oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. augusztus 04. 06:45,  Berlin szuper, de nem tökéletes 217 komment

2014. augusztus 04. 06:45 Határátkelő

Berlin szuper, de nem tökéletes

A német fővárosról már sokaktól hallottam, hogy milyen szuper, nyitott hely, így aztán megörültem, amikor Paultól Berlinből érkezett egy írás. Ráadásul ő is egyike azoknak, aki már írt ide egyszer régen, még a kiutazása előtt (a posztot ide kattintva olvashatjátok el). Azóta eltelt két és fél év (őrület, nem?), úgyhogy most jöjjön a folytatás, avagy hol tart ma.

Németország, Berlin, Postdamer Platz.jpg

„Az én történetem 2,5 éve kezdődött, amikor is úgy döntöttem, hogy egy állásajánlatot elfogadva Budapestről Berlinbe teszem át a székhelyem.

Nekem személy szerint nem ment nehezen a költözés, mivel akkor már évek óta foglalkoztatott a gondolat, hogy lelépek Magyarországról. A gond annyi volt, hogy be voltam azért tojva kissé. Hiába hívott az ismeretlen, a feltételezésem szerint jobb, mégis picit tele volt a nacim.

Szerettem és szeretem Magyarországot. Gyönyörű a táj bármerre jár az ember, a nyarak jó melegek (kivéve amikor nem), de a természeti szépség nem minden. A fő bajom a magyar mentalitás volt, amivel hosszú évek alatt találkoztam.

Próbálkoztam, de jött a munkanélküliség

Már valahogy gimiben éreztem, hogy nem feltétlen fogom itt leélni az életem, de apám mindig azt, hogy „az ember a saját hazájában legyen sikeres”. Ennek megfelelően éltem és próbálkoztam.

Aztán 2011-ben munka nélkül maradtam és hiába adtam be 70-80 pályázatot, sehova nem voltam megfelelő vagy épp a cég részéről az anyagi juttatás volt röhejes. Hitelre van lakásom, így ha nekem egy cég 100.000-et ígért, akkor az majdnem mind elment a hitelre, ergo mi a fenéből éljek.

Aztán egy volt barátom segítségével (ő vitte be az önéletrajzomat a céghez és adta oda valakinek, aki továbbadta valakinek, aki továbbadta a későbbi főnökömnek) jött a lehetőség.

Egyrészről nagyon örültem, mert végre mehetek, bár soha nem állt szándékomban pont Németországba menni, inkább valami angol nyelvterületre, másrészről izgultam, hogy mi lesz a friss kapcsolatommal, ami a kiköltözésemkor volt 2,5 hetes.

Irány Berlin!

Nos, egy „csodás” februári vasárnap, röpke 14 órás vonatút után megérkeztem Berlinbe, két akkora csomaggal a kezemben, hogy majd becsináltam mire eljutottam a cég által biztosított ideiglenes szállásomra.

Nekem eddig ismeretlen volt ez a szokás, hogy egy cég a külföldi, új munkaerőnek 1-2 hónapig fizeti a lakhatását. Az enyém egy kis 33 nm-es egy szobás „villa” volt, 15 perces gyalogútra a cégemtől, na jó, lehet volt az 20 is.

Kb. 1 hét után csak gyalog közlekedtem a lakásom és az iroda között, aminek egyik oka a napi kétszeri átkelés volt a Spree fölött. Berlin folyója igen szép és nyáron nyüzsög a partjain az élet.

Imádtam a várost, széles utak, nyüzsgés és persze a nagy nyugati metropolisz, Berlin. Utáltam a várost, mert eső-szél-hideg így egyben simán megtalálható volt (Magyarországon mondjuk általában csak párosával jönnek).

Milyennek látom a németeket?

Sok mindent hallani a németekről. Savanyúak, precízek, nem szeretik a külföldieket, stb.

Savanyúnak savanyúak, nem egy magyar partizós népség. Persze lehet csak nekem, mivel van egyfajta sajátos humorom illetve elég közvetlen is vagyok, ami kissé kívül esik a német standardon, illetve valahogy nem bírtam mind a mai napig a német poénkodást magamévá tenni.

Precízek? Hááááát… műszaki területen elképzelhető, hogy igen, de ahol én dolgozom ott nem annyira, vagyis de, csak épp mégsem. Na, elmagyarázom. A német egy igen processzorientált népség.

Ha le van írva, hogy mit kell csinálnia, akkor azt nagyon akkurátusan megcsinálja, de ha valami újfajta probléma merül fel, akkor jön a kék halál illetve az új módszerek elfogadási és feldolgozási ideje a nagyon hosszú és a soha között mozog.

Kedvenc hasonlatom finoman szexuális tartalmú, de akinek eddig mondtam, azok egyetértettek ebben. Szóval: Processz – a fiú finoman helyezze be nemesebb szervét a hölgy befogadó részébe, majd tolja be, húzza ki, de ne teljesen, majd újra tolja be és ez mehet amíg mindkettőnek nem lesz jó.

Gyakorlat – a fiú megteszi, ami le vagyon írva, de hopp, nem figyel eléggé és kicsúszik neki… itt a gond, mivel a processz ilyen eshetőséget nem ír le, tehát jön a kék halál.

A harmadik, hogy nem szeretik a külföldieket, szerintem nem igaz. Persze nálunk multikulti van, de én a mindennapi életben sem tapasztaltam nagyobb nehézségeket, pláne, hogy valaki beszóljon nekem, az érezhető nem németségem miatt.

OK, magas, szőke (alig látható a hajam rövidsége miatt), kék szemű vagyok, tehát simán beillenék egy friccnek és a németet is beszélem, de simán érezhető, hogy nem idevalósi vagyok.

Sőt, ha valaki igyekszik minél többet németül kommunikálni már a legelején, azt az itteniek nagyon tudják ám értékelni. Nem baj, ha rossz a nyelvtan vagy kicsi még a szókincs, a lényeg, hogy lássák az igyekezetet. Mondjuk ha nem igyekszik az ember, akkor mi a fenét keres egy másik országban.

Ügyintézés, lakásbérlés

A hivatali ügyintézés hihetetlen pozitív nekem azóta is. A legelején kell egy munkaszerződés, azzal lehet menni lakást nézni. Ha van lakcím, akkor jöhet a bankszámla megnyitása és az adókártya igénylése is. Amint van lakcím és bankkártya, jöhetnek a különféle előfizetések (telefon, net, stb).

A leghúzósabb a lakcím megszerzése lesz, mivel – ahogy azt itt is már többen leírták – a lakásbérlés egy külön munkafolyamat az elején. Én nem használtam fizetős közvetítő (Makler) segítségét, mert 2-3 havi alaplakbért kérnek el a szolgáltatásukért.

Ha egyedül áll neki az ember a nézelődésnek, akkor érdemes nagyon gyorsnak lenni. Sokszor tömeges lakásmustra van, ami annyit jelent, hogy meg van adva egy 3 órás időintervallum, amikor meg lehet sasolni a lakást. Volt olyan, hogy 34-en álltunk sorban a kapu előtt.

Persze ezt mindenki megvárja, és szépen akkurátusan végignézi a szobákat és felteszi a saját kérdéseit az ott lévő képviselőnek. A legritkább esetben találkozol a tulajjal. Itt mindent egy képviselő intéz, persze a bérlő személyébe nagy beleszólása van a tulajnak is. Buktam el annak idején én is így 2-3 lakást.

Illetve vannak az egyéni megtekintések. Ez jóval kellemesebb. Érdemes azonban vigyázni. A lakás elosztása itt másabb. Otthon egy 50 nm-es, 2 szobás lakás simán jó, mindkét szoba elviselhető nagyságú.

Ha valaki itt, Berlinben néz egy 50 nm-es, 2 szobásat, akkor számítson rá, hogy a második szobába sacc az ágya fér be, aztán jónapot. Idekinn a konyha és a fürdő (illetve az előszoba), amire nagyobb figyelmet fordítanak.

Nekem szerencsém volt, mivel egy héttel az előző lakás lejárati dátuma előtt találtam meg azt a helyet, hol most is lakunk párommal. 35 perc metróval az Alexanderplatz, ami nekem, pesti gyereknek semmi, de a német társaknak, az már a világ vége.

Jó nekem, mivel így olcsón kaptam meg a 3 szobás lakást, ami majdnem 70 nm-es. Még egy dolog. Ha azt látjátok, hogy beköltözés azonnal, akkor az alsó hangon is 1-1,5 hét, de inkább 2-3.

A lakásárak egyébként horrorisztikusak. Az én lakásom olcsó, főleg a méretéhez képest, de az is majdnem 150.000 HUF egy hónapra. Igen, ez a kemény rész. És ez csak az alapbér, ebben benne van a szemétszállítás, meg a vízátalány. De a tv, telefon, áram már nincs. Plusz itt van tv adó is, mondjuk nem egy nagy szám, negyedévente 16.000 HUF.

A bank négy levelet küldött az elején (belföldi kártya, belföldi kártya pin kódja, VISA kártya, VISA kártya pinkódja), mikor ezt meghallottam azt hittem idegbajt kapok, mert a hazai sebességből indultam ki.

Az irodában csütörtökön voltam. Az első levél másnap érkezett, az utolsó következő csütörtökön. Az adóbevallás személyes leadási dettó ilyen. Bemész az irodába, számot húzol, kb. 5 percen belül behívnak, a hölgyike átfutja a bevallást, lepecsételi és kész. Rossz esetben érkezéstől távozásig 10 percet tölt ott az ember. A hivatalok mind ilyenek. Barátnőm betegbiztosítást telefonon kötött, 5 perc alatt.

Bérek és árak

Az élet idekinn nagyon szép, bár nem tökéletes. Ha két ember itteni átlagot keres, akkor évente egy-két nagyobb utazást simán betervezhet. Olyanokat, amiket otthon erősen a luxus szóval jelölnek.

Barátnőm középvezető volt egy nagy multinál Magyarországon. Itt kevesebbet kell dolgoznia (azaz nincs semmi túlóra) és több mint kétszer annyit keres. Én sima alkalmazottként többet kaptam itt, mint otthon a manager párom. Igen, ilyen fizukból könnyebb az élet.

Magyarországra évente 2-3-szor járunk és simán elengedhetjük magunkat, mert nem terheli meg a kasszát. Annak ellenére, hogy a fizetés jóval több, mint a hazai, az élemiszerárak szerintem alacsonyabbak, mint a pestiek.

1 kilós kenyér (olyan 5-6 napig is eláll) átszámolva 150-200 HUF, egy liter tej 150-180 HUF, stb. Ruházkodás az már vegyes. Cipőt nem biztos, hogy olcsóbban talál az ember, de pl. ing és hasonló itt elvileg olcsóbb.

Ami nagyon drága

Ami húzós az a szolgáltatás. De az nagyon. Szerelő kell? Hopp, pattan a 30-40.000 HUF vagy még több. Nem tudod összeszerelni a nagy IKEA-szekrényed? Semmi gond, majd ők küldenek embert, aki összeszereli, csak épp az is 30.000 lesz.

A közlekedés nekem a pesti „csoda” után maga a mennyország. Oké, nem is 15.000-be kerül a havi bérlet, hanem drágább. Itt 3 területre van felosztva a város és ennek megfelelően a bérletárak is, A (belváros), B (külváros), C (kertváros) részekre.

Egy átlag berlininek A+B-s bérlet kell, ami havi szinten kb. 22.000 HUF, ezért viszont olyan közlekedési hálózatot kap, amivel bárhonnan bárhova, viszonylag gyorsan és kényelmesen eljut.

Itt nem lángol a metró, a villamosok is nagyon szépek újak, valamint a buszok se rosszak. Itt nagyon kevesen bliccelnek, de ha valakit elkapnak, akkor nem próbálkoznak, hanem elismerik a hibát és befizetik a büntit. Én egyszer hagytam véletlenül otthon a pénztárcám és benne a bérletem, pont akkor jött persze az ellenőr. Utólag befizettem a kb. 3.000 HUF-nyi büntetést és el volt intézve.

Mit csinálhatunk a szabadidőnkben?

Szabadidejében csak az nem talál itt valamilyen szórakozási lehetőséget, aki nem akar. A város tele van parkokkal (itt minden városon belüli erdős részt is annak hívnak), szabadtéri helyszínekkel. Koncertek rogyásig, klubból is van pár.

A belvárosban esténként zajlik az élet, tele vannak a pubok, kocsmák, főleg nyáron élmény sétálni. Ami érdekes volt az elején, hogy nincs egy központi része Berlinnek. két fő központ van, plusz egy csomó kisebb.

A két fő az Alexanderplatz (keleti központ) és a Potsdamer Platz (nyugati központ). A város nagysága miatt, minden került rendelkezik még egy saját kisebb központtal is.

Aki kicsit konzervatívabb, az lehet, hogy itt nagyon rosszul fogja magát érezni az elején. Egyrészt a homoszexualitást is nagyon toleránsan kezelik, másrészt rengeteg ember nem hallott a divat szóról.

A homoszexualitás itt hozzátartozik az élethez. Nagyon meglepő volt az elején, hogy férfiak és nők is kézen fogva sétálnak, sőt különféle tv-s műsorokban sem csinálnak belőle semmi problémát, hogy ők akkor most melegek. Divat szinten, meg itt valami urban style működhet.

Érdekes stílusban

Az, hogy a fiatalok itt csak nagyritkán járnak tetoválás vagy testékszer nélkül, az még OK (rendben, vannak is itt is durva extrém kivételek), de hogy a nők nagyívben letojják, ha a harisnya ki van szakadva, az nekem férfiként erős. És nem csak a gimis lánykák, hanem kiskosztümben levő nőkön látok sokszor felfutott szálú harisnyákat, 2,5 év alatt azért meg lehet szokni, csak pofán vágja az embert a különböző kultúra.

Magyarként vicces, amikor a németek sírnak, hogy nekik mennyit kell dolgozniuk és ezért mennyire nincsenek megfizetve. Amikor idekerültem, akkor meséltem kollégáknak a nagy magyar valóságról, hogy most többet fizetek a lakásra, mint amennyi otthon egy átlagfizetés.

Nem hazudok, majdnem kiesett a villa a kezükből. Fel sem tudják fogni, hogy hogyan tudnak emberek ennyiből megélni. Én meg csak röhögök sokszor, mikor megy a sírás-rívás, hogy mennyi munkájuk van és jaj nekik.

Itt nem alap a túlóra. Sőt sok helyen nagyon nem is szeretik. A szakszervezetek itt nagyon erősek, és ők odakoppintanak a főnökök orrára, ha a munkavállaló túl sokat dolgozik. Itt a plusz órák lecsúsztatásával nincs gond. Az meg, hogy a 3 hetes szabi teljesen normális, nekem volt sokk.

A főnököt nem érdekli igazán, hogy mikor mennyi időre mész (persze bizonyos keretek vannak), csak a helyetteseddel legyen lebeszélve és akkor áldásbékesség.

Hogyan tovább?

Mindazok mellett, hogy sok jót gondolok az itteni életről, mégsem vagyok teljesen boldog. Sok Kelet-Európából jött embernek ez a paradicsom, nekem nem. Nagyon tetszik az anyagi biztonság, a jobb élet, hogy olyan dolgokat tudunk megcsinálni, amit Magyarországon élve vagy nagyon nehezen vagy épp sehogy. De a mentalitás számomra idegen, még 2,5 év után is.

Elképzelhető, hogy ez a cég nem épp a legmegfelelőbb nekem és amúgy alapvetően a németek mások, mint amit eddig megtapasztaltam munkahelyen. A mostani helyemen három részlegen is megfordultam.

Az első részlegen nem tudtak több munkát adni, mert akkor túlléptem volna a munkaköri leírásomban szereplő határt, azt meg nem lehet, mert különben jön a szakszervezet.

A második részlegre egy projekt miatt kerültem. Amíg tartott a projekt, addig nem volt rossz, de a munkakör a pénzügy szárazabbik felén volt, tehát nem nekem találták ki.

Most a harmadik részlegen meg a vezetőség nem jön be. Próbáltam alkalmazkodni a helyzethez, hiszen mégiscsak én vagyok a külföldi és nem én akarom itt az észt osztani. Nem is feltétlen lenne mire, teszem hozzá, de a vezetőség a számomra minimális szintet sem üti meg.

Mivel annak a híve vagyok, hogy ha nem tetszik valami és alkalmazkodni sem tudsz, akkor sírás helyett cselekedj, így a hónap elején felmondtam. Persze itt ez is másképp megy, mivel a cégemnél csak negyedév végén jöhet el az ember, így még 3 fizetést kapok, közben meg keresek új helyet. Remélem sikerül, bár az itteniek sem a sebességükről híresek.

Az írás elején említett, a kezdetekkor 2,5 hetes kapcsolat pedig kibírt egy 14 hónapos távkapcsolat szakaszt és augusztus elején házasság lesz belőle. Tehát elmondhatom, hogy az élet egész jól alakul, nem bántam meg, hogy kijöttem.

Határátkelők és otthon maradók

Sokszor olvastam, hogy gyáva ember, aki elmegy Magyarországról és máshol próbál szerencsét. Sosem értettem, hogy miért is kell ilyet állítani. Sok ember, aki otthon maradt (ilyen-olyan indokkal), sír, hogy mennyire nem jó otthon az élet, de nem tesz meg mindent, hogy ez megváltozzon. Elnézést, de én ezt tartom gyávaságnak.

Ez persze nem azt jelenti, hogy azonnal eljönni onnan, de sokan még Magyarországon sem tesznek bele apait-anyait. Szerintem azok, akik külföldre mennek, igenis bátrak, mert otthagyják a családot, barátokat, a szeretett Magyarországot és hajlandóak nagy kockázatot vállalni, hogy jó útra tegyék az életüket.

Szerettem volna otthon tovább dolgozni, de amikor csak az elutasítást kapja az ember, akkor nem fog csupán hazaszeretetből maradni. Én sem bírálom azokat, akik maradtak, sőt becsülöm őket, mert otthon próbálnak meg a felszínen maradni. De akik eljöttek, azokat is becsülöm, mert egy új helyzetben és új környezetben próbálják meg felépíteni magukat.

Kívánom, hogy előbb-utóbb tényleg eljöjjön az az idő, amikor valóban érdemes hazamenni. Nekem ez most még nem az. Addig is igyekszem öregbíteni a hazám jó hírét a munkámmal és távolról szurkolok a pozitív fejleményeknek.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Berlin

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr566571375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2014.08.04. 13:00:54

@házelőtthinta: Gratula részemről (részünkről) is! :)
Csak így tovább! Aztán majd a rosszkedved is elmúlik egyszer talán... :)

2014.08.04. 13:04:50

@rezsöatya: Hat sejtem, azt a tipust en is ismerem, aki csak akkor tudja mit akar, ha latja :D Ez is vizualis, csak segiteni kell neki, ez kulon muveszet, kitalalni, hogy nezzen ki amit akar :D

De amugy igazad van, ne offoljunk, Berlin ehhez tul jo tema :)

Herr Géza 2014.08.04. 13:05:09

@Babette.: Na aztán jótól kérdezed... Azb EMO még csak-csak megvan, de a darkok nekem is új fogalom.... :)))

Muscari 2014.08.04. 13:06:59

@Evain: meg a konnyem is kijott a nevetestol :-)))
Imadom a gyerekeket :-)

Herr Géza 2014.08.04. 13:08:20

@házelőtthinta: A táblát az ajtón szemérmesen nem fotóztad. Pedig az van ott, hogy:
"Danksagungen für vermittelten Jobs über 2000.-€ netto"

:)))))

Herr Géza 2014.08.04. 13:10:39

@Ödenburger Wiener Schnitzel: "...Egy kedves ismorosom megbizasabol vegeznek koztetek nemi kutatast..."

Minek oda nemi kutatás, a gyerek már megvan, nem???

2014.08.04. 13:46:30

@Herr Géza: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! :))))))

2014.08.04. 13:47:04

@Zka: Mi lehet annal halottabb, mint ami mar nem is nagyon mozog??? :))

Hari Seldon 2 2014.08.04. 13:48:02

@Evain:
Mi az a "terijakis sertésborda"
Egyaltalan, mi az a terijakis?

vontod75 2014.08.04. 13:49:06

@házelőtthinta: Gratula! Én meg a DHL-hez igazoltam. Már csak a vasutas hiányzik a három hülyéből. :)

Evain 2014.08.04. 13:51:29

@Hari Seldon 2: magyarítva írtam. Egyébként egy szójaszószos, ajam ketjapos (nem írtam el, ez nem kecsap), fokhagymás, petrezselymes, barnacukros marinád. :) Ha jól van megsütve, akkor a cukor karamelizálódik, és az úgy jó. Nagyon. :)

2014.08.04. 13:51:29

@Hari Seldon 2: Gondolom ugyanaz mint a teriyaki? Egy szoszfele. Nemtudom pontosan mi van benne :D De fincsi :)

2014.08.04. 13:52:55

@Evain: Vagyismostmar tudom, mi van benne :D Koszonomszepen.

Hari Seldon 2 2014.08.04. 13:57:03

@Evain:
Igen mar tudom en is, a goth az elmebeteg, az emo csak sima utodott... :-)

Hari Seldon 2 2014.08.04. 13:59:18

@Zka:
Es ez csak azert van, mert ilyen kis orszag a mienk.
Ha Nagyobb lenne, a dugo is tovabb tartott volna...

Hari Seldon 2 2014.08.04. 14:03:02

@Hari Seldon 2:
Ez a kep a Lyon elkerulon keszult, de a szoveg meg DNy-Franciaorszagot emliti.

Evain 2014.08.04. 14:05:32

@Hari Seldon 2: mennymár, nem mondd már, hogy ez a ruha nem szép? :D
2.bp.blogspot.com/-StKgzvoKv3A/UUqr-_UbA0I/AAAAAAAAAA0/4Grl06oZASc/s1600/header.JPG

Egyébként a goth kedvelők eléggé romantikus beállítottságú emberek. :) Nekem szimpatikusabb, mint amit az emo képvisel. :)

Hari Seldon 2 2014.08.04. 14:09:52

@Evain:
OK. Csak vicceltem.
Egyebkent tenyleg szep, mar megyek is veszek egyet Mme Seldonnak. Csak azt nem tudom, hogy mehet igy dolgozni a korhazba?

Evain 2014.08.04. 14:20:16

@Hari Seldon 2: hát nézd, a hogyan kérdésre ezzel tudok csak válaszolni :D
acidcow.com/pics/20140804/gifs_10.gif

2014.08.04. 15:27:23

@Evain:
" Egyébként a goth kedvelők eléggé romantikus beállítottságú emberek. :) "
Naluk csak a steampunkok romantikusabbak:)
wixphoto.com/steampunk-photos/ (munkatarsam es haverom steampunk fotoi)

www.google.ca/search?q=steampunks&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=43vfU9veMub7igKl6YAg&ved=0CCcQsAQ&biw=1052&bih=518

2014.08.04. 15:32:42

@Cascabel:
BTW:
Kb. egy honapja halt meg Tommy Ramone alias Erdélyi Tamás, a Ramones utolso eletben levo tagja :( R.I.P.
www.nydailynews.com/entertainment/music/tommy-ramone-ramones-dead-65-article-1.1864141

Evain 2014.08.04. 15:39:10

@Cascabel: Na Berlin kapcsán nekem is eszembe jutott a steampunk. Láttam pár igazán gyönyörű alkotást.

A szobraik valami igazán fantasztikusak:
www.google.ca/search?q=steampunks&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=43vfU9veMub7igKl6YAg&ved=0CCcQsAQ&biw=1052&bih=518#q=steampunk+sculptures&tbm=isch

Amszterdamban jártunk olyan boltban, ahol lehetett ilyet kapni. Esküszöm csak a gyerekek miatt nem vettük meg. :)
media-cache-cd0.pinimg.com/736x/c8/3e/e9/c83ee919c87c52faa3c2d427ea8f661a.jpg
(nekem ugye az Alien kultuszfilm)

2014.08.04. 15:55:20

Sajnos nem tehetek rola, de nekem Berlinrol, a nemetekrol a dekadencia es az erre adott valasz, a fasizmus jut eszembe:( Ez a problema ma is fennall, lasd liberalizmus (politikai) vs. jobboldalisag, nacionalizmus. Az emberiseg pedig nem tanul a multbol:(
Nagyon jol mutatja be a ket vilaghaboru kozti "fucked up" berlini eletet a 70-es evek egyik nagysikeru filmje, a Cabaret. Egy megdobbento es elgondolkoztato clip a filmbol:
www.youtube.com/watch?v=FN7r0Rr1Qyc

HardPötty 2014.08.04. 15:57:57

Oké... ma a muslica szót egész nap musical-nek olvastam. :)

Hari Seldon 2 2014.08.04. 16:09:25

@Cascabel:
Igen, az. Nem kicsit. A "tomegben" az egyen nem tud normalisan gondolkodni, a racionalis merlegeles megszunik.

Evain 2014.08.04. 16:18:40

@Cascabel: Érdekes, én gyerekként láttam először ezt a filmet, de ez a dal valamiért nagyon megmaradt bennem, holott akkor még fogalmam sem volt arról, hogy mit képvisel ez a jelenet.

Egyébként honnan ez a beidegződés a németekkel szemben? Valami személyes oka biztos van?

Hari Seldon 2 2014.08.04. 16:29:54

@Cascabel:
Te vagy az az oreg hapsi a jelenetbol, aki nem is erti, mi a fene van itt?! Mindenki meghulyult, pedig tole varnak azt.

2014.08.04. 16:32:56

@Evain:
"Egyébként honnan ez a beidegződés a németekkel szemben? Valami személyes oka biztos van? "
Az ok egyszeru: "self-hatred" :) (mert ismerem oket, magam is az lennek, svab helyesebben) Ja, es falunkat, a templommal, svab nagyapamek hazaval a visszavonulo nemet csapatok robbantottak fel, bosszubol. De "rendesek" voltak, nem oltek meg senkit, adtak 2 orat a lakohazak elhagyasara, a letfontossagu dolgok osszeszedesere, lovaskocsira pakolasara. Sot felajanlottak, hogy elviszik a falu svabjait Nemetorszagba, ahol uj eletet kezdhetnek. Mindenki maradt, nem ment veluk egy csalad sem!

Hari Seldon 2 2014.08.04. 16:37:46

@Cascabel:
A falun alltak bosszut.? Mi koze volt falunak a haboruhoz?

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.04. 16:46:28

@Evain: nem tudom, mire gondoltam, nem ertek hozza, csak hogy az emosnak konnyu karacsonyi ajandekot venni.

blackhairlady 2014.08.04. 17:46:54

@Hari Seldon 2: Meg meg jo sokan akik nem az EU teruleten elnek:)))))))))

2014.08.04. 18:13:06

@házelőtthinta: Létezik vajon olyan ország, ahol nincsenek munkanélküliek? :S

Muscari 2014.08.04. 18:50:32

@Philosoraptor: van egy tippem: Eszak-Korea :-)

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.04. 18:59:48

@mojyo: hipszterboltban mi a reggeli? vajas tablet?

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.04. 19:02:15

@házelőtthinta: mit kell nezni? szombathelyen ures is szokott lenni. oszt megis.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.04. 19:04:21

@Hari Seldon 2: egyszer ettem teriyaki csirket, borzalmas volt. valami japan cucc.

nyuszigonosz 2014.08.04. 19:08:53

Érdekes poszt egy hétfön. És Berlinben tényleg olcsóbbak a lakásbérlések, mint sok mindenhol máshol Németországban.

@Evain: Nem tudom hollandul mi a neve, itt az, hogy Gelbsticker és sárga, mindkét oldalán ragadós müanyag féle lap, vagy virág, vagy lepke formája van és azt lehet hosszú hurkapálcikára húzni ( az nincs hozzá) és virágcserépbe vagy akárhová beállítani és szépen ráragadnak a randa, pici, fekete, repkedö rondaságok.

2014.08.04. 19:20:11

@Babette.: :D Haha, ilyet meg nem lattam, de keresni fogom.... :D

Organikus barna zsomlere gondoltam amugy, organikus hazi sajttal, bio salataval es egyeb izlesesen talalt dologgal, en persze egy jo nagy adag cappuccinot is innek hozza, retro bogreben termeszetesen :D

(En nem vagyok hipszter amugy, csak arra celoztam, hogy Berlin szerintem nagyondurvan hipszterkoncentralt, vagy csak egy kornyeken laktunk mi nem tudom, de nagyon bejott amugy :D)

A tobbiek beszelgetesehez ha hozzaszolhatok, szerintem is jo dolog a goth stilus, tegnap lattam egy nagyon szep ilyen goth-fele horrorfilmet, ezek mindig bejonnek. :D

2014.08.04. 19:30:00

@Muscari: Normális országokra gondoltam. Az minden, csak az nem. :)

Muscari 2014.08.04. 19:36:35

@Philosoraptor: azt nem modtad :-)

Sajnos ehhez a goth dologhoz en nem nagyon ertek. Akkor hallottam roluk eloszor, mikor az egyik CSI New York epuzodban egy goth enekest megoltek. Emosokat lattam mar a sajat szememmel is, nekem mind ilyesztoen befordultnak tunt.

Muscari 2014.08.04. 19:52:02

@Babette.: a Subway-nek van teriyakis szendvicse, az jo. Hu, ehes lettem...

Hari Seldon 2 2014.08.04. 20:14:01

@Muscari:
Eskuszom meg most sem tudom mi az. OK, ha ugy alakul elmegyek a Subway-be.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.04. 20:23:41

@Philosoraptor:

Ausztriában lassan annyi munkanélküli van mint Magyarországon. 7,4 % a hivatalos.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.04. 20:24:01

Na szóval...

kepkezelo.com/images/5nkxftsj8dk5gyjpmp0f.jpg

Kétségtelenül jó poszt. Könnyed hangvitelű olvasmányos és támadható. Kell ennél több?
A humorbonbonok rendben vannak benne persze a szexuális utalás azonnal megtalálta a maga közönségét. Nem baj. az lett volna furcsa ha senki nem akad fenn rajta.

Érdekes témát feszeget a különböző országok népei problémamagoldó képessége fejezet.
Az angolok a következőképpen csinálják.
Sír John Dickhead gyalulás közben véletlenül kihúzza becses szervét Jane Broadpussy orbitális genitáliájából.
Legelső és mindenekfeletti reakció: MEETING.
Ezt kérem szépen meg kell beszélni. Mindig mindent meg kell beszélni. Az angol társadalom éltető eleme a MEETING.
A MEETING az alternatív útvonalak keresésének és igazolásának kizárólagos útja.
Jelen esetben mi a megoldás?
Ugyanoda nem lehet visszadugni mert egyszer már megtörtént a baj. Meg kell keresni a legközelebbi lyukat ami esetében nagyobb oddsokkal lehet fogadni a bentmaradásra.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sanz 2014.08.04. 20:54:34

@Babette.: Állítom, hogy jobb érzés volt megmondani neki, hogy "bocs, de nem", mint megkapni az új állást. :-)

wuaaa 2014.08.04. 21:00:30

@házelőtthinta:

" Ausztriában lassan annyi munkanélküli van mint Magyarországon. 7,4 % a hivatalos. "

És osztrák határátkelő is annyi van majdnem mint magyar?

Skog 2014.08.04. 21:28:46

Nekem, ez a poszt annyira nem jött be. A stílusa csapongó, kicsit zavaró a HUF-ban való számolás, meg be kell ismernem, hogy én aki éltem és sokat voltam Berlinben, annak érzelmileg csalódás ez a poszt. Jó ez egyéni szocproblem.
Amúgy okés.
Mondjuk bölcsészként azt mindig nehezen emésztem meg, ha valaki Németországban általánosít, lásd precíz németek és harisnya etc. Berlin, az Berlin, nem Hamburg, a Ruhrpott, Saarbrücken, Vogtland vagy Bajorország. Nem csak a dialektus más.
@Cascabel: Ha már a Cabaret című filmet kapod elö és csak a nácikra tudsz asszociálni, akkor azért valami nem kerek. Berlinnek több virágzó korszaka volt, amit a film taglal az a Weimari Korszak vége. Ne csak a nácikat lássuk meg. Berlint amúgy nagyon nehezen nyelték le a nácik, tán csak Hamburgot nehezebben.

tanato 2014.08.04. 21:41:58

@nyuszigonosz(D): Így van a következő lépés majd talán egy komoly barátnő lesz Hintának és akkor majd elszáll a depressziós kedve.Na meg nem lesz annyi energiája netezni,mert a barátnőjére fogja a fölös energiáit fordítani.

AiRLAC 2014.08.04. 21:45:10

Na azért Berlinnek van (sok) másik oldala is:
nagyon zöld, családos-kisgyerekes embereknek rengeteg játszótér, gyerekmúzeum/játszóház, gyerekes kávéház (rengeteg játékkal), ezer fürdő/tó a városban+környékén, sportolási lehetőség csillió.

A tömegközlekedés tényleg működik és viszonylag pontos.

Bérleti díjak az utóbbi egy-másfél évben azért durván megugrottak, bár még mindig a Frankfurt/München horrorárak alatt vannak. Egy jó állapotú, négyszobás ~100m2 lakás, kétgyerekes családnak, normálisabb környéken kb. 800-1000€ havi nettó (rezsi nélkül). +- 200€ környéktől és szerencsétől függően. Lakáskeresés azért lehet pár hónap szerencsétől/kompromisszumkészségtől/anyagi lehetőségektől függően. Értelemszerűen aki magasabb bérrel/régebbi munkaviszonnyal/tiszta Schufa rekorddal jön az előnyben van.

A német processzorientáltság azért nem jellemező mindenhol, sokszor nagyon rugalmasak tudnak lenni pl. a szolgáltatók/hivatalok is. Érzed hogy érted vannak mint vevőért, maximálisan igazad van mindig, akkor is próbálnak segíteni ha egyébként te rontottál el valamit.

Igen, multikulti, igen, találsz részegeket/balhézókat is néha, szemét is van, kutyagumi is, grafitti is. Nagyváros, annak minden ilyesmi hozadékával. Viszont megvan a fent említett zöld/családi része minden kerületben.

Angollal is simán ellavírozol, de ha németül legalább próbálkozol akkor már annak is nagyon örülnek.

Az utolsó pár bekezdéssel egyetértek, a "neked onnan (már) könnyű" beszólásokat egy "ok, neked ugyanolyan könnyű ezek szerint, gyere, csináld te is" mondattal leszerelheted, a hazaárulózást meg elengeded a füled mellett (trollokat nem etetünk, ugye).

2014.08.04. 21:48:42

@házelőtthinta: Mo.-n hamisítják a statisztikákat...

2014.08.04. 21:57:35

@Skog: Ja, ez kb. olyan mintha a magyarokrol valakinek a Nyilasok meg a Garda jutna eszebe - abszurd sztem :).... plane 70 ev tavlatabol. Dehat nem lehet iranyitani hogy kinek mi jusson eszebe mas nepekrol.... :) Az en svab csaladomban mondjuk senki nem gondolkodott igy, igyekeztunk feldolgozni amit fel kellett es elismerni a felelosseget azert amiert kellett, aztan tovabb lepni.

Amugy meg Berlin nepszeru turista celpont lett innen, foleg a kulturalis lehetosegek miatt. Barataink (helyiek) tavasszal voltak ott, jol ereztek magukat. En meg a hoskorban, a Fal idejen jartam ott, kisse klausztrofobikus filje volt, es a szegenyseg nyilvanvalo volt, de ez is mar a multe.

Evain 2014.08.04. 22:01:04

@Cascabel: Köszi a választ, sejtettem. Így azért nem annyira meglepő. Személyes tapasztalatot nehéz saját magunknak felülbírálni.
Ezért vagyok én pl szelektív rasszista, de ebbe inkább ne is menjünk bele. :)

nyuszigonosz 2014.08.04. 22:16:02

@tanato: Így van, meg föleg most, ha újra dolgozik majd, kevesebb ideje, meg föleg oka lesz önsajnálni és keseregni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.08.04. 22:18:45

Ki volt aki itt valami segítséget kért?

33621 2014.08.04. 22:38:18

Hát nem én Öcsi! De ő igen.

Ődenburger Wiener Schnitzel

Kedves Albionban élők! :) Egy kedves ismerősöm megbízásából végeznek köztetek nemi kutatást, ha tudtok segíteni. :)

Egy 1 éves kisbabával mennek ki, lenne is munka, nettó 1900 GBP/ho koruli fizetéssel (30.000 GBP/ev). A kérdés, hogy ez mire lehet eleg Londonban, es mire London esetleg környéken? A munkahely Londonban van, azt mondta a King's Cross környéke, szoval oda kellene bejarni. Illetve az lenne meg a kerdes, hogy szamithat-e barmire a feleseg, aki otthon van a babaval (es ha igen, kb. mire), vagy az uj szabalyok alapjan mar nem fog semmit kapni egy darabig?

Elore is koszonom a neveben is, ha barki tud egy-ket info morzsaval segiteni. :)

Hari Seldon 2 2014.08.04. 22:46:37

@diggerdriver:
Odenburger Wienerschnitzel szeretne londoni informàciokat.

Muscari 2014.08.04. 22:47:26

@Ödenburger Wiener Schnitzel: elnezest a kesoi valaszert, bar sokat azt hiszem nem fogok tudni segiteni. Az 1900 netto jo fizetes, de csak akkor lehet belole megelni egy csaladnak, ha a masik is hozza tesz valamit. Igy ugyanis annyi, mint ket minimalber, ebbol Londonban nem fognak tudi harman lakast berelni. Gyerekkel ugyanis ket haloszobas lakast KELL berelni, mast ki sem adnak. Az pedig also hangon 1200 font plusz rezsi. A feleseg probalhat majd esetleg reszmunkaidos allast keresni, amennyiben tud.

Sajnos a csaladi potlekon kivul (heti 20 font) nem lesz semmi masra jogosult, mert ahhoz mar tul magas az az egy szem fizetes. Gyes, meg ilyesmi itt nincs, egy keveske juttatas van akkor, ha az anyuka dolgozott, de az csak az itteni munkaviszony utan jar. Hogy gyedet es gyest otthorol lehet-e kapni ugy, hogy kint el valaki, azt nem tudom.

En azt ajanlanam, hogy menjenek videkre, ahol olcsobb a lakhatas, azonban a bejaras is nagyon huzos, a vonatberlet egy vagyon. Sajnalom, ha nem tudtam nagyon jokat irni, de London rohadt draga.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.04. 22:58:09

@Muscari: Nem tudod mi van olyankor, ha esetleg ugy jon gyerkoc, ha egy haloszobast berel az ember ( netan ket gyerkoc is) ? Akkor nezni kell, keresni kell masikat?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.04. 22:59:32

@Philosoraptor:

Akárcsak mindenhol.Azonban nem lehet elmenni amellett hogy növekszik a munkanélküliség.Mert nagyon jól hangzik az eurostatban hogy Ausztriában van a legalacsonyabb munkanélküliség az egész EU-ban, csak mikor beszédül az ember a munkaügyibe, valahogy nem ezt látja. Hanem hogy egyre több és több van.Az hogy nálunk csökken az egyáltalán nem valami hihetetlen dolog. Egyrészt hozzánk nem ömlenek bevándorlók akik duzzasztják a munkanélküliséget még inkább, másrészt vándorolnak is el elég szépen. Harmadrészt a gazdaság szépen növekszik, ami (micsoda meglepetés) munkahelyeket teremt. A munkanélküliség növekedése globális probléma. Magyarország pedig nem áll rosszul foglalkoztatottság terén összevetve a többi országgal.Arról mit gondolsz hogy a GDP(igen, a magyar GDP) is felrobbant az első negyedévben? Az is csak hamisítás?

A munkanélküliségre pedig nincs válasza a fejlett világnak. Gőzerővel megy a gépesítés és ez egy gyorsuló folyamat. Nincs alternatíva. Egyszerűen nem fogunk tudni reagálni rá. Jön a 21. század ipari forradalma, az egyszerű melósokat lecserélik szépen robotokra. A 21. század egyik legnagyobb kihívása abban fog állni hogy hogyan lesz majd képes megbirkózni az újkor legnagyobb munkanélküli válságával a világ. Nagyon csúnyán vissza fog ütni ez.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.04. 23:09:29

@diggerdriver: :D:D Ez van. A szecxnek sis megvana maga helye, ide meg nagyon nem illett.

Muscari 2014.08.04. 23:11:19

@Babette.: ismerem, nem tudtam, hogy az a goth. Birom a karaktert :-)

Muscari 2014.08.04. 23:52:53

@tildy[UK]: ez a landlordtol fugg. Egy kollegameknak koltozniuk kellett az egyszobasbol, mikor jott a baba, de tudok olyat, aki megengedte. A ti esetetekben (housing association) fogalmam sincs, hogy mik a szabalyok.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.08.05. 02:17:06

@rezsöatya: Bazzzz... :D

@házelőtthinta: Hajrá :)

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Ami már egyáltalán nem mozog :)

@Evain: Erre csak egy robot jön be. Túl sok volt az átkattintás? :)

@Cascabel: Nekem a steampunk fűzők tetszenek nagyon. Van egy ismerősöm, aki nagyon benne van, csodákat alkot, tőle jött a "fertőzés" :)))

@AiRLAC: Mennyire egyszerű vagy bonyolult gyerekkel lakást bérelni? Horrorsztorikat mesélnek róla...

A poszt érdekes volt, igaz, előtte átfutottam az előzőt is.

Van néhány német ismerősöm, szerintem tök jó a humoruk, én legalábbis értettem, és ők is az enyémet. Persze mindenki más.
Itthon különcnek számítok. :)

Az szerintem külön elismerést érdemel, hogy kiment és megcsinálta - a kiindulóponti kapcsolat alakulása ellenére is a szerencséjét :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 03:16:19

@Evain: Az egyetlen tuti módszer a kis köcsögök ellen, ha nem hagysz elöl semmi puha gyümölcsöt.Bár igaz, hogy néhány dolog, ha elöl marad azt nem bántják.Most nem pont a foGhagymára meg a dióra gondolok... :D Fura egy népség.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 04:15:43

@Evain: Hoppá, a bestellának nagyon ott van az alakja, domborzatilag... :P :D Kicsit fel kéne hasítani a ruháját oldalt, mondjuk úgy bugyivonalig, 8-P és akkor nem kéne ilyen hülyén lépcsőznie... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 04:56:30

@Evain: De hogy valami használhatót is írjak: óvatosan közelítve a gyümölcsöstálhoz, konyharuhával a kezemben, majd hirtelen cséphadaróvá válván megsemmisítem őket, még felszállás előtt.Hátránya a dolognak, hogy néha repül, törik ez-az, de van az a pipa gyűlölet, hogy lesz@rom...Esetleg el kell pakolni előtte a gyümölcs körül mindent.Másik módszer, hogy a konyhaablak felé tessékelem őket, ha már fel tudtak szállni, és ott a korábban elhúzott függönyt visszaengedem rájuk, és a függönnyel szétpaszírozom őket az ablakon.Szintén nem szokott esélyük lenni.De az igazi módszer télleg a nyaralás, és előtte a konyha sterilizálása.,A porszívós megoldás szerintem csak ideig-óráig jó, valszeg simán kitalálnak a Dvorzákból a csövön át, haladva a fény felé.Akor meg már a gyümölcsöt is könnyen megtalálják újra ezek a gyűlölt kis rohadt férgek.Nem az a baj, hogy ingyen bezabálnak a gyümölcsből, sz@rnék rá, sőt frankón megvendégelném őket, ha utána szépen, illedelmesen eltakarodnának a búsba.De hogy elkezdik megrohasztani,meg hatványszerűen elszaporodni benne, na az sok egy picit.

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.05. 06:36:20

@Muscari: "gyedet es gyest otthorol lehet-e kapni ugy, hogy kint el valaki, "

lehet, de mure eleg ott a magar gyes? ket mukacsara?

geegee. · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.05. 06:42:36

@Evain: Az egyetlen tuti módszer a kis köcsögök ellen, ha nem hagysz elöl semmi puha gyümölcsöt.Bár igaz, hogy néhány dolog, ha elöl marad azt nem bántják.Most nem pont a foGhagymára meg a dióra gondolok... :D Fura egy népség.

2014.08.05. 08:22:45

@Muscari: Koszonom a valaszt! :)

Ez nagyon durva, hogy nincs GYES sem! Akkor mi az a rengeteg szocialis ize, amiert megeri odamenni es amit ugy feltenek a bevandorloktol?

Ausztriabol ugy kaptunk az elso perctolt GYES-t es csaladi potlekot, hogy nem laktunk kint! Kb. 1 eves volt a lanyom, amikor elkezdtem dolgozni, es azonnal, az elso honaptol jart a csaladi potlek + gyerek utani adokedvezmeny (egyutt €163,80/ho) es a GYES is (a gyerek 3 eves koraig havi €430). Igaz, hogy a GYES csak bizonyos esetekben jar, de mi pont beleestunk. Mondom, ugy, hogy kozben Sopronban laktunk.

2014.08.05. 08:28:57

@házelőtthinta: Te, de miert nem messz haza, ha itt ennyire romlik, ott meg annyira javul? Plane, ha mar ugyanakkora a munkanelkuliseg? Addig kellene hazamenned, amig nem kezdenek el hazaozonleni a nepek a jovilag miatt, mert addig tudnal konyebben munkat talalni...

Ugyandehogy (törölt) 2014.08.05. 08:51:52

@Cascabel: ma reggel megtudtam, h "a gozpankok a viktorianus kort ruhazzak fel technologiai ujitasokkal"

ezek a csodalatos forditok.
nelkuletek sose tudtam volna meg mire gondolt

:D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.08.05. 09:36:28

@Ödenburger Wiener Schnitzel: working tax credit, housing benefit, és hasonlók. Már akinek jár. Minimalbereseknek jár.

Ginix 2014.08.05. 09:49:50

@mojyo: melyik filmet láttad?

2014.08.05. 11:52:05

@Ginix: Az volt a cime, hogy The Thirteenth Tale, nem neveznem horrornak de nagyon GOTH volt, igy nagybetuvel :D Nem biztos, hogy mozifilm volt, lehet, hogy csak TV-re keszult, de nagyon szepen volt fenykepezve, kb olyan volt az egesz mint vmi pre-raffaelita festmeny :D

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.08.05. 12:19:06

Nyugaton az 50 négyzetméteres lakás aprónak számít, a magyar lakásméreteken csak röhögnek a németek, svédek, amerikaiak.

Persze a bérlés mindenhol drágább, ahol a fizetés is több. Ugyanígy a szolgáltatások ára is a fizetésekkel arányos.

Berlin és Frankfurt eltér a német átlagtól, sok a keleti bevándorló.

M. Péter 2014.08.05. 13:22:36

@Muscari: @tildy[UK]: A törvény definiálja, hogy mi számít túlzsúfoltnak ( www.legislation.gov.uk/ukpga/1985/68/part/X/crossheading/definition-of-overcrowding ).

Ha az ingatlan már a beköltözéskor is túlzsúfolt lenne, azt tilos kiadni, ezért a bérbeadó büntethető, a bérlő nem. Ha közben gyerekek születnek, vagy nőnek a gyerekek, és így lesz túlzsúfolt az ingatlan, az nem törvényellenes.
A számításban a nappali is szobának számít, így ha a lakásban van egy hálószoba és egy nappali, az kiadható egy gyerekes házaspárnak, hacsak nincs 10 éven felüli fiú- és lánygyereke is.

Azért nem lehet valakit kirakni a lakásából, mert gyereke született (Equalities Act 2010), viszont egy assured shorthold tenancy-t bérbeadó a szerződésben kikötött fix időtartam letelte után 2 hónapos felmondási idővel indok nélkül is felmondhat.

M. Péter 2014.08.05. 13:33:55

@Ödenburger Wiener Schnitzel: Van maternity pay 9 hónapig, de ezt az anya munkáltatója fizeti, vagyis az anyának dolgoznia kell, hogy jogosult legyen rá. A child benefit jobb üzlet, mert azt nem létező gyerekek után is lehet igényelni, vagy létező gyerekek után is lehet 2 országban is segély kérni.

Ginix 2014.08.05. 13:45:09

@mojyo: rákerestem, megnézem:) köszi!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.08.05. 14:52:27

@Ödenburger Wiener Schnitzel:

Mert jobb az életnívó itt, egyelőre. De ha esetleg szert tudok tenni otthon egy lakásra, akkor szerintem hazamegyek.

HardPötty 2014.08.05. 15:09:04

Rendben! Még egyszer végigolvastam. Gyakorlatilag azt is mondhatnánk hogy innen a HÁ posztjaiból van összeollózva és átfogalmazva. Mármint a posztok Mo-i negatív élményes részeiből. Ettől kicsit sablonos lesz és nehezen meglelhető az író stílusa és saját gondolata. Elcsépeltnek tűnhet a mondani való, de sajnos Mo-on sokan akar milliónyian is ezt a sablon valóságot élik. Nem a sikeres aranyifjak írják a posztokat a csúcs kategórás fizetésükből vásárolt gépeiken. Hanem azok az emberek, akiknek minden nap próbálták lenyomni a torkán hogy az élet 47000 Ft-tól kezdődik. Így ne várjátok hogy egyhamar olyan posztok jönnek, ahol a hangulat emelkedettebb. Az hogy itt elmondják az emberek hogy igen letezik kiút a napi szxrból még ha az a külföldi "kuli" melót jelenti is sok embernek olyan remenyt ad, amit ma a politikai elit meglebbenteni sem tud. Nem csoda hogy a fiatalok ilyen posztot írnak; bár szeretnenk azt hinni hogy a közvetlen környezetüket látják így... csak észre kell vennünk hogy a helyzet az orszag nagy részét lefedi. Szétcincálhatjuk mondatokra es szavakra ezt az írást csak attól még nem fog az átlag életszínvonal növekedni bár kétségtelenül jobb azt hazudni magunknak hogy a leírtak nem is úgy vannak, meg hogy a statisztika mást mutat. Az a statisztika, ami szerint csak a UK-be több mint 400e magyar él, dolgozik és fizet tb-t.

HardPötty 2014.08.05. 15:47:44

De jó hogy a fönti mondókámat nem is ide akartam írni xDDD

2014.08.05. 16:58:52

@házelőtthinta: Ha meg nem, akkor meg megeri neked, hogy itt depressziozd vegig az eletedet, ugy hogy kozben utalod az egesz vilagot? En biztosan nem tudnek igy elni... Ha nem tetszene valahol, akkor onnan koltoznek, de szupergyorsan (volt ilyen)...

stim 2014.08.06. 10:24:22

Minden ország olyan amilyenné azok teszik akik ott élnek.

Panaszkodsz? Te panaszkodsz.
Igyekszel pozitív maradni? Te igyekszel pozitív maradni.
Megtűröd a vérszívókat, a korrupciót? Te tűröd meg.

Magyarország olyan amilyenné azok teszik akik itt élnek. Ha szeretnéd, hogy jobb legyen keresd meg mit tudsz rajta változtatni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása