oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 21. 06:43,  Idősgondozás Németországban 182 komment

2014. október 21. 06:43 Határátkelő

Idősgondozás Németországban

A mai poszt szerzője, Kata nemrégiben költözött Németországba, hogy egy idősotthonban vállaljon munkát ötven fölött. Leírja, mi vezetett a döntéshez, és mire érdemes figyelni, ha ezen a területen vállalunk munkát. Tapasztalatai igazán frissek, hiszen még csak pár hónapja vágott bele (előző posztját ide kattintva olvashatjátok el).

idősápolás_1.jpg

"Ők elmennek, de mi lesz a mi nyugdíjunkkal?" Egy cikk címét idéztem. Éppen ideje, hogy foglalkozzanak a kérdéssel. Mennyi lesz és lesz-e egyáltalán nyugdíja annak, aki Magyarországon marad? Egyáltalán nem biztos itt semmi sem. Annyi tisztességtelen dolog ért engem, személy szerint Magyarországon, hogy egy idő után betelik ám a pohár!

Felneveltem tisztességgel 4 gyereket, főiskolai végzettségem van, dolgozom, illetve dolgoznék, sőt vállalkoznék is, ha a NAV békén hagyna és az állam nem tenne folyton keresztbe – kipróbáltam.

A saját megtakarított pénzemet betettem a vállalkozásba, de közben rendszeresen olyan törvények és rendelkezések jelentek meg, amik teljesen átírták az addigi dolgokat. Persze nem könnyítésekről beszélek, hanem csakis megszorításokról. Így nem lehet tervezni előre.

Nem vagyok rugalmatlan, de ne várja el senki, hogy 16 órát dolgozzon egy vállalkozó, sőt éjjel is csak azon agyaljon, hogy hogyan lehetne jobban, hatékonyabban csinálni a dolgokat, rámegy az egészsége, ráadásul a párjával és a gyerekeivel való kapcsolata, miközben a saját zsebe üresen tátong. Csak annyit keres, amennyit a különböző szerveknek szoros határidőn belül utalnia kell - ne nézzék teljesen hülyének az embert!

Átgondolatlan lépésekkel tele az ország

Gyógypedagógia, Montessori-féle fejlesztés, Meixner-módszer, családi napközi és még sorolhatnám. Mennyi pénzbe került mindennek az elvégzése?! Persze a tudás mindig, mindenütt érték, de jó lenne hasznosítani is, jó lenne viszontlátni belőle valamit.

Kitalálták évekkel ezelőtt a kéttanáros modellt, rengeteg gyógypedagógusra lett volna szükség, de kiderült, hogy nincs, nem lesz erre keret. Megoldották: a tanító nénit elküldték gyógypedagógiai főiskolába, így az igazgatónak nem kell dupla bért fizetnie, a tanító néninek, aki ugye ettől kezdve egyszemélyben tudja mind a két területet - nevetséges.

Tudni tudja szegény, de energiája nincs a lemaradt gyerekekkel foglalkozni, differenciálni. Van elsős tanító néni barátnőm, annyit dolgozik, fénymásol, keres, kutat, hogy tiszta idegbeteg, mindezt 100 000 forintért.

A pontot az „i”-re az tette fel, amikor a gyereknek elvileg 4 óráig iskolában kellett (volna) maradnia. Kérdem én: mikor foglalkozzon vele a fejlesztő? Utána, amikor már holtfáradt a gyerek, vagy én menjek érte a suliba és hozzam el? Hová tegyem 45 perc után, ha hangoskodik, akkor a következő gyerek figyelmét tereli el. Átgondolatlanság mindenütt, sajnos mindenhol ez a jellemző.

Ezért irány külföld!

Minden nemzettől tanulhatunk valamit. A kínaitól például azt, hogy legyen gyereked, mert annak „kötelessége” téged eltartani, ha megöregszel. Ez sarkítás, de ha te áldoztál pénzt, időt és energiát a felnevelésére, akkor visszakaphatsz tőle, tőlük valamit.

Ha a saját önzőséged miatt nem akartál gyerekeket, akkor gondoskodj magad a nyugdíjadról, de biztos helyre tedd, ne magán-nyugdíjkasszába, ahonnan az állam csak úgy lenyúlhatja. Mindig tanulunk valamit, jó kis lecke volt.

De a magántulajdon sem szent itt senkinek, se a házad, kerted, terményed védelme az ingyen potyázók ellen - sem az állam ellen. Könnyedén államosítanak bármit, ha valakinek szüksége van rá, valaki szemet vetett rá, akkor felejtsd el.

Visszatérve a cikk elejére: szinte minden családból dolgozik valaki külföldön, aki szép pénzt utal haza. A következő lépés majd az lesz, hogy nem költözhetsz haza Magyarországra, ha nyugdíjba mész külföldön. Abból a nyugdíjból / résznyugdíjból nem lehet itt Németországban megélni, Magyarországon viszont rózsásan. Ez egy sakkjátszma lesz.

Nem gond, megtanultam sakkozni, mindig a kormány lépésétől függ a válaszlépésem. Legyél mobil, rugalmas, alkalmazkodó, képzett, sokoldalú, több nyelvet beszélő valaki és nem lesz gondod az életben, más kérdés, hogy hazád sem lesz.

Idősgondozás külföldön

A magyar egészségügy helyzete, mint mindenki tudja, katasztrofális. Egyik oldalon sem könnyű lenni, sem a beteg oldalán, sem az orvosok, nővérek oldalán.

Mást sem hallunk, csak azt, hogy nincs gyógyszer, ágynemű, kötszer, de még gumikesztyű sem a kórházakban és ez így is van, magam is megtapasztaltam. Nem is csoda, ha mindenki, aki csak teheti, külföldre megy dolgozni. Hogy mi lesz így otthon? Azt el sem tudom képzelni.

Magam sem tettem másképp, még a szakmát is azért tanultam meg, hogy legyen munkám, ugyanis a hirdetések mindenütt ápolók és idősgondozók keresésével vannak tele. Hát én is belevágtam.

Szakmaelsajátítás, nyelvtanulás és indulás! Az vessen rám követ, aki nem elsősorban a saját érdekeit nézi. Ez hazaárulás? Akkor legyen az. Nem pocskondiázom az országot, de egy birkanemzet vagyunk, az biztos.

Fő az önbizalom

A 24 órás szolgálatot csak olyan válassza, akinek a hátán fát is lehet vágni, ugyanis 24 óra készenlétért ugyanannyi pénzt kapsz, mint 8 óra munkáért 2 szabadnappal. Persze a közvetítő ugyanannyit keres rajtad, mint amennyit neked fizet a család, ami elgondolkoztató.

Kezdetben „csak” az idős ember ápolása a feladatod, aztán már a kutyasétáltatás is a tiéd, a házvezetés mellett. A német mentalitásra jellemző a nagyfokú spórolás és persze beletartozik, hogy a keletről jött embereket is nagyon kihasználják, ha lehet, ha hagyod.

Foglalj mindent írásba és hagyd ott a munkát, ha hülyének akarnak nézni. Nem kell megijedned, munka rengeteg van, tudsz választani, csak legyen önbizalmad - persze reális - és sugározzon rólad ez az önbizalom. Ha túl szerény vagy, akkor hülye vagy. Ha nem hiszed, akkor majd rájössz Te magad is.

Sosem késő

Idősotthonokban is kiszipolyoznak, de azért sokkal kevésbé, mint a családok esetében. Persze nem lehet általánosítani, de ez a többség. Idősotthonban sokszor a bentlakó kekeckedik, hogy nem hajlandó egy auslandernek megengedni a pelenkacseréjét.

Akkor bizony kicsípi a fenekedet a fekália anyukám / apukám, mert egy echte német nem jön ide dolgozni, ez neki alantas munka. A másik dolog, hogy ha egy németnek lejár a munkaideje, akkor az 1 perccel sem marad tovább, hanem elköszön és megy az öltözőbe. A másiknak nem segít sem tanáccsal, sem fizikailag. Érdekes hozzáállás, de ez a tapasztalatom.

Sosem késő ápolónak vagy idősgondozónak menni. Tanulni kell a nyelvet és a szakmát is. Az emberekkel való foglalkozás nagyon sokrétű: légy jóbarát, jó pszichológus, jó ápoló, légy intelligens, jó beszélgetőpartner, jó emberismerő és ki tudja még, milyen tulajdonságok kellenek még ahhoz, hogy Te és a gondozottad, plusz még az ő családja is elégedett legyen mindennel…”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország idősápolás

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr196807567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.21. 06:58:24

Hú ezt így reggel, ágyban, kávé előtt, kemény volt olvasni... a fele után elegem lett. Minden bekezdés valami sirámmal, panasszal, negatívummal kezdődik, csak úgy árad a rinya a posztolóból és nem igazán lehet eldönteni, hogy most akkor elégedett-e a döntésével, vagy inkább óva int mindenkit a határátkeléstől.
...szóval ez most nekem nemgyerebe... :/

33621 2014.10.21. 06:59:26

Igaz hogy nem Németország de sajnos aktuálisnak tűnik!
Nem zörög a haraszt ha a szél nem fújja!

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/vendegmunka_karacsony_elott_lep_london.588438.html

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.10.21. 07:01:47

@Réka ‎: ja meg az is eszembe jutott, hogy a mai poszt mindenben a tegnapi szöges ellentéte. Van egy omyan gyanúm, hogy a tegnapi poszterina ezt az életutat megjárva is vidámabb történetet írt volna és fordítva: a mai hölgy a tegnapi sorsot is csupa negatívumként élné meg.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.21. 07:16:37

Ilyen a bérszint a világ szerencsésebb részein, mint amilyen Mo. is. A világ nagyobb részén rosszabb a helyzet.

Te megszöktél, ami nem baj. De közben a realitásérzékedet is elvesztetted.

NIKI LAURA 2014.10.21. 07:20:19

Ez az egyik " szakma"( idosgondozas), amit mindenhol a vilagon keresnek,a masik ketto a hegeszto es a CNC esztergalyos.

U.K ban segednover 1600£ nettot kap kezdeskent,ez kozel 2000€
Azert ez a penz nem meseolvasasbol( 56-os kanadai magyarnak), meg bevasarlasbol all,hanem neha katetert is fel kell rakni.

tanato 2014.10.21. 07:23:29

@33621: Néhány év múlva a blog okafogyottá válik,ha mindenütt legátolják a kelete-európaiak szabad munkavállalását.Márpedig úgy néz ki erre megyünk.Azután vége a kint is milyen rossz a dolgozóknak című szövegek.Mert nem lesz kint./csak feketemunka/,mint a boldog békeidőkben 2004 előtt.

NIKI LAURA 2014.10.21. 07:26:43

Gyakran pufogtatott kozhely: a magyar egeszsegugy szar!

Kis csillagok,nektek fogalmatok sincs,mi a " szar"
Az angol Indiai orvos kutyf...a a magyarhoz kepest!

Mindenre "sutbioke" a valasz,meg a paracetamol!
Pedig ez fejlett nyugat,nem afrika,azsia,kozelkelet!

szaszo71(D) 2014.10.21. 07:33:12

Ebből a posztból nem tudtuk meg, hogy milyen a németországi idősgondozás. Azt tudtuk meg, hogy a posztolónak nagyon rossz volt Magyarországon és rossz Németországban is, csak nem annyira.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 07:36:56

Ajjajj kedves posztoló te ma fel leszel négyelve ki leszel csontozva és keresztre leszel feszítve.
Itt ám az embereknek gyökereik vannak...
Nem lehet csak úgy belerondítani a idilli nihilbe....
:)))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 07:40:50

Csacabel elértef az utolsó tangót... akarom mondani metrót?

HardPötty 2014.10.21. 07:41:53

@NIKI LAURA(Lajosmizse,Alsolajos Tanya): igaz! Angol eü azért eléggé hogy is mondjam... nem túl magas szakmai tudás hátterű... néha ilyen kuruzslós érzésem van. Bár szerencsések vagyunk mert a városunkban találtam magyar dokit. A rendszer azért köti őt is, de legalább nem talágat hanem tudja hogy mi bajod.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 07:45:16

A tegnapi konstruktív, építö jellegű és elöremutató találkozó nem jöhetett volna létre a HA nélkül.
Köszönjük HA.

Söt ha én szervezem akkor sem jöhetett volna létre. Csak tudnám hogy ki volt a tegnapi vendégek közül Barátusz?
:))))))))))))))))

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2014.10.21. 07:49:43

Wow. Holnap ugyanitt, ugyanvelem. Hatha jobb lesz :-)

HardPötty 2014.10.21. 07:52:15

Személy szerint én nem azért akarok egy gyerkőcöt mert annak "kötelessége" eltartani, hanem azért mert örömömet lelném benne. Sokat fogok a gyerekemre áldozni és sosem fogom elvárni/várni hogy mikor viszonozza. Ő a mi döntésünk lesz és nem magától sétál az életünkbe majd.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.21. 08:09:56

"Minden nemzettől tanulhatunk valamit. A kínaitól például azt, hogy legyen gyereked"

Ezen felsírtam, ha nem gond. Kíváncsi vagyok, hányan tudják, miért.

szaszo71(D) 2014.10.21. 08:12:44

@Zka: Arra gondolsz, hogy ott csak 1 gyerek lehet, és mindent elkövetnek, hogy az fiú legyen? (Bár már lazítottak a kötelező egykézésen.)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.10.21. 08:14:13

@szaszo71(D): igen. És ez csak a szabály, ami ennek következtében történik (csecsemőgyilkosságokat is beleértve) az még súlyosabb.

puhacica 2014.10.21. 08:17:54

"Ha a saját önzőséged miatt nem akartál gyerekeket, akkor gondoskodj magad a nyugdíjadról" - te mit szolnal hozza, ha eloallna valaki egy olyan otlettel, hogy az anyak oldjak meg a gyerekkel otthon toltott 2-3 evet onerobol, ne a mas adojabol fizetett gyesbol meg csaladi potlekbol meresztgessek otthon a valagukat? mert amig te otthon vagy a gyerekkel, addig a gyerektelen ugyanugy huzza az igat. es meg a tetejeben a pofajaba kapja uton-utfelen, hogy egy onzo allat. (jelen esetben a gyes es egyeb juttatasok merteke nem erv, mert ahogy ezekbol nem lehet felnevelni egy gyereket, ugy egy atlag nyugdijbol se lehet tisztessegesen megelni.) es meg valami: nem lehetne, hogy egyszer a budos eletben gondolkodnank is, nem csak a demagog hulyeseget szajkoznank? nem a most fiatal gyerektelen par a hibas, mert neked nem lesz jo nyugdijad, hanem az ongondoskodas teljes hianya, a majd az allam megoldja gondolkodas betonbiztos lete.

2014.10.21. 08:19:40

@HardPötty: Elhiszem, en meg nem azert nem akarok mert 'onzo' vagyok. Kicsit komplexebb ez a gyerekvallalas kerdes mint hogy ha onzo modon nem akartal gyereket, akkor magadra vess ha nem tart el senki oreg korodban; ha pedig van gyereked, akkor kerj toluk penzt mert mashonnan nem lesz. Ja es ha van gyereked es esetleg megsem hajlando eltartani, az azert van mert rossz szulo voltal, rosszul nevelted. Ne mar...

HardPötty 2014.10.21. 08:25:36

@Mirjam2: ha nem vállalsz gyereket az nem önzőség szerintem. Tudatos és felelöségteljes döntés. Gyereket vállalni és várni hogy majd ő eltart az az önzőség. Persze mindenkit arra bíztatok vállaljon gyereket de azèrt hogy me fogyjunk el :)
A nyugdíjhoz még annyit...hogy... azt a kort meg is kell élni :)

szaszo71(D) 2014.10.21. 08:26:27

@Zka: Igen, tudom. Itt Németországban megismertem egy kínai nőt, akit befogadtak menekültként, mert 4 gyereke volt. Elmesélte, miken ment át emiatt, őrület.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.10.21. 08:32:28

Én azért megértem a poszt írót valahol. 50 év felett vágott neki a nagyvilágnak, ergo 50 évig volt szerencséje élvezni kis hazánk hétköznapjait. Ez azért elég hosszú idő ahhoz hogy valaki megkeseredjen. Nem mindenkinek olyan a természete hogy a rosszban is lássa a jót. És most arra kényszerült hogy ennyi idősen világgá menjen egy új országot, új életet, új szokásokat tanuljon. Csak mert fenn szeretné tartani magát. Valljuk be őszintén ez sokszor a fiatalabbaknak se megy. Akkor neki miért menne kapásból. Idővel majd belerázódik a kinti életbe, és idővel talán Magyarországot se látja ennyire keserűen. Ő legalább próbálkozik. Szerintem ezt lehet értékelni.

DieNanny CH 2014.10.21. 08:38:12

A jó ápolónak, a felsoroltakon túl - vagy talán inkább első helyen - nagyon jó fizikai erőnlétben kell lennie! Nem vicc! Én, bár csak 12 kg-os gyerekeket emelgetek a pelenkázáshoz, a hátam már tropa... Milyen lehet a 80 kg-osok emelgetése után???

Amúgy keveslem az információt. Azt hittem, sokkal részletesebben leírja a buktatókat, megoldásokat, lehetőségeket.
Azért kitartást kívánok neki.

nosuti 2014.10.21. 08:41:54

"mert egy echte német nem jön ide dolgozni, ez neki alantas munka. A másik dolog, hogy ha egy németnek lejár a munkaideje, akkor az 1 perccel sem marad tovább, hanem elköszön és megy az öltözőbe."
Most akkor van ott nemet vagy nincs?

Amúgy baromsag, vannak németek is akik szociális dolgozók, azért mert te nem találkozol velük...

DieNanny CH 2014.10.21. 08:42:17

@HardPötty:

Én azért biztatok arra mindenkit, hogy legyen gyereke, hogy nekem meg legyen munkám... :-D

szaszo71(D) 2014.10.21. 08:57:38

@nosuti: Persze, hogy vannak németek.
Én mondjuk, azt se értem, hogy ha egy német hazamegy, mikor lejár a munkaideje, akkor a posztoló mért nem? (Amúgy ez tényleg így van. a tízóraiszünetet is percre batartják, bármi legyen.) Vagy önszántából marad ott? Akkor meg nem kell jajgatni. Ha meg azért marad ott tovább, mert arra számít, hogy majd elájulnak, hogy milyen jó munkaerő, akkor meg fölösleges, max. azt gondolják, hogy nem százas.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.10.21. 09:31:49

Teljesen ellentétes az első posztjával....

La Pantera 2014.10.21. 09:33:56

Elég stresszes lehet az idősgondozás. Napjában többször egy idősotthon előtt megyek el, az ápolók kint állnak és CIGIZNEK, na ez furcsa nekem, ha egy egészségügyi dolgozó bagózik.
A gyerekkérdéshez: eléggé mellélőtt a posztoló, sokan nem önzőségből nem vállalnak gyereket, hanem egyszerűen nem akarnak és kész. Ez nem bűn, mindenki éljen úgy, ahogy jó neki, a gyerekeseknek nem kell lenézni a gyerekteleneket.

Golf2 2014.10.21. 09:43:20

Fáradt,de reális írás.Ez az élet Babolcsai néni.

KoPeTi 2014.10.21. 09:43:21

Már régóta nagyon vártam Németországról posztot, de ez inkább Magyarországról szólt. Ez az auslander-ezés nem hiszem, hogy általános lenne, milliós nagyságrendben élnek külföldiek Németországban!

vivike22 2014.10.21. 09:43:21

Mivel ez a szakmam, az idosgondozas, gondoltam, hogy kapok egy kis infot. Nem a berekrol, hanem a munkarol, a mindennapokrol, ugy egyaltalan. Hat nem kaptam. En nem szoktam ilyeneket mondani, de ez egy nesze semmi fogd meg jol poszt, az idosgondozashoz nem sok koze van. A poszt ironak el kellene menni mar egy szuperviziora, azt hiszem, a kiegeset kezelendo. Basszus, ilyet!!! Hogy anyukam/apukamnak leirni az idos beteget!!!

Soha nem szabad elfelejteni hogy egyszer te is fekhetsz abban az agyban! Ugy kell hozzaallni ehez a munkahoz a szepsegevel, csunyasagaival egyutt.

Bocsanat.

kék madár 2014.10.21. 09:43:21

hat ezert nem a poszt irojat hibaztatnam, hanem hataratkelo pajtast, hogy kitette. Ketszer rugaszkodtam neki, szolt valamirol?

Józsi01 2014.10.21. 09:43:21

Kérlek töröljétek az írást mivel nem ide való!!!!
Nem határátlépés/külföldi munka/külföldi élet élményeiről szól. Az írás nagy része Magyarország ócsárolásáról, sárral való dobálásáról szól és csak kis részben a külföldi munkáról és határátkelés körülményeiről. Pedig ez egy nagyon is izgalmas téma lehetett volna. Engem speciel érdekelt is volna. Sajnálom, hogy így elszúrta.

fasor6 2014.10.21. 09:43:21

@NIKI LAURA(Lajosmizse,Alsolajos Tanya): mi az a sutbioke? A paracetamolt mar tapasztaltam, de ezt meg nem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 09:43:59

@tanato: Na addig kell allampolgarsagot szerezni.

ÁdMo 2014.10.21. 09:44:27

Idezet a mai posztbol:
"Akkor bizony kicsípi a fenekedet a fekália anyukám / apukám, mert egy echte német nem jön ide dolgozni, ez neki alantas munka."

Idezet a multkoribol: "Szomorú, hogy a kórházban nincs ágynemű, nincs pelenka, nincs gyógyszer, a magán idősotthonban is kimarja a fenekét az ápoltnak a fekália, mert még nincs itt az ideje a tisztázásnak, mondja az ott dolgozó hölgy."

Az mar biztos, hogy kicsipi.

vivike22 2014.10.21. 09:44:27

@DieNanny [SZ,CH]: Nem konnyu, de meg lehet tanulni. Pelenkaztunk, furdettunk 80-120 kilos embereket is, vannak ra olyan fogasok, hogy azert ne menjen tropara az ember dereka es semmije.

Egy off keres hozzatok, ugy tudom, van koztetek orvos, nem kerek tav-diagnosztikat, csak par kerdesem lenne fentanil tapaszrol, ha valaki tudna segiteni, megkoszonom, irjon mar ram privat uzenetben.

Barbin 2014.10.21. 09:44:27

Jó reggelt! Nagyon össze-vissza poszt lett :( Szívesen olvastam volna még konkrétumokat, mert édesanyám is gondolkozik a külföldi munkavállalásban (szociális munkás diplomával, német nyelvtudással és lassan 10 év tapasztalattal). De ezzel az írással nem igazán tudom lelkesíteni és bátorítani : (

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 09:48:20

@tildy[UK]: Jut eszembe, mar vagom a centit a permanent residencyhez. Lehet meg kene irni a blogomra, miket kell osszeszednem hozza :D

vivike22 2014.10.21. 09:59:19

@La Pantera: Egyebkent az, igen, faraszto, stresszes. De a legtobb idosgondozo azert cigizik egyebkent, mert konnyebb nem csinalni semmit. Az, hogy a fekvo betegek, ill az intezmenyekben levok ellatasa egyre inkabb csak a testi szuksegletekre korlatozodik. Keves a mentalhigienes munkatars, es akik apolok, sokszor ugy vannak vele, hogy a furdetes etetes tisztazas elvegzesen kivul a tobbi mar nem rajuk tartozik. Felolvasni, a beteggel kommunikalni (akkor is, ha o mar nem kepes valaszolni) ezt mar nem tekintik feladatuknak sajnos.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:12:39

@diggerdriver:
Én.
(ott voltam? naugye....)
(jóreggelt.)
:))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:14:00

@Zka:
Népességfogyás.
(mit nyertem? :DDDDDD)

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 10:18:17

@diggerdriver: Sziasztok!
Köszönöm, hogy ott lehettem a tegnapi HÁ találkozón, jó volt megismerni ezt a díszes társaságot.
Barátuszról nem tudok, volt ott valaki, aki elment, mire én odaértem? Mert akkor ő volt az!
:)))

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 10:26:04

@DieNanny [SZ,CH]: @vivike22: Angliában "no lifting policy" van érvényben, azaz nem emelgetünk senkit. Vannak különböző eszközök a páciensek forgatásához. emeléséhez, még többféle daru (angolul: hoist) is.
Megértem, hogy sokaknak nem jött be az írás, és nem is szolgáltatta az elvárt és elvárható információkat. Én viszont - mivel dolgoztam bentlakásos ápolóként is és idősotthonban is - az utolsó szóig megértettem és átéreztem, amit írt. Ezzel együtt jogosak a kritikák.
Ha valaki idősápolónak akar jönni Angliába, keressen meg privátban, szívesen megosztom a tapasztalataimat. (Ráadásul a feleségem meg kijárós gondozóként (is) dolgozik, ő sok mindent leírt erről a melóról a blogján (elmentemszerencsetprobalniangliaba.blog.hu).

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 10:27:32

@fasor6: sutbioke = it should be OK, szabad fordításban: nincs nagy gond, minden rendben lesz.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:27:34

@La Pantera:
"... na ez furcsa nekem, ha egy egészségügyi dolgozó bagózik."
Huhh, hát még ha tudnád, milyen egyéb szokásaik vannak még!
- alkoholfogyasztás (állítólag alkoholista is van közöttük, nem 1-2)
- túlzott gyógyszerfogyasztás (némelyek függőségi szinten)
- zsíros, fűszeres, stb=egészségtelen ételek fogyasztása (még túlsúlyos ápoló, doki, stb is van, nem kevés!)
- mozgásszegény életmód (értve alatta a sport mellőzését, a napi talpalás, cepelés nem számít mozgásnak.... ülőmunkát végzőknél még ennyi sincs)
- ezekből adódó szerzett (vagy egyéni hajlam miatt kialakult, netán örökletes) eü.-i problémák, betegségek ""birtoklása"" (magas vérnyomás, ízületi problémák, emésztési, gyomor- és bélrendszeri gondok, depresszió, stressz/feszültség, pszichés problémák, etcetcetc.)

És ahelyett, hogy egészséges életmódra adnák magukat, képesek és bagóznak-stb, meg rohangálnak, cepelnek, ellátnak, stb.
Érthetetlen, tényleg.... Ne is mondja meg nekem egy se, hogy mit mellőzzek, vagy kezdjek el csinálni azért, hogy jobb legyen az eü.-i állapotom, elvégre látom, hogy ők is csak bort isznak, miközben vizet prédikálnak....

nosuti 2014.10.21. 10:28:24

@vivike22: a saját maga által választott munka iránti tisztelet hiánya ez az apukamozas
Nem beszélve arról hogy emberekkel dolgozik

TilosazA (UK) 2014.10.21. 10:28:48

Az egyik osztálytársam kérdezte, hogy miért nem vállalok ápolói melót, abból annyi van... Nem tudtam, hogy magyarázzam el neki, hogy ehhez ember kell. Én nem bírnám sem lelkileg, sem fizikailag. Persze, ha az élet rákényszerít, sok mindent megtesz az ember, tudom én, de önszántamból... Minden tiszteletem azé, aki ezt képes csinálni.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:29:16

@vivike22:
Ne kérj bocsánatot, nincs miért.
Igazad van.

nosuti 2014.10.21. 10:39:47

@macamuca [IHUN]: erről eszembe jutott hogy most a belgák problémáznak az eü miniszteren mert elég kövér
Ja es korábban háziorvos volt ha jól rémlik

Herr Géza 2014.10.21. 10:44:29

Azért ezt a tengernyi sírást olvasva felhívnám a figyelmet régi blogtársunk, Rózamami saját blogjára:

rozamami.blogspot.de/

Azért ez így nagyon más.... Pedig ugyanazt csinálja.

2014.10.21. 10:52:52

@Józsi01: Mo.-ról csak szépet szabad írni?

Herr Géza 2014.10.21. 10:56:53

@Taxomükke: @diggerdriver: Hát gratula a nagy bulihoz. Mondjuk nem dugtam volna az orrotok alá a szondát, ha ilyen kérdések merülnek fel, hogy "de ki volt a Barátusz??".... :))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 11:00:00

@Herr Géza:
Ez egy józanbolond buli volt.
De, mondom én csak csendesen ültem a sarokban.
Jelzésértéküen voltam ott.
:)))))))))))))))))))

TilosazA (UK) 2014.10.21. 11:00:01

@Philosoraptor: természetesen. :) Ezt már megtanulhattad volna itt... :P

Herr Géza 2014.10.21. 11:00:44

@Philosoraptor: Naná, hisz ott minden szép és jó. "Sci-fi-be illö a fejlödés", mint azt éppen tegnap fejtette ki "Urunk és Parancsolónk" (már akié...). :D

2014.10.21. 11:01:09

@ChristineK: +1. Nem lehet konnyu, szerintem el sem tudjak kepzelni az olyan emberek mint en, akik fiatalon valtottak orszagot, hogy milyen lehet az elso 50 evet egy helyen leelni es aztan kulfoldon dolgozni. A batorsag, nyitottsag mindenkeppen tiszteletet erdemel.

Herr Géza 2014.10.21. 11:01:31

@diggerdriver: Azt úgy el tudom képzelni az itteni "elöéleted" alapján... :))))))))))))))))))))))))

2014.10.21. 11:05:12

@TilosazA (UK): En nem tudnam csinalni, semmi penzert. Sem fizikailag, sem lelkileg, de foleg fizikailag nem. Nem veletlenul van annyi ilyen allas; nem sokan kepesek csinalni.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 11:05:20

@Herr Géza: Nem volt piálás. Cascabel meg én pl. egyáltalán nem iszunk alkoholt.

2014.10.21. 11:08:05

@TilosazA (UK): Értem. Azt hittem, hogy szabadon véleményt lehet nyilvánítani, bármiről. :)

2014.10.21. 11:08:46

@Herr Géza: Igen, tegnap is bemondták a tévében, hogy fejlődünk...

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 11:09:47

@Mirjam2: Jól látod szerintem; ráadásul elég gyengén is fizetik.
Mondjuk a bentlakásos ápolásnak megvan az az előnye, hogy nincsenek költségeid. A teljes fizetésedet félre tudod tenni. Havi nettó 1200-1400 font elég szép összegű megtakarítássá áll össze, ha mondjuk valaki három évig csinálja ezt a munkát. Jelen árfolyamon ez durván minimum nettó 17 millió Ft.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 11:10:47

@Taxomükke: ez a kijárós gondozó, aki naponta több helyre is megy? amit úgy hirdetnek, hogy "autós gondozó" vagy mi?

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 11:12:47

@Philosoraptor: hát azt is mondta, hogy 2018-ra teljes foglalkoztatás lesz.

qkuc 2014.10.21. 11:16:52

@Philosoraptor: Bizony, a hángérien feritélt nem szabad kritizálni.

(És akkor most jöhet a kőcumani, de miért is nem lehet ezt a szent szép hazát megkritizálni? Persze, mindenki kalandvágyból megy csak el ....)

TilosazA (UK) 2014.10.21. 11:17:45

@Babette.: A teljes foglalkoztatás az nem egy olyan közgazdasági fogalom, amiről azt tanítják, hogy egyrészt lehetetlen, másrészt meg nem egészséges a társadalomnak? Mert én úgy emlékszem...

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 11:18:06

@Philosoraptor:
Jó, hogy szólsz. Már majdnem elindultam kifelé.
De ha a tv-ben bemondták, meg fejlődünk, akkor minek mennék??
Maradok.

:DDDDD

qkuc 2014.10.21. 11:18:40

A poszthoz: én értem, hogy átment rajta a magyar valóság egy úthengerrel, de ennyi keserűséget magában hordozni ... Szomorú ...

Csodabogár 2014.10.21. 11:18:57

A posztolonak szerintem enyhe üldözési mániája van. Úgy érzi mindenki ő ellene van őt bántja. Nagyon rossz lehet így élni.

Ismertem néhány idős hölgyet Svájcban, ahol nem kevésbé spórolosak mint a németeknél. Náluk 3 havi váltásban magyarul beszélő szlovák hölgyek voltak, mind 50 felettiek. Éveken keresztül csinálták, egymás közt intézték a váltást. Addig ment a dolog, mig mind a három ismerősöm meghalt. Az ápoló szlovákok természetesen nem csak ápoltak, hanem intézték az egész háztartást, sőt volt olyan is aki még máshova is eljárt takarítani. Az alkalmazójuk elengedte őket. Mindegyik házat épített ebből a keresetből Szlovákiában.

vivike22 2014.10.21. 11:18:57

Most igy kiszamitottam, mert eleg rendesen bacca a csoromet a poszt. Az idosotthonokban fekvo betegek ugy kb a 30-as 40-es evekben szuletettek lehetnek, nyilvan persze ettol fiatalabbak is, de igy jozan paraszti esszel belegondolva ez lehet az atlag. A haboru utani alatti Nemetorszagban egy specialis propaganda gepezetet es ideologiat megelve atelve voltak fiatalok. A szuleik nevelese is nyilvan hatott rajuk boven. Ha csak ebbe gondol bele a posztolo, akkor siman az en nagymamam is elutasitotta volna mondjuk egy orosz apolono segitseget. Es ha jol vegezne a munkajat, akkor ezt le lehet kuzdeni, a szemelyes kontaktus felul ir rengeteg altalanositott ideologiat. Na, igerem ma mar nem kommentelek hozza.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 11:20:25

@Babette.:
Lesz is.
Valahol mindenki dolgozni fog.
A mo.-i munkanélküliséget már ma is úgy számolják, hogy a külföldön dolgozókat is beszámolják a foglalkoztatottak köz == nem munkanélküliek, ugye....
És tényleg dolgoznak. Meg adóznak-stb.
Ja, hát nem itthon, de ne vesszünk el a részletekben, elvtársak-elvtársnők.
:)))

qkuc 2014.10.21. 11:22:04

@Józsi01: Ezt eldöntötte a bloggazda, nem te fogod neki megmondani.

Plusz, viseljük el a kritikát kolléga. Messze vagyunk a tejjel-mézzel folyó Kánaán állapottól, ideje lenne felébredni a feritélből és szembenézni a valósággal, hogy ez itt körülöttünk, ezen a 90000 km2-en minden, csak nem a megtestesült álom (részben vállalkozóként, inkább rémálom).

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 11:23:47

@diggerdriver:
"De, mondom én csak csendesen ültem a sarokban.
Jelzésértéküen voltam ott."

Pont így képzeltem el.
==távolbalátó/jövőbelátó vagyok.

Mekkora erre a kereslet kint? Jól megfizetik eme "kompetenciákat"?

:)))))))))))))))

qkuc 2014.10.21. 11:24:03

@macamuca [IHUN]: Nem is értem miért számolják a magyar nyilvántartásba, miért számítana a hazai foglalkoztatási rátába a tartósan külföldön élő/dolgozó? Akkor beveszik a tartósan itt élő külföldieket is?

Mármint azt értem, hogy Churchill alapelvét tették magukévá a statisztikák unortodox csavarintgatásával.

qkuc 2014.10.21. 11:25:20

@Herr Géza: Az Alien is sci-fi (horror) volt, aztán mégsem vágyom a megvalósulására ..., :D.

Thargoid 2014.10.21. 11:38:13

@TilosazA (UK): az csak az ortodox tanok szerint van.
A 200 milliárdért készülő új gazdasági képzés már a közmunka alapú társadalomról szól, ahol két fajta ember van: akik már közmunkások és akik közmunkások lesznek hamarosan.

TilosazA (UK) 2014.10.21. 11:48:59

@Thargoid: Ez tetszik.:) Olyan, mintha azt mondanánk, hogy csak az ortodox fizikai törvények szerint esik minden lefelé...

London2009 2014.10.21. 11:49:36

@Taxomükke: oh, nem is tudtam! Szivesen elmentem volna en is! No mjad legkozelebb!!

TilosazA (UK) 2014.10.21. 11:49:39

@Thargoid: Ja, várjunk csak, sci-fi, igaz. Nem szóltam! :D

Thargoid 2014.10.21. 11:52:21

@qkuc: igen, mind benne vagyunk, mint foglalkoztatottak a "statisztikában"... rosszul festene, ha hirtelen minimum 20-kal kevesebb lenne - ennyit teszünk hozzá.

TilosazA (UK) 2014.10.21. 12:11:02

A jó oldala annak,hogy azok is benne vannak a foglalkoztatottak között akik külföldön dolgoznak, hogy a kormány nem fogja őket ba... umm... szekálni ezzel a teljes foglalkoztatottság dologgal a köv. években.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 12:11:13

@macamuca [IHUN]: egyszerűen lehetetlen a teljes foglalkoztatottság.
198 léhűtő mindig hiányozni fog belőle.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.10.21. 12:11:49

Erre elég lett volna egy hozzaszolas is. Magyarország nagyon sz@r hely. Németország csak egy kicsit.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 12:13:22

@Thargoid: na látom, nemcsak én vagyok ideológiailag képzett.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 12:24:20

@macamuca [IHUN]:
Itt minden hülyeségnek van piaca...
:))))))))))))))

2014.10.21. 12:35:30

@NIKI LAURA(Lajosmizse,Alsolajos Tanya): a noverek a UKben nevetsegesen alacsonyan vannak fizetve.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 12:37:28

@Babette.:
Hidd el, fog az még tovább javulni, hisz máris feleannyian vannak, mint korábban. :))))
Ha nagyon bizakodó vagyok, akkor akár azt is el tudom képzelni, hogy munkára-dolgozásra vetemednek/kényszerülnek.
Na jó, ez már nem unortodox állapot, de merek nagyot álmodni!
Előre a lenini úton!!
Izé, munkaalapú társadalmat építünk.
Vagyishogyhátizé valami lesz...
:DD

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 12:48:49

@macamuca [IHUN]: mindegy, van kötélgyártó ismerősöm, majd megelőlegezi...

nyuszigonosz 2014.10.21. 12:56:00

Hát, ennyire negatív írást már régen nem olvastam.

Valahogy olyan, hogy minden rossz, mindenhol rossz és legrosszabb meg ott van, ahol a poszt írója éppen van.....

Még valami: nagyon sok ismerösöm idösgondozó: igen és németek. És szeretik a munkájukat.
Volt már egypár ismerösöm akik 90 évet betöltve betegségek és mozgáskorlátozás miatt idösotthonban éltek és gyakran látogattam öket. Mindketten 95 évet értek meg, és 5 szép évet éltek az otthonban. Azért is szépet, mert kedves gondozóik voltak. Szintén németek.
Ennyit arról, hogy a német utál idösgondozni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.21. 12:56:59

"Minden nemzettől tanulhatunk valamit. A kínaitól például azt, hogy legyen gyereked, mert annak „kötelessége” téged eltartani, ha megöregszel. Ez sarkítás, de ha te áldoztál pénzt, időt és energiát a felnevelésére, akkor visszakaphatsz tőle, tőlük valamit."

Ez meg mi a túró?

TilosazA (UK) 2014.10.21. 13:02:12

@nyuszigonosz(D): Nagymamám Magyarországon volt idősek otthonában. A teljes nyugdíját odaadtuk, és még valamennyit pluszban érte, de a szobában állandóan átható pisiszag volt, kikötözték őt a székhez, hogy ne mászkáljon, szegény elvágódott a székkel, és eltört a kulcscsontja. Le is fogyott, mert nem segítettek neki enni. De nem tudtunk mit csinálni, nekünk iskolába kellett járni, apukámnak meg dolgoznia kellett, ha nem akartunk éhen halni. Előtte próbáltuk, hogy felváltva gondozzuk, járt is hozzá valaki, de nem működött, nem tudtunk 24 órában vele lenni.
Ha választhatok majd, vagy külföldön kerüljek idősek otthonába, vagy inkább magamra nyitom a gázt. :(

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 13:02:47

@Babette.:
a kapcsolati tőke tényleg aranyat ér....
:DD

nyuszigonosz 2014.10.21. 13:04:58

@TilosazA (UK): Ez szörnyü és nagyon sajnálom, hogy ott ilyen (volt) az idös otthon.
Amennyit itt én láttam/ látok belöle, itt nem ilyen.

labirintus1 2014.10.21. 13:08:19

@puhacica: Nagyon pontosan megfogalmaztad a helyzetet.

Azt hiszem a szerző kicsit "egyszerű". Ennél sokkal komplexebb kérdés, hogy kinek hány gyereke van, vagy miért nincs. Egy olyan országban, ahol kb. a párok 10%-a meddő iszonyat pofátlanság olyat mondani, hogy milyen szemét önzők.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.21. 13:08:19

@Herr Géza:

Magyarországon miért szabad ezen a blogon napi rendszerességgel gúnyolódni? Aki pedig a Nyugat hibáit ecseteli azt kinevetik, elhallgattatják, viccet csinálnak belőle.

Egyébként szerintem azért csalódott mert ő is elhitte a tündérmeséket a Nyugatról. Aztán beletenyerelt a nyugati valóságba, hogy ott se millomos az ápolónő, hogy utálják a külföldieket a legtöbb helyen, hogy az előadás éppen ugyanaz mint otthon, csak kicsit más a díszlet.

"Mondjuk a bentlakásos ápolásnak megvan az az előnye, hogy nincsenek költségeid. A teljes fizetésedet félre tudod tenni. Havi nettó 1200-1400 font elég szép összegű megtakarítássá áll össze, ha mondjuk valaki három évig csinálja ezt a munkát. Jelen árfolyamon ez durván minimum nettó 17 millió Ft."

Tehát semmire nem költesz, csak eszed amit elédraknak meg dolgozol? Micsoda élet ez! :) Főleg éveken át.

Egyébként menjen Norvégiába, megtudtuk már múltkor hogy ott 3 napos éjszakai műszak 9 ezer korona. Akkor havonta kereshetne 6 ezer eurót!! Gazdagság!

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 13:10:33

@zöldeketbeszélek:
Társadalmi szokás, mondhatni, szocializációs kérdés/eredmény, Kínában. Kb évezredek óta (nyugdíjrendszerük ma sincs, semmilyen).
Semmi felháborodás, egyszerűen szokás: a gyereknek kötelessége gondoskodni szüleiről idős korukban. Eme általánosan elfogadott gyakorlat miatt (emiatt sem...) forszírozzák a nyugdíjrendszert.

Hogy mit akart eme példa megemlítésével mondani a posztoló, na, az már más kérdés.
Mert a spontán gondoskodás máshol is jelen van (más országokban), szóval ezzel újat nem mondott.
Néhol törvényileg is szabályozzák e kérdéskört (a gyerektartáshoz és a feleség-tartáshoz hasonlóan), máshol meg nem.
Szeretné, ha össznépileg átvennénk eme szokást? Nincs mit átvenni, mert jelen van=nem újdonság.
Szeretné, ha törvény írná elő? Előírja, node az már nem a spontán, magától értetődő kategória, ha törvényre hivatkozva lehet/kell elérni a szülőnek azt, hogy gondoskodjon róla a gyereke.

Szóval, tényleg nem világos, mit akart ezzel a poszt írója :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.21. 13:11:58

@macamuca [IHUN]: Nem bírtam én sem rájönni, hogy keserű irónia, vagy komoly az idézett rész...

Sesamelmo (Q) 2014.10.21. 13:13:02

Láttatok, higy ma van még egy bejegyzés?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.10.21. 13:16:02

@DieNanny [SZ,CH]: Nálunk a bölcsiben egy ekkora gyereket a gondozók simán bepelenkázzák úgy, hogy a kisgyerek áll közben :)). Tudod, mikor emelgetik :)! (és egyébként ez nagyon ötletes, a gyerekek jobban is szeretik, mint a hátára fordított bogár pózt)

kardio1 2014.10.21. 13:21:05

@Philosoraptor: Szerintem inkàbb arra célzott Jozsi, hogy az iràs nem annyira a németorszàgi idôsàpolàsrol szolt, hanem a magyarorszàgi àltalànos tapasztalatokrol. Bàr lehet, hogy tévedek.

vivike22 2014.10.21. 13:26:43

@TilosazA (UK): Vannak ettol sokkal jobb helyek is, de sajnos ez az altalanos. Sok olyan dolgozo dolgozik mint a poszt iro is, akinek lovese nincs az egeszrol. Fejleszto pedagogusbol idosgondozo hat a ket szakma nem eppen ugyanaz.

Mi eppen most eljuk at ezt, hogy 24 oras felugyelet fog kelleni az anyukamnak, valoszinu en is vissza kell hogy menjek Pestre, a testvereim nem birjak szabadsaggal. Oruletes dillemma ez egyebkent, sokaknak inteztem el szinvonalasabb idos-otthoni elhelyezest, mint az allami otthonok, nem birtam volna ki, ha olyanba kerulnek a gondozottjaim. Hidd el, van azert mas megoldas is, mint a gaz, es bizom abban, hogy ott is, amerre te laksz :)

kardio1 2014.10.21. 13:27:49

@Csodabogár: A magyarul beszélô szlovàk az magyarul a felvidéki magyart jelenti. Nem szoktàk szeretni, ha leszlovàkozzàk ôket. Mert nem is azok.

kardio1 2014.10.21. 13:33:13

@nyuszigonosz(D): Itt sem. Viszont joval dràgàbb. Itt havonta 1800 Euro a legeslegolcsobb hely.

nyuszigonosz 2014.10.21. 13:38:20

@kardio1: +1 a Csodabogárnak írottakért.

Igen, az idösotthonok drágák.

Golf2 2014.10.21. 13:43:28

2014-10-18. 15:36 Immár London elitnegyede is vizelettől bűzlik - hála az ingyen lakásokat követelő Romániából érkezett kisebbség hozzávetőleg 40 fős csoportja garázdálkodik London előkelő negyedében. A „rejtett erőforrások” a Park Lane alatti aluljárójában telepedtek meg. Most azonban azt követelik a londoni hatóságoktól, hogy adjanak nekik lakást, mivel ők „EU-állampolgárok”. Az elmúlt másfél évben a koldulásból és lopásból élő banda számos helyen felütötte a sátorfáját London belvárosában. Az üzlettulajdonosok pedig arra panaszkodnak, hogy a rendetlen, koszos, dolgukat rendszeresen az utcán elvégző „rejtett erőforrások” elriasztják a vásárlóikat. Ráadásul az egymással is rivalizáló bandák megjelenése a közbiztonság további romlását eredményezte London elit negyedében. A „nagylelkű” "átutazók" azonban most bejelentették: hajlandók távozni a környékről, amennyiben a londoni városvezetés lakásokat biztosít a számukra. Egy Romániából bevándorolt középkorú nő az Evening Standard című lapnak nyilatkozva magabiztosan közölte, hogy ők az „Európai Unióban vannak” és „egy házra van szükségük”. „Adjanak nekünk egy házat, és már itt sem vagyunk” – fogalmazta meg követelését a London belvárosában megtelepedett banda egyik női tagja. Való igaz: bizonyos körülmények fennállása esetén az EU-tagállamokból Nagy-Britanniába érkező bevándorlók igényelhetnek lakást. Daily Mail nyomán

HardPötty 2014.10.21. 14:04:12

@Golf2: ideje megnyitni a Towert. A régi funkcióját visszaállítani. :)

2014.10.21. 14:12:34

@Taxomükke: Ez igy van, de nagy arat fizetsz erte atvitt ertelemben. Nem tudom volt-e bentlakasos munkad, en ket evig voltam live-in nanny, nagyon nehez idoszak volt az eletemben, pedig fiatal voltam, amikor meg jobban alkalmazkodik az ember. Teljesen megszunik a maganeleted, a privat szferad ebben a helyzetben; sohasem tudsz igazan kikapcsolodni mert a munkahelyeden laksz, a fonokoddel egy fedel alatt. Nem konnyu helyzet.

2014.10.21. 14:14:01

@Golf2: Es meg csodalkoznak hogy nem nepszeru az EU a UK-ben. Mo.rol szerintem nehez elkepzelni mi folyik Londonban a szabad EU-emigracio miatt az utobbi evekben. De persze biztosan az angolok rasszistak meg kirekesztoek...

tanato 2014.10.21. 14:22:18

@Mirjam2: Így van,most már csak az a kérdés,hogy egy fiatal kisgyerekes családdal nehezebb az együttélés vagy egy idős házaspárral,kinek vannak több rigolyái.Valószínűleg személyfüggő.Egy állandóan otthon lévő idős valószínűleg rosszabb,akkor tényleg mindig szem előtt vagy Ez mondjuk kisgyermekesnél is előfordulhat ha anyuka otthon van és állandóan dirigálja a nannyt

Muscari 2014.10.21. 14:25:42

@ÁdámMolnár: :-)
Ez a nap kommentje, gyerekek.
Az meg nagy kár, hogy ezen kívül nem tudtam meg semmit a német idősgondozásról...

tanato 2014.10.21. 14:26:23

Szűkülni fog először Angliában majd más gazdagabb EU-s államokban is a bejutás lehetősége,benne van a levegőben.Valószínű kétlépcsős lesz az UNIO lesz egy belső kör a jelenlegi munkavállalási feltételekkel,szabad mozgással,meg lesz egy külső,és a kettő között csak a tőke és az áruk fognak szabadon mozogni,az emberek nem.Ezt még anno 3 éve Tablenóval fejtegettük,illetve ő írta le pontosan az elképzelését.Szóval szerinte /is/ ha így haladnak a dolgok valamiféle munkavállalási engedély lesz szükséges,amiben igazolja pl. az angol tulaj a saját munkaügyi hatóságának,hogy nem talált buriforgatót, helybélit vagy az angol volt gyarmatokról valót.A diplomásoknál ugye meg szigorított nyelvvizsga és bizonyos szintű szakmai ujra-vizsgáztatás lehetséges.,nehezítésképpen.Mint anno amikor egy kelet.európai disszidens professzort Ausztráliában,levIZSGÁZTATTAK A SAJÁT MAGA által írt könyvből.,hogy munkavállalásit kapjon./ez megtörtént eset volt/

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 14:33:42

@TilosazA (UK): @nyuszigonosz(D): az emberem nagymamája is ott volt az utolsó éveiben, nem tudom megcáfolni tilosazá-t:(
a könyv, amit bevittünk olvasni neki, eltűnt. az ételt nem vágták fel neki, ha nem evett, nem etették meg, amikor a fogsora eltűnt, állítólag keresték, állítólag nem lett meg, onnantól daráltak neki minden kaját, a kenyeret továbbra sem vágták fel neki.
amikor meghalt és kitakarították az ágyát, akkor meglett a fogsora, az ágy mellett volt a radiátor alatt. ahol elvileg minden nap takarítanak.

szaszo71(D) 2014.10.21. 14:33:57

@tanato: Ilyesmi rám is vár, ha német állampolgárságot akarok, ugyan nem én írtam, de évek óta tanfolyamokon tanítom az anyagot, ami kell az Einbürgerungstesthez, erre van külön engedélyem. De ha kérem az állampolgárságot, nekem is ki kell tölteni a tesztet:)))

qkuc 2014.10.21. 14:48:08

@Golf2: "Egy Romániából bevándorolt középkorú nő az Evening Standard című lapnak nyilatkozva magabiztosan közölte, hogy ők az „Európai Unióban vannak” és „egy házra van szükségük”. „Adjanak nekünk egy házat, és már itt sem vagyunk” – fogalmazta meg követelését a London belvárosában megtelepedett banda egyik női tagja."

Nem is értem hogyan követel ő bármit is, de tényleg ...

2014.10.21. 15:08:30

@Babette.: Addig álljak fél lábon.

2014.10.21. 15:11:06

@qkuc: Azért nem szabad, mert sokan nem tudják elviselni a teljesen megalapozott kritikát.

2014.10.21. 15:11:50

@macamuca [IHUN]: Szerintem azért ne menjél ki, hogy 10 pakival lakjál együtt, meg hogy csicskása legyél másnak... :(

2014.10.21. 15:16:56

Jo reggelt.A posztolo Magyarorszagi dilemaival egyet ertek ,nem mennek bele mert nem akarom hogy azt higgyek hogy haza kopkodok,az egeszsegugyhoz sem ertek de egy ismerosom eszak irorszagban az anyukajahoz naponts 3 szor jart etetni esvpelenkazni az idosek otthonaba,szerintem itt sem jobb a helyzet mint mashol..gratulalok a posztolonak hogy otven felett ezt bevallalta es van ereje hozza,a nyugdij kerdes szerintem mindnyajunknak nagy dilema mar hogyha megerjuk,de en sem hiszek benne hogy lesz.

betulla 2014.10.21. 15:27:53

Érdeklődéssel olvasgatom a "Határátkelőket".Én magam is az vagyok, de egy kicsit atipikus,mert csak dolgozni járok ki Németországba,egy hónap itt, egy hónap otthon.Idősgondozás a munkám,hivatalosan"Haushalthilfe"-vagyis háztartási kisegítő.
A félreértések elkerülése végett még ideírom, hogy felvidéki vagyok, tehát a szlovákiai dolgok érdekelnek
leginkább,az anyaországi problémák személyesen nem érintenek annyira.´Viszont a helyzet nagyon hasonló, habár én még kbb.62 és fél évesen elmehetek nyugdíjba:-).
Én is 29 év pedagógiai munka után döntöttem úgy, hogy váltani kéne,47 évesen két év német nyelvtanulás és egy akkreditált gondozói képzés után (280 óra) először Ausztriába mentem, de mivel ott 2008 júniusa után ki kellett váltani az osztrák vállakozói engedélyt,ott abbahagytam és egy szlovák munkaközvetítő agentúra által Németországba jöttem (Szlovákiában vagyok munkaviszonyban, ők kiküldenek ide munkavégzésre.A főnöknőmmel telefonon és e-mailben tartom a kapcsolatot.Hivatalosan minimálbérre vagyok felféve, tehát az itt megkeresett pénzből takarékoskodni kell, mert ebből nem lesz sok nyugdíj.Sajnos, így csinálja ezt az összes agentúra minálunk).6. éve dolgozom itt, ez a 5. család.Egyik helyen 2 hetet voltam, egy másikon csak 10 napot, valahol 8 hónapot,utána két és fél évet, a mostani helyemen is a 3. évet húzom.Legrosszabb az 1. helyem volt Ausztriában,Bécsben.Ott teljesen kezdő voltam, a németet inkább csak sejtettem, mint értettem,a néni rettenetes tájszólásban beszélt...de minden kezdet nehéz.Németországban nem volt akkora elvárás a jó nyelvtudás, de ez idővel nagyon sokat javult,most már egész jól beszélek németül.Én elégedett vagyok az emberek, a család és a gondozottak hozzáállásával,velem eddig mindig mindenki korrektül viselkedett,nem néztek szolgának,hanem emberszámba vesznek,megbecsülik a munkámat.Dolgom a teljes háztartás vezetése,bevásárlás(általában a családtagok besegítenek, ha nehezet,nagyobb méretű,sok...bevásárolni való van),főzés-valahol megkövetelik a friss ételt, valahol megelégednének a félkész,konzerv kajával, de hamar észrevettem,hogy a főzési-sütési tudományom nagy kincs itt.A mosást, szárítást, vasalást megkönnyítik a gépek,takarítást úgyszintén.Az ápolásban főleg a testi higiéna, öltöztetés, etetés ,sétáltatás, felolvasás stb. a feladatom.Volt olyan hely, ahol naponta 4x jött a német ápolói szolgálat, így nekem mosdatni, pelenkázni, gyógyszert beadni nem kellett.Valahol hetente egyszer fürdetni és hajat mosni jöttek,az utolsó helyemen naponta 2x jöttek a bekötni a gyomorszondát,viszont a teljesen mozdulatlan páciens ellátása, mosdatása, pelenkázása,forgatása az én dolgom volt. Ez mindig individuális,általában hónapról -hónapra apró változások is vannak,pl a félig mobilis nénit egészen elkísérni a halálos órájáig.Ezt csak az vállalja,aki tiszteli, szereti az öregeket.Az ápoltak kiérzik a szeretetet és a gondoskodást, és nagyon hálásak tudnak lenni.Most,hogy csak a bácsi maradt,aki 94 éves, még nagyon aktív,most kevesebb a munka, több idő jut a pihenésre.Az a nehéz, hogy otthonról távol vagyok, otthon vannak még az idős szüleim,a gyerekek már családot alapítottak, de már otthon várnak az unokák, és van egy aranyos, türelmes párom,akivel Skypen tartom a kapcsolatot.Jó itt Németországban, rend,fegyelem,tisztaság van,de persze hazavágyom,és ha elmehetek nyugdíjba, egy nappal sem maradok tovább.

2014.10.21. 15:30:54

Igy utalag olvasva a kommenteket szerinwtem azert kezdte Magyarirszagrol es azert hat olyan osszedobott posztnsk mert merhetetlen duh ,harag,gyulolet,es a nem ezt erdemlem szindroma egyutt erzese kavarog a megbantottsaggal amit valahol abszolut megertek ..

2014.10.21. 15:32:37

Szerintem igy 50 felett az ember bele tud faradni az elet nehezsegeibe

Herr Géza 2014.10.21. 15:34:00

@házelőtthinta: Ki mondta neki, hogy nyugaton az ápolónö milliomos lesz automatice ?? Arról meg már tényleg regényeket írtunk, hogy ez az általános "utálják a külföldieket a legtöbb helyen", na ez az, ami nem igaz. Föleg ránk magyarokra. Persze ha nem vagy hajlandó beilleszkedni, játszod az eszedet, nem tanulsz meg németül, de a segélyért az elsö sorban tolakodsz, akkor igen: elöbb-utóbb fekete bárány leszel. Minden az adott egyénen múlik....

qkuc 2014.10.21. 15:36:53

@betulla: Hát le a kalappal, hosszútávon kinyírna az ingázás, az tuti.

Herr Géza 2014.10.21. 15:37:06

@szaszo71(D): Aztán nehogy megbukjál a teszten.... :D

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 15:45:59

@diggerdriver: Ezt megerősíthetem, Digger gyakorlatilag észrevehetetlen volt.
:)))))))))))))))))))))

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.21. 15:47:36

@Herr Géza:

Hát a norvég 6 ezer eurós bér (ennyit írtak ápolónőnek) erősen annak hangzik hogy bizony milliomosok ott az ápolónők.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 15:48:24

@Babette.: "ez a kijárós gondozó, aki naponta több helyre is megy? amit úgy hirdetnek, hogy "autós gondozó" vagy mi?"
Igen, van a bentlakásos, aki 24/7-ben a páciensnél van, vannak a kijárósok, akik autóval, esetleg biciklivel vagy gyalog látogatják a klienseket, illetve vannak az idősotthonok, ahol helytl és beosztástól függően 7-10 (esetleg 12) óra a munkaidő.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 15:51:13

@charlieharper: "a noverek a UKben nevetsegesen alacsonyan vannak fizetve."
Ez tévedés. A carerök (ápolók) tényleg keveset keresnek, de a nővérek (nurse) jó fizetést kapnak, beosztástól, tapasztalattól függően akár évi 40.000 font fölött (már ha ez valakinek jó fizetésnek számít).

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 16:00:01

@házelőtthinta: "Tehát semmire nem költesz, csak eszed amit elédraknak meg dolgozol? Micsoda élet ez! :) Főleg éveken át."

Te ezt ugye direkt csinálod?

Nem KELL költened semmire, de költhetsz, ha AKARSZ. A lényeg, hogy nincsenek rezsiszámlák, utazási költség, az enni-innivaló is ingyen van (pontosabban megveszik neked).

Van fizetett szabadság (helytől függően 28 nap), illetve heti 14 óra szabadidő. A fennmaradó napi 22 órában sem állandóan van munka, csak ott van az ápoló/gondozó a pácienssel/ügyféllel.

Én ahol hosszabb ideig voltam, ott inkább komornyiknak éreztem magam, mint carernek. Két rövidebb megbízatásom volt, ahol "valódi" ápolást is kellett végezni (fürdetés, öltöztetés stb.). Az idősotthonban heti 30-40 órát dolgoznak általában (plusz lehet túlórát vállalni), tehát relatíve sok szabadidőd van - viszont minden költság a tiéd (szállás rezsivel, utazás, kaja).

Kijárós ápolóként sokat van úton az ember, és vagy adnak kocsit, vagy saját autót kell használni - mindkettőnek van előnye és hátránya. A saját autód minden költsége a tiéd, kapsz valamennyi kilométerpénzt, de általában az nem fedez minden költséget. Viszont akkor és úgy használod az autót, amikor akarod, mert a tiéd. A céges autót (továbbra is ápolókról van szó) pedig magáncélra nem használhatod. Pont.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 16:00:55

Ja, és nem "rakják eléd" a kaját, te szolgálod ki magadat és az ügyfeledet.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 16:06:58

@Mirjam2: Igen, mint feljebb is írtam, voltam bentlakásos ápoló. Az öregúrral jó barátok lettünk (ezt ő mondta, sőt írta le először, nem én), a mai napig tartom vele a kapcsolatot. Sokat segített, hogy részben hasonló érdeklődési körünk van, és egyikünk sem áll jelentősen a másik alatt vagy felett intelligenciában (ki-ki értse ezt, ahogy akarja).

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 16:10:08

A kakas csípje meg, szóljon már valaki hozzá rajtam kívül is!
:))))))))))))

Herr Géza 2014.10.21. 16:12:47

@házelőtthinta: Passz. Norvég fizukról nem tudok semmit. Ellenben gyanítom, hogy az az éjszakai müszak nem 8 órás. De legyen. Legyen havi 6000 eurója. (Ugye az életvitel költségeiröl te szoktál tanulmányokat írni...) De akkor miért nem vagy ott, tiéd a pálya: ápolóbácsi is van ám.
Ha sokat keres a melós az a baj, ha keveset az, ha van nyakkendöje/öltönye, az a baj, ha nincs, az. Döntsd már el, hogy merre tovább...

2014.10.21. 16:18:07

@diggerdriver:
Igen, elertem,1 perc volt az utolso jarat indulasaig:) Halas koszonet a ride-ert es a kikiseresert. Sajnos a hotelt nehezen talaltam meg, 2 orat kovalyogtam a londoni ejszakaban:) Hajnal 3 fele kerultem agyba. 11-ig aludtam, nem kellett alomba ringatni.
Itt szeretnem megkoszonnni a kedves, csaladias vendeglatast Zolinak es Csaladjanak. Nagyon erdekes volt talalkozni "eloben" HA tagokkal. Valos emberek lettek a "nickekbol":) Mar csak ezert megerte Londonba jonni. Nagyon kellemes delutan es este volt. Koszonom.

Herr Géza 2014.10.21. 16:20:28

@Herr Géza: Mellesleg: számolj. Keresnél havi 6 lepedöt, szállás, kaja, ahogy "elédrakják", veszel évi két CK nacit meg két pár 120 eurós cipöt, megmarad egy év alatt 71.520 euród. Buszbérlet nem kell, mert a növérszállásról ki sem mozdulsz, nökre nem kell költeni, mert ld. az elöbb, stb. Kihúzol három évet: 214.520 euró. Veszel otthon egy napfényes garzont (-50e euró - Bp., belváros) és a maradék 164.520 euróból életed végéig ihatod a (szerinted) 200 forintos korsó söröket meg nyomhatod lefele a hambikat. Király élet lenne, nem?

2014.10.21. 16:22:45

@Taxomükke: Ertem, es jo hallani hogy neked jo tapasztalataid voltak. Nekem nagyon nem jok... Fizikailag belebetegedtem az egeszbe, nagyon kiszolgaltatottnak ereztem magam (es az is voltam), semmi penzert nem csinalnam megint.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 16:24:08

@házelőtthinta: muszáj nekik, ha lexusszal akarnak dolgozni járni.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 16:25:30

@Taxomükke: bocsánatot kérek, most tudok csak visszaolvasni.

2014.10.21. 16:25:50

@Herr Géza: Nem tudom honnan jott ez a 6 ezer euro, nekem nagyon soknak tunik, de remelem hozzaszol valaki aki kepben van az ottani fizetesekkel.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 16:26:13

@Muscari: és ez jobb helynek számított, és volt rokon az "ápolók" között.

tanato 2014.10.21. 16:42:17

@Mirjam2: Lehet hogy neked az öregek jobban bejöttek volna.Ott ugyanis tudod hogy a segítséged nélkül nem tudnának létezni,egy fiatal gyerekes házaspárnál meg nyilván olyan munkát kellett végezned amit anyu,apu is meg tudott volna csinálni,csak megtehették hogy ne nekik kelljen.Ez frusztrálhat sokakat.Na de erről már régebben beszélgettünk itt.

rax 2014.10.21. 16:48:14

@házelőtthinta:
Norvegia brutalisan draga, ott talan nem szamit kiugronak az a 6 ezer euro

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 16:54:46

@Philosoraptor:
Nem 10, csak 7. Én leszek a Hófehérkéjük.
:)))))))))

2014.10.21. 16:58:38

@tanato: Igen, a csaladtol is sok fugg, az biztos. Mindenesetre en nagyon orulok hogy mar regen nem kell ilyen munkat vegeznem - nincsenek tulfizetve akik ezt csinaljak, minden penzt megerdemelnek szerintem. Foleg az idosgondozok, felteve ha lelkiismeretesen csinaljak a munkajukat.

2014.10.21. 17:01:47

@Herr Géza: Ja ertem - en szurom H kommentjeit. De latom nem sokat vesztettem... Jo lenne ha erre jarna valaki aki felhomalyositana bennunket, de csodalkoznek ha 6 ezer netto atlagos fizetes lenne, illetve feltetelezem hogy ebbol lakhatast stb. kell fizetni ami nagyon draga Norvegiaban.

nyuszigonosz 2014.10.21. 17:19:11

@betulla: Na, ez volt a mai igazi poszt.

Taxomükke (UK) 2014.10.21. 17:44:31

@Babette.: Ne kérj bocsánatot, én meg csak nagy sokára tudtam válaszolni a kérdésedre. :)

nyuszigonosz 2014.10.21. 17:53:33

@Taxomükke: Gondoltam hozzád szólok, mert nem tudtam, kihez kellene még rajtad kívül valakinek szólnia. :-)

"A kakas csípje meg, szóljon már valaki hozzá rajtam kívül is! :))))) "

- na ezért. :-))
Hozzáteszem, nem figyeltem annyira kommentfolyamot.

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.21. 18:58:23

még szerencse, hogy lett másik poszt...

Muscari 2014.10.21. 19:29:21

@Taxomükke: köszi a fordítást, én sem jöttem rá :-)

vivike22 2014.10.21. 19:56:05

Londonorszag lakoi, mi ez a hurrikanosdi?? Tenyleg ennyire gaz a helyzet, mint ahogy a teveben mutatjak??? :/ Vigyizzetek magatokra!

UK2011 2014.10.21. 20:27:46

Szomoru poszt... a poszt iroja teszi azza. Kata ! Pobald meg az elet napos oldalat nezni ! Ugyanazt a munkat vegzem mint te ( bar masik orszagban ), s nagyon elvezem. Probalj mosolyogni ! Nem kerul semmibe, de amit elersz vele sokat er. Ne ragodj tovabb az elmult dolgokon, csak megkeserit. Mar negyedik eve vagyok idosgondozo, s nem unom, nem vagyok "kiegett", nincs depressziom stb.
Elvezem, szeretnek, megbecsulnek, megfizetnek, baratokra leltem.
Jah, igen, 55 evesen sem nehez fizikailag sem. Az mar csak egy bonusz, hogy lehetove tette szamomra az utazast, mely anyagiak okan korabban elegge korlatozott volt. Szoval fel a fejjel !

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.10.21. 22:57:20

Betegápolás......Hmmmm

Kényes terület.....nehéz....

Egy biztos! Olyan mint a mentőzés és a tűzoltás...Nem mindenki képes ellátni ezeket a munkaköröket ! Egyáltalán, nem mindenki.
Többek között én sem. Csak a magam nevében beszélek, de tudom, hogy lehetnék akár az éhenhalás küszöbén és kínálhatnának nekem havi 20000 fontos fizetést, akkor sem lennék képes lázmérővel /maszkban, gumikesztyűben / kipiszkálni a kedves idős bácsi s@ből a @....leoltanám a villanyt, beülnék a szoba sarkába és csendesen megvárnám míg éhen halok...
Minden elismerésem azoknak, akik ezt csinálják. Nagyon nagy elismerés és főhajtás részemről.
De azért emberek, ti itt, tényleg, ne mondjátok már meg, hogy ki-mit-hogyan csináljon!! Vegyetek vissza kicsit!
Hogy vígan , dalolva, magas térdemeléssel, soványdisznó vágtában, csak fütyülve lehet valaki idősgondozó?!
Próbáltátok? Tudjátok miről beszéltek?

Tudom, vannak itt páran akik ezt a munkát végzik és pozitív tapasztalataik vannak, jó helyre kerültek, optimális viszonyok mellett , nagy szeretettel, megbecsüléssel,mennek és teszik a dolgukat.

Csak feltételezem, lehet, hogy az ő vénáikban csordogál egy kis hajlam is, ami némi előnyt jelent ilyen munkakörben. Ráadásul, gondolom a beállítottságuk is passzol ehhez a területhez.

Kata esetében a legerősebb /negatív/ motiváció az otthoni ellehetetlenülés volt szerintem.Ezt eleve hozta magával...És ez már eleve rányomta a bélyegét a dolgok kimenetelére... aztán választotta ezt a területet....ami megint csak, nem egy hejjjjjde pozitív és vidám munkakör...főleg úgy nem, ha egy félhalott, önző, teljesen tehetetlen és zsarnokká vált ápoltat kap...
Szóval....megnyomorodott pszichével, kifacsart lélekkel fejjel bele a mélyvízbe......neki ilyen volt a nyitány külföldön! :-(

Sajnálom a posztírót, és remélem lesz még jobb lehetőség is...igaz, menni kell utána, hajtani, keresni, kutatni, fújtatni, káromkodni közben, de fel kell szántani a betont
/mind tudjuk és sokszor olvastuk már itt, az első időszak majdnem mindenkinek nagyon nehéz volt./,
.....és majd egyszer tényleg jobb lesz...Kata, tarts ki!

Mirjammal és Christivel értek egyet.

Muscari 2014.10.22. 00:39:49

@UK2011: +1
Én csak fél évig csináltam, de egyre többet gondolok rá, hogy újra kéne kezdeni.
Mindenesetre jó tudni, hogy munkanélküli valószínűleg nem leszek itt sosem, mert van egy jolly joker tapasztalatom.

A lányom 18 éves és ezen a héten kezd ő is idősgondozóként. Heti két nap fog dolgozni az iskola mellett.
Elmontam neki, hogy milyen, azt mondta nem bánja, ezt szeretné csinálni. Nagyon büszke vagyok rá.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.10.22. 06:22:34

@Mirjam2:

Pedig elhiteted. Norvégiában a proli is 20 ezer koronát keres teljes munkaidőben. Az barátok közt is 2400 euró nagyjából. Döbbenetesen gazdagok.

rax 2014.10.22. 10:57:55

@házelőtthinta:
Es dobbenetesen draga minden, meg tisztesseges nyugati szinvonalhoz szokott szemnek is. A repter transzfer busz jegy ara Osloba es vissza kerul annyiba mint a return repjegy!
Etterem / elemiszer arakrol ne is beszeljunk.

2014.10.22. 15:43:42

@Muscari: Buszke is lehetsz ra nagyon, nem sok ilyen fiatal van.

Kacorlakk 2014.10.23. 06:47:41

@sodalisO [eng]: Nagyszerű ember vagy! Jó olvasni a kommentjeidet. Köszönöm.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.10.23. 07:50:08

@Kacorlakk: Koszonom,nagyon kedves vagy. En csak........
Elolvasom a posztokat ....:-D

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2014.10.26. 09:23:46

@Herr Géza: Gondoltam, hogy a napokban valaki belinkelte a blogom. A heti statisztikám kiverte a plafont...
Mert amúgy a kutya se olvas...najó, de...néhányan...
Köszi...
amúgy...
A poszt borzasztó. Elborzasztó.
Nem akarnék ilyen kezekbe kerülni.

Herr Géza 2014.10.28. 00:35:56

@Mammaroza: Bocs :)))) De egyébként nem csak én emlegettelek.... Amúgy meg: hiányoltalak errefelé. Bár meg is tudlak érteni, hogy miért nem jössz. Szóval hajrá, csak így tovább, én szurkolok, bár látom, nem igazán kell már... :)))

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2014.10.28. 17:29:43

@Herr Géza: Pedig jövök, majd minden reggel ez az első olvasmányom. A kommenteket is olvasom rendszeresen. Gondoltam egyszer rászánom magam, hogy megírom a folytatást, vagy legalább csak annyit, hogy "boldogan éltek, míg meg nem haltak" vagy valami ilyesmi. ;)

Muscari 2014.10.28. 18:02:11

@Mammaroza: azért jó lenne, ha néha kommentelnél is, csak hogy tudjuk, hogy mi van veled :-)
Sajnos nincs sok időm blogot olvasni, de most ránézek a tiédre is.

Herr Géza 2014.10.29. 00:44:51

@Mammaroza: Na várjuk !! Ma is említve voltál mellesleg... :)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása