaba van elege kilenc es felmillionak, a jol felfogott erdeke azt diktalja, hogy inkabb nyomorogjon, minthogy barmit tegyen. Igy mukodnek a diktaturak (es ha barki azt mondja, hogy ez szabadon valasztott bla-bla, nem, nem az)

kék madár 2015.05.04. 00:51:12

@maxval bircaman szerkesztő:

"if a blogger doesn’t include a Creative Commons license it means everything that is written on their blog or website is automatically copyright. Direct copying of large sections or their complete article is only allowed with permission from that blogger."

a tenyek makacs dolgok

montroyal ( CAN qc) 2015.05.04. 00:52:05

@Cascabel: demage depositot nem kapjak vissza

latod nalunk még az sincs .. tilos kerni barmilyen osszeget elore . es csak a havi bert lehet kerni a honap elso napjan .. viszont ha nem fizet csak 3 honap elmaradt lakber utan lehet menni a birosagra . es majd targyaljak ... addig ott lakik fizetes nelkul ...

kék madár 2015.05.04. 01:04:57

@Határátkelő: melyik az a sokat emlegetett blog ahol digger es rezso cenzuralatlanul osszecsap? Mostmar kivancsi lettem

2015.05.04. 01:06:40

@Cascabel:
"hogy hol es mijjen korulmenyek koszt fogant "
Na, eszt meg elmondom roviden: 17 eves lehettem, nyar volt, kinn setaltunk a Hangony kornyeken a baratnoimmel. Ott, ahol a hatarorseg volt. Osszejottunk nehany csinos, egyenruhas sraccal, beszelgettunk, akkor meg okos is voltam, hiszen az Alpariba jartam egerbe, a kozgazdasagiba, osztottam az eszt, felneztek ram ezek az ecceru hataror gyerekek. Lenyegtelen, na. Az lett a vege, hogy partiba vagtak ezek a jokepu, kiehezett sracok. az egyik bukorban, pontosan heten votak, mint a gonoszok. Koztuk vot a Jozsijis, aki kesobb a ferjem lett, hogy aggya meg a Magassagos erte. Na, de bovebben es reszletesebben majd a blogomon:) Ne felejtsetek: katineniozdrol.blog.hu :))) Ja, +18!!!

pappito · http://pappito.com 2015.05.04. 01:27:12

@montroyal ( CAN qc): hm, ez fura hozzáállás, itt vidéken a bondot az állam kezeli, akkor kapja vissza a bérlő, ha ő is meg a landlord is aláírja a formot, hogy minden oké, nincs kár, kosz, stb.

A landlord köteles befizetni a bondot a házügyi minisztéroimba (www.dbh.govt.nz/) és erről a depositról a tenant is kap igazolást, hogy a landlord a bondot nem elfagyizta.

Visszakérni meg itt lehet (www.tenancy.govt.nz/rent-bond-and-bills/bond/refunding-bond/) elg tiszta ügy, legalábbis nekünk tiszta volt, mondjuk nem is hagytunk kupit magunk után, vissza is kaptuk szépen a bondot. Mondjuk pár hét mire visszautalják, ami szívás, ha felhasználnád azt a következő bérlésnél megint bondként, de azért még mindig tisztább sor.

Persze mindez akkor igaz, ha nem feketén bérelsz, de az nem nagyon éri meg errefelé, mert amúgy a tenantnak is vannak jogai, meg a landlordnak is, de csak akkor, ha minden hivatalos.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.04. 01:57:16

@pappito: a lakas kiadas fura modon, mint egy vallalkozas van elkonyvelve es ha a tulajt kar eri , hat van ilyen, nem jott be a vallalkozas .. lakni viszont kell ,tehat a berlonek vannak jogai .. van lakasbirosa de az iteletet a tulajnak kell vegrehajtatni a rendorseg birosag varos nem foglalkozik vele ... megitelik az elmaradt bert ,az okozott kart de hajtasd be ha tudod .. pl ha a szemetet mocskot, butorokat stb ott hagyjak .. nem dobhatod ki ,mert az a volt berloe , ha keresi kesobb rafazhat a tulaj .. berelni kell egy raktart es ha a volt berlo keresi neki visszajuttatni .. persze koltseget megint nem tud behajtani , de ha nem igy tesz megbuntethetik ... na hat ez az elmélet ..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:32:20

@33621: Ne már...2000 km légvonalban az még nem olyan sok...
:-))))
Adégé, na ő már egészen biztos... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:35:20

@tildy[UK]: Hehh, ezt most el is felejtettem.o/a hozza, köszi a tippet... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:44:28

@wuaaa [nor]: Vazzegh...már tudom, hová jutott az idei svéd hómennyiség...
:-))))))
Itt meg volt 30 centi 2 hétig...p!csába... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:49:48

@qkuc: nekem a króm nem hozzta, akármit csináltam, de az opera igen...Pedig eddig jó volt a króm.Lehet, kéne bele egy kis nikkel...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:51:22

@Naschkatze (Mostindien / CH): opera mutatja.sajnos télleg kell 3-4 böngésző a gépen legyen, az ilyenek miatt...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 03:58:56

@Dragonlady (Bp, Hun): Értem, köszi... :D Közben meg lett a megoldás, átfutom majd én is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 04:12:08

@Philosoraptor: "Ami szintén nem baj, csak az egész rendszer úgy lett elbaszva, ahogy kell. "

Dehogy nem baj, mindenkinek azt a pénzt kellett volna /kellene visszakapnia, amit, amennyit befizetett, kamatos kamattal megnövelve.Csak így lenne igazságos.
A mondatod második felével viszont egyetértek teljes mértékben...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 04:15:58

@tildy[UK]: Most már celeb lettél, nincs menekvés...
:-)))))))))

Amúgy tök jogosak az adatvédelmi aggályaid, elég csak az új őrületre gondolni, a yourkroszoft arcfelismerős-életkormegtippelős játában, az eulá-ban simán ott van, hogy a feltöltött képekkel, infókkal azt csinálnak, amit akarnak, továbbadhatják, stb...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 04:24:02

@montroyal ( CAN qc): Hehh, Magyarországon is kábé ez van, száz meg száz sztori van a neten, hogy nem lehet a bérlőt kitenni, akkor se ha nem fizet...Az apjok f@szát...ha a sztoriknak csak az ötöde igaz, már az is durva...Szerinted miért áll üresen a kecskefalvi lakásunk?Legalább van hova hazamenni, mikor látogatóban vagyunk, meg apósék néh alakják, stb.De kiadni?Soha, semmi értelme...nem jönne be belőle annyi, hogy bármi nyereség maradjon.

montroyal ( CAN qc) 2015.05.04. 04:38:18

ez jo :-))

www.nyugat.hu/tartalom/cikk/nemzeti_konzultacio_fidesz_jobbik_ketfarku_kutya_part

@geegee: ezert adtam el a pesti hazat meg ha félaron is ..

itt meg volt 3 lakasos hazam , orulok hogy eladtam ...annak viszont nem hogy az exem vitte a felét ..:-((

2015.05.04. 06:21:58

@kék madár: "azert nem tud valtozni, mert a kontrszelekcio erosebb. A politikai es uzleti kultura azt jutalmazza, aki felveszi ezt a hozzaallast, es sulyosan bunteti azt aki mas velemenyen van."

Ebben is van valami.

"25 evig vartam, hogy az embereknek eleguk legyen, de hiaba van elege kilenc es felmillionak, a jol felfogott erdeke azt diktalja, hogy inkabb nyomorogjon, minthogy barmit tegyen. "

Miért lenne bárkinek is az az érdeke, hogy nyomorogjon? Miért akarna rosszat magának?

2015.05.04. 06:29:15

@geegee: Ha ez így lett volna, akkor a mostani nyugdíjasok már rég éhen haltak volna. A szocializmus/gulyáskommunizmus közepén nem tűnik valószínűnek, hogy azt erőltetik az emberek fejébe, hogy gondoskodj önmagadról. 89 óta azért eltelt egy kis idő, akkor kellett volna változtatni. Ehelyett, megy tovább a hángerien féritél. Az emberek azt hiszik, hogy az állam majd gondoskodni fog róluk. Szerintem nem fog...

kék madár 2015.05.04. 07:07:45

@Philosoraptor: "Miért akarna rosszat magának?"
a lassan felforralt béka esete.
lassnecsaknezz.iwk.hu/
A magyar ember foleg 40 folott nem tul rugalmas, jobban fel a valtozastol, mint a stabil rossztol. Ez persze csak megerzes, meg a kozvetlen kornyezetem alapjan

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.04. 07:49:15

@Philosoraptor:

Erről többször volt már vita.

Az egész ügy műprobléma.

Járulék = olyan adó, amiért "jár" valami cserébe.

Sima adó = nem "jár" cserébe semmi.

Elméletileg a "járulék" jobb, valójában azonban a "járandóság" tartalmas nem szerződés alapján áll, hanem az egyik fél (az állam) döntésén.

Azaz az állam bármikor változtathat a "járandóság" tartalmán.

Nyugdíj pedig nem lesz senkinek a mai alakban 20 év múlva. Helyette lesz FNA minden idősnek, egyforma mértékben, a minimálbér körüli szinten. Az ok demográfiai. Ez nyílt titok egész Európában.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.04. 07:49:48

@kék madár:

Sajnos nem. A nem-profit használat más kategória eleve.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.04. 10:21:59

@kék madár:
akkor meg van egy evem rugslmasnak lenni ? Basszus sietni kell :-)
ehh legalabb mi vilagot jartak ne irjuk le egymast 40 felett lecci :-))))

qkuc 2015.05.04. 11:01:24

@geegee: Szerintem a következő szezonban alapítsatok cserealapot wuaaa küld neked havat, te meg küldesz neki jó időt, :D.

qkuc 2015.05.04. 11:02:20

@geegee: hát miért nem rókázol? :D mármint tűzrókázol? :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.05.04. 11:31:18

@kék madár:
Ha valaki többet akar tudni az jelentkezzen nálam PÜ- ben vagy emailben.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.04. 14:51:28

@qkuc: Régebben azt használtam, de elsz@ródott egy pár éve.Nem nyitja vissza a honlapokat összedőlés után, lassú, stb...Nem kell.A króm mindent jól csinál nálam ilyen 98%-ban.Ebben a 2%-ban volt most benne ez a kommentes gond.Azt meg vagy megnyitom valami mással, vagy lemondok róla...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.05.04. 16:28:22

@qkuc: @geegee:
nekem is ez a tapasztalatom a firefoxszal, az utóbbi évben gyalázatosan kezel több felületet, ahol kommentelés is van.

Taxomükke (UK) 2015.05.04. 16:41:41

Na, ugy nez ki, megis tudok kommentelni.
Eddig minden OK, tegnap a chicagoi repteren a tiszt - 2 es fel ora sorbanallas utan - harmunkkal osszesen 5 percet foglalkozott. Azota volt eso, villamlas, ingyen parkolas (mindaz, ami a napfenyes Albionban nincs), es elindultunk a 66-os uton.
Koszi mindenkinek az eddigi (es, bizakodo vagyok, a tovabbi) jokivansagokat!

blackhairlady 2015.05.04. 16:56:44

@geegee: Nekem a chrommal is megnyitodtak a kommentek, szerintem mas volt ott a hiba.

kék madár 2015.05.04. 16:59:33

@maxval bircaman szerkesztő: a tenyeidre valami linket tudnal hozni, vagy csak a szokasos eldobod a kaszat aztan mesz filmeket nezni?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.04. 17:24:58

@kék madár:

Nézz utána, nem szeretnék jogi szaktanácsadással foglalkozni.

kék madár 2015.05.04. 17:33:00

@maxval bircaman szerkesztő: utana neztem, az ellenkezojet talaltam es be is masoltam mar neked.

2015.05.04. 17:38:27

@maxval bircaman szerkesztő: "Nyugdíj pedig nem lesz senkinek a mai alakban 20 év múlva. Helyette lesz FNA minden idősnek, egyforma mértékben, a minimálbér körüli szinten. Az ok demográfiai. Ez nyílt titok egész Európában."

A magyar minimálbérből most sem lehet megélni, akkor majd 20 év múlva (amikor még kevesebbet fog érni a forint), hogyan fog bárki is kijönni belőle? Teljesen agyrém, amit kitaláltak az akkori politikusok. Kurva sok ember fog nélkülözni v. éhezni, és láthatólag senkit sem érdekel. Se a döntéshozókat, se az embereket.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.05.04. 17:52:48

@Taxomükke: jo utat, es sok kellemes elmenyt! :) Irjatok, ha mar a "kozelunkben" vagytok :)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.04. 18:02:17

@Philosoraptor:

Ha nincs pénz, akkor nem lehet mit tenni. Mert az nem járható megoldás, hogy triplán adóztatják 30 éve múlva az embereket, hogy ki lehessen fizetni a nyugdíjasokat.

Az európai csökkenő és öregedő lakosság nem ad lehetőséget a jelenlegi nyugdíjrendszer működésére.

Ezek szimpla tények.

Szerint mi lehetne a megoldás?

kék madár 2015.05.04. 18:08:56

@Taxomükke: azert ha San Diegoig eljutsz en se dobnalak be a kardszarnyu delfinek koze :)

2015.05.04. 18:20:25

@maxval bircaman szerkesztő: "Szerint mi lehetne a megoldás?"

Ezt úgy tenném fel, hogy mi lehetett volna. Már késő elkezdeni egy olyan nyugdíjreformot, "ami megmentené" az elkövetkező nyugdíjas generációt. 30-40 éves emberek nem fognak tudni félrerakni annyi pénzt két évtized alatt, hogy utána még megéljenek az elkövetkező 30-40 évben (feltételezve, hogy szép kort érnek meg ezek az emberek). És ez nemcsak annak köszönhető, hogy a sok embernek a fizetése csak arra elég, hogy vegetáljon. Tisztában kellene lennie az embereknek azzal, hogy állambácsi az utcán fogja őket hagyni. De nem úgy kellene kezelni ezt a helyzetet, hogy "majd lesz valami". Hiányzik a öngondoskodás legkisebb szikrája is. Hiszen az emberek abba lettek belenevelve, hogy majd az állam fog gondoskodni róluk...

Szerintem a svéd modell jó lett volna. Te is fizetsz a fizetésedből x összeget, és a munkahelyed is fizet x összeget a nyugdíjalapodba.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.04. 18:36:07

@Philosoraptor:

Jelenleg svéd modell van de facto. Hiába ha nem elég a befizetés. Évek óta az állam kiegészíti a nyugdíjkasszát a központi költségvetésből. Azaz beszedett nyugdíjpénzek NEM fedezik a kifizetett nyugdíjakat.

A különbözetet valahogy meg kell oldani. Honnan?

A magyar helyzet nem teszi lehetővé az öngondoskodást. Ezt csak a leggazdagabb országok lakói képesek megoldani.

A hagyományos magyar modell: a család eltartja az időseket. Ehhez lesz visszatérés a század középétől.

tanato 2015.05.04. 18:41:30

@maxval bircaman szerkesztő: Így volt 80-100 éve is,ha nem volt/sok/gyereked,az utcán koldusként végezted,nyugdíj és szociális otthonok nem voltak.Mint most a 3. világ nagy részén.Az öngondoskodás a sok gyermek legyártása,azon a vidéken.

GERI87 2015.05.04. 19:08:31

@tanato:

Igen, ez volt a bevett és természetes évezredeken keresztül: a fiatalok gondoskodnak az öregekről...már ha az öregek megérik azt a kort amikor már nem tudnak dolgozni.
Mert ugye régen egy átlagember 40 évig jó ha élt...
Ma ennek a duplája van nyugaton, plusz nincs gyerek.

A nyugdíj miatt majd vagy szarrá adóztatnak mindenkit, vagy old meg ahogy tudod...

Ebből a szempontból a magánnyugdíj-rendszer jobb, Amerikában nem is lesz probléma ez: van gyerek, mindenki félretesz eleve magának.

2015.05.04. 22:00:16

@maxval bircaman szerkesztő: Ha pedig nincsen gyereked, akkor az utcán fogsz élni. Szép kilátások, mondhatom...

adg 2015.05.05. 11:28:19

@geegee: na jo, este megnezem en is. :))

Amugy most a hosszu hetvegen elmentunk csavarogni a kornyeken, olyan helyeken jartunk, hogy 100 kilometerekre nem volt telefon sem, nem hogy facebookos komment. Nyugalom, beke, netmentes elet. El is hataroztuk, hogy surubben csinalunk ilyet, meg kicsit hosszabb idokre megyunk, mert most 3 nap alatt levagtunk 1100 km-t, igy keves ido maradt csak ugy ellenni valahol. Koran sotetedik, nyakunkon a tel. :)

idiesel 2015.05.05. 11:57:47

Azt megkérdezném a hölgytől, hogy hogy is lehet legálisan csak úgy kimenni amerikába? Nem ítélem el a "más utat" választókat, de erre marha kiváncsi vagyok. Egy tapasztalt mérnöknek is mocskos nehéz kijutni... köszi a választ.

2015.05.05. 17:52:32

@maxval bircaman szerkesztő: Amúgy mióta is van Mo.-n svéd modell? Az állam levonja a fizetésemből a nyugdíjjárulékot, majd odaadja a jelenlegi nyugdíjas korosztálynak. Abból a pénzből én 1 fillért nem fogok viszont látni.... A felosztó-kirovó rendszer egyik alapillére.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.06. 04:57:29

@adg [Au, Darwin]: Még az a tél... Gondolom, bemegy akár 30 fok alá is a hőmérséklet, ugye? :D

adg 2015.05.06. 05:14:06

@geegee: hat napkozben nem nagyon megy be ala, de ejjel eleg hideg tud lenni a parttol kicsit messzebb. Most csak 13 fokig ment le, de meg egy honap, es akar a nulla kozelebe is lecsusszan a belso reszeken. Ez mondjuk 50-100 km-re a parttol. Itt nalunk azert nem megy tizenot ala, de az is fariasordito hideg mar. El tdod te ezt a hideget kepzelni? Befagy az osszes seggem. :DD

2015.05.07. 05:06:00

@idiesel:
"Azt megkérdezném a hölgytől, hogy hogy is lehet legálisan csak úgy kimenni amerikába? "
Ervenyes utlevellel es ESTA-val. Ennyit se tucc? :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása