oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 05. 06:55,  Mit látsz az ablakodból? 296 komment

2014. július 05. 06:55 Határátkelő

Mit látsz az ablakodból?

Határátkelésnél sok szempont érvényesül, amikor lakást keresünk, elsősorban persze anyagiak. Ám azért az sem teljesen mindegy, hogy amikor reggel felkelünk, és kinézünk az ablakon, mi az első dolog, ami a szemünkbe ötlik, hiszen akár az egész napunkat meghatározhatja a látvány. A mai poszt ezt próbálja meg körbejárni, egyben reményeim szerint egy jó ötlet megvalósulásának első lépcsője is.

donkartasch1.jpg

Az ember, ha külföldre költözik, nem biztos, hogy elsőre ott, és olyan helyen lakik, ahol valóban szeretne. Így egyáltalán nem mindegy, mikor jön el a lehetőség arra, hogy olyan környezetben, akár béreltben, akár sajátban lakjon, amit a magáénak érez, amit komfortosnak tart.

Lakásvásárlásról született már néhány poszt Angliából és Németországból is. Legutóbb Berlin volt soron, a poszt pedig arra indította a törzskommentelők egy részét, hogy megosszák, mit látnak ők saját ablakaikból, legyen ez akár Svájcban, Németországban, Ausztriában vagy Angliában. Die Nanny, Der echte Weinachtsmann és Papagály küldte el a tőlük látható kilátásról a képeket, köszönet értük.

Svájcban például a hegyek látványára nem lehet rossz felébredni reggelente, pláne ha a munkahely sincs túl messze. És a környék sem semmi.

Die Nanny: „Óriási, 100 évben ha egyszer előforduló mázlim volt! A házat megvette kb. 3 éve egy idős házaspár, amiben volt 2 lakás, meg 2 kis iroda mellékhelyiséggel.

Az irodákat gyönyörűen felújították, majd hirdetést tettek ki a kórház személyzeti öltözőjének falára, mert arra gondoltak, ilyen kicsit csak egy pár napot, hetet, hónapot ittlévő dolgozó fog csak kivenni. (Mivel nincs konyha.) Tesóm meglátta a hirdetést, telefonált, 2 hét múlva megkaptam a kulcsot...”

Don Kartasch azt írta, az ő panorámájuk nem túl szép, azért szerintem nem rossz…, viszont csendes, nyugodt és biztonságos a környék. „Amúgy ez úgy néz ki, hogy itt van 4 ilyen „blokk”, mint amit lefényképeztem. A hosszúkás blokk 2 „vége” társasház jellegű (annak a bejárata látszik). 3 szint, szintenként 3 lakás.

A kép bal oldalán végigfutó sétálóutca két oldala mentén pedig sorházas kiosztású a blokk „közepe”. Szóval ezek itt a két végén 45-60 nm-es lakások (mi is ilyenben vagyunk a legfelső szinten), középen pedig a klasszikus, keskeny, 3 szintes angol sorház kiosztás található meg.

Ez amúgy a legfrissebb része a kisvárosnak. A legszéle, ami kb. tíz éve épült. Szóval szerencsére ezek nem a „klasszikus”, gyerekbetegségekkel küszködő angol lakások / házak, hanem újépítésű, frankón leszigetelt, duplaüveges, műanyag nyílászárós és világos, nagy ablakos modern épületek.

Ami innen nem látszik, hogy a miénk a városban az utolsó sor ház, mögöttünk már kezdődnek a mezők-legelők tehenekkel, lovakkal, vadnyulakkal, rókákkal, ludakkal, stb. Szeretek oda kijárni futni.

Itt teljesen normális és megszokott, hogy az emberek délutánonként, hétvégente kiviszik a lovakat és ügetnek egyet a környező utakon. Lovasrendőr is rendszeresen megfordul a környéken. Én meg persze nem győzöm a bringával kerülgetni a lócitromokat.

A kukák viszont zárt tárolókban vannak, mert a rókák különben esténként széttúrják a szemetet. Mondjuk, néha a szomszédok tesznek ki nekik maradékokat.”

Papagály a központban lakik: „mert ha biciklivel járhatok munkába, az számomra sport és élvezet (mondhatni: negatív munkaidő, hiszen általa nő a szabadidős tevékenységem). Ha buszozni, autózni kell, az kellemetlen időveszteség, amiért minimum a munkával töltött időért járó ellentételezést várom.

Ha az agglomerációból napi 1 órával többet kéne a munkába járással tölteni, akkor az számomra azt jelentené, hogy havi 20 óra fizetetlen túlórát végzek (mivel azt az 1 órát „elvesztem” a szabadidőmből; munkahelyhez naponta bebiciklizhető távolságra eső lakóhely esetén ennyivel kevesebb időt kéne a munkára és a bejárásra szánnom).

30 eurós túlóradíj esetén tehát az olcsóbb lakás havi 600 eurós jövedelem kiesést jelent. Tehát, ha ennél nagyobb a havi lakbérben mutatkozó különbség (központ vs távolabb), akkor anyagilag megéri kiköltözni, ha ennél kisebb, akkor viszont nem.

Ráadásul a munkába járással töltött idő nekem (sokkal) kellemetlenebb, mint maga a munka (mivel a munkám szeretem, a napi buszozást, autózást meg utálom), ezért a túlóradíjamnál magasabb óradíjra tartanék igényt a plusz munkába járással töltött időért cserébe.

Sőt, mivel jóval magasabb fizetést kapok, mint amire az igényeim kielégítéséhez szükségem van, ezért számomra a szabadidő értéke nagyon magas (csekély a plusz számlaegyenlegből származó motiváció), a sima túlóradíjért nem mondanék le róla önként és dalolva. ergo, nekem nem is havi 600-at ér a közeli lakóhely, hanem inkább 1000-1200-at.”

Der echte Weinachtsmann a kertre néz.

weichnachten.jpg

Jess G pedig a szomszéd kertjére.

jesseg.jpg

Ha kedvet éreztek hozzá, hogy az előzőekhez hasonlóan ti is megosszátok, hogy mit láttok az ablakotokból, esetleg néhány sorral megspékelve az előnyökről, hátrányokról, mit szerettek és mit nem a környéken, ahol éltek, tegyétek bátran. Küldjétek el a képeket a hataratkelo@hotmail.com címre, hogy hasonló posztok születhessenek belőlük.

Valamint továbbra is szívesen látnék a „gasztrorovatba” posztokat, ha ettetek vagy főztetek mostanában valami érdekeset, különlegeset, finomat.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: fotó sorozat lakás Ausztria Németország Anglia Svájc Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr226474517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.07.05. 23:06:40

@morsels: "mi a szilard definicioja"

Szabályos a kristályszerkeztük. Az anyagot alkotó atomok elrendeződése jól kivehető mintát mutat.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.05. 23:08:30

Ha valakit a meccs helyett / mellet érdekel, képek az ugrásról.

1. Még izgatottan várjuk a felkészítést:
kepfeltoltes.hu/140705/G0019488__1024x768__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2. Vonulunk a repülőhöz:
kepfeltoltes.hu/140705/G0039532_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

3. A majdnem őszinte mosoly:
kepfeltoltes.hu/140705/G0049594__1024x768__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

4. A levegőben:
kepfeltoltes.hu/140705/G0049622__1024x768__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

@morsels:
Nem tudom megmondani.
Ha tippelnem kellene, akkor azt mondanám, hogy technológiailag szilárd mondjuk a fém, amit ha békében hagysz, nem szenved alakváltozást (leszámítva az ilyen olyan, súly miatti hajlásokat, de az anyagszerkezete akkor is állandó). Az üveg pedig "folyik", tehát elvileg részecskéi közlekednek, helyzetet változtatnak egymáshoz képest.

Üveggel sosem dolgoztam, csak tipp :)

**mimi** 2014.07.05. 23:10:11

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
"Megfigyeléseim alapján két nagy csoport van a nők között, a cipő-fetisiszták és a táska-fetisiszták (persze vannak halmazon kívül eső példányok is, de azok viszonylag ritkák). A két halmaz keresztmetszete nagyon brutális! "

Te tudsz valamit....:))

**mimi** 2014.07.05. 23:12:39

@Kövérmadár [swe]:
hát én nem mernék kiugrani...bátrak vagytok! :)

Sokat fogytál, szemmel látható a régebbi képekhez mérve, ügyes :)

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:15:29

Oke, ti okosabbak vagytok, mint en.
Az uveg nem szilard anyag.
Igazatok van.

Diggertol meg elnezest kerek.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.07.05. 23:18:20

@morsels: Ne ostorozd magad. Mondom, szilárdként viselkednek többnyire. Ez csak ilyen kis technikai szőrszálhasogatás. :)

2014.07.05. 23:18:39

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Hat ez van, igy jar aki lassan reagal mert meccset nez, delegalabb nem irtam f*ssagokat, hamaregyszer eletemben eloszor "szakertek" az interneten :D

SzZoole 2014.07.05. 23:20:09

@Kövérmadár [swe]: most mar kicserelheted nicked fessmadar-ra:)))
Par honap mulva me izmosmadar-ra:)))

2014.07.05. 23:21:20

@morsels: De szilardnak szilard csak nem ugy :D

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:24:36

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
Ohh, ez nem ostorozas.
Nem, vagy rosszul tudtam. Van ilyen.
Es meg egy csomo dolog van, amihez nem ertek.
Sot.

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:28:25

@mojyo:
Hat ha akarod, akkor toled is elnezest kerek.

2014.07.05. 23:33:06

@morsels: Toleeeeem? Miert? :D En tokre orulok, hogy elojott az anyagtema, ez egy erdekes dolog. Meg ugyis olyan k*rvaunalmas ez a meccs.

En amugy is mindig latok, tehat nem is tudok "el" nezni. :D

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:35:11

@mojyo:
Hat mert tevedtem. Hibaztam. Rosszul tudtam. Vagy nem is tudtam.

Hat ezert. Mert te is tudtad, meg mindenki tudta.

SzZoole 2014.07.05. 23:43:38

@morsels: en sem tudtam,bar ez teged nem vigasztal,de mentsegemre szoljon,hogy nekem,csak 6 elemim van:)

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:44:02

@mojyo: Robbennek meg mar akkor is sargat adnek, ha megbotlik a sajat lababan.

2014.07.05. 23:44:03

@morsels: Te amugy japan vagy? :D

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:45:04

@Zoole[uk]:
Igazad van, nem vigasztal.

Mondjuk nincs is szuksegem vigaszra.

SzZoole 2014.07.05. 23:47:42

@morsels: mar akartam kerdezni,mi van Gyuri baratodal?

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:48:28

Ja, egyebkent pecsi vagyok, ott szulettem, az eletem elso 29 evet ott eltem le, KISZ titkar is voltam,

De nem ez az oka annak, hogy azt nem tudtam, hogy az uveg nem szilard anyag :-)

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:49:22

@Zoole[uk]:
Hat tudod, a Gyuri nem a baratom.
Persze ha van meg kerdesed, szivesen valaszolok.

2014.07.05. 23:50:15

@morsels: Tudtaaamm! :D Hat abbol, hogy elnezest kertel mindenkitol kulon, mert valamilyen reszletkerdesbol hianyosak voltak az ismereteid. Ilyesmikert bocsanatot kerni japanokra jellemzo szokas. :D

M. Péter 2014.07.05. 23:51:28

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "Több százéves ablakok alul mérhetően vastagabbak." Ez legenda, lásd pl. www.glassnotes.com/WindowPanes.html . Még egy milliárd v alatt sem lenne észlelhető. Az egyszerűbb magyarázat az, hogyha az üveg egyi vége vastagabb, azt praktikusabb alulra rakni.

A kátrány viszont tényleg folyik szobahőmérsékleten:
en.wikipedia.org/wiki/Pitch_drop

SzZoole 2014.07.05. 23:53:17

@morsels: ok,de tudsz rola valamit?

morsels (törölt) 2014.07.05. 23:58:39

@Zoole[uk]:
Nezd, nem tudok rola semmit es nem is akarok rola tudni semmit.
Persze lehet, hogy tevedek, de te dumaltal vele maganban, ott biztos megtalalhatod.
De ha nagyon kivancsi vagy ra, akkor az index foruman biztos megtalalod ligsi nick alatt.
Vagy legalabbis az volt az egyik nickje, amit regebben hasznalt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.06. 00:01:14

@**mimi**:
Köszi!
Ha az ember felszállt a gépre és hozzácsatolódott a másik emberhez, akkor nincs visszaút :)

Egyébként az instruktor (vagy bárminek is nevezik) ugrott, nekem semmi dolgom nem volt.

@Zoole[uk]:
Köszönöm, de fessen a fene :)
Az izmossághoz szerintem még évek fognak kelleni, nem hónapok. :(

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
"Megfigyeléseim alapján két nagy csoport van a nők között, a cipő-fetisiszták és a táska-fetisiszták (persze vannak halmazon kívül eső példányok is, de azok viszonylag ritkák). A két halmaz keresztmetszete nagyon brutális! :DDD "

Nóri azt mondja, hogy tökéletes a megfigyelés! :)

SzZoole 2014.07.06. 00:04:18

@morsels: igen beszelgettunk email utjan is,de miutan kirugatta a blogrol magat az utolso leveleben azt irta,hogy ha mar nincs a blogon akkor nincs mirol beszelgetni es elkoszont,en meg ugy vagyok vele,hogy ami nem megy azt nem kell eroltetni.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 00:07:09

@Naschkatze (Mostindien / CH): Nekem egy szegedi étterem teraszán, egy asztal alatt volt szerencsém látni életemben az elsőt... Fantasztikus élmény volt. :D

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Remekül elbeszélgetnétek ti a férjemmel... :D
Amúgy halmazon kívül esek, én könyveket gyűjtök.

@M. Péter: Egyszer a barátainkkal beszélgettünk erről, de a fiúk már órák óta ecsetelték ezeket a dolgokat, amikor valaki ugyanezt az érvet felhozta az üvegre.
Itt szólaltam meg kb. először, addig csak érdeklődve figyeltem és kérdezgettem őket, érthetően szép lassan el is fáradtam tőlük, majd valami olyasmit mondtam, hogy egyszer ha sok időm lesz, akkor leülök és megvárom, amíg elfolyik az üveg alja, és hogy kinek csinálhatok szendvicset?
Onnantól a téma az volt, hogy ki hogyan szereti. :)))

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 00:09:34

@Kövérmadár [swe]:
Az izmosságod alakul a háj alatt is. Jó, egy ideig nem látszik meg, de ha megfeszíted, vagy olyam tevékenységet végzel, amiben megfeszül, akkor érezni fogod és ki is tapintható alatta.
Mondom ezt úgy, hogy megszabadultam 25-30 kilótól az elmúlt időszakban én magam is.

morsels (törölt) 2014.07.06. 00:15:04

@Zoole[uk]:
Kirugatta magat???
Aztan te mar nem is voltal fontos, erdekes???

Te most tenyleg tolem kerdezed, hogy hogy kerulhetsz vele kapcsolatba?

SzZoole 2014.07.06. 00:18:59

@morsels: nem akarok vele kapcsolatba kerulni,csak gondoltam ha mar egy helyen laktok neha osszefutsz vele,ennyi.
Ne gondolj bele hatso szandekot en vagyok olyan mint O volt.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.06. 00:19:28

@Kövérmadár [swe]: Milyen kis helyes pasi vagy! :-) Nem tudom, hogy mit agonizälsz, egyätalän nem vagy kövér(madär)!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.06. 00:22:40

@morsels: Én voltam 1x még NDK-ban egy üveggyärban, és a bätrabbak (én nem tartoztam közéjük) fujhattak is üveget...hät vicces volt. Elöször gömbölyödött, tök szépen, majd a végén "lekonyut"... :-))))

morsels (törölt) 2014.07.06. 00:22:46

@Zoole[uk]:
Talalkoztunk parszor.
De nem ezt kerdezted eddig, ugye.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.06. 00:26:46

@morsels: Naaa! Ne legyél mär ilyen! :-))) Ez kb 25éve volt... (igen, ilyen öreg vagyok... :-((( )

morsels (törölt) 2014.07.06. 00:29:32

@Zoole[uk]:
Akkor meg valaszoltam a kerdesedre.
Igen, talalkoztam vele.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 00:30:10

@Naschkatze (Mostindien / CH):
Elolvastam a cikket.
Amit az ismerősöd véghez vitt a sportban, munka és család mellett, az figyelemre méltó.
Én az ilyen embereket és családjukat támogatnám, ha tehetném, és döntéshelyzetben lennék, nem a fizetésért sportoló kétballábas focistákat.

SzZoole 2014.07.06. 00:32:28

@morsels: ma mindenkivel ilyen baratsagtalan vagy?Semmi bantot nem kerdeztem.

morsels (törölt) 2014.07.06. 00:37:18

@Zoole[uk]:
Baratsagtalan???

Nem tudok Gyurirol semmit. Szerintem egy utolso faszfej, egy asshole, akivel szerintem mindenki jobban jarna, ha nem allna szoba.. dehat mindig vannak ollyanok, mint te, akik szerint figyelemremelto..

Namost tolem aztan mindenki azt csinal, amit akar. Te is.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 00:39:13

@Kövérmadár [swe]:
Tiszta lökött vagy! Rengeteget fogytál. Ha valaki elém rakta volna ezt a képet és megkérdezte volna, hogy láttam-e valaha ezt az embert fotón, nyugodt lelkiismerettel rávágtam volna, hogy soha.
Hozzád képest pl. sehol sem tartok.

Illetve @Tableno-nak jelentem, hogy annyira nem is szar az önbecsülésem, mert eddig pl. teljesen elégedett voltam a fogyásommal, de Kövérmadár új fotóját megnézve megállapítom, hogy a neve már egyáltalán nem igaz rá, és a mínuszaim semmik... :)
:)

SzZoole 2014.07.06. 00:47:43

@morsels: akkor ezek szerint en is egy faszfej asshole vagyok mert beszelgettem vele email utjan,ez erdekes megvilagitas a reszedrol.
Rajta kivul,meg beszelgetek Kovermadaral,Diggerel,Muscarival,Donal,nyuszigonoszal,black hairel,Rezsoatyaval,Pedroatyaval,furosal es elnezest attol akit kihagytam volna.
Egyebkent O kereset meg engem,kerdezett en meg valaszoltam,es ennyi,szoval en voltam erdekes az O szamara.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.07.06. 00:48:22

@morsels: Te most szivatsz engem! :-)))
@nezzazegfele: A cégünk pl nem szponzorälta...abban sem nagyon tämogatta, hogy rendesen föl tudjon készülni. Beosztäs az ahogy esik ugy puffan volt...

morsels (törölt) 2014.07.06. 00:56:47

@Zoole[uk]:
En csak azt irtam, hogy en mit gondolok Gyurirol.
Amit megmondtam neki is.

Namost ettol fuggetlenul teged nem tartalak kulonosebben erdekesnek, fuggetlenul attol, hogy persze, egy csomoan kedvelnek teged.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 00:57:29

@Naschkatze (Mostindien / CH): Ennél jobb reklámfogás nem kellett volna nekik, mint amit ez a srác megcsinált. Akármennyivel is támogatták volna, ahhoz képest, amit nyertek volna vele, a kiadásuk csak aprópénz lett volna.

SzZoole 2014.07.06. 01:02:38

@morsels: nem is tudtam,hogy itt nepszerusegi verseny is van.
Nekem semmi problemam nincs veled,nem is volt,akivel meg van ahoz meg nem szolok.Na mindegy azert jot beszelgetunk annak ellenere,hogy erdektelen vagyok a szamodra.

Na joejt mindenkinek mert itt mar ejfel elmult.

morsels (törölt) 2014.07.06. 01:03:11

@Zoole[uk]:
Egyebkent meg haver en is 183 centis vagyok es inkabb v alaku. Csak mondom.

Mert ugy nez ki, hogy te ezt erted.

morsels (törölt) 2014.07.06. 01:03:59

@Zoole[uk]:
Nem?

Hat pedig nekem nagyon ugy tunik.

adg 2014.07.06. 01:13:23

@nezzazegfele: Igen, azok. Azota kivilagosodott, itt vannak:
kepfeltoltes.hu/140706/DSCN5227_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/140706/DSCN5228_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ha jol tudom, akkor carpentaria palmak, a tovukben levo "bokor" pedig egy gumtree csemete, vagyis eukaliptusz magyarul. Van meg a jobb also sarokban egy kis vizipalmaszeruseg, meg mellette egy banan.
A palmak rengeteget teremnek, olyankor egesz ejjel gyumolcsdeneverek veszekednek rajta, nappal meg mindenfele madarak. Ezeknek a palmaknak jo 5 meteres levelek vannak, foleg a vastagabbnak, van egy kepunk, amikor a viharban leesett levellel jatszanak a gyerekek. Harman tartjak a levegoben (legalabb 20 kg), es mindket oldalt boven leer a foldre.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 01:13:42

Giráppáá a holland továbbjutásnak, de egyúttal q nagy kár Costa Rica kieséséért...Valahogy rehabilitálni kéne őket a bronzmeccsre.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 01:38:16

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Kartács, ott a szobában az a hegyes kép az Moskenesöya, de legalább is minimum Lofoten... mit nyertem? :-))))))))))))))))))))))

pappito · http://pappito.com 2014.07.06. 01:38:20

@Muscari: tudom én mi az ólomablak, nincs nekem ezzel semmi bajom, a régi villákon a sima ablakok felett itt szokott lenni kis díszablak ilyenből, vannak tök szépek is www.renovate.org.nz/assets/Uploads/_resampled/SetWidth696-Claddings-Fig-5-3.15.jpg

csak amíg a hetedik kerületben laktam kellett rács az ablakokra (gangos ház) és nem dísznek. utáltam hogy rácson kell kinézni. csak csodálkoztam h modern ablakra is tesznek ilyet dísznek amikor nem muszáj :)

én a hatalmas ablakokat szeretem ahol dől be a fény

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 01:56:02

@Naschkatze (Mostindien / CH): Jaja, kis rohadékok, de kurva édes pofájuk van.Nehéz rájuk haragudni... :-)

adg 2014.07.06. 01:57:11

@pappito: Ez nekem csak egy fekete kocka, nincs semmi a kepen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 02:06:46

@Kövérmadár [swe]: Ez ilyen repülőből kiugrás volt? Nekem asszem firkálna a sportszelet a gatyámban...Lehet, hogy koznék visszafelé ezerrel ott a repülő ajtajában... :D
Direkt ilyen profilú szolgáltató cég volt?Ha igen, dobd már át a linket.Jó tudom, gugli, meg minden, de jobb szeretem az ajánlásokat.Kösz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 02:10:55

@Kövérmadár [swe]: Na jól van, csak tovább kellett volna olvasnom...

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 03:42:56

@adg [Au, Darwin]: Köszönet a képekért és a sztoriért. Adtál velük egy jó ötletet. :)

@pappito: Nekem is egy fekete kocka. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 04:20:56

@pappito: No, most véletlenül sikerült elővarázsolni egy középső egérgomb görgetéssel.
Az a háttérben milyen erdő?
Ez a kilátás is nagyon tetszik.
A kerítés viszont fura. Mind a két oldalon deszkákat szegeltek fel?

pappito · http://pappito.com 2014.07.06. 04:46:25

az nem erdő, hanem az un. Lynn Reserve, lehet benne sétálgatni, az utcánk végében kezdődik. Tele van kaurifával. De a szomszéd utcákban is van, még csomó másik reserve van a környéken (pemberton, manuka, glendhu, glendhu east, arcadia, whiteford, stb.). itt van egy kis leírás a környékről: walksinauckland.com/tag/lynn-reserve/
ez meg a guglimap kb: https://www.google.co.nz/maps/@-36.7749891,174.7063702,1312m/data=!3m1!1e3

egészen messze meg az egy domboldal erdővel, aminek az aljában mangrove van, dagálykor feljön benne a tenger. A domb mögött meg az autópálya megy nyugat-aucklandba.

a kép jobb alsó sarkában a kerítés a mi kerítésünk, a másik meg a szomszédé, a kettő között meg van driveway a másik szomszédhoz aki mögöttünk lak. ez nem kifejezetten egy kerítésfetisiszta ország, úgyhogy ha már építenek kerítést, a legpuruttyábbat építik, csak olcsó legyen :)

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.06. 07:13:54

@pappito: fekete, mert yourphotos a link. ez mar jo

Muscari 2014.07.06. 07:31:28

@DieNanny [SZ,CH]: az sikloernyo, nem ejto. Akar orakig a levegoben lehet lenni, ha megtalalod a megfelelo termikeket. Tobb regi ismerosom csinalta, az egyik aztan egy bokorban landolt es eleg csunyan nezett ki utana. Nem tort el semmije, de kegyetlenul osszekaristoltak az agak.

DieNanny CH 2014.07.06. 07:32:36

@nezzazegfele:

Már az egy ideje. Vagyis, étterem.

Muscari 2014.07.06. 07:36:08

@morsels: az uveg amorf anyag, nincs kristalyszerkezete. Olyan, mint egy nagyon nagy viszkozitasu folyadek.

DieNanny CH 2014.07.06. 07:40:18

@Kövérmadár [swe]:

Hűűűűű!!!! Ez nagyon jól néz ki!!!!

(Amúgy tudom, hogy csaltál. Hogy lehetne a levegőben állóképet készíteni??? Valld be, hogy egy poszter előtt lógtatok a plafonról! :-DDD)

Amúgy. komolyan: ki fényképezett?

Muscari 2014.07.06. 07:52:15

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: ott a pont, koszonjuk a kimerito valaszt :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.06. 08:08:50

@nezzazegfele:
Es a boroddel mit tudtal kezdeni? Visszament magatol vagy kented, esrtleg mutet? 30kg nem keves! Gratulalok!

Az az igazsag, hogy mig 90kg voltam, annyira nem zavart a hasam. Most, hogy 73kg vagyok viszont baromira kovernek erzem magam.

Hol lattal rolam regebbi kepet?

@DieNanny [SZ,CH]:
Kertunk fenykepezest, ugrott velunk egy - egy srac meg, akik fenykepeztek.

@geegee:
www.nyfk.se - naluk ugrottunk, a Skavsta folott. Latszott a tenger, a varos, a repter. Bar eleinte nem erre figyeltem :)))

@Naschkatze (Mostindien / CH):
Kis helyes pasi? ;)

Quercus a favágó 2014.07.06. 08:21:40

@Kövérmadár [swe]:

A Nóri nagyon csinos, szemrevaló lány. Nem mondom, Te is egy jóvágású srác vagy.......csak az a baj, hogy hátul van a vágás.DDD.

Na irány a gyapotföldek.

Herr Géza 2014.07.06. 08:43:23

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Te maestro, UK-ben mennyi az üvegbetét? Merthogy láthatólag abban tartod a megtakarításodat..... :DDDDD

Herr Géza 2014.07.06. 08:44:21

@QUERCUS: Azok a gyapotföldek vasárnap sincsenek zárva ? Hát milyen ország az, brrrr....

nyuszigonosz 2014.07.06. 08:48:34

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Olyan jó és kényelmes a lakásotok, Kartasch, olyan ahová biztosan szivesen megy haza az ember és szeret lakni benne.

Meg minden felrakott kép érdekes, jó volt végignézni öket.

nyuszigonosz 2014.07.06. 08:50:39

@Herr Géza: Erdönek nincs nyitvatartási ideje, mondta egyszer a Quercus.

Túlélted a német továbbjutást? :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 09:00:57

@Kövérmadár [swe]: Köcce.Elrakom, oszt hátha egyszer jól jön majd...

Herr Géza 2014.07.06. 09:53:10

@nyuszigonosz(D): Kösz, túl..... Szerencsémre van egy (!) török srác is az osztályban, ök jellemzöen hozták a közelebbi rokonságot is (papa+srác+2 ffitag), így aztán komoly "francia"-szektor jött össze, nem is kellett kussolnunk. De sajnos "kevesek" voltunk...
Na majd a brazilok elintézik öket remélhetöleg. Úgy felszívták most magukat Neymar elvesztése miatt (na meg Thiago sem játszhat), hogy amolyan "jetzt erst recht" alapon le fogják gázolni a germánokat. A németek sztem esnek szét, jól látszott ez pl. azon a majom Mülleren. Már egyre inkább azzal foglalkozott a foci helyett, hogy akkor is tizenegyest/szabadrúgást/kiállítást reklamált ha csak a haját megborzolta a szél.... A színházban vastapsott kapott volna, de Brazíliában a brazilok ellen nem vele lesz a bíró, az tuti.
Én egy brazil-holland döntöre szavazok !!!!

Herr Géza 2014.07.06. 09:57:26

@Kövérmadár [swe]: Tegnapról elmaradt egy hsz.-em úgy látom (lehet, hogy a meccs közben elfelejtettem a "küldésre" rányomni :DD), szóval még egyszer:
Respect, hogy mennyit fogytál....!!! Nekem viszont ezentúl max. Kolibri leszel. :DDDDDDDDDDDDD

SzZoole 2014.07.06. 10:00:33

@morsels: "Egyebkent meg haver en is 183 centis vagyok es inkabb v alaku. Csak mondom.

Mert ugy nez ki, hogy te ezt erted."

Es,mit akarsz ezzel mondani,183 centis vagy es?3 centivel magasabb vagy tolem,ja hogy meg V alakod is van,huha,most akkor meg kellene ijednem?
Tudod mit,ha meg akarsz ijeszteni oltoz fel indianak vagy kormozd be magad,akkor hatha megijedek.
Ja en csak 40 leszek,haver,csak ugy mondom.

Mert ugy nez ki,hogy ezt meg Te fogod erteni.

nyuszigonosz 2014.07.06. 10:01:32

@Herr Géza: Hát a bíró mindenképp a brazilokkal lesz, bárki ellen játszanak majd. Jó, elöször pont a német válogatott ellen. :-)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.06. 10:28:55

@pappito: A linkekért, beszámolóért köszönet! Szívügyem a természetvédelem :)

A mangrove az egyik kedvenc nem honos fám. Még gyerekkoromban láttam egy útifilmet, amiben csónakkal közlekedtek köztük és az egyedülálló szaporodási módszerükről beszéltek közben.
Aztán mutattak egy bejátszást, amikor visszahúzódik a víz, akkor meg teljesen vadregényes volt az egész. :)

A következő képen csak az a három pálma egy kisebb vagyon itthon becserepezve. :)

@DieNanny [SZ,CH]: Elképzeltem, ahogyan belengenek a plafonról... :D

@Kövérmadár [swe]:
Köszönöm :)
Sok meló volt benne.

Elöljáróban annyit - ld. blogom legújabbja. :)

Azóta megint fogytam, már feljönnek a régi 40-es ruháim, de még borzalmasan állnak.

Általában a testemen gond nélkül visszaállt a bőröm, a hasam a problémás terület. Úgy látom azonban, hogy lassan, a derekam felől húzódik vissza a bőr, de nagyon lassan.
Igyekszem nem foglalkozni vele, és olyan holmikat felvenni, amik takarnak a kényes helyeken.
Volt egy időszak, amikor minden úgy állt rajtam, mint egy krumpliszsák :D

Nálam is jellemző érzés, ami Nálad, hogy így, kb. 83-85 kg körül jobban zavarnak az amorfabb részeim, mint amikor mázsa 20 körül jártam, mivel akkor szabályosan kerek voltam, az meg legalább egy forma. :D

Réges-régen tettél fel magadról a blogba képet. Gondoltam, hogy meg fogod kérdezni, visszatekertem benne, de a műtét körülig nem találtam, aztán a gyerekek miatt nem kerestem már tovább.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.07.06. 10:34:08

@M. Péter: Mindig tanul az ember. :)

@**mimi**: @nezzazegfele: @Muscari: @Kövérmadár [swe]: :D

@geegee: Lofoten biza. :) Méghozzá az Å nevű településben készült a kép. Néha szoktam nézni albérleteket és eladó házakat a finn.no-n, ha olyanom van (elég sűrűn van olyanom :)). Egyszer találtam egy házikót Å-ban, aminek hajszálpontosan ez a kép volt a kilátása az ablakból. Uhhhh, gondolhatod. :) Még jó, hogy nincs a számlámon 1 millió NOK mert rögtön megvettem volna. Gondolkodás nélkül. :D

@Herr Géza: Nincs üvegbetét UK-ben. Ez csak úri hóbort, alternatív lakásdíszítés. :)

@nyuszigonosz(D): Köszönjük. Igen, szeretjük ezt a lakást. :)

Muscari 2014.07.06. 10:52:26

@Kövérmadár [swe]: hat Madae, en ezert nagyon irigyellek. En is ki akarom majd probalni egyszer. Olyanon mar voltunk, hogy csonakkal huztak minket az ejtoernyovel kb 10percig, az is nagy elmeny volt (es csak 60euro), egy igazi ejtoernyozes meg, huhu, de jo lehet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.06. 11:55:20

@Zoole[uk]:
Ne foglalkozz vele, időnként rátör a kötekedhetnék és olyankor az élő fába is beleköt.

@Muscari:
Csónakkal vontatós dolgot Thaiföldön csináltunk, az is érdekes volt, de a kettő nincs egy súlycsoportban.
Mondjuk ott a hangulatot adja az is, hogy kizárásos alapon vízparton csinálja az ember és meleg van. :)

@nezzazegfele:
Elolvastam :)
Nem sámli, hogy mit tud művelni a terhesség az emberrel. Illetve én így vettem ki a leírtakból.
Minden elismerésem, rengeteg kitartás kell ehhez, neked ráadásul nem csak a korábbi étkezési szokásaiddal kell(ett) megkűzdeni, mint nekem.

Csak így tovább! :)

SzZoole 2014.07.06. 12:21:40

@Kövérmadár [swe]: csak beszelgetni probaltam,kulturember modjara.

morsels (törölt) 2014.07.06. 13:02:15

@Kövérmadár [swe]:
Szerintem nem kotottem bele a Zoliba, de biztos igazatok van.

SzZoole 2014.07.06. 13:28:54

@morsels: nem kotottel belem,nincs igazunk en ertettem felre.Elnezest erte.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.06. 14:04:44

köszi, hogy ezek a siklóernyős baleset sztorik nem akkor jöttek, amikor másfél napig szenvedtem, hogy rávegyem magam :-))))

morsels (törölt) 2014.07.06. 14:29:40

@Zoole[uk]:
Megkerdezhetnem en is azt, hogy te diggerrel mennyit beszelgetsz, plane hogy ismeritek egymast szemelyesen is. Es ha beszeltek, akkor ugy megis miert kerdezed tolem, hogy mi van a Gyurival.

Persze elfogadom azt, hogy sokan szivesebben latnak ot itt, mint engem, ez is megoldhato.
Nade az azt hiszem egyertelmu volt regebben is, hogy nekem nem baratom. Nagyon nem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.06. 16:30:11

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Elhiszem, nekem is soxor van olyanom, hogy fel kéne ugrani oda egy fél éves vakációra... :D És azok ott valszeg már rohadtul unhatják, a sarkifénnyel együtt...Ehh, olyan ez, mint a szép csajokra történő beszólás... :-))

SzZoole 2014.07.06. 21:59:18

@morsels: szoktam beszelgetni Diggerel,de nem a blog a tema,masrol is tudunk beszelni.
Nem ertem,hogy miert mondod,hogy nem szivesen latlak a blogon ez nem igy van semmi bajom veled.Te azutan itelsz meg engem,hogy beszelgettem Gyurival is.Nem ertem miert fujod fel ezt az egeszet.Tudtam,hogy nem vagytok joban,mert itt a blogon is elege szidtatok egymast.Lehet,hogy nem kellet vona megkerdeznem toled,hogy,mi van Gyurival,de Te is le tudhatad volna annyival,hogy neha latod,de nem tudod,hogy mi van vele es nem is erdekel.Ennyi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása