oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 28. 06:51,  Egy esély maradt, külföldre menni 780 komment

2013. június 28. 06:51 Határátkelő

Egy esély maradt, külföldre menni

A mai sztori az újrakezdésről szól. Az alaphelyzet akár tipikusnak is mondható (sajnos...), lakáshitel, adósságok, majd munkanélküliség, végül külföld. Mária esetében ez Skócia lett – a részletek pedig jöjjenek a posztban (a képekért külön köszönet).

cím_44.jpg

„A 40-es éveim közepén járok, van egy 20 éves fiam és 4 évvel ezelőtt jöttem ki Skóciába. A szakmám lakberendező, amit sajnos nem tudtam otthon sem sokat gyakorolni.

Nem végzett, csak önszorgalomból tanult szakmám a lakástextilek szabása-varrása, ebből éltem Magyarországon. Viszont soha nem volt esélyem ezt hivatalosan, vállalkozókent csinálni. Hivatalosan egy lakástextil bolthálózatnál dolgoztam, nem hivatalosan esténként, hétvégenként otthon. Szép munka és izgalmas, de vajmi kevéssé megfizetett.

A saját hibánkból is, de a hosszú évek alatt nem halmoztunk tartalékot, csak éltünk lazán, amíg lehetett, mire észbe kaptunk, csak az adósságok gyűltek, lakáshitel, hitelkártya stb. Ez a gazdasági válság után sajnos anyagi csődhöz vezetett. A boltok ahol dolgoztam bezártak, egyéb megrendelések is alig voltak, új munkát nem találtam, Egy esély maradt, külföldre menni.

IMG-20130602-01405.jpg

Egyetlen megoldás tűnt biztosnak

Eredetileg csak egy évre terveztem az itteni tartózkodást, hogy egy kicsit javítsak az anyagi helyzetünkön. Angolul tanultam 8 évet, a nyelvtan, írás, olvasás ment szuperül, de beszélni nehezen tudtam, és a megértés sem volt könnyű.

Magyarországról nehéz biztos helyet találni, bár nem mondom, hogy lehetetlen. Én egyet elszalasztottam, mert nem tudtam olyan gyorsan összeszedni az útiköltséget és valamennyi kezdőtőkét. Egyetlen megoldás tűnt biztosnak, a babysitterkedés, ami nem nagy pénz, de 0 forint kezdőtőkével kijutok, és ha már ott vagyok és a család olyan, a hétvégékre például tudok egyéb munkát keresni.

Szerencsém volt, Edinburgh közelében találtam egy családot, ahol babysittert kerestek iker fiúk mellé, akik éppen elkezdik az általános iskolát, nem bánták a koromat, sőt szerintem előny volt, hogy van tapasztalatom gyerekekkel.

City of Edinburgh-20130525-01346.jpg

Szerencsém volt a családdal

Lelevelezvén mindent, augusztusban kiutaztam a családhoz. Heti 4 nap munka, gyerkőcöket hozni-vinni kellett a suliba, valamint takarítani valamennyit és heti két este főzni a családra.

Bár volt néhány óra szabadidőm az ilyen napokon is, a faluban nem találtam plusz munkát, ezért Edinburghban kezdtem keresgélni valamit szabadnapjaimra. Varrni nagyon jól tudok - ahhoz nem kell nagyon sokat beszélni, és azt hogy mit tudok, be tudom mutatni, próbavarrást végezve - ezért a ruhajavítókban keresgéltem, módszeresen bekopogtattam és megkérdeztem van-e munka. Végül egy török (a ruhajavítók 70 százaléka török) mondta, hogy egy barátjánál van részmunkaidős állás, ott kezdtem el dolgozni heti két napot.

A családdal szerencsém volt. A szülők kulturáltak és nagyon korrektek voltak, a gyerekek helyesek, elevenek, bár kezdetben ellenségesek, (ami természetes, hiszen én nyaggatom őket felkeltéssel, öltöztetéssel stb.) de a sok együtt töltött idő, közös játék, alkotás végül is meghozta az eredményt és a mai napig látogatom őket, és időnként szervezek közös programokat velük.

Midlothian-20130602-01401.jpg

Az apuka fotósként, az anyuka egy alapítványnál dolgozott. Az édesanya sajnos éppen az érkezésem előtt vesztette el a munkáját, ami elvileg az én munkámat szükségtelenné tette, de az anyuka a trauma miatt depresszióba esett, és az alatt az idő alatt, amíg én ott laktam, dolgoztam, nem igazán lábalt ki belőle.

Heti hét nap munka

Az első ruhajavítós munka 4 hónapig tartott, azaz karácsonyig, ezután egy másik török ruhajavítónál találtam munkát, heti három napot. Elég rázós volt, a minimálbér alatt és nem hivatalosan, de lehetett 8 óránál jóval többet is dolgozni, mert hosszú nyitvatartása volt. Az ebédidőt viszont stopperrel mérte, és állandóan hajszolta az embereket, dolgozzanak hipersebesen, de tökéletesen.

Tehát a családnál négy napot dolgoztam, és heti három napot bejártam Edinburghba a ruhajavítóba. Heti egy este nyelviskolába jártam. Vettem magamnak kerékpárt és bebarangoltam a környéket. Egyébként nem túl könnyű itt kerékpározni, nagyon dimbes-dombos, nekem nagyon nehéz volt eleinte, és még a mai napig is nehéz, ha kiesek néhány hétre a gyakorlatból.

Nem tudtam rendesen törleszteni

Eközben a párom egyedül a fiammal és 12 cicával szintén depresszióba esett. A fiam, bár intelligens, a magyar iskola csődje, a távollétem alatt még jobban elkutyult, alig járt be, nagyon sokat idegeskedtem, hogy innen távolról nem tudok hatni az otthoni dolgokra.

Hiába dolgoztam, amennyit tudtam, az otthoni adósságokat nem tudtam elég gyors ütemben csökkenteni, folyamatosan kaptam a telefonokat, egyezkedtem a behajtókkal. Egyszer utaztam csak haza karácsonyra, az egy külön sztori, utazás kb. 0 készpénzzel, de sikeresen túléltem.

City of Edinburgh-20130525-01346_1.jpg

Az iskolai év végének közeledtével a család már nem tudta tovább finanszírozni egyetlen fizetésből, hogy babysitterük legyen (az anyuka nem talált új munkát). Az, hogy nem mondtak fel előtte, szerintem nagyon korrekt volt.

Ideje volt kitalálnom hogyan tovább. Úgy döntöttem maradok még egy évet és kihozom a fiamat, otthon úgysem tudná befejezni a szakközépiskolát, mivel évet kellett volna ismételnie, immáron másodszor.

Ideiglenes társbérletben

Álláskeresgélés újra indítva, és ismét szerencsém volt. Május vége felé éppen egy időben találtam két részmunkaidős álláslehetőséget is, mindkettőt megkaptam, és még össze is tudtam egyeztetni a napokat. Az egyik szintén egy ruhajavító, de angol tulajdonossal, nagyon kellemes munkahelynek bizonyult.

A másik egy esküvői ruhaszalon, indiai tulajjal. Ez kicsit hasonló volt, mint a török, de jobban fizetett. Három napot itt, három napot ott dolgoztam. Most már el tudtam költözni a családtól, és ideiglenesen egy lengyel lányhoz költöztem társbérletbe, addig, míg a fiam meg nem érkezik.

IMG-20120826-01099.jpg

A fiam augusztusban érkezett, és ő is a társbérletbe költözött. Bementünk a legközelebbi középiskolába és megkérdeztük, ugyan folytathatná-e ott a tanulmányait, éppen most költözött hozzám, stb. - szó nélkül berakták egy korának megfelelő osztályba - csak az igazolványát kérték el, egyéb papír nem kellett, én is meglepődtem.

Az oktatás nagyon különbözik a magyar oktatási rendszertől, általában 16 éves korban befejezik a szakközepet, de 18 éves korukig tanulhatnak még ott. A fiam 17 volt, nem éppen magas szintre rakták be, csak oda ahol még volt hely, de indulásnak, és azért hogy szokja az angol nyelvet teljesen jónak bizonyult.

Egyébként, ha valaki a gyerekét az itt szeretné taníttatni, ajánlom, hogy legkésőbb 15 éves koráig kezdje el itt a középiskolát, hogy a szükséges vizsgákat legyen ideje megszerezni a továbbtanuláshoz, vagy érettségizzen le még Magyarországon és úgy jelentkezzen itt egyetemre.

Itt fejezném be, ha érdekel bárkit is több, szívesen folytatom."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: babysitter Skócia Edinburgh

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr405381466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:01:25

@tildy:):
A rendszerek elkepeszto utemben valtoznak. Marmint mindjuk 20 evvel ezelotti rendszerekhez kepest.
En csak altalaban szkeptikus vagyok azokkal szemben, akik alapvetoen Web GUI programozast ismernek, semmi mast.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:02:39

@Barátusz:
Köszi.
Meg van viselve rendesen de állok a vártán:)))))))))))))))

Igényes 2013.06.29. 00:05:06

@diggerdriver: Hazudd a nőknek, hogy nincs lelked. Ezt általában valami elképesztően egzotikus dolognak találják, és ahelyett hogy elkezdenék kinyírni a meglévőt, nekiállnak keresni.
Kicsit nem árt rájátszani, de hatékony.

Amarante 2013.06.29. 00:06:54

@Barátusz:
Iszonyu tempoban valtozik a vilag es az emberi ertekek kezdenek eltunedezni.Probalom ugy nevelni oket,hogy legyen igenyuk a beszelgetesre,olvasasra,olyasmire ,amit gep nelkul erdemes csinalni,embertol emberig mukodik.
Talan igy tobb eselyuk lesz egy boldogabb eletre.
ez nem azt jelenti,hogy a mai kovetelmenyeket nem helyeslem,csak egy pici plusz a teljesebb elet remenyeben:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:07:28

@morsels: igen, eleg sokan nem tartanak programozonak bennunket. Amugy PHP-ben nem csak GUI-t lehet programozni, csak szolok:D De mondom, innet mar nem nehez atallni masik nyelvre, sokan kozulunk Rubyznak, vagy reszfeladatokat Pythonban irnak meg.

@charlieharper: igen. Mondjuk en nem fizetek, de meg vagy olyan jofej, hogy sajat magadra iratod. Ez nekem kiskapu, mutyi, es bocsanat, de nem fogom helyeselni. Sot a hideg kiraz tole.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:09:06

@tildy:): sot , anno diplomamunkamban pl. egy resz C-ben volt irva, az csinalta a szeliranyforgatast:D

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:11:01

@Zsuzsi65:
Mondjuk pont amerikaban az allam nemigen szol bele a nevelesbe. Iskolai korzetek vannak, amiknek az iranyitasa helyi valasztas alapjan kijelolt emberek ala tartozik.
Persze vannak orszagosan elfogadott teljesitmeny rendszerek, amik arra vannak, hogy bizonyos szint elereset egysegesen tudjak ertelmezni; de ez leginkabb az egyetemre valo bejutasnal erdekes, kulonben meg nem.
Szoval lehet mondani azt, hogy az altalanos, alapveto kepzes USAban alacsony, viszont az akademiai kepzes meg rendkivul magas szinvonalu. Ennek is okai vannak, amit (plane Europabol, egy szociologiai diplomaval) konnyu kritizalni, de a kivalasztasi rendszer mukodik.
Az mas kerdes, hogy ez mennyire osztja meg a tarsadalmat; hogy a tarsadalmi retegeken belul milyen egyszeru az atjaras, mewg igy tovabb. Dehat ez alapvetoen minden tarsadalmi rendszer (az europai orszagokat ideertve) egyik alapveto problemaja.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:11:03

@Szt Elvíz:
Egy nedvességtől csillogó húsdarabot látsz ami egyre kisebb lesz.
Ennyi.
Én munka után napi egy órát foglalkoztam velük. Egyre van csak igényük hogy vizük legyen. Egy kifejlett póknak is elég egy 20X20-as üveg terrárium. Lehet nagyobb is csak semmi értelme. Beköltözik a sarokba és onnan nem mozdul.
Egy pók ha megszületik azonnal vedlik. aztán hetente kéthetente havonta kéthavonta és felnőtten félévente-évente. A vedlés a növekedés fázisai. A kitinpáncél nem tud nőni így mindig nagyobbra kell cserélni.egy kifejlett vedlés előtt álló pók a vedlés előtt két-három héttel már nem eszik és vedlés után egy hétig sem.
Sző egy vedlőhálót abba hanyatt belefekszik és egy-két óra alatt levedlik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:14:36

@morsels: Amugy JAVA-val ki lehet kergetni a vilagbol, a nem szkriptnyelvi programozas "Flash"-e, lassu is, eroforras-zabalo is, meg a nyelv sem tetszik. Nem erdekel, hogy majd ketszer annyit lehet vele keresni.
C# kisse jobban bejott, de ha ezek kozul kene voksolnom, akkor C++, C#, Java nalam a sorrend.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:15:17

@tildy:):
Nekem alapvetoen az a 'problemam', hogy ma egy megbizo beszel N-tier applicationrol, kozben meg nem erti, hogy az azt is jelenti, hogy kulonbozo skillset kell ahhoz, hogy valaki Web Guit csinaljan, mas skillset kell a business logichoz, meg mas skillset kell kulonbozo appok szinkronizalasahoz.

Es igy tovabb. A lenyeg az, hogy ok egyben akarjak az egeszet es mivel a Web GUIt imserik, igy egyben hasznaljak oket. Es nagyreszt ez az oka annak, hogy egy csomo nagy ceg websiteja olyan, amilyen.

Szt Elvíz 2013.06.29. 00:17:04

@diggerdriver: Köszi az infókat. Természetesen nem fogok holnap elrohanni venni egyet, de tényleg érdekes.
A napi egy óra tulajdonképpen az etetés gondolom. Vagy dumáltál is velük? :)

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:19:02

@tildy:):
A C#-pal az a baj, hogy Windows technologia.
En szemely szerint kedvelem, de itt jon be megint az, hogy egy programozasi nyelv az csak az. Meg lehet tanulni. Van, amit gyorsan, van amit lassabban.

De ez mar tenyleg nem a posztrol szol :-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:19:36

@morsels: nekem nem kell bemutatni. Alapvetoen frontendes vagyok, mert imadom, ha jo user interfacet kap az ugyfel. Emellett application dev is. A business logic inkabb backend, nem az en vilagom.

BTBTBT 2013.06.29. 00:20:52

@andaluzkutya:
"A szülőnek nem az a dolga, hogy megmutassa, hogy a világ igazságtalan meg pl. kegyetlen."
Tényleg? Akkor mi? Hogy tutujgassa, tejben-vízben fürössze a szívemszottyát?
A szülő dolga, hogy odafigyeléssel és szeretettel felkészítse az életre, és normális embert faragjon a gyerekéből, mert felelősséggel tartozik azért, amit létrehozott.

Az érdekes helyzet az, amikor a gyerek nem annyira okos, mint a szülei. Nemrég olvastam erről egy cikket egy angol nőtől, aki kijelentette, hogy a lányán már kisiskolás kora óta jelentkeztek annak jelei, hogy bizony nem lesz egy nagy lumen - de attól ő még szereti, mert az ő gyereke.

@hagyma:
ezt a ruhajavitast nem igazan ertem
ez mi?
Mivel Anglia, valószínűleg a dry cleaners-nél dolgozik, ahol van "alteration"-szolgáltatás is. Vagy nem.

@Igényes:
"Ezzel a sámánnal össze kell ismerkednem."

Ezt a könnyelmű kijelentésedet még nagyon meg fogod bánni. :)))

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 00:21:21

@diggerdriver: "Meg a"depresszió" szóra.
Ez korunk divatos betegségének a kétoldali munkaundoritisznek az elegáns megnevezése. Csak az esik depresszióba aki megengedheti magának."

bár igazad lenne. Sajnos azonban a depresszió (szorongás) öli az embereket, mint a sicc. Nem kívánom, hogy neked vagy veled élő családtagodnak legyen. (abban viszont egyetértünk, hogy sokmindent hajlamosak az emberek depressziónak hívni, ami nem az)

Igényes 2013.06.29. 00:23:00

@pappito: Például a szorongást. :)
És digger megközelítése aránylag szerencsés, nagyjából így érdemes hozzáállni. Ha fantáziálni kezdesz róla, sokkal rosszabb.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:24:00

@Barátusz:
Van ilyen Eszak-Amerikaban is, csak hagyma valoszinuleg olyan helyen el, ahol ilyen nincs.

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 00:24:17

@Igényes: lehet, hogy szerencsés csak nem igaz.

Igényes 2013.06.29. 00:25:16

@pappito: Kívülállók számára kb. ennyi. Ha meg benne állsz, arra érdemes törekedni, hogy kívülálló legyél.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:26:41

@Barátusz: ha megtalalod azt cikket , dobd at nekem, please.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:27:04

@Igényes:
Tudod, van az, amikor valamifele trauma eri az embert. Hirtelen jon, minden megvaltozik. Es persze, az osszehullas utan osszeszedi magat. Na, az a fasza, gondolom ezt ismered.

Aztan van az, amikor valakinek a nyakara ugy tekeredik a fojtas, hogy eloszor nem is veszi eszre. Sokszor evek kellenek, mire rajon, hogy egy csapdaban van. Es mivel az a megszokott elete, probalja megoldani, de a csapda ajataja mar becsukodott. Es nem talal ki belole.

Ettol eg persze ti viccelodhettek, de ez letezik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:30:14

@morsels:
Hátmég amikor a csapdán belül keresi önmagát.
Az ám a fasza:))))))))))))))

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:32:57

@diggerdriver:
Hmm...
Valami miatt azt hittem, hogy te emberszabasu vagy.
Neked ez valami miatt vicces. Biztos okod van ra. Legyen neked.

BTBTBT 2013.06.29. 00:37:30

@morsels:
Az USA-beli viszonyokat ti ismeritek, viszont ismét átgondolva a poszterina talán nem dry cleaners-nél lehetett, mert ott nincs ennyi munka (bár a tulaj általában közel-keleti), hanem inkább valami bedolgozónál varrogatott. Aztán lehet, hogy a tulaj küldte a cuccokat a londoni szári-üzletekben a Whitechapel-hez.

A depresszióval kapcsolatban: egyrészt jellemerősség kérdése, hogy negatív élmény következtében az egyén mennyire hagyja felülkerekedni, másrészt nagyon sokan összemossák hasonló tünetű betegségekkel.

@tildy:):
Megpróbálom, de hetekkel vissza kell pörgetnem a FB-üzenőfalon, mert az egyik volt kollégám osztotta meg a linket.

Igényes 2013.06.29. 00:38:42

@diggerdriver: ;)

@morsels: Mindenki önmagáért felelős. Ez lehet hogy érzéketlenül hangzik, de attól még így van. Természetesen mint nagykorú, beszámítható, önállóan cselekvőképes állampolgár lehet az a Te tiszteletreméltó döntésed, hogy hülye vagy, és szopatod magad. Ezt mindenkinek kutya kötelessége respektálni, és hagyni, hogy azt tedd, ami Neked jólesik.

Ami nem kötelessége, hogy ezt segítsen neked minél tovább játszani, vagy sajnálni, vagy tisztelni érte.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:38:44

@morsels:
Lazujjá má' egy kicsit nem esznek itt embert.
Olyan merev vagy mint Hagyma aki olyan merev mint én voltam húsz évesen mikor még azt hittem csont van benne:)))))))))))))

BTBTBT 2013.06.29. 00:39:35

@Amarante:
Ezt most találtam, du. 4. tájáról: "részegen meg már jött haza a lányom, nagyon fiatal volt". Ez sokat elmond a szülőről, aki nem fegyelmezi a gyerekét....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:42:33

@Igényes:
Na. Hát ezt ugatom itten máma csak nem akartam ilyen egyértelműen megfogalmazni mert akkor mindenki értette volna.
Az pedig olyan kispolgári:))))))))

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:42:59

@Barátusz:
Teny, nem irta hogy dry cleaners, en csak automatikusan ugy vettem, hogy ott javitjak a ruhat.

Igényes 2013.06.29. 00:43:22

@diggerdriver: Ilyenkor nem nagyon lehet velük beszélni. Azért harcolnak, hogy de igenis el legyen ismerve, hogy ők tényleg nagyondenagyondenagyon szenvednek. És ez így is van, valóban szenvednek, ezt senki nem vitatja. Csak éppen egyrészt ők maguk másznak bele, másrészt ha már benne vannak, mindent megtesznek, hogy még lejjebb lapátolják magukat. Harmadrészt meg a kutyát nem érdekli.

Amarante 2013.06.29. 00:43:49

@Barátusz: :):):)

addigra mar ugy voltam vele,hogy:Foglalkozzon vele a notanacs!
3napja vagy 4 azt bizonygatta,hogy aki szegeny az budos,mosdatlan,elviselhetetlen:)O azert tudja,mert segelycsomagokat vitt ki nekik....lehet ebbor kerult a neve ele a Dr:):):)meg ebbol jottek azok a milliok is.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:45:06

@Igényes:
Igen, mindenki onmagaert felelos.
Es pont ezert lathatod kilatastalannak az eletedet. Marmint ha olyan helyzetbe kerulsz, ami ertelemszeruen veled nem fordulhat elo.
Masok meg csak nem akarnak dolgozni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:46:49

@Igényes:
Na az utolsó mondat az amivel le is lehet zárni mai esszénket a hudekomoly depresszióról.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:48:09

@diggerdriver:
Vallvonas.
Neked ez vicc, ne is legyen reszed benne :-)
Persze igy kb. Toki szintjere kuzdotted fel magad.
Engem kulonosebben nem zavar, csak gondoltam szolok.
Altalaban egyszer.

BTBTBT 2013.06.29. 00:48:15

@Igényes:
"Mindenki önmagáért felelős."
Csak legyen, aki megtanítja ezt, ugye? Meg az is, aki belássa.

"lehet az a Te tiszteletreméltó döntésed, hogy hülye vagy, és szopatod magad. Ezt mindenkinek kutya kötelessége respektálni, és hagyni, hogy azt tedd, ami Neked jólesik."
Kivéve, ha van olyan körülötted, aki felismeri, hogy szopatod magadat, és hajlandó meg képes is segíteni, hogy abbahagyd.
Az "azt tedd, ami neked jólesik" addig igaz, amíg nem vagy vele más terhére. Ezért van, hogy sokan összekeverik a szabadságot a szabadossággal.

@morsels:
Félreértesz. Nem tudom, hogy megy ez Skóciában, és az előbbi kommentemben is csak találgattam. Remélem, jó irányba.
A londoni dry cleaners-ekben, legalábbis amelyekben jártam, az "alteration"-önön (nadrágszárfelvarrás, ruha csipőkieresztés, stb.) kívül mást nem nagyon csinálnak. A poszterina pedig inkább varrónőként dolgozott.

Igényes 2013.06.29. 00:48:37

@morsels: A te életed. Ha kilátástalan, változtass rajta. Rajtad kívül senki nem tudja, mi lenne a jó neked.
A másik lehetőség, hogy nem csinálsz az életeddel semmit, és magadon változtatsz. Működik az is.

@diggerdriver: Ámen. :)

Amarante 2013.06.29. 00:52:05

@Barátusz: szerintem sima varroda lesz az-most hogy igy raneztem ujra:)na majd kiderul a folytatasban:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.06.29. 00:52:32

@morsels:
Na látod most megsértettél.
Ez mélyen érintett. Olyan depi lettem mingyá öngyi leszek.
Megyek aludni.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:52:37

@Barátusz:
Hat en ugy ertettem, hogy az 'alteration' a ruhajavitas.
Meghat ott varrjak ossze a felfesslett nadragszarat, cserelnek zippzart, meg mit tudom en meg mit csinalhatnal.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.29. 00:53:53

@Barátusz: oke, de csak akkor, ha nem nagy nehezseg, ha nehezkes, akkor inkabb hagyd.

Igényes 2013.06.29. 00:53:53

@Barátusz: Az élet megtanít rá. ;) Ha szerencséd van, nem 95 éves korodban.

"Az "azt tedd, ami neked jólesik" addig igaz, amíg nem vagy vele más terhére."

Ez leginkább addig igaz, amíg normál keretek között vagy. Amint olyan közegbe kerülsz, ahol többség lelkileg sérült, és önmagával van a legtöbb baja, gyakorlatilag bármit csinálhatsz, valaki bele fog kötni.
És ehhez nem kell diliházba költözni, ha egy csoportban van egy hülye, meg 2-3 ember, akit nem nagyon érdekel az egész, de éppen szar passzban van, olyan gyönyörűen el tudják sodorni a többit is, hogy öröm nézni.

Én kb. arra jutottam az évek során, hogy azt teszem ami nekem jó, a saját szabályaimhoz tartom magamat, aztán akinek vergődhetnékje van, az kinyalhatja. Vagy elküldöm a picsába, vagy mosolygok rá, attól függően hogy nekem milyen kedvem van.
A lényeg hogy minél hamarabb kikerüljön a látóteremből.

BTBTBT 2013.06.29. 00:53:59

@Amarante:
Hadd olvassa csak...
Néhány napja meg - másokkal egyetemben - attól mentem a falnak, hogy valami irtózatosan pökhendi stílusban benyögte: az összes szegény mocskos, mert ő látta a közértbe menet.

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 00:54:19

@morsels: nem lehet vadászni őket? itt igen és nincs rossz izük

Igényes 2013.06.29. 00:55:10

@morsels: A máséba meg nem érdemes beleszólni. :)

Amarante 2013.06.29. 00:55:22

@morsels: Hany szetszakadt ruha lehet arrafele,hogy ennyi sok helyen javitanak?:)
valami torok vallalkozo kisiparosnal dolgozhat varronokent csak elirta veletlenul

Amarante 2013.06.29. 00:57:14

@Barátusz: na erre reagaltam en masnap:):):)

Legnagyobb bune nem is az erzeketlensege,hanem az ostobasaga.

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:57:26

@pappito:
Egyreszt vedett madarak, masreszt allitolag nem is jo az husuk, harmadreszt erosen ketlem, hogy NZ-ba is mennek :-)

morsels (törölt) 2013.06.29. 00:59:20

@Igényes:
En nem szoltam bele senkiebe.
Csak ezt rosszul tudjatok.
Vallvonas.

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 01:00:13

@morsels: ja, ha te kétled, akkor nyilván itt nem is vadásszuk őket és nem kerültek a licenc nélkül lőhető reszliállat kategóriába...

BTBTBT 2013.06.29. 01:01:12

@morsels: @Amarante:
Reméljük, kiderül a következő posztból. Meg azt, is, hogy megjelenik.

@Igényes:
"Az élet megtanít rá."
Ez rém gyenge. Depressziósnak vagy lelki sérültnek lenni nem feltétlenül ugyanaz.

Nálam is hasonló a hozzáállás, mert a (nem nyomozói vagy adóellenőri) munkámból is kifolyólag imádom, ha konfliktusokat oldhatok meg, de a feleslegesen problémakreálókra odafigyelek, mert nincs szükség, hogy telesz@rják, ami jobban működne nélkülük. Magánélet dettó. Boldogítson mást, aki nem üt meg egy bizonyos szintet.

@tildy:):
Most, hogy felhoztam, megint érdekelni kezdett, úgyhogy nagy valószínűséggel előbányászom, mert nagyon tetszett, hogy kritikusan, de szeretettel nyilatkozott a nő a nálánál gyengébb képességű gyerekéről.

Igényes 2013.06.29. 01:01:46

@morsels: Nem tudom kiről van szó, de szerintem ne sajnáld. Ne tutujgasd, ne simikézd, hagyd egyedül, majd feláll. Fel fog. Fel tud, mindegy mit mond, vagy mit hisz magáról.
Amíg segíteni akarsz neki, csak lefelé nyomod.

Na, tényleg lapozzunk.

morsels (törölt) 2013.06.29. 01:03:10

@Amarante:
Nem tudom.
Azt tudom, hogy a dry cleaner egyben ki is javit aprobb hibakat. Legalabbis mifelenk.

Nadehat a 'business' ugye az ugy van, hogy amire igeny van, arra rogton van szolgaltato. Ami neked fura, az mashol az elet resze, tok termeszetes es 20 ev utan el sem tudnad kepzelni nelkule az eleted.

Ez az, amit irtam charliharernek. Hogy erdekes az egyszeri 'asszimilalodok' reakcioi. Valahol buszkek arra, hogy ok mar asszimilalodtak, masreszt egy csomo dolog van, ami fura neki, de azt hatarozottan tudjak.

Igényes 2013.06.29. 01:03:21

@Barátusz: És hány olyan depresszióst (vagy lelkisérültet) láttál eddig, aki megoldani akarta a gondjait? Már úgy igazán, nem csak amikor bizonygatni kellett. Mert én egyet sem.

Amarante 2013.06.29. 01:04:02

@Barátusz: Remelem en is,hogy lesz masodik resz,mert azert kivancsi vagyok,hogy mi lett a ferjjel es holt tart a gyerek most.

BTBTBT 2013.06.29. 01:04:59

@Amarante:
Én meg valaki más még azon nyomban bekérdezett nála, de ő gyorsan elhúzott.

Basszuskulcs! Most jutottam el Töki első kommentjéhez. :DDDD

"Hát nem vagy valami okos, de a butáknak is élni kell, hogy a feljebbvalókat szolgálják."

Ezt olyasvalaki írta, aki azt hirdeti magáról, hogy "felsőbb körökben mozog". A kis csinovnyik...

morsels (törölt) 2013.06.29. 01:06:03

@pappito:
Rosszul fogalmaztam.
Fogalmam nem volt arrol, hogy a Canadian Goose elmegy NZ-ba. Azt hittem, hogy csak Floridaba mennek, esetleg Del-Amerika egy reszebe.
De ha oda is mennek, hozzatok, nyugodtan lodd le oket, kurva sok van beloluk. Nem vicc, a varos szelen a parkirozot is osszeszarjak, mert az mar az ovek :-)

Amarante 2013.06.29. 01:08:48

@Barátusz: felsobb korok....hm....

van,aki a batorsagat a nevtelensegbol meriti.Barmit irhat egy nick mogott,aztan kozben meg lehet,hogy a valos eletben a126-ik senki egy nevesincs cegnal:):):)

Igényes 2013.06.29. 01:09:56

@Barátusz: Talán másféle szegényre gondolt, mint amit Te nevezel annak. Vagy úgy értette, hogy az összes, amit ő látott. ;)

Amarante 2013.06.29. 01:11:01

@Igényes: Jaj mi ezen masnap osszeugrottunk,csak nem ennyire,mint ma:)

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 01:11:49

@morsels: nem tudom h jönnek vagy itt laknak, de kurva sok kárt csinálnak

BTBTBT 2013.06.29. 01:13:03

@Igényes:
Először is: minimális mennyiségű depissel találkoztam, és egyetlen eggyel, aki ki akart mászni belőle.

@Amarante:
Inkább csak a gyerek érdekel. Az apja nem hiszem, hogy megerőltette magát. Nem éppen olyan hozzáállása volt. 40-es férjről beszélünk, nem egy tiniről, aki még változthat.

Látom, hogy nosuti, hagyma, dienanny is osztotta rendesen Tökit. Meg charlie is csinovnyiknak nevezi. :)

pappito · http://pappito.com 2013.06.29. 01:13:13

@Amarante: töki tipikus troll, valamiféle egybites melót csinál nagy cégnek (reci mondjuk) és mivel köszönnek neki reggel a nyakkendősök, azt képzeli, hogy látják is őt :)

nekünk meg önti a felsőbb köröket :)

Amarante 2013.06.29. 01:16:06

@Barátusz: Tokit nem lehet megserteni,csak a nagy favago fejszevel:):)

Amarante 2013.06.29. 01:18:24

@pappito: mindenkinek megvan a maga fixa ideaja:):)ha pont ez hianyzik az egojanak,tolem legyen:):)neha jokat nevetek rajta:)

Igényes 2013.06.29. 01:19:02

@Amarante: Én a maiből ki is maradtam, szerintem...

@Barátusz: Jó neked, én aránylag sokkal (30+). A többség nagyon rosszul áll hozzá az egészhez. A lehető legrosszabb amit meg szoktak tenni, hogy rászoktatják magukat valami szarra, hogy az majd megoldja. A másik nagyon rossz, hogy elmennek valami hibbantközösségbe, és egymás nyűgjeiben dagonyáznak, becézgetik a depikéjüket, meg ilyenek.

Pedig lelkibeteg senki nem véletlenül lesz, az illető életében van valami, ami kiváltja. Nem gyerekkorban, meg apámtöke, hanem akkor. A korábbiak legfeljebb érzékenyebbé tesznek rá.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.06.29. 01:21:00

@morsels: "Mondjuk pont amerikaban az allam nemigen szol bele a nevelesbe. Iskolai korzetek vannak, amiknek az iranyitasa helyi valasztas alapjan kijelolt emberek ala tartozik"

En nem is az oktatasra, hanem a nevelesre (raising a kid) gondoltam. Egyre tobb esetrol hallani, amikor biz. allami szervek akarjak megszabni a szuloknek, mit, hogyan csinaljanak. Most nem arrol van szo, hogy az eroszakos/felelotlen stb. szuloktol elveszik a gyereket, mert az rendben van. www.learn-usa.com/education_transformation/ecdl025.htm

BTBTBT 2013.06.29. 01:21:32

@Amarante:
Akaratlanul, de annyit már elértem, hogy ha ekézem, nem füztölög, és időnként még bóknak is veszi, ha leoltom.
Óhatatlanul a híres idézet ugrik be, ami szerencsére nem fog megvalósulni: "This is the beginning of a beautiful friendship."

Lehet, hogy birca=Töki? :)))

@Igényes:
"lelkibeteg senki nem véletlenül lesz, az illető életében van valami, ami kiváltja"
Ez nem igaz. Rengeteg akad, aki egyszerűen olyan fajta. Még az sem kell, hogy megtapossa az élet.

BTBTBT 2013.06.29. 01:25:06

@Tökfőzelék1:
Volt ingyen hami? Bepasiztál a csajos bulcsin, angyalkám? Vagy a pia is ingyen volt, és nem emlékszel? :)

Amarante 2013.06.29. 01:25:13

@Igényes:
Volt az eletemnek egy nagyon sotet es mely korszaka,amibol sikerult kimasznom,mert muszaj volt a gyerekek miatt.akkor nem tudtam,meg nem is igazan akartam vele foglalkozni,de kesobb sejtettem,hogy vmi depresszio-feleseg lehetett....szornyu volt es minden energiamat felemesztette az,hogy egyaltalan mukodesbe tartsam magam.
Orvoshoz feltem menni,mert gondoltam azt is rambeszelik,amim nincs:):)

Igényes 2013.06.29. 01:33:54

@Barátusz: Én nem ismerem azt a kategóriát, hogy "olyan fajta". Valamitől olyan, valamitől pont azt csinálja. Általában ő is tudja mitől, csak nem hajlandó róla tudomásul venni.

Például ha van egy hülye főnököd, és állandóan cseszeget, egy idő után nem fogod tudni jól kezelni. Agresszív leszel, és persze a főnököd belét nem taposhatod ki, hiába azt szeretnéd. Innentől két dolgot tehetsz: 1. a környezeted felé fordítod, megrugdosod a kutyát, vered a gyereket, ordibálsz a saját beosztottaiddal, megcsecserészed a cserkészkislányokat amikor jönnek sütit árulni, akármit. 2. Önmagad ellen fordítod. Na EKKOR szoktál depressziós lenni. Meg beteg, meg enervált, meg minden, ami ezzel jár.
Kérdés, hogy melyik a jobb. A válasz, hogy egyik sem, változtatni kell. Csak mi van, ha nem lesz másik munkád, mit fognak gondolni, mi lesz ha ebből is gond lesz otthon, mi lesz, mi lesz, mi lesz, összefantáziálsz egy rakás hülyeséget, ami a padlóra küld, pedig semmi nem történt, csak képzelegtél.
Ezt kell abbahagyni, és akkor nuku depresszió. Viszont amíg tutujgatnak, nem fogod, mert éppen szét vagy esve, és jól esik, hogy valaki törődik veled. A másiknak viszont az esik jól, hogy szegény nyomorulttal milyen rendesen bánt, tehát úgy fog vigasztalgatni, hogy befelé menj bele, ne ki.

Szerintem.

Igényes 2013.06.29. 01:35:42

@Amarante: Jól tetted. Nem szabad. Erre egy elég jólmenő iparág épül, és ha önmagadat húzod ki a szmötyiből, azután senkinek a zsebében nem marad fillérke..

Igényes 2013.06.29. 01:37:42

@Barátusz: Birca a Töki, ez teljesen biztos. Ő írja az egész blog.hut, tegnap már beismerte.

Amarante 2013.06.29. 01:43:32

@Igényes: Sok igazsag van benne:)En ugy oldottam meg,hogy felkoltoztem Bpestre abbol a pici falubol,ahol laktunk,amint a legkisebb gyerkoc ovodaskoru lett:)Elkezdem dolgozni,aztan szepen minden helyreallt.

BTBTBT 2013.06.29. 01:45:46

@Igényes:
"olyan fajta" - aki olyan jellemű, borongós, búvalbaszott, soroljam még?

Ha a főnököd/kollégád napi szinten agresszivitást hoz ki belőled, attól nem depi, hanem mérges leszel, vagy frusztrált, de más hülyeségétől, ami a te életedet keseríti meg, nem lesz alkalmad befelé fordulni. (Néhány éve voltam ilyen helyzetben.)
Olyan ez, mint amikor nemrég valaki összemosta a depressziót meg a félelmet. Ellentétes lelkiállapotok.

A "szmötyi" szót szakközép óta nem hallottam. Ott volt egy srác, aki mindenre ezt mondta.

Igényes 2013.06.29. 01:48:10

@Barátusz: Jó, de olyan is lesz valamitől.

A szmötyit én is régen használtam. :)

Amarante 2013.06.29. 01:49:33

@Igényes: en meg most hallom-latom eloszor:):)

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.06.29. 05:38:05

@pappito: A libákat nem lehet vadászni, mert olyan szelídek, hogy belemásznak a kondérodba.
Nem hiszem hogy vadászélmény lenne. Autóval munkába menet legalább tízet el tudnál ütni.
Kezdenek ráadásul tényleg ellustulni, és már költözni sem hajlandók. Inkább kihúzzák a telet is itt NE-ben. Már nem is kanadai ludak, hanem amerikaiak. Mint hagyma.

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.29. 05:46:42

@diggerdriver:
"Meg a"depresszió" szóra.
Ez korunk divatos betegségének a kétoldali munkaundoritisznek az elegáns megnevezése."

sósé légyél depressziós----((((((

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.06.29. 05:58:48

@Babette_: Ilyen korán keltél, vagy még fenn vagy tegnapról?

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.29. 06:04:41

@ctboy: méndég kólén kélék, és mós mégyék vézsgázné és---

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.29. 06:22:40

@diggerdriver: fóóóóóóóóóóóóóóóójjjjjjj

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.29. 06:37:00

@ctboy: ne tessek kerem engem egy ludhoz hasonlitani!
foleg canadaihoz
amugy mikor voltam horgaszni nagyon nagy elmenyem volt 3 kacsaval, de most nem meselem el, mert Mary mar alszik
/en most vegeztem/
majd holnap, az uj posztban

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.29. 06:38:15

@Amarante:
akkó az ném vód depresszió------max néurózis

DieNanny CH 2013.06.29. 06:52:07

@33621:

Nem ér, ezt külföldről nem lehet megnézni! :-((((

Posterina Maria 2013.06.29. 09:09:40

Itt tenyleg van olyan hogy ruhajavito, angolul 'clothing alteration shop' - nadragfolhajtas, beszukites, zako atalakitas, ruha rovidites, meretre alakitas stb. Edinburghban kb 40 ilyen uzlet mukodik

BTBTBT 2013.06.29. 10:03:49

@Igényes:
Légyszives ne értetlenkedj már.:)
Van, aki úgy születik, hogy elesett, nyamvadt, nem életrevaló, mimóza. Olyan a lelki alkata.

@Posterina Maria:
Köszi, hogy ezt tisztáztad. Londonban még sosem találkoztam ezzel a "CAS" elnevezéssel. Itt vagy ruhaipari bedolgozás van (hasonló a varrónőséghez), vagy a korábban említett "alteration" a "dry cleaners"-nél. De az igazítás, varrónő sem kell hozzá. Sokszor a tulaj maga csinálja az ilyesmit.
Az üzlet jellegével ellentétben nemcsak száraz tisztítás megy ott, mert forognak a bazi nagy mosógépek is.

Amarante 2013.06.29. 10:40:21

@Babette_: Most egy vilag omlott ossze bennem:):):)
Vicc nelkul:csak orulok neki:):)

skylla 2013.06.29. 12:04:45

@Amarante: te, es azt hogy osztod be, hogy a napi 12 oras cseteles mellett a gyerekeid neha egy makarenkoi pofont is kapjanak?

Amarante 2013.06.29. 12:06:47

@skylla: Na latod!Ez a tudas:):):)A pofonok ideje meg mar regesreg lejart:):)

skylla 2013.06.29. 12:24:13

@Amarante: igen, mar mas szelek fujnak:

most szepen bemesz a szobadba, es tanulsz = vegre a gep ele ülhetek

mikor is kezdödik a különorad? = nem tudtam elolvasni az utolso 20 kommentet

különben tetszik, csak rakj mar vegre egy space-t az irasjelek utan, kurvara zavar. bar ez legyen a legnagyobb bajom

Amarante 2013.06.29. 12:32:44

@skylla:

Mindenkinek kulon gepe van:):)
az igazsag az,hogy nehezen jarok, ha birnek jobban mozogni nem lennek annyit itt:):):)
Aztan meg: mig a krumpli fo raerek irogatni:):):)

Meltanyold az erofesziteseimet a space-hasznalat teren:):):)

Void Bunkoid 2013.06.29. 18:26:17

@tableno: a magánkórházas cucc egyrészt jogos, mert ja, a vállalkozói kedv csődhöz vezetett, de azért annyi stikli van a dologban, hogy egy olyan országban, ahol az emberek zöme nem valami hú, de nagyon eleresztve él vállalkozni valami prémium szolgáltatással garantált buktabuli - egész egyszerűen az a nagyon kicsi szegmens, aki nemcsak hogy megengedheti magának, de igényes is annyira, hogy ilyen szolgáltatásokat igénybevegyen, az nem elég ahhoz, hogy _az ország egyetlen ilyen intézményét_ eltartsa. Fenntartani azt viszont baromi sokba kerül.

A mezőgazdaságról is ezt mondtam, mindenki sopánkodik, hogy a drága biokukoricáját meg mangalicakolbászát nem veszik meg átadási áron, pedig hú meg há, és nem veszi meg a bót, meg az emberek is az igénytelen szlovák tejet meg gyenge minőségű lengyel húst veszik - hát basszus, akkor a kedves gazdák termeljenek jórészt igénytelen sz*rt, az emberek ÚGYIS azt veszik, ami a legolcsóbb, és lehet, hogy nem nyer vele aranypántlikát a nemzetközi szemlén, de el tudja adni.

A mangalicaszalámikkal meg mindenféle hungarikumtermékekkel meg nem lehet megélni úgy, hogy _világszerte_ párezer gasztrosznob hajlandó csak ilyen a szájába venni, azok is csak a lányuk lagziján, hogy lássa mindenki, hogy ők mekkora gourmandok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása