oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 07. 06:49,  Szomszédi közösség! 213 komment

2015. február 07. 06:49 Határátkelő

Szomszédi közösség!

Néhány hete az egyik poszt alatt volt némi ötletelés azzal kapcsolatban, hogy milyen témákat lehetne még itt felvetni a blogon, amelyekről kevesebb szó volt. Akkor megemlítettem, hogy mi lenne, ha írnátok a „jószomszédi iszonyokról”, viszonyokról. Milyen kapcsolatokat sikerült kialakítani, esetleg beilleszkedni egy utca, ház stb. közösségébe. Könnyen ment-e vagy esetleg épp az ellenkezője? Születtek-e barátságok, amelyek segítettek az első időkben, vagy megmaradtak a dolgok a formalitásoknál. Mennyire mások a helyi szokások, mint amit korábban itthon tapasztaltatok? Remélem, inspirál titeket majd Susan posztja, hogy megosszátok saját élményeiteket.

szomszedok.jpg

(A kép illusztráció)

„Határátkelő írta, hogy írjuk le milyen viszonyunk van a szomszédainkkal, hát akkor had írjam le az enyémet.

Amikor Amerikába kijöttünk, a 70-es évek elején, akkor szokásban volt, és még a mai napig is a legtöbb helyen, (kivéve a sok lakosú bérházakat, ahol nem mindenki kíván mindenkit megismerni), hogy az odaköltözőt meglátogatták a szomszédai. Illett vinni valamit, többnyire egy tál süteményt és bemutatkozni, némi ismertetést adni, hogy hová jött, kik laknak az utcában, szóval barátkozás, kíváncsiság. Megittak egy kávét, ha elő tudták kotorni a cuccok közül a főzőt, volt hogy segítettek kicsit pakolni, megragadni a nehezebb bútorok egyik felét, ilyesmi.

Az új lakos már nem is érezte magát olyan egyedül, minden kérdésére választ kapott, elirányították a szokásokban, hogy hol mit lehet vásárolni, hol a posta, mikor kell kitenni a szemetest, mikor az üvegeket, merre van ez-az. Szóval segítettek a kezdeti nehézségekben.

20 évvel később, amikor ideköltöztünk, ahol most vagyunk, itt még tartotta magát ez a szokás, de annyira már nem.

Persze, beállított 2 amerikai család, hoztak sütit, (vajon miért pont költözés közben állítanak be, azt ők tudják), mivel még nem volt itt a konyhafelszerelésem, hazamentek kávéért is, aztán később még 2 család, néhány nap múlva az utcán állítottak meg mások, hogy Isten hozott („Welcome!”) a szomszédságban...

Más nem jött, igaz hogy több utcácska van, de kevés házzal, meg mint később kiderült a többi lakos külföldi volt, nem ismerték ezt a szokást vagy nem akarták átvenni, mexikói, lengyel, volt egy magyar (az bezzeg nem jött, holott tudta, hogy magyarok vagyunk), meg másféle országbeliek.

Ismeretség egy betörés apropóján

Az évek folyamán, úgy ahogy megismertük a szomszédokat, volt akivel össze is jártunk, de nem mindenkivel, a legtöbbel csak köszönő viszonyban vagy csak néhány szóra álltunk meg.

A szomszédi, igazi közösség akkor jött el, amikor kicsit odébb a házat egy kínai-csehszlovák házaspár vette meg, és a beköltözés utáni héten betörtek hozzájuk, elvitték a számítógépeket meg némi talált készpénzt. Megjegyzem, nagyon jó környéken lakunk, nem igazán van ilyesmi errefelé.

A következő héten becsöngetett a házaspár, elmondta, hogy mi történt náluk, és hogy szeretnének erről beszélgetni a környéken lakókkal, megoldást találni, hogy ilyen ne forduljon elő többet, meghívtak magukhoz, közölték az összejövetel idejét, utána továbbmentek egy házzal, oda is becsöngettek. Mindenhova!

A kijelölt napon átmentünk, volt vagy 25 ember, (vittem sütit, mások is ezt-azt), a legtöbbjét ismertük persze, afféle parti hangulat alakult ki. A háziak kis rágcsálnivalókat tettek ki és még felbontottak néhány üveg pezsgőt, utána a házigazda kis beszédet mondott, megköszönte a látogatást mindenkinek, (azoknak is, akik már voltak nála, mi is).

Azoknak, akik most jöttek először, elmesélte hogy mi történt és tanácsot kért, hogy mi a teendő! És hogy hogyan tudna összefogni a szomszédság, figyelni egymásra, az idegen kocsikra ezekben az utcácskákban szinte csak a szomszédok kocsijai járnak, holott közel a nagy út, idegen autót azonnal észre lehet venni!

Figyelünk egymásra

A tanácsok jöttek: szinte mindenkinek van riasztókészüléke, ha valaki nyitni akarja az ajtót, már jön is a rendőr. Ők ilyet nem akartak, de tanácsot mindenki tudott adni. Megbeszéltük, hogy tényleg figyelni fogjuk az idegen autókat, ha pedig valaki idegen matatna az ajtóknál, rögtön hívjuk a rendőrséget. Mivel a házaspár sok dolgot rendel az interneten napi szinten van csomagjuk, és ha nincsenek napokig otthon, akkor hogy ne maradjon ott éjszakára a küszöbön, a szemben lévő szomszéd beviszi magához.

A tanácskozós összparti olyan jól sikerült, tele nevetéssel, feldobott hangulatban, hogy valaki azt mondta, hogy ezt ismételni kellene mindig másnál. Utána én hívtam meg őket, bort kínáltam meg harapnivalót hozzá, hihetetlenül jó hangulat volt, aztán jött a következő összeröffenés másik családnál, közben meg megbeszéltük, hogy mi történt az utcában, kinek a macskája veszett el, ki látta, hogy kell-e valami segítség a közel 90 éves szomszéd néninek, akit járókerettel szintén átkísértek az első partira, és olyan boldog volt, hogy meghívták őt is.

Szóval körbejártunk, és azóta külön is barátkozunk, összejárunk egymással. Tehát azt lehet mondani, hogy több utcában ismerünk mindenkit baráti szinten.

Hogy kik a szomszédok?

Mellettünk egy özvegy titkárnő, amerikai, következő egy házassági tanácsadó (irodája is ott van) amerikai, utána a járókeretes néni, özvegy, magában él, amerikai, utána egy fekete család, amerikai, ruhatisztító üzletük van, utána egy ukrajnai család, férj és feleség idősebbek, aztán egy fehér férfi a fekete feleségével, 20 éves fiúkkal, New York-iak (valami magasabb marketing pozícióban, ez itt a második házuk, zöldövezeti, utána lengyelek, aztán egy szintén fehér férfi, fekete feleség és egy gyönyörű lányuk, aztán 3 idősebb nő, amerikaiak, tovább nem is folytatom....

Mindenki kedves egymással, nincs lenézés, nem érdekel senkit, hogy milye van a másiknak, nagyon békében lehet velük élni.

Van itt egy posztoló, aki hazament a kislányával, nem emlékszem a nevére, azt írta, hogy itt nem barátkozik senki egymással (szintén New Jerseyben lakott, csak úgy rémlik lent a tengernél). Hát, ez nem egészen így van.

De ha ő kicsit közönyösebb szomszédságban lakott, akkor adva van a recept. Kis meghívót írni, hogy újak vagytok a szomszédságban, szeretnétek megismerni a körülöttetek lakókat, meghívjátok őket egy kis frissítőre (cola, üdítő, kávé meg esetleg bort is kínálhat, de csak egy-két pohárral), kis rágcsálnivaló hozzá, leírni az időpontot, hétvége a legjobb vagy a péntek este, legalább egy héttel előtte, kiírni, hogy pl. délután kettőtől pl. 5-ig, hogy nehogy valaki hajnalig ott ragadjon. És személyesen átadni a meghívót, hogy az illető lássa, hogy kikről van szó!

Ennyi! Aztán kiderül, hogy kivel érdemes barátkozni, ki az aki gyakrabban akar összejönni, bemutatni a gyerekeket egymásnak, ilyesmi. Bármilyen országban működik, még Magyarországon is össze lehetne hozni a szomszédokat, főleg panelben, ahol mint hírlik, már nem is nagyon köszönnek egymásnak..."

A moderálási alapelveket itt olvashatod el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: szomszédság Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr747148107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2015.02.07. 07:17:29

2013 Karacsony elott nem sokkal koltoztunk a mostani helyunkre. Szenteste ket szomszedbol is atjottek valami sutivel. Az egyik tudta, hogy ujak vagyunk, bemutatkoztunk, aztan 10 perc mulva elmentek. A masok nem vette eszre, hogy elodeink elkoltoztek, oket jott megkoszonteni. De ha mar atjott, akkor veluk is beszelgettunk par percet. Ennyi. A tobbi szomszeddal nulla kapcsolat volt eddig kb.
Persze koszon mindenki mindenkinek ezerrel, akarmerre mesz, mindenhol hallod, hogy "hájgán májt?" Vagy "gedáj májt".

Az elmult evben osszeismerkedtunk a szomszed kisoreggel, meg arra is megkert, hogy figyeljuk a hazat, amig elmegy egy honapra.
Meg osszetalalkoztunk egy par hazzal arrebb lako hazasparral, akik elmeseltek, hogy amikor idekoltoztunk, lattak, hogy nincs autonk. Es hogy mennyire sajnaltak minket, hogy kezben cipeltuk a szatyrokat a boltbol. (500 m) el is hataroztak, hogy kolcsonadjak az egyik kocsijukat nekunk, amig nem veszunk egyet, mert igy nem lehet elni. De kozben pont vettunk egyet.

Furcsak az emberek...

Koszi az irast, tetszett.

DieNanny CH 2015.02.07. 07:27:57

Köszi, én a filmek alapján így képzeltem el az amerikai szomszédi kapcsolatot... Tudom, egyre ritkább.
Nálam annyi, hogy 4 lakás van, mikor ideköltöztem csak 2-ben laktunk, az őslakost megkérdeztem, hogy van a mosási rend, ja, meg nem volt postaládám, ezért megengedte, hogy a nevemet ráragasszam az ő ládájukra. Lépcsőházon belül lehet kivenni a leveleket, nincs zárva a postaláda, tehát mindig meg tudtam nézni, jött-e nekem levél... Szóval, külföldiként megbíztak bennem annyira, hogy matathattam a postaládájukban.
1 hete költözött ide az elsőre egy középkorú pasi, majd valószínűleg annyi lesz a kapcsolat, hogy köszönünk egymásnak. Az "őslakosnál" 2 hete született baba, mikor összefutottunk a házban, gratuláltam neki, de ennyi.
Persze, minden háznál más.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 07:38:15

most egyébként az jutott eszembe, hogy otthon miből is áll a szomszédi viszony.
ott is van mindenféle.
hogy annyi az egész, hogy a szembeszomszéd veri a radiátort, mert a felülszomszéd kutyája már megint vonyít hajnali ötkor.
vagy hogy feljelentjük egymást, mert a szomszéd pitbullt tart és edz, ő meg hogy a macskánk a lábtörlőjére szart.
most hirtelen ezek jutnak eszembe :-)
ja persze gyerekként bandáztunk az utcákon mindennap.
ahol itt laktam Chiang Maiban évekig, jó sok külföldi volt a kis utcánkban, 3 kolléga is (mert ilyenkor az ismeretségi körben terjed el, ha valakinek a szomszédja ki akarja adni a házát, persze). mivel én egyébként is mindig majdnemhogycsak kollégákkal szocializálódok, ez nagyon jó volt így. meglocsolták a virágaimat meg kifizették a számláimat, amikor nyaraltam, pl, ha már a praktikus része is. :-) egyébként meg senki nem volt hangos vagy elmebeteg. mivel sok ember kis helyen, ez fontos volt.
mennyire tipikus az otthon, amit tavaly hallottam egy ismerőstől, hogy ellopták a kertjükből a száradó ruhákat, amíg elmentek a boltba?? hát én az ilyeneken kiborulok. itt ha leparkolsz a teszkónál, akkor nyugodtan rajtahagyhatod a motoron a kabátodat vagy a táskádat, ha hülye vagy mint néha én, akkor még a kulcsot is ottfelejtheted, és meglesz minden.
meg hogy a GPS-t, gyerekülést nem szabad bennehagyni az autóban, mert ezért feltörik, wtf, nem Józsefváros, hanem normális környék....
naszóval én ezért leszarnám a szomszédokat, hogy hoznak-e sütit vagy nem, meg lehet-e velük cseverészni, visszaköszönnek-e (nyilván ha krízis van, csőtörés, mentőt kell hívni, mittomén, akkor akárhol lehet számítani emberekre), csak csend legyen, nyugi, és biztonság.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 07:46:06

japersze az indonéz kisvárosban azt meséltem ugye pár hónapja, hogy mindenki bemászkál mindenkihez csak úgy, és én ettől lábrázást kaptam, el is küldtem a szomszéd boszorkányt az anyjába, amikor verte a fürdőszobaajtót, hogy hol vagyunk (tényleg ilyen boszorkány stílusban nyomult, a gyerekek mind menekültek előle), én meg éppen szartam volna koncentrált magányomban bakker. namondom bezárom én azt a kurva bejárati ajtót, nemérdekel, ide nem mászkál be akárki, mert letöröm a kezét, jaj hogy azt nem lehet, mert akkor mindenki azt fogja hinni, hogy állandóan szexelünk, csak akkor lehet becsukni az ajtót. ha úgy alakul. hogy visszamegyünk oda a gyerekkel, nemérdekel, ha én leszek a boszorkány, de kulcs lesz a kapun, nem fog bemászkálni mindenki, amikor úgy gondolja, hogy éppen körülnézne vagy cseverészni akar. - mondjuk egyébként mint minden rendes ázsiai, mindneki leveszi a cipőt. ez mindenképpen piros pont, hamár.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.07. 08:19:22

Pont igy képzeltem.

A kep meg ferde.

DieNanny CH 2015.02.07. 08:27:10

@Dragonlady (now in Thailand):

10 éve a gimnazista unokatesóm benne hagyta az iskolatáskáját az autójukban. Emiatt feltörték... :-(
De ezt is környéke válogatja. Ez speciel a Camponánál történt.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 08:30:12

Sosem ismerkedem szomszéddal, semmilyen országban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.02.07. 08:33:23

@Dragonlady (now in Thailand): ezen a kommenten elkezdtem visítva röhögni, de meg vagyok fázva ezért rögtön köhögőgörcs lett belőle, ráadásul minap kijött a lumbágóm és minden mélyebb lélegzetvétel éles tőrdöféseket küld a derekamba, szóval fuldokolva-rötyögve-jajgatva nyomom :D
nálunk 7 lakás van a házban, ebből 2 szomszédról tudom, hogy néz ki, a többit azt hiszem még soha nem láttam. (Két éve lakom itt.) Mellettem egy csapat kínai lakik, Huawei-nél dolgozó expatok, és azon kívül, hogy egyikükkel egy időben szoktam indulni reggel és ajtózárás közben köszönünk, nincs köztünk interakció. (Ez egyébként önmagában nagy dolog, mert nem ritka a svédek között, hogy ha hallják a szomszédot a lépcsőházban motozni, inkább elbújnak az ajtó mögött és megvárják, míg elmegy, nehogy összefussanak.) A másik szomszéd az alattam lakó iráni házaspár, tinédzser lányukkal. Mindig roppant szívélyesen köszönünk egymásnak, sőt a férfi a kapuban is előreenged. A nő ráadásul az előttem lévő turnusban szokott mosni a közös mosókonyhában, szóval velük kimondottan intenzív szomszédi viszonyt ápolok.
Egyébként a házban síri csend uralkodik, nincs zajongás, randalírozás, fölösleges jöszmékelés. Az egyetlen negatívum, hogy az erkélyem alatt lakó fiatal pár* erős dohányos és nyáron bejön a nyitott ablakon a füst. De ez ellen nem lehet mit tenni, joguk van kint bagózni, úgyhogy toleranciát gyakorlok és elnézem nekik.
*nem láttam őket, de néha hallom őket a teraszon beszélgetni, ha én is kint ücsörgök.
(Ma rumitom voltam a mobil nézetben. Vajon mi alapján vált nicket a bloghu?)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 08:36:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nekem a könyvtárból vitték el az asztal alól az iskolatáskám. ja, meg az uszodában a strandpapucslopás. bezzeg a kismacskákat senki nem lopta el, sőt, mikor látta vki, hogy van 10+ (két alom is volt egyszerre...), akkor beraktak mégegyet pluszba :-) látom egyszercsak, hogy ott van egy vöröscirmos, mondom mivaaaan, ilyen eddig nem volt??

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 08:42:47

@Réka ‎: nahh, nehogy lerokkanj.... lumbágó, ehh. annak jóttesz a hideg? jobbulást!
mi némelyik szülő elől bújtunk így a kollégámmal, amint meghallottuk, buktunk le mindketten az asztal alá :-))))

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 09:02:18

@Dragonlady (now in Thailand):

Orosz vicc.

Az orosz meghívja kollégáját megmutatni neki új lakótelepi lakását. Későig beszélgetnek. Egyszer csak a kolléga észrevesz az egyik falon egy hatalmas réztányért, megkérdezi:
- Ez meg mi?
- Beszélő óra.
- Az mi?
Erre a házigazda ráüt egy hatalmasat a réztányérra, mire a szomszédból üvöltés hallatszik:
- A kurva anyádat, fél 11 van!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 09:02:24

@Réka ‎:

Skandináviában ha valaki részegen akar randalírozni, akkor előbb szól a szomszédoknak, hogy ez lesz, vagy egyszerűen elutazik külföldre.

eszsegek.nolblog.hu/archives/2010/07/26/szorszg_hrei/

NIKI LAURA 2015.02.07. 09:32:00

Kapasbol megmondom a megoldast: a posztban emlitett Kinai- Csehszlovak hazaspar csinalta az onbetorest

.Egyreszt a biztositotol kasziroztak,masreszt ebbol az apropobol hivtak ossze a lakokat,ahol mar nyugodt terepszemlet tartottak,mit lehet ellopni a jovoben a szomszedoktol.

A magyar gondolkozasnak nincs parja:)

2015.02.07. 09:46:23

@maxval bircaman szerkesztő: En meg ennel is tovabb mentem, abszolut onkentes alapon, reztanyer nelkul biztositom idonkent a beszelo ora szolgaltatast kedves szomszedaimnak! Peldaul mikor nemreg egy tizgyerekes helyi csalad toltotte a hetvegejet az alattunk levo apartmanban, az osszes lako ertesult tolem arrol hogy HAJNALI NEGY ORA VAN, miutan a gyerekeik uvoltve rohangaltak ki-be a lakasbol es csapkodtak az ajtot, en lerohantam es torkom szakadtabol uvoltottem hogy HAJNALI NEGY ORA VAN fejezzetek mar be az ajtocsapkodast! :) Hasonlo eset eleg sokszor elofordult velem az elmult masfel evben, legalabb nem panaszkodhatnak hogy nem tudjak mennyi ido van. Nemelyik volt arab es szudani szomszedom remtorteneteket tudna meselni arrol hogy milyen idegbeteg nyugatiak kozeleben lakni.

A poszt egyebkent jo, nagyon tetszik nekem, kicsit Londonra emlekeztet, mikor kertes hazban laktunk 'jobb' kornyekeken altalaban ismertuk, joban voltunk a szomszedokkal, legalabbis a kozvetlenul mellettunk lakokkal. Lakasban ez mar kevesbe mukodik. Bar Nemetorszagban mukodott, ott az ido nagy reszeben egy tarsashazban laktunk ahol kimondottan jo lakokozosseg volt, ismertuk a legtobb embert, at is jartunk ket csaladdal egymashoz.

@Dragonlady (now in Thailand): en Indiaban nem is azt utalom mikor verik az ajtot hanem mikor eloszor megprobalnak minden figyelmeztetes nelkul bejonni, rangatjak a kilincset, majd ha meghiusult a kiserlet utana verik az ajtot es uvoltoznek hogy nyisd ki azonnal, komolyan mintha legalabbis a rendorseg lenne hazkutatasi paranccsal, elet-halal kerdese :). Mikor vegre kinyitod, szemrehanyoan kozlik hogy 'be akartam jonni de zarva volt az ajto es nem nyitottad ki, rengeteget vartam!' :)))

adg 2015.02.07. 10:17:36

Hozzank is bejarnak. Postas, ismeros, karacsonykor a szomszed... Egyszer csak nyilik az ajto, es ott all a vendeg. :)

**mimi** 2015.02.07. 10:29:52

valahogy így képzeltem én is....

Sanz 2015.02.07. 10:33:45

Ha társasházban laksz, az angolok is ismerkedősek (főleg az idősebbek). Mi kaptunk az egyik nénitől egy "üdv az új otthonotokban" kártyát, meg hozott sütit. Beszélgettünk vele kicsit, aztán annyi.
De amúgy tényleg hihetetlen, hogy az angoloknál megvan a szomszédok közti bizalom, értem ez alatt azt, hogy a szomszéd átveszi a postádat.

Muscari 2015.02.07. 10:49:06

Én is ilyen szomszédokat akarok!

@Dragonlady (now in Thailand): ezek a szokásaidat sürgősen változtasd meg addig, míg Magyarországon leszel, ne nagyon bízz meg senkiben a családon kívül (hogy bennük lehet e azt te tudod :-))

Nekem úgy tűnik, hogy az, ahol eddig laktál az maga a paradicsom, gondolom nagyon fog hiányozni :-(

2015.02.07. 10:49:24

Szudánban 2 év alatt nem voltunk a környező lakóknál, ők sem egymásnál, viszont ha áramszünet van, mindenki kivonul az utcára ordítozni, akkor szoktak bemutatkozni egymásnak, örömködnek hogy milyen jó hogy találkoztunk, meg majd átmegyünk, meg ti is, meg mindenki, aztán visszajön az áram és bevonulnak a saját házukba.

**mimi** 2015.02.07. 11:00:46

@Turchi:
:DDDDDD

vizuális vagyok...látom magam előtt ...

Muscari 2015.02.07. 11:01:12

@Dragonlady (now in Thailand): nekem is lopták már el a strandon a papucsomat, vennem kellett egyet ott helyben, hogy ne mezítláb kelljen hazamennem.

A férjem márkás napszemüvegét viszont Krétán tüntették el a hotelszobából, az nyilván a szobalány volt.

Sajnos alapszabály, hogy az autóban nem hagyunk semmit látható helyen, mert el akarják majd vinni.

A kiscicákat ne is mondd, anyukám csak úgy simán talált hármat tavaly a melléképületben, bár ott szerintem az anyamacska volt a tettes :-)

Muscari 2015.02.07. 11:03:09

@NIKI LAURA: Niki, ez még viccnek is rossz.

puhacica 2015.02.07. 11:05:23

ez olyan lehet, mint a Szuletett felesegek fele szomszedsag. :)

@Dragonlady (now in Thailand): otthon az Alfoldon egy nyitott, fuggofolyosos tarsashazban lak(t)unk. a folyoso a parkra nez, barki lathatja, mi van kint. volt, hogy anyu kirakta a ruhakat szaradni, valaki meg feljott es ellopta oket.

mi nem vagyunk nagy szomszedolosak, koszonunk, azt annyi. egy kivetel volt eddig, az elozo helyen a macska atszokott a szomszedba es a mamik el voltak tole ajulva, es veluk egy jo viszony alakult ki, beszelgetesekkel, macskavigyazassal.

rezsöatya 2015.02.07. 11:09:52

@Turchi: es akkor panaszkodsz? Ezentul tessek orulni az aramszunetnek...!

:DDD

tanato 2015.02.07. 11:10:50

Egy kis off,nemrégen volt szó éppen Susan tollából a lányával kapcsolatban az önkéntes külföldi munkáról.

2015.02.07. 11:11:18

@rezsöatya: Örülök ha 30 fok alatt van, de az meg ritka

puhacica 2015.02.07. 11:12:22

@Muscari: sot, az egy dolog, hogy nem szabad lathato helyen hagyni a cuccokat, de nekunk anno azt is mondtak, hogy ha leszedjuk ezt a tapadokorongos telefon/gps tartot, akkor toroljuk le a szelvedot, mert a tappancsnyomokbol kikovetkeztetik, hogy van a kocsiban valami kutyu es felnyomjak. mi nem paraztunk ezen annyira, de van benne valami.

tanato 2015.02.07. 11:13:54

@puhacica: Nekünk is jó szomszédaink vannak,már régóta.mindenben segítünk egymásnak.Nyilván előfordul néhányszor hogy késő esete rámverik az ajtót,ha valaki rosszul van,aKár a néhai sorozatban Magenheim dr-ra,de ez belefér.

Csodabogár 2015.02.07. 11:17:18

@maxval bircaman szerkesztő: Nagyon egyet értek. Nagyra értékelem ha tisztelik a magánszférámat. Itt most Pesten, e-mailban érintkezünk egymás közt. Négyen lakunk a házban. Jóban vagyunk pesze ha találkozunk megkérdezzük, hogy hogy vagy és kész. Nekem ennyi bőven elég.
Svédországban még csak nem is köszön senki senkinek a házban, ott az a szokás. Németországban és Svájcban köszönés és kész. Miért pont a szomszéddal kelljen nekem barátkozni?

Muscari 2015.02.07. 11:21:45

@puhacica: erre én nem is gondoltam, a tartót mi otthagytuk a helyén. Igaz, a telefont használtuk navigációra az meg mindig jött velünk, ha kiszálltunk a kocsiból. Az is igaz, aki feltöri emiatt az autót az nem tudhatja, hogy ott van e a cucc a kocsiban vagy nincs.

Jol van már az a kor, amikor az autórádiókat lopták (nem mintha visszasírnám)
Cica, any news?

hippiegirl 2015.02.07. 11:27:11

Épp most kívánok ismerkedni a szomszédokkal egy jóleső anyázás keretein belül. Elromlott a kapunyitó gomb a házban,de nem képesek használni a kulcsukat ajtónyitásra,inkább megpróbálják erőből kilökni,betörni,lezúzni,felrobbantani...naponta tízszer....mela

adg 2015.02.07. 11:37:51

@Muscari: a macskakrol eszembe jutott ugyes nagybatyam akcioja.
Egyszer szuletett egy rakas kiskutyajuk, es nem akartak megtartani oket, elaltatni sem, de sajnos eladni, vagy elosztogatni meg nem sikerult.
Igyhat, amikor eleg nagyok lettek, akkor egy szep ejjel felkerekedtek a kutyusokkal, es modosabb, lehetoleg gyerekes hazakhoz beraktak egyet-egyet, csak ugy a keritesen at.
Nehany nap mulva korbejartak megint, megnezni mi lett az eredmeny, es azt tapasztaltak, hogy a kiskutyak tobbsege megtalalta uj gazdijat. :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.07. 11:45:58

Jó írás. Érdekes.

Ha jól emlékszem, az első helyen még a köszönést sem fogadták a szomszédok.
Most már a beköltözésnél összakaszkodtunk, nem fogunk örök barátságot kötni.
Megér egy misét, majd megírom.

:)

adg 2015.02.07. 11:49:00

Kis off, sajnos el kell meselnem a het viccét.

Epp egy iskolat tervezunk, es kollegam mondja a fonoknek, ki masnak ugye, hogy nagyon jol kell megtervezni, hatha a te gyereked is ide fog jarni.
Fonoknek meg nincs gyereke, de szerintem dolgoznak mar rajta, mindenesetre kisse elkomorodott arcal csak annyit mondott, remelem nem.
"Miert, mi a baj? El akartok koltozni, vagy valami regebbi iskolat jobbnak tartasz?" Kerdi a srac.
Fonok: "Jobb lenne egy masik suli, mert ez fogyatekos gyereknek lesz"

Fel napot rohogtunk rajta ;)

adg 2015.02.07. 11:51:08

Marmint gyerekEKnek...

puhacica 2015.02.07. 12:08:09

@adg [Au, Darwin]: mi egyszer elloptunk egy macskat. kint kovalygott az utcan es hiaba siccegtunk neki, nem ment haza. igy elhoztuk. utolag belegondolva nem vagyok ra buszke, lehet, hogy egy kisgyerek sirt utana. bar az is igaz, hogy videken sok helyen a macska fogyo eszkoz.

@Muscari: lopnak ma mar mindent, kiszamithatatlan, hogy epp mi tetszik meg valakinek. :(

@tanato: :) azt gondolom, hogy manapsag azert is nehez jo szomszedsagot kialakitani, mert az emberek mobilak, jonnek-mennek, mire megismerkednenek, addigra elkoltoznek... azert videken meg mas. nagyobb aranyban alakulhatnak ki jo kapcsolatok.

2015.02.07. 12:09:18

@tanato: Szomszedban lako orvossal joban lenni mindig jo omen :))). Tavaly a lakoparkban nekunk is az egyik kedvenc szomszedunk egy orvoshazaspar volt, idonkent kisebb sebeszi beavatkozassal es sok-sok tanaccsal segitettek bennunket ingyen. Bar vettunk nekik egy csomag kekszet (azota is egek, direkt mondtam a ferjemnek hogy ne a legolcsobbat vegye a sarki boltbol de nem hallgatott ram...).

2015.02.07. 12:12:57

@puhacica: Szerencsetek volt hogy csak a macska koborolt el. En egyszer olyan hazban laktam Londonban ahol a foberlo ket tyukot tartott a kertben, ezek idonkent atszoktek a keritesen, ilyenkor mindenhova becsongettunk es udvariasan megkerdeztuk hogy 'elnezest, nem latta veletlenul a tyukunkat, ilyen barnas-voros szinu volt' stb., hat el tudom kepzelni mit gondoltak rolunk...

DieNanny CH 2015.02.07. 12:14:50

@puhacica:

A tanyánkról egyszer a fák közül ellopták a szedőszéket.
Egy kb másfél-szer másfél-szer másfél méter élű háromszög alapú kúpot kell elképzelni, ami kb 2 méter magas. Mivel alumínium, nagyon drága, régen csak ezért Kecskemétre kellett érte menni.
Szóval, bent volt a fák között, végül is eldugva, de valaki(k) mégis bemásztak érte a kerítésen...

tanato 2015.02.07. 12:15:17

@puhacica: Igen nagy a fluktuáció,minél nagyobb a település annál nagyobb.

tanato 2015.02.07. 12:16:17

@Mirjam2: Ez is igaz,meg rendőrökkel is jó egy házban élni,nálunk kettő is lakik.

2015.02.07. 12:19:39

@puhacica: Szimpatikus ez a kezdemenyezes. Kicsit mas jellegu de az jutott rola eszembe hogy UK-ben regen hagyomanya volt a street party-nak - egy utca lakoi kozos kajalast szerveztek hogy jobban megismerjek egymast, vagy hogy megunnepeljenek egy fontos esemenyt stb. Volt par eve egy kampany ennek a feleleveniteseert, lehetett tamogatast kerni, ma mar ez talan megszunt. Mindenesetre most is lehet street party-kat szervezni, kulon engedely kell hozza a helyi onkormanyzattol hogy lezarjak az utat az autoforgalom elott. Tobb info: www.streetparty.org.uk/

adg 2015.02.07. 12:21:22

@puhacica: en a szomszed kiscicajat tuntettem el veletlenul. Egyszer csak ott volt az ajtonkban. Gondoltam, hogy a szomszede, at is raktam a keritesen, de hamarabb visszaert, mint en.
Ezt eljatszottuk parszor egymas utan, majd arra jutottam, hogy biztos nem az oveke, mert akkor nem akarna ennyire menekulni. Szomszed meg nem volt otthon, hogy megkerdezzem. Mi nem kifejezetten vagyunk macskasok meg kutyasok, igy nagybatyam modszeret alkalmaztam en is, reggel munkaba menet a varos legjobb csaladi hazas kornyeken kiraktam, hatha befogadja valaki.
Par het mulva meselte a szomszed, hogy mar a masodik cicat szereztek be a kisunokanak, mert az elsot szetszedte a kutya, de most a masodik is eltunt. Biztos elutotte az auto, vagy ilyesmi.
Megallapitottam, hogy a cicak elete nem csak jatek es vidamsag, es ebben maradtunk. :-)

De szerintem az elso cica sorsabol kiindulva, nem biztos, hogy rosszat tettem a deportalassal. :)

2015.02.07. 12:21:59

@tanato: Ti is jol valasztottatok hazat :)

puhacica 2015.02.07. 12:24:10

@Mirjam2: :D vicces lehetett. :D nalunk mi voltunk a benak, mert a folyoson setaltattuk cica urat es a szomszedban nyitva volt az ajto, o meg bement, mint aki haza erkezett. nem gyoztunk elnezest kerni, ugye be kellett menni utana mert bebujt a legbelso szobaba valami szekreny moge. de szerette ot a Kati neni, nem problemazott miatta. :)

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: egyszer volt a radioban tema a lopas es valaki betelefonalt, hogy kiraktak a lepcsohazba az ajto melle a szaros pelenkat egy dobozba, aztan mire vittek volna le a kukaba, valaki elvitte. :D innen meg a citromfat loptak el tavaly. nem a mienk volt, de olyan rosszul esett! isteni illata volt, mikor viragzott, csomo gyumolcs volt rajta. ez lett a veszte. :(

2015.02.07. 12:25:09

@Mirjam2: Videok es tobb info regi es kozelmultban rendezett street party-krol: www.streetparty.org.uk/history.aspx

puhacica 2015.02.07. 12:27:51

@Mirjam2: na majd tavasszal megszervezzuk az utcankban. :D

@adg [Au, Darwin]: igen, szerintem hatarozottan jot tettel vele. :)

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.07. 12:29:19

baromi jól beilleszkedünk csak ugyan úgy mint otthon. Itt sem tudom a szomszédok nevét. Bár néha elbeszélgetünk.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 12:29:19

@Csodabogár:

Mo-on ma már a falvakban sem szokás egyéb a köszönésen kívül.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 12:29:19

@Muscari:

Amikor gyerek voltam, Zuglóban a 70-es években, az volt a szokás, hogy a szülők megkövetelték a gyerekektől, hogy köszönjenek a szomszédoknak, de csak az azonos házban lakóknak, a szomszéd házbelieknek már nem. S a szomszédokhoz jött vendégeknek se.

Viszont közelebbi kapcsolat csak az egymással haverkodó szomszédok között volt, A lakók egymás nevét se tudták, csak azt, ami ki volt írva a postaládára.

A mi házunkban 16 lakás volt egyébként, s összesen 4 ház volt. Azaz ez egy kicsi társasház volt.

A 16 lakásból 6-ban volt velem hasonló korú gyerek. Közülük 2-vel haverkodtam, náluk jártam is a lakásban. A többi lakásban SOHA nem jártam, pedig ott éltem 16 éven keresztül (ebből 7 évig folyamatosan, a többi évben meg csak nyáron 2 hónapot).

De pl. a Miskolcon lakó nagymamám már egy 10-emeletes házban lakott, kb. 60-70 lakással. Az már az a méret volt, hogy nem kellett köszönni senkinek.

A másik nagymamám meg a XVI. kerületben élt, kertes házban. Ott a két oldalsó szomszédnak volt kötelező köszönni, másnak nem.

Bredpitt Monika 2015.02.07. 12:29:29

Van itt egy posztoló, aki hazament a kislányával, nem emlékszem a nevére, azt írta, hogy itt nem barátkozik senki egymással (szintén New Jerseyben lakott, csak úgy rémlik lent a tengernél). Hát, ez nem egészen így van.

Szia Zsuzsa. Én vagyok az a posztoló.
Kicsit elferdíted a szavaim, légyszives ezt ne tedd. Köszi.
Egyébként meg én nem meghívókat küldtem, hanem elvittem a gyerekeket játszótérre, áthívtuk őket a házunkba, elvittem az egyiket úszni a barátunk házaba, a lányom meg a küszöbön meg lett állítva, hogy náluk nem lehet játszani,mert túl sokan vannak. Aztán meg amikor az iskolabuszt vártuk, akkor nem köszöntek nekünk és hátat fordítottak a lányomnak,m intha nem is ismernének minket. Te szerencsés vagy, hogy neked nem ilyen szomszedaid vannak. Nekünk sajnos nem így működött. Nem lehet általánosítani, főleg ebben a nagy országban. Egyébként meg nincs tenger New Jersey mellett, Atlanti óceán van. Legközelebb akkor hivatkozz rám, ha azt adod vissza amit írtam. Köszönöm.

SzZoole 2015.02.07. 12:31:30

Off

A kisfiam(mar tul not 2 centivel,182 cm)Aprilisban lesz 16 eves,de ma megkapta az NI szamat.

2015.02.07. 12:33:59

@Turchi: Ha mar itt vagy, kerdeznek valamit, de nagyon-nagyon remelem (nem neked szol hanem masoknak akik esetleg olvassak) hogy nem fog elmenni a kommenteles rasszista iranyba ugy mint 'sotet borszinu szomszedok hangoskodnak'. Tenyleg nem ezt akarom kihozni belole, csak abszolut diplomatikusan, objektiven kerdezem hogy Szudanban normalis az hogy egesz ejjel fent vannak gyerekekkel egyutt, ki-be jarkalnak, csapkodjak az autoajtot, uvoltoznek az utcan es siro gyerekeket visznek hazrol hazra az ejszaka kozepen? Ezt azert kerdezem mert a tavaly velunk szemben levo hazakban lako szudani csaladok ezt csinaltak tobb honapon keresztul, es ha megkertem oket hogy lecci maradjanak csendben mert pl. ejjel egy ora van es aludni szeretnenk, kimondottan megsertodtek es / vagy hulyenek neztek (pedig az elejen nagyon udvariasan kertem, az csak kesobb volt mikor uvoltozve kijottem pizsamaban hogy 'nagyon hangosak vagytok, fejezzetek mar be es a gyereknek ejjel agyban a helye!!!').

Bredpitt Monika 2015.02.07. 12:35:24

Ja, még az jutott eszembe, hogy amikor beköltöztünk a házba csináltunk egy kis bulit a közvetlen szomszédomnak. A házat a sógoromtól béreltük, ők átjöttek és pont az a szomszed nem jött aki miatt a bulit szerveztük, még csak nem is szólt, hogy nem jön.
Ez is Amerika. Nagyon barátságosak én meg imádok beszélgetni mndenkivel, mindenhol ismertem a szomszédokat, jobban, mint a férjem sokszor, de mégis nehéz volt az a fajta barátság kötés, ami itthon sokkal könnyebben megy. Igaz, én utálok sütit sütni, talán ezt kellet volna (vagy füvet vinni, ki tudja).

2015.02.07. 12:37:17

@Mirjam2: Azt hozzatennem hogy nappal nagyon baratsagos es segitokesz emberek voltak, baratkozosak is, athivtak magukhoz teara rogton az elejen es semmi bajunk nem volt egymassal, csak az ejjeli zaj keszitett ki.

2015.02.07. 12:41:07

@puhacica: Szuper, tegyetek majd fel kepeket! Lelekben veletek leszek :)

pasztasuta 2015.02.07. 12:42:10

@Dragonlady (now in Thailand): na ezzel én is úgy jártam mint @Réka ‎: csak -köhögörcs és -lumbágó. :D

Az én társaspalazzomban lehet kb 8-10 lakás, kicsit nehéz megsaccolni, mert a főlépcsőn kívül vannak egyéb labirintusszerű melléklépcsők. Velem szemben a lakásom tulajai laknak, teljesen jó arcok, úgy is mint tulajdonos és úgy is mint szomszéd. Amikor megérkeztem egyértelmű volt, hogy hozok nekik valami kis hazait, úgyhogy kaptak pálinkát meg szamos csokit, hát odáig voltak, azóta kaptam tőlük szülinapi meg karácsonyi ajándékot. Bármi elromlik a lakásban legkésőbb másnapra megszereltetik vagy vesznek egy újat; amikor a mosógép romlott el, akkor épp indulófélben voltak valahová, úgyhogy csak odaadták a saját lakásuk kulcsát, hogy mossak náluk nyugodtan.
Rajtuk kívül csak egy másik szomszéd családdal ismerkedtem össze, akik a két lakásukból a kisebbiket B&B-ként üzemelik, és mivel jönnek rokonok meglátogatni, átkopogtam, hogy megérdeklődjem mennyi az annyi. Ők is szuper kedvesek voltak, mindjárt leültettek uzsonnázni, és miközben jobbra-balra fotóztam a reneszánsz lakásukat, mindenféle jó kis pletykákat tudtam meg az 1500-as évekből. :)
Másokat nem ismerek, de olyan sok fix lakó nincs is, mert itt a többség b&b-el/airbnb-zik. (ennek megfelelően normális lakást hosszabb távra elég nehéz találni, de hát ez egy másik történet..)

2015.02.07. 12:43:11

@Zoole[uk]: Mit lehet erre mondani? A brit burokracia jobban teljesit! Elore is boldog szuletesnapot a fiadnak.

2015.02.07. 12:48:19

Tudtatok, hogy Babette leveti az urinoi mivoltat a Digger blogjan?

Mi a beton dzsungel kozepen nem szomszedolunk. Az egyik at akart jonni feng shuizni a lakast a masik meg hitteriteni. Egyik sem gyozott arrol meg, hogy a tarsasagukat kellene keresnem. Az utobbi melle tettuk a babaszobat. Majd o fogja hallgatni a stereoban bombolest.

Angliaban a faluban mindenkit ismertunk, beleertve a village idiot-ot (a falu hulyeje) is. Az egyik szomszeddal egyutt jartunk vadaszni. Szerencsere egyik sem akart kavezni nalunk a bekoltozes napjan.

Anyukameknal Budapesten nagy kozosseg van. Szomszedolas minden nao. Egyutt jarnak kavezni meg szinhazba.

A nagymamanal anno, korfolyosos pesti haz, allandoan egymas szajaban elt az egesz haz. Ahanyszor atmentunk, vegig kellett menni a szimszedokhiz koszonni.

Algeriaban meg nincs privat szfera. Mindenkinek mindenkirol mindent tudnia kell. A pletykalkodas fofoglalkozas

2015.02.07. 12:49:55

@Mirjam2: a lakokocsis irekkel rokonnep lehet a szudani

P.Elliot 2015.02.07. 12:50:58

@svájci sapka (ch): Itt egypar tevedest had igazitsak ki. A posztot en irtam, nem a ugy remlik Zsuzsi Kaliforniabol. Az en nevem Susan/ valtoztatva allampolgarsagnal valaha a Zsuzsannabol, mert folyton betuzni kellett mindenhol mert nem ertettek, illetve nem tudtak leirni, tul furcsa volt! Alig vartam hogy atirathassam.
Szoval az en szomszedi tortenetem
Ugy latom mindenutt inkabb negativ a tapasztalat, ambar en csaladi hazban lakok, mindig is olyanban laktam, berhazban nem tudom hogy alakul az ilyesmi, bar egy baratnom berhazban van, o is ismer egy csomo embert ugy hogy ossze is jar veluk.

2015.02.07. 12:51:40

@Bredpitt Monika: Nem akarom szitani az indulatokat (vagy hergelni a helyzetet? van valami ilyen kifejezes ami nem jut eszembe) de nyilvan mindenkinek mas tapasztalatai lesznek meg ugyanabban az orszagban, ugyanabban a varosreszben, sot akar ugyanabban az utcaban is. Mo.on is, mas orszagban is. Ez egy egyeni dolog hogy te pont olyan fajta 'baratsagkotest' vartal volna el ami Mo.on elofordul; pl. ez velem Mo.on sem fordult elo mert en nem szeretnek barkit csak ugy beengedni a maganszferamba, ehhez nekem ido kell es az ismeroseim nagy reszevel szivesebben talalkozom lakason kivul. Angolszasz orszagokban szerintem nem olyan elterjedt hogy beinvitalnak a lakasba mint sok mas orszagban; nyilvan vannak egyeni kivetelek. Ez van akinek szimpatikus (pl. nekem), van akinek nem, de nem jelenti azt hogy baratsagtalanok. Egy dolog joban lenni a szomszedokkal, tehat nagyjabol tudni kicsodak es szukseg eseten kisebb segitseget kerni toluk; es megint mas dolog azt varni hogy a barataid lesznek, ez az esetek 99%-aban irrealis elvaras szerintem.

SzZoole 2015.02.07. 12:53:51

@Mirjam2: Ebben nem voltak burokratikusak.Semmit nem mentunk utanna.
Koszi:)

SzZoole 2015.02.07. 12:58:46

@charlieharper: Olvastam,a nagy fiu mindenkibol ki hozza az allati osztonot.

2015.02.07. 12:59:43

@Mirjam2: Mi compoundban lakunk, nagy házak, kevés ember. Általában csönd van, mindig. Akik erre laknak, max. 2 gyerek van. A compound a város központjától majdnem 20 perc, nem tudom hogy ahol többen laknak ott milyen. Egyszer voltunk bent éjszaka a városban, az emberek kint ücsörögtek a házak előtt és csöndben beszélgettek. Gyerekeket nem láttunk éjjel, de mondom, ez egy alkalom volt.

P.Elliot 2015.02.07. 13:01:27

@Bredpitt Monika: Hu de sertodott beiras nekem!
Idefigyelj en nem neztem utana a posztodnak, ezert is irtam ugy hogy ugy remlik, nem azt irtam hogy ugy volt!
Azt hogy miert nem baratkoztak veletek azt nem tudhatom mert nem ismerlek.
Azt hogy lennt a tengernel azt mi igy szoktuk mondani csaladban amikor magyarul beszelunk, itt ez esetben amikor irunk is, angolban termeszetesen oceant mondunk, ebbe igazan kar volt belekotni.
Ha ilyen sertodott kiigazitos vagy akkor ne vard hogy az emberek a nyakadba boruljanak.

2015.02.07. 13:03:12

@Zoole[uk]: A burokracia alapvetoen nem negativ szo, abban az ertelemben hasznaltam hogy az a hivatalos szerv ami kuldi nektek az NI szamot. Erre mondom hogy milyen hatekonyak (tenyleg azok egyebkent, nekem majdnem csak jo tapasztalataim vannak brit hivatalos szervekkel de lehet hogy ebben is csak kivetel vagyok).

2015.02.07. 13:04:09

@Zoole[uk]: na, de a Babettebol is?
Digger ranezett mar a blogjara, tiszta pszichiatria. Dr Andaluznak aranybanya

Muscari 2015.02.07. 13:07:15

@adg [Au, Darwin]: hát, okosnak okos megoldás, bár elég sunyi szerintem. Nem lettem volna a szülők helyében.

Muscari 2015.02.07. 13:10:45

@adg [Au, Darwin]: nem tudom, mi benne a vicces. A te családodban biztos nincs fogyatékos gyerek, nálunk az unokaöcsém az, nem kívánom senkinek :-(

SzZoole 2015.02.07. 13:10:52

@Mirjam2: Az eddigi tapasztalataink nekunk is pozitiv.
Azthiszem Muscari es Jess irta,hogy nekik menni kellet a szam utan.

2015.02.07. 13:11:14

@Turchi: Nagyon koszi, ezek szerint csak pont ilyen embereket fogtunk ki. Ok is kint ultek egesz ejjel es beszelgettek = uvoltoztek, mikozben a sikito gyerekek rohangaltak ki-be suru ajtocsapkodasok kozepette :). Ez is compound volt de az olcsobbik fajtabol ahol eleg sokan voltunk osszezsufolva es nagyreszt arabok voltak meg paran nyugatiak, minket pont a szudaniak 'utcajaban' szallasoltak el. Azota meg egy helyi csaladdal volt extremen negativ tapasztalatom zaj szempontjabol, szerencsere pont mikor kezdtem osszepakolni hogy szallodaba koltozok, kikoltoztek.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.02.07. 13:12:03

@P.Elliot: Bocsi, valamit félreértettél. Azt írtam, hogy megírom a magam posztját a témában.
:D
Nem kérdőjeleztem semmit.

33621 2015.02.07. 13:14:05

Ha már Amerika a mai nap, akkor itt egy friss hír a rádióból!
Californiában született egy 6,4 kilós óriás csecsemő.
Ez még talán nem is olyan érdekes, hanem az hogy az orvosok ikerterhességet mondtak a nőnek, és ő így vásárolt dupla ruhát mindenből. Erre fel meglepődtek hogy csak egy gyerek született de az jó nagy. Nem ultrahangozták vagy hogyan nem látták ezt?

SzZoole 2015.02.07. 13:14:21

@charlieharper: Nekem egy kabare musornak tunik:)

P.Elliot 2015.02.07. 13:20:07

@svájci sapka (ch): Bocs, igen felreertettelek. Rohanasban vagyok, csak eppen idekukkantottam a gephez de nem tudok ittmaradni, egy szombati korai program a csaladdal...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 13:36:02

@Muscari:
tudod, hogy én nagyon szeretek itt lenni :-) később felrakom facebookra a virágfesztiválos képeket.

adg 2015.02.07. 13:42:20

@Muscari: nem irtam, hogy vicces, ha valaki fogyatekos.
Maga a szituacio ettol meg vicces. Szerintem, meg a tobbiek szerint is az volt.
Es ha mar itt tartunk, volt tapasztalatunk a temaban sajnos. Szerencsere rendezodott, de nem volt rovid es egyszeru folyamat.

Az okos megoldas meg szerintem lathatoan ironikus jelzo volt.
Mindegy, ez most nem jott be.

Muscari 2015.02.07. 13:49:39

@P.Elliot: én tudtam, hogy te vagy, New Jersey - ből jöttem rá, de az évszámok is segïtettek. Azon kívül már elejtettél egy két szót a szomszédaitokról.

adg 2015.02.07. 13:50:26

@Muscari: visszaolvastam megegyszer, nem is okos megoldast irtam, hanem "ugyes nagybatyam akcioja"-t, szerintem tok egyertelmu az ironia...

qkuc 2015.02.07. 13:53:20

Tudja a fene, de nem vagyok az az ismerkedős típus, a mellettem lakó szomszéddal szoktunk néha csacsogni, meg lakás felügyeletet kérni nyaraláskor egymástól, de fogalmam sincs ki lakik még a házban (egy-két embert ismerek látásból, lakógyűlésről), mert kb. SOHA nem találkozom senkivel jövetkor meg menetkor, :).

A köszönésre is én nevelem a kedves lakókat, :D

Muscari 2015.02.07. 13:54:51

@Dragonlady (now in Thailand): jöhet!

@adg [Au, Darwin]: akkor legközelebb tedd idézőjelbe :-) Annak meg örülök, hogy nálatok vévül ndm lett baj egyik gyerkőccel sem, sajnos engem nagyon érzékenyen érint, ezért is reagáltam így.

2015.02.07. 14:06:39

@P.Elliot: Erdekes poszt volt, nagyon koszonjuk hogy megirtad. A magam reszerol tovabbi beszamolokat is szivesen olvasnek az amerikai eletrol.

Muscari 2015.02.07. 14:06:52

@Zoole[uk]: igy van, a lanyomnak elfelejtettek kuldeni. Felhivta oket, elmondta, hogy mi ujsag, aztan egy-ket heten belul mar megerkezett az NI szama.

**mimi** 2015.02.07. 14:34:05

@P.Elliot:
szerintem ezt nem nem neked írta, hanem a poszt írójának....
vagy te írtad a posztot? nem Zsuzsi 64?

Muscari 2015.02.07. 15:04:31

@**mimi**: ugy nez ki, hogy P. Elliot-ot is Zsuzsinak hivjak.

DieNanny CH 2015.02.07. 15:04:52

@pasztasuta:

"ehet kb 8-10 lakás, kicsit nehéz megsaccolni,"

Az én módszerem, hogy megszámolom a bejáratnál a postaládákat... Vagy ez nálatok nem játszik?

ganjagym 2015.02.07. 15:06:58

@Mirjam2: legkisebb lanyom brit utlevele megjott talan ket het alatt, csont nelkul a kervenyezetol szamitva (egyikunk sem brit amugy jelenleg). a franciak meg kotlanak rajta egy fel evet (ok, nem ott szuletett, de akkor is, khm, olyanok, (vagy rosszabbak) mint a magyarok). a britek nagyon korrektek ilyen szempontbol

DieNanny CH 2015.02.07. 15:09:43

@charlieharper:

Szerintem jól szórakozik! :-D Tényleg, már csak Dr. Kutya hiányzik.

2015.02.07. 15:12:39

Tokre jo, hogy elindult ez a sorozat, szomszedos sztorik erdekesek, es a kommentekben is elojon megtobb, szoval ezt jo lesz olvasgatni, nekem nincsenek ilyen sztorijaim.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 15:48:37

ma is a Diggernél nyomul mindenki?

pasztasuta 2015.02.07. 15:50:07

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hát nem igazán, pl nekem sincs postaládám.

Chamroe 2015.02.07. 15:53:12

Érdeklődnék, hogy járt-e valaki hozzám hasonlóan, amikor a HA oldalra akartam regisztrálni tegnap:

"@Határátkelő: Szia! Szerettem volna ma regisztrálni az oldalra, ki is töltöttem mindent, de reggel óta nem kaptam meg a levelet a visszaigazoláshoz.

"Sikeresen létrehoztuk a fiókunkat! Ahhoz hogy elkezdhessük használni az oldalt, aktiváció szükséges a megadott e-mail címre kiküldött levél segítségével."

Fussak neki még egyszer vagy várjak?

Ha már itthon hesszelek tüdőgyulladással meg légcsőhuruttal, legalább hadd töltsem hasznosan az időt :D"

Amikor újra akartam regisztrálni, azt írta, hogy már létezik ez a felhasználónév és e-mail cím.
Az e-mail címet helyesen írtam és a spamok közt sincs a levél.
Valaki?

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.07. 15:53:15

@charlieharper: ezt hogy erted? Egy urino nem mondhatja valakire, h hazudik?

Muscari 2015.02.07. 15:59:57

@Chamroe: en nem tapasztaltam ilyet, siman sikerult elsore. Be se tudsz akkor jelentkezni, hiaba letezik mar a felhasznaloneved?

Chamroe 2015.02.07. 16:03:26

Sajnos nem tudok belépni, mert hiányolja a regisztráció megerősítését :(

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 16:05:55

@tanato: a mai posztolo nem azonos velem, mi csak 8 eve elunk itt:) egyebkent a mi szomszedaink is szerencsere rendesek. Hasonlo kis kozosseg van, mint a posztban leirtak, bar block party (ahogy hivjak itt) eddig nem volt.Mar jo ideje keszulok, hogy a sajat hazavato partinkat megrendezzuk, remelhetoleg iden, ha mar a kertrendezes is befejezodik, meg tudok hivni mindenkit:)
(OFF: a lanyom misszios utjara mar tobb itteni magyar ajanlott fel adomanyt, amit ezuton is halasan koszonok:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.07. 16:06:37

@Chamroe: nekem a regisztráció után működött egy darabig (automatikus bejelentkezés), de mostmár nem ismeri fel a nevem és jelszavam egyáltalán. de annyira nem érdekel az egész, hogy utánmenjek, úgyse történik ott semmi. :-/
írjál emait HÁ-nak, szeritem

montroyal ( CAN qc) 2015.02.07. 16:52:58

egy erdekesseg amit sokan az itteniek sem tudnak
nincs orara kiirt csendrendelet .. semmikor sem csinalhatsz zajt ami a szomszedot zavarja , barmikor hivhatja a rendorseget nappal is ..

nagy felhaborodas volt amikor a tobbnyire zsido lakta keruletben az o unnepjeik alatt , a varos buntetgetet amikor a fuvet nyirta valaki sot a tatarozasi epitesi v barmely munkat, mozgast , nem engedelyeztek ... persze milyen alapon? le is alltak vele a nagy felhaborodas miatt ..

montroyal ( CAN qc) 2015.02.07. 17:21:26

szomszed és kutya ..
kertes hazba laktam es a kis kutyank elveszett... ki is ragasztottunk mindenhova cedulakat jutalmat igerve ..( valaki meg is jegyezte ennyit még a feleségéért sem adna )

sikerult is !! a ket hazra lako szomszedom becsengetett a kutyaval az oleben , hogy van neki valami nekem ... de nekem is van valami neki ($$!) be is vasalta a becsuletes megtalalonak jaro pénzt ... inkabb valtsagdijnak latszott, mert 2 napja mar a lakasaban tartotta a kutyankat ...

M. Péter 2015.02.07. 17:27:37

Történet Japánból:

Egy kollégám ott élt több évet. A beköltözés után összetalálkozott az egyik szomszéddal, meghívta a lakásába egy kávéra vagy teára, de a szomszéd visszutasította. Gondolta, hogyha nem akar, akkor nem akar, nincs semmi gond. Később a fülébe jutott, hogy azt pletykálják róla, hogy olyan fukar ember, aki meg sem hívja a szomszédot egy teára. Kiderült, hogy Japánban az az illem, hogy a meghívást nem szabad azonnal elfogadni, hanem előszor vissza kell utasítani, a házigazdának meg győzködnie kell a vendéget, és megfelelő idejű győzködés után már el lehet fogadni a meghívást.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 17:28:48

@Muscari: "mi az a missziós út?"
marmint altalanos ertelemben vagy konkretan? :)

gondolom, altalanos ertelemben tudod :)) konkretan annyi, hogy a lanyomnak lehetosege adodna, hogy ezen a nyaron egy kereszteny szervezettel karoltve nehanyan (kb. 10 egyetemista) elmenjenek Bangkokba, es ott human trafficking-bol (hogy mondjak ezt magyarul?) megmentett noknek segitenek. Ez a szervezet (Samarian Creations) segit ezeknek a noknek, hogy 1. kikeruljenek a prostituciobol, 2. beilleszkedjenek a tarsadalomba 3. munkalehetoseget kinalnak nekik.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 17:47:06

@Muscari: ja, es valakinek nem tetszett, hogy beraktam egy linket, ami a lanyom fundraising oldala :)

33621 2015.02.07. 17:53:38

@Zoole[uk]: Sógornőm fia 14 éves és 190cm magas , az édesanyja 180cm magas az apja meg 202cm.

Világpolgár2012 2015.02.07. 18:05:26

Pont ma egy ilyen téma, el sem hiszem. Én ma teljesítettem az összes jó szomszédi kötelességemet a következő egy évre. Ebéd után kopog az egyik szomszéd, hogy keresi az új kiscicáját, nincs-e esetleg a mi kertünkben. Mondom neki, hogy fogalmam sincs, október óta nem voltam a kertben, de nyitom a kertkaput és jöjjön be, nézzen szét. Gumicsizma fel, hátsó ajtó kinyit és már hallom is a gyenge nyivákolást. Valahogy sikerült a cicának felmásznia az egyik fánkra. Mondjuk azt sem tudom, hogy jutott át a mi kertünkbe, mert ez a szomszéd két házzal arrébb van és van egy pár kerítés a kertek között. 1 órával, két létrával, egy fűrésszel és egy kicsit megkopasztott fával később, a cica köszöni jól van :)

Muscari 2015.02.07. 18:27:04

@33621: hat erre azt tudom mondani, hogy en 157 cm vagyok, a huszonegy eves fiam 160, az apja meg 165. A lanyomat le sem merem irni, a suliban volt, aki Shortie-nak hivta :-)

Muscari 2015.02.07. 18:30:15

@Zsuzsi65: wow, ez egy nagyon nemes dolog, remelem osszejon neki.

Nem ertem, hova tetted be a linket?

Quercus a favágó 2015.02.07. 18:37:01

@charlieharper:

Hiába, ez a hinta gyerek aranyat ér. Még hogy buri forgató? Egy lószart. Aki ennyi embert, ennyi időn keresztül hülyére tud venni, az egy vérprofi troll.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 18:48:55

@svájci sapka (ch):

Nem mise kell, hanem pár egészséges pofon. Ahogy ezt a római pápa is megmondta a napokban.

kék madár 2015.02.07. 18:48:55

@Réka ‎: Welcome to Sweden-t lattad? Szo szerint ez volt benne, egy egesz epizod a szomszedokrol szolt. Fetrengtem a legtobb reszen.

catnip cupcake 2015.02.07. 18:48:55

@Réka ‎: :D erről a szomszédelkerülős dologról a "Welcome to Sweden" jutott eszembe: www.youtube.com/watch?v=fvFZULPiiuk

Eddig azt hittem, ez csak kreatív túlzás a forgatókönyvírótól, ezek szerint mégsem:)

kék madár 2015.02.07. 18:48:55

@Zsuzsi65:
"ja, es valakinek nem tetszett, hogy beraktam egy linket, ami a lanyom fundraising oldala :)"
szerintem valaki hangot adott neki. Nekem se tetszett kulonosebben, de nem tartotttam ide nem illonek, nekem altalaban ez a fundraising nem tetszik, mert nyilvan sokan mennenek Taifoldre csak nem itt gyujtik ra a penzt. Ide 50+ orszagbol irnak, fogalmuk sincs az amerikai fundraising kulturarol, (ami egyebkent szerintem eleg perverz). Jomodu szulok (ha nem sertelek meg odasorollak) gyerekeinek penzt gyujteni valami nemes celra nem bun, csak hat annyi nemes cel van, hogy az ittenieknek miert pont ez lenne a szivugye?

Muscari 2015.02.07. 18:50:41

@QUERCUS: beneztem, basszus, tobb, mint 700 komment, en ugyan el nem olvasom oket, minek ugyanazt ragozni hetszazadszorra is?

2015.02.07. 18:57:16

@QUERCUS: en mar arra is gondoltam, hogy o a Dr Andaluz es ez ingyen kutatasi anyag a PhD-ehez

Masik otletem, Harshegy bezart es kiraktak onnan.

Egyben vagyok biztos. Nem egy 24 eves buri forgato (fel)alkoholista

pasztasuta 2015.02.07. 18:58:19

@maxval bircaman szerkesztő: jaj Istenem már itt is.. Nem, nem mondott ilyet, rendes sajtó terméket kéne olvasni nem csak az indexet..

2015.02.07. 18:58:22

@Világpolgár2012: hogy en egy hazi macskaert megmozduljak, az ki van zarva.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.07. 19:15:52

@pasztasuta:

Tudom mit mondott. Eleve nem olvasom az indexet, csak a blogokat nézem a főoldalon.

pasztasuta 2015.02.07. 19:21:04

@maxval bircaman szerkesztő: Aha, értem. Akkor ha tudod mit mondott, miért állítod az ellenkezőjét?? Vagy eleve úgy provokálsz, hogy tudod, hogy nincs igazad? Meg kell hagyni érdekes stratégia..

33621 2015.02.07. 19:24:22

Egy újabb hülye törvénytervezet. Kivételesen nem Magyarországról!
Vajon a mi régi kommentelőnk a madame a Brassói lány, mit szól hozzá?

www.origo.hu/nagyvilag/20150207-tiltakozik-a-nemet-rendorszakszervezet-az-ovszertorveny-miatt.html

Határátkelő 2015.02.07. 19:25:25

@Chamroe: Aktiváltalak, nem tudom, mi történt, azt írta ki, hogy elment az email rendben. Szóval aktív vagy.

@Dragonlady (now in Thailand): Hogyhogy nem ismeri fel a neved? Kérlek, írd meg, és továbbítom annak, aki az ilyesmihez ért az oldalnál.

Egyébként azért volt csend az elmúlt hetekben, mert akadt némi technikai probléma, de most már elkezdtünk aktívkodni, jönnek az olvasók, elég sokan regisztrálnak is, szóval szerintem érdemes visszanézni - az ugyanis, hogy történik-e valami, alapvetően rajtatok múlik, amit lehet, azt én megteszek. :)

Az első pár hetet sajnos elvitte a szerverprobléma, nem mertem nagyon futtatni a dolgot, még itt a blogon sem, a napokban sikerült ezen túllendülni. Szóval ne add fel... :)

Quercus a favágó 2015.02.07. 19:27:04

@Muscari: @charlieharper:

Miután nem olvasok hintát, így nem igazán tudom miről folyik a diskurzus.
Ami viszont Digger blogja alapján(is) eléggé egyértelmű: az itt kommentelők nagy része unja a langyos pc dumát. Vitatkozni akar, uram bocsá' veszekedni, kioktatni, beszólni, alkalmi szövetségeket kötni, intrikálni szóval virtuálisan pezsegni. Egy hülye pc világban, amikor az egész életed arról szól, hogy megfelelj az elvárásoknak, akkor nem arra vágysz, hogy ugyan ezt játszd a virtuális világban is. Valahol ki kell az embereknek tombolni magukat.

P.Elliot 2015.02.07. 19:30:38

@NIKI LAURA:
Megjottem...
Hat tudod, en magam elott is szegyelltem a magyaros gondolkodasomat de hirtelenul nekem is az futott be a fejembe hogy onbetores!
Volt is ra okom! A hazaspar keze benne teljesen kizart, a no kinai, Hong-Kongbol, A ferje Szlovakiai de o is nagyon regen itt el az Usaban, egyik mernok, masik komoly marketing allassal, jo keresettel. Viszont a hazban elt egy 55 ev koruli kinai no aki a hazaspar lanyat bebiszittelte egy ido ota es a betores reggelen szallt repulore hogy megy haza ugy hogy o mar tobbet nem jon vissza, a lany eleg idos mar hogy maga is megmaradjon a hazban, / a szulok keson ernek haza mindig/.
Amikor a rendorseg kijott utana rogton a taxi is ami vitte otet a repterre, / a hazaspar nehany napos vakaciojat toltotte Virginiaban ebben az idoben a lanyukkal, rogton haza sem tudtak jonni.
Probaltam tapintatosan ravezetni a not hogy mindenki gyanus, mi van a bebiszitterrel? Azt mondta hogy kizart, evek ota o vigyaz a kislanyra, soha semmi baj nem volt vele, / en viszont lattam ilyen csodat mar hogy valaki meglopta a munkaadoit a vegen/, inkabb arra saccolt hogy a no elmeselhette a taxisnak elozo nap amikor az vasarolni vitte mert nem tudott vezetni,hogy o megy haza es nincsenek itthon a "gazdai" es talan a taxis tette, ezt meg en tartom kizartnak.
Azon mi is humorizaltunk hogy amig a partin vagyunk addig vegiglophatjak a hazakat, Lehet hogy volt masnak is effele gondolata mert nem minden csaladtag ment el a partira, nalunk a lanyunk maradt itthon.
Persze ezek csak feltetelezesek hiszen barki kileshette hogy van egy elado haz, levettek rola a tablat, figyelni kell hogy mikor koltoznek be, lablabla... Csakhogy a kornyeken nem konnyu olalkodni, minden bejaratot, hatso udvart lat mindenki, hat nem tudom....Ja, es az ekszereket ami volt, nem sok, hianytalan volt, ahhoz nem nyultak csak a penzt ami nem volt szem elott talaltak meg! Tobb mint erdekes!

Világpolgár2012 2015.02.07. 19:34:55

@charlieharper:
Ja, utána olvastam, hogy az RSPCA azt ajánlja, hogy várjunk 24 órát, mert a legtöbb macska magától lejön és macska csontvázat még nem találtak egy fán sem :) Kíváncsi lettem volna a szomszéd képére, ha ezt mondom neki. Na mindegy, legalább a kertet is megnéztem, most már nem kell kimennem megint áprilisig.

Herr Géza 2015.02.07. 19:37:27

Szomszédos Németországból:

Amikor a mostani lakásunkba költöztünk, a tulajjal megegyeztünk, hogy a pince hiányzó esztrichrétegét megcsináltatja, mert a szuterén jellegü, rendes ablakkal rendelkezö egyik helyiségböl a feleségemnek labort (fogtechnikus a lelkem) akartunk ott berendezni. Ö megbízott egy helyi vállalkozót, aki ennek neki is állt a beköltözés elött. Annyit tudni kell az esztrichröl, hogy az egy könnyü, híg finombeton jellegü trutyi, amit ilyen volumennél, zsákos anyagként vízzel kevernek be a ház elött egy gépben, amiböl egy szivattyú ilyen tüzoltócsöszerü vezetéken nyomja be a munkavégzés helyére, azaz a pincébe. Aznap, amikor csinálták, az ebédszünetben fölugrottam a házhoz (elötte kétszer jártam ott és még szomszéddal addig nem találkoztam). Befordulok az autóval és majd kiestem a szélvédön: a ház elött a gép, mellette két nyakig esztriches melós, és a gép jó ötméteres körzetében minden csurom esztrich . A szomszéd néni füve, garázsbejárója is, a néni gyönyörü tulipánfájáról kövér csöppekben csöpög a trutymó. (Mint kiderült, valami újfajta anyaggal próbálkoztak, amihez ez a szivattyú nem lett volna jó, a csö eldugult és visszalötte a trutyit). A néni (ca. 70 éves) felgyürt ujjú blúzban és gumikesztyüben, vizes szivaccsal egyesével törölgeti a fájának a leveleit..... :)) Jöjjön, aminek jönni kell, iszonytosan bünbánó arccal kiszállok, odamegyek és "lazán" bemutatkozok, hogy akkor én lennék az új szomszéd, és nagyon " 'tschuldigung", stb. Felkészültem, hogy minimum pofán csap a trutyis szivaccsal. Ehelyett: a néni mosolyogva kezet nyújt (kesztyü nélkül persze), és közli, hogy "ugyan már, elöfordul az ilyesmi, nem gond, úgyis ráér". És ez az a sváb "öregasszony", akit a lakás elözö gazdája úgy írt le, hogy mogorva vénasszony, mindenbe beleköt és belepofázik, jobb lesz vele vigyázni..... :))))
Hát mi azóta is jóban vagyunk, pro és kontra segítünk egymásnak (igaz nem járunk össze kávézni), én igen nehezen is értem ha belelendül, mert ö csak "össvábul" tud beszélni, ellenben a 14 éves fiammal jókat szoktak trécselni.
A többi szomszéd: pár nappal Halloween elött költöztünk be, a másik közvetlen szomszéddal hamar összejöttünk (szlovén nö-német ffi). Majd Halloween estéjén csöngetnek, kinyitom az ajtót és ott áll a kb. 10 gyereken kívül még úgy 15 férfi-nö vegyesen, persze mindenki jelmezben. Néztem, mint Rozi a moziban (a gyerekekre ugyan számítottunk), mire a legnagyobb szájú nö elöadta, hogy látták, most költöztünk és eljöttek testületileg bemutatkozni, mind az utcánk lakói. Mindenkivel lekezeltünk, ök egymás szavába vágva mondták el, hogy kihez miért forduljunk/fordulhatunk, ill. a fiunkat hova küldjük át játszani, ha ökelme focizni, hintázni, minigolfozni, trampolinozni, nyáron pancsolni stb. akar... Utána hetekig ment a móka, hogy a szomszédok közül (immár maszk nélkül) vajon ki kicsoda... :)))
Az egyiköjük azóta (kicsi a világ) elköltözött 3 évre Györbe, mivel a férfi az Audinál dolgozik és áthelyezték oda ideiglenes jelleggel. Mi készítettük fel öket egy gyorstalpalón a magyarországi expat élet vidámságaira....
Mindez Németországban, össvábok között egy kis faluban, ahol elvileg rohadtul "nem befogadó" a közösség. (Ja, a feleségem kocsija akkor még magyar rendszámos volt, tehát mindenki pontosan tudta elöre, hogy még ráadásul külföldiek is vagyunk!!)
Na ennyit a szokványos általánosításokról, miszerint a németek nem befogadók, meg különben is mindig Ausländer maradsz...

P.Elliot 2015.02.07. 19:49:53

@M. Péter: @Herr Géza:
Ez nagyon tetszett! A Halloween-i bemutatkozas! De az is hogy a neni megertette hogy osszekentek de nem akarattal a fajat.

**mimi** 2015.02.07. 19:50:29

@Herr Géza:
most mit dicsekedsz azzal, hogy tudod mi az az estrich beton...én is tudom ..:)) ....:P

Herr Géza 2015.02.07. 19:52:19

@**mimi**: Jól van na, biztos voltam benne, hogy te tudod :)))) Ezt a kevésbbé "tájékozottak" kedveéért írtam oda.... :)))))

Herr Géza 2015.02.07. 19:56:15

@P.Elliot: Igen, logikailag okés, hogy én aztán nem tehetek róla, na de ugye én költözök oda, miattam a felfordulás, hát lehet (..biztos), hogy fordított helyzetben én nem tudtam volna ilyen "nyájas" maradni. Pedig egy nyugodt típus vagyok, de ahogy ott minden kinézett.... :)))

montroyal ( CAN qc) 2015.02.07. 19:56:17

@33621: na neeee..remelem nem kotelezo elfogadni ha ingyen adjak se .. szerencsere egyiken sem utazom ..

33621 2015.02.07. 19:58:48

@maxval bircaman szerkesztő: Neked meg minden érdeklődőnek
A Fortepanon a 70-es évek Kubai fotói egy magyar ember felvételei!

P.Elliot 2015.02.07. 20:08:44

@Herr Géza:
Latod? Nem lehet latatlanban itelni. En sem vagtam volna nyajas kepet de ha bocsanatkeroen viselkedtek volna akkor en sem haborogtam volna!
Nekem folyton idefujja a szel a lehullott leveleket a szomszedbol es nem fujhatom vissza. Igyekeznek osszeszedni csak ok dolgozo emberek akik csak este ernek haza, addigra a szel intezkedik.
Nem szamit! Igaz a levelekkel erdezett egy evben mas is, a kerteszetbol megrendelt es idohiany miatt nem behordott hatalmas foldkupacuk felet a viharos eso lemosta az utca feloli teruletemre.
Azota olyan szep a fu! hehehe....szoval felszedem azt a levelet ami idejon1

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 20:11:55

@Muscari: koszi szepen :) errol a linkrol van szo (www.gofundme.com/thaiiand2015)
Bocs, akit zavar, csak ugorja at ezt a kommentet :)

2015.02.07. 20:16:56

@Herr Géza: Ez a Halloween-sztori nagyon jo :))). Velunk is nagyon normalisak voltak Nemetorszagban a szomszedok, kozvetlenebbek is mint Londonban, de mi Bajororszagban voltunk, allitolag mashol baratsagtalanok. Az elso nap kertuk az egyiket hogy adjon nekunk kolcson egy terkepet, kicsit zavartan nezett rank, majd bement a lakasaba es megjelent egy ures kartondobozzal. Kiderult hogy nem sikerult igazan nemetesen kiejteni a ferjemnek a Karte szot, azt hitte a szomszed hogy Karton-t keresunk. Nem csoda hogy meglepodott, hiszen mas sem volt korulottunk csak dobozok :)

33621 2015.02.07. 20:19:11

Kicsit kemény és megrázó történet Anyáról,Férjről és egy Down kóros újszülöttről!

velvet.hu/randi/2015/02/07/valasztania_kellett_a_felesege_es_downos_ujszulott_fia_kozott/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 20:19:43

@Muscari: a link innen nem mukodik, de ha kivancsi vagy, akkor copy-paste, es elolvashatod, mirol van szo :)

33621 2015.02.07. 20:21:01

@Babette .: Pedig csinosnak néz ki az ipse! Milyen szexi lehet pucéran? Nem izgulnál rá?

2015.02.07. 20:22:09

@P.Elliot: Ez tobb mint gyanus, valoszinu hogy az alkalmazott volt szerintem is.

blackhairlady 2015.02.07. 20:24:16

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nekunk mindent elloptak a telekrol, meg a szolokarokat is kihuzkodtak.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 20:27:24

@P.Elliot: "szoval felszedem azt a levelet ami idejon1"

A szomszdunkban van egy hatalmas fa, aminek a levelei kb. dec.vege-jan. kozepe kozott szokott lehullani (nalunk eleg rovid a teli "alvos" ido, a lombhullato fak is csak kb. 1 honapig "pihennek"), Az uj szomszedaink mostanaban koltoznek, me'g atmeneti allapot van nalunk, igy gyakran megesik, hogy mi takaritjuk fel a leveleket a hazuk elol. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, nekem ezek a "uttoro-ahol-tud-segit" (szabadon behelyettesitheto massal is) pillanatok valahogy feldobjak a napjaimat. Sokszor egy ilyen kis apro gesztus nem csak annak jelent sokat, akinek segitunk, hanem mi magunk is valahogy "jobban erezzuk magunkat"..remelem, ertitek, mire gondolok :)

DieNanny CH 2015.02.07. 20:31:29

@QUERCUS:

Én tombolás nélkül is kitűnően szórakozom odaát! :-)))

33621 2015.02.07. 20:34:30

@Zsuzsi65: Zsuzsi drága! Ne csodálkozz rajta, ez a korosztály még tudja hogy milyen az az úttörő segít ahol tud! Üdv az 50-esek között!:-) Nem megsértődni.:-) Sajnos ezek tények.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 20:40:31

@33621: :))) haha, welcome to the club :) viszont jo jel, hogy a nagyobbk lanyom, aki 21, es a kisebbik, aki 13, szinten tudjak:) a jo pelda ragados (remelhetoleg). Aki ebben no fel, es ezt latja maga korul, az remelhetoleg kovetni fogja ezt a peldat :)

nyuszigonosz 2015.02.07. 20:45:46

@Herr Géza: Ez jó.
És nekem is csak jó tapasztalataim vannak itt.

Most egy félórája az egyik szomszéd a kulcsaimat találta az ajtóban kívülröl - mentem ki a kutyussal, még visszaléptem valamiért, kulcs a zárban maradt kívülröl - és várt meg, míg hazaérek a kutyussal, hogy visszaadja.

Meg szerintem amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten is.

Amúgy nemtudom, ki a fene terjeszti, hogy Németországban szörnyü élet van, mert a németek ilyenek meg amolyanok. Mert ez nem igaz.

33621 2015.02.07. 20:55:20

Durva de sajnos valóságos! Ezért is ha lehet soha többé háborút!

index.hu/index2/#bloghu/utolsopercek/2015/02/07/februar_7_szerda_280

P.Elliot 2015.02.07. 21:00:41

@Mirjam2: Azert eskudni nem mernek ra mert voltak mar egybeeso dolgok es kerultek bortonbe artatlanok is.
De tobb mint fura! Az ekszert miert nem vitte el? Valoszinu hogy azt eladni vagy elajandekozni veszelyes lett volna, arra is szamithatott hogy a repteren atnezik a csomagjat.
Szoval nem tudom!

blackhairlady 2015.02.07. 21:01:15

@33621: Mi a Zsuzsival ikrek vagyunk, es valoban en is ennek a szlogennek tokeletesen eleget teszek:)

P.Elliot 2015.02.07. 21:04:50

@Zsuzsi65: Hogyne ertenelek!Segiteni egyben orom is! En legalabbis ugy erzem.
Egyebkent is ha az ember nem torodik a masikkal akkor milyen peldat mutat a gyerekeinek? Azt hogy masok nem szamitanak csak magunk?
Meg szerintem mas formaban valahogy, valakitol az ember visszakapja amit segitett a masikon. Ha nem, az sem nagy baj. Igen, az uttoro szemlelet, jo volt, nem tanitott rosszra, most is elkelne az ilyesmi.

blackhairlady 2015.02.07. 21:09:16

@P.Elliot: Tetszett nagyon a posztod, jo hogy megirtad:)

Mifelenk -mint minden orszagban- embere valogatja, hogy mennyire szomszedolnak. A ket szomszedom egyedullalo, egyik gimis tanarno, a masik kabel szerelo, nem nagyon beszelunk. a tanarni koszon amikor hetvegen nagy ritkan kint van, a ferfi enm, de en azert mindig intek neki vagy rakoszonok, erezze a torodest:))
a tobbiek is a garazsban szallnak ki vagy mennek be egyenesen a hazba a z autobol, nincs nagy beszelgetes.
A kisebb gyerekek szulei jobban ismerik egymast, mert talalkoznak reggel, delutan az iskolabusz megallojaban, ott azert kicsit beszeletnek. Viszont sokszor van sok haz elott sok sok sok autu, nem tudom, hogy rokonsag-e vagy barati tarsasag.
Ja, es a kertszomszedunk minden honap elso szombatjan elo zenekaros osszejovetelt tart, a garazsban zenelnek egyutt a baratokkal. Bar sokszor elhuzodik ejjel 2-3-ig is, en imadom hallgatni, annyira jol zenelnek:)

P.Elliot 2015.02.07. 21:10:10

@33621: Mekkora termetu lehetett az anya aki nem vette eszre ennek a nagy babanak a jelenletet csak a vegefele!
Azt hiszem jobb ha a gyereket, illetve a sulyat figyelik es kordaban tartjak mielott o is nagyon elhizna. Neha latok fekete csaladot, a szulok szetfolyo hatalmas testtel es a gyerekeiken szinten latszik hogy ok is affele tartanak....szegenyek!

Chamroe 2015.02.07. 21:19:49

@Határátkelő: Nagyon köszi! Sikerült belépnem ☺

Szomszéd sztori felénk. Pár éve, karácsony előtt kitettem az ablakba két fénydíszt. Az egyik harang, a másik csillag alakú volt. Két nap múlva szólt a polgármester, hogy ha nem gond, vegyük már le. Kaptak ugyanis egy névtelen panaszlevelet, hogy felháborító, hogy önkényuralmi jelképet tettünk ki (a csillag pirosan világított).
Mennyire kell már kreténnek lenni ehhez :-D

Gizi06 2015.02.07. 21:22:13

Nekem könnyü dolgom van /volt , a ferjem öslakosnak szamit az utcaban , meg a 60-as evek elejen költöztek ide.Mikor kesz lettünk az atalakitassal , meghivtuk a szomszedokat.... utana egy-ket ev kimaradt, aztan ök is rendeztek egy bulit---olyan jol sikerült, hogy mostmar utcabal jellege lett a dolognak, fincsi kajaval, itokaval, elosztjuk az arat. Egyebkent is segitjük egymast, a fiatalok messze vannak, neha jol jön egy segitö kez vagy egy bögre cukor:)

P.Elliot 2015.02.07. 21:30:59

@blackhair-lady:
Azert nem kell ugy elkepzelni hogy most allandoan egymas nyakan vagyunk de ha kilepek az ajton akkor ha latom a szomszedot akkor odakoszonok, kintek a kocsibol, azok nagy mosollyal vissza, amikor kiszallok a hazam elott akkor van hogy aki kinnt van odajon, hello-hello, mizujs. Kis csevereszes, ha raerek es gondolom hogy szivesen meginnek vele egy kavet akkor megmondom, van hogy elfogadja, vagy hogy azt mondja hogy nem er ra, van hogy de igen, o is meginna de sutoben a suti,menjek en at.
Vagy kinnt nyirjuk a fuvet, mas is nyirja, persze hogy jonnek es megyunk oda szinten egy hellora, a szomszed megnezi hogy miert fujja ki a levelszedom a port a gyujtozsak oldalan, megigazitja, koszonet, legkozelebb ha latom hogy agakat nyirt akkor odamegyek es segitek neki lehuzni az erdobe.
Meg hat amikor nyar van akkor innen-ennen is jon telefon hogy grillezni fognak, menjunk at. En is athivom egy-egy hasonlora.
Aztan telefonon is azokkal akikkel barati viszonyban vagyunk, erintkezunk, egyutt mi nok tobbszor megyunk el shoppingolni, jo vidam dolgok ezek.
Szoval nem az van hogy most tarva az ajtom es akkor jon be valaki amikor akar!
Hat azt nehezen szoknam meg. Az eddig csak egyetlen baratnovel van hogy barmikor! Es ha barmi rossz jonne az eleteben akkor mar cuccolhat is at, elferunk! Erdekes hogy a lanyom is mennyire szereti ezt a not, 40 eve ismerem amiota ide kijottunk! Eletemben ilyen jo baratnom nem volt es nem is lesz!
Meg a szomszedi osszetartasra azt a pozitiv dolgot tudom mondani hogy amikor egyik evben itt sosem latott hatalmas vihar volt, leszakadtak a vezetekek, 2 hetig nem volt villany,nekunk sem, se futes, se melegviz. Valami orult csoda folytan nekem meleg viz az volt.

Volt olyan haz a kornyeken, nem feltetlenul az en szomszedsagomban, joval odebb de itt is hogy akinek volt arama, nehany haz, kivezetett magatol egy hosszabbito zsinort az utca bejatatig a hazbol elosztoval es kiirta hogy ingyen adja, aki akarja toltse fel a telefonjat rola.
Volt olyan haz kertje ahova kirtak egy tablara hogy vannak felesleges takaroik, akinek szuksege van ra az kopogtasson be!
Joszivu nepseg lakik errefele!
Ez persze nevelo hatasu is egyben hiszen esetleg a nem ehhez szokott kulfoldiek is igy fognak tenni majd egyszer hasonlo esetben.
Akkor annal a viharnal olyan osszefogas volt masban is amilyet en meg nem lattam.

P.Elliot 2015.02.07. 21:31:53

@Chamroe: Hat erre kibukott belolem a rohoges....

P.Elliot 2015.02.07. 21:33:15

@Gizi06: Ez olyan aranyos...tenyleg, segito kez, bogre cukor!

Chamroe 2015.02.07. 21:55:53

@P.Elliot:

Először én is röhögtem.
Aztán kitűztem a kapura a válasz.
Majd elballagtam venni még egy ugyanolyat, hogy kitegyem a másik ablakba is :-D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.07. 22:16:18

@P.Elliot: "Meg szerintem mas formaban valahogy, valakitol az ember visszakapja amit segitett a masikon. Ha nem, az sem nagy baj. Igen, az uttoro szemlelet, jo volt, nem tanitott rosszra, most is elkelne az ilyesmi."
Igy van, teljesen egyetertek. Eleg koztudott, hogy az a bizonyos kisdobos-uttoro mozgalom alapszabalyzata (12 pont, emlekeztek, me'g be is kellett magolni :) gyakkorlatilag ugyanarra a moralis ertekekre epitett, mint a vallas, csak ugye a vallas szamuzott volt.

tanato 2015.02.07. 22:21:20

@P.Elliot: @Zsuzsi65: Igen megtévedtem a Susan név miatt.

Gizi06 2015.02.07. 22:23:57

Ez nem vicc, ma vettem eszre, hogy elfogyott a prezlim, atment a ferj a szomszedba es megkerdezte tudnak-e adni hetföig kölcsönbe. Oke... Ma ünnepeltük a ferj szülinapjat, a szomszedok is atlepnek kavera----- a ferj kapott egy szepen becsomagolt negyszögletes dobozkat, maslival stb.... a dobozka prezli volt benne Masik--- a szomszed imadja a gumimacit----karacsonykor nagyon beteg volt--- a ferj atlepett egy üveg gumimacival--- eppen ma meselte--- hazajött a korhazbol es az volt az elsö, hogy felfalta az összeset :)Mondjuk ez
50 ev joszomszedsag :)

Muscari 2015.02.08. 00:19:57

@P.Elliot: olyan jó volt ezeket a gondolatokat olvasni, én is pont így gondolom.

A jószívűség vissza fog találni hozzád, lehet, hogy nem ugyaz fog neked segíteni, akinek te segítettél, de az akkor majd segít másnak. Én már csak azért is segítek, mert én is jobban érzem magam tőle, sokszor belelkesülök.

adg 2015.02.08. 00:21:01

@Határátkelő: mobilrol meg mindig nem megy. Legalabbis az enyemrol biztos nem, ossze vissza szet van esve az egesz oldal, menu elkenve, kivalaszthatatlan menupontokkal. Stb.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.08. 00:48:18

@adg [Au, Darwin]: mobilrol ma nekem is akadozott a blog, sajat nevem alatt nem tudtam kommentelni (vki mas neve jott fel), igy be kellett kapcsolnom az asztali gepet.

P.Elliot 2015.02.08. 00:58:16

@Muscari
Igen, igy van!
Meg azt is eszrevettem hogy sokszor azert kapok hogy legyen mibol adnom.

P.Elliot 2015.02.08. 01:04:16

@Zsuzsi65: Bizony jo dolog volt az hogy a szankba ragtak hogy jol kell viselkedni, egymas segiteni, rendesen elni, emlekszem hogy akkor is at kisertuk az idos nenit, bacsit az uton ha az nem akarta, hehehe...
A gyerekfilmek lehet hogy mai szemmel nezve ostobacskak voltak de azokbol is ugyan ez jott ki. A jo elnyeri a jutalmat, stb...
A mai gyerekek elnyerik a jutalmat anelkul hogy barmi jot csinalnanak!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.08. 01:17:43

@Muscari: @puhacica: Pär éve egy fiatal taxis sräc mesélte Pesten, hogy az örzött parkoloban törték föl az autojät a benne lévö naviért... :-(
Tölünk még a 80-as években a tulipänfät ästa ki valaki a kertböl, mäsik alkalommal pedig a leandereket vitték el cserepestöl a teraszrol. Bezzeg a szuroslevelü izé az nem kellett senkinek. :-)))

Mi is joban vagyunk a szomszédokkal. Beszélgetni mondjuk lépcsöhäzi vagy häz elötti szinten szoktunk alkalomszerüen.
Az alattunk lévö häzaspär mär 30éve lakik ott, ha valami pletykät szeretnék megtudni, a néni tuti forräs. :-) Näluk mär voltam kävézni is, és kaptam tölük apfelmust is.
A szembeszomszéd meg a férjemmel szokta a szämitogépes dolgait megcsinältatni. Cserébe csokit szokott adni, férjem nagy örömére. :-)

Herr Géza 2015.02.08. 01:25:45

Az ember akkor tudja igazán értékelni az ilyen pozitív, vagy akár csak neutrális viszonyokat, ha volt már bőven negatív tapasztalata is. Otthon az idétlen telekformának köszönhetően 7 közvetlen szomszédunk volt (+1 tulajcsere = 8 :D) . Eggyel amolyan "csak köszönünk" viszonyban voltunk, öttel szuper, már-már barátiban, és természetesen volt két gyökér is közöttük. De azok a nagyon gyökerektől.... :)))))

adg 2015.02.08. 03:26:45

@Zsuzsi65: a blog mukodik teljesen jol, a .commal van gond.
Azzal ne torodj, hogy mas neve van kiirva, csak latszat. A te neved alol fog menni a komment, jol mukodik, csak hulyeseget ir ki. Kicsit vicces. :)

Vagy ha nem enged belepni mobil nezetnel, nekem ilyen szokott lenni, akkor meg allitsd at teljes nezetre. Persze neha nem lehet azt sem. Suket egy program, az biztos.

adg 2015.02.08. 03:31:30

A szomszedi viszonyokrol eszembe jutott a "grumpy old men" cimu klasszikus Walter Matthauval es Jack lemonnal. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.08. 05:49:45

@Határátkelő: azt mondja, hogy hibás felhasználónév, pedig a nevemet elég jól tudom azért.
de nem nagy ügy tényleg, ami érdekel így is el tudom olvasni :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.08. 06:07:55

azért szerintem az emberek nagy részének sikerül elsajátítani a normális viselkedést és együttélés szabályait, segítést, stb, úttörőörs vagy hittan nélkül is....
gyökerek meg mindenhol vannak.

DieNanny CH 2015.02.08. 08:06:38

@Dragonlady (now in Thailand):

Nekem itt, a blog.hu-n van minden nap, hogy legalább egyszer kidob a rendszer - általában egy oldalfrissítés után -, és aztán nem tudok belépni, mert nem fogadja el az email címemet meg a jelszómat helyesnek. Ilyenkor totál ki kell mennem az oldalból, aztán úgy próbálkozni. Legtöbbször így sem sikerül, viszont, észrevétlenül, a sokadik frissítés után, azt látom, hogy Jé, be vagyok lépve! (Automatikusra van állítva chrome-ban.) Nem tudom, ez mi lehet...

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.08. 08:09:49

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: idegesítő lehet :-( én is chrome, de ilyet nekem nem csinál. csak a telefon :-(

Cukros_Mázas 2015.02.08. 08:42:05

"...volt egy magyar (az bezzeg nem jött, holott tudta, hogy magyarok vagyunk)"

Ti miert nem mentetek hozza? Ugy velem, a frissen odakoltozok is kezdemenyezhetik a kapcsolatfelvetelt es bemutatkozhatnak. Miert kell rogton leszolni az egyetlen magyart ("az bezzeg")...

tsabus UAE 2015.02.08. 09:38:25

Nem tudom ki, hogy van vele, de én nem szoktam azért barátkozni emberekkel, mert pl. ők is magyarok, vagy éppen ők is a környéken laknak, stb. Az nyilván alap, hogy normálisan viselkedek másokkal (pl. köszönök, segítek, ha tudok) és az "élni és élni hagyni" elv alapján, igyekszem ellavírozni.
Alkalom adtán, ha összefutunk, elbeszélgetek a szomszédokkal, nem igazán filozófiai mélységű dolgokról és annyi. A kerítés feletti eszmecsere, locsolás közben, vagy a fűnyírás szünetében, nekem bőven elég. Szociális tekintetben igénytelen vagyok és ez a csoportos bemutatkozás, vagy házról-házra járás, inkább csak az idegeimet borzolná és marhára nem érezném jól magam.
Most éppen lakásvásárlás projekt zajlik és rögtön a foglaló letétele után, az ingatlanos be is mutatott minket két szomszédnak. Kicsit szürreális élmény volt számomra a sok erőltetett nevetés, és a "hű milyen jó lesz ha idejöttök" hangulat, mikor még a nevünkön kívül semmit nem tudtak rólunk.
Ausztráliába kellene mennem, egy olyan helyre, ahol a szomszédnak minimum atombombát kellene robbantania, hogy megzavarjon valamiben is. Na, ez vagyok én...

Muscari 2015.02.08. 10:19:53

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nekem csak a telefon csinálja ezt, az is csak mobil nézetben, ezért én mindig teljes nézetet használok. Néha visszadob teljesről mobilra frissítéskor, na az szívás, mert egy csomót kell próbálkozni, hogy visszakerüljek rendesbe, de azért előbb utóbb sikerül.

Muscari 2015.02.08. 10:22:30

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ja, és háromféle böngészővel is próbáltam, ugyazez a helyzet. Egy összefüggést vélek felfedezni, akkor gyakrabban csinálja, ha nincs rendesen térerő, bár néha WiFin is előfordul.

svédnyugger 2015.02.08. 13:02:09

Még a 80-as évek elején új helyre költöztünk, én akkor voltam kb. egy éve Svédországban. A férjem már egy hete az új helyen lakott egy "vandrarhem"-ben, mert el kellett kezdenie az új munkáját. Én akkor jöttem kocsival, amikor a teherautó a cuccainkkal. Elöbb értem persze oda és egy campingszéken ülve vártam a költöztetôket. Pár perc múlva látom, hogy a szomszédok, voltak vagy tizen, jönnek felém. Elsô gondolatom az volt, hogy most baj lesz, megtudták, hogy külföldiek vagyunk?, el akarnak üldözni innen?. Hát nem, jöttek bemutatkozni és kínáltak kávéval meg süteménnyel. Össze kellett szednem csekély svédtudásomat, hogy kommunikálni tudjak velük, de akkor jöttem rá, hogy ne érdekeljen az hogy helyesen mondjam, hanem hogy mutassam az igyekezetem. Persze ez nem nagyváros volt, nem is nagy bérház, hanem sorház szerü bérlakások. / évig laktunk ott, aztán vettünk egy házat, de még utána is megmaradt ha nem is barátság, de jó szomszédok nivóján az ismeretség.
Pár évvel késöbb a szomszéd néni becsöngetett és kérdezte, hogy a férjem mikor jön haza, mert az olvasólámpáját kellene megnézni, mondom megnézem én. Régi bakelit kontaktja volt, amit még szét lehetett csavarozni, az egyik kábel tört el a csatlakozón, megjavítottam, ezek után mindig úgy nézett rám mint egy félistenre.
Más.
Az egyik reggel félig ébren, megfôzve reggeli kávémat ki akartam menni a teraszra meginni, közben elfelejtettem az újságot behozni, letettem a kávét az asztalra, visszajôve leültem a fotelbe, hogy az elsô kortyot megigyam, egyszercsak a fotel alól egy nagy fekete macska rontott ki a lábam mellôl, ki a teraszra, én persze sikítoztam, nem tudom ki ijedt meg jobban a macska vagy én, de többet a szomszéd macskája nem jött be a teraszajtón.
Egyszer a barátnôm jött hozzám, közben a mosodában voltam, ami velünk szemben volt, miután vártam ôt, így a bejárati ajtót nyitva hagytam. Meg is érkezett, de a szemben levô szomszéd rákiabált, hogy várjon meg, ne menjen be, mert a mosodában vagyok, szóval mûködött a "betörôvédelem" is.
Mikor saját házba költöztünk, ugyanabban a faluban, télen a kutya sem nyitotta ránk az ajtót a meghívott barátainkon kívül, de ahogy kitavaszodott és látták, hogy kint vagyunk a kertben, dolgozunk, vagy pihenünk, akkor aki elment arra, vagy a szomszéd mindig bejött egy kávéra a pergola árnyékába.
Sajnos özvegy maradtam, el kellett adnom a házat, érzelmi okoból (nem tudnék elmenni szeretett kertem, házam elött még egyszer) elköltöztem 200km-re délebbre. Most 9 lakásos házban lakom, de 2 szomszéddal vagyok jó viszonyban, hogy utazásaim alatt nem probléma a virágöntözés, stb.

Aye aye 2015.02.08. 19:52:16

Nohát ez a poszt nagyon jó ötletet adott, nem vagyok egy rendezvényszervező típus, de tényleg, miért ne hívhatnám meg magamhoz a többieket - aztán majd kialakul valami.. ? :)
@blackhair-lady:
múltkor írtad, hogy ha már átköltöztünk, írjam meg - hát a költözés még odébb van, most még csak látogatóban vagyunk itt Északon ("felderítünk".. :))) - de nagyon köszi a jókívánságokat, türelemre biztosan szükségünk lesz. :)

blackhairlady 2015.02.08. 20:42:53

@Aye aye: Jol alcazzatok magatokat a felderites alatt?:)))))
Kivancsi vagyok a benyomasaidra. Turelem meg mindenhol kell, szerintem meg akkor is ha csak az orszagon belul koltozol.
Tenyleg nagyon sok sikert kivanok!:)

MagyarJoe 2015.02.08. 22:07:21

az en szomszedaim nagyon jok (uk - cul de sac utca) tavaly nyaron egyedul voltam par hetig... egyik este a szomszedasszony (singli )beallit egy tal chili con carneval mert biztos ehes vagyok... azt sem tudtam mit mondjak vegul elfogadtam de nem engedtem be az ajton... a kollegak egy hetig rohogtek en meg egy hetig bujkaltam utana... ugyanez a szomszed meg egy masik felvaltva pisiltettek a kutyust amig a csald tavol volt... szoval jo szomszedok vagyunk

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.02.09. 08:12:09

A mai új poszthoz nem lehet kommentelni

Határátkelő 2015.02.09. 08:13:53

@diggerdriver: Igen, tudom, már írtam a blog.hu-nak. Remélem, mihamarabb meggyógyítják. :(

McZozo 2015.02.09. 16:27:52

En mondjuk nem igy tapasztaltam. egy evet voltam Phoenixbe, de ott pl senki nem tudott semmit a melette lakorol. Az emberek a garazsba parkoltak egybol igy meg az arcukat se lattad.

Bredpitt Monika 2015.02.10. 09:51:05

@Mirjam2: Kicsit le vagyok maradva, két napig nem is kapcsoltam be a gépet. Valahogy nem sikerül visszaadnom mi az ami hiányzott, amig nem volt gyerekem nem zavart az amerikaiak távolságtartása, a lányom szempotntjából szerettem volna valami mást, egyébként én sem szeretem ha sülve főve együtt kell lenni a szomszédokkal.

Oltás ügyben előre jutottál? Üdv.

Bredpitt Monika 2015.02.10. 09:57:20

@P.Elliot: Kicsit lassú vagyok, remélem még megkapod. Igen, ez nem jó tulajdonságom, hogy hirtelen felkapom a vizet néha.
Nem akarom , hogy a nyakamba boruljon bárki is, a lányom miatt volt nagyon rossz ez a távolságtartás.
Ti hol vagytok egyébként nagyjából? Milyen jó lett volna ott kint tudni egymásról. Mi Toms Riverben éltünk, aztán onnan még vidékebbre. Nyáron lehet találkozhatnánk (ha haza nem zavarnak a reptérről). Üdv Budapestről.

2015.02.12. 16:34:22

@Bredpitt Monika: Koszonom kerdesedet, amint az itteni kommentekbol megtudtam (mikre jo a HA!) nincs szuksegem MMR-oltasra tehat csak a szokasosakra fogom beoltatni magam a kovetkezo azsiai ut elott.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása