oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. július 01. 06:49,  Vajon vannak-e koboldok? 228 komment

2014. július 01. 06:49 Határátkelő

Vajon vannak-e koboldok?

A választ tartok tőle a mai poszt végére sem kapjuk meg, azt azonban ígérhetem, hogy Kibajono mai posztjából az biztosan megtudhatjuk, hogyan lehet állást kapni Magyarországból Írországban, lesz szó a beilleszkedés nehézségeiről és arról is, hogy milyen Budapest után egy Győr méretű városba költözni. (A képekért pedig külön köszönet!)

cím_színes házak Corkban.jpgSzínes házak Corkban

„Hogy miért hagytam el Magyarországot? Szerintem ezt a választ már hallottátok, nem is egyszer. Nem voltam munkanélküli, nem voltak rossz kilátásaim, nem volt lakáshitelem… egyszerűen meguntam, ami Magyarországon zajlik, és szerettem volna megalapozni a jövőmet, mind szakmailag, mind anyagilag. Úgyhogy 2013.július 21.-én, egy unalmas buszúton úgy döntöttem, én most elküldöm a jelentkezésem néhány ír cégnek, lesz, ami lesz alapon.

Hogy miért Írország?

Nem vagyok kifejezetten angolos, sőt, a második nyelvem a német. Nem szeretem az esőt, a whiskyt sem, és soha nem voltam az országban korábban. Hogy akkor miért? A dolog drámaian egyszerű, és kicsit gyerekes: kiskoromban (úgy 6-9 évesen) láttam pár mesét és filmet, amiben koboldok voltak, és Írországban játszódtak.

Ez annyira elvarázsolt, hogy megfogadtam anyukámnak, én még itt fogok élni egyszer. Elég makacs gyerek lévén, amit megfogadok, azt meg is teszem, így ő nem is igazán volt meglepve, mikor bejelentettem, hogy (könnyesnek nem mondható) búcsút veszek kis hazánktól.

Mellesleg itt voltak már ismerősök is, szóval, nem mentem a „vakvilágba”. Bevallom, nem gondoltam, hogy egyszer is meg fog csörrenni a telefonom, azt hallottam, hogy külföldről lehetetlen szinte állást kapni, csak ha ott vagyok helyben, akkor vesznek emberszámba.

alacsonyan szálló felhők.jpg

Ráadásul itt, Magyarországon a szakmám eléggé „tömegszakma” (Recruiter vagyok), így kételkedtem, hogy bárkinek is az angolt csak 3. nyelveként beszélő, az ír Mtk.-t hírből sem ismerő Recruiter kellene.

Tévedtem. Az elkövetkező két hétben szinte naponta csörrent meg a telefonom, és 6 cégnél voltam utolsó körös interjún (Skype-on vagy telefonon bonyolítottuk mindegyiket).

Furcsa kérdések

Azért értek különös kérdések már az első beszélgetések során is, amiket később is megkaptam, mint például: ismerem-e a számítógépet, használtam-e már (IT Recruiter vagyok egyébként, informatikusokat toborzok, szóval, a kérdés eléggé ledöbbentett, főleg, hogy előtte a webprogramozásról beszélgettünk), illetve, India mely tartományából származom (fehér bőröm és vörös hajam eléggé tipikus indiai, illetve a CV-mben szereplő „EU citizenship” is gyanakvásra adhat okot).

Az ilyeneken mondjuk csak nevettem, a lényeg, hogy a végén egy piacvezető IT cég ajánlatát fogadtam el, határozott idejű szerződéssel dolgoztam ott IT Recruiterként 6 hónapot.

Saint Fin Barre katedrális.jpgSaint Fin Barre katedrális

Barátoknál, de elanyátlanodva

2013. szeptember elején vágtam neki a nagy kalandnak, és barátoknál laktam úgy 5-6 hétig, míg mindent el nem intéztem, ők sokat segítettek nekem. Mindennek ellenére életemben még soha nem éreztem magam ennyire elanyátlanodva, pedig mindig önálló, nagyszájú, talpraesett lánynak mondtak és annak vallom magam.

Azonban mikor nem tudod, hogy amit kérdeznek tőled, eszik-e vagy isszák, írül, vagy angolul van a kérdés, akkor eléggé el tud bizonytalanodni az ember. Az első hetekben rájöttem, hogy bár tárgyalási szintű az angolom, az itt semmit se ér, az ír angol egy külön állatfaj.

Blarney Castle.jpgBlarney Castle

Irtózatosan féltem, hogy fogok így dolgozni, hiszen abból élek, hogy beszélek, de aztán belerázódtam, csak az első 3-4 hónap volt irtó kemény. Szerencsére, ahogy én nem értettem az ő angoljukat, ők sem értették az enyémet, így volt sokszor nagy mosolygás, mert csak remélni mertük, hogy ami elhangzott, nem kérdés volt… Szerencsére alapvetően nemzetközi piacról kellett jelölteket vadásznom, így az ír akcentus nem okozott gondot.

Nem hazudok, jó párszor eltörött a mécses, kiborultam, kiszívott szivacsként mentem haza, és hiányoztak a barátaim, de tudtam, ez majd elmúlik. Közben ugye papírok ügyintézése, lakáskeresés leszívta minden maradék energiámat, még szusszanni sem volt időm, és el is telt két hónap.

Killarney Nemzeti Park.jpgKillarney Nemzeti Park

Csodával határos lakásbérlés

A lakás bérlése egyébként hihetetlen könnyen ment nekem: belefutottam egy hirdetésbe, amit először kamunak néztem, annyira szupernek és olcsónak tűnt. Felhívtam a céget, aki hirdette, mondták, legyek ott 3 órán belül, kérdezték, van-e munkám, és mikor megmondtam, hogy hol dolgozom, és mit csinálok, egyből kiadták nekem.

Másikat meg sem néztem, de hallottam rémtörténeteket az itteni körülményekről (koszos lakások, penészes falak, szörnyű szigetelés, papírvékony falak: ezt tanúsíthatom).

Sokan panaszkodnak az eső miatt, de itt délen véleményem szerint nem olyan rossz, most már nem is emlékszem, mikor esett utoljára, múlt hétvégén le is égtem (OK, ez nem túl nagy teljesítmény, egy bazi nagy ózonlyukkal felettünk, ráadásul az én hipózott famentes rajzlap-bőrszínemmel az lenne a challenge, hogy ne égjek le).

valahol Kerryben.jpgValahol Kerryben

Mondjuk, mikor az árvíz betört a lakásomba, mert a sok eső miatt felduzzadt a folyó, akkor annyira nem volt természetes a mosolyom, de inkább élménynek fogtam fel. Mikor máskor látnék egyébként a főutcán kenuzó, és cápajelmezben úszó embereket?

Mivel pont ősszel-télen érkeztem, nem buzgott bennem a vágy, hogy esőben, ködben, hidegben bejárjam az országot, de most, hogy másik cégnél vagyok, immár újra ügynökségi oldalon, és nagyon jól megy a munka, és sok szabadidőm is van, már élvezem az ittlétet és próbálok minél többet barangolni majd.

Milyen itt lakni?

Furcsa. Hat év Budapest után egy nagyjából Győr méretű városba költözni fura. Túl nyugodt. Csendes. Nincs minden 0-24 nyitva. A légkör nagyon ír, mégis multikulturális.

Szinte csak írekkel dolgozom együtt, de szabadidőmben nem csak magyarokkal, más nemzetiségekkel is elmegyek erre-arra, így eléggé változatos képet mutat a város, amit nagyon szeretek.

Cliffs of Moher.jpgCliffs of Moher

Még mindig meglepődök, mekkora kulturális különbségek vannak a két ország között (hogy mást ne említsek, kollégám minap elsütött egy poént a Ladákról, amit csak én értettem, a többiek meg mind kérdezték, hogy mi az a Lada, vagy voltak, akik megkérdezték, nálunk még mindig kommunizmus van-e, és hogy akkor most Putyin-e a miniszterelnök Magyarországon), illetve kölcsönösen sokkoljuk egymást minden nap gasztronómiailag.

Ők kiakadnak, ha főtt gyümölcsöt (gyümölcsleves), vagy „undorító zöld valamit” (spenótfőzelék) eszek, én pedig nem fogom megérteni, miért pakolnak a csirkés zsemlébe csirketölteléket, ami ugye zsemléből van, és miért eszik Taytoval a levest, és hasábkrumplival a bolognai spagettit (a tészta mellé plusz köret).

Kiegyensúlyozottabb, mint Magyarországon

Alapjában véve azonban elmondhatom, jól érzem magam itt, sokkal kiegyensúlyozottabb életet élek, mint anno Magyarországon, bár természetesen még mindig iszonyatosan hiányoznak a barátaim, itt is kialakult a baráti köröm.

Egyszer voltam otthon, még karácsonykor, aztán meglepetésként kihoztam a szüleimet egy egyhetes kirándulásra, ami alatt bebarangoltuk az ország déli csücskét, és nem tervezem gyakran meglátogatni Magyarországot.

Cork város széllazaca.jpgCork város széllazaca

Zárásként azonban el kell mondanom, hogy az én történetem nem átlagos. Én hihetetlenül szerencsének tartom magam, hogy sikerült mindenféle hátszél nélkül, még otthonról állást kapnom, és annyi támogatóm és segítőm volt az első időszakban (főleg itteni magyarok), akikre számíthattam bármikor.

Nem javaslom, hogy legalább középfokú angol, anyagi háttér, és főleg munkaajánlat nélkül bárki is nekivágjon, lesz-ami-lesz alapon, mert sajnos sok ilyen történettel találkoztam a munkámból kifolyólag, és sokan kénytelenek keserű szájízzel hazatérni, szidva az országot. Szóval, csak megfontoltan!

Ui.: Még mindig nem láttam koboldot. Kezdek kicsit kételkedni a létezésükben.”

ír zöld.jpg

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Írország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr986461365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quercus a favágó 2014.07.01. 14:55:23

@TilosazA (En/Mum):

" Volt benne egy vonóhúzás... de inkább több"

Ezt úgy szokták mondani, a 100 tagú cigányzenekarból, kilencvenöten benne voltak, öten igazoltan távol.

kibajono 2014.07.01. 14:56:04

@Aye aye: koszonom a kerdest. Igen, van mozgas, sot, neha kicsit sok is a megbizas, jobban elvezem, mint a vallalati oldalon az ugykodesemet.

Herr Géza 2014.07.01. 14:56:58

@QUERCUS: "Nekem meg nem kell dolgozni, mert onnantól kezdve ő fog eltartani. Mondtam azt még meg szeretném élni. DDD."

Ezt a fiam is a fejébe vette, és kb.ugyanaz a hozzáállásom. Csak az a baj, hogy a fiam még csak 13 én meg 52. Necces lesz... Ill. dolgoznom már csak a korom miatt sem kell/lehet valószínüleg addigra. ;)))

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.01. 15:21:05

@QUERCUS: Le a kalappal mindkettőtök előtt. A doktoranduszok a tanszékek málhás szamarai, emellett még tanfolyamelső lenni egy másoddiplomás képzésen, nem semmi.

Mr Long 2014.07.01. 15:30:27

@kibajono: Egy fejvadasz hogy dolgozik? Marmint tudom, a ceg altal felallitott szempontoknak megfelelo embereket keres. De valojaban tuti mashogy csinaljak, kulonben nem keresnenek a profilomtol total eltero munkakkal.

tableno 2014.07.01. 15:30:42

@QUERCUS: te bocs, de a közgaszdász lányod mit szól az "alternatív" közgazdasági fejtegetéseidhez, amikkel itt a blogon szoktál engem boldogítani? Csak kíváncsi vagyok... :)

2014.07.01. 15:34:34

@Herr Géza: Ne mar, az ilyen szerencsetlenkedes fajdalmas... Azt vettem eszre hogy Angliaban viszont kb. az ellenkezo problema van, pl. az ugynokseg ami a mostani munkankra kikozvetitett bennunket, elvesztett egy csomo jeloltet mert nem tudtak meggyozni oket arrol hogy ez igazi allasajanlat es nem atvagas. A problema ott kezdodik hogy eleg sokat kell fizetni a vizumdijert, de ennek ennyi a koltsege tenyleg es a ceg nem tudja atvallalni mert regen egy csomo embernek kifizettek akik aztan meg az indulas elott meggondoltak magukat. Minden mast fizet a ceg, a repulojegyet is beleertve, es a vizumkoltseget is megteritik az elso fizetesbol. Szallast, utazast, biztositast, mindent fizetnek es napra pontosan erkezik mindig a fizetes is. A legtobb ember akit kivalasztanak megsem vag bele, nagyreszt azert mert gyanakvoak es nem hiszik el hogy ez egy komoly ceg stb. Azert vicces a kontraszt... De nyilvan az angolok egyszeruen megengedhetik maguknak hogy gyanakvoak legyenek, hiszen otthon sincsenek igazi anyagi gondjaik.

Aye aye 2014.07.01. 15:51:28

@Mr Long (UK): "Egy fejvadasz hogy dolgozik? Marmint tudom, a ceg altal felallitott szempontoknak megfelelo embereket keres." Egyrészt a megbízónál néha a fejvadász már jobban tudja (jobban meg tudja fogalmazni), hogy mit keresnek. Másrészt sokszor csak letapogatná az ismeretségi köröd, (ajánlást kérne akár nyíltan, akár óvatosan).
Harmadrészt vannak olyanok, akiket csak azért hívok fel, mert jó velük dumálni és mindig tudnak egy-két új hírt, pletykát a piacról. De persze van, amikor csak totál mellélövök, mert f.ngom sincs, hogy az oly hangzatos pozíció megnevezés tulajdonképpen mit fed.
:)))

Mr Long 2014.07.01. 15:53:33

@Aye aye: Pl gyartosori team leader-t keresnek es felhivnak, hogy erdekelne-e, pedig siman latja az oneletrajzombol, hogy gyartosornak nem csak a kozeleben nem voltam, de meg kepen sem lattam.

Quercus a favágó 2014.07.01. 15:58:38

@tableno:

A nagyobb lányom is közgazdász. Jókat mosolyog, amikor különböző blogokon(itt is) kifejtik, hogy nem igaz az az állítás, miszerint a multik kisíbolják a pénzt különböző könyvelési trükkökkel(persze tök legálisan) pl. Magyarországról, de más országokból is. Sokat tudna erről mesélni.

A kisebb lányom meg hasonló gondolatokat hall a tanszéken azoktól a tanároktól, akik többé kevésbé egyet értenek Róna Péterrel, Mellár Tamással, vagy Pogátsa Zoltánnal. Én is őket olvasom.

Egyébként van itt egy érdekes gondolatmenet Tölgyessy Pétertől. Ha gondolod hallgasd meg.

inforadio.hu/hir/belfold/hir-648104

Aye aye 2014.07.01. 16:02:27

@Mr Long (UK): Lehet, hogy az nem volt feltétel :))

Quercus a favágó 2014.07.01. 16:03:46

@tableno:

Ja és egyébként még egyszer sem cáfoltad meg az "alternatív közgazdasági fejtegetéseimet" érvekkel. Mert ugye az, hogy hülyeség, az nem érv, hanem vélemény.
Csak szólok.DDD.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.07.01. 16:37:02

@QUERCUS: Azok tényleg nagyon jó szakmák és egyre keresettebbek lesznek. Engem is a vízgazdálkodás felé löködött a tanárom anno. Engem akkoriban annyira nem nyűgözött le a dolog, de visszanézve látok benne rációt. Most is.

Szép tervek a lányod részéről. :)

tableno 2014.07.01. 16:37:04

@QUERCUS: emlékeim szerint nem ilyenekre mondtam, hogy hülyeség, hanem ennél jóval vadabb dolgokra (nem Róna-Mellár, hanem inkább Bogár-Drábik vonal). Komolyan szakmáról vitatkozni meg csak olyannal tudok, aki nem eleve azzal indít, hogy minden közgazdász/bankár/multi az emberiség söpredéke. Meg aztán eléggé off lenne ezen a blogon, ha belemennék. Viszont ha tényleg akarod, küldhetek neked privátban egy "elemzést", amit egy másik blogban írtam a témából.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.01. 16:40:00

@Evain: én azon röhögök, hogy vannak itt Indiában olyan taxisok meg boltosok, akik azzal villognak, hogy megkérdezik, honnan vagy, és vágják a fővárost, namost én egyszer se hallottam még Bukarestet, vagy más tévesztést :-) ugyan semmi mást nem tudnak, és miért is kellene, de a fővárosokat úgy tűnik bemagolták :-)

Quercus a favágó 2014.07.01. 17:03:00

@tableno:

Megköszönném, ha elküldenéd.
Egyébként nem azt mondom, hogy minden bankár, közgazdász, multi az emberiség söpredéke(közgazdászról főleg nem). A bankok, és a multik csak addig mennek el, ameddig engedik őket. Az egy más kérdés, jelentősen befolyásolni tudják, hol legyen a határ.
Egyébként olvasom/hallgatom Mihályi Páter, Lengyel László, Petschnig Mária Zita véleményét is. Csak velük kevésbé értek egyet.
Azon már vitatkoznék(bár én is ezt szoktam mondani), mennyire lenne "rendszeridegen" ezen a blogon egy olyan poszt, ami az elmúlt 25 év gazdaságtörténetét taglalná. Mert ugye a határátkelések túlnyomó többsége ennek az elcseszett gazdaságpolitikának az eredménye.

tableno 2014.07.01. 17:21:51

@QUERCUS: ok, ha este lesz időm, küldöm (ha nem, majd holnap). Egyébként azzal, amiket itt a témával kapcsolatban írtál, a fő bajom a hihetetlenül leegyszerűsítő és egyoldalú hozzáállás volt (meg az agresszív stílus). A közgazdaság nem fizika, ahol a részecskék szigorúan logikusan és a törvények által meghatározott módon működnek. Itt minden egyes részecske egy gondolkodó, autonóm ember, akinek a viselkedését csak igen korlátozottan lehet modellezni. Még egy frissen végzett diplomás közgazdász is csak ugatja a szakmát, ha nincs jópár év gyakorlati tapasztalata, így elég nehéz elviselnem, amikor egy lelkes amatőr próbál kioktatni. De persze személy szerint semmi bajom veled, más témákban mindig nagyon szimpatikusan nyilatkozol meg.

2014.07.01. 17:28:08

OFF

Ha már az elmúlt napokban szóba kerültek a prostituáltak:
444.hu/2014/07/01/emberek-vagyunk-nem-penznyelo-automatak/

tableno 2014.07.01. 17:31:20

@QUERCUS: na, sikerült mégis elküldenem neked a linket. Átjött?

Ugyandehogy (törölt) 2014.07.01. 18:00:21

@QUERCUS:
világos.
a mamának simán el kell magyarázni. nem hülye, csak öreg.
az enyémet se lehetett kirobbantani a házából, míg agyérgörcsöt nem kapott. de utána is mindig visszasírta magát oda...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.01. 18:34:10

@Herr Géza: A 'jómunkásember' nálam sem pejoratív csengésű. Egyszerűen a munkásokat értem rajta, a valódi, kétkezi munkát végzőket. Az általad is vázolt szituban és amelyekről én olvastam, ilyen emberek szerepelnek, elvállalnak valamilyen szakmunkát, vagy építkezésen segédmunkát úgy, hogy már a kezdet kezdetétől mások jóindulatára szorulnak, hiszen semmit sem tudnak maguk intézni. Innentől kezdve pedig akár a homlokukra is írhatnák: balek vagyok, húzzál le! Annál is szomorúbb a helyzet akkor, ha a delikvens mondjuk a devizahiteles családi házát mentendő ugrik bele a bizonytalanba.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.01. 18:46:20

@Th's child: na akkor már értem, miért szálltak rá a norvég alapra.... a támogatásukkal működik ez a Szexmunkások Érdekvédelmi Egyesülete.

2014.07.01. 19:08:05

@Th's child: Elolvastam a cikket, illetve megneztem a kepeket es olvastam a hozzajuk kapcsolodo sorsokrol, engem az utobbi jobban megfogott mint a cikk. A cikkben sok uj informacio nem volt, nyilvan jo hogy vannak ezek a szervezetek es remelem hogy elernek valami eredmenyt, bar emlekszem hogy mar sok evvel ezelott is volt Mo.on ilyen szervezet, nem tudom javitott-e valamit a szexmunkasok helyzeten.

A cikkben azt mondjak hogy ok azokat kepviselik akik 'csak' gazdasagi kenyszer hatasara 'valasztottak' a szexmunkat; a kepalairasokbol tragikus sorsok rajzolodnak ki, tobb no ehezett a gyerekeivel mielott ezt az utat valasztotta, masok hajlektalanna valtak volna igy nem volt mas valasztasuk stb.

Azzal nem ertek egyet amit a cikkben mond valaki hogy mindenki kenyszerkent eli meg a munkajat - tehat minden munkat, igy a prostitucio sem rosszabb mas munkanal, igy az erveles. Ez egyszeruen nem igaz, mert szinte minden mas munkat lehet elvezni, en dolgoztam pl. gyarban betanitott munkaskent es meg annak is volt egy csomo pozitiv aspektusa, csapatszellem, ugy ereztuk hogy valami hasznosat hozunk letre stb., mig a szexmunkanal ez egyszeruen hianyzik. Lehet hogy van egy nagyon-nagyon vekony 'luxusprostitualt' reteg akik valamilyen szinten elvezik ezt a munkat, de ez az abszolut kivetel kategoriaba tartozik ha egyaltalan letezik ilyen.

2014.07.01. 19:09:30

@Chang Yai: Igen, es kifogasoltak hogy a Kereszteny Anyak Egyesuletet vagy mi a szoszt nem tamogattak! Egyertelmuen torvenysertes folyik a Norveg Alapnal! :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.01. 19:15:05

@Mirjam2: Igen, egyrészt a gazdasági kényszer is kényszer, másrészt meg az, hogy ez is csak olyan munka, mint a vízvezeték szerelés, egyszerűen önigazolás. Maszatolás. Bár valószínűleg kell is ideológiát gyártani hozzá.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.01. 19:16:44

@tableno:
Ez esetleg engem is érdekelne, ha szabad... :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.07.01. 19:18:15

@Philosoraptor:

Főleg hogy a fele nem is igaz. De hát ez kell az embereknek. Hazugságokat akarnak hallani.Norvégiában a takker is millomos meg hasonlókat.

2014.07.01. 19:20:07

@zöldeketbeszélek: Az egy dolog hogy aki belekenyszerult es nem lat belole kiutat, ideologiat gyart hozza. En is ezt csinalnam. Az egesz mas kerdes hogy az is ideologiat gyart hozza aki szabad akaratabol, minden kenyszer nelkul ugy dont hogy fizet azert hogy ezeket az embereket hasznalhassa. Na de en itt ki is szallok a temabol, terjunk inkabb vissza a koboldokra meg a kulfoldi allaskereses temajara...

2014.07.01. 19:22:28

@Chang Yai:

Bezony, olvasni kell a sorok közt.:)

@Mirjam2:

Ok.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.01. 19:29:50

@Mirjam2: Nem szeretsz parázson járni, igaz :)? De ami a felvetésedet illeti a témaválasztásról, támogatom :).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.01. 19:33:44

@házelőtthinta:
Köszi, hogy benéztél!
Jajj, de kár, hogy már menned is kell! :)

2014.07.01. 19:40:34

@zöldeketbeszélek: Nem szeretek feleslegesen vitatkozni, szerintem mar mindent elmondtunk amit elmondhattunk ebben a temaban. Addig oruljunk mindannyian amig csak elmeletben beszelgetunk rola es egyikunk sincs olyan helyzetben hogy ilyesmire kenyszerulne.

Lukas Meier (törölt) 2014.07.01. 19:48:52

@Herr Géza: szörnyű ,hogy milyen emberek léteznek!

@mojyo: hihihi, ez jó volt :D

@tableno: nekem is elküldenéd? Érdekelne!

Lukas Meier (törölt) 2014.07.01. 19:48:53

@ta@Bebbi: bleno: akkor megvan az új célom: svájci nőt kell fognom.

Ha másoknak is sikerült, nekem is fog.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.07.01. 20:04:33

@Mirjam2: Kb. 2 percre van egy élelmiszerüzlet a házunk közelében, a fél lakótelep oda jár vásárolni. Mellette van egy türelmi zóna. Szóval nap mint nap látom, hogyan strichelnek a lányok, milyen kocsival járnak a stricik stb.

tableno 2014.07.01. 20:04:49

@Lukas Meier: hajrá! Csak ne azzal kezdd az ismerkedést, hogy minden nő kurva... ;)

2014.07.01. 20:09:55

@zöldeketbeszélek: Mit zavar ez teged? A stricik szabadon valasztottak ezt a karriert! :) Oke, most mar tenyleg kiszallok.

Lukas Meier (törölt) 2014.07.01. 20:27:54

@tableno: á, messze nem mindegyik az, de vannak olyanok is, különösen a vegyes párosoknál. Ugye a statisztika... :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.01. 20:56:17

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.
bocs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.01. 20:59:33

A Matild fhosná le ezeket a nyavajás, mázligyár argentinokat...Ez a svájci mezben játszó, nemzetközi menekülttábor-válogatott majdnem megfogta őket... :D

Quercus a favágó 2014.07.01. 21:10:02

@Chang Yai:

Most ennyire jól esik, vagy ennyire fáj?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.01. 21:13:51

@QUERCUS: lyukas vödörbe vizet hordani....

SzZoole 2014.07.01. 21:15:42

@geegee: neked is fel tunt?A svajci csapat tele volt echte svajci nevekkel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.01. 21:18:03

@Kövérmadár [swe]: mindent én se tudhatok.
na megyek aludni, vége a meccsnek....

TilosazA (UK) 2014.07.01. 21:22:36

@QUERCUS: Durva ez a link amit megosztottál. Én ezért is haragudtam Vájmi-re, mert nem akarta látni, hogy mihez asszisztál. Ráadásul elég nagy szája volt hozzá, hogy leteremtsen, hogy nem igaz amit mondok.
Végül is ő látja közelről a dolgokat... Ráhagytam. De én sem értem azt, aki nő létére segít fenntartani ezt a rendszert.

SzZoole 2014.07.01. 21:23:50

@Kövérmadár [swe]: badaram,,hogy alsz a gyurasal,izmosodsz mar?En mar atleptem a 90 kilot:)))

nyuszigonosz 2014.07.01. 21:36:42

@Chang Yai: Te kihagyod Klinsmann-Boy´s versus Belgákat?

SzZoole 2014.07.01. 21:43:58

@nyuszigonosz(D): melyik csapat gyozelmere tippelsz?

nyuszigonosz 2014.07.01. 21:45:45

@Zoole[uk]: Iagázból nem tudok tippelni, mert nem is ismerem a belgákat, de nagyon remélem, hogy nem a Klinsmann csapat nyer.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.01. 21:46:39

@Zoole[uk]:
Lelkes vagyok, túl a 7. héten. Még nincs meg a Dávid szoborra emlékeztető külső, de érzem, hogy ott van az valahol, mélyen, eldugva bennem :)

A bemelegítő alapozást hétfőn fejeztem be, most kezdem a nagyonn súlyokkal való munkát (3x10-zel kezdésnek). Persze most is meg kell keresni azokat a súlyokat, amikkel "pontosan" 3x10-et tudok csinálni és nem többet. Nem egyszerű feladat, de szerintem jövőhét végére legkésőbb meglesz.

Onnantól pedig szépen apránként növelgetem az ismértléseket 12-ig, majd picit a súlyt (2,3kg a legkevesebb, amivel növelni tudok) és újra 3x10-et vagy 3x8-at. És így tovább.

Karácsonyra nem kevesebb a cél, mint a kisJézus külső :)

SzZoole 2014.07.01. 21:50:09

@nyuszigonosz(D): majd meg latjuk,remelem ez mar latvanyos jatek lesz.

SzZoole 2014.07.01. 21:54:18

@Kövérmadár [swe]: kitartas:)))
Kuldok egy kepet,egyenesen allok feszites nelkul,leggalabb egy ilyen V format erj el,jo sok munkaba kerul:)))

blackhairlady 2014.07.01. 22:05:58

@Zoole[uk]: Egyertelmu, hogy amerika gyoz:)

SzZoole 2014.07.01. 22:09:23

@blackhair-lady: tulajdonkeppen nekem mindegy,csak latvanyos jatek legyen,ne olyan mint a tegnap esti.

Quercus a favágó 2014.07.01. 22:11:01

@TilosazA (En/Mum):

Szerintem vajmi is hasonló cipőben jár. Kizártnak tartom, hogy ezt a munkát ital és drog nélkül hosszútávon csinálni lehessen.

TilosazA (UK) 2014.07.01. 22:20:31

@QUERCUS: Hát én nem tudom pontosan mit csinál, de amit mondott, az alapján ugye nem a sűrűjében van benne, csak időpontokat szervez, és ügyfeleket irányít ide-oda. Ehhez még talán nem kell drog vagy alkohol, hogy elviselje az ember. Csak nekem a lelkiismeretem nem bírná.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.01. 22:26:37

Kérdés a szakértőkhöz:
Mennyi időt érdemes eltölteni egy munkahelyen, különösen ha az az első? Mikortól mondhatja azt az ember egy interjún, hogy váltani szeretne, mert már nem fejlődik vagy más terület (is) érdekli?

@Zoole[uk]:
Kitarátás az van. Csinálom, megyek, küszködök és nem hagyok ki edzésnapot sem (eddig egyetlen alkalom volt, de azt muszáj volt).
Az evéssel vannak gondok, nagyon nehezen állok vissza az 1600 kcal-ás diétáról. Úgy pedig nehéz tömeget növelni :(
De így is alakul a külsőm, ha nem is hurkás izmok nőnek rám, de az összkép azért már sokkal jobb, mint volt.

Igen derék hátad van! Gondolom nem 3 hónap volt elérni.
A másik kínkeserves dolog az lesz, amikor az "utolsó" zsírhurkákat kell eltűntetni az oldalamról és hasamról.

SzZoole 2014.07.01. 22:34:41

@Kövérmadár [swe]: az evesre ajanlanam a marhalabszar,csulok es koromporkolt kombot az meghozza a vart hatast:)))

Quercus a favágó 2014.07.01. 22:38:09

@TilosazA (En/Mum):

Szerintem az övé sem bírja. A kommentjeiből nekem egyértelműen ez jött le. Szenved, nem kicsit. De majd egyszer elmondja.

Quercus a favágó 2014.07.01. 22:40:43

Aki meccset néz, annak jó szurkolást, aki pihenni tér(mint én), annak jó éjt.

www.youtube.com/watch?v=BzLbdS5S4FY

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.01. 22:46:56

@Zoole[uk]:
Ebben biztos vagyok :)
A "probléma", hogy így is napi 6-7 alkalommal eszem és egyszerűen nem tudok már sokszor többet enni. A csirkerizs-t pedig nem szeretném egy életre meggyűlölni, így ki kell találjak mást is.
Jövőhétre szerintem benevezek valami darálthúsos rakottkrumplira, kolbásszal :)

Vagy veszek a boltban 1 kg medvehúst és megcsinálom pörköltnek :) (vagy paprikásnak, fene tudja mit lehet belőle összerakni)

Badeni_lakos 2014.07.01. 23:25:01

OFF: Sopron VOLT Fesztivááál!!! A legnagyobb fless, gyertek át a határon és bulizzunk!!!! :)))

ON!!
Party is going ON!!! :))

SzZoole 2014.07.01. 23:36:25

@blackhair-lady: ez az USA kapus ki vedi a belgak szemet is,hat nem a csapaton mulik,hogy meg nem kaptak vagy 3-at

Laszlo Vig 2014.07.01. 23:55:23

10 eve elek Dublinban es az ilyen cikkektol teljesen kivagyok.
Egy allas-toborzo nem feltelenul ert ahhoz a szakmahoz ahova mukaerot keres. Az ir akcentus valoban kulonbozo, mint peldaul az amerikai, de a 'kulon allatfaj' megjegyzes nagyon primitiv ember velemenyere utal.
Ismert emberek beszelik az ir angolt, ugy mint pl. Colin Farrell, Daniel Day-Lewis, Liam Neeson, Bono,,, es meg sorolhatnam a szinte vegtelen listat.
Sokan mennek kulfoldre munkat vallalni es meglepodnek, amikor a targyalasi szintunek hitt angolja meg a helyi kozertben sem megy el.

nyuszigonosz 2014.07.02. 00:03:05

@Zoole[uk]: A belgák tényleg sokkal jobbak, csak az amiknak meg jó kapusuk van.

blackhairlady 2014.07.02. 00:13:43

@Zoole[uk]: Viszont most kaptak kettot:( Azert szep teljesitmeny ez toluk, nem egy foci nagyhatalom:)

tsabus UAE 2014.07.02. 00:21:24

@Laszlo Vig:
- Csak a kedvedért olvastam el megint a posztot, de sehol nem olvastam, hogy ő ért "a szakmahoz ahova mukaerot keres".
- Ahogy az ír akcentus egy "külön állatfaj", úgy a primitív emberek és a humort nem ismerők is...
- Kutyát, macskát és egyéb háziállatot sem érdekel, hogy ki beszéli azt a nyelvet/akcentust ! Egy kívülről jövőnek akkor is nehéz megszokni.
- Igen, mindenki ezt mondja - még a posztoló is.
Szóval, mit is szerettél volna mondani ? Hogy ideges vagy ? :-)

Világpolgár2012 2014.07.02. 00:24:24

@nyuszigonosz(D):
Csak ne mindig a hosszabításban kezdődne a játék! Férj éppen ment volna aludni amikor az amcsik belőtték a gólt. Most már végignézi :)

nyuszigonosz 2014.07.02. 00:27:26

@Világpolgár2012: Csupa hoszabbítás ez a VB.
És tényleg akkor kezd érdekes lenni a játék, mikor már a hosszabítás van.
Lehethogy csak több játékot szeretnének adni a válogatottak a népnek ugyanannyi belépöjegyért. :-))))

Világpolgár2012 2014.07.02. 00:27:31

@blackhair-lady:
USA nem foci nagyhatalom, de hat játékos német (is), akik Németországban játszanak :) Jól összeválogatta őket Klinsmann, mindegyiknek az apja amerikai, anyja német, most már látom a logikát a csapatösszeállítás mögött :)

Világpolgár2012 2014.07.02. 00:31:39

@nyuszigonosz(D):
A mai nap különösen hosszú volt :) Az anyósommal néztem Argentínát, most meg az egész család nézi, még anyukám is fent van, pedig ő már aludni szokott ilyenkor. Kezd érdekes lenni a VB :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.02. 01:51:29

@Zoole[uk]: Az! A nagy része mindenféle albán, arab, meg exjugó csávó.Nincs ezzel semmi baj, de mi közük van a svájci válogatotthoz?Semmi... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.02. 01:59:09

@Kövérmadár [swe]: Látod, ide vezet a túlságosan precíz fogyókúra...vissza kell hízni... :D

Amúgy meg egy kérdés: egyszer láttam valami doksi filmben, hogy egy csávó valahogy túl gyorsan, vagy túl jól fogyott le és a hasán megmaradt egy vastag bőrredő.Nem tudott sehogy máshogy mexabadulni tőle, csak úgy hogy leműtötték róla.Gyakorlatilag sima üres hasbőr.Nálad nincs ilyesmi gond?(Már bocsi, ha nagyon indiszkrét (milyen mező?), akkor csak privátba, vagy akár sehogy ne írd a választ...).Vagy egyszerűen nem volt nagyon gyors a fogyásod?

pappito · http://pappito.com 2014.07.02. 02:05:01

@Világpolgár2012: szóval német golddiggerek akik nyugati férjet fogtak maguknak statisztikailag? :))))

Világpolgár2012 2014.07.02. 02:14:15

@pappito:
Ja-ja, ráadásul azt hiszem, mindegyik apa "African American Serviceman/Soldier" volt :))) Jóképű gyerekeik lettek legalább :)

pappito · http://pappito.com 2014.07.02. 02:17:35

@Világpolgár2012: meg jól is focikáztak, izgi volt a meccs vége, az usákoknak drukkoltam

Világpolgár2012 2014.07.02. 02:21:44

@pappito:
Nekem mindegy volt ki nyer, de a végén már mi is az amcsiknak drukkoltunk, megérdemelték volna, mert annyira küzdöttek.

pappito · http://pappito.com 2014.07.02. 03:21:12

@Világpolgár2012: ja, mindkét fél jól játszott, én is reménykedtem egy 2-2-ben de hát ez van

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.07.02. 05:38:26

@nyuszigonosz(D): túl késő volt hajnali egykor meccset kezdeni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.02. 06:27:40

@geegee:
Letezik a problema, igen.
Tobb tenyezos dolog, sokmindenen mulik a "vizslaful" nagysaga es allandosaga.
En meg fiatal vagyok, rugalmasabb a borom, van esely ra, hogy visszahuzodik.

Lehet segiteni a dolgon kenegetessel (mangalicazsir + Q10 :) ), illetve talan a d vitamin is jo ra.

Ha sikerul, sikerul. Ha nem, akkor hasplasztika (egyuttal a maradek kornyeki zsir leszivasa is es a 6-pack elovarazsolasa :) ).

Lurian 2014.07.02. 08:22:52

Jahaa! Megláttam a posztot, és muszáj volt elolvasnom. :-D
Én is Corkban éltem majdnem 5 évet, és a világ egyik legjobb helye. :-)) Mi spec hazajöttünk szülni - mielőtt bárki megkérdezné mit keresünk itthon.
A posztoló angol nyelves élményét totál alá tudom támasztani. A corki angol külön állatfaj. :-) Én edzésekre jártam a Shandon Street-re, ahol annyira gáz az akcentus, hogy amcsi stand-upokban is ezen röhögnek. (Nem vicc, hallottam. :-)) Amúgy meg Írország az egyik legjobb hely a világon. Igen, valóban borongósabb, de amikor süt a nap, az fergeteges. Ráadásul lassan már igazi évszakok is vannak. Amikor 2007-ben kimentünk kb mindig ugyanaz az időjárás volt, csak más-más hőmérséklet. Pár évvel később már volt havunk télen, és állítólag a múlt évben 30 fok fölé is ment nyáron. :-) (Igaz, csak 3-4 napra. :-))) Akinek esetleg lenne kérdése akár munkával, akár egyébbel kapcsolatban, szóljon! Én is igyekszem válaszolni mindenre amire tudok. :-) Igaz, lassan 3 éve hazaköltöztünk, de én nagyon bízom benne, hogy visszamegyünk. Aztán persze meglátjuk. Lehet, hogy ez lesz itt a Kánaán...

Muscari 2014.07.02. 11:28:36

@QUERCUS: ez nagyon tanulsagos volt, koszonet erte!

M. Péter 2014.07.02. 17:42:08

Ír angol tanulásához ajánlom a Father Tedet.

DieNanny CH 2014.07.02. 17:51:18

@tableno:

Szia! Ezt nekem is elküldöd légyszi? Köszi!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.02. 22:15:09

@Kövérmadár [swe]: Értem, köszi a válaszod.Bocs mégeccer, ha tapintatlan volt a kérdés.Inkább az volt bennem a morfondír, hogy vajon mekkora "fogyáskilométer" felett jön elő ez a probléma...?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.07.02. 23:17:29

@tableno:
Megkaptam, köszönöm, nagyon érdekes volt!

@geegee:
Semmiféle tapintati kérdéset nem feszegettél vele :)
Nem ismerem a dolog "anatómiáját", de biztosan paraméter az egyenletben:
- kor;
- egységnyi időre jutó fogyásmennyiség;
- teljes fogyásmennyiség;
- a bőr állapota, hidratáltsága;
- vitaminok jelenléte a szervezetben.

Tulajdonképpen minden tényező lehet :)

De a jó hír, hogy "fillérekért" (400-600e forint) meg lehet csináltatni (hasplasztika). Itt a hegek végső állapotára lehet hatása sokmindennek, de láttam nagyon szép eredményeket is. Végső esetben pedig a hegeket egy újabb műtéttel minimalizálni lehet.

Igazság szerint, kényelmesen, közel hibátranra hozható a dolog, szerintem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.03. 03:07:08

@Kövérmadár [swe]: Köszi.Asszem az a csávó ilyen biggeszt lúzer vagy hasonló fogyásversenyben győzött/szerepelt, talán.Az meg azért elég extrém lehet...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása