oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 26. 06:41,  Nyári munkán Amerikában 139 komment

2014. június 26. 06:41 Határátkelő

Nyári munkán Amerikában

Ha nyár, akkor nyári munka, ami nem csak arra lehet jó, hogy némi pénzt keressen az ember, hanem arra is, hogy külföldi tapasztalatot gyűjtsön és megalapozzon egy esetleges későbbi határátkelést. Így tett Dániel is, aki a Vajdaságból indult és jutott el az Egyesült Államokba.

Egyesült Államok, Martha's Vineyard.jpg

„Vajdasági magyarként próbáltam szerencsét az Egyesült Államokban. Szerbiában vannak irodák (Work & Travel), amik egyetemistáknak biztosítanak munkát az USA-ban. Ez annyiban különbözik a magyarországiaktól, hogy itt nem táborokba jutnak el az emberek, hanem különböző városokba.

2012-ben jutottam ki először 3,5 hónap munkavízumra és 1 hónap turistavízumra kaptam jogosultságot (J1 vízum). Ez annyit jelent, hogy bárhol dolgozhatunk, mivel el tudjuk intézni a SSN számot, amit Amerikában mindenhol kérnek, ahol adózva kapod a fizetésed.

Sátorépítés, kertészkedés, éttermi munka

Először Alaszkába terveztem menni, egy halüzembe, de végül Martha's Vineyard szigetére jöttem. Sikeres interjú után az Atlantic felvett mosogatónak és szakácssegédnek (10$ - ez még Szerbiában történt, tehát egy biztos munkám már volt).

Érkezésemkor persze még nem álltam munkába, hisz csak egy héttel később volt a találkozó a vezetőkkel. Persze addig nem tétlenkedtem, bekopogtam minden helyre, ahova tudtam.

Már másnap sátrat építettem 12 dollárért, utána pedig egy helyen kertészkedtem 17 dollárért. Lassan az étteremben is elkezdtem dolgozni. A kertész munka véget ért, ekkor ablakot kezdtem el mosni 15 dollárért, este meg az étterembe jártam mosogatni.

Nehéz volt összehozni a kettőt, szerencsére az ablakmosós főnök elvitt mindig melóra, mert sosem értem volna oda, meg hát késtem is párszor, és 4 hónapon keresztül így dolgoztam.

Mosogatás, szemétkihordás

Megvolt a heti 100 óra, a nyár folyamán pedig a stabil 94 óra heti szinten. Végül az ablakmosást fel tudtam vinni 17-re, aminek nagyon örültem, hisz én 10 dollárra számítottam még indulásomkor.

Az étteremben szigorúak voltak, bár mivel jól tudtam angolul és a nevemet is könnyű volt kiejteni, ezért sokszor voltam a tűzvonalban és igyekeztem jól dolgozni, ezért viszont „hálából” nem szóltak meg, ha épp késtem valamennyit, mert szóltam, hogy 2 munkám van, és néha elhúzódik a másik.

A heti 40 órát nem engedték, hogy túllépjük, mivel a túlórát itt másfélszeresen szokás megfizetni. Persze nem csak a mosogatás volt a munkánk, hanem szemétkihordás, utolsónak maradtunk felmosni, néha egyszerűbb kajakészítés, ételek tárolása...

Ígértek ebédet, ami az épp akkori 40-60 személyre volt készítve, de általában kevesebbet kaptunk, így, ha nem mentél időben, nem jutott. Általában ötféle kaja forgott a menün, amit meg is untam egy idő után, de hát persze ez is plusz, mivel máshol ez sem járt. Persze néha kaptunk a szakácsoktól ezt-azt, meg hát konyhán lehet itt-ott bekapni valamit.

A legrosszabb, hogy az utolsó buszom a 10 km-re lévő otthonomba éjjel 1:30-kor indult, amit persze rendszeresen lekéstünk. Így aztán biciklizni kellett, ami esti holdfényben és hülyéskedések közepette, szinte feltöltött energiával. Az ablakmosás viszont érdekes volt, nem túl nehéz, persze kell létrázni, ami jó kis lábedzést ad.

Jött a börtönérzés

Az első szabadnapom 80 nap után volt - az étteremben heti 5 nap, az ablakmosás viszont 7 nap, igazából az volt a szabadnap, amikor csak fél napot kellett dolgoznom, de hát én a pénzért jöttem, és igyekeztem is, amíg erőm bírta.

Egy idő után oda jutottam, hogy börtönben lakom, hisz alig aludtam és már hihetetlennek tartottam, hogy éppen csak befejeztem a munkát az étteremben, és már megint kezdhettem elölről.

Ezt nem lehetett sokáig bírni, így augusztusban az ablakmosás lecsökkent a heti 5 napra, és eljött az első pihenőnap is. Szeptemberben otthagytam az éttermet, mivel találtam egy könnyebb állást, pincérsegéd voltam (busser), ahol 12-15 dollárt kaptam (7 dollár + borravaló), így kevesebb munkával ugyanott voltam, és időben hazaértem, hogy aludhassak.

Szeptemberben annyira lecsökkent minden, hogy 3 munkahelyen dolgoztam, egy másik étteremben is pincérsegéd voltam. Kemény munkával, hozzáállással és kitartással lehet szép pénzt keresni, persze ehhez el kell tűrni a főnökök hülyeségeit, túltenni magad a szitkokon, a lehordásokon stb.

Lehet panaszkodni, hogy ilyen-olyan a hely, ha nem tetszik, el lehet menni, ők sosem változnak. Amerikában, aki dolgozni akar, az talál is munkát (saját tapasztalat).

Lehet fejlődni, az ablakmosásért már kaptam 20 dollárt is, mivel visszajöttem párszor és a tapasztalat felvitte az órabért. Ezzel eljutottam odáig, hogy nem kell két munkahelyen dolgoznom, így is szépen keresek és jut idő a pihenésre, edzésre, főzésre, strandra.

Érdemes időben elindulni

Szezonra a sziget tökéletes választás, bár időben kell jönni, mivel betelnek a jó helyek. A szezon június elejétől szeptember elejéig tart, persze júniusban kevesebb a borravaló, de ezt kárpótolja a július, augusztus. Vannak, akik már május végén megérkeznek.

Többnyire rendesek voltak a főnökök, a pénzt mindig megkaptam, néha többet kértek, de persze ez normális, hisz minden munkahely ilyen. Elégedett voltam mindennel és nagyon sok élménnyel tértem haza, hisz a sok munka után utaztam is két hetet!

Persze most így kijárok, amíg tudok, mert én otthon érzem magam jól, és valahogy igyekszem otthon boldogulni, de nem tudom, mit hoz a jövő... Ha nem is maradok Szerbiában, vagy Magyarországon, akkor Európa marad, hisz sokkal jobban tetszik! Sok sikert azoknak, akik nyárra egy kis élettapasztalattal szeretnének hazaérni és persze némi zsebpénzzel.”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Egyesült Államok Marthas Vineyard

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr816416273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr Long 2014.06.26. 12:52:30

@NIKI LAURA: "Ehez kepest a magyar NKH remalom,de egy tizese minden jo itthon is,de hat igy kerek a vilag."
Mar nem, mert minden szar netre van kotve, mint a penztargepeknel es meg kamerak is vannak a vizsgaallomason, ahol szuroproba szeruen nezik a vizsgat.

Mr Long 2014.06.26. 12:53:39

@NIKI LAURA: "Egy echte nemet,svajci,angol,osztrak sosem tekint egyenrangunak a hatunk mogott."
Ne feltsed a magyarokat, mert ok is igy allnak hozza egy echte nemet,svajci,angol,osztrak-hoz.
Zsak a foltjat!

NIKI LAURA 2014.06.26. 13:09:18

@Mr Long (UK): persze,ahogy Moriczka eljepzeli,almodj csak...
Olyan nem letezik a jelenlegi rendszerben,hogy nem lehet.Csak hely,idopont es ar kerdes.

Heti rendszeresseggel vizsgaztatok kis ZT idoszakos,es Elso forgalombehelyezeses helyeken,tudom mit irok.

A legnagyobb ferto-ha lehet igy nevezni- a Mozaik utca.
Ott vizsgabiztosnak lenni annyi,mint a felso tizezerhez tartozni,persze kizarolagosan materialista alapon.

A vicces az,hogy Angliaban nem azert sikeres a vizsga,mert "dobok 20£-tot"!hanem sokkal enyhebbek a legal limitek.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 13:23:43

Mondtam már egyébként, hogy nekem nem tetszik ez a "szomi"-zás? Van egy szomáliai osztálytársam, csendes, aranyos, jó humorú fiatal lány...

skaven 2014.06.26. 14:05:13

@NIKI LAURA: nem tudom, szamomra sokkal inkabb problemat jelentene "beintegralodni" ozdon vagy miskolcon (bocsanat az ottlakoktol). konkretan pestet is tul kicsinek es nyugisnak erzem, valahanyszor ott vagyok. teny hogy volt par baratunk, ok hianyoznak. de ha orszagon belul koltoztunk volna mashova, akkor ugyanez lenne a helyzet.
de mondjuk az itteni angol/amerikai ismerosok biztos azert hivnak at magukhoz hetvegen, hogy utana jol kibeszelhessenek minket maguk kozott. az elet mar csak ilyen. utalunk is mindenki rendesen, neha kopunk is egyet csendben, aztan tovabb almodozunk a turorudirol meg a borsodirol, mert az elet azokkal kezdodik.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.26. 14:56:43

@TilosazA (En/Mum):
Azert szomizok, amiert a fejukre van irva a lenezes az iranyunkban. Amiert a nagy tobbseguk meg sem probak beilleszkedni az uj kornyezetbe. Amiert elvarjak a segelyt, de adni nem akarnak semmit az orszagnak.
Es rettenetesen hangosak. Egy kollegam ugy jellemezte oket, hogy nem tudnak beszelni, csak kiabalni.

Ugy gondolom, hogy a muzulman vilag valamennyire osszetarto. De amikor az arab ismerosok is lenezik es utaljak oket, az sokmindent elarul.

Kivetel biztosan akad, de ugye en is csak egy kelet-europai vagyok, barmit is csinalok.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 14:59:08

@Kövérmadár [swe]: Oké, nem megyek ebbe bele, mert már többször le lett futva itt ez a kör más nemzetekkel. Gondolom tudod, mit mondanék. Hagyjuk.

Mr Long 2014.06.26. 15:01:39

@skaven: Mondjuk a Borsodi pont az elet habos oldala! :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.26. 15:02:47

@TilosazA (En/Mum):
Nagyjabol igen :)

@Mr Long (UK):
Ezert eszik egy szittyamagyar borsodiba aztatott turorudolfot...

TilosazA (UK) 2014.06.26. 15:02:57

@Mr Long (UK): Láttad, hogy volt gulyásfőző verseny? Voltatok? :)

TilosazA (UK) 2014.06.26. 15:04:05

@Kövérmadár [swe]: Meg hajdinát és gyulai kolbászt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.26. 15:16:08

@TilosazA (En/Mum):
Szerintem a tejfolos szecsuani csirket semmi sem veri, rizs helyett toltottpaprikaval ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.26. 15:27:26

@Mr Long (UK): Hubazmeg ennyire naiv nem lehetsz.
Soha a büdös életben nem vizsgáztattam még rendben lévő autót.
Mindig megvettem a vizsgát.
Mármint otthon.

Mr Long 2014.06.26. 15:28:27

@TilosazA (En/Mum): Volt? Nem lattam, nem mintha szaladtam volna oda. Hol volt, hol hirdettek?

2014.06.26. 15:28:51

@Babette.: en tudom miert. Mert egy szomsem esik magarol a helyrol. A Martha's Vineyard egy marha jo hely. Es semmi szo nem esik rola, a termeszeti szepsegerol, a balna "iparrol" vagy a tortenelmi szereperol.
Es ha valakit erdekel ott is van Round the Island vitorlas verseny evente :)

Mr Long 2014.06.26. 15:29:48

@diggerdriver: Hubazdmeg! Ezt olvastam regebben egy cikkben. Ez volt a terv, nem tudom mi lett belole.

Mr Long 2014.06.26. 15:31:04

@charlieharper: Mikor koltozol a nagy vizen tulra?

2014.06.26. 15:34:12

@diggerdriver: tudtad, hogy ezen a Martha's Vineyardon probalgattak a D-Dayre a hadmuveletet? Volt ott sok gyakorlat a 2. vh alatt. Nem messze toluk pedig az ellenseges tengeralattjarok voltak.
Csak a hely maga megerne ide legalabb egy bekezdest.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.26. 15:35:40

@charlieharper:
Es meg John F Kennedy jr is ott zuhant le a kisgepevel.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 15:44:04

@Mr Long (UK): Facebookon hirdették, a Manchesteri és környékbeli magyarok oldalán, és közel a belvároshoz, a Sam Platts Pub-ban volt, illetve az udvarán. Június 7. Nem maradtál le sokról szerintem. Mi kinéztünk délután, mert a lányomnak megígértük az ugrálóvárat. Voltak ott érdekes arcok, na. :)

Mr Long 2014.06.26. 15:45:50

@TilosazA (En/Mum): "Facebookon hirdették, a Manchesteri és környékbeli magyarok oldalán"
Akkor itt a hiba! Nem vagyok tagja ilyen csoportnak :)

Mr Long 2014.06.26. 15:46:23

@charlieharper: Es megvannak mar az olasz alberlok? Vagy irakre varsz? :DDDDDD

2014.06.26. 15:48:04

@Mr Long (UK): szomszedokra tekintettel nem adom ki se olasznak, se irnek a hazat.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 16:01:17

@Mr Long (UK): Hűűű, miről maradsz le.... Egész szórakoztató néha. "Cigije kinek van?", vagy "Ha valaki tudna valamilyen munkát szerezni az szóljon!" illetve ennek van egy olyan változata: "Tuttok vmi munkát? Szójjatok léci."
Aztán: "Valaki nem jönne át felfúrni egy polcot?", "Hol tudok venni diódarálót/nokedliszaggatót/kutyafülét". Volt egyik nap egy olyan, hogy komolyan gondolkoztam, hogy milyen nyelven írta, illetve miért próbálta magyarul, ha nem beszéli a nyelvet. :)

Mr Long 2014.06.26. 16:10:47

@TilosazA (En/Mum): Persze, ugy kezdodne, hogy meglatjak a facsen, hogy mi a munkam egybol kamugepnek lennek kikialtva :DDDD
Multkor beszeltem egy magyarral es elmondta, hogy mi hianyzik neki. Panirmorzsa (ebbol profi vagyok, de atescos nem jo neki), eleszto, nokedli, meg meg valami. Ket oraval kesobb elmentem kefirt venni a lengyel boltba (egesz mcrben ezt az egyet tudom) na ott mind ez megvolt....

TilosazA (UK) 2014.06.26. 16:20:13

@Mr Long (UK): Igen, én is belinkeltem az illetőnek egy nokedliszaggatót, hogy hello, e-bayről hallottál-e? De 9 fontért drága volt neki. Hja, akkor egyél tésztát komám. :)) Én nem tudom, ha most nyáron hazautazunk, lehet hogy elmegyek orvoshoz (mert itt ugye neeeeeem), és megkérdezem, nincs-e valami bajom, mert több mint másfél évet kibírtam nokedli nélkül. Sőt. Túró Rudi nélkül... (bár az nem számít, mert emiatt komoly gyógyszeres kezelés alatt állok) ;)

Mr Long 2014.06.26. 17:03:28

@TilosazA (En/Mum): Mondjuk azt sem ertem, hogy itt miert nem lehet elmenni orvoshoz. Tudom, hulyek es nem ertenek hozza, de?

230e 2014.06.26. 17:05:13

Voltam ilyenen két nyarat is, azaz 4-4 hónapot.
Viziparkban dolgoztam, amikor pedig bezárt, akkor pincérkedtem, és raktárban pakoltam.
Belefért mellé némi kirándulás, országnézés is, és még megtakarításom is maradt. (Volt hogy 80 órát dolgoztam, voltak hetek hogy 100 felett).

Életem egyik legjobb döntésnek tartom hogy belevágtam, mindenkinek aki teheti, ajánlom hogy menjen.

230e 2014.06.26. 17:05:13

@M. Péter: Ezt inkább csak a szponzor mondja, mert valszeg nem kapja meg a jutalékát a munkahelyről ha lelépnek onnan.
Többen több helyen dolgoztunk, sehol nem volt gon.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 17:07:36

@Mr Long (UK): Azért szerintem, mert annyit tud angolul, hogy fish and chips. Ezzel a három szóval meg nem lehet elmagyarázni ha megfáztál...

Mr Long 2014.06.26. 17:10:09

@TilosazA (En/Mum): Igaz, de szamomra felfoghatatlan, hogy meg egy turistaszinten se beszel valaki, amikor munkat keres egy masik orszagban. Meg jo nyelvtudassal is maceras, ha nem vagy tokos es adod el jolmagad. Igaz most nem mindenfele maffiaszervezeteken keresztuli munkarol beszelek.
Ahh, ezzel csak felbaszom magam mindig!

Mr Long 2014.06.26. 17:12:29

@TilosazA (En/Mum): Az meg hogy fish and chips csak azert tudja, mert azt utalni kell, mert sz@r, mint az angol sorok...

Pebbles 2014.06.26. 17:22:16

@NIKI LAURA: szervusz.
nehanyszor mar elgondolkoztam ezen, hat csak megkerdem.
te most csak trollkodsz ilyenkor vagy ezeket tenyleg komolyan gondolod? nem mindig tudom eldonteni.

A poszthoz:
Szerintem hasznos kis informaciokat ad, anno amikor meg az egyetemet jartam orultem volna egy ilyennek. Nyari melora teljesen jo es sokunknak szukseg volt/van erre. Gratulalok a kitartashoz es a batorsaghoz. Es ahogy azt mondani szoktuk ilyenkor, hogy a klise se maradjon el, de ettol fuggetlenul teljesen komolyan gondolom: "Csakigytovabb!" ;)

mikulenko 2014.06.26. 17:22:17

"némi zsebpénzzel"...
Szerintem ha már nyári munka s egy távoli ország, ahova nem egyszerű kijutni vízum és minden egyéb nélkül, akkor nem arról kellene szólnia egy fiatal történetének, hogy ennyi meg ennyi órát dolgoztam.
Ennyi erővel Ausztriában vagy Angliában is vállalhatott volna munkát. Ha már pénzre volt szüksége.
Szerintem többet ért volna azzal, ha couchsurfinggel szállást keres, és önkéntes munkát vállal különböző családoknál pár hétig ételért és szállásért cserébe. Így nem az éttermi takarításba kóstolhatott volna bele, hanem az ottani életbe.
De ez csupán az én véleményem. :)
Ettől függetlenül köszönjük a posztot.

Mr Long 2014.06.26. 17:25:43

@mikulenko: Ezt ezert csinaljak. Haveromek is mentek ki dolgozni oda nyari taborban, lehuztak ket honapot, utana egy autoval beutaztak egy honapig az egeszet (vagy amennyit birtak).

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.26. 17:33:11

@TilosazA (En/Mum): én is voltam már olyan országban orvosnál, ahol nem tudtunk kommunikálni egymással (habár az orvosok ált. elég jól szoktak tudni angolul, a képzésük miatt), de ha olyan a helyzet, akkor az ember visz magával valakit, aki segít, fordít, stb, vagy valami ilyesmi.....
vagy mondjuk megvárhattam volna, hogy hátha mégsem volt veszett az a kutya, ami megharapott, és mégse kellett volna az a rengeteg oltás utána.
de az igaz, hogy nyavalyogni mindig könnyebb, mint szívességet kérni :-)

33621 2014.06.26. 18:15:41

Egy kis ON!
Most jelent meg a neten Geszti Péter új videoklipje a magyarok határátkeléséről! Sok külföldön élő magyar által beküldött videó van be vágva a klipbe. Nekem tetszik! :-) Nekem igen! És nektek?

index.hu/mindekozben/poszt/2014/06/26/menekuljon_ki_merre_lat_megerkezett_geszti_peter_kicsit_sanzonos_kicsit_klezmeres_de_nagyon_magyar_englishman_in_new_yorkjanak_videoklipje/

ParaZita2 2014.06.26. 18:21:12

Valaki tud segíteni/tanácsot adni?
Egyik ismerősöm megy majd az USA-ba, tulajdonképpen
bébiszitternek és (majdnem) házvezetőnek, ismerős családhoz.
SZállás, ellátás helyben, plusz zsebpénz.
Ez nem munkavállalás, lényegében családi segítség, túristaként.
Itt a bökkenő. 3 hónap a vízum, de 12-re kellene mennie. Hogyan
oldanátok meg szabályosan a vízum meghosszabítását?

Darth Revan 2014.06.26. 18:21:12

Anno en is voltam J1 vizummal az USA-ban, egy ugynoksegen keresztul. Az elso 9 heten gyakorlatilag az ugynoksegnek kerestem, de a maradak 5 heten eleg jol kerestem (persze a jol kerestem az ugy ertendo, hogy egy csoro magyar foiskolaskent nagyo sok penznek tunt)
Azutan elutaztam a Grand Canyonhoz majd New Yorkban "szortam a penzt" egy hetig es igy is tudtam penzt haza vinni.
A legjobb nyar volt foiskolas koromban.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 18:23:40

@Mr Long (UK): Hehe. Hagy találjam ki, nincs sok Angliában szerzett magyar barátod, ugye? :) Üdv a klubban....

Mr Long 2014.06.26. 18:44:50

@TilosazA (En/Mum): Nem vagyok az a baratkozos fajta :D
Bar hetvegen talalkozok magyarokkal, ha jol alakulnak a dolgok. Remelem nem kell nekik munkat keresnem :D Meg csak a neten beszeltem az egyikukkel, de remelem eloben is jo arcok.

Mr Long 2014.06.26. 18:49:40

@Mr Long (UK): Jah es innen uzenem nekik, hogy mar megvettem a jegyeket, remelem ok is intezik a sajatjukat.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 19:01:06

@Mr Long (UK): Én elég bizalmatlan vagyok az emberekkel, és pl. én sem barátkoznék magammal. Szóval így. :)
Dumaszínház, ugye? Oda én is elmennék, de a három évesem nem hiszem hogy értékelné a poénokat...

Mr Long 2014.06.26. 19:02:46

@TilosazA (En/Mum): Nem Dumaszinhaz. Az is lesz itt? :)
Varosnezobe utazunk es a muzeumokba szereztem be a jegyet nekem es a dragamnak.

TilosazA (UK) 2014.06.26. 19:03:50

@Mr Long (UK): Most vasárnap lesz, igen. Melyik múzeumba kell belépőjegy? :O

TilosazA (UK) 2014.06.26. 19:12:59

@Mr Long (UK): Látszik, hogy nem vagyok otthon múzeumokban. :( Viszont voltam nem rég a Salford Museumban, és van benne egy viktoriánus utca berendezve. Egész jól néz ki.
Amúgy hol van ma mindenki? Munkaszüneti nap van Mo-n?

puhacica 2014.06.26. 19:16:40

@33621: pont most neztem meg, HA is megosztotta fb-on. en elsirtam magam, mikozben neztem. tsokoltatok mindenkit, aki itt van es a videoban is szerepel. :)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.26. 19:32:53

@33621: van valami érdekes hangulata tényleg. thx for sharing

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.26. 19:41:43

(és még túrórudi is van benne! :-) )

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.26. 19:46:47

@Mr Long (UK): "Meg csak a neten beszeltem az egyikukkel, de remelem eloben is jo arcok."

Nem akarok csalódást okozni... pedig fogok! :)

"Jah es innen uzenem nekik, hogy mar megvettem a jegyeket, remelem ok is intezik a sajatjukat."

Megvan minden.

Mr Long 2014.06.26. 20:09:21

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Jah, lattam a neten, hogy kerestek PM-et. Nem tudsz benyomni oda? :DDDDDDD

M. Péter 2014.06.26. 20:13:10

@ParaZita2: A visa waivert (gondolom erre vonatkozik a 3 hónap) nem lehet meghosszabbítani, és turistaként nem dolgozhat legálisan még ingyen sem. Au pair-ként viszont kaphat J1 vízumot.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.26. 20:38:18

@Mr Long (UK): Nem vagyok benne biztos, hogy az a mi részlegünk lesz. A gőzturbinán belül is van sok részleg. Bár én is láttam valami R&D Project Manager pozíciót, az akár még a miénk is lehet. De őszintén megmondom, nem tudom minek. Szerintem így is nagyon gyatra a tervezők-menedzserek aránya.
Amúgy hidd el nekem, látom mit csinálnak nálunk a PM-ek, te azt nem akarod csinálni. :D

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.06.26. 20:41:54

Ezzel kapcsolatban nálunk is több poszt megjelent már. Ajánlom mindenkinek Alexa írását, aki a Camp Leaders-szel ment ki többször is. 548oranewyorkban.blog.hu/2013/03/22/taborozzunk_amerikaban

Mr Long 2014.06.26. 20:52:24

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Tavvezetekes reszre keresnek embert, vagy arra amit en csinalok. Ugyanaz mindkettonek a roviditese... Jah, nalunk is ketszer annyi a pm, mint a tervezk es meg minket b@szogatnak, hogy miert nem haladunk a projecttel. Persze ok nem tamogatjak a munkankat, mi szerezzunk be minden szukseges adatot, infot magunknak.
Csak a ceg es a varos koti hozzad, szerintem nem turpinasok.

Mr Long 2014.06.26. 20:54:59

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Ez lemaradt. Multkor megneztem mi kell pm allashoz, atnyalaztam tobb hirdetest. A legjobb feltetel, hogy szukseges egy diploma, preferalt, ha mernoki... Na most egy mernoki tervezo ceg (nem is kicsi) keresett maganak embert.
Ahogy kolleginamnak mondtam ma, azt szeretem angliaban, hogy itt az ember barmi lehet, pl hulyebol is valhat pm.

33621 2014.06.26. 21:02:21

@puhacica: Gondolod hogy a klipben van olyan aki itt szokott kommentelni?

ParaZita2 2014.06.26. 21:22:09

@M. Péter: Köszi a választ. Elsősorban turista lesz valóban.
Az Au pair (és J1) lehetőséget itthon kell kezdeményeznie?
(pl. az amerikai nagyköv-en? vagy hol?)
((biztos tud az ismerősöm is bányászni a neten, de hátha gyorsabb, ha valakinek van tapasztalata))

Hari Seldon 2 2014.06.26. 21:23:39

@33621:
Nem tudom. A zene jó, de ez a rugózás, hogy magyar vagyok Európában. Abszolút nem fog meg. Valahogy nem élem át a dolgot. Én európai vagyok, Schengen ország az én országom.
Bevágás, hogy az emberek örömködnek a repülőtéren?
Három hetente repülünk ide oda, szülők is, mintha lemennénk Pécsre. Szóval én nem élem át az ilyen "katarzist" amit a klip át akar adni.

firg_firg 2014.06.26. 21:32:04

@TilosazA (En/Mum): voltunk nemreg olyan helyen ahol sok magyar osszejott (huu de titokzatos vagyok) az emberek fele normalis, a masik fele hulladek. Mikor megjelenetek a tarsolytaskasok, arpadsavosok, rovasirasozok, meg a fittneszbajnokok, meg a megmutatom milyen gazdag vagyok tipusok, akkor mar a langos se esett olyan jol. Szoval pont mint otthon.

Olyanko plane beszarok amikor nehany barom az kezdi el fejtegetni a helyi benszulotteknek hogy a magyar egy sokezer eves kivalasztott nep lasd a mezpoptamiai rovasirasos agyagtablakat amik szinten magyarul vannak meg a tobbi faszsag

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.26. 21:39:42

@Mr Long (UK): Na igen, itt sem feltétlenül követelmény, hogy értsél is ahhoz, amit csinálsz.
Mindkettőnk telefon előfizetése a Three-nél van. Nah, ők szerintem konkrétan segítséggel élő vízidisznókat alkalmaznak a központjukban, akik teljesen véletlenszerűen tapicskolják a billentyűzetet. Egy év alatt már vagy az ötödik dolgot cseszték el most... konkrétan mindig pont az ellenkezőjét csinálják, mint amit kérek tőlük.

Papagály (törölt) 2014.06.26. 21:47:18

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
eszerint te se tanulsz a tapasztalataidból. különben már másod-harmadjára az ellenkezőjét kérnéd, mint amit szeretnél. ;)

Kaksi Kapitány 2014.06.26. 22:36:50

Tetszett, ez egy fasza pozitiv hozzaallas.

Abban is igazad van hogy kell a piheno mindenkepp nem szabad ejjel nappal utni magadat mert kicsinal hosszu tavon.

puhacica 2014.06.26. 23:06:53

@33621: elkepzelheto.

@Hari Seldon 2: en tavaly marciusban lattam utoljara a hugomat. szoval mi tuti oromkodnenk. meg sirni is szoktunk. epp ezert is hatott meg a video (Gesztitol es a zene milyensegetol fuggetlenul).

M. Péter 2014.06.26. 23:22:50

@ParaZita2: A kinti meghívóknak kell felvenni a kapcsolatot egy au pair ügynökséggel, itt a lista: j1visa.state.gov/participants/how-to-apply/sponsor-search/?program=Au%20Pair

Hari Seldon 2 2014.06.26. 23:30:28

@puhacica:
Merre éltek, hogy ilyen ritkán látod?

Végül is mindegy, kinek kinek másképp jött le a dolog.
Nekem amikor jövök haza Lorraine-be és Hockenheimnél ráfordulok az A6-ról az A61-re olyan mintha zamárdinál lejönnék az M7-ről a régi 7-esre, szóval teljesen megszokott lett számomra, és nem valami nagy szakadás az életemben.

Hari Seldon 2 2014.06.26. 23:34:39

@Hari Seldon 2:
Persze, az óceán túlsó partjáról kicsit lehet hogy másképp éli meg az ember. Az tényleg másik világ, de Európa egy ország (civilizáció), csak több nyelv.

gabors 2014.06.26. 23:40:47

@Leiden: "mindosszesen egy licence plate es validation label, ami egyutt 70 Dollar es mehet a kocsikazas."

Nem tudom Te igy csinaltad mert kicsit nem egeszen van igy...

Kotelezo biztositas is kell szerintem Wisconsinban IS New Yorkban valamivel dragabb meg kell meg cim is a regisztraciohoz (ami a license plate)

pappito · http://pappito.com 2014.06.27. 00:03:21

@Hari Seldon 2: " A zene jó, de ez a rugózás, hogy magyar vagyok Európában. Abszolút nem fog meg."

engem se, de én nem vagyok magyar Európában :)

2014.06.27. 00:58:11

@TilosazA (En/Mum): a svajci magyarok csoport(ok, mert bizony jo magyar modra ebbol is van legalabb 2, de lehet, hogy tobb) ugyanez....kileptem, mert ertelmes, eloremutato dolgokrol ritkan esett szo, csak a napi bullshites baromsag.

M. Péter 2014.06.27. 01:41:16

@gabors: New Hampshire-ben még biztosítás sem kell, ott annyira libertariánusok.

gabors 2014.06.27. 04:29:30

@M. Péter: koszi oda akkor nem megyek mert eddig minden "balesetem" a masik fel hibaja volt

ha nincs kotelezo biztositas akkor az nagy szopas tud lenni

de most megneztem !!! aki hibas annak azert fizetnie kell a torveny szerint csak nehez behajtani .. gondolom !!!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 06:28:17

@TilosazA (En/Mum):
Varj, az utolsora tudom a valaszt: kutyafulet a kinaitol lehet venni. A csivavaful kiloja dragabb, tobb allat kell hozza.

Morgo1229 2014.06.27. 07:30:40

@Mr Long (UK): alattunk egy otvenes ausztral tanitono el. Neki is van tanyerja. De amugy a kert meglete es a tanyer kozott van osszefugges. Nekem hianyzik a kertem Magyarorszagrol. De itt nem engedhetem meg a kertes hazat plusz felnek is. De ne izgulj a balatonon van tarcsank.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 08:03:13

@TilosazA (En/Mum):
A fish and chips szint magasabb vagy alacsonyabb a yes, no, hamburger szintnel?

@zseketto:
Latod, en anno probalkoztam a svedorszagi magyarok indexes forummal, de rovid ido alatt kiboritottak a nyafogasukkal.

Egyik kedvenc esetemet a batyam kovette el: Svedorszagban sz@r a kozbiztonsag@ - mondta. Aztan kiderult, hogy Goteborg egyik legnagyobb gettojaban laknak. Mintha a magyar kozbiztonsagot a Bp VIII. kerulet ejszakai kozbiztonsagaval hataroznad meg. De a kontraszt meg ennel is nagyobb, szerintem.

Pedig az utobbi idoben mar oldodunk, a hetvegen is talalkoztunk magyarokkal es szuperul ereztuk magunkat. De sajnos az idiotaknak van mindig nagyobb hangjuk :(

@Hari Seldon 2:
Ennek ma mar nincs jelentosege, szerintem. Amikor 10-12 ora alatt siman lehet rokont latogatni kb. barhonnan, ez csak kifogas.

puhacica 2014.06.27. 08:03:13

@Hari Seldon 2: nem a tavolsag miatt talalkozunk ritkan. Barcelona es Bp nincs olyan orult messze egymastol.

puhacica 2014.06.27. 08:05:57

@Kövérmadár [swe]: ne altalanosits, nem csak a tavolsagon mulik egy-egy talalkozas! :(

Morgo1229 2014.06.27. 08:11:00

@puhacica: ahogy teged ismerlek tuti nem rajtad mulik a dolog.

Mr Long 2014.06.27. 08:11:49

@Kövérmadár [swe]: Mivel ez egy dolgot jelol, nem ad lehetpseget olyan valsztekos kifejezesmodra, mint a yes, no, hamburger.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 09:52:50

@puhacica:
Nem.
Sok oka lehet a dolognak. Van ismerosom, akit pl. "haboru" miatt nem engednek haza innen, o sem tud a csaladjaval talalkozni.

Van olyan, hogy a tavolsag valoban nagy, mint pappito eseten, amikor a dolgozo felnek macera a latogatas.

Norieknal a nagyszulo mozdithatatlan, kifogasokat keres, nincs kedve. Ez nalam a "Nem kell jonni, ne is gyere, le vagy te szharva" kategoria.

De meg lehet millio oka a dolognak. Szerintem legtobbszor az emberi tenyezo okozza a gondot (nincs kedvem igazan). Aztan van, aki bevallja es van, aki kifogasokat keres (tul messze van, fozni kell a szomszed unokajanak a kiscicajanak, akarmi).

@Mr Long (UK):
Jogos. Bar valtozatosan varialhato :)
Fish and chips
Chips and fish
Fish's chips (ez mar advanced level, tudom :) ).

puhacica 2014.06.27. 10:03:38

@Morgo1229: @Kövérmadár [swe]: rajtam is múlik. és persze hogy van benne emberi tényező. de ez nem mindig "kedv" kérdése, vannak helyzetek, amik bonyolultabbak annál, hogy milyen távol él a másik, vagy éppen mihez van kedve. le lehet egyszerűsíteni a dolgokat, de felesleges. mindenki a saját történetét éli, ismeri, egyéni motivációk a döntők.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.27. 10:28:16

@Kövérmadár [swe]: drága. ha emlékszel, én csak akkor mentem, amikor kifizették nekem. mármint az iskolám. mindig volt jobb ötletem, mit kezdjek az 5-8 hét nyári szabival meg ezer dollárral. vagy legalábbis ez marha jó kifogás volt hét évig.
de innen is ismerek olyat, aki 3-4 havonta hazajár. csak nagyon-nagyon ritka szerintem. az évente a szokásos.
erről jut eszembe, karácsonykor voltunk kb huszonketten egy jumbo-n Bangkok-Doha. már mindenki aki akart előtte lerendezte a repkedéseit. nagyon klassz volt rendesen kinyúlva aludni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 10:41:50

@puhacica:
Az egyeni motivacio nem pont a "kedv" kerdeskore?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 11:00:36

@Chang Yai:
Specialis esetektol eltekintve en is igy gondolom. Aki akar, az tud talalkozni. Megoldja. Aki nem, az meg nem.

Mr Long 2014.06.27. 11:04:41

@Kövérmadár [swe]: "Fish's chips" ez vagy amerikai, vagy magyar kombinacio :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.27. 11:12:14

@puhacica:
Hat mie meg?
Komolyan nem ertem...
En csak azt nem csinalom, amihez nem vagyok eleg motivalt.

A motivaltsag mar osszetettebb dolog, de a legvege megiscsak az, hogy eleg fontos-e nekem.

puhacica 2014.06.27. 11:48:54

@Kövérmadár [swe]: addig örülj, amíg nem érted!
és talán hagyjuk is a témát, mert elmagyarázni csak úgy tudnám, ha részletekbe menően elmesélnék egy történetet, amit nem akarok. a lényeg: mindig van másképp, mint ahogy te csinálod/éled/gondolod...

ParaZita2 2014.06.27. 21:46:09

@M. Péter: Hálás köszönet a segítő infókért, már továbbítottam is.
:)
További szép nyarat!
Üdv

2014.06.28. 02:23:05

@Kövérmadár [swe]:

A gettos az komoly. De szerintem meg a getto sem olyan mint otthon a 8ker :D. Ettol fuggetlenul en is tudom szeretni, mikor 2 hete itt van, mar anyazik, fikaz, leszolja az itt eloket...

Mikor kijottem, teljes mellszelesseggel alltam neki a foldijeim keresenek. Annal nagyobb pofaraesesben kevesbe volt reszem, mint ezen idoszakban. Lehet, h velem van a baj persze. Svajciabbul gondolkodom mint a svajciak ezert kvazi rogton integralodtam. De a magyar tobbseg istennek se, legkevesbe sem. Svajc is tolerans orszag, de teli lett a faszuk (meg is lett szavazva) a sok kulfoldivel, akik miatt szivnak (berleti dijak, nyomor, dugok stb.) es igazuk van. Nehogy mar a tobbseg szopjon a hangos (biologiaban: invaziv faj) bevandorlo kisebbsegtol. Csak itt meg lehet ilyet mondani, le lehet irni, cimlapos poszt is lehet, nyiltan uszithat az SVP, lehet nepszavaztatni stb. Otthon ha csak pisszegsz, naci vagy :D

A meglatogatos dolog ismeros. Pedig en csak 1000km-re lakom (vagy repulovel 1.5+3.5ora vonat ut) es a szuloket nem tudom kirangatni ide. Talan juliustol, ha kozelebb leszek a civlizaciohoz...De szerintem, sajat peldambol meritve, aki akar minden kovet megmozgat, hogy meglatogasson, mindenki mas kifogasokat gyart a vegtelensegig :(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása