oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. március 27. 06:36,  Jogom van a normális életre 369 komment

2015. március 27. 06:36 Határátkelő

Jogom van a normális életre

Nem is olyan régen volt egy érdekes rendezvény a Menedék Egyesület szervezésében Variációk Migrációra címmel. A Menedék ugye alapvetően a bevándorlókkal, menekültekkel foglalkozik. A szervezet idén húsz éves, és a migráció éppen idén igen forró téma a politikai közbeszédben, úgyhogy van dolguk bőven. Hogy hogy jön ez az egész a Határátkelőre? Úgy, hogy a variációkba az eseményen a kivándorlás is belefért, ráadásul azok az emberek, akik „megélhetési” bevándorlóként érkeznek Magyarországra, (azon kívül, hogy általában tovább is akarnak menni) épp olyan vágyakkal és igényekkel rendelkeznek, esélyt szeretnének adni maguknak, mint a magyar határátkelők (ha a kiindulási helyzetük más is).

menekult.jpg

A Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület egyike volt annak a hat szervezeteknek, amelyek nyílt levélben fordultak az Országgyűléshez a bevándorlásról tartott parlamenti vitanap előtt, „hogy milyen veszélyes a bevándorlással kapcsolatos adatok szándékos elferdítése, a bevándorlókkal kapcsolatos kormányzati riogatás és bűnbakképzés, hangsúlyozva, hogy Magyarországnak nincs szüksége költséges rendőrállami megoldásokra és az EU-ellenesség további szítására. Közös álláspontunk szerint mindezek helyett Magyarországnak a migrációs és a menekültügyi politika terén is az európai és jogállami értékek megőrzésére és hatékony eljárásokra van szüksége.”

Mint Szántó Diána az Artemiszió Alapítvány elnöke elmondta, Magyarországon évente mindössze 3000 fő kér menekültstátuszt. Tavaly 42 ezren érkeztek, idén eddig 27 ezren próbálták meg átlépni illegálisan a schengeni határt. Az érkezők nagy része Koszovóból, plusz a háborús válságövezetekből, mint Szíria, Afganisztán jöttek.
Szántó Diána idézte az egyik illegális migránst, aki azt mondta, „nem haladunk semerre, mint embernek jogom van a normális életre, hogy megadjam magamnak rá az esélyt”. Vagyis bár más körülmények között utazunk, mert a magyar migránsok autóba, vonatra vagy repülőre ülnek, a célok hasonlóak, hangsúlyozta az elnök.

Vízumegyenlőtlenség a világon

Illetve megemlített egy másik érdekes dolgot, ami az esélyegyenlőtlenség egyik komoly forrása a világon, amiről aránylag kevés szó esik, illetve kevesebben gondolnak bele ez a vízumegyenlőtlenség. Ugyanis attól függően, hogy valaki a világ mely országába születik az meghatározza azt is, hogy milyen esélyei vannak, hogy onnan továbbjusson. A legjobb helyzetben Svédország, Finnország és az Egyesült Királyság lakói vannak, ők 173 országba juthatnak el vízum nélkül, egyébként Magyarország is eléggé a lista felső traktusában foglal helyet a maga 153 országával, miközben Koszovóból mindössze 39 országba, Afganisztánból pedig csak 28 országba lehet így eljutni.

A vízumrendszer egyébként a XIX. században alakult ki, amely előtt már 55 millió ember távozott Európából Amerikába. Vajon milyen lenne ma az amerikai kontinens, ha már akkor is olyan szigorúak a vízumszabályok, mint manapság?

A Gallup felméréséből az is kiderül, hogy a délről északra irányuló mozgások nagyobbak, mint a keletről nyugatra tartók, de ennél is nagyobb a déli országok közötti mozgás. Valamint bár az OECD országok a leggazdagabbak, a migráció mégsem ezekbe az országokba irányul elsősorban, hanem a világ más részei között zajlik.

A migráció esély

A migrációt nem veszélyként, hanem esélyként kell szemlélni. Vannak olyan országok, ahol a külföldről hazautalt pénzek már jelentősebb mértéket érnek el, mint az állami segélyek. Általánosan elmondható, hogy a határátkelők általában aktívabbak, mint a fogadó ország saját lakossága, fiatalok, dolgoznak, fejlesztik és serkentik a gazdaságot.

Szántó Diána azzal zárta, hogy képzeljük el egy pillanatra, hogy Európa milyen szomorú, öreg hely lenne hamarosan a bevándorlók nélkül.

Ha már az esélyeknél tartunk, ezekről beszélt Kováts András a Menedék Egyesület igazgatója, az MTA kisebbségkutatója, aki tovább árnyalta a képet. A világ migránsainak mindössze 7-8 százaléka menekült, az emberek többi részének motivációja általában a munkavállalás, a tanulás, a családegyesítés illetve létezik életmódhoz köthető motiváció is, például északról délre azok vándorolnak, akik a nagyobb vásárlóerejüket viszik olyan helyre, ahol ebből kellemesebb életet, magasabb életszínvonalat tudnak maguknak biztosítani.

Arról már nem egyszer írtam itt a blogon is korábban, hogy mit mutatnak a statisztikák, kik mennek, elsősorban milyen okokból. Az általánosan igaz, hogy a migráció felgyorsulását eredményezi a küldő és fogadó országok közti egyenlőtlenségek növekedése, amely azonban így nemhogy mérséklődne, hanem a küldő országnak további veszteséget jelent (a meglévő pozitív hatások mellett). A fogadó országokban a már ott lévőkből kialakuló emberi hálózatok is motivációt jelentenek az új bevándorlók számára, mert például külföldön a növekvő magyar közösségek segítik az újonnan érkezők beágyazódását is, kialakul egy „saját” szolgáltatási rendszer is, intézmények szerveződnek az érkezőkre, amiről különösen Angliából az ember lépten-nyomon hall.

A nagyszámú távozás nyomán, amikor egyre többen lesznek érintettek, rokonok, ismerősök, osztálytársak nyomán, a határátkelés a hétköznapok részévé, természetessé válik, olyanok is meglépik, akik más helyzetben maradnának, jelezte Kováts András. A kivándorlás önmagában nem jó vagy rossz, a körülmények határozzák meg, hogy bizonyos szakmák, csoportok, társadalmi rétegek távozása probléma-e vagy sem.

Így például az egészségügyben dokumentálható hatása van az agyelszívásnak. Magyarországon kifejezetten magas a felsőfokú végzettségű és a frissdiplomás távozók aránya. Moldáviában például komoly demográfiai probléma a kivándorlás, ahol a fiatalok távozása miatt sok a magára hagyott idős és gyerek. Az elöregedés a társadalombiztosítás finanszírozása szempontjából is gondot jelenthet.

Bár a kapcsolat, a közösséghez tartozás, különösen a technológia segítségével élőbb lehet, mint évtizedekkel korábban volt, a tartósan külföldön élők is intenzíven tartják a kapcsolatot, ugyanakkor a külföldön töltött idő növekedésével a visszatérés esélye csökken.

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: bevándorlás migráció Menedék Egyesület

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr47308414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.03.27. 21:33:14

@wuaaa [nor]:
Csakhogy a képen a pilótafülkén BELÜL van.
???

blackhairlady 2015.03.27. 21:35:32

@Mr Long (UK): Ilyet kell venni, tokeletes teat csinal teafubol.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.03.27. 21:38:52

Baltaügyben mindenkinek: igen, oké, elismerem, írta a cikk is egy csökött mondatban, valszeg átfutottam.De akkor is furcsa, hogy engem pl nem engedtek fel egy tolómérő miatt (el kellett dobnom) de egy balta lazán fent lehet a fedélzeten...
Az meg hogy senki nem tudja, csak a személyzet, már ettől a hírtől is megdől, most már mindenki tudja...

P.Elliot 2015.03.27. 21:43:04

@Philosoraptor: En azt is tamogatom hogy HA -nak legyen munkaja. Hogy fizetest kapjon, egy emberrel kevesebb a munkanelkuli akkor, nem?
Es hat itt mi elszorakozunk a beirasokon ugye? Akkor nekunk is fizetni kellene erte, nem? Marmint a szorakozasert, belepo penzt.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.27. 21:54:20

tudjuk, hogy az összes posztot HÁ írja, akkor csak az a kérdés, miért nem ír jobbakat? túl sok energiáját elveszi az egymásnak ugró kommentelők nézeteltéréseinek megtervezése, majd az összes egymást fikázó komment megírása? :-D

wuaaa 2015.03.27. 22:00:51

@diggerdriver: @geegee: Ez igaz. A kép mondjuk pont a B737, de az Airbus is alapból a cockpitba teszi.. www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a320family/commonality/a320-cockpit-virtual-visit/?type=100&tx_airbusbanner_pi1%5Bcontent%5D=anim

Nyilván a megrendelő specifikációja szerinti helyre rakják és ez pont egy huszonéves gép volt, ki tudja a hányadik belső teret nyúzták benne már. Lehet anno még a pilótafülkén kívül volt. Nem tudom hogyan juthatott hozzá máskülönben. Amikor még csak annyi jelent meg a hírekben, hogy hallani a felvételen, ahogy próbálja betörni az ajtót, bevallom én arra gondoltam, hogy az italos "zsúrkocsival" próbálkozik. Azok azért elég masszívak és 50-60 kiló simán lehet.

morsels (törölt) 2015.03.27. 22:02:36

@diggerdriver:
Mondjuk en szemely szerint egy ember miatt nem irok posztot.
Shakti miatt.
Az is igaz, hogy nem szoktam kritizalni a posztokat.

blackhairlady 2015.03.27. 22:11:31

@Mr Long (UK): Ilyet kell venni, tokeletes teat csinal teafubol.
www.teavana.com/tea-products/tea-makers-infusers/p/teavana-perfectea-maker
Csak rateszi az ember a cseszere es szepen leszuri a tokeletes teat.

Shanarey 2015.03.27. 22:14:03

Na a mai napon megtudhattuk hogy abból is lehet élni hogy valaki összekeveri kiwit, az avokádóval, és megállapítja hogy a Magyarok, nem szeretik a déligyümölcsöket.

Kiderült az is hogy Birca vadonatúj köntösbe csomagolta a mondanivalóját, de így sincs sok értelme.
Digger ismét helyesli Birca "igazságát", s hogy miért abba bele sem merek gondolni. Illetve biztos van az a vitrinbe termett, porcelán, avagy fa kacsa készlet Bolgár verzióban, ami érdemes erre.
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Esetleg egy ólom partizán?
A link, a zene miatt történt, nem pedig a kép anyag miatt.

www.youtube.com/watch?v=sR9Y8_VqayY

:-))

Megtudhattuk továbbá hogy vannak itt a blogon olyan személyek akik olyasmit kérdeznek, amihez semmi közük.

Megtudhattuk azt is hogy a pár évvel ezelőtti Londoni zavargások aktív résztvevőinek, nem a szín, hanem a benefit rendszer kihasználása, volt a közös jellemző.
Na és napvilágra került az is hogy mindenki dolgozni akar, kivétel, aki nem. Magán vélemény: Aki pedig nem akar dolgozni, de van munkája, az gebedjen meg.

Konklúzió, az nincs, mert mennem kell dolgozni.
Így jár aki night shift-ben húzza az igát a hanyatló nyugat mosogató részlegén.

2015.03.27. 22:15:57

@P.Elliot: Mindenki fizessen, mindenért. :D

2015.03.27. 22:16:53

@Dragonlady (Bp, Hun): Igen, ez is fontos. HÁ bizonyára az évek alatt elfáradt, nem is csodálom. Ennyi történetet meg kamu fiókot futtatni nem lehet egyszerű feladat.

Buff A Ló 2015.03.27. 22:19:34

@Philosoraptor: írhatnának a zemberek posztokat, és mindegyikhez lenne egy kalapozó oldal, ahol lehetne adakozni a szerzőnek.
és lehetne minden nap találgatni, hogy ez egy kamuposzt-e, amit csak a pénzért írtak, vagy netalán egy valódi. :)

nyuszigonosz 2015.03.27. 22:22:03

@Shanarey(England) ISTP: Ez a mai nap legjobb hozzászólása. :-)

P.Elliot 2015.03.27. 22:26:17

@Philosoraptor: Nem ertelek, mi ertelme van kotoraszni mas dolgaiban. Valahogy nekem rossz a szajizem attol amikor valaki a masikra mutogat, Miert? Neked mi hasznod szarmazik abbol ha ugy van ahogy allitod? Egyelore ugy latom hogy jo sok es hasznos informaciokat lehet olvasni annak aki kivandorolni keszul. Ingyen.....

Buff A Ló 2015.03.27. 22:42:16

@geegee:
most olvastam a cikket, amit ajánlottál ( hello90.blog.hu/2015/03/26/tervezni_luxus_kilenc_munkakereso_fiatal_a_jovotlensegrol )

ezt nem a kitiltott barátunk írta? néhol nagyon gyanús a hasonlóság egyes mantráihoz:

- "ahol elvileg mindenki a zsíros német eurókból dőzsöl"
- "Brigi elhitte, amit a világ mondott neki: ha az ember elég kitartó és talpraesett, akkor megtalálja a Tökéletes Állást. Már tudja, hogy ez hazugság."

most komolyan, kedvenc hamburgersütőnk webújságírónak állt? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.03.27. 23:00:39

@Buff A Ló:
ahogy most nézem a cikkeket, volt egy hamburgersütő, aki meg pilótának állt.

33621 2015.03.27. 23:38:40

@morsels: Mert ki neked ö, hogy nem mersz írni posztot?
Legyél már tökös Magyar csávó! :-)

2015.03.27. 23:43:29

@Buff A Ló: Ez nagyon jó ötlet, most röhögtem is rajta egy kicsit. :D

2015.03.27. 23:44:11

@P.Elliot: Te miről beszélsz? Hol van az irónia detektorod? :O

2015.03.27. 23:45:55

@Buff A Ló: Bezzeg a Szentanyaföldön. Ott aztán telik mindenre. :)))

Hari Seldon 2 2015.03.28. 00:17:36

@Mirjam2:
"A tobbi orszagrol nem tudok nyilatkozni, annyit tudok hogy volt egy kameruni baratnom aki folyekonyan beszelt franciaul... "

Azt hiszem kicsit más a helyzet az afrikai országokkal, meg az ázsiai országokkal.
Miután Ázsiában elvileg már volt egy másik nyelvű civilizáció, úgy értem hindi tamil stb... ezeknek az államoknak ez már bevett nyelv volt.
Afrikában viszont a gyarmatosítás korában nem etnikai nyelvi alapon húzták meg a határokat, így az új állam ha akarja ha nem, csak a régi gyarmatosító nyelvén tud oktatni, különben egymásnak esnének (még jobban) a helyi erők.
Ezért aki ott jár egyáltalán valamilyen iskolába az angol / francia stb lehet csak. - És eleve csak olyan tud elkerülni (van esélye) Európába, aki az iskolában már megtanult.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 08:38:06

@Philosoraptor:

A korrupció tény, ezt értelmes ember nem is tagadja.

De jelenleg a választék:
- korrupt, nyugatnyaló banda,
- korrupt, nemzeti érdeket is néző banda.

Te mit választanál?

Megteheted, hogy egyiket se. Ez választja a magyarok nagy része, azaz nem megy el szavazni.

De ha mégis bele akarsz szólni, ki legyen kormányon, mégis mi lenne fontosabb neked?

Miután mindkét banda korrupt, a korrupció továbbá nem is szempont.

Érted?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 08:38:06

@tanato:

Ez jó hír. Mo-on nem jellemző a terror.

Sajnos most Orbánék ezen rontani fognak, az Iszlám Állam elleni teljesen felesleges hadbalépéssel.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 08:38:06

@Hari Seldon 2:

Így van. Kivéve persze arab Afrikát, ahol az európai nyelvek nem tudták az arabot kiszorítani.

Csak Kelet-Afrika egy részein más a helyzet. Ott a szuahéli sikeresen tudott harcba kelni az európai nyelvekkel. Ennek az az oka, hogy eleve a térségben a szuahéli volt mindigis a fő összekötő nyelv a különböző népek között. Ez Tanzánia, Uganda, Kenya és a Kongói D. K. keleti fele, de még Ruanda és Burundi is részben, bár ez utóbbiakban a szuahéli a francia mögött van.

Hari Seldon 2 2015.03.28. 08:53:29

@maxval bircaman szerkesztő:
Nem teljesen így van, illetve a helyzet komplexebb:
Jelenleg inkább növekszik a francia elterjedtsége Algériában, persze ennek is oka van, a Kabilok nem nagyon szeretik az arabokat, meg az arabok eleve a beszélt nyelvük itt a Darját beszélik, ami valami olyasmi mint a máltai, és nagyon kevéssé érthető egy irodalmi arabbal. (Mármost a kérdés ettől kezdve kézenfekvő: melyik nyelvre érdemes ráfeküdni a suliba?)

openaccesslibrary.org/images/Malika_Rebai_Maamri.pdf

Kicsit hasonló a helyzet Tunéziában is (bár ott nincs berber nyelv, ami még inkább csökkentené a helyi arab dominanciáját)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 09:31:28

@Shanarey(England) ISTP:

Komolytalan. Ez szimpla ballib okádás.

Ha akarsz szellemes Orbán-paródiát, akkor tehetséges humoristát nézz, pl. www.youtube.com/watch?v=_VcTLQp8bgI - Varga Ferenc József is ballib, de tehetséges, s még valami: tudja mi ízléses és mi nem.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 09:31:43

@Dragonlady (Bp, Hun):

Nekem akkor lett az ügy gyanús, amikor megtudtam, egy teljes középiskolai osztály is utazott a gépen.

Nos, ez arra engedett következtetni, hogy az ügy célja a médiabotrány. Titkosszolgálati akció.

Amerika most hisztériás légkört akar, ez kell érdekei védelméhez.

Ha nem lesz elég hiszti, meglátod: a jövő héten ki fog "derülni", a pilóta nemrég tért át a muszlim vallásra.

tanato 2015.03.28. 09:58:10

@Hari Seldon 2: Igen amit írsz,tényleg igaz,közvetítő nyelv a francia vagy az angol/dél-Amerikában a spanyol vagy a portugál/ezért ez az alapfokú oktatás nyelve.

2015.03.28. 10:18:39

@Hari Seldon 2: Nem csak elvileg volt ott masik nyelvu civilizacio, hanem gyakorlatilag is! :) Tudod, Indus-volgyi civilizacio meg ilyenek. Eleg jol dokumentalt.

Hari Seldon 2 2015.03.28. 11:06:02

@Mirjam2:
Ezt mondtam én is.
Ott már volt egy régi írásbeli civilizáció, kialakult írással.

Afrikában ilyen nem nagyon volt, ezért kellett átvenniük a gyarmatosítók nyelvét.

Hari Seldon 2 2015.03.28. 11:20:00

@Hari Seldon 2:
Ja, most meg kétszer mondtam - kétszer mondtam az "írásbeli"-t

2015.03.28. 11:52:48

@maxval bircaman szerkesztő: Egy olyat szeretnék, akik a lopáson kívül máshoz is értenek. Mert ez a kishitű, válasszuk a kisebbik rosszat mentalitás nem fogja előrébb vinni az ország gazdaságát.

tralalala 2015.03.28. 13:52:45

@maxval bircaman szerkesztő: "Ha nem lesz elég hiszti, meglátod: a jövő héten ki fog "derülni", a pilóta nemrég tért át a muszlim vallásra. "

Nem is kell bejelenteni, elég nem kizárni. A fox newsen már most kézpénznek veszik a kommentelők.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 13:52:45

@Philosoraptor:

Értenek. Pl. tény, hogy Orbán távlatokban gondolkozó politikus, aki helyesen meglátta a valós problémár, serre igyekszik választ adni.

A gazdaságot NEM lehet előrébb vinni a alapprobléma megoldása nélkül.

Tudományos libsizmus 2015.03.28. 13:52:45

Ha valaki szabad akaratából él és fizet adót külföldön, annak miért van szavazati joga Magyarországon?

hunguard 2015.03.28. 13:54:15

„Jogom van a normális életre” Mindenkinek egyaránt joga van, volna és jár(na) is neki, de vajon kinek, hol és mi is juthat ebből? Hol és mi is az a normális élet, hiszen földrajzi elhelyezkedéstől, éghajlati körülményektől és történelmi, kulturális hagyományoktól függően és szokásjog szerint ez igen eltérő és különböző, nem mindig 1 az 1-ben összevethető és egyből azonnal átjárható! És ez különösen igaz azokra, akik pl. muszlin világból az ottani vallási és etnikai elnyomásra és üldöztetésre hivatkozva jönnek az EU-ba úgy, hogy saját törvényeiket akár másokat is ki- és megszorítvaszorítva, tolerenciájukat igen csak próbára téve és sokszor kárukra követelnek maguknak a „menekültek”. Azt, amit ők otthonukban nemhogy egymásnak ott nem adnak meg, de külföldieknek egyenesen még meg is tiltanak!? És a demokráciában élenjáró, volt gyarmataik évszázados kiszipolyozásából naggyá lett hatalmak nagyobb áldozatot is vállalhatnának a szülőföldjükön tartására, a saját határaik helyett az szövetségi határokon való feltartóztatásában is! Ahelyett, hogy a világ csendőrének cinkosaként távoli idegen földön élők gyilkolásában és ottani szülőföldjükről elűzésében bennünket is belekeverve segédkeznek, mert ennek árát és kárát hamarosan saját határainkon és szülőföldünkön is meglátjuk és megfizetjük!

szarkafarka 2015.03.28. 14:27:35

@diggerdriver: "Ti mit tennétek a HA helyében? hogyan ösztönöznétek az embereket hogy írjanak?"

Nos, en mar irtam mas poszthoz csak eppen nem jelentettek meg (nem indokoltak hogy miert nem)...ezek utan valahogy nem erzem a kesztetest az irashoz...neha beleolvasok a hozzaszolasokba azutan annyi...

Határátkelő 2015.03.28. 14:42:25

@szarkafarka: milyen témában és mikor írtál? volt már olyan, hogy véletlen olvasott lett egy levél és így elkavarodott, nem feltétlenül szándékosan. ha valami gond van a poszttal vissza szoktam jelezni, hogy nem írná-e át az illető vagy nem illik a blog profiljába.

2015.03.28. 15:03:51

@maxval bircaman szerkesztő: "A gazdaságot NEM lehet előrébb vinni a alapprobléma megoldása nélkül."

De mi az alapprobléma? Hogy a multik kilopják (?) a profitjukat az országból? És ha nem lenne ennyi multi, akkor kik lennének a hibásak?

GERI87 2015.03.28. 15:44:03

@maxval bircaman szerkesztő:

"A szovjet rendszer ezt jobban tudta: ezért volt az, hogy a csatlósállamokban MAGASABB volt az életszínvonal, mint Moszkvában. A szovjet rendszerurak tudták: adni is kell valamit a csatlósállamok polgárainak.

Azért éltek jobban mert eleve fejlettebb is volt mint a szovjet rész.
De a cári időkben is nyugatra csak olyan területeket hódítottak meg ami fejlettebb volt.
Amúgy Romániára, Albániára ez már kevésbé volt igaz.

"Ezért volt a szovjet az első gyarmatbirodalom, ahol a leigázottak jobban éltek, mint a leigázók."

-Mert az első gyarmatbirodalom volt ahol a gazdasági, társadalmi rendszer (szocializmus) fejletlenebb volt mint kezdetben a leigázottaké! És ez a különbség a kaptalista korszakban is így volt. Az erőforrásokat elpazarolták, nem hatékonyan használták fel...
-eleve nem túl gazdag vidéket szereztek meg (nyugat Európához képest és még kizsákmányolható nyersanyag sem volt), kb mint a német gyarmat birodalom: csak presztízsen volt jó, de vitte a pénzt...
De a szocializmus képtelen lett volna bármivel is kezdeni valamit...

@Muscari:

Bevándorlás kell.
Mert a jólét miatt tovább élnek az emberek és kevesebb a gyerek.
De ezzel nem lehet mit kezdeni mert nem korlátozhatod hogy ki meddig éljen ("jégtáblára rakás") és azt sem tehetjük kötelezővé hogy gyereket vállaljon és mennyit.

Nekem inkább azzal van bajom hogy "honnan" áramlik be a munkaerő.
Nem nagyon vagyok meggyőzve arról hogy nincs annyi fölös munkaerő Dél- és Kelet-Európában (pláne ilyen gyenge gazdasági teljesítmény mellett) hogy mindenképp az exgyarmati és ázsiai, török stb régióból kell "hozatni" embereket, akik különböző vallásúak, különböző kultúrális háttérrel bírnak és más rasszúak.
Persze amíg "minden jó" addig ez nem akkora probléma, bár most is van belőle elég baj...de gondolni kéne arra is mi lesz ha majd jön egy rosszabb, gyengébb korszak.
Olyankor jobban kijönnek a különbözőségek, kevésbé toleráns és türelmes az ember...volt már ilyen, nem hiszem hogy példát kéne hozni rá.
Szóval nem hiszem hogy ne lenne annyi ember az Oderától Vlagyivosztokig, Tallinntól Athénig, Lisszabontól Tiranáig hogy még mindenképp a Magreb övezetből, meg Nigériából is kell "munkaerőt igényelni".
Persze, abban van valami hogy magasan képzett, diplomás munkaerő talán nincs elég és az egész világot versenyeztetni kell, ha már teljesítmény alapú társadalom az alapja a jólétnek, de hogy villanyszerelőt, kukást, mosogatót stb európán kívülről is kell...és ők vannak, lesznek többen....hát nem, nem hiszem el.
Az hogy ez "az agy és kéz elszívás" a keletnek árt, hát istenem...működőképes rendszereket kell nyújtani és akkor az egy másik helyzetet ad.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 15:44:03

@Philosoraptor:

Az alapprobléma, hogy nem adhat az országnak fejlődést a gazdasági leigázottság, Nem a multikkal van baj, hanem a gazdasági szerkezettel. Egy egészséges szerkezet esetében nem gond a profit kivitele. Az egészségtelen szerkezet azt jelenti: alig van saját tőke, s a hazai tőkések nem tudnak versenyben lenni a túlerős idegenekkel.

GERI87 2015.03.28. 15:44:03

@maxval bircaman szerkesztő:

"Aztán minden kormány (MDF, MSZP, FIDESZ) a nyugatot másolta. Eredmény nincs."

Azért nincs mert akik hatalmon voltak, szarul csinálták és az emberek eleve nem voltak hajlandóak áldozatot is hozni érte. A szocializmus bedőlése és az ezzel járó életszínvonal esés valójában nem volt "áldozat" az emberek részéről, csak következménye egy nem működő rendszernek. Ezt aztán tévesen úgy fogta fel mindenki, hogy most már csak jobbat várt el, aztán mikor nem jött a Kánaán pár év alatt akkor visszahozták a komcsi utódpártot, most meg "illiberális" marhaságokkal etetik őket.
Erre még nem gondoltál? Nem azért nincs jólét mert nem lehet, hanem mert nincsenek meg hozzá a feltételek az embereknél sem.

"Most először van Orbán személyében olyan vezető politikus, aki magát az alapkonszenzust vonja kétségbe."

Magyarul minden eddiginél hibbantabb baromsággal eteti a népet.
Pont mint a kommunisták.

GERI87 2015.03.28. 16:26:30

@maxval bircaman szerkesztő:

És szerinted pont egy ilyen korrupt, demagóg, populista, szerinted is a többség által csak a "kisebbik rossz"-nak tartott párt és vezetője lenne az aki ezen változtat és "feltőkésíti" a magyar gazdaságot és a polgárokat?
Ugyan, vicc az egész, teljesen hiteltelenek!

Az alapprobléma hogy ilyen pártjaink vannak, mert ilyenekre szavaznak, mert ilyenek az emberek.

GERI87 2015.03.28. 16:26:31

@tanato:

Így van.

@diggerdriver:

Azért nem hiába van úgy hogy pl Hollandiában a legtöbb ázsiai az indonéz, Belgiumban a legtöbb fekete az Kongói, a briteknél a pakisztáni, indiai, karibi, nigériai...a franciáknál a magreb arab, a szenegáli stb.
Úgy emlékszem valóban vannak nemzetközi szerződések, egyezmények a nemzetközösségi országok, volt gyarmatok és az anyaországok között a bevándorlásra és a munkavállalásra vonatkozóan.

szarkafarka 2015.03.28. 16:26:31

@Határátkelő:

Svédország, a koldusok Mekkája
hataratkelo.blog.hu/2015/03/11/svedorszag_a_koldusok_mekkaja
2015.03.26 egy közephosszu, a temaval kapcsolatos cikk youtube es .jpg ajanlasokkal... (most ujra ellenöriztem, de nincs fent, pedig aktualis lenne meg, amit meg utana irtam az mar felkerult.).

2015.03.28. 16:29:42

@maxval bircaman szerkesztő: Ki akadályozta meg az egészséges gazdasági szerkezet megépítését? Nem volt rá igény. Ennyire egyszerű...

GERI87 2015.03.28. 17:51:35

@maxval bircaman szerkesztő:

Csakhogy ezzel semmire nem megyünk, mert Orbán arra jött rá hogy ezzel a problémakörrel hogyan tud hatalomra jutni, mit kell mondani és mutatni. De megoldani nem fogja, mert nem tudja és nem is akarja!
Még ha akarná, az eszközei amúgy sem jók ehhez.
Ebben szerinte mi a jó nekünk?
Semmi.

Quercus a favágó 2015.03.28. 18:12:55

@maxval bircaman szerkesztő:

Te Max, most komolyan, megbírod ezt az egészet állni röhögés nélkül?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 18:41:12

@Philosoraptor:

Szerinted mi lett volna, ha Mo. azt mondja 1990-ben "köszönjük, mi más utat szeretnénk"? Szerinted ezt megengedte volna a nyugat? Ne felejtsd el, hogy a Gorbacsov-Bush paktumban az SZU átadta Mo-ot a nyugatnak. Azaz reális esély se volt másra. Ez egy UGYANOLYAN kényszerhelyzet volt, mint Horthyék vagy Kádárék külpolitikai vonala - lehetett aprókat taktikázni, de az alapvonalat tartani kellett.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 18:41:12

@GERI87:

Ha Orbán célja a hatalom lenne csak, nem azt csinálná amit csinál.

Gondold csak meg, ezzel a kétharmados támogatással a háta mögött mi lehetne Orbánnal, ha vakon a nyugatot támogatná? A magyar ellenzék ez esetben nulla támogatást kapna nyugatról, s Orbánt éljenezné Washington és Brüsszel. S amikor Orbán megunja a magyar politikát, komoly nemzetközi poziíciót kapna: NATO-főtitkár EB-elnök, stb.

Az, hogy Orbán mást tesz, számomra azt bizonyítja, valódi államférfi lett belőle, aki távlatokban gondolkodik, s nem a saját egyedi érdekeit nézi.

GERI87 2015.03.28. 18:41:12

@maxval bircaman szerkesztő:

"Az egészségtelen szerkezet azt jelenti: alig van saját tőke, s a hazai tőkések nem tudnak versenyben lenni a túlerős idegenekkel. "

progressziv.blog.hu/2015/01/09/bekeriteni_legyozni_es_utana_kormanyozni

"foglalkozzunk a magyar magántulajdonú versenyszféra megerősítésével!...sokan hisznek abban, hogy a jól teljesítő magyar gazdasághoz és az erős, stabil középosztály létrejöttéhez elengedhetetlenek a magyar tulajdonú vállalatok, ám ez az állítólagos oksági kapcsolat sosem lett még bizonyítva.

A vállalat nemzetgazdasági „hasznossága” szempontjából ugyanis nem a tulajdonos állampolgársága a döntő, hanem az adófizetés helye. A középosztály megerősítése felől vizsgálva pedig két tényező döntő: a vállalat stabilitása és az ott folyó munka szaktudás-igénye. A bezzegországoknak tekintett nyugat-európai társadalmakban sem a kis- és középvállalatok tulajdonosai teszik ki a középosztály többségét, hanem (többek között) az e vállalatoknál foglalkoztatott technokraták és menedzserek.

A széles középosztály szerepe nem az a gazdaságban, hogy vállalkozások tulajdonosa legyen, hanem az, hogy a magas jövedelméből származó megtakarításaival a bankrendszeren keresztül a vállalatok folyamatos finanszírozhatóságát biztosítsa. E szerep betöltésében lényegtelen az, hogy a jövedelmet tulajdonosként, vagy jólfizetett alkalmazottként szerezte-e....

A sok, önálló kis- és középvállalkozásra alapozni akaró gazdaság- és társadalompolitika csak egy romantikus és inkompetens ábránd, amelyet magyar közegben táplál a személyes függetlenség „eb ura fakó!”-szerű vágya és a csekély együttműködési készség is. Ezt tovább táplálni komoly károkat okozó politikai hiba!"

Régebben is írtam ugye, hogy ezért is jó alap lehet a külföldi tőke!
Persze ahhoz a társadalomnak és a politikának is a megfelelő hozzáállása is szükséges!

"A nyugat akadályozta meg. "

progressziv.blog.hu/2015/02/09/haboru_335

"... meg lehetett volna – és meg is kellett volna – tenni azt, hogy a nyugat gazdasági és kulturális „offenzívával” szállja meg a posztszovjet területet és ott (alkalmazkodva a helyi, felülről vezényeltségben gondolkodó közmentalitásnak) egyfajta „jozefinizmussal” új munkakultúrát és arra alapozva polgári jogállami viszonyokat teremt. Ez persze igen sokba került volna és évtizedeket vett volna igénybe, de tekintettel az akkori orosz állampolgári nyomorra és hatalmi erőtlenségre valószínűleg az orosz társadalom jó ajánlatnak tekintette volna ezt a nyugat részéről és a maga „muzsikos”, a dolgokat elfogadó módján nem is ellenkezett volna."

Ez Oroszország, de rávetíthető Köztes-Európára is.

"Nem a multikkal van baj, hanem a gazdasági szerkezettel"

Erről meg nem nyugaton tehetnek elsősorban.
A nyugat abban "hibázott" hogy azt hitték elég lesz ha megoldja mindenki házon belül a demokrácia, kapitalizmus dolgot, ők meg megjelennek ezen a piacon és kész.

Amúgy meg nem kötelező pénzt pumpálni senkinek! (bár az EU megteszi..)
Ezért is hülyeség amikor azt írod hogy "az EU-periféria ki van zsákmányolva a centrum által".
Hát baszki! Ha így érzik egyesek akkor talán tenni meg akarni is kellett volna azért, hogy ne csak egy "összeszerelő üzem" legyünk nem de?

Nem azért nem lettünk nyugat mert nem hagyták, hanem mert nem akartuk.

Az más kérdés hogy könnyebb lett volna ha "atyáskodva" megteszik ezt mások helyettünk, de hát ez ugye nem volt kötelező!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.28. 18:41:12

@GERI87:

Most a probléma felismerésénél tartunk egyelőre, nem a megoldásnál. Én sem hiszek Orbán minden megoldásában, ezt tegyük hozzá, de le a kalappal előtte, hogy felismerte a gondot. Ez rajta kívül csak egy másik kelet-európai vezetőről mondható el: Ficóról. Igen, a cseh elnökről is, de ő nem valódi vezető, Csehországban az elnök kb. olyan jelképes ember, mint Mo-on.

2015.03.28. 19:12:21

@maxval bircaman szerkesztő: Épp ez a baj. Oroszországhoz kellett volna csatolni minket, akkor mindenki jobban élne... :)

tanato 2015.03.28. 19:35:09

@Philosoraptor: Hát,hízna az oroszok mája az biztos ha újra orosz parancsra működnének az egykori kelet európai szovjet-orosz csatlós.gyarmatok.Próbálkozik is Putyin rendesen minden módon hogy éket verjen az egykori volt szovjet blockbéli államok közé.És már sikerei is vannak,a magyar-lengyel jó viszony is már a múlté hála az orosz aknamunkának.Sajnálatos hogy Birca is beállt a sorba.De amíg Orbán gyermeke Svájcban tanul meg Putyin szerelme Svájcban szül,meg Birca gyermeke osztrák sulit nézett ki magának,meg a magyar és orosz hatalomközeli személyek nem orosz bankokban,rubelben tartják a szerény megtakarításaikat,addíg nagy vész azért nincs.

tanato 2015.03.28. 19:42:39

@maxval bircaman szerkesztő: Nagyon remélem hogy magad sem gondolod komolyan,ha MO.-orosz érdekszféra lenne ,közelebb kerülnénk a vágyott osztrák életszínvonalhoz/egyik kedvenc szófordulatodat idézem/ mint most.Talán az oroszhoz igen.Nyugati munkavállalás lehetősége nélkül.

Quercus a favágó 2015.03.28. 20:06:18

@tanato:

Nem igazán akarok ezen a blogon véleményt formálni Doki, de azért most kivételt teszek. Magyarország az EU-tól 2013-ig nettó 22 milliárd euró támogatást kapott. Ez lenne hivatott a konvergencia, vagyis a felzárkózás érdekeit szolgálni. Ere mondjátok ti, és én is, hogy ezt a gazember politikusok jelentős részben ellopták. Mert ha nem így tettek volna akkor......Akkor mim a tököm lenne? Már boccs. Akkor utol értük volna a centrum országokat? Akkor osztrák életszínvonal lenne Magyarországon? Egy lófaszt.
A gogli mindenkinek a barátja. Miért nem próbáltok meg legalább utána olvasni dolgoknak, és nem kontroll nélkül elfogadni az agymosó liberális média baromságait.

A német egyesítés óta Németország közel 2 ezer milliárd eurót költött a volt NDK fölzárkóztatására. Érted Doki. 2 ezer milliárd eurót! A százszorosát mint amit Magyarország eu-s támogatásként kapott! És hol tart ez a felzárkóztatás? Sehol. A pénz jelentős része szociális ellátásra, a nyugdíjak emelésére, infrastrukturális fejlesztésre ment el.

Miért gondoljátok azt, hogy a centrum országok a szívükön viselik a periféria fölzárkózását? Hogy majd lemondanak saját jólétükről azért, hogy mi jobb színvonalon éljünk?

Az EU egy kétszintes épület, ahol a felső szint az északi centrum országok, az alsó szint a déli, és a periféria országok. A két szint között nincs átjárás. Azért nincs, mert az ajtó be van lakatolva. Felülről.

labirintus1 2015.03.28. 20:09:50

@Mirjam2: Katmanduban? És kiderült hogy hogyan került oda? Vicces lehetett.

Amúgy nem tudom, hogy igaz-e de a füstölt lazac eredetileg skandináv étel volt és mostmár nagyon sok helyen népszerű. Úgyhogy talán valami kelet-európainak is van esélye.

Korábban írtad, hogy az angolok néznek, mikor citromot teszel a teába. Ez azt jelenti, hogy Angliában nem népszerű az "ice tea" üdítő? Az elvileg citromos tea, még ha hideg is. Belgiumban még elég hideg van, de már óriásplakátokon hirdetik az idei nyári Lipton Ice Tea ízeket.

Buff A Ló 2015.03.28. 20:31:15

@QUERCUS: mindig vidám perceket szerez, amikor nagyon hozzáértők megmondják a nagyon igazat. most például arról, hogy az ndk felzárkóztatás sehol tart.
ez majdnem olyan ütős, mint amikor hinta magyarázta, mennyibe kerül a csirkemell németországban meg londonban.

Quercus a favágó 2015.03.28. 20:34:16

@Buff A Ló:

Na akkor hülyegyerek, csak hogy képben legyél: nem én mondom, hanem az egyik hírforrásotok.

hvg.hu/gazdasag/20140504_Hihetetlen_penzekbe_kerult_a_nemet_ujraeg

Quercus a favágó 2015.03.28. 20:45:56

@Buff A Ló:

És csak külön neked, nagyagy. Elmondtam már egy párszor, én nem a kocsmapult mellett szerzem be az információimat. Olvasok. Sokat. Nálam okosabb emberek írásait. Olvass te is. De csak ha érted is amit olvasol.

Ha meg vidám perceket akarsz magadnak, fordulj bizalommal a jobb kezedhez.

tanato 2015.03.28. 20:48:01

@QUERCUS: Nem mondom hogy most tökéletes,de az orosz parancsuralmi rendszert nem kívánom vissza amikor fingani sem lehetett a Nagy Testvér áldása és parancsa nélkül.És az életszínvonalunk is csak a környékbeli éhező országokhoz képest /Románia,Lengyelország/ volt kissé jobb.Az biztos hogy sosem lesz itt osztrák életszínvonal,de azért ne legyen kínai sem,vagy orosz.Putyin ugyan nagyon munkálkodik az EU felbomlasztásán,de azért Orbánék is tudják honnan jön a pénz.Ez az egyetlen reményünk.

tanato 2015.03.28. 20:50:25

@QUERCUS: Ha be volna a kapu lakatolva nem volna kint félmillió emberünk.Majd le lesz ha mégis orosz érdekszféra leszünk.Lehet akKOR majd menni Tengizbe,meg Szibériába vendégmunkásnak,vagy migránsnak.Jófajta konvertiblis rubelért.

Buff A Ló 2015.03.28. 21:09:00

@QUERCUS: ha csak felannyira lennél intelligens, mint amennyire bunkó vagy, talán odafigyelnék a böfögésedre.

Quercus a favágó 2015.03.28. 21:10:40

@tanato:

Nem a kivándorlók előtt van belakatolva a kapu, Doki. Az itthon maradottak előtt. Ha nem így lenne, akkor nem a termelési folyamat alacsony hozzáadott értékű szegmensét hoznák a periféria országaiba.

Egyébként az én véleményem a Kádár rendszerről szögesen ellentétben áll a tiéddel. Ezzel semmi gond.

Ami Kínát, Oroszországot illeti, nos itt alapvető tévedésben vagytok. Mindkét ország egy bevált modellt követ. A szingapúri modellt. Azt a modellt, amit a nemrégiben, 91 éves korában elhunyt Lee Kuan Yew talált ki. A konzervatív fejlesztőállam modelljét. Persze ezt a modellt például a korrupció kezelésében egyik ország sem követi(Magyarország sem). De ami tény. A szingapúri modell az északi modell mellett kiállta az idők próbáját.
Hogy hány ember akar Oroszországban, és Kínában élni? Nem sok. De hány ember akart a hatvanas években Szingapúrban élni? És ma? Hány szingapúri akar az USA-ba, vagy Angliába költözni? És fordítva?

Quercus a favágó 2015.03.28. 21:13:14

@Buff A Ló:

Csak ennyire telik kicsi huszár? Ez nem sok.

tanato 2015.03.28. 21:28:36

@QUERCUS: Prejudikálsz előre,hogy majd Oroszország és Kína nemsokára Szingapúri életszínvonalat tud majd adni a polgárainak.
Én meg azt prejudikálom hogy kőkemény egyszemélyi diktatúrák lesznek ott,amik bukni fognak.A Kádár rendszert pedig nem az USa és a Közös Piac tartotta pórázon hanem Brezsnyev,ebben nem. lehet vita köztünk.Nem a a nyugat tiltotta le pl. a 84-es Los-Angelesi Olimpián való részvételünket.Nem ők utasítottak prágai tavasz leverésében való részvételünkre.stb.FIngani nem volt szabad Brezsnyev engedélye nélkül.Milyen magas hozzáadott értékű szegmensét engedte Brezsnyev nekünk?Autógyárat engedett?repülőgépgyárat engedett?Mezőgazdaságot,élelmiszeripart igen,szovjet megrendelésre hitelbe vagy szovjet fegyverekért meg szovjet "védelemért".Nagyon felejtős vagy,én viszont nem.

2015.03.28. 21:30:54

@QUERCUS: "Nem a kivándorlók előtt van belakatolva a kapu, Doki. Az itthon maradottak előtt."

Költözzön mindenki külföldre. Persze mindenki nem költözhet külföldre, meg nem is akar. Nekik meg jó lesz a panaszkodás meg a bűnbakkeresés, mint úgy általában.

GERI87 2015.03.28. 21:48:39

@maxval bircaman szerkesztő:

"Ha Orbán célja a hatalom lenne csak, nem azt csinálná amit csinál."

Dehogynem, rájött hogy mi kell a többségnek.
Ahogy te mondtad:
-a "balliba ámokfutás" helyett a "kevésbé rossz" (...jobboldali populista-nacionalista demagógia)
-egy olyan gazdasági és társadalmi modell felvázolása (NER) amihez továbbra sem kell megváltozni, nem teljesítmény alapú, és nem verseny orientált...csak várni kell a "kisembereknek" hogy majd magától megoldják "ott fenn" és a javakat "elveszik azoktól akiknek van" és odaadják nekik stb. szokásos populista rizsa..

"Gondold csak meg, ezzel a kétharmados támogatással a háta mögött mi lehetne Orbánnal, ha vakon a nyugatot támogatná?"

Azért van "unortodoxia" meg "keleti déli nyitás" mert SEMMI érdemi válaszuk, programjuk nincs arra hogy lehetne MO-ot emelkedő pályára állítani!

Valamint azért, mert - ahogy te is megírtad már párszor - az embereknek elegük lett a "nyugatmajmolásból" a válság idejére, mert azt hiszik az az oka minden rossznak (persze ők az emberek, 'soha semmiben nem felelősek'...) ezért valami újat kellett virítani nekik.
Orbán meglépte a kézenfekvőt: eleve jobboldali pártként rágyúrt a nemzeti vonalra és kitalálta mellé a nyugat (kapitalizmus, demokrácia, liberalizmus) kritikus gazdasági /társadalmi modellt.

Ha Orbán továbbra is a szokásos "szent koronás, ezeréves-állam Európa stb" vonalat vinné akkor nem lett volna kétharmada, ennyire egyszerű.

"Az, hogy Orbán mást tesz, számomra azt bizonyítja, valódi államférfi lett belőle, aki távlatokban gondolkodik, s nem a saját egyedi érdekeit nézi. "

:D
Beszoptad ezt a marhaságot az van!

Mrs. Clayton 2015.03.28. 21:54:26

@Mirjam2: nem hinnem, hogy en vagyok az a nagyon kulonleges kivetel, aki a kis broken englishevel napi szinten targyal iskolaigazgatkkal es business managerekkel

S. szerint en elegge blunt vagyok ahhoz, hogy a kenyes kerdeseket lerendezzem
meg ha ugy is beszelek angolul, mint ahogy, a kivalotol szerintrem kva messze vagyok, sot szerintem az egy elerhetetlen szint nekem, minden esetre, uj es meglevo ugyfelekkel is en targyalok
nem mondom, h nem volt olyan, h nem fogadtak el, vagy atneztek rajtam, de ez elofordulhat anyanyelvi szemellyel is, ha nem szimpatikus, de ezeket soha nem veszem fel es csak csinalom, amit akarok es boldogulok

ha annyira irto fontos lenne a teljesen hibatlan beszed, akkor nem velem vetetnek fel a telefont es nem engem kuldenenek kenyes ugyeket intezni
mint irtam tv bemondo soha nem leszek ebben az orszagban, de barmi mas siman

Quercus a favágó 2015.03.28. 22:00:38

@tanato:

Szingapúrban 1959 óta kőkemény egyszemélyes diktatúra van. Nincs sajtó-, és szólásszabadság. Nem lehet kritizálni a rendszert, a kormányt. Nem lehet rágózni, szemetelni. Halálbüntetés jár a kábszer terjesztéséért. Nem lehetnek parabolaantennák, stb. Van viszont világszínvonalú eü. ellátás, nyugdíjrendszer, oktatás. Van egy olyan társadalombiztosítási rendszer(Central Provident Fund vagy CPF), amely biztosítja az egészségügyi ellátásodat, a nyugdíjadat, és a lakhatásodat. A bűnözés gyakorlatilag nulla, az életszínvonal a világon ha jól emlékszem a harmadik helyen áll.
Na most akkor kérdezd már meg Doki a magyar embereket, de kérdezz meg bármely nem a világ leggazdagabb országai közé tartozó polgárok bármelyikét: hol élnének szívesebben, egy neoliberális demokráciában, vagy egy Szingapúr féle diktatúrában?
És ha csak nagyon el nem kúrják, Kína, India, Dél-Amerika, és Oroszország is el fog jutni ide. És ha szerencsénk van, mi is. De ahhoz itthon előbb az összes, a gengszterváltás óta porondon levő politikust sittre kell vágni.

GERI87 2015.03.28. 22:25:54

@maxval bircaman szerkesztő:

"Most a probléma felismerésénél tartunk egyelőre, nem a megoldásnál. Én sem hiszek Orbán minden megoldásában, ezt tegyük hozzá, de le a kalappal előtte, hogy felismerte a gondot."

Felismerte hogy nem lesz jólét mert ők is és az egész magyar politikai garnitúra alkalmatlan arra hogy sikeres országot építsen fel és ezt a többség sem hitte már el. Ha pedig nem tesznek semmit a végén még jön valaki aki nem teljesen dilettáns és lenyomja őket szépen hozzáértésben, szakértelemben, mindenben...és nekik annyi. Ezért bedobott egy újabb, totálisan használhatatlan de jó hangzó és kényelmes "megoldást". Ennyi.

Ezen túl viszont minden következtetése hibás!

(Mint mikor a sofőr eltéved de nem ismeri be, mert egyből át kéne adnia a helyet, inkább letér egy olyan útra amiről tudja hogy sehová nem vezet, de addig is húzza az időt amíg lehet....majd lesz valahogy)

GERI87 2015.03.28. 22:25:54

@QUERCUS:

"Ami Kínát, Oroszországot illeti, nos itt alapvető tévedésben vagytok. Mindkét ország egy bevált modellt követ. A szingapúri modellt. Azt a modellt, amit a nemrégiben, 91 éves korában elhunyt Lee Kuan Yew talált ki. "

Oroszország nem követi, mert nem követheti!
Ugyanis nincsenek meg hozzá a feltételek!

progressziv.blog.hu/2014/08/26/lehetunk-e_szingapur

"Szingapúrban találkozott egymással a hatalom iránt engedelmes népmentalitás és a tehetséges, konstruktív, karizmatikus, meritokrata és köztiszteletnek örvendő vezető, akinek ténykedését és politikai gyakorlatát az eredmények igazolták. Így adott volt az az együttműködés-készség és a vezetők iránti bizalom, amely lehetővé tette a vezetés (jól átgondolt és megalapozott) távlatos gazdaságfejlesztési elképzeléseinek mentén való, hosszú éveken át tartó össznépi munkálkodást. Ez volt a szingapúri csoda humánerőforrás-oldala."

"A szingapúri modell az északi modell mellett kiállta az idők próbáját."

Ja, Ázsiában, de itt nem alkalmazható!

"Ehhez képest nyilvánvaló, hogy Magyarországon a nép mentalitására nem a szó konfuciánus értelmében vett, a hatalommal szembeni „konstruktív engedelmesség” a jellemző, hanem sokkal inkább egyfajta „meglapulás közbeni kitérő manőver” a gyakorlat. De baj van a vezetői konstruktivitással és meritokratasággal is: helyette célszerűtlen akarnokság és haverbiznisz dívik. (Megjegyzem: ez a hagyományos magyar vezetői attitűd!) E vezetői stílus szükségszerű következménye az eredménytelenség – ismét egy, a szingapúritól különböző „magyar elem”. Így nálunk semmi sem adott a fent leírt szingapúri humánerőforrás-oldalhoz."

GERI87 2015.03.28. 22:25:54

@QUERCUS:

"Na most akkor kérdezd már meg Doki a magyar embereket"

Az a baj hogy a magyar ember és a magyar vezetők alkalmatlanok ilyen társadalmi konszenzusra!

"engedelmes népmentalitás és a tehetséges, konstruktív, karizmatikus, meritokrata és köztiszteletnek örvendő vezető akinek ténykedését és politikai gyakorlatát az eredmények igazolták."

Az egyik oldalon.

VS.

„meglapulás közbeni kitérő manőver, célszerűtlen akarnokság és haverbiznisz"

a másikon.

Buff A Ló 2015.03.28. 22:25:54

@Jess G: egyetértek, és hasonlóak a tapasztalataim német nyelvterületen.
egy csomó anyanyelvű kollégám van, igen messze vagyok a tökéletes nyelvtudástól, de ez nem akadályozza a főnökeimet vagy a kollégáimat abban, hogy engem ugyanúgy beosszanak ügyfelezni és supportra, mint a többieket.
mondjuk, tévébemondónak biztos nem vennének fel, de más hátrányát nem igazán érzem a munkámban.

GERI87 2015.03.28. 22:26:29

@QUERCUS:

"És ha csak nagyon el nem kúrják, Kína, India, Dél-Amerika, és Oroszország is el fog jutni ide. És ha szerencsénk van, mi is"

Nem, így nem.

"De ahhoz itthon előbb az összes, a gengszterváltás óta porondon levő politikust sittre kell vágni. "

És kik jönnek helyette?
Ugyanolyanok csak még nem voltak hatalmon (nem loptak, pl jobbik)? És ez mennyivel jobb, minőségibb ugrás? Semmivel.

tanato 2015.03.28. 22:45:58

@QUERCUS: Megmondom én hol élnének szívesebben a magyar emberek meg mások is.Egy olyan demokratikus rendszerben,ahol az életszínvonal azért növekszik ,és a szingapúriéhoz közelít.Itthon a diktatúra mindig alacsony életszínvonallal járt.Innen a Kádár rendszerben disszidáltak az emberek,Szingapúrba viszont özönlenek a vendégmunkások/Igaz hogy majdnem rabszolgasorban tartják őket/.

Quercus a favágó 2015.03.28. 22:47:25

@GERI87:

Boccs fiatal barátom de:

1, elveimmel ellentéten túl sok időt töltöttem itt.

2, Prog.blog. Akkor inkább megpróbálom a szomszéd tehenét megtanítani énekelni. Értelmesebb elfoglaltság.

tanato 2015.03.28. 22:48:22

Egy biztos a Kádár rendszert sokan visszasírják,mert felejtősek az emberek,emberi tulajdonság,csak a szépre emlékezni.

Quercus a favágó 2015.03.28. 22:52:06

@tanato:

Boccs Doki, de mint fentebb írtam, a HA már nem az én világom. Írogatok Istentől elrugaszkodott dolgokról a blogomon. Ha kevés időm engedi, ott szívesen folytatok közös elmélkedést ezekről. Mert sok minden nem vagyok. Többek között tévedhetetlen sem.

tanato 2015.03.28. 23:01:52

@QUERCUS: Az enyém sem ,hiszen nem vagyok személyemben érintett.Viszont várom országunk és népünk sorsának jobbra fordulását veled együtt.Én mondjuk diktatúra nélkül jobban szeretném.Majd megyek a blogodra később.

2015.03.29. 13:44:27

@GERI87: Már csak 5 év elvtársak, és jobban fogunk élni. 5 év múlva pedig ugyanezt halljuk. :D Mo. akkor lesz Szingapúr, amikor befagy a pokol.

GERI87 2015.03.29. 15:53:46

@Philosoraptor:

Egyszerűen elképesztő hogy képes bárki az Orbánban/Fideszben bármi olyan (őszinte) vonást, tulajdonságot meglátni ami alapján 'jónak' látja!
Az elmúlt baloldali garnitúra sikertelensége, gyűlölete, a valami új iránti vágy és remény teljesen elsötétítette egyesek látását.

2015.03.29. 19:19:10

@GERI87: Az nyilvánvaló, hogy a bukott baloldal nem képes alternatívát kínálni. Dehogy miért kell akkor a másik szarhoz fordulni, ezt sosem fogom megérteni.

GERI87 2015.03.29. 20:59:19

@Philosoraptor:

Mert látszólag reményt és alternatívát kínál az embereknek anélkül hogy ehhez gyökeresen magukat kéne megváltoztatni, hisz a fájdalmas, nehéz és hosszú!
Nem fordulnak az olyan megoldások felé amik egyben rámutatnak a társadalom és az egyén elmaradottságára, gyengeségére, mert ez csak frusztrálja őket nem pedig inspirálja!

Tehát továbbra is csak olyanok közül válogatnak akik hazudnak nekik: azt sulykolják hogy "elég magyarnak lenni, ez már eredmény" vagy "dolgozó kisembernek" lenni is elég. Minden rossz "csak mások miatt van"....ez kétségtelenül baromi hízelgő és kényelmes álláspont csak épp hülyeség úgy ahogy van.

A magyarság életének nem képezi szerves részét az, hogy objektíven, alaposan és összefüggéseiben elemezze saját magát.
(pl Trianon okai, a holokauszt/II.Vh, a rendszerváltás sikertelensége..)

Látják persze sokan hogy az ország sikertelen, így nem megy, valami nem jó, de azt már nem tudják hogy pontosan miért és azt sem hogy hogyan kéne ebből kijönni, emiatt a frusztráció is.

Olyas valami "unortodoxia" amihez még csak "fel sem kell kelni a fotelből" vagy "épp csak békemenetelni meg szavazni kell" hát persze hogy tetszik nekik!

És ezt a végtelenségig lehet folytatni, ha az újabb generációk sem tanulnak más mintát és ugyanígy szocializálódnak.

2015.03.29. 22:52:08

@GERI87: Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy Mo.-n ennyire meg lehet vezetni az embereket. Mármint, hogy 89 óta volt már párt, de gyökeres változást egyik sem tudott felmutatni. Valahol azért szomorú, hogy így elpazarolunk egy ilyen szép országot.

GERI87 2015.03.30. 00:34:01

@Philosoraptor:

"Valahol azért szomorú, hogy így elpazarolunk egy ilyen szép országot. "

Sajnos...
Normális embernek itt semmi értelmes dolog nem fog teremni..
Gyereket meg aztán pláne bűn vállalni ilyen szocializációs környezetben, ilyen oktatási rendszerrel, hogy aztán csak "megrontsa" és egy szintén frusztrált, lehangolt, majd kiégett, reményvesztett ember legyen belőle, aki képtelen az itt tanult/szerzett mentalitással sikeres és boldog lenni!

2015.03.30. 01:00:53

@GERI87: Valószínűnek tartom, hogy azért még akadnak normális emberek Mo.-n is, csak nem hallatják hangjukat. Én csak őket sajnálom, a selejtet nem.

GERI87 2015.03.30. 11:13:45

@Philosoraptor:

Aki tud, van rá lehetősége, képessége az elmegy, őket annyiban kell sajnálni hogy nem itt tudnak boldogulni... a határátkelés meg nem mindenkinek egyszerű és kaland, csak muszáj.
A többség nem "selejt" csak nincs meg a képessége v. tapasztalata hozzá hogy másképp (más politika és rendszerek közül) döntsön, válasszon mint ami most van. Emiatt a társadalom a valós problémák miatt felmerülő (rossz) kérdésekre mindig rossz válaszokat fog kapni.

"Valószínűnek tartom, hogy azért még akadnak normális emberek Mo.-n is, csak nem hallatják hangjukat."

Igen, ez egy nagy hiányosság.
De nem mindenki alkalmas politikusnak, vezetőnek, párt alapítására...ami mindenképp a leghatékonyabb módszer az értékek, érdekek közvetítésére....de pár biztos akadna azok közül akik szakítani tudnának a bevett mucsai politizálással.

Igazából ezt a mai demagóg, érzelmi alapú politikai és közéleti tematikát fél kézzel meg lehet cáfolni, annyira gyenge, nevetséges és sehová nem vezet...a pártoknak még programjuk sincs, nemhogy valós mondanivalójuk!
Csak hát a törzsszavazó bázisnak ez kell.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása