oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. október 20. 06:44,  Végre megtaláltam a helyem 333 komment

2014. október 20. 06:44 Határátkelő

Végre megtaláltam a helyem

Van az úgy, hogy az embert már egészen fiatalon megérinti egy ország, egy életstílus. Így történt ez mai posztunk szerzőjével, Évával is, aki Angliába szeretett bele már egyetemistaként. Aztán úgy hozta az élet (persze ő is tett érte), hogy immár több mint három éve ott is él.

Holdsworth House1.jpgA Holdsworth House, az esküvő helyszíne

„Lassan kint létem harmadik évfordulóját ünnepelvén, gondoltam, megírom új életem történetét, ezzel is biztatva másokat.

Már egyetemista éveim alatt is foglalkoztatott a gondolat, hogy milyen jó is lenne Angliában élni. Szerencsére egyik kedves ismerősöm révén 2009-ben lehetőségem volt egy hetet itt tölteni. Szerelem volt első látásra és nagyon nehezen mentem vissza Magyarországra.

Vettem egy kis brit zászlós macis kulcstartót (a mai napig megvan), hogy emlékeztessen, nekem egyszer itt kell élnem. Teltek az évek, elvégeztem egy másik egyetemet (HR), miközben óvónőként dolgoztam.

Az érzés folyamatosan bennem volt, hogy menni kellene, de valami mindig visszatartott. Megismerkedtem a párommal, akinek folyamatosan mondogattam, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk kint.

Miért ne?

Eleinte nem annyira díjazta, hogy a „ködös Albionban” éljünk. Majd két év múlva (2011 nyarán), egyik kollégája említette, hogy Londonban megüresedett egy pozíció, miért nem próbálja meg?

Nekem akkor egy nagyon jól fizető irodai munkám volt, de „Anglia” gondolata mindig is ott motoszkált bennem. Rövid hezitálás után (mindent egy lapra feltéve, a kockázattal, hogy ha pályázata sikertelen, akár el is veszítheti az állását), a párom beadta jelentkezését. Szerencsére a főnöke támogatta és pozitív referenciát adott róla.

Több körös interjú után (Skype, személyes, különböző hosszú tesztek) 3 hét múlva repülőn ült, megkezdve az új életünket. Kezdetben egy magyar szálláson lakott, egy hete volt albérletet találni, mert utána kezdődött az értékesítői munka. Elméletileg ugyanaz, mint Magyarországon, gyakorlatilag mindenben más volt.

Holdsworth House2.jpg

Szállásproblémák

Nagy rohanva tálalt szállást egy angol fiatalemberrel költözött össze, ahol nekem már nem volt helyem. Úgy egyeztünk meg, hogy én 2 hónappal később megyek ki, hogy addig ő teljesen beilleszkedjen.

El is kezdtem a felkészülést, de mivel hozzá nem költözhettem, nekem is szállást kellett találnom. Szerencsére egy ismerősömék már kint éltek, és pont abban a házban volt egy single szoba kiadó. Gyorsan le is csaptam rá. Sokan laktunk együtt magyarok, de minden nehézség ellenére (1 fürdőszoba 9 emberre), szép időkánt emlékszem rá vissza.

Holdsworth House3.jpg

Munkakeresés

Azonnal megkezdtem a munkakeresést. Bármilyen munkát elvállaltam volna (takarítás, barista, ruhabolti eladó), csak hogy fent tudjam tartani magam. A párom kérte, hogy próbáljak óvónői munkát keresni, mert abban már elég sok gyakorlatom van.

Millió CV elküldése, és óvodák személyes meglátogatása után megkaptam első angliai munkámat. A fizetés még számomra is meglepően alacsony volt, de nagyon boldog voltam, hogy végre minden a helyére került. Az oktatás teljesen más, mint Magyarországon, mindent újra kellett tanulni.

Én babákkal foglalkoztam, és mint egy idő után kiderült, a diplomámmal magasan túlképzett voltam. Fél év eltelte után a főnököm felajánlott egy pici studiolakást nagyon kedvező áron, amit örömmel elfogadtunk.

Sok dolog hiányzott a lakásból, de legalább londoni viszonyokhoz képest kevés albérletet fizettünk. Később egyre több turpisság derült ki a kedves főbérlőről, aki egyben munkaadóm is volt (nem működött a fűtés, nem javíttatta meg a mosógépet, az előző lakók elmaradt számláit velünk akarta kifizettetni).

Ez így nem mehetett tovább

Ez a munkámra is rányomta a bélyegét, úgy éreztem, hogy eleve alul vagyok fizetve (kezdett szélesedni a látóköröm a munkaerőpiacon), napi 9-10 órát dolgoztam ebédszünet nélkül, a szabadságaim kötöttek voltak, csak az óvoda bezárásakor vehettem ki, és még a lakhatással is elég sok baj volt.

Másfél év után úgy döntöttünk, ez így nem mehet tovább. Tudtam, ha felmondok, elveszítjük a lakhatásunkat is. Nem volt mese, lépni kellett. Felmondtam. Szerencsére sikerült egy nagyon szép új kis studiolakást találnunk egy ügynökségen keresztül, akik a lakást is, és minket is nagyon alaposan „lecsekkoltak”. Ha bármi baj volt a lakással, mindig fordulhattunk hozzájuk, és azonnal intézkedtek.

Napi 100 állásra jelentkeztem

Újrakezdődött a munkakeresési kavalkád, de meg kellett várni az egyhónapos felmondási időt, mert reggeltől estig dolgoztam, és esélyem sem volt interjúkra járni.

Szerencsére sikerült annyi pénzt félreraknunk, hogy letettük az új lakás eléggé magas foglalóját, az első havi albérleti díjat, és megengedhettük magunknak, hogy pár hónapig ne dolgozzak, csak munkát keressek. Olyat, ami már tényleg megfelelő.

Elhatároztam, hogy visszatérek az irodai világba, mint HR-es, de ehhez újból alulról kellett kezdenem. Napi 100 állásra jelentkeztem, de még visszajelzést sem kaptam, nemhogy interjúidőpontot. Pedig angol tapasztalatom volt, az angol nyelvtudásom rengeteget fejlődött, és irodában is évekig dolgoztam, igaz, Magyarországon.

Holland Park1.jpg

Egy hónap után jött az áttörés

Egy oktatással (tanárok, óvónők) közvetítésével foglalkozó cég hívott, hogy eleinte határozott időre keresnek adminisztrációs munkatársat, aki azonnal tudna kezdeni. Másnap interjú, harmadnap munkakezdés. Álmaim munkáját sikerült megkapnom, még ha csak átmenetileg is.

Három héttel később a tündéri főnökasszonyom behívott, hogy nagyon meg van elégedve velem, és szeretne egy határozatlan szerződést felajánlani. Nem is lehettem volna boldogabb. A város szívében, egy irodaépületben dolgozom, egyedüli külföldiként.

A munkámat, a munkatársaimat imádom, és minden nap boldogan megyek be dolgozni. Nem stresszelnek halálra, mégis nagyon sokat és hatékonyan dolgozunk. Természetesen azért mindig jut egy kis idő röhögcsélésre, de ez csak fokozza a munkakedvünket. Úgy érzem, végre megtaláltam a helyem.

Élvezzük az életet

Időközben a párom megkérte a kezem: a St. James’s Parkban egy éjszakai London Eye-jal egybekötött, és egy elegáns belvárosi panorámás étteremmel végződő esten.

Idén májusban össze is házasodtunk. Hogy hol? Természetesen az Egyesült Királyságban, egy szűk családi ceremónián, amit egy XV. Századi kis kastélyban tartottunk. Olyan volt, mint egy álom.

Holland Park2.jpg

Eddig úgy éltünk, hogy utazgattunk és élveztük az életet. Olyan dolgokat engedtünk meg magunknak, amiről eddig álmodni sem mertünk. Sok magyar pár minden fillérjét félreteszi, hogy előbbre jusson. Mi egy másik utat választottunk, élvezzük az életet.

Eljött azonban az az idő, hogy mi is szeretnének egy házat. Hogy hol? Természetesen az Egyesült Királyságban. Aki ismer, meg sem kérdezi, hogy vissza akarok-e valaha költözni Magyarországra, hiszen a válasz egyértelmű…”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr666806387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:08:48

@Babette.: £2000-t terveztunk ra, akkor nem allunk nagyon messze.

2014.10.20. 22:09:13

@Thargoid: En forditva csinaltam, de mondjuk teljesen elvont dolgot tanultam igy kifejezetten csak a Russell Group egyetemek erdekeltek (Oxbridge-t kizartam mert utalom a kisvarosokat es ugy ereztem Oxfordban fel nap utan hogy megorulok az unalomtol; utolag megbantam...), LSE-re nem vettek fel, azota is ki vagyok rajuk akadva :). Muscari lanya gyakorlatias dolgot szeretne tanulni, ezert gondoltam hogy nem szamit annyira melyik egyetem. De lehet hogy rosszul gondolom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:10:16

@geegee: Igen. en.wikipedia.org/wiki/Elephant_and_Castle

Nem szivderito kornyek, az biztos. Mondjuk lehet Brixtonnal meg mindig jobb.

Thargoid 2014.10.20. 22:13:50

@Mirjam2: nekem inkább érdekes-esetleg hasznos volt, hogy legyen angol végzettségem is, bár ami állásokat megcéloznék, ha egyszer változtatok azokhoz valóban belépő a Russell Group.
Mondjuk úgy B-terv; ami papír most már van azzal a világon bárhol el tudok vegetálni valahogy ha úgy adódik :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 22:14:37

@Sonka22: Napi ötezer új álláshirdetés?
Engedje meg, hogy aztaqrva... :-O

Szerintem Svédország lakossága nagyjából hozzámérhető Londonhoz; de kötve hiszem, hogy lenne napi ötezer új álláshirdetés itt felénk...Qrvára pöröghet a gazdaság Londonban...

Thargoid 2014.10.20. 22:19:10

@geegee: elvileg csomópont volt valaha.
en.wikipedia.org/wiki/Elephant_and_Castle
A bevásárlóközponton valóban ott van az elefánt ha jól emlékszem.

Mr Long 2014.10.20. 22:22:24

@Babette.: @tildy[UK]: Masfel es szerintem az is also hangos. Bar sok mulik a helyszinen, vendegek szaman, stb. Ez kb 80 fore szamolva.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.10.20. 22:24:43

@Mirjam2: Szerintem nem gondolod rosszul. Amit peldaul en tanulok az egy vegtelenul gyakorlatias es specialis terulet. Ha bedobod ezt az iparagat a Russell Group-osok koze, akkor csak forgatjak-nezegetik, mint hulyegyerek a kepeskonyvet. Egyik sem ert hozza... szoval azert nem orokervenyu hogy a Russell Group mindig mindent vinne. Vannak szakteruletek, amit Europaban csak par egyetemen lehet tanulni. Ergo nem is igazan nezik, hogy hol vegeztel csak ertsel hozza. :)

Thargoid 2014.10.20. 22:27:32

@Mirjam2: Pedig Oxford jó hely, pl. Summertown.
De még téliszalámi is volt mindíg a helyi delikátban a Magdalen Streeten :)
Meg persze a pub crawl is igen népszerű elfoglaltság, ha valakinek az hiányzik :p
...ami persze másnap nem mentség, a tanár úgy ki vág mint a macskát ha valaki késik, alszik, ásít.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:29:28

@Mr Long (UK): Inkabb fele ennyire szeretnenk kihozni, es termeszetesen nem Budapest, es kornyeke, hanem vagy falun, vagy videki kisvarosban.

Mr Long 2014.10.20. 22:31:13

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Fujdfel, mernoki dolog. Kb mint a big bangban amikor kitalaltak mernok nelkul epitenek robotot.Majdnem ki tudtak nyitni a szerszamosladat... :D

Van par szakterulet, ahol nezik hol vegeztel, masholeg latjak tudod csinalni.

Thargoid 2014.10.20. 22:33:34

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: nana... a semmirekellőket nálunk törlik az egyetem névsorából ;)

i got my (törölt) 2014.10.20. 22:36:51

aeropónia, avagy termeljen ön is másfél mázsa paradicsomot egy négyzetméteren, a szántóföldön megszokott vízszükséglet 5%-ából!
www.portfolio.hu/unios_forrasok/kfi/itt_az_ujabb_vilagraszolo_magyar_sikertortenet.205214.html

Thargoid 2014.10.20. 22:37:59

@Mr Long (UK): a legjobb ha mindkettő van. Nem valószínű, hogy kell jó papír, ha már megvan a tapasztalat és kapcsolatok, de azért van glass ceiling egy bizonyos határon túl, amihez szempont lehet. Meg persze egy esetleges komolyabb váltáshoz is jól jöhet, ha úgy adódik.
Az, hogy esetleg még nagyon komoly elméleti vagy szaktudást is kapsz lehet a bónusz :)

Mr Long 2014.10.20. 22:45:07

@tildy[UK]: Ez videk, eloszezon. Ez mondjuk nem a legolcsobb opcio volt, kozepes inkabb. Voltunk par nagyon szep konferencia szallodaban, meg posh kisebbekben azokkal also hangon 2 misi lett volna.

Mr Long 2014.10.20. 22:49:31

@Thargoid: Az en szakmamban HND is eleg :D Na most jo kepben tuntetem fel magam. Diplomat principal szinten kernek csak (miota a CEng-hez mar szukseges a mastert legalabb elkezdeni). Szoval mi nem f@szmeregetunk.

Hinta, nalunk a melos vegzetseg is eleg, ha ertesz hozza! Volt kollegam azzal is szakitott 100k-t tavaly heti 37.5 oraban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.20. 22:51:28

@Mr Long (UK): Meglatjuk. Egyetlen - amde nagyon fontos kitetel van - full akadalymentes legyen. Ha nem az, az teljesen kizaro ok.

Thargoid 2014.10.20. 22:52:36

@Mr Long (UK): csak, hogy a feelinget adjam: burit forgatott? nem? majd akkor szólj ha azzal kapott 100k-t ;)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 22:52:59

@Mirjam2: Angliában minden egyetem ugyannyi tandíjat kér?A menők is meg a futottakmég-kategóriásak is?Atyaég, nem semmi...

És mi az, hogy "mert ha olcsóbbak vagyunk, akkor azt hiszik, hogy a színvonal miatt van" ? Hiszen színvonalbeli különbség így is van, és ha megfeszülnek, akkor se tudják ezt eltitkolni, nem?Épp valaki linkelte is ezt a listát.Szóval nem értem.
Legalább a drága-de-legalább-szar iskolák tönkremennek, becsődölnek?
Mert valahogy nem sajnálnám őket...

33621 2014.10.20. 22:58:32

@geegee: Bugyi,Pornóapáti,Hejőpapi, és természetesen Ondód!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.10.20. 22:59:13

@Mr Long (UK): Igen amugy, mernoki teruleteken nem igazan szoktak nezni hol vegzett az ember. :)

@Thargoid: Nincs is ezzel gond. Csak azt mondom, hogy vannak olyan specialis teruletek, ahol 1-1 modern (par evtizedes multu) egyetem korberohogi a teljes Russell Group mezonyt. De mondom, ezek specialis teruletek, evente parszaz (Europa szinten parezer) vegzossel. :)

Mr Long 2014.10.20. 22:59:22

@Thargoid: Hat eve szerelokent kezdett, ami sokkal szarabb, mint a burizas (bar kicsivel, de nem sokkal jobban fizet). Onnan azert eleg jo fejlodes. Melo mellett elvegezte a HND-t, majd elment aszisztensnek. Onnan meg tervezni egy evig permanenkent, azota contractor.
Csak probalom megmutatni neki mit lehet a siras mellett tenni.Bar troll, szoval folosleges :D

Mr Long 2014.10.20. 23:02:29

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Tudomany az mas, aka fizika, matek, kemia, hasonlok. Ott lehet kulonbseget tesznek (bar a kovalens kotes oxfordban es az elten is hasonloan alakul ki, oxfordban van kemia?)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:03:47

@tildy[UK]: Kösz.Látom az eszetlen szobrot, így már jogos az elnevezés... :-)))

Thargoid 2014.10.20. 23:03:54

@Mr Long (UK): na látod, csinált valamit. De ha egyszerű melós lett volna, akkor most még rosszabb lenne neki mintha burizna. Ugye, ugye...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:04:54

@Thargoid: Igen már néztem is a képet, köszi. :-)

Thargoid 2014.10.20. 23:08:09

@geegee: gyakorlatileg igen.
Az évi 9 ezer a maximum, amit a drága kormányzat állítólag úgy gondolt, hogy csak Oxford és hasonlóak fognak kivetni... hát persze... szinte az összes kivétel nélkül. Boritékolni lehetett előre, hogy így lesz, persze nyilván nem bíztatták ezzel a tüntető diákokat :)

Mr Long 2014.10.20. 23:09:07

@Thargoid: Na jah, nem egy legkondis irodaban ulne, mint digger es HAzik. :D

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:09:12

@Mr Long (UK): en csak hallottam, nekunk csakanyakonyvvezeto volt, mas nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.20. 23:09:25

@33621: Az-az, jól nyomod.És még csodálkozik valaki, hogy Magyarország egy szexipari fellegvár?!?
:-)))

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:10:07

@i got my: ja mindenkieseli, de meg senki se latott senkit ebbol meggazdagodni

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:12:05

@33621: emelem a tetet: chernelhazadamonya

Ugyandehogy (törölt) 2014.10.20. 23:13:23

@Mr Long (UK): akkor sokat kell tancolni a menyasszonynak...

33621 2014.10.20. 23:30:34

@Babette.: Van ennél egyszerűbb is, és még jártam is ott vagy kétszer.

Sé!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 01:25:15

HA találkozó megvolt.
Jól kibeszéltünk mindenkit.
Most értem haza.
Köszönet Zolikának és feleségének Juditnak valamint az egész családnak hogy elviseltek minket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.21. 01:46:10

@diggerdriver: Fotókat nem csináltatok?Lehetne HÁ-galéria... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.21. 01:54:10

@33621: Azt nem értem, hogy miért a bevándorlást akarják akadályozni; miért nem a benefiteket vágják vissza.Cameron helyében én nem akadályoznám a hiányszakmákba érkező, valóban dolgozni akaró, magasan képzett külföldi munkaerőt; illetve egy csomó odahaza lebzselő bennszülöttet lehetne visszavezetni a munkaerőpiacra.Pluszban megmaradna egy csomó pénz is.(Amiből jutna bőven a télleg rászorulók szociális helyzetének javítására)

Épp csak hármas haszna lenne az intézkedésnek.Vagy rosszul gondolom?

tanato 2014.10.21. 07:28:46

@geegee: Jó pár év múlva csak szép emlék lesz a szabad munkavállalás, a blog is okafogyottá fog válni/sötétebb forgatókönyv szerin/.Nagy gond lesz MO-nak/is/ha nem tudja a munkanélküliséget és a szegénységet külföldi munkával shuntölni.Főleg ha a most is kint lévők közül is hazapaterolják a még nem 100%.ban letelepedetteket.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 07:49:47

@geegee: Az, hogy mennyire valos a multkori - az indexen is megjelent kutatas - nem tudom, de elegge felulprezentaltak benne a diplomasak.

Pont most szamolgatom, mikor es mennyit voltam kulfoldon, kell a permanent residencyhez, amit jovo honapban fogunk megkerni. Remelem nekunk mar "nem esik bajunk".

Mr Long 2014.10.21. 09:43:33

@geegee: Ha ellenszegul a "fonoke" akaratanak, akkor kirugjak, aka nem nyer. A mult heten megmondta, neki a britek a fonokei, nekik akar jot. :S

Mr Long 2014.10.21. 09:44:57

@diggerdriver: Me nem???
Te mondtad, hogy legkondis a kabin, fasza ulessel, meg 12V-os csati is van az epillatorodhoz es a hajcsavarohoz, vagy mikhez. :D

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 09:52:02

@geegee:
"Épp csak hármas haszna lenne az intézkedésnek.Vagy rosszul gondolom?"

Igen.
A visszavágott benefitek valószínűleg érzékenyen érintenék az "odahaza lebzselő bennszülötteket", akik emiatt nemigen voksolnának az ezt meglépőre/pártjára.
Tehát ezzel nem lehet választást nyerni. Csak bukni.
Merthogy kampányduma:
"David Cameron már hétfőn, rendkívül indulatos nyilatkozatban "visszaüzent" Barrosonak. A kormányfő egy vidéki programon nyilatkozva a BBC-nek kijelentette: az ő főnöke a brit nép, és csak a brit választóknak tartozik beszámolással. A bevándorlásra utalva hozzátette, hogy "a britek e probléma megoldását kívánják, ez a kívánságuk nem ésszerűtlen, és én meg is fogom oldani ezt az ügyet"."

Szóval, van az ésszerű, meg van a "mit akar hallani a választóm".

Magam részéről kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből, mertmivelhogyugyebár mingyá' indulok (2 hét múlva).
Ha lesz is ebből valami (valamilyen formában korlátozás, amit az eu-tagság miatt nemigen hiszek, az eu-ból kilépés meg nem megy hipp-hopp), az még odébb lesz=engem már nem érint.
Node mást igen, és HA az eu-ból kilépnek, akkor mindenkit, aki eu-s ország állampolgáraként dolgozik/él kint. Ez nagy gabalyodást okozna, ezért sem hiszem, hogy kilépnének az eu-ból.
Persze, a jövőbe nem látok :))

Mr Long 2014.10.21. 09:56:02

@tildy[UK]: A be- es kilepes napjat hogy kell beleszamolnod?
Gondolom az nem szamit, hogy magan, vagy munka ugyben voltal kulfoldon.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 10:00:14

@diggerdriver:
Nah, legalább jólt megtudtam most utólag, hogy miért nem tudtam elaludni...
:)))))))))))

qkuc 2014.10.21. 10:24:33

@diggerdriver: Kizárt! Akkor még ott ülnétek, :D.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.10.21. 10:52:35

@qkuc:
Figyelj, én csak szerényen csendben ültem ott és pislogtam ki a fejemböl míg a többiek egy más szavába vágva nyomták a zavarkeltést.
:)))))))))))))))))))))

Thargoid 2014.10.21. 11:20:39

@geegee: nem számolod, hogy választási év közeleg... igyekeznek az UKIP és BNP szavazókat megszerezni.

Thargoid 2014.10.21. 11:23:30

@macamuca [IHUN]: nem leszünk gyarmat... mondta Cameron :)

Thargoid 2014.10.21. 11:24:29

@Mr Long (UK): de igen számít, amennyiben egy naptári évben ez meghaladta a megengedett napok számát.

Muscari 2014.10.21. 11:33:59

@Thargoid: @Mirjam2: Londonban Russell Grouphoz tartozó egyetemen nincs szociális munkás szak, legközelebb Birminghamben találtam. Megnéztük a rankingot és aszerint lesz beadva a jelentkezés. Nem hiszem, hogy a gyerekem Birminghambe szeretne költözni vagy Belfastba.

A mostani tanárai szerint ennél a szakmánál nem igazán számít, hogy hol végzett. Ha businesst, könyvelést vagy valami hasonlót tanulna, természetesen más lenne a helyzet.

Muscari 2014.10.21. 11:36:23

@Mirjam2: az előbb azt hiszem nem jól sikerült a válaszra kattintás, az előző kommentem neked is szól.

Mr Long 2014.10.21. 11:51:13

@Thargoid: Szoval, ha munka ugyben utazik el az ember, akkor arra kedvezmenyt kap, vagy nem szamoljak bele?

Thargoid 2014.10.21. 11:56:58

@Mr Long (UK): Nincs kedvezmény, egyszerűen egy adott számú napot UK-ben kell töltened minden évben az állampolgársághoz, kivétel talán a katonai vagy diplomáciai és hasonló szolgálatok.
Ha ennél több napot vagy külföldön egy évben, nulláról indul a számolás utána.
Gondolom kivételes esetekben valahogy ki lehet sírni, hogy ne így legyen, de az már az ügyintézők jóindulatán és esetleg az ügyvédre költött pénz mennyiségén múlik - jobb biztosra menni.

macamuca [IHUN] 2014.10.21. 12:01:37

@Thargoid:
Tanulják az unortodoxiát.
:)))))))

Mr Long 2014.10.21. 12:03:26

@Thargoid: Ok, csak felreertettem az elozo hszedet. Az szivas akkor, ha utazos meloja van az embernek pl szervizes, vagy hasonlo.

Ladislav 2014.10.21. 12:04:01

@Taxomükke: "A közmondás szerint tudjátok, milyen a jó anyós?
(Az enyémet kivéve persze.)
Ha porhanyós.
(Bocs attól, aki ismerte.) "
Nem tegezem, de jóban vagyunk az anyóssal, laza "csaj", de én már megelőlegezve a bizalmat, eleve porhanyósnak hívom, rendszerint a lánya előtt, néha előtte is :) Veszi a lapot, vagy ki tudja mire gondol :-)

Thargoid 2014.10.21. 12:04:08

@macamuca [IHUN]: azt nagyon... ez már ahova megyek a világon mindenütt kísérteni fog...

2014.10.21. 12:32:49

@geegee: ez osszetettebb. Egyreszt tavasszal valasztas. Masreszt a UK a sajat allampolgarait kell, hogy preferalja, tehat, hogy ok benefiten lognak az egy dolog, de hogy meg mas 10 orszag lakossagat is eltartsa, na az mar nem megy. Inkabb ad barmely orszag a sajat allampolgaranak benefitet, mint masenak, nem?
Az mar mas lapra tartozik, hkgy a mostani UK benefitrendszer fenntarthatatlan.

Harmadreszt, a bevandorlo nem csak a benefitet szivja le. A gyereke iskolaba jar, a korhazban el kell latni, a brit nem tud tole szocialis lakashoz jutni, stb. Rengeteg mas koltsege is van. Levezettem ezt a Hi tanak is, nem is tetszett neki. Egy minimalberes adobevetele nem fedezi azt, amit az allam rakolt. Akkor minek engedjuk be a buriforgatomat?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 13:47:02

@charlieharper: Na jo, de mekkora benefiteken? Amikor siman kjaphatsz annyit benefitben, hogy ne erje meg dolgozni? Rohej.

Es ne felejtsuk el azert, a kinn levo magyarok 33%-a diplomas....

tanato 2014.10.21. 14:11:03

@charlieharper: Szűkülni fog először Angliában majd más gazdagabb EU-s államokban is a bejutás lehetősége,benne van a levegőben.Valószínű kétlépcsős lesz az UNIO lesz egy belső kör a jelenlegi munkavállalási feltételekkel,szabad mozgással,meg lesz egy külső,és a kettő között csak a tőke és az áruk fognak szabadon mozogni,az emberek nem.Ezt még anno 3 éve Tablenóval fejtegettük,illetve ő írta le pontosan az elképzelését.Szóval szerinte /is/ ha így haladnak a dolgok valamiféle munkavállalási engedély lesz szükséges,amiben igazolja pl. az angol tulaj a saját munkaügyi hatóságának,hogy nem talált buriforgatót, helybélit vagy az angol volt gyarmatokról valót.A diplomásoknál ugye meg szigorított nyelvvizsga és bizonyos szintű szakmai ujra-vizsgáztatás lehetséges.,nehezítésképpen.Mint anno amikor egy kelet.európai disszidens professzort Ausztráliában,levIZSGÁZTATTAK A SAJÁT MAGA által írt könyvből.,hogy munkavállalásit kapjon./ez megtörtént eset volt/

2014.10.21. 14:34:03

@tanato: meg az EU nyitas elott koltoztunk a UKba, kb 2 honap alatt minden el volt intezve tokkal-vonoval.

@tildy[UK]: a UK benefit rendszert koszond a Labour kormanyzatnak. Az osszeggel nincs bajom, sot szerintem nem egy nagy osszeg, Svajcban, ha jol tudom a volt fizetesed 80%-at kapod. Azzal mar bajom van, hkgy mindenki kapja es nincsenek rakenyszeritve a munkakeresere. Azt hiszem havi 5 interviewra kell menni. Ha azokrol mind elkesel (altalaban direkt), akkor lehetne azt mondani, hogy nem keresel rendesen munkat, tehat benefitre sincs szukseged. Vagy, ha csak szivod a fogad az interviewn, hkgy hat nem is tudom, nagyon reg dolgoztam comouterrel, direkt az elbukasra hajazol, akkor ne fizessunk mar az illeto elete vegeig benefitet.
A masik ugye a sokgyerekes single mom. Abban igazuk van, hkgy az ingyen bolcsi es ovi hianyaba nincs hiva tennie a gyereket. Es mivel gyerekgyar, ezt sokaig kihasznaljak. Az ingyen ovi, bolcsi nem ordogtol valo es segitene visszaalitani embereket a munkaba. De ezek csak otletdarabok. Most mennem kell

2014.10.21. 14:34:34

@tanato: agyarmatok mar nagyon reg lta nincsenek specialis helyzetben

tanato 2014.10.21. 14:41:37

@charlieharper: Ügyesek voltatok,mások akkoriban csak Au-pairkedni,meg feketemunkára tudtak kimenni nyugatra,döntő többségében.

FutureFry 2014.10.21. 14:42:14

@Mr Long (UK):

www.urbandictionary.com/define.php?term=HND

"HND stands for Hemorrhaging Neuter Dance.

It is a tribal dance involving the castration of oneself and then dancing about in agony, or glee - depending on which is felt."

2014.10.21. 15:40:23

@Thargoid: Haat... Vegan vagyok, nem iszom alkoholt, utalom a kisvarosokat. Enough said.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.10.21. 16:39:01

@charlieharper: Aha, meg housing benefit, meg anyamkinja. Egyszer kiszamoltam, ha mindketten egyszerre lennenk munkanelkuliek, meg akkor is 1200 font JAR . Amibol siman kifizetjuk az albit, es van mit enni.

Thargoid 2014.10.21. 16:46:16

@FutureFry: Nem csoda, hogy az írta, hogy ők nem méregetik :)))

Mr Long 2014.10.21. 17:12:26

@FutureFry: @Thargoid: Remelem a hambitokba kopnek a forgatok... :)

Sonka22 2014.10.21. 19:10:31

@tildy[UK]:nem volt gyors, szerintem 4 ev utan ferjhez menni pont idealis. De mindenki ugy csinalja, ahogy jonak latja. A kintletunk alatt meg inkabb kozelebb kerultunk, es akkor mar tudod, hogy vele szeretned leelni az eleted. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:15:27

@Thargoid: nalunk ha ket oldalban nem kelted fel az erdeklodest, akkor a 3-ra mar senki sem kivancsi. Es ezek az emberek nem hambi sutesre keresnek munkat...egy szepen aatrekontheto tomor oneletrajz nekunk sokkal tobbet er mint 5 oldal rizsazas. Ha meg annyira sok munkahely volt, hogy nem fer bele, mar az is egy into jel. Sokszor a levesebb tobb.

Sonka22 2014.10.21. 19:18:11

@Mirjam2: igazabol ezt mar mindenki bele irja, en inkabb valami egyediseget emelnek ki, amit a munkaid soran tanultal meg.

Sonka22 2014.10.21. 19:19:36

@geegee: ugye? Csak a mi cegunk napi 40 tesz fel, es mi nagyon kicsinek szamitunk a munkaero piacon. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:22:18

@stef55: nem vagy tolakodo. :) Mi ezt igy terveztuk. Nagyjabol mindent megvettunk/ elmentunk amire esdig nem volt lehetosegunk, plusz ugye egy eskuvot is szerveztunk ami nem volt a legolcsobb. Mostantol gyujtunk, es jon a kovetkezo lepes. :-)

Sonka22 2014.10.21. 19:25:02

@TilosazA (UK): hogy egy nagyon rosszul szerkesztett minta. Mire rendesen osszerkod, annyi ido alatt akar egy egyszerubb egyedi CV-t is keszithetsz, ami sokkal jobban mutat.

2014.10.21. 19:38:01

@Sonka22: akkor sok sikert hozza megegyszer

2014.10.21. 19:38:37

@Sonka22: akkor sok sikert hozza megegyszer

Thargoid 2014.10.21. 21:08:00

@Sonka22: jujj... nem 5 oldal rizsázás kell, hanem min 2 oldal referencia hozzánk... a világ egyik legnagyobb elektronikai vállalatának R&D részlegéről beszélünk. De egyik kapcsolódó cégnél se ér semmit se a 2 oldal, ha csak nem az szerepel rajta, hogy diákmunkára jelentkezel, vagy te vagy az egyik fő részvényes :)
Megjegyzem, a CV-ben semmilyen személyes adat sem lehet, mert megy a kukába azonnal - tehát nem arra vagyunk kiváncsiak, hogy anyja neve, stb.
Maradjunk annyiban amit mondtam: minden cégnél nagyon mások az elvárások és a követelmények. Minnél feljebb van az állás annál inkább követelmény a referencia, portfolió és kísérőlevél.

onewayticket 2014.10.21. 21:42:55

Magyarország és Nagy-Britannia (de írhatnék ide több másik országot is) között az az alapvető különbség, hogy:
- Mo-n, ha dolgozol, akkor sem élsz meg a fizetésedből. Ha elveszted a munkád, véged van, mert segélyt nem kapsz (vagy túl rövid ideig és túl keveset) és nagyon sokáig nem fogsz tudni elhelyezkedni. Ha megbetegszel, táppénzen a fizetésed 60%-át kaphatod, holott a betegséggel (gyógykezeléssel) extra költségek járnak.
- Nyugat-európában, ha dolgozol, megélsz. Ha takarékoskodsz, félre tudsz tenni. Ha elveszted a munkád, pár hónapig a saját megtakarításaidból is eléldegélsz és nem tart túl sokáig újra munkát találni. Ha akarsz dolgozni, lesz munkád, lesz kereseted. Legálisan, adózva. A fizetés nem csak a számlákra és a legolcsóbb élelmiszerre, stb. elég, hanem marad belőle pl. szórakozásra, kikapcsolódásra is.

Sonka22 2014.10.21. 23:09:40

@Thargoid: ohh, a referenciakat nem vettem bele. Az nalunk is kell, raadasul 4 evre visszamenoleg kerjuk (es le is ellenorizzuk), orszagtol fuggetlenul.
Igy van, se kep, szuletesi datum, csaladi allapot es gyermekek szama nem kell bele. :-)

Thargoid 2014.10.21. 23:12:55

@Sonka22: akkor szerintem egyről beszélünk, csak az oldalszám volt másképp számolva :)

M. Péter 2014.10.21. 23:57:22

@Sonka22: A szüleim párttagságát se írjam bele?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.10.22. 06:04:31

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Ladislav 2014.10.22. 10:40:37

@onewayticket: Igen, pontosan leírtad. Ez a fajta létbiztonság, ami miatt kiment jópár hozzám közelálló, büntetlen előéletű, dolgozó, fiatal, kiskorú gyermeket (gyermekeket) nevelő ismerősöm és nem is igen jönnek már haza, ahol a jó állásokat rendszerint tűzközeli emberek kapják. Kint van esélyed újra jó pozícióba kerülni, politikai kapcsolatok nélkül is.

TilosazA (UK) 2014.10.22. 11:47:27

@macamuca [IHUN]: Hova utazol? London? És egyedül, vagy családdal?

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 12:21:24

Vegre egy pozitiv cikk! Nagyon orulok a sikeretek es oszinten gratulalok hogy volt erotok belevagni es vegigcsinalni; meghozta gyumolcset.
A szep kepekert kulon koszonet. Gondolom ebben kis 'vityilloban' volt az egybekeles.
Nagyon jol csinaltatok hogy szakmaban maradtatok es nem adtatok lejebb mint jasnos sokan masok.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2015.03.23. 12:21:24

@Thargoid: nem tudom, az ugy jo referencia ha a 'hiring manager' fonoke adja at az oneletrajzom az urgenek azzal hogy "tudsz ennek a sracnak valami pozit ajanlani?' ;P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása