oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. május 17. 06:55,  A Túró Rudi és az ausztrál vámosok 516 komment

2014. május 17. 06:55 Határátkelő

A Túró Rudi és az ausztrál vámosok

Ha szombat, akkor jöjjön egy újabb gasztronómiai kirándulás, méghozzá nem akárhová, hanem Ausztráliába, ahonnan Kati osztotta meg, hogy mi hiányzik neki, bónuszként kis történetekkel is fűszerezte a listát. A képek nem mindegyike kapcsolódik szorosan a poszthoz, de nagyon szépek és ínycsiklandozóak. Garantáltan kedvünk támad sütni valamit!

lekvaros kalacs.JPG

Azonban, ha szeretnétek, hogy a gasztro sorozat folytatódjon, akkor most egy füst alatt bátorítanálak benneteket, hogy küldjetek még beszámolókat, recepteket, képeket, különben nagy szomorúságomra, de jövő héten szombaton lesz, legalábbis egyelőre az utolsó ilyen témájú poszt. Úgyhogy főzésre fel! A kedves kommentelőket is biztatnám, hogy ne csak a hozzászólásokban alkossanak nagyokat, és beszélgessenek arról, hogy kinél mi lesz a hétvégi menü, hanem osszák meg velünk is!

És akkor a kitérő után jöjjön Kati beszámolója.

„Már egy ideje olvasom a blogot és most az utolsó gasztrobejegyzés megihletett és arra sarkallt, hogy én is megosszam néhány tapasztalatomat.

Hat éve élek Melbourne-ben, Ausztráliában és összességében azt mondhatom a legtöbb otthoni ételt, amit szeretek, itt is el tudom készíteni. Szerintem az egyik legnagyobb pozitívuma Ausztráliának, hogy teljesen magától érthetően a legtöbb nemzetiség megtalálja a saját hazai ízeit az arra specializált kisboltokban.

Köszönhető ez annak, hogy szinte mindenki, vagy saját maga vagy a szülei vagy egyéb régebbi felmenői valamely más országból települt ide és hát mindenki megérdemli, hogy otthon érezze magát. És ez, legalábbis ami az otthoni ízek megvalósítását illeti, egészen jól működik is.

Jót mosolyogtam az egyik előző bejegyzésben megemlített nokedli szaggató okozta fejtörésen, mert annak idején én is átéltem szóról szóra ugyanazt.

Íme egy lista, ami hiányzik nekem Ausztráliában, pedig otthon mindennapos dolgok.

Nokedli szaggató 

Akkor kezdjük ezzel. Ezt tényleg nem lehet itt kapni, én is otthonról hoztam. Viszont pont a minap egy Masterchef epizód ismétlésében láttam, hogy az egyik helyi mesterszakács hogyan tanította a versenyzőket nokedlit csinálni, sajnos a pontos részletet nem találtam meg YouTube-on (Ausztrál Masterchef, 3. évad, 42. epizód), pedig szívesen megosztottam volna veletek az élményt. Itt a nokedli "spatzle" néven fut, mert szerintem angol szó nincsen rá.

Ha bárkit érdekel, a műsorban úgy oldották meg a nokedli szaggató hiányának problémáját, hogy nagyon puhára csinálták a masszát és egy vágódeszkán egy hosszú fém lapáttal elterítették a masszát és hosszú csíkokat vagdostak belőle a forrásban lévő vízbe. A nagymamám is hasonló módszerrel csinálja észvesztő szakértelemmel és gyorsasággal, de ha én próbálkoznék vele valószínűleg csak egy rakás szerencsétlenség lenne az eredmény.

Gyümölcstorta forma

Ilyet is otthonról kellett hoznom. Helyileg számos féle sütőformát be lehet szerezni, de hullámos szélű sütőformát, amiben olyan piskótát lehetne sütni, aminek a széle magasabban van, mint a belseje, nem találtam.

kalacs.JPG

Szalonna

Igaziból, ha az ember nagyon akarja, be lehet szerezni, de nem egyszerű küldetés. Néhány kelet-európai hentesnél láttam, volt ahol még töpörtő is volt. Hmmm, nyamm. Az ilyen felfedezéseket meg kell becsülni, folyamatosan nyitva is tartom a szemem. Sajnos, a lakóhelyemhez közel még nem találtam hasonló kincsesbányát.

Magyar pirospaprika

Ezzel is hasonló a helyzet, mint a szalonnával, lehet az embernek olyan mázlija, hogy talál igazi, importált paprikát, de nem egyszerű. Érdekes viszont, hogy itt az édes pirospaprikát "Hungarian paprika"-nak hívják, ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy Magyarországról hozták volna.

Megérkezésem évében több változatot is kipróbáltam, indiai boltból való paprikát, a sima szupermarketben kaphatót, zöldségesnél beszerezhető Spanyolországból, Dél-Afrikából és még ki tudja honnan importált változatokat, de vagy színre, illatra vagy ízre nem nyújtották az elvárt hazai érzést. Végül a Victoria Marketen található fűszeresnél kapható édes pirospaprika lett a befutó, illetve igyekszem minden egyes hazalátogatáskor feltölteni a gyorsan apadó készleteket.

Tök

Hála a jó égnek, tök tényleg nincs. Illetve mini cakkos szélű tök van, de ember legyen a talpán, aki abból tökfőzeléket csinál. A tökfőzeléknek még a szagától is kirohanok a világból, így egy gonddal kevesebb.

Őrölt köménymag

Egész köménymagot találtam, de őröltet még nem. Mondjuk nem nagy veszteség én csak pörköltbe szoktam tenni, oda pedig úgy, hogy egy teatojásba teszem a magokat és főzés végeztével kiszedem, mert személy szerint nem szeretek ráharapni az egész köménymagokra. Persze ez csak finnyásság vannak akik a pogácsát is köménymagosan szeretik.

Kefír

Én még nem láttam, de megmondom őszintén nem is kerestem.

Túró

A helyi "cottage cheese" legtöbbször rendben van, de tényleg hígabb, mint az otthoni túró. Ez például túrógombócnál okozhat gondot, de ha a recept szerint tejfölt is kell adni az ételhez, akkor érdemes úgy számolni, mintha a túró már eleve 2 az 1-hez túró és tejföl keverék lenne.

turos taska.JPG

Kávé tejszínhabbal

Úgy általában a habbá vert tejszín nem jellemző. Ha nagyon rámjön a bűnözhetnék a Starbucks-ban lehet tejszínhabos kávéféléket kapni.

Túró Rudi

Ennek kéne az elsőnek lennie a listámon, mert ez komoly szívfájdalmat okoz. Súlyosbítja a helyzetet, hogy elvileg személyes csomagként sem szabadna behozni az országba. Ausztrália nagyon szigorúan szabályozza, hogy miket lehet behozni az országba és hát minden friss hús- és tejtermék tiltott, csak úgy mint a gyümölcsök, zöldségek, növények, palánták, kezeletlen természetes anyagból készült termékek, föld és hasonlók.

Viszont gyári csomagolású kekszet vagy csokit be szabad hozni, tehát amíg a határőr nem tudja, hogy a Túró Rudi romlandó tejszármazékkal töltött csoki, addig nincs gond. Egy dél-amerikai származású ismerősöm járt pórul, amikor egy családlátogatásból visszajövet sajnos a határőr is dél-amerikai származású volt, ezért a gondosan összeválogatott "alfajores" (ez egyfajta sűrített tejjel töltött keksz) készlete már nem látta meg az ausztrál napvilágot.

Friss meggy

Magyarországról vagy Lengyelországból importált meggybefőtt viszont van, ami sütiben szintén finom.

Füstölt kolbász

Téliszalámihoz hasonló szalámikat lehet kapni, de a jó kis paprikás házikolbász típusú kolbász a szalonnához hasonlóan nehezen beszerezhető. Helyettesítésnek például rakott krumpliba lehet "chorizot" használni, de azt én nyersen nem szeretem, mert sokkal puhább, mint az otthoni kolbászok.

szalamik.JPG

Kifli

Hosszúkás cipók és zsömlék vannak, de az igazi görbe kifli nincs.

pogacsa.JPG

Mint az elején említettem, a legtöbb hazai finomság vagy beszerezhető vagy otthon elkészíthető. Nagy sikere van a barátaim körében például a lángosnak és túrós pogácsának és általánosságban elmondhatom, hogy a legtöbb magyaros kaja nyom nélkül el szokott fogyni egy-egy vendégeskedés során.

Egy zömében nemzetközi társaságban olyanokon meg már nem akadok fenn, amikor a spanyol barátnőm egy kiadós lángosozás végén az utolsó lángosát kristálycukorral megszórva eszi. Miért is tenném, csak örülök, hogy mindenki élvezi a nekem oly kedves hazai ízeket."

Várom tehát a további képeket, történeteket, recepteket a helyi kedvenc ételeitekről, illetve arról, Ti hogyan főzitek meg a magyar kedvenceiteket külföldön! A cím a szokásos: hataratkelo@hotmail.com.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gasztronómia Ausztrália

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr416173980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.05.18. 00:09:58

@Jess G: semmi olyat nem eszek meg, amiben fozott paradicsom van. Maradok inkabb a flank steaknel. A nagyobbik meg crab-en elne, ha hagynank.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:10:23

@Jess G: NEm, nem olcso mirelit kajakat eszunk csak. Eszunk azt is, de nem csak azt. Azt tobbnyire munkahelyre viszunk, heti ket alkalommal, ebedre.

A nagy dobozos tejfol az orosz boltban £0.9. Multkor azt is linkeltem.
Duplaakkora mint a tejfolnek nem nevezheto creme fraiche egyeb puccos helyeken

Tesztabol fel csomag fogy el,igen, harmunkra, kb 1 fontert vesszuk.

Sajt: 2-3 fontert vesszuk, abbol nem fogy el egy teljes sajt egy ilyen kajara.

Rendszeresen eszunk muzlit, granolat.

Vagy epp egy ket szelet kenyeret egy szelet sonkaval.
Ma egyelore ketszer ettunk, a pubban ettem egy hamburgert, meg utana egy szendvicset egy szendvicsezoben, de ma kiveteles nap volt, Cambridgeben voltunk.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:12:25

@tildy[UK]: tildy ne haragudj, de ha te tenyleg jegsalatat eszel 1 db haloumi sajtot 3 fele elosztva, meg a bolti lasagnet is megfelezve harmadolva akkor ez fizikai keptelenseg
ezzel amennyiseggel senki nem el tovabb 3 napnal
szoval lesz ott meg valami mas is
de nekem tenyleg mindegy, nem is vitatkozni akarok, csak sokszor azt hiszem h masok ugyanazt tudjak megvenni feleert mint amit en veszek
de ez nyilvanvalo h nincs igy
szoval tobb bizonyitek nekem nem kell, mert nem csinalok semmit rosszul, normalisan eszunk, nem sporolva az igaz

Rebarbaraa 2014.05.18. 00:13:54

Nem talalom ki linkelte a costco-t, megneztem es szivinfarktust kaptam.
Belinkelek valamit, es segitsetek ki hogy a kepen lathato huscsomagban, a jobb oldali reszen, azok a nagyon szep (relative mert sztem sok rajta a zsir) milyen fajta marhahus? Mert ennel nagyobb es zsir nelkuli darabok, olyan nagyok mint 3x a kezem, vannak a hentesemnel (Halal meet) 8£ ert kg-ja, ha pedig 4kg-ot veszek akkor adja 1-1.5-el£ al olcsobban.
www.costco.co.uk/view/product/uk_catalog/cos_6,cos_6.4,cos_6.4.1/147780

2014.05.18. 00:15:52

@Muscari: persze, na ezt meg tudom is :) osszekevered a crab husat zsemlemorzsaval, a zold hosszu hagymaval, gyomberrel (nagyon picit csak), tojassal, so es tort fokhagymaval. Aztan az egeszet kisutod olajon, csak par percig szabad. Es kesz. Van aki, tesz bele fish saucet, a gyerek nem szereti, ugyhogy mi azt nem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:16:13

@Muscari: Disznohus nem szalami vagy bacon/sonka formaban szerintem egyszer volt veve, miota kinn elunk. Az sem paromnak , vagy nekem.

Szoval a tarja nalunk kiesik.

4 ember megint teljesen mas amugy. Es ha visszaosztod, ott is kb 50-60 font jonne ki ket emberre. Ez meg nagyjabol annyi, mint amirol en is beszelek: 35-40 font nagybevasarlasra+ 5-8 heti 3szor a kisebbekre /het

Muscari 2014.05.18. 00:17:45

@Jess G: nem. Raadasul a colindale-i Asda meg sokkal jobb, mint a wembley-i, ahova regen jartunk. Engem is zavarnak az igenytelen modon kinezo, kulturaltan viselkedni nem tudo tramplik az alkesz kinezetu pasijaikkal, de az is zavar, ha sok a nindzsa. Az o latvanyukat nem birom megszokni, mindig elszorul a tokom, ha meglatok egyet. Nem is megyek Saudiba :-)

En igazabol a Morrisons-t szeretem, de nincs egy sem elerheto kozelsegben. Sot, az Asdan kivul most semmi nagyobb supermarket nincs, ahova atszallas nelkul el lehetne jutni. Autonk meg sajnos nincs, ha majd lesz, konnyebb lesz valogatni.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:17:54

@charlieharper: en isennek minden tengerit, de most itt a tesom, aki halat nem eszik, tegnap beprobaltam nala a troutot, de nem jott be, a lanyom total vega, a paradicsomot imadja, multkor megszamoltam egy het alatt 17 paradicsomos uveg volt a gyujtoben, szoval konkretan azon el
@tildy[UK]: az orosz tejfol biztos finom, de en inkabb creme freshes vagyok
nem is azt mondtam, h csak boltit esztek, de azert ha mar heti 2-3 befigyel es ilyen kicsit is esztek belole, akkor nyilvan hatekonyan csokkentitek vele a koltseget
egyebkent en is ulomunkat vegzek, de ez nem a seggemre jon, hanem a derekamra, kb 2 hete isiasszal szenvedek
lecsereltetem a kocsit, mert sztem vacak az ules es az okozza, tutira

Rebarbaraa 2014.05.18. 00:19:39

@Jess G: Szerintem mara offoljuk egymast ha lehet :D Nem igaz mit muvelsz:) Belekotsz az elo faba is :)

Muscari 2014.05.18. 00:21:48

@charlieharper: koszi, ez jol hangzik. A raknak az egesz belsejet ki kell szedni, vagy hogy? Az a baj, azt nem tudom, hogy mik az eheto reszei

2014.05.18. 00:21:52

@Rebarbaraa: en, mivel mi jarunk a costcoba. Ha neked a hentesed jobbat tud olcsobban, akkor nyilvan ez rad nem vonatkozik.
En meg jo steaket halalnal nem vettem (tudtommal nem is csinalnak, mivel veres vagy medium hust nem esznek vallas szerint).

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:24:29

@Muscari: eloszor nem ertettem kik azok a nindzsak, de ok leesett :-D
lehet ram ezert fujni, de en a waitrose kozonsegevel vagyok kibekulve, na meg a penztaros bacsi, aki lehet szerelmes belem vagy nem tudom, mert ok h a tescoban is kedvesek, mert itt kint a varosbol oda is normalisak jarnak, nem a szakadtak, de a bacsi valami tunemeny
multkor is megjegyzi, h en minden nap milyen csinos vagyok, meg mennyire elbuvolo
a lanyommal csak pillogtunk zavarunkban
bar az is ketsegtelen, h a waitroseba sok a foldtol elrugaszkodott 40-50-es nok is jarnak, na oket is ruhellem

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:26:38

@Jess G: A bolti lasagne az kb 20cm*10-14 centi. Egy kilos.

Kb ilyen : www.youtube.com/watch?v=JnVwn1j12eY

De ne higyj nekem. Most is tele van a huto, mert nem fogy el....
MAgyarorszaon 6 ezer forint volt kettonkre a nagybevasarlas parommal.
Sokszor sutunk- fozunk , ellenben o nem iszik bort, se egyeb alkoholt.
Nem veszunk disznohust, csak szalamiban, vagy baconben, van egy jellegzetes ize suteskor, fozeskor, en spec nem szeretem.

Tudom, hogy elhetnenk egeszsegesebben is, de nem eszunk nagy adagokat. Nezd meg, tobb gyumolcs es zoldseg is van kozte, de persze meg mindig lehetne jobban.

Erdekes amugy, erre rogton "haraptal". Pedig konzerv kajat nem nagyon latsz a listamon.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:29:59

@Rebarbaraa: emlekeim szt en csak neked valszoltam, felolem komolyan elhiheted amiket irsz, csak kvara nem az a valosag, meg ebben az orszagban sem, lehet amit en mondok az sem altalanos
de talan valamivel jobban tukrozi az igazsagot, hiszen belulrol latom hogy tartoznak egymasnak a cegek, nem is kevessel, nem is rovid ideig, en veszem fel az alkalmazottainkat es en is rugom ki oket, az elmult par evben volt vagy 10 ilyen esetem, marmint kirugas, felvenni talan 100-at is felvettem, ami nyilvan nem egy brit atlag, de kb latom h hogyan megy, mire kell figyelni es mivel nem kell annyra torodni es totalisan kepben vagyok a cleaning industryban elerheto jovedelmekkel
igaz en nem londonban vagyok, de ez mindegy sztem, mert nem is a skot felfoldrol

Muscari 2014.05.18. 00:30:19

@Jess G: basszus, igy nem lehet konnyu fozni. Akkor te kettotokre (most harmotokra) ketfelet fozol? Igy tenyleg nem lehet valami hatekonyan gazdalkoni, mert ilyen kis adagokat eleg nehez fozni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:33:49

@Jess G: JA, hogy waitrose. Neha mi is benezunk, Ha angus burgert szeretnek( 3 havonta ha egyszer) , azt ott veszem, de amugy sok esetben elegge elszallt arak vannak, 1.5-2 -szorzo siman be tud figyelni.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:35:26

@tildy[UK]: nem haraptam, meg el is hiszem, egyszeruen en nem igy es nem ilyeneket eszem
mondtam mar korabban is, hogy azt gondoltam, h masok ugyanazt tudjak megvenni fele harmad annyiert amit en is megveszek
de nyilvanvalo, h amit ti vesztek 40 fontert az nagyon nem ugyanaz, mint amit en veszek 110ert
lehet tenyleg sporolhatnek ilyeneken h tejfolt az orosznal, krumplit a piacon

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:38:41

@tildy[UK]: altalaban nem veszek a waitroseban pl mosoport, fagyasztott cuccokat, konzervet ilyesmit, mert ja kb 2x annyi mint mashol
gyumolcs, zoldseg, hus, sutik ilyesmiket veszek bor, sor effele

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:40:19

@Jess G: Errol az jut eszembe, volt egy ismeros, azt mondja, egy atlagos kenyer, 400 g-s, £3.5 font neki.

En meg lestem ra bamban, mert:
80-90p-ert veszem az ekkora tiger breadet, vagy szinten ugyanennyibol a parom megsuti itthon.
Mas szokasok, mas etelek. Mi rengeteegszer eszunk csirket, annak is mutattam mar itt a fotojat a csomagnak, 6 font kiloja a csirkemellnek. Igen, van 15 font/kilos csirkemell is, en is lattam mar olyat is.

Waitrose minosege meg valoban jobb tobbnyire ( foleg husoknal) , de sok esetben ugyanannal a termeknel dragabb, es sok kicsi sokra megy.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:40:34

@Muscari: igen, igy van
a lanyomnak kulon fozok total
ezert sokszor inkabb magamnak nem is fozok, hanem eszem az ovet
de annyira gusztustalanok azok a gluteen free tesztak, h hanyok tole, komolyan kikiserletezek egy receptet es gyurok inkabb v passz
de sajnalom szegenyt h azt kell ennie

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:42:55

@Jess G: Zoldseget , gyumolcsot szerintem piacon sokkal szebbet, es olcsobban kapnal. :)

2014.05.18. 00:44:49

@Muscari: Koszi, es ha erre jarnal akkor megoszthatnam veled az epres rebarbaras pitem ami kb. 25 perc mulva jon ki a sutobol. Csaxolok! :)

@Kövérmadár [swe]: A fene tudja, hogy sok vagy keves, kettonkre havi 400 CAD-ot koltunk, nem vagyok se Martha Stewart fele tokeletesseg, se konzerv haziasszony. Nem eszunk puccos dolgokat de amit megkivanunk az johet.

@charlieharper: En pont a borokat neztem volna meg a blokkon. Jessie csukja be addig a szemet. :)

Der echte Weihnachtsmann 2014.05.18. 00:45:01

@tildy[UK]: a piros x-ek nem voltak szallithatok? Ha igy van akkor mar közelit a dolog. Vagy azok is Henne vannak a vegosszegben?

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:46:10

@tildy[UK]: en nem szeretem a csirket, a mai jambalayaba is 1 kis mellet raktam csak, mert vmi gusztustalan, ha olcsot veszek, parszor vettem, annyi viz jon ki belole, h el nem hiszem, nem is lehet megsutni, nem tudom mennyibe szokott egyebkent kerulni talcasat veszek, a fagyasztott radasul meg be is van kenve valami dzsuvaval, nem tudom mi az es mire kell
ha hus akkor barany, hal, diszno, marha
ujabban nem tudom megenni a marhahust, pedig olyan jol nez ki, de nem is kivanom, mondjuk belegondolok a disznot se
most elgondolkodom, h akkor megis mit veszek en 120 fontert?

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:48:50

@tildy[UK]: nalunk ez tuti nincs igy, parszor beerekedtem magamat a foterre, h vegyek vmit a piacon
1. nincs kp-m sose, igy korulmenyes
2. ami megrohad a tescoban, vagy csak kezd tuti azt lehet megvenni a piacon, en meg ennyi rohadt, ehetetlen zoldseget mint ott nem lattam
nalunk gyak nincs piac, mint ahogy nincsenek szabadteri rendezvenyek, kirakodo vasarok, bazarok semmi
az olimpiat is csak 1 kivetiton kozvetitettek reggel 10-tol du 4ig egy parkban ennyi volt az esemeny

2014.05.18. 00:50:36

@Jess G: Sajnalom hogy ilyeneket kell enned, de hat ertheto a lanyod egeszsege erdekeben. Pedig ugy nezem szeretsz es tudsz is jol fozni.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:52:24

egyebkent van farm shop, de oda is csak azert nem megyek mert majd nem a kovetkezo falu hataraban van
ha a lanyom kuncsorog h vegyunk nyulat (elot) akkor kiviszem mindig megnezni a logofulu nyulat 110 fontert az ottani garden centerbe es ilyenkor szoktam a farmshopba is meg henteshez is bemenni, de ennyi, boltban vasarolok sajnos

Muscari 2014.05.18. 00:52:56

@Jess G: ja hogy gluen-erzekeny. reszvetem :-(

@tildy[UK]: en olyan 60p korulre szamoltam az itthoni kenyeret, az aram ara nelkul. de az elvezeti erteke magasan veri a boltit, marmint ebben az arkategoriaban. Nalunk nagyon bejott, van, hogy naponta kettot sutunk, mar a lanyom is profin csinalja. Fentebb linkeltem Charlie-nak egy kepet, amin rajta volt a mai rozskenyer.

A tiger kenyer sosem izlett egyebkent, inkabb sima white bloomert vettem.

Pont a kenyerek nagyon jok a Waitrose-ban, persze nem is olcsok. Egyszer vettem rozmaringosat, isteni volt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 00:53:22

@Der echte Weinachtsmann: A piros x-esek azok, amiket semmikepp ne csereljenek le masra.

Parom pl a becks alkoholmentes sort nem szereti, csak a bavariat. Ezert oda ment az x, hogy nehogy mast hozzanak helyette.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 00:54:55

@cougarcat: hat egy szenvedes ez mindenkinek
mindig beprobalja h hatha kigyogyult a glutenerzekenysegbol, vagyis nem ez a baja, hanem IBS, de utana szenvedes van
en annyira nem szenvedek, mert azert sokat fozok csak magamnak, amit o megeszik, attol en 2 nap utan falnak megyek, mondjuk sokszor igy is, mert a teszta paradicsom bab szentharomsagbol veges szamu etel keszitheto, sajnos

2014.05.18. 00:58:31

@Jess G: A sogornom ilyen, ha utaznak pl. akkor mindig problemas hogy hol egyenek, hol vasaroljanak .... de ha nem tartana be akkor meg visszajonnek a tunetek.

Mrs. Clayton 2014.05.18. 01:03:04

@cougarcat: igen, ez sajnos ilyen, multkor kulon ugy mentunk hamburgerezni, h legyen gluteen free meg vega hamburger, erre kihoztak egy nagy hussal
pfffffffff szegenyem csak lesett
aztan kicsereltek, es ehetett
viszont nekem az ellettol is lemegy a kedvem, ha ezekbe a zsomlekbe beleharapok, ha a tesztat eszem, fuj, de hat ez van...

Rebarbaraa 2014.05.18. 01:04:06

@charlieharper: igen, kivereztetik az allatot. Sertes nincs a felhozatalon de azt nem is szeretem. Mi az a medium hus. Bocsi de ebben marhara nem vagyok otthon. En azt latom csak, hogy nagyon szepek es zsirmentesek a husok, fozeskor sincs budos szaga mint pl otthon akarmelyiknek. Vannak persze zsirosabb husfajtak is naluk de olyasfajta pl mint a lapocka vagy az oldalas, tarja. De nem annyira zsirosak mint sokszor otthon.

Sütemény1975 2014.05.18. 01:11:38

@Kövérmadár [swe]: kinek mi a fontos. van aki a penzt hajszolja, van aki nyugodt, csaladi eletet es ezert kepes lemondani dolgokrol. van akinek meg minden osszejon. ez a nagyon ritka. en ugy gondolom, hogy hosszutavon nem az anyagi javak, vagy az azon megveheto targyak teszik az embert boldogga. hanem a csalad, a gyerekek, a szeretet, a baratok, az emberi kapcsolatok. engem biztosan.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.18. 01:28:03

@Rebarbaraa: Mitöl büdös a hus? Mert ezt mär én is megfigyeltem, de nem tudok räjönni, hogy mitöl.

DieNanny CH 2014.05.18. 08:20:23

@charlieharper:

Én speciel a nyikorgását szeretem! :-)
Tényleg, milyen régen ettem... Igaz, nincs grillem, de serpenyőben sem lehet rossz!

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 08:31:11

@Rebarbaraa:
Jólvan. Elég volt szerintem mára a mesékből. 5 fontos téliszalámi,meg 8 fontos marhaszeletek.A csirkemell drágább...biztos majd marhabélszínt fogok kapni 8 fontokért. akciósan is 35(normál ár inkább 45 és ez a legolcsóbb nagyjából) eur volt mikor vettem.A legolcsóbb marhahúsok is 12 eur körül kezdődnek per kg. Azok meg nem az emlegetett szép színhúsok:) Szóval nem értem miért kell füllenteni.

Papagály (törölt) 2014.05.18. 08:31:28

@Kövérmadár [swe]:
a boldogság sokkal több, mint a vidámság.

csikszentmihalyi boldogságfogalmát ajánlom figyelmedbe (flow):
osono.ro/uploaded/files/file_954a04a7eb.pdf
4-5. oldal

de itt is mondanak okosakat, két érdekesTED előadás is van a hivatkozások között:
divany.hu/ego/2014/05/04/a_boldogsag_megtanulhato/
„Mit gondolnak, ki elégedettebb az életével: egy lottónyertes vagy egy paraplégiás, akinek lebénult a lába?" – kérdezi TED-es előadásában Dan Gilbert, a Harvard pszichológia professzora. Már a kérdés is badarságnak hangzik, nyilván sokkal jobb az élet egy csomó lóvéval, mint bénult lábbal. Ám ha így gondoljuk, tévedünk. A pszichológiai kutatások szerint három hónappal a pénz megnyerése, és hat hónappal a bénulás után ezek az emberek épp annyira elégedettek az életükkel, mint korábban voltak.
A boldogságnál ugyanis hosszú távon nem számítanak sem az anyagiak (amennyiben a létminimum felett élünk), sem az egészség, és nem számítanak a sikereink sem. Az elért eredményeinknek ugyanis csak időszakosan örülünk, és agyunk máris újabb és újabb elérendő célokat tűz ki maga elé. Az élettel való elégedettséghez az sem elég, ha jók az adottságaink, ha megússzuk a nehézségeket, szerencsétlenségeket, ahogy egyszerűen mázlistának lenni is édeskevés. A kutatásokból kiderül, hogy az életünk külső feltételei alapján a hosszú távú boldogságunknak csupán 10 százaléka jósolható be, a maradék 90 azon múlik, ahogy az agyunk működik, ahogy feldolgozza a világot. Ahogy Csíkszentmihályi Mihály, a pozitív pszichológia egyik alapítója fogalmaz: „annak ellenére, amit a legtöbben hiszünk, a boldogság nem egyszerűen történik velünk. A boldogság olyan dolog, amiért mi magunk teszünk.”
(további részletek a fenti hivatkozáson található cikkben)

amúgy csikszentmihalyi is beszélt a TEDnél: www.ted.com/talks/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow

Papagály (törölt) 2014.05.18. 08:31:44

@Naschkatze (Mostindien / CH):
Különösen kellemetlen szag kíséri a fehérjék bomlását. Az undorító szagot a bomlás során keletkezô nitrogéntartalmú vegyületek okozzák, mint például az istállószagot keltô ammónia vagy a hasonló “illatú” metil-amin. A trimetil-amint a rotható hal szagából ismerhetjük, de a heringpácban is megtalálható. Jóllehet kén- és nitrogénatomot nem tartalmaznak, kellemetlenül bûzös szagú vegyületek a vajsavak, amelyek az izzadságszag, a romlott hús- és az ürülékszag alkotórészeként fordulnak elô.
www.kfki.hu/~cheminfo/hun/teazo/szagok.html

egyébként meg büdös hús nincs, csak túl kevés csili. :)

Számos praktikus oka is van a csili széleskörű elterjedésének. Kiemeli az étel karakterét, a kínai medicina szerint erősíti az immunrendszert, távol tartja a betegségeket, valamint jó hatással van a szívre és a keringésre. Persze a legtöbben megszokásból eszik. Mert imádják.

Nem utolsósorban az erős fűszerezésnek köszönhetően, a korán reggel kisült hal vagy hús a trópusi meleg ellenére is egész sokáig, akár estig is eláll. Ráadásul, ha délutánra kicsit megcsiccsent a hús a piacon, a csiliben lévő enzimek elpusztítják a hasmenést vagy egyéb kellemetlen mellékhatásokat okozó baktériumokat. Azaz újra értelmet nyer a régi mondás: nincs büdös hús, csak kevés csili.
hvg.hu/plazs/20130305_Nincs_budos_hus_csak_keves_csili

Papagály (törölt) 2014.05.18. 08:32:00

'Magyarország egy fekete lyuk, szellemi "leostobásodás" van, az emberek pedig trollbarlangokban élnek. A pangás időszakában csak a humorérzékünkbe kapaszkodhatunk. Geszti Péter a szentimentális Magyarország-slágertől közel tíz év alatt jutott el addig, hogy a kivándorlásról írjon sírva vigadó dalt.'

hvg.hu/kultura/20140508_Geszti_Peter_interju
www.hungarianineurope.com/

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.05.18. 08:52:45

@Sütemény1975:
Valoszinu, hogy en mar tul sokat csalodtam az altalad felsoroltakban es ezert helyezem elorebb sok esetben az anyagi biztonsagot.

A penz hajszolasaval nem ertek egyet. En nem hajszolom. Dolgozom es ezert megfizetnek.
Hozzad kepest pl. sokkal tobb idot toltok a csaladommal (szerintem), hiszen nem jarom Europat.

@Papagály:
Ez erdekes volt, koszi!
Mondtam en, hogy fejletlen vagyok ;)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 08:59:41

@házelőtthinta: otthon sem érem marhabelszint.:) írta valaki it, hogy azt vesz 8 fontért?:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 09:55:55

@tildy[UK]: @Kövérmadár [swe]: @Muscari:
Elnézem itt a bevásárlásról folyó értekezést és összevetve a miénkkel azt látom hogy teljesen rendben van és szinte fejenkénti lebontásban ugyanannyi.
Egy hasonló Magyarországira lennék kiváncsi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 10:04:19

@tildy[UK]:
Figyu mondtam hogy teljesen rendben van.
Egyikünkön sem látszik az éhezés bár mintha fogytam volna fültőben dekát de az nem mérvadó:)))))))))))))))))))))

DieNanny CH 2014.05.18. 10:04:32

@diggerdriver:

Pont erre gondoltam én is. Az egyik ide belinkelt blokkot kellene "magyarra fordítani".

Tavaly februárban szüleim itt voltak, együtt mentünk bevásárolni (egy apartmanban laktak). Semmi extrát nem vettünk, kenyér, tej, felvágott, sajt stb. Átszámoltuk, és csak kb 600 forinttal volt több, mint a Mo-i ugyanilyen bevásárlás...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 10:13:01

@Rebarbaraa:
A linkek sorba vannak rakva nagyjából.
Egymással szemben is vannak.
Ha a metróval jössza akkor a Finchley roadon kezdjed a két egymással szembenivel.
Aztán menj végig a Golders Green roadon.
Ha a 83as busszal jössz akkor a Hoop Lane megállónál szállj le a Golders Green roadon és az út másik oldalán kicsit visszább meglátod az elsőt amit belinkeltem.
Nagyon régi a gugli maps képek egy nincs rajta de az szinte másik mellett van. Rengeteg boltnak más a neve már de vannak támpontok azért.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 10:22:11

@Muscari:
Van egy angol barátom. Egy magyar csaj a felesége. A kedvence a rakott krumpli.
Ki is tudja mondani.
De már több angoltól hallottam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 10:57:33

@tildy[UK]:
Leborulok nagyságod előtt.
Mérhetetlen a te türelmed...

2014.05.18. 11:14:55

@házelőtthinta: marhaszeletet lehet venni £8-ert, de nem belszint. Azt fillet steak-kent keresd. Amit belinkelt a Rebarbara a Costcobol: www.costco.co.uk/view/product/uk_catalog/cos_6,cos_6.4,cos_6.4.1/147780
durvan £80-ert 5kg "szinhus" marha, barany es diszno. Ebben van sirloin, rump steak es pork loin.
De a szamlamat is belinekltem, ami £16valamennyi volt a 6 darab flank steak. Sulyra nem tudom mennyi volt, de biztosan 1 kg felett voltak. Megegyszer, ez nem belszin. Az itt is draga.

Itt van egy masik link, ez csak marha szinhus £100 (3.8kg, ebbol a belszin a 800g), fillet steak, ribeye, rump steak es sirloin. Mondjuk ilyeneket nem kap a Rebarbara a halal hentesnel, hiszen a halal konyhaban gyakorlatilag nincs steak. Csak halkan jegyzem meg, hogy halal konyhaban en meg jo marhat nem ettem.
www.costco.co.uk/view/product/uk_catalog/cos_6,cos_6.4,cos_6.4.1/147780

Szoval, belszin valoszinuleg hasonlo aron mozog, mint nalatok.

Ugyandehogy (törölt) 2014.05.18. 11:31:03

@Papagály: "maradék 90 azon múlik, ahogy az agyunk működik, ahogy feldolgozza a világot"

milyen igaz.

Rebarbaraa 2014.05.18. 11:34:30

@házelőtthinta: Fogok kepet mellekelni, kifejezetten miattad. Mint emlitettem nem tudom mi a hus neve csak h hasonloan nez ki. Ha soha nem vasaroltal meg Halal meet uzletben akkor miert kell engem hazugsaggal vadolni? Nagyon meltanytalannak es tiszteletlennek tartom amit irtal nekem.

Rebarbaraa 2014.05.18. 11:39:44

@Naschkatze (Mostindien / CH): Nekem azt mondta itt egy angol ismerosom, hogy nem ugy fertotlenitik a disznohust mint europaban. Otthon azt vettem eszre, hogy gyakran hugyszaga volt a disznohusnak, de pl a marhanal is elofordul, a csirkenek meg halszaga volt. Nem tudok pontosan valaszolni erre a kerdesre, inkabb ugy mondhatnam, hogy a serteshusnak itt olyan....erett szaga van fozesnel :)

Rebarbaraa 2014.05.18. 11:41:26

@diggerdriver: Koszi. Nezegettem a linkeket, benezek a jovo heten:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 12:06:02

@Rebarbaraa:
Jövő héten le fogom fényképezni a hentesbolt kirakatát az árakkal.
Nem halal. Hat font egy kiló marha egy gramm zsír nélkül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 12:08:02

@Rebarbaraa:
Már múltkor is felvetette valaki hogy fertőtlenítik a húst.
Hogyan?
A csirke halszaga egyértelműen a tápban túltengő halliszttől van.

nigara 2014.05.18. 12:20:00

@diggerdriver: most hallottam a rádióban, valami bennfentestől, hogy hypóban áztatják a húst, hogy a már régóta ott dekkoló húsnak szebb színe legyen... ez nem biztos, hogy ugyanaz a dolog, de ilyen is van a nem túl korrekt henteseknél.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 12:35:43

@nigara:
Az más.
Itt azt mondta valaki hogy minden húst fertőtlenítenek.
Hogy?

Kroenen 2014.05.18. 12:48:44

úgy gondolom a németországi élelmiszerárakkal aktuálisan nem lehet versenyezni. most nem tudok bevásárlólistát sorolni, de pl. csak annyit, hogy a barilla 500gr-os (akármilyen, még a durum is) 60 centbe (kb 180ft) került a legutóbb a martkauf-ban (vettem is 10 dobozzal). másrészt egy 3 fős családnak max heti 100 euróból meg van a kajája (beleértve a céges kantinos ebédet, ami napi 3-4 euro között szokott mozogni). mindent persze a jövedelmhez kell viszonyítani, de azért azt elmondható hogy ezt a havi 400 eurót ha negyedelem (mert kb. annyiszor többet keres itt az ember), akkor kapok 30.000 forintot, otthon nyilván ennyiből talán egy heti kaja se jön ki, na hát itt a különbség. mégis a legfelháborítóbb az h itt már minden olcsóbb mint otthon, kaja, ruha, üzemanyag, de lassan az étteremben is olcsóbban kijövünk.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 12:48:45

@Rebarbaraa:
Nem akartalak bántani. Csak hagyjuk ezt a Nyugaton olcsóbb még a hús is szöveget mert hazugság, nem igaz. De persze lehet Ausztria ilyen csak, itt fel vannak tekerve az árak, Angliában meg visszafelé tekerték. :)

@DieNanny [SZ,CH]:
Ez is sarkítás. Szinte minden centrumtermék drágább Nyugaton, az élelmiszerek terén. Pont tegnap nézegettem tüzetesebben. Tojás otthon 1 eur környékén is van, de inkább 90 cent, itt mióta kapsz annyiért? A Sparban 2 körül kezdődnek, de a legolcsóbb hoferes is 1,6. A húsokról felesleges beszélni mert ott talán a legnagyobb a különbség. Tecsó csirkmellfilé 1400 ft, Ausztriában valahogy nem ennyi. Inkább több mint a duplája, mivel 10 eur körül kezdődnek.Nyugodtan lehet nézegetni a többi húsfélét is, hasonló szorzók lesznek. A csirkemellet azért szeretem mert népszerű fogyasztási cikk és elég jó összehasonlítási alap. A kenyerekről se beszéljünk, én egy félbarna kenyeret eszem, egyáltalán nem csúcskategória, és 2,5 euró. 750 grammos. Kíváncsi lennék az otthoni arcokra mikor eléjük tolnál egy ilyen, cirke 750 forintos kenyeret. A legolcsóbb variáció nagyjából 1 euró, de ez is 750 grammos, lehet már kicsit több, mert régen ettem színfehér kenyeret. Érted, 1 euró. Megnézed pl a tecsó oldalát, finom kenyér 750 g, egységár: 172 Ft/kg. Ha tudunk számolni, rájövünk hogy ez is faszásan a duplája. Aztán meg lehetne még nézni sorba a többi centrumterméket. Felvágottak, sajtok nagyon nem olcsóbbak. Lehet hogy a macskaszalámi (párizsi) jobb itt, mert több hús van benne, de attól még az is jóval olcsóbb. És a virslivel se példálózzunk. Igen, valóban sokkal jobb minőségű egy átlagos osztrák/német virsli, viszont azért jóval drágább is. Meg szerintem nem centrumtermék a virsli. Nézhetünk bármit, a lényeg hogy a centrumtermékek (persze ezen is lehetne vitatkozni, lehet a tej valakinek pont nem az, de az átlagról beszélünk) drágábbak. A legolcsóbb tej 1 eur körül mozog, otthon 300 forintos tej van pl a teszkóban?Vagy a kisboltok áraival hasonlítjátok össze?

zöldségek gyümölcsök is olcsóbbak,az egzotikusak kevésbé a többi viszont lényegesen. Nézegesd hogy mennyibe kerül egy kg krumpli, hagyma otthon meg mennyibe Nyugaton. De minek is magyarázok, a lényeg úgyis az hogy Nyugat olcsóbb, Mo. meg egy szar.

Te pedig Svájcban élsz, ahol még magasabb az árszínvonal mint mondjuk itt, Ausztriában. De biztos olcsóbb vásárolni. Nyilván azért járnak át csordákba németbe, mert olyan olcsó az élelmiszer Svájcban. A nem centrumtermékeket pedig hagyjuk, nem mérvadóak. Senki nem csokin él meg kekszeken meg a többi hasonlón amivel szoktak véresszájúan példálózni. A piákat is hagyjuk, tényleg olcsóbban meg lehet venni egy üveg viszkit vagy egy üveg jégert mint otthon, de ezek peremtermékek, nem mérvadóak. Kivéve egy alkoholistának. Akadhat jó pár peremtermék ami olcsóbb Nyugaton, de a fő élelmiszerek drágábbak. Persze, ezt lehet tagadni, mint ahogy azt is lehet hirdetni hogy Angliában 5 fontokért lehet téli szalámit venni. Mondom, az 5 fontos téliszalámi után én már semmin se lepődök meg.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 13:06:01

@diggerdriver: Nem tudom mennyire igaz, de amit lefoliaznak, abba belenyomnak valami gazt, ami fertotlenit es tartosit.

@házelőtthinta: Nem tudom hol nezed a tojast, igy hirtelen, hogy korrekt legyen az osszehasonlitas, tessek , magyar tescos ar :
bevasarlas.tesco.hu/hu-HU/Product/BrowseProducts?taxonomyId=Cat00000143

Ha feletek 429 vagy 489 forint azt euro, akkor nem szoltam:D

meg itteni tescos ar:
www.tesco.com/groceries/product/browse/default.aspx?N=4294697805&Ne=4294793660
1 fonttol folfele vannak, en altalaban £1.5-ert veszek 10 darabost, neha 1 fontert.

Viszont azt is vedd figyelembe, hogy itt kb haromszorosak a keresetek, megsem haromszoros az ar.....

Itt a legolcsobb friss, 2 literes tej 1 font. Sainsburysben, Tescoban, Asdaban, Icelandben. 4%-os.
Otthon mennyi is ket liter friss tej?

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 13:08:23

@diggerdriver:
Aki ilyen 35-40 fontokat ír több emberre / hét az vagy füllent vagy nagyon egyhangúan táplálkozik. De majd hozok én is számlát, egyáltalán nem dőzsölünk, bár múltkor leszóltál hogy a pulykamell az luxus(otthon). Hát kuncogtam egy jót rajta. A bélszín tényleg az, de az nem csak otthon luxus hanem itt is. Majd nézzük meg mikor tud rendszeresen bélszínt vacsorázni a nyugat európai munkásember.

De amúgy tildy is írta hogy otthon 6 ezrekért vásároltak,UK-ban meg 40 font.Akkor hogy is van ez? Mert már oda jutottunk hogy Nyugaton olcsóbb bevásárolni, ezt mondjátok(DieNanny mondja). Nekem 6 ezer forint nem 35-40 fontnak tűnik.

Papagály (törölt) 2014.05.18. 13:08:23

Büdösnek érzi a sertéshúst? Itt a magyarázat
Különösen sok androsztenon található a sertés hímjeiben, de a fejlett országok többségében kémiai kasztrálásnak vetik alá ezeket az állatokat, így a szag nem zavarja a fogyasztókat. Az Európai Unióban azonban most azt tervezik, hogy betiltják a kémiai kasztrálást, így elképzelhető, hogy sokak számára kellemetlen szagú lesz a jövőben a disznóhúsból készült étel - írta a Scientific American című ismeretterjesztő lap.
www.stop.hu/tudomany/budosnek-erzi-a-serteshust-itt-a-magyarazat/1036724/

kanszag:
Az ivarérett kanok közelében, ill. a levágott állatok húsán, zsírján érezhető kellemetlen szag. A kanszagot a herében termelődő szteroid hormon (5a-andoszteron) (ivari hormonok) okozza, amely különösen nagy mennyiségben a zsírszövetben (kötőszövet) halmozódik fel. A kanszag a malackorban végzett ivartalanítás esetében ki sem alakul, az ivarérett korban történt műtét után pedig mintegy 6 hét elteltével szűnik meg.
www.agraroldal.hu/kanszag-kifejezes.html

a húgyszag egyszerűen a bomló, rothadó fehérje miatt van (ld. korábbi hozzászólásom), jelzi a hús "frissességét".

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 13:08:23

"legfelháborítóbb az h itt már minden olcsóbb mint otthon, kaja, ruha, üzemanyag, de lassan az étteremben is olcsóbban kijövünk."

A ruha miért mérvadó? Ruhát vacsorázol? Azt ebédelsz? A benzin hasonló áras, a kaja viszont olcsóbb. Az éttermekről meg ne is beszéljünk. Simán van 3 szoros szorzó. És szerinted olcsóbb? Te sose jártál még egy nyugati étteremben se ezek szerint. A legócskább legolcsóbb helyen is 7-8 eur egy kaja. Egy adag. Otthon ennyiért komplett menüket eszel.De biztos Nyugaton mások a piac szabályai és magyarországi árakkal is ki tudják termelni a 3-4 szeres béreket a kajáldákban. Ez az emlegetett 7-8 eur pedig nem klasszikus étterem csak egy kis koszos pub ahol lehet enni is. Ha klasszikus étterembe mész legalább 10 eurral számolj per / főtt kaja.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 13:08:23

"másrészt egy 3 fős családnak max heti 100 euróból meg van a kajája"

"akkor kapok 30.000 forintot, otthon nyilván ennyiből talán egy heti kaja se jön ki,"

érzitek az anomáliát ? Nyugaton 100 euróból habzsi dőzsi van, otthon meg alig lehet kijönni belőle.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 13:09:28

@házelőtthinta: Btw ket hete voltam otthon. 1 kilo eper, meg egy kilo alma is 900 forint volt. Videken , direkt gyumolcsosnel neztem, mert ott meg altalaban olcsobb.
De tescos arak is 7-800 ft/kg, kiveve kb egy tipusu almat...
http://bevasarlas.tesco.hu/hu-HU/Search/List?searchQuery=alma&Keresés=Keresés&Hierarchy=Department%3A11861%3AGyümölcsök

Itt a Lidlben fel kilo epret vettem 1 fontert 1 hete.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 13:12:37

@házelőtthinta: Vagy te olvasol figyelmetlenul kedves hinta. Mar nem eloszor tortenik.
MEG egyszer: A NAGYBEVASARLAS 30-40 font ket emberre, nalunk. Emellet meg vannak kisebbek is egy heten osszesen kb 20-30 font ertekben. Tudj mar ertoen olvasni, mert iszonyatmod idegesito, hogy ennyire FELREMAGYARAZOL dolgokat, csupan amiatt, mert nem olvasol rendesen.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 13:14:32

@házelőtthinta: Kedves hinta, otthon a ceg allta az ebedunket. Mindkettonket.

Itt nem.

Erzed a kulonbseget, vagy magyarazzam?????

Es otthon SEM 6 ezerert vasaroltunk egy heten, hanem a NAGYBEVASARLAS volt heti 6 ezer forint. Tanulj mar meg olvasni, konyorgom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 13:21:11

@tildy[UK]:
Na ezt el tudom képzelni.
A fólia alatt ha levegő van ami olyan mint a környezet levegője akkor lehet hamarabb megromlana ezért sterilizálják a levegőt vagy vákuumfóliáznak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 13:26:48

@házelőtthinta:
Majd nézd meg mikor tud rendszeresen pulykamellet enni a magyarországi munkásember.
Én például nem tudtam.

Itt az a probléma hogy Tildynél félreértitek a helyzetet.
Mint mondtam mint mondtam körülbelül egyforma az összeg Madárnál, Muscarinál, Tildynél és nálunk, vagyis átlag 20font körül van egy főre.
Csak Tildynél más tartozik bele a heti bevásárlásba mint nálunk.
Az nem jelenti azt hogy kevesebbet költ csak más leosztásban.
Aki nem érti az meg rugózik rajta.

Donald R. DeCicco 2014.05.18. 13:28:37

kicsit off: tudja valaki, hogy Bp-n árulnak-e valahol ausztrál édességeket? tavaly jártam odaát, és azóta is hiányzik a TimTam...

M. Péter 2014.05.18. 13:40:20

@tildy[UK]: Magasabb nitrogén- vagy széndioxid-, és alacsonyabb oxigéntartalom. Nem fertőtlenít, csak lassítja a baktériumok és egyebek szaporodását.

Rebarbaraa 2014.05.18. 13:45:06

@házelőtthinta: Tessek itt a fullentesemrol a kep. Csak miattad elmentem az uzletbe, nincs messze, gyalog is csak 7-8 perc.
Nem szeretem ha meghazudtolnak.
kepkezelo.com/images/3x31kjc2irdze20wqpxr.jpg

@diggerdriver: En megtettem, nezd meg:))

Rebarbaraa 2014.05.18. 13:58:31

@házelőtthinta: A 2 literes (4 pint), 4%-os tej itt 1£, mindenhol. Otthon mennyi is az 1l-es 3%os?? A tojas 1£ nal kezdodik, rendszeresen vasarolok Wood Green shopping center kornyeken talalhato utcai zoldsegeseknek, vannak ilyen nagy talak, 2-3 (nagysagtol fuggoen) furt banan van benne atlagosan 10-12db banan es csak 1£, es nem rohadt, ugyanez paradicsomban, es minden mas zoldsegben, gyumolcsben, talba belehalmozzak es azt adjak 1£-ert, sargadinnye, eleg szep nagy ugyancsak 1£. Nem romlott:) Tegnapelott vettem szolot, akkora szemu volt mint egy nagyobbacska dio, 2 furt volt 1£, de akkora volt a ket furt, hogy parommal 3 napig ettuk. Pedig en naponta tobbszor is eszem gyumolcsot.

Rebarbaraa 2014.05.18. 14:02:10

@diggerdriver: szerintem nagyon korrekt ar. Es ugyanilyen korrekt aron vannak a tobbi husok is, egesz csirket vettem a heten, kicsit tobb mint 2 kilos volt, 3.40£-ert, mince meet marhabol 4.99/kg, baranybol is ugyanennyi. Otthon en a baranyt marhat nem tudtam megfizetni, meg az olcsobb arkategoriajut sem.

♔bаtyu♔ 2014.05.18. 14:09:18

A bundáskenyeret és is úgy eszem, hogy cukorral jól megszórom.

DieNanny CH 2014.05.18. 14:30:14

@házelőtthinta:

Itt van az itteni Spar reklámújságja. Csak szólok, itt a Spar szintén kicsit drágának számít. Nézegessed!
www.spar.ch/angebote/spar-flugblatt/
(Én sem itt vásárolok, csak kenyeret, a félkilós félbarna 1,55 Fr (130 Ft).

Németo-ban annak éri meg vásárolni, aki közel lakik a határhoz.

DieNanny CH 2014.05.18. 14:36:17

@Rebarbaraa:

(A feltartott hüvelykujjnak mi a jele? Mert most azt mutatom!)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 14:38:51

@DieNanny [SZ,CH]: tenyleg dragabb, ugynaz a parmai sonka, ami nalatok 7 egesz vlamennyi chf, az itt 1.5 font a lidlben. Onnet tudom, mert rendszeresen szoktam olyat venni.

DieNanny CH 2014.05.18. 14:38:53

@házelőtthinta:

Hol tart az álláskeresésed? Meg úgy általában, mivel telnek a napjaid?

Rebarbaraa 2014.05.18. 15:00:07

@házelőtthinta: Nem jol veted ossze az ertekeket. En ezt ugy szoktam, hogy pl 10l benzinert itt mennyit kell dolgozni es otthon mennyit, minimalberrel szamolva. Itt dolgozom 2 orat, otthon 8-at, vagy kicsit tobbet. 1,5 evvel ezelott, egy hetvegi bevasarlas, 4 emberre, ebbol 1 kamasz fiu, ket kamasz lany es en. Nem takarta be a 10 ezer forint. Es meg hetkozben is vasarolni kellett, napi 2l tej volt nalunk a minimum. Es akkor a kenyer, peksuti, gyumolcs, zoldseg, hus, tisztalkodoszer...hat mit ne mondjak...es nem vettem draga dolgokat. Tegnap vasaroltam egy gyors fozeshez, milanoit csinaltam. Teszta 1£, mince meet marhabol 5£/kg, a felet foztem meg, suritett paradicsom konzerv (nagy, 400g-os, suru mintha massza lenne) 80p, gomba 1£, nagy dobozost vettem, meg maradt is sok, abbol lesz rantott gomba ma, bacon 2£ 40dkg. ez 10£, de a hus felet foztem meg, a gomba ket napig eleg, a csomag teszta 2 etkezesre volt eleg. Szoval...5£ bol prima ebedunk es vacsink volt.
@DieNanny [SZ,CH]: Nem tudom, de mostanaban a velemenyemet ami lesajnalo, az alabbi linkkel szoktam kozolni, emberre, ostobasagra, es barmire amin nevetek :) Katt:)
37.media.tumblr.com/65710e901ed33fe716ff3ec9b6daa259/tumblr_n47qutBN471qc80l6o3_r1_400.gif

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.05.18. 16:30:36

@Papagály:
Elmondom hogy mi a gasztronómia nekem.
Latinovics húsleves evése a Szindbádban.
A disznótor a Sörgyári Capriccióban.
AZ a gasztronómia.
A többi léha esti fing...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 18:03:30

@tildy[UK]:
Mondom, szerintem mi egy másik Nyugaton élünk. Én nem nagyon találok olyan dolgokat ami olcsóbb itt mint otthon. Perifériás dolgokat maximum, de azok meg nem igazán számítanak. Most linkeltél valami epret, de ez semmit se jelent. Mindent nézzél és csak leesik hogy Nyugaton magasabb az árszínvonal. Hivatalosan is, linkeljek tanulmányokat erről? Vagy biztos csak elcsalták azt is?? Nagyon jó indulattal nevezzük hasonlónak az árszínvonalat élelmiszerek terén, de ez is egy jókora sarkítás nézz már rá a húsárakra. Ha neked ez smafu akkor pedig sajnálom. Linkelgetik itt a 6 fontos marhahúsokat, de én valahogy csak kommersz sertés darálthúst látok hasonló árban mikor bemegyek a boltokba.

@DieNanny [SZ,CH]:
Nem keresek állást, lébecolok munkanélkülin. Van megtakarított pénzem is, szóval ráérek. Először legyek teljesen egészséges,aztán meglátjuk. Ezt közöltem a munkaügyiben is. Megértették. De az se érdekel ha nem értik meg. Fontosabb az egészségem mint a koszos euróérmék. A napjaim azzal telnek hogy próbálom vezetni a háztartást, beosztani a pénzt, számolgatni hogy jövünk ki, és főzök mint állat. És rohadtul nem akarom elhinni hogy egyesek itt még ennyit se költenek mert nekem tényleg nincsenek nagy igényeim. És tartom hogy a pulyka/csirkemell egyáltalán nem luxus. Otthon se.

A linkelt oldalt meg a 3 frankos banán meg a 4 frankos krumpli után bezártam ha nem gond. Valóban nagyon olcsó. De biztos csak a csúnya sparban ennyi. Máshol meg ugyanannyi mint otthon. Ja nem, olcsóbb.

@Rebarbaraa:
De jól vetem össze. Én is értem(meg tudom) hogy Nyugaton nagyobb a vásárlóerő, de nem 3-4 szerese hanem mondjuk kétszerese a hazainak. És nem azt kell nézni hogy 1 l benzinért mennyit dolgozol hanem hogy 1 kg kenyérért mennyit, 1 liter tejért mennyit, 1 kg húsért mennyit, 1 kg krumpliért mennyit.Számold ki, nagyjából kijön a kétszeres szorzó! Igen, ez annyit jelent hogy jobb a megélhetés Nyugaton, de itt már elkezdték írni egyesek hogy Nyugaton minden olcsóbb. Még az étteremezés is. Őszintén, ki volt innen már egy nyugati kocsmában? Iszol egy viszkit és két sört és már 10 eurónál tartasz. Valóban olcsóbb. Ez pedig egy kelet ausztriai kisváros csak. Nem is metropolisz. Nem is túl igazságos pont a fővárossal összehasonlítani. Egy vidéki várossal vesd össze és még durvább lesz a különbség. Jó hogy nem rákezdetek hogy még az albérlet is olcsóbb, az lenne már mindennek a teteje :D

Hiába vetítitek nekem itt a 50 pennys tejeket, mást látok amikor bemegyek a boltokba.Drágábbak az élelmiszerek. Főleg az alap dolgok, pl a hús. A húsról miért nem beszél itt senki? KI ne találjátok már hogy az is olcsóbb..komolyan falnak megyek már...1400 forint egy kiló csirkemell a tecsóban. Ez kevesebb mint 5 euró. Itt alapból 10.

persze lehet linkelgetni a 6 fontos marhahúsokat de én teljesen mást látok mikor bemegyek a boltokba. 5 euróért kommersz fos, darált sertéshúst tudok venni maximum pl.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 18:03:57

@DieNanny [SZ,CH]:
Ja meg ha minden ugyanannyiba kerül mint otthon, akkor hogyhogy nem dőzsölsz a 3 ezer frankból amit szórnak neked a gyerekvigyázatra? Vagy dőzsölsz?Mert ha tényleg minden olcsóbb Nyugaton akkor 500 frankból meg tudnál élni. Otthon ennyiből meg lehet még a fővárosban is.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2014.05.18. 21:17:25

@Papagály: @Rebarbaraa: Papageil köszi az infot! :-)
Nekem konkrétan a csirkehussal van bajom, de azzal sem mindig. Natur csirkehus megsütve (vagyis elöször megpiritva utäna picit pärolva, hogy a belseje is jo legyen) nem tudom, hogy miért, de egyes daraboknak szaga van. :-) A pulykahus anyäm szerint eleve büdös, annäl is érzem néha. Ha marinältat veszek, akkor ugye ez nem jätszik (vö chilli, aka a füszerek elveszik az illatät :-) )
@házelőtthinta: Nekem, aki a viläg f@szän lakik, egyszerübb a 8km-re lévö Németorszägba ätugrani (nagy)beväsärolni. Igaz, a 3km-re lévö Coop-ba is szoktam vadäszni järni.
Tudom, hogy gäz, de én nem tudom, hogy mi mennyibe kerül. Kivéve a tejet (1l / CHF 1) és a tojäst (1db / 50Rappen, de ez az otthoni XXL-es méret lenne...szegény tyuk amelyikböl ilyen jön ki...) Én azt szoktam megvenne, ami megtetszik. A legutobbi szämla éppen benne volt a pénztärcämban, nem szoktam amugy elkérni, mert minek, ugyis kifizettem mär. 1kg vegyes darälthus, sajät märkäs CHF 7.15; grillkolbäsz: 236g CHF 5.90; szintén grilles okossäg szalonnäval körbetekerve: 322g CHF 10. Ezek mind a teljes ärak. Summa summarum CHF 43.65-öt fizettem. A kaja, az alma a citrom és az illatosito kivételével féläron volt. Hus bevonult a mélyhütöbe, és ez kb 10napra elég nekem. Saläta amit mellé szoktam enni, attol függ, hogy milyen mennyiségü és märkäju max CHF 5, ez ältaläban 2napra elég.
Én heti +/- 100-at szämolok kajära, beväsärläsra, erre-arra. De megmondom öszintén pontosan nem érdekel, hogy mennyi...

Rebarbaraa 2014.05.18. 21:25:02

@házelőtthinta: Feladom, meg sem nezted a kepet amit kuldtem. Ott van a bizonyitek, hogy igazat mondtam. De azt latom, hogy te folyamatosan mellebeszelsz. Te hol mesz be a boltba ha szabad tudnom, mert en Londonban. Ha te urorol beszelsz akkor valahol eropaban, talan Nemetorszagban talan. En ismerem az otthoni arakat mert a gyerekem meg otthon van es az o elletasat en fedezem teljesen. 1kg kenyer otthon, a normalisabbja 200ft-on felul van, a minimalber 500/ora akkor fel orat dolgozik kb otthon valaki egy kg kenyerert, en itt (es most nem a vallalkozoi oraberemet irom mert akkor azt mondhatnam, hogy 0,001mp-t (se) mondjuk minimalberrel szamolva, kevesebb mint 10 percet. 2l tejert ugyanennyit. En azt hiszem, hogy most lezarom a vitat veled mert ennyire ertetlen emberrel felesleges beszelgetni mert ertelmes beszelgetest nem lehet folytatni, en meg unom a hulyeseget, ez volt az egyik oka, hogy otthagytam (na most majdnem azt irtam, hogy a tetves, idegesito, orokke buvalba..tt hazamat, jeee leirtam, uristen!) nem kivanok egy masik embertarsammal virtualisan idegtepest szimulalni aki meg a bizonyitekoknak (ismetlem: kepet feltoltottem neked!!!) sem hisz.
Have nice day, take care, good luck have fun....meg amit akarsz.

Papagály (törölt) 2014.05.18. 21:58:02

@házelőtthinta:
"1400 forint egy kiló csirkemell a tecsóban. Ez kevesebb mint 5 euró. Itt alapból 10. "

menthetetlennek tűnsz, de ma véletlenül beleakadtam az újságban, mennyibe kerül a csirkecomb: kilója 1,86 euró (ausztria, lidl). ez persze akciós ár (nem mintha nem lehetne valahol mindig akciósan vásárolni), gondolom a normál ár lehet akár 2,50 EUR/kg is.
www.lidl.at/de/angebote.htm?action=showDetail&id=13620

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 22:38:27

@Rebarbaraa:
Kelet-Ausztriában megyek be a boltba. És nem 5-6 eurós marhahúsokat látok / kg. Ennyi az egész. Onnan indult az egész kálvária hogy elkezdtétek mondani hogy Nyugaton olcsóbb szinte minden élelmiszer. Én finoman közöltem hogy ez nem igaz.
Aztán odáig fajult a dolog hogy kiderült hogy még Svájcban is olcsóbban lehet bevásárolni mint nálunk Magyarországon.

@Papagály:
És ki beszélt itt csirkecombról? :D a csirkecombnak semmi köze nincs a csirkemellhez.1400-1500 HUF otthon egy hiperben a csirkemellfilé, lehet tagadni, de itt bőven a duplája. Ez más húsokra is igaz, de nem volt kedvem nektek tizet kikeresgetni, de meg lehet nézni hogy igaz. Nyugodtan ki lehet keresgélni. Lehet hülyíteni a sok otthon maradt "szerencsétlent", de az igazság akkor is ugyanaz marad. Drágábbak Ny-Európában az élelmiszerek. A többiről nem is beszélve. De hát én hiába járatom itt a számat, leírták hogy étterembe járni is olcsóbb Nyugaton már.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 23:01:02

@házelőtthinta: Nem kell linkelgetned, de azert remelem azzal tisztaban vagy, mi a vasarloero. Meg azzal is, hogy mennyit kell fdolgoznod otthon ugyanazert a termekert.
Es annyival nem dragabb, mint amennyivel a keresetekbol alapbol adodnia kene. Sok dolog meg olcsobb is.
Es nem epret linkeltem - meg sem nezted kisangyal - hanem tojast meg almat.

Es nem tudom , hova mesz be, de en is 6 fontert veszem a csirkemell kilojat, otthon oke, 1500 forint, de otthon az oraberem volt kb annyi, itt meg annak a tobbszorose..... Nem kettoszerese, hanem joval tobb.

Tehat otthon 1 kilo csirkemell jott ki egy orai munkambol, itt nem mondom meg mennyi, de joval joval tobb.

Btw teszek a tanulmanyokra, nem erdekel, en azt nezem, mennyi fizetek a boltban. Az pedig nem teged igazol. Hidd el, otthon is van 10 ezer forint per kilos marhahus, meg itt is. Aztan lehet az itteni nek jobb a szinvonala, nem lennek meglepve.

Ami draga, az az, ha szolgaltatas eri a termeket. Na akkor sok esetben fizetsz, mint a koles.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 23:06:52

@házelőtthinta:groceries.asda.com/asda-webstore/landing/home.shtml?cmpid=ahc-_-ghs-sna1-_-asdacom-dsk-_-hp#/product/910000981947

ha ugyanezt ott benn az uzletben a hentestol veszem toluk, akkor mint ahogyan a multkor is linkeltem £5.99 per kiloert veszem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.18. 23:07:49

@házelőtthinta: Amugy amire emlekszem, utoljara, amikor vettem 1500-1700 forint volt otthona csirkemell kiloja.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.05.18. 23:39:53

@tildy[UK]:
Beszéltem ma már vásárlóerőről. Kijelentettem hogy Nyugaton nagyjából a hazai kétszerese. Ha elolvasol mindenkit akkor láthatod hogy azt állította itt pár illető hogy Nyugaton MINDEN OLCSÓBB. A végén már odáig fajult a dolog hogy kijelentették hogy étterembe járni is olcsóbb már szinte Nyugaton. Ez abszurd. De azért a svájci bevásárlás összehasonlítása a magyarral se volt kutya. Kijelenteni hogy olcsóbban vásárol Svájcban.Abszurd.

Én ezt akartam csak megcáfolni a példákkal, senki nem írta (én nem) hogy Nyugaton se lenne jobb a megélhetés, mert jobb, bár nem nagyságrendekkel, mint amit itt szoktak gyakran hirdetni. Te most itt azt fejtegeted hogy jobb Nyugaton a megélhetés, ok, ezt sose tagadtam, többek között ezért bohóckodom én is nyugaton. Otthon valószínűleg nehezebb feladat lenne megélni a 65-70 rongyos mekis fizetésből.

DieNanny CH 2014.05.19. 18:55:55

@házelőtthinta:

" És nem azt kell nézni hogy 1 l benzinért mennyit dolgozol hanem hogy 1 kg kenyérért mennyit,"

Igazad van. Óvónőként kb 800 Ft lenne az órabérem Mo-on. Egy átlagos kenyér 200 Ft. Egy órai Mo-i bérből 4 db kenyeret tudnék venni.
Itt 21 sFr az órabérem. A kenyér, amit veszek, kilója 3,1 sFr. --> 6.5 kg kenyeret tudok belőle venni!!!

És nem dőzsölök, mert a hitelemet amilyen gyorsan csak tudom, össze akarom kaparni. Bármi áron. De szűkölködnöm ennek ellenére nem kell.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.05.20. 21:40:03

@házelőtthinta: Inkabb 3 az a ketto.

Van jo par dolog, ami itt olcsobb, otthon 600-700 a lurpak dobozos "vaj" , itt van, mikor 1.2 fontert is megkapom, de £1.5-ert mar majdnem mindenhol.
Es ez csak egy aru a sok kozul.

poggY 2014.05.22. 17:58:11

Finnorszagban en is keszitettem rakott krumplit(ok ismerik is) csak a kolbaszt nehez megtalalni.
Bezzeg a magyar piros paprika beszerzese a semmi kozepen is ujjgyakorlat(azt is ismerik es hasznaljak)

Tücsök4 2015.03.19. 12:55:47

@cougarcat: Így így, a nokedli szaggatás! :)

www.expli.de/uploads/images/121683751982_23603.jpg

A "spatzle" vagyis Spätzle meg német szó! Nokedlit jelent :D Itt nemzeti étel. ;)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása