oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 26. 06:45,  Mi más Ausztriában? 259 komment

2014. augusztus 26. 06:45 Határátkelő

Mi más Ausztriában?

Salzburgból érkezett a mai poszt, melynek szerzője, Gergely, megpróbálta összeszedni, szerinte mi az a 12 dolog, amiben Ausztria különbözik Magyarországtól. Természetesen lehet vele egyetérteni és egyet nem érteni, vitatkozni, a listát kiegészíteni…

Ausztria, Salzburg.jpg

„Ez egy rövid írás arról, amiben nyugati szomszédunk különbözik tőlünk. Itt nem arra kell gondolni, hogy itt nincs Túró Rudi, de van Linzer torta. Bár gondolom, ez egyeseknek szintén fontos lehet. Elsősorban a politikai, gazdasági, és mentális különbségekre szeretnék rávilágítani.

1. Nincs látványos EU-ellenesség

Habár itt is vannak kritikus hangok, és kilépést hirdető törpepártok, de a döntő többség megbékélt azzal, hogy egy nagy gazdasági és társadalmi közösség tagja legyen. A „főnökségtől” érkező pénzeket is jobban kezelik.

2. Sávos-adórendszer

A magyarral ellentétben minél többet keres valaki, annál többet fizet. Így nem nagy a társadalmi olló, és mindenki megkapja az esélyt egy nyugodt, viszonylag kényelmes életre. Ahogy egyik kollégám mondta, „itt az ember tényleg fellégezhet”.

3. Adómentes minimálbér

Ha valaki erre az összegre van bejelentve, akkor csak társadalmi és szociális hozzájárulást kell fizetnie. Így több marad a családi kasszában, amit ember el tud költeni (és jobban érzi magát). Ez a fogyasztói társadalom egyik támpillérre.

4. Erős szakszervezetek

A magyarral ellentétben tényleg a munkavállalót szolgálják. Az állammal összhangban működve védik a dolgozót a kizsákmányolástól (hozzáteszem, ez sem tökéletes rendszer). Külön választások vannak a kamarák élére, mert annyira fontos pozíció.

5. Nincs túladóztatott benzin

A benzin ára megegyezik a magyaréval, miközben osztrák fizetésed van. Természetesen egy autó fenntartása itt is költséges dolog, de nem az álom kategóriájába esik.

6. Részben fizetős egészségügyi rendszer

Furcsa előnyként említeni egy olyan dolgot, amiért bizony kemény eurókat kell lecsengetni, de megvan az oka! Egyrészt itt az ember tényleg „fogyasztónak” érzi magát, és ezért minőségi szolgáltatást vár el. Nem fogsz hálapénzes borítékokat dugdosni a nővér zsebébe, csak hogy foglalkozzanak veled. Nem fizetsz duplán a gyenge minőségű szolgáltatásért.

Másrészt mindenki ismeri a „csakegyvérnyomásmérés” nagyikat, akik feltartják a sort, és az orvosi rendelőt egyfajta találkozóhelynek tekintik. Na, itt ilyenek nincsenek, aki eljön az orvosi rendelőbe, az tényleg beteg!

7. Környezettudatos gondolkodás

Emelje fel az a kezét, aki szigorúan külön gyűjti a hulladékot! Bizonyára kevesen teszik most szívből azt. Itt Ausztriában a nagyobb lakótelepek, közösségi házak, csomópontok kötelező kellékei a szelektív hulladékgyűjtő konténerek. A többség pedig szorgalmasan válogatja otthon, és rakja be a megfelelő helyre. Nem várnak érte semmi ellenszolgáltatást, hisz ezzel munkahelyeket teremtenek, és segítik a környezetüket.

8. Alternatív energiák bátor használata

Habár az előbbi ponthoz tartozik, de azért külön venném tőle. Ausztriában nagy hangsúlyt fektetnek erre. Sok a szél-, vízerőmű, de számos ház tetején is napkollektort lehet látni. A környezetvédelem mellett ez kisebb függőséget is jelent „Putyin-havertól”, ami manapság nem utolsó szempont. Itt Magyarországon a geotermikus-; és a napenergia vár kiaknázásra. Mielőtt azonban bárki is, „bigott zöldnek” kiáltana ki, elismerem, és támogatom az atomenergiát is.

9. A „jogszabályi önkényeskedés” hiánya

A FIDESZ (és részben a második-Gyurcsány) kormány legsúlyosabb bűnének tartom a különböző rendeletek, törvények tetszőleges megváltoztatását. Ha nem tetszett az adott vezetőnek, és a „tűzhöz közel állóknak”, akkor a 2/3 jegyében elég parlamenti szavazást kérni.

10. A tömegközlekedés intenzív fejlesztése

Az ÖBB beruházásait elég végigtekinteni, és már attól szívrohamot kapna az egyszeri MÁV-os. Miközben itt sebességrekordokat döntenek meg, és igyekeznek a lehető legmaximálisabb kényelmet biztosítani az utasok számára, addig Magyarországon „ez van, elégedj meg vele” mentalitás uralkodik.

Ha egyébként osztrák élményre vágyunk, akkor elég a GYSEV szakaszait végigtekinteni, melyek rohamosan fejlődnek, és Magyarország legjobb infrastruktúráját jelentik. Hatékony, érdekvezérelt beruházások. Kevés kivétellel erre volna szükség itthon is. A busz-, villamos-, metróközlekedés területén is hasonló a helyzet, itt Osztrákiában.

11. A befektetők bizalmának elnyerése, nyugodt piaci környezet biztosítása

Most pedig játszunk egy kis szerepjátékot! Ha „x” milliárdos volnál, hova invesztálnál? Oda ahol egyik hónapról a másikra megemelhetik a szektoriális adókat, szabályokat változtathatnak meg a működésről, de olcsó a munkaerő? Vagy oda ahova az előbbi kettő nincs meg, de magasabb a minimálbér? Magyarország egyedüli vonzereje az olcsó, viszonylag szakképzett munkaerő. Ez azonban kevés a bizalom elnyeréséhez. Nekem inkább azt a mentalitást jutatja az eszembe: „Nézd, így bánok a népemmel!”

12. Patriotizmus

A nemzeti hagyományok jelen vannak a hétköznapi életben is. Gyakran látni „Dirndl-ben” pompázó leányokat, vagy „Lederhosen-ben” mutatkozó férfiakat, amiben nincs semmi szégyen. Fontosak a nemzeti, valamint a katolikus egyházhoz köthető ünnepek. Természetesen ez a mentalitás a fogyasztás területén is megmutatkozik. Az osztrák termékek, az osztrák minőség kihangsúlyozása, „Österreichesche Qualität” itt a kulcsszó. Természetes büszkeség!

Ennyi lett volna dióhéjban, remélem, segítettem áttekinteni kicsit a viszonybeli különbségeket.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr186632891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzZoole 2014.08.26. 21:27:49

@Sesamelmo (Q): eleg erdekes,valoban modernizalodik Qatar:)))

onewayticket 2014.08.26. 21:44:52

Csak néhány témához szólnék hozzá.

Sávos SzJA: Mo-n azért volt igazságtalan, mert túl alacsonyra tették a második sávot. 4 M Ft bruttó éves jövedelem feletti rész után 30% feletti volt az adókulcs. Aki ennyit keresett éves szinten bejelentve (azaz járulékokat is fizetett), annak a nettója kb. 150-160 e Ft volt havonta. Az a nyugati bérekhez + a nyugati ÉS a magyar árakhoz képest egyáltalán nem sok!!!
Ha ezt a sávhatárt felvitték volna 10-re, akkor két legyet üthettek volna egy csapásra: 1. kevesebb vállalkozónak érte volna meg feketén dolgoztatni 2. az alsó középosztály az a réteg, amit támogatni kellene, ezt eddig sem a baloldali, sem a jobboldali kormány nem akarta. Miért?

A magyar gazdaságnak felpörgetés kellene és ezt a belső fogyasztás növelésével lehetne elérni. Ha többet vásárolna a lakosság, több lenne az ÁFA-bevétel és életben maradnának a cégek.

Politika: végre valaki le merte írni, hogy Gyurcsány Ferenc is autokrata vezető volt, ő is központosította a hatalmat, és erősítette a politika és a gazdaság összefonódását. Persze másképp, mint Orbán Viktor, de akkor is!

Ha e két miniszterelnököt történelmi személyekhez kellene hasonlítani, akkor Gyurcsány ~ Ferenc József, Orbán ~ Franco.

Részben fizetős egészségügy: a vizitdíj abban a formában nem lenne hülyeség, hogy annak kellene fizetnie, aki után a munkáltatója nem fizet TB-járulékot. Kivételek lennének: a gyerekkorúak, a diákok (felsőoktatásban, 25 éves korig), a fogyatékosok, az ápolási díjon lévők, a kismamák, a regisztrált munkanélküliek és a nyugdíjasok. Így, aki feketén dolgozik és nem fizet semmit, az perkál, ha orvoshoz kénytelen menni...

Tömegközlekedés: Bp-n szerintem nem olyan rossz, az utazóközönség összetételéről (pl. csövesek) meg nem a BKV tehet. :P

bpetya75 2014.08.26. 21:56:15

@QUERCUS:

Támogatással valóban más a helyzet, bár az MVH-s pályázatok elég érdekesek tudnak lenni infóim szerint. Tavasszal még októberben lehet pályázatot leadni mondjuk (ha jól emlékszem) kíméletes fanyagmozgatásos előhasználatra (tudom, nem szabatos, nem vagyok benne :-P) Aztán június közepén hirtelen július lesz belőle...

Ami az alábecslést illeti. Egyrészt, az egyszerű körlapösszegmérés hibahatára +/-20%! Másrészt az alacsonyabbra becsült fatömeg miatt nem szoktak bejönni hisztizni, ellenben a fordítottja elég kínos is lehet. Én is alábecsülöm pl a magasságot 1-2 méterrel.

Magad csinálsz mindent? Látod ez a baj. Ha kidőlsz pár hétre, akkor meg szétlopnak? Sajnos kevés olyan erdőn dolgozó emberrel futottam össze az elmúlt 5 év alatt, akit ne szédítene meg a gyors pénz ígérete. A tartamos gondolkodás se az erdő, se az üzleti, se az emberi kapcsolatok terén nem túl gyakori. Szerencsére én azért találtam ilyeneket. Bár az üzleti kapcsolatban lehet, hogy csalódnom kell. Rövidesen kiderül. Egyébként 100 hektár vegyeskorú erdőben én is szívesen elkottognék ;-)

bpetya75 2014.08.26. 21:59:52

@flash.gordon:

" Ausztriában hiányzik az a libsi réteg, aki a sajtón keresztül mindenféle osztrákoskodó, unalmas, gyülevész náci csürhének írja le azokat, akik fel merik venni. "

Jogos!

macamuca [IHUN] 2014.08.26. 22:10:07

@nyuszigonosz(D):
Egyelőre holnap interjúra, Mo.-on, részletek ott.
Ha minden okés, akkor Németo., településnév nem szerepelt a hirdetésben. Német cég itteni leányvállalata adta fel a hirdetést, így még az is kérdéses (sok egyéb mellett) pld., hogy magyar, vagy német munkáltatóm lenne (munkajogilag).
Holnap megtudom :)

nyuszigonosz 2014.08.26. 22:12:04

@macamuca [IHUN]: Sok sikert holnap!
De azért figyelj oda a részletekre.
Aztán meg írd meg, mi volt, és ha tudod hová mesz.

op tomi 2014.08.26. 22:36:01

Gysev nem jó példa, gyakorló vonatbuziként keresztül-kasul bejártam kicsiny országunkat zöld-sárgával és kék-fehérrel egyaránt, nem szignifikáns a különbség, az ÖBB más tészta, az valóban színvonal, amúgy jó az írás, örömmel olvastam :)

qwertzu 2014.08.26. 22:36:01

8. Alternatív energiák bátor használata
Sok a szél-, vízerőmű,..

Meg az alagút és a viadukt is. Nálunk meg sokkal kevesebb, és azt is nagyon keresni, hogy lehetne építeni.

sterimar 2014.08.26. 22:36:01

"A magyarral ellentétben minél többet keres valaki, annál többet fizet."

Papa, neked gondjaid lehetnek a matekkal. Magyarországon is több adót fizet, aki többet keres.

vider 2014.08.26. 22:36:01

Amiben más Ausztria:
1. 50 évvel idősebb, valódi demokrácia
2. Az EU egyik leggazdagabb tagállama
(okok lsd.: történelem könyv)

Egyrészt ebből a két dologból sok minden következik, többek közt az, hogy még akkor sem kellene csodálkozni, hogy MINDENBEN jobb mint Mo., ha mi az elmúlt 25 évben egy csodás gazdaságot és társadalmat építettünk volna.

Másrészt felhívnám a figyelmet a következő tényekre:
1. példásan elb@sztuk a rendszerváltás utáni időszakot
2. az EU csatlakozást is
3. aki ezeken változtathatna (az ország tehetségesebbik fele) már külföldön van (lsd. jelen blog..) a másik felének meg láthatóan jó a langyos szar is..

Ezen tények alapján bátran kijelenthetjük, hogy jelen európai erőviszonyok között SOHA nem fogjuk elérni, de még megközelíteni sem azt a szintet ahol érdemes lenne összehasonlítani Ausztriát Magyarországgal.

Aki még ezek után sem érzi, hogy mennyire más helye és helyzete van Ausztriának az EU-n belül, mint Magyarországnak, annak egy ősi bölcsességgel szeretném összefoglalni mondandómat, hátha úgy megérti:

"A lóf@sznak két vége van.. és nem mi vagyunk a ló."

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2014.08.26. 22:36:01

A liberális hanyatló nyugatot ajnározó cikk.
A szakadék felé száguldó rothadó kapitalizmusról szól.
Mi nem ebbe az irányba megyünk!
Nem szabad hagyni, hogy Nertársainkat propaganda cikkekkel megvezessék!

micsoda? 2014.08.26. 22:36:01

Javaslom vezetőinknek, minden pontot írjanak le minimum legalább százszor, hátha segít, mert hiába szomszédunk, nem tanulnak, amit eddig is tudott a köznép. Még a válságot sem érezték meg, mi meg még mindig arra hivatkozunk.
Szerintem az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nekünk magyaroknak más a mentalitásunk, persze az írott szabályok mentalitástól függetlenek.

supernowa 2014.08.26. 22:36:01

Ez mind szép, mind jó, és igaz is...
De ez a poszt azért mégis csak alaposabb... :)

gyuloltellensegeink.blog.hu/2009/11/12/az_osztrakok

SzZoole 2014.08.26. 22:44:25

Az,hogy lehet,hogy a legutobbi 7 comment ugyan abban az idopontban jelent meg?

nyuszigonosz 2014.08.26. 22:48:20

@Zoole[uk]: Elöször is szintén néztem egyet, de: szerintem ezeket egyszerre "engedte ki" a Határátkelö.

Quercus a favágó 2014.08.26. 22:49:04

@Zoole[uk]:

Mind moderált. Egyszerre engedi be a HA.

SzZoole 2014.08.26. 22:51:07

@nyuszigonosz(D): @QUERCUS: aha ertem,tehat a big brother szeme mindig rajtunk van:)))

Muscari 2014.08.26. 23:19:12

@macamuca [IHUN]: en is drukkilik, mindenkepp szamolj majd be rola!

M. Péter 2014.08.27. 00:00:04

@Herr Géza: Nem magyar találmány, az USA-ban is laktam olyan házban, ahol ilyen szemétledobó volt, csak ott persze gyakrabban ürítették a konténert.

M. Péter 2014.08.27. 00:02:27

@flash.gordon: Magyarországon kit náciztak le népviselet viselése miatt?

M. Péter 2014.08.27. 00:19:35

@Herr Géza: Van persze, bár nincs egységes rendszer. Minden tanács próbálja csökkenteni a szemétlerakóba menő szemét mennyiségét pl. úgy, hogy az újrafelhasználható vagy komposztálható dolgokat korlátlan mennyiségben begyűjtik, míg a rendes szemetet már csak kéthetente, vagy kisebb kukát adnak.

hetyke81 2014.08.27. 00:25:54

Pontokban...

1. Ezzel vitáznék! Aki emlékszik Jörg Haider nevére, az tudja, hogy megválasztották, és ennek oka van... Lett is EU szankció! Az osztrákoknak volt valós véleménye az eléjük tett irányvonalról!

2. Itthon tök mindegy milyen adó rendszer van, mert akinek van pénze, az minimálbéres csóró, ajándékba kapott vagyonnal. A vállalkozások zöme 0 ft bevételt könyvel el, mert még a budi papírt is elszámolják. Csodálkozunk, hogy itthon szar a helyzet?? Mindenki a mutyizással foglalkozik, és ezek tollasodnak meg annyira, hogy politikusi babérokra törjenek...

3. Itthon sem az a gond, hogy adómentes, vagy sem, csak le van nyomva a béka segge alá, hogy az osztrák, német, és egyéb cégek rajtunk nyerészkedjenek, és otthon normális bérezéssel tarthassák el a népet. Gyarmat politika...

4. Szakszervezetek itthon is uram bátyám alapon alakulnak, és szorosan kötődnek politikusokhoz. Náluk is így van, csak még nem volt szükség, hogy komoly dolgokkal foglalkozzanak.

5. Ha a valódi árát nézzük a benzinnek, gázolajnak, durván túl van adóztatva! Érthető is egyébként, mert ezen lehet nyerni sok sok adót. Másik dolog, hogy a parkolási, és egyéb dolgok Bécsben durvák. Jobban megéri, ha valaki lerakja az autót a határon, és bevonatozik.

6. Itthon is van lehetőség fizetni orvosért, csak az emberek zöme nem teheti meg. Bizonyos emberek nem is kerülnek be közkórházakba. Ez velejárója a fogyi társadalomnak.

7. Ez inkább szemlélet kérdése! Hiába raknak ki 10 féle konténert, ha a paraszt bele önti a vegyes hulladékot az üvegesbe. Voltak ruhagyűjtő konténerek felénk, amiből meg naponta 20-25 rászorulót rángattak ki a törvény éber őrei.

8. Nálunk is vannak próbálkozások szél-nap kihasználásra, de ugye mindig az igényt a pénz határozza meg. Egy 2000 lakosú településen ritkán telik arra, hogy szélgenerátort építsenek.

9. Azért ott is voltak, vannak érdekes változtatások, csak a média jobban kiáll a vezető hatalom mellett. Itthon a hangyából is elefántot csinálnak.

10. Az ÖBB-MÁV hasonlat sajnos nem a legjobb. Egyrészt a MÁV szét lett szedve, majd az egyetlen jól jövedelmező üzletágat elKókányolták, értékesítették. A MÁV-Cargo jelenleg is jól jövedelmező üzletág, csak éppen az ÖBB malmára hajtja a vizet. A személy szállítás nem kifizetődő, így a hiányt a teherszállításból lehetett anno kompenzálni. Jelenleg egy döglődő üzletágat próbálnak életben tartani, mindenféle fedezet nélkül, míg az osztrákok csak lefölözik a hasznot.

11. Ez nem teljesen így van! Nem csak az olcsó munkaerő, hanem a jól képzett, olcsó munkaerő, és a megfelelő földrajzi fekvés, az adókedvezmény, és a viszonylag jó közlekedés nyugatra.

12. Ez szerény országunkban is jelen van! Ha kimozdulsz vidékre, és nem csak a pesti környezetben, városi részeken mozogsz, akkor rá fogsz jönni, hogy egy-egy faluban nagyon jó, hagyomány őrző közösségek vannak. A média sulykolja belénk, hogy nálunk csak Sziget, Volt, meg Balaton Sound létezik, és nincsenek sokkal emberibb szórakozási lehetőségek.

Arról, hogy nálunk ez van, köszönhetjük a kommunizmusnak, majd sokkal inkább annak az osztozkodásnak, amit privatizáció címén végrehajtottak. Régi Matáv, áramszolgáltatók, gázszolgáltatók mind külföldi kézbe kerültek. Ezeket az előz rendszerben az adófizetők pénzén építették ki, és most külföldi részvényesek gazdagodnak meg belőle. Cukorgyárak, tejüzemek, húsüzemek felvásárlása, lerombolása szintén marha jó dolog volt. Nem eladni kellett volna, hanem bérbe adni, vagy a szolgáltatást üzemeltetést kiadni. Ezek a cégek zsákszámra viszik ki a pénzt, és ebből él jól az aki külföldön él, míg nekünk marad a külföldi termékek vásárlása, hogy eltartsuk európát. Az EU-nak piac kellett, hát kilóra megvett minket, és a többség önként akasztotta a nyakát a hurokba... Ez van! Ezt kell szeretni.

Ellensúly 2014.08.27. 00:25:55

Miért lepődnénk meg azon, hogy patriotizmusban előttünk járnak? A világon minden nemzet a magyar előtt jár hazaszeretetben, patriotizmusban, jó értelembe vett nacionalizmusban. Mi szótlanul, apátiába süllyedve tűrjük a nemzetünk sorozatos megalázását is.

montroyal ( CAN qc) 2014.08.27. 01:24:15

@hetyke81: az utolso bekezdesedhez azt tennem hozza ,hogy ezekbol a privatizaciokbol , iparagak lerombolasabol iszonyatosan meggazdagodtak egyesek igy a jovedelem atlagot megemelik ,tehat nem csak szegenyek, vannak Mo-on... es kulomben is kibol lennenek a politikusok ...

pappito · http://pappito.com 2014.08.27. 04:37:50

@Ellensúly: " nemzetünk sorozatos megalázását is."

pl?

pappito · http://pappito.com 2014.08.27. 04:43:06

egyébként az osztrákoknak már régóta megvan a magukhoz való eszük. a patriotizmus meg egyenes következménye, hogy az állam nem tekinti ott retardált idióta gyereknek a saját lakosságát.

btw ez a logo : www.businesspunks.com/wp-content/uploads/2011/11/made-in-austria.png

már az én gyerekkorom előtt is rajta volt minden osztrák terméken, amikor Mo-n még a KÁF bohóckodás ment

Sesamelmo (Q) 2014.08.27. 06:10:21

@Zoole[uk]: tök modern. Pénz van. Muszlimul modern.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2014.08.27. 06:50:05

Az tetszik ebben a felsorolásban, hogy bátran behoz rendszer kérdéseket is.

Bele olvastam a kommentekbe, nem meglepő módon sokan az elfojtókájukat turbóztatják ezeken a pontokon.

Látványos, hogy hogy a cikk író feszegetné azt a kérdést, hogy a magyarok miért csúsznak szét és pl a velünk egy királyságban élt szomszédaink hogyan raktak össze egy működő jóléti társdalmat.

Szerintem ezt a témát nem szabad a szőnyeg alá seperni.

Beszélni kell róla!

Amikor Freud a mi királyságunkban kifundálta az eljojtásokra épülő emberképét, akkor még az volt a divat, hogy a sexuális vágyak körüli mizériákra alapuló személyiség torzulások miatt népbetegségnek számított a hisztéria. Amit Ferenciék terápiás munkájának segítségével gyógyatani lehetett.

Azt a szélső jobb oladali politikai szocializációs hisztériát amit felépített az, aki a magyarok nevében beszélni szokott, azt ki fogja gyógyítani?

Május 40. 2014.08.27. 07:24:07

Nálunk szerencsére nincs annyi szélerőmű, mint a sógoréknál. Borzasztó a tájképromboló hatásuk!

Nzoltan 2014.08.27. 07:24:07

Azért azt jó lenne már tudatosítani, hogy ha a minimálbér nem adózna, akkor itthon a lakosság nyolcvan százaléka nem fizetne szja. A maradék meg meg méghamarabb húzna el a 70-80 százalékos adókulcs miatt.

Én a családoknak villantanék egy fecnit minden hónapban, hogy tulajdonképpen mennyi az az összeg, amiben részesültekma visszaosztáskor. Sokan meglepōdnének, hogy a megkeresett minimálbér akár többszörösét is kapják különbözō szociális juttatásként az államtól.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.08.27. 08:46:48

"8. Alternatív energiák bátor használata"

Könnyű úgy "bátornak" lenni és telerakni az országot szélkerkekkel, hogy Európa "szélcsatornája" rajtuk meg keresztül, és 12GWe beépített vízierőmű kapacitás van. Ha mégsincs szél vagy az átlagnál gyengébb, akkor van mivel pótolni.

Itthon ezt mégis hogyan képzeli el a szerző...? A geotermikus potenciál nagysága és gazdaságossága itthon csak egy UL és olyan "tapasztalat" van vele, hogy inkább ne hozzuk fel példának. Épített a MOL egy kísérleti erőművet és a tervezett kapacitás kb. 10%-át, ha elérte. Mi nem Izland vagyunk... Tessék már végre felfogni, hogy egy normális gőzkörfolyamat ma, ami gazdaságos az 500-550 fokos gőznél kezdődik. A geotermikusnál mennyi is a delta T? Ja, hogy 300 fok sincs. No comment... És akkor még n+1 bibi van...

A napenergiát meg tényleg ne említsd, mert csak a vérnyomásom megy fel tőle.

Éhes.ló 2014.08.27. 08:47:03

Ez a post sem lett a kedvencem.
Nem azért, mert nem tudok különbséget tenni Ausztria és Magyarország között, hanem azért, mert aki ezt ilyen szinten képes közreadni, az minek ír postot?

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.08.27. 09:12:05

@házelőtthinta: lepukkant villamos? melyik városban élsz te? :) ha pesten minden villamos csak a legszarabb osztrák szerelvény szintjén lenne, rá sem ismernél a bkv-ra.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.08.27. 09:12:05

@Május 40.: a panelerdőknek is borzasztó tájképromboló a hatásuk, a plázáinknak is, meg az újgazdagok villáinak is, nem ritkán. mikor kezdjük őket ontani?

Herr Géza 2014.08.27. 09:15:03

@hetyke81: Hát barátom, jól összefoglaltad a tipikus magyar gondolkodást...Mindenröl csakis és kizárólag bárki más tehet, kihagytad ugyan azelmúltnyócévet meg ballib összesküvöket (vártam azt is, hogy Trianon is felbukkan...), de cserébe elöjött még Kóka is...Próbáljuk már felfogni végre, hogy a multik bejövetele nyilván hozott magával negatív jelenségeket is, de nélkülük még itt sem tartanánk ma és egyes iparágaknak (vagy mondjuk úgy, hogy még többnek) már a helyét is rég benötte volna a gaz. Ki a túró fejlesztett volna ebben az országban bármit is, hiszen az újonnan kikupálódott magyar vállalkozói rétegnek akkor is, ma is sokkal fontosabb volt a rongyrázás, a luxusautó-budai villa-egzotikus nyaralás-telelés szentháromsága, mint, hogy az üzletbe/termelésbe/fejlesztésbe fektesse a nem is kicsi hasznát. A multik tökéje nélkül valszeg még ma is kettö-öt évet várnál a vezetékes telefonra, az LTE-t meg max. egy betegség rövidítésének tartanánk, stb., stb.

"Ezek a cégek zsákszámra viszik ki a pénzt, és ebből él jól az aki külföldön él, míg nekünk marad a külföldi termékek vásárlása, hogy eltartsuk európát. Az EU-nak piac kellett, hát kilóra megvett minket, "
Eltartjuk Európát ? Aha. A pannon puma csecsén lóg a brit oroszlán, a gall kakas meg a német sas..... Szétröhögöm az agyam......

Easyke (törölt) 2014.08.27. 09:30:11

@macamuca [IHUN]: bocs, hogy belekotty, de mégis beleszólok :)
Ha magyar lesz a munkáltatód és kiküldenek Németországba, akkor figyelj oda, hogy a kiküldetési díjadról ne "felekezzenek meg".

Szóval szerintem ha No. lesz a munkavégzés helye, valszeg ott is fognak bejelenteni. Akkor viszont ne felejts el itthon a TB-ből kijelentkezni, mert akkor egyszer csak jelentkeznek a havi 6500-7000, nemtommenyi forintért.

Fejesrob 2014.08.27. 10:02:11

Vajon miért nem ott vagyok?

Easyke (törölt) 2014.08.27. 10:02:22

@molnibalage: nem tudom, én mindig csodálkoztam az osztrák-magyar határon azon, hogy a határ osztrák oldalán fúj a szél és ott vannak szélerőművek, de a határ magyar oldalára nem jött át a szél... :O
(nem tudom, hogy újabban mi a helyzet ott, egy ideje nem jártam arra)

Muscari 2014.08.27. 10:16:21

Latom, tegnap rengeteg okos ember jart erre, mennyien megmondtak a tutit.
Bar ez mindig igy van Index cimlap eseten...

bandinyúl 2014.08.27. 10:23:45

@Munchausen:

Olyan vagy mint a névadód.Mesébe illő.

bandigyerek 2014.08.27. 10:34:18

A fenti, pontokba szedett zagyvalék 80%-ban csúsztatás ferdítés, hazugság, fentebb már többen részletezték. A véleményem az, hogy ha innen valaki kimegy egy nyugati országba, és ha tud venni egy ócska autót egy év alatt meg tankolni is tud bele, meg vehet egy milkát(csokit, persze) minden nap, és ez neki elég ahhoz, hogy köpködje a szülőhazáját, azért nem kár, menjen csak.

M. Péter 2014.08.27. 10:41:19

@flash.gordon: Írjál már egy konkrét esetet névvel, dátummal és hiteles forrással. (Félreértések elkerülése végett, a Magyar Gárda egyenruhája nem népviselet.)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.27. 10:44:41

@Easyke: nyilván nem sokat tudsz a szélről.

bpetya75 2014.08.27. 11:05:23

@M. Péter:

Van flash megfogalmazásában némi költői túlzás, de amit ír, az egy valóban létező jelenség. Az értelmiség egy része úgy döntött, hogy a nemzeti öntudat, és a nemzeti jelképek szélsőjobbos jellemzőkké váltak. Tény, hogy gárdisták meg más szélsőségesek benyögnek időnként olyanokat, hogy kin lehet kokárda, meg kin nem, de erre nem a teljes elutasítás a megfelelő reakció. Személy szerint mindkét típust rühellem.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.08.27. 11:18:52

Szerintem ott még a szar se büdös. Meg kolbászból van a kerítés.

Amúgy a többsége egyszerű ferdítés.

Bandigyerekkel értek egyet.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.08.27. 11:19:05

@Easyke: Látom sok közöd nincs az áramlástanhoz...
A hegyek között az áramlás több ok miatt és a nagyobb magasság miatt is felgyorsul. Aztán mikor hirtelen egy nagy szabad tér lesz, akkor gyakorlatialg diffúzort kapsz, csak nagyobban, mint a megszokott ipari gyakorlatban. Az áramlás szépen elkezd lassulni azonos térfogatáram mellett...

Nos, ezért van az, hogy az osztrák-magyar határon még vannak szélkerekek itthon, de máshova nemigen érdemes rakni.

Poénkodás helyett meg nézegess széltérképet, nem viccből készülnek...

Nzoltan 2014.08.27. 11:20:15

@hetyke81: Az utolsó bekezdés nagyon ott van. Sokan azt hiszik, hogy kint azért jobb minden, mert megbecsülik az embert. Nem. Kint azért jobb minden, mert a világ másik felén rosszabb annál. Valahol meg kell termelni a nyugati jólét alapjait. Ez pedig az olcsó árú. Az meg Kelet-Európàban terem, meg Ázsiában.
De.
A mostani háború nagyjából az utolsó esélye az öreg kontinensnek a végsō lemaradás elōtt. Ha ez nem jön össze, akkor a nyugati életszinvonalnak is lōttek egy évtizeden belül.
De ez nem az a blog.

Ellensúly 2014.08.27. 11:21:18

@pappito: Hogy csak egyetlen példát mondjak: a kolozsvári repteret a magyarirtó Avram Iancuról nevezték el a románok. Itthon ez alig valakinek érte el az ingerküszöbét. Szerinted nem cirkuszolna a fél világ (hozzáteszem: jogosan), ha valami marha kitalálná, hogy mondjuk egy gettóparancsnok nevét viselje közintézmény vagy közterület?

Badeni_lakos 2014.08.27. 11:54:39

@Cascabel: Rendben, jól van na, nincsen semmi:) Bocsánatkérés elfogadva :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.27. 12:32:30

@molnibalage: hagyjad a széltérképpel, elég beküldeni tízemeletes panelházak közé, ahol mindig fúj a szél.

Easyke (törölt) 2014.08.27. 13:10:05

@molnibalage: igen, igazad van. Nem értek az áramlástanhoz. Viszont úgy emlékszem (lehet, hogy rosszul), hogy anno a határ osztrák oldalán láttam szélerőművet, a magyar oldalán meg nem. Nem Ausztria-Magyrország viszonylatról beszélek, hanem 1 km-es körzetről. Ami viszont nem biztos, hogy csak a szélen múlott...
Ugyanúgy, mint ahogy az egyéb megújuló energiaforrások lehetőségének kihasználása (illetve annak hiánya) sem a lehetőségek hiányán múlik.

Easyke (törölt) 2014.08.27. 13:10:05

@Babette.: én kérek elnézést, az én napi munkámban csak gázok csőben történő áramlásával van dolgom.

Keszkeno 2014.08.27. 13:10:05

Hat az osztrak egeszsegugy is neha csak kulsore szep. Fatert ugy felrediagnosztizaltak, hogy csak az itthoni kis asszisztens tudasa mentette meg. Nem ajulok el attol ha minden nap friss viz van a viragvazaban egy osztrak korhazba...

Easyke (törölt) 2014.08.27. 13:10:05

@Babette.: egy mondat még lemaradt: a szélhez viszont abszolút nem értek.

Netuddki. 2014.08.27. 13:10:06

12.-höz. Itt sajna nemzetieskedő balfaszok lejáratták és egymás elleni uszításra, kirekesztésre használták a nemzeti jelképeinket.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.08.27. 13:57:05

Az első három 10 éve még ránk is jellemző volt...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.27. 13:57:05

@milliliteratura:

Grazban élek és igenis vannak régebbi lepukkantabb villanyosok. Budapesten meg mindenre fújnak. Új metró épült, nem hogy örülnének neki, arra is fújnak, hogy felesleges, sokáig épült meg a többi.

Szoktam néha járni Budapesten és egyáltalán nem azt a képet festi amit itt le szoktak írogatni róla. Tele van pl új buszokkal. Lehet a bér balkáni, de az infrastruktúra és a szolgáltatások igenis nyugati szinten vannak.

bpetya75 2014.08.27. 14:30:30

@IGAZI_kovi1970:

Aki szerint a nemzetieskedő balfaszok lejáratták a nemzeti jelképeinket, az maga is egy balfasz. Fent nevezettek magukat járatták le, ahogy megpróbálták kisajátítani a lobogót, a kokárdát vagy a nemzeti viselt egy részét.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.08.27. 14:32:51

@Easyke: Akkor nyisd ki a szemed... Még a Google Earh-tel is látni az M1 mellett...

A mennyiségi eltérés meg azért van, mert a magyar rendszerirányítás nagyon bölcsen limitálta a beépíthető max. névleges teljesítmény a hálózat biztonsága miatt. Ez 2009-ig - asszem 300 MW táján volt - és később tervezték bővíteni. Hogy ez megvalósult vagy sem azt nem tudom, de elvileg itthon nem adható ki jelenleg új engedély, mert vagy a régi vagy már a bővített keretet is lekötötték.

A megújuló energiaforrások használatának van létjogosultsága, csak nem úgy, ahogy ma nágy általánossában zajlik a nagyvilágban. Olyan elmebeteg és barom módon zajlik, hogy arar szavak nincsenek és olyan fals infókat és egyoldalú propaganda zajlik körülöttük, hogy arra goebbels is büszke lenne...

neomat 2014.08.27. 15:40:09

Aki még mindig úgy gondolja hogy mennyire faszák vagyunk mi magyarok meg majd mi megmutatjuk, az most már elmehet a sunyiba. Ez az ország nem más mint az elvesztegetett lehetőségek hazája, műmagyarkodók akik hazaárulónak hívják azt aki máshogy mer gondolkodni. Minden nép megérdemli a sorsát. A fiatalok elhúznak, az ország elöregedik es tovább süllyed a dilettáns demagóg diktatorikus vezénylésre.
Ha nem tekintjük példának szomszédunk fejlődését, törekvését és fenntartható társadalmi berendezkedését, néhány generáció múlva meg fog szűnni ez a nemzet, mint egy csődbement gyár. Aztán akkor lehet majd sírni meg mindenki mást okolni, ahogy azt magyarföldön szokás.
Hajrá turbómagyarok!

gézabéla 2014.08.27. 15:42:04

1. Nincs látványos EU-ellenesség
Inkább nincs ultraparaszt zászlóégető csürhe, de az ellenesség nem kisebb mértékű, mint nálunk, elvileg nettó befizetők, több okuk van nyígni.

2. Sávos-adórendszer
A magyar társadalom vagyoneloszlásilag az egyik legkiegyenlítettebb a Gini-index szerint, bár ezt sohasem értettem, hogyan jön ki. Ausztriában tény hogy van egy nagy tömeg aki 1000 és 2000 ezer között keres, és a szakmunkákat sokkal jobban becsülik, de utána van egy nagy szakadék és jönnek a 4 ezertől szácsillióig keresők. Ne felejtsük el hogy Ausztriában nincs milliomosadó, ezen megy most a koalíciós vita ami miatt pont ma mondott le az alkanca.

3. Adómentes minimálbér
Ausztriában nincs hivatalos minimálbér... Az adómentesség évi 11 ezer alatti kerestre vonatkozik, abból meg hiában nem vonnak le adót, úgy is édeskevés.

4. Erős szakszervezetek
Ezzel egyetértek és sajnos ezzel a legtöbb magyar nincs tisztában, ezért is húzza be fülét farkát, ha a munkaadó szemétkedik, pedig csak az AK-hoz kéne fordulni, ahol tényleg elvégzik a dolgukat és megy egyből bíróságra az ügy, nem úgy mint otthon. Én egyszer AK-embernek kiadva fenyítettem be egy munkaadót, elég gyorsan helyretette magát 

5. Nincs túladóztatott benzin
Viszont a kötelező biztosítás a magyarénak a 10-szerese!! Az osztrák bér viszont nem. Nem véletlenül van magyar rendszámom, - vállalom 

6. Részben fizetős egészségügyi rendszer
„... aki itt eljön az orvosi rendelőbe, az tényleg beteg!”
Na ez nem igaz. Én 1-2 évig voltam komoly hipochonder  és durván leterheltem nem csak az EÜ-kasszát, hanem más páciensek türelmét is. Vicc félre, tapasztalataim alapján vegyes a kép és összességében nem állnak annyira jobban az osztrákok. Gyerekem szülésénél annyi bénázás folyt, hogy a végén nekem kellet ordibálnom a személyzettel, hogy most már vigyék vágni – egyből meg is tették.. Otthon (Vácon) megy egyszer olyan klasszul összecsavarozták a lábamat, hogy itt ki se akarják szedni, úgy megdícsérték az asztalosmunkát

7. Környezettudatos gondolkodás
Igen, szorgalmasan szelektálnak, csak sajna a sok balkáni meg délkeletibb bevándorló erre magasról tesz. Ahol régen laktunk ott nemhogy nem szelektáltak, de direkt a bio-ba ment az üveg, a papírba meg a műanyag, szóval ez nem a hanyagság, hanem a csakazértis paraszt vagyok mentalitás. Ilyenekből toboroz az isis irakban

8. Alternatív energiák bátor használata
Ausztria, Magyarországgal ellentétben egyik évben sem teljesítette a kyoto-célokat széndioxid kibocsátásban + amíg hősként hirdetik atomellenességüket (egy 1 milliárd eurós kész reaktort pl. lenépszavaztak pár évtizede) addig álszent mód külföldről is vásárolnak atomáramot.

9. A „jogszabályi önkényeskedés” hiánya
Ez tény, de egy dolgot kiemelnék. Itt úgy védik a dohányosokat, mint a szent tehenet, itt vannak európa legliberálisabb cigitörvényei, 14 éves kis bakfisek pöfékelnek a suli előtt. A fidesz-diktatúrának legalább volt egy jó hízása és beszűntette a nyílvános dohányzást, az emberek felfogták és betartják, na ez az ami ausztriában nem megy, csak a hiszti meg a fene nagy demokratikus jogok (saját maguk és mások mérgezésére).

10. A tömegközlekedés intenzív fejlesztése
„Az ÖBB beruházásait...”
Ne is folytasd, az ÖBB kb olyan szinten van eladósodva mint az egész magyar állam. Költői tulzás, de nem is annyira.

11. A befektetők bizalmának elnyerése, nyugodt piaci környezet biztosítása
Nincs mit hozzátennem.

12. Patriotizmus
Igen, ausztriában ott kezdődik a patriotozmus, hogy szeretem a hazámat és ott ér véget, hogy utálom az idegent. Magyarországon pont fordítva.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.27. 16:09:51

@Easyke: babolna mellett hatalmas park van, es ikervar mellett is van egy.

tsabus UAE 2014.08.27. 16:25:33

Elég lett volna egy pont is: Ha a jelenlegi folyamatok nem nagyon változnak a jövőben, akkor Ausztriának van jövője, míg Magyarországnak nincs...

Május 40. 2014.08.27. 17:34:37

@milliliteratura: A panel, a pláza és a villa a városban van, ott nem zavar. Viszont ha felmegyek egy hegyre, baromira nem ezt szeretném látni:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Kanonenwasser-windpark.JPG/800px-Kanonenwasser-windpark.JPG

Quercus a favágó 2014.08.27. 18:41:43

@Babette.:

"nyilván nem sokat tudsz a szélről. "

Én viszont igen. A szél a levegőnek az a része, amelyik siet.

DieNanny CH 2014.08.27. 18:54:40

@Zsuzsi65:

Én szívesen küldeném őket arra, itt napok óta esik, végre ma déltől kezdett kiderülni...

DieNanny CH 2014.08.27. 19:33:08

@Nzoltan:

Én nem a minimálbérnél húznám meg a 0%-os adókulcsot, hanem úgy 200 000 Ft-nál. 200e - 600e-ig 30%, 600e - 1 millióig 40%, afölött 50%. Így ki tudna alakulni egy erős középréteg.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.27. 20:10:22

@DieNanny [SZ,CH]: iszonyú sok adóbevételtől esne így el az állam...
nagyon sokan vannak 100 környékén

Rotoxis 2014.08.27. 20:47:22

Érdekes világ ez az Ausztria. Néha nehéz megérteni, de elmondom, én hogyan élem meg, követve a poszt pontjait.

ad1. A salzburgiak nem nagyon foglalkoznak a kérdéssel. Úgy általában az osztrákok sem nagyon. Közel sincs annyira átpolitizálva a mindennapi élet,mint Magyarországon. Én még soha nem hallottam, hogy hétköznapi társalgásban szóba került volna. Éppúgy fütyülnek rá, mint a "világhírű" Puncikolbászra, akit időnként előkapnak, elénekeltetik vele a DAL-t, bizonyítandó az osztrák nyitottság,majd ismét megy a süllyesztőbe.

ad2-3. Őszintén? A fenét sem érdekli. A fizetésből normálisan meg lehet élni a társadalmon legnagyobb része számára. A fizetés-különbség közel sem akkora, mint Magyarországon. Egyébként soha, senki meg nem kérdezte, mennyit keresek (kivétel néhány magyar, de ők nem számítanak).

ad4. Minden külön kérés nélkül megkaptam az AK kártyámat a napi postával. A szakszervezetek mellett az üzemi tanácsok sem elhanyagolhatóak. Egyszerűen hozzátartoznak a normális élethez.

ad5. A benzin ára annyi,amennyi, azért gyakran drágább Ausztriában. A probléma csak az, hogy kb 1-1,5 literrel fogyaszt kevesebbet az autó, mint a magyar üzemanyaggal. A nickesdorfi utolsó osztrák kútnál rendszeresen sorok állnak a kilépő oldalon benzinért, pedig ott az 1,6 és 1,7 €-s ár sem ritka.

ad6. Az egészségügyi rendszer nem hasonlítható össze a magyarral. Nem részben fizetős,biztosítási alapú. A különbség, hogy köthetsz kiegészítő biztosítást,amelyre többlet-szolgáltatásokat kapsz. Drága dolog, kb 100 € fejenként és havonta. Az átlagos kórházi szolgáltatási színvonal a magyarországi hiperszuperluxusfizetős színvonalnak felel meg. Sokba is kerül.

ad10. A tömegközlekedés Salzburgban nem értelmezhető igazán. Van néhány troli és buszjárat, teljesen változó korú járművekkel. Ritkán is járnak. Leginkább a kisiskolások és a nyugdíjasok veszik igénybe. A tömegek kerékpárral járnak. Igen esőben is, hóban is.

ad12. A Tracht Salzburgban teljesen mindennapos, ünnepi alkalom elképzelhetetlen nélküle. Nem kölcsönzik, mindenkinek van néhány rend ruhája.Nem csak viselik, de ha itt élsz,tőled is elvárják a viseletét. Persze csak akkor, ha ide akarsz tartozni

objekt678 2014.08.27. 20:47:52

@gézabéla: Amúgy jól elvagyok azt osztrákokkal, sokszor kedvelem is őket, de az egyetlen ország a világon, ahol ( jó szakmai kombóm van, beszélek németül,angolul, franciául, oroszul ) évtizedek alatt többször hallottam már az ungarische zigeuner-t. Nem szemtől szembe, csak úgy, hogy halljam...aztán persze enyhült a dolog mindig ( amiben azért az is szerepet játszhatott, hogy az általam kidolgozott technológiákat én tanítottam be nekik...)
Valahol ott mélyen bennük lakozik, hogy qvázi gyarmatuk voltunk, meg hát az is az igazsághoz tartozik, hogy ők valamikor még nem ismerték a bicikli- avagy nagy értékű traktor-zárat.
Nálunk kevés osztrák lop, náluk sok magyar.

Mindezektől függetlenül kedélyes és kellemes embereknek tartom őket, nagyon jól együtt tudok velük élni

hetyke81 2014.08.27. 20:48:46

Nem a multik bejövetele hozott üdvösséget, hanem az éhbérért robotoló emberek... Azok nélkül egy multi sem jött volna ide, hogy a 2 szép szemedért adjon pénzt. Ha a multik olyan jófejek, miért nem kapunk kézbe szalagon 1000 eurót? Talán azért, mert nem tudná a német, vagy farncia cég nyereségesen üzemeltetni magát.
Rongyrázás terén volt ilyen is, meg olyan is. Tudok olyanról, aki elherdált a dolgokat, de van olyan is aki jól működő világcéget hozott létre. Ez a kijelentésed ebben a formában nem tükrözi a valóságot, félrevezető, és ledegradáló a saját hazád fiaira nézve.
Multik nélkül is volna világ, és hidd el, hogy ha az uniós elvárások helyett a magyarok a kisebb magyar szolgáltatókat támogatták volna, és lehetővé tették volna, hogy ne kerüljön a T csoport monopól helyzetbe, akkor bőven lenne a piacon szolgáltató, és már akár több országos lefedettségű cég is. Szomorú, hogy egyesek csak az LTE-t ismerik, mert hála Istennek nem az a jövő... Most kezdhetnék előadást tartani, hogy milyen egy elcseszett szabvány, de gondolom Te ezt olvastad a mobilos hirdetéseken, szóval meg vagy győződve, hogy ettől függ egy ország fejlettségi szintje. El kell keserítselek! Már mikor megjelent, sírva fakadtak, hogy ez milyen rossz! De pénzt hoz, és Te kiadsz rá sok pénzt, hogy Neked LTE legyen! :) Egészségedre!
Igen sajna mi tartjuk el! elárulom, hogy miért... Míg itthon szarér hugyért vásárolják fel a mezőgazdasági termékeinket, viszik ki külföldre értékesíteni, addig hozzánk olyan áron hozzák be, hogy a lakosság zöme sírva fakad. Mindezt persze szépen, és jól előkészítették, hogy ne tudjuk feldolgozni itthon a terményt, így kénytelenek legyünk megvenni az általuk feldolgozott, csomagolt termékeket vásárolni. Ne akard megmagyarázni, hogy nem így van, mert bőven bele látok, hogy milyen dolgok folynak. Tudtad, hogy itthon milyen fagyasztott fácánt kapsz? Olaszt bakker! Megszűntek a fácánosok, mert az EU szépen agyon támogatta az olasz termékeket hogy itthon kiszorítsák a hazait. Ezt miután elérték, jött a bumm, mert nem volt versenytárs.. Manapság olcsóbb megvenni a fagyasztott fácánt, mint tenyészteni őket. Pedig anno annyi volt, hogy naponta hordták őket traktorokkal a vágóba, és kopasztották éjjel nappal. Tejüzem... Itthon régen minden faluban volt tejcsarnok. EU támogatásos tejport hoznak, és vízzel hígítva kapod a tejet. Olcsó, és sokat lehet keresni rajta. Valójában semmi olyat nem támogatnak, amivel saját érdekeiket sértjük. Ennyit erről...

Nzoltan 2014.08.27. 21:44:00

@DieNanny [SZ,CH]: Nem alakulna ki. Azon a szinten az állam már nem tudná ellátni a szerepét. Egzszerűen alig lenne aki fizetne. Eddig is ez volt a baj. Nem véletlen az ÁFA emelés. Azt mindenki fizeti. És még így is rezeg a léc. Annyi az inaktív.

pappito · http://pappito.com 2014.08.28. 06:28:57

@Ellensúly: úgy érted olyan, mintha valaki rehabilitálná kisbarnakyt mondjuk?

az nem gyalázat, ugyebár...

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.28. 07:57:36

@Rotoxis: "Nem csak viselik, de ha itt élsz,tőled is elvárják a viseletét. "
azert anegerek eleg furan nezhetnek ki benne.
vagy mondjum egy matyoszoknyaban:D:D:D

macamuca [IHUN] 2014.08.28. 09:54:25

@Easyke:
Nyugodtan "kotyogj" bele, pont ezt kértem (no és ha nem szeretném, akkor nem is írtam volna le, mi a helyzet) :)
Igen, pont a leírtak miatt tartom lényeges pontnak, hogy mi is lesz a szitu munkajogilag (kiküldetési díj, TB-státusz, stb).
Tesóm is dolgozott kiküldetésben pár éve, akkor "felhomályosított" a részletekről is.
Köszi az észrevételt, lényeges dolgokatt tettél szóvá, a posztot+kommentet olvasók számára is hasznos infó lehet :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.28. 10:06:40

@macamuca [IHUN]: muci, te nem akarsz posztot írni a mostani döntésetekről? érdekes lenne olvasni a folyamatot, nem mindig csak az eredményt.
vagy legalább egy saját blogot...

macamuca [IHUN] 2014.08.28. 10:23:15

@Keszkeno:
Félrediagnosztizált paciens Mo.-on is akad, nem is kevés.
Volt hozzá "szerencsém" ismeretségi/rokoni körben is, meg munkakörileg is.
Ja, és az egész világon (=eg.ügyileg jól ellátott országokra gondolva, a többit hagyjuk) akad félrediagnosztizált beteg.
A dokik ugyanis nem mindentudóak, és nem mindenhatóak, akkor sem, ha a betegek ezt várnák el. Bármennyire keveset hibázik is egy doki (mondjuk, 10 ezer esetből 1 tévedés/hiba), aki ennek kárát látja (illetve ismerősei/rokonai), az ő számára ez megengedhetetlen, hisz az egészsége/élete a tét. De ettől még nem lesz egy doki, vagy az ellátó intézmény rossz.
Emberekről az ő egészségükről, életükről van szó: ezért fontos az, hogy milyen körülmények+feltételek között történik a vizsgálatuk és kezelésük. Hát nem mondanám, hogy Mo.-on kiemelkedően jók ezek.... nem nehéz jobbat találni az ország környezetében. Tudom, vannak országok, ahol az itthoninál rosszabb-sokkal rosszabb a feltételrendszer, kérdés, hogy mihez viszonyítjuk magunkat, illetve merre szeretnénk haladni e téren (vagy bármilyen más területen): "jó ez, hisz itt-ott sokkal rosszabb", vagy "van rosszabb is, DE jobb is=van mit javítani a mienken".
Nézőpont kérdése, és ez el is dönti, hogy lesz-e változás, illetve milyen változás lesz (javul, stagnál, romlik adott terület általános minősége).

@hetyke81:
Az eu-támogatásos tejport Mo.-on állítják elő, Mo.-on termelt és feldolgozott tejből, amihez magyar munkavállaló adja a munkaerőt. Ja, hát az igaz, hogy a tejet felvásárló+feldolgozó cég nem magyar tulajdonú, itt leányvállalata van, de attól még magyar alapanyagot vásárol/dolgoz fel és forgalmaz. A csomagoláson pedig valóban a nem-magyar cégnéc szerepel.
Ez kicsiny falum tehenészetére is igaz, meg a szintén ott működő tartósítóüzemre is: a zöldséget+gyümölcsöt felvásárolják, feldolgozzák, a befőttesüveg/konzervdoboz címkéjén meg az olvasható, hogy "Származási hely: EU", "Forgalmazó: egy bp.-i cím". Amúgy egy lengyel cégről van szó, mégis, ha Rolnik-cuccot veszel, akkor színmagyar pld meggybefőttet ehetsz...

macamuca [IHUN] 2014.08.28. 10:26:41

@Babette.:
Blogot nemigen, de a poszt gondolata bennem is felmerült.
Ha letisztul a helyzet, eldől, hogy merre lesz előre, visszatérek rá, és megpróbálom összeszedni, honnan-miért-hova-hogyan.
:)

macamuca [IHUN] 2014.08.28. 10:36:26

Ja, és a tegnapi interjú:
volt szerencsém a leendő munkáltatóval találkozni, személyesen interjúztatott, igen pozitív volt az első benyomás (aztán ha sikerálódik, utána jön a "lakva ismerni meg igazán"-szitu).
Részletekbe nem mennék, csak annyit, hogy nagy család, nagy házzal, több fős személyzettel: megosztott feladatok ugyan, de unatkozás kizárva :)) Minden szempontból érdekes és jó munka lenne, leginkább azért, mert sok újat tanulhatnék/tapasztalhatnék.
Rengeteg jelentkező volt, így aztán....
Kiválasztás esetén értesít, egyébként nem.
Remélem, kapok e-mailt.... :)

Mindenesetre folytatom a nézelődést-keresgélést, aztán majd kiderül, mire jutok :)

(ja, állásajánlatokat privátba kérem!!! :)))))))))))))))))))

DieNanny CH 2014.08.28. 20:38:51

@Babette.: Szerintem meg pont nem. Hiszen, az embereknek több pénzük lenne költeni, és amit vesznek, azon is van áfa. Így aztán visszamenne tulajdonképpen, csak éppen az emberek kedélye is jobb lenne. Meg ha többet vásárolnának, több lenne a kereslet, így munkahelyek teremtődnének. Gondolom én...

DieNanny CH 2014.08.28. 20:46:24

@hetyke81:

Már csak a következőt nem értem: Miért akar az EU Mo-nak rosszat? Miért akar minket szegénysorba taszítani? Miért jó neki, ha a sok országa között van egy rongyos is? Ha ezt valaki érvekkel elmondja, majd hinni fogok az összeesküvés -elméletekben.
Miért nem akar más országot is "bántani"?
Mi van bennünk ilyen különleges???

Ellensúly 2014.08.29. 08:15:34

@pappito: Nem. Farkas Ferenc nem tartozott közéjük, és nem rehabilitálásról írtam. Az Avram Iancu-reptér olyan, mintha mi Csatáry Lászlóról neveznénk el valamit.

tanato 2014.08.29. 08:27:50

@Ellensúly: Avram Iancu a románoknak legalább olyan mint a horvátoknak Jellasic vagy nekünk mondjuk Kossuth de minimum Damjanich,nem Csatáry.Iancu megítélése nem egyértelmű.Pl. a szabadságharc végén nagyon sok magyar hadifoglyot nem adott át az osztrákoknak hanem szabadon engedett,Haynau nagy mérgére.És ne felejtsük hogy pl. Rózsa Sándor honvéd szabadcsapata kiirtotta a bánáti Elekes község román lakosságát és kifosztotta,felégette a falut.Kossuth ezért távolította el a hadseregből a volt betyárt.Erdélyben akkor etnikai háború /is/volt.Sajnos először Iancu a magyar vezetőktől kért román autonómiát,de nem adták meg, elzavarták,utána ment a császárhoz fegyverekért.Persze ez nem menti a magyarellenes népirtást és annak középkori barbár jellegét,de a magyarok elleni harcáért/mivel nagyon sok magyar reguláris erőt lekötött az Érchegységben/ ezért sajnos utólag még Ferenc Józseftől kitüntetést is kapott.Őt meg mégsem állítjuk Csatáryval egy sorba.

Ellensúly 2014.08.29. 20:09:04

@tanato: Ne haragudj, de teljesen fals a párhuzamod. Iancu közel tízezer magyart lemészároltatott. Kossuth, Damjanich kezéhez hány ártatlan ember vére tapad? Avram Iancuval mondjuk az 1942-es újvidéki vérengzésért felelős Feketehalmy-Czeydner Ferenc állítható párhuzamba. (Csak őbelőle nem lett nemzeti hős, még Horthy alatt halálra ítélték.)

hetyke81 2014.08.29. 20:09:47

Pont azért kellünk európának, mint a török időkben... 56-ban nem hiányoztunk nekik!

tanato 2014.08.29. 22:31:48

@Ellensúly: A román történészek nemzeti hősnek tartják.A mészárlásokban közvetlenül nem vett részt, azt alvezérei/Sever meg az ortodox püspök Saguna stb./intézték osztrák felügyelet mellett.De mondom menteni nem akarom megérdemelte végül hogy megőrült.De tény hogy kisebb mértékben mint pl. az említett Rózsa Sándor akciója voltak magyar etnikai tisztogatások is.De az ugyanezen időszakban folyó szerb-horvát kontra magyar etnikai háború még kegyetlenebb volt.De a felbujtó mindenképpen a császári hatalom volt,a főbűnös meg Ferencjóska a cári kézcsókjával.

bpetya75 2014.08.29. 22:39:50

@tanato:

Valaki linkelte itt egy román történész írását, ami a hazug román történelmi mítoszok ellen szólal fel, pont Iancu személyével kapcsolatban. Sajna nem leltem meg a linket, de bizony van a román történészeknek egy csoportja, akik nem tekintik hősnek.

szerintem is 2014.08.30. 00:31:51

@bandigyerek:

Tévedsz!
Fölsoroltad a mit is? Szerintem tévedésből a magyar életszínvonal jellemzőit. Nem azért vagyunk kint, hogy ebbe ragadjunk bele, hanem lehetőségünk legyen egy ennél sokszorta normálisabb életre.
Idézlek:
" A fenti, pontokba szedett zagyvalék 80%-ban csúsztatás ferdítés, hazugság, fentebb már többen részletezték. A véleményem az, hogy ha innen valaki kimegy egy nyugati országba, és ha tud venni egy ócska autót egy év alatt meg tankolni is tud bele, meg vehet egy milkát(csokit, persze) minden nap, és ez neki elég ahhoz, hogy köpködje a szülőhazáját, azért nem kár, menjen csak. "

Éltél már nyugaton? Ha igen akkor ügyetlen voltál ha csak erre vitted. Ha meg még nem éltél, akkor ne ítélj tapasztalatlanul.

szerintem is 2014.08.30. 00:32:00

@molnibalage:

Geotermikus energia.. Nem értek hozzá, de annyit tudok hogy pl Kölnben úgy beszakadt a föld több műemlék ház alatt is, hogy a romok se látszottak ki belőle. Tehát az se ilyen egyszerű hogy csak hajrá.

szerintem is 2014.08.30. 00:32:23

@HardPötty:

" a mi környékünkön kb úgy csinálják. Hogy alapból két szemetes van. A kék a pet palacknak papírnak fóliának "
Ne is folytasd. A mi környékünkön meg ezért valagba rúgnának. Németországban a műanyag, tehát a PET palack helye a sárga zsákban van. Nem szabad a papír közé keverni.
Kék a papír, fekete a maradék szemetek, barna a bio és a fém, a műanyag és kevert anyagú dolgok helye meg a sárga.

tanato 2014.08.30. 00:33:23

@bpetya75: Nem volt hős az biztos,de nem volt tömeggyilkos sem.Egy román nemzeti érzelmű ügyvéd volt,aki először örült a 48-as forradalomnak,de sajnos nem tudott megegyezni a román autonómiáról Kossuthékkal ezért ellenünk fordult/persze osztrák sugallatra/A felfegyverzett móc lakosság viszont etnikai tisztogatásokat hajtott végre eléggé barbár módon és sok helyen.És nagyon nagy haderőt vont el az osztrákok elleni harctól.Majdnem sikerült kiegyezni Iancuval Kossuthnak,de egy magyar,meggondolatlan, téves támadás miatt nem sikerült./Hatvany őrnagy féle akció/.Viszont a móc lakosság valóságos népvezérként,királyként tisztelte Iancut még halála után is sokáig.Máig is.
Persze a beígért autonómiát Ferencjóska sem adta meg,sőt lefegyverezte Iancuékat.A magas császári kitüntetést ezért nem vette át,később megőrült mert rájött hogy rossz lóra tett az osztrákokkal.1918 után viszont nemzeti hősként van számon tartva román történelemben.

bandigyerek 2014.08.31. 08:34:25

@szerintem is: Igen, éltem már nyugaton, nem is egy helyen, és nem két napig, de a véleményemet nem erre alapozom, hanem a környezetemben lévő fiatal gyerekekre, akik kimennek mindenféle aljamunkára, csak hogy vehessenek egy lepukkant bmw-t, aztán a fészen májerkodnak a haveroknak, hogy mekkora királyok. Próbáltam már győzködni párat, hogy talán egy két évet tanuljon mielőtt kimegy, de szinte eredmény nélkül,és ennek egyenes folyamodványa, hogy végleg beleragadnak az ócska albérletbe, meg a robotba, főleg aki szégyell hazajönni, mert restelli, hogy nem olyan fényes a dolog, mint ahogy előadta itthon.
A fenti írásról a véleményem fenntartom, teljesen szerencsétlen példákat hozott fel az elkövető, a nagy része nem helytálló, de ezt már többen részletezték előttem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása