oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. december 12. 06:47,  Bohózat monarchikus alapon 239 komment

2013. december 12. 06:47 Határátkelő

Bohózat monarchikus alapon

Ami ma jön, olyan még nem volt, ezt bizton állíthatom. Már maga az alaphelyzet is olyan, mintha egy Molnár Ferenc darabot olvasnánk: pesti fiú és csallóközi lány találkoznak és szerelembe esnek Bécsben. Úgy döntenek, össze is házasodnak, mi több, gyermeket is szeretnének. Amit ezek után papírozás terén produkált a három ország, arra nehéz szavakat találni. Szerencsére Máté talált, le is írta őket, elküldte, ti pedig most olvashatjátok. Hát így valahogy.

szerelem.jpg

„A Monarchia ugye egy államalakulat a történelemben, ahol nem volt gáz, ha egy dunaszerdahelyi lány egy budapesti fiúval Bécsben áll össze egy képpé.

Azt, hogy nem egyszerű szerelem a miénk, tudtam akkor, mert hát ha egy csallóközi leány ráveti szép szemét egy pestire Bécsben, milyen szép K. u. K-ás történet lenne száz évvel korábban, az csak problémákat vet föl. Persze nem Lándzsarázói mélységűeket csak Asterixieket, elég, ha az ominózus A-38-as igazolvány megszerzése az eszünkbe jut.

Szóval szerelmünk szárba szökkent, azaz a tesztüzem együttélés címszó alatt jól sikerült.

Házasságra adtuk fejünket, óh, mi balgák.

A történelemben nincs ha.

Meghánytuk, megvetettük, vajon hogyan is praktikusabb, figyelem: eme szónak a későbbiekben komoly jelentősége lesz, így jött ki, hogy Szlovákia a nyerő, ha egy szlovákiai magyar egy magyar magyarral, akivel Ausztriában, Bécsben élnek együtt házasságra akarnak lépni.

Indoklás felettébb praktikusnak tűnt akkor, hiszen a Leányzónak kell új papírokat csináltatni. Ausztriában meg így is, úgy is fordíttatni kell majd a papírokat. Volt ugyan egy kis intermezzo, hogy a szlovák állam kiállít egy dokumentumot arról, hogy nem állít ki dokumentumot arról, hogy a lány hajadon.

No, itt kezdődött.

Egy kedves kis csallóközi falu önkormányzatán, hol az előkészülethez papíroztunk egy keveset.

Idővel gyakorlatba jön az ember, eme avíttasnak tűnő időpontban még lelkesek voltunk, előre menekülésről még szó sem volt.

Szóval a hölgy, akit kedvesnek egyszerűen nem tudok nevezni és ez nem sértettségem okán van, felhívta figyelmünket a papírok kitöltése folyamán, hogy ha gyermekünk lesz, akkor -ová.

Anyád, fejtettem ki cizelláltan.

Jelezném, nem vagyok jobboldali, semmilyen értelemben sem, ahogy gyermekem sem szláv, remélem, nem sértődik meg senki ezen.

Indokoltam én valahogy, hogy hát bocsánat, de tekintve hogy Ausztriában élünk és magyarok vagyunk ez az -ová kissé oda nem illőnek tűnik.

A hölgy legyűrte ellenállásomat, ebben némileg segítségére volt, hogy egyszer már megadtam magamat abban a kérdésben, hogy anyámat hogyan hívják.
Meggyőződésem volt, hogy tudom: X-né Y Z, ugye. Akkor a leánykori neve Y Z. Ugye.

A hölgy álláspontja tarthatatlannak tűnt: Anyámat hívják már most X Z nek.

Én, készen a kompromisszumra tízpercnyi vita után javasoltam, hogy legyen akkor X-Y Z, ha már szlovákul nincs -né, ami abszurdnak tűnt akkor is, mert hát ha szerencsétlen anyámat X-né Y Z nek hívják, de nem, azt nem lehet, legyen X Z, volt a hölgy kemény, mint Joszip Visszarionovics a róla elnevezett városnál.

Jelzem, esküvői eredeti oklevelünkön anyám nem jól szerepel. Nem az anyám szerepel, X Z szerepel, lánykori nevén Y. Én anno azt gondoltam, ez még probléma lehet.

Szóval szerelmünknek gyümölcse is lett idővel és mivel mi megátalkodottak vagyunk, hát Bécsben született.

Gondolkoztunk alaposan, praktikus alapon, hogy na, akkor mi legyen, mert bár Kedvesemnek elkezdtük intézni az osztrák papírokat, mert hát itt él vagy 12 éve és azt gondoljuk, mi is itt fogunk, de ez ugye nem két hét és a gyermeknek meg lennie kell valahol papírosan, különben nincsen pénz, egzisztenciálisan.

No, mi legyen, egy rövidke ideig, mert akkor is tudtunk már annyit, hogy az egyesült unióban ez nem úgy van, hogy mindegy. Nagyon nem mindegy.

Kérdeztem a magyar nagykövetséget, mi kéne ahhoz, hogy a lányom magyar legyen, kérdezték, hol esküdtünk meg? Szlovákia, feleltem, és honosították a papírokat? Nem, feleltem, kellett volna? Igen, felelték.

Hmm. Szlovákia az Európai Unió tagja, Ausztria is, mindkét ország nyelvén van hitelesített dokumentumunk, hogy férj és feleség vagyunk. Nem kérdeztem, mindegy. Azt viszont igen, hogy mennyi időbe tellene ez, hat-nyolc hét, talán felelték. Plusz fordítás és azt csak nálunk lehet ám.

Anyád. Közöltem cizeláltan.

Papírok megvannak szlovákul, majd kérünk egy élből -ovátlanító kérelmet és zsír.

Gondoltuk.

Gyermek megszületik időben, rendben, mi elcsángálunk a megfelelő önkormányzathoz születési anyakönyvi kivonatért. Ott kedves osztrák ügyintéző asszony előkap egy könyvet az osztrák eredeti anyakönyvi kivonat kiállításához, hogy -ová.

Mondom höhőő, közben persze izzadok, hogy jesszus, a szlovák anyakönyvi irodalom visszavág, na ne már, indoklok, Ausztriában tán csak nem kéne. Nagy nehezen nyerünk, hogy úgy is kell a gyermeknek szlovák anyakönyvi kivonat, majd ott harcolunk, plíz a Maratoni csatát ne Mohácson kezdjük.

Szlovák nagykövetségen lassan, ám mégis flottul zajlanak a dolgok.

Mindent elintéztünk.

Gyermek nő. Anya és lánya megkapják az osztrák állampolgárságot. Viszont hogy ne legyünk antiszlovakisták, nem a szlovák törvények miatt, hanem az osztrák miatt le kell rakni, mármint az állampolgárságot, itt tényleg nem mennék bele a törvény értelmezésébe, ez van, nagyon nem sajnáljuk. Mármint a szlovák leadását. Bocsánat 2.0

Az állampolgársághoz temérdek papírt, okmányt, mind-mind hitelesítve kértek, gondoltuk, akkor a kilépéshez igazán nem kérhetnek olyasmit, amit nem tudunk prezentálni.

Anyád, közölték annyira nem is cizelláltan, ugyanis jött egy papír, hogy vigyünk be egy papírt arról, hogy nem magyar a gyerek.

Nem az, válaszoltuk, hiszen szlovák. Ők csekély mértékben követik figyelemmel ezt a szlovák-magyar purparlét állampolgárság ügyben, oké, de hogy leemelt egy könyvet a hölgy, hogy de Magyarba', ha az apa magyar, akkor a lány is, mondja mindezt nekem a telefonba. Nagy levegő, kifúj. Azt a Monarchiában elaggott bürokratikus szőrszálhasogató körösztanyádat...

Oké, beszerezzük, ugyan nem értem, ő miért nem érti, ő sem érti, én miért nem értem, es muss ordnung sein. Ne példálózzunk egy kis bajszossal Branauból osztrákiában ugye, ő is a rend a lelke mindennek alapon tüchtig típus volt, na.

Szóval nem gond, beszerezzük az ő-még-nem-volt-magyar-még doksit is.

Ma felhívtam a nagykövetséget, hogy ez meg ez van, mi ilyenkor a teendő. Ők nem tudják, abba nagyon ne menjünk bele, hogyan sikerült furmányos módon belső mellékre szert tennem, amin végre felvették, egyszerűen nem tudják, de menjek be idén (sic!) szeptember 3-án, akkorra tudnak időpontot adni, aztán majd valami lesz a bűvös hat-nyolc héten belül. Ja, azt a közelebbről meg nem határozott valamit, ha kell, akkor tudják németül is. Persze feláron.

Aztaretkes.....

Elnézést, ezt nem lehetne valahol Pesten elintézni?

Elvileg, kis kutatás és egy szám, telefonszám jön. Itt, végül is mi is innen szereznénk be.

Érzem, közel a cél. Viszonylag korrekt ügyintéző hölgy, bocsi a viszonylag korrektért, de felvette a mobilját a telefonba és kimentette magát ott, hogy itt telefonál, én kértem elnézést.

Obligált kérdés hosszabb bevezető után, akkor van és németül is?

Van, de inkább magyarul, majd ad egy listát, onnan válasszam ki a fordítót.

Ja, de ő egyébként ilyet még nem hallott soha, pedig évek óta ott dolgozik...

Majd megkérdezi és ír emailt. Írt.

"Tisztelt Uram!

Telefonon keresztült történt beszélgetésünkre hivatkozással tájékoztatom, hogy a magyar állampolgárság megléte tekintetében igazolást kérhet a bécsi külképviseleten vagy itt Magyarországon a Bevándorlási Hivatalban. Amennyiben Magyarországon nem rendelkezik bejelentett lakóhellyel a kérelemhez kézbesítési meghatalmazást is kell mellékelni, ugyanis az igazolás kiadása postai úton történik. A kérelemhez legalább a gyermek születési anyakönyvi kivonata és a szülők házassági anyakönyvi kivonata szükséges + 3.000,-Ft összegű illetékbélyeg. Felhívom a figyelmét, hogy amennyiben a gyermek születésekor az egyik szülő magyar állampolgár volt, a gyermek magyar állampolgárságot szerzett, függetlenül attól, hogy hol született.
Üdvözlettel:"

Itt egy kicsit elgurult a gyógyszer.

Nem tudom mikori a törvény, de lenne egy-két kérdésem:

Az EU minek van?

A Nagykövetség?

Miért adózom három országban többször egy dolog miatt?

Jó, lenne még temérdek kérdésem, de nem teszem föl, inkább fizetek, mint a katonatiszt a Monarchiában.

A gyermek ezek után viszonylag zökkenőmentesen kipapírozódott Magyarországból, igaz összességében egy 12 éves Golf árába fájt ez nekünk.

Az élet szép. A gyerek is."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: bürokrácia ügyintézés Magyarország Szlovákia Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr685686773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTBTBT 2013.12.12. 13:51:10

@zöldeketbeszélek:
Bár ezek a képek nekem tetszenek, mert a ruha/smink/arc-összhang nagyon jól kijön (pláne, hogy a hajuk is sötét, szőke indiait meg még nem láttam :DDD ), de az erős sminkért egyáltalán nem vagyok oda. Sőt.
Leginkább a természetes kinézetű nők jönnek be.

2013.12.12. 13:53:27

@Chang Yai:
" férj vezetéknevére cserélés: én akkor is látom értelmét, ha valami ronda vagy nehezen betűzhető nevet cserél le az ember egy szebbre, könnyebbre. vagy ha az apját és felmenőit akarja kukázni. "
Az ex - emnel mindket eset fennallt: utalta nemzetkozi ferfinevkent is hasznalatos magyar csaladnevet es osi magyar keresztnevet. Visszagondolva azt hiszem, csak az angolul is elfogadott csaladnevem felveteleert jot hozzam felesegul:) Elso dolga volt kicserelni a nevet az igazolvanyaiban az en csaladnevemre. Valas utan nem akarta levenni a nevemet, pedig nagyon megutalt. Bar azt sem tudom, elvalt e hivatalosan, nem kaptam rola ertesitest. Nem is kaphattam, az igaz, mert nem hogy a hatosagok, de meg en sem tudom a cimemet:) Komolyan. Raadasul a hivatalos levelek nalam mindig a kukaban kotottek ki, felbontatlanul. " Hardcore kereszteny anarchista " vagyok :) Par eve otthon hivatalos helyen kerdeztek csaladi allapotomat: mondtam, hogy nem tudom, de nem is erdekel:)
Most pedig irany a gyapotfoldek:( Ma 14 ora melo lesz, mert megkert egy munkas a melohelyemen, hogy csinaljam mar meg a pincejeben a glettelest. Nem szoktam maszek munkakat csinalni elvbol, pedig nincs olyan nap, hogy ne jonnenek hozzam ilyen jellegu munkaajanlatokkal. A gyerek arvizkarosult, az egesz varoskat, ahol most dolgozunk elontotte a juniusi nagy arviz. Megneztem a pincejet tegnap, beszelgettunk es kiderult, hogy 3, generacios magyar a srac. Ezert ugy dontottem, ingyen csinalom meg neki, mas min. 60 dollaros orabert szamolna fel.Pedig van mit a tejbe apritania: sajat haz, 50 ezer dollaros kocsi, csomo penz is kapott a biztositotol. Jart mar Magyarorszagon is. Majd megkerdem tole, mik voltak a benyomasai.

BTBTBT 2013.12.12. 13:55:31

@Kövérmadár:
"Gané" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Jobban jár, ha ehhez a pasihoz megy feleségül, bár ez kínai, és az arca sem biztos, hogy bejövös Tökinek - Ni Zhaoxing.

www.forbes.com/profile/ni-zhaoxing/
www.bloomberg.com/news/2013-10-03/china-developer-plans-810-million-london-crystal-palace-rebuild.html

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 14:01:22

@Cascabel:
En is jartam mar Magyarorszagon, mikorra keszitsem a kavet, a falazas elott? ;)

2013.12.12. 14:08:41

@Kövérmadár:
Ezt teccik benned, ugrassz mindenre ( always ready for sarcasm ) :))

Ginix 2013.12.12. 14:08:56

@zöldeketbeszélek: igen, csak nekem van egy ilyen betegségem, h nem olvasom el az utolsó mondatokat:)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.12. 14:21:54

@nyuszigonosz: Igaz, de nem is a közvetlen összefüggésről van szó itt. Nem akarom túlmagyarázni, végeredményben arra gondoltam, hogy a rugalmatlanságot esetleg okozhatja/súlyosbíthatja az a tény, hogy magyarokról van szó egy olyan országban, ahol még egy magyarokat hátrányosan megkülönböztető törvény a mindennapok része.

BTBTBT 2013.12.12. 14:24:43

Big OFF -

Ebbe nézzetek bele, ha van kedvetek, mert érdekes.

www.youtube.com/user/csemerboglarka

Nekem nem jön be ez a fajta zene (másnak lehet), de az ötlet nagyon jó. A kivitelezés is okés - viszont nem értem, mit szöszmötöltek 4 hónapig egy 3 és fél perces klip ilyesféle utómunkáin?

Muscari 2013.12.12. 14:36:30

@zöldeketbeszélek: irjal nyugodtan, hatha tudok segiteni valamit. Mondjuk lehet, hogy beletelik egy par napba valaszolni, remelem, ez nem gond :-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 14:39:19

@Cascabel:
Azt az elobb elfelejtettem mondani, hogy a szarka is egy madar, persze, hogy szarkasztikus vagyok ;)

Muscari 2013.12.12. 14:56:05

@diggerdriver: nagyon kedves toled, de sajnos dolgozunk. Majd legkozelebb :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.12. 15:02:26

@Muscari: Áh, még nem vettük meg a repülőjegyet :))! Köszi

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.12. 15:33:33

@morsels: Hat ez az egyik legjobb bolt! :DDDDDDDDDDDDDDDD

Latcho Rom 2013.12.12. 15:55:34

@Cascabel: Egyenlore ne nosulj ujra anarhista pista :-))

Muscari 2013.12.12. 16:37:41

Kedves londoniak! Tudtok valamit az Arnos Grove kornyekerol? Oda szabad koltozni, vagy az mar getto? Most estig nem leszek, de elore is koszonom a valaszokat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.12. 17:18:28

@zöldeketbeszélek: még mindig érvényben van, nagymamámnak az örök fájdalma, hogy ő háborús bűnösként fog meghalni (és ez így is van, papíron ő az). mielőtt valaki rákattanna, hogy ennyi idő alatt már elfelejthette volna stb stb, 88 éves. ja és tényleg nem tudom, hogy a fenébe vehették fel Szlovákiát az Unióba úgy, hogy kollektív bűnösséget megállapító törtvény van hatályban. nyilván nem akarnak kárpótolni, ezt tudom elképzelni igazán. hogy majd tényleg várnak, míg mindenki meghal.

Herr Géza 2013.12.12. 17:31:14

@Shebelle: Bocs nem téged ekézlek, de: "...Szlov.-ban nem létezik olyan igazolás hogy hajadon e az illető." - Oszt vajon mi hiányzik hozzá: papír, toll, pöcsét ? A megoldást "óccsón" megmondom: hivatalnok elövesz egy papírt, ráírja, hogy xy kérésére igazoljuk, hogy nevezett családi állapota hajadon. Dátum, aláírás, pecsét (?). Ehhez a nyolc általános is elég, és ha a jóisten is úgy akarja, helyesírási hiba sem lesz benne!!?

Herr Géza 2013.12.12. 17:35:11

@Cascabel: Te nem csak keresztény anarchista vagy, hanem egy szent is. Ennyire szimpi a gyerek, hogy ingyért ???

nyuszigonosz 2013.12.12. 17:48:28

@Herr Géza: " @Shebelle: Bocs nem téged ekézlek, de: "...Szlov.-ban nem létezik olyan igazolás hogy hajadon e az illető." - Oszt vajon mi hiányzik hozzá: papír, toll, pöcsét ? "

Az "hiányzik" hozzá, hogy Szlovákiában a helyi állampolgárnak ilyen nem szükséges, nem elöírás.
A Szlovákiában házasságot kötni akaró külföldi állampolgárnak szükséges egy igazolás arról, hogy házasságot köthet.
Ha még nem 18 éves, akkor a gyámja - szülei beleegyezése, ha elvált, van róla bírósági itélet, akkor az, ha özvegy, van róla halotti papír akkor az.
Ha ez mind nem áll fenn, mert elmúlt 18 éves, nem elvált és nem özvegy, akkor kell , de csak a külföldi állampolgárnak.
Na, ezért írta Shebelle, hogy nem létezik, mert nem létezik.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 18:05:48

@nyuszigonosz:
Valahol azért szemét dolog ez a részükről: ők nem állítanak ki igazolást arról, hogy házasságot köthet-e az ő állampolgáruk (=szlovák állampolgár), merthát ők tudják, a saját nyilvántartásukból, hogy igen vagy nem. Viszont másoktól (=külföldi állampolgár) kérnek ilyen igazolást...
Gondold végig: ha minden ország a saját állampolgáraitól nem kérne (ahogyan nem is kér), de a külföldiektől igen, ugyanakkor egyik ország sem állítana ki ilyen igazolást (merthát minek, mi tudjuk, amit kell, más ország meg csináljon, amit akar), akkor kb lehetetlen lenne 2 különböző állampolgárnak összeházasodni....

Szlovákia olyan igazolást kér külföldi álampolgároktól, amilyet ő maga nem hajlandó kiállítani a külföldön/külföldivel házasodni akaró saját állampolgárainak...
Korrekt, nem?..... :((

nyuszigonosz 2013.12.12. 18:14:28

@macamuca: Abban az esetben ha a szolvák állampolgár szeretne nem Szlovákiában házasságot kötni, hanem külföldön, akkor kiállítják.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 18:15:36

@macamuca:
Szlovákiáról van szó... garancia a szívásra :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.12. 18:38:18

@Barátusz: Az ilyen sminkeket inkább mint műalkotásokat kell nézni szerintem, nem mint egy a mindennapokban hordható valamit.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.12. 18:39:30

@Chang Yai: Szegény nagymamád, nagyon gáz ez az egész. Az Unión én biza nem csodálkozom, hisz tudjuk, hogy csak egy politikai-gazdasági érdekszövetség, nem pedig a Máltai Lovagrend...

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 18:40:05

@nyuszigonosz:
Nem állítják ki.
Pont ez volt az első "bökkenő" a poszternél:
"Volt ugyan egy kis intermezzo, hogy a szlovák állam kiállít egy dokumentumot arról, hogy nem állít ki dokumentumot arról, hogy a lány hajadon."
No és kolléganőmnél is ez volt a bibi pár éve: szlovák állampolgár lány+magyar srác Mo.-on akart házasságot kötni, és itt is kérték az igazolást arról, hogy a lány hajadon (=házasságot köthet, nincs jogi akadály).
Ezért mondom, hogy Szlovákia nem állít ki külföldön házasodni kívánó állampolgárainak egy olyan igazolást, amilyet viszont ő kér a Szlovákiában házasságot kötni akaró külföldiektől...

nyuszigonosz 2013.12.12. 18:43:39

@macamuca: Mert a házasságkötés Szlovákiában volt és a menyasszony úgyszintén Szlovákiából, szóval ottani állampolgár akkor még, és ezért nem.
Nem volt ott és akkor ennek külön jelentösége.

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.12. 18:43:40

@Herr Géza:
mert nem írhatja le, hiszen NEM TUDHATJA, hogy jucika nem ment-e férjhez egy harmadik országban. azt az ő nyilvántartásuk nem tartalmazza.

nyuszigonosz 2013.12.12. 18:47:21

@macamuca: A kolléganöd esetében meg külön csodálkozom, mert külföldi házasságkötésnél bizony kiállítják,
Szóval láttam már ilyet.

DieNanny CH 2013.12.12. 19:16:30

Nagyon tetszik a stílus! Végigvigyorogtam!
Most pedig elmegyek kommenteket olvasni...

Ja, és a tartalom is jó.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 19:17:32

@nyuszigonosz:
A posztoló házasságkötése Ausztriában volt, ehhez kellett az igazolás az ott külföldinek minősülő szlovák állampolgár lány részéről, miszerint hajadon (=családjogi értelemben nincs akadálya az osztrák törvények szerint a házasságkötésnek).
Na, ezt az igazolást nem adták ki, csak azt, hogy nem igazolják hajadon státuszát...
A magyar állampolgárságú vőlegénynek is kellett efféle igazolás, amit viszont a magyar állam (=anyakönyvi hivatal) kiállít külföldön házasságot kötni óhajtó állampolgárainak.

Az igazolásra tehát szükség volt, azt a szlovák állam nem állította ki, mivel neki elég, ha ő tudja, hogy a lány hajadon, de erről nem hajlandó igazolást adni, mert csak. Ja, és ha külföldi akar ott házasodni, ő azért kéri, hogy a másik állam állítson ki igazolást arról, amiről ő mag, a szlovák állam nem hajlandó...

Kolléganőm: majd egy évbe tellett, mire sikerült beszerezniük valamit, úgy értem, egy olyan iratféleséget, amit hajlandóak voltak Mo.-on elfogadni igazolásként. És nem az itteniekkel volt a gond, ugyanis másik kolléganő másik ország állampolgárához ment feleségül, onnan kb 2 hét alatt megjött levélben (!!!) annak az országnak a hivatalos igazolása arról, hogy nevezett hölgy nem házas, tehát házasságot köthet Mo.-on, melyet ama országban is bejegyeznek/elismernek majd, ehhez a házasságkötés itteni hivatalos iratának (=házassági anyakönyvi kivonat) másolatát kell elküldeniük az ottani hivatalnak... Megtörtént, simán, gond nélkül.

Hivatalosan Szlovákiában nem létezik efféle igazolás, tehát nem lehetséges kiállítaniuk (az ügyintézőknek).
Az, hogy hiányában sok-sok idő múltán valamiféle írás/irat "születik", és hogy ezt az ezt kérő ország kínjában elfogadja, majd megtörténik a házasságkötés, nos, mindez más kérdés.
Egyszerűbb lenne, ha a szlovák állam is létrehozná ezt a fajta hivatalos iratformát, majd a kérelmezőknek kiállítaná.
De nem hozza létre = szívatja a saját állampolgárait (is...).

Hidd el, láttam-hallottam pár efféle sztorit. Itt, Komáromban (és környékén) valahogy nem ritka....

szalka240 2013.12.12. 19:20:19

@Herr Géza: Én is honosíttattam jogosítványt Németországban, de nálam pont az ellenkezője történt, Pedig nekem már EU-s jogosítványom volt. Először is hitelesített fordítást kértek róla, mert valahova eltették az útmutatójukat, és nem találták. Lényeg, hogy mindezt azért, mert nem tudták, hogy mit jelentenek a számok a korlátozásoknál. Véleményem szerint ha egy számot hivatalosan lefordíttatok, attól a szám még változatlan marad. Vagy tévedek? A másik dolog, amin problémáztak, hogy nem tudták értelmezni az érvényességi dátumot, mert az xx.xx.xx formában volt. Egy kis intelligenciával persze ki lehetett volna sakkozni, hogy melyik az év, a hónap és a nap, de akár meg is lehetett volna fordítani a jogosítványt, ahol a dátumok xxxx.xx.xx formában voltak. Mondtam, hogy elmagyarázok mindent, de erre az volt a válasz, hogy ők hivatalból nem hihetnek nekem. Én nem voltam hajlandó egy rakás pénzt kiadni fölöslegesen a fordításért, ezért megkerestem az EU-s irányelvet, ahol részletesen le volt írva, hogy mi található egy jogosítványon, hátha annak hihetnek. A második alkalommal már ezzel felvértezve mentem, de nem volt rá szükség. 2 és fél hónap múlva (már korábban is érdeklődtem) egyszer csak azt mondták a telefonba, hogy csináltassak hiteles fordítást, mert nem értik, hogy mi szerepel a jogosítványomon. Ekkor elmeséltem, hogy hol találják meg az említett jogszabályt. 2 hét múlva ismét mentem a hivatalba, mert közben lejárt a jogosíványom. Adtak ideigleneset, mert még nem jutottak oda, hogy utánanézzenek annak, amit mondtam. Újabb 2 hónap múlva ismét érdeklődtem, hogy mi van. Erre azt válaszolták, hogy újra kellett igényelniük a központból a jogosítványt, mert elírták a dátumot, de hamarosan kész lesz a jogosítvány. És röpke 2 hét múlva meg is érkezett a postaládába. Az egész "csak" 5 és fél hónapba, 160 €-ba, 3 hivatali látogatásba (3x70km) és számtalan telefonhívásba került.

DieNanny CH 2013.12.12. 19:24:59

Pont tegnap olvastam a svájci Migros-újságban:

Anyuka neve: A. Rozi. Ugyanis elvált, és megtartotta a férje vezetéknevét, lánykori név: B.
Apa neve C. Józsi.
Nincsenek összeházasodva.
Törvény szerint a gyereknek anya nevét kell kapnia, elsőszülött fiú neve A. Pisti. (Ez ugyebár az első férj vezetékneve, akinek semmi köze Pistikéhez.)
Most új törvény lett, így az októberben született ikrek vezetékneve C. Manci és Panci lehetett...

Erre varrjatok gombot!

(És az új törvény már lehetővé teszi az anya lánykori nevének adását is. Pontosan még én sem értem, ülepednie kell bennem...)

Herr Géza 2013.12.12. 19:32:06

@Babette_: Miért, a magyar tudhatja, hogy Pistike nem házasodott-e meg Szváziföldön pl. ?? Gondolom kötelessége lenne otthon bejelenteni, ha meg nem tette, büntetöjogi felelössége van. Ilyen alapon, ha pl. egy magyar (vagy akármilyen nemzetbéli) akárhol meg akar házasodni, akkor a világ összes országából hozzon igazolást, hogy ö még sehol e földön nem házas ??? Elég nyakatekert logika....

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 19:41:16

@Herr Géza:
Nem az egyén kötelessége bejelenteni az állampolgársága szerinti államban, hogy megházasodott/elvált, hanem a házasságkötés helyszínéül szolgáló, a házasságkötést hivatalosan bejegyző állam értesíti az érintett felek államait.
Ha tehát én Szváziföldön hivatalosan, államilag elismert (polgári vagy egyházi, mert van, ahol az egyházit is pont úgy elismerik, mint a polgárit, lásd korábbi kommentek) házasságot kötök, arról Szváziföld értesíti a magyar államot, aki ezután nem állít ki számomra igazolást hajadon mivoltomról, hisz tudja, hogy házas vagyok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 19:43:41

@Muscari:
Az jó hely. Jártam ara néhányszor, sőt minden héten keresztülmegyek ott a North Circular-on.
Ha ott lenne lakás én odaköltöznék.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.12. 19:44:24

@Herr Géza: ne adj nekik ötleteket :-)
ok, nem tudhatja biztosra egyik állam se, de akkor adjanak egy olyat, hogy as far as we know, he/she is single, ilyenolyan büntetőjogi felelősség blabla, kész, pecsét.
de velem van a baj mint mindig, tudom, annyira alacsony a bullshit-toleranciám.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 19:46:46

@Herr Géza:
és azért ez az eljárásmód, mert messziről jött ember azt mond, amit akar = egy nyilatkozattétel (még "büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy..."-szöveggel együtt sem) még nem feltétlenül jelenti azt, hogy úgy is van, ahogyan mondja az illető...
Ezért kérnek állami szintű igazolást (állami adatnyilvántartáson alapulót), egyéni nyilatkozattétel helyett.

Van egyébként kiskapu: más személyazonossággal többször is lehet nősülni/férjhez menni a monogámiát preferáló államokban :)))
Vagy a többnejűséget engedélyező államokban kell házasságot kötni. (igaz, ez csak pasiknak okés, többférjűséget hivatalosan engedélyező/elismerő államról még nem hallottam. Valaki esetleg? :))))))))))

2013.12.12. 19:51:09

Csak átfutottam a posztot.
Egy kérdés. Miért nem Magyarországon kötöttek házasságot?
5000 Ft-ból megúszhatták volna ezt a hajadon, nem hajadon mizériát. Ha jól emlékszem ennyibe kerül a felmentés megadása.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.12.12. 19:52:12

@macamuca: nem vagyok ebben biztos, hogy rendesen megtörténik, ismerek valakit, aki külföldön megházasodott, majd pár hónapon belül elvált, és amikor később szükség volt a papírjaira Mo-ról, nem volt ennek sehol nyoma (ő még nem szaladgált utána hetekig, hogy bejelentse, lefordíttassa, hitelesíttettesse (br, ez egy szó?) mire már vége is volt).

nyuszigonosz 2013.12.12. 19:58:15

@macamuca: Most megint elolvastam a posztot és továbbra is úgy értettem a leírottakatl, hogy: Szlovákiában volt a házasságkötése az amúgy Ausztriában élö párnak, ahol a hölgy szlovák a férfi magyar állampolgár. Volt, akkor.
A hölgy állampolgársága azóta osztrákra változott.

De tudod, hogy nekem mennyire mindegy? :-)))

DieNanny CH 2013.12.12. 19:58:27

@DieNanny:

Ja, és nem is jól emlékeztem az ikrek vezetéknevére. Mert az apukájuk nevét csak 1 napig viselték, aztán fel kellett venniük az anya lánykori nevét.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 20:09:55

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/131212/2013-11-10_123115_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Semmit nem értettem belőle de egy jó humorral megírt írás nincs vele semmi baj.
Kár abba belemenni hogy valójában mi történt, a lényeg a hivatalok packázása.
Számtalan ilyen történet van, nincs ember aki ne járt volna így.
A posztoló ugyan budapestinek mondja magát de székely legény, pontosabban mostmár férj és apa.
Semmi jelentősége de az elcsángál szót sem magyarországi magyar, pláne pesti nem használja.
Egyébként ebből a szóból ered a csángók neve.

Ma viszont úgy megharagudtam Magyarországra hogy ahhoz képest ahogy én most érzek Madár egy turbómagyar Hazaffy.
Persze nem az országra hanem az ott uralkodó vadkapitalista állapotokra.
Egyébként meg mindegy...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 20:18:34

@diggerdriver:
Na, mesélj! :)

Wáháá, holnap Julbord!!! Céges ivászat a cég kontójára! :D

DieNanny CH 2013.12.12. 20:21:28

@az igazi Trebitsch:
De hát, ha Mo-on akarnak házasságot kötni, akkor Mo szintén kér igazolást Szlovákiától, nem? Ami Sz szintén nem ad, mert csak.
És azért akartak Szlovákiában először, mert a szlovák állampolgárnak fog megváltozni minden iratán a neve, nem a magyarnak.

DieNanny CH 2013.12.12. 20:23:16

@DieNanny:

És még az is van a cikkben, hogy Angliában a gyerekek maguk választják a nevüket. Angolosok, igaz ez???

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 20:28:55

@nyuszigonosz:
Az említett csallóközi faluban az igazolást próbálták beszerezni:

"Egy kedves kis csallóközi falu önkormányzatán, hol az előkészülethez papíroztunk egy keveset."

Itt az ügyintéző megemlítette, hogy ha majd egyszer gyerek lesz (és lány), akkor a neve -ova végződést fog kapni. Ez megint nem tetszett nekik, hisz az anya ugyan szlovák állampolgár, de a gyerek már nem az lesz, ugyanis készültek felvenni az osztrák állampolgárságot (ami meg is történt utóbb). Igaz, közben próbálkoztak azzal is, hogy a gyerek magyar állampolgár legyen, ezzel is volt galiba, elvégre a magyr bürokraták sem gyenge kezdők! :DDDD

"Szóval a hölgy, akit kedvesnek egyszerűen nem tudok nevezni és ez nem sértettségem okán van, felhívta figyelmünket a papírok kitöltése folyamán, hogy ha gyermekünk lesz, akkor -ová."

Summa summarum: mindkét ország vesztett 1-1 fiatalt, plusz az ő gyereküket/gyerekeiket.
A történtek körüli hajcihő után csoda, hogy "csak" Ausztriáig mentek(maradtak) és nem valami sokkal távolabbi lakhelyet választottak maguknak, "édes" szülőhazájuktól minél messzebb....

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 20:31:20

@az igazi Trebitsch:
Miféle felmentésre gondolsz??

@diggerdriver:
mesélj, mi akasztott ki ennyire?

BTBTBT 2013.12.12. 20:35:42

@zöldeketbeszélek:
Igen, az ilyen smink egy alkalomra (esküvő) való.

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
Szerintem ez lesz az a póló, amit te keresel. :)

www.tshirtrocket.com/index.php?main_page=product_info&cPath=16_17&products_id=3032

@DieNanny:
Mégis hány éves korban lennének erre képesek a gyerekek?
Szülők választják, viszont van errefelé egy baromság, hogy "baby names"-nek nevezik azokat a könyveket vagy online gyűjteményeket, amelyek keresztneveket tartalmaznak, és jók lehetnek ötletadásra.
Otthon ezt utónévkönyvnek nevezik. Olyan, hogy bébinév nincs is. :)

2013.12.12. 20:45:52

@diggerdriver: hasznalom az elcsangal szot, pedig budapesti vagyok, harmadik generacios. Senkim nem volt szekely, viszont dedszulok es felette tobb generacioval atheniek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 20:49:44

@macamuca:
Az a mocskos rohadt tetvedék világ ami ott van. Az.
ÁHHHHHHHH

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.12. 20:55:05

@diggerdriver:
Mi törpént? Betörtek a házatokba?
Csak úgy, 3000 km-ről, tőled, aki nem én vagyok, ilyet hallani... biztos valami nagy dolog...

2013.12.12. 20:55:14

@DieNanny:

Tanúsítvány kell beszerezni a külföldi állampolgárságú félnek, amelyet a külföldi állam arra feljogosított hatósága ad ki, igazolva a külföldi házasuló személyazonosító adatait és azt, hogy a külföldi házasulónak a megnevezett magyar házasulóval történő
házasságkötése az adott ország joga szerint nem ütközik akadályba.

Ha a nem magyar házasuló ezt a tanúsítványt nem tudja beszerezni, annak bemutatása alól felmentést kérhet, ha igazolja, hogy ezen okirat beszerzése elháríthatatlan akadályba ütközik.
Mi tudjuk, hogy Szlovákia nem állít ki ilyen házassági tanúsítványt. Kanada sem.
Felmentést lehet kérni annak benyújtása alól, amit a házasulandó felek együtt kérhetnek az anyakönyvvezetőnél.
A felmentést az illetékes Kormányhivatal adja meg.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 21:03:02

@Kövérmadár:
A lányom kilenc évig dolgozott egy német multi húsüzemében állandó 3-5 fokban.
29 évesen tönkrementek az izületei műteni kellett a lábát.
Az üzemorvos nem engedte tovább dolgozni abban a munkakörben.
A cég közös megegyezéssel felmondott neki sőt az idei 13.havi fizetését sem fizette ki.
Az én szerencsétlen lányom meg aláírta a papírokat és eljött.
Persze. Megtehette volna hogy bepereli a céget körülbelül annyi lenne velük szemben az esélye mint hógolyónak a pokolban.
Ezer a vérnyomásom.

puhacica 2013.12.12. 21:07:14

@Mr. Long [expert .... szakerto]: nalunk ebbol szuletett mar par vicc, mivel ugyanaz a vezeteknevunk az urammal. :) de pl. az en ocsemnek es az o egyik batyjanak egy az egyben megegyezik a neve. :)

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 21:08:53

@diggerdriver:
Konkrétan? (ha nem titok...)
Mert általánosságban bőven megértelek.... még messziről is durva...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 21:18:01

@macamuca:
Konkrétan? Melyik cég? SPAR hogy rohadjon meg.

DieNanny CH 2013.12.12. 21:19:15

@Barátusz:

"Mégis hány éves korban lennének erre képesek a gyerekek?"

Azt én sem tudom. Csak fél mondat van róla... A mondat másik fele: Nigériában a gyerek vezetékneve az apa keresztneve.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 21:19:54

@diggerdriver:
A perlés nem elvetendő!!!

ado.hu/rovatok/munkaugyek/a-kozos-megegyezes-kotelezo-elemei

" A munkavállalónak ugyanis először a munkáltatónál kell a megállapodást megtámadnia. A megtámadás határideje harminc nap, amely a tévedés felismerésétől vagy jogellenes fenyegetés, kényszerítés esetén a kényszerhelyzet megszűnésétől kezdődik. Hat hónap elteltével a megtámadás joga nem gyakorolható. A megtámadás megfelelő formája a munkáltatónak címzett írásbeli okirat, melyben a munkavállalónak fel kell tüntetni a megtámadás okát is, azt, hogy álláspontja szerint miért érvénytelen a megállapodás: például mert a munkáltató megtévesztette, vagy jogellenes fenyegetéssel vette rá a megállapodás aláírására. Ezek ismeretében dönthet a munkáltató a megtámadásról. Annak helyt adhat, vagy azt nem fogadja el. Ez utóbbi esetben, illetve, ha a megtámadásra a munkáltató 15 napon belül nem válaszol, fordulhat a munkavállaló bírósághoz 30 napon belül [Mt. 28.§ (4) bek., 287.§ (3) bek.]."

A közös megegyezés kikényszerítése miatti perlés, illetve nyertes perlésre jó esélye van!
Megtévesztés, megfélemlítés, stb.
Hidd el, van esély! Ha úgy gondolod, hogy lányod egyedül erre nem képes, akkor ügyvéd: ingyenes jogpont felkeresése, ahol nem csak tanácsot adnak, hanem jogi képviseletet is ellátnak (sógornőm így vált el: 3 hónap alatt, minden okés volt, és egy fillérjébe nem került).

www.rexinfo.hu/jogiprogram/news_16.html

Ugyandehogy (törölt) 2013.12.12. 21:36:28

@Herr Géza: arról van szó,hogy olyan igazolsst sfhat,hogy részéről nincsen akadálya a házasságnak, de ez nem egyenlő. A hajadonssg igazolásának. Ez egyébként nem szlovák tv, hanem közösségi.

morsels (törölt) 2013.12.12. 21:51:28

@diggerdriver:
Nem lett volna szabad alairnia.
Mamint ott helyben.
Nem ismerem a magyar szabalyokat, de fura lenne, ha ott rogton ala kellett volna irnia. Marpedig ha ezt mondtak neki, akkor nyugodtan lehet hasznalni azt, amit macamuca irt. Marminthogy nem adtak neki idot, kenyszeritve erezte magat, igy tovabb.

Mindenesetre szomoru, hogy ez (amit irtal) megtortenhet igy.

morsels (törölt) 2013.12.12. 21:54:36

@diggerdriver:
Kizart dolog, hogy ha ez egy nemet uzemben tortenik, akkor is igy jarnak el.
Ehh... megertelek, hogy pipa vagy na.

nyuszigonosz 2013.12.12. 21:59:30

@diggerdriver: A Spar az osztrák cég, nem?

BTBTBT 2013.12.12. 22:05:50

@DieNanny:
Nem vagyok képben a nigériai keresztnév választással, de azt tudom, hogy némely afrikai országban, Ghánában, ha jól emlékszem, az a nap lehet a gyerek keresztneve is, amelyiken született. Lehet, hogy ez más afrikai országokra is érvényes.
Ismertem egyszer egy srácot, Sunday volt a keresztneve. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 22:25:35

@nyuszigonosz:
Tököm tudja ki fia bornya.
A tüdejét kiköpte annyit dolgozott, ha kellett reggel 3ra ment ha kellett este 11ig maradt ott tették tönkre az egészségét és azt mondják szevasz majd veszünk fel másik hülyét.
Egyik magyar kidől a sorból majd jön a másik.
Mit is mondott valaki itt napokkal ezelőtt? Hogy az nem rabszolgatartó társadalom?
Rosszabb annál.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.12. 22:44:36

@Kövérmadár: Kollegaim az elobb (2 orja) vettek meg nekem a renszarvasos nyakkendot a holnapi bulira, ok ketten egyen pulcsiban lesznek, sajna nekem nem vettek, mert keson olvasta az sms-em, hogy azt is hozzon. Delben kezdodika buli, kivancsi leszek milyen allapotok lesznek mondjuk 4-kor delutan :D

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 22:52:11

@diggerdriver:
Sokan nem mernek perelni, merthogy kisemberként úgysem nyerhet. Holott a munkaügyi perek kb 80 %-a peren kívüli megegyezéssel zárul = a jogellenesen eljáró munkáltató a bepróbálkozása után megpróbál kiegyezni az alkalmazottal, hisz ekkor csak pénzt veszít/het, míg ha jogerős bírósági ítélet születik, akkor az plusz negatívum neki, plusz bírságokkal, ellenőrzésekkel, egyéb nyavajákkal. Hát kerülni próbálják...

Mivel eü.-i alkalmatlanság volt a szóbeli kifogás (ez ugye nem került írásban rögzítésre...), akkor legyen: ortopédus, reumatológus szakvéleményeket szerezzen be = menjen kivizsgálásra, majd a per során kérjen
1: elmaradt munkabért (ez max 12 havi lehet, akkor is, ha a per tovább tart)
2: maradandó, vagy nagy mértékű egészségkárosodás miatti kártérítést (szedjen össze mindent, amit csak tud: látás, hallás, keringés/vérnyomás, emésztés /stressz/: nem kell szégyenlősnek lenni: a sokból lehet egy majdani alku/peren kívüli megegyezés során "engedni"....

Ügyvéd: javallott. Ingyenes jogpont, ott nem csak tanácsot adnak, hanem ingyenes perképviseletet is ellátnak, mindenféle zűrben, így munkaügyi perekben is.

Kezdésként az aláírás dátumától számított 30 napon belül nyújtson be írásban a munkáltatónak egy megtámadást: vitatja a közös megegyezést, azt nyomás hatására (megfélemlítve, átgondolásra időt nem hagyva, stbstb) írta alá, így attól eltekint, azt visszavonja. Ha a munkáltató ezt nem hagyja helyben, vagy 15 napon belül nem reagál, akkor újabb 30 napja van arra, hogy a bíróságon keresetet nyújtson be (ide már kellene az ügyvéd, de akár a munkáltatónak küldött tértivevényes!!! levél megfogalmazásában is segíthet) és elkezdődjön az eljárás.

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 23:02:50

Mindentől függetlenül: közös megegyezést csakis akkor szabad aláírni, ha a törvényben előírt juttatásoknál (végkielégítés összeg, ledolgozott évek függvényében, ez jár a munkaviszony megszűnésekor, kivéve, ha fegyelmi úton távolítják el) TÖBBET kap valaki.
Merthogy minden esetben indokolnia kell a munkáltatónak a munkaviszony megszüntetését, mégpedig úgy, hogy jogilag ne lehessen megtámadni.
Kevés, ha azt mondja, átszervezés, ha utóbb kiderül, hogy a pozíció nem is szűnt meg, valójában be van töltve, csak kellett a hely valaki valakicsodájának.
Csoportos létszámleépítésre is hivatkozhat, ha az alkalmazottak létszámától függő mértékben bocsátott el több embert: egy embernél ez sem megfelelő ok.
Valamit ki kell találni, miért mond fel... nem egyszerű, finoman szólva, hát bepróbálkozik a közös megegyezéssel, amit a szigorú tekintet, emelt hang, stb hatására sokan alá is írnak...

Pár link, tán hasznosak lesznek:

ado.hu/rovatok/munkaugyek/a-kozos-megegyezes-kotelezo-elemei

www.rexinfo.hu/jogiprogram/news_16.html

fuggetlenhir.hu/hirek-gazdasag/felmondasi-ido-2013-2014-felmondas-a-munkavallalo-reszerol-minta-felmondo-level-letoltese.html

www.hrportal.hu/download/A_Munka_torvenykonyve_2013.pdf

www.profession.hu/cikk_felmondas/20130814/elofordulhat-hogy-nem-kapok-vegkielegitest/3143

macamuca [IHUN] 2013.12.12. 23:04:14

@macamuca:
ja, és az elmaradt munkabér + kártérítés mellett természetesen kérje az elmaradt végkielégítést is!!

Muscari 2013.12.12. 23:18:21

@macamuca: nagyon sajnalom a lanyodat, Digger. Ez Magyarorszag? Meghogy kozos megegyezes? Szerintem kotelesek lettek volna felajanlani neki egy masik munkakort.

Ugyanakkor lehet, hogy nem is akkora baj, hogy nem dolgozik ott tovabb, mert megis csak rament mar az egeszsege.

Mielobbi gyogyulast kivanok neki.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 23:23:39

@macamuca:
Ok köszi mindent.
Megpróbálom rábeszélni.

Muscari 2013.12.12. 23:25:11

@Barátusz: Nigeriaban vannak vannak erdekes keresztnevek. En ismerek Blessing es Comfort nevu lanyokat :-)

@Muscari: Ez Diggernek akart menni

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.12. 23:28:14

@Muscari:
Köszi.
Az üzemorvos aki nem adott neki engedélyt hogy tovább dolgozhasson abban a munkakörben ő mondta neki hogy közös megegyezéssel jöjjön el.
Tudjátok hogy én nem szoktam szélsőségesen nyilatkozni de most kurvára utálom azt az országot.

Herr Géza 2013.12.13. 01:43:27

@diggerdriver: Írod,hogy "....egy német multi húsüzemében..." , majd késöbb, hogy SPAR. Nem kukacoskodnék, de a SPAR holland alapítású és jelenleg a regionális cégcsoportok legnagyobbika: Ausztria. A németnél még a magyar SPAR is nagyobb. Szóval német cégnek semmiképpen nem nevezném.
A lányodat piszokul sajnálom, de jól megvezették. Viszont munkaügyi per otthon ??? Ha nem akarod, hogy a lányodat bedarálják, akkor beszéld le róla. Évekig is eltartó tortúra lesz, egy csomó stresszel és költséggel és bizonytalan kimenettel. Tudom, amikor az ember nagyon dühös, nehéz ilyet megfogadni, de én (sajnos immár tapasztalatból) azt mondom ma: bár ne lettem volna olyan vehemens.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.13. 06:59:31

@diggerdriver:
Legalabb az uzemorvos esznel volt...

Sajnos a magyarorszagi allapotok (es biztosan nem csak az ottaniak) egy lukteto, gennyes fekely Europa testen :(

Ilyen az, amikor sem a partok, sem a szakszervezetek, sem a munkaadoi moral nem all ki az emberek mellett.
Majd jovore, ha a fityisz mar 5/3-os tobbseggel nyer (minden csaladhoz bekoltozik egy kepviselo, akit koteles a csalad eltartani)... :)

Nagyon sajnalom a dolgot!

Btw, latod, ha az ember himbajaval verik a csalant, rogton kepes ilyen kinyilatkoztatasra... ;)

Ha van ra keret es energia, akkor pereljetek. Vegulis meg jol is jart, mert minden akadaly elharult, hogy kikoltozhessen hozzatok, nem?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.13. 07:12:02

@Herr Géza: Nem tart evekig, a birosag siman itelkezik es vastagon szokott itelni az exdolgozo javar, foleg ha latszik a kamu az elbocsltas korul. Csak a volt munkaltato nagyon ki akarjak ilyenkor kesziteni az exdolgozojat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.12.13. 07:50:15

@Kövérmadár:
Hasonlítsd össze a te eseteddel.
Mintha lenne némi különbség.
Fényévnyi.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.13. 08:32:04

@diggerdriver:
Igen, tudom...
De, mint tudjuk, nekem szerencsem volt. Ezt itt sem sok munkahely tette volna meg, de en is perelhettem volna, valoszinu nem keves penzert, de... ez egy masik eset (sajnos).

M. Péter 2013.12.13. 09:24:49

@zöldeketbeszélek: Ezzel szemben az Egyesült Királyságban elég a névváltoztatáshoz, hogy John Smith elhatározza, hogy ezentúl Joseph Brown lesz a neve és ezt használja. Lehet róla okiratot ("deed poll") is készíteni, de nem kötelező. Nem tudom, hogy egy magyar állampolgárnak mennyi ideig kell az Egyesült Királyságban élnie és mit kell csinálnia, hogy a magyar állam is elismerje az ilyen névváltoztatást.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.12.13. 10:31:58

@M. Péter:
Es ha nem ismeri el, akkor mi lesz?
1 db unikornisos utlevel Joseph Brown nevre es 1 db cimeres utlevel John Smith nevre. Lehet meg jobb is igy :)

BTBTBT 2013.12.13. 11:26:57

@Muscari:
Grace és Hope nevűekkel már találkoztam. Azt magyarázták, hogy némely afrikai országban (ahol persze angol a hivatalos nyelv), a saját nyelvük mellett a keresztnevük angol változatát is odatoldják.

@M. Péter:
Csak szüksége lesz egy új útlevélre, ha külföldre akar utazni, és csak az új nevét áll szándékában használni.

Ha viszont az a magyar, akit felhoztál, kettős állampolgár, és sem erről a tényről nem értesíti a magyar hatóságokat, sem arról, hogy Angliában simán megváltoztatja a nevét, akkor két néven élhet két országban, nem? (Egyik néven az egyikben, másikon a másikban.)

DieNanny CH 2013.12.13. 12:21:42

@Barátusz:

Itt látásból ismerek egy fekete kisfiút, Sunshine a neve. (Jól írtam? Napsugár.)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.12.13. 12:24:34

@DieNanny: Itt ismerek egy nigeriai csaladot, ahol a kislanyt Angel-nek hivjak, az unokatestveret meg Princess-nek :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.13. 14:56:54

@M. Péter: Nem tudom, ez mennyire jó. Elég sok bűncselekményt lehet így 'meg nem történtté' tenni, nem?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.13. 15:03:42

@Kövérmadár: És hozzátenném az egyébként helyes meglátásodhoz, hogy ezt csak az itteni birkákkal lehet megtenni, mert nem elég, hogy senki nem áll ki melletted, de te magad sem állsz ki a saját érdekeid mellett...

Nagyon sajnálom, ami Digger lányával történt, de sajnos a Munkahelyi Terror blogon (amit évek óta olvasok) minden hétre jut egy ilyen sztori. Persze hogy szemét a munkáltató, de hát édes istenem, amikor naponta öntik rád blogokon, folyóiratokban, hogy közös megegyezést csak akkor szabad aláírni, ha jobb feltételt kínál, mint az elbocsátás, akkor tényleg nem értem, hogy miért követik el folyton mégis ugyanezt a hibát.

Amikor már az a helyzet, hogy repülsz így vagy úgy, akkor már nem az állásod félted...Annak már lőttek, ellenben nem mindegy, hogy pucér seggel oldalogsz-e ki az ajtón, vagy legalább pár hónap pénzecskéd van, míg egy hasonló jólfizetett rabszolgamunkát találsz egy másik multinál.

Én azt mondanám, hogy amíg nem késő (30 nap) meg kell támadni a közös megegyezést de úgy, hogy ugyanazzal a szöveggel elküldeni a papírt az anyacéghez angolul, mert előfordulhat, hogy ott nem annyira fog tetszeni, amit a magyar helytartó csinál...

Mert gondolom, ha nem tudnak róla, nyilván leszarják, de csak piszkálja a fenenagy európai önérzetet, ha leembertelenezik a gyarmatokon a cégüket...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.12.13. 19:06:21

@diggerdriver: Halál komolyan gondolom, hogy nem elég a multi magyarországi helytartójánál asztalra csapni! És keressen fel a lányod egy ingyenes jogpontot, mindenképpen érdemes tanácsot kérni, azzal tényleg nem veszíthet semmit. Drukkolok, remélem jó vége lesz a sztorinak!

BTBTBT 2013.12.13. 20:54:49

@DieNanny:
Igen, jól írtad. Biztos napsütéses napon született, azért a keresztnév. :)

@Mr. Long [expert .... szakerto]:
A legvadabb, amivel találkoztam, egy középkorú feka férfi - nem tudom, honnan származik -, akinek Innocence a keresztneve.
Biztonsági őr volt az egyik volt munkahelyemen. Ahhoz képest eléggé mulya feje volt.

Mayerling 2013.12.14. 08:02:51

A szlovák anyakönyvi törvény rendkívül bonyolult, és egyetlen célja ennek a bonyolultságnak az, hogy az ottani magyarokat vegzálják, de keményen. Ha nem hiszed, nézd csak meg a hasonló fogantatású és célzatú szlovák állampolgársági törvényt: egy ausztrál, akinek valamelyik őse valaha talán szlovák lehetett, Szlovákiába megy, és kijelenti (elég csak a bemondás, nem kell igazolni semmit sem), hogy őse szlovák volt, nem kell ismernie a szlovák nyelvet, szlovák állampolgárságot kap, szlovák személyi igazolvánnyal, teljeskörű szociális ellátással, és simán kettős állampolgárságúvá válik. Ha egy őshonos (autochton) szlovákiai magyar felveszi a magyar állampolgárságot, akkor elveszik tőle a szlovákot, bevonják a személyi igazolványát, és hiába fizetett ott mindenféle társadalombiztosítást akár 40 évig, semmire sem jogosult Szlovákiában. Ugyanúgy van az anyakönyvi törvénnyel is. Ha egy szlovákiai a nevét szlovákosítani akarja, a szlovák helyesírás szerint, pl. Kosztolányi-ról Kostolany-ra, bemondással, teljesen ingyen megteheti. Fordítva, ha az erőszakos reszlovakizáció (a kitelepítések) idején erőszakkal Kosztolányiról átírták a nevét Kostolany-ra, akkor vért izzadhat, hogy visszaállítsa a neve eredeti formáját, mindenért fizetnie kell (közigazgatási illetéket), ráadásul levéltárak segítségével kell igazolnia, hogy (ősei jogán) a neve Kosztolányi. Egyébként a Kádár korszaknak időben megfelelő csehszlovákiai rendszer köztudottan sokkal elnyomóbb volt, mint a magyarországi, és akkor is álságos módszerekkel, kíméletlenül és megalázóan bántak a magyarokkal, a mai rendszer ezt folytatja. Pl. annakidején, az átkosban a szülés után közvelenül, még aznap, a kórházban megkérdezték (ez előírás volt, hogy még ott, aznap) a szülésből alig magához tért anyát, hogy mi lesz a gyermeke neve, pl. ha fiúgyermek született. Az anya szóban (szóban, hogy nyoma se maradjon) bemondta pédául, hogy Győző, ezt feljegyezték (sajtpapírra). Meglepetés akkor ért mindenkit, amikor az édesanya bement az anyakönyvbe a gyermek már előr fellebezhetetlenül kiállított anyakönyvi kivonatáért, ahol az anyakönyv önhatalmúlag (és minden egyes esetben önhatamúlag, kivétel nem volt) átírta a kívánt nevet olyan szláv névre, amit éppen hasonlónak látott (lásd a fenti egyik kommentelő példáját, amikor a Borkát Csehországban Bohuslavának akarták bejegyezni, ma már erre szerencsére rákérdeznek, lehet-e, de korábban nem kérdezték, írtak minta cseh csendőr)), és így a példánkbeli szereplő újdonsült anya arról értesült (utólag) hogy az ő saját édes gyermekének valaki a Viktor nevet adta a Győző helyett, és ezen aztán már az isten sem változtathatott.
Megjegyzésként elmondom, hogy a feleségem, aki szintén csallóközi, szintén ová-tlanította a nevét, valami eszméletlen bonyolult volt, talán kétszer is megkértem őt, magyarázza el, hogyan kell, el is mondta, de mind a mai napig nem tudom teljesen felfogni sem megjegyezni. A lényege: az egyébként teljesen rendben lévő házassági nevén formálisan változatott, (saját korábbi nevének ovátlan formában történő viselését kérte a házasságban,mert a vegzálók akaratlan figyelmetlenségéből az anyakönyvi t˜örvény szerint egyedül a házassági név az, amelynek fomája viszonylag szabadon megválasztható, ismét nem a magyarok miatt, de mert hülyén hatna, ha pl. mondjuk Schwarzenegger Pozsonyban esküdne, és úgy költöznének Grazba, hogy feleségét Schwarzeneggerovának hívnák, hiszen házasságkötéskor az anyakönyvvezető előtt írásban megállapodtak, hogy az ara férje családi nevét fogja visleni, és a férje sehogyan sem Arnold Schwarzeneggerová...), tehát amihez a feleségem kérhette a születéskori név megváltoztatását ovátlanra (a házassági névvel való egyezés érdekében), így a születéskori nevet igazították hozzá a házassági nevéhez, majd mikor ez megtörtént, és az anyakönybe bejegyezték, akkor újfent kérte az azelőtti házassági nevének visszavételét (amit csak a saját születési neve megváltoztatása érdekében hagyott el), de már a születéskori neve megváltoztatottan megmaradt -ovátlanul. A házassági neve mindig is ovátlan volt, tehát mind az eredeti, mind pedig a segítségként használt házassági név is, csak az eredeti házassági nevében nem szerepelt a születéskori családi neve. Gondolom, ez érthető és teljesen világos, míg az embert gumifalú szobába nem zárják. Olvastam olyan cikket is, (felvidek.ma), ahol az ujságíró azt írja le, hogyan szerezte vissza eredeti magyar helyesírású családi és utónevét, amit korábban erőszakkal átírtak (ha jól emlékszem Dunajszki volt - "Dunajský Gejza" - Dunajszki Géza), ahhoz képest afenti posztoló leírása olyan egyszerű, mint a "volt egy török Mehemed, sose látott tehenet" gyermekversike cselekménye.

Mayerling 2013.12.14. 08:02:51

A szlovákok -ovázásos érzéketlenségére jellemző, hogy a Csóka családnevű férfi feleségét, amennyiben felveszi férje családi nevét, Csókovának hívják majd (ez ellen nincs apelláta, tehát nem Csókaová). Pont egy ilyen nevű ismerősöm akart feleségével (10. házassági évfordulójukon) Bécsből hálókocsival utazni Velencébe (Venedig, Venezia). Tudni kell, hogy egy férfi és egy nő osztrák hálókocsin közös fülkében csak akkor utazhat, ha a fülke kétágyas (a férj természetesen ilyen jegyet vett, és a figyelmeztetést tudomásul vette), és ha a férfi és nő házasok, más esetben a férfi külön szakaszon (Kompartment) kell hogy utazzanak. Mikor fel akartak szállni, a hálókocsi kezelő kérte az igazolványukat, majd azt mondta: Herr Csóka und Frau Csóková, sie sind keine Eheleute...(maguk nem házastársak) A férj, aki Ausztriában dolgozik, magyarázta, hogy Csóka és seine Frau mit -ová. A kalauz hívta a főkalauzt, aki tapasztaltabb volt, és mondta, hogy Herr Csóka und keine Frau Csóka-ová aber vielleicht Fräulein Csók-ová. Odalett a romatikus nászút-repeta, legalábbis az odaútra. Megjegyzem, repülövel az út jelentősen olcsóbb lehet Bécsből Velencébe. mint kétágyas hálófülkével. Külön Kompartmentben kellett utazniuk. Visszafele az mentette meg a helyzetet, hogy e-mailen megküldették a házasságlevelüket, de az olaszok egyébként is tettek rá, csak a menetjegyeket nézték.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása