oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. április 04. 06:51,  Kultúrsokk és szökés – az angliai kaland 323 komment

2013. április 04. 06:51 Határátkelő

Kultúrsokk és szökés – az angliai kaland

Meglehetősen kalandosra sikeredett Folkstone angliai élete. Ő sem kerülhette el a kultúrsokkot, ami vissza is kergette Magyarországra, ám pár munka nélkül töltött hónap után mégis visszament.

Folkstone.jpg

„Leérettségiztem, elmentem egyetemre, de ott elvitt az újonnan jött szabadság élménye. Ez az iskola rovására ment, így a második félév végén otthagytam és elhatároztam, hogy szakmát fogok tanulni.

Elkezdtem egy hároméves szakácsképzést. Az alatt a három év alatt fogalmazódott meg bennem a külföldi munka ötlete. Nem a nyomor vitt ki. Jó családból származom, nem volt soha hárommillás kocsink, se hatalmas tévénk, de ami kellett, az mindig megvolt. Voltunk többször külföldön is.

Szóval egy teljesen átlagos családból származom. Amíg szakácstanuló voltam otthon egy helyi étteremben, rájöttem, hogy abból a pénzből megélni ugyan megtudok, de előre lépni már nem. Gondoltam, hát kipróbálom, hogy külföldön tényleg kolbászból van-e a kerítés...

A munkakeresés

Rengeteg horror sztorit olvastam kecsegtető ajánlatokról, amikből nem lesz semmi, rabszolgasorról, ügynökségekről. Mivel alapjában gyanakvó természet vagyok, nem akartam magam rábízni semmi ügynökségre. Jobbnak láttam magam intézni az ügyeimet.

Közeledett a szakácsvizsga, már csak egy-két hónap volt hátra, hogy végezzek az iskolában. Szerencsém volt, mert otthon - egy álmos kis megyeszékhelyen – egy jó étteremben tudtam le a szakmai gyakorlatomat.

Mármint szakmai értelemben jó, mert maga a munkahely szar volt, a főnök alkoholista és zsarnok, de a szakácsokkal nagyon jó baráti viszonyom alakult ki, az egyikkel a kettő közül a mai napig tartom a kapcsolatot és nagy pörgésben dolgoztunk, szóval kiképződtem ott valódi szakáccsá.

Pedig az első napomon még azt se tudtam, hogy kell egy tojást feltörni és elvágtam a kezemet egy késsel. Három év múlva éreztem olyan biztosnak magamat a szakámban, hogy megmerjek próbálkozni egy külföldi munkahellyel.

Szóval, amikor már közelgett a szakácsvizsgám, csináltam magamnak egy angol nyelvű önéletrajzot. Sok mindent nem tudtam beleírni, lévén csak egy munkahelyem volt: ahol a gyakszimat töltöttem.

Jött az isteni szikra

Google a barátod, álláshirdetések, és szétküldeni a CV-t mindenhova. Másnap izgatottan néztem a fiókomat, de semmi nem jött. Aztán a következő nap se. „Ez így nem lesz jó, találjunk ki valami mást!" – gondoltam.

Akkor jött az isteni szikra. Google maps, majd ott a keresőbe beírtam, hogy restaurant. Megkerestem Angliát, mert angolul beszélek – meg oroszul, de a vízummal nem akartam bajlódni. Meg különben is, nem értem rá, a nyári szezon már beindult bőven, mire levizsgáztam. Olyankor sok szakács munkahely már betelik, úgyhogy sietnem kellett.

Mivel mindig is vonzott a tenger és annak a határtalan messzeségnek a szépsége, így tengerparti várost kerestem. Észak nem jó, sokat esik, legyen dél. Meg amúgy is, ott már voltam egyszer turistaként. Írtam 50-60 étteremnek, három dél-kelet angliai városba a tenger mellett. Facebook, e-mail, minden elérhetőségre küldtem egy CV-t.

Másnap 2-3 e-mail fogadott, sőt még egy telefonos megkeresés is volt. Amin a meglepődöttségtől, a yes és no szavakon kívül talán nem is tudtam mást használni. A hirtelen jött „dömpingben" kiválasztottam a legszimpatikusabb ajánlatot.

Eufória és "megcsináltam-érzés"

A választásom egy kis hotelre esett, aminek az éttermébe kellettem, mint szakács. A nem túl nagy hotelben összesen 12 szoba van, az egyikben kapok szállást ingyen. A fizu természetesen minimálbér, de az étkezésemet is állják és van tető a fejem fölött. Túl szép volt ahhoz, hogy el merjem hinni.

Visszaírtam nekik és megállapodtunk, hogy a vizsgámat követő héten már megyek is dolgozni. Eufória, és megcsináltam érzés, majd több napos mi lesz, ha átverés és az utcára kerülök érzés, még az oda úton is.

De megérte!

Hozzá teszem, sok helyen olvasni, hogy Angliába minimum 3000 fonttal szabad csak nekivágni. Ez nem igaz, és száz valahány fonttal a zsebemben indultam el! Kissé kalandos úton, de megérkeztem Londonba, majd onnan sikerült is lebuszoznom a tengerre, ehhez a vidéki városhoz.

A főnököm a buszállomáson várt, ahogy azt az sms-ben megbeszéltük, amikor felültem a buszra. Elvitt a munkahelyre, körbevezetett, megmutatta a szobámat, bemutatott a dolgozóknak, majd modorosan megkérdezte, hogy ha nem vagyok fáradt az út miatt, akkor az esti műszakba lemehetnék körülnézni, hogy megy a dolog, hogy holnap már tudjak kezdeni.

Volt még pár órám, gondoltam ledőlök pihenni, hiszen több mint egynapos út állt mögöttem. De nem tudtam, lementem a tengerre, néztem a messzeséget és rohadtul örültem magamnak, hogy itt vagyok, alig vártam, hogy dolgozhassak.

A főnököm segítőkész volt, eljött velem a bankba is, meg minden apróságot segített elintézni. Közben betanultam a munkahelyemen mi hol van, mi az étlap. A hely maga nem nagy, de nagyon forgalmas. Gondolom, ez lehet Anglia Balatonja, olyan értelemben, hogy itt van nyáron a legtöbb turista, mert dél, meg „meleg", meg tenger.

Minden furcsa

Az autók a másik oldalon mennek, a közlekedési lámpák csak dísznek vannak kirakva, kapcsoló van a konnektoron, de a kapcsoló is fordítva van, még a kulcsot is „fejjel lefelé" kell a zárba rakni. Meg a kulturális sokk, amikor még nem érted a helyi emberek lelkét és magyarországi fejjel gondolkozol.

A munkában jó voltam, idővel már egyedül is dolgozhattam a konyhán, úgy megbíztak bennem. Jó érzés volt, hogy vannak olyan angolok, akiknél jobb munkám van bevándorlóként. Kezdtek kialakulni az itteni barátságaim, kapcsolataim. Kezdtem belerázódni az angol mindennapokba. Már a sarki kis Tescóban köszönt az eladó, megismertek.

Rájöttem, hogy az angolok iszonyat buták, fogalmuk sincs semmi általános műveltségről. Továbbá lusták, nem mosnak kezet a WC után, pletykásak és árulkodók.

Mindezek ellenére, nem angolként megérteni lehetetlen, hogy ennyi trehány, lusta és ostoba ember, hogy tud mégis együtt dolgozni sokkal jobban, mint mi magyarok otthon. Pedig az átlag magyar sokkal értelmesebb, mint az átlag angol.

A hétköznapok

Minimálbért kerestem, 6.20-at óránként. Mivel szezon volt, így megvolt 40-45 órám hetente. Minden vasárnap fizetés volt. Magyarországon is be kellene vezetni egyébként, hogy hetente van fizu. Sokkal jobban átlátja az ember és jobban tud félrerakni.

Ha nincs pénzed, akkor nem hónap végéig szűkösködsz, csak a hét végéig. Továbbá amikor otthon az mondtam, hogy nincs pénzem, akkor tényleg nem volt. Ha itt azt mondom, hogy nincs pénzem, az azt jelenti, hogy többet költöttem a héten a kelleténél, kevesebbet tudok félrerakni.

Nagyon nem kell költenem semmire, szállást ingyen van, az ennivaló is, meg különben is, tudok enni munka közben, amikor csak akarok. Van heti egy szabadnapom, olyankor kirándulni szoktam, a többi napom pedig úgy néz ki, hogy dolgozok 11-től 15-ig, aztán 18-tól 21-ig. Persze ez a munkaidő „rugalmas", attól függ, mennyien vannak.

Költeni csak a szabadidőmre kell. A buszra, amikor elmegyek valahova kirándulni a szabadnapomon. a többi nap sétálni szoktam a városban vagy a kikötő környékén, néha veszek valamit, ha nagyon megtetszik, megiszok néha pár sört esténként.

Újabban hetente egyszer elmegyek egy rock-kocsmába is. Ezek mellett, ha nem is kényelmesen, de kijelölve, hogy mennyit költhetek, azért szépen tudok félretenni. Mert ugye gondolni kell a jövőre is, pénzt csak pénzből lehet kovácsolni.

Honvágy, hazaszökés...

Aztán jöttek a szürke hétköznapok. Barátnő, család, barátok. Mindenki hiányzik, te is ott akarsz lenni velük. Ezerszer ültem a szobámban és gondoltam arra, hogy mit is keresek én itt?

Az ősz kezdetére félretettem körülbelül 600 ezer forintot. Gondoltam ennyi pénz elég ahhoz, hogy hazamenjek, és amíg nem találok munkát, kényelmesen eléljek. Elő is adtam a főnökeimnek, hogy ne haragudjanak, de menni szeretnék.

Végül megállapodtunk abban, hogy 1-2 héten belül találnak valakit a helyemre és utána mehetek. De mindig csak húzták, halasztották a dolgot. Addig, hogy már egy hónapja csak azt vártam, mikor vesznek fel valakit a helyemre.

Az időközben lefoglalt egyhetes spanyolországi utunk a barátnőmmel vészesen közeledett. Úgyhogy foglaltam jegyet magamnak haza, majd összepakoltam a cuccaimat és egyik hajnal az első vonattal Londonba szöktem. Drága volt a spanyol szálloda, nem akartam lemondani azt az utat a pálmafák közt! :D

Szép volt, jó volt, aztán jöttek a magyar hétköznapok. Munkakeresés, de nem találás, „majd értesítünk" ígérgetések. Otthon se volt jobb, ott is ugyanolyan szürke volt minden, mint Angliában. A pénzem pedig vészesen fogyott.

Az elején még lelkesen kerestem magamnak munkahelyet, de a sokadik sikertelen próbálkozás után letörtem és depresszióba estem. Egy régi barátommal, aki sorstáram volt, együtt vergődtünk a magyar társadalom állástalan szélén, kitaláltuk, hogy kimegyünk együtt Angliába. Én vissza, ő pedig jön velem, mert annyi jót hallott tőlem, hogy milyen jó ott. Na, akkor megint Google maps, restaurants és a CV szétküldése.

...majd visszatérés

A szerencse, a jó sors, a gondviselés vagy a karma, nevezzük bárhogy, úgy hozta, hogy a 40-50 e-mail között, sikeresen elküldte a barátom a jelentkezésünket a volt munkahelyemnek, ahonnan ősszel szöktem meg.

„Ilyen nincs!" - gondoltam, nincs az az isten, hogy a több tízezer étterem közül ő találomra pont kiválasztotta azt is, ahol én dolgoztam. Másnap írt nekem a főnököm, hogy tavasszal mehetek, ha akarok, de csak én, a haverom nem.

Átverés!

Viszont jó kalandnak ígérkezik, így hát elfogadtam. Ráadásul már a pénzem is vészesen fogyott (az utolsó 40 ezremet a kiutazás előtt váltottam fontra át, ez volt minden pénzem, amivel felültem a repülőre).

Felkészültem a legrosszabbra is, ami történhet, mert nem akartam elhinni, hogy visszavesznek azok után, hogy angolosan távoztam. A repülőn már elterveztem, hogy ha kell, a reptéren alszom, reggel pedig a nyakamba veszem Londont és addig kopogtatok, amíg nem adnak munkát és szállást.

Legnagyobb meglepetésemre ott vártak a reptéren, ahogy az megbeszéltük. kocsiba be, autópálya, megérkezés, „good to see you again" minden dolgozónak, alvás, majd másnap kezdődött a munka.

Újra az angol hétköznapok

Most már tudom, hogy a kerítés sehol sincsen kolbászból, de azért van jobb és rosszabb hely. Most tehát újra itt vagyok, új szerződéssel, és megpróbálok beilleszkedni. Még nem tudom, meddig maradok, de most hosszabb távra tervezem. Vannak terveim az életben, nagyok is, kicsik is.

Majd meglátjuk mi fog megvalósulni belőle, ha a sors is úgy akarja. Jó újra itt dolgozni, jó érzés hogy visszavettek annak ellenére, ami történt, ez azt jelenti, hogy elégedettek velem, mert jó munkát végzek.

Én és az angolok

Az angolok utálják a bevándorlókat. Csak ezt jól álcázzák az angolos modorukkal. Előadják, hogy ők a tolerancia élharcosai, náluk bárki nyugodtan felvállalhatja, hogy meleg, meg ilyenek. Aztán a polgáriasodó álca alatt, valójában egy agresszív, rasszista, részeg nép.

Megnehezíti a dolgomat, hogy előítéletesek velünk, de nem panaszkodok, mert ugyanakkor meg is könnyíti. Volt olyan is, hogy szó nélkül elfordultak tőlem, amikor meghallották, hogy akcentusom van, de még többször fordult elő, hogy nekiálltak beszélgetni velem „De jó, honnan vagy?" És ez már egy jó alap, mert innen már lehet új embereket, kultúrát megismerni.

Magyarral csak párral találkoztam, de nagyon távolságtartóak voltak. A lengyelek viszont jó fejek és haverkodósak. Az arabok és az indiaiak meg sunyik, nem szabad közösködni velük, mert átvernek. Annyi bőven elég, amikor eszek náluk egy kebabot vagy egy pizzát.

A szabadidőmben igyekszem minél jobban megismerni ezt a helyet, amit választottam magamnak és beilleszkedni. Programokat csinálok magamnak, szórakozok. Egy szóval élem az életem, szeretem is, jól érzem magam és mindezek mellett szépen lassan gyűjtögetem a pénzt is, amiből majd egyszer tovább léphetek a következő lépcsőfokra.

Köszönöm, hogy elolvastad e beszámolómat. Ha kedvet kaptál a UK-hez, akkor bízz a szerencsédben, hogy jó helyre kerülsz, keress munkát otthonról kihasználva az internet minden lehetőségét és készülj fel arra a hatalmas kulturális sokkra, amikor újszülöttként érzed magad egy új kultúrában! Sok sikert hozzá, barátom!"

FOGADÓ A HATÁRON: Ma este a szokásos időpontban (azaz magyar idő szerint 2100 órától egy órán keresztül beszélgethettek a blog Facebook-oldalán a kenyai országfelelőssel. Lesz itt minden, egzotikum, Afrika, érdekességek - mindez persze jórészt tőletek függ, gyertek és kérdezzetek!!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr685193946

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ahol kolbászból van a kerítés 2013.04.05. 22:11:56

Biztos észrevettétek, hogy pár napig nem jelent meg új írás a blogunkon. Az ok nagyon egyszerű, pár napra, húsvétra haza látogattam. Meg kell mondjam, jól esett kicsit otthon lenni. Nagyon örültem neki, hogy viszontláthatom a családom, beszélgethetek e...

Trackback: Ahol kolbászból van a kerítés 2013.04.04. 09:54:49

Biztos észrevettétek, hogy pár napig nem jelent meg új írás a blogunkon. Az ok nagyon egyszerű, pár napra, húsvétra haza látogattam. Meg kell mondjam, jól esett kicsit otthon lenni. Nagyon örültem neki, hogy viszontláthatom a családom, beszélgethetek e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 22:58:55

ja es altalaban en is megertek mindenkit:)
50 evesen szarok az akecntusomra
amugy a vendegeink, kifejezetten szeretik

Gerry. 2013.04.04. 23:08:20

@hagyma: Mondjuk ezzel a "kifejezetten szeretik"-re nem vennek merget. Felreertes ne essek, siman lehet, hogy tenyleg igy van, de amerikaiak (es briten,e s mindenki) hajlamos azt mondani a legrettenetesebb indiai akcentusra (nem mintha kulon rettenetesnek kene lennie, eleve az), hogy jajj, de aranyos...holott a pokolba kivanjak es a fejuk megfajdul tole. Nyilvan ez elkepzelheto standard magyar akcentussal is - amiben erdekes kulonbseg letezik a regebbi generaciok magyar akcentusa (tipikusan Lugosi Bela - teatralis vagy sem, letezik) es az ujabbak kozott (lasd pl. Gyurcsany vagy Orban nyilatkozatait). Mindketto alapvetoen ugy beszel angolul ahogyan magyarul formalja a szavakat, holott ez alapveoen hibas elkepzeles, a szaj, nyelv teljesen mashogy kell, hogy alljanak, megis jelentosen elter a vegeredmenyuk.

Az is igaz, hogy az atlag amerikaiak, bar herotjuk van a kulonfele hispan, afrikai es azsiai akcentusokbol, az europai akcentusokat sokkal jobban elfogadjak, sot, meg akar szeretik is, pusztan azert, mert europai, es mint ilyen, kul. (Meg a bevandorlok csupan 10%-a europai, persze)

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.04. 23:09:26

@GERI87:
Legutobb a "Ket ferfi egy kicsi" (Two and a half men) egy egesz szezonjat kaptam meg otthonrol, Meg a CharlieHarperes idoszakbol.
Magyar volt az elsodleges szinkronhang es azzal kezdtuk el nezni, de at kellett kapcsolni, mert megolte az egesz programot.
Aztan elkezdtem figyelni otthoni videokat, es ebbol gondoltam hogy valami nagyon maskepp hangzik mint amihez hozzaszoktam.
De ezek szerint csak en valtoztam.

Grafogirl 2013.04.04. 23:11:16

@hagyma: Erről beszéltem, nekem eddig csak előnyöm volt abból, hogy van akcentusom :):) Ne is érdekeljen az akcentus.
Szerintem sokan, túl sokat aggódnak azon, hogy most akcentus nélkül beszélnek vagy sem.
Pedig minden nagy nyelvet rengetegen beszélnek második nyelvként, sokféleképpen.. Ettől színes az egész. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 23:12:56

@Gerry.: merget vehetsz
isszak a storymat
mindig elo jonnek az O oseikkel
rengetegen ismerik Budapestet
sokan voltak is ott
nem vagyok hulye
van akit nem erdekel sot lekezelo
inkabb a feketek, az idosebbek jellemzoen
azt is leszarom
ez kb 1 %

Kacorlakk 2013.04.04. 23:15:26

@ctboy: Nem romlott a hallásod. Régen élvonalba tartozó színészek szinkronizáltak, ma főként darabbéres képalámondók. Mindenesetre olcsóbb lett, a minősége meg ezt az árat fejezi ki.

GERI87 2013.04.04. 23:16:15

@ctboy:

passz..:)
Sose néztem, az van hogy elszoktál tőle...szerintem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 23:17:12

@ctboy: nem nem
ez teny
egyszer belevagtam magyar szinkronnal a pulp fictionba
azert abba mert az elso filmek kozott volt amit angolul neztem es szerettem
+ rengetegen mondtak otthonrol, hogy szinten szeretik
belevagtam
nezhetetlen az angol utan
egy angol fuck, meg egy magyar fuck kozott a kulonbseg eg es a fold
es ez nem arcoskodas,mert azt is ram fogtak mikor megemlitettem, hogy magyarul a film egy bikaszar
es amugy tuti nem az
csak az eredeti hangok utan megnezve szinkronnal
hat az bikaszar

spangola 2013.04.04. 23:18:01

@charlieharper:

Egyébként tényleg furcsa, olyan kommentek voltak, hogy csak lestem. Ha visszaemlékszel, kb. 3 hónapja HA kiírta, hogy szerzett valami segítséget, aki moderátor lesz.

De nem látom semmilyen nyomát.

Nem csak az aljas kommentekről van szó, hanem arról, hogy röpködnek a trágár szavak a kommentekben.

Annak idején, mikor indult a blog, egy csúnya szó nem volt,
sőt, mindenki tök pozitív volt, építő hozzászólások voltak, nem pedig gyűlölködőek.

Ezt egyszer leírtam HA-nek, erre azt írta, hogy a régi blogon még kevesen voltunk, ott más volt a közönség úgymond.

Ez oké, egyre népszerűbb a blog, jönnek mindenféle emberek,
de ami pl. Gerendásnál ment (pedig nem sok kommentet olvastam), hát itt volt szerintem az egész kurucinfó.

Grafogirl 2013.04.04. 23:18:36

@Gerry.: Nem az akcentust kedvelik vagy sem, hanem a hozzá tartozó kultúrát. pl. Az USA-ban élő spanyol ajkúakról van egy kialakult kép, pl. gyakran kétkezi munkások, sokgyerekesek, iskolázatlanok, nem jól beszélnek angolul. Drog futárok stb. Nyilván nem minden spanyol anyanyelvű ilyen, de ez alakult ki róluk. Gondolom én innen Dél-Amerikából. Egyébként ha egy kolumbiai utazik az USA-ba, legyen az bármilyen üzletember, vagy egyetemista, szétszedik a csomagját és őt is : keresik a drogot! :)

Gerry. 2013.04.04. 23:19:48

@hagyma: Ez valamilyen szinten erheto, a feher amerikaiakat oseik miatt jobban erdekli Ajropa, mint fekete honfitarsaikat. Egyebkent szerintem ketfele *feher* amerikai van: aki mar volt Europaban, es el van ajulva, milyen szep, jo, kulturalt, stb, es az amerikai, aki meg nem volt, de hallotta, hogy milyen szep jo es kulturalt. Kivetelek akadnak, de nem surun, aki meg is jegyzi, hogy az europai gazdasag hogyan szarik be, a kulturat es a tortenelmet ertekeli.

Es igen, ez egy ketelu dolog. Amerikai szemmel Europa kul, es bar Kelet-Europa kevesbe, azert az is. Ellenben ugyan azok, akik lelkesen kerdezgetnek Budapestrol, nem biztos, hogy ennyire lelkesen kerdezgetnenek Ho Si Minh-városrol, Limarol vagy eppen Lusakarol.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.04.04. 23:20:07

@Kacorlakk: En is valami ilyesmit sejtettem a hatterben.

Gerry. 2013.04.04. 23:26:35

@Grafogirl: Ez is igaz, reszben. Es mint minden nepi mitosz, ennek is van alapja, a hispanok szinte minden egyeb etnikumnal alacsonyabban iskolazottak. Azonban hidd el, nem ugralnak korbe egy indiait vagy egy kinait sem (nyilan egyeneket lehet, de altalanossagban) ugy, mint egy europait. Ahogy irtam, a feher amerikaiak reszerol ennek van erzelmi oka (az oseik Europabol jottek, sokaknak az elozo szazadfordulo kornyeken), van egy iszonyatosan pozitiv imazsa Europanak, a kultura azert csak kozos, illeve nem konkurencia. Egyszer egy Houston felsokozeposztalybeli hazaspar fejtette ki, hogy egen, az o iskolakeruletukben minden tele van vietnami, meg kissebb reszben kinai diakokkal, akik iszonyatosan tanulnak. Ez nem degradalas, sot, azonban hasonlokeppen nyilvan egy fokkal kevesbe ugralnanak annak, ha minden tele lenne nerd holland diakokkal, pl.

GERI87 2013.04.04. 23:26:53

@Kacorlakk:

Néhány sorozatot nézek csak, a fos felhozatal miatt filmet (mait) már alig....de szerintem rendben van.
Néhány szinkronszínész már nincs az élők sorában, néhány brutálisan szar, úgy mint technikailag vagy irritáló a hangja...
de amúgy rendben van...

Viszont az érdekes hogy sok színész szinkronizál, mégis a legtöbb magyar film ratyi szar, egy barátok közt sokszor jobb mind színészi játék mind pedig az érzelmi kifejezés terén....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 23:28:12

@spangola: nezd Gerendas nem volt idevalo
nem talalok olyan sok tragar szot meg ott sem amugy
sot sokkal inkabb latom a hisztit, hogy jajj de csunyan beszeltek itt
pedig nem
jajj ekezitek a poszotolot
pedig nem
a mai posztnal leirtam, hogy gyerekes meglatasok
es tartom
es nagy valoszinuseggel igazam van
gyerekes meglatasok
de ezzel nincs baj, mert hat fiatal az illeto

Gerendas meg nyilt levelet irt, hogy nem tud megelni
ez volt a celja
en ugyan nem vagyok zenesz, de en minden kulon ertesites nelkul kijottem
ha valaki egesz eleteben csak gitarozgatott es sajat bevallasa szerint sem egy ostehetseg az adjon hatalat az Istennek, hogy eddig kihuzta 6 gyerekkel
vannak emberek akik robotolnakk a betevo falatert

Gerry. 2013.04.04. 23:28:38

@Grafogirl: Egyebkent halgass egy fel oraig indiai akcentussal gagyogni valakit, es rajossz: de, az akcentust magat is lehet ruhelleni :D Mig peldaul az olasz akcentus nem kevesbe lehet eros, de egyszeruen nem bantja az emeber fulet, sot, alapvetoen szorakoztato.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 23:30:47

ha nincs fellepes, el lehet menni betont keverni
butort hordani
stb
vagy ki lehet menni, csak nem tudom kinek fog O kelleni a gitarjaval es a hat gyerekevel

Grafogirl 2013.04.04. 23:32:42

@Gerry.: Engem nem zavarnak a különböző akcentusok, hallgattam indiait is. Ha nem értek valamit visszakérdezek ennyi. Én elfogadó típus lettem az évek során! :):)

tucano 2013.04.04. 23:38:38

Szerintem simán meg lehet tanulni minden nyelven a szinte tökéletes kiejtést. Nagyon sokáig kellett beszédtanárhoz járnom meló miatt és tudatosan kellett hangokat formálni kiejteni. Van 3 olyan nyelv, ahol meg nem mondják, hogy nem anyanyelvű vagyok a magyaron kívül, de például az angolnál nagyon kilóg k-európa. Meg lehet tanulni, vannak rá módszerek. Csak ugye normál esetben nincs erre rákényszerítve az ember, beszélni akar, nem szónokolni, filmeket alámondani, stb. Ez szerintem odafigyelés és tudatosság kérdése is, nem is szólva a nyelvérzékről. Pl angolnál, hány gyerekmondókát, nyelvtörőt gyakoroltok? Olvastok fel hangosan verseket? Visszahallgatjátok felvételről a saját beszédeteket? Az, hogy sokat beszél az ember az adott nyelven vagy sokat van nyelvi környezetben nem elég, ha vki 100%-os kiejtést akar. A latin nyelveknél például, ha egyet tökéletesen elsajátít az ember, akkor simán át tud ugrálni a többire is. Egyébként régebben, ha megszólaltam portugálul Rióban vagy Lisszabonban, akkor elbőgték magukat a népek a röhögéstől, mert egy teljesen "jamaikai" változatot beszéltem hibátlanul. Mindig megkérték, hogy ezt, ezt mondd újra légyszi-légyszi :D

Szinkron ügyben: ma egy filmet úgy szinkronizálnak, hogy legfeljebb 3 óráig tart a rendes szinkron és ha valami nem stimmel, akkor digitálisan hozzáigazítják. Amikor heti 1-2 külföldi film jött be, akkor művészet volt a szinkron, egész más volt a kvalitás és eleve a szinkronszöveg minősége is. Vannak olyan óriásprodukciók ahol piszkosul odafigyelnek az ilyesmire, eleve nem otthon teszik fel a szinkront, ők válogatják a hangokat, stb. Azokban nincs is hiba.

Kacorlakk 2013.04.04. 23:40:09

@charlieharper:
'@spangola: zavart es most is zavar, hogy a HA nem vagta ki a nyiltan undorito es serto kommenteloket a blogbol. Meglepo, hogy a HA-ban nincs ennyi gerinc.'

Szerintem ez nem gerinc kérdése volt, hanem elhatározás. Szembesülhettetek az itthoni véleményekkel, szerintem ez volt a szándéka. Nekünk ezek a mindennapjaink, ezekkel a véleményekkel találkozunk napról napra, megéljük a leépülést.

A szomorú, hogy sokan mindkét véleménytábort egyaránt elvetitek. Unjátok a hülye rasszistákat, de már az ellenük ágálókat is. Lassan mindegy, ki hol áll, belekeveredett egy kabátlopási ügybe, húzzunk tőle.

Nélkületek még nehezebb lesz kilábalni ebből a helyzetből, ha véleményetekkel nem álltok határozottan a normális oldalra. Köszönöm annak a 10-20 törzskommentelőnek, aki megtette.

Pastor Martin Niemöller (1892–1984): "Először eljöttek a zsidókért, nem szóltam, mert nem voltam zsidó. Aztán eljöttek a kommunistákért, nem szóltam, mert nem voltam kommunista. Aztán eljöttek a szocialistákkért, nem szóltam, mert nem voltam szocialista. Aztán eljöttek a szakszervezetisekért, nem szóltam, mert nem voltam szakszervezetis. Aztán amikor értem jöttek, már senki sem maradt, hogy szóljon értem."

Grafogirl 2013.04.04. 23:42:01

@Gerry.: Most latin-amerializálódik a világ! A gazdasági válság Dél-Amerikát kevésbé érintette, a gazdaság több országban is dübörög. Divat lett Európában is spanyolul tanulni. Tele van az összes dél-amerikai turista hely gringokkal, eljönnek fél-1 évre csak úgy fiatalok-idősek. Divat lett amerikai nyugdíjasként házat venni pl. Costa-rican, vagy csak eljönni csak nyaralgatni. Mindenki a Machu Pichura, Torres del Painere, San Pedro Atacama-ba stb. akar utazni, persze Buenos Aires - Tango, meg a Rioi Karnevál..
Változik a világ!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.04. 23:44:21

Akiknek a 3000 fontot mondjuk, mondjak itt, ott mindig az van, hogy ugy jonnek ki, hogy meg nincs nemhogy fix, de meg semmilyen munkahely sem sokszor. Akkor bizony kell az az osszeg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.04. 23:44:42

@tucano: " Van 3 olyan nyelv, ahol meg nem mondják, hogy nem anyanyelvű vagyok a magyaron kívül"
hat ebben nagyon erosen ketelkedem
siman levagjak 10 mp alatt
a szinkron mas kerdes
persze szamit, hogy regen igazi szineszek szinkronizaltak, de arra akartam kilukadni
ha egyszer megnezed eredeti nyelven , erdeti szinesszel, akkor az mar magyarul nem lesz ugyanolyan, azon egyszeru oknal fogva, hogy az igazi hangja annak az embernek van,, nem a szinkronjanak

Grafogirl 2013.04.04. 23:45:22

@tucano: Velem rendszeresen olvastatnak fel spanyol nyelvtörőket a chilei haverok viccből baráti összejöveteleken! :D Ami nekik nyelvtörő, az nekem nem az :D:D

tucano 2013.04.05. 00:02:22

@Grafogirl: Tódulnak a népek Latin-Amerikába, nem is tesz rosszat senkinek sem :)

@hagyma: tudom, te látatlanban el tudod dönteni, ki mit vesz le 10 másodperc alatt és mindig igazad van.

Filmet ha lehet, akkor csak eredetiben, legfeljebb aláírással szabad, különben elveszti az egyik legfontosabb elemét. Eleve a +6-os jelzéssel ellátott filmeket nem szabadna szinkronizálni szerintem.

Grafogirl 2013.04.05. 00:18:59

@tucano: Nem is gondoltam h. rossz lenne, hogy jönnek :):)

Én mindent eredeti nyelven szeretek nézni elvileg, speciel Belmondonak jobb a magyar hangja mint a francia magas vinnyogós eredeti :)

mzgldr 2013.04.05. 00:24:11

@Gerry.: Jaja, sőt az egyetemistáknál már szinte valami misztikus rituálé a backpacking in europe. Persze úgy készülnek rá, mintha valami háborús zónába mennének és kábé 5000 dodót költenek el csak hátizsákra. Vagy az ázsiai túra nyelvtanárkodással. Elképesztően ostoba és sablonos blogokra lehet akadni a témában.

mzgldr 2013.04.05. 00:26:06

@tucano: van pár ami jobb szinkronosan, például a South Park tipikusan ilyen szerintem.

Grafogirl 2013.04.05. 00:42:19

@tucano: Jaja erre és itt még nem is annyira vinnyogós csak magas :) Egy egész film eredetiben uhh :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.05. 00:49:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Nem is beszélve ennek következményéről, a magánhangzók redukciójáról, ami magyarul nem létezik. A magyarban éppen fordíva: a szép beszéd azt jelenti, hogy tagoltan, minden szótagot világosan ejtünk"

Koszi a temat, ESL tanarkent benne vagyok:) A maganhangzok redukciojara nagyon jo kis oktato video itt: (ajanlom figyelmetekbe a tobbi Lisa Mojsin videot is, nagyon jok!)
www.youtube.com/watch?v=xsafCqJC1wU

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.04.05. 00:49:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Nekem is lenne ezzel -a nyelvekkel kapcsolatban- egy kérdésem: ugyan még nincs gyerekem, de tervezem, hogy ha lesz, akkor szeretném, ha tudna magyarul, ami az én anyanyelvem, franciául, ami az apja anyanyelve, és angolul, hiszen itt fog majd élni, felnőni. Azt hallottam, olvastam, hogy a kisgyerekek nagyon fogékonyak a nyelvek elsajátítására, szóval ha az apjával csak franciául, velem csak magyarul, az életben meg angolul beszélne, ez működhet?
Elnézést az off-ért...:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.05. 00:59:33

Kvalifikalt emberek kozt dolgozva amugy en abszolut nem tapasztaltam rasszizmust, annal inkabb megertest es befogadast.

A szo nelkul lelepes meg nem epp elegans megoldas, en tuti nem mentem volna vissza.

dennisthemenace 2013.04.05. 01:01:41

@charlieharper: A svedek meg azt hiszem, hatvannyolcig. A kezmosassal meg nem altalanositanek..

tucano 2013.04.05. 01:01:47

@petrasp: ha birca nem lenne már fent. Abszolút működik. A mi gyerekeink teljesen kétnyelvűek és harmadik országban lakunk, és minden további nélkül tanulják meg a nyelveket. Én csak magyarul beszélek hozzájuk, a feleségem csak portugálul és gond nélkül megy a dolog. Más kérdés, hogy jártak már Magyarországon és többek között Brazíliában/Portugáliában is suliba és így nemcsak a beszélt nyelvet sajátították el, hanem az írásbeliség alapjait is. Erre szerintem szükség van, ha azt szeretnéd, hogy tökéletesen megtanulják a nyelveket. Mert így olyan kifejezéseket is megtanulnak, amelyeket egyébként nem, illetve kialakul korán a többnyelvű olvasási készség is, ami ha nem lenne az iskola, akkor biztosan elsikkadt volna.

tucano 2013.04.05. 01:03:07

@charlieharper: tényleg? erről fogalmam sem volt, mindjárt nézek egy-két képet a Közlekedési Múzeumból, hogy jó helyen volt-e a kormány :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.05. 01:07:24

@tucano: "A mi gyerekeink teljesen kétnyelvűek és harmadik országban lakunk, és minden további nélkül tanulják meg a nyelveket. Én csak magyarul beszélek hozzájuk, a feleségem csak portugálul és gond nélkül megy a dolog."

Azoktol kerdezem, ahol a 2 szulo anyanyelve nem ugyanaz. Hogyan oldjatok meg, hogy ha a magyarul nem beszelo szulo jelen van, de ti csak magyarul akartok beszelni a gyerekhez? Az en ferjem pl. kicsit kirekesztve erzi magat, ha en magyarul beszelek a lanyaimmal, amikor o is ott van. Ezert a magyar beszed leredukalodik a mi esetunkben arra a kis idore, amikor neha csak harmasban vagyunk. Ebbol adodoan - foleg a kisebbik lanyom - aki 5 evesen kerult angol nyelvi kornyezetbe, erosen felejti a magyart. Otlet? :)

GERI87 2013.04.05. 01:22:49

@hagyma:

"erdeti szinesszel, akkor az mar magyarul nem lesz ugyanolyan, azon egyszeru oknal fogva, hogy az igazi hangja annak az embernek van,, nem a szinkronjanak "

Persze de ez fordítva is igaz....van akinek a szinkronhangja nagyon jó, megszokod..aztán meghallod milyen az eredeti hangja...és nem bírod megszokni, főleg ha irritáló a hangja...

@tucano:

"Filmet ha lehet, akkor csak eredetiben, legfeljebb aláírással szabad, különben elveszti az egyik legfontosabb elemét."

A filmet nézni kell, nem olvasni, és van amit amúgy sem értesz meg, ha nem vagy kulturálisan képben...viccekre, utalások stb...

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.04.05. 01:24:25

@Saman: vagy bevillant agyfejébe, hogy a beígért max. 2 hét hónapban mérhető időintervallummá dagadt. Babette_ is ezt felejti ki, azt nem teszi hozzá, hogy úgy nem vette-e volna vissza, ha az ő, mint főnök szava lett volna hiteltelenné. De mit is várunk egy nőtől.

kék madár 2013.04.05. 01:25:11

@Zsuzsi65: ha a szulo es a gyerek kozul valamelyik az apa nyelven valaszol, akkor az apa tobbe-kevesvbe erti a parbeszedet. Lattam ezt nemet-magyar es japan-angol csaladnal ahol az apa nem beszelte de kicsit ertette az anya nyelvét.

mzgldr 2013.04.05. 01:27:24

@tucano: "Mert így olyan kifejezéseket is megtanulnak, amelyeket egyébként nem"

Még középiskolában volt egy osztálytárs, aki azt hiszem Ausztriában nevelkedett vegyes szülőknél, így csak a nagyszülőkkel beszélt magyarul, amikor egy-egy hétig náluk nyaralt. Teljesen úgy beszélt mint az öregek (mén, gyün), de félévre már ledobta ezeket.

mzgldr 2013.04.05. 01:29:28

@Zsuzsi65: erre mondtam, hogy nem árt, ha a másik is gagyog valamit magyarul, de jól le lettem hülyézve.

tucano 2013.04.05. 01:30:08

@Zsuzsi65: ugye nálunk a feleségem és az én anyanyelvem különbözik. De ő megtanult elég jól magyarul, én meg nagyon portugálul. Ezért ez nem probléma.

@GERI87: fuss neki még egyszer: csak eredetiben, legfeljebb aláírással.
Nagyon ritkán jók a szinkronok szerintem, és biztosan elvesznek az utalások, viccek, tehát esélyed sincs, hogy megértsd mit is akartak ott mondani. Ha pedig filmnézés közben az olvasásra kell koncentrálnod, az készségprobléma!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.05. 01:41:40

@mzgldr: "erre mondtam, hogy nem árt, ha a másik is gagyog valamit magyarul, de jól le lettem hülyézve."

:)) hat, gagyogni gagyog, eleg sok szot ert, de azert az keves:) (kb. 3 honapig tartott a lelkesedese, amig jart magyar tanfolyamra. Utana feladta:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.05. 01:44:40

@kék madár: "ha a szulo es a gyerek kozul valamelyik az apa nyelven valaszol, akkor az apa tobbe-kevesvbe erti a parbeszedet."

Ha en pl. magyarul beszelek a gyerekemhez, de o angolul valaszol vissza (hogy a ferjem is ertse), akkor az csak fel siker, mert a gyerek nem beszel magyarul, max. erti, mit mondok neki:) tobb ilyen vegyes hazassagban elo parnal van ugyanilyen problema. Egyeduli segitseg a gyerekek Mo-i nyaraltatasa, akkor eleg jol felszedik a nyelvet.

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.04.05. 01:47:10

@Kellemes Zérókomponista: Babett szakszerű HR-es kérdéseket feszeget. Egyáltalán nem érzelmi alapon. Inkább szakmai megfontolásoknak tűnnek a szempontjai. Nekem a kisvállalkozók nem profi HR-es logikája is érthető, mert az apósomék csináltak odahaza éttermet. Itt Angliában még nem láttam magas szintű HR-t se nagy szállodától vagy hálózattól, se kisvállalkozótól. Ettől még értelme van szakszerű szempontok felvetésének. Sőt! Tanulhatunk belőle!

kék madár 2013.04.05. 01:49:52

@Zsuzsi65: de ha te beszelsz hozza angolul o meg magyarul valaszol akkor csak gyakorol a gyerek? alapvetoen persze ha a ferj nem tud magyarul akkor nehezebb lesz

kék madár 2013.04.05. 02:00:21

@petrasp: szerintem mint szulo elsosorban arra koncentralj, hogy szepen beszeljen veled : )

kék madár 2013.04.05. 02:04:24

@hagyma: "good morning utan megkerdezik, hogy melyik orszagbol jottel"
akkor mar elbambultak, tobbnyire a levegovetel utan szoktak....

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.04.05. 02:19:12

@hagyma: én meg azt gondolom erről a mondatáról, hogy finomhumorral van dolgunk, ilyen tömény felsorolás mellett leginkább erről lehet szó, számomra derűt csalt a posztba. Szóval olyasfajta diszkrét humorról, melyet a többség nem fog, mert egyszerűen egy bárdolatlan szar, s nem érzékeli, fogja ezt arra, hogy nincs szmájli. De lehet, hogy csak én látom bele ezt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.05. 02:26:59

@Kellemes Zérókomponista: igen valoszinuen humortalan vagyok
foleg a finom humorra erzeketlen
nekem megis ugy tunik, hogy egy fiatal"kiskocsog"
Sas Jozsi kabarein is csapkodhatod a terded a rohogestol
gondolom
nincs ezzel baj

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.04.05. 02:28:25

@Saman: persze hogy van/lenne értelme, de már bocs, hol, mikor láttál tőle ilyet? Szerintem messzemenően túldimenzionálod őt. Akárhogy is, ez jó, hogy HR-tapasztalatokról írsz, ez is egy adalék, egy benyomás, egy szemszög. Legyen úgy, tanuljunk mégtöbbet, legyen miből tanulni.
@tucano: huh, most eszembe jutott egypár beszélgetés: a túlnyomó többség bizony pont ezért nem kedveli - a magyar konvenciós nyomáson túl - a feliratos filmeket: nem tud figyelni a történetre. Rámondhatnánk, hogy lustaság - néhány esetben tényleg az -, de készség dolga ez, jól írod. Igyekszem nem befordulni e tényen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.05. 02:29:28

@hagyma: marmint a posztolo, mert ertem az ironiadat
ha ertem/ nem kell nekem mindent erteni/
most komolyan nem vagyok benne biztos hogy ironizalsz, vagy komoly vagy:)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.04.05. 02:33:05

@hagyma: ne vedd magadra, attól, hogy te sárgállasz a dumám előtt. Hát valóba' megírhatná mennyi idős, de amennyiben kisköcsög, hát olvasmányos kisköcsög, nem karcolnak a gyatra/hiányzó formális logika szülte hibák, mentes a trendi fordulatoktól, saját magáról, saját magától írt, lássuk ennek ritkaságát!
Sas Józsit utállommer':
- az nekem nem humor
- elviekben valamennyi affinitást éreznem kellene rá, mert nem kevés honfitárs bizony meg szereti - ez csak mégfrusztrálóbbá teszi a jelenséget (igaz, más korosztály)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.05. 02:34:40

@Kellemes Zérókomponista: reggelre kijozanodsz es nem mersz majd ideklikkelni
nincs ezzel baj

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.04.05. 02:39:36

Babette_ lefordítja az esetet toborzás kiválasztási kérdéssé.

Elmondta, hogy ő nem venné vissza.

Szó szerint idéz.

Rákérdez arra, hogy akkor ennek a "jogi / emberi - megállapodás" oldala hogyan is nézhetett ki a gyakorlatban.

nagyon is okos és praktikus szempontok ezek!

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.05. 04:58:21

@kék madár: "de ha te beszelsz hozza angolul o meg magyarul valaszol akkor csak gyakorol a gyerek? alapvetoen persze ha a ferj nem tud magyarul akkor nehezebb lesz"
hat, ha en beszelek hozza angolul, akkor o tuti nem fog magyarul valaszolni:)) Ezert inkabb maradunk az idonkenti magyar mese/tortenet olvasasnal, amit nem ban a ferjem:)

hothead 2013.04.05. 05:18:57

@adambrisbane: maradjunk annyiban, hogy nehezen hihetőek ezek az általános érvényű igazságok egy-egy népről. ahogy az itt kommentelők sem alkotnak homogén csoportot - sok szempontból nem! a te posztod sem aratott osztatlan sikert, szóval kicsit sem vagyunk egyformák (szerencsére!).
ez az "el kellett hagynom szeretett hazámat" meg már az őrületbe kerget! és hogy ezt miattam? ez nagyon kedves, de tőlem bármikor visszamehetsz, vagy bárhova máshova, így nullára csökkenne az esélye, hogy esetleg összefutunk valahol.

zopilote 2013.04.05. 05:24:23

@Saman:
" Rákérdez arra, hogy akkor ennek a "jogi / emberi - megállapodás" oldala hogyan is nézhe-
tett ki a gyakorlatban. nagyon is okos és praktikus szempontok ezek! "
Viccelsz? A mai vilagban ilyenre hivatkozni? Nincs loyalty! Nalam megszunt 20 eve ez a szo.
Teszek nagyban a cegre, az erdekeikre. Ha valami nem tetszik, szo nelkul otthagyom. Egy
rossz szo, es mar pakolok is. Azt hiszik olyankor, hogy csak ijeszgetni akarom oket, pedig
nem. Es tudod mit? Legtobbszor visszahivnak, az a sikerelmenyem. En biztos nem jelentkez-
nek naluk ujra, de elobb - utobb visszahivnak. Ha szerencsejuk van, visszamegyek. De leg -
tobbszor nem, mert mashol dolgozom, vagy epp nem akarok dolgozni, mert van penzem.
Most egy horvatnak dolgozok, igaz, kevesebbert, mint amit erek, de ezt tudja is, nem is pisz-
kal. A 8 orabol effektive dolgozok 6 - ot, de ott vagyok:) A batrabbak csak 4 orat dolgoz-
nak:) A testeverenek dolgoztam novemberben 2 hetet, megkaptam a fizetesi csekkemet, mas-
nap mar nem is mentem:) Igaz, akkor meg volt penzem, megtehettem. Most 2 honapot szande-
kozom dolgozni, utana huzok el. Hogy hova, azt meg nem tudom, csak azt, hogy el ebbol a va-
rosbol. Itt meg mindig el a " vadnyugati " mentalitas, a kontinens nyugati felen. A keleten elok
ezt nehezen ertik meg, az europaiak pedig csak szornyulkodnek:)

rágógumó 2013.04.05. 06:22:05

"Mindezek ellenére, nem angolként megérteni lehetetlen, hogy ennyi trehány, lusta és ostoba ember, hogy tud mégis együtt dolgozni sokkal jobban, mint mi magyarok otthon. Pedig az átlag magyar sokkal értelmesebb, mint az átlag angol."

Örülök, hogy eltakarodtál Nagy-Britanniából haza, te mocskolódó, öntelt, buta, tipikusmagyar. Mindig szégyellem magam, amikor az új hazámban, Nagy-Britanniában, hozzád hasonló csőcselékkel találkozom, akik ilyeneket írnak, gondolnak. Szánalmas vagy. Jobb lett nélküled ebben az országban a levegő, örülünk, hogy hazatakordtál a félázsiai országodba, ahol együtt ünnepelhetsz a sok Világ Legokosabb Emberével, mert ugye Magyarországon csak ilyenek élnek. Maradjatok is ott. Minden!

zopilote 2013.04.05. 06:36:08

@rágógumó:
Bator ember vagy, jol megmondat neki!! Csak igy tovabb!! Sok sikert csocselekmentes
" uj hazadban "!! :) Azert irhattad volna " nagy brittanul " is, hatasosasabb lett volna:)
God Save the Queen und Szebb Jovot!!

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.05. 07:20:31

@zopilote: de ugye tudjuk, hogy a te életviteled egyáltalán nem általános:)

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.05. 07:23:24

@Kellemes Zérókomponista: én a kommunikáció híve vagyok. ha mint főnök nem tartom be a megállapodást (ami mondjuk nálam nem fordul elő, ha igen, akkor szólok), akkor mondja, hogy problémája van, majd lépjen le.
elszökni, szó nélkül lelépni, tisztességtelen.
és ez független attól, hogy a másik is tisztességtelenül viselkedik.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2013.04.05. 08:18:13

"Az angolok utálják a bevándorlókat. Csak ezt jól álcázzák az angolos modorukkal."

tanulj meg rendesen angolul es akkor nem erzed majd, hogy barki alcaz barmit. az angolok butak cimu mantrat nem kommentalnam.

nem akarlak megserteni, de ha nem vetkozod le az eloiteleteidet es nem tanulod meg a nyelvet, akkor semmit se fogsz latni ebbol az orszagbol es tenyleg azok koze a bevandorlok koze fogsz tartozni akit nem kedvelnek mert nem hajlando beilleszkedni. sok szerencset!

tanato 2013.04.05. 08:29:02

@Philosoraptor: Nem is kell,magáért beszél.

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.05. 08:30:16

@Saman: nem.
ez emberi kapcsolati kérdés.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.05. 08:49:04

@petrasp:

Igen, de a kulcs, hogy pl. te sose beszélj vele más nyelven, csak magyarul. Tehát pl. társaságban sem!

őszintetudás 2013.04.05. 08:54:45

rasszistának lenni kötelesség, de egyébként nem létezik olyan élőlény amelyik ne lenne rasszista, mert enélkül pillanatok alatt kihalna

2013.04.05. 08:59:11

@dennisthemenace: o irogatott a kezmosasrol. En csak ideztem

2013.04.05. 09:10:21

Nekem kivételesen tetszik a poszt, ezerszer jobb az átlagos "otthonmindenszar" írásoknál, nem eszetlen fényezése a külföldnek, meg nagyképű leszólogatás kintről, mint az átlagos itteni firkálmányok többsége. Az mondjuk érdekes, hogy a posztoló a saját tapasztalataira alapozva állít valamit az angolokról, és az egyből rasszizmus, szemétség, megbélyegzés. Ellenben látom mindig, ha ide keveredek, hogy a magyarok fikázása szinte követelmény. Az egyik állítástól sem vitatom el az igazságot, de ha az egyik tűrhető, akkor a másik miért furcsa? A posztoló meg jóféle vidéki parasztgyerek, kitanult egy szakmát, nem szarozott a cselekvés helyett, behúzta a melót, és láthatóan jól csinálta a dolgát, ha visszavették a koccolás után is. Minden jót neki, bár azt hiszem ezzel a hozzáállással nem lesz nehéz dolga. Aki persze nyolcelemivel megy ki mosogatni, az szopni fog, aztán kiabálhat haza keserűségében, hogy bezzeg itt még az utcaseprő is folyékonyan beszél angolul.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.04.05. 11:25:37

@hagyma: a keleti parton engem többen, egymástól függetlenül, alaszkainak hittek, gyanítom azért, mert érezték, hogy valami fura van a beszédemben, de nem jöttek rá, hogy mi, ezért ráböktek valami távoli helyre a térképen, aminek a nyelvjárását nem nagyon ismerték. Vicces :)

Mil 2013.04.05. 11:28:51

A magyarok tipikus kiejtési hibái: az ou hang (lásd know igeben) csak egy ó lesz (àj nó), sokszor nem képzik megfelelően a l hangot, ld. a feel szó úgynevezett dark l hangja), de szerintem a hangsúly a legnagyobb hiba. Azt sem értem egyébként, miért mondja sok magyar, hogy àj voz? A trainbol is sokszor trén lesz:)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.05. 11:34:31

"Rájöttem, hogy az angolok iszonyat buták, fogalmuk sincs semmi általános műveltségről. Továbbá lusták, nem mosnak kezet a WC után, pletykásak és árulkodók."

Elég egyszerű lehet a világnézeted, ha ilyeneket írsz. Neked van általános műveltséged, amikor az angolokra így általánosan kijelented, hogy buták és műveletlenek?
Egyébként sokan meg vannak róla győződve, hogy a magyarok lusták, pletykásak és árulkodók :)

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.05. 11:48:04

@spangola: Nem is beszelnek itt csunyan.
Hogy egyem azt az erzekeny lelkeded nyuszika.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.04.05. 12:53:53

Jó étterem álmos kis megyeszékhelyen? Olyan talán 5-6 van az országban, szerencsés vagy, ha ilyen helyen tanulhattál!

M. Péter 2013.04.05. 14:01:11

@Grafogirl: Indiában meglepően kevesen beszélnek angolul, a lakosság tizenegynéhány százaléka, persze nem tudom, hogy ez a statisztika milyen szintű angoltudást takar. Az angol anyanyelvűek száma pedig tényleg elenyésző, kb. ¼ millió.

GERI87 2013.04.05. 14:23:09

@tucano:

Erre írtam hogy valamit úgysem értesz, (vicc, utalás) akkor jobb ha érthetővé teszik azzal hogy helyettesítenek....bár a globalizáció miatt már egyre kevésbé kell....ez nem jelenti hogy agyba főbe ezt csinálják.

Amíg olvasol addig nem a filmre figyelsz, gyorsan olvasok, de nem szeretem...

A másik meg: nézem a filmet, ember feje nagy totálba (mert az milyen sejtelmes már...) tipikus színészi játék, 1000-ből az összes mindenre ugyanúgy reagál...mert így tanulta...suttog sutyorog, ha férfia akkor morog, motyog...mert az milyen érzéki vagy nem tudom...idegesít, felhangosítom, de így meg lélegzik bele a mikrofonba...egyszer csak belehasít a dobhártyámba valami fékhang, robbanás, vagy csak ajtócsapódás, bármi....
Nem tudom lehet hülye vagyok de ez szar, igénytelen fos.
Moziba sem jó, akármit mond a sok filmbuzi.

Akkor már szinkron, ott ezt korrigálják valamennyire...

Rob67 2013.04.05. 14:23:27

@Mirjam2: Egyetertek veled. Miert kell szidni a helyet ahol el a posztolo, ahol remekul befogadtak. Raadasul en magam is kozel 7 eve elek angliaban es rasszizmussal es bevandorlo ellenesseggel messze nem talalkoztam. Pialni azt szeretnek, ahogyan a magyar is.

pocaklakó minimanó 2013.04.05. 17:23:31

@Mirjam2:

"Ez nem semmi. Angolok butak, koszosak; indiaiak, arabok sunyik; stb. stb. ja es az angolok meg rasszistak is. Az a szerencse hogy te, kedves posztiro, nem vagy rasszista, sot nagyon okos es szeles latokoru vagy :)"

Ugyan, Mirjam, ugyan! Te kemény egy darab, állítólagos kínai ismerősödet ért inzultusból (amiről annyit lehet tudni, hogy azt mondták utána, hogy: kínai, kínai) képes voltál levonni olyan következtetéseket, hogy ihaj!

Itt meg finnyáskodsz?

pocaklakó minimanó 2013.04.05. 17:27:47

Mirjam szerint a világ...

"Aha, es szerinted ha Mo.on minden alkalommal bejelentenek a rendorsegen mikor antiszemita incidens tortenik - beleertve verbalis tamadasokat - akkor hany ilyen incidensrol lenne feljegyzes? Az egesz magyar rendorseg megbenulna es mast sem csinalna egesz nap mint ezeket rogzitene, foleg ha a ciganyellenes megnyilvanulasokat is beleszamitjuk. Mo.on normalisnak szamitanak a rasszista megnyilvanulasok es senki nem jelenti be oket a rendorsegen. Ott az lenne a hir, ha nem lenne naponta sokezer rasszista beszolas.

Kerdezz meg akar egy francia, akar egy nemet atlagembert hogy az o orszagukban normalisnak szamit-e a zsidozas / ciganyozas; mindenki azt fogja neked mondani hogy nem.

Van egy kinai kollegam Londonban aki nemreg 3 napos utra ment Budapestre. Mikor visszatert, az elso dolog amit kerdezett az volt, mit jelent az a szo hogy 'kinai' (marmint a magyar szot mondta). Kerdeztem honnan tanulta ezt a szot. Azt mondta, a harom nap alatt annyiszor mondtak neki, kiabaltak utana az utcan, hogy megjegyezte. Erdekes modon nincs kedve meg egyszer Budapestre menni."

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.05. 19:59:11

@Whave: 1300 font ügynöksegi díjjal, 1 ho kaucioval, 1 ho renttel teljesen atlagos ár, majdnemhogy kevés is.

Bobsys: ahogy nem mindenkinek jöhet be az USA, úgy nem mindenkinek jöhet be UK sem. Azt az időjárást amit itt szidsz én például imádom.

aleb19 2013.04.05. 22:08:35

nekem tetszett a poszt sok igaz, helyes meglatast tartalmaz, jo a megfigyelo kepesseged es gyorsan levagod a lenyeget az uj kornyezetedrol
csak igy tovabb...

pocaklakó minimanó 2013.04.05. 22:33:43

@adambrisbane:

"hazugsag minden szavad"

Mármint azok, amiket Mirjam2-től idéztem?

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.04.05. 22:48:12

@tucano: köszönöm a válaszod! szóval akkor jól gondoltam, hogy ez működhet. azt nem tudom, hogy hogyan tudnánk megoldani, hogy akár anyanyelvi környezetben is tudjon majd iskolába járni a most még nem is létező gyermekünk, de azt hiszem, ez olyan valami, amin érdemes elgondolkodni (mármint, hogy hogyan oldjuk meg..). :)
@maxvall: köszönöm szépen a tanácsot!

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.05. 23:03:05

@diggerdriver: Nekem nem kuldtel el de en blogon akarom olvasni.
Mikor lesz kesz a blog???

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.05. 23:09:31

@pocaklakó minimanó:
Hat en meg nem hallotam es nem is tapasztaltam olyat hogy egy kinait inzultaljanak Magyarorszagon. Vagy hogy utanna kiabaljanak.

En egyszer lepodtem csak meg amikor valamelyik bevasarlokozpont tetejen ettem valamit es a kinai(vagy hasonlo) 23-24 eves lany tokeletes magyarsagal beszelgetett velem.
Ora mondjak talan a kinaiak hogy banan?
Kivul kinai de belul mar nem.
Azert az volt egy erzes hogy egy kinai szebben beszelt veled magyarul mint en. (-:
Gondolom mar magyar iskolaba jart es tobb generacios volt.
Tenyleg, van olyan akinek a gyereke egy osztalyba jart kinaival?
Ok vegyulnek a magyarokkal?

pocaklakó minimanó 2013.04.05. 23:21:42

@dirtyfreebird:

"Hat en meg nem hallotam es nem is tapasztaltam olyat hogy egy kinait inzultaljanak Magyarorszagon. Vagy hogy utanna kiabaljanak."

Én hallottam és láttam mindenféle fura dolgot, de a beírás azért született, mert amíg Mirjam2 nick bőszen értekezik arról, hogy másutt szinte elképzelhetetlen a rasszizmus a közéletben, addig egy random (és merőben egyedi) példával igazoltnak látja, hogy itthon bizony rasszizmus van.

tanato 2013.04.05. 23:29:19

@dirtyfreebird: Persze hogy vegyülnek,ismerek ilyen kínai/és vietnami/ lányokat akik már ide járnak iskolába tökéletesen beszélnek magyarul és magyar fiúval járnak.Hogy az ide bevándorolt kínai szülők hogyan viszonyulnak a dologhoz azt persze nem tudom.

aleb19 2013.04.05. 23:43:21

@dirtyfreebird: pesten a xv. ker-ben van egy kinai altisk. a diakok kb. fele magyar

2013.04.06. 02:00:24

@pocaklakó minimanó: termeszetesen arrol beszeltem,nem rolad.

PannonBoy 2013.04.06. 19:01:51

Tiszta gáz, hogy ugyanoda ment vissza, ahonnan köszönés nélkül lelépett. Csodálom, hogy visszavették. És még neki áll feljebb, szidni az angolokat.
Az is feltűnt, hogy az egyetemet otthagyta 1 év után (ami önmagában nem lenne baj, hogy rájött, nem neki való), de nekem az egész posztból az jött le, hogy nincs semmi, amit végig tudna vinni, nincsenek céljai. Komolytalan ember.
Ennek ellenére mindig az ilyen szemetek jutnak ki külföldre, míg az értelmes embereknek keményen meg kell küzdeniük.

Grafogirl 2013.04.06. 19:26:45

@M. Péter: Igen, tudom. Azért írtam épp Indiát, mivel korábban valaki épp az indiai kiejtést emlegette, ráadásul Indiában az angol is a sok hivatalos nyelv egyike.
Tehát: 2001-es statisztika, jó régi 12,16% az angol nyelvet beszélők aránya.
226.449 (első nyelvként)
125.000.000 !! (2. nyelvként)
Azért ez nem kevés, még akkor is, ha akármilyen szintről beszélünk.. összehasonlítva pl. Falkland szigettekel, ahol 1991 fő beszéli első nyelvként.

csokosszaju 2013.04.22. 23:09:45

szerintem az a gáz, hogy valaki összedob egy szép posztot, mások meg pocskondiázzák a személyét

forro kasa 2015.03.25. 10:05:28

offolás a hozzászólásoktól, on a cikkhez:
Sajnos ez a wc után kézmosás kihagyás Mo-on is tipikus
minden társadalmi rétegben, minden korosztályban, mindkét nemnél.
Én figyelni szoktam másokat, mert nagyon háklis vagyok rá. Volt, hogy vendégünk kilibbent a (külön) budiból és nyomult vissza a szobába (ok, ettől a mosdókagyló nélküli wc építészeti megoldástól is megfordul a gyomrom). Én meg rászóltam, hogy "kéézmosáás!?", és még volt bőr a képén visszaszólni, hogy nem koszos az ő micsodája.
Kb. általános iskola elsőtől vmi. pásztázó elektronmikroszkópos képet kéne kitenni a falakra, hogy a wc lehúzóján vagy kilincsén micsoda székletből származó tenyészet van, nem felejtenék el.

Nekem tetszik a cikk, megszokhattuk már, hogy nagyon szubjektív nézőpontú beszámolók vannak. Pl. mi fogalma lehet Hollandiáról a 3 hónapja ott gyesen lévő háztartásbelinek, mégis érdeklődve olvasom, ő mit lát belőle.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása