oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 27. 06:37,  Örökké tartó utazás 211 komment

2015. február 27. 06:37 Határátkelő

Örökké tartó utazás

A mai poszt abból a szempontból rendhagyó lesz, hogy Endréék történetével interjú formában ismerkedhettek meg. Endre és Erika évek óta Dél-Amerikában él, manapság már túrákat vezetnek a kontinensen keresztül-kasul. Ugyanakkor szoros kapcsolatot ápolnak egy indián törzzsel, amellyel együtt küzdenek a kultúrájuk fennmaradásáért. Nekem ezek a mondatok lettek a szöveg mottója: „Semmi másra nincs gondunk, csak hogy hol alszunk és mit eszünk. Nem kergetünk elérhetetlen álmokat, nem költünk felesleges dolgokra.”

orinoco06.JPG

Warao gyermek az Orinoco-deltában

Írod egy régi posztban, hogy gyerekkori álom volt a dzsungeltúra. Mára, ha jól látom, életformáddá vált. Hogyan? Mik voltak az első lépések?

Utolsó éves egyetemista voltam az ELTE földrajz szakán. Egy dolgot tudtam: az egyetem végeztével nem akartam munkába állni. Illetve nem úgy, ahogy azt magam körül láttam. Kiábrándító volt már 2005-ben is, hogy mi megy Magyarországon és Európában.

Reggel felkel az ember, bemegy a munkahelyre, utálja, amit csinál, s bár keres valamennyi pénzt, az pont arra elég, hogy egy életre adósságba verje magát. Na, erre egyáltalán nem vágytam. Arra azonban igen, hogy megismerjek más kultúrákat, és hogy lássam végre az esőerdőt.

Pár hónappal az egyetem vége előtt hallottam először az EVS-ről, az Európai Önkéntes Szolgálatról, amin keresztül pályázni lehetett tengerentúli önkéntes munkákra (ezen keresztül ismerkedtem meg Erivel is). Azonnal nyertem, mivel - érthetetlen módon - rajtam kívül évek óta nem jelentkezett senki a programra. Így kerültem Guatemalába, ahol minden történt, csak munkavégzés nem. Rájöttem, hogy az EVS pont ugyanolyan uniós pénzmosó intézet, mint bármelyik másik, de szerencsére pár napon belül sikerült felvennem a guatemalai ritmust, így tettem arra, hogy értelmetlen az, amit csinálok.

Szerencsére sok szabadidőm volt, így eljutottam Tikalba és Yaxhába (maja romvárosok), majd egy ötlettől vezérelve néhány külföldi önkéntessel együtt nekivágtunk El Miradornak, a legnagyobb maja romvárosnak. 126 kilométert gyalogoltunk öt nap alatt, a táv felét derékig érő mocsárban. Majd tíz kilót fogytam röpke egy hét alatt, de azt kell mondjam, minden perce megérte. Azóta az esőerdő a második otthonom, ha tehetem, visszatérek.

ayahuasca06.JPG

Pajort ettem a shuarok között

Miért éppen Latin-Amerikára esett a választás és nem mondjuk Ázsiára?

Nem tudom pontosan megmondani. A maja kultúra mindig érdekelt, de nem volt kifejezetten álmom Közép-Amerika. Lehet az EVS-en belül is csak ez a régió volt elérhető. Régen volt, nem emlékszem. De nem bántam meg, hogy Latin-Amerika lett belőle és nem Ázsia. Azóta jártam már Indiában, Thaiföldön, Kambodzsában és a Fülöp-szigeteken is, de azt kell mondjam, nagyon más az a régió, mint Közép- vagy Dél-Amerika.

quilotoa03.JPG

A Quilotoa-lagúna olyan highlightja Ecuadornak, ahová bármikor szívesen visszatérünk

Délkelet-Ázsiában nincsenek igazi esőerdők, mert az ottani országokat rengeteg ember lakja, mindenhol városok és falvak sorakoznak. A nyelv és a vallás miatt szerintem nincs európai ember, aki igazán otthonának érezné azt a térséget, ott örökre turista maradsz. A latinok másmilyenek. A spanyol nyelvnek köszönhetően könnyebb a kommunikáció, az emberek habitusa pedig sokkal közelebb áll az európaihoz, mint mondjuk az ázsiaiaké. Ha például lefordítok egy magyar viccet spanyolra, azon Mexikótól Argentínáig röhögni fognak. Ázsiában ez nincs így.

Mi az, ami még meg tud lepni benneteket Dél-Amerikában?

Nem sok minden. A folyamatos közlekedési káoszt és a kajákat megszoktuk, az akcentusunkat is könnyen váltogatjuk országonként. Tavaly azonban meglepett minket Bolívia. Én 2010-ben jártam ott utoljára, amikor még tetszett, mert bár minden eléggé igénytelen volt, az árak nagyon barátiak voltak. Mostanra annyi változás történt, hogy minden négyszer annyiba kerül, az igénytelenség azonban maradt. Mellbevágó élmény volt, mikor átszámolva 800 forintot kellett fizetnem egy üveges sörért abban a közepes színvonalú kocsmában, ahol négy évvel korábban csak 150-et.

siloli10.JPG

Valahol Dél-Bolíviában

Nagy általánosságban igaz, hogy Dél-Amerika nagy részén évente kőkemény áremelések vannak. Venezuelát, Guatemalát és Nicaraguát leszámítva ma már mindegyik ország drágább Magyarországnál, Chile, Brazília vagy Costa Rica pedig még a norvég pénztárcát sem kíméli.

Van-e kedvenc ország, ha igen, melyik és miért?

Van. Kolumbia. Két dolog miatt: a természet és az emberek. Egész Kolumbia zöld, szemben Ecuadorral, Peruval vagy Bolíviával, ahol a magashegyi körülmények miatt az embernek nem mindig van jó hangulata. Kolumbiában minden van, ráadásul a turizmus még gyerekcipőben jár, így nem érzi azt az ember nap mint nap, hogy egy két lábon járó dollárjel.

sanagustin02.JPG

Eri átöleli a Dél-Kolumbiában található Chaquirát 

Az emberek közvetlenek a külföldivel, jó fejek, nyitottak az újra. Máig rengeteg sztereotípia kering a levegőben Kolumbiával kapcsolatban, de a jó része a múlté. Kolumbia biztonságos, rendezett, Bogotá és Medellín környékén szinte Svájcban érzi magát az ember. Amúgy nagyon szeretjük még Guatemalát, mert hihetetlenül színes ország, bár ott élni nem lenne könnyű. Panama is nagyon rendben van, a főváros – ki merem jelenteni - Dubai szintjén van.

Van-e valamilyen bázis, vagy állandóan utaztok?

Nincsen bázis. Folyamatosan mozgásban vagyunk. Két vezetett túra között sem állunk le, megyünk és új útvonalakat járunk be. Kényelmes így. Nincsenek számlák, nincs adó, azt sem tudjuk már, hogy kell kitölteni egy csekket. Semmi másra nincs gondunk, csak hogy hol alszunk és mit eszünk. Nem kergetünk elérhetetlen álmokat, nem költünk felesleges dolgokra. Szerintem két éve, hogy nem néztünk TV-t. :)

aiquile05.JPG

Majommal a hátamon

Hogyan lehet egy ilyen életformára berendezkedni, hogyan működtethető, mennyire hosszú távra terveztek? Nem lehet-e ezekbe a kalandokba is belefáradni?

Berendezkedni nem lehet rá, nem ismerek másokat, akik így élnének. Vannak hátizsákosok, akik egy-két éven át úton vannak, de tudják, hogy egyszer véget ér a pénzük, és vagy munkába állnak vagy visszatérnek az otthonukba. Nálunk ez nincs így. Mi nem azért jöttünk Latin-Amerikába, hogy pénzt keressünk, hanem hogy kiszakadjunk a lehetetlen európai létből. Persze nekünk is vannak költségeink. Túrákat vezetünk, amiből van annyink, hogy a túrák között folytassuk az utazást.

yunek03.JPG

Az Akopán tepuihoz bármikor szívesen visszatérünk 

Vannak holtpontok, amikor az ember beleun az egészbe. Ezek általában akkor következnek be, mikor már jó ideje semmi említésre méltó dolog nem történik az utazás során. Amikor egyszerűen unalomba fullad egy ország, egy tájegység. Utoljára tavaly év végén volt így, három hónap Patagónia után. Olyan egyhangú volt a táj, és minden annyira messze volt mindentől, hogy egy idő után azt éreztük, gépszerűen ülünk fel reggel a buszra, hogy utána halál fáradtan kászálódjunk le róla este.

Az elmúlt tíz évben talán először éreztem azt igazán, hogy elég ebből az egészből és jobb lenne otthon lenni. Aztán hazamentünk látogatóba és pár nap alatt rájöttünk, hogy Európa semmit nem változott. Mindenki fapofával ül a buszon és semmi másról nem szól az élet, mint hogy mennyi marad a hónap végén, ki tudom-e fizetni a számlákat, bebukom-e az amúgy feleslegesen felvett hitelemet, meg amúgy is szemét politikusok. Most Kolumbiában vagyunk és ezerszer jobb itt, mint az öreg kontinensen.

Hogy meddig tart még az utazás? Valószínűleg örökre. Rengeteg tervünk van amúgy, és nem csak idekinn. Tervezzük, hogy Magyarországon nyitunk egy vidéki hostelt hátizsákosoknak. Annak ellenére tennénk mindezt, hogy nem vagyunk jó véleménnyel Magyarországról és Európáról, de úgy gondoljuk, hogy ez elsősorban azért van, mert az emberek fejében zűr van. Az ország szép és olcsó, ami remek táptalaj a turizmusnak. A Mirador persze megmarad, mivel nem tervezzük, hogy egy évben pár hónapnál többet legyünk Európában, így Latin-Amerika sem fog minket nélkülözni.

 

 

Csak néhány posztba olvastam bele, de azért már ebből is kiderült, hogy van néhány hajmeresztő élményetek. Mondanál néhány példát?

Három könyvet írhatnánk teli azzal, ami az elmúlt években történt velünk. Ha csak az utolsó három évet nézem, akkor a következők jutnak az eszembe:

- jártunk az asháninka indiánok között VRAE-ban, ahol néhány éve még a Fényes Ösvény gerillaszervezet százával mészárolta le az őslakosokat.
- tavaly kis híján lefejeztek minket a shuarok Ecuadorban, de végül nagy összeborulás lett a vége.
- keresztül-kasul bejártuk a venezuelai tepuikat, ahol a klasszikus Roraima és Angel-vízesés mellett olyan táblahegyekhez is eljutottunk, ahová korábban nem sok turista. Többek között rátaláltunk egy 3000 éves sziklarajzra az Akopán déli oldalában.
- Kolumbiában megismerkedtünk Pablo Escobar egyik korábbi vegyészével, aki elvitt minket egy máig működő kokaingyárba.

- UFO-t láttunk a kecsuák szent ünnepén, a Qoyllur Rit'in (nem hülyültünk meg).
- Bemerészkedtünk a San Antonio börtönbe Isla Margaritán, hogy lássuk, a venezuelai drogbárók hogyan tengetik a hétköznapjaikat a szürke falak mögött. Elég jól.

Számtalan olyan dolog történt az elmúlt években, ami örökre bevésődött az emlékezetünkbe. Utoljára, alig pár hete, az arhuaco indiánok szent városában jártunk, ahol meginvitáltak minket egy 98 éves korában elhunyt öreg sámán temetésére. Egészen elképesztő élmény volt látni, ahogy szegény kis öreget bebugyolálják egy függőágyba és a sírját kitömik kokalevéllel.

Hogyan találkoztatok a tawahka népcsoporttal, hogyan alakult ki velük ilyen szoros kapcsolat? Miben szeretnétek nekik segíteni?

A történet 2006-ra nyúlik vissza. Akkor még Eri nélkül jártam Közép-Amerikát, és nagyon kevés pénzem volt. Azt láttam a térképeken, hogy Honduras keleti részébe nem vezet út, így eldöntöttem, folyón fogok leereszkedni a Moszkító-partra. Fogalmam nem volt, hogy hová tartok és hogy mi vár majd ott rám. Egy hét utánajárás után egy Palestína Patuca nevű településen kötöttem ki, ahonnan pont indult egy kereskedő pipante le a folyón. Három napon át tartott az út, addig gubbasztottam egy indiánkenuban.

Kiszálltam Krautarában, a tawahka faluban, ahol nagyon meglepődtek az érkezésemen. Négy napot töltöttem ott, ami alatt a falu majd minden lakójával összeismerkedtem. Álomszép helyen élnek, a Colón-hegység tövében. Mikor hazamentem és eldöntöttem, hogy túrákat fogok vezetni, a Moszkító-part elsők között került fel a repertoárra. 2008-ban sikerült visszatérnem Bakos Gábor fotós barátommal közösen, ekkor ültem le először beszélni velük, hogy valamit csinálni kéne, mert a hely, ahol élnek, maga az édenkert.

Ezután 2012-ig minden évben visszatértem, s amikor csak lehet, segítem a közösséget, hogy tudjanak nyitni a turizmus felé. Egyik alkalommal rábeszéltük a tawahkákat, hogy készítsék el ismét a néhány évtizede levetett népviseletüket, amiket néhány előadás keretében be is mutattunk Magyarországon. A 2012-es expedícióról folyamatban van egy film megvágása, de annak befejezése csak 2016-ra várható. Hosszabb távú terv egy, az őslakosok által üzemeltetett ökolodzs felépítése a Rio Patuca partján. Ez egy hosszú folyamat, ami félő, nem lesz elég, hogy megmentse az asszimilációtól a közösséget, de ki tudja?!

Túrákat szerveztek Dél-Amerika országaiba, elsősorban magyarokat kísértek? Mennyire más az a tapasztalat, amit valaki egy ilyen turistaút során szerez, mennyire mások nektek ezek az országok, akik jobban beleláttok?

Erről lehet a velünk utazókat kéne megkérdezned. Az tény, hogy aki csak két-három hétre jön ki utazni, csak ízelítőt kap az adott országból. Ezt általában tudják az emberek. Vannak olyan túráink, amiknek azonban nem az a célja, hogy bemutassa egy ország nagy highlightjait, hanem pont az emberekről szól, segít elmélyülni a hétköznapokban. Sokan nem értik, mit lehet két héten át csinálni a Moszkító-parton vagy Darién esőerdőiben, komolyabb látnivaló nélkül. Pedig elég sok mindent, például figyelni a tawahkákat vagy emberákat, megtanulni azt, miként képesek máig szimbiózisban élni a természettel.

otari10.JPG

Eri az asháninka törzsfőnökkel, Amadeóval és annak feleségével

Ez persze érdeklődés kérdése. Az utazás előtt jó, ha mindenki felteszi magának a kérdést, neki Magyarországon mi a nagyobb élmény: felmenni a Budai Várba sétálni egyet, kenuzni a Bodrogon, esetleg napokon át madarakat lesni a Hortobágyon? Van, aki a Machu Picchutól dob egy hátast, van, aki attól, ha együtt mazatózhat az asháninkákkal.

Mi e tekintetben mások vagyunk. A highlightokon jó ideje túl vagyunk, így nekünk az a túra jelent élményt, amiben még van kihívás, ami bármikor tud újat nyújtani. A Machu Picchutól például a szőr feláll a hátamon, míg a venezuelai tepuiktól a hideg futkos rajta végig. Pedig mindkét helyszínen jártam már legalább féltucatszor.

Hogyan kezd valaki ott vállalkozásba, bürokrácia stb.?

Jellemzően sokkal könnyebben, mint Európában. Persze országfüggő. A Mirador és az El Mundo Tawahka nevű szervezet Hondurasban működik, a megalapításuk két A4-es oldal kitöltésével járt és kész. Az éves adó minimális (értsd: egy jobb buli ára), komoly papírozás nincsen.

Ettől függetlenül most azon gondolkodunk, hogy a Miradort leválasztjuk a szervezetről és egy másik országba jelentjük át, de ez még nem biztos. Amúgy mindegy merre mész, Peruba, Panamába vagy Hondurasba, a vállalkozás ezekben az országokban könnyű, nem az adókról és a büntetésekről szól minden, hanem arról, hogy a vállalkozónál pénz maradjon, hiszen ha termel és költ, akkor van miből fejleszteni, ami mindenkinek jó. Persze ehhez az is kell, hogy az ember ne akarjon óriásit álmodni. Errefelé hitelből létezni és vállalkozni nem divat.

Mi az, amit máig nem sikerült megszokni, esetleg mi hiányzik?

Mint azt korábban már írtam, kevés dolog van, ami meglepetést okoz, leszámítva a lekövethetetlen áremeléseket. Ami hiányzik, az az otthoni kaja. Egész Latin-Amerikában nincs semmi más, csak rizs és bab. Minden arról szól a gasztrooldalakon, hogy a perui konyha milyen remek, de akik ezeket az oldalakat üzemeltetik, nincsenek tisztában azzal, hogy az átlag perui mit eszik pontosan. Mert hogy az ízletes perui ételek közel megfizethetetlenek egy átlagembernek, így aki kevés pénzből utazik, az csalódni fog. Amíg odahaza 1000-1500 forint körül egy csárdában fél kiló pörköltet tolnak az ember orra elé, addig Latin-Amerikában ezért az árért jó eséllyel egy marék rizst kapsz. Ha tehát valami hiányzik otthonról, az a kaja. Meg a balatoni száz forintos fröccs a parton. :)

Milyen gyakran látogattok haza? Hogyan tartjátok a kapcsolatot a családdal, barátokkal, amikor mondjuk mobillal kevésbé lefedett területen, dzsungelben jártok hosszabb ideig?

2012-ig Erinek üzemelt a nyelviskolája, így ő csak ritkán tudott velem tartani, ezért egy évben öt-hat alkalommal is hazarepültem. Aztán számoltunk és rájöttünk, hogyha megspóroljuk a repjegypénzt, azon akár egész évben kint lehetne velem. Így hát felszámolta az amúgy jól működő iskoláját, és azóta folyamatosan kint vagyunk. Karácsonyra szoktunk hazamenni, de idén tervezünk egy nyári hazalátogatást, mert hát a balatoni fröccs, ugye. Amúgy a családdal e-mailben és skype-on tartjuk a kapcsolatot, mobilt nem sűrűn használunk. Erinek nincs is, az én 16 éves Nokiám is kezd behalni. Lehet mobil nélkül élni...

Ha Endréék további kalandjairól szeretnétek olvasni, akkor a Mirador blogon megtehetitek. 

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Dél-Amerika Guatemala Columbia Bolívia Costa Rica

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr677223099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.27. 07:24:30

ez nagyon jo volt! koszonjuk!

szoktam olvasni neha a miradort

Latin Amerika (is) nagyon erdekel, de ez azert nem az en eletformam amugy

rezsöatya 2015.02.27. 07:27:55

Ez nagyon tetszik... nem csak "orokke tarto utazas", de elolvasni is orokke tart :-P ... meg csak a masodik videoig jutottam igy munka elott, este folytatom. Ertheto a spanyol, igy a nyelvet is gyakorlom!

Koszi Endre!

Maris vannak kerdeseim, kesobbre hagyom. Lesz meg, ugy erzem!

tanato 2015.02.27. 07:53:42

Nagyon jó poszt.ilyenkor azért sajnálom hogy az én fiatalságom pont a Kádár-rendszer elektromos kerítéssel burkolt világában volt.Remélem Endréék még jó sok ideig fogják tudni csinálni ezt az életformát.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.02.27. 07:54:21

Általában erőst cenzúrázom magam és ha nagyon negatívat tudnék csak írni akkor inkább nem is írok kommentet. Ide is csak annyit akartam írni először hogy: egészségetekre gyerekek, ha ti ezt szeretitek. Aztán jött ez a mondat "Mi nem azért jöttünk Latin-Amerikába, hogy pénzt keressünk, hanem hogy kiszakadjunk a lehetetlen európai létből." Erre viszont azt kell mondanom ha nem akarjátok hogy leszólják a ti nomád, világcsavargó életmódotokat akkor nektek se kéne leszólni a "lehetetlen európai létet".

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 07:56:54

"Ha például lefordítok egy magyar viccet spanyolra, azon Mexikótól Argentínáig röhögni fognak. Ázsiában ez nincs így."

Nyilván azok nem értenek spanyolul :D

A csávó amúgy nagyon unszimpi, volt szerencsém hozzá facebookon, a blogja viszont jó és érdekes.

Megjegyzem, itthon is lehet szeretni a munkát, csavargó életet élni és nem eladósodni, sőt mindezt egyszerre is.

rumitom 2015.02.27. 08:08:00

Nekem bejon ez az eletforma. Nagyjabol igy is elek, kis tulzassal orszagrol orszagra megyek, ahova a munkam hiv eppen, europaban :)
Ny-eunal szerintem keves jobb hely van, bar gaetemalaban nem jartam.

Endre stilusabol itelve meg azert elegge magyar, ami nem baj, de par ev letelepedett, beilleszkedett kulfoldi let talan jot tenne imo

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 08:08:23

Patagónia egyhangúúúú??
Hát pedig én pont ott kezdeném az egész kontinenst.
És nekem is valszeg jobban bejönne Dél Amerika, mint Ázsia.
Valami jó kis terepjáróval mennék, gyalogoljanak az állatok...!
:-))))))))))))))))
Meg persze valamiféle szállásra és legalább napi egyszeri mosakodásra is lenne igényem.
Ja és a lárvakajákat is hanyagolnám...
Igaz én elpuhult ojrópai vagyok.

:D

Magyarországon vállalkozni?Juj, tik télleg régen jártatok itthon...
Szerintem inkább bárhol máshol, de nem akarok beleugatni...

És vajon mennyire örülnek a dzsungelmélyi őslakosok, hogy a poszt-tolóék odavisznek egy vagon
idióta fehér embert? :D Gondolom, az örülés inkább hosszú ő-vel értendő...

Az áremeléseket se értem.Oké, emelgetik, mert szeretik a sok pénzt, de ha nincs aki kifizesse, akkor
előb-utóbb csökkennie kell az áraknak, nem?Vagy árkartellek vannak és akkor reszeltek az egésznek?
Akkor ez mennyiben különb mint az európai viszonyok, ahol minden a pénzről szól?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 08:16:24

Meg az is fura, hogy ment a jól menő nyelviskola, amit fel kellett számolni.De ugyanakkor meg hátizsákos youth hostel, mint terv?Az nem fog titkeket hátráltatni pont ugyanúgy, mint a nyelviskola?
Az sem megy magától, pluszban még be is kell járatni, amivel szemben a nyelvsuli szépen működött már...
Na mindegy, nem kell nekem mindent értenem...:D

Sok sikert és jó szórakozást!

rezsöatya 2015.02.27. 08:19:40

@Zka: no, ha te is kotozkodsz, akkor epp nalad is bele lehet kotni. Olyan nincs, hogy "un"-szimpi. Az un ugyanis fosztokepzo.
Uff!

rezsöatya 2015.02.27. 08:22:32

@ChristineK: latod, mar itt is van!

@geegee: irja, hogy "Valami jó kis terepjáróval mennék..."

Hat mi ez, ha nem lehetetlen europai let? Van ugye ket labunk...

:-P

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 08:24:53

@geegee: tudod, ő az a fajta ember aki nagyon egyszerűen látja a világot: minden ember minden nyomoráért 2 dolog felelős: Amerika és a kapitalizmus. Mindezt 3 hozzászólás alatt 4x adta elő, miközben a témája eredetileg az volt, hogy Bede Panamericanaja egy szar :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 08:29:50

@rezsöatya: ha Birca következetesen használhatja a nem létező sztendert szót akkor én is használhatom a helytelen, de sokak által használt unszimpatikust :)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 08:30:58

@Zka:

Latin-Amerika esetében az USA ugyanaz, mint Kelet-Európa esetében az EU: kiszívja a pénzt, hátráltatja a fejlődést. Ez szimpla tény, amit el kell ismerni. Persze a megoldást illetően sokféle vélemény van, ez tény.

Muscari 2015.02.27. 08:36:50

Hát nem tudom. Ez már nem csak kalandvágy, ez a fajta gyökértelenség szerintem már nem egészséges. A posztolónak komoly adrenalin függősége van, csak ne hogy rossz vége legyen egyszer.

Muscari 2015.02.27. 08:46:58

Majd Dragonlady-nek is lesz egy-két szava arról szerintem, hogy Ázsia nem való az európaiaknak. Kinek melyik kultúra jön be ugye, nekem speciel az európai, konvencionális, pénzhajhászó, bár nekem családom is van.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 08:49:04

@Zka:

Mi a baj az unszimpatikus szóval? Ha egyszer használod, akkor az azt jelenti: létezik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 08:49:31

Az egyik legjobb poszt amit mostanában olvastam.

Amúgy olyan elképzelhető hogy valaki szereti a munkáját.?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 08:52:32

ez jó volt.
de egyébként nem tudom, hogy mi baj van ezzel, vagy Bedével, vagy velem, vagy a Kövérmadárral, vagy Mirjammal, vagy akárkivel. mindenki próbál úgy élni, ahogy neki bejön és tetszik neki. és ha örül saját magának, akkor ennyi.
mondjuk ennek a pasinak se kéne nekiállnia fikáznia a Bedét, mert az meg egy másik utazási stílus volt. és? nagy Dél-Amerika, nem férnek el?
(nem olvastam, miről van szó, csak itt feljebb került elő kommentben, kár, ha így van.)
a Bede DK-Ázsia blogja volt az első ismert utazós blog arról a teljesen mainstream backpacker stílusról, amit majdnemhogy minden nyugati fiatal kipróbált és ismer. egy egész világot nyitott ki azoknak, akik előtte tán csak álmodtak.
mert nem mindenki ilyen dzsungelkalandor.
ja, és az a piszkálódás része nem tetszik, hogy DK_Ázsiában csak turista maradSZ és kész. miért nem azt mondja, hogy maradTAM és ennyi? miért kell mások nevében nyilatkozni? van arrafele pármillió fehér, akinek az az otthona, mert neki meg az jön be.
egyébként mennék Dél-Amerikába, nagyon is, de egyszerűen egyedül nőként soha nem mertem (miután hónapokig olvastam ennek utána és kérdezgettem mindenkit, aki járt valaha is).

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 08:54:33

@Zka:

Ennek a jelenségnek van jó és rossz verziója is.

A rossz verzió a katasztrófaturizmus: azaz a magasan fejlett fehér ember elmegy a vad vidékre, s ott szörnyülküdik milyen szar az élet. Ennek minősített alakja az önkéntes humanitárius munkás: jellemzően gazdag hülyegyerek, aki unja a narkózást és a csoportszexet, ezért elmegy picit szenvedni egy szegény országba.

A jó verzió pedig az őszinte kitántorgás az egzotikus tájra, kiszabadulás a liberális harapófogóból.

Én ebben a cikkben inkább ez utóbbit érzem. Azt meg, hogy az emberkék nem mentek le a helyi életszínvonalra, annál magasabb szinten élnek az adatok szerint, azt nem látom ellentmondásnak.

Ez olyan hamis érv, mint az, hogy az iszlamista aktivisták miért neteznek, mikor ez "szörnyű, nyugati" dolog. Nos, nem az. A műszaki eredmények elfogadása nem politikafüggő.

Van egy angol haverom, színangol, semmi idegen vér. Először Belizébe ment kitántorogni, normál alkalmazott volt egy állatkertben, aztán megtanult ott spanyolul és átment Dominikára (a spanyol Dominikára, nem az angolra). Onnan átköltözött Spanyolországba. Jelenleg pedig egy cseh kisvárosban él. Nyaralni tavaly a román tengerparton volt. Jelenleg magyarul, ukránul és lappul tanul. Haza csak Karácsonyra szokott menni 3 hétre a családhoz Angliába, Londontól délre lakik a tengerparton. Azt mondja: nem bírna soha Angliában élni, neki az életidegen stílus, meg eleve a nyugati élet is, Prágában sem élne, az is nyugat neki, ezért él Prágától 50 km-re egy kisvárosban.

Azt is mondta a múltkor: mérges, hogy az anyanyelve az angol,mert ez amolyan színtelen-szagtalan-élettelen világnyelv lett. Ezért úgy érzi: nincs saját identitása. Én javasoltam neki viccesen: biztosan vannak kelta ősei, legyen büszke kelta. Ő meg komolyan vette, mondta is, hogy tervezi a velszi nyelv tanulását.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 08:54:37

@diggerdriver:

Bolgár közmondás:
- Mit kell tenni, ha az embernek dolgozni támad kedve?
- Le kell kicsit heveredni, s megvárni, míg elmúlik.

qkuc 2015.02.27. 08:58:32

@diggerdriver: Háhh, igen, :D. Én szeretem, nem szeretném, nem csinálnám, :).

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 09:00:38

@Muscari: na tessék, ilyen átlátszó vagyok? :-))))
egyébként én se vagyok egy pénzhajhász alkat. de kell valami alapvető biztonságérzet. azért az nekem is sok lett volna, hogy Minidragon majd alszik valami függőágyban egy indián faluban, és majd imádkozok, hogy ne kapjunk maláriát. (gyerekapja eddig kétszer nyalta be, volt testvére, aki gyerekkorában maláriában halt meg.)
még az is függ a pénztől, aki nagyívben leszarja. hű de okosat mondtam :-/

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 09:03:27

@maxval bircaman szerkesztő: tényleg nem tudnád ezt a kitántorgás szót kiszedni a szótáradból? még mindig azt jelenti, hogy az ember részegen vagy benyomva azt se tudja, mit csinál. pedig szerintem a határátkelők nagy része, TE IS, tudja, mit csinál. most is érdekeset írtál, de ez a szó tönkrebassza a felét az értelmének.

Mrs. Clayton 2015.02.27. 09:17:12

Kosz de nem szeretnem hogy arra legyen gondom hogy hol alszom es mit eszek.
Vegre bekoltoztem a kis otthonomba szoval ez pipa, es irto nagy elegedettseg volt, amikor vegre egy het utan hutom is lett es a ket fuvarosnak leesett az alla amikor bejott. Csak annyit mondtak uh, ez gyonyoru.
Nem szeretnek indianok kozott az erdoben aludni. Jo nekem itt a vilag vegen a faluban is.

2015.02.27. 09:22:31

@diggerdriver: "Amúgy olyan elképzelhető hogy valaki szereti a munkáját.?"

Miért ne lehetne olyan ember, akinek a hobbija a munkája? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 09:35:20

@Zka: Az unszimpatikus szó miért helytelen?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 09:44:32

@Dragonlady (Bp, Hun): Az csak a tántorgás szó, amit te írsz.A kitántorgás az egy kicsit ilyen politikai szinezetű kivándorlás, asszem még a szocializmusból származik.Valszeg valami dicső bűnöző politikus illette így a határátkelteket...De majd lehet kijavít valaki.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 09:47:10

@geegee: nem, József Attila. de akkor is.

magyar-irodalom.elte.hu/sulinet/igyjo/setup/portrek/jozsefa/hazam.htm

(ez csak egy rész, érdemes elolvasni az egészet)

Sok urunk nem volt rest, se kába,
birtokát óvni ellenünk
s kitántorgott Amerikába
másfél millió emberünk.

Szíve szorult, rezgett a lába,
acsargó habon tovatûnt,
emlékezõen és okádva,
mint aki borba fojt be bûnt.

Volt, aki úgy vélte, kolomp szól
s társa, ki tudta, ily bolondtól
pénzt eztán se lát a család.

Multunk mind össze van torlódva
s mint szorongó kivándorlókra,
ránk is úgy vár az új világ.

nyuszigonosz 2015.02.27. 09:47:53

@geegee: A nap elején volt valaki aki helytelennek nyilvánította, :-) Amúgy meg tényleg mindegy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 09:48:23

@Zka: Na, ez az, végre látom helyesen használni ezt a szót...
:-))))))))))))))))))))

Én inkább azt írtam volna oda, hogy "milyen hobbit választanál?"

:-)))))))))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 09:49:19

@Dragonlady (Bp, Hun): Na, hát pláne.Lusta voltam guglizni, bevallom... :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 09:49:50

@nyuszigonosz(D) ESTP: vitatott, konzervatívabb nyelvészek szerint helytelen. Szerintem nem, de hát ez van :)

puhacica 2015.02.27. 09:57:29

@Zka: @geegee: @nyuszigonosz(D) ESTP: allitolag az antipatikus a megfelelo kifejezes, az unszimpatikus pedig hibas.

@Philosoraptor: jonak irod. :)

Cyrus Sabien 2015.02.27. 09:58:53

Ha nem szereted amit napi 8 oraban csinalsz akkor csinalj mast. Az elet tul rovid ahhoz, hogy a penz miatt szenvedjunk es martirkodjunk.

Hari Seldon 2 2015.02.27. 10:00:29

@ChristineK:
Igen, ez nagyon anarchista szöveg volt.

ÁdMo 2015.02.27. 10:01:12

"Nekem ezek a mondatok lettek a szöveg mottója:"

Nekem ez a mondat hangzik idegenül.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 10:01:12

@Dragonlady (Bp, Hun):

Pedig olyan szép ez a szó...

Éppen írni készültem a HÁ tulajának, hogy legyen a blog alcímében a HATÁRÁTKELŐ szó alatt a "kitántorgók blogja" alcím...

Csodabogár 2015.02.27. 10:01:12

@Zka: Van rá jobb. Antipatikus.

Hari Seldon 2 2015.02.27. 10:07:24

@Zka:
Mindig az, ne is reagálj rá, bár ida ami igaz, néha akkora baromságokat mond, hogy nálam is elszakad a cérna. A múltkori mélypontja a félelem a világbékétől, meg világkormánytól.

Pedig én aztán tudom, hogy 1000 év alatt, így is úgy is fel fog épülni az új birodalom, akármennyire nem szeretné... :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 10:13:34

Csak azért kérdezem, mert divat lett utálni a munkát.
Panaszkodik a seggfej főnökre a főnök is a melós meg megy a "gyapotföldekre".
Nem értem.
Hogy lehet úgy leélni egy életet hogy utálja valaki amit csinál?

rezsöatya 2015.02.27. 10:31:37

@Zka: ja? Igy mindjart mas! :-)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 10:36:02

@diggerdriver: én nagyon szeretem (szerettem) a munkámat, de attól még bármikor tudtam volna kapásból félórát panaszkodni :-)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 10:36:16

@geegee:

A kitántorgó szó nem szocialista, ezt József Attila találta ki, aki egy percet nem élt a szocializmusban.

A szocializmusban a "diszidál" volt a szó.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 10:36:16

@Zka:

Azok nem nyelvészek, hanem nyelvművelők.

A nyelvész tudós. A nyelvművelő meg sarlatán.

Hogy megvilágítsam a kettő közti különbséget! A nyelvész az olyan, mint a kulináris szakértő: megírja, hogy az emberek milyen ételeket csinálnak, mik az étkezési szokások, hogy főznek, sütnek, sb. A nyelvművelő meg olyan mint aki megírja "ne egyetek diós palacsintát, mert szar, csak csokisat egyetek".

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 10:52:36

@Csodabogár:

Antipatikus - gyógyszerészeti végzettségű katonatiszt, az ellentengernagy alatt teljesít szolgálatot.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.02.27. 10:57:23

Amit csinál az szerintem rendben van, de ahogy előadja az nekem már nem annyira.
Csókolom bácsi, az a szívárványszínű hippi-paci, amin ülni tetszik, olyan magas hogy én innen lentről, a talajszintről már nem is látom odafenn a csodaszép, Gaia földanya által lobogtatott fényes sörényét. Arról nem beszélve, hogy a csudaszép hegyikristály patái hipnotikus maja törzsi énekként zengik fülembe a "hákúnámátátá"-t.
Node, nem is nekem kell hogy tetszen a stílusa. Ha a párjának tetszik, akkor az már több, mint elég. :)
A stílustól elvonatkoztatva, az életformája előtt viszont emelem kalapom és a földig hajolok.

2015.02.27. 11:00:19

@maxval bircaman szerkesztő: Mosogatók blogja. Hiszen te is mosogatsz kint. :)

2015.02.27. 11:12:47

@Dragonlady (Bp, Hun): Köszönöm kérdésed, hölgyem. Kifejteném akkor, hogy mit szabad és mit nem. Magyarországon szabad mosogatni nettó 80 ezerért, élhetsz akár ötödmagaddal is egy lakásban, hogy kitudd fizetni a rezsit meg az albit, mert legalább szenvedsz a többi magyarral együtt. Ha viszont kint mosogatsz, akkor nemcsak hogy feladod az identitásodat, és az országot, de még bűnt is követsz el az emberiség ellen! Hiszen már nem itthon vagy, és nem szenvedsz a többi magyarral együtt. Tehát amit itthon természetesnek vesznek Mo.-n ("nyomorogj"), az már külföldön nem természetes, hanem alább adsz az igényeidből. Fuck logic :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 11:17:57

@Philosoraptor:

Én egyébként szeretek mosogatni.

Ezért is elleneztem mindig a mosogatógépet. Most sincs.

Minden reggel felkelés után nem sokkal elmosogatok minden piszkos edényt.

Jellemző reggeli programom kötelező elemei:
- vécén meditálás,
- számítógép bekapcsolása,
- kutya sétáltatása,
- evés,
- mosogatás,
- fürdés.

Csak hétvégeken térek el ettől.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 11:20:51

@Dragonlady (Bp, Hun):
Ez érdekes.
Én nem.
Órákat tudnék beszélni a munkámról.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 11:27:29

@diggerdriver: én is. vagy az utazásról vagy a barátaimról vagy a családomról. de attól, hogy szeretem ezeketa dolgokat meg embereket, attól még panaszkodni is tudnék félórát :-)
egyébként simán egyetértek, nagyon rossz lehet egész nap olyan munkát csinálni, ami közömbös vagy még utálja is az ember. én biztos hogy pár hét alatt teljesen becsavarodnék ettől.

Sanz 2015.02.27. 11:29:44

Erre csak azt lehet mondani, hogy akinek bejön a nyugati civilizációtól való elzártság az csinálja azt.
Illetve van valami igazság a nyugati értékrend kritikájában, de ettől függetlenül van, akinek ez bejön.
Én például ki akartam próbálni a backpacker életet Japánban (még ha nem is egy klasszikus desztináció), de első nap rájöttem, hogy nem nekem való az, ha nincs zuhanyzó a szobámban. Szóval a tömegszállást első nap elcseréltem egy hotelre. De legalább hamar rájöttem...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.02.27. 11:32:31

@maxval bircaman szerkesztő: pont most jelent meg egy kutatás, miszerint azokban a családokban, ahol mosogatógép helyett kézzel mosogatnak, ritkábban fordul elő allergia a gyerekeknél.
Világ mosogatói, egyesüljetek! :)

VPBA · http://albania.cafeblog.hu/ 2015.02.27. 11:36:36

@Dragonlady (Bp, Hun): A világon semmi baj nincs Bedével. Albániáról is írt nemrég, nagyjából korrekten:
444.hu/2014/09/04/nyaralni-albaniaban/
Tény, hogy van egy sajátos stílusa, de hát miért ne legyen neki? :) A lényeg a címben van: "nyaralni". Te is tudod, hogyha valaki életvitelszerűen él egy országban, nem az látja, mint az, aki csak átmenetileg tartózkodik ott....Bármennyire is szeretné....

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 11:43:21

@Philosoraptor:

Nem, pont fordítva.

A gond önmagában nem a munka. A legtöbb ember kénytelen akarata ellenére dolgozni, a legtöbb esetben szar munkát. Én pl. utálom a munkámat (szürke irodai aktatologató vagyok internetes területen), sőt a munkám nem sokkal magasabb presztízsű egy mosogatóénál, a fő különbség csak az, hogy nem fizikai munka. S mivel kellenek hozzá bizonyos készségek (számítógépes tudás és nyelvek) jobban fizet a mosogatásnál.

A gond a hozzáállással van: ugyanaz a magyar, aki otthon képtelen lenne nem egyedül élni és aljamunkát vállalni, nyugatra menve hirtelen hajlandó bármilyen munkára, s semmi gondot nem lát már abban, ha egy szükséglakásban él 110 km-re a munkahelyétől, 8 szomáliai menekült és bangladesi bevándorló lakótárssal.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 11:43:21

@Réka ‎:

Anyámnak van mosogatógépe 30 éve. A tapasztalatom: csak a bekészítés és a kivétel majdnem annyi idő, mint nálam a kézi mosogatás.

nyuszigonosz 2015.02.27. 11:43:27

@puhacica: Az antipatikus az a patika ellenes gyógyszerész? :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 11:44:02

@Sanz:
ööö, azért a zuhanyzó nélküli dorm room meg a szálloda között van pár átmeneti lépcső, csak úgy mondom :-)
én is ragaszkodom a fürdőszobához, ha belefér a költségvetésbe (Szingapúrban meg Burmában nem fér bele mostanság). sőt, Bangkokban nyáron, vagy Indiában, a légkondihoz is, mert 40 fokban én se tudok aludni. de attól ezek még backpacker szállások, 15 dollár körül.

@VPBA:
egyébként én se vagyok egy Bede fan, nagyon lehúzott pár helyet, ami nekem viszont nagyon tetszett, pl szerinte egész Thaiföld kuka, mert túl sok a turista, LOL, mér ő micsoda?! mellesleg meg nem arra a 15 helyre kell menni, mint mindenki más, és máris teljesen más élmény lesz. nade van ilyen, nem is egy ritka jelenség ezen fanyalogni, ez teljesen megszokott narratíva a travelblogokban.

tsabus UAE 2015.02.27. 11:55:08

@Csodabogár: "Antipatikus." - Gyógyszerész-ellenes ? :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 12:05:55

na akkor megnyugodtam, nem én vagyok az egyetlen, akinek ez az antipatikus valami gyógyszerészellenes csoportosulás tagja inkább.

2015.02.27. 12:13:43

Huh de erdekes, de kar, hogy ma sok dolgom van :D Nagyon erdekes ez az egesz, tolem ez nagyon tavol all, marmint ez, hogy onmagamert es az egomert utazok es nem magaert a helyert, de van ra igeny, es o ezt tokre magas szinvonalon kiszolgalja, meg a tema amit felvetett az is erdekes. Ettol persze meg nem kell elszallni, dehat, ha valamit megtanultam Magyarorszagon, az az, hogy hogyan kell a stilustol elvonatkoztatni a 'wa' (=japan szo a tarsadalmi beke fenntartasara tett erofeszitesekre) erdekeben :D

A szeretemamunkamat vitahoz en annyit fuznek hozza szerintem nem szeretni kell, hanem lelkesedni erte. En azert elek, amit csinalok. Es egeszen biztosan nem csinalnek semmi mast, soha, csak ha kenyszerednek ra. Ettol fuggetlenul vannak nemszeretem reszei is, es vannak napok, amikor nyug az egesz. De attol meg a hivatas az hivatas, ahogyan nehany nappal ezelott irta egy posztolo :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 12:32:30

Azt hiszem kell irnom egy posztot a blogomra a munkáról.

Sanz 2015.02.27. 12:40:20

@Dragonlady (Bp, Hun): Akkor úgy mondom, hogy legyen saját szoba saját fürdővel, és legyen csend. :-)
Hotel = bed and breakfast és hasonló minőség vagy annál jobb.

P.Elliot 2015.02.27. 12:40:29

En ugy latom hogy a posztolo affele eletmuvesz a maga kategoriajaban. Csavarog, de megis csinal ezt-azt mert maskeppen honnan tudna repulojegyet venni hazafele meg ennivalot, sort.
Az utazasa nem orokketartomint itt irva van mert hat kozben kemenyen a bizniszben gondolkodik, turistakat hajtani arra a reszre ami meg exotikus, hostel otthon Magyarorszagon de fennhangon hirdeti hogy ez az elet, o vilagcsavargo es nagyjabol az is lesz mig el. Nem az! Mar most sem az, igen, jo kotetlenul el de nem penz nelkul, valoszinu a malaria es egyeb gyogyszerei is a hatizsakban vannak.
A baratno is vele, gondolom az azert adta fel a nyelviskolat mert jobb biznisz igerkezik majd, rendezett oltozetu, helyes kis no, nem valoszinu hogy egesz eleteben "rendezetlenul" koszalni ohajtana.
A posztolot megertem hogy jo csavarogni. Nekem is mar viszket a talpam, varom a jo idot hogy indulhassak, pontosan tudom hogy mit erez.
En affele "rendezett" turista vagyok akinek fontos a tudat hogy van hova visszaternem, tisztesseges szallast is elvarok, ha a helyzet ugy hozza hogy nincs mas, nem panaszkodok a primitivebb szallas utan, eleg a lavor mosakodashoz ha az van csak es nem tart soka, illetve kempingezesnel egy szavam sincs ellene. Ja, es nincs kedvem derekig ero mocsarban gazolni egy percet sem...
Jo poszt csak en is kisse hivalkodonak erzek holmi sajat mellveregetest.
Volt itt valaki aki a kubai utazasat irta le, egy maganyos srac, annal ezt nem ereztem pedig olyan helyeken jart ahova en el sem mertem volna menni meg parban sem. Az nagyon kedves, nem mellveregetos beszamolo volt, olvasnek meg tole mert az tenyleg lenyugozo volt, amit irt, ahogy irt. Ha ezt olvassa, kerem hogy irja meg a blogja cimet, jo lenne olvasgatni! Es nagyon informativ is volt.
Kivanom a posztolonak hogy megvalosuljanak az almai, a hostel is...

P.Elliot 2015.02.27. 12:41:12

@diggerdriver: Irjal!
Mindig erdekes amiket oda beirogatsz!

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 12:41:55

@Sanz:
akkor értem :-) gondolom, Japánban nem olcsó mulatság az ilyesmi.

P.Elliot 2015.02.27. 12:43:38

@maxval bircaman szerkesztő:
Ez az! Ezt mar en is megfigyeltem! Amire bepakolok es kipakolok addigra mar el is mosogattam volna, mindig erzek valami kajansagot amikor elromlik es kezzel mosogatok amig a szerelo nem jon. Igaz hogy en borzaszto gyors mozgasu szemely vagyok.

2015.02.27. 12:45:10

@maxval bircaman szerkesztő: Szerintem ez nem magyar hozzaallas, es nincs is vele gond, az egesz vilagon mindenki ezt csinalja, a koszovoi menekultek is peldaul.

Az ember termeszetes igenye a mobilitas. Ha kilatastalan, es nem tud felfele mozdulni, akkor vizszintesen lep, es mashol csinalja ugyanazt a szar munkat ehberert amit otthon is. Ezt o fejlodesnek fogja ertekelni, akkor is, ha objektiven nezve nem tunik annak, mert legalabb mozdult valamerre es ugy erzi, hogy tett valamit sajat magaert.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 12:50:40

@Dragonlady (Bp, Hun): pont Bede szokta írni, hogy kerüljük a turistás helyeket, szóval nem értem a problémádat :)

Taxomükke (UK) 2015.02.27. 12:59:22

@geegee: Nem helyzeten.
Van, akik szerint az "evvel", "avval" is helytelen.

Taxomükke (UK) 2015.02.27. 13:00:24

@Taxomükke: helyzeten..... írok összevissza hülyeségeket. Aztat akartam mondani, hogy nem helytelen.

Taxomükke (UK) 2015.02.27. 13:03:23

@maxval bircaman szerkesztő: Ez majdnem jó, de este kell elmosogatni, nagyon nem szép dolog a mosatlant a mosogatóban hagyni éjszakára.

Muscari 2015.02.27. 13:05:47

@puhacica: én azt használom, hogy unci. Rövidebb, tömörebb :-)

Muscari 2015.02.27. 13:09:43

@maxval bircaman szerkesztő: úristen, te mikor kelsz? Mert ezek után még munkába is mész, ugye?

Hari Seldon 2 2015.02.27. 13:23:36

„Rájöttem, hogy az EVS pont ugyanolyan uniós pénzmosó intézet, mint bármelyik másik, de szerencsére pár napon belül sikerült felvennem a guatemalai ritmust, így tettem arra, hogy értelmetlen az, amit csinálok.”

Most az volt a munka, hogy a pénzmosást figyelje, vagy önkéntesnek ment? Szerencsére talált egy jó kis „értelmetlen” munkát, amit elszeretett volna kerülni Európában… :-)

„Szerencsére sok szabadidőm volt, így eljutottam Tikalba és Yaxhába”

Ezek érdekesek lehettek.

„Van. Kolumbia. Két dolog miatt: a természet és az emberek. Egész Kolumbia zöld, szemben Ecuadorral, Peruval vagy Bolíviával, ahol a magashegyi körülmények miatt az embernek nem mindig van jó hangulata.”

Ki a zöldet szereti ki a magas hegyeket. Én az utóbbit választanám, mert a klíma talán egészségesebb arrafelé.

„Panama is nagyon rendben van, a főváros – ki merem jelenteni - Dubai szintjén van.”

Az amerikai pénzből lett olyan amilyen. Ezek szerint van jó hatása is, ha egy ország jóban van a gonosz amcsikkal…

„Aztán hazamentünk látogatóba és pár nap alatt rájöttünk, hogy Európa semmit nem változott. Mindenki fapofával ül a buszon és semmi másról nem szól az élet, mint hogy mennyi marad a hónap végén, ki tudom-e fizetni a számlákat, bebukom-e az amúgy feleslegesen felvett hitelemet, meg amúgy is szemét politikusok.”

Ez Európa egyik része, talán nem is a legszerencsésebb része…

„tavaly kis híján lefejeztek minket a shuarok Ecuadorban, de végül nagy összeborulás lett a vége”

Ezt így elég laza volt leírni, gondolom ott átélni kicsit keményebb volt.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 13:29:07

@Hari Seldon 2: asszem ő írta azt is, hogy amikor Kolumbiába érkezett, lelőttek egy embert mellette, de ez igazából nem gáz :)

esban 2015.02.27. 13:52:28

@maxval bircaman szerkesztő: +1 a mai aktivitasodra, konnyesre rohogtem magam az irodaban, a tobbiek meg csak neznek, hogy mi bajom. :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 13:52:28

@mojyo:

Igen, ez a placebó hatás.

Meg hát eleve kell egy mesterséges hazugság is.

Tudósok megfigyelték ezt kamugyógyszereknél.

Két túlsúlyos csoportot alakítottak ki. Mindkettő ugyanazt a kapszulát kapta. Mindkettőben hatástalan töltőanyag volt, melynek az égvilágon semmi köze a fogyáshoz.

Kiadtak 2 havi adagot mindkét csoportnak.

Az egyik csoportnak azt mondták, hogy a szer egy forradalmian új fogyasztószer (itt tartották egy kamuelőadást "sejtalatti szinten aktivál kvantumsíkon" stílusú halandzsa szöveggel), mely szinte hihetetlen fogyást eredményez, hamarosan forgalomba fog kerülni több száz dolláros áron.

A másik csoportnak meg azt mondták: a szer sajnos nem vált be, ez az utolsó teszt, s valószínűleg nem is fog kereskedelmi forgalomba kerülni, mert a fogyás mértéke minimális.

2 hónap múlva az első csoport egy részénél fogyást tapasztaltak.

Itt ugyanaz: aki úgy akarja érezni, hogy javult a sorsa, az sorsjavulást fog érezni.

Ezek viszonylagos és lelki dolgok.

A múlt héten mondott valaki egy példamesét. Azt hiszem, ez valami ögörög törtpénet egyébként. Volt két fivér, akik utálták egymást. Az egyik milliomos lett, a másik hajlktalan. A milliomosnak száz hajóból álló kereskedelmi flottája volt. Egy nap hatalmas vihar kerekedik, a száz hajóból 99 elsüllyed. Amikor közlik a tulajjal, hogy egyetlen hajója maradt, az meghal a bánattól. Aztán szólnak a hajléktalannak: meghalt a testvére, ő az egyetlen örökös, így most van egy hajója. Ő is meghal, a nagy örömtől, hogy hirtelen gazdag lett.

Giddy Lamb 2015.02.27. 13:52:28

@Dragonlady (Bp, Hun): "én is ragaszkodom a fürdőszobához, ha belefér a költségvetésbe (Szingapúrban meg Burmában nem fér bele mostanság). sőt, Bangkokban nyáron, vagy Indiában, a légkondihoz is"

egy mandi is bőven megteszi a szoba sarkában, a wc azért fontosabb:)
Légkondi helyett a mennyezeti ventilátor jobban bejön nekem

firg_firg 2015.02.27. 13:56:13

Orulok hogy Endre meg Eri jol erzik magukat.

En inkabb maradok az elhetetlen Europaban. Igaz ugyan hogy a Pilisben turazva meg nem akart lefejezni senki, de valahogy majd csak kibirom.

2015.02.27. 13:59:20

En altalaban szeretem azt a munkat, amit eppen csinalok, megtalalom benne a szepseget, az alkotas oromet, de rendszeresen dolgozni, azt nagyon utalok:) 2-4 honapig nyomom, mint az allat, napi 10-14 ora, 7 nap egy heten, de utana kiegek, megunom:) Olyankor kilepek a cegtol es megyek csavarogni, "edes semmit tenni" :)) Mint peldaul most is. A vilag osszes penzeert nem tudnanak maradasra birni. (bar neha van az az osszeg, amiert meghasonlok onmagammal, es maradok) :)))
Tegnap este peldaul az erkelyrol neztem a Southern Cross-t, az az a Del Keresztjet. Egy helyi mutatta meg a csillagos egen. Eddig csak hallomasbol es olvasmanyaimbol tudtam rola. Kisse meghatodtam. Erdekes, ket hete meg az Aurora Borealisban gyonyorkodtem:) Amugy itt es a szomszedos falvakban szazaval elnek del-amerikai, europai es es eszak-amerikai backbackerek, legtobbjuk egy fuggoagyban, a tengerparton alszik. Tegnap egy del afrikai sraccal is beszelgettem, Hondurasbol erkezett. Este pedig egy osztrak lannyal, aki Guatemalaba keszul menni innen. Mikor megtudta, hogy magyar vagyok, egybol kozlekenyebb, kedvesebb lett:)

Gizi06 2015.02.27. 14:06:29

Nem tudom. Nekem a tücsök meg a hangya meseje jutott eszembe

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 14:06:45

@Giddy Lamb: a saját lakásomban nekem se volt légkondim, én is ventillátoros vagyok, de Bangkok áprilisban vagy India júniusban légkondi nélkül elviselhetetlen

2015.02.27. 14:21:35

@maxval bircaman szerkesztő:
Igen, tudom mi az a placebo-hatas (de nagyon kedves toled, hogy elmagyaraztad :D). A hajos tortenet viszont nem errol szol, hanem a relativitasrol. A placebo-hatas latszolag ok nelkul valtodik ki, a hajo meg nyeremeny/veszteseg volt, de tortent esemeny, csak relativ volt a megitelese. Olyan, mint a biztosito reklamok, hogy ennyit meg annyit sporolsz az egyikkel meg a masikkal, mikozben mindegyiknek fizetsz, vagy a sportfogadas, amikor "elveszted a nyeremenyt" pedig csak annyit vesztettel, amennyivel fogadtal, a nyeremenyt csak nem nyerted meg.

A kivandorlas lehet ilyesmi relativ tapasztalas is, de lehet valoban placebo-hatas is, ez az egyes korulmenyektol fugg szerintem, de valoban inkabb pszichologiai okai vannak annak, hogy miert erzik jobban bevallalhatonak a londoni nyomort sokan a hajdusaginal, mintsem tenyleges gazdasagi. Ettol meg elfogadhatoak viszont.

2015.02.27. 14:41:47

@maxval bircaman szerkesztő: Jah, hogy a mosogatást úgy érted, hogy otthon a saját edényeidet mosogatod el. Nem pedig úgy, hogy étteremben vagy fehér v. fekete mosogató. Miért jön le nekem az, hogy mindig az utóbbira gondolsz? :) A reggeli programod teljesen hidegen hagy, nem is értem, hogyan jön ez ide.

2015.02.27. 14:43:28

@maxval bircaman szerkesztő: "A gond a hozzáállással van: ugyanaz a magyar, aki otthon képtelen lenne nem egyedül élni és aljamunkát vállalni, nyugatra menve hirtelen hajlandó bármilyen munkára, s semmi gondot nem lát már abban, ha egy szükséglakásban él 110 km-re a munkahelyétől, 8 szomáliai menekült és bangladesi bevándorló lakótárssal."

És tudjuk ennek az okát is, ugye Max? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 14:49:21

@mojyo:
tegnap én is vesztettem 20 ezer forintot, mert nem hallgattam végig valami ilyen telemarketingest :-/
mondja anyám, hogy ezek a véglények így szagolják ki, hogy hol nincsen otthon senki, vagy milyen állapotban van, aki otthon van. megőrülök attól, hogy mindig mindent zárni kell, mert különben bemászkálnak a házba. az elmúlt években többször, volt itt rendőrség minden.
basszus és még azt a 20 ezret is elbuktam??

2015.02.27. 14:51:57

@maxval bircaman szerkesztő: És amúgy téged miért is zavar ez a jelenség ennyire? :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 15:05:35

@Philosoraptor: mert nem érti, hogy Londonban ha az ember keres, és ügyes, és még egy kis szerencséje is van, akkor ez csak egy első, átmeneti lépcső, amiből tovább lehet lépni, Mo-n meg sokkal nagyobb eséllyel beleragad az emebr a reménytelenségbe.
én ugyan nem jártam meg Londont, csak turistaként, de itt is vannak szép számmal kommentelők, akik shared houseban és ilyesfajta melókkal kezdték, aztán tovább tudtak lépni.

2015.02.27. 15:15:32

@Dragonlady (Bp, Hun): " ezek a véglények így szagolják ki, hogy hol nincsen otthon senki, vagy milyen állapotban van, aki otthon van."

Ez nem biztos, hogy igy van, van olyan is, hogy ezeket meg annal is nagyobb veglenyek dolgoztatjak, es tenyleg az a munkajuk, hogy szart sozzanak az emberekre, jutalekert (nulla fizetesert marmint) :((

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2015.02.27. 15:18:44

@Cascabel: "Erdekes, ket hete meg az Aurora Borealisban gyonyorkodtem:) "

Utállak...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 15:23:21

@mojyo:
jogos. az egyik bandáról a rendőrség mondta ezt :-( persze sose lehet tudni.
mondjuk ha az éhenhalás lenne az egyik opció, a másik meg az, hogy szenilis 80 éves nyugdíjasokat baszok át jutalékért (mert nem hiszem, hogy normális ember ezeknek bedől), akkor lehet, hogy én is inkább átbasznék mindenkit.
vagy elmennék Londonba pizzafutárnak.
:-(

2015.02.27. 15:26:15

@Dragonlady (Bp, Hun): És ez igaz? Mégsem kell mindenkinek élete végéig mosogatnia? :O

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 15:26:32

@Muscari:

Egyetlen perc se marad kihasználatlanul.

A hétköznapi program vázlata:

Hajnali 6:20-kor ébresztés, az ébresztőzene ez www.youtube.com/watch?v=JvNQLJ1_HQ0 - persze nálam
flac minőségben. Ha tudnék hegedülni, el tudnám játszani kotta nélkül. (Ez egy nagy fájdalmam egyébként: semmilyen hangszerhez nem értek.)

Megyek bekapcsolni a gépet, majd megyek a vécébe. Amíg a vécén meditálok, a gép pont csizmát húzott (bebútolt).

Megnézem írt a nekem valaki valamit (mindig írt valaki), törlöm azt, amire nem fogok válaszolni. Sajnos erősen
szelektívnek kell lenni, mert képtelenség lenne válaszolni 100-120 üzenetre. Ha valahol kiemelték egy cikkemet, ez felmegy 300-400 üzenetre. Hiába, ez a celebség átka.

Szólok a höszkinek induljon el.

Visszajövünk. Höszki megy aludni, én meg enni. Evés után elmosogatok mindent.

Aztán fürdés. Megszáradás közben megnézem a gépen a híreket. Néha írok valamit.

Én is bebútolok (csizmát húzok) és elindulok. Ez jellemzően 8:10-kor történik. Gyalog megyek kb. 800 métert, egy megállónyit, közben veszek újságot és ételt ebdére (nem minden nap). Aztán felszállok egy közlekedési eszközre és
zötykölődöm 25 percet.

A fejemre ráteszem a fejhallgatót induláskor. Külön e célra vettem egy félprofi fejhallgatót még 3 éve olyan áron, hogy másnak a szuper okostelefonja olcsóbb. Az úgy van, hogy a gépemen kb. 300 GB kedvenc zene, gyakorlatilag mindne megvan, amit érdemes hallgatni és 1800 előtt keletkezett. (A kedvenc zenei korom a XVIII. sz. első fele, ez szerintem a zene csúcsa, azóta zuhan.) Ebből van egy "kedvenc" válogatás kb. 50 GB méretben, abból pedig van egy 10 GB "kedvenc-kedvenc" válogatás. Ez ráfér a 16 GB-os memóriakártyára. Időnként hozzáadok, néha elveszek.

A szürke irodába 9 körül érek be, ahol szürke aktatologatóként tevékenykedem.

Igyekszem kihasználni minden időt hasznosan. Ez alapvető célom. A szürkéről jut eszembe: elkezdtem nézni a szürke nemtudomhány árnyalat című filmet tegnap. Szerencsére jó filmérzékem van, mely ritkán hagy cserben, így a 10. percben sikerült megállapítanom, a film ökörség és nem szabad időt vesztegetni rá. Betettem helyette a Jupiter filmet (Mila Kunis vécét pucol). De azt hagytam, szóltam a feleségnek neki való a film, nézze, én még könyvet olvastam közben. Feleség imádja az ilyen típusú filmeket, melyekben pl. a gonosz vakondok megtámadják a jóságos törpék várát, majd jön a csillagközi félig ember, féig vaddisznó, szövetkezik a mókusokkal, s együtt legyőzik a vakondbirodalmat. Lelkes híve a narnia-hobbit-harrypotter vonalnak.

Nekem más az ízlésem. Az idei oszkárokon is - mint mindig - hülyeségek nyertek, talán egy kivétellel, de az se remekmű, csak jobb a többi ökörséghez képest. A hiperagresszív zenetanáros filmre gondolok.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 15:26:32

@Philosoraptor:

Edig még sosem végeztem fizikai munkát pénzért. Azaz voltam pár hónapig biztonsági őr, de az is inkább recepciós munka volt.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 15:26:32

@Philosoraptor:

Nem. Hisztéria az oka. Illetve jó esetben kalandvágy.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 15:29:31

@Philosoraptor: ööö, nem akarok én gonosz és teljességgel megalapozatlan pletykákat terjeszteni :-)

2015.02.27. 15:48:30

@maxval bircaman szerkesztő: Tehát ha nem tudnak megélni az emberek a hazájukban, akkor azért hagyják hátra a volt életüket, és a szeretteiket a bizonytalanért, mert hisztéria és kalandvágy miatt mennek ki. OKÉÉÉÉ. :(

2015.02.27. 15:49:03

@maxval bircaman szerkesztő: Ahhoz képest elég sokszor elmondod....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:15:04

@puhacica: Az antipatikus az a gyógyszerészellenes...
A bakteriológus az csak egyszerűen vasutas és a balneológus az egy bálnákkal foglalkozó szakember.Csak hogy tudja mindenki...
:-)))))))))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:17:35

@maxval bircaman szerkesztő: Jó, igaz, közben már kitárgyaltuk.Valamér' rosszul emlékeztem.

Sanz 2015.02.27. 16:23:30

@Dragonlady (Bp, Hun): De, végül 40 font/éj alatt kaptam egy szobát belvárosi hotelben. Meg is lepődtem, hogy milyen olcsó.

lebigmac 2015.02.27. 16:24:49

@Cascabel:
Mit dolgozol amikor dolgozol?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:26:34

@maxval bircaman szerkesztő: "nyugatra menve hirtelen hajlandó bármilyen munkára, s semmi gondot nem lát már abban, ha egy szükséglakásban él 110 km-re a munkahelyétől, 8 szomáliai menekült és bangladesi bevándorló lakótárssal."

És tudod miért van ez?Mert össze sem hasonlítható az a fizetéskülönbség, amit kap odakint a magyarhoz képest.Illetve ez az állapot nem kell örökké tartson, Magyarországon viszont igen, nincs belőle menekvés.Ezért.

Nem mindegy, hogy 120 e nettóból megtakarítaz 20 ezret, vagy 420 ezerből 220 ezret.Persze, nyilván nem tud mindenki, csak akinek valami komoly célja van, amiért cserébe hajlandó lemondani dolgokról időlegesen...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:29:31

@Dragonlady (Bp, Hun): Nekem még az indexen írt menő-nem menő sorozata volt az, ami irritált.Sajnos nem lehetett kommentálni, különben nagyon beírtam volna párszor, hogy Bede Márton - nem menő... :D De az utazós írásai általában elviselhetőek, számomra.

Sanz 2015.02.27. 16:29:44

@geegee: "Persze, nyilván nem tud mindenki [megtakarítani], csak akinek valami komoly célja van, amiért cserébe hajlandó lemondani dolgokról időlegesen..."

Szerintem a legtöbb magyar számára erről szól a kivándorlás, de tény, hogy mentálisan elég megterhelő tud lenni ez a folyamatos jövőbe tekintés.
Viszont aki képes x évig mosogatva szenvedve ezt végigcsinálni, abban mindenképp van tartás.
Egyedül azt nem értem, hogy ha valaki beragad egy alacsonyabb munkakörbe, akkor az utána (ha megkeresett x millió Ft-ot) hogyan lép tovább az új életében... vagy tovább tud-e lépni egyáltalán?

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 16:30:56

@Sanz: ez tényleg nem hangzik olyan elvadultnak Japánhoz képest.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:31:51

na, fákk, most látom, hogy a gyógyszerészellenes ki lett
tárgyalva...
:D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 16:31:58

@geegee: na az tényleg durván gáz volt, az a sorozat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:33:43

@diggerdriver: oksa, írjad, majd átmegyünk megvitatni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:40:32

@Taxomükke: A mosogatás este öröm, reggel köröm...

:-)))))
Nagy igazság.Nem én találtam ki.Nekem csak annyi bajom van a mosogatással, de az nagyon, hogy a sztenderd magasság mindenhol kurva alacsony ezért folyton görnyednem kell.Kiba hamar megfájdul a derekam.Komolyan mondom, inkább pakolom ki-be, az inkább dinamikus mozgás, míg a kézi az statikus.És statikusan szar...

2015.02.27. 16:41:11

@Sanz: Hat peldaul tanulasra, kepzesre, jogsira, autora, stb kolti az igy megsporolt penzet, vagyis olyan dolgokra, amiknek segitsegevel konnyebben lephet tovabb, peldaul indithat vallalkozast, stb.

Sanz 2015.02.27. 16:45:50

@mojyo: Aki ezekre gondol (mármint hogy jogsija legyen, vállalkozzon, tanuljon, stb.), azok általában nem ragadnak be a mosogatásba.
Több történetet is hallottam emberekről, akik megkerestek 6-7 millió Ft-ot, a szülőfalujukban vettek egy házat, aztán 2 év múlva (mert elfogyott a pénz) már megint keresték a mosogatás lehetőségét, mert a továbblépést nem sikerült kiépíteniük.

Más: valaki tud egy jó, kezdő vállalkozóknak szóló könyvet? Mert én szeretnék majd vállalkozni a UK-ben, csak nem tudom, hogy kell, a családban 4 generációra visszamenőleg senki sem csinálta. :-)

2015.02.27. 16:46:48

@lebigmac:
Az utobbi par evben glettelek(gipszkarton falakat kenek es simitok gipsszel), magyarul drywall taper vagyok:) Elotte evtizedekig dolgoztam az olaj- es gazkutatasban, ba'nyakutasban, mint geofizikai technikus. Bejartam fel Magyarorszagot, Kanadat, az USA-t, Mexikot a munkamnak koszonhetoen. Van meg par evem a nyugdijig, addig ellebecolok valahogy Kanadaban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 16:52:17

@Philosoraptor:

E logika mentén az egész világnak Nyugat-Európába kellene költöznie.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.27. 16:52:19

@geegee:

Ez oké, viszont a legtöbb kitántorgó nem éri el azt a célt, azaz az ideiglenes nehézség örökké fog tartani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:53:17

@maxval bircaman szerkesztő: ", a gép pont csizmát húzott (bebútolt). "

Na ez jó volt, köszönöm... :D :D

2015.02.27. 16:56:56

@maxval bircaman szerkesztő: Azt írtad, hogy hisztéria és kalandvágy. Roppant egyszerű ember lehetsz, ha te azt hiszed, hogy mindenki csak a pénzért vállalja a pénzzel nem megváltható nehézségeket.

2015.02.27. 16:57:26

@maxval bircaman szerkesztő: Hány embert ismersz személyesen, hogy ki merj jelenteni ilyen általánosításokat? :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 16:58:05

@Sanz: Ilyen könyv engem is érdekelne, ugyanígy vagyok.Meg olyan is, ahol felsorolják a konkurenciamentes, de ugyanakkor égre-földre keresett tevékenységeket...
:-)))))))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 17:00:05

@Cascabel: Arról tudnál mesélni, hogy ilyen korban hogyan tudsz könnyen melót találni?Ez engem nagyon érdekelne...Manapság már sok esetben 30-35 évesen azt mondják valakire, hogy öreg... khmm, fiatalabbra gondoltunk.Akkor te hogyan tudsz 60 körül is könnyen munkát találni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 17:01:30

@maxval bircaman szerkesztő: Ezt nem lehet így kijelenteni.Honnan tudod te, hogy a legtöbben mit érnek el odakint?Sehonnan.Ahogy én sem.Az, hogy hallunk, olvasunk néhány történetet, az nem mérvadó...

2015.02.27. 17:10:44

@Sanz: Ja igen, hat olyanok is vannak, akik elegge szo szerint veszik a manak elest, vagy csak senki sem tanitotta meg oket tervezni.

Vallalkozasban nem tudok segiteni, en ugy tudom, a UK-ben az egyik legkonnyebb vallalkozast inditani es az egyik legnehezebb eletben tartani :D Szerintem nincs ilyen altalanos vallalkozos konyv, vagy ha van is, szerintem inkabb olyat vegyel ami arra vonatkozik, amivel foglalkozni szeretnel, vagyis amiben szektorspecifikus dolgok vannak. Egyszer enis vettem egy ilyen kezikonyvet, meg nem olvastam el vegig, de nagyon jo, de csak a kreativ es muveszeti szektorra vonatkozik, peldaul ugy is van fogalmazva a konyvelesi resz is, hogy a magunkfajta fogyatekosok is megertsek :D Meg hosszu benne a nemzetkozi szerzoi jogi resz peldaul meg ilyesmi... de ha te ettermet akarsz nyitni, akkor kismillio elelmiszeripari eloirasoknak kell megfelelni, meg ha feherfurgonos vizvezetekszerelo, akkor is kell valami hivatalos kepesites gondolom, szoval inkabb a szakmai reszetol keresd, ugy biztos van sokfele ilyen konyv, csak vigyazz, hogy olyat valassz, amiben tenyleg gyakorlati tippek vannak, akar az orszagodra vonatkozo linkekkel, es ne marketing bullshitek, sajnos olyan konyvbol van tobb, ugyhogy csak ovatosan :D De en ugy tudom, hogy itt sokan vallalkoznak az angliasok kozul, biztos tudnak jobban segiteni majd :)

2015.02.27. 17:27:52

@geegee:
Nagyon sok haverom, ismerosom van a szakmaban szinte az egesz orszagban. Legtobbszor ok hivnak, amikor naluk keresnek embert vagy en hivom oket, amikor nalunk van emberhiany. Ez az egyik. A masik az, hogy az utobbi 20 evben 2008-at kiveve nagyon ment az epitoipar (most kezd lelassulni megint Albertaban az olaj vilagpiaci ara miatt) A fiatalabb nemzedek mar nem nagyon akar benne dolgozni, mindenki irodai, computeres munkara vagyik amit megertek reszben. Nem a legidealisabbak a munkakorulmenyek. Par masik tenyezo is kozrejatszik az idosebbeknel, a tapasztalat es a megbizhatosag. A fiatalok nagy resze megbizhatatlan, sokan isznak, drogoznak, nem tudnak idoben megjelenni a munkahelyen es egy atpartizott hetvege utan 1-2 napig nem tudnak kikelni az agybol (en sem voltam kulonb) :((( Pont tegnap beszeltem egy itt nyaralo kanadai bank managerrel, o is panaszkodott, hogy a bankszakmaban is ez van. Eddig azt hittem, hogy ez csak az epitoiparra jellemzo. Ugy latszik, hogy nem:( Ezert is hozzak be a del-amerikai, fulop-szigeteki vendegmunkasokat, ok megbizhatoak, idoben megjelennek a munkahelyen, hiszen itt 3x-5x annyit keresnek, mint a hazajukban.

2015.02.27. 17:46:15

@geegee:
Az az igazsag, hogy a kivandorlok nagy tobbsege, kulonosen a csaladdal kivandorlok es az ambicoval megaldottak egy kis szorgalommal, kitartassal, tervezessel, tanulassal eleg szepen halad felfele a szamarletran: jol fizeto munkahely vagy vallalkozas, kifizetett haz (vagy hazak), nyugodt, kiszamithato elet, felsofoku iskolakat vegzett gyerekek, stb. A legtobb itt is lentrol kezdte vagy takaritassal vagy minimum fizetessel.
Csak a magamfajta, manak elo, ambicio hianyos, mindenbe belexaro, csalad nelkuli emberek nem viszik semmire:))) Nekem szerencsem volt eddig, nem kellett megszenvednem semmiert, minden konnyen jott (es ment), nem is tudok ezert ertekelni semmit:)

Quercus a favágó 2015.02.27. 17:47:07

@diggerdriver:

El. Én útálom mint a szart. De nincs más.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.27. 17:56:05

@diggerdriver: bakter tevedesbol elsore egy ilyen csaladba hazasodtam, ha mit mondjak, borzaszto.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 18:18:26

@mojyo: Télleg, te melyik országban moyjolsz... ? :D
Már ha a kérdésem nem Windischgraetz...

2015.02.27. 18:19:17

A poszthoz (kotozkodos kedvemben vagyok, mint mindig) :)))
Szerintem nem lehet Panama City-t egy napon emliteni Dubai-al.
Azert vannak kemeny oserdok Del-Kelet azsiaban is.
Mocsarban gyalogolni roppant nagy felelotlenseg meg Magyarorszagon is.
Latin-Amerikaban (Mexiko is odatartozik tudtommal) 1000-1500 forintnak megfelelo osszegbol nem csak egy tanyer rizst lehet kapni, hanem jol lehet lakni belole:
www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Mexico

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.27. 18:19:43

@geegee: nalunk ezert 96 cm a pultmagassag:-)
De a mosogatogepet imdajuk

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 18:22:35

@Cascabel: Hehh, ezeket mondjuk simán el tudom képzelni, illetve csatlakozni hozzájuk...Én mondjuk nem vagyok már mai fiatal, de még talán öreg sem (épp ma 41...) de egy kicsit nehezen bízok abban, hogy majd ha én leszek 60 körül, akkor könnyű lesz munkát találni, cserélni.Na mindegy, van még addig egy kis idő.
Kösz a válaszaidat. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 18:23:50

@Cascabel: Meg ami még nyomaszt,illetve nehézzé tesz mindent, hogy nincsenek igazéán ismerőseim.Már ilyenek, akik felhívjanak, hogy ha valahol embert keresnek...Sebaj, majd lesz valahogy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.27. 18:24:56

@~~Babette~~: Az nekem kevés lenne, kéne vagy 130 minimum...
:D

2015.02.27. 18:30:01

@diggerdriver:
A mai vilagban a fizetesert vegzett munka rabszolgamunka, csak nem ingyen kajat es szallast adnak erte, hanem fizetoeszkozt: "wage slavery":(
Ingyen is csinalnad a munkadat?:)))) Esetleg fizetnel is erte, csak hogy dolgozhass?:)

2015.02.27. 18:31:59

@geegee:
Boldog Szuletesnapot!!!

2015.02.27. 18:49:03

@Jess G:
"de nem szeretnem hogy arra legyen gondom hogy hol alszom es mit eszek. "
Engem meg az sem erdekel sokszor, hogy hol alszom es mit eszek:)
Mottom az elethez:
"Mindig lesz valahogy, ugy meg sohasem volt, hogy ne legyen" :)

puhacica 2015.02.27. 18:58:14

@geegee: @Muscari: @nyuszigonosz(D) ESTP: na, latom, megjottek sorban a kis humor heroldok. :)

DieNanny CH 2015.02.27. 19:02:14

Ó, az Angel-vízesés. Ha jól tudom, az a világ leghosszabb vízesése, kb 1 km-es. Tetszik a poszt, de ez az életérzés nem az én világom.

FutureFry 2015.02.27. 19:03:47

@mojyo: @Cascabel: @Sanz: A spórolásnál/nyugdíjbamenetelnél az időzítés a nehéz. Nekem mindig ez a mondás jut eszembe (már írtam régebben is):
"I have saved enough money to live comfortably for the rest of my life, as long as I die by next Tuesday"

2015.02.27. 19:46:19

@Sanz: Nem kell mindenkinek 'tovabblepni' az eletben. Van egy egesz csomo ember a vilagon aki mosogato, takarito, Mekis dolgozo stb. Az ilyeneknek sokkal jobb ezt a tevekenyseget Nyugat-Europaban muvelni mint Kelet-Europaban, mert az elobbi helyen legalabb meg tudnak takaritani valamit, konnyebben talalnak masik munkat, es szocialis halo is van. Mig Kelet-Europaban tenyleg csak vegetalni lehet ilyen munkakorokben, allando letbizonytalansagban. Termeszetesen ha valaki Mo.on atomfizikus volt, akkor lehet hogy nincs ertelme az elete hatralevo reszeben mosogatni Londonban, de ez nem is egy atlagos eletut.

Taxomükke (UK) 2015.02.27. 19:58:06

@geegee: Grattis till födelsedagen!
:)))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.02.27. 20:02:26

@Cascabel: "A mai vilagban a fizetesert vegzett munka rabszolgamunka, csak nem ingyen kajat es szallast adnak erte, hanem fizetoeszkozt: "wage slavery":("

Keresnél napi $2,000-t azt hiszem hirtelen megváltozna a véleményed. :)

Quercus a favágó 2015.02.27. 20:07:14

@Cascabel:

Igazad van, Kolléga. Azért dolgozunk,hogy éljünk, és nem azért élünk, hogy dolgozzunk.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.27. 20:12:51

@Philosoraptor: Miért ne lehetne olyan ember, akinek a hobbija a munkája? :)

csak egyes reszei a munkamnak, amit igazan szeretek ,ami a hobbym ,,, pl amikor fizettetek es penzt kapok ... a kultura csak utanna jon .. pl nekem a masik hobbym az olvasas ... legjobban a penzt szeretem olvasni ...:-)))

GERI87 2015.02.27. 20:13:02

@maxval bircaman szerkesztő:

"aki otthon képtelen lenne nem egyedül élni és aljamunkát vállalni...semmi gondot nem lát már abban, ha egy szükséglakásban él 110 km-re a munkahelyétől, 8 szomáliai menekült és bangladesi bevándorló lakótárssal. "

Mert bár mindenhol szar ez a munka és életvitel, de ott megfizetik az itteni bérezéshez képest és tud félretenni, amiből majd itthon kezd valamit.
Úgy senki nem akar kint maradni hogy így, ilyen "alantas" körülmények között él hosszú távon.
Csak kényszerből (hitel, munkanélküliség) vagy hülyeségből mennek ki "mosogatni" úgy, hogy nem itthonra gyűjtik a pénzt (pl lakás, ház) hanem csak "majd lesz valami".

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 20:35:52

@QUERCUS:
Nekem életem legnagyobb álma volt hogy erdész legyek, de hülye voltam hozzá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 20:39:44

@~~Babette~~:
Nézd, nálunk a családban kubikostól az egyetemet végzettig minden előfordul viszont soha senki nem volt még munkanélküli.
Nálunk a munka olyan természetes mint a levegővétel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 20:43:40

@geegee:
Isten éltessen Gigi.
Emlékszek arra az évre mikor születtél.
Sajnos a napsütéses órák száma rendkívül kevés volt, még a bor is megpimpósodott a hordóban.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 20:47:57

@Cascabel:
Ezen már gondolkodtam.
Ha hirtelen megmilliomosodnék akkor is visszatérnék időnként a szakmába.
De hogy a birtokomra vennék egy diggert az biztos.

nyuszigonosz 2015.02.27. 20:51:18

@geegee: Alles gute zum Geburtstag, alter Schwede! :-)

Quercus a favágó 2015.02.27. 20:59:46

@diggerdriver:

Nekem is életem álma volt, hogy erdész legyek. De egy jó ideje már fölébredtem.
Ha az állami erdészetnél meg tudtál csípni egy jó kerületet, és nem ittad szivacsosra az agyad, ma király vagy, az tény. Én rossz lóra tettem, tsz erdész lettem, így a "karrierem" a gengszterváltással véget ért. Most lehetek szakirányító, magán erdőgazdálkodóknál. Na ezek aztán nagyon gyorsan meg tudták utáltatni velem a szakmát.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 21:02:22

@QUERCUS:
Én ezt értem csak én akkor sem magát a szakmát utálnám.
Nem fizették meg a munkámat otthon de a szakmát ettől ugyanúgy szerettem.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.27. 21:10:09

OFF (bocs, nagyon pentek van mar:)) szoval kek/fekete v. feher/arany? :)) ON (ha netalan valaki me'g nem tudna, de biztos kevesen vannak ilyenek :)) www.wired.com/2015/02/science-one-agrees-color-dress/

index.hu/tudomany/brittudosok/2015/02/27/feher_es_arany_szinunek_latja_ezt_a_ruhat_valami_nem_stimmel_az_agyaban./

blackhairlady 2015.02.27. 21:18:49

@geegee: Boldog szuletesnapot kivanok! Valahogy azt gondoltam, fiatalabb vagy. Nem mintha a 41 olyan sok lenne:)

Quercus a favágó 2015.02.27. 21:24:27

@diggerdriver:

Fizetni az erdőgazdálkodók sem akarnak. Elmenni meg nem tudok külföldre a szakmámban. Itthon meg két tűz között vagyunk. Hosszú dolog ez. Ebben az évben talán lezárul a háborúm egy volt milliomos erdőgazdálkodómmal. Ha nem csuknak le, valamerre mozdulok én is.
Ma mindenesetre eldöntöttem, befejezem a szakirányítást. Innentől kezdve csak ahhoz értek, hogyan kell a motorfűrészen megreszelni a láncot.

Quercus a favágó 2015.02.27. 21:27:34

@geegee:

Boldog szülinapot! Már nem is emlékszem rá milyen volt 41 évesnek lenni. Talán ha bevenném a Cavintont.......

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.27. 22:07:25

@QUERCUS:
Én akkor csináltam a kisebbik fiam.
Már nem emlékszem rá milyen volt.
Talán ha bevennék egy Viagrát...
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.02.27. 23:05:44

@Zsuzsi65: LOL
előbb egy másik weboldalon láttam ezt és egyértelműen kék/fekete volt. Itt valami arany/kék, mert más a kép színereje.
Nulla köze van az agyhoz, a monitorod fényereje és hogy melyik verziót látod a képből, az dönti el. Micsoda baromság, hogy ez az egész neten körbement.

Muscari 2015.02.28. 00:02:50

@Sanz: ez nem egészen így működik. Nincs kézikönyv, ami azt magyarázná, hogy vegyél valamit és add el drágábban. Vagy annyit mondanak: találd meg a piaci rést. Először azt kell kitalálni, hogy mit akarsz csinálni.
Ha ez megvan, csak betegisztrálsz az HMRC-hez mint self employed és hajrá, vagy ltd-is alapíthatsz akár. Ja meg előtte kell némi tőke is :-)

Sokan úgy lesznek vállalkozók (most egy nyílt titkot osztok meg ;-)) hogy otthagyják a cégwt, ahol alkalmazottjént dolgoztak és ugyanazt csinálják tovább, csak már maguknak. Ilyenkor természetesen elszipkázzák az ügyfelek egy részét is sokszor. Ilyen sztorit szerintem mindenki ismer és elég széles körben alkalmazható a könyvelőtől a tervezőn át a takarítóig egy csomó területen.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 01:27:19

@Cascabel: "Mindig lesz valahogy, ugy meg sohasem volt, hogy ne legyen" :)

nekem meg az a mottom

volt mar jobb is ... az se tetszett...

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 01:39:18

@Cascabel: Esetleg fizetnel is erte, csak hogy dolgozhass?:)
valahol fizetunk erte .. itt kb 30-40%ot ,ugy hivjak jovedelemado ... tudom azert kapunk servizt az allamtol stb bla bla.. mint autonom melos (valalkozo) maskepp erzem ... en azert a 300$ert kemenyen megdolgoztam ... miert kellene ebbol 100-at az allamnak adnom

ha veszek valamit ami 100 $-ba kerul , miert kell nekem 130-at adnom erte ,dolgozni erte ....

persze hogy ertem mi az ado ... de nem orulok neki hogy rabszolga vagyok ..

2015.02.28. 01:47:25

@montroyal ( CAN qc): Mihelyst magadnak dolgozol és/vagy alkalmazottaid vannak, egyből megváltozik a helyzet.... :) Akkor már nem másnak dolgozol.

montroyal ( CAN qc) 2015.02.28. 01:57:08

@Philosoraptor: nem masnak ... csak az allamnak a rabszolgaja fejostehenje vagyok ...hiszen az allami doldozoktol ,kozalkalmazottaktol nem jon be ado, nem novekszik a kincstar, hiszen teljes fizetesuk a masok adojabol van ... OK tudom szukseg van rajuk ....csak ne ok oktatnanak ki es szabnak meg, hogy adot mindenkinek fizetni kell , ok is fizetnek ... nem kell levezetni az ado lenyeget , ertem elfogadom ... de hogy becsuletes adofizeto legyek az en munkambol eljenek masok nehezen emesztem meg ..

adg 2015.02.28. 02:30:59

@Cascabel: "Tegnap este peldaul az erkelyrol neztem a Southern Cross-t, az az a Del Keresztjet. Egy helyi mutatta meg a csillagos egen."

Kora este pont a bejarati ajtoval szemben figyel minket.
Sarki feny az valahogy nics itt sem, pedig egyszer megneznem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:15:38

@Taxomükke: Bróhaha...Taxomükke!
:-)))))))))))))
Amúgy meg hogy lehet a születésnap ingyenes??
Dinka ez a svéd nyelv...
Az újságban is szoktak lenni ingyenesen elvihető gyerekek...Valszeg létszámon felülivé váltak, túl lettek vállalva.Ilyenkor kikerülnek a gratis rovatba, és ha kell valakinek, akkor elviszik őket... :-ooo
Mint a kiskutyákat.
Na, embertelen robot világ ez... :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:19:21

@diggerdriver: Haha, jó fej vagy te...legalább ne pont ma vágnád a fejemhez...

Köszi.
:-)))))))))))))))

Amúgy meg Gege az, kimondva is, csak egy kicsit idétlen lett a nikk.Mert a négy betű kevés volt asszem, vagy mi.Most meg már nem bántom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:20:41

@nyuszigonosz(D) ESTP: Danke! Bár én igazából csak a straBenbann-t tudom ezen a nyelven...
:-)))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:32:51

@Zsuzsi65: Az ilyen újságítókat kéne jól megverni a Valentin napi szívlapáttal... de alaposan, az agyatlan baromját.Az a kép igen is fehér-arany.Ha sz@r a fotós, meg a "fényképezőgép", arról hadd ne én tehessek már...Ehh.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:34:05

@blackhair-lady: Mondd csak ki: hülyébbnek látszom, mint amennyi vagyok...És ez igaz is.
:-)))))))))))))))))))))
Köszönöm.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 03:50:50

Na, ilyen demokrácia van a ruszkiknál...:

index.hu/kulfold/2015/02/27/lelottek_putyin_legnagyobb_kritikusat/

Ha valaki kritikus, marha hamar kap egy kis ólmot a fejébe, esteleg egy csinos betoncsizmát a lábára, aminek rögtön kipróbálhatja a vízállóságát is a folyó mélyén...Hehh.

adg 2015.02.28. 03:57:14

@geegee: hol a baj ezzel? Szabadsag van, szabadon elmondta a mondokajat, valaki meg szabadon velemenyezte.
Semmi gond nincs vele, vagy te azt gondolod, hogy az a demomracia, ha csak az egyik fejezheti ki a velemenyet szabadon?
Ugye nem?? Ugye?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 05:12:06

index.hu/belfold/2015/02/27/spontan_utlezarasok_lehetnek_a_hetvegen/

Na, hát erre kurva kíváncsi leszek.Hogy az autósok melléjük állnak vagy inkább lincselésbe kezdenek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 05:14:19

@adg [Au, Darwin]: Hát ja, végül is a skuló s egy demokratikus vélemény...A sorozatban kilőtt, vödörnyi pedig egy nyomatékosabb fajta, könnyen belátásra tér az ellenfél... :-|

Kvikveg 2015.02.28. 07:47:57

@diggerdriver: A legjobb otlet az ilyenbol amikor megengeded hogy apukak a gyerekkel markolost jatszhassanak az igazival. Nemetorszagban van ilyen ha jol tevedek. Nem tudom technikailag hogy van megoldva hogy ne legyen balesetveszelyes. :D

En mazlista vagyok, a munkakorokbol es cegbol-fizetesbol - Magyarorszagon - olyan jutott, amit el tudok vegezni, jol fizet, jo tarsasag es amit programozok/karbantartok/stb az erdekes. Es utazok mindenfele helyekre. Ami ennek az elonye az a hatranya is. Neha szeretnek fel evig egy helyen punnyadni, valami tanfolyamra vagy rendszeres akarmire jarni es biciklizni. (Ugyanakkor lehet hogy 3 het utan begolyoznek tole.) Nem Budapesten, mert az broaf. Bizonyos szinten en is "nomad" vagyok, csak nem a hatizsakos, hanem a kemenyborondos fajta. XD

Taxomükke (UK) 2015.02.28. 09:22:54

@geegee: Azt hittem, tudsz svedul... ;)
Gratis=ingyen, ingyenes. Grattis=gratulacio.

Taxomükke (UK) 2015.02.28. 09:26:31

@geegee: En tudok katonai rangokat is, akar mondatba foglalva, pl. "Jawohl, Herr Hauptbanhof!"
(Gy.k. Picasso kalandjai) (Picassos äventyrer)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 09:29:14

@Taxomükke: De nagyra vagy.Ez lett volna a szóvicc lényege...Legközelebb makd odaírom, mint Zoleee... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.02.28. 09:31:23

@Taxomükke: én csak a z obersturmbannführer vs obersturmbahnführer poént ismerem.A bahn ugye az autópálya...
:D

33621 2015.02.28. 09:43:33

@geegee: Isten éltessen még sokáig!

2015.02.28. 10:22:36

@montroyal ( CAN qc): Ezt bárki innen elmondhatja, aki versenyszférában dolgozik. :)

M. Péter 2015.02.28. 12:36:59

@Hari Seldon 2: "„Van. Kolumbia. Két dolog miatt: a természet és az emberek. Egész Kolumbia zöld, szemben Ecuadorral, Peruval vagy Bolíviával, ahol a magashegyi körülmények miatt az embernek nem mindig van jó hangulata.”

Ki a zöldet szereti ki a magas hegyeket. Én az utóbbit választanám, mert a klíma talán egészségesebb arrafelé."

Kolumbiában is van bőven magas hegy, az ország nyugati fele az Andokban fekszik, a legmagasabb pontja 5700m.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.28. 16:15:22

@diggerdriver: nem igy ertettem. Mindbe suletesen dolgozott, deutalta a munkajat, valtoztatni viszont gyavavolt.
meg a aszocializmusban is!

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.28. 16:18:38

@Zsuzsi65:

Mar elsore se ertettem a problémát, hiszen ez kek es barna., folosleges a szintelitettseg csuszkaval varialni.

monguzking 2015.02.28. 20:31:49

én abban a szerencsés helyzetben vagyok hogy személyesen is ismerem endrét--voltam vele thaiföldön,kambodzsában s tavaly februárban venezuelában ahhol rengeteg olyan élménnyel gazdagodtam aminek jo részét nem lettem volna képes elérni egyéni hátitáskásként mert egyszerüen kell egy olyan kiválo vezetö ki képes s tudom hogy sokaknak ez is fontos hogy biztonságban is olyan helyekre is elvezetni ahová egyszerü turista nem tud eljutni--nem volt probléma egyse utunk során-igaz ezért fizetni kell de szerintem böven megéri hisz mivel egyszemélyes vállalkozás igy sokkal olcsobb mint nagy kalandut szervezö cégek s föleg itt sokkal kisebb csoportok vannak-max8fö igy az egész sokkal barátibb s mgegyszer kalandosabb is mert nagy cégek azért 30-40 emberrel nem merészkednek le turista térképröl hisz lehetetlen is dzsungelben 8embernél többnek csonakot,ételt,szállást szerezni---én bátran ajánlom miradort akik szeretnk megismerni dél-közép amerikát s mivel már láttam igy ajánlom venezuelát is----s még egy nagyon nagy elöny hogy endre egyszemélyes igy nemcsak fix programokat szervez hanem ha rámsz honlapjára s egy adott országot szeretnl megismerni akkor kitudod választani hogy mit szeretnl látni s endre megszervezi nektek ugy ahogy ti szeretnétek....

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.03.01. 09:12:38

@geegee: nyilván a CIA volt, Birca is megmondta. Ha nem, akkor meg fogja, meglássátok :D

Taxomükke (UK) 2015.03.01. 20:22:57

@geegee: Azt nem értettem, hogy milyen gyerekeket hirdetnek a gratis rovatban... ez vicc volt, vagy csak nem értettem meg valamit?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása