oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 27. 06:58,  Szombati Klubsarok 159 komment

2013. július 27. 06:58 Határátkelő

Szombati Klubsarok

Ezennel megnyílik a szombati Klubsarok, ahol a mai posztok kapcsán lehet beszélgetni. Az irány persze úgyis változni fog, vagy eleve másfelől indul, de azért elmondom, hogy ma szó lesz a történetekben Chiléről, aztán olvashattok beszámolót a három évtizede Svédországban élő Mariann tollából és Új-Zélandra is ellátogatunk - szóval ez egy igazi világkörüli útnak ígérkezik ma.

Jó beszélgetést!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: klubsarok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr715428447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Igényes 2013.07.27. 21:28:25

@Kovermadar: Az hogy a szavazójuk vagyok, nem azt jelenti, hogy nem veszem észre, amikor baromságokat csinálnak. Csinálnak azt is, bőven.
Szavazatot azért kapnak, mert nem csak azt. :Ö

Ki dobált kit, mikor, mivel, már megint lemaradtam valamiről?

Igényes 2013.07.27. 21:29:58

@33621: Engem nem zavar. Már többször bebizonyította, hogy nem képes nemhogy többre, de másra sem. Ő így kommunikál, és ezt el kell fogadni.
Vagy szűrni. Azt is szoktam, ha megunom. :))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 21:30:36

@Igényes:
Viktort dobálták paradicsommal Erdélyben. Aztán a konvolyának hajtott egy autó (véletlenül) :)

2013.07.27. 21:32:40

Ez itt az (ingyen)reklam helye: ma Walthamstow-ban setaltam (Eszak-Kelet-London) es lattam hogy uj 'magyar bolt' (elelmiszerbolt) nyilik a Hoe Street-en, kozel a Walthamstow Central allomashoz. Biztos lesz Turo Rudi is - bar az utcarol benezve csak Sio gyumolcslevet lattam meg befotteket - kimondottan emlekszem hogy mindig is utaltam a Sio gyumolcslevet, el nem tudom kepzelni miert venne meg valaki Londonban mikor annyifele jo minosegu gyumolcslevet lehet kapni. De hat izlesek es pofonok stb. Ha valakinek Sio gyumolcsle hianyzik, irany Walthamstow.

Igényes 2013.07.27. 21:33:13

@Kovermadar: Várható volt. De legalább erdély meggazdagodott, eddig úgy mindig panaszkodtak, hogy szegények. Márpedig szegény ember sem paradicsomot, sem autót nem pocsékol.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 21:42:27

@Mirjam2:
Mert sokszor a realitásérzéket felülírja a nosztalgia-hangulat.
Nekem mindig mindegy volt a Sió, de ha holnaptól lenne a boltban, sem azt venném, hanem a jól bevált márkát.

@Igényes:
Nem igazán követem az eseményeket, illetve elolvasom az érdekesebb cikkeket, de utána el is felejtem őket :)
Miért volt várható?

Igényes 2013.07.27. 21:44:36

@Kovermadar: Szerintem nagyon elbasszák a határon túliak felé a kommunikációt. De már régen. Erdély meg tipikusan az a hely, ahol rosszul viselik ezt.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 21:52:02

@Igényes:
Én is így gondolom. Ha erdélyi lennék, akkor biztosan feltűnne, hogy mennyire álszent az egész cirkusz az irányukba.

Az állampolgárságos cirkuszt sem értem, különösen, hogy már évek óta megy róla a szófosás.
Aki akart, már rég Magyarországon élhetett és megszerezhette az állampolgárságot, szerintem. Aki meg nem, annak minek is az állampolgárság?

Igényes 2013.07.27. 22:05:15

@Kovermadar: Nem vitatta meg velem, hogy mit miért csinál, én ahhoz egy nagyon aprócska pont vagyok, és ez valószínűleg megváltozni sem fog.
Elképzeléseim vannak, hogy kb. mit akarhat elérni. Szerintem lavírozgat, kipróbálgat dolgokat, keresi a jó/jobb megoldásokat. A helyzet meg tényleg szar, és hatalmas a nyomás, hogy eredmények kellenek.
No meg azért azt sem érdemes elfelejteni, hogy egy miniszterelnök nem teljhatalmú úr, aki azt tesz, amit neki jólesik.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 22:18:17

@diggerdriver:
És a lakás? :)

@Igényes:
Abban egyetértünk, hogy kellenek az eredmények. De ugye ismert az a mondás is, ami azt taglalja, hogy miből nem lehet várat építeni...

Ettől függetlenül van pár dolog, amivel nem tudok szimpatizálni, dolgok, amikhez az én olvasatomban a politikának semmi köze sem kellene, hogy legyen.

Végeredményben az ő politikájához már semmi közöm sincsen, így jogalapom sincs azt kritizálni (az én kritikám annyi, hogy amíg ő és hozzá hasonlók - tulajdonképpen minden 89 utáni politikus - ott vannak, én biztosan nem megyek vissza. Mire kikopnak meg már minek menjek?)

So, kívánom, hogy okosan, ügyesen és az emberek érdekeit szem előtt tartva, a lehető legmagasabb szintű szabadságban vezesse az országot és legyen ott jó mindenkinek (vagy minimum a többségnek). Ha meg nem jö be, majd kerestek másikat...

Igényes 2013.07.27. 22:20:10

@Kovermadar: Valahogy úgy. Annyi pontosítással, hogy én nem bánnék valamivel kevesebb szabadságot, mert a többségnek több, mint amivel élni tud.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 22:27:34

@Mirjam2:
Na de kérlek...
Már ez sem jó?
Egy esztétikus nő test az túl szexista ez meg csúnya.
Döntsétek már el hogy mi lenne a jó?
:)))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 22:30:00

@Mirjam2:
Hendonban a Magyar Házban is van magyar bolt.
Mi ott szoktunk vásárolni.
Töpörtyűt, Rudit, lisztet, stb...
Normális árak vannak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.27. 22:32:45

@Mirjam2: Hat, ha valasztani lehet 1 fontos SIo, vagy 1.5 fontos innocent kozt, akkor az utobbi:)

Amugy mai uj-zelandi iras pappitotol van? Nagyon kiraly volt. Bar azon ledobbentem, hogy ott nincs helyi csirke.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 22:35:43

@Igényes:
Nincsenek lefektetve az alapok rendesen / pontosan es olyan szigorral, ami a tobbseg javat szolgalja.
Van viszont par olyan szabaly, ami folosleges korlatozast jelent, ezeket ki kellene vagni a fenebe.

De nem csak ott, itt is es szerintem mindenhol. Viszont remek rendszert lehetne osszeollozni a mar meglevokbol :)

Igényes 2013.07.27. 22:40:20

@Kovermadar: A rendszer a legtöbb ember számára a legmegfelelőbb megoldásokról szól. Te már rendellenes jelenségnek számítasz. Rendeld szépen alá magad a plebsznek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 22:41:57

@Kovermadar:
Viktor sétagaloppban meg fogja nyerni a választást. Nem azért mert jó, sőt rossz kúrva rossz de nincs ellenfele.
Sokan reménykednek hogy nem lesz kétharmada.
Már nem lesz rá szüksége.

Igényes 2013.07.27. 22:42:09

@Kovermadar: Figyelj már, ezt a kurvásmegerőszakolásos posztot Te tudod kommentelni? Olyan mintha lezárták volna, eltűnt a box is. Ha kitiltanak, csak annyi jön, hogy oda nem írhatok. De itt semmi.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.07.27. 22:43:07

@diggerdriver: Szerintem cseréld vissza KIng Julianre :)

Igényes 2013.07.27. 22:45:12

@zebralany: Ő a példaképem. Tökéletesen megtestesít mindent, amivé válni akarok. Eddig kurvára le vagyok maradva vele. :DDD

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.07.27. 22:46:29

@Igényes: Én is nagy rajongója vagyok, ő aztán tud élni!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 22:55:11

@Igényes:
Ezesetben nem illek bele az adott rendszerbe, nincs katasztrofa, odebb megyek olyan helyre, ahol jobban passzolunk.

Sajnos nem fogadom el a tarsadalmat folottem allo entitasnak. Vagy tudunk kozremukodni vagy nem. Ha lehet tarsadalmi elvaras, akkor lehet nekem is elvarasom az engem korulvevo tarsadalommal szemben.

Nem tudom, hogy tudom-e :) mar telefonrol vagyok.
(Es szenvedek a melegtol... erik az a Calgary ugy erzem :)

@diggerdriver:
Mondjuk legyen egy markologep vagy valami ausztral banyagep :)

Igényes 2013.07.27. 22:57:35

@Kovermadar: Micsoda újító gondolatok. Tudod, ezt SEN szereti a társadalom. ;) :D

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:04:14

@zebralany:
Azt nem lehet mert már valakinek van és előbb volt mint nekem. Tiszteletben kell tartani.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:07:09

@Kovermadar:
Nebazdmeg. Már itt is dolgozzak?
Dolgozok nappal dolgozok éjszaka már itt is dolgozzak? :))))))))))))))))

Igényes 2013.07.27. 23:09:27

@diggerdriver: Kösd össze a kellemessel... Csöcsökbe markoló gép?

enrobag 2013.07.27. 23:15:45

@Igényes:
nincs nagy jelentősége, de megismerted a másik blogon, ahol Hagyma-ügyben írtál, Vájmit? Hátrányos helyzetű kaviár néven szól hozzá.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:16:24

@Igényes:
Esetleg csöcsökbe markoló ÉN?
:))))))))))))))))))))))

Igényes 2013.07.27. 23:20:16

@enrobag: Nem, nem tűnt fel, hogy ismerős lenne. Nem nagyon nézek aktivitásokat.

@diggerdriver: Vagy az. :))

2013.07.27. 23:25:42

@diggerdriver: Engem nem zavartak a meztelen kepek, csak annyi volt a gond hogy egyszer a magyarul nem tudo pasim meg akarta nezni hogy mit olvasok es elkezdett gyanakodni hogy magyar tarskereso / szex-chat oldalt olvasok! :) Kulonben nekem kimondottan tetszettek az elozo kepeid, illetve viccesek voltak, de ez a 'banya' nagyon riaszto.

Mas: Hendonban van 'magyar haz'? Mikor sok evvel ezelott Hendonban laktam, egy magyarral se talalkoztam ott, most meg 'magyar haz' van... Komolyan, mi ez az invazio, ennyire gaz van Magyarorszagon? Hirtelen barhova megyek, mindenhol magyarok vannak. Ma cipot akartam venni az Oxford Streeten es minden boltban hallottam magyarokat beszelni; azelott honapokig nem hallottam magyar szot itt Londonban.

enrobag 2013.07.27. 23:26:34

@Igényes: a stílusa alapján ismertem fel, egyedi:-)))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.27. 23:29:33

@Igényes:
Nem csoda hat, hogy oly' hatalmas kapcsolati tokevel rendelkezem :)

Igényes 2013.07.27. 23:33:03

@Kovermadar: Szerintem rossz helyre rakod az elvárási küszöböt. Te abból indulsz ki, hogy TE és a társadalom egyenrangú felek vagytok. Ez kicsit olyasmi, mintha a bolha akarna dirigálni az őt a bundájában hurcoló kutyának. Nem nagyon értik egymást, hogy mást ne említsek. :))

@enrobag: Kár hogy nem akar visszajönni ide.

2013.07.27. 23:36:39

@tildy:): Tipikus hazaarulo vagy, meg se probalod tamogatni a magyar gazdasagot innen kulhonbol. En direkt kenyszeriteni fogom magamat hogy Siot igyak. Foleg az oszibarack izut. Azt utalom a legjobban, gondolom masok is, de valakinek azt is meg kell venni, vagy nem? Ez a legkevesebb amit szulohazamert tehetek. Minden nap egy liter barack izo Sio.

Komolyra forditva a szot: nekem egy dolog hianyzik a kelet-europai etelek kozul, a kifli. Nem hiszem hogy kimennek erte kulon Hendonba, de jo lenne ha lehetne kapni a helyi boltokban, nekem meg mindig hianyzik, a bagette / roll stb. nem jon be nekem egyaltalan.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:37:36

@Mirjam2:
Igen, valami Trident ház a neve.
Az egyik magyarokat jó pénzért segítő irgalmas szamaritánus szervezet háza.
Ott van Hendon central-ban a Virgin egészség centrum mögött a metró sínek mellett közvetlen.

Sok magyar van itt.
Egyrészt turistaszezon közepe van és gazdagék is itt vannak másrészt egyre szarabb otthon és szegényék is itt vannak.

Igényes 2013.07.27. 23:38:33

@Mirjam2: Én minden siót utálok. Szar minőség, és ugyanannyiba kerül, mint a jobbak.
Kenyeret még mindig nem küldött senki?

Igényes 2013.07.27. 23:40:54

kenyér stornó, az Madár nyűgje volt.

enrobag 2013.07.27. 23:41:19

@Igényes: nincs kizárva, hogy már itt is van:-))) Na, nem most éppen, de Tökfőzelék vagy Vöribaba sanszos:-)))

Igényes 2013.07.27. 23:45:50

@enrobag: Ebben az esetben irigylem. Egy néven sűrűn kommentelgetni is a kelleténél csekélyebb lelki egyensúlyt, és a kelleténél több szabadidőt jelent, de sok néven, az már valami komoly defi.

2013.07.27. 23:47:51

@diggerdriver: Ez hihetetlen! Oda jartam gym-be annak idejen minden nap mikor ott laktam, a Virgin-be az allomassal szemben! Tobb evig laktam ott, soha egy magyarral se talalkoztam es most MAGYAR HAZ van a gym mogott. Valtoznak az idok. Oregnek erzem magam...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:53:55

@Igényes:
Nem jó a hasonlat.
Egy szakmunkás a társadalomban nem parazita (bolha-kutya) hanem a társadalom működését biztosító partner.
A piroscsőrű nyűvágó kiszedegeti a kafferbivaly bőréből a parazitákat, kiváló látásával messziről észreveszi a gazdaállatot fenyegető veszélyt és figyelmezteti a bivalyt. Nem mellesleg jóllakik a kullancsokból.
Abban az esetben mikor a bivaly dagonyázik egyet a sárban és a rászáradt sártól ne fér hozzá a bőréhez egyből keres másik gazdaállatot (társadalmat)

2013.07.27. 23:54:52

@Igényes: Mi van a kenyerrel? Lemaradtam valamirol. En friss kiflit szeretnek. (Kenyerrol mar lemondtam evekkel ezelott.) Ja es meg valami: szaloncukor! Lehet ezekben a londoni magyar boltokban szaloncukrot kapni telen? Kb. 15 eve nem ettem. Egyaltalan van meg Magyarorszagon szaloncukor?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.27. 23:56:26

@Igényes:
Egyik buszsofőr barátom vett valami zacskós lisztet amiben a vízen kívül minden benne volt a kenyérsütéshez. Bekeverte kisütötte a gáztűzhely sütőjében és kúrva finom kenyér lett belőle.

enrobag 2013.07.27. 23:57:00

@Igényes: úgy érted, hogy egyensúly-zavar kell a szabadidőn kívül a sűrű kommenteléshez? (Mert annak, hogy csekélyebb egyensúly, nincs értelme, egyensúly vagy van, vagy nincs). Érdekes gondolat, lehet benne valami.

enrobag 2013.07.27. 23:58:52

@Mirjam2: hogyne lenne szaloncukor:-))) Persze, hogy van, sokféle.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 00:00:52

@Mirjam2:
A hendoni magyar boltban sincs kifli mert ahhoz pékség is kéne viszont van Fornetti.
Magyarországon rengeteg szaloncukor van bár én már otthon is konyakosmeggyet akasztottam a fára de tényleg van és rengeteg ízben kiszerelésben árban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 00:02:46

Amúgymeg szégyen nem szégyen nekem semmi sem hiányzik otthonról.
Ez van.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 00:09:33

@Igényes:
Nem ertek teljesen egyet. Nem dirigalni akarok, hanem nyugalmat. Befizetem, amit be kell; ebbol az allam raszorultsagi alapon visszaoszt. Es ennyi. Minden mas mar penzert vett munka/szolgaltatas/aru (fuggetlen a tarsadalomtol).

Ismered Isaac Asimov irasait? A "The Naked Sun" cimu regenyeben bemutatott solariai tarsadalom all hozzam a legkozelebb (ha nem is 100%-ban, de ra fogsz jonni a kakukktojasra ;) ).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 00:16:50

@diggerdriver:
Az a gazdag, aki Londonba megy nyaralni?
Van akkor problema rendesen :D

Ilyen lisztes cuccot kuldhetsz am! :)

@enrobag:
Inkabb az utobbi szerintem. Az mintha utana jelent volna meg es a stilus...
Toki regebbi motoros es szerintem vajmival is osszeveszett. Szerintem birca lesz a fozi, a nikilaura meg birca :) ezek harman sosem beszelnek egymashoz :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 00:21:42

@Kovermadar:
Egy havi 100ezret vagy alatta kereső átlagmagyarhoz képest gazdag az aki Londonba tud menni nyaralni.
Normális társadalomban ez lenne a minimum de...

enrobag 2013.07.28. 00:27:52

@Kovermadar:
igen igazad van, Tökfőzelék már régi motoros, és volt komoly vitája Vájmível. Na, majd kiderül, hogy Vöribaba jelmezben ki játszik.

2013.07.28. 00:32:42

@enrobag: @diggerdriver: Kosz az infot, tenyleg azt gondoltam hogy hatha a szaloncukor kiment a divatbol. Jo tudni hogy nem; ha Londonban leszunk meg a telen, elzarandokolok erte Hendonba.

2013.07.28. 00:36:55

@diggerdriver: London turista-szempontbol nagyon draga, foleg a szallas; a legolcsobb kulkeruleri hotelszoba is egy vagyonba kerul, es ehhez jon meg a kozlekedes, etterem (ha nem tudsz magadnak fozni), belepok (London Eye stb.). Ha van ismerosod aki vendegul lat akkor lehet hogy nem draga, de 'igazi' turistak egy vagyont elkoltenek alapdolgokra, foleg szallasra.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 00:40:47

@enrobag:
Kivancsian varom!
En is meg "uj" vagyok itt, nem tudom, hogy volt-e mar pelda ilyen tobbnickusegre.
Allitolag volt, de nekem meg nem tunt fel :)

@diggerdriver:
Igen, erre utaltam. :(

Ezt most talaltam:
"Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok." - Asimov
Szerintem oriasi es elegge talalo is :)

zopilote 2013.07.28. 00:44:45

@Kovermadar:
" Es szenvedek a melegtol... erik az a Calgary ugy erzem :) "
Szombat du fel 5 van, +14C :( Szetfagyok:( Itt csak tel van es nyar (ket honapig) A telben az a jo, hogy -14C - nal kell csak kesztyu es van a Chinook, amikor az esti -25C - bol reggelre +15C lesz. Ez altalaban 2 hetente van, eltart par napig. A nyarban pedig az, hogy reggel +5C van, ejszaka ritkan van +20C - nal melegebb. Nappal elofordul +30C is gyakran, es fel 4 - kor mar vilagos van, a Nap este fel 10 - kor megy le. De en akkor sem szeretem ezt a varost. Itt csak dolgozni lehet, semmi mast.

zopilote 2013.07.28. 00:49:21

@diggerdriver:
Nekem egy spontan, szivbol jovo jo k.. anyazas hianyzik otthonrol:) Unom mar a sok FY - t:)

zopilote 2013.07.28. 01:04:32

Ma munkabol jovet beugrottunk a haverommal egy farmer marketra: magyar TV paprika, lecsonak valo paprika, alma paprika, mind kihangsulyozva az aron, hogy " hungarian". Nem izgultam be ra:( De volt piros ribizli is, egres, szinte minden hazai gyumolcs, de nem tudott izgatni:( Kesobb beugrottunk egy horvat delibe is: igazi fustolt disznosajt, hurka, debreceni, tobb fajta magyar fustolt kolbasz, Vegeta, hazai piros paprika, gulyaskerem, fokhagymakrem, piros arany, Sport szelet, meggy marka (turo rudit nem lattam, igaz, nem is erdekel) En csak disznozsirt vettem, zoldhagymaval, friss rozskenyeren finom:)
Mindezeket csak azert irtam le, mert szerintem a hazai izek csak hazai kornyezetben az igaziak, mas helyen csak onamitas, illuzio.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 01:05:00

@zopilote:
Svedorszag is hasonlo.
Tulajdonkeppen, ha az ev nagy reszeben dolgozni lehet csak, az nekem szimpatikus. De ha jon a szabadsag, akkor oda mehetek, ahova csak akarok.
Csak egy futott garazs es egy motormelegito kell + a hozza illo batar auto es maris elviselheto.

Itt ma, pont turazas kozben volt 28 fok, tuzo nappal. Megfott az agyunk, de nem nagyon tehettunk mast, mert 2 napos turan voltunk.

A kornyek egyebkent szep?
Arrafele mit tud csinalni egy CNS-s es egy marketinges, aki beszel 4 nyelven?

zopilote 2013.07.28. 01:50:56

@Kovermadar:
Mit tudna csinalni? Dolgozni:) Keresik a CNC - seket nagyon. Amugy a kornyek szep, 80 km - re kezdodik a Sziklas - hegyseg peldaul. Batar autok tomegevel, relative olcson, motormelegitot szinte minden parkoloban be lehet cstlakoztatni, legtobb kocsit taviranyitoval lehet inditani, mikor beul a polgar, meleg van. A benzin 1,19 $/l, forgalmi ado 5 %, elelmiszeren nincs. Negativ dolgokrol nem irok:) Ja, es a kender kituno, hazhoz szallitjak:) A liberalisok elnoke, Trudeau fia legalizalni akarja, ha megvalasztjak, par napja jelentette be:)

2013.07.28. 01:57:15

@zopilote: Calgary nekem se favorit különösebben, bár már nagyon régóta nem jártam ott. Azért ha most lennék huszonéves akkor lehet hogy én is elindulnék Albertába azokért a nagy fizetésekért. A tehetőseknek Canmore-ban van hétvégi háza persze ez átlag embernek nem elérhető. Sokan Radiumba, vagy Invermerbe járnak ahol jóval olcsóbban tudnak telket venni és épitkezni, de gondolom ez se olcsó mulatság. Férj mindig morog rájuk, hogy "f....ing Albertans". :) Ha nagy kocsival járnak, az a baj, ha hétvégi házuk van az, ha olcsó náluk a pia, akkor meg az. :)

A kajával kapcsolatban egyeértek, de azért az egresért és piros ribizliért irigyellek - még Ladysmith-ben direkt ültettem ezeket a kertemben de elég silány lett a termés, nem megfelelő hozzá a talaj.

Közben itt Nanaimo-ban Bathtub Weekend van - ezt Te is ismered. Holnap nagy nyüzsi lesz a környékünkön, a strandra futnak majd be a "kádasok". Felkerekedett a szél is, nem irigylem a versenyzőket. Még egy normál motorcsónakkal is dobálnak a hullámok ilyenkor, nemhogy ezekben a lélekvesztőkben.

Na, indulunk ki egy jó hideg fröccsöt inni, addig pácolódik a lazacom.... Jó hétvégét. Remélem minél előbb zárhatod a munkaévet aztán irány a nagyvilág. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 02:01:38

@33621: sosem irok senkirol semmi rosszat, csak valaszolok
odaat sem tettem
de ha valaki kocsog, az kocsog
namost akar kitiltanak akar nem ez a szerencsetlen buta seggfej egy kocsog
aki ismeri a storyt az tudja
egy okoskodo sikertelen nulla
ennyi
most gondolj bele, hogy ezt irnam rolad egy olyan blogon ahonnan amugy teljesen oktalanul kitiltottak es tudja hogy nem tudok valaszolni
"Születésétől az a szerencsétlen... nomindegy, hát így tegyen az ember szívességet a béka segge alól a térdéig felkapaszkodott senkiháziaknak. :))) "

de wezt Te nem latod csak a valaszomat ugye
na a valaszomat fenntartom egy aljas kis kocsog aki keveri a szart

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 02:04:13

@33621: a total varrol meg azert tiltottak i mert nem estem ossze csikos ur allo lampas mercije miatt
ott sem voltam ordenare
csaxolok
sosem vagyok
mindig csak a valasz lesz az
tudod
amilyen a mosdo olyan a torulkozo
amugy ez az igenyes tenyleg nagyon szerencsetlen
nem tehet rola
buta es rosszindulatu, radasul azt hiszi okos es szellemes , csak az elet veri azert szopja otthon a ....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.28. 02:06:13

@Igényes: Te egy kis geci sunnyogo alak vagy aki a hatterben bomlaszt
szemtol szemben meg osszefosnad magad

zopilote 2013.07.28. 07:34:56

@cougarcat:
Ne hidd, hogy akkora fizetesek vannak itt. A melosok nem keresnek akkora osszegeket, az a middle managmentnel es a small contractoroknal kezdodik, marmint a constructionban. Egy atlag szakember a 2008 - ban kapott fizetesenek 65 % - at kapja most. Alberta (es reszben Saskatchewan) abban kulonbozik a tobbi tartomanytol, hogy van sok munka. Itt most ratett az arviz, de annak hatasa meg nem erzodik a fizeteseken, csak a szakemberhiany. Ma volt egy kis privat munkank, a tulajdonos sirva panaszkodott, hogy egy honapja megallt a konyhaatalakitasa, mert nem kap szakembert. A drywall munkaert 5 ezert dollart kert a fonokunk (aki epp Horvatorszagban nyaral most), neki nem kerul tobbe az egesz 500 dollarnal ( munkaber es anyag egyuttveve) Raadasul szivessegbol vallalta, nem ez a profilja:)
Ugy is hvtak az albertaiakat egy idoben, hogy " szoke arabok " :) Erdekes, hogy a legkonzervativabb redneckeknek jutott legbovebben az olajbol itt E - Amerikaban ( Alberta, Texas)
Az itt kaphato ribizli es egres a Fraser Valleybol jon, a paprika az Okanagenbol. Ott egy pound paprika 70 cent, itt 2,70 - ert adjak:)
A ribizli megterem vadon is, eszak BC - ben a hatalmas fenyoerdokben ettem eletem legfinomabb ribizlijet, amikor ott dolgoztam. A malnarol nem is beszelve:) Sajat szemmel lattam, amikor az anyamedve a bocsaival marokszamra ette, megfeledkezve a vilagrol, annyira elveztek:)
A Bathtub Race - t nagyon elveztem Nanaimoban.
A pacolt lazacert irigyellek:) ( es a finom halibut fish and chipsert a kikotoben a Bastionnal )
Sajnos, a munkaevet nem tudom zarni, masfel ev munkaja van a cegnek, akinek dolgozom aprilis ota:( De karacsony utan mindenkepp lemegyek min. 3-4 honapra vagy Mexikoba vagy Kaliforniaba, megprobalkozom a kerteszkedessel:)
Kellemes froccsozest es szep hetveget!:)

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.28. 07:45:10

@diggerdriver: nem egy bonyolult dolog az, kérem, ugyanis csak egy csipet élesztő, só és cukor kell bele.
mondjuk aki nem képes ezt összerakni, az megérdemli, hogy kétszer annyiért vegye a keveréket.
mint az amerikaiak a palacsintaport.

DieNanny CH 2013.07.28. 08:12:17

@Mirjam2:

Anno anyukám munkatársai is ledöbbentek, mikor kérdezték tőle, hogy mit visz a svájci unokáknak? Erre ő: Kiflit!
Merthogy a fiúk imádják. Képesek még a háromnapos fonnyadtat is rágcsálni! (Mert ilyenkor anyukám visz legalább 10 db-ot...)

DieNanny CH 2013.07.28. 08:14:47

@Mirjam2:

Van, de nagyon ki kell fognod, hogy jó minőséget találj!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 10:07:31

@Mirjam2:
Szivesen. A hendoni magyar boltban biztosan tudom hogy lehet kapni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 10:10:38

@Kovermadar:
Persze, mert a Szíriuszról jöttünk baszod:))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 10:18:22

@zopilote:
Nekem minden nagyon tetszik ott, elképesztő természeti szépségek stb...
A hidegből viszont elég volt otthon. Itt Londonban télen max -5 az is jobbára éjszaka nappal ritkán van fagy. Hó az ha nagyon bemérgesedik az idő akkor akár egy hétig is megmarad. Ez nekem főnyeremény.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.28. 10:34:14

@Babette_:
Nekem mondod?:))))))))
Anyai ágon nemzedékekre visszamenőleg az őseim pékek voltak nagy pékséggel alkalmazottakkal saját kenyérbolttal.
Ha valaki tud kelttésztát csinálni az én vagyok:))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 10:43:51

@diggerdriver:
Tegnap éjjel még elolvastam a dolog hátterét... nagyon vicces :)

@zopilote:
Most még chicken vagyok váltani :) De ha valami történne itt, akkor biztos, hogy megpróbálkoznánk Kanadával is, mert veszíteni nem lehet vele és még a nyelvet is jobban beszéljük valamivel, mint a svéded :)

Ha esetleg előre akar készülni az ember, akkor mit érdemes tanulnia, hogy ott zökkenőmentesebb legyen az elhelyezkedés? A CNC rendben van. Ezen kívül tudok CAD/CAM-ezni (ami kevéssé bonyolult, mint a CNC azt hiszem).

Gépészmérnök kelendő arra? Vagy bármi, a gépész vonalon?

Milyen ott az oktatás? Mennyibe kerül egy főiskola/egyetem elvégzése?

Mikor írsz posztot? :)

zopilote 2013.07.28. 11:10:44

@Kovermadar:
Posztot nem irok, nem szeretem a kritikat es a hitetlenkedest, a magyarazkodast:) Pedig lenne mirol: Mexiko ( 5 ev kalandos es izgalmas munka) Kanada (20 ev kaland, az utobbi 5 ev unalom)
Jo foiskola szeru pl itt a SAIT vagy Edmontonban a NAIT
Artablazat:
www.sait.ca/programs-and-courses/full-time-studies/academic-calendar-information/fee-table.php
Machinsit technicians course:
www.sait.ca/programs-and-courses/full-time-studies/certificates/machinist-technician-course-overview.php
Egyetem: University of Calgary
www.ucalgary.ca/
Egyet kell tudni: minimum tarsalgasi szinten angolul, hogy jo munkat kapjon az ember:) Es termeszetesen szerencse!
Gepeszmernok kelendo, hiszen az olajipar a kutatastol a feldolgozasig, szallitasig gepekre, mechanikai dolgokra (is) epul:)

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.28. 11:18:34

@diggerdriver: de csak utánam:)

és hogyan fajzottál el így markolósnak?:D

Igényes 2013.07.28. 11:21:44

@Kovermadar: Nem, nem igazán jött be a stílusa. Valamelyik Alapítványt végigolvastam, de nekem túl visszafogottnak tűnt.
De majd utánanézek.

Az államtól semmi nem független, pontosan ez a lényege. ;)

@enrobag: Szerintem ez ettől jóval szegmentáltabb, sok kis részből tevődik össze. Van ahol nagyon billeg, van ahol éppencsak. Persze ha valahol billeg, valamennyire az egészen is meglátszik.
Azért nézz őszintén magadba, hány teljesen normális ember kommentelget itt naphosszat? Mindenkinek megvan az ilyen vagy olyan defektje.

@diggerdriver: A kenyereslisztest hozd össze a Madárral. :) Meg Mirjammal.
Az előzőhöz: én akkor hiszek a partneri viszonyban, ha egyik partner a másik nélkül is önállóan meg tud lenni jól, csak együtt még jobban. Namost ha ezt levetíted magányos ember vs. társadalomra, az egyikük elég rosszul fog belőle kijönni.

Igényes 2013.07.28. 11:23:31

@zopilote: És mennyire támogatnak, ha tanulni is akarsz munka mellett? Nyilván nem pénzbeli támogatásra gondolok, de elengednek ha a suliba kell menned? Vagy oldd meg, ahogy tudod?

zopilote 2013.07.28. 11:40:06

@Igényes:
Sajnos ezt nem tudom, de elkepzelheto, sot van olyan, biztosan. Dolgoztam nagyobb cegeknek, igaz rovid ideig (pl. Halliburton ) ahol tanfolyamrol tanfolyamra jartunk, munkaidoben. De leginkabb kis cegeknel dolgoztam vagy onallo voltam.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 11:46:24

@zopilote:
$5000 évente egy gépészképzés.
Mennyi ott egy éves fizetés, mondjuk CNC-ben? Mintha $36-$40 órabért mondtál volna, az rendes munkahéttel számolva évi bruttó $79000. Ebből mennyi marad? Mekkorák a költségek havonta (2 főnek ennivaló, jó net, telefon, 2 szobás lakás, villyan, víz, autó - ez gondolom elhanyagolható)?

@Igényes:
Akkor tisztázzuk, hogy mit értünk társadalom alatt, mert lehet itt egyezik a nézőpontunk (az enyém minden esetben sántíthat).

Azt a kapcsolatot, ahol én fizetek valamiért (vízszerelő, internet, autóhitel, stb) nem nevezem társadalmi kapcsolatnak. Az egy üzleti jellegű kapcsolat, én fizetek, te szolgáltatsz, nem érdekel a kiskutyád-kiscicád-nagymamád. Az jószágcsere előtt és után semmiféle kapcsolat nincsen közöttünk.

Társadalmi kapcsolatnak nevezem azt, ahol önkéntes, ellenszolgáltatás nélküli kapcsolat van két vagy több ember között. Amikor megkérdezem a szomszédot, hogy hogy van; esetleg pénzzel támogatok egy célt (pl. éhezőket).

Amikor azt mondom, hogy nekem nincsen szükségem a társadalomra, akkor nem azt mondom, hogy nem kell a vízvezetékszerelő szolgáltatása, mert kell.
Akkor arra gondolok, hogy ne szólítsanak le az utcán, ne jöjjön jópofizni a szomszéd, ne hozza a kölyke fényképét mutogatni a rokon. Mert nem vagyok erre kíváncsi (illetve nem mindig).

Itt pl. rendszeresen nyomják a TV-ben, hogy támogasd havi 100 koronával (3400 Ft) az éhező afrikaiakat. Én ettől teljesen készen vagyok... legalább 2 perces reklámblokk. Van itt elég afrikai, akit az állam eltart, még utalgassak havonta pénzt azoknak, akik itt sincsenek? Ha érdekel a dolog, megtalálom a módját, hogy támogassam őket. Ha nem, akkor ne kelljen már ezt néznem (OK, nem kell, elkapcsolok vagy addig feljövök ide :) ).

Igényes 2013.07.28. 12:07:47

@Kovermadar: Akkor itt nem egyezik. :)

Én a gazdaságot+azt az infrastruktúrát értem társadalom alatt, amit egy civilizált (=európai) ország teljes egészében nyújtani tud az egyén számára. Máshol ez kicsit máshogy megy, ugye hallottunk már itt is olyanról, hogy a nyaralás nem természetes része egy dolgozó ember életének.
Ebben az én értelmezésemben benne van a kulturális programoktól a sarki mekiig, meg a szociális hálón át az oktatásig minden. A társadalom-egyén interakció alapja itt a pénzmozgás; gyakorlatilag mindegy, hogy állami finanszírozású, vagy kkv szinten megy. A lényeg hogy fizetek, és valamit kapok.

Ennek a felfogásnak persze megvan az a hibája, hogy az egyének nem fizetőképes részét kihagyjuk belőle, de ugye ideális esetben ilyen úgysincs.

Amit Te leírtál, az nekem már inkább az emberi kapcsolatok kategória, ha így értelmezed, akkor egyetértünk.
Én is rühellem a tolakodást meg a bizalmaskodást.
Ennek vannak néha egészen extrém megnyilvánulásai is, nekem mutogatta már boldogan egy (amúgy normálisnak induló) üzleti tárgyaláson egy vadidegen csaj a biliző kölykei fotóját. Elvárta volna, hogy lelkesedjek érte, hogy milyen ügyesek meg aranyosak.

Hirtelen akkor ott nem tudtam, hogy a kedves mamát, vagy a fotót kellene helyből lehányni.

zopilote 2013.07.28. 12:15:48

@Kovermadar:
Jo kerdes:) Altalanossagban azt mondhatom, hogy 1/3 - a a fizetesnek megmarad, ha normalisan el az ember. Gondolok itt egy 2 szobas berelt lakasra jo helyen, rezsire, kocsira, uzembe tartasara, egeszseges kajara, heti 1 kozepes etterem, heti par home delivery vacsorara ( pizza, kinai, stb )

zopilote 2013.07.28. 12:21:06

@Kovermadar:
Ja, meg annyit, hogy itt nincs akkora bizonyitvany, oklevel fetis, mint Europaban, szakmunkak eseteben. Leginkabb a tudas, gyakorlat szamit, ami hamar kiderul.

zopilote 2013.07.28. 12:22:23

@Igényes:
Jelenleg ( 3 eve ) Calgaryban elek. Kanada, Alberta tartomany.

Igényes 2013.07.28. 12:33:28

@zopilote: Jé tényleg, leírtad vagy ötvenszer... bocs, kicsit szétszórt vagyok ma. :D

M. Péter 2013.07.28. 15:03:11

@Mirjam2: Őszi- vagy sárgabaracklevet, vagy körtelevet melyik angol élelmiszerboltban találsz?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 15:21:57

@zopilote:
Ilyen úgy vettem észre, hogy itt sincs.
Viszont idővel mindenképpen szeretnék valamivel feljebb kapaszkodni (mégiscsak több pénz :) ).

Még egy kérdés: ott is van olyan öltöny-fétis, mint Amerikában? Vagy attól, hogy gépészmérnök vagyok és egész nap számolok/tervezek, a számítógépnek nem kell kiöltöznöm?
Ez nekem közel kizáró ok :) (öltöny az elnöknek kell, munkához nem).

2013.07.28. 20:50:05

@Kovermadar: Ha tényleg érdekel Kanada a jövőben akkor talán az lenne a legcélszerübb hogy egy pár utat ide szerveznétek, min. 1-1 hónapra és alaposan körülnézzetek a munkalehetőségek és életvitel szempontjából. A kultúrsokk sem elhanyagolható tényező egy európainak.

Lásd Zopilote észrevételét arról, hogy a krach óta folyamatosan csökkennek a fizetések. Ha az USA elkezdi nemzetközi piacra dobni saját olaját akkor ez a trend tovább erősödhet. Ezenkivül úgy nézem általános trend hogy a munkáltatók próbálják lefelé nyomni a béreket ahogy csak lehet, a versenyképesség érdekében.

Ettől függetlenül egy keresett szakmunkás és főleg egy gépészmérnök mindenképpen jól megél - bérszinvonal min. az átlag vagy jóval azon felül. Az életszinvonalat ezen belül befolyásolhatja hogy akarsz-e gyerekeket, vagy sem, mert itt az állam nagyon kevés támogatást ad a családosoknak. Az átlagfizetésből, főleg ha gyerektelen vagy, nemcsak jól élsz, hanem félre is teszel. Ez utóbbi szükséges is ha a munkáltató nem ad nyugdijat, mert az állami nyugdij elég alacsony.

Ha tovább akarsz tanulni akkor kapsz tanulmányi kölcsönt, vagy az államtól vagy a banktól. A munkáltató nem biztos hogy ad tanulmányi időt. A kölcsön, ha teljes időben tanulsz, fedezi a napi költségeidet - én is igy végeztem el az egyetemet. Kanadában sok esetben nem mész semmire amig nincs kanadai Papir, de ez egy olyan befektetés ami mindenképpen megéri szerintem.

Nem vitás hogy Alberta és Saskatchewan (ahol van szinte biztos munkaerő kereslet) nem a legvonzóbb tartományok, bár egy fiatal párnak vagy családnak kezdéshez ideális, a magasabb fizetések miatt. A helyiek konzervativ gondolkodású "redneckek" , munkamániás, "puritán", egyszerü emberek. A bizonyos fokú beszükültség ellenére is a legtöbb barátságos ember. Akinek van rá igénye, annak nem gond télen a trópusi nyaralás Mexikóban és Hawaii-n és ezek olyan helyek ahová tényleg érdemes is elmenni akár egy hónapra. Akinek még van elkötelezettsége Mo-n annak nehezebb, hiszen egy ilyen út jóval többe kerülhet.

BC és főleg a Nyugati part a "prairie people" elnevezésével élve a "lótuszevők földje". :) Ők úgy gondolják hogy mi munkanélküli hippik vagyunk és a liberalizmusról álmodozva szivjuk a füvet egész nap mig az ő olajdollárjaikból vesszük fel a szociális segélyeket. :) Az igaz hogy a Nyugati Partra főleg a lazább, sportos és természetközeli életforma miatt jönnek emberek. Viszont itt kevesebb a munkalehetőség és sokszor a fizetések is alacsonyabbak. Itt is szokás télen "nyaralni" és leginkább az eső elől menekülnek az emberek (amúgy nincs hideg).

BC már több mint egy évtized óta válságon megy keresztül, mert a hagyományos iparágak a globalizáció miatt összeomlottak. A papirgyárakat multik vásárolták fel aztán sok gyárat bezártak és Dél-Amerikába vittek. Nagyon sok fürészüzem bezárt. A kereskedelmi halászat szinte teljesen eltünt. 2008 után az épitő ipar is megtorpant mert túlfejlesztettek a vállalkozók és most telitett az ingatlan piac. Jelenleg leginkább a szolgáltatás, turizmus és eü. területén van leginkább munkaerő kereslet.

Hoppá, lassan jönnek be a "bathtubbers" az öbölbe, keresem a látcsövemet....

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.28. 21:03:54

@cougarcat:
A kultursokk okozná számomra a legkevesebb gondot, ha kapok fizetés a többi már nem érdekel :)

A többit felírtam, megfogadom és leginkább köszönöm!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.28. 22:29:22

@Kovermadar: Az jo.

Engem viszont erdekel, nem veletlen nem mennek Abu Dhabiba akkor sem , ha oda hivnanak dolgozni. Akarmennyi penzrol is lenne szo.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.28. 22:31:11

@M. Péter: Sainsburysben a lengyel reszlegnel szokott lenni. Illetve torok boltban is van .

2013.07.29. 05:33:56

@Kovermadar: Igen, én úgy látom, Te elég nyitott ember vagy, ez fontos és akárhol élsz a világban, jó hasznát veszed.

Az öltöny miatt ne izgulj, egy mérnöknek ez nem kötelező, hacsak nem kimondottan vezető beosztásban van. Még nálunk is minden elmegy, farmer, stb., kivéve a biróságot. A péntek meg Casual Friday, akár melegitőben is mehetsz dolgozni. Nyáron ha hőség van bermuda short és flip-flop OK. Némely kollégám a hoki vagy futball szezonban a kedvenc csapatának a mezében jelenik meg! Crazy Canucks, eh! :))

2013.07.29. 05:48:25

@zopilote: Lehet hogy most kellene ingatlant venned Mo-n? Most nagyon kedvező az ingatlan piac. Ha oda van kötődésed akkor a kanadai nyugdijadból ott szépen megélnél - persze majd csak ha nyugdijas leszel. :)

Minket a kontraktor előjegyzett októberre. És örülünk hogy elvállalta, nagyon nehéz elfogadható áron találni valakit. Mesélte hogy a legjobb alkalmazottja lelépett a BC Hydro-hoz - ott persze jó fizetés, nyugdij és itt-ott munka. :) Egyébként ez a srác is elvállal mindent, kiadja subcontractor-nak, ha úgy adódik. A nejével együtt dolgozom - kiadta nekem, hogy nehogy dicsekedjek neki a felújitásokról merthogy otthon nincs ideje semmit megcsinálni. :))

Vadalmaaaaa 2013.07.30. 13:58:51

@Kovermadar: mert ők is magyarok ,szerintem nem rossz ötlet,adjanak nekik papírokat
de ne nyugdíjat ( mint az ismeretes) olyanoknak,akik soha nem dolgoztak Magyarországon

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása