oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 30. 06:45,  Elindulni, a hidakat épen tartva 465 komment

2014. október 30. 06:45 Határátkelő

Elindulni, a hidakat épen tartva

Egy minisorozat újabb része következik, pár hete jelent meg József írása, gondolatai pedig sokakat megihlettek, akár kommentekben, akár posztban. Múlt héten Opcsi története jelent meg, most Efem válaszát adom közre.

panoráma_6.jpg(fotó: Ákos)

„Régi, habár nem rendszeres olvasója vagyok a Határátkelő blognak. József története késztetett arra, hogy billentyűt ragadjak, mivel annyira hasonló cipőben járunk. Igaz, én csak utólag jöttem rá bizonyos dolgokra melyeket ő már korábban is lát. Mégis úgy gondolom, hogy a mi történetünk talán segítségére lehet Józsefnek és másoknak.

Szóval kezdjük az elején! Én is azok között vagyok, azaz voltam, akik nem anyagi indokok miatt gondolkodtak az elköltözésen. Pontosabb inkább nem a sürgős anyagi gondok miatt, mivel abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy ilyenek nem voltak. De nem voltam róla egyáltalán meggyőződve, hogy ez mindig így is lesz.

Senki sincs biztonságban

Jómagam ugyanis csodálkozva látom, hogy az emberek mennyire nem képesek egyfelől a történelemből tanulni, másrészt a közelmúlt eseményeiből a közeljövőre következtetni. Talán nem akarnak szembenézni a valósággal?

A történelemben nem egyszer fordult elő, hogy egyes népek, vagy népcsoportok szabadságát, lehetőségeit apránként korlátozták. Sokan azok közül is, akik még időben el- avagy megmenekülhettek volna, úgy álltak hozzá, hogy, hát kicsit ugyan rosszabb lett ezen a héten is mint múlt héten volt, de hát ezt azért kibírjuk. Abba pedig nem akartak belegondolni, hogy jövő héten mi lesz? Mígnem egyszer csak ott találták magukat a marhavagonokban.

A mai Magyarország helyzetét is hasonlóan látom, szerencsére nem a marhavagonokat, hanem a szépen kirajzolódó tendenciát illetően, miszerint senki sincs biztonságban. Még maga Nemoligarcha Lajos sem. A kisgömböc sorra kebelezi be, ami csak az útjába akad. Az, hogy éppen tőled még nem vették el a pénzedet / megélhetésedet nem jelenti azt, hogy holnap sem fogják! A nyugdíjadat már megvédték (most már ezután tényleg nem lopja el senki), mit fognak megvédeni legközelebb?

Ezzel nem akarok politikai propagandát folytatni, akinek van szeme látja, aki meg nem akarja, az úgysem fogja, az én írásomtól legalábbis biztosan nem. Azért írom csak le ezeket, hogy érthető legyen a motiváció. Ennyit az anyagiakról.

A politikusok csak tünet

József ezt írja: „egyszerűen nem látom, hogy nemhogy rövidtávon, de hosszútávon jobbra fordulnának itthon a dolgok."

Ezzel sajnos teljesen egyet tudok érteni. Lehet a politikusokat szidni, de tudnunk kell, hogy ők csak a tünet. Egyértelműen látszik, hogy a társadalom egy jelentős részének bejön a jelenlegi populista politika (gyakorlatilag nincs is nem populista párt az országban) a maradék pedig nem képes magából kitermelni egy komolyan vehető alternatívát, például mert már rég Londonban mosogat, vagy esetleg hülyére keresi magát a Cityben. Ezt tette velünk a történelem, mint sok más hirtelen demokratizálódó országgal ahol nem volt meg az emberekben az önmagukról gondoskodás kultúrája.

Aztán ott van az állandó magyaros ügyeskedés, rasszizmus, bizalmatlanság stb. Nagyon mélyen gyökereznek ezek a társadalomban, nem is látszik, hogy mitől változna ez meg. Továbbá Józsefhez hasonlóan magam is IT területen dolgozok, csak nekem a végzettségem is ehhez a területhez köthető.

(Mivel nem ez a blog témája, ezért nem fejtem ki, hogy milyen tapasztalataim vannak nem IT-végzettségű, de kimondottan intelligens, emberek által írt programkódokkal kapcsolatban. :) ) Szóval az IT keresett terület hazánkban is, de szinte bárhol máshol is, így tehát nincs közvetlen ösztönzés a távozásra, viszont annál nagyobb a lehetőség.

Aztán ott van a gyerek. Akit szeretnénk egy normális társadalomban, normális iskolába járatva felnevelni. Ne azok kényszerítsék rá az erkölcstant, akiknek napról napra „rugalmasan” változik a véleményük a világ dolgairól és százmilliós ingatlanjaik nőnek a földől egyik napról a másikra.

Maradt lehetőségként Európa

Mindezt összevetve mi a távozás mellett döntöttünk. Úticélként Európát, annak is a nyugati felét szemeltük ki. USA-ba annyira nem vágytunk, meg messze is van, Ausztráliába vágytunk (voltunk már ott hosszabb ideig), de sajnos az is nagyon messze van, diktatúrákat, egzotikumokat, szélsőséges klímájú helyeket eleve kizártuk, így maradt tehát Európa.

Én mentem volna északra is, hitvesemnek azonban nincsenek ínyére a hosszú sötét téli esték, így a lehetőségeket figyelembe véve Spanyolországban kötöttünk ki. Ez kezdetben annyiból is jó ötletnek tűnt, hogy mivel a spanyol nyelvet sem én, sem feleségem nem beszélte, jó alkalomnak tűnt az elsajátítására.

A kinti tapasztalatok

Egy sokkal nyitottabb, vidámabb, közvetlenebb társadalmat találtunk, mint amit Magyarországon elhagytunk. Ez jó volt. Anyagi gondjaink nem voltak. Ez is jó volt. Még az időjárás is sokkal kiegyensúlyozottabb volt, mint Magyarországon, nem voltak 40 fokok nyáron, sem -20 télen. (Barcelonában legalábbis ahol mi voltunk.). Ezt is el tudtuk viselni.

Na, de akkor mégis mi a nem jó, ha ennyi minden meg jó? Hát a beilleszkedés! Nehezen ment a gyereknek. Mindenkinek az a hit él a fejében, hogy a gyereknek a legkönnyebb, mivel pikk-pakk megtanulja a nyelvet. Nálunk sajnos nem így volt.

A gyerek (4 éves) nagyon nehezen barátkozós fajta. Neki az idegen környezet egyáltalán nem segítette a beilleszkedést. Nehezen ment kedves páromnak is. Habár kezdetben nem dolgozott, igazából nem is lett volna sok esélye nyelvtanárként elhelyezkedni.

Egy ilyen multikulturális európai városban nincs olyan kiváltságos helyzetben az ember, mint mondjuk Tajvanon, ahol minden fehér ember rögvest angoltanár, legalábbis a helyiek szerint. Ehhez képest, itt az anyanyelvi tanárok sem kapnak mind munkát, annyian vannak. Egyszerűen tehát vannak szakmák, melyeknek művelői nehezen vagy talán sehogy sem érvényesülhetnek más országban. Ezt például nem gondoltuk át előre, úgy gondoltuk, hogy majd csak lesz valami.

Természetesen más szakmában is el lehet helyezkedni, pl. adminisztratív munkakörben. De tekintve, hogy kedves párom ehhez nem érzett elhivatottságot, dolgozni pedig nem a pénzért, hanem hivatás miatt szeretett volna, ennek sok értelmét nem láttuk. (Nem kaptam az ország színvonalához mért extra fizetést, de nem is voltak extra igényeink, így kényelmesen kijöttünk belőle.)

Szóval visszajöttünk

Gyerek szépen beilleszkedett az óvodába, hitvesem is talált olyan elfoglaltságot, amiben hittel tud részt venni, és végül jómagam is találtam munkát idehaza, amiből meg tudunk élni. És elhatároztuk, hogy megtanítjuk a gyereket legalább egy, de inkább több idegen nyelvre. Legyen meg neki a választási lehetősége még fiatalon, amikor nincs annyi kötöttsége, mint egy családos embernek.

Az ország jövőjéről alkotott képünk cseppet sem lett jobb, inkább beigazolódtak a félelmek, miszerint folytatjuk a megkezdett utat, teljes gőzzel hátra, hogy visszatérjünk oda, ahonnan 89-ben elindultunk egy kócos hajú, borostás, liberális, fiatal demokratával az élen.

Mi ebből a tanulság? Hogy nem érdemes elmenni? Szerintem nem. Sokkal inkább, hogy érdemes, de nem szabad elvágni a hidakat sem felégetni a köteleket. :) Az ott töltött idő sok kérdésre választ ad.

Bónusz tanulság

Érdemes úgy kimenni egy országba, hogy van valamilyen szintű közös nyelvismereted az ott lakókkal. Északon az angol tökéletesen megteszi. De nekem azért nagyon durva volt az elején, hogy egy mukkot nem tudtam spanyolul és autodidaktán próbáltam felszedni.

Erős gagyogásig eljutottam, de attól nagyon messze vagyok, ami egy huzamosabb idejű tartózkodáshoz kell, például megérteni egy adásvételi szerződést, vagy megbeszélni a szakival, hogy milyen műszaki megoldást javasol a fal nedvesedésének megszüntetésére, stb.

Az ország jó része nem beszéli az angolt, amelyik pedig igen, azt meg nehéz volt rávenni, hogy a kedvemért próbálkozzunk a spanyollal, hadd gyakoroljak biztonságos környezetben.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr996845265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.10.30. 21:40:10

@morsels: Ez egy demonstracio. Mert ugye ha nem szolok vissza es elmegyek akkor "magamra veszem". Ha visszaszolok es elmegyek akkor "martirkodom". Ha kovetkezetesen visszaszolok akkor "cinikus, lekezelo es arrogans" vagyok. :) Es tulajdonkeppen ma csak azert jottem hogy felhivjam ra HA figyelmet, letezik szuperszuro.... a tobbi nem az en dolgom, hiszen o a bloggazda.

morsels (törölt) 2014.10.30. 21:46:05

@Fruka1:
:-)
En meg azt vettem eszre, hogy az esetek nagy reszeben (foleg, amikor komoly kritikakat kap a poszt) akik egy posztra reagalnak, foleg az elejen, azok 80%-a olyasmi informaciot hianyol, ami ott van a posztban.

En szemely szerint azokat szoktam eleg gyorsan atgorgetni.
Azokat a kommenteket is atgorgetem, aki a sajat habitusa, tapasztalata alapjan ertetlenkedik egy poszttal kapcsolatban.
Azokat is at szoktam gorgetni, akik teljesen odaig vannak a poszt pozitiv kisugarzasatol.

De kivancsi lennek, hogy te meg mit szerettel volna beszelni a posztrol?

Vilagos, ha a posztot iro itt van, akkor tovabb tart az 'on' beszelgetes, bar ez sincs mindig igy.
Merthat nem ugy mukodik ez, hogy multiple choice kerdesek vannak, mindenkinek ki kell pipalnia a neki megfelelot, aztan majd HA a vegen ertekeli a valaszokat, hanem szoba kerulnek dolgok.

Ilyen hulye asszociacios jatek. Amibe sokszor ugyanazok tudnak belekapcsolodni, neha masok is, neha meg csak masok.
Ez egy ilyen mufaj.

i got my (törölt) 2014.10.30. 21:48:53

@Igaz Barát:
"Ma olyant hallottam egy ismerősömtől, hogy az USA küldött ide 7000 zsoldost, akiknek az a feladata, hogy fellázítsa a tömeget.
Nem tudom, mennyi valóságtartalma van,"

igaz. csak a szám nem stimmel. 2 millió lesz az. mind fidesz szavazó. :))

Quercus a favágó 2014.10.30. 21:49:01

@Turchi:

Posztot olvasni? Minek. A kommenteket kell olvasni. Abból mindent megtudsz a posztról. Beidézik a lényeges dolgokat. Többféle aspektusból megközelítve a témát.
Minek terheljem az amúgy is szűkös agykapacitásomat a poszt olvasásával, és értelmezésével.

morsels (törölt) 2014.10.30. 21:56:50

@QUERCUS:
Na, ebben nagyot tevedsz.
Tobbszor volt mar pelda arra, hogy itt orakon keresztul ekeztek a poszt irojat olyasmiert, ami benne volt a posztban, csak epp senki nem olvasta el. Vagy atsiklottak rajta, mert egy aprosagot felnagyitottak.
Arrol nem beszelve, hogy adott dolgot (mert azert itt sokszor szubjektiv velemenyek, erzesek, hangulatok kerulnek leirasra) maskepp ertelmeztek.

Szoval szerintem hiba csak a kommentekbol leszurni azt, hogy mirol szolt a poszt.

Kiveve persze digger kritikajat, amit viszont mostanaban nem csinal :-)

Quercus a favágó 2014.10.30. 21:58:55

@Turchi:

Na jó, van amikor erőt veszek magamon, és elkezdek olvasni egy posztot. Aztán mikor az elején szembejön a szokásos "nem az anyagiak miatt döntöttem a határátkelésről" duma(mint pl. ma is), akkor kiszállok.

Én kurvára szeretnék egy ilyen életérzést magamnak. Hogy ne legyenek anyagi gondjaim, legyen normális munkám, csak az legyen a gondom, hogy ez a sok hülye birka itt béget körülöttem.
Persze ezt egyszerűen megoldanám: vennék egy pár pulit.

Quercus a favágó 2014.10.30. 22:08:15

@morsels:

Ez olyan, mint a verselemzés. Mit akart kifejezni a költő?
Itt a költő a posztoló, a verselemzők meg mi.
Na én inkább lepihenek. Kezd megfájdulni a fejem. Ez valószínűleg a külső, és a belső levegő közötti nyomáskülönbségnek köszönhető.

Jóccakát.

2014.10.30. 22:08:58

@QUERCUS: Ritkán mondok ilyet, de most baromira igazad van.

Quercus a favágó 2014.10.30. 22:09:13

@qkuc:

Nem. Terelni azt a sok hülye magyar birkát.

morsels (törölt) 2014.10.30. 22:16:46

@QUERCUS:
:-)

Es te csak a verselemzeseket olvasod el, a verset meg nem.
Erdekes.

morsels (törölt) 2014.10.30. 22:21:49

@diggerdriver:
Tegnap letartoztattak itt egy szaudi diplomatat ittas vezetes miatt.
Persze azota kiengedtek, valoszinuleg megy haza, nadehat egy szaudi diplomata reszegen vezet?

Hat ez meg milyen dolog mar.

qkuc 2014.10.30. 22:23:11

@QUERCUS: Nem éri meg, nincs annyi puli, mindig felbukkan legalább egy, :D. Inkább menj pihenni, ha esetleg migrén, akkor őszinte részvétem és együttérzésem, :).

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.10.30. 22:30:08

@Philosoraptor: Nézd én akikkel eddig találkoztam és azt mondták, hogy nem büszkék azok húsz évvel ezelőtt sem voltak rá csak erre már nem szívesen emlékeznek. Itt most nem rád gondoltam.

Az alázat az egy másik téma lehetne. 90-ben úgy indultunk, hogy a térség vezető állama leszünk és ehhez meg volt minden adottság. Persze ez azzal járt együtt, hogy az osztrákon kívül mindenkit lenéztünk magunk körül.

Shanarey 2014.10.30. 23:12:01

A posztról jót vagy semmit.

Jót nem tudok.

Ám látom valami gyógyszer gurító verseny is van, mert sok fura komment is akad, és vita is van.

Felesleges.

Ajánlok egy jobb témát.
:-))))))))))))))))))

www.szabadfold.hu/csalad/kutyaposta_bla_bla_bodri_bla_bla_bodri_bla_bla_bla

2014.10.30. 23:17:41

@flash.gordon: Ez nekem kicsit megint olyan dolog, minthogy páran kiemelik, hogy mi magyarok vagyunk. Mintha valami kiváltság lenne ez. Szerintem ugyanolyan nemzetiség, mint a többi. Én így vagyok az ország témával is. Nem tartom annyira fontosnak, hogy ki büszke meg ki nem. Az fontosabb, hogy milyen ember. És különbözőek vagyunk szerencsére. De persze nem szabad átesni a ló túloldalára sem, az sem jó. Én már kezdek lassan megbékélni ezzel az országgal. De persze ettől függetlenül még elakarok innen menni. Csak csökken a dühöm. :)

2014.10.30. 23:18:54

@flash.gordon: "Persze ez azzal járt együtt, hogy az osztrákon kívül mindenkit lenéztünk magunk körül."

Ezt sajnos nem mindenki nőtte még ki...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.30. 23:59:15

@QUERCUS: valahogy a sok háttérhatalom elmélet, chemtrail, gyíkemberek és ki tudja még hány idótábbnál idiótább hülyeség nem esett még ki a szekrényből, csak csupa pórias dolog.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 01:32:01

@Mirjam2: nagyon lenézed a témát még mindig. persze, ha az a célod, hogy összespórolj egy lakásra valót Angliában, akkor "röhejes" ezer dollár. de ahogy ezt így megfogalmaztad, azzal lenézel engem és mindenki mást, aki ezt csinálja/csinálta és így él és jól elvan. ez kb olyan, mint leröhejesezni egy magyarországi 350 ezres nettó fizetést (szerintem kb ennek felel meg az értéke, amennyire képben vagyok). annak ellenére, hogy tudom, hogy nem nézel le senkit, és hogy te is kijössz ennél jóval kevesebből is, amikor Indiában élsz. a Te életcéljaidhoz röhejes fizetés, nem önmagában az :-(

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 01:37:45

@Babette.: akkor azt javasolnám, hogy a grafikusok egy külön bizottság (sőt, Bizottság) előtt bizonyítsák, hogy nem pornóra vagy torrentre használják a gigabájtjaikat, és amennyiben megfelelő eredménnyel zárul a vizsgálat, mentesüljenek az adó alól ;-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 01:49:05

@Zoole[uk]: a thai király is Svájcban nőtt fel, ott járt iskolába, igaz, ez már elég régen volt. mindig is odajárt tanulni a gazdag elit, nem?
(de tényleg, miért nem Moszkvába küldte apuka a kislányát? bár a moszkvai elit gyerekei is alighanem Svájcban vannak....)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 01:57:15

@morsels: én próbáltam szűrni korábban (a szokásos gyanusítottakat), de egyszerűen idegesített, hogy a hozzászólásaik nélkül nem értettem a válaszokat, a többiek reagálását. :-/
mostanság inkább felületesen átszaladok mindent.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 02:01:06

@i got my: mondom, úgy néz ki, mint egy szippantóskocsi, teljesen. csövekkel mindennel. csak ilyeneket nem szoktam fényképezni. pedig már megtaláltam, honnan hozzák a vizet.
nekünk a csapból jön, de csak minden másnap.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 02:11:05

@i got my: ráadásul nem kell bebetonozni örökre, hogy ki foglalkozik a családdal ("nem dolgozik", "láblógat"), és ki tolja haza a pénzt. ez simán változhat is pár év alatt.
én se küldeném el a (fiktív) férjem takarítani, ha x külföldi országban jól megélünk csak az én fizetésemből, és neki nincs esélye jobb munkát találni, viszont tud tanulni, a (fiktív) gyerekekkel foglalkozni, és összességében kiegyensúlyozott a helyzet. aztán lehet, hogy két év múlva minden másképpen lesz, mondjuk ő addigra kitanulja a mozdonyvezetést, és melózni kezd, én meg idegösszeomlást kapok a neveletlen gyerekektől és egy évig "láblógatok" inkább.
közelről ismerek sajnos olyat, nem egyet, ahol a pasi tényleg láblógat egész nap, míg a nő dolgozik, a pasi arra se képes, hogy betolja az edényeket a mosogatógépbe, dolgozni nem szeretne, pedig tudna mit, tanulni nem szeretne, gyerek nincs, na ez viszont tényleg páros lábbal kirúgás esélyes (hacsak tényleg nincs valami egészségügyi vagy ilyesmi oka).

montroyal ( CAN qc) 2014.10.31. 02:15:56

@Réka ‎: teljesen belefér, hogy a férj elsődleges dolga a családfenntartás, a nőé pedig az otthonteremtés. Semmi kivetnivalót nem látok ezekben a szerepekben, amennyiben mindkét fél önként vállalja őket. @i got my: kissé régimódi módon gondolkodsz.

most akkor hogy van ez mi a ferfi elsodleges dolga .. es hogy ezt o onkent vallalja (mert ha nem nincs p..@)... es en gondolkodok regimodin ...
OK.. ki hogy csinalja nem zavar engem ... még ha csipkelodok is..
reszemrol soha nem engedtem meg egyik felesegemnek(4) sem hogy otthon meressze a ....megengedhettem volna barmikor anyagilag ... de moralisan nem...pont azert mert nem gondolkodok regimodin .. egyenloseget akartatok tehat semmi elojogotok az eltartottsagra .. respect ahol gyerekek vannak , foleg nem belokve bolcsibe, isibe mig a szappan operak mennek es a tracs a baratnokkel ,anyukaval ,hugival, mert valszeg ez hianyzot a felesegnek , ezert mentek haza ...
nem szandekom megbantani egy eletrevalo dolgos szorgos not sem ugy hogy nem altalanositok ..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 02:34:52

@QUERCUS: tényleg nem tudod elképzelni, hogy valaki nem a pénz miatt lép le? :-( kár.

montroyal ( CAN qc) 2014.10.31. 02:40:59

@Dragonlady (now in Indonesia): osztom... van benne valami ... reszemrol a lablogatast egyik feltol sem fogadom el, mert a munka ugye nemesit (neha nemesik jol) es amig dolgozunk, nincs idonk rosszalkodni .. a nejem annyit keres egy nap, mint en egy oraban, de elfogadom ugyanolyan ember (asszony) mint en, tehat dolgozzon ..
van sajat jovedelme , gazdalkodik vele, tamogatja gyerekeit Mo-on es belead a kozos koltsegbe... a nagy kiadasok ,nyaralas ,hutovasarlas auto ugy is az en penzembol megy ( igen en penzem te penzed kozos penzunk )

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 03:18:33

@montroyal ( CAN qc): mondjuk a te háttereddel semmit nem csodálok :) közös kassza is simán érthető, ha külön-külön is van a két embernek családja. de az a lényeg, hogy közös megegyezés kérdése, ha ő is jónak látja így, akkor persze, senki másnak köze nincs hozzá.
azt nagyon nem szeretem, amikor kívülről megmondóemberek jönnek és leélősködőznek meg mindenféle más olyanokat, akiknek az életéről kb semmit nem tudnak.

montroyal ( CAN qc) 2014.10.31. 03:47:22

@Dragonlady (now in Indonesia): épp ezert nem tévedhetetlenek a megmondoemberek sem .. en sem ...csak a sajat helyzetunkbol , sajat fejunkbol tapasztalatunkbol mondjuk meg , de az nem altalanos es kobe vesett,..

2014.10.31. 04:06:59

@QUERCUS: Szeretném a régi éned olvasni amiket még a családnak is elmeséltem

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 04:22:21

nol.hu/belfold/diagnosztika-a-halo-rabsagaban-1495465
most találtam netadóval kapcsolatban, hogy mekkora terheket róna ez az egészségügyi ágazatra. pl nagyon sok helyen nem helyben elemzik a CT vagy MRI felvételeket, hanem elküldik más kórházakba, és ezek darabja lehet simán egy gigabájtos tétel + az összes többi adatforgalom is a betegekkel kapcsolatban durván összeadódik.
azon meg hadd röhögjek jót, hogy a szolgáltatókról húzzák le, nem lesz olyan, hogy a felhasználók fizetik meg. aha. a "gonosz multik", meg a szerencsétlen épphogy nyereséges kisebb vállalkozók, akiket egyébként is agyonsújtanak mindenféle adókkal, járulékokkal és illetékekkel, majd pont örömujjongással reagálnak a teljesen váratlan hatalmas plusztételekre. nade sebaj, úgyis minden vsszajön a rezsicsökkentésen!! sokszorosan! hajrá Magyarország!
áááá.
(bocs.)

FutureFry 2014.10.31. 07:59:12

@Mirjam2: Speciel - bár sok helyen laktam - bennem csak Angliáról maradt meg, hogy fázom, nem is kicsit. Köszönhetően pl. a "single glazed" ablaktechnológiának a (télen) hideg-nyirkos időjárással való ötvözésével. Máshol én hasonlót nem tapasztaltam (pedig volt nedvesebb/hidegebb is).
De ez azt hiszem már ki lett beszélve elégszer itt a blogon...

tanato 2014.10.31. 08:13:40

@QUERCUS: Gyula barátunk mostanában újra aktív a Webdokin és vígan dolgozik engedély nélkül is.

tanato 2014.10.31. 08:22:03

@i got my: Pontosan a tettek és a szavak egysége nagyon fontos.Bort iszik vizet prédikál,ez sem éppen egy mai kifejezés.

Muscari 2014.10.31. 08:39:11

@montroyal ( CAN qc): Hari Seldon sem erez elhivatottsagot, hogy elmenjen takaritani es nem zavarja, hogy az gyerekorvos felesege tartja el. O "csak" vigyaz a harom gyerekre.

Erre mit szolsz?

bpetya75 2014.10.31. 09:02:20

@morsels:

Én szívesen megadom a szűrési listámat:

:-P

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.31. 09:25:45

@Nigro notanda lapillo: kipróbáltad? működött? Kíváncsi vagyok :)

LaoHu 2014.10.31. 09:34:51

Felesleges ez a hiszteria a szuressel. Szurj vagy ne szurj de ez a nyavalygas amit egyesek koritenek melle az mar eleg komikus. En csak olvasgatok mert nem igazan van idom/kedvem irni is(csak nagy ritkan) de szurni nem szurok senkit. Ha valami/valaki nem jon be csak tovabb gorgetek. Csendben :-)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.31. 09:40:39

@LaoHu: legjobb lesz, ha írsz egy listát, hogy miről beszélgethessenek a kommentelők :)
(majd max csendben átgörgetünk rajta)

2014.10.31. 09:50:28

@FutureFry: Persze, ez szubjektiv, van aki pl. a paras hideget / meleget birja jobban, mas a szarazat. En a szaraz hideget (ami Kozep-Europaban van pl.) egyszeruen nem birom, pl. ha az utcan vagyok, kesztyuben (kesztyu nelkul nekem nem opcio) szo szerint bekekulnek az ujjaim, kb. fel ora utan nem tudom mozgatni oket, raz a hideg (telikabatban) stb. Angliaban ez soha nem fordult elo velem, pl. emlekszem egyszer a 'hatalmas' (kb. 2 centis) ho miatt leallitottak Londonban a tomegkozlekedest igy 2-3 orat gyalogoltam hazafele nem tul meleg ruhazatban (irodabol jottem, szoval nem igazan anorak meg sifelszereles volt rajtam a kabat alatt) es egyaltalan nem volt traumatikus elmeny, meg viccelodtem is egy csomo emberrel az uton, nem voltam messze annyira atfagyva mint sokkal kevesebb ido utan Kozep-Eu-ban lettem volna. Ami az ablakokat illeti, egyszeruen olyan hazba kell koltozni ahol van double glazing; a lakasok tobbsege ilyen. Egyebkent nem egeszseges a kinti es benti homerseklet kozotti oriasi kulonbseg sem, ami Mo.on gyakran elofordul. Nekem jobban bevalt az hogy a lakasban sincsen tul meleg, igy nem kap akkora sokkot a szervezetem mikor kimegyek.

2014.10.31. 10:01:59

@Dragonlady (now in Indonesia): Azért a többség amiatt lép le. Ezt kár lenne megpróbálni meghazudtolni. De szerintem ezzel nincsen semmi baj, mindannyian pénzből élünk, hazaszeretetből meg nem lakik jól senki sem. Az a baj, hogy páran megpróbálják anyagiasként feltüntetni azt, aki esetleg nem elégszik meg a magyar alamizsnával.

LaoHu 2014.10.31. 10:07:43

@Réka ‎: barmirol, ez lett volna a lenyeg. De ne azzal probaljon valaki kulonleges lenni, hogy o bizony szuri xy-t. Engem atgorgetni nem nagy erofeszites mert szerintem osszesen nem irtam ide meg tizszer sem :-)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2014.10.31. 10:08:22

@Fruka1: Nem szeretnem...
En is olvasni karok ide...
Es ,, tanulni,,, ...
Az autokat is elolvasom bar ffi létemre nem nagyon érdekelnek...
De fantasztikus átéléssel irnak rola...
Az IT is olvasom bar lövésem sincs rola... Néha mar kerdezek a 15 eves gyerektol... (nem is néha)...
Szoval szerintem jo igy ahogy van..
Szep napot mindenkinek...

2014.10.31. 10:22:04

@Dragonlady (now in Indonesia): Mar megbantam hogy hozzaszoltam ehhez a temahoz... De megprobalom megmagyarazni hogy mire gondolok: nem arrol van szo hogy en, vagy barki, lenez valakit aki ezer dollart keres egy honapban. Hanem arrol van szo hogy a legtobb ember olyan helyen szeret elni ahol van egy aktiv szocialis elete, tartos kapcsolatokat, baratsagokat tud kialakitani, ott tudja felnevelni a gyerekeit, ott vannak adott esetben a csaladtagjai stb. Es az is fontos a legtobb embernek hogy idos korara, amikor mar nem tud dolgozni, legyen egy minimalis biztonsaga, lakasa / jovedelme. Na most ha Mo.on dolgozik egy atlag magyar ember havi ezer dollarert, az ertheto hiszen ott a szocialis aspektus megvan es tobbe-kevesbe szamithat arra hogy oreg korara lesz hol laknia hiszen ossze tud sporolni egy lakasra valot, jo esetben nyugdija is lesz, lesznek korulotte csaladtagok / baratok.

Viszont egy tipikus nyugati ember - es persze vannak kivetelek, de atlagos emberrol beszelek - ha Kinaban vagy Thaifoldon dolgozik ezer dollarert, az teljesen 'elveszti' ezeket az eveket abbol a szempontbol hogy leepiti a sajat szocialis eletet - nem igazan tud a helyi tarsadalomba integralodni, nincs ott a csaladja, nem tud tartos kapcsolatokat, baratsagokat kialakitani, kulturalis programokban reszt venni, gyereket nevelni az o normai szerint stb. - es nem 'nyer' igazan semmit. Ezert egy atlagos nyugati ember szempontjabol ez nem eri meg. Pl. az en szempontombol nem. Ha mar felaldozom a szocialis eletemet, nincsenek korulottem a barataim akik fontosak nekem, olyan helyen vagyok ami nekem nyelvileg, kulturalisan idegen, ahol nem vehetek reszt kulturalis programokban amik fontosak nekem, akkor mar kapni szeretnek cserebe valamit, pl. tobb penzt mint amit 'otthon' keresnek. Es havi ezer dollar nem tobb, hanem sokkal kevesebb. En szeretek elore tervezni, es szeretnem lehetosegeim szerint biztositani hogy oreg koromban legyen mibol es hol elnem, barpedig a kinai vagy thai allam tutira nem fog nekem pl. nyugdijat fizetni. Szerintem a legtobb nyugati ember elgondolkodik ezen mielott hosszu tavu donteseket hoz.

Persze vannak olyan emberek akik erosen kotodnek egy olyan orszaghoz ahol legalisan nem tudnak tartosan letelepedni, mint pl. en Indiahoz. De en is rajottem hogy jelenleg nem engedhetem meg magamnak hogy Indiaban dolgozzak egy atlagos nyugati fizetes toredekeert, mert ez hosszu tavon nem vezet sehova. Ezert szeretnek eloszor egy anyagi hatteret felepiteni mashol, hogy megengedhessem magamnak hogy idot toltsek ott. Meg egyszer: nem nezem le azokat akik akarmennyi penzert dolgoznak akarhol (altalaban nem nezek le embereket, kulonosen dolgozo embereket) de megertem hogy egy nyugati miert erzi ugy hogy neki nem eri meg havi ezer dollarert evekig Kinaban dolgozni. Ez a legtobb embernek anyagilag es emberileg nem eri meg. Ha neked igen az oke, de szerintem be kell latnod hogy kivetel vagy, nem veletlenul nem valasztjak emberek tomegesen ezt az utat. En pl. nem sertodok meg azon hogy velem ellentetben a legtobb nyugati embernek nem az az alma hogy egy indiai faluban telepedjen le. Nem hiszem hogy masok leneznek engem ha azt mondjak hogy ebbol ok koszonik szepen nem kernek. Belatom hogy en vagyok a kivetel, nem ok.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 10:31:25

@Philosoraptor: persze, és nekem sincs semmi bajom ezzel, sőt, de nem _mindenki_ , csak ezt akartam mondani. elég szomorú, ha valaki azért nem olvas el egy posztot, mert az elején azt írja a posztoló, hogy nem anyagi okok miatt ment el. mert akkor biztos már hazug / politikai szélsőséges / stb.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 10:37:19

@Mirjam2: egyébként értelek és értem a szempontjaidat. csak a "röhejes" jelzőt nem értettem, és sértőnek találtam. mert nem a saját helyzetedre mondtad, hanem általánosságban. és még egyébként, tíz és százezerszám vannak nyugatiak, akik nem kényszerből vannak ezekben az országokban, ott akarnak élni, ott élnek a gyerekei, nem áldozat neki szociálisan, kulturálisan, (sőt, akár még jobban is érzik magukat), stb stb. úgy, ahogyan neked Indiába menni se áldozat.

Igaz Barát 2014.10.31. 10:48:40

@Zka: Ajd valami ftp elérhetőséget, töltök fel neked két üveg befőttet. :) Valami hasonló szépet akartam írni neki. :)

2014.10.31. 10:55:12

@Dragonlady (now in Indonesia): Persze hogy vannak ilyen nyugatiak, de nyilvan te is tudod hogy ezek az emberek kivetelek. Vannak sok ezren valoban, de ez az osszes nyugati embernek akkor is a toredeke, es nem veletlenul. Es meg en is meg a ferjem is belattuk peldaul hogy ha tovabb maradunk Indiaban / Azsiaban most, akkor kesobb elegge nehez helyzetbe fogunk kerulni mert nem lesz nyugdijunk, nem lesz jovedelmunk idos korunkban, es ez nekunk szamit valamit, tehat megprobalunk most tenni az ugy erdekeben. Persze semmi sem biztos es lehet hogy a Fold elpusztul holnap atomtamadas kovetkezteben, de probalunk felkeszulni a legvaloszinubb eshetosegre, miszerint mindketten leszunk oregek es szuksegunk lesz egy helyre ahol lakunk meg penzre, akkor is amikor mar nem tudunk dolgozni.

Nem hiszem hogy mi vagyunk az egyetlenek akiket foglalkoztat ez a gondolat, megkockaztatom hogy a legtobb ember nem csak egyik naprol a masikra el 'majd lesz valahogy' alapon, hanem pl. 30 eves kora felett legkesobb elgondolkodik a hosszu tavu tervein, nem eleg neki hogy most eleg jol elvan Kinaban. Hiaba akar egy nyugati Kinaban elni egesz eleteben, sajnos Kina leszarja hogy az illeto mit akar, idos koraban nem fognak neki nyugdijat fizetni, se lakast, se egeszsegugyi ellatast ingyen, es meg lehet hogy vizumot sem hogy belepjen az orszagba. Azert a legtobb embernek ez szempont.

Sajnalom ha teged sert a rohejes jelzo, de ha mar szoba kerult, nem fogok erte bocsanatot kerni mert egy atlag nyugati szempontjabol valoban rohejes fizetes ezer dollar expatkent. Egyreszt azert mert a sajat orszagaban sokkal tobbet kereshetne, masreszt azert amit fentebb elmondtam, hogy egy atlagos nyugati ember elvesziti a szocialis eletet, csaladjat, baratait azzal hogy Kinaba koltozik (expat eletforma), es mindezt ezer dollarert vallalni tenyleg rohejesnek tunik. De nyilvan ez az atlagra vonatkozik, mindenkinek mas szempontjai vannak. Pl. en Indiaban annak idejen havi 130 dollarert (plusz szallas) dolgoztam, ami valoban rohejes osszeg, de egy evig csinaltam mert imadtam ott lenni. Egy ev utan elgondolkodtam rajta hogy hogyan tovabb. Pl. van egy nemet pasi akivel egyutt dolgoztam ott aki azota is ott van, o ugy erzi hogy megeri neki. Nem nezem le, neki mas szempontjai vannak mint nekem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.10.31. 11:16:51

@Mirjam2: vannak olyan nyugatiak is, akiknek ez előrelépés. ahogyan gondolom, te is ismersz ilyeneket. és vannak olyan nyugatiak is, akik nem érzik úgy, hogy elvesztik a barátaikat, társasági életüket, kultúrájukat, ahogyan te is ismersz ilyeneket.
nyugdíjat nekem, nekünk semmilyen állam nem fog fizetni, nem tudom, tán még Anglia sem.
és nem mindenkinek opció nyugat-európa vagy szaudi.
nem kellene egymás választásait, élethelyzetét, fizetését leröhejesezni. mindennek sok oldala van. de ezeket pontosan tudod te is, és meghoztál te is hasonló választásokat, csak belenyúltál egy olyan szóba, ami szerintem ebben a helyzetben megalázza a másikat. vagy akkor mondjam azt, hogy aki egy szobáért meg ellátásért au pairként dolgozik, az milyen röhejes? mert ha objektíven nézem, akár az is lehet akár. mér nem maradt otthon a mamahotelben inkább, anyagilag jobban megéri.
nemár :-(

Nelossel · http://www.nelossel.hu/ 2014.10.31. 11:17:35

@Zka: lehet, hogy éppen te voltál. :D

bpetya75 2014.10.31. 11:26:19

@LaoHu:

Egész pontosan hatszor írtál ide eddig ;-)

2014.10.31. 11:51:14

@Dragonlady (now in Indonesia): Igen, rohejes evekig au pairkent dolgozni szerintem, mivel ez nem munka, nem karrier, rohejesen keves penzt kapsz, nincs maganeleted. Eppen ezert nagyon keves angol vallalja el, es eppen ezert az EU elott ez volt az egyetlen lehetosegem kelet-europaikent Nyugat-Europaban elni. Es szanalmasnak tartanam ha meg mindig au pair lennek, vagy ha evekig az lettem volna az EU csatlakozas utan is. Itt a lehetosegekrol van szo. Ha valaki kereshetne ezer dollarnal sokkal tobbet, akkor miert keresne csak ezer dollart. Minden nyugat-europai vagy amerikai kereshetne tobbet. Az o szemukben ez rohejesen alacsony havi fizetes. Ne haragudj de te hiaba nem fogadod ezt el, attol meg teny. En magam is rohejesen alacsony fizetesnek tartottam a sajat indiai fizetesemet.

Az meg egy dolog hogy te tudsz igy nyugodtan aludni hogy nem lesz nyugdijad oreg korodban - en nem tudnek. Lehet anarchista modon ezt hajtogatni hogy 'senkinek nem lesz nyugdija', de akkor mi lesz, mibol es hogyan fogsz elni jovedelem, lakas, egyeszsegugyi ellatas nelkul idos korodban? Semmit nem lehet garantalni, de en a lehetosegeimhez merten szeretnek felkeszulni a tovabbi evekre.

bpetya75 2014.10.31. 11:52:50

@diggerdriver:

Teljesen egyetértek. Meg még maximálisan is.

Muscari 2014.10.31. 11:57:25

@tanato: ezt nem ertem, hogy miert kellett. Senki nem varja el egy miniszterelnoktol, hogy masodosztalyon utazzon szerintem. A 15 millios tandijat ezzel ugysem tudja kompenzalni, szoval tok felesleges volt.

tanato 2014.10.31. 12:40:04

@Muscari: El akarta kerülni a feltűnést,de nem sikerült

montroyal ( CAN qc) 2014.10.31. 15:04:32

@Muscari: majd ha mindenkinek a felesege orvos, ugyved super magas keresetu lesz akkor talan lehet otthon maradni nem dolgozni ( irtam nem vonatkozik egyik nemre sem ha 2-3 gyerek mellett marad otthon)

addig parasitanak talalom, aki kihasznalja a masikat( foleg ha kell a masik keresete is de a lablogatas sem elfgadhato ) aki megteszi hogy eltart valakit ,vagy rabszolga , vagy egyes esetekben idiota feltekeny ... vagy szerelembol csinalja de ez surolja a hulyeseg hatarat .. jol van Édese , TE csak lustalkodj TV net , baratnok vasarlas.... mas kerdes aki igy tud egy not megtartani az is idiota ...

de ez az en velemenyem mindenki ugy csinalja ahogy akarja . de én nem vagyok hajlando erre mert ez is prosti
www.hir24.hu/bulvar/2014/10/29/kelemen-anna-nem-prosti-csak-szereti-a-szexet-es-a-penzt/

Nigro notanda lapillo 2014.10.31. 15:29:42

@Réka ‎: sajnos nem, de holnap még egyszer megpróbàlom:)
teljesen elképesztő indulatokat gerjesztett ez a kérdés, nem tudom mire vélni...

2014.10.31. 16:03:32

@LaoHu: Ha te is naponta irnal 20-30 idiota hozzaszolast akkor megnyugodhatsz hogy teged is emlegetni fognak szures gyanant. :) Amugy meg nem ertem hogy miert zavarna barkit az hogy masok szurnek. Ne szurj, de ne dontsd el masok helyett hogy mit csinalnanak, nem vagyunk dedosok (legalabbis nem mindenki). Az meg hogy ki mit jelent be.... persze, jogos, hogy neked nem tetszik a szures bejelentese. Nekem se tetszik sok minden amit itt mondanak, ez ilyen. Ha nem tetszik hogy bejelentik a szurest, akkor szurd... :)

Szoval nem a szuressel van problema, es nem annak a bejelentesevel, hanem az idiota, provokalo, vagy szemelyeskedo hozzaszolasokkal, amit HA-nak nincs ideje moderalni. Es tulajdonkeppen nem is kellene, a legjobb lenne ha nem lenne elomoderacio, es mindenki a sajat felelossegere hasznalna a szuperszurot. Ami itt a HA-n nincs.

2014.10.31. 16:23:04

@LaoHu: "Ha valami/valaki nem jon be csak tovabb gorgetek. Csendben :-) "

Ja es ugye ez. :) Ha valoban tovabb gorgetnel, csendben, akkor ezt a kommentet se irtad volna a szuressel kapcsolatos problemadrol. Akkor szep csendben atgorgettel volna rajta es nem jelentel volna meg csak ezert a blogon. De a peldad is bizonyitja hogy az atgorgetes nem mindig mukodik.

En pl. azert is utalok atgorgetni mert a Csendes ocean mellol irok, 9 ora az idoeltolodas, es mire ide jutok, mar 3-400 vagy tobb kommenten kene atgorgetnem. Nekem sokkal jobb lenne ha mar egy eleve letisztult valtozatot tudnek kinyitni reggel.

FutureFry 2014.10.31. 18:46:43

@Mirjam2: Talán https://en.wikipedia.org/wiki/Raynaud's_phenomenon
?

i got my (törölt) 2014.10.31. 19:04:36

@Mirjam2: lehetőség szerint én is (na ja, ki nem?) az anyagi biztonság híve vagyok. de azért érdemes elgondolkodni, mennyit áldoz be az ember az ügy érdekében. az egész életed végigrobotolni, azért, hogy öregen valamivel jobb esélyeid legyenek a csirkefarhát (yummi!) vagy a homárlevesre? persze, egyénenként más és más a tűréshatárunk és a kockázatvállaláshoz való viszonyunk.

de vajon nem érdemesebb fullgázon olyan életet élni, amilyet szeretnénk, és dolgozni a halálunkig (illetve - legrosszabb esetben - meghalatni magunkat amikor már nem tudunk dolgozni), mint félszívvel rossz kompromisszumokat kötni, elpazarolni az egész életünket, 40 évig készülve öregkorunkra, azon aggódva, hogy mi lesz, ha már a mosdóig se tudunk egyedül elmenni?
csupán azért áldozzuk fel az egész cselekvő életszakaszunkat, hogy amikor az élet már egyébként is csak teher, mesterségesen életben leheseen bennünket tartani, és a felhalmozott vagyonunkból még két évtizedig tudjunk fizetni havi 2000 euróért egy "idősgondozót"?

én nem szeretnék nagy áldozatot hozni egy (számomra) értéktelen életszakasz prolongálásáért. főleg nem akkorát, hogy az értékes életszakaszt is értéktelenné tegyem általa. aligha hiszem, hogy sok örömem lenne az életben, amikor már nem tudom magam fenntartani. amikor már nem tudok se magam számára élelmiszert termelni, se a társadalomnak olyan szolgáltatást nyújtani (adótanácsadástól gyerekvigyázásig bármi), amiért "megérje" neki engem eltartani.

tanato 2014.10.31. 21:30:54

@i got my: 60-70 éves korodban pont ellenkezőleg fogsz gondolkodni és eszed ágában sem lesz meghalni még ha nem is tudsz majd mozogni.Az utolsó stádiumban lévő totál fekvő ember is ha tiszta a tudata ragaszkodik az életéhez.Kivéve persze az öngyilkosságra gondoló depressziósok.

i got my (törölt) 2014.10.31. 21:54:10

@tanato: készséggel elhiszem, hogy az ember ragaszkodik az életéhez, a tudat csodás trükkökre képes, az ösztönök erősek.
(bár, arra is emlékszem, hogy a nagymamámnak élete végén olyan fájdalmai voltak, hogy várta és kívánta a halált.)

ezzel együtt az én értékrendemben rossz döntésnek minősül az élet utolsó, örömökben igencsak szegény időszakának meghosszabbításáért lemondani az élet javáról. ez nem az élet meghosszabbítása, hanem a lerövidítése. ezzel csak azt garantáljuk, hogy már élve meghalunk - jóval előbb, minthogy bekerülnénk a halottak könyvébe.

szerintem amikor már nem leszek munkára, önellátásra képes (ha aktív, egészséges életmódot folytatok, ez lehet, hogy csak 80 vagy 90 éves korom felett következik be), akkor az örömök csupán a fájdalmak, testi kényelmetlenségek csekélyebb szintjét fogják jelenteni. ezekért az "örömökért" mondjak le bármiről? amikor az jelenti majd az örömöt, ha csak ötféle panaszom van reggel a szokott nyolchoz képest?

tanato 2014.10.31. 22:00:05

@i got my: Nem kell lemondani az élet javáról,Isten őrizz,csak egy kicsit előre is kell gondolni valamilyen szinten.De az igaz, idős beteg korban az is nagy örömöt jelent ha két utcával többet tudsz majd sétálni,és ez kevésbé fog fájni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.01. 05:27:04

@Kövérmadár [swe]: Sajnos nem értek veled egyet . Nem gondoljak hülyének , de ha valaki megteheti , hogy ne vállaljon el bármi munkát bármi áron , tegye. Nem a munka a büdös, de én spec soha nem állnék be kitchen porternek , vagy mennek el megint takarítani . Nem. Ha meg tudjuk anélkül oldani, meg ha csorobban is, akkor se.

2014.11.01. 06:45:56

@i got my: Nem tudom mennyi idos vagy, de erdekes elkepzelesed van az elet masodik felerol... Nem ilyen egyszeru az elet szerintem hogy ameddig elsz, dolgozol es ha mar nem tudsz dolgozni, akkor az azt jelenti hogy oreg vagy, szendvedsz es nincs szukseged penzre mert ugyis inkabb meg akarsz halni. Eloszor is, sajnos barmennyi idos korodban elofordulhat hogy nem tudsz tovabb dolgozni, peldaul egy betegseg vagy baleset miatt. Ha nincsen semmi tartalekod, ez nagyon nehez helyzetet jelenthet. Masreszt bizonyos kor felett - nem kell oreg korra gondolni, mondjuk 40 vagy 50 felett - sok ember mar nem akar vagy tud elmenni pincernonek, takaritani, segedmunkasnak stb. ha eppen munkanelkuli peldaul, es ha elveszited a munkadat es nincs egy keresett szakmad es ertekes munkatapasztalatod, eleg nehez lesz uj munkat talalni.

Ezen kivul nagyon is elkepzelheto hogy 60 vagy akar 70 felett nem vagy meg beteg sot nagyon is aktiv eletet tudnal elni, de munkat ekkor mar nem vagy nagyon nehezen fogsz talalni, viszont penzre es lakhelyre meg szukseged lesz akar 20-30 evig. Peldaul az anyosom 80 felett van de nagyon aktiv tarsadalmi eletet el, evente tobbszor utazik, minden heten etterembe jar, uj ruhakat vesz, stb. Ha nem lenne penze, hol lakna, mit enne? Nem hinnem hogy szeretne felkotni magat mert mar nem tud dolgozni. Ezt egyebkent meg azok sem szeretnek akik nala sokkal rosszabb allapotban vannak egeszsegileg es mentalisan. Ennel sokkal osszetettebb a helyzet hogy 'ha mar nem tudok dolgozni, akkor elni sem erdemes'.

DieNanny CH 2014.11.01. 06:51:02

@tanato:

Nem nagy kunszt a másodosztály... Ugyanis nincsenek elsőosztályú kocsik... :-)
Az árkülönbözetet az adja, hogy ülőjegyet vesz, 6 fekvőhelyeset, vagy 4 fekvőhelyeset, vagy hálókocsit...

DieNanny CH 2014.11.01. 06:59:04

@Muscari:

Fentebb írtam, nincs első osztály.

DieNanny CH 2014.11.01. 07:17:00

@Muscari:

A legolcsóbb a Sparticket:

*
"Globalpreis EuroNight Schweiz - Ungarn
Die Platzreservierung im EuroNight Schweiz - Ungarn ist obligatorisch und in den unten aufgeführten Preisen bereits inbegriffen.
SparNight-Tarife im EuroNight können weder umgetauscht noch erstattet werden, aus diesem Grund sind Buchungen für diesen Tarif nur am Bahnhof oder beim Rail Service 0900 300 300 (CHF 1.19/Min. vom Schweizer Festnetz) möglich.

Ein Schlafwagen-Abteil darf nur von Personen des gleichen Geschlechts gemeinsam benützt werden, ausgenommen es handelt sich um Kinder unter 10 Jahren oder es wird das ganze Abteil gebucht.
Kinder unter 6 Jahren, die keinen eigenen Sitz-, Liege-, oder Bettplatz beanspruchen, reisen in Begleitung Erwachsener kostenlos. Wünschen Sie für Ihr Kind einen eigenen Platz, ist für die entsprechende Strecke ein Billet mit Reservierung/Zuschlag erforderlich.
EuroNight-Preise pro Person und Weg (Preise in CHF inklusive Angebotszuschlag, Reservierung und Billet):

Erwachsene
Ülőjegy, 2. osztály: 110.00
Fekvőkocsi, 6 személyes: 135.00
Fekvők. 4 szem.: 147.00
Hálókocsi 3 személyes: 171.00
Hálók., 2 szem.: 184.00
Hálók. 1 személyes: 245.00
"
*

tanato 2014.11.01. 09:45:07

@DieNanny [SZ,CH]: Csak így jobban hangzik,a "nép gyermeke" az ország mindenese 2. osztályon utazik

tanato 2014.11.01. 09:55:19

@Mirjam2: Az élet különböző szakaszaiban az ember gondolkodása erősen változik.Nagyon egyszerűen egy fiatal nem gondol sem a halálra, sem a betegségre,rokkantságra/velem ez úgyse történhet meg/ sem a nyugdíjra/az valami nagyon távoli,ködös/.Az idősnek meg pont ezen dolgok a legfontosabbak.de ezen belül is vannak szakaszok persze,van ugye gyermeki gondolkodás,van kamaszkori/enyém lesz a világ/ifjúkori/én máshogy élek majd amint az őseim/,azután van a házasságkötés utáni az már kissé komolyabb,még komolyabb a gyermekek születése utáni/én már nem csak magamért vagyok/azután a felnőtt középkori/szeretnék magamnak,de főleg a gyermekeimnek egy jobb jövőt,lehetőleg jobbat mint ami nekem van./Még később az időskori/szeretnék egy boldog nyugdíjaskort,családdal,unokákkal./és még később sajna az hogy jó volna még felmenni a másodikra lift nélkül,meg ne őrüljek meg a derék meg térd fájdalomtól egy Duna parti séta közben.Legutoljára meg az hogy igaz már ágyban fekvő vagyok de azért még szeretnék élni egy két hónappal tovább is.

Muscari 2014.11.01. 10:28:46

@DieNanny [SZ,CH]: ja úgy más. De akkor nem értem, hogy ez meg miért volt hír.

DieNanny CH 2014.11.01. 13:51:33

@Muscari:

Gondolom, ezzel is azt mutatja, hogy ő nem költi holmi repülőjegyre az ország pénzét... :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.11.01. 21:00:02

@maxval birca hozzászóló: Elhiszem.GOndolom, az utóbbi 40-50 évben eléggé tele volt a fa... a tökük a ruszkikkal, és simán elképzelem, hogy ez átfordult egy durva gyűlöletbe...
Az a szörnyű, hogy most lehet, hogy egy csomó ártatlan ruszkin töltik ki az esetleges bosszújukat...

Viszont az összefogásuk egyébként maximálisan dícséretes dolog, elvonatkoztatva ettől a kisebbséggyűlölettől.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2014.11.03. 07:12:45

@Philosoraptor: Hát én a kiváltáság és az elfogultságot el tudom egy bizonyos szintig fogadni hiszen a hazaszeretet nem egy racionálisan mérhető dolog. De, hogy valaki a benne lévő a téma felé érzelmi "húzást" ellenkező előjelűvé alakítja és fennen hirdeti, hogy milyen látványosan szarul érzi magát csak azért mert magyar, majd amikor előnye származik belőle hirtelen magyar lesz - nos ezt már kevésbé.

Ilyen a posztoló is.

Thargoid 2014.11.03. 11:46:41

@FutureFry: Azt hiszem én inkább felhívom azokat az ismerőseimet akik ott dolgoznak, ha valaha is a Google-nél akarnék dolgozni :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása