oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 27. 06:40,  Ha ez hanyatlás, mindig szeretnék hanyatlani 617 komment

2015. január 27. 06:40 Határátkelő

Ha ez hanyatlás, mindig szeretnék hanyatlani

A címben leírt megállapítás szerintem sokunk szívéből szól, az enyémből biztos, így aztán Tünde és férje történetét is nagy szimpátiával olvastam, remélem, nektek is tetszik majd. A helyszín Németország, azon belül is Baden-Württemberg.

nemetorszag_hilzingen_150127.JPG

„Éppen édesanyám születésnapján kezdtünk új életet Németországban. S ennek már lassan három éve. Most már tudom, hogy maradunk, legalábbis jó pár évig, vagy évtizedig. Talán örökre. Miért is? Kezdjük az elején.

Az első kórház, ahol a férjem munkát kapott első látásra nagyon ígéretesnek tűnt. Egy magyar osztályvezető főorvossal, nemzetközi csapattal, nagyváros közelében. Minden biztatást megkaptunk ahhoz, hogy komolyan vegyük és a második helyre szorítsuk a versenyben a svéd kórház ajánlatát.

Az első két hónap az ismerkedés jegyében telt. Ismerkedés emberekkel, munkahellyel, lakással, boltokkal, a kenyérrel és úgy általában a mindennapokkal.

S a negyedik hónaptól megváltozott minden a munkahelyen. A német kolléga ellenségessé vált, a magyar főnök pedig nem állt ki honfitársa mellett, még akkor sem, amikor tudta, hogy magyar kollégájának van igaza.

Irány a svájci határ mellé

A nyár közepén már világossá vált, hogy mennünk kell, de hova? Vissza Magyarországra? Oda, ahova az elmúlt hónapokban mindig hívtak vissza? Oda, ahol mi voltunk a fejőstehenek, mert olyan munkánk volt, amelyből nem lehetett adót csalni? Oda, ahol le kellett nyelni, ha pénz hiánya miatt nem teljesíthettél maximumot? Oda, ahol csak különböző nyugtató módszerekkel lehetett már a mindennapokat kibírni? NEM!

Miután férjem ekkor már tagja volt a német orvosi kamarának, az ő honlapjuk segített az álláskeresésben. Két lehetőség volt, Kelet-Németország, vagy a Boden-tó környéke. Higgyétek el, nem a szépség döntött, hanem a hozzáállás.

A Boden-tónál lévő klinikán egy olyan rendes professzor fogadott bennünket, hogy nem hittünk a szemünknek. Míg Kelet-Németországban kerestek ugyan orvost, de az állásinterjún még a leendő munkahelyet sem mutatták meg, nemhogy a leendő kollégákat. Így költöztünk szeptemberben a svájci határhoz, néhány kilométerre a Boden-tó mellé.

A fél év próbaidő alatt minden napom azzal telt, hogy biztassam férjemet, hogy nem fordulhat elő még egyszer az, ami az első kórházban. S nem is fordult elő. Német volt a főnök, a kollégák, mindenki barátságos, türelmes, segítőkész.

Számomra is itt kezdődött az igazi élet. Egy kis faluban lakunk, de a közelben volt lehetőség nyelviskolára. Ahol azonnal felajánlották, hogy végezzem el a német állam által támogatott tanfolyamot, így megspórolhatom a tandíj több mint felét. Nekiálltam a nyelvnek teljes erővel és azóta már van egy középfokú nyelvvizsgám.

A csoportban számomra a legszebb az volt, hogy a világ minden tájáról (Srí Lankától Iránon át az USA-ig) voltak csoporttársak, akik mindannyian nyitott, kedves, segítőkész emberek. A hétköznapokban pedig természetesen – amellett, hogy én interneten keresztül dolgoztam Magyarországra továbbra is – ott voltak a németek.

Elfogadó németek

Egyes ismerősök szerint mi túl pozitívan állunk hozzájuk. Lehet, de akkor is az a véleményem, hogy kedvesek, segítőkészek és elfogadóak. A házunkban csak németek laknak rajtunk kívül, de soha semmilyen problémánk nem volt.

A boltban már ismernek, és mindig biztatnak, hogy egyre jobb a német tudásom. A postán, az orvosnál próbálnak megérteni, s miután elnézést kérek a rossz nyelvtudásomért, elmondják, hogy semmi gond, ők sem tudnak jól angolul.

S miért is szeretünk itt élni? Azon túl, hogy itt a Boden-tó mellett az ember egész évben nyaraláson érzi magát, legfőképpen a nyugalom miatt. Lehet, hogy sokan rohannak kétszázzal az autópályán, de nem azért, mert idegesek, vagy sietnek, hanem mert szeretik az autókat és a sebességet.

Szeretjük, mert nem kell egész nap panaszkodást hallgatni, nem ömlik a szegénység a tévéből, a rádióból, az utcán, mindenütt. Lehet, hogy „hanyatlik a Nyugat”, de ha ez a hanyatlás, akkor én egész életemben szeretnék hanyatlani.

Megbíznak az emberekben

Nincs ésszerűtlen költekezés, de az emberek megélhetése mindennél fontosabb. Sok munkahely van, gyárak, üzemek, gazdaságok. S a boltban bizony több a saját környékünkről származó termék, mint az import, s most itt nem a svájci csokira gondolok.

Itt, ha adóznod kell, akkor te találod ki, hogy mikor akarsz adóbevallást beadni, nem jár akasztás, ha elmulasztod a határidőt, csak szólj előtte. Nem az a hatóság hozzáállása, hogy te biztosan csalsz. S még azért is jár adóalap csökkentés, ha nem a lakásodban dolgozol.

A boltban, ha nem a kosárba pakolsz, hanem a saját szatyrodba, nem rohan azonnal a biztonsági őr és vezet el, sőt a pénztárnál sem jut eszébe a pénztárosnak, hogy megnézze mindent feltettél-e a szalagra. Miért? Mert senkinek nem jut eszébe lopni. Először is azért, mert azt mindenki tudja, hogy erkölcsileg nem szabad, másodszor, mert nincs rá szüksége.

Meg lehet élni a fizetésből

S a legfontosabb dolog, hogy itt meg lehet élni abból, amit keresel. Igaz, az orvosok fizetése itt nem átlagos, vagy átlag alatti, mint Magyarországon, pedig a hálapénzre nincs is német szó. Ezért talán én ebből a szempontból nem tudok jó példákkal szolgálni.

De azt látom, hogy az élelmiszer árak pontosan a magyar árak szintjén vannak, a lakás bérlete valóban magasabb kicsit, de ha arra gondolok, hogy egy turisztikai régióban lakom, és Balatonfüreden is ennyi lenne, akkor már nem is több semmivel.

A szolgáltatások (fodrász, kozmetika, asztalos, szerelő) árai magasak, de nem elviselhetetlenül. S itt a hónap végén még marad a saját nyugdíj-, autó-, nyaralás-, hobbi- és egyéb alapjaidba, ami Magyarországon két diplomás embernek soha nem sikerült egyszerre négy munkahely mellett. Autó csak hitelből, ha nyaraltunk, akkor elmaradt a hobbi, s a nyugdíjas évekre már nem is mertünk gondolni, pedig egy ideig volt magánnyugdíjunk.

Saját vállalkozást indítani

Saját vállalkozásba szeretnék fogni, ezért most ismerkedem a lehetőségekkel. No, ez még a másik döbbenet. Ha vállalkozni akarsz, akkor természetesen belátják, hogy nem azonnal ömlik a pénz, ezért jócskán kapsz türelmi időt, adókedvezményt, s számos segítséget az induláshoz. Ha helyiséget bérelsz, akkor nem húznak le, nem kérnek többet, mint egy lakásért.

Szóval a világ itt fordítva működik, mint Magyarországon. Itt nem te vagy az államé, hanem az állam a tied. Cserébe, hogy eltartod, segít neked. Mindenki tisztában van vele, hogy ingyenélés nincs, de eszébe sem jutna.

A magyar nyelv hiányzik

S a sok pozitívum után el kell mondani azt is, amiért szívesebben élnék a hazámban! De sajnos az csak a nyelv. A nyelv, amit annyira szeretek, amelyen novellákat írok, amelyen a rokonaimmal és a barátaimmal a legbensőbb érzéseimet meg tudom beszélni. A nyelv, amelyen számomra a legélvezetesebb egy színházi darab, egy film, egy regény, vagy egy vers.

Tudom ez megdöbbentő, sokan kérdezik, hogy a rokonok, barátok? Mi megyünk, ők jönnek, s most még könnyebb is benzint venni az autóba, mint Magyarországon.

S a tájak? Sok helyen jártam Magyarországon, csodálatos helyeken, de a világnak ez a fele is gyönyörű. Ha tehetném, mindig csak kirándulnék, s remélem, majd teszem is itt is, Magyarországon is, mert az itteni életből azt is könnyebb finanszírozni.

Élményeinkről, utazásainkról blogot írok, Élet sója címmel, amelyet itt olvashat, aki szereti megsózni az életét.”

A moderálási alapelveket itt olvashatod el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr57101805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2015.01.28. 10:38:38

@maxval bircaman szerkesztő: Na azért a szovjetek is támogatták az iszlám,főleg a palesztin terrorizmust anno,erősen USA ellenes ccélból.

soad1221 2015.01.28. 10:41:08

@maxval bircaman szerkesztő: :) az orosz demokrácia felfogásról volt szó -> innen jött, hogy ez mennyire tetszik pl az ukránoknak -> nem értetted -> példát linkeltem,hogy a piacra lőtt rakéta jól mutatja -> itt hibáztam, mert félre vitte a témát az ENSZ-re

De ez annyira nem fontos, hagyjuk is.. :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.28. 10:43:27

@kék madár: hát ezzel csak egyetérteni tudok minden pontban.

pasztasuta 2015.01.28. 10:43:52

@Philosoraptor: " a hab a tortán az, amikor külföldről szeretik az országot. :) Képmutatásnak hívják ezt a jelenséget."
Szerintem ennek fuss neki meg egyszer... egyetemes ervenyu igazsag kinyilatkoztatasa temaban jelenleg egy ember velemenyet vagyok hajlando meghallgatni, itt lakik tolem nem messze delre.
@puhacica: @Mirjam2: +1

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.28. 11:00:51

@rezsöatya:
Fater, azért remélem megkapod jól megérdemelt jutalmad ezért a kommentért.
:)))))))))
Fejlesszük tovább.
Dobsz egy privit, én feladom a labdát te jól beszólsz nekem este pedig learatod a gyümölcsét.
:)))))))))

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:26:30

@diggerdriver: meg anita ekberg is, mégse láttunk tőled egy emlékező képet se róla :P

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.28. 11:26:54

@tanato:

Igen, ez tény. Ezt úgy hívták, hogy "haladó nép mozgalmak támogatása".

fhdgy 2015.01.28. 11:26:54

@soad1221: A tévé nélküli élethez: Nekem sem volt könnyű leszoknom. Sokáig hiába mondtam, hogy nem nézek tévét, mivel ott volt, időnként elcsábultam, elgyengültem stb. stb. Akkor változott gyökeresen a helyzet, amikor legyőzendő minden megkisértést, kitiltottam a tévét a lakásból. Sok ismerősöm mondta, hogy persze, nem probléma, hisz interneten is meg lehet nézni a tévé műsorokat.

Nehéz volt elmagyaráznom, hogy mi az ördögért akarnám interneten nézni a tévét, ha pont azért nincs tévét, hogy ne legyen!

Bár az utóbbi időben egy kicsit mérgelődöm, hogy egyre több olyan van, hogy csak videó és semmi írásos szöveg. Nem, nem nézem az internetet tévének!

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:30:30

@geegee: együtt hanyatlunk a nyugattal: itt sincs egy szem hó se.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:36:03

@Mirjam2:
" annyira tenyleg nem is rossz Mo.on a helyzet vilagviszonylatban"
ezt soha nem is vitattuk.
csak jó lenne, ha történne valami fejlődés, valami felzárkózás, a valóságban, nemcsak a politikai lózungok szintjén

m.cdn.blog.hu/te/tenytar/image/szeg.png
"Orbán Viktor szerint csökken a szegények száma Magyarországon, és a szegényeknek több pénzük van, mint korábban volt. Az európai statisztikák szerint viszont Magyarországon félmillióval nőtt a szegények száma 2008 óta. "
www.168ora.hu/itthon/orban-csokkent-szegenyseg-magyarorszagon-132562.html

csak így példaként...

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:43:15

@Dragonlady (now in Thailand): most mondjam, hogy anno a barátnőm 30 évesen 3 hetes fejfájás után halt meg egy szomorú hétfő reggel
(agyi aneurisma)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:43:57

@rezsöatya:
(nem mentség számára: de legalább vonalas és őszinte)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:45:06

@soad1221:
írtál bemutatkozó posztot? nem? akkor nem vagy jófej. még azt se tudjuk, fiú vagy vagy leány...

(:D)

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:46:20

@tanato: én viszont azt mondom, az alkalmas pillanat mindig a: most.
főleg igaz ez, ha valaki 25 éves...

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 11:47:41

@orsolyab: szia, fb-on is nézhetsz a külföldes csoportokban, sokan hirdetik ott magukat...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.28. 11:58:45

@Babette .:
Tényleg? Nem tudtam.
Örök hódolója vagyok kvalitásainak.
Nyugodjon békében.

soad1221 2015.01.28. 12:07:04

@fhdgy: nekünk könnyű volt. A helyzet az, hogy nálunk a 24-ből kb 18 órában ment háttérzajként, de elfoglaltuk magunkat, nem nagyon néztük. Aznap kapcsoltuk ki, amikor szombat délután a 6-7 hónapos fiam mereven bámulta az esti akció film bemutatóját.
Ez már 4,5 éve volt, azóta második monitornak használtuk a TV-t, ami már vagy 2 éve tönkrement. :) 2 hónap után vettük észre hogy az állandó háttérzaj és fény inger mennyi feszültséget okozott bennünk, és mennyivel nyugodtabbak vagyunk.
És jól megvagyunk nélküle. Amit észrevettünk, hogy sima beszélgetések közben néha furán néznek ránk, hogy elképzelésünk sincs, hogy kikről beszélnek nekünk, pedig ők hát híresek. Mondjuk ezekbe a beszélgetésekbe régen se nagyon mentünk bele, mert akkor se érdekeltek, de most már a nevük sem ragad meg :)

@Babette .:
jogos, bár nincs még miről írni. Ha kimentünk írni fogok/fogunk, megígérem. :)
Ja és fiú, 3 gyerek apja, boldog házasságban, ilyesmi..(talán a korom miatt férfinak is írhatnám, az értelmi szint miatt nem biztos...)

rezsöatya 2015.01.28. 12:43:01

@diggerdriver: nem kell labda sem, eleg, ha nem vagy alpari... :-P

rezsöatya 2015.01.28. 12:46:28

@Babette .: nem keverendo ossze az oszinteseg a mocskos szajjal. Ez utobbit sosem ertekeltem...
Es rakhat barmennyi ")" vonalat... ettol nem lesz vonalasabb... :-)

2015.01.28. 13:23:32

@soad1221: Huh, ez eleg extrem :D Marmint, hogy egesz nap megy, aztan pedig semennyi sem. Sokszor gondolkodtam rajta, hogy milyen lehetne TV nelkul elni, de en nem tudnam ezt megcsinalni, igaz, hogy nincs is gyerekem ami esetleg meggyozne rola... En nem nezem allandoan, es szeretem a konyveimet, igy el tudnek lenni TV nelkul, de a foci... uristen, ha nem latnank egy meccset sem, akkor a kocsmaban kellene logni allandoan, hogy legalabb parat megnezhessunk, hat az meg milyen mar :D A fiumat nagyon erdekli, es en is szeretem nezni, meg a teli sportokat is, imadom, hogy egyre tobb mukorcsolya nagydijat kozvetitenek, regebben csak a nagyobb bajnoksagokat mutattak. Meg van egy olyan csatornam amin szinhazbol kozvetitenek, meg koncertekrol, en azt is szeretem neha, mivel itt kulfoldon videken lakom es nehezen jutok el ilyen helyekre mostmar, Pesten erre tobb lehetosegem volt persze. Es persze az NHK, a japanok propaganda TV-je, amin felorankent megy valami musor egy kezmuvesrol aki 95 eves es mar 80 eve csinal textilt de szerinte o meg csak kezdo, es meg sose csinalt egy tokeleteset a sajat bevallasa szerint, de kozben olyan szep, hogy elsirom magam... :D

Az viszont nagyon tetszik ahogy @fhdgy: leszoktatta magat, mi is igy szoktunk le a hiradorol, mostmar csak az internetes hiroldalakrol kellene, de nem tudom, hogyan, amiota updatelt a Opera, nem tudok konkret oldalakat blokkolni, a regi verzioban lehetett, es akkor sikerult is egy parrol, de egy kicsit megengedtem magamnak, es azota jobb lenne a tobbit is kiiktatni, mert az eredmeny az lett, hogy mar nem nezek meg annyit, viszont azon, amit megnezek, egyre tobbet nezek meg, az meg hulyeseg.

Na mindegy, szoval en szeretem, hogy van TV-m, gondolom kurvara erdekelt mindenkit, nem is tudom miert ontottem igy ki a lelkem a temarol, elnezest, megyek dolgozni :D

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.28. 13:48:10

@soad1221: hajrá:)

@rezsöatya: érdekes, amikor velem volt alpári, akkor nem zavart. mondjuk másokat sem.
engem ez nem zavar, csak a tények kedvéért mondom. és bele sem akarok kezdeni ilyen témájú hosszas beszélgetésbe, pont ezért.

**mimi** 2015.01.28. 14:47:06

@Babette .:
Orbán Viktor szerint csökken a szegények száma Magyarországon, és a szegényeknek több pénzük van, mint korábban volt."

lehet OV nem ugyanazt az adást nézi amit én?????

soad1221 2015.01.28. 14:53:27

@mojyo: :D ez aranyos...
Azért nem gyertyafény mellett ülünk, van mit nézni TV helyett. Mese, természetfilm, egyebek, a különbség, hogy így akkor megy, amikor valóban nézzük, és az amit mi akarunk.
Pár napig furcsa, aztán megszoktuk, aztán észrevettük, hogy nyugis az élet. A neten meg bármit elérsz, és a legfőbb előny, hogy csak azt amit te akarsz.

SzZoole 2015.01.28. 14:54:35

@**mimi**: Ja,a szegenyek szama csokkent,a kulduseke Meg not....

qkuc 2015.01.28. 15:01:34

@**mimi**: Onnan a szép kis meleg parlamentből jó fizetéssel könnyen osztja az észt a vezír ...

SzZoole 2015.01.28. 15:10:26

@qkuc: Miert Orban nem ugy kapja a havi illetmenyet,mint Gyurcsany es Bajnai?
Ha jol emlekszem Ok a fizetesuket fel sem vettek,hanem felajanlottak vamilyen raszorulo szervezetnek,nem?

**mimi** 2015.01.28. 15:11:14

@Zoole[uk]:
jaaaaaa...így már értem....:) :((((

rezsöatya 2015.01.28. 15:11:59

@Babette .: arra nem emlekszem, de nem kizart. A telon csak az utolso 30 jelenik csak meg. Ha neha visszalapozok is a munka szuneteben, konnyen lehet, hogy atugrottam. Igy nem mindig olvasom az osszes kommentet, mondjuk nem is en vagyok a blogtulaj. De, zavarjon, nagyon nem lenne jo, ha elmenne a blog egy szint ala...!

@diggerdriver: nekem minden (erzek)szervem a rendeltetesenek megfeleloen mukodik...! :-P

orsolyab 2015.01.28. 15:22:52

@Babette .: Szia! Nézni néztem ott is, és tényleg sokan hirdetik magukat, de nagyon örülnék konkrét tapasztalatoknak, mert a hirdetésből sajna nem tudom meg, tényleg megbízható-e az illető. Illetve a legtöbb hirdető dobozokat szállít csak, és nálunk bútor is van, mégha nem is annyira sok.

SzZoole 2015.01.28. 15:23:52

@rezsöatya: Basszus az durva lenne,ha tenyleg igy keresnek az emberek a kenyeruket:(((

SzZoole 2015.01.28. 15:32:00

@orsolyab: En ajanlanam,hogy kintrol bereljetek egy megfelelo jarmuvet,de @Herr Géza:
biztos,hogy tudna neked segiteni pontosabb informacioval,ha jol emlekszem O is igy koltozott otthonrol No-ba.

2015.01.28. 15:32:09

@soad1221: Igen, nalunk a TV is ugy megy, hogy azt nezzuk, amit latni szeretnenk, persze az internet is jo erre, ebben igazatok van :) De a TV, mivel naprakesznek vagyis frissnek kell lennie altalaban, nekem abban is segit, hogy tudjam, hogy egyaltalan mit keressek az interneten, meg egy csomo konyvet is ugy vettem, mert megihletett egy musor amit a TV-ben lattam :D Szoval en szeretem, nalunk igy is nyugis az elet, de mondom, nincsen gyerekunk :D

blackhairlady 2015.01.28. 15:36:32

@mojyo: De enm jo azt tudni, hogy mi tortenik korulottunk? Marmint ezt a hirek olvasasarol laszokas mondatodra ertem.
En epp a napokban gondolkodtam el ezen, amikor valaki megjegyezte (egy idos holgy), hogy o sosem nez es olvas semmilyen hireket, mert nem akarja a negativ dolgokat beengedni az eletebe.
En nem szeretnek igy elni, szeretem tudni mire szamitsak, akar helyi, akar orszagos vagy a nagyvilag hireirol van szo.
ha valaki belep egy orszagos portal oldalara (Origo, index, Yahoo, stb), ez nem is megvalosithato, hisz ott focimekben ott van minden, politika, kultura, celeb dolgok, szinte kikerulhetetlen, hogy nem ertesululjunk legalabb erintolegesen, mi torten tegnap, ma.

blackhairlady 2015.01.28. 15:38:27

@qkuc: Mert o csak azt latja amit papiron eletesznek, gondosan keruli az orszagjarast.

2015.01.28. 15:57:59

@blackhair-lady: Igen, szerintem is jo tajekozottnak lenni, peldaul hallgatok radiot, amiben vannak hirek. :D A hiroldalakban viszont nagyon zavar a bulvaros talalas, es, hogy mindig reszletezik az eroszakot, en elegge gyenge idegzetu vagyok es nem akarom, hogy allandoan hullakrol kozoljenek kepeket es reszletesen elmeseljek a "megertes" neveben, de valojaban a sokkolas kedveert, hogy kit hogyan eroszakoltak es kinoztak meg. :( Engem ezek felzaklatnak, es sajnos ezekkel van tele az internet. Igyekszem ezekre nem kattintani persze, de elobb-utobb megtalalnak ezek a sztorik igy is.

A masik ami miatt szeretnek leszokni a hiroldalakrol, hogy megszallott maniakus vagyok, ha penzugyi buncselekmenyekrol, csalasrol, vagy ilyesmikrol van szo, es elolvasom az osszes piramisjatekot, afacsalast, es egyeb maffia sztorit, tudom, hogy ez egy perverz dolog, masok pont a fent emlitett eroszakos, haborus/sorozatgyilkosos temakat szeretik, engem a penz erdekel :D Ilyen ugybol pedig nagyon sok van, es nagyon sok idot pocsekolok el csak azert, hogy kieligetsek egy semmilyen szakmamhoz, hobbihoz nem kotheto perverz igenyt azzal, hogy elolvassam a kismilliomodik "Ciprus Capital Investments Szentpetervar Zrt." sztorit :D

@FutureFry: :D

qkuc 2015.01.28. 16:03:19

@Zoole[uk]: Őszintén szólva én azt látom, hogy akiből politikus lesz, a sötétebb, mint a mélységesen fekete világűr (persze diszkrét kivételek akadnak, azok a csillagok az űrben, :D). Kinyitja a száját és csak ömlik belőle a bullshit.

Btw. olyan cikket nem találtam, amely arról szól, hogy Viktor felajánlotta volna bárkinek/minek a fizetését, ami egy régebbi cikk szerint az alapilletmény 1,5 millió HUF körül volt.

SzZoole 2015.01.28. 16:07:43

@qkuc: Na latod,de a sokak altal szidott emutnyozev pinokio feri
Meg a libas libsi gordon egy fillert nem vett fel az illetmenyebol...
Akkor most mi van???

qkuc 2015.01.28. 16:15:09

@Zoole[uk]: Nem tudom, most összezavarodtam, :). /Megyek megkeresni a fonalamat./

SzZoole 2015.01.28. 16:16:39

@qkuc: Es mit szeretnel kotni a megtalalt fonalbol;)))

blackhairlady 2015.01.28. 16:24:21

@mojyo: Ertem. Van igazsagod. En is erzekenyebb vagyok, igy tegnap pl. nem kattintottam ra a koncentracios taborok kepeire, de maskepp nem erteseltem volna rola, hogy 70 eve szabadultak fel.
De valovban sok az eroszakos kep, es meg tobb a felrevezo cim, csak hogy meg tobb kattintas legyen, amiert igen merges tudok lenni.

tanato 2015.01.28. 16:37:49

@maxval bircaman szerkesztő: Persze nem baj az ha egy magyar fiatal tanulhat Svájcban sőt,de jó lett volna ez a mi fiatalkorunkban.Akkor csak Moszkva volt ,meg Leningrád meg Varsó és Berlin.Most legalább mehetnek tanulni ide is meg oda is.
A haladó népek támogatása meg sokszor balul sült el és visszanyalt a fagyi,mert a muzulmánok meg sokszor Moszkva ellen is fordultak.Afganisztán később Csecsenföld meg a a terrorista merényletek Oroszországban.

tanato 2015.01.28. 16:40:50

@Babette .: Igy van a 25 év az azonnaLI INDULÁS mellett szól,de nyelvi és egyéb pl. munkahelyi alapok nélkül ez csak kirándulás lehet.

soad1221 2015.01.28. 16:46:27

@mojyo: @blackhair-lady: a hírekről pont tájékozódom. Azt borzasztóan könnyű neten találni. És akkor vannak blogok, meg tematikus oldalak. stb. A hírportálok eleve naprakészebbek, mint a TV-s híradások.
Igen a hírportál oldalán minden az arcodba ömlik, de Te válogatsz, hogy mire kattintasz és olvasol el.
Nekünk nem hiányzik a TV :)

qkuc 2015.01.28. 16:53:54

@Zoole[uk]: Nem tudok kötni, :(.

:D

Herr Géza 2015.01.28. 17:32:18

@orsolyab: Szia! Azok a "dobozokat szállít csak" típusú "cégek" komolytalanok, legtöbbször ilyen telekocsis (oszkar.com) jellegü svarcban dolgozó, amatör fuvarosokról van szó. Pár doboz, ez-az ide-odaküldésére még jó is lehet, de másra nem.
A profi költöztetö cég meg jó drága, én egy komplett teherautó cucc kihozására ilyen 250k fölött induló árakat kaptam...
Ha van rá hajlandóság és nem ijedtek meg a "fogjuk meg és vigyük" akciótól, akkor javaslom erösen a megfelelö méretü, akár B kat. jogsival vezethetö XXL-es furgon otthoni bérlését. Ha hétvégén bérelsz baromi olcsó, még úgy is sokkal olcsóbb lesz, ha a kocsiért (pl. innen indulva) hazamész repülövel-vonattal-stb, kihozod a kocsival a cuccot, visszaviszed az üres kocsit, majd visszajössz "tömegközlekedéssel". Egy hosszú hétvégébe belefér akár, ha meg az oszkar.com-ról az üres menetre bevállalsz utast, vagy pakkot, akkor meg még jobb buli.
Nekem nagyon bevált. Ha érdekelnek részletek, írj priviben... :))

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 17:43:29

@rezsöatya: hát, ha maga a moderátor is személyeskedhet, miért ne engedné meg bizonyos embereknek? aztán amikor szót emel valaki a személyeskedése ellen (személyeskedés nélkül), akkor azt kimoderálja (ahogy tegnap az én hozzászólásom, ami senkit nem sértett, nem volt trágár, nem ezredszerre mondtam el a véleményem valamiről - csak éppen az egyenlők között elsőnek nem volt szimpatikus).

de a lényeg, hogy remek, pontokba szedett gumiszabályokból álló törvénykönyvet alkotott magának, amit fel lehet mutatni, hogy itt kérem demokratikus, korrekt szabályok várják azokat, akik személyeskedés nélkül nyilvánítanak véleményt.

Határátkelő 2015.01.28. 17:47:02

@Philosoraptor: A múltkor egyszer már figyelmeztettelek. Miután most megint személyeskedtél, három napra lekerülsz a listáról.

Határátkelő 2015.01.28. 17:47:51

@rezsöatya: Kár, hogy nem szóltál egyből nekem, nem engedem meg a személyeskedést, levette, három napra a listáról.

Határátkelő 2015.01.28. 17:50:02

@a zajtó kzáródnak: Mindenekelőtt elnézést, ha megbántottalak tegnap. Másrészt azt hiszem, elég világosan elmagyaráztam korábban is, mi a különbség, nem gondoltam volna, hogy annyira nehéz ezt megérteni, ezért reagáltam talán a szokásosnál ingerültebben.

Quercus a favágó 2015.01.28. 17:53:34

@ganjagym:

Ahogy olvasom, ma az ANTSZ ismét visszavonta a működési engedélylét. Egy biztos. Az amit a hatalom, és hűbéresei megengednek Gyulával kapcsolatban, az ékes bizonyítéka annak, Magyarország nem jogállam. És innentől kezdve tőlem Orbán 3 nap alatt Kelet-Európa Svájcát csinálhat Magyarországból, az én szememben köztörvényes bűnözők. Orbán is, meg a hűbéresei is.

Határátkelő 2015.01.28. 17:54:01

@rezsöatya: Ne kezd már te is... hogyan magyarázzam el, hogy nem a kulimelós lett szitokszó, és NEM az itteni kommentjei miatt került ki??!!

orsolyab 2015.01.28. 18:01:14

@Herr Géza: Köszönöm szépen, hogy reagáltál.
Mi is gondolkoztunk ezen, de az a probléma, hogy ketten vagyunk a férjemmel. Szeretnénk bútorokat vinni, amit ugye cipelni is kell majd, ahhoz ketten kevesek vagyunk. És minden cucc mellett viszünk 3 macskát és 1 kutyát is :) Szóval nekem az tűnt legegyszerűbbnek, hogy mi utazunk az állatokkal, a költöztetőcég hozza a cuccainkat, kipakolnak, cipekednek, és akkor nekünk nem kell visszajönnünk. Elég szoros menetrend lesz, kb. péntek még itt, munkahelyen, hétvégén költözés, hétfőn már ott, új munkahelyen :) Szóval ezért is döntenék a kényelmesebb megoldás mellett. Én is 200-250e közötti ajánlatokat kaptam, amit még épp ki is fizetnék, csak jól jöttek volna személyes tapasztalatok, ajánlások, hogy valaki felé billenjen a mérleg.

Határátkelő 2015.01.28. 18:01:54

@diggerdriver: OK, akkor ezt most kiveszem, egyben ez az első figyelmeztetés.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.28. 19:45:54

@Határátkelő:
Na itt álljunk meg egy baráti szóra mert mr belekeveredtem mint hülyegyerek a hózentrágerba.
Tehát egy ilyen cseppet sem személyeskedő és gyalázkodó komment rendben van.

"rezsöatya 2015.01.28. 09:12:45
@diggerdriver: Tudom. Te a szemelyeskedest es a bunkosagot is bevallalod. Bevallalhatod, kivetelezett helyzetben vagy..."

Nem kérdezem, megállapítom.

Az én kommentem ennek halvány fing árnyéka sem volt de az nincs rendben.
Nem kérdezem megállapítom.

Ok, természetesen elfogadom annál is inkább mert most véleményem szerint két ember egymástól kétezer kilométerre elhiccent.
Véletlenül se vond vissza mert ami már megvolt azt kár visszatuszkolni:)))))))))))))))))))))))))))))))))

Fent idézett komment tulajdonosát se szankcionáld mert engem nem zavar. Csak mostmár ebből kifolyólag tudom hogy a bunkó jelzőt akadálytalanul használhatom.
Természetesen én soha nem használnám fent idézett személyre mert ő általában egy kifinomult művészlélek akinek remek humora van csak most olyan cihés változások álltak be nála amit a népnyelv a bejárati ajtó kulccsal való rögzítéséből levezetett viselkedési zavar ennél rövidebb megfogalmazásával szokott illetni.
Nincs ezzel probléma Isten megbocsátja jámbor szolgájának eltévelyedését és mindannyian reménykedjünk benne hogy hamarosan visszatér a nyájhoz.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.01.28. 21:05:46

@rezsöatya: Erre csak annyit tudok mondani, hogy másoknak is meg volt engedve a velem szembeni személyeskedés. (Bocs HÁ, amúgy ez nem ellened irányul, kérlek ne vedd magadra. TUDOM, hogy nem vagy itt 0-24.) Nem fogok példákat sorolni. Nem vagyok beszari, nem hagyom magam, ha megbüntetnek érte, vállalom az árát. Ettől függetlenül engem hidegen hagy az áskálódás meg az intrika (hiszen sok munkahelyemen ugyanez volt), így nem is veszem fel, ha elküldenek az anyámba. De viszont hasonló stílusban fogok visszaválaszolni. Utána meg hidegen hagy teljes mértékben a vérig sértett rinyálása. 2 emberen kívül senkivel sem volt eldurvuló vitám, ha rosszul emlékszem, megkövetem magamat. Ha valakinek problémája van velem, írja ide a pofámba, ne pedig nyomassa a szokásos gerinctelen dolgait, mint azt teszi a nagyságos asszony.

Határátkelő 2015.01.28. 21:06:47

@Philosoraptor: Nem a vitát kell feladni, csak a hangnem legyen tolerálható. Ez a kérésem.

tanato 2015.01.28. 21:16:04

@Babette .: Ha nyelvi és munkahelyi előkészítési alapok nélkül megy akkor csak turista lesz retúrjeggyel.Alapok,alapok főleg idegen nyelvben,anélkül nagy a bukta veszélye és ezt tudja,érzi raptor is.

SzZoole 2015.01.28. 21:19:13

Hijjj azanyakocsogit mi megy itt,en meg dolgozok.....

2015.01.28. 21:21:23

@Határátkelő: Most akkor előadom a hülyét.

Tehát, ha szépen alázok valakit a porba, az tolerálható, ha viszont vulgáris kifejezésekkel illetem az illetőt, az már sértő? Jó. Akkor vissza fogom keresni a nagyságos asszony összes olyan hozzászólását, amiben ráutaló magatartást tanúsít irántam, majd pedig számon fogom rajtad kérni, hogy megengedhető-e, amit csinál. Úgyis lesz 2 nap szabadnapom a héten.

2015.01.28. 21:21:27

@puhacica: Nem tudom, honnan veszik az embereket ezeket a sületlenségeket, én sosem mondtam, hogy kint tejben és vajban fürösztik az embereket, és minden az öledbe hullik, mert te kimentél, és leborulnak előtted. Annyit mondok, hogy az emberek többségének jobb lesz pár év után az élete, mint Mo.-n. Semmiféle kolbászból font kerítésről nincsen szó. Tényleg nem értem, hogy miért képzeli be ezeket mindenki a mondandómba, amikor én magam sosem írom le őket.

SzZoole 2015.01.28. 21:22:03

Ugy látom az jo magyar mentális meg megmaradt az emberekben
Hajra magyarok kaszara kapara fel,védjük meg a becsuletunket rohamraaaaaaaa

Quercus a favágó 2015.01.28. 21:27:50

Elpilledtem vacsora után.Történt valami érdekes azóta?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.28. 21:29:49

@QUERCUS:
Dehogy.
Két ember soron kívüli orgazmusa csak...
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

2015.01.28. 21:29:54

@Mirjam2: "Ezt azert talan nem kellett volna - nem tul elegans beszolas, foleg egy ferfitol egy nonek."

Az sem túl elegáns, amikor burkoltan szidnak. Nem érdekel, hogy ő nő. Engem ne sértegessen se nő, se férfi, ha nem adok rá okot, mert el fogom küldeni nagyon hamar melegebb éghajlatra.

"Egyebkent van az 'utalom Mo.ot, a vilag legrosszabb helye' es a 'Mo. a hazam, csak ott tudok elni, mindenben a legjobb' allaspont kozott mas is, ennyire nem fekete-feher a vilag. En szemely szerint nem kotodok Mo.hoz erzelmileg, de objektiven nekem is furcsa hogy te ennyire negativ dolgokat irsz rola. Ha szerinted Mo. a legrosszabb hely a vilagon, nezz utana mi tortenik mondjuk a Republic of Congoban peldaul. Ertem hogy te azt szeretned ha a 'fejlett' nyugati orszagokhoz zarkozna fel Mo., de azert objektiven belathatnad hogy annyira tenyleg nem is rossz Mo.on a helyzet vilagviszonylatban."

Természetesen vannak átmenetek, nem mondom, hogy Mo. a világ legjobb helye, de azt se, hogy a legrosszabb. Mert vannak sokkal-sokkal szegényebb országok, nagyobb gondokkal. Leírom a nem túl hízelgő véleményemet Mo.-ról, és valamért megkapom, hogy túl negatív vagyok. Pedig elvonatkoztatok a saját életemtől (hiszen azt csak én formálom), és természetesen szubjektíven ítélem meg a jelenlegi helyzetet. Te nem élsz itt x éve, a hírekből meg nem éled át, azt amit én v. bárki más, akinek már tele van a töke. Persze, hogy nem érted.

Tényleg nem rossz hely, azonban az elgondolkodtató, hogy hol lehetnénk, és ehelyett hova süllyedünk. És hol lesz a vége. Igyekszem fejlődni és kinőni ebből a témából. El kell érnem az az érdektelenségi szintet, ami napjainkban jellemzi a magyar társadalom jelentős részét bármi iránt, ami nem körülötte folyik. És akkor majd én is azt fogom mondani, hogy Mo. nem olyan rossz hely. Persze fagynak meg nyugdíjasok, éheznek gyerekek, de nem olyan "rossz" a helyzet.

Herr Géza 2015.01.28. 21:34:07

@orsolyab: Hát..., ha ennyire kiszámolt a dolog, akkor valószínűleg tényleg nem lesz másik választásotok... Nagyon le kell csekkolnotok tényleg a szóba jöhető céget, mert így aztán végképp nem fér bele, ha teszem azt a jó magyar (óccsó) vállalkozó mondjuk pénteken rövid SMS-ben értesít, hogy bocs, de mégsem ér rá..., de majd jövő héten.... Vagy a másik, akinek nem ért vissza a jó előre fixált méretű kocsija valahonnan, így beállított egy feleakkorával, hogy "majd egy kicsit jobban összepakolunk"... (Ismeretségemben megtörtént esetek.)
Sorry, nem ijesztgetni akarlak, csak én ezek miatt is maradtam a "magad uram" verziónál.
Egyébiránt: mi két macskával cígölünk mindenhova... :)))
És merre N.o.-ba, ha nem titok??

rezsöatya 2015.01.28. 21:55:52

@Philosoraptor:
ha visszanezem a kommenteket, latom, hogy egy jo ideje (tobb hete) sodalisO nem is szolt hozzad.
Massal beszelgetett egy jelensegrol, ami nem tetszett neki az itteni kommentekben. Rolad szo sem volt! Gondolom, beszelgethetnek az emberek az engedelyed nelkul, ugye?

Te meg uzentel neki ordenare modon.

Erre reagaltam, s most is mondom, hogy az alapveto tiszteletet meg kell adni a masik kommentelonek, kulonosen, ha az illeto no.

Irod: "Akkor vissza fogom keresni a nagyságos asszony összes olyan hozzászólását, amiben ráutaló magatartást tanúsít irántam"

Ez a mondat amugy ertelmetlen, de keresd ki! Kivancsiva tettel!

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 22:21:36

@Határátkelő: semmi probléma, nem bántottál meg. csupán azt próbáltam demonstrálni, hogy (imho) gumiszabályok születtek, épp az ellenkezőjét érted el a kódexszel, mint ami a célod volt. nem átlátható, objektív rendszer született, hanem az önkényes mérlegelést szentesítő (hiszen a megfogalmazott szabályok alapján a hozzászólások nagyobb része kifogásolható lenne). megkockáztatom: egyetlen hozzászóló számára sem szolgál iránymutatásként.

a rossz írott szabályoknál az íratlan szabályok jobbak lennének. persze, következetes moderációs gyakorlat híján ilyen sincs. ez sajnos meg is látszik a hozzászólásokon. mindenki kizárólag a saját mércéje szerint nyilatkozik meg, semmiféle sztenderd nem érvényesül az oldalon. kirívó esetben jössz és "odacsapsz", aztán megy minden öntörvényűen tovább.

még egy megjegyzés: rendre panaszkodsz az óvodás reakcióink miatt. nem lehet, hogy te kényszerítesz bennünket ebbe a szerepbe? pl. a rendszeres "feljelentési kötelezettség", "árulkodás" előírásával - mindazoknak, akiknek nem tetszik mások személyeskedése.
értem az okát, hogy neked nincs rá időd, nem tudsz minden hozzászólást mérlegelni. de az óvónéni szerep, amit magadra kényszerítettél szerintem kontraproduktív: burkoltan pozitív megerősítést ad minden ki-nem-moderált hozzászólásnak. hiszen az emberek azt látják: "ó, hiszen x.y. is megengedi ezt magának. akkor én miért fognám magam vissza? ez láthatóan belefér az oldalon megszokott kommunikáció kereteibe, hiszen megjelenhetett.")

újra kellene gondolnod, hogy legyen-e moderáció, s ha igen a válasz, akkor ki végezze. neked láthatóan nincs rá kapacitásod.

(nyugodtan válasz nélkül hagyhatod az észrevételeim - főleg, ha úgy gondolod, már kellőképpen ki lett tárgyalva, illetve végiggondoltad.
nem rossz szándékkal fogalmaztam meg a véleményem, és természetesen ez csupán egy vélemény a sokszáz közül.)

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 22:21:52

@rezsöatya: "az alapveto tiszteletet meg kell adni a masik kommentelonek, kulonosen, ha az illeto no."

a tiszteletet meg kell adni a masik kommentelonek, TEKINTET NÉLKÜL ARRA, hogy az illeto no-e vagy sem.
semmilyen plusz tisztelet nem jár azért, mert valaki cigánynak, amerikainak, magyarnak, nőnek, férfinak vagy hermafroditának született.

2015.01.28. 22:22:04

@rezsöatya: "ha visszanezem a kommenteket, latom, hogy egy jo ideje (tobb hete) sodalisO nem is szolt hozzad.
Massal beszelgetett egy jelensegrol, ami nem tetszett neki az itteni kommentekben. Rolad szo sem volt! Gondolom, beszelgethetnek az emberek az engedelyed nelkul, ugye?"

Nem szól hozzám, csak mindenkivel egyetért, aki nem ért egyet velem, és hozzátesz valami, ártatlannak tűnő megjegyzést, ami természetesen nem tűnik fel senkinek sem, rajtam kívül. Mert ugye a burkolt célozgatás, az nem sértő. Beszélgethetnek az engedélyem nélkül is, csak ne nézzenek hülyének. :)

"Te meg uzentel neki ordenare modon.

Erre reagaltam, s most is mondom, hogy az alapveto tiszteletet meg kell adni a masik kommentelonek, kulonosen, ha az illeto no.

Irod: "Akkor vissza fogom keresni a nagyságos asszony összes olyan hozzászólását, amiben ráutaló magatartást tanúsít irántam"

Ez a mondat amugy ertelmetlen, de keresd ki! Kivancsiva tettel!"

Látom, neked is szelektív a memóriád. Még egyszer, nagyon régen leírtam a nagyságosasszonynak, hogy én hogyan látom Mo.-t jelenleg, és az volt a válasza kb. hogy én vagyok elbaszva, vagy valami ilyesmi. Onnantól kezdve nem érdekel, hogy ő nő. Velem senki sem fog így beszélni, se itt, se az életben, mert egyrészt nem adtam rá okot, másrészt meg nem tolerálom. Az alapvető tisztelet neki már nem fogom megadni, ő eljátszotta azt a lehetőséget, még hónapokkal ezelőtt. Na nem mintha érdekelné őt bármennyire is, csak jó lenne már leszokni erről a kettős mércéről. Ha valaki nő, akkor mindent szabad neki, merthogy ő NŐ. Ez nem így működik. Ha egyenlő a nő és a férfi, akkor kölcsönösen meg kell adni a másiknak a tisztelet. De én nem fogok jópofizni senkivel se csak azért, mert mások szerint ezt illik. Nekem van gerincem, meg nem szeretném saját magamat szembeköpni. És nem felejtek.

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 22:22:20

@diggerdriver: röviden: igazad van.
szerintem "nem menő" (nem cool :) ) semmilyen, a másik SZEMÉLYre vonatkozó megjegyzés. nem tartozik a témához, hogy mit gondolunk egymásról. és amennyiben nem pozitívat gondolunk (vagy a másik nem veszi a lapot és félreérti a poénunkat), akkor máris kész a baj: megsértettünk valakit. feleslegesen.

az is tény, hogy a klubhangulaton ront, ha ezek a kijelentések száműzve vannak. de lefogadom, hogy elég sok olvasó van, aki inkább örülne egy kicsit "savanyúbb", szárazabb, vicctelenebb hangulatnak, mint hogy elszenvedje, tűrnie kelljen itt a megalázást, anyázást.
azt is sejtem, hogy te meg a humortalan hangulat miatt búsulnál. :)

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 22:22:23

@QUERCUS:
"megengednek Gyulával kapcsolatban, az ékes bizonyítéka annak, Magyarország nem jogállam."

érdekes, nekem is ez volt a legfőbb traumám, mielőtt elhagytam az országot. ugyan nem tudom ki az a Gyula, de az ország jogállamiságába vetett hitem rendült meg. s ugyanezt gondolom: ha hirtelen svájci fizetések lennének, akkor is ugyanaz a kiszolgáltatottság maradna. bármikor bármit államosíthatnak, elvehetnek, indoklás, retorika lesz hozzá...
mint ahogy egy csomó területen gyakorlatilag ez az állami szintű, törvénybe foglalt zabrálás folyik, a trafikoktól kezdve, a nyelviskolákon át, lehetne sorolni. mindenben megszerzendő zsákmányt lát a kormány. mint a mesebeli kisgömböc.

Határátkelő 2015.01.28. 22:30:45

@a zajtó kzáródnak: Ha gumiszabályok alatt azt érted, hogy az én döntésemen múlik, mi fér bele és mi nem, akkor (teszem hozzá: sajnos) igazad van.

Nem tudom átgondolni, hogy kell-e moderáció, ennek okát már százszor leírtam, nem írom le még egyszer, csak annyit: ha ez a blog nem saját, személyes történetekre építene, akkor nem lenne moderáció, ám mivel senkinek sincs kedve (érthető módon) kitenni magát annak, hogy az Index-címlapról idetévedő trollok anyázzák, ezért moderáció kell. Ennek enyhébb formája az, hogy létezik egy olyan lista, amin aki rajta van, azt nem kell moderálni. Mivel igény volt rá, közzétettem, mi alapján lehet erről a listáról lekerülni. Ennyi a történet.

És igen, mivel én indítottam a blogot, ezért nekem kell eldönteni, mi fér bele és mi nem. És igen, a kapacitásom véges. És igen, ha az óvodás szerepbe kényszerítés, hogy valaki jelzi, ha más szerinte sértő kommentet tett közzé, ám legyen, bár szerintem ennél azért felnőttebbek vagyunk. Legalábbis szeretném hinni.

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 22:31:32

@FutureFry: vicces. ez a típus itt a blogon is jól megfigyelhető. :)

orsolyab 2015.01.28. 22:31:32

@Herr Géza: Á, nem lettem megijesztve, dehogy :) Ezektől félek én is...
A 3 macskával nem lesz egyszerű, de remélem átvészelik az utazást. Ennyit még nem utaztak soha. Vagyis van egy perzsa, őt hurcoltuk régen sokat, de a másik kettő max 5km-t utazott, állatorvoshoz.
Frankfurtba megyünk :)

Határátkelő 2015.01.28. 22:34:45

@a zajtó kzáródnak: Egyébként még két dolog jutott az eszembe:

1. olyan rendszer nincs, amelyikkel mindenki elégedett lenne

2. könnyű a következetes moderációt számon kérni, de egyetlen egyszer csak egy napra próbálná ki valaki (akár te) azt, amit mindez a gyakorlatban jelent, talán másként látná(d). Félreértés ne legyen, ez nem panasz, hiszen magamnak csináltam, csak jelzem, a sok sértődés, félreértés és jogos-jogtalan felháborodás mellett talán néha egy-egy pillanatra ez is eszébe juthatna itt egy-két embernek.

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 23:09:39

@Philosoraptor:
"Nem szól hozzám, csak mindenkivel egyetért, aki nem ért egyet velem, és hozzátesz valami, ártatlannak tűnő megjegyzést, ami természetesen nem tűnik fel senkinek sem, rajtam kívül."

azért ne hagyd, hogy a paranoia eluralkodjon rajtad! keltsen gyanút, hogy "nem tűnik fel senkinek sem, rajtam kívül". :)
relax. ha nem tudsz tisztelettel szólni hozzá, inkább ignoráld, mindenkinek jobb lesz, hidd el.

kék madár 2015.01.28. 23:09:55

@Határátkelő: szerintem szinte teljesen remenytelen egy anonim rendszerben ennyi hozzaszolast egy embernek akarcsak a tobbsegnek is tetszo modon moderalni.

Azota, hogy figyelmeztetsz, a figyelmeztetesekre erkezo reakciok szinte durvabbak mint az azokra okot ado kommentek. Ez kb. olyan mint a megvadult autosok egy forgalmi dugoban nem (csak) az emberek defektesek, hanem a korulmenyeik, amik a legrosszabbat hozzak ki beloluk.

Ennel a figyelmeztetosdinel egyszerubb lenne az azonnal 3 napos felfuggesztes; mire reagalni tudna az illeto, kicsit lecsillapodna. Igy viszont pont forditott a hatas, csak gerjeszti magat mert serti az igazsagerzetet.

a zajtó kzáródnak 2015.01.28. 23:10:17

@Határátkelő:
szerintem moderáció címszó alatt kétféle dologról beszélünk. az egyik az "indexcímlaptrollok", a másik a "helyiek" megregulázása. az első ellen szerintem eddig kevesen emeltek szót.
a fel-fellángoló viták oka a törzsközönség egymással (és a szerzővel) szembeni viselkedése / véleményalkotási szabadossága, a másik nick mögött lévő ember szinte teljes figyelmen kívül hagyása.

pontosan tisztában vagyok vele, mekkora teher lehet a moderátoré. a jelenlegi fizetésem duplájáért sem vállalnám (pedig nem közfoglalkoztatott vagyok :) ).

lehet, hogy hatékonyabb lenne, ha nem moderálnál (mondjuk azokat kivéve, akik öt hozzászólásnál kevesebbel rendelkeznek - ld. címlaptroll).
ehelyett, aki átlépné a jelenleginél sokkal pontosabban definiált Rubicont, attól megvonnád a hozzászlási jogot egyre növekvő időtartamokra: 1 nap - 3 nap - 1 hét - 2 hét (s minden további esetben 2 hét maradna).
ennek szerintem nagyobb visszatartó ereje lenne, mint a figyelmeztetgetéseknek.

szerintem gumiszabály a bárki érzékenységét sértő kijelentés tilalma. ezt szinte bármely mondatra rá lehet fogni.
az viszont számonkérhető lenne, hogy kizárólag a másik véleményét szabad kommentálni. a személye tabu (soha, semmit nem tesz hozzá egyetlen vitához sem, hogy a vitapartnerem személyéről fogalmazok meg állítást).

Határátkelő 2015.01.28. 23:11:17

@kék madár: Lehet, hogy nem egyértelmű, de a felfüggesztés a listáról való levételt jelenti és nem a teljes kitiltást. Azaz előmoderálva hozzászólhat.

Határátkelő 2015.01.28. 23:14:35

@a zajtó kzáródnak: Gratulálok, feltaláltad a jelenleg is életben lévő rendszert. :)

Pontosan erről van szó: azért figyelmeztetek először, hogy mindenki tudjon magába nézi, ha ezután is folytatja, akkor lekerül először 3 napra, aztán 1 hétre, majd végleg. Ezt követően már csak előmoderálás után szólhat hozzá.

Szerintem ennél nem lehet pontosabban definálni a Rubicont, de ha van ötleted, örömmel veszem.

Herr Géza 2015.01.28. 23:38:29

@orsolyab: Na dann viel Glück für den Neuanfang in Deutschland... És várjuk a tapasztalatokat. :))))

kék madár 2015.01.29. 00:01:36

@Határátkelő: ertem.... es ne irigyellek : )
Szerintem meg ennel is nagyobb szigor mindenkinek elonyere valna

2015.01.29. 06:32:39

@Philosoraptor: Szerintem belathatnad hogy a 'burkolt szidasra' (ami szerinted az) nem a tarsadalmilag elfogadott valasz az intim testreszek stb. emlegetese. A valo eletben is biztosan elofordult vagy elo fog veled fordulni peldaul hogy egy kollegad - szerinted - burkoltan tamad teged, de ha a te reakciod az hogy eleallsz es azt mondod 'nyald ki a seggem' vagy hasonlo, az sajnos ovodas kor felett nem elfogadhato reakcio es pl. kirugnanak a munkahelyedrol, vagy elhagyna a baratnod, ha igy reagalnal. Ez van, ez egy ilyen vilag, maskepp kell megoldani a konfliktusokat. Ez a vege annak a folyamatnak hogy lejottunk a farol es nem verjuk fejbe egymast ha nem tetszik valami (kiveve akik igen, de azok jobb esetben bortonben vegzik, kitiltas a tarsadalombol egy idore, erted).

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.29. 07:18:47

@tanato: tobb ilyen ismerosom van...batrak voltak es nyertek.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.29. 07:23:42

@a zajtó kzáródnak:
"akkor én miért fognám magam vissza"

Mondjuk mert felnott ertelmes ember vagy? Neked mindenhez kulso kontroll kell?
Tessek hasznalni a belsot.

2015.01.29. 07:41:55

@Philosoraptor: 'Tehát, ha szépen alázok valakit a porba, az tolerálható, ha viszont vulgáris kifejezésekkel illetem az illetőt, az már sértő?'

Igen. Ha ezt nem mondta neked senki altalanos iskolas korodban, akkor orulhetnel hogy most kiderult es meg van idod tanulni. Ez van, ilyen az elet, igy mukodik. Ha Angliaba tervezel koltozni, akkor mindenkeppen azt ajanlom hogy probald meg megszokni a gondolatot - az angolok mesterei annak hogy hihetetlenul udvariasan, mosolyogva 'a porba alazzanak', es nem orulnek ha erre valaszul elkezdesz vulgaris kifejezeseket hasznalni. Meg kell tanulni hasonlo stilusban reagalni, 'az o nyelvukon beszelni' ebben az ertelemben is.

kék madár 2015.01.29. 08:42:52

@Mirjam2:
"Tehát, ha szépen alázok valakit a porba, az tolerálható"

szerintem a "toleralhato" az egy eleg relativ es hasznalhatatlan megkozelites. Ugyanugy vagy meg inkabb beteg jellemre vall es kommunikacio eretlensegere utal.

Itt a blogon ugyan ertem mire utalsz. De inkabb ulnek a repulon/vonaton/kocsmaban egy szokimondo es rusztikus figura, mint egy sunyi, szofisztikalt de aljas ember mellett

2015.01.29. 22:37:56

@Mirjam2: Azt gondolsz, amit akarsz. Tisztában vagyok azzal, hogy milyen vagyok az életben, és azt nekem nem vadidegen emberek fogják megmondani az internetről, ismeretlenül. Volt oka annak, amit írtam, le is írtam a miértet. Több szót nem szeretnék erre vesztegetni.

2015.01.29. 22:49:28

@Mirjam2: A magyarok meg annak a mesterei, hogy a pofámba mosolyognak meg a legjobb barik vagyunk, aztán meg az első adandó alkalommal hátba szúrnak. Szerintem tudni fogom kezelni a helyzetet, elvégre itthon edzésben vagyok.

Badeni_lakos 2015.02.01. 22:56:16

Jaj de kis naiv poszt. :)
"200 zal utazó autók uggyan már Baustelle meg Umbau vagy Stau van végig, Stuttgart előtt meg tábla figyelmeztet az Autópályán, h ugrik az őz! Erdő közepén se kerítés se semmi! Eskü! (na ennyit a 200 kmh ról.)
Szatyorba pakolok én is itthon az InterSpar ba csak úgy szólok h nem zaklat semmilyen bizt.őr...
A mindig is jóléti állam megvan, de kéne a magyar nyelv is meg rokonok barátok+ bulik is velük ugye... (pont a lényeg.) csak hogy ez nem.igy megy.
Óriási érzelmi Áldozat ot kell hozni azért hogy ott megmaradjatok.
Lesz ott még nagyobb is a honvagy. :)

"Magyarországon két diplomás embernek soha nem ..."
innentől ez megint nem igaz.. attól függ hol és mit dolgozol mivel foglalkozol. Sok orvos (háziorv) ismerősöm van, olyanok vannak h 10 millió forintot érő praxisokat adnak ingyen nekik kisebb városok ban / falvakban csak hogy legyen itthon is orvos, és háziorvosok tényleg jól elhelyezkednek itthon. Persze a többi szakorvosi dolgokat nem tudom, de unblock a diplomás munkával 2 fő / háztartás igen is meg lehet élni Magyaro.on is, kirándulásokkal, önképzéssel/ hobbival, nyaralással mindennel.

A kezdeti eltúlzott lelkesedés persze érthető. Direkt így működik az emberi agy hogy elfogadja azt az óriási áldozatot: amit nemcsak belül , hanem az otthon hagyott kapcsolatai elszenvednek, és amit még csak felmérni se tud. (Mert nem lehet)

És azért h magát nyugtassa h jó választást tett (pedig nagy azáldozat) ezért lép fel a + irányú torzítás az érzékelésében.

(ez valszeg a túlélési ösztön ami ezt a szubjektív torzítást kiváltja)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása