oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 29. 06:43,  Az éjszaka ura 148 komment

2014. augusztus 29. 06:43 Határátkelő

Az éjszaka ura

Az éjszaka ura esetünkben nem egy dúsgazdag nagymenő, hanem egy kis észak-yorkshire-i hotel éjszakai portása, és ez az úri lét persze kemény munkát jelent, ráadásul egyedül. Korábban már olvashattátok Gábor írását angliai hét évének tapasztalatáról, ma kicsit mélyebben megy bele abba, mi is a dolga egy éjszakai portásnak egy 40 szobás szállodában.

cím_115.jpg

„Múltkorában meséltem Angliába érkezésem előzményeiről és következményeiről, most szeretném Shakespeare földjét másképp bemutatni nektek, ahogy én láttam, amikor életemben először tettem e földre a lábam.

2007 novemberében a WizzAir szerető karjaiban gépem leszállt Luton reptéren, ahol szerencsémre egy kedves magyar ismerősöm várt, aki szállást nyújtott az első éjszakán és utamra indított másnap végleges célállomásom felé, Észak-Yorkshire-be.

Leszállás után gyakorlatlanságomból adódóan a kocsi volánja mögé ültem be a reptéren az anyósülés helyett. Hát persze, itt a dolgok másképp folynak, és persze a másik oldalon is. De ez csak a kezdet!

Már első este megtapasztaltam ideiglenes szállásomon, hogy amikor itt a lámpát lekapcsoljuk, akkor felkapcsoljuk. Persze a WC-világítás fejlesztett változata is feltűnt, egy bizonyos plafonból lógó zsinórt kellett meghúzni. (Az a buta kapcsoló Magyarországon, ugye? Láttam, hogy itt még sokat tanulhatok…!)

Az első nap

Másnap a King’s Cross-ról (ami London egy jelentős pályaudvara), jó pár óra vonatozás és egyéb transzfer után elértem végcélom. Észak-Yorkshire-ben járunk, egy közel 200 éves, 3 csillagos hotelben, ami többnyire faszerkezetű, és ebből adódóan a későbbiekben „szellemektől” hangos munkahelyemül szolgál majd egy évig. Ide érkeztem éjszakai portásnak, hogy megkezdhessem ténykedésem a ködös Albionban.

Miután új harcostársként fogadtak a bürokrácia szolgálatában már „igencsak elhasznált” kollégák, felvezettek a lakosztályomba és megkaptam az ezzel járó szeretetcsomagot is, amit a munkaköri leírásom és a szerződésem foglalt magába.

Szobám mesébe illő volt, ugyanis amikor megláttam, azt hittem, ilyen csak a mesében van! Szerintem verte a 6 négyzetmétert. Volt benne egy egyszemélyes ágy, egy szekrény a 20 kg cuccomnak, egy mosdósarok defektes csappal, és egy pici szekrényke, rajta egy csatornákat nélkülöző tévé. Hozzá kell tennem, hogy nem vagyok egy anorexiás gyerek 183 cm-es magasságommal és majdnem 100 kilómmal. A fürdőszoba természetesen közös volt, rajtam kívül még vagy hatan osztoztunk rajta.

Tudtam, hogy a későbbiekben ennél csak jobb lehet!

Közel a természethez

A szobában egyébként a kedvencem a csap volt. Angliában ez egy csoda dolog, ugyanis mikor kezeled eme szerkezetet, egy pillanaton belül meg tudod valósítani, hogy leégesd és utána lefagyaszd a kezed, szád, vagy amit gondolsz! Az elején zavart egy kicsit, mert nem akartam fogmosó pohárra költeni :), de aztán vettem egyet, hogy élvezhessem a langyos víz áldásait.

Csoda csap.jpg

A szobámban azt szerettem, hogy közel volt a természethez. Természetesen az ablakom nem záródott rendesen, mivel a 200 év alatt kissé elvetemedett, és az alján maradt egy ujjnyi hely, hogy a friss szellő még csukott állapotban is átjárja a szobát! Ezt a kellemesen lengő függöny sokszor ki is hangsúlyozta.

Ez jó is, de kedves angelus honfitársaim télen ez nem jó buli! Északon főleg, ahol a fagyállóhoz is fagyállót adnak ajándékba. OK, ez nem igaz, de a cukkinim befagyott a huzattól.

Persze a fűtéssel spóroltunk, éjszaka 23.00 körül lekapcs, majd reggel 6 körül bekapcs. Éjszaka meg bújjon össze a parasztja, nem? Na de én kihez bújjak? A szellemekhez? Ugye éjszakai munkarendem volt, és napközben aludtam…

Akkor ez okés volt, ám amikor szabadnapos voltam, hát cudar hideg volt éjnek évadján! Vettem is egy ominózus infra melegítőt, ami fűtött, mint a barom, csak sajnos ugyanakkor világított is, mint a nap. Szóval mindig arccal a falnak kellett fordulnom baldachinos ágyamban.

Az angol nyelv

Hát igen. Megérkezésem idején már jó 8 éve vendéglátóztam, dolgoztam első osztályú étteremben, 4 és 5 csillagos szállodákban, és még Korfun is egy nyarat bármixerként. Mert ugye az volnék, de Angliában első nekifutásra ezt az éjszakai portás munkát találtam.

Szóval nem voltam rossz angolban, de tény és való, hogy aki az évekig tartó angoltanulás után kijön, az biztos sokszor elgondolkozik majd, hogy ők beszélnek helytelenül, vagy te tanultál rossz könyvből. :)

Egy hét volt a betanulási időm kedves régi motoros kollégámtól. Na, ő volt Duncan, a 60+ éves skót kolléga, aki a húszas éveiben leköltözött Észak-Yorkshire-be. Ez ám a nyelvi harakiri. Skót-angol-észak-yorkshire-i egyszerre beszélve… Ez tényleg angolul beszél???

Az első időkben még csak úgy felét értettem annak, amit Duncan kolléga mondott és magyarázott, de gyorsan tanulok és jók az értelmi képességeim, így egy hét alatt teljesen átvettem az Éjszakai Portás munka csínját-bínját. Igaz, egy évvel később, mikor a helyet elhagytam, Duncan-megértési képességem legalább 70 százalékra ugrott!

Észak-Yorkshire-ben van akcentus! Hogy a viharba ne volna! De az ember idővel belejön a megértésébe. Sose tartottam magam rossznak a nyelvből, de 7 év alatt biztos, hogy változott a hétköznapi nyelvtudásom egy kis szlenggel fűszerezve.

A szálloda

Az én kis szállodám közel 200 éves, faszerkezetű, 40 szobás (ha jól emlékszem) intézmény volt. Mivel fából volt, szeretett éjszaka nyikorgásokat és különféle „szellem jár az emeleten, vazze”-hangokat kiadni. Jó párszor a frász kerülgetett, de a végén rutinosan beleszoktam a nyekergések és szél okozta sivítások hangzavarába.

konyhai kupi.jpgKonyhai kupleráj egy nehéz nap éjszakáján

Persze volt külön pub és étterem is. Volt egy bárosunk, Jack (kb. 65 éves), 6 felszolgáló, pár szakács, recepciós, szobalány és persze a nagy góré.Ő egy kicsit testes, negyvenes éveiben járó angol hölgyemény. A személyzet 75 százalékban angol, és 25 százalékban közép-európai volt.

Na, ez a személyzet. Ja meg én. Volt egy beugró éjszakai portásunk, aki kisegített, amikor én épp szabadságon, vagy szabadnapos voltam. A munkaidő 23.00 – 08.00, heti 5 nap. Fizu OK, szoba szutyi, kaja OK, kollégák mókás, de OK.

A munka

Magyarországról folyamodtam a munkáért (minden telefonon és neten keresztül zajlott), és átküldtek „minden” tudnivalót, kondíciókat és munkaköri leírást. Utóbbin kívül a többi tulajdonképpen stimmelt is.

A kézhez kapott munkaköri feladataim egy A4-es papíron elfértek, szépen, pontokba szedve. Persze hogy jól érezzem magam, kaptam még plusz 2 és fél oldalt már ideérkezésem után.

Pár feladat:

Mindenkitől búcsúzz el (puszi-puszi), amikor elkezded az esti műszakot, mert ők már kopnak is hazafelé, tök mindegy, mi folyik még a háttérben. Na, ez majdnem így volt, csak nem kellett mindenkitől elbúcsúzni, mentek maguktól.

1. A szálloda kapuinak, ajtajainak bezárása (SECURITY)

2. Lámpák leoltása minden olyan helyen, ahol nem kell hogy égjen az éjszaka (folyosók is, vazze). Mi vagyok én, bagoly, vagy Batman, hogy a sötétben kell látnom?? Takarékoskodjunk!

3. A hátrahagyott edények, poharak, egyéb csetreszek elmosogatása, elpakolása, poharak típusonkénti szétválogatása, evőeszközök eltörlése.

4. A pub és a szálloda kandallóinak kitakarítása, fával, és szénnel való feltöltése reggelre. (Ebbe beletartozott, hogy éjszaka kellett kimenni a hotelból a kukk sötét kamrába, és behordani a szenet és fát!)

5. A WC-k kitakarítása, folyosók felmosása, bár rendberakása (székek, asztalok álljanak mint a huszárok), az étterem reggelire való felkészítése (büfé feltöltése, etc.)

WC_1.jpg

6. Recepció, ha éjszaka felhív az álomtalan, hogy szoba után érdeklődjön.

7. Újságok rendelése hajnalban, plusz kiszállítás a szobákhoz.

8. Szobaszervíz. Hát tudok főzni is…

9. Kora reggeli kiszállítások átvétele, behordása

10. …stb., stb…

Ha jól emlékszem, összesen 30 pontba volt szedve minden. Annyi tennivaló volt, mint a rossznyavalya! Ha tárgyilagos akarok lenni, amikor a szálloda nem volt zsúfolt, az élet király volt.

A vendégek után nem sok mosogatni való maradt, időben elmentek hajcsizni… minden flottul és gyorsan ment. Az egész műszakból mindent meg lehetett csinálni 5 óra alatt, a többi szundi, számítógép, filmezés, stb. hogy menjen az idő.

Persze amikor én érkeztem, már dühöngtek a hideg szelek és nem jártunk messze a karácsonytól. Beleestem a tutiba! Sok éjszakám telt úgy, hogy a 9 órából tizenkettőt dolgoztam, én legalábbis úgy éreztem.

Mind a 40 szoba tele, kb. 70 vendég és este 23.00 után csak te magad vagy. Persze légy ott mindenhol és csinálj meg mindent. Mission impossible! Valahogy mégis megcsináltam.

Egy esküvői este

Volt egy este, sose felejtem el, az étteremben 100 fős esküvőnk volt. Természetesen a nem házbeli vendégeknek 23.00 után el kellett hagyniuk a hotelt, de a házbeliek, ha kedvük úgy hozta, a bárban még iszogathattak. És persze, hogy iszogattak! Mindig van egy 10 fős kemény mag, aki addig iszik, amíg végén már az orrán folyik ki az ingyenes sózott mogyoró.

Persze azon az esten minden romokban maradt nekem, ráadásul azoktól a kedves bárban iszogató emberektől sem lehetett könnyen elszabadulni. Kiszolgál, rohan pakolni az étterembe, kiszolgál, rohan mosogatni, kiszolgál, rohan felmosni a konyhát, kiszolgál, szobaszervíz. Ilyen nincs! Azt hittem, sosem lesz vége.

maradékok.jpg

Hála istennek hajnali 3 körül már eltántorogtak a szobájukba, és én bele tudtam vetni magam a romok eltakarításába. Természetesen aznap este a budi extra trutymós volt, az étteremben hagyták a felszolgálók a pohár- és üveg., valamint terítő-, evőeszköz-hegyeket, és a mosogató is színig volt. A féri WC-ről akkor még nem is beszéltem…

Kemény éjszaka volt, és erre jött még hajnalban a kandallópucolás, a feltöltés, az újságrendelés és a sok egyéb finomság. Csatoltam pár képet (némelyik adja magát, azt hiszem), hogy lássátok, miről beszélek.

Az éttermi képen a kupi egy kis része látható, de ugye volt vagy 10 ilyen kerek asztal. Meg a büféasztal a sok kis fincsiséggel hátrahagyva. Persze a mosogató dugig, ahogy szintén látható. Na meg ugye, a férfi WC!

Aztán ott a kedves hölgy, aki éppen „józanul” próbálja áttuszkolni magát az ablakon. Hát igen, akad mosolyognivaló ezen, ám adott pillanatban nem mindig röhögtem könnyesre magam.

ablakon kimászó nő.jpg

És ez csak egy nap volt a sok közül.

Amikor szakadt a hotel szekere, akkor elég sokszor előfordult az ilyesmi, ám a csendesebb napokon a munka is élvezhetővé tudott válni.

Kis kiegészítés

Normál esetben nem biztos, hogy megmaradtam volna ezen a helyen, pláne amilyen nehezen indult. Két hét munka után lázadtam, majd volt egy találkám „Miss Belzebubbal”, aki tudtomra hozta, ha nem tetszik, mehetek, vagy „kuss, száj összeharap, bél kidolgoz!” (mint előző posztomban is írtam).

A másodikat választottam kezdő angliai munkavállalóként (még minden papírom intéződőben volt, ugrálni nem tudtam).

mosatlanok.jpg

Prológus (helyett epilógus)

Tény, hogy szerintem Angliában kétszeresen kell helytállni, mert külföldön vagy és te akarsz itt dolgozni, nem ők hívtak. Ám úgy gondolom, ha jól végzed a dolgod és szorgalmas, becsületes, kemény munkás vagy, simán megállod a helyed. Én megálltam.

Mi megálljuk! Mert a magyar egy dolgos, és jó szakemberekből álló nép, és ezt az angolok is tudják. Meg azt is, hogy ki volt Puskás! :)

Végül annyira rutinos lettem, hogy a magam módján a munkám is megkedveltem. Én voltam az éjszaka ura! Hat hónappal a munkakezdés után előléptettek Éjszakai Managerré, és még fizuemelést is kaptam. Na meg nagyobb szobát! :)

Aztán léptem tovább… de az már egy másik történet!”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr866645721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ImiGee 2014.08.29. 11:29:14

@Zoole[uk]:

Koszi a kommentet!
A srac jelzo a legkiralyabb!;-)
39 eves srac!;-)
Udv!
Gabor

SzZoole 2014.08.29. 11:32:19

@ImiGee: en mar 40 felett vagyok 2 hetel:)))
A 39 eves Gabor egy kreativ uriember:)))
Igy jauu vot?:)))))))))))))))

Herr Géza 2014.08.29. 11:32:31

@diggerdriver: @DieNanny [SZ,CH]: @Babette.: Pontosan. A szabvány az egy dolog, a valóság meg a másik..... Tegye fel a kezét az, aki úgy cserél égöt, hogy lenyomja a kismegszakítót/villanyórát (..az öcsémen kívül, mert ö telefonál az Elmünek is, hogy áramtalanítsák az egész hálózatot, és mivel ez ritkán talál meghallgatásra, ezért az égöcserével megvár engem...:DD). Mindezt egy olyan családban, hogy apánk békebeli villamosmérnök volt, akinél mindig volt fázisceruza = odacsípett az ujjával, ha rázott, akkor van benne áram..... :DD
Én ezt "örököltem", az öcsém a 180 fokos ellentét. Az átlag ugye stimmel. :))))))))))))))))))))

ImiGee 2014.08.29. 11:34:34

@Zoole[u

;-)))))))))))))

Herr Géza 2014.08.29. 11:35:35

@diggerdriver: 1+ :)))) Tapasztalat. Ld. fentebb.

Herr Géza 2014.08.29. 11:36:54

@ImiGee: Az még tinédzser-kor....... :))))))

ImiGee 2014.08.29. 11:45:52

Hello mindenki!

Most vettem eszre,hogy kedves hataratkelo kollega,kiszepitett egy jelentos esemenyt az irasombol!Na nem azert mert nem akarta kozolni,tuti,csak ez is olyan IGAZI Gaborosan lett leirva!Ahogy volt!;-))) Nincs harag!Te vagy a gore!;-)

IME;
Hal istennek 3 korul mar eltantorogtak a szobajukba es en bele tudtam vetni magam a romok eltakaritasaba!
Termeszetesen aznap este a budi extra trutymos volt,az etteremben hagytak a felszolgalok pohar es uveg,meg terito,evoeszkoz..stb. hegyeket es a mosogato is szinig volt!A ferfi budi meger egy kulon miset!
Az egyik pisszoarban egy kisse megrekedt a currys viz!Hat nekem ezt valahogy ki kellett pucolnom ugye!Volt egy kb 20 cm-es WC pumpa,ami kb a feleig elmerult az ominozus nektarban!Persze mas megoldas is lehetett volna!Kipocskolom gumikesztyuvel a foldre,majd felmosom vagy beletomoszolok egy turcsit es majd O kiissza..stb mas undi mutatvanyok is lehettek volna!
De en gyoztem vegul, azt a mellekhelyseg tavaszi szello illataban furdott reggelre!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.08.29. 11:50:53

A poszt nagyon kaffa, aki írta , na ő is kaffa.Csak így tovább!

Ti meg , látom , megfogtátok megint a lényeget, érzitek a poszt fő mondanivalóját.../ heheheeeee , édös/
Szóval, vágjunk bele!!
Villanykapcsolók, fázis, magasság, vezetékelés,on-off mód.....légyszi, jó részletesen ha lehet!
Aztán majd jöhet a gumicsizma, húsgombóc, kocsik, verdák, V6, meg Orbán, meg a liberatököm ...ja meg macskák-kutymákok...
Na pussz, möntem!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.29. 12:12:06

@ImiGee: HÁ gondol ránk. Tudja, hogy általában reggeli közben olvassuk a napi posztot. Ezért aztán kikozmetikázta egy kicsit. De így egy délelőtti kiegészítéssel teljesen rendben van a dolog :)))
@Herr Géza: én is erre gondoltam. Ugyanezt a történtetet meg lehetett volna írni csupa siránkozással, negatívumokkal, kudarcként beállítva. Persze "tudjukki" meg is próbálta kimazsolázni belőle a rosszat azonnal :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2014.08.29. 12:13:55

ja igen, a yorkshire-i dialektust imádom. James Martin (a TV-szakács) akár a telefonkönyvet is olvashatná, hallgatnám napestig. Mondjuk nagy duzzogva elpihentetem rajta a szemem is ;)

Herr Géza 2014.08.29. 12:14:16

@Réka ‎: :DDDDD (Igen, a lényeget megtaláltad te is...:DD)

Giddy Lamb 2014.08.29. 12:18:28

@házelőtthinta: "kapitalizmus.a keleti vendégmunkás megcsinál egyedül mindent. kizsákmányolás felsőfokon."

A szocializmusban volt az éjszakai portás mellé, éjszakás londiner és takarítónő is, mégis megette a fene az egész rendszert...

wuaaa 2014.08.29. 12:24:52

@ImiGee:
"Az egyik pisszoarban egy kisse megrekedt a currys viz... "

Na, most lett kerek a történet!
Jó volt, respect! Írj máskor is.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.29. 12:26:10

@Herr Géza: szerelest mondtam, nem egocseret...

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.29. 12:27:56

@Giddy Lamb: pont azert
Herr Géza: de ocsed jo figura:D

adg 2014.08.29. 12:29:46

@sodalisO [eng]:
Nem tudom, szerintem egesz jo volt a poszt fogadtatasa, meg az offok is nagyjabol temaba vagnak.

"Ti meg , látom , megfogtátok megint a lényeget, érzitek a poszt fő mondanivalóját..."
Azt szerencsere tudom, hogy mi a lenyeg, mert annak idejen egy tanarom megtanitotta, "Valami lenyege az, ami nelkul az nem az ami."
Na de mi volt a fo mondanivalo? Mirol kellene folyni a diskurzusnak? Szerintem te sem arrol beszeltel.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.08.29. 12:36:02

@adg [Au, Darwin]: :-D

Nálam a szisztéééma / :-) / a következő.
Elolvasom a posztot.
Beleolvasok a kommentekbe, eldöntendő, hogy az adott napon van-e értelme bekapcsolódni az aktuális beszélgetésbe.
Ma a 8. villanykapcsolós hozzászólás után éreztem...ma sem! :-)

".....meg az offok is nagyjabol temaba vagnak."
Igen, ezért gondolom az én offom is legalább annyira témába vág.
Ennyi kis iccipicciii off meg nekem is jár ! :-D :-D

Herr Géza 2014.08.29. 12:42:00

@Babette.: Az biztos.... Csak ne lenne annyi bal keze... :D

adg 2014.08.29. 12:43:36

@Herr Géza: "Én ezt "örököltem", az öcsém a 180 fokos ellentét. Az átlag ugye stimmel."
Oh, nem, sajnos nem stimmel az atlag.

Ha te 100 szazalekban izig-verig villamosmernok vagy, az ocsed meg az ellentete, akkor az atlagotok vagy 50% villamosmernok, vagy nulla, ez megegyezes kerdese. Attol fugg, hogy mi a 180 fokos ellentete a 100% villamosmernoknek, ha 50 %-ra tesszuk az origot, akkor az eredmeny (100+0)/2=50% villamosmernok, ellenben, ha a nulla az origo (ami az altalad irtakbol kovetkeztetheto), akkor (100+(-100))/2=0 lesz az eredmeny.
Tehat, ha az ocsed egy antivillamosmernok, akkor nincs egy villamosmernok sem a szobaban, ha csak ti ketten vagytok bent.

Az gyorsan el kell ismernem, hogy ez nem tartozott teljesen a poszt lenyegehez, es minden tudomanyos alapot nelkuloz. Tovabbi szmajlik nelkul is komolytalannak veendo.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.08.29. 12:45:53

@Réka ‎: Ha még nem repültél Jet2-val, egyszer próbáld ki, szeretni fogod a hangosbemondót.

adg 2014.08.29. 12:53:28

@sodalisO [eng]: Majdnem igy csinalom en is. De eloszor csak belelesek a posztba, ha felkelti az erdeklodesemet, akkor elolvasom, ahogy lesz ra idom. Sajnos nekem delutan 2.30 korul jelenik meg a poszt, ez a legaktivabb idoszakom munka teren.
Ha a poszt nem tetszik, akkor ugrok a kommentekre. De nem dontom el az elso nehanybol, hogy erdemes-e bekapcsolodni.
Sajnos, mire a kommentek beindulnak, en mar megyek aludni, pedig olyankor szoktak lenni a jobbak, de masnap mar nincs ertelme belefolyni.
Ne menj, maradj. Hatha lesz meg valami erdekes. Hatha a posztolonak sem kell tul sok currys vizet lefetyelnie, es lesz ideje velunk foglalkozni. Lasd a tegnapi posztnal Jani haverjat.

Herr Géza 2014.08.29. 13:10:00

@adg [Au, Darwin]: Magasszintü matematikai levezetésed tényleg abszolút stimmel, ugyanis én sem vagyok villamosmérnök.... Csak apámtól eltanulva a dolgokat amolyan botcsinálta villanyszerelö. (Tény, hogy a ház körül mindent megoldok, aminek az áramhoz van köze....Ha máshogy nem, hát szétszedem, kipucolom, megkocogtatom, ráolvasok, összerakom és.... legtöbbször meg is javul...:DDD) Ha meg megkérdezik, hogy mi volt a baja, akkor nagyon tudok fölényesen mosolyogni, hogy hát "szakmai dolog, úgysem értenéd"...:DD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.29. 13:12:17

@ImiGee:
Vigyük tovább a szálat.
A currys víz az olyan mint a vonalkódos alsógatya?
:)))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.29. 13:15:03

@Herr Géza:
Ja.
Ha nem mozog de kéne hogy mozogjon akkor WD40 ha mozog de nem kéne hogy mozogjon akkor duck tape.

Herr Géza 2014.08.29. 13:20:48

@diggerdriver: Valahogy úgy. De ez már inkább a gépészmérnöki vénám témája.... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

Herr Géza 2014.08.29. 13:27:55

@diggerdriver:
-Jó napot kívánok, Microsoft vevöszolgálat, Kovács Béla vagyok, miben segíthetek?
- Hát kérem, a PC-n nem müxik semmi, nagy kék képernyö és azt írja ki, hogy "Hiba: 0126589452".
-Ó, ezt ismerem, ilyen nekem is volt...
-És mit csinált?
-Elvágtam a piros drótot, ami a winchesterböl jön ki és újratelepítettem az egész Windows-t.
Köszönöm, akkor én is megpróbálom.
Órák múlva ismét csöng a telefon a vevöszolgálatnál...
-Jó napot kívánok, Microsoft vevöszolgálat, Kovács Béla vagyok, miben segíthetek?
-Én voltam az, akinek a piros drótot meg az újratelepítést javasolta, de most már hibakód sincs...
-Igen tudom, nálam is ez történt.....
:))))

adg 2014.08.29. 14:02:21

@diggerdriver: Digger ur! Tegnap eszembe jutottal, es a multkori epitogepes esszedhez kapcsolodoan lottem neked 1-2 kepet.
Pl ezeket, amin egy dizel toronydaru van. Otthon en nem lattam meg ilyet, Londonorszagban azert biztos van. Nyilvan csak egy generatort hajt, de akkor is. Mellette meg egy telepitett betonszivattyu. Van meg ott egy csuszozsalu is, ami mondjuk kevesbe gep.
kepfeltoltes.hu/140829/48030271_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140829/10558936532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez meg a sajat epitkezesem, a koma epp betolat az IFA-javal. :)
kepfeltoltes.hu/140829/5530867303_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140829/12756489014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DieNanny CH 2014.08.29. 14:02:45

@Babette.:

Csak azért nem mindegy, hogy mennyire ügyeljek arra kicsavaráskor, hogy mit érintek meg. Mielőtt rázós élményeim lennének...

DieNanny CH 2014.08.29. 14:06:44

@sodalisO [eng]:

:-DDD Gumicsizma jól földel!

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.29. 14:31:39

@DieNanny [SZ,CH]: lukba ne nyulkalj, ez a lenyeg. ezt meg mar gyerekkent megtanultuk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.29. 15:06:30

@adg [Au, Darwin]:
Európában szinte teljesen kivesztek a csörös kamionok a hosszkorlátozás miatt.

NIKI LAURA 2014.08.29. 15:09:37

@Herr Géza: jaja,de arrol meg Gabor sem ir,hogy mindezert 2000£ + benefit kapott,ugye az majd 800.000e ft,amibol itthon Budapest CSASZARA!

Ginix 2014.08.29. 15:14:30

@diggerdriver: ja, meg a csűrös karolákból is csak egy maradt.

szaszo71(D) 2014.08.29. 15:23:15

@Herr Géza: Látom, te baromira ráérsz:)

NIKI LAURA 2014.08.29. 15:24:36

@NIKI LAURA: ma meg a bonus: a forint naprol napra bukik,ma 316ft/ Euro.
A kulfoldon dolgozok itthoni vasaloerteke- paritas EGYRE NO!
Nemsokara 410ft/ angol £ ( nem skot)!

szaszo71(D) 2014.08.29. 15:25:38

@sodalisO [eng]: A villanykapcsoló abszolút a posztról jutott eszembe.
Te is felvethetnél téged érdeklő témákat, biztos arra is reagálnánk itt:))

Aye aye 2014.08.29. 15:56:01

Jó kis poszt volt! :))))

Bírom a bél-kidolgozós posztokat, segít felkészülni arra, hogy ránk is ez vár(hat). Nagyon hasznosak.

SzZoole 2014.08.29. 15:56:57

@NIKI LAURA: reggel a £1 =398.2 Ft volt
Most meg £1 =396.8 Ft.

SzZoole 2014.08.29. 16:16:05

Southampton 18 fok kicsit szeles.Mar a kompon allok,irany Isle of Wight:)))

szaszo71(D) 2014.08.29. 16:18:43

@Aye aye: Azért azt tartsd szem előtt, hogy az idő megszépíti az emlékeket, és Gábor fenti élményei óta már eltelt 7 év. Nem biztos, hogy 10 perccel a WC-pucolás után ugyanígy fogalmazott volna:)))

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.08.29. 16:23:45

ezt a villanykapcsolós dolgot két év alatt nem tudtam megszokni egyébként (Burmában is fejjel lefele van mind), az ilyenek nagyon tudnak bosszantani, mert mindig belezavarodok (pl osztályteremben 3-4 kapcsoló egymás mellett, némelyik így, némelyik úgy áll)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.29. 16:29:21

Mostanra sikerült végigolvasni a posztot, kommenteket még nem olvastam, de ami késik, nem múlik... D

Nagyon jó kis poszt volt, olvastam volna még tovább is.

A villanylkapcsolókról: Az addig mék ok, hogy egyes országok a magyar logika szerint pont fordítva kapcsolják fel a villanyt. Ezt meg lehet szokni.
DE: Melyikőtök él olyan országban, ahol mindkét logika használatos? DDD
Én ilyen helyen élek :) Például a jelenlegi házunkban a nappaliban, meg a vele félig-meddig egyben lévő konyhában a magyar logika szerintihez képest fordítva kell kapcsolni a villanyt. Az előszobában, a fürdőszobában, meg a két hálószobában meg a magyar logika szerint... :) Na EZT nehéz megszokni... D

**mimi** 2014.08.29. 16:54:39

@Zoole[uk]:
és a hajad milyen?? Tartja magát ? :)))

a poszt tök jó...mint a múltkori, Gábor jó fej srác:))))

SzZoole 2014.08.29. 17:03:06

@**mimi**: ja,a Taft mindig jol tart:)))
Mar kint vagyunk a nyilt vizen a szelre rá lehet fekudni es kornyek tele van kis vitorlasokal:)))
A komp is elege billeg,kicsit gyomor forgato,de ki lehet birni:)))
A latvany meg egyszeruen lenyugozo.
Csinaltam par kepet csak nem tudom hogy kell feltenni.

**mimi** 2014.08.29. 17:13:46

@Zoole[uk]:
küld el...fölteszem szívesen..

**mimi** 2014.08.29. 17:15:26

@Zoole[uk]:
megnéztem google mapsen hogy hova mentek..:)

montroyal ( CAN qc) 2014.08.29. 18:12:26

@Herr Géza: ha beledugod az ujjad korte csereleskor megtudod ,hogy nem mindegy .. ne kerdezd miert kell bedugni az ujjad..

montroyal ( CAN qc) 2014.08.29. 18:15:10

@ImiGee: Ejszakai portas=mindenes

mindenes mert egyedul van . az az minden ,csak nem menager ... eloleptetve viszont egyedul lesz, es meg a menager feladatat is neki kell csinalni ...

SzZoole 2014.08.29. 18:18:33

@**mimi**: es,hogy tetszik?
Mert nekem nagyon:)))

montroyal ( CAN qc) 2014.08.29. 18:37:55

off, de nagyon jol esik , hetfon labor day , hosszu hetvege ... 3 nap USA Rhodes island Boston kornyeke ... lazitas ezerrel ..

van meg valami majus elsejen , megmaradt munka unnepenek ?

**mimi** 2014.08.29. 18:44:15

@Zoole[uk]:
nekem is nagyon tetszik :)

SzZoole 2014.08.29. 18:47:04

@**mimi**: hatha meg latnad amit én eddig lattam:)))

macamuca [IHUN] 2014.08.29. 19:48:37

@Herr Géza:
"... szétszedem, kipucolom, megkocogtatom, ráolvasok, összerakom és.... legtöbbször meg is javul...:DDD) Ha meg megkérdezik, hogy mi volt a baja, akkor nagyon tudok fölényesen mosolyogni, hogy hát "szakmai dolog, úgysem értenéd"..."

Villanyász+gépészmérnök+tanár szerint: kiválóan megfelelt, jelentkezhet a bizonyítványért. (kérésre postázható..)
Felár ellenében technikusi cetli is megoldható.
Kollégának szívesen.
:)))))))))))))))

A poszthoz: mééééééééééééééééég! :)

macamuca [IHUN] 2014.08.29. 19:53:21

@Herr Géza:
nah, most megtuttam, miért zárt be/lettem munkanélküli :))))))))))))

Muscari 2014.08.29. 19:53:29

Jo poszt volt, legalabb tudom hova tenni az ejszakai portast. Micsoda megteveszto nev!

@macamuca [IHUN]: mi a helyzet a munkakeresessel, hogy allsz?

Quercus a favágó 2014.08.29. 20:11:05

"Lemondásra szólította fel a brit miniszterelnök-helyettes Dél-Yorkshire rendőrfőnökét a szörnyű pedofil botrány miatt.

Egy vizsgálat szerint az angliai Rotherham város rendőrsége egy évtizeden át tűrte a gyermekek szexuális zaklatását, attól tartva, hogy rasszista feszültségeket szülne, ha kitudódna, hogy az elkövetők többsége pakisztán.

- Minden, amit tehetünk, és amit én is teszek, és amit mindenki tehet, pártállástól függetlenül, hogy tegye tisztességesen és felelősségteljesen a dolgát, és természetesen a rendőrséggel közösen fel kell deríteni az elkövetőket, mert az erőszak elkövetői még mindig szabadon sétálnak – mondta a brit miniszterelnök-helyettes, Nick Clegg.

Legkevesebb 1400 gyermeket elraboltak, megvertek, megerőszakoltak 1997 és 2013 között Rotherhamban. Többüket fegyverrel fenyegették, vagy azzal, hogy megégetik őket.

Shaun Wright rendőrfőnök visszautasítja az állításokat. Ő volt a munkáspárti kormány gyermekvédő szolgálatokért felelős minisztere az erőszakos cselekmények idején. A Munkáspártnak már nem tagja.

Egy névtelenséget kérő áldozat, egy fiatal nő így magyarázza az esetek takargatását:

- Szerintem ez azért lehet, mert az elkövető ázsiai, és nem akarták, hogy összeütközés vagy konfrontáció robbanjon ki a közösségek között – mondta az egyik áldozat.

Ez nem az első pedofil botrány Nagy-Britanniában, a rotherhami ügy az esetek nagy száma miatt is sokkolta a közvéleményt. A sok szörnyűség egyetlen kisvároshoz kötődik.

Copyright © 2014 euronews"

Szerintem nagyon helyesen járt el a rendőrség. Kit érdekel 1400 gyerek tönkretett, megnyomorított élete. A lényeg a liberális PC. Meg egyébként is tisztelni kell a másságot. Van aki a kisfiúkra, meg a kislányokra bukik. Na és.
Cameron meg kérjen elnézést a pakisztániaktól, amiért ez a dolog most kiderült.

macamuca [IHUN] 2014.08.29. 20:16:25

@Muscari:
Az interjúsról még nem jött visszajelzés, leghamarabb jövő hét elején várható (ha sikerült, mert ha nem , akkor nem lesz válasz).
Egyébként folytatom a keresgélést-jelentkezést, még semmi konkrétum.
Kb a jövő héten indul az első hullám (benti "hallomások szerint, hivatalos infó még nincs), vagy ez érint engem is, vagy a második kör, az meg szept. vége-okt. eleje lesz.
Alig van munka, aztán ha érintett leszek, a munkavégzés alól is felmentenek (=már nem kell majd heti 1 napot sem bemenni...) = így rövid távon tudnék kezdeni. Keresem, hogy hol :)

i got my (törölt) 2014.08.29. 21:14:24

@QUERCUS:
" az elkövetők többsége pakisztán"

a kisebbségük meg vatikán?

mrsmihaly 2014.08.29. 21:30:52

Elnezest kerek elöre, de a szemen nem maradt szaraz a sok nevetestöl. Nekem nagyon tetszett ahogy leirtad a napi teendöidet.
Biztos hogy nem kacarasztam volna ha nekem kellett volna ezt a munkat vegigcsinalni. Fel a fejjel, ennel mar csak jobb lesz.

szuperkrumpli 2014.08.29. 21:40:31

Végre egy klasszul megírt humoros poszt!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.29. 21:51:03

Persze. Így kell megírni egy posztot. Humor, szarkazmus, önirónia, lazaság.
Ezek pontosan azok a tulajdonságok amik hiányoznak a kommentelők többségéből.

ImiGee 2014.08.29. 22:58:27

@mrsmihaly: @szuperkrumpli: @diggerdriver:

Meg igy is kell megelni!Fo a pozitiv hozzaallas,meg ha az elet neha kisse fanyar is!;-)

nyuszigonosz 2014.08.29. 23:02:05

@ImiGee: Jó posztot írtál. Tetszik.

SzZoole 2014.08.29. 23:07:32

@ImiGee: az elobb Te jutottal eszembe,most ahol vagyunk olyan mosdo kagylo van mint amit Te irtal,a ket sarkaban van hideg es a meleg csap.
Itt vagyunk most.

www.isleofwight.co.uk/accommodation/hotels/-/the-palmerston-hotel

2014.08.29. 23:18:25

@QUERCUS: Az a baj az ilyen cikkekkel hogy a tagabb hatter-tortenet, elozmenyek nelkul kicsit ertelmezhetetlenek. Pl. ebben az esetben arrol van szo hogy egy csomo, csaladja altal elhanyagolt, feher fiatal lany csavargott az utcakon Anglianak ezen a reszen (mint ahogy mashol is), sokan kozuluk kiskoruak voltak ezert hivatalosan 'pedofiliarol' van szo de valos ertelemben inkabb kb. kiszolgaltatott fiatal nokrol / lanyokrol. Ezek kozul sokan azsiai / pakisztani ferfiak hatasa ala kerultek akik szexualisan kihasznaltak oket. Ez sem annyira jo persze, de megsem arrol van szo hogy gonosz pedofil pakisztani ferfiak kisgyerekeket eroszakoltak meg peldaul. Egyebkent a feher csaladokra nezve is szegyenteljes az ugy es szegenysegi bizonyitvanyt allit ki roluk, hogy ennyire nem erdekelte oket, mi tortenik 12-16 eves lanygyerekeikkel (tobbnyire nem egyszeri tamadasokrol van szo hanem heteken, honapokon keresztul kapcsolatokat alakitottak ki a ferfiak az ejjel-nappal utcan csellengo, erzelmileg kiszolgaltatott lanyokkal).

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.08.29. 23:44:39

@Mirjam2: "de megsem arrol van szo hogy gonosz pedofil pakisztani ferfiak kisgyerekeket eroszakoltak meg peldaul."

De, pontosan errol van szo. Nevezzuk neven a gyereket. Pakisztani ferfiak kisgyerekekt eroszakoltak meg. Nehanyukat konnyebben, nehanyukat nehezebben... de ez a dolgok tenyallasan nem valtoztat. Se a korulmenyek.

@QUERCUS: Beszelgettunk ma errol a kollegakkal. Britek, skot es egy walesi. Egyontetuen mondtak, hogy borzaszto es nagyon szomoru, de abbol a szempontbol "jo"... nem, ez szar szo ra, sehogy sem lehet "jo".
Szoval, az egyetlen "pozitiv hozadeka", hogy ez vegre eleg csunya es nagy hordereju dolog volt ahhoz, hogy az emberek szemet kinyissa vegre. Hogy az Europahoz kepest delrol es keletrol (Afrika es Azsia) erkezo bevandorlok tomegesen mennyire kurva veszelyesek az europai orszagokban. Mondtak ezt a toleranciajukrol hires britek! Nah, szepen lassan felzabalja magat a PC remelem, nagyon itt az ideje...

2014.08.30. 00:06:38

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Fel tudsz mutatni egyetlen forrast is erre hogy 'kisgyerekeket eroszakoltak meg'? Mert tudtommal nem igy volt. Ha megis, akkor hogyan kerultek (volna) a kisgyerekek kozelebe az elkovetok?

Fiatal feher lanyokat eroszakoltak meg / hasznaltak ki, akiket a csaladjuk hagyott egyedul az utcan felnoni. Te mikor lattal utoljara 12-16 eves azsiai lanyokat csellengeni az utcan ejjel Angliaban? Es fehereket? Mert en azsiait meg soha, feheret nagyon sokat. Szerinted nem borzaszto es nagyon szomoru az, ahogyan a csaladjuk ezeket a lanyokat kezeli?

ImiGee 2014.08.30. 00:10:03

@Muscari:

Hat igen!Ejszakai portas,ejszakai mindenes!Foleg kissebb hotelekben igaz ez!Jelenleg egy 5 csillagos hotelban dolgozom,mint concierge,lassan egy eve valtottam at bar manager helyettesbol erre a posztra.Itt az ejszakai portasok mar maskeppen elnek!Nem kell mosogatni,recepciocni,minimum baros @Aye aye: munka,kevesebb takaritas stb...

M. Péter 2014.08.30. 00:50:13

@Mirjam2: Az áldozatok közül sokan állami gondozottak voltak, és egyszerű kiszöktek az otthonból.

adg 2014.08.30. 02:20:02

@Mirjam2: @Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "Fiatal feher lanyokat eroszakoltak meg / hasznaltak ki, akiket a csaladjuk hagyott egyedul az utcan felnoni."

Fuggetlenul barmilyen szintől/szarmazastol/vallastol/akarmitol, az hogy valakit a szulei hagynak az utcan csellengeni ejjel, nem jelenti azt, hogy szabad preda, meg lehet eroszakolni, vagy enni, vagy akarmi. Ne az aldozat legyen mar a hibas. Most akkor hibas a szulo, mert hagyja a 16 eveset kint maszkalni ejjel (ezzel reszben egyet ertek), hibas a gyerek mert kint csaszkal (ezzel csak kicsit, mert o gyerek, es az elcseszett nevelese folyomanyakent csaszkal az utcan), csak az nem hibas akinek sajnos meg kellett eroszakolnia, vagy ki kellett hasznalni a gyereket? (a kisgyerek kifejezes talan kicsit bulvaros)
Nem tudom, de ha en talalkoznek az utcan egy 16 evessel ejfelkor, nem ereznem, hogy ra kell ugranom, mert szabad preda.

Ez olyan, mint amikor megerdemli valaki, hogy kiraboljak, mert minek tart maganal annyi penzt, vagy jol tettek, hogy feltortek a kocsijat, mert minek hagyta benne a laptopot.

A buncselekmenyekert elsosorban az elkoveto a felelos. Azzal, hogy megkonnyitem a dolgat, meg nem veszem at a felelosseget.

(Vesd ossze az uj olasz cirkusszal, amikor hasonloan ejjel kint maszkalo olasz lanyokat eroszakoltak meg amerikai katonak. Na ki volt a hibas? Hat a katonak, mert ok eroszakoltak meg a lanyokat, pont. Fel sem merult, hogy valaki mas lenne, a szuleik, a lanyok, a korulmenyek, vagy en... )

2014.08.30. 05:51:12

@diggerdriver: "Humor, szarkazmus, önirónia, lazaság.
Ezek pontosan azok a tulajdonságok amik hiányoznak a kommentelők többségéből. "
Hát igen, ilyenek ezek az unalmas kommentelők, humortalanok, hiányzik belőlük a szarkazmus, önirónia, lazaság. Micsoda népség. Biztos én is ilyen vagyok, de te nem ugye? Azért a többséget nem minősíteném így.

Quercus a favágó 2014.08.30. 07:35:23

@M. Péter:

"Az áldozatok közül sokan állami gondozottak voltak, és egyszerű kiszöktek az otthonból."

És innentől kezdve bárki azt csinál velük, amit akar.
Föl kellene már végre ébredni a liberális álomból, mielőtt a nagy PC-ségben a nyugati országok polgárai megtűrtek, kiszolgáltatottak lesznek a saját hazájukban.

Na irány a gyapotföldek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.30. 08:15:59

@Turchi:
Talált süllyedt...
:))))))))))))))))))))))))

2014.08.30. 08:17:31

@diggerdriver: Mindkettőnkre nézve süllyedt? DD

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.30. 08:52:05

@Turchi:
...egy hangszórót a vidéki versenyzönek...
:)))))))))))))))))

2014.08.30. 08:58:46

@adg [Au, Darwin]: Nem mondtam hogy az aldozat a hibas. Azt mondtam, es mondom, hogy a szulok (allami gondozott eseteben a neveloszulok) hibasak. En is csellengtem fiatal lanykent egyedul az utcan ejjel-nappal, es bajba is kerultem. Ezert szerintem azok akiket nem erdekelt hogy hol vagyok, legalabb annyira hibasak voltak, mint azok akik megtamadtak.

adg 2014.08.30. 12:26:21

@Mirjam2: Kicsit felhuztam magam a torteneten. Azt valoban nem mondtad, hogy az aldozat a hibas, nem akartam a szadba adni, nem jol fogalmaztam, bocs.
Azzal - ahogy fent is irtam - egyet ertek, hogy a szuloket terheli felelosseg, ellenben en ugy gondolom, hogy itt ket kulon eset van.
A szulok felelosek a gyerekeik nem megfelelo neveleseert, azert hogy az utcan kolbaszolnak ejjel, stb.
De ez - szerintem - a vilagon semmit nem arnyal a megeroszakolason. Teljesen mindegy, ki miert van az utcan, nem kell megeroszakolni, vagy kihasznalni. Lehetne teljesen normalis okbol is ott, nem a szulok hibajabol, pl. eltevedt, vagy akarmi, nem ovodasokrol van szo. Amikor en voltam 16-18 eves, en is voltam neha az utcan ejfelkor, elmentunk neha bulizni.
Radasul az aldozatok egy resze fiatal no, nem kiskoru, itt meg nehezebben ertelmezheto a szuloi felelosseg.

Szoval en szetvalasztanam kicsit. Es az en ertelmezesemben az, hogy "de megsem arrol van szo hogy gonosz pedofil pakisztani ferfiak kisgyerekeket eroszakoltak meg peldaul." nem javit semmit a torteneten. Oke, nem kisgyerekeket (az eredeti cikkek amugy "children and young women" kifejezeseket hasznalnak), de teny, hogy azsiai ferfiak lanyokat, noket eroszakoltak, vertek es fenyegettek meg, a becslesek szerint tobb mint ezret, eveken keresztul. Es ez semmivel sem kisebb buncselekmeny (tudom, hogy ezt sem mondtad, csak ide kapcsolodik), mintha true blue angol ferfiak csinaltak volna ugyanezt azsiai lanyokkal, indiaiak busmanokkal, vagy eszkimok csecsenekkel, vagy mindenki a sajatjaival. Legalabbis nem szabadna mas elbiralas ala esnie, de megis ez tortent, lapitottak, nehogy baj legyen belole.

Es pont ez a cikk lenyege, hogy azert nem mert allitolag a rendorseg fellepni, mert kisebbsegi zavargasoktol tartottak. Nem is alaptalanul. Es ez valoban dobbenetes. Nem egy ilyen zavargas volt mar, mostanaban nem tul ritka sajnos. De az ilyen felelmeknek nem szabadna befolyasolnia semmit.

Muscari 2014.08.30. 12:27:50

@Mirjam2: na jol belemasztatok a temaba. En nem olvastam el meg reszletesen egy hirforrast se, de delutan megteszem.
Termeszetesen hibas a szulo is, akit nem erdekel, hogy merre cselleng a gyereke, de azert nem olyan mertekben, mint a megeroszakolo.
Az sem volna oke, ha ezek az emberek felnott noket eroszakoltak volna meg, nem?

Azt sem mertek eddig kimondani, hogy bizony ott a kulturalis hatter igen sokat szamit. Ezek a ferfiak szexualisan rendkivul frusztraltak a sok rajuk kenyszeritett szabaly miatt.

A nyugati noket meg erkolcstelennek tartjak es igy szabad predanak. Na ezzel kellene az okosaknak kezdeni valamit, nem lehet mar tovabb a szonyeg ala soporni, ebben Quercusnak igaza van, bar a stilus, ahogy talalja, nagyon nem tetszik.

2014.08.30. 13:04:19

@Muscari: Ha elolvasod a hireket, latni fogod hogy szinte minden esetben arrol volt szo: erzelmileg kiszolgaltatott lanyokkal osszebaratkoztak stb. az elkovetok, nem arrol volt szo hogy akar az ejjel egyedul tenfergo lanyokat letamadtak volna. Heteken, honapokon keresztul ismerkedtek veluk. Nyilvan az elkoveto felelossege a legnagyobb, de egyertelmuen van a csaladnak is felelossege ott ahol hagyjak hogy sokszor 12-14 eves lanyok heteken, honapokon keresztul felnott ferfiakkal 'baratkozzanak', ahol a valoban gyerekkoru aldozatok ilyen ferfiakban kerestek erzelmi tamaszt sok esetben. Azert hasznaljak a 'megeroszakolas' szot mert ha 16 ev alattirol van szo, akkor minden szex hivatalosan megeroszakolasnak szamit egy nagykoru reszerol ('statutory rape'), de jobban leirja a helyzetet az hogy 'szexualisan kihasznaltak' a lanyokat az elkovetok.

Nem azt mondom hogy ezt szonyeg ala kene soporni, de ha megbelyegezzuk az elkovetoket a szarmazasuk miatt - 'pakisztani ferfiak' - akkor arrol is szot ejthetnenk hogy a csaladok - akiket szerintem kiskoru veszelytetesevel lehetne es kene vadolni sok esetben - majdnem mind feherek voltak. Feher brit csaladok akik egy bizonyos eletformat folytatnak, ahol elfogadhato hogy a kiskoru gyerek iszik, drogozik a barataival az utcan, senki nem tudja a csaladbol hol van, kivel stb. Ez peldaul azsiai csaladoknal nagyon ritkan fordul elo. Ha mar borszinrol, kulturarol beszelunk. Termeszetesen semmi nem menti a ferfiakat akik kihasznaltak, bantottak a lanyokat. De van ez a kulturalis sztereotipia hogy gonosz barnaboru ferfiak feher noket tamadnak le minden adando alkalommal, ezt felesleges erositeni szerintem mert azert ez nem ilyen egyszeru.

2014.08.30. 13:16:40

@adg [Au, Darwin]: Lasd a fenti kommentemet - nem arrol van szo hogy barmi is menti amit ezek a ferfiak csinaltak, mert ez nem mentheto. De ha mar behozzuk a kulturalis elemet - 'pakisztani ferfiak' bantottak a lanyokat - akkor miert ne lehetne a masik oldalrol is nyiltan beszelni? Az is kulturalis dolog hogy 12-14-16 eves feher lanyok Nagy-Britanniaban sokszor drogoznak, isznak, a szabadidejuk nagy reszet szuloi felugyelet nelkul toltik, a szulo nem tudja es nem is erdekli hol van a gyerek, kivel 'baratkozik'. Ez is kulturalis dolog, pl. mikor en meg Mo.on eltem, ott ez nem lett volna normalis, Nemetorszagban sem normalis szerintem meg meg egy csomo mas helyen sem, UK-ben elo azsiaiak koreben sem normalis. De sajnos van egy jo par, altalaban feher, neha fekete / mixed race csalad UK-ben akiknek ez teljesen normalis eletforma, generaciok ota igy elnek, gyerekek az utcan csapatokban, sokszor felnotteket terrorizalnak,drogoznak, kisebb buncselekmenyeket kovetnek el. Ez sem egy jo dolog szerintem. Nem tudom te eltel-e UK-ben, talalkoztal-e ilyen fiatalokkal, en sajnos tul sokkal. Es ez is egy kulturalis dolog, nem csak az hogy 'pakisztani ferfiak szexualisan frusztaltak'.

2014.08.30. 13:51:28

@Mirjam2: nem nagyon akartam hozzaszolni, de igy erzem most nagyon elvakult vonalat kepviselsz. Az jol ledokumentalt, hogy mi tortenik a szexualitadukat elnyomo pakisztani/bangladeshiekkel, amikor UKba ernek. Biztosan emlekszel a 2012-es balhera
www.theguardian.com/uk/2012/jun/21/ringleader-rochdale-paedophiles-named
Termeszetesen CSAK feher kislanyok voltak az aldozatok. Es aztan kovette ezt a balhet mas ilyen pedok is, pakisztaniak (na, nem azt mondom, hogy angolok kozott nincs pedo), akiket a sajat kornyezetuk nem ad ki, mert a "mi kulturankbol valo". Ez marpedig elitelendo.
Es igen, en lattam 14 eves azsiai lanyokat egyedul maszkalni este 7-8 korul vagy masik baratnovel. Ha kovetted az eseteket, a pakisztani ferfiak a fish and chips vagy iskolak korul szedtek az aldozatokat. Ha bemesz egyes varosreszekbe, pl Luton latni fogsz idosebb pakisztani ferfit vezetni, hatul 2-3 feher kislannyal. Es senki a sajat community-jabol nem fog szolni. A brit rendorseg meg nem mer szolni. Neven kell nevezni, ezek kihasznaljak a gyerekeket es a jelenlegi rendszert. Az nem menti fel oket, hogy a gyerek egyedul van az utcan.
Most persze johetsz azzal, hogy thaifoldon a brit es a nemet pedo oaradicsom van. Most azonban nem arrol van szo. Hanem a UKbeli pakisztani pedokrol, akik a sajat kozosseguk nem ad ki es akik eT buntetlenul csinaljak. A tobbi csak tereles.

adg 2014.08.30. 14:00:24

@Mirjam2: Ez igy jo, igy mar nem vagyunk messze egymastol. :) Borzasztoak az ilyen nihil csaladok. Az ausztral tinik sem arrol hiresek, hogy a fonoba jarnak estenkent, meg lepkefogo szakkorbe, szerintem hasonlithatnak az angol tarsaikra. Nalunk a fel varos azsiai, ok valoban kevesbevannak az utcan ejjel.

Amugy a kulturalis dolog meg a szexualis frusztraltsag nem az en szovegem volt, es en pont magasrol tojok az ilyen ervekre. Az en elvem, hogy olyan orszagba megyek, ahol a helyi szokasok, torvenyek, stb szamomra elfogadhatok, es nem akarom azokat kikerulni, vagy megvaltoztatni vagy lazadni ellene.

Egy aprosag meg: "szinte minden esetben arrol volt szo: erzelmileg kiszolgaltatott lanyokkal osszebaratkoztak (...) Heteken, honapokon keresztul ismerkedtek veluk."
Nem tudom hanyan voltak az elkovetok, ez nem volt benne a cikkeimben, de kb 1400 lanyrol van szo, 15 ev alatt, ez ugye kb heti ket lany atlagban. Eleg termelekenyek voltak, ha a szamok stimmelnek.

"Azert hasznaljak a 'megeroszakolas' szot mert ha 16 ev alattirol van szo, akkor minden szex hivatalosan megeroszakolasnak szamit egy nagykoru reszerol ('statutory rape'), de jobban leirja a helyzetet az hogy 'szexualisan kihasznaltak' a lanyokat az elkovetok." Azert a veres, a fegyverrel, vagy egetessel fenyegetes egy picit tobb, mint a lanyok instabil erzelmi allapotaval valo visszaeles. Az volt a becserkeszes alatt, de aztan mar nem.

Az a baj, hogy valoszinuleg sosem fog kiderulni az igazsag. A lanyok nagyitanak, a pakik kicsinyitenek, a rendorok felnek, az ujsagirok szenzaciot csinalnak, es a politikusok is meglattak a lehetoseget.

2014.08.30. 14:14:42

@montroyal ( CAN qc):
"off, de nagyon jol esik , hetfon labor day , hosszu hetvege ... 3 nap USA Rhodes island Boston kornyeke ... lazitas ezerrel .. "

Ja, itt munkaval unnepeljuk a munka unnepet:( Kotelezo! Surgos a munka:( Raadasul engem kirugtak tegnap elott, miutan felmondtam, utana 10 perccel visszakonyorogtek:) Raadasul ez a masodik ilyen estetem 1 honapon belul:) Tiszta soap opera "a la Alberta:)

" van meg valami majus elsejen , megmaradt munka unnepenek ? "
Majus elseje a munkasosztaly unnepe Europaban, nem a munkae:) (Haymarket, Chicago, 1886 majus 1, 8 oras munkanap)

2014.08.30. 14:25:28

@charlieharper:
Vancouverben me'g a legszakadtabb prostik sem mennek el "szexualisan frusztrualt" kelet-indiaval. Ujsagcikkekk, riportok jelentek meg errol.
Az egy masik dolog, hogy egy beteg kanadai feher ferfi kiszolgaltatott noket olt meg, leginkabb native indianokat, majd megetette az aldozatokat a disznoival:((((((

2014.08.30. 14:34:51

@Cascabel:
Mexikoban is vannak "frusztrualt" ferfiak, nem is szegyenlik. Szazaval allnak a kuplerajjal szemben levo utcan, es dolgozik a fantaziajuk. Penzuk nincs, raernek, nezelodnek. Embertelen latvany:((((

2014.08.30. 14:37:11

@Cascabel: forditva ulsz a lovon.

2014.08.30. 14:38:36

@Cascabel: nem tudtam befejezni az elobb. Nagy kulonbseg, hogy a kupiba mesz vagy az altalanos iskola ele "asszonyt nezni".

De meg mindig a UKben eltusolt azsiai kisebbsegrol beszelunk.

2014.08.30. 14:39:42

@adg [Au, Darwin]: hat nezd, a 2012-oben tortent balheban volt abortusza az egyik 13 eves kislanynak. Ugyhogy nem csak erzelmi visszaeles volt.

Quercus a favágó 2014.08.30. 17:03:05

@Muscari:

Az a helyzet Gyöngyike, hogy én nem tanultam PC beszédet. Na meg nem is akarom megtanulni. Nekem ilyen a stílusom. Illetve nem egészen ilyen. Itt a blogon ugyan is piszkosul visszafogom magam. Tegyük hozzá egyre nehezebben megy.
Ez van.

2014.08.30. 17:17:48

@charlieharper: Szerintem felreertettel. Nem mondtam, es nem gondolom, hogy barmi is felmenti a ferfiakat. En csak azt mondom es gondolom hogy a lanyok csaladjait sem menti fel semmi, mivel valoban 'gyerekekrol' van szo sok esetben, tehat a csaladnak oriasi felelossege van. Es a csaladok feherek.

Egyebkent meg nem kell velem egyeterteni, az en velemenyem az hogy a gonosz barnaboru ferfi - artatlan feher no vonal kicsit leegyszerusitett. Pl. biztos vagyok benne, hogy a te gyerekeiddel nem fog ilyen elofordulni soha, es nem veletlenul. Egy bizonyos elethelyzetben kell lenni ahhoz hogy ilyen eloforduljon. Ettol fuggetlenul azokat akik kihasznaltak a lanyok helyzetet semmi nem menti fel, nincs mentseguk.

2014.08.30. 17:28:10

@adg [Au, Darwin]: 'Az a baj, hogy valoszinuleg sosem fog kiderulni az igazsag. A lanyok nagyitanak, a pakik kicsinyitenek, a rendorok felnek, az ujsagirok szenzaciot csinalnak, es a politikusok is meglattak a lehetoseget.'

Igy van. Es egyaltalan nem gondolom hogy a ferfiak nem bunosek, vagy hogy nem szornyu amit csinaltak / csinalnak valoszinuleg most is sokan, sajnos. Pont az a szomoru az egeszben hogy reszben azert mert az elkovetok ilyen vagy olyan etnikumuak, az esetet nem vizsgaltak ki ugy ahogy kellett volna.

Az lenne szerintem a normalis ha senkit nem erdekelne egy bunozo etnikuma - sem pozitivan, sem negativan - hanem barkit azonos normak szerint itelnenek meg, borszintol fuggetlenul.

blackhairlady 2014.08.30. 17:35:15

@Mirjam2: Ez estben azert volt fontos kiemelni az etnikumot, mert az ugy ez miatt lett eltusolva, feltek a hivatalnokok, politikusok az etnikum lazadasatol amire mar volt pelda. En az Origon olvastam a cikket a mult nap, es abban az volt, hogy tettek feljelentest tobben is, de nem foglalkoztak vele, mondvan ez csak bajt hoz rajuk, diszkriminacioval vadolhatjak oket. Azt hiszem azt is irtak (de lehet, hogy egy masik cikkben), hogy ez miatt le is mondott a varosi tanacs elnoke vagy hogy hivjak. Tehat eben az esetben igenis fontos kihangsulyozni a ferfiak nemzetiseget, mert oriasi szerepe van az ugyben.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.08.30. 22:09:40

@Mirjam2: Mirjam, ha holnaptól egyetlen egy gyermek sem kóborolna többé az utcán, mert a családok hirtelen rádöbbennének a felelősségükre........szóval attól, még a mocskos, primitív , állatias ösztönű, pedofil hulladékok létezni fognak....

Persze..nagy a családok felelőssége világszerte.....de hát vannak szerető, meleg , biztonságot , és jó nevelést adó családok, meg vannak hulladék ,selejt emberek akik szaporodnak és családnak hivják magukat.......mindig is voltak és lesznek is.....ez is az örökké tartó, végtelen harcok egyike lesz.....

...én pont egy olyan környéken lakom, ahol kőkeményen belelátok az indiaiak és pakisztániak hétköznapjaiba, maholnap már másfél éve, mindennap........

Angliának nagyon sok baja lesz még, és egyre több és egyre komolyabb.....mert őket nem lesz olyan egyszerű kikutyapicsázni ,vagy bármit is kezdeni velük.... mint mondjuk majd az eu-ból szintén benefitért érkező rongyosokat.....

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2014.08.30. 22:26:52

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Épp nem rég gondolkodtam azon, hogy megcsinálom a személyes tapasztalataimra épülő statisztikámat........
Lassan 1,5 éve , minden nap /átlag/ 17-20 hajvágásom van, ebből 80% bennszülött brit, 15 % indiai, paki, 5% kinai.

Minden 2. angol vendég a közép vagy közép-és felső réteg közötti szintből kerül ki.....
Rohadt nagy hazugság a nagy brit tolerancia!!!!!!!
Kivétel nélkül mind, legalább egy alkalommal magától zendít rá a rasszizmusra.....
Jellemzően....
-ha hangosan beszélnek.....: azt mondják, amit elvárnak tőlük, amit a sajtó, a törvények, a média, és az angolok nagyon híres " toleranciahányadosa" mondat velük...
-aztán lehalkítják a hangjukat és szinte suttogva, a hajszárítók zümmögése mögött , bizony elmondják, hogy nem velem vagy más, becsületes dolgozó európaival van gondjuk......hanem a selejt, hulladék, naplopó, dolgozni nem akaró milliónyi feketével / és ebbe mindenki bele értendő/ és nagyon félnek, mert tudják, hogy mindenük veszni fog egy nap....miattuk, mert nem fogják tudni kezelni ezt az egyre nagyobb vízfejű szörnyet...

.....és ebbe beleértendő minden, a rájuk költött közpénz, az erkölcsi és anyagi károkozás, amit itt véghez visznek, a kontrollálatlan szaporodás, a rombolás, minden szinten amerre élnek és járnak......

ÉS EZEKET AZ ANGOLOKTÓL HALLOM.......:-(((
Napi szinten......!!!!!!!!!!!!!

Quercus a favágó 2014.08.30. 22:36:56

@sodalisO [eng]:

Nyugtasd meg őket, még nincs vége.

hu.euronews.com/2014/08/08/megugrott-az-europaba-erkezo-menekultek-szama/

Tudom, nem szereted a politikát, de mégis mit vár Európa, és benne Anglia, azok után, amit a közel-Keleten művelt. Ide vezet az USA érdekeinek szolgai támogatása.

DieNanny CH 2014.08.31. 07:57:32

@QUERCUS:

Én csak azt nem értem ebből a cikkből, hogy miért van kihangsúlyozva, hogy a svájci vonat 2 helyen technikai megállást tart. Az ajtók elektronikusak, kinyitni nem lehet őket. Azon kívül, a milánói vonatok itt mennek el az orrom előtt, és közvetlen járat nincs Fr.o-ba, mindenképpen át kell szállni. Nekem kicsit zavaros a cikk.

Muscari 2014.08.31. 21:07:53

@Mirjam2: talatam valamit, gondolom erdekel.
Egy brit-pakisztani lany vallomasa arrol, hogy hogyan jutott el odaig, hogy feljelentse az ot molesztalo ferfit.

www.theguardian.com/society/2014/aug/29/-sp-untold-story-culture-of-shame-ruzwana-bashir

Aki nem tud angolul, az egyreszt lefordithatja a guglival, de ha nem akarja, a cikk arrol szol, hogy a lanynak tiz evebe telt osszeszedni a batorsagat es feljelentse azt, aki molesztalta. Szembe ment meg a sajat anyjaval is, aki konyorgott neki, hogy ne tegyen feljelentest, mert szegyent hoz a csaladra. A szulovarosaban ugyanis most megbelyegzettkent tekintenek ra, hiaba derult ki, hogy az o molesztaloja mas lanyokkal is ugyanazt muvelte.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása