oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. szeptember 02. 06:51,  Így cseréltem az öltönyt láthatósági mellényre 329 komment

2014. szeptember 02. 06:51 Határátkelő

Így cseréltem az öltönyt láthatósági mellényre

Őszintén szólva én csodálom azokat az embereket, akik a jól bevált munkából képesek valami teljesen másra váltani és kockáztatva új életet kezdeni. Így tett mai szerzőnk, Franky is, aki szállodai irodai munkát cserélt a vasútra (mondhatnánk, hogy megcsapta a mozdony füstje, ha még lenne a mozdonynak füstje). Akinek valami rémlik a poszt kapcsán, az nem téved, hiszen pár hete Franky párja írta meg, hogyan sikerült egy labradorral együtt határátkelni és lakást találni Londonban. (A képekért ezúton is köszönet!)

4_nyito2.jpg

„Az én életem is a szokásos módon indult Magyarországon, a főiskola befejezése után munkába álltam. Végzettségem idegenforgalmi közgazdász, így egy budapesti ötcsillagos szálloda jó kezdésnek tűnt, oly annyira, hogy maradtam is ezen a területen jó néhány évig.

Több házban is dolgoztam, különböző részlegeket kipróbáltam. Magyarország legjobb szállodájában dolgoztam éveken keresztül, egyértelmű volt, hogy a további szakmai fejlődést külföldön kell keresnem.

Cégen belüli áthelyezést kértem és ekkor még nem volt határozott elképzelésem, hogy hová mennék, Afrikától Ázsiáig mindenre nyitott voltam. Végül szobaszervíz koordinátor pozícióba jelentkeztem, és két telefonos interjú után küldték a szerződést.

2011. június 4.-én érkeztem Londonba és 6.-án kezdtem dolgozni a Four Seasons Hotel London Park Lane-ben. Itt kell köszönetet mondanom a budapesti főnökömnek, aki mindvégig támogatott.

2_25.jpg

Nem találtam a helyem

Akkor úgy gondoltam, néhány év múlva tovább megyek, talán egy másik kontinensre. Aztán Angliába és Londonba beleszerettem, a szállodában viszont egyre kevésbé találtam a helyemet.

Egy irodában ültem egész nap egy monitort bámulva, vendéget csak fényképen láttam, nem voltam elégedett a helyzettel, visszalépni meg nem akartam, mert az sem alternatíva, hogy lecsót hordjak a nyugdíjig.

Tisztában voltam vele, hogy ha váltani akarok, annak itt az ideje, 30-as éveim elején még egyáltalán nem késő, és különben is, minek ölnék több időt és energiát abba, amiről tudom, hogy nem a jövőm? Már csak ki kellett találnom mit szeretnék.

1_39.jpg

Irány a vasút

Hosszú és rögös út volt, több minden felmerült bennem, logisztika, műszaki terület, aztán a közlekedés felé hajlottam, míg végül kikristályosodott bennem: a vasúton szeretnék dolgozni. Ekkor jött a következő kihívás, elhelyezkedni szakképzettség és tapasztalat nélkül a vasúton, lehetőleg úgy, hogy anyagilag se járjak sokkal rosszabbul. Több társasághoz jelentkeztem.

Itt tegyünk egy kis kitérőt. A brit vasút merőben eltér a MÁV-tól, önmagában tudnék egy posztot írni róla, itt és most legyen elég annyi, hogy nem egy állami cég, hanem sok (magán)társaság végzi a (személy)szállítást.

Szóval küldtem az önéletrajzokat, jelentkezési lapokat, motivációs leveleket, legalább félszáz pozícióra jelentkeztem. Aztán egy októberi napon kutyasétáltatás közben hívtak telefonon, hogy a jelentkezésemet elfogadták, és a kiválasztási folyamat első lépcsője a következő hét szerdáján lesz.

Gyakorlatilag tesztkitöltés volt; hallás utáni szövegértelmezés, nyelvhelyesség, matematika, kombinatorikai és logikai képességek felmérése összesen 4 különböző feladatban. Nem volt különösebben nehéz, viszont az idő nagyon nagy ellenség, gyakorlatilag lehetetlen minden feladatot befejezni az adott időkeretben. A tesztet azonnal kiértékelték.

3_nyito.jpg

Mivel megfeleltem, rögtön egyeztettünk időpontot interjúra. Erre a következő hétfőn került sor. Két állomásigazgató interjúztatott, és a nagyjából 20 perces interjú végén gratuláltak és felajánlottak egy Rail Operator pozíciót. Ekkor még nem tudtam, melyik állomásra kerülök majd.

Jött az orvosi vizsgálat, szerencsére ezen is átmentem és már csak a 30 napos felmondási időmet kellett letöltenem a szállodában. Kezdés előtt úgy két héttel kaptam meg postán a munkaszerződésemet, és a levelet, amelyben leírták, hogy Clapham Junction állomáson fogok dolgozni.

Erre egyébként nagyon büszke vagyok, mert vonatforgalmat tekintve ez Európa legforgalmasabb állomása, naponta több mint 2000 vonatot kezelünk, csúcsidőben 13 másodpercenként érkezik egy szerelvény, persze nem ugyanarra a vágányra, hiszen az állomásnak 17 vágánya van.

Két hét tantermi és három hét gyakorlati tréning után álltam munkába újabb teszteket és gyakorlati vizsgát követően. A lemorzsolódás nagyjából 40% volt, egyesek meggondolták magukat, másoknak csak a tréninget kellett újra csinálniuk. Ennyi a történet, így cseréltem az öltönyt láthatósági mellényre, az ötcsillagos belvárosi szállodát egy vasútállomásra.

5_9.jpg

Mit csinál a Rail Operator?

Egyesek talán azt kérdezik most, OK, de ki az a Rail Operator? Röviden ő az az idegesítő alak a kukásmellényben, aki fújja azt a rohadt sípot, ha kell, ha nem, és azt a hülye nyalókát lengeti a kallernak.

Valójában ez a rituálé a vonatmenesztés, és jó okkal csináljuk úgy, ahogy csináljuk. Ebbe most nem mennék bele, mert az tényleg külön poszt lenne, a lényeg, hogy az állomáson mindenki Chuck Norrisnak érzi magát, ugyan mit árthat neki egy 300 tonnás vonat, ami 120 km/h-val megy, vagy 750 V egyenáram?

Végül dióhéjban néhány tanács annak, aki arra adná a fejét, hogy vasutas legyen Angliában. Érdemes több cégnél jelentkezni, némelyik egyáltalán nem vesz fel pályakezdőket, míg mások igen. Nem kell megijedni attól, ha valakinek nincsen ilyen irányú szakképzettsége vagy tapasztalata, sokkal inkább a rátermettség számít. A legtöbb tréning úgyis útvonal, cég- vagy vonattípus specifikus.

Jelentkezésnél mindenki olyan pozíciót válasszon, amihez van valamiféle tapasztalata, aki például értékesítési tapasztalattal bír, készpénzkezelésben jártas, annak kézenfekvő választás a jegypénztár.

6_6.jpg

Lépésről lépésre

Ne akarjon senki egyből vonatvezető lenni. Nem véletlenül azt fizetik meg a legjobban, 2 éves kiképzés előzi meg és rendkívül összetett feladat (egyszerűnek tűnik, de amikor jeges pályán kell megállítani egy 2000 tonnás vonatot méteres pontossággal akkor elég sokan elhasalnak), éppen ezért a legtöbb cég belülről keres vezetőket.

Én sem ebben a pozícióban képzelem el az elkövetkezendő 20 évet, de belépőnek azt kell megragadni, ami sikerül. Ha az a vonattakarítás, akkor azt. Cégen belül már sokkal könnyebb előrelépni, mint kívülről megfogni az álommunkát.

Ami viszont elengedhetetlen, az a magabiztos angoltudás. Ez elég kézenfekvő, ha például valaki leesik a peronról és fel kell hívnom a forgalomirányítót, hogy állítsa le a forgalmat, és kapcsoltassa ki a feszültséget a harmadik sínben, nem hátrány, ha elsőre megértjük egymást.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: tömegközlekedés vasút vendéglátás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr486657271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pappito · http://pappito.com 2014.09.02. 07:01:44

"Egy irodában ültem egész nap egy monitort bámulva, vendéget csak fényképen láttam,"

ott lefotózzák a vendégeket? :)

amúgy klassz, a vasút érdekes, remélem jól érzed magad, kösz, hogy megosztottad

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 07:02:19

Nagyon rövid írás volt, még olvasnék. Pl. miről beszélgetnek a vasutasok a kávészünetben. Milyen az órarend. A posztoló megtalálta-e a helyét az újfajta közegben? Stb stb. Egyébként egyetértek HÁ bevezető mondatával.

Anno én is visszaléptem, egy nagyon jól fizető állást hagytam ott és átváltottam ügyfélszolgálatra, ahol ugyan több mint 30%-al kevesebbet kerestem, de minden nap boldogan mentem/megyek be dolgozni. Megérte. :)

LittleG (uk) 2014.09.02. 07:40:47

@Réka ‎: megkérdezhetem, milyen típusú munkát hagytál ott? és szemtől-szembe vagy telefonos ügyfélszolgálatra váltottál?

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 07:42:32

akkor gyakorlatilag 3-4 percenkent indul egy vonat? bu akkor igen gyorsan kell felszallni

2014.09.02. 07:45:55

Érdekes poszt, én is olvasnék még többet róla!

szaszo71(D) 2014.09.02. 07:47:46

Csatlakozom, jó írás és teljesen megértem a posztolót.
Anno a 2. gyerek születése után, mikor GYED-en voltam, megláttam egy álláshirdetést egy olyan állásra, ami gyerekkori álmom volt, rögtön jelentkeztem, és nagyon láthatták rajtam az elszántságot, mert több mint 200 jelentkezőből 4-et vettek fel, köztük engem. Még fél év lett volna hátra a GYED-ből, és mivel előtte nagyon jól kerestem, jó sokat kaptam, ezen az új helyen pedig annyit kerestem, hogy kicsit kevesebb volt, mint a GYED. Mégis nagyon élveztem, életem legjobb munkahelye volt, ha hazamennénk, újra oda jelentkeznék, pedig semmi köze a diplomámhoz.

firg_firg 2014.09.02. 07:51:32

Ez jo volt.

Mennyit keres egy vonatvezeto?

NIKI LAURA 2014.09.02. 07:52:26

Moldovanak volt egy nagyon jo konyve a MAV-rol..evente el szoktam olvasni.
Amugy nem ponosan ertettem,hogy tul keppen mit is feladat az allomason?..utas tajekoztatas?
A vasut jo valasztas,itthon(is) minden varosban/ faluban keresnek munkatarsakat: takaritot,penztarost,sarust,kocsirendezot,mozdonyvezetot,forgalmistat,krampacsolot es vonatkerek pumpalot is.

A fizetes megeggyezes szerint,de akar 150-170 e brutto is lehet!

NIKI LAURA 2014.09.02. 07:54:15

@firg_firg: Angolaba...ill Angliaba cc 1900-2500£ depend skill.

LittleG (uk) 2014.09.02. 07:56:32

ja, amúgy a poszt nekem is tetszett, csak rövid volt :)
tavaly volt a Channel 5-on egy több részes dokumentumfilmsorozat, The Railway: First Great Western (az egyik műküdtető cég hétköznapjai), nagyon érdekes volt.

Csak egy trailert találtam youtubeon:

www.youtube.com/watch?v=r86lgAkJUrU

Pl. a Paddington állomáson Londonban (de lehet máshol is) lila ruhás utassegítő hölgyek járkálnak, keresve, hogy ki(k)nek és hol segíthetnek, hogy a ki és beszállások minél akadálymentesebben zajlodjanak, hogy minimalizálják a késéseket, mert a vonattársaság súlyos pénzeket fizet minden perc késésért (talán 160 font per perc?).

Meséltek egy esetről, amikor egy nő a két kisgyerekével a vonat alá ugrott (öngyilkosság) és a mozdonyvezető nem volt képes többet vezetni és a cég pszihológiai kezelésre küldte. Márcsak ezért sem véletlenül van úgy megfizetve...

Egy station manager (egy pályaudvar vezetője?) ismerősöm mesélt érdekes dolgokat, hogy pl. ki kellett rúgja egy sok éve ott dolgozó munkatársát, mert egy reggel részegen ment be, ezt nagyon szigorúan veszik.

Itt megvan (de az első rész már itt sem megy), kérdés hogy Anglián kívülről nézhető-e:

www.channel5.com/shows/the-railway-first-great-western/episodes/episode-2-534

LittleG (uk) 2014.09.02. 07:57:10

@Babette.: nem ugyanarról az egy pályáról :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2014.09.02. 07:57:22

HÁ véleményéhez csatlakozva bírom az ilyen beállítottságú embereket.
:)
Az írás jó volt, csak rövid.
Várom a folytatást.
Sok sikert!

LittleG (uk) 2014.09.02. 07:59:19

@LittleG.: ja még az se semmi (az is a 2, részben van, ahogy a vonatokat mossák, a vécétartályok tartalmát leszívják...)

LittleG (uk) 2014.09.02. 08:04:33

@LittleG.: azaz havi nettóban 1300-1500 ill. 2200-3000 font

FrankyLon 2014.09.02. 08:08:35

@Réka ‎: "Nagyon rövid írás volt, még olvasnék."
Ezt légyszií majud említsd meg Cinkapankának, mert ő azt mondta, ne írjak túl sokat, így visszafogtam magam. Igaz, eredetlieg úgy terveztük, hogy ő is leírja a maga történetét és egy közös posztban jelenik meg a kettő együtt, de Kedvesem azt mondta az enyém annyira terjedelmes, hogy legyen önálló bejegyzés, mert a krttő együtt hosszú lenne.

Nos a kávészünetben mindeféléről beszélgetünk, inkább emberfüggő, kivel miről, nem igazán lehet általánosítani. Persze, ha történt valami rendkívüli esemény az állomáson vagy a vonalon, azt kivesézzük, már csak azért is, mert lehet tanulni az ilyen esetekből.

Az órarend állomásonként változik, mi Clapham-en 3 műszakban dolgozunk, én pl. ezen a héten éjszakás vagyok. A mi állomásunk soha nem zár be, mert London Victoria és Gatwick Airport között egész éjszaka járnak a vonatok és azok nálunk is megállnak. Egyébként nyolc órás műszakok, a klasszikus 06:00, 14:00 vagy 22:00 kezdéssel, kivéve vasárnap, akkor 12 órát dolgozunk, 6-tól 6-ig, így viszont mindenkinek minden 2. vasárnapja szabad. Egyetlen ünnepnap van egész évben, amikor biztosan nem dolgozunk, december 25.-e, amikor Angliában szó szerint leáll a tömegközlekedés. A többi ünnepnapon, meg ahogy éppen beosztás szerint ránk kerül a sor. A beosztásunk szabályos rendszer szerint ismétlődik, vagyis akár hónapokra, évekre előre ki tudom számolni, melyik napon, hogy fogok dolgozni.

A helyemet megtaláltam az új környezetben, örömmel megyek dolgozni, ha pl. szabadságon vagyok egy idő után már hiányoznak a vonatok. 9 hónap alatt beletanultam a dolgokba, és úgy érzem, ebből a pozícióból lassan kihozom a maximumot, ideje lesz felszállni a vonatra. Az ősz folyamán szeretnék train guard-nak jelentkezni, ami a kalauz itteni megfelelője.

NIKI LAURA 2014.09.02. 08:09:33

@LittleG.: no no,no...a "manager "mint kifejezest a magyar felfogas szerint a legfelso vezeto szintre asszocialjuk,a valosagban kezdo szint,vagy 1-gyel felette...semmikep sem vezeto.

Koztisztasagi manager( tkarito),anyagmozgatasi manager( targoncas) stb

szaszo71(D) 2014.09.02. 08:09:53

@LittleG.: Ez Magyarországon is úgy van, ha gázol (általában öngyilkost), 6 hónapig nem ülhet mozdonyra, teljes fizetés és pszichológai kezelés jár neki. (Az unokatesóm férje mozdonyvezető.)

PeTTeR 2014.09.02. 08:11:33

úú! na ez igen, nagyon ott volt, csak kár, hogy én is rövidnek találtam... nem tudom, hogy az illető esetleg nem vezet-e blogot, vagy épp nem írna még a vasútról, vagy esetleg fog-e kommentelni? várnám, mert volna sok-sok (na jó, nem olyan nagyon sok) kérdésem.. engem is foglalkoztat a "vasutas" meló.. ;)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 08:13:35

@LittleG.: IT tanácsadó voltam és onnan egy telekomcég kiemelt céges üfsz-re váltottam, telefonos + emailes munka volt :) azóta cégen belül továbbléptem és már személyesen is találkozom ügyfelekkel.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 08:18:25

@FrankyLon: itt bizonyos vasútvonalakon a szakszervezet megtiltotta a kalauzoknak (itt "train host" a nevük), hogy egyedül dolgozzanak. Nagyon gyakori, hogy fenyegetik, bántalmazzák őket, egy nőt némi fojtogatás után megpróbáltak ledobni a mozgó szerelvényről, amikor menetjegy után merészelt érdeklődni... nálatok milyen a biztonsági helyzet a vonatokon?

Link elek 2014.09.02. 08:19:52

Furcsa.
Amit irtal abbol szamomra az tunik ki, hogy te valojaban az embereket/ugyfeleket hianyoltad a napi munkadbol.
Nade, egy hotelban is at tudtad volna helyeztetni magadat emberkozelibb munkahelyre.
Az iparag valtas nem volt szuksegszeru.

FrankyLon 2014.09.02. 08:21:40

@firg_firg: Cégtől és helytől függ, illetve attól, hogy melyik depóhoz tartozik a vezér. Képzés idejére valamivel évi 20k felett, aztán pálaykezdőként már 30k felett, ami a tapasztalattal növekszik, illetve tapasztalt, jó biztonsági rekordokkal rendelkező vezetők eséllyel pályáznak jobban fizető cégekhez. A legalja fizetés szempontjából valami vidéki kis depó, ahonnan főleg regionális járatokat visz az ember. Aztán ha már London meg környéke, az komolyabb falat, mert be- és kijárni egy londoni fejpályaudvara(ról) az már kihívás. A csúcs természtesen a hosszú távú expresszvonatok vezetése, pl. egy London Paddington - Penzance vagy London Euston - Glasgow Central, London King's Cross - Edingburgh Waverley. Innen már csak egy helyre mehet az ember, ahol többet fizetnek, a London Underground-hoz. A metrósok évi 55k körül is keresnek, a sors fintora, hogy egyre inkább csak dísznek vannak a vonat elején, nem igazán csinálnak semmit. A Jubilee Line-on például a vonatok automatikusan mennek, a vezér csak az ajtókat nyitja és zárja.

wuaaa 2014.09.02. 08:26:51

@FrankyLon: Gratula. Ilyen emberekből kéne sok ebbe a világba. Remélem a kalauzosdit (és azzal együtt a vonatokat) nem fogod megutálni az emberek miatt.
Soha ne fogd vissza magad, bármit is mond Cinkapanka !
:)

FrankyLon 2014.09.02. 08:33:48

@Babette.: Igen, egész pontosan 60 másodperc van a menetrendben az utascserére. Az óra onnatól pörög, hogy a Train Guard (kaller) kioldotta az ajtókat odáig, hogy a vonat mozogni kezd. Listát vezetünk a vonatokról, tényleges érkezés, tényleges indulás a mentrendihez képest, ha akár csak egy perccel is többet volt a vonat az állomáson, le kell írni miért. Nagyon komolyan veszik, mert ahogy valaki már írta is kommentben, a cégnek az 5 perc feletti késésért percenként 160 font büntetést kell fizetnie. (Csúcsidőn kívül 120). Persze a 60 másodperc néha tarthatatlan, reggeli csúcs idején a 10-es vágányon nálunk pl. esélytelen, azok a vonatok mennek Waterloora, több ezer ember próbál meg munkába menni. Vannak még mumusok, pl. a Class 159-es dízelek, na az a vonat egy rémálom, szűk ajtók, szűk folyosók, ráadásul azok Exeterbe járnak, mindenki kismillió csomaggal száll fel, aztán persze megáll gondolkodni az ajtóban, hogy akkor mi is legyen.

NIKI LAURA 2014.09.02. 08:34:31

@FrankyLon: Hat ennyit valtozott a vilag...emberek szazai mentek tonkre,mikor a Vezerek vittek a 424-es Csatahajokat Bpest- Debrecen vonalon 1500ft/ho fizetesert..

Millionyi egeszsegugyi bajjal,hajnali kelesekkel szabdalt,nagy felelossegu munka volt Vezernek,akik 40- eves korukra idegbetegek,emberi roncsok lettek.( by Moldova: Akit a mozdony fustje megcsapott)

Manapsag a " masiniszta"tiszta,kenyelmes,jol fizeto munka lett.

Mr Long 2014.09.02. 08:34:52

@FrankyLon: Ha a palyan munkalatokat vegeznek (nem felujitas, stb, hanem felmeres, bejaras), akkor honnan kapsz errol ertesitest? vagy kapsz egyaltalan? Mo-n az allomasfonokok ezt kozlik a vezerrel es tudjak, hogy vigyazzanak, mert munkavegzes folyik arra.

NIKI LAURA 2014.09.02. 08:37:02

Off

Jo reggelt minden kedves angliaban tevekenykedo honfitarsamnak:

index.hu/belfold/2014/09/02/angliaba_koltoztek_a_borsodi_ciganyok/

FrankyLon 2014.09.02. 08:39:02

@Link elek: Valoban, de mint irtam az visszalepes lett volna. A szallodaban elobb utobb egy irdoaban kotsz ki es elaraszt a papirmunka, vagy se ejjeled se nappalod. Itt azert tobb eselyt latok arra, hogy normalis fizetessel normalis munkarenddel es ne egy 2x2-es irodaban ulve legyek valaki.

Mr Long 2014.09.02. 08:39:10

@FrankyLon: Komolyabb allomasokon meg percenkent ezret szamlaznak ki munkavegzo cegeknek, ha valamivel akadalyozzak a vonatforgalmat, mondjuk a sinaramkorok osszezavarasaval felmeres kozben es ezaltal teves jelzeseket kuldenek a signalling rendszernek.

FrankyLon 2014.09.02. 08:46:03

@Réka ‎: Alapvetően jó, elég szigorúan veszik az antiszociális viselkedést. Legrosszabb esetben a kalauz bezárkozik a vezetőállásba, és a delikvenst a következő állomáson a BTP (British Transport Police) várja. Néha előfordulnak hangoskodók vagy verekedők. A mi állomásunk szerencsés helyzetben van, saját biztonsági szolgálatunk van. Igyekszünk megszűrni a bajkeverőket és lehetőleg fel sem engedni őket a vonatra. A társaság megtagadhatja az utazást attól, aki veszélyezteti a vasút biztonságos üzemét, veszélyt jelenthet saját magára vagy másra. Volt már nagyon bedrogozott utas akit a biztonságiak elkisértek a jegypénztárhoz, ott visszaváltották a jegyét, majd kirakták az állomásról.

FrankyLon 2014.09.02. 08:56:56

@Mr Long (UK): Nagyon sok felmerest vagy ejszaka csinalnak, vagy merovonatot hasznalnak, ami csak athalad az allomason, igy ez engem nem erint. Ha a munkalatok miatt lassujelet helyeznek ki, arrol kapunk ertesitest. A teruletileg illetekes forgalomfelugyeleti kozpont orankent kuld osszefoglalo jelentest a belso halozaton keresztul arrol, hogy mi folyik a halozaton, ezek az infok abban vannak benne. A vezetoket a muszak elejen eligazitason tajekoztatjak, ha menet kozben jon elo valami, akkor a vonattelefonon keresztul ertesitik.

rezsöatya 2014.09.02. 09:02:37

Jo volt olvasni. Foleg, hogy mostanaban megszerettem a vonatot (utaskent). Bringaval kombinalom, itt nem gond kerekparral felszallni ra. Sokan teszik igy, munkabajarashoz.
Tetszik a szervezes, a szervezettseg.

@LittleG.: Readingben is vannak "lila ruhasok"! Tetszik, hogy szinte ok ajanlkoznak fel, hogy segithetnek-e, ha latnak egy kicsit is bizonytalankodot.

Persze kesesek, valami zavar miatt elofordulnak, de a multkor egy oran tuli kesesert visszafizettek a jegyem arat (raadasul nem is kertem, csak mivel online vettem, "tudtak rolam". Ok irrtak e-mailt, hogu akkor refund...). De pl. amikor vaganyepites miatt nem all meg egy kisebb megalloban a vonat, helyettesito kisbuszok varnak.

A vonatok tisztak, kenyelmesek, csendesek.

Ennyit "utasoldalrol"...

NIKI LAURA 2014.09.02. 09:05:54

@NIKI LAURA: egyszer ilyen Manchester-i borsodi svedtol vettem egy autot.
Megneztem,kinaltam egy arat,de nem fogadta el.
Felhiv,menyjek vissza,csak odaadja.

Mire visszaertem,kicserelte az akkut,flexel kivagta a katalizatort( helyebe egy csovet fabrikalt,lelemenyes volt a lelkem),leszivta a gazolajat,kivette a potkereket.

FrankyLon 2014.09.02. 09:06:21

@NIKI LAURA: Az elsődleges feladat a vonat menesztése. Nálunk Clapham-en a legtöbb peron íves kialakítású, a vonatok némelyike több, mint 200 méter hosszú, ehhez még hozzá jön az embertömeg. Ilyen körülmények között a kalauz nem képes az egész vonatot belátni, akárhol is áll. Ezért vagynuk ott mi, ha kell, akár 2-en 3-an is egy peronon csúcsidőben, így mindenkinek csak egy kis részét kell figyelnie a vonatnak, amikor mindenki le- és felszállt, jelzünk a kalauznak, ő zárja az ajtókat. Ha senki és semmi nem szorult az ajtók közé, senki nem esett a vonat alá, és a főjelzőn továbbhaladást engedélyező jelzéskép van akkor még egy jelzés, és indulha a vonat. Nagyon dióhéjban ennyi. Ahol ezen a héten vagyok ott óránként 16 vonat van, úgyhogy ez jól ki is tölti az időmet, a vonatok között persze információt adunk az utasoknak, ha kell segítünk le és felszállásnál, idős embereknek, csomaggal, babakocsival utazóknak. Aztán persze vannak a szokásos rendkívüli események, utassrosszulét, elhagyott csomag, stb.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2014.09.02. 09:10:19

Ez jó volt, én is olvastam volna még. Érdekes világ ez és láthatólag mindenki szívesen olvas róla. Szóval legközelebb ne hagyd lebeszélni magad egy bővebb lére eresztett posztról. A további célokhoz pedig sok sikert kívánok!

NIKI LAURA 2014.09.02. 09:10:23

@FrankyLon: nem pejorativan,es tleg nem ironikusan,de akkor ez egy kicsit betanitott- segedmunka,nem?

Hari Seldon 2 2014.09.02. 09:12:53

Sziasztok.

Gyerekkoromban mindig vonatvezeto akartam lenni, mert "azok mindig mennek, es jo messzire". Kicsit most visszajott az erzes.

OFF
Na visszatertem, nagyjabol befejezodott a koltozes, de meg jo par het, amig minden a helyere kerul.
ON

Kaksi Kapitány 2014.09.02. 09:14:56

Azért ott is lesz bőven lehetőség előrelépésre. Egy mozdonyvezető olyan 50k körül keres ami azért nem rossz egy stresszmentes nyugis állásért...

FrankyLon 2014.09.02. 09:25:17

@NIKI LAURA: Jol latod, ezert lehet mindenfele muszaki vagy vasuti elokepzettseg nelkul esellyel jelentkezni ra. Arra jo, hogy megismerkedsz a vasuti szakzsargonnal, a szabalyokkal, feluletesen a muszaki berendezesekkel, az informatikai rendszerrel. Megtanulod a mentjegy rendszer alapjait, vasutfoldrajzi es palyahalozait alapismereteket szerzel. Ezeket mind szivod magadba a hetkoznapok soran. Viszont tenyleg nem egy agysebeszet, es ahogy irtam is, meg egy ev sem kell ahhoz, hogy kihozza belole az ember a maximumot, utanna aztan tovabb lehet lepni.

Hari Seldon 2 2014.09.02. 09:26:33

@Kaksi Kapitány:
Azert a mozdonyvezeto munkaja sem stresszmentes!
A vonat ele kerulhet barmi, es ha fektavolsagon belul van, akkor azt a vezetonek "elo egyes adasba" vegig kell neznie...

FrankyLon 2014.09.02. 09:28:09

Örülök, hogy többeteknek tetszett a poszt, köszönöm a bíztató szavakat is. HÁ-val majd egyeztetek folytatás ügyben. Igérem, a többi kommentre is válaszolok majd, de most hív az ágy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.02. 09:34:01

Játék!Háhá...háhá! :-))
(Emléxik még valaki erre az idióta, Calypso-rádiós szignálra? )

www.playbuzz.com/colleenbrennan10/which-european-country-should-you-live-in

Melyik országban kellene élned? Hová kéne 6árátkelj?

Nyomja végig aki tudja és írja be ide, hogy mit adott ki a gép, és ezzel szemben mi lett a valóság, hol sikerült laknia...

Nekem brutál módon kihozta Svédországot, ami a valósággal is egyezik...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.02. 09:36:18

A borsodi tzigányos cikk meg érdekes, maxirespect azoknak, akik dolgos emberként, gyereket iskolába járatva próbálnak hasznos tagjává válni a társadalomnak.Ez kéne legyen az alap és akkor mindjárt nem lenne előítélet...Csak sajnos még mindig kevés ez az arány az összesből.

szaszo71(D) 2014.09.02. 09:43:27

@geegee: Nekem is Svédországot hozta ki, de Németország. Tuti a havas kérdés miatt, de mondjuk hó itt is van:))

Hari Seldon 2 2014.09.02. 09:43:30

@geegee:
Nekem is Svedorszag jott ki. Szerintem ez a kviz erre van allitva. :-)

szaszo71(D) 2014.09.02. 09:44:41

@geegee: De közülük is elmennek a törekvők:((

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 09:49:15

@LittleG.: nem hát.
csak én tudok számolni ;DD

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 09:50:36

@FrankyLon:
"a krttő együtt hosszú lenne"

azt felejtitek el, hogy MI SZERETJÜK A HOSSZÚ POSZTOKAT.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 09:51:08

@FrankyLon:
"örömmel megyek dolgozni"

ez a lényeg.
jó ilyet hallani.

mrsmihaly 2014.09.02. 09:56:31

Gratula, szivesen olvastam volna tovabb. 1 ismerösöm jutott az eszembe, aki juniusban felmondott, mert a vonatvezetes volt az alma. Elvegezte a tanarkepzö föiskolat, 2 evet dolgozott tanarkent, es bedobta a törulközöt. Most ösztöl ujbol tanul, es ha az Alma valora valik, 2-3 ev mulva mozdonyvezetö lesz. Tavasszal ezt nem ertettem meg, mostmar ertem hogy miert is valtott 30 evesen.
Parkett kosmetologus : takaritonö

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.09.02. 09:57:06

Nekem eddigi legjobb döntésem volt, amikor 2009 végén a válság közepén felmondtam az akkori biztos munkahelyemen. Pont elcsíptem a mostani, sokkal jobb állást, az a hely meg csődbement fél évre rá.

tsabus UAE 2014.09.02. 09:57:39

@geegee: Nekem Svédország jött ki, de most Lengyelországban vagyok és jövő hónaptól Anglia...

Egyébként, tetszett a poszt és én is olvasnék erről több részletet.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 09:57:49

@geegee:
nekem uk jött ki. ha átállítottam a multiculture-t, akkor irorszag.
fura

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 09:58:17

@geegee: nekem Oroszországot dobta, talán mert utálom az Eurovíziót, imádom a havat és nem riadok vissza a nehéz nyelvektől :)

Muscari 2014.09.02. 09:58:40

@firg_firg: akit en tudok, az olyan 2500-3000-t kap havonta tisztan. Szoval igen jol, bar o ilyen s
nagyebessegu vonatot vezet, nem tudom a pontos nevet.

wuaaa 2014.09.02. 10:04:32

@tsabus: "..most Lengyelországban vagyok és jövő hónaptól Anglia..."

Nem lesz nagy különbség. Kicsit több lesz a paki meg az angol. Lengyel ugyanannyi.. :)

Muscari 2014.09.02. 10:05:16

Remélem jon a posztolo, engem is érdekelne egy csomó részlet. Jegypenztarosnak pl szivesen elmennek, lenne vajon eselyem? Jo lenne tudni. Meg foleg hogy mennyit keresnek.

Hogyan kell jelentkezni, online jelentkezesi lap van, vagy csak emailt kuld az ember? Hol lehet megtalalni a vasuttarsasagok listajat (van ilyen egyalfalan?)

Muscari 2014.09.02. 10:06:29

@NIKI LAURA: mindjart rohanok is haza jelentkezni.

Herr Géza 2014.09.02. 10:08:27

Jó a poszt, tetszik nekem is, ha van valakinek bátorsága "nagyot lépni". Fiúknak meg tényleg biztos egy gyermekkori álom kései megvalósítása is lehet. Mondjuk én leginkább (természetesen standard a mozdonyvezetön túl) ilyen "kocsiösszekapcsoló" akartam lenni, merthogy annó jeges rémülettel figyeltem, hogy ök olyan "bátrak", meg ott "ugrálhatnak", ahol másoknak nagyon nem szabad.... :)))
@FrankyLon: "Volt már nagyon bedrogozott utas akit a biztonságiak elkisértek a jegypénztárhoz, ott visszaváltották a jegyét (!!), majd kirakták az állomásról."
Ez király, úgy elképzeltem ezt a MÁV-nál..... :)))))) Mármint a jegyének a visszaváltását..... :)))))))

wuaaa 2014.09.02. 10:11:55

@Muscari:
"Remélem jon a posztolo" - most ment el, aztán éjszakás lesz.
"Hol lehet megtalalni a vasuttarsasagok listajat?" - google.
"Jegypenztarosnak pl szivesen elmennek, lenne vajon eselyem?" - ha megtalálod a vasúttársaságok listáját, akkor van esélyed.
:)

Muscari 2014.09.02. 10:21:08

@HardPötty: ekoszi a cikket, mit mondjak eleg durva. Ami nekem a leginkabb nem tetszik az az, hogy aki dolgozni jon ki arra is ra akarnak telepedni az ingyenelo rokonok. Lesz itt meg ebbol balhe, azt hiszem.

Mr Long 2014.09.02. 10:36:37

OFF
www.bbc.co.uk/news/business-29026484
Azert epiteni par focistadiont semmi ehhez kepest! A Vezir meg tanulhat!
ON

2014.09.02. 10:40:18

@Babette.:
" "örömmel megyek dolgozni"
ez a lényeg.
jó ilyet hallani. "
Szerintem is jo:) Hallani. de mastol:)
Pont a napokban olvastam, hogy egy felmeres szerint E-Amerikaban az emberek 17 %-a megy orommel dolgozni. Mar az is eredmeny, ha nem utalattal kel az ember. Na de orommel a gyapotfoldekre?:) Hmmmm. Reszvetem:)

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 10:41:22

@Cascabel: ó, nekem volt egy ilyen időszakom, ismerem az érzést:)

Muscari 2014.09.02. 10:46:31

@geegee: hat ez valahogy nem oke. Nekem Svedorszag jott ki, a lanyomnak meg Irorszag. Persze az idojarasra csak a hoval utalnak, ez igy keves.

Muscari 2014.09.02. 10:48:43

@tsabus: itt tenyleg lesz valami a svedekkel. Nem ok csinaltak a tesztet? Eskuszom, nem az Abbat jeloltem meg pedig :-)

bpetya75 2014.09.02. 10:53:15

@geegee:

Svédországot nyomja a cucc, de nem hagytam magam. Németország jött ki :-P

A poszttolónak meg kongratulálok és sok sikert is!
Elképzelni nem tudnék magamnak egy ilyen munkát, de hát azért működik még úgy-ahogy kicsiny világunk, mert ilyen sokfélék vagyunk.

bpetya75 2014.09.02. 10:55:36

@Muscari:

Annál a kérdésnél meg voltam lőve. Abba, Beatles tuti nem, a többiből meg egyedül Andrea Bocellit ismertem, így Őt jelöltem be.

bpetya75 2014.09.02. 10:56:48

@Réka ‎:

1-2 stimmt, a 3. nem. Így már Germany.

2014.09.02. 11:05:49

@Muscari:
" Lesz itt meg ebbol balhe, azt hiszem. "
Nem a magyar ciganyoktol kell felni, azok nem fogjak a munkahelyeket veszelyeztetni. Ellenben az ukran menekultektol vagy vendegmunkasoktol - miutan beveszik Ukrajnat az Unioba. Kepzettek, szorgalmasak, stb. Meg 3 fontos oraberert is hajlandok lesznek dolgozni:)

SzZoole 2014.09.02. 11:07:51

Csatlakozom az elottem szolokhoz a poszt jo volt es rovid,de a kommentekben jol kiegeszited:)

@geegee: erdekes modon nekem is Svedorszag jott ki,bar ki tudja mit hoz a jovo:)))Lehet,hogy kovermadaral csinalunk egy kozos biznist,"Nevetos Mariska" nevel nyitunk egy biofu uzletet:))))
(Csak vicc volt az utolso mondat)

Herr Géza 2014.09.02. 11:13:53

Na jól van ám már: én is át lettem költöztetve Svédországba.....
Madár ! Jövööök.... Nézzél már légy szíves kérót, na meg állás is kéne, de olyan, ahol németül beszélnek és k.sokat fizetnek (a számokat angolul is értem, söt, mire odaérek svédül is megtanulok számolni....) :))))))))))))))
Ja, a számokat csak ötvenezertöl (per hó) felfelé tanuljam meg ugye ?

2014.09.02. 11:14:07

@Herr Géza:
Dunaujvarosi haverom hazament 10 ev utan Kanadabol, mozdonyvezeto lett otthon. Igaz, mielott kijott, akkor is mozdonyvezeto volt. Itt festett, simliskedett, kanyhalloskodott:)
O az egyike azoknak, akiket a "mozdony fustje megcsapott". :)

SzZoole 2014.09.02. 11:15:26

@Mr Long (UK): Te,mint Manchasteri mosogato,mennyire tapasztaltad a "brazil gepsor"betantorgasat?Allitolag van egy utca amit csak a romak laknak,tokeletesen elvegyulve a pakikal.

Mr Long 2014.09.02. 11:16:38

@Herr Géza: "Nézzél már légy szíves kérót"
Rossz hozzaallas! Szepen megkapod a halojukat, mig a napalit nyugodtan berendezhetik maguknak ejszakara.

Mr Long 2014.09.02. 11:22:06

@Zoole[uk]: Nem tudom merre van, nem vegyulok magyar ajkuakkal, csak meglesem oket, kik-mik. De probalom messze elkerulni, ha van ilyen utca...
BTW, a manchesteri kis m, mivel jelzo. Tudom miert irsz rosszul (a hat altalanos miatt), igy nem baszogatasbol, nyelvtannaciskodasbol, hanem csak jofejsegbol javitalak ki.

tsabus UAE 2014.09.02. 11:26:39

@Muscari: Azok a rohadt, svéd, szélsőséges nacionalisták ! Biztos ők csinálták ezt a tesztet ! De most tényleg túl messzire mentek ! Ma még csak teszt, holnap meg puccs és patakvér...
:-DDDDD

KaMon 2014.09.02. 11:29:05

@geegee: @bpetya75: Nekem is Németország jött ki. Úgy tűnik a németek az Eurovízió helyett inkább Andrea Bocellit hallgatnak.

SzZoole 2014.09.02. 11:31:19

@Mr Long (UK): epp ajanlani akartam,ha az asszonykadal setaltok es beszelgetek magyarul nehogy meghaljak,mert akkor a nyakotoba fognak ugrani es udvozonek titeket"tesokam bratyokam,de jo magyar szot hallani,itt mindenki alien nyelven beszil"

Tudom,hogy kis betu,ezt mar akkor megjegyeztem mikor a masodikat negyedszer jartam:)))
(Az qurva auto corrector mindig felul irja azt amit en irok)

KaMon 2014.09.02. 11:33:24

@Herr Géza: Ha úgyis csomagolsz, akkor mi meg hozzátok költöznénk, mert "ki lettünk rúgva" Svájcból. :)))

Mr Long 2014.09.02. 11:35:06

@Zoole[uk]: Te hogy reagalsz, h amagayr szot hallasz az utcan? Felhangositod a kocsibban a zenet? :)

2014.09.02. 11:36:56

@geegee:
Nalam Europa szoba sem johet. Ellenben ahol egesz nap csak cumbiat tancolnak vagy zenelnek illetve azt hallgatnak vagy neznek, az igen:) Ott tudnek elni:) Valahol a tropusokon. Dolgozni meg dolgozzanak az europaiak, akik arra szulettek es az okoz oromet nekik:)
www.youtube.com/watch?v=gLVaWnvXqm0

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2014.09.02. 11:45:00

Gratulálok, bátor dolog volt ekkorát váltani!
(a mozdonynak pedig szerintem van még füstje, feltéve, hogy dízel)

Evain 2014.09.02. 11:54:07

@bpetya75: Én is megnéztem, és nekem imo csak azért nem dobta Hollandiát, mert utálom Anouk zenéjét (érhető okokból ismerem az előadót ugye. :)
Eszerint költözünk Svédországba? :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 11:56:02

Ja, a poszt pedig érdekes volt, örülök, hogy a posztoló megtalálta a számítását.
Írhatna egyszer egy külön posztot is az angol vasút rejtelmeiről.

Evain 2014.09.02. 11:56:10

A posztról: mindig jó olvasni nem a szokványos munkákról. Hétköznapi embernek valóban fogalma sincs, mit csinál ez meg az a vasutas. :)

Vizuális alkat lévén a nyalókalengető kukásmellényes alakos megfogalmazáson bizony felröhögtem. :)

bpetya75 2014.09.02. 11:59:08

@KaMon:

:-D

@Mr Long (UK):

Kocsi, kocsibban, legkocsibban? What does it mean mister? .-P

@Evain:

Úgy néz ki, a svédeknél népességrobbanást akarnak előidézni.

SzZoole 2014.09.02. 11:59:57

@Mr Long (UK): csendben maradunk
A kocsiban nem szoktam hangosan hallgatni a zenet,pedig 10 hangszoro van be epitve:)
Most,hogy Mo.voltunk a tokaji halasz csardaban megalltunk egy halasz let megenni,a parkoloba ahogy bealltam oda szaladt 2 roma kisfiu es mondtak,daa sziip autu:)

Mr Long 2014.09.02. 12:03:49

@Zoole[uk]: Ne is mond, mar elore felek, ha veletlenul veszek valami jobb kocsit es megyek anyamat meglatogatni
az utcan kell hagyni a kocsit, nem tudok beallni az udvarra. Tuti ott alszok majd benne.

@bpetya75: Azert a kocsija mar megerdemli a kocsibb nevet :DDD
Naha osszegabalyodik a kezem gepeles kozben.

TilosazA (UK) 2014.09.02. 12:09:08

@Mr Long (UK): Cheetam Hillen van. Van ott egy magyar bolt is... de nem annyira magyar, csak az árúk azok. Nekem amúgy feltűnt az egyre több roma, főleg azon a gulyásfőző versenyen. Legalább otthon éreztem magam kicsit, na. :D

kardio1 2014.09.02. 12:09:20

En is megcsinàltam ezt a tesztet, nekem Franciaorszàg jött ki. Milyen szerencse, hisz valoban itt élek :) Az igaz, hogy kedvenc elôadonak Benjamin Biolay-t jelöltem be, noha messze nem ô a kedvencem (aki nincs a listàn, nem lehet vàlasztani...)

SzZoole 2014.09.02. 12:10:02

@Mr Long (UK): egy tipp,vegyel olyat mint az enyem:)Azt egy bizonyos 'uzleti korhoz"kotik es nem igazan mernek hozza nyulni:)))
(Tapasztalat)

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 12:11:53

@Evain: na mégis mit, kopogtatják a síneket.

SzZoole 2014.09.02. 12:16:21

@TilosazA (En/Mum): errol eszembe jutott egy video,Gino majalisa.
Nezzetek meg:)
@Mr Long (UK):
youtu.be/eXHCaPu7UIc

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 12:23:25

"Remélem jon a posztolo, engem is érdekelne egy csomó részlet. Jegypenztarosnak pl szivesen elmennek, lenne vajon eselyem? Jo lenne tudni. Meg foleg hogy mennyit keresnek."

főleg...ezt bírom...az a lényeg hogy mennyit keresnek? Mennyit keresne? Talán kicsit többet mint egy mekis. Na bumm.

TilosazA (UK) 2014.09.02. 12:23:29

@Zoole[uk]: Ezzel mi a baj? Teljesen normális egyszerű emberek. (Persze, romák) Ennél sokkal sokkal durvábbakat lehet látni itt igazi angolok, nem is bevándorlók. www.youtube.com/watch?v=ZNA5-JVCEBo

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 12:27:31

@házelőtthinta: nebasszmá, te legény, már miért ne lenne az a lényeg? neked mosolyért adnak kenyeret a boltban?

SzZoole 2014.09.02. 12:32:51

@TilosazA (En/Mum): "Nekem amúgy feltűnt az egyre több roma, főleg azon a gulyásfőző versenyen. Legalább otthon éreztem magam kicsit, na. :D"
Nincs baj,csak nekem rogton ez a video jutott eszembe:)))

Ismerem ezt a videot,ez a birminghami benefit street,regebben neztem a teveben,azt hiszem a chanel 5-on volt egy sorozat eme csodalatos emberekrol:(

Mr Long 2014.09.02. 12:33:21

@házelőtthinta: Fontos, van akinek nem eri meg kicsit jobb eletszinvonalert koltozni. En is azt neztem, ennyi penzert megeri kiprobalni/belevagni. H a kevesebbet adtak volna nem jottem volna ide. MOndok jobbat, par kollegam most lepett le jobb penzert. Igan, van aki +10k-t kapott a mostani fizujahoz. Akkor ok hulyek?

Evain 2014.09.02. 12:34:15

@Babette.: na, azt pl tudod, hogy miért zakatol a vonat? :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 12:37:02

@Evain:

Hogy miért zakatol a vonat?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk, meg kell vizsgálnunk a vonatot.
Miből is áll a vonat?
Van egy mozdony, és van sok - vagy csak egy - kocsi. Namármost, a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hagyhatjuk. Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye mindegyik egyforma zakatolás szempontjából, így elég egy kocsit megnézni, a többit elhagyhatjuk.
De miből áll egy vagon?
Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van az alsó rész, azaz az alváz. A felső rész ugye nem zakatol, tehát ezt el is feledhetjük, elegendő az alsó részt vizsgálni. Az alsó rész felépítését tekintve áll egy alvázból, és a kerekekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a kerekeket. Kerékből is van azonban egy vagon alatt általában 4 pár, amelyek mindegyike egyformán viselkedik zakatolás szempontjából, tehát elegendő egy párt is megnéznünk, a többivel nem foglalkozunk.
Egy pár kerék felépítését nézzük meg! Áll magából a két kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhagyható. Marad két darab kerék, ami viszont megint teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk. A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! Az kör alakú! A kör területét úgy számítjuk ki, hogy r a négyzeten szorozva Pí-vel. A képletből a Pí=3,14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább. Az r az a sugár, ami mivel állandó, így megint csak nem zakatol.
Mi maradt meg? Hát a NÉGYZET! És ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na ATTÓL szól a vonat kereke!

Mr Long 2014.09.02. 12:37:23

@Evain: A dilletacios illesztesek miatt.

Evain 2014.09.02. 12:46:05

@Babette.: Jólvan, nem csalódtam benned, ez a helyes válasz :D:D:D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 12:52:13

@Mr Long (UK):

Az életszínvonal az nem úgy növekszik ahogy a fizetésed...ha minden lényeges megvan (egészség,étel,ital,fedél), akkor már csak rajtad múlik milyen az életszínvonalad, nem a bankszámládon. A pesti panelokban felnőtt gyermekek hiszik csak azt hogy pl egy nagy hodály boldoggá teszi az embert.

TilosazA (UK) 2014.09.02. 12:53:00

Angliában élők: az otthoni érettségi az itt ugye az A levelnek felel meg, nem a GCSE-nek?

TilosazA (UK) 2014.09.02. 12:56:31

@házelőtthinta: Ez így van. Engem sem az tesz boldoggá, hogy van mosógépünk, hűtőnk, és autónk, hanem az, hogy nem kell lavórban mosnom, nem kell konzervet ennem, és gyorsabban jutok el A-ból B-be. Csak a prolik hiszik azt, hogy egy ház boldoggá tesz... én pl. tudom, hogy nem a lakásunk birtoklása tesz boldoggá, hanem hogy nem kell a hitel fizetése miatt hó végén kuporgatni, tető van a fejünk felett, tehát nem ázunk, és amúgy jó meleg van...
Oh, várj.... ezt gondoljuk át újból...

SzZoole 2014.09.02. 13:06:37

@TilosazA (En/Mum): igen,az otthoni eretsegivel egybol jelentkezhetsz university-re.
Az itteni GCSC utan el kell vegezni egy 6th form-ot(A Level)es utanna jelentkezhetsz university-re.
A lanyom most ebben a cipoben jar:)))

TilosazA (UK) 2014.09.02. 13:16:48

@Zoole[uk]: Az a veszély nem fenyeget, hogy egyetemre jelentkezek, csak bele kéne írnom az önéletrajzomba az érettségi eredményeket. Nem tudom minek, de olvastam hogy kell. :/

Mr Long 2014.09.02. 13:19:07

@Zoole[uk]: "A lanyom most ebben a cipoben jar" Nem sixth formba jar? :DDDDDDDDDDDDDDDDD Na megyek aludni...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 13:21:05

@TilosazA (En/Mum):

Én pl komfortosnak érzem az életem autó nélkül is. Tudok busszal is járni, meg gyalog. A 200 eurós hűtő meg a gyönyörű családi házak nem egy kategória. Én annyit pl biztosan tudok hogy akkor se lenne jobb életszínvonalam ha hirtelen kétszer ennyit keresnék holnaptól. Lehet tudnék bérelni egy szép lakást, de az általános közérzetem nem javulna.Az attól van meg hogy van mit enni meg mit inni. Nekem ezek a dolgok szükségesek, ezek nélkül érezném magam szarul.

Amúgy te se birtoklod a lakásotokat nem? Bérled nem?

SzZoole 2014.09.02. 13:21:23

@Mr Long (UK): ertsd jol:)))
Hogy,hogy mesz aludni?Ejszakai muszakban mosogatal?:)))

LittleG (uk) 2014.09.02. 13:24:32

@rezsöatya: Readingben még nem láttam lila ruhásokat - bár nem vagyok nap mint nap az állomáson

te ide ingázol? vagy láttad a vonatablakból :)

SzZoole 2014.09.02. 13:27:41

@házelőtthinta: "Én pl komfortosnak érzem az életem autó nélkül is. Tudok busszal is járni, meg gyalog."
Persze mert Ausztria egy kicsi orszag meg amugy is egy 300 ezres varosban laksz,aminek jo a tomeg kozlekedese.De probalnal itt a videki Angliaban kocsi nelkul elni.Egy negytagu csaladnak elengethetettlen egy vagy ket auto fentartasa.

2014.09.02. 13:29:45

@házelőtthinta:

Ez tegnapról lemaradt:

"Havi 70 rongyot is megkereshet akár egy hónapban."

Vagy akár 88-at is, ha a fenti számok igazak. Viszont így vagy úgy: nem értem a matekodat. Azt mondod, az albérleted elviszi majdnem a fizetésed felét. Bp-en az arány sokkal rosszabb. Akkor nem értem: miért mondod, hogy Mo. olcsóbb (arányaiban)?

A mekis bér felől nézve, meg az alapján, amit a saját életedről írsz, graz éppenséggel tényleg kánaán (-nak tűnik nekem).

Akkor most mit nem értek?

SzZoole 2014.09.02. 13:30:33

@TilosazA (En/Mum): az eretsegi eredmenyeidet???Minek?
Nem is hallottam meg errol.

LittleG (uk) 2014.09.02. 13:31:29

@Réka ‎: klassz :) én is nagyon szeretek ügyfelekkel dolgozni :)

TilosazA (UK) 2014.09.02. 13:31:34

@házelőtthinta: Amiben lakom, azt bérlem. Amit birtoklok, azt kiadom albérletbe.

Itt megint az a különbség, hogy család. Míg egyedül voltam, nem kellett az autó, nagyrészt most is tömegközlekedek. Gyerekkel más a helyzet, nem tudnánk elmenni hétvégente kirándulni, vagy elintézni a heti nagy bevásárlást autó nélkül.
Amúgy mi sem lennénk boldogabbak,ha holnaptól dupláját keresnénk, okés. De ha fele ennyit keresnénk (mert nem küzdöttünk volna érte az elmúlt 10 évben tanulással pl.) akkor sokkal rosszabbul élnénk.

Apropó, fontos infó mindenkinek: ha Magyarországon van lakásod/házad, amit kiadsz albérletbe, és Angliában pedig bérelsz lakást, nem kell utána otthon adózni. Ugyan az a szabály érvényes rá, amit úgy írnak le a jogszabályban, hogy "más településen bérel" lakást. Ezt most tudtuk meg, mikor férjem felhívta a NAV-ot, hogy megérdeklődje, hátha.

TilosazA (UK) 2014.09.02. 13:33:38

@Zoole[uk]: Lövésem sincs mit kezdenek vele, igencsak 15 éve volt, abból már a felét sem tudom amit annak idején - tudok viszont ezer mást amiből gyakorlatot szereztem.

SzZoole 2014.09.02. 13:37:58

@TilosazA (En/Mum): 15 eve? Nekem 22 eve mar,oregszem:)

Thargoid 2014.09.02. 13:44:16

@TilosazA (En/Mum): Igen, az érettségi az A level.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.02. 13:49:17

nah, ma is Hinta lelki életét fogjuk hallgatni? még jó, hogy nem leszek itt :-)
Thaiföldön vannak fegyveres(nek tűnő) biztonsági őrök a vonatokon. jó szokott lenni a közbiztonság. aztán derült égből villámcsapásként pont egy attendant (amiből minden kocsiban van egy) erőszakolt meg egy kislányt, megölte, és kidobta az ablakon (éjjel). erre valahogy senki nem számított, mert még a lopás se divat, mindenki szanaszét hagyja a cuccát éjjel is, nappal is. utána kétszerannyi személyzetet láttam egy éjjeli vonaton, de hát ezekután.... őrültek mindenhol felbukkanhatnak :-(

Mr Long 2014.09.02. 13:54:34

@Zoole[uk]: :) Nem, mindjart lefejelem a billentyuzetet. Rosszul aludtam ejjel.

@házelőtthinta: "Én pl komfortosnak érzem az életem autó nélkül is." Jartam teljesitmenyturazni meg Mon. Itt is jarnek, mivel talaltam hasonlo rendezvenyeket, csak meg vagyok love, mert a semmi kozepen levo telepuleshez mondjuk nem megy szombat reggel hajnali busz. Ellenbe autoba csak beulok es ott vagyok ket ora mulva. vagy kedvem tamad hetvegen elmenni valami kis varosba, csak beulok a kocsiba es ott vagyok, nem kell elbattyognom/taxiznom/buszoznom az allomasra es ketszer atszalni. Plusz hetvegen reggelente (de hetkoznap sem) nincs olyan korai busz, amivel mondjuk ki tudok menni a hatos vonathoz. Ez nem Budapest, ahol jo a tomegkozlekedes, ez egy szar nagyvaros.

Muscari 2014.09.02. 14:02:25

@bpetya75: en is, megsem Olaszhont kaptam, hanem Svedorszagot. Pedig ha tudnak...

@Cascabel: az azert nem most lesz, hogy az ukranokat beveszik az Unioba. Ha egyaltalan.

SzZoole 2014.09.02. 14:02:29

@Mr Long (UK): "Nem, mindjart lefejelem a billentyuzetet. Rosszul aludtam ejjel."
Hat igen,a fiatal kor es a rendszertelen/rendszeres?szexualis eletnek ez az eredmenye:))))))))))

Muscari 2014.09.02. 14:06:42

@Zoole[uk]: korhely halaszlet ettetek? En azt Tokajon kivul mashol meg nem lattam, isteni finom.

SzZoole 2014.09.02. 14:11:00

@Muscari: nem,harcsa halaszlet.
Ettem mar korhelyt is,de az igazi jo csipos harcsa halaszletol nincs jobb:)))

bpetya75 2014.09.02. 14:16:33

@házelőtthinta:

Ha mondjuk sok gyerekre vágysz a pároddal, akkor bizony a nagy hodály is boldoggá tehet, pontosabban fontos lehet a boldogsághoz, hogy a sok gyereknek meg még a szüleiknek is meg legyen a személyes terük ;-)

@Babette.:

Forrás? Saját kútfő? Ha igen, akkor örülök, hogy jól vagy :-P

@Muscari:

Akkor biztos szereted az eurovisiont.

bpetya75 2014.09.02. 14:26:12

@Babette.:

Mi fáj? Gyere, mesélj!

2014.09.02. 14:28:58

@Muscari:
" az azert nem most lesz, hogy az ukranokat beveszik az Unioba. Ha egyaltalan "
Remelem, jovore Ukrajna is az Unio teljes jogu tagja lesz. Miert ne? Megerdemlik. Eloretolt bastya szerep. 7 ev utan pedig elozonli Ny-Europat az ehes ukran munkakeresok hada. Ez a cel:)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 14:52:07

@Zoole[uk]:

Én ezzel tisztában vagyok,tudom hogy nekem konkrétan muszáj városban laknom. A család probléma meg egyelőre nem fenyeget :) Nem tudok elképzelni olyan kalandvágyó nőt aki mellettem akarna lehorgonyozni. :)

@TilosazA (En/Mum):

Bevásárolni be lehet azért autó nélkül...csak többször kell járni..én értem hogy gyerek meg minden, de egy egyedülállónak egyáltalán nem létszükség egy autó ha pl városban lakik.Nézd meg charliet, vonattal jár dolgozni. Pedig nem az a tipikus csóró segédmunkás :)

@Th's child:

Szerintem nem írtam soha hogy Magyarország arányaiban is olcsóbb mint mondjuk Ausztria. Annyit írtam hogy olcsóbb. Budapestet eleve nem lehet összehasonlítani pl az én városommal. Eleve a lakásbérleti rendszert se lehet összehasonlítani. Nálunk kialakulóban van éppen, Ausztriában több évtizedes múltja van. Nálunk szinte mindenkinek van lakása/háza, Ausztriában a többségnek nincsen. Azokban az országokban ahol szinte mindenkinek van lakása/háza, a bérek is úgy fognak kialakulni hogy azzal indul minden hogy neked van lakásod. Ezért van az elsősorban hogy a magyar minimálbérből nem lehet megélni egy vidéki nagyobb városkában egyedül, egy nyugati városkában meg általában meg lehet. Na meg azért mert nálunk nincs is nagyon erőltetve az hogy a létminimumot egyáltalán elérjék a legkisebb fizetések. Be vannak fenyítve a szakszervezetek, hogy húzzák meg magukat, maradnia kell a keleti régióban az alacsonyabb béreknek, hogy a nyugati multik lapátolják ki tőlünk vidáman a többletet.

vivike22 2014.09.02. 14:52:26

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): Igen, ugy latom, ma is szabadnapos hinta. Jo hely ez a meki komolyan.....

Jo poszt volt, en is olvasnek vonatos posztot meg, erdekes nagyon!! Remelem, hogy a poszter jut elorebb, sok sikert neki, a discoveryn (ahol a halas musort nezem hihi) szokott lenni vonat-hajo iranyitokat bemutato musor, nem egyszeru feladat!

A spanyol vonat miert nem zakatol?

TilosazA (UK) 2014.09.02. 15:01:56

@házelőtthinta: Ez így van. Mondom, amíg egyedül éltem, nem volt autóm, és olyankor bizony két-három naponta mentem vásárolni,mert egyszerűen nem tudtam többet hazacipelni. Most ezt az időt inkább a gyerekemmel töltöm.

Mr Long 2014.09.02. 15:05:02

@házelőtthinta: "Nézd meg charliet, vonattal jár dolgozni." Ano amikor interjun kerdeztek van-e jogsim. Ott allnak a ceges kocsik az udvarba es az emberek kepesek ket orat vnatozni egy ora vezetes helyett. Ez a vonattal jaras helyi sajatossag.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 15:07:08

@házelőtthinta: milyen érdekes, ehhez képest naponta azon siránkozol, hogy nem tudod a 450 eurós lakást kibérelni meg autót tartani a mekis béreddel, ami szerinted a minimális életszínvonal, ami járna a magadfajta melósnak, ha a Nyugat tényleg olyan jó lenne, mint amilyennek mi vetítők/ferdítők beállítjuk :D

Mr Long 2014.09.02. 15:07:09

@Mr Long (UK): Plusz Charlie gondolom nem akart szopni a dugoban minden nap.

SzZoole 2014.09.02. 15:08:30

@házelőtthinta: "A család probléma meg egyelőre nem fenyeget :)"
tevedsz,a csalad az egyatalan nem problema!!!
A lanyom 18 a fiam 16 eves lesz es szeretnek engem mind a ketten en meg rajongok ertuk,erted?Olni lennek kepes ertuk!!!A nejem iranyaba ugy igy erzek.Es tudod mit gondolok,hogy en vagyok a vilagon a leggazdagabb ember!!!!!!!!!!!'
Szoval nekem a csalad egyatalan nem problema!!!

"Nem tudok elképzelni olyan kalandvágyó nőt aki mellettem akarna lehorgonyozni. :)"
Ha vennel egy autot,mondjuk egy S Class-t,nem tudnad levakarni magadrol a sokk kalandvagyo not,hidd el nekem.Mikor most Mo voltunk volt egy par onkent jelentkezo kalandvagyo no,meg ugy is,hogy a nejem velem volt:)))

2014.09.02. 15:12:44

Jaj, neeeee... nem akarom az Ausztriaban szar a melosoknak temat megint.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

A poszthoz: hat igen, a vasut... :) Bennem is rendszeresen elojon, hogy meg kene probalkozni valahogy elindulni a mozdonyvezetoi hivatas fele. :) Es informatikuskent allitolag meg eselye is van az embernek, mert ma mar a mozdonyvezetok is ugy kezdik a melot allitolag, hogy radugjak a laptopot a mozdonyra. :) Allitolag a felenk divatos Taurus-okat meg hangolni is lehet, hogy milyen "indulo zenet" jatszanak, amikor elindulnak. :)

SzZoole 2014.09.02. 15:13:29

@Mr Long (UK): jol gondolod,Charlie Cambridge-ben lakott es a City-ben dolgozott.Vonatal 1-1.5 ora,mig kocsival minimum 2 ora,de inkabb 2.5 ora.

blackhairlady 2014.09.02. 15:17:55

Apukam is Rail Operator volt, csak o a multszazadban, es Dombovaron :) 1950-tol 1989-ig dolgozott a vasuton, az utolso 10 evben csinalta ezt a feladatot amit a posztolo.
Hogy en mennyi utasellatos kajat ettem ott, te jo eg. Az utasellatos sultkrumpli (a chips elodje), a fasirozottas szendvics nagymalnaval, mind mind visszahozhatatlan iz:)

SzZoole 2014.09.02. 15:22:59

@blackhair-lady: ah,az utasellatos szendvicsre en is emlekszem,egy nagy zsomleben kettenyernyi rantott hus es meghozza jo vastag hus,nem papirvekonyra ki klopfolva:)))

Mr Long 2014.09.02. 15:23:11

@blackhair-lady: mnelyik DOmbovaron? Also, vagy a nagyallomas?

blackhairlady 2014.09.02. 15:23:25

@FrankyLon: A magyarorszagi vasutak (anno, de szerintem most is) 12-24-eznek. Mi megszoktuk a csaladban, hogy sokszor nem volt otthon apu unnepekkor.

SzZoole 2014.09.02. 15:26:54

@blackhair-lady: igen mert akkoriban meg zsirban sutottek a hust nem olajban,azt sem tudtuk,hogy mi az a koleszterin:)))

33621 2014.09.02. 15:32:00

@NIKI LAURA: Te is annyira ismered a vasutat belülről hogy már láttál vonatot menni a sínen. Jelenleg a vasútnál is inkább leépítenek nem hogy még vennének fel embert.

blackhairlady 2014.09.02. 15:34:49

@FrankyLon: Szerintem is irj meg, kiskoraban minden fiu (meg lany is neha) mozdonyvezeto vagy kukas akar lenni, igy lehet egy kis betekintesunk, hogy mit erhettunk volna el, mibol maradtunk ki igy, hogy mas palyat valasztottunk megis:DDD:)

2014.09.02. 15:35:54

@házelőtthinta:

"Ezért van az elsősorban hogy a magyar minimálbérből nem lehet megélni egy vidéki nagyobb városkában egyedül, egy nyugati városkában meg általában meg lehet."

Általában többfrontos harcot vívsz itt, amelynek egyik visszatérő eleme az, hogy aki azt gondolja, nyugaton könnyebb megélni, az téved, nem?

Márpedig ezek szerint könnyebb.

Evain 2014.09.02. 15:37:00

@Ödenburger Wiener Schnitzel: "Allitolag a felenk divatos Taurus-okat meg hangolni is lehet, hogy milyen "indulo zenet" jatszanak, amikor elindulnak. :) "

Mármint úgy, ahogy egy teslán vagy theraminon lehet zenélni? :D

blackhairlady 2014.09.02. 15:37:36

@geegee: Nekem United Kingdom. Hat nem tudom:(

33621 2014.09.02. 15:37:59

@FrankyLon: A te mostani munkádnak a magyar megfelelője, a menesztő vagy külsős forgalmi szolgálattevő.

wuaaa 2014.09.02. 15:39:36

@vivike22: "A spanyol vonat miert nem zakatol?"
Mert folytonos a sín. Nincs keresztirányú hézag, amibe belezöttyenne a kerék.

négyzet 2014.09.02. 15:42:15

úúúú, de jó, imádom a vonatokat :)

33621 2014.09.02. 15:43:30

@Réka ‎: Svédországban ilyen vad a helyzet a vonatokon? Lassan rosszabb mint Magyarországon. Itt is vannak a kisebbségekkel problémák sokszor az utazás terén.

2014.09.02. 15:48:19

@Evain:

csakis theraminon!! hulye kerdes!! :D

De egyebkent ezek tenyleg zenelnek, nem vicc:
www.ikvahir.eu/zenelo-mozdonyt-avattak-sopronban/3438

Evain 2014.09.02. 15:50:11

@Ödenburger Wiener Schnitzel: hát csak idő kérdése, hogy valami megszállott összehozza a két "hangszert" egy előadásban. :)

Na ezt otthon megnézem, irodában nem tudok hangos anyagot élvezni. :)

33621 2014.09.02. 15:51:35

@FrankyLon: Van itt egy blog, egy magyar mozdonyvezető ki ment Svédországba és ott is elvégezte a mozdonyvezetői képzést, és most ott kint vezet a mozdonyokat. Női tanuló társai is voltak!
iho.hu/hirek/blog/svedacellovag

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 15:58:22

@33621: a svéd közbiztonság - itt a városokról beszélek - sehol sincs a magyarhoz képest. Sokan ezt nem hiszik, pedig itt péntek-szombat este nem szállok metróra, nem megyek moziba, annyira durva a randalírozás. Mondjuk én extrém eset vagyok, nem bírom a hangoskodást, de azért az elég zora, amikor beesik a metrókocsiba egy 10-12 fős részeg társaság, ordítanak, verekednek, egyszer a szemem előtt vágtak kupán valakit egy sörösüveggel, vérben úszott a padló, majd egy félórát vártunk a rendőrségre, addig vesztegelt a szerelvény. Nemrég éjjel be kellett mennünk a belvárosba az ügyeletes patikába, na a kb kiskörútnak megfelelő főutcán szinte lépésben haladtunk mert folyamatosan tántorogtak/rohantak ki az úttestre az emberek, meg körülöttünk cirkáltak összevissza az izomverdák. Úgy csuktam be magam mögött az ajtót, mint Will Smith a Legenda vagyokban...
Ezek ilyen normál idióták, de az ilyen-olyan "jegyet kértek/rámszóltak/nem engedtek előre, ezért vérbosszú jár" alakok is nagyon sokan vannak és nem igazán van esély a megfékezésükre.

Imre apó 2014.09.02. 15:59:56

Jó poszt :)...rövid :(

wuaaa 2014.09.02. 16:00:28

@33621: Húú, ez tök jó, ezt biztosan el fogom olvasni. Köszi!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 16:12:12

@Th's child:

Én arról beszélek itt hónapok óta hogy olyan hogy nyugati jólét, nem abban a formában létezik ahogyan azt sokan elgondolják. Az egyszerű melós élete annnyi hogy meg tud élni.Ezt jelenti a nyugati jólét. Semmi többet.Az átlagos otthon élő mit gondol? Pont azt amit a norvég cikkben leírtak : hogy kilép a fricc a gyárból és beleül a mercibe/bmwbe. Egy képzettebb figura se keres nagyságrendekkel többet mint én pl a burgerekkel. És gondolom nem kell mondanom hogy netto 1400 eurból se lesz se merci, se bmw, se szép nagy ház, amikkel társítani szokták a nyugati életet.

@33621:

Szerinted a norvég fiatalok miért járkálnak késsel az utcán a nagyvárosokban? Megsúgom : nem azért mert szurkálni akarnak, hanem mert félnek. Ugyanez van a szomszédban is. És természetesen itt is.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 16:16:53

@Evain: váú, te ismered a teremint? upszika

Evain 2014.09.02. 16:22:47

@Babette.: sőt, az oszcilloszkópot is felismerem. Függetlenül attól, hogy ha az életem múlna rajta, akkor sem tudnám használni. :P

De ahogy mondani szoktam, a használhatatlan információk kifogyhatatlan tárháza vagyok. Cserébe képtelen vagyok dátumokat megjegyezni. Evvan. ^^

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 16:23:48

@házelőtthinta:

"netto 1400 eurból se lesz se merci, se bmw,"

hamarabb lesz belőle, mint a magyar minimálbérből.

pl ha csak 100 eurót rak félre minden hónapban, még egy év se kell hozzá:
fahrzeuge.autoscout24.de/?atype=C&mmvmk0=13&mmvco=1&make=13&pricefrom=1000&priceto=1500&cy=D&ustate=N%2CU&fromhome=1&intcidm=HP-Searchmask-Button

Evain 2014.09.02. 16:24:51

De most rongyolok haza, mert valakinek vacsorát is kell főzni...
:P

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 16:25:39

@Evain: ó, én dettó.

de kérdezd körbe, hányan tudják gugli nélkül, mi a teremin..

FrankyLon 2014.09.02. 16:33:29

@Muscari: A TOC listát mástól már megkaptad, a jegypénztárral kapcsolatban. Ha dolgoztál már valahol korábban,ahol eladni kellet és pénzt kezelni, akkor jó esélyekkel indulsz, de természetesen e nélkül is érdemes megpróbálni. Jelntkezni az egyes vasúttársaságok saját honlapján lehet, hetente érdemes megnézni őket, általában hetente tesznek fel új állásokat, azt majd kitapasztalod, hogy ahová te szeretnél jelentkezni, ott a hét melyik napján frissitenek. Virgin Trains szerdán például, Southeastern kedden, Southern szintén kedden ha jól emlékszem. Nem tudom hol laksz, de ha tudsz érdemes több társaságnál próbálkozni. A lényeg, hogy arra figyelj be, tudj járni dolgozni. Ha ezt meg tudod oldani a távolságtól sem kell megijedni, ha felvesznek az adott társaság vonalain úgyis ingyenesen fogsz utazni. Nálunk van olyan DSM (duty station manager) aki Portsmouth-ból jár be Londonba minden nap. Interjúra, lehet, hogy el kell utaznod, ezt érdemes belekalkulálni (ilyenkor fizetik az utazást), tréningre meg szinte biztos.
Fizetés jegypénztárban társaság és helyfüggő, 17-18k körül indul, ha Londonban vagy más nagyvárosban dolgozol, ehhez jön a regional allowance, ami Central Lonodonban évi 2k körül van, ez még hozzá jön a fizuhoz.

Megkerdezhetem hol laksz? Ha tudom, könnyebben tudok ajánlani céget, akiknél érdemes próbálkozni.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.09.02. 16:34:04

Németország jött ki, ezzel szemben Angliában lakom, és nem szeretem a német nyelvet, bár apai ágon svábok vagyunk..... Hmmmm

Quercus a favágó 2014.09.02. 16:36:19

@Réka ‎:

Végre Sodalis mellett más is kezdi elmondani, miről szólnak a "dolgos hétköznapok".
Kezd azért oszlani a rózsaszín köd. Már ideje.

2014.09.02. 16:38:21

@házelőtthinta:

"Szerinted a norvég fiatalok miért járkálnak késsel az utcán a nagyvárosokban? Megsúgom : nem azért mert szurkálni akarnak, hanem mert félnek. Ugyanez van a szomszédban is. És természetesen itt is."

Na, ez egy jo nagy baromsag, hallod-e? Nem tudom te mennyire ismered Norvegiat, nekem volt szerencsem nehanyszor per heteket kint tolteni a munkam miatt Osloban, es a kint kollegakkal nem egyszer mentunk be este a varosba kocsmazni, meg egyedul is volt nem egyszer olyan, hogy ejszakaba nyuloan jartam a varost, de en egyszer sem feltem, es egyetlen norvegtol sem hallottam, hogy kessel jarna, mert fel...

Es az osztrakok sem felnek, legfeljebb vannak helyek, amikrol mindenki tudja, hogy balhesok/drogosok tanyaznak ott, es azokat messze elkerulik. De Becs sem veszelyesebb semmivel, mint Budapest.

33621 2014.09.02. 16:39:05

@vivike22: Mert hegesztet, belső feszültség mentesített pályán robog a vonat, nem pedig 24 méteres szakaszokból összekötött pályán, amelyen minden 24 méternél van egy kis hézag föleg a téli időben amikor a sin is összébb húzódik.

Imre apó 2014.09.02. 16:40:48

@házelőtthinta: Hinta azt hittem, mire visszajövök, kicsit megváltozol... csalódtam.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.02. 16:41:52

@QUERCUS: ez ebben a formájában azért nem igaz, hogy csak a rózsaszín köd megy, csak én 4-5 posztot írtam ide és egyik sem éppen a rózsaszín ködről szólt.
Az viszont igaz, és ezt a ramaty közbiztonság és a kaotikus egészségügy mellett is kijelentem - a legtöbb más határátkelővel egyetemben -, hogy a pozitívumok vannak többségben és könnyebb itt egy ránckisimulós életet élni. Ha valaki ezt rózsaszín ködként értelmezi az marhára nem a mi problémánk.

33621 2014.09.02. 16:45:33

@Ödenburger Wiener Schnitzel: A Taurusoknak tényleg jó hangjuk van elinduláskor. Ezekbe már sok elektronika van, nem úgy mint a magyar szilikbe vagy a román gyármányú ASEA -k ban.

33621 2014.09.02. 16:47:04

@blackhair-lady: Az utasellátós csoki csemege! Nyam-nyam!

wuaaa 2014.09.02. 16:49:06

@házelőtthinta:
"Szerinted a norvég fiatalok miért járkálnak késsel az utcán a nagyvárosokban?"

Neked ez a Norvégia akkora egzotikum, hogy bármi bullshitet el tudsz róla sütni? Menjél már...

FrankyLon 2014.09.02. 16:50:55

@33621: Talán a külső forgalmi szolgálattevő közelebb áll hozzá, bár itt sokminden máskép működik, így nehéz bármelyik magyar munkakört egy az egyben ráhúzni. Nálunk pl. irásbeli rendelkezést a vezérek legfeljebb műszak elején kapnak lassújelekről, rendkívüli pályamunkákról, ha menet közben módosítnak valamit a közlekedés rendjén, akkor az utasításokat mozdonytelefonon kapják a táblakezelőtől. Mivel minden telefon és rádióbeszélgetést rögzítenek, ezért ennek is van bizonyító ereje, így nem kell papírozni.

2014.09.02. 16:51:31

@33621:

Igen. Egyebkent ha valakit erdekel, itt egy erosen muszaki leiras arrol, hogy hogyan is mukodik a dolog:
vasutbuzulls.blogspot.co.at/2008/01/taurus-zene.html

:)

Imre apó 2014.09.02. 16:55:39

@33621: Amikor a vonaton végig járt a kosarával a mozgóbüfés:)

Imre apó 2014.09.02. 17:11:44

@tanato: Sajnos így áll ez az ország, de nem is lehet csodálkozni.

LittleG (uk) 2014.09.02. 17:15:29

@Jani haverja: sajnálom... kár mert tényleg érdekes

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 17:15:32

@Babette.:

Te most 17-20 éves roncsokat linkeltél. Ugye világos hogy nem erre gondoltam bmw alatt? Egy NORMÁLIS állapotban lévő páréves bmw 10 ezer eur felett indul. A norvég cikk pedig új mercikről szólt egyébként is. Ahogy szép ház sem lesz belőle. 250 ezer egy normális családi ház a grazi agglomerációban!

vivike22 2014.09.02. 17:15:34

@wuaaa [nor]: @33621: Koszi, mostmar mindent tudok :) Majdnem :)

Mr Long 2014.09.02. 17:22:34

@házelőtthinta: Azert vicces, hogy te par eves kocsiban gondolkozol, amikor en is 7-8 eveseket nezek az olcso autok hazajaban...

LittleG (uk) 2014.09.02. 17:23:07

@Zoole[uk]: ja.. a nyáron ment, akkor nem néztem, csak felvettem és nemrég megnéztem mind az öt részt. A vérnyomásom az egekbe szökött...

Ha darabokban is, de ez megvan youtubon, csak be kell irni a cimet:

Benefits Britain - Life on the dole.

egy kis izelito:

www.youtube.com/watch?v=qeBNI411_Eg

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 17:36:59

@tanato:

Ez azért nagyon kurta összehasonlítás..és nem is igazán releváns..se a nutella se a téliszalámi nem centrumtermék. A tészta még úgy ahogy annak nevezhető. Centrumtermék : pl kenyér, liszt, cukor, zöldségek, gyümölcsök, húsok. Ugyan nem jelentősen drágábbak ezek, leginkább csak a húsok drágábbak látványosabban, de otthon sem az a gond hogy az élelmiszer drága..hanem hogy a megélhetés elég ramaty. Az otthoni kulimelós problémája nem az hogy a 70 ezres fizetésből nem tud enni, hanem hogy nem tud lakni. Nyugaton ez jobban működik.

a fizetés meg teljesen fals, amit írnak...az osztrák jellemző "kulibér" (a tipikus vendéglátóipari kuli) bruttó 1320. Évi bruttó 18480 (14 havi). Pontosan nettó 15 ezer, ami pontosan 1250 euró hónapokra lebontva. A magyar nettó minimálbér jelenleg 66 ezer forint. Ez az alapbér.

383.637,50 HUF a hónapokra lebontott osztrák 40 órás kulifzetés jelenleg HUFban otp középárfolyamon. 5,81 szoros különbség. Az átlagos nyugati vásárlóerő pedig a magyar kétszerese! Jól látszik hogy a kulibér van nálunk túl alacsony szinten, átlagbéreket összevetve nem lenne ekkora különbség!

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 17:50:30

@házelőtthinta: 1500 ert van tizeves.
jo hogy nem repulovel jarnal dolgozni.
es egy auto arra van, hogy ne azz meg, es akkor induljon, amikor akarod. a mostani autom 19 eves, es mostegy eloszor szerelohoz.
igaz, nem is statusszimbolumnak kell.
lakasod sincs, de uj autot akarsz?

2014.09.02. 17:53:05

@Babette.: Marti Larni irja emlekeim szerint "A szep disznopasztorlany" c. meltatlanul mellozott remekeben, hogy a hizelges olyan, mint a kolniviz: szagolgatni jo, csak nem szabad lenyelni. :D De azert koszonom... :D

2014.09.02. 18:03:23

@házelőtthinta: @Babette.:

Eleve lizingeled. Szinte mindenki lizingeli itt is, ha ki tudna fizetni, akkor is, mert nagyon jok a feltetelek, 200 euro havi reszlet (ami mar igen magas) a minimalberhez viszonyitva meg nem annyi, mint otthon a 60.000 Ft.

wuaaa 2014.09.02. 18:17:45

@vivike22: Ami esetleg még hiányozna ahhoz, hogy mindent tudj, azt megtalálod hinta kommentjeiben.
:D

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.02. 18:18:36

@házelőtthinta: "Szerinted a norvég fiatalok miért járkálnak késsel az utcán a nagyvárosokban?"

Szerintem a kelletenel egy picit tobb Lilyhammer epizodot neztel meg egyhuzamban. :D

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.02. 18:36:12

@Babette.:

Nem írtam egy szóval sem hogy új autót szeretnék..csak mondtam hogy egyáltalán nem realitás, mert a norvég cikkben bizony ezt írták..hogy ott a takkereknek is új mercijük van...jogsim sincs Babett..januártól valószínűleg egyedül élek a lakásban, akkor meg főleg nem akarok kocsit. Nekem inkább legyen meg az a kis stabil megtakarítás (ami bármire jól jöhet) minthogy elköltsem valami ócska kocsira, benyára, biztosításra...

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Jó hogy nem kevesebbet is fizetsz ha hitelre veszed nem?:DDD ez duma..akinek van pénze az simán megveszi az új kocsit is zsebből, csakhogy ez nem a mi játszóterünk hanem a felső-közép osztályé és onnan felfelé.

vivike22 2014.09.02. 18:36:26

@Mr Long (UK): Na jah....Ez az ami kell, zsir auto, zsir kegli, keves melo, sok love. Neha mar ez az erzesem hintaval kapcsolatban.
Itt sem draga a hasznalt auto, nekunk 13 eves rover 75 van, most neztunk egy jaguart, ami csak 11 eves (asszem) 3000 euroban megall. Ez a ferjem asztala egyebkent, o mint autokhoz erto 3-5 evesnel fiatalabbat nem venne soha.

mrsmihaly 2014.09.02. 18:39:02

@geegee: Svedorszag jött ki. -:)

SzZoole 2014.09.02. 18:39:05

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: vagy azert jarnak kessel,ha meg eheznek le tudnak ulni szalonnazni egy kicsit:)))

vivike22 2014.09.02. 18:41:06

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Mas a hozzaallas, lizingeli, teljes koru garancia van ra, utana a 2-3 even belul megjeleno uj modellt kedvezmenyesen kapja, es a mostani autot "beszamitjak". Nemetorszagbol is hasonlo felteteleket hallottam, reszleteket azert nem tudok, itt ilyesmi kondiciok vannak. Tulkepp ramennek a markahusegre, de ezt meg is ertem.

SzZoole 2014.09.02. 18:44:20

@LittleG.: en lattam a teveben,hat mit mondjak eleg gyomorforgato volt:(
Es meg rank mondjak,hogy benefit hunter-ek vagyunk,meg csak ezert jovunk ide.
A csaladipotlekon kivul semmit nem kapunk az allamtol.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 18:47:42

@házelőtthinta: nem olvastam a cikket, csak amit te írtál. ÚJ autóról van szó és takarítónőkről, ebben az összefüggésben?

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 18:51:29

@házelőtthinta:

csak mert ezt írtad konkrétan, és erre reagáltam:

"Pont azt amit a norvég cikkben leírtak : hogy kilép a fricc a gyárból és beleül a mercibe/bmwbe. Egy képzettebb figura se keres nagyságrendekkel többet mint én pl a burgerekkel. És gondolom nem kell mondanom hogy netto 1400 eurból se lesz se merci, se bmw, se szép nagy ház, amikkel társítani szokták a nyugati életet."

ebben nincs szó se ÚJ autóról, se Takarítónőről.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 18:53:16

@Zoole[uk]: röhögni fogsz, anyóséknak még vágódeszka is van az autóban, ha napközben megéheznének.

kell is, mert a város vagy 24 kilométerre van tőlünk, és olyan szegények, hogy nem tudnak bemenni egy hamburgerezőbe az egész napos vásárolgatás közben

:DDD

SzZoole 2014.09.02. 18:58:34

@Babette.: igen,egy kicsit megmosolyogtato,de mivel en is falun nottem fel lattam,hogy,hogy jarnak az emberek bevasarolni,ja es az SZTK-rol ne is beszeljunk,ott is terulj asztalkamat teremtettek se perc alatt:)))

bpetya75 2014.09.02. 19:02:49

Off

2014. szeptember 2.

Begyújtottunk a kandallóba. Agyam dobom elfele...

On(?)

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 19:09:30

@bpetya75: tegnap beüzemeltük a cserépkályhát....

vivike22 2014.09.02. 19:14:27

@házelőtthinta: Nem veszik meg zsebbol, szallj mar le a foldre. Az uj autok amiket kihoznak, az arab sejk, na az veszi meg zsebbol. Lizing es hitel.

Elmondom egyebkent, hogy autohitelnel pl nincs nagy osszegu (sot semilyen osszegu) hitelmodositas, ha visszafizeted hamarabb, es a kamat kb95% at elengedik, ami egyebkent sem akkora, mint a magyar. Csaxolok.

Muscari 2014.09.02. 19:17:26

@házelőtthinta: hat basszus, ha uj helyre megyek dolgozni nem alapveto, hogy tajekozodik az ember a fizetesrol? A munka mikentjet nagyjabol el tudom kepzelni es kepzeld, en kifejezetten szeretek emberekkel dolgozni, kiszolgalni oket vagy felvilagositast adni. Ilyen is letezik am.

@TilosazA (En/Mum): igen.

@Babette.: ez csucs :-)

Muscari 2014.09.02. 19:21:09

@Zoole[uk]: +1

Jo ezt hallani, en is ugyanigy vagyok vele.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 19:24:18

@TilosazA (En/Mum): Nekem ez sem jön be itt Albániában :( Azt írja, hogy ebben az országban nem érhető el :(

SzZoole 2014.09.02. 19:26:22

@Muscari: meg szep,mert en egy apaoroszlan vagyok,Te meg egy anyaorszlan vagy szuz?
Utolag is boldog szulinapot neked:)))
Mennyi is 21?:))))

Muscari 2014.09.02. 19:27:35

@FrankyLon: koszi szepen. Jelenleg NW Londonban lakom, eddig tik jol hangzik. Kavezoban dolgozom mint shift supervisor, kasszakat is kezelek meg a szefet is.
Szerinted lenne eselyem?

Muscari 2014.09.02. 19:28:36

@Zoole[uk]: 19, te:-) Egyebkent koszi es neked is :-)

SzZoole 2014.09.02. 19:30:00

@diggerdriver: en sem,csak lattam mar olyan embert,aki hallotta,hogy beszelnek valami ilyesmirol:)))
Meg kaptad azt a ketto kepet amit szombat este kuldtem neked?

SzZoole 2014.09.02. 19:33:05

@Muscari: csak 19 vagy?En azt hittem,hogy egy hijjan 20:)))
Koszi,holnap megyek be Edgwarebe,meg hivlak egy kavera szuletesnapod alkalmabol,meg egy sutire is:)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.09.02. 19:42:41

@Zoole[uk]:
Igen. Kinyomtattam és megettem.
:))))))))))))))))))))))))))

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.09.02. 20:02:52

@Babette.: Ez lenne amugy a vitatott cikk, amire hinta annyira szeret hivatkozni.

hvg.hu/kultura/20140626_penztaros_neni_lesotetitett_uvegu_fekete

Mert szerinte kizart, hogy Norvegiaban olyan jol menjen a penztarosnak, hogy uj Mercedest vegyen belole. Mintha nem letezne 25k euros szalonbol kihozott Mercedes is, mintha nem letezne autohitel. Meg amugyis, teljesen evidens, hogy o sokkal jobban tudja osztrakiabol hogy mi a dorges a norvegoknal, mint egy olyan fazon, aki amugy 2006 ota Norvegiaban el...

DieNanny CH 2014.09.02. 20:05:03

@geegee:

Hát, kíváncsi vagyok, másoknak mi jött ki, mert nekem is Svédo. Lehet, mert beírtam, hogy tetszik az ABBA, és annyira nem zavar a hó? ??? Mert akkor így hülyeség.

Der echte Weihnachtsmann 2014.09.02. 20:13:34

@Babette.: ezt a zakatolas elmeletet plagizaltad?

Der echte Weihnachtsmann 2014.09.02. 20:17:41

@Jani haverja: ha mar vasutas nap van, örömmel nyugtaztam, hogy az alban vasut villamositasa megtörtent.
youtu.be/vvQhkl3FoCY

wuaaa 2014.09.02. 20:18:14

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Én nem értem, hogy akkor most végülis mi volt a gond ezzel a cikkel. Miért ne vehetne Mercit a kasszásnéni? Hát ha egyszer azt akart..

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 20:18:19

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: de bakter erről már beszéltünk párszor.

de meg nem is érdekel, mi szerepel benne, ő teljesen mást mondott.

Mr Long 2014.09.02. 20:20:16

@házelőtthinta: Kp vs hitel az autora temaban. Most neztem meg a Vauxhall (nemetul Opel) honlapjat. Astra kpben £19.880, hitellel a vegosszeg £20.030. A hitelesnvegosszeg nem fugg a futamidotol a kalkulator szerint, szoval a kamat £250 24 es 60 honapnyi futamidovel is. Csk a havi torleszto valtozik.
Szerintem keves olyan hulye van, aki emiatt inkabb kpban fizet, inkabb megforgatja apenzt, mivel a kamat csak 1.26% es meg az angol bankok is nagyobb kamatot adnk...

DieNanny CH 2014.09.02. 20:28:11

@TilosazA (En/Mum):

Ez csak unión belül játszik, vagy Svájc is beleszámít?

DieNanny CH 2014.09.02. 20:32:56

@vivike22:

Az osztrák vonat - a Wiesel - az énekel. Komolyan, mikor kigördül az állomásról, a dórémifászólátí-t énekli... Szerettem hallgatni...

DieNanny CH 2014.09.02. 20:35:00

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Csak nem a Wieselé a Taurus? Pont írtam vivikének róluk.

vivike22 2014.09.02. 20:41:19

@Mr Long (UK): Ugyis te hamisitottad most az oldalt, es egyebkent is, miskocon sokkal jobbak a feltelelek, ha kivonod belole az eves kozephomersekletet, es a honvagysagi osszehatot :)

blackhairlady 2014.09.02. 20:51:51

@Muscari: Szulinapod volt? Akkor Boldogot!:)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 20:54:08

@bpetya75: Itt is lehült mára a levegő. A tegnapi, meg az előző másfél hónapi 32-34 fokról mára csak 23 fok lett. Hajnalra 20-21 lesz.

De azért nekünk még nem kell begyújtani szerencsére... :)

DieNanny CH 2014.09.02. 20:57:18

@vivike22:

Honvágysági összeható... :-DDD

vivike22 2014.09.02. 21:03:33

@DieNanny [SZ,CH]: Mar kezdek kiborulni hintatol par napja :D Ez az eredmeny :D

Szivesen meghallgatnam a vonatot amit irtal, egyszer majd ha arra jarunk kiprobalom :)

Mr Long 2014.09.02. 21:03:45

@vivike22: A BMW is ad lehetoseget reszletre, 4.9% kamatra. Igaz az arban azert mas kategoria, a depozit majdnem egy astra ara.

Mr Long 2014.09.02. 21:04:51

@vivike22: Mondjuk amit irtam az egy 7esre vonatkozik, ami listaron £58k, csak az aranyokhoz segitsegul.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 21:06:44

@Der echte Weinachtsmann: DDD

Ez valami krómbánya, vagy mi a fene lehet?
De tényleg itt lehet, mert albánul beszélnek, és elvileg északi tájszólással, de nagyon rosszul lehet hallani.

Mert általában vasút sincs itt, de ahol még van azért ennél korszerűbb, igaz, nem "villanymozdonyos" :)

Azért ilyent nem látsz turistaként az biztos, én jártam lehetetlen helyeken terepjáróval is, de azért ilyent még én se láttam :)

A család megnyugtatására itt a feleségem blogja női szemmel, még sajnos kevés bejegyzés van benne, de egyre több lesz:
albania.cafeblog.hu/

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 21:11:06

@Der echte Weinachtsmann: Megnéztem még egyszer, most látom csak, hogy ez 1995-ös!

Az akkori korról már jobban el tudom képzelni, itt ugyanis csak 1992-ben volt a rendszerváltás. És tényleg krómbánya. Most már az se így megy, kóóórszerű berendezések vannak "made in china" felirattal :) Merthogy azok veszik a krómot.

SzZoole 2014.09.02. 21:17:55

@vivike22: epp most nezem Jeremy Wade kongoi kalandjat:)

Mr Long 2014.09.02. 21:21:34

@Zoole[uk]: Ilyenre en is akarok horgaszni!

Der echte Weihnachtsmann 2014.09.02. 21:25:45

@Jani haverja: Mirdita!

De kiraly az a kezi aramszedö, nem? Munkavedelem?
De gondolom azota ez valtozott.

Köszi a linket. Mar tovabbitottam. Remelem segit a döntesben.

Mr Long 2014.09.02. 21:28:17

@Zoole[uk]: Rakerestem a neten most, hogy irtad. Es pont az egyik videoban tigerfish-re pecazott.

33621 2014.09.02. 21:29:03

@Babette.: Nállunk 30 fok volt ma is és holnapra is ezt ígérik.

33621 2014.09.02. 21:30:47

@Babette.: És országon belülről beszélek.

SzZoole 2014.09.02. 21:32:50

@Mr Long (UK): az itv4-en megy egy musora most.

Herr Géza 2014.09.02. 22:04:52

@KaMon: Tisztára, mint az a kiszorítós játék volt gyerekkoromban... És akkor valakinek nem jut ország? :)))))))

Herr Géza 2014.09.02. 22:10:11

@házelőtthinta: Most akkor tessék mondani, a 200 eurós hűtő az óccsó, vagy drága?????

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 22:14:36

@Herr Géza: a 120 eurós farmerhez képest vagy sem?

vivike22 2014.09.02. 22:16:20

@Mr Long (UK): Itt is ilyesmi kamatokkal dolgoznak, ismeros srac volvot es seatot nezett ujat, ezert tudom a lizinges cuccot, meg ilyeneket, mert en voltam tolmacsoni neki, ill segiteni forditani.

Ugyanez sztem minden tipusra ervenyes amugy, csak a kezdo reszlet mas.

Aruvasarlasi hitelrol mar ne is szoljak, most vett egy almas laptopot, uj ara volt 2000 juro, befizetett valami 250 eurot, a hitel 24 honap a kamat rajta 50 euro cakkpakk. Nem szamoltam ki, hany szazalek, de tuti nem 30%os THM ugyebar....

Sir Gombóc 2014.09.02. 22:16:20

"de amikor jeges pályán kell megállítani egy 2000 tonnás vonatot méteres pontossággal akkor elég sokan elhasalnak)"

Ezt tekintsük költői túlzásnak. :-)

vivike22 2014.09.02. 22:16:20

@Zoole[uk]: Nalunk szombaton lesz az uj resz addig irigykedek :)

@Mr Long (UK): Gyere az Ebrora a ferjemmel, igaz, a harcsaknak nincs ekkora foga, de en ugysem vagyok eleg jo tarsasag neki peca ugyben :D :D

kikiva 2014.09.02. 22:16:20

@TilosazA (En/Mum): Ez a NAV-os dolog erint engem is. Nem tudod, a NAV hivatkozott valamilyen rendeletre/tv.-re, stb, mikor ezt nektek mondtak? Ha igen, megirnad legyszi, hogy melyikre? Koszi!

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.02. 22:24:13

@kikiva:

www.nav.gov.hu/data/cms319912/10._sz._fuzet_Ingatlan_berbeadas_szabalyai_20140402.pdf
3. oldal
"2012. január 1-jétől csökkentheti lakás bérbeadásából származó bevételét a bérbeadó
magánszemély úgy, hogy a más településen bérbevett lakás ugyanazon évben igazoltan
megfizetett bérleti díját levonhatja a bérbeadásból származó bevételéből az Szja tv. 17. § (5)
bekezdése szerint. Ennek feltétele, hogy a bérbeadás, illetve a bérbevétel időtartama a 90
napot meghaladja és a bérbevett lakással összefüggésben a magánszemély más
tevékenységéből származó bevételével (például önálló tevékenység vagy egyéni vállalkozói
tevékenység bevételével) szemben nem számol el költséget, vagy az igazoltan megfizetett
bérleti díjat számára még részben sem térítették meg."

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 22:57:10

@Der echte Weinachtsmann: Krómbányában még nem voltam, de elvileg tényleg korszerű gépekkel bányásznak már krómot, néhány helyen már mozgóőrlő, és mozgó dúsító is van (amikor elfogy a króm, merthogy külszíni fejtés van, az egész őrlő, és dúsítóberendezés odébb költözik). Merthogy a tisztított krómércet gazdaságosabb lehozni a hegyekből Durres-be a kikötőbe (itt 40-42%-osra tisztítják, mármint a krómtartalma ennyi), mint a tisztítatlant, merthogy tisztítatlanul gyakorlatilag a kőport is szállítani kell.

Albánia ugyanis a Világ legnagyobb krómexportőre, és a Világ második legnagyobb krómérckészlete található itt. A legnagyobb krómérckészlet Dél-Afrikában található, csak ott most politikai gondok miatt akadozik a kitermelés, meg az export. Úgyhogy most a kínaiak innen viszik, mint a cukrot :) Kínai viszont itt nem tud kitermelési jogot szerezni, de korszerű gépeket azt adhat a kitermeléshez, ezt is csinálja.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.09.02. 22:58:27

@Der echte Weinachtsmann: Ja, és ilyenkor már nem Mirdita, hanem Mirëmbrëma (ejtsd: mirömbröma), merthogy jóestét :) D

Shirkan 2014.09.02. 23:44:07

"750 V egyenáram"

A volt a feszültség mértékegysége, tehát 750V egyenfeszültség.
Ha áram, akkor amper [A], de 750A a vasúti felsővezetéken nincs.

általános iskola 7. osztály

Bud Taste 2014.09.02. 23:44:07

@Zoole[uk]: "nem,harcsa halaszlet."

Tokajból az észak felé kivezető úton, pár kilóméterre a várostól a Tisza mellett van egy kerthelyiséges halászcsárda az út mellett, mindig sok parkoló autóval. Gondoltam, egy próbát megér, ha mindig sokan vannak az jó jel. A harcsa halászlé konkrétan pangáziuszból volt sajnos...

vivike22 2014.09.02. 23:44:07

@Herr Géza: Tulfogyasztasz. Jon a tel, minek huto????? Kiakasztod az ablakba a sort meg kislabosban a levest. :D :D

Muscari 2014.09.02. 23:45:09

@Zoole[uk]: nagyon kedves toled, de dolgozom holnap. Igyatok majd valamit az egeszsegemre, en is iszom a tiedre :-)

Muscari 2014.09.02. 23:48:02

@blackhair-lady: koszi szepen, meg a honap (augusztus) elejen. Zolnak is most volt, pont azon a napon mint a fiame :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.03. 00:38:54

@wuaaa [nor]: Szerintem lesz ott is dilatációs hézag, csak lehet, hogy ott már rájöttek, hogy nem deréxögbe kell belevágni, hanem hegyesszögben, és akkor nem zakatol a négyzet... :D

TilosazA (UK) 2014.09.03. 00:45:42

@DieNanny [SZ,CH]: Nem tudom, de gondolom igen. Babette bemásolta a jogszabályt, ott semmi konkrétumot nem írnak. Ja, és rosszul mondtam, le kell vonni az otthoni lakás bérleti díjából az általad bérelt lakás bérleti díját, és a különbözet után kell fizetni. Tehát ha olcsóbb lakást bérelsz, akkor kell fizetni mégis. (Bár ezt megnézném, ha külföldön él az ember ugye...
Ha aktuális a téma, azt tudom mondani, hogy fel kell hívni a NAV-ot, mondják meg mi a helyzet Svájccal...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.03. 00:46:13

@Réka ‎: Igeeen?? Na, de durva.Mink nem járunk metrón se (nem olyan helyen lakunk, hogy lenne) meg vonaton se (akárhányszor számolgattam eddig, sose érte meg a kocsihoz képest).C sak a pendeltág volt eddig (többieknek: olyan hévszerű alkalmatosság) de az meg csak munkaidőben, szóval ott se volt randalír.Este meg kizsgyerekkel mit keresnénk a nagyvározsban, ugye (Hopp, kicsit vazs-mégyái a tájszólásom... :D )

Az éjszakai szórakozóhelyek is kimaradtak eddig, mert én egy rendes, családszerető ember vagyok... :-))

De nem kellemes azért ezt olvasni.Remélem, mire a lányom megkamaszodik, javul majd a helyzet...

blackhairlady 2014.09.03. 01:02:21

@Muscari: Akkor utolag i kivanok azert, bar a 8 nap mar letelt, de szerintem jokivansag mindig jol jon :)

blackhairlady 2014.09.03. 01:05:30

@Muscari: kozben ratapiztam a kuldes gombra, brrr utalom a z erintokepernyot. Szoval a fiadnak is boldog szulinapot kivanok!:) Oregszenek ezek a kolkok a fene egye meg :)

montroyal ( CAN qc) 2014.09.03. 05:07:38

@vivike22: jaguart, ami csak 11 eves (asszem) 3000 euroban megall.

dehogy is all meg ... az egy shitbox ..annyit fogtok rakolteni ... abba az idobe van amikor cserelgetni javitgatni kell mindent $$$$$..

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.09.03. 05:22:36

OFF
hova érdemes születni lista az economist-tól
www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/01/daily-chart?fsrc=scn/fb/te/bl/ed/birthright
lenyomott minket Izrael, Szaudi, Kuba és Kolumbia, ja és Thaiföld jobban áll, mint Románia.

montroyal ( CAN qc) 2014.09.03. 05:36:06

@Dragonlady (now on holiday in Myanmar): viszont az sem rossz,hogy a 9. helyen szulettem ujra ...

kikiva 2014.09.03. 07:00:16

@Babette.: Koszi! Ezt megtalaltam, csak a kulfoldi berlesre utalasos dokumentumot nem talalom. Azt esetleg nem tudod, hogy bar ez azt jelenti, hogy nem kell adozni otthoni kiadott ingatlan utan ha az ember lyanya kulhonban berel, de ettol fuggetlenul adobevallast pl kell-e benyujtani ill. be kell-e jelenteni?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.09.03. 07:00:16

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:

"Amikor az ember először odamegy, lát egy palotát, és azt hiszi, hogy abban lakik a király meg a királynő. És nem. Abban az útkaparó lakik, meg a tanító néni"

:))))))))))))))))))))))

ilyenekkel engem ne etessen senki.

wuaaa 2014.09.03. 07:00:53

@geegee: "Szerintem lesz ott is dilatációs hézag, csak..."

Nem is mondtam, hogy nincsen.. :) upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Track_Rail_Expansion_Joint.JPG

Nem nézni ember hülyének ! :D

Na szép napot mindenkinek aki erre jár! :)

rezsöatya 2014.09.03. 07:48:14

@Sir Gombóc: mibol gondolod a koltoi tulzast?
Fix helyen kell megallnia a vonatnak, szinte centire, hiszen akkor latja a megalloban levo monitorokon a teljes vonatot.

rezsöatya 2014.09.03. 07:52:38

@LittleG.: pedig vannak. Tobbnyire a hetes vaganynal, illetve font, a bridge levelen.

Igen, Readingbe sokszor megyek, ill. szallok at.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.03. 08:16:52

@kikiva:
1. mivel az unióban szabad mozgás van, ez az uniós országban való bérlésre is vonatkozik, egy a kikötés: más településen legyen a bérbevevés mint a bérbeadás.
2. azt gondolom, hogy mivel ha nincs jövedelmed, nem kell adóbevallást benyújtani, ebben is az esetben is akkor kell csak, ha keletkezik jövedelmed. tehát a bérbeadás összege mínusz bérbevevés egyenlő nulla vagy mínusz összeg, akkor nem kell.

FrankyLon 2014.09.03. 09:20:20

@Shirkan:

Egyenáram vagy egyenfeszültség, a két szó jelentésében van átfedés. Mivel a polaritás nem a feszültségtől és nem is az áramerősségtől függ. Hétköznapi ember az egyenáram kifejezést jobban ismeri, az egyenfeszültséget a laikus szerintem könnyedén összekveri az egyenletes feszültséggel.
750V feszültségű egyenáram, ha így jobban tetszik.
Az áramerősség nyilván nem állandó, attól, függ, mennyit vesz(nek) fel az adott betáplálási szakaszban haladó vasúti jármű(vek).

Egyébként ki beszélt felsővezetékről? Harmadik sines betáplálás van a mi hálózatunkon.

Muscari 2014.09.03. 09:25:50

@blackhair-lady: koszi meg egyszer.
Oregszenek bizony, de csak ok, mi maradunk orokke fiatalok :-)
Mi ujsag a suliban? Minden rendben?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.03. 09:52:46

@geegee: hááát a lányos apákat nem irigylem itt, hétvégén este a metrón mattrészeg csajok billegnek full pornós cipőben, szakadt harisnyában, miniben, kezükben sörösdoboz vagy az elitebbjénél 50 koronás rosépalack, artikulkátlanul üvöltenek... másnap meg rohannak a rendőrségre feljelenteni, hogy őket megerőszakolták.

Mi azért (is) nézünk házat vidéken a bushban, hogy ne kelljen ezt végignézni és a most négyéves kislány lehetőleg más, értelmesebb szabadidős tevékenységekben és érdemesebb baráti társaságban lelje örömét, persze semmire nincs garancia, de azért az ember megteszi, amit lehet.

Mr Long 2014.09.03. 09:53:58

@Shirkan: Jol irta. A rendszer neve 750V DC (direct current) r es emellett letezik pl a 25kV AC rendszer is, ami talan a legelterjettebb felsovezetekes rendszer, illetve sok egyeb meg Angliaban es a vilagban.

vivike22 2014.09.03. 09:59:14

@montroyal ( CAN qc): A roverra sem koltottunk eddig egy vasat sem, a muszakin hiba nelkul ment at, mindene perfekt. Itt az emberek koltenek az autoikra, szervizbe hordjak, mivel nem ertenek hozza, nem autoszerelo mindenki, mint a magyarok.
A 11 ev igen, az a kategoria, hogy vagy kurvajot veszel, vgay marha szart. A jaguarral se hiszem, hogy megszivjuk, a roverrel se szivtuk mar 2 eve van nalunk.

2009-ben vettunk egy ford fiestat, ami most mar 25 eves, a muszakin az is mindig atmegy, bar kapott korlatozast a vegsebessegre, 90 km/h, elso tulajtol vettem, kozel se ugy nez ki, mint egy 25 eves auto. Csereltunk rajta feket, es gumikat, mashoz nem kellett a szerelonek nyulni eddig.

Mr Long 2014.09.03. 10:16:26

@vivike22: Itt is az autok jelentos resze teljesen vezetett szervozkonyves, szamlak az alkatreszekrol mellekelve. Jo esellyel tudni majdnem mindent a kocsikrol.

vivike22 2014.09.03. 10:41:28

@Mr Long (UK): Itt is igy szokott lenni, illetve a muszaki vizsgan adnak egy A4 es oldalt tele irva, a normalis eladok azokat is hozzak, megmutatja, hogy pl 2010-ben fekproblema miatt nem ment at az auto, itt a szamla, kicsereltuk, itt az uj vizsgalap, a fek hibatlan.

Van kivetel, nyilvan van, nekem is akartak olyan autot eladni, hogy a papirokon volt a kocsin vonohorog, igazibol meg nem, az elado egy fenymasolt szemelyi igazolvanyt mutogatott, ott is hagytam, innentol nem erdekelt a kocsi, van elado rengeteg.

Rabbeleben 2014.09.03. 11:08:16

@szaszo71(D): Butaságot írtál. Nem kicsit.

Mr Long 2014.09.03. 11:11:12

@Rabbeleben: Ha gazol valoban nem ulhet vissza jo ideig.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.03. 12:02:27

@wuaaa [nor]: HAha, neeem, eszemben sincs...

Amit viszont kajakra nem értek, hogy mitől van, az a rettenetes pesti tavaszi 26 fokban méter magasra felpúposodó villamossín....Hogy az mi a ráktól van?Pedig ott is van hézag, legalább is szokott döccenni a villamos is.Semmilyen külföldi városban nem tapasztaltam még.Hiába, ez hungarikum... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.03. 12:09:47

@Réka ‎: Nahát, ez szép.Persze 18 év felett már úgyis azt fog csinálni, amit akar.Addig meg kéne kapjon valami nevelést...remélem sikerülni fog.

Okés ez a vidék dolog, ha valakinek olyan a munkája.De a napi 50-150 km ingázás, főleg időben, főleg 7köznap nem feltétlen nyerő.

Azt megkérdezhetem, hogy az embered svéd? Persze, megkérdezhetem, legfeljebb nem válaszolsz rá... :-))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.09.03. 12:52:37

@geegee: A vidék nálunk azt jelenti, hogy a munkahelyünktől 20-30 kilométerre legyen, ez a várostól 40-50 kilométert jelent. Szerencsénk van, mert mindketten a várostól északra, közel egymáshoz dolgozunk és jelenlegi helyzet szerint egy kocsival tudnánk ingázni, ezért nyilván a várostól északra keresünk házat. Vidékkel az is előny, hogy közel a természet, mindketten fotózósok-kirándulósok vagyunk, úgyhogy annyi utazást simán megérne, hogy a nap végén tényleg semmi zajongó szomszéd, tolakodó koldus, randalírozó aranyifj nem zavar, csak a mi szféránk létezik.
Igen, ő svéd :)

Rabbeleben 2014.09.03. 13:04:46

@Mr Long (UK): Magyarországon biztosan visszaülhet. Én nem a neten olvasom ezeket. Meséljek?

blackhairlady 2014.09.03. 13:39:25

@Muscari: Igen, eddig minden szuper. Na ilyenkor szoktam elkiabalni:(

Quercus a favágó 2014.09.03. 15:02:25

@kikiva:

Adóbevallást be kell nyújtani, ha az adóévben bevételed keletkezett. Tehát akkor is, ha a bevételből nem származott adóköteles jövedelmed. Kivéve, ha jogszabály mentesít a bevallási kötelezettség alól(pl őstermelői bevétel 600 ezer forintig).
Az ingatlan bérbeadása bevallás kötelezett. A NAV állásfoglalása szerint, a más településen kifejezés,miután nincs korlátozó, vagy meghatározó rendelkezés a törvényben, az országhatáron kívül is értendő. Bárhol, nem csak az EU. A bérlést bizonylattal kell igazolni, tehát egy esetleges ellenőrzéskor be kell tudni mutatni. Az, hogy a NAV mit fogad el hiteles bizonylatnak(szerződés, átutalás, számla, stb.), na azt ők döntik el. Lényeges, hogy ha pé. a lakhatási hozzájárulást kapsz, azt le kell az általad fizetett összegből vonni.
Ha itthon bérbe adsz lakást, de a közüzemi mérőeszközök a te neveden vannak, a bevételi oldalon a fizetett díjaknak is meg kell jelenni. Tehát hozzá kell adni a bérleti díjhoz. Aztán a kiadási oldalon elszámolod, tehát a szaldó nulla. Már ha a tételes költségelszámolást választod, és nem a 10%-os költség álltalányt. Viszont, ha pl garázst adsz bérbe, az ÁFA köteles.

Szilvana1[Bucks, UK] 2014.09.03. 15:05:29

Csak most jutottam ide, de megérte!

kikiva 2014.09.03. 23:23:50

@QUERCUS: Koszi a gyors valaszt! Azt esetleg nem tudod, hogy ha visszamenoleg 3 evre jelenti valaki be, de ugyan igy nullszaldos, vagy minuszos lenne a kulfoldi lakasberles miatt, akkor van-e valami buntetes?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.04. 03:58:11

@Réka ‎: Na jóóóó, miért nem csak annyit írsz, hogy mázlisták vagytok... :-)) Így persze világos minden.Az a kis Nótár Maris ház teljesen rendben volt, én is beköltöztem volna oda, nagy duzzogva...

Akkor jól tippeltem magamban az emberedről...

A Svédország-blogot abbahagytad direkt, vagy valami műszaki hiba van/volt vele?Valami félresikerült tartalom van rajta, már pár éve...

Quercus a favágó 2014.09.04. 08:10:16

@kikiva:

Önrevízióval tudod megoldani. Ha nem volt adófizetési kötelezettséged, nem valószínű, hogy bírságolnak.

kardio1 2014.09.04. 17:20:35

@QUERCUS:
Nekünk van egy bérbeadott lakàsunk Magyaro.-on, itt pedig bérlünk egy hàzat. Az elmùlt két évben fizettünk adot az otthoni lakàs utàn. Vissza lehet ezt igényelni? Es ezek szerint bevallàst legközelebb is be kell nyùjtani?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.09.04. 17:38:10

@Réka ‎: ez okés, de volt a régi cím, azt meg most valaki más bitorolja...Na mindegy, ha neked így jó, akkor nekem is. :D

Taxomükke (UK) 2014.09.04. 18:04:15

@geegee: Nekem is kihozta Sverigét, biztosan tök véletlenül... :)
Mondjuk sokaknak ezt hozta ki a teszt, úgy láttam.

Quercus a favágó 2014.09.04. 18:36:02

@kardio1:

Ha nyújtottatok be adóbevallást, akkor önellenőrzést kell csinálni, és a túlfizetést vissza lehet igényelni. Ilyenkor nem kell önellenőrzési pótlékot fizetni. Persze azt kérdezd meg, milyen bizonylatot fogadnak el a lakásbérletről. Bevallást ezek után csinálni kell minden évben.

@kikiva:

Nincs. Önellenőrzési pótlékot sem kell fizetni, ha nem keletkezik plusz befizetési kötelezettséged.
Önellenőrzést viszont csak akkor adhatsz be, ha előtte az adott évben adtál be bevallást.

Ugyandehogy (törölt) 2014.09.04. 18:45:58

@kardio1: ez már adójogi kérdés
nav.gov.hu/data/cms281405/23._fuzet___Onellenorzes_2013.pdf

"d) Csak akkor kerülhet sor önellenırzéssel történı bevallás-korrekcióra, ha az adózó
az adó, költségvetési támogatás alapját, az adót, a költségvetési támogatást nem a
jogszabálynak megfelelıen állapította meg vagy bevallása számítási hiba, vagy
más elírás miatt az adó, költségvetési támogatás alapja, összege tekintetében hibás.
Ezért nincsen helye önellenırzésnek, ha az adózó az adóbevallás, a költségvetési
támogatás igénylése során nem tévedett, hanem a körülmények rossz mérlegelése
vagy egyéb ok miatt nem használt ki valamely nyitva álló lehetıséget. Nincs helye
ezért önellenırzésnek, ha az adózó a törvényben megengedett választási
lehetıséggel jogszerően élt, és ezt az önellenırzéssel változtatná meg. "

nem tudom, hogy ennek alapján van-e helye esetedben önellenőrzésnek. egy könyvelőt kérdezz meg.

macamuca [IHUN] 2014.09.06. 00:54:32

@Babette.:
Biglájk!

Engedelmeddel továbbképzésben részesítem egyik MÁV-os ismerősömet :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása