oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 01. 06:45,  Kispolgárabb voltam a kispolgárnál 109 komment

2013. szeptember 01. 06:45 Határátkelő

Kispolgárabb voltam a kispolgárnál

Lassan már megszokhatjátok, hogy ha vasárnap, akkor blogválogatás, annál is inkább, mert ezen a héten is született pár igen érdekes bejegyzés kedvenc blogjaimon. Irtunk majd csótányt Kínában, motorozunk Angliában és Svédországban, végül bemutatunk egy tolószékben élő török fiút, aki igazi példaképpé nőtte ki magát az évek során. Lássuk!

Vespa modified.jpgA Vespa képe Bandirepublic blogjáról származik

Aki rendszeresen követi a Határátkelőt, biztosan emlékszik Vevére, aki Kínában él és tanít. Nos, a héten visszatért a Távol-Keletre, hogy megkezdje a második etapot. A visszatérés nem volt zökkenőmentes – de innen átadom a szót:

„A szálló amúgy rendben volt, leszámítva azt a sarkalatos pontot, hogy a létező legpocsékabb internetszolgáltatással bírtak. Elvileg volt, de hosszú órák alatt több szakaszban jó 5 percre sikerült felcsatlakoznom. Kissé ki is voltam agyilag.

Miután Wuhanból elbuszoztunk Xianningbe, itt még volt egy körünk a helyi rendőrségen, hogy bejelentsék az itt-tartózkodásom, majd hazahoztak a lakásomba. Kicsit lerobbantabb, mint a képek alapján látszott, de Fengjiehez képest elsőrangú. A hűtőm sajnos nem működik, ma vitték el szerelni, de máskülönben chabuduo rendben látszik minden. Hely van bőven, az egész minimum 50 négyzetméter, két hálószobával.

Az eltelt két napban a diákmenzán ettem, s a kampuszos boltban vásároltam, egyelőre az ellátás kielégítő.

Tegnap leöltem három óriási (sokkal nagyobbak, mint Fengjieben) és két pici csótányt, az egyik nagy repült is. Majd megállt bennem az ütő. De szerencsére már döglöttek, talán újak nem jönnek." Aki további részletekre kíváncsi (és érdemes annak lenni!), az kattintson és olvasson itt!

Egy tökéletes nap

Kínából irány Anglia, ahol egyik elszánt kommentelőnk, Diggerdriver gondolta úgy, hogy kihasználja azt, hogy a család Magyarországra utazott és elmegy a Motorkerékpár múzeumba, hiszen örök szerelme a motorkerékpár, ezen belül is a veterán motorok. A múzeumban gyorsan összeismerkedett egy öregúrral, aki fantasztikus ritkaságokat mutatott meg neki. Innen kapcsolódunk be a posztba.

„Aztán kimentünk az udvarra, ahol két szerelő épp törölgetett egy régi Triumph Bonneville-t. Teljesen gyári új állapotú, csillogó-villogó motor volt. Nem hittem a fülemnek, mikor az Öreg mutatja, hogy vegyek fel egy bukósisakot és menjek egy kört azzal a csodával. Mondtam, hogy nem, mert 25 éve nem ültem motoron.

Jól van, azt mondja, akkor menjek utána. Bevitt egy nagy raktárba, ahol a múzeumban még ki nem állított csodák voltak. Olyan múlt század elejéről származó motorok, amiket még szíj hajtott, meg gyorsasági rekorder motorok, és ezeket is egyenként megmutogatta.

A végén már olyan mélységekbe mentünk, mint a léptetővilla tárcsás vagy kukactengelyes mozgatása, és hogy melyiket milyen modelleknél alkalmazzák.. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenekről fogok beszélgetni egy angollal.

Mikor végeztünk látom, hogy a sarokban van egy régi olajoskanna, ráírva, hogy a múzeum segítésére oda lehet bedobni az adományokat. Nem sajnáltam 10 fontot bedobni.

Visszaérve Golders Greenbe, a főutcán beültem egy olasz vendéglőbe, ettem egy csirkés gombás rizottót lekísértem három Peronival (jóvanna csak 3 decisek), lefojtottam egy csokoládé szufléval, majd hazaballagtam.

Lehet, hogy ma kispolgárabb voltam a kispolgárnál, de olyan életre szóló élménnyel lettem gazdagabb, hogy hálát adok Istennek, hogy itt lehetek és ezt megélhettem.

Most nagyon jól érzem magam."

Diggerdriver blogját természetesen ajánlom mindenki figyelmébe, ebben a posztban is vannak még érdekességek (ide kattintva olvashatjátok el őket), de magát a blogot is érdemes olvasni.

Egy különleges Vespa

Ha már motor, akkor nem mehetek el kép nélkül Bandirepublic találata mellett, aki Svédországban látott egy alaposan felturbózott Vespát. A nyitóképen már kitettem az egyik fotót, most még egy másik is, de ha többet akartok még látni, akkor irány a blog itt!

Vespa modified 2.jpg

A példakép

Végezetül Petra törökországi blogjából ajánlanám egy nem akármilyen férfi történetét. Petra szavaival: „A Németországban, török szülőktől született Dergin Tokmak napjai nagy részét tolószékben tölti, mert pici gyerekként egy betegség következtében részlegesen lebénult. És bár ettől kezdve fizikailag korlátozva volt, az álmai továbbra is szárnyaltak.

12 évesen elkezdett break táncolni, majd összeállt négy másik fiatallal, akikkel fellépett több német TV adásban is. 2004-ben pedig a Cirque Du Soleil egyik előadójaként mutatkozott be, akikkel utána körbeutazta a világot."

Dergin Tomak sokak példaképe lett, sokaknak ad erőt. Én most a Petra által ajánlott egyik YouTube-videót teszem ide, a poszt végére, de aki mást is akar még látni, esetleg képekre is kíváncsi, az ne habozzon ellátogatni a Nagy utazás blogra!

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Németország Anglia Kína Svédország Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr185486462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 09:58:04

@DieNanny: azt jelenti: mijafac.
ezt persze nem én mondtam, mert itt nem szabad csúnyán beszélni:)

DieNanny CH 2013.09.01. 09:58:10

@rezsoatya:

Már meg is találtam! Bár ott is csillagozva volt...
A legjobb megoldásnak ez tetszett: Welcome To Facebook! :-)

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 09:58:24

@rezsoatya: @DieNanny: raadasul probaltam segiteni, de olyat irt ki a rendszer, hogy "a komment olyan szot tartalmaz, ami nem megengedett". Ezek szerint te atcsusztal a rostan, en nem. Marad a google...

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 10:02:57

@DieNanny: na latod! Osszeall a kep: mijafac>fac(ebook) :D

Muscari 2013.09.01. 10:06:45

A csudaba! Igy szabad beszelni? Szoval en is megirtam, hogy azt jelenti, hogy mi a fene, csak csunyabban, de elszallt a kommentem.

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 10:43:15

@Muscari: ha HÁ tette be a szurest, nagyon jol tette! A sok alpari szo helyett ott vannak a magyar nyelv gyongyszemei.
Azt a rezfan futyulo rezangyalat!!!

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 10:46:18

@LyukasBogrács: te, ez nekem kinai! :D

(vagy legalabbis majdnem...)

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 11:00:35

@diggerdriver: foleg Kinaban...
Gondold el, a helyiek csak neztek...
Pazarolja a kajat... :D
Olyan, mint ha valaki elmegy falura, aztan beteved a szobajaba egy tyuk, o meg agyoncsapja, mert fuj, tollas...!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 11:03:01

@orange85:
Figyelj, most részletezzem?
Motoros évek aztán család, gyerekek, építkezés, válás, újrakezdés, új szerelem, megint gyerek, lassú lecsúszás, Anglia.
Röviden ennyi.
nem is hinnéd hány motoros hagy ki a fenti okok miatt évtizedeket.
Attól a rajongás nem múlik.
Ha viszont a motorozást helyezem előtérbe akkor annak ás területen kárát látom.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 11:07:05

@rezsoatya:
Ez jóóóóóóóó:))))))))))))))))))))))))))))))))

2013.09.01. 11:46:38

@LyukasBogrács: chaboduo nem csak egy szo, hanem egy kinai eleterzes leirasa a gyenge minosegre az elet minden teren. Itt van rola egy szosszenet

Directly translated, it means, `not much off,` and can mean `close enough`. So if you`re buying a new shirt and it`s a little too big you might say, `cha bu duo,` and buy it anyway. However, cha bu duo is also used to describe sloppy work. A carpenter that installs a door that scrapes on the floor when opening and closing or a tailor whose buttons fall off of a new shirt can be said to have done cha bu duo work.

In the West poor workmanship, low quality and carelessness also occur. However, in China, cha bu duo is a more insidious problem because it often means a problem has been identified but no attempt is going to be made to improve the situation or fix the problem.

Gizi06 2013.09.01. 11:51:58

@DieNanny: es miert nem a teljesitmenyt`ertekeled? Ez az ember nem tud jarni, es latod, ugy nez ki mintha tudna...szoval en a teljesitmenyt is ertekelem :))

Liping 2013.09.01. 12:09:33

@LyukasBogrács: nem felvágás.:P A bejegyzést a blogomra szántam, akik meg olvasnak folyamatosan, elég jól tisztában lehetnek már a chabuduo jelentésével.

SzZoole 2013.09.01. 12:15:33

@diggerdriver: szolhatal volna hogy mesz mert a veteran motorok,autok Engem is lekotnek,erdekelnek.Meg Mo.on volt szerencsem egy parhoz pl.II.vilaghaborus katonai Hearly Davidson,az Angol BSA,amit pedig vezettem,az elso kiadasu merev villas csepel,kardanos Simson,es egy szinten II.vilaghaboros nemet NSU,es azek mind eredeti allapotban voltak.:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 12:23:26

@Zoole: Figyelj, jövő szombaton átjössz az Uxbridgei Carbootsra az M25-ön a piac is meg a múzeum is pár száz méterre van az A40-es mellett aztán hajrá.

SzZoole 2013.09.01. 12:39:12

@diggerdriver: koszi az utbaigazitast mar meg is tanaltam,tolunk csak felora kocsival.Masik kerdesem,milyen az uxbridgei car boots?Ott is lehet tanalni mindent?Mert a legutobbiba ahol jartam Edgwareben meg Mo.gi ciganyok is voltak akik sorban huztak lefele a gyanutlan piacozokat a itt a piros hol a piros jatekal.:),persze senki nem kenyszeritette oket hogy jatszanak:)))

montroyal ( CAN qc) 2013.09.01. 13:42:08

@Zoole: de nagyon konnyu nyerni hiszen a beuto emberek ott elottuk nyertek... ja hogy azok a bandahoz tartoznak . valaki ezt nem tudja?..

LyukasBogrács 2013.09.01. 13:42:11

@charlieharper:
Tudom.
Sot, magyarul is tudom :
-Jo lesz ez ide.
vagy
-Falura elmegy.

SzZoole 2013.09.01. 13:54:44

@montroyal: En tudtam,de masok nem,a becsali emberek nagyreszt nyertek 60-80£,ezen felbatorodva a gyanutlanok osszealtak a becsali emberrel,elso korben nyertek is,de utanna a tobszoroset buktak vissza,a fiamnak mondtam hogy veletlenul se beszeljunk magyarul,mert nem akartam bajt magunknak,es az edekes meg benne hogy ezek a ciganyok nagyon jo angolal rendelkeztek,csak kesobb egymaskozt beszeltek magyarul.

DieNanny CH 2013.09.01. 13:56:19

@Gizi06:

Igen, azt hiszem, nem voltam világos. Inkább mondok egy példát.
Az ovimban volt egy filigrán kisfiú, aki néhány nap alatt megtanulta, hogyan kell a hajómászóka legtetejére felmászni. Aztán volt egy igencsak duci kislány, akinek ez jóval tovább tartott. Mindkettejüket megdicsértem, mert saját magukhoz képest nagyot teljesítettek. De a kislányt kicsit jobban, mert neki sokkal több mindent kellett hozzá bevetnie.

Így gondolok erre a mozgássérült fiúra is. Breakelni nem egy nagy teljesítmény. Csupán önmagához képest.
Azt hiszem, nem nagyon sikerült megmagyaráznom... :-(

Gizi06 2013.09.01. 14:15:58

@DieNanny: Ertem en , hogy ,mire gondolsz, termeszetesen mindenki mas szempontbol nezi a dolgopkat.,Szamomra egy csoda, ha valaki ennyire uralja testet.

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.01. 14:48:19

@DieNanny: Breakelni nem egy nagy teljesítmény.

Lehet vitába szállnának Veled, akik eme sport révén apróbb vagy komolyabb sérüléseket (csuklótörés, operációk, szalagszakadások, porckopás, tolószék) szereztek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 15:25:58

@Zoole:
Kérlek szépen az Uxbridge-i piac kúrva nagy. Tegnap gondoltam egyedül vagyok bejárom az egészet de nem sikerült.
Egy hatalmas füves mezőn van, de több ilyen mező van egymás mellett és mindig máshol tartják gondolom hogy a fű magához térjen.
A parkoló is ilyen mező.
Néha szoktam látni román cigányokat de nem jellemző, játék meg abszolút nincs.
Minden van
Én tegnap vettem egy 33milliméterig állítható Stanley villáskulcsot újonnan 5fontért.
25-nél olcsóbban még nem láttam sehol.
Vettem egy 25darabos Dewalt keresztfejes csavarhúzó bitkészletet 3fontért.
Vettem egy Stanley Fat Max kitolható tapétavágó kést 7fontért.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 15:29:17

@BKV reszelő:
A paraszt bácsi ufót látott és ellepik a falut a tévések.
Faggatják az öreget, kérik mesélje el mit látott.
Szabódik az öreg, hogy ő nem tud szépen mesélni.
-De bátyám, csak mondja el, legalább a saját szavaival! - kérlelik.
- Hát gyerökeim az úgy vót, hogy este még dógoztam a fődemen, mán kurva
sötét vót, egyszer csak húúúú ez mi a picsa!
Oszt megint sötét vót.
- Hát ennyi vót.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 15:35:03

@DieNanny:
Én értem mire gondolsz.
Én például soha nem mennék cirkuszba. Nem érdekel és nem látok benne teljesítményt. Azoknak az embereknek az a szakmájuk egész életükben azt csinálják.
Ha viszont a sarki patikárius egyensúlyozna egy rúd végén 35tányért az megnézném.
Ez a srác amit csinál az őhozzá képest teljesítmény.

DieNanny CH 2013.09.01. 15:36:18

@YoZan Ace:

Egészségesnek breakelni nem olyan nagy teljesítmény. Mint ahogy társastáncozni, hegedülni, kötélen sétálni.
Aki egészséges, az bármiben nagy lehet, kitartással.
De már 9 ujjal hegedülni akarat és elszántság, és még valami kell, amit csak a sérült emberek tudnak megfogalmazni. Vagy ők sem.

Latcho Rom 2013.09.01. 16:22:47

@diggerdriver: ne marhulj mar, muveszek az artistak, a jobbak.
Mar a nev is az, artist=muvesz. Ezen az alapon Heifetz, Nigel Kennedy is unalmas a hegedun hisz egesz eletukben gyakoroltak.
Jimmy Page meg a retyire is viszi a gitart, meg ma is.
kapish? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 16:31:20

@shakti_rom:
Félreértesz, nem vonom kétségbe a művészetüket.
Csinálják, mutassák be. Emlékszel? "Dizőz elvtársnő adja elő művészetét" :)))))))))))))))
Engem jobban érdekel az aki önmagától tanul meg valamit a munkája mellett vagy akár hobbiként. Vagy a fogyatékossága ellenére.
Én ezeket tartom teljesítménynek. Nekem, hangsúlyozom NEKEM ez a teljesítmény.

SzZoole 2013.09.01. 16:33:57

@diggerdriver: az szep ar volt ertuk,bar nem igazan ertem hogy tudjak ennyire olcson adni hogy meg nekik is megerje,talan le esett a kamionrol?Na mindegy,nem is az En dolgom.En ezeket a dolgokat,mint a kezifurogep,furoszarkeszlet,csavarok,tipplik,csavarhuzu keszlet,es bit keszlet ,kombinaltfogo es meg egyeb aprosagokat aB&Q ba kozel £250 vettem meg,ennyire hulye lettem volna???:))))))

Latcho Rom 2013.09.01. 16:40:58

@diggerdriver: Mind tobbet csinalnak mint amire az ember kepes. Ez a cirkusz csudaja, nekem meg ma is. Sokaig imadtam a Cirque de Soleilt ...hazai pride is..ma mar nem, unom a giccses, eneklos, dramai koritesuket. Ha megnezem a tv-ben az az akrobatak miatt van.

Te fiatalabb vagy nem emlekezhetsz a pesti cirkusz nyito musorara, sose felejtem el Simon Tibort, semmi mast nem csinalt csak fejen allt a lengo trapezon, safety nelkul, a porond egyik oldarol a masikra. Visitott a nagyerdemu amikor kamubol beijesztett hogy leesik, aztan lengett tovabb :)

tanato 2013.09.01. 16:55:57

@diggerdriver: Pontosan,erről szól.pl a paralimpia.Két lábbal könnyű biciklizni/vagy hegyet mászni/eggyel kevésbé lásd Erőss Zsolt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 17:03:27

@Zoole:
Errefelé alapszabály hogy amit nagyon olcsón megvettél és úgy érzed a világ legjobb üzletét csináltad akkor egy napon belül meglátod ugyanazt olcsóbbért.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 17:05:14

@shakti_rom:
Nem vagyunk egyformák. Nekem a cirkusz semmi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 17:07:48

@tanato:
A paralimpiával egyetlen baj van. Nem lehet esélyegyenlőséget megvalósítani.
A fogyatékosságok különbözősége okán.
Törekedni törekednek rá de lehetetlen egy szintre hozni a versenyzőket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 17:11:31

@tanato:
A Wikipédián olvasd el Halassy Olivér történetét.
Na az a teljesítmény.

SzZoole 2013.09.01. 17:14:18

@diggerdriver: hat igen,ez itt valoban qva nagy igazsag:)

YoZan Ace a.k.a. A Lenyalthaj Nevű Strici 2013.09.01. 17:20:28

@DieNanny: A teljesítmény egységnyi idő alatt végzett munka. Én nem hasonlítanék össze egy break táncot, egy hegedűléssel. Kb. mintha azt mondanád Badr Hari = Tiger Woods. A kitartás, tehetség, szorgalom, meg más dolog. Nem kötekedésként írtam, csak valamit elismerek teljesítménynek, valamit nem.

makacsfolt 2013.09.01. 17:20:28

Hát ott kúrva hideg van, állandóan esik az eső, és azt én rühellem.
A beképzelt angolokról nem beszélve, akik még nem láttak belűlről fogorvosi rendelőt.
Az én életem a napsűtés és a meleg idő vonzásában zajlik. Vajon miért költözik annyi angol Spanyolhonba ?
Hát most jöttünk haza egy 2 hetes Észak- Olasz nyaralásból, Jesolo-Bibione, isteni volt kár, hogy vége.100x or inkább Olaszország mint Anglia...most érik a szőlő nyam ...:)
Oké a pénz értem én, de akkor is

tanato 2013.09.01. 17:22:14

@diggerdriver: Ez inkább az akaraterő versenye,meg a kitartásé.Halassyt meg elolvasom feltétlenül.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 17:25:51

@tanato: Persze. Abszolút becsülendő és támogatandó.
Minden elismerésem az övék.

Bonjour 2013.09.01. 17:34:41

A parommal nyugdijaskent korbemotorozzuk amerikat es europat is. A tobbit meglatjuk, fontos a kenyelem is. Nem szaguldva, hanem a turamotoros formaban, szigoruan mellekutakon. Legalabb nem megyunk a kolkok fejere :) es nem szolunk bele mindenbe.
Ezt mar reg eldontottuk (eldontottem?). Csak a nyugdij nagy kerdes, mert az ugye nem lesz. Nem is szamitunk ra, szoval inkabb idohatarozonak irtam.

Bonjour 2013.09.01. 17:36:46

@DieNanny: nagyon is ertheto. Te vagy az a pedagogus, akinek ez szivbol jon, es fontosnak is talalod, hogy megtedd. Gratulalok. Beloled kellene meg sok a tanhelyekre.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 17:45:43

@Bonjour: nem fejére, agyára.

ne tessék elfelejteni magyarul.

SzZoole 2013.09.01. 17:50:37

@makacsfolt: Te mirol beszelsz?Hol van qva hideg?Hol esik az eso?Mar hetek ota het agra sut a nap,most kin ulok a kertben poloban,rovidnadragban,kavezok es elvezem a napot.Hogy miert koltozik annyi Angol Spanyolba?Azert mert abbol a kis "szereny" nyugdijbol es az alberletbe kiadott hazukbol befojo osszegbol vigan,gondmentesen elvannak ott.A masik hogy az angolok nem igazan bekepzeltek az elejen egy kicsit tavolsagtartok ez igaz,de egy idoutan nagyon is baratsagosak tudnak lenni.A fogorvosrol meg annyit hogy fel evente jarnak altalanos vizsgalatra meg ha nincs semmi problemajuk akkor is.Azt ertem En hogy Te erted hogy a penz,de Te meddig gyujtottel arra a ket hetes Olasz nyaralasra?Mert itt nekem es masoknak is ez megvan egy heti vagy max. ketto heti bevetelunkbol.Na meg mindig annyira edes az a szolo,vagy mar egy kicsit keseredes.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 18:08:01

@Bonjour:
Így igaz.
volt nekem olyan osztálytársam aki éjt nappallá téve tanult és akkor érte el a kettes szintet.
A tanáraink úgy osztályozták őt hogy velünk legyen egy szinten.
Akkor még az ösztöndíj mértéke a tanulmányi átlagtól függött.
Mindig kihozták négyesre és soha nem reklamált senki mert mikor mi mentünk focizni ő akkor ís tanult. Elképesztő szorgalom volt benne de sajnos gyenge képesség.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 18:12:20

@Zoole:
Pszt. Ne reklámozd hogy itt milyen idő van. Tudjuk amit tudunk:))))))))))))))
Hagyjuk meg hitében.
Biztos látott már olyat akinek az ismerősének az unokája meg tudja mutatni a térképen hol van London.

DieNanny CH 2013.09.01. 18:17:54

@diggerdriver:

Nekem 7.-ben az énektanárom - férfi - volt ilyen. Megmondta, hogy aki egy dalt elszolmizál és eltapsolja a ritmusát, és felmondja a szövegét, ugyanúgy ötöst kaphat, mint aki akár két szólamban is elénekli. Ezt még én is igazságosnak tartottam, főleg, mert én kiráztam a kisujjamból ezeket a dolgokat.
És a fiúk közül majdnem mindenki jó jegyet is kapott! Mert szolmizáláshoz, ritmushoz csak magolni kell, nem énekelni, ami pláne mutáló fiúkkal nem is megy olyan jól. Persze, azért a lányoknak is megengedte...

SzZoole 2013.09.01. 18:33:40

@diggerdriver: hat igen,igazad van.Fegyvertelenekel nem erdemes szellemi harcot vivni,csak hat nem birom elviselni hogy ugy alkotnak velemenyt valamirol amirol fingjuk sincs,vagy a szomszed 90 eves Julcsa neni hallota a 95 eves Marcsitol.Mar jo regen az ATV betelefonalos musoraban lattam,hogy a 65 eves Bori neni betelefonalt,es a tema a kovetkezo volt;A nemetorszagi nyugdijak atlagban 2200-2400 euro es abbol mire tellik nekik,szemben a magyarorszagi 65000-75000 atlagal,mire Bori neni;Hogy hat O mennyire sajnalja azokat a szegeny nemet kisnyugdijasokat,mert O a 65000-bol is alig jon ki akkor a nemetek mit kezdenek abbol 2200-bol.:))))))

2013.09.01. 18:48:51

@makacsfolt: a fogorvossal kapcolatban igazad van. A fogorvosi ellatas tenyleg gyenge UKban, ertol gyakran cikkeznek is.
Szerintem a szereplok nagy resze brit ezen az oldalon ihatemyteeth.com

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 18:53:05

@Zoole:
Hasonló történet:
Valamikor a határsáv mindkét oldalát művelték.
Józsi bácsi kijárt mindennap kapálni. A határ túloldalára szakadt miska öccse is kijárt.
Néha átkiabáltak egymásnak.
- Te Miska mennyit keresel?
-Én 15ezret
-Jól van én is.
Aztán egyszer a kocsmában felvilágosították a Józsi bácsit hogy 5szörös a szorzó Miska öccse javára.
Másnap átszökött a határon Józsi bácsi.

SzZoole 2013.09.01. 19:27:14

@diggerdriver: gondolom ez a Magyar Szovjet hatarnal tortent meg a 80'as evekben es a Magyar Jozsi ba' diszidalt a Szovjetunioba:)))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 19:35:26

@Zoole: :))))))))))))))))))))))
Sőt Szibériáig meg sem állt:)))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 19:51:13

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130901/2011-08-13_193610_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Miért tettem fel ezt az avatarképet.
Ez az egyik kedvenc képem.
Mikor megismerkedtem mostani Feleségemmel a második randevúnk napján elmentünk a Nemzeti Múzeumba ahol Sajtófotó kiállítás volt.
Ez volt az egyik kiállított kép.
Igazából addig semmi különös míg el nem olvastam a címét.
Az volt alá írva hogy "Nehéz út volt"
Ha ennek tudatában ránézünk az arcra egészen más megvilágításba kerül egy ráncos vénember arca.
Azt képzelünk bele amit akarunk, akármilyen sorsot adhatunk Neki képzeletben.
Nekem az jutott az eszembe hogy egyidős lehet a Szüleimmel akik 1926-ban születtek.
Gyerekek voltak a Horthy rendszerben, majd jött a világháború aztán fel kellett építeni az országot aztán a Rákosi rendszer aztán a forradalom majd a Kádár rendszer aztán megint rendszerváltás utána a többi ismerős.
Ha valaki a múlt század elejétől eljut idáig annak tényleg nehéz út volt.

SzZoole 2013.09.01. 19:56:56

@diggerdriver: hat,hogy a feneben allt volna meg,a vonat pont addig vitte szerencsetlent,bar szerintem az Jozsi ba'nak ez nem volt annyira vicces.

SzZoole 2013.09.01. 20:09:19

@diggerdriver: igen,azok az idok tenyleg kemenyek voltak,Horthy peldaul tobb szazezer embert kuldott a halalba,most meg szobrot allitanak neki meg utcakat neveznek el rola,es meg erre buszkek is ra a nemmondjukkianevet meg fizetett tapsoloi,ez valoban szomoru.Az en edesanyam 1940-es szuletesu,csak fiu testverei voltak es ok voltak Sziberiaban a haboru utan,az egyiknek ugyan ilyen rancos,megtort arca volt mint a kepen latott bacsikae.Most mar ertem hogy miert.

Muscari 2013.09.01. 20:19:47

@Zoole: nagyon tetszik az uj avatarod, talan ez a legjobb eddig.

En is sokszor megfordultam a sajtofoto kiallitason, bar azert azt meg kell hagyni, hogy a legtobb kephez eros idegrendszer kell. A szenvedo gyerekek latvanyat pl. nem tudom elviselni, mint anyat, borzasztoan sokkolnak az ilyen kepek. Emlekszem,a Citadellaban volt valami kiallitas Gyermekek a haboruban vagy valami hasonlocimmel. A feleig sem ertem el de sirva rohantam ki. Persze tudom, hogy a kepek tobbsege hatasvadasz, meg legyen minel megrenditobb, mert azzal lehet nyerni.
Az ilyen oregemberes kepek, mint az avatarod azert tetszenek, mert igenis elgondolkodtatjak az embert. Mi hisszuk magumkrol, hogy sok mindenen mentunk keresztul. Es o mit szoljon?

Muscari 2013.09.01. 20:20:27

@Zoole: bocsi, ez Diggernek ment volna

SzZoole 2013.09.01. 20:22:00

@Muscari: don't worry,no problem:)

pamut 2013.09.01. 20:22:04

@diggerdriver:
"A végén már olyan mélységekbe mentünk, mint a léptetővilla tárcsás vagy kukactengelyes mozgatása, és hogy melyiket milyen modelleknél alkalmazzák.. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenekről fogok beszélgetni egy angollal."

Én meg azt nem gondoltam volna, hogy te ilyen szavakat tudsz angolul. Te komolyan ilyen szakszövegekről tudsz cseverészni egy született angollal? Te egy nyelvzseni vagy. Azt már nem is említem, hogy én még magyarul sem tudom mi az léptetővilla vagy kukactengely, még csak nem is hallottam soha ilyen szavakat, de ha hallottam is volna, kizárt hogy angolul tudjam.

Bonjour 2013.09.01. 20:23:13

@shakti_rom: en is utalom a cirkuszt, miota az eszemet tudom. Gyereket tavaly elvitte a nagypapi cirkuszba. Most mar a gyerek is utalja.
Legnagyobb bunuk az allatkinzas. Ezt negy evesen is felfogtam, minden evben a hazunk mogotti fuves epitesi telken vertk tanyat 3 napra, olyan szomoruak voltak az allataik, hogy hatokorrel kellett bevontatni a cirkuszba, h lassak mar ilyet is. Tobbet nem vittek, szuleim is utaljak ezt a mufajt.
Hosszan mondhatnam miert, es nem csak az allatkinzas miatt. Mondjuk azt, hogy nekem gyerekkent is lejott, h nulla belso ertek megjelenites, csak a kulsoseg.
Ettol meg eszveszejto, ahogy a hatarokat feszegetik, csak eppen minek. Mutagotasbol. Masszak meg a himalajat es tegyek zsebre.
En is feszegetem neha az en hataraimat, de nem mutogatom senkinek.
Persze 150 eve ez esemeny volt, most mar a Grand Canyon felett kifeszitett kotelen kell atlejteni biztositek nelkul, hogy felfigyeljenek (meg doljon a penz).

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 20:23:30

@Muscari: Már épp kérdezni akartam miért nem látom Zoole avatarját amit Te látsz.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 20:48:51

@pamut:
Akkor elmondom hogy az ominózus párbeszéd hogy volt.
Ki volt állítva egy Sturney & Archer váltó aminek a háza meg volt nyitva hogy látszódjon a belseje.
Biztos láttál már ilyent mikor kifűrészelnek egy darabot a házból.
Megfogtam a vezérlőtárcsát és mondtam hogy this is sistem same is it BMW sistem becouse is it two sistem this sistem és mutatom a tárcsát end still roll sistem as Yamaha. Mikor mondtam hogy stil roll akkor mutattam a kezemmel egy henger formát miközben a másik kezem ujjával mutattam hogy a léptetővillák vájatai hogy kanyarognak a kukactengelyben. Azért kukactengely mert úgy néz ki mint amikor a szú belerág a fába.
Mondom neki another sistem example is it BSA Bantam.
Ő mondja nekem hogy így van mert a Bantam, DKW másolata mint ahogy a legelső Yamaha is.

A képen a felső az a kukactengely (ETZ)
alul a vezérlőtárcsa (Pannónia)

kepfeltoltes.hu/130901/2013-09-01_194239_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/130901/2013-09-01_194607_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bonjour 2013.09.01. 21:13:29

@diggerdriver: ez szimpi. Kevesen ennyire oszintek. Foleg egy dicseret utan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 21:19:48

@Bonjour:
Nem erősségem az angol nyelv az tény. Annál rosszabbul beszélek mint ahogy írok vagy olvasok pedig az sem egy matyóhímzés. Az élő beszéd megértését meg ne is említsük.

puhacica 2013.09.01. 21:27:09

@diggerdriver: ha ilyen képeket látok, mindig azon szomorkodok, hogy miért nem lehet ezekkel az emberekkel beszélgetni, csak egy órát legalább. de még a margitszigeti öreg platánt is átkaroltam, hogy csak pár történetet suttogjon el a 190 éve alatt történtekből, de nem...
a kormányra támaszkodó pasas mellett álló sapkás figura a tatám. tavaly trakeszozott át az örök vadászmezőkre. :(
kepfeltoltes.hu/view/130901/tata04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 21:47:11

@puhacica:
Hej a TSZCS gépműhely egysége viszi leadni a vasat a MÉH-be
(GYŰJSD A VASAT ÉS A FÉMET AZZAL IS A BÉKÉT VÉDED) a Hoffer traktorral.
Svájci vagy simléderes sapka ajánlott:)))))))))

makacsfolt 2013.09.01. 21:49:29

@diggerdriver: Angliáról meg Svédországról, nem nekem találták ki őket, talán én ,vagyok az egyetlen aki őrűl a globális felmelegedésnek

makacsfolt 2013.09.01. 21:49:29

@Zoole: utálom az angolokat,a kajájukat, az időjárásukat.az, hogy rossz oldalon közlekednek,beképzeltek, bunkók ennyi, ha a rómaiak nincsenek még mindig stonhenge-ben ünnepelnének

puhacica 2013.09.01. 21:56:14

@diggerdriver: bizony! és akinek nem volt sapkája, annak a frizurája volt úgy belőve, hogy ha nem nézel eléggé oda, úgy tűnik, mintha mégis lett volna. :)

SzZoole 2013.09.01. 22:47:09

@makacsfolt: azt tudtad,hogy az utalat a gyengek jelleme?Mi a baj a kajajukal?Nem ettel meg akkor ribeye,sirloin,vagy rump steaket,vagy BBQ baby rack ribset.A tortenelem tudasod pedig eleg hianyos,hogy is mondjam,kritikan aluli,ugyan is a vikingeknek tobb kozuk van angliahoz,mint a romaiaknak,bar ok is jartak itt,ismersz egyetlen egy angolt is?En sokat,nagyon sokat,egyatalan nem bunkok,sot...Na mindegy,mert ostobak kozt vedtelen az ember!!!

Latcho Rom 2013.09.01. 22:54:38

@Bonjour: Minden muvesz feszeget, a maga modjam.

Te miben feszulsz? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:12:12

@Zoole:
Te, figyelj csak most hogy mondod...
Nem tudom honnan terjedt el az a tévhit hogy az angolok bunkók.
Én még egy bunkóval sem találkoztam szerintem tök kedvesek barátságosak.
Hihetetlen hogy mennyi tévhit kering az itteni viszonyokról.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:13:30

@shakti_rom:
Leggingsben:))))))))))))))))))))))))))))))

SzZoole 2013.09.01. 23:15:41

@diggerdriver: Ah,igazad van,nem kene lesulyednem az ilyenek szintjere,ha mer egyszer...Na mindegy most befogom a szam mert meg bajom lesz belole,meg hogy orul a globalis felmelegedesnek,ez az otoba tudja hogy mit beszel???

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:24:34

@shakti_rom:
Haggyad má' ebben a korban már csak a derekam merevedik:)))))))))))))))

SzZoole 2013.09.01. 23:26:24

@diggerdriver: nem tudom hogy ki es miert terjeszt ilyeneket,novemberben lesz negy eve hogy itt vagyok,de meg nem tapasztaltam volna hogy bunkok lennek,az elejen valoban huvosek es tavosagtartoak de ez meg ketto honapnal nem tatott tovabb,es utanna olyanok lesznek mintha evekota ismertuk volna egymast.Tudnek egy jopar peldat es tortenetet mondani,de szerintem aki komolyan veszi az itt letet es hosszutavon gondolkodik,na meg a beilleszkedesrol ne is beszeljek,azokat nem kell gyoszkodni,meg bizonygatni.

2013.09.01. 23:32:50

@shakti_rom: hogy lehet nem szeretni a Cirque-et? A Ka a nagy kedvenc.

LyukasBogrács 2013.09.01. 23:38:35

@pamut:
A kukactengely hivatalos magyar neve: kódhenger.
Angolul: selector drum (vagy shaft)

A léptetővilla pedig selector fork.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:43:35

@Zoole:
Én azt tapasztaltam hogy ha megjelenek egy új munkahelyen akkor eleinte olyan semleges a viselkedésük velem szemben. Nem mondanám hűvösnek vagy távolságtartónak. Ez max két napig tart utána nem tudnak úgy elmenni mellettem hogy ne szólnának oda vagy ne mutatnák a felfelé tartott hüvelykujjukat és most nem csak a melósokról beszélek hanem a művezetőről vagy építésvezetőről is.
Azt azért néha észreveszem hogy messziről figyelnek.
Tudják hogy alig beszélek angolul de minden alkalmat megragadnak hogy beszélgessünk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:46:56

@LyukasBogrács:
Köszi.
Én benne vagyok ebben elég régen de a kódhengert még nem hallottam.
Azt azért gondoltam hogy nem kukactengely a hivatalos neve de mostmár tudom hogy kódhenger.
Mindig tanulok valamit.

SzZoole 2013.09.01. 23:57:03

@diggerdriver: igen ebben 100%-ig igazad van,de kb.ketto honap kell nekik max. hogy megnyiljanak,beszeljenek onmagukrol vagy akar a csaladjukrol oszinten,addig csak udvarioskodnak,es abban is igazad van hogy egy ideig csak messzirol figyelnek aztan ha latjak hogy megbizhato vagy,tudsz onalloan,gyorsan,pontosan,a leheto legkisebb hibaval,vagy hibanelkul dolgozni,utanna alakulnak ki baratsagok,de ehez az kell hogy tobb idot tolts el egyhelyen persze.

Latcho Rom 2013.09.02. 00:19:24

@diggerdriver: jo olcso kanadai online patikak vannak ilyen esetekre :))

Latcho Rom 2013.09.02. 00:20:10

@charlieharper: meguntam vazze mint phil collinst :)

pappito · http://pappito.com 2013.09.02. 05:13:53

@makacsfolt: és ezt miért érezted szükségesnek megosztani velünk? pláne egy olyan közegben ahol számosan élnek a brit szigeteken...

Félreértés ne essék, szíved joga utálni őket és én ettől meg nem fosztanálak semmiképp, csak kíváncsi vagyok miből táplálkozik ez az erős emóció.

Rich.mond 2013.09.02. 06:58:01

@Zoole: Te most ezeket komolyan írod? Nem kell elmenni Angliáig. Elég szétnézni azokon a helyeken, ahol túristáskodni járnak.

SzZoole 2013.09.02. 11:54:20

@Rich.mond: nem tudom mire gondolsz,En ezeket kozel 4-ev altalam megelt szemelyes tapasztalatbol irtam,nem a masok altal elmeselt,vagy latottak alapjan!!!

SzZoole 2013.09.02. 12:36:45

@pappito: draga pappito!kerlek ne hasznalj ilyen szavakat hogy "emocio"mert nem erti szegenyke,meg azt hiszi hogy az anyjat szidod:)))Ha masok altal egyszeru szavakal megfogalmazott kommentekbol nem szuri le a pozitivumot,az ilyen maradjon meg a sajat hiteben.

Rich.mond 2013.09.03. 07:51:14

@Zoole: Én is dolgoztam Angliában, tehát nekem sem mások mesélték. MIndezek ellenére én kedvelem az angolokat és Angliát, de aki szerint az angolok nem tudnak tajt bunkók lenni, igénytelenek, az hazudik. Egyszerűen nem hiszem el, hogy négy év alatt nem találkoztál még ezzel a jelenséggel. Az angol túrista külföldön -főleg hordákban- pedig egy jelenség. Egyébként már Budapesten is meg lehet őket csodálni, ahogy igénytelenre isszák magukat. Az angliai tinibandákról nem is szóltam. Ha nézel ott kint híreket, akkor gondolom hallottál a késelésekről is -elég nagy port vertek fel.

makacsfolt 2013.09.03. 15:17:55

@Zoole: @pappito: Azért mert már elegem van ebből az állandó angliába költözök, dumából, meg ,hogy itthon milyen rossz szövegből aki vesztes ott is vesztes marad, meg tök mindegy ,hogy hova mégy a nagymamám tetvére 56-ban lépett le, lakatos volt,és nem is lett belőle semmi angliában se ,csak egy kis melós maradt, még a lakását is bérelte. Tanúlni kell meg dolgozni kitartóan ennyi meg legyen családod aki szeret , tök mindegy, hogy hova mész a világban a recept mindig úgyanaz

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása