oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 11. 06:51,  „Norvégia szinte semmit sem tud rólunk” 454 komment

2013. január 11. 06:51 Határátkelő

„Norvégia szinte semmit sem tud rólunk”

Talán emlékeztek még (nem volt olyan régen), hogy a Magyar Rádió riportere, Lantos Gábor útnak indult Európa északi felébe. Az első, erről szóló írásában megígérte, rendszeresen jelentkezik majd itt is, bemutatva kint élő magyarokat. Már itt is az első rész, melyben egy Oslóban élő lányt, Krisztit mutatja be.

Kriszti.jpg

„Krisztivel nem terveztem a találkozást a norvég fővárosban, ám ő annyira kedvesen invitált, hogy nem lehetett neki nemet mondani. S utólag bevallom: hiba lett volna az elszalasztott randevú. Így aztán január 6-án vasárnap kora délután futottunk össze Oslo belvárosában.

Ha elolvassátok a róla-vele készült írást, akár azt a konklúziót is levonhatjátok, hogy a „lány, akinek minden bejött Norvégiában." A beszélgetés során nekem is volt egy ilyen érzésem, miközben a fiatal magyar nagyon sokat tett azért, hogy sorsa szerencsésen alakuljon. Következzen tehát a 100 napos északi út első határátkelője, Tóth Kriszti Norvégiából.

„Párommal sem szociális, sem gazdasági ≈menekültnek≈ nem nevezném magunkat, hiszen odahaza volt munkája mindkettőnknek" – meséli a 27 éves magyar hölgy. „Egyszerűen szerettük volna magunkat kipróbálni külföldön. Először Svájcot nézegettük, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve kikötöttünk északon. A barátom egy évvel korábban jött ki, akkor távkapcsolatban éltünk, aztán én is elindultam Norvégiába."

A co-working

Oslo belvárosában, egy emeletes házban vagyunk nem messze a kikötőtől és a Nemzeti Színháztól. Az irodahelyiségekben sok-sok asztal, székekkel, de van itt pihenősarok, mini-terasz és konyha is. Kriszti két norvég fiatallal közösen kezdett el vállalkozni.

„A történet arról szól, hogy ide bárki bejöhet és egy asztalt bérelve tud nálunk dolgozni. Az angolban „co-working" a neve ennek, azaz ha ügyfelünk nem akar irodát bérelni, hanem elég neki egy asztal is, mi szívesen fogadjuk" – mondja Kriszti.

Oslo városháza a lemenő nap fényében_1.JPG

„Kezdetben tizenöten voltunk, mára csaknem százötvenen vagyunk, szóval elég jól elindult ez a vállalkozás. Amennyiben valaki dedikált asztalt szeretne magának, havonta 2890 norvég koronát fizet (1 norvég korona jelen pillanatban 40 forint), de léteznek ennél olcsóbb megoldások 2000 és 1200 koronás havi díjért is. Azért jó itt dolgozni, mert remek csapat jött össze és igazi közösséget alkotunk. Magyar ügyfelünk egyáltalán nincs, ellenben angolok, brazilok, portugálok, románok és persze norvégok is megfordulnak nálunk."
Egy szál szakadt farmerben

Az irodán körbetekintve látszik a gondos kezek munkája. Az egészet Audum és Anders, két 27 éves norvég fiú találta ki és hozzájuk csatlakozott a szintén 27 éves Kriszti is. A leendő ügyfeleket előbb felvételi beszélgetésre invitálják, s ha szimpatikusnak találták a jelentkezőt, akkor a delikvens máris elfoglalhat egy asztalt a közel hetven munkaállomás közül.

„Egy szál szakadt farmerben és mindent magunk csinálva kezdtünk bele ebbe a vállalkozásba a két norvég sráccal" – idézte fel a kezdeteket Kriszti. " Én festettem, az ajtókat, a falakat, szinte minden a saját kezünk műve. Büszke vagyok arra, hogy úgy futott fel az egész üzlet, hogy marketingre nem kellett sokat költenünk. Kezdetben szájhagyomány útján terjedt a dolog, majd nagyon sokat segített a Facebook is. Most is csak annyit teszünk hozzá, hogy egy esztendőben négyszer, azaz minden évszakban rendezünk egy partit, ahol ehetnek-ihatnak azok, akik eljönnek hozzánk. Ezek a rendezvények kapcsolatépítés szempontjából tökéletesek, mi finanszírozzuk a bulikat. Másra itt nincs szükség."

Az előtérben ping-pong asztal fogadja a látogatót, amely az itteniek kedvenc helye, hiszen olykor szükség van a feszültség levezetésére is. Kanapé is akad, egy-egy hosszabb műszak után sokszor itt dőlnek le a fáradt irodisták. Kriszti azonban fáradhatatlanul megy előre. 2010 szeptemberében jött ki. Párja, software fejlesztő, mint annyi más külföldi Norvégiában.

A lakásbérlés horror

„A kiköltözés, az itteni élet elindítása nagyon kemény dolog" – mondja a magyar lány. „Ami pedig a lakásbérlést illeti, az maga a horror. Nagyon kevés kiadó albérlet van egész Norvégiában, de itt a déli régióban, azaz Oslo, Bergen, Stavanger könyékén szinte elképzelhetetlenül rossz a helyzet. Ha akad egy-egy kiadó lakás, arra ötvenen-százan is jelentkeznek akár. A tulajdonos ilyenkor meghirdet egy úgynevezett nyílt napot, amikor valamennyi reménybeli bérlőnek egyszerre mutatja be a helyet. Majd megindul az ár felsrófolása, azaz lefelé alkudni ebben a kérdésben lehetetlenség. Aki többet ad, azé lesz a hely, ráadásul a norvég nyelv ismerete egy ilyen licit során elengedhetetlen. Ha én lennék a lakás tulajdonosa, csak azzal állnék szóba, aki beszéli a nyelvet, hiszen mindenfajta ügyintézés jóval könnyebb úgy, ha simán megy a kommunikáció. Arról nem is beszélve, hogy minden albérletnél háromhavi kauciót kell letenni, amely nagyon sok pénz. Forintra átszámítva elképzelhetetlenül magas összegek ezek - 1-1,5 millió forint is lehet a biztosíték."

Az egész Norvégiára jellemző drágaság ellenére Kriszti jól érzi magát Oslóban. Még akkor is, ha a norvégok szerinte nem éppen Európa legműveltebb emberei közé sorolhatóak.

madár.jpg

„A helyieknek voltaképpen fogalmuk sincs arról, mi zajlik a nagyvilágban, magukkal vannak elfoglalva és rólunk, magyarokról sem tudnak sok mindent. Iskolába járok, s bevallom, nem nagyon tudok miről beszélgetni a norvégokkal, akik eléggé unalmas fazonok. Olyan apa-anya kedvencei, akiknek az életükben egyetlen másodperc nélkülözés sem akadt, s ez meglátszik a viselkedésükön is. A fiatalok nagy álma, hogy konzultánsként dolgozhassanak, mert akkor annyi pénzt kereshetnek, amennyit el sem tudnak elkölteni. Egy-egy műszaki eszköz (iPhone) a márkás ruhadarabok (Helly Hansen vagy Northface kabát) Magyarországon igazi státuszszimbólumnak számítanak, de itt a többség nevetve vásárolja meg ezeket a tárgyakat. Ami zavar még, az a norvégok hihetetlen naivitása a bevándorlás-politikájuk terén. Nem véletlen, hogy a villamoson a belvárosban többször bemondják, hogy mindenki vigyázzon a zsebére."

Sokat költenek a menekültekre

Na igen, a bűnbandák már Oslót sem kímélik, sőt, van olyan városrész (Gronland), ahova este már nem ajánlatos egyedül bemenni. Ennek ellenére a norvégok még mindig sokat költenek a menekültekre, miközben az Európai Unió bármely ideérkező és az életét itt folytatni szándékozó polgárával nem foglalkoznak. A menekülteknek van államilag támogatott nyelvtanfolyam, akik azonban nem tartoznak ebbe a státuszba, mindent maguknak kell fizetniük.

Sok norvég még fel sem fogja azt, mi történik körülötte, de amikor egy huszonéves eltakart arcú muszlim hölgy három gyerekkel sétál végig a város főutcáján, rájön, hogy ez a Norvégia már nem az az ország, amelyet agya álomvilágában elképzel magának.

Lantos Gábor Oslóban.JPG

„Sok magyar van Oslóban, úgy látszik, London után ez is egy népszerű célpont lesz számunkra" – fejtegeti Kriszti. „Ugyanakkor volt már olyan eset, amikor panaszkodó honfitársakkal hozott össze az élet. Hallgattam a nyafogásukat, hogy odahaza mennyire rossz minden, s Norvégiában is ugyanez a helyzet. Erre csak azt tudom mondani, hogy aki otthon nem érzi jól magát a saját bőrében, az valószínűleg itt sem fog másképpen vélekedni önnön életéről."

Krisztinek tehát bejött Norvégia, magam pedig folytatom az utam észak felé. Már most mondom, hogy hamarosan egy igazi magyar „olajost" mutatok be nektek, aki a tundra kellős közepén dolgozik, s aki – remélhetőleg – feltárja nekünk a norvégok nemzeti kincsének, a fekete aranynak valamennyi titkát. Addig is gyertek és kövessétek utamat egy lájkolással.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Norvégia Skandinávia Száz nap északon

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr815009399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andaluzkutya 2013.01.11. 20:50:21

@bitch.in.no: Ez egy elég őszinte beszámoló volt:) De érdemes odafigyelni, mert lehet, hogy az illetőnek priapizmusa van, ami nem tréfadolog:)

bitch.in.no 2013.01.11. 20:50:30

@Francekellregisztralni:

en ugy vettem meg a lakasomat, hogy nem is lattam... nem tudtam odamenni megnezni. most fogunk talalkozni nemsokara, kicsit ugy erzem magam, mint valami kinai eskuvon, ahol a fiatalok nem ismertek egymast elotte:)
de amig lakast biztonsaggal tudsz venni a garancia meg a muszaki szemles papir alapjan, addig kocsit nem mernek igy megvenni... menj oda es nezd meg. de nekem annyira horrorok az auto arak:( szart nem akarok venni, a jo meg egy budapesti komolyabb kertes haz ara Mo-n...

Francekellregisztralni 2013.01.11. 20:51:46

@Északifény74: Koszi ez csodas, de melyik az az _egy_ amelyiket javasolod? Mert 4 csoportba nem lepek be:D

kriosz 2013.01.11. 20:52:25

@bitch.in.no: TEljesen normális hogy nem tetszik, te mi a fenének kellsz fel reggel ésmelózol, mész a hidegben a asötétben, stresszelsz stb.? Beosztod hogy jusson erre és arra is, meggondolod hogy megvedd v. ne, ne ne szórják el az adófizetők pénzét ennyire.Miért érzem azt hogy PKV a menekültek nagy többségre nem a legszerencsétlenebb, főleg meg mikor elkezdenek követelődzni anyagilag és máshogy is én nem bírom. Itt vagyok évek óta, sok minden nem tetszik, máshogy élnék csinálnám de eszembe sem jut mert mo ndjuk én katolikus vagyok ágálni dolgok miatt és változatatásért rikácsolni.Az olaj anagy varázsszó csak még senki sem látta, megy a rendszer mert forog körbe a pénz, az emberek fizetnek és keresnek de érdekes módon az iskolának nincs pénze, amegyének nincs pénze kérdem én hol a fenében van a nagy olajpénz?Miért nem kapsz csp-t, mi ez az izé a navval?
@Francekellregisztralni:már mire gondolsz hogy mivel menjél oda vásárolni?

bitch.in.no 2013.01.11. 20:54:14

@Francekellregisztralni:

1. nem, nem nagyon tudok senkit, aki csak ugy ide kijott volna, es lett volna lakas, melo, minden... ez nem az az orszag.

2. nem a kocsi jelenlete szamit, hanem, hogy neked miota van szemelyi szamod... onnantol indul az egy ev.

kriosz 2013.01.11. 20:54:43

@bitch.in.no: Most őszintén, itt én még jóképű pasit nem láttam /legalábbis szájizem szerintit :)/ kivétel Morten Harket persze de csak fiatalkori kiadásban, most már nyálas.

andaluzkutya 2013.01.11. 20:55:09

@encore: Lakásért (kisebbért) is min. 6-7 ezer koronát kell fizetni. Ezt szorozd be néggyel (3 havi kaució + 1 havi bérlet), utazni/enni kell, tehát nem túlzó a 2M.
Luxuslakás 15 ezer koronánál kezdődik, de lehet (jóval) több is.

kriosz 2013.01.11. 20:55:21

@kriosz: Vagy inkább mondjam azt hogy férfias pasit.;)

bitch.in.no 2013.01.11. 20:56:00

@encore:

NEM, a 2 millio nem sok... itt ennyibe kerul az elet. havi 6000 koronaert egy kozepesen lepukkant lakast fogsz kapni, regi butorokkal. ez a valosag. ha nincs ket millad, akkor csak bebukod azt, amivel kijossz. ennek a legnagyobb az eselye. de kerdezd meg a kollegakat is.

bitch.in.no 2013.01.11. 20:56:57

@andaluzkutya:

amig nem fertoz, addig nem erdekel:))) legalabb allandoan kurva jo csajnak erzem magam;)

DieNanny CH 2013.01.11. 20:57:54

@Nordstjernen:
Ugyanez volt itt Svájcban a nyáron is,egy paraszt legelőjén rendezték meg a világraszóló lakodalmat - volt vagy 100 lakókocsi! A rendőrök meg lakosok ott tébláboltak, hogy hát most mit csináljanak???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.11. 20:58:39

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: en hat
en amerikai vagyok nem turista
nem csettintgetek karikas ostorral a belvarosban
es cask annak fozok gulyaslevest aki kifejezetten keri /Mary./
igyekszem minnel tokeletesebben megtanulni angolul
hamarosan megyek allampolgarsagi vizsgara
elfogadom az USA torvenyeit es alkotmanyat, a fuggetlensegi nyilatkozatot, kemenyen melozok, adozok, ide akartam jonni, itt akarok elni, nem akarok itt kismagyarorszagot, cask azert mert itt tobbet keresek
stb.

ha erted a kulonseget

kriosz 2013.01.11. 20:59:13

@bitch.in.no: Komolyan nem láttad alakást mielőtt megvetted volna?? Nálunk ak edves eladó nem szólt, nyári vétel hogy kissé beázik az alagsor, köv. tavaszi olvadáskor folyt be a viz :(

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2013.01.11. 21:01:45

"Kriszti nagyon sokat tett azért, hogy sorsa szerencsésen alakuljon."

"Vajh, mi nagy szavat. Mondottatok ki. " - és kik itthon teszik ugyanezt, minden tiszteletet megérdemelnek.

andaluzkutya 2013.01.11. 21:03:23

@kriosz: viszont ha olyan hibával veszed a lakást, ami nem volt tudott az eladásnál, akkor az eladót terheli a javítási költség. Ezért általában biztosítást kötnek erre, hogy vitatkozz a biztosítóval:)

bitch.in.no 2013.01.11. 21:03:34

@kriosz:

eh. igen, minden szavad igaz...
NAV - hazakuldtek egy nyomtatvanyt, igazolando, hogy nem kapok otthon CSP-t, erre a magyarok egy het alatt letiltottak az otthonit, majd kihasznalva a 10 hetes hataridot, visszakuldtek az utolso naptari napon URESEN a dokumentumot... plusz kellett az oreg istent is igazolnom magamrol es a gyerekrol..meg persze faj is nekik most mar kifizetni a 18ezret. de en meg mar hetente ott uvoltozom, csovezek es konyorgom, mikor epp melyik tunik jonak. az utolso lepes az volt, hogy a teruleti vezeto odaszolt a kozpontba telefonon, hogy most mar koszoni eleg volt. de ha hetfoig nincs a stex a szamlamon, akkor bejelentest teszek, azt meg ugye gyuuulolik...
a lenyeg a lenyeg, ha NAV-nak hivjak, akkor azt minden orszagban utalom.

Francekellregisztralni 2013.01.11. 21:03:51

@bitch.in.no: En semmit nem veszek latatlanban.
...engem nem gyozne meg a garancia se.
Sok dologra nem szol ami az ember eletet keseritheti. Mar egy remek listam van az elvarasaimmal:D

Kocsibol meg hat en roncs parti vagyok szerencsemre...olyat tudtam csinalni az elozobob is.

Jah, Itt emlegetsz valami oraberes melot,hogy huuu meg haaa. Te tudod mennyi egy realis oraber?

bitch.in.no 2013.01.11. 21:06:32

@kriosz:

5 ev garancia kotelessege van az eladonak, ha korabban nem jelezte, hogy vizesedik... es annak pedig benne kellett volna lennie a muszaki jelentesben, egy ilyen szintu beazas minimum T3-as kod a felmereskor...

andaluzkutya 2013.01.11. 21:08:36

@bitch.in.no: Mi még azelőtt lemondtuk a családi pótlékot, hogy kijöttünk, így relatíve gyorsan ment az ügyintézés. Minden reklamálás nélkül...
@Francekellregisztralni: Mivel nem értek az autókhoz, ezért én nem vagyok roncspárti. Ha szervizbe kell vinni az autót, arra az ember gatyája is rámegy.

kriosz 2013.01.11. 21:08:47

@bitch.in.no: Sajnos sokszor keményen kell tudva hogy mik a jogaid odaszólni nekik mert különben elhajtanank meg gyerek vissza megint és m egbeszéljük, ismerős.Tényleg ne hagyd magad, bejelentés, akár újság stb. érdekes módon rögtön tudnak intézkedni, hiszen ne haragudj nem két hónapja vársz a pénzedre.Birom mikor mondják hogy itt hipp hopp mennek az ilyen ügyek, aha mikor totállisan elfelejtkeznek rólad majd a telefonban halál unottan megpróbálnak elhajtani ha pedig kissé határozottabb leszel akkor ne idegeskedj :) áááá ezek is egy kaptafára készülnek. Érdekes módon ha kissé erélyesebb az ember megoldódnak a dolgok.

Naaaa! 2013.01.11. 21:09:24

Nagyon pocsék a cikk helyesírása.

Ha a szerző tényleg újságíró, szégyellje magát.

Francekellregisztralni 2013.01.11. 21:09:30

@bitch.in.no: "nem a kocsi jelenlete szamit, hanem, hogy neked miota van szemelyi szamod... onnantol indul az egy ev."

En ertem. Ugy megrosszabb a helyzet:D De volt nemi brainstorming, hogy anyam neven van...ååå... csak kolcson van nalam. Bla Bla...Nahat az plusz egy golyo a fejbe, ha valakit erdekel. Azt se szabad.
Nem igazan akartam duplan illegalis autoval utdijjatt bliccelni sokaig...a vegen meg lejar a muszakim is ha sokaig halasztom:D

andaluzkutya 2013.01.11. 21:09:51

@bitch.in.no: Megkaptad angolul a ház műszaki leírását/véleményezését?

Nordstjernen 2013.01.11. 21:14:27

@andaluzkutya: 1 millio koronat en sem utasitanek vissza :D

@kriosz: arrafele meg mindig ugyanaz a helyzet, az egesz belvarosban koldulnak. Amikor eloszor megjelentek, kimondottan Mo.-n ereztem magam.
Ferfias pasik vannak, jo sok :) en imadom a norvegokat, jobban tetszenek, mint a magyarok. Az oslo gaylordok nem jonnek be (legutobbi hiperszuper divat szerint oltozkodo turcsiorru cicafiukra gondolok itt xD) Az elettarsam igazi nagydarab viking, buszke vagyok ra =)

@encore: hidd el, nem sok a 2 millio. A havi koltsegek (kaja, rezsi, alberlet) 400 - 450ezer ft korul vannak (szerencses esetben), ez egyedul, fizetes nelkul sok. Viszont ha valaki keres netto 16ezer koronat, akkor azert abbol mar el lehet lenni. Marad 5 ezer korona zsebpenz ;-)
Ha tenyleg ide szeretnel koltozni (mert mondjuk Skandinavia-manias vagy), akkor elobb menj Angliaba. Gondolom mint mindenki masnak, neked is vannak ott ismeroseid. Ugy mar konnyebb a helyzet, es mondjuk 1 ev alatt osszeszedsz annyi penzt, hogy a norveg eleted elinditsd.

@DieNanny: jezusom, az a szegeny ember hogy orulhetett neki...

bitch.in.no 2013.01.11. 21:16:40

@Francekellregisztralni:

hat, itt az ember ugy menjen lakast nezni, hogy kompromisszumkesz, vagy gazdag... indulj ki abbol, hogy MINDEN jobb, mint alberletet fizetni valaki mas zsebet tomve. nekem mondjuk makom volt, mert kifogtam egy isteni kerot, majdnem 70 m2, szuper helyen, de vadasztam is ra honapokig.
szoval a listadat kicsit tedd felre, majd a kovetkezo lakasodnal eloveheted:)

az oraber rendszer tarifa szerint van, nem a munkaltato donti el legtobbszor, hanem azt veszi alapul. altalanossagban brutto 140 korul adnak egy orara, amire abbol netto lesz az olyan 90-95 korona netto. ez nem huuu, meg nem haaa, de mondjuk aki nalam volt csajszi, neki nagyon megerte 18 evesen. en nem mennek mar ennyiert el, szerencsere nem is kell.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.11. 21:18:36

@bitch.in.no: arra emlekszem, hogy mar akkor is, mikor kinn voltam, az a swift, ami Magyarorszagon 2 millio ft volt, Norvegiaban 200 000 korona.

kriosz 2013.01.11. 21:22:05

@bitch.in.no: Harminc éve volt kb. akkor még itt sem mentek annyira a kötelezettségek, meg hülye volt a férjem is, pici beázásnak indult nem szólt aztán nagy lett belőle. Persze ez is olyan hogy majd ha belakod akkor jönnek ki igazán a dolgok.
Ja, akocsiszerviz tényleg egy vagyon.
@Nordstjernen: Örülök hogy te találtál egy vikinges skandinávot, nekem alegtöbbjük olyan elnyomottnak tűnik, bár lehet hogy én vagyok machomániás .)Nem nézted a Lylihammert?Érdemes lenne kivándorlóknak megnézni indulás előtt:D

Nordstjernen 2013.01.11. 21:22:09

@bitch.in.no: a brutto 140 koronabol picit tobb, mint netto 100 lesz, bar ez attol is fugg, hogy 36%-ot adozik valaki, vagy tabell alapjan. En is ennyit kaptam anno es nekem megerte, mert tudtam mindenre kolteni mellette, meg evente haromszor hazautazni, ugy, hogy meg nyelvsuliba is jartam nagyon sok ideig.
Persze, nekem nem kellett egy gyerkocot eltartanom, szoval ertem, hogy te nem dolgoznal ennyiert. De fiataloknak ez jo penz. A regi magyarorszagi titkari fizumhoz kepest pedig aranyelet.

Nordstjernen 2013.01.11. 21:26:57

@kriosz: Elnyomott? Szerintem meg a magyar ferfiak/szemlelet nagyon soviniszta. Hiaba, itt ragadok orokre, nekem bejon ez a nemi likestilling :D
Engem az otthoni ferfiugyek nagyon megviseltek, egy eletre elegem lett a macsokbol. :(

Nem, meg nem neztem :)

bitch.in.no 2013.01.11. 21:27:13

@Francekellregisztralni:

hat, itt az ember ugy menjen lakast nezni, hogy kompromisszumkesz, vagy gazdag... indulj ki abbol, hogy MINDEN jobb, mint alberletet fizetni valaki mas zsebet tomve. nekem mondjuk makom volt, mert kifogtam egy isteni kerot, majdnem 70 m2, szuper helyen, de vadasztam is ra honapokig.
szoval a listadat kicsit tedd felre, majd a kovetkezo lakasodnal eloveheted:)

az oraber rendszer tarifa szerint van, nem a munkaltato donti el legtobbszor, hanem azt veszi alapul. altalanossagban brutto 140 korul adnak egy orara, amire abbol netto lesz az olyan 90-95 korona netto. ez nem huuu, meg nem haaa, de mondjuk aki nalam volt csajszi, neki nagyon megerte 18 evesen. en nem mennek mar ennyiert el, szerencsere nem is kell.

kriosz 2013.01.11. 21:28:05

@Nordstjernen: Sosem szabad hasonlítgatni és tudod mindenki a saját szintjén nyomorog. Onnantól kedzve hogy gyerek, nagycsalád hatalmasra tudnak nőni a kiadások. Ilyen edzés, olyan mobil, sítúra, kirándulás, majd mikor már tudatos a gyerek :) ruhák, cuccok, kütyük. Valameddig bírja a nyomást az ember és próbálja nem feladni az elveit dehát nem könnyű.
Mondjuk az bírom hogy sulis kirándulás és megpróbálják szép lassan összeszedni rá apénzt, ezt azt árulnak, besegítenek a szülők társadalmi munkával , dolgoznak valamit a gyerekek,stb.

encore 2013.01.11. 21:28:14

@andaluzkutya: @bitch.in.no:
Hát én nem tudom de a Finn.no-n szobát is lehet bérelni több kisvárosban is 4000/ hónapért, ha ezt csak 40-el szorzom és 3 hó kaucióval az 160ezer forint szor 3 az 480ezer forint így miért nem tudnék kijönni ha lemondok a teljes lakásról és elég egy szoba?
HA 5000/hónapért akkor is 600 ezer forint????

bitch.in.no 2013.01.11. 21:29:38

@andaluzkutya:

nem, nem angolul, de az osszes muszaki vegzettsegu norveg ferfiismerosom atnyalazta, ugyhogy biztonsaggal tudtam megvenni. ha meg gaz van megis, akkor ott a garancia.

kriosz 2013.01.11. 21:29:47

@Nordstjernen: Nézd meg , nekem speciel nagyon tetszett, kis görbe tükör a norvég társadalom előtt is bár ők jót röhögnek rajta.
Persze nem vagyunk egyformák, mindenkinek más jön be.

encore 2013.01.11. 21:32:39

@Nordstjernen:
Hát én nem tudom de a Finn.no-n szobát is lehet bérelni több kisvárosban is 4000/ hónapért, ha ezt csak 40-el szorzom és 3 hó kaucióval az 160ezer forint szor 3 az 480ezer forint így miért nem tudnék kijönni ha lemondok a teljes lakásról és elég egy szoba?
HA 5000/hónapért akkor is 600 ezer forint????
Én egyedül mennék, de lehet hogy valakivel, még nem tudom.

Nordstjernen 2013.01.11. 21:39:03

@encore: azt nem irtad, hogy neked a szoba is opcio :) ugy mar mindjart mas a helyzet. En egyebkent az osloi helyzetet irtam le. Ez esetben a fele is eleg :)

@kriosz: sosem tudom elkerulni a hasonlitgatast, mivel az eletem elso 25 eve lemondassal telt... Akarhanyszor hazamegyek Mo.-ra, mindig "szivozok" az arakkal, hogy "juuuj, ez a szempillaspiral 3000, akkor nem veszem meg, mert draga", mig itt 8000-ert siman. Nem ertem, valami miatt mindig szemleletet valtok, pedig szuksegtelen. Nem vagyok meg eleg rutinos szerintem.

Bizony, hogy mas egy csaladdal, ezert irtam, hogy megertem, hogy @bitch.in.no: nem dolgozna ennyiert. En ezert is nem vallalok meg gyereket, amig nincsenek tenylegesen rendezve az anyagiak, addig semmikeppen. Elvegzett sulira, biztos, tenyleg jol fizeto allasra es hazra gondolok. Szoval en meg epitem az itteni eletem. (Es amugy sem akarok gyereket, de ez mas teszta).

bitch.in.no 2013.01.11. 21:40:37

@encore:

vigyazz... itt a kisvaros az 2000 fo. ott nem kapsz munkat. es a lakas egy dolog. az utazasi koltseged, a kajad (kaliforniai paprika 1200 forintert egy darab? gagyi melyhutos pizza 1500ert? kenyer 1500ert egy 75 dekas? jo... abbol van 7 koronaert is.. dobozos sor 800 forint darabja...) figyusz, mar tobben mondtuk a ket millat, vitatkozhatsz, de tudjuk mirol beszelunk, hidd el. en a helyedben nem jonnek ki kevesebbol, mert ha nem kapsz egy honapon belul munkat, akkor mehetsz haza, mert nem tudsz megelni. es ne felejtsd el azt sem, hogy itt a tomegkozlekedes nem olyan, mint Budapesten. egyreszt kurva draga, masreszt oriasiak a tavolsagok. es mi a terv? hogy odakoltozol egy szobaba, es a nyakadba veszed a telepulest meloert? a szomszed faluban lakik egy srac, 19 eves, a csaja norveg, o tartja el, augusztus ota nincs meloja, ugy, hogy hatszele van. az orszag tomve van a lengyelekkel, akik egymast ajanlgatjak. ha nem tudsz norvegul, akkor nem fognak szettepni, hogy melot adjanak neked. egy autoszervizben nem evidens, hogy tudnak angolul. meg persze kerdes, hogy TE hogy tudsz angolul? tudsz, vagy csak szerinted tudsz? sajnos az en sztorimbol, hogy kijovok egy gyerekkel es megcsinalom, nem szabad kiindulni... mert meg hasonlot sem hallottam, mint a sajatom.

Nordstjernen 2013.01.11. 21:42:00

@kriosz: okes, igyekszem sort keriteni ra. Amikor ment a tv-ben, elkezdtem nezni, de valahogy nem volt hozza lelkierom/hangulatom.

Északifény74 2013.01.11. 21:43:50

@bitch.in.no: ezzel a kérdéssel kapcsolatban is lehet diszkriminációra hivatkozni, akkor majd nagyon begyújtják a motorokat...tapasztalat!!!

Nordstjernen 2013.01.11. 21:44:48

@bitch.in.no: @encore:
Ja, elfelejtettem hozzatenni az elozo hsz-emhez, hogy "az esetben eleg, ha irto gyorsan talasz munkat".
Es kisvarosban tenyleg nehez munkat talalni, ezert jobb Oslo kezdesnek.

bitch.in.no 2013.01.11. 21:48:53

@Északifény74:

ZSENIALIS:) ez lesz hetfon! koszi. mar megerte irogatnom.

encore 2013.01.11. 21:48:57

@kriosz:
Ja, akocsiszerviz tényleg egy vagyon:

@andaluzkutya: Mivel nem értek az autókhoz, ezért én nem vagyok roncspárti. Ha szervizbe kell vinni az autót, arra az ember gatyája is rámegy.

Én autószerelő vagyok, ha kijutok, és lesz garázs és szerszámom lesz akinek nagyon nagyon olcsón számolom a szervizdíjat, főleg aki segít nekem is.

@Nordstjernen:
Skandináv mániás vagyok mondjuk, Anglia nem igazán jön be nekem, USA igen, ott voltam is, de oda csak nyaralni mennék.
Ha lehet én Norvégiába látok számomra fantáziát, Svéd kevésbé, Anglia talán.

Északifény74 2013.01.11. 21:49:53

@Naaaa!: ha te tényleg tudsz helyesen írni akkor ezt nem írod le, ha meg nem, akkor ideje átnyálazni a Magyar helysírási szótárt!

Északifény74 2013.01.11. 21:52:41

@bitch.in.no: majd írd meg mi lett az eredmény:)

kriosz 2013.01.11. 21:53:52

@Nordstjernen: Te én még a mai napig is megteszem hogy néha hasonlítgatok ha otthon vagyok , semmi baj nincs ezzel mi megtehetjük hogy hasonlítgatunk akkor miért ne tegyük és örüljünk hogy olcsón megvehetünk dolgokat. Miért ne, más a szemlélet amikor otthon vagy igen, fura. A gyerektémára pedig, tudod sohasem mond hogy soha, mennyit változik az ember istenem az éves során. De bocsi ennyira privátba nem akartam én sem belemászni.
@encore:Mindenképpen nagyvárost legelőszőr, ha kibírod bérelj szobát már ha megadják meló nélkül, nem lesznek odáig érted, nem is tu dom hogy megy ez egyáltalán anélkül a sz ám nélkül? Nem jut eszembe a neve. Nagyobb az esélyed anézelődésre. Mindenképpen több pénz legyen nálad mint amennyit pontosan kiszámolsz, sosem tudhatod, tényleg nagy a rágaság és ne azért kelljen mondjuk a cél előtt pénzért teperned v. hazamenned mert elfogyott. Ha már itt vagy. Legjobb lenne, itt is vannak pár hónapra kiadható szobák mert mondjuk külföldön van az a diák v. ilyesmi, és azok valamivel olcsóbbak. Gyere ki, nézz körül, házalj, próbáld meg eladni magad ha hat hónap alatt sem jutsz tovább akkor szerintem kár tovább görcsölni.

Nordstjernen 2013.01.11. 21:56:01

@kriosz: fødselsnummer?

Egyebkent semmi gond :)

encore 2013.01.11. 21:56:52

@Nordstjernen: @bitch.in.no:
Előbb írtam hogy nem akarok kimenni míg nincs pozitiv visszajelzés a pályázatomra, azaz hogy behívnak interjúra, majd hazamegyek és ha megfelelek, felvesznek akkor jövök ki szobabérlést intézni.
Igen hallottam a kajaárakról,

encore 2013.01.11. 21:59:03

@Nordstjernen: @bitch.in.no:
Igen hallottam a kajaárakról, Magyarországon megtanultam hogyan lehet a legolcsóbb kajából kijönni, kibírom ott is az első fizetésig ha lesz rá lehetőségem.

kovacs55 2013.01.11. 22:03:33

@geegee:
norvegoknal a ciganyproblema (nem EU orszag igy menedekjogot probalnak szerezni), svedeknel es danoknal meg az arab-afrikai-egyebb europan kivuli nepseg okoz problemat. A nemetek, belgak, hollandok mar megszivtak. Nyaron voltam Luxemburgban es hirtelen azt hittem hogy almodom es afrikaban talaltam magam... Munkaidoben az utcai kavezok tele voltak fekete meg europan kivuli emberekkel, feher embert alig lattam (oket biztosan kenyszermunkara vittek hogy legyen mibol fizetni a segilyt a tobbieknek...).

encore 2013.01.11. 22:03:51

@kriosz:
Őszinte leszek, nem akarok házalni, azt Angliában is megtehetem, én interjúra pár napra, és konkrét állásajánlatra megyek ki hosszabb távra.

kriosz 2013.01.11. 22:04:48

@Nordstjernen: nem, amíg nem vagy regisztrálva.
@encore: nem szeretnélek elkeseríteni és szurkolok hogy összejöjjön de kevés esélyt látok hogy innen téged behivnak szerelői interjura. Mindenképpen innen kéne, személyesn, esetleg meg is mutatva hogy mit tudsz intézkedni.
Akkor pedig hajrá, küldd el minél több helyre főleg ahol nem kötik ki hogy kell anorvég is és hátha összejön. Ez lenne alegnehezebb része, szerintem.

encore 2013.01.11. 22:07:46

@kriosz:
Nagyvárossal csak az a gondom hogy nem akarok sötétbőrüek uralta gettóba költözni mert ott olcsóbb a szoba.
Én fehérbőrű európai és szőkésbarna vagyok nem komálom túlságosan a sötéteket.

bitch.in.no 2013.01.11. 22:08:05

@Északifény74:

megyek, becsatlakozom a facebookon, mas neven, de engedj akkor be lecci.

atkuldod ujra a ket linket, ahova erdemes?

kriosz 2013.01.11. 22:08:53

@kovacs55: Most őszintén itt ugyanez van, kisváros , ill. errefelé a legnagyobb, ha délelőtt járok az utcán minden második szemmel láthatóan menekült, de valszeg még több máshonnan.
Én is idegen vagyok itt nem is lenne gond de a legnagyobb részük ügye nem dolgozik , nem fizet be semmit csak elvesz, ez egy darabig megy de sz erintem már ilyen nagy létszámban gondok lesznek. Mint ahogy már vannak is csak nem tudom miért kell a megoldással várni amig még szarabb lesz a helyzet.

encore 2013.01.11. 22:12:48

@kriosz:
Köszi dolgozom rajta, az angol ahogy hallom valahol elég lehet, szerelők is kellenek, most már csak ebben bízom.

kriosz 2013.01.11. 22:12:59

@encore: Nézd ezt, bár nagy oslói helyismeretem nincs de nem tánik rossznak www.finn.no/finn/realestate/lettings/bedsit/object?finnkode=39239562
hat hónapra, gondolom valami diák lehet.
Jah most látom a csávó neve nem norvég dehát istenem nehogy már ezen múljon.

bitch.in.no 2013.01.11. 22:13:09

@encore:

en ugy latom, hogy az elvarasaid es a lehetosegek nincsenek feltetlenul osszehangolva... ezt mondjuk eleg sok embernel latom, ami ide jonne ki. olyan ez, mint a szules, kerdezgettem anyamat, hogy milyen lesz, de csak legyintett, ugysem lehet elmeselni. hat, nem is tudta volna:D

roviden: nem valoszinu, hogy autoszerelokent behivnak egy interjura, hacsak nem vagy valami extrem tudassal rendelkezo ember. rontja az eselyedet a norveg nyelvtudas hianya, jelentosen rontja. az, hogy hove koltozol, most nem kene hogy foglalkoztasson, barhonnan el lehet koltozni..csak legyen egy hely, amit kiadnak neked... mert itt meg az sem evidens. ha utalod a feketeket, ne gyere, mindenutt hemzsegnek.

kicsit gondolkozz meg rajta szerintem,vagy foloslegesen dobol ki egy vagyont az ablakon.

Nordstjernen 2013.01.11. 22:28:46

@encore: szerintem hagyj magadnak idot, boven. Ha tenyleg ez a vagyad, akkor vegulis sikerulnie kell, nem? :) Sporolj nagyon es kuldozgesd az oneletrajzokat ezerrel, hatha szerencsevel jarsz. Mellette pedig probald tanulni a nyelvet, amennyire lehetoseged van ra. Szavakat, legalabbis.
Mindenesetre inkabb Osloval kalkulalj szerintem, mert az utazas tenyleg draga, a repulojegy is draga (legalabbis nyaron, illetve karacsony es husvet korul), unblock minden draga.

Az pedig, hogy az alberlet olcsobb az osloi "gettoban" (Grønland) teves informacio. Nem olcsobb, ugyanolyan draga, mint a tobbi.

Nordstjernen 2013.01.11. 22:33:10

@kriosz: a linkelt hirdetesbol: "Leiligheten deles med to unge, mannlige og trivelige studenter på 21 år."
Ez a norveg diplomacia nyelverol forditva annyit jelent, hogy minden hetvegen alaposan elaznak xD szoval egy dolgozo embernek nem feltetlenul idealis. Persze kezdesnek megfelel.

kriosz 2013.01.11. 22:34:39

@Nordstjernen:ha előbb megrendeled a norvég fapadosnál egy ezresből kijön oda vissza a repülő.

kriosz 2013.01.11. 22:35:57

@Nordstjernen: hát istenem minden nem lehet tökéletes :Dpersze biztos jobban örülne két csinos csajnak.;)

Nordstjernen 2013.01.11. 22:40:56

@kriosz: Norwegian-re gondolsz? Nekem sosem sikerul, pedig pl mar szeptemberben nezegetem a karacsonyi repjegyeket. Van, hogy szinte minden nap. Minden alkalommal eddig 2000 korona volt az utam haza es vissza.

Ja, tenyleg. Az osloi hetvegi ivaszatot meg nem beszeltuk ki, de majd inkabb a kovetkezo norveg cikknel offoljunk :D Innen is mar eltunt mindenki, csak a skandisok lezengenek meg itt :D

Nordstjernen 2013.01.11. 22:44:51

@kriosz: most nezem, te kerdezgettel az anyosomrol multkor egy masik posztban xD

kriosz 2013.01.11. 22:49:42

@Nordstjernen: a karácsonymeg az ünnepek az mindig necces, nem hülyék, nem is voltam még otthon mióta eljöttem karácsonykor. De máskor megyünk és eddig még mindig sikerült egy ezres alatt.
Ja, mi maradtunk itt de nem baj ha valakit érdekel Norvégia nem, a sok offolás mellett ezis elfér.
Ja, kiváncsi voltammilyen egy norvég anyós:D

kovacs55 2013.01.11. 22:50:36

@encore:
Egyre nehezebb talalni olyan "normalis" helyet, esetleg egy nyugdijas kornyeken vagy ahol se kozel se tavol nincs munka (viszont az meg neked nem jo), de mar ott is megjelentek a jogaikat ismero de kotelesseguket nem ismero egyedek...

kriosz 2013.01.11. 22:50:43

Mi vidékiek vagyunk még sosem voltam oslói hétvégi ivászaton.:D

bitch.in.no 2013.01.11. 22:52:11

valaki vegyen fel a facebook-os csoportokba, bejeloltem az elobb. lecci:)

Nordstjernen 2013.01.11. 22:54:47

@kriosz: Na, hat en meg mindig olyankor megyek haza. A husvetrol meg ugy-ahogy lemondanek, de a toltottkaposztarol, meg az anyuval valo sutesrol keptelen vagyok.
Persze, Norvegiarol ugyis olyan ritkan esik szo, hat oruljunk :)
Az anyosom pedig tenyleg tok edi es o szokott felhivni engem. Forditva mar nyuszi vagyok :))) De borzasztoan jol esik es sokat segit, hogy csaladtagkent kezel, es a tobbiek is :)

kriosz 2013.01.11. 22:57:10

Akkor meg ne légy nyuszi és hivd gyakrabban had örüljön, ha valamit ugyse a szája íze szerint csinálsz legfeljebb ráfoghatják hogy külföldi vagy :D

kriosz 2013.01.11. 22:58:15

@bitch.in.no: én nem vagyok bennük :)

Nordstjernen 2013.01.11. 23:00:56

@bitch.in.no: en sem, en rejtozkodom. Csak a zinterneten nagy a szam :D

kriosz 2013.01.11. 23:04:41

@Nordstjernen: ez jó :D na ezért tudnak sok mindent lenyomni a torkukon:D ez is erotikus lett :D

Na én megyek szép lassan, holnap nekem munkanap van, jó volt dumálni olyanokkal akik nincsennek elszállva attól hogy itt élnek, tudjákmitköszönhetnek maguknak és a körülményeknek,csak összefutunk majd még itt

Nordstjernen 2013.01.11. 23:07:32

@kriosz: höhöhö :D
Okes, nekem is aludnom kellene, beteg vagyok. Joejt, ha norveg cikk lesz, ugyis itt fog enni a fene :D

Szabiányin Benjámin 2013.01.11. 23:31:47

Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy Krisztinek így "bejött" az élet Norvégiában, ez bizalommal tölt el :)
Jó magam is külföldön szeretném majd a későbbiekben, az egyetem elvégzése után próbára tenni magamat, eddig Németország volt a fő kiszemelt, de kb. 1 hete Norvégiára vagyok nagyon ráállva, mert az egyik ismerősöm pedzegette, hogy menjek Norvégiába olajfúrókra dolgozni... Egy kis szerencsével (épület)gépészmérnök leszek 1-2 éven belül és szerintem ezzel a végzettséggel jó eséllyel el lehet helyezkedni ilyen körben, de ami még nagyon vonz, az a megújuló energia, amivel Norvégia bőven el van látva, úgyhogy szerintem érdemes lenne neki vágni... :)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.11. 23:33:16

@bitch.in.no: Azért én óvatos lennék a tengerparti közvetlen lakással: itt a svéd partoknál 24 órából 26-on állandó, kib@szott szél fúj, nagyjából rettenetes tud lenni.Persze, ha szörfös hobbid van, akkor nem gond... :D

kisQtya 2013.01.11. 23:34:43

A post elég lapos, az viszont nagyon izgatja a fantáziámat, vajon miért van igény egy olyan szolgáltatásra, amit ez a vállalkozás nyújt?
Lehet, hogy valamit nem értek? Otthon nincs egy íróasztal? Ennyi embernek nincs asztala? Miért mennek ilyen helyre dolgozni?
Ha én indítanék itt egy ilyen vállalkozást, vajon hány ügyfelem lenne?

patkányarcúáginéni 2013.01.11. 23:49:37

@kisQtya: ez rajtunk kívül mást úgy látszik nemigen érdekel...

sirara 2013.01.12. 00:06:51

@kisQtya:
Már elkéstél, Budapesten is létezik ez az irodatípus. Az a lényege, hogy ha kezdő kisvállalkozások eleinte nem akarnak saját iroda fenntartására költeni, akkor egy ilyen co-working irodában bérelnek 1-2, vagy akárhány asztalt. Hiába van otthon asztalod, ügyfelet nyilván nem fogsz a lakásodba hívni tárgyalni. Lehet tárgyalót is bérelni, akár egy órára is.

Világpolgár2012 2013.01.12. 00:19:44

@kisQtya:
Ennek több oka is lehet. Én az angliai viszonyokat ismerem, ahol szintén nagy üzlet az efféle iroda(asztal) bérlés. Hátha valaki Norvégiából is válaszol később. Szóval:
1. A cég most alakult, még nincs annyi pénzük, hogy saját irodát tartsanak fent.
2. Itt általában nem lehet üzleti tevékenységet folytatni lakhatásra való lakásokban, főleg, ha bérelt. Ha saját, akkor is meg lehet szabva, hogy lehet vagy nem.
3. Presztíszkérdés is lehet. Egy induló cég komolynak akar tűnni a kezdetektől, de nincs még elég pénze egy egész irodát kibérelni.
4. Általában lehet más szolgáltatásokat is igénybe venni, amik jól jöhetnek egy cégnek, de nem akarnak állandóan fizetni érte, csak amikor igénybe veszik (pl. konferencia terem, titkárnői szolgáltatások, postai/telefon szolgáltatások, tárolás, stb.)
5. A fenttartási költségek benne vannak a díjban (takarítás, biztonsági rendszer, biztosítás, stb.)
6. Networking - soha nem lehet tudni, honnan jönnek a jó ötletek
7. Rugalmas bérlési feltételek (gyakran nem kell foglaló, nem kell 1 évre előre szerződni, stb.)

Most hirtelen ennyi.

Göröglány 2013.01.12. 00:21:37

@kriosz: Ide???? :o (felhördülés:))
Norvég nyugdíjjal nem lesz baj:)
Jó post, jó neki h ilyen fiatalon minden szuperül összejött. Azért én sem értem pontosan mi a szöszt dolgozgatnak annyian az íróasztalt bérlők, de ezek szt. van ilyen is. Jó post, várom a folytatást.

Sanyi9 2013.01.12. 00:53:30

@DieNanny: ez a bategsegem van nekam is, hogy az a es az e betuket kevarem, meg a b-t a p-vel. Szarintem emiatt veleki muveletlannek tertani, az punkosag...

kovacs55 2013.01.12. 01:06:08

@kisQtya:
iroda (talan a varosban es jol megkozelitheto az ugyfelek reszere vagy te tudsz konnyebben mozogni onnan), targyalo (uzletfelek reszere), telefon, fax, internet, jobb fenymasolo (A3 vagy nagyobb, szines, stb), futes, kollegak akiktol esetleg lehet kerdezni, otthon feleseg meg 2-3 kiabalo gyerek szaladgal a labad alatt, nem tudsz koncentralni a munkadra ezert marad az ejszaka (de meddig birod), talan meg az adodbol is leirhatod az iroda koltseget, most csak ezek jutnak eszembe de biztosan van meg mas ok is hogy megeri berelni...Meg kene kerdezni azokat akik mar csinaljak pedig "otthon" is megtehetnek.

bitch.in.no 2013.01.12. 01:10:50

@geegee:

:) eddig is tengerparton laktam, remelem ott sem lesz rosszabb...

bitch.in.no 2013.01.12. 01:12:08

@kisQtya:

pont ezen agyaltam... hogy ez mire is jo. netem van otthon, telefonom is. uzletfelekkel pedig menobb egy kave mellett talalkozni, mint egy berelt iroasztalnal..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.12. 01:18:34

@kovacs55: igen, igen elég zora a helyzet.Nem tudom, hogy mikor fognak észbe kapni, de lehet, hogy már késő lesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.12. 01:34:31

@bitch.in.no: Mennék én is tópartra, tengerpartra lakni, van is belőlük dögivel, de ez a szájbalökött szél van mindenhol.Kegyetlen idegesítő tud lenni.Sok szerencsét! :-)

kovacs55 2013.01.12. 01:46:56

@geegee: szájbalökött szél van mindenhol
van Dominikan is (elviselheto), van Thaifoldon is (meg az is belefer mert nem hideg), Malmöben vagy Göteborgban is (no az hideg es egy porcikam sem kivanja...

DieNanny CH 2013.01.12. 07:29:23

@geegee:
Pontosan!!!! Az álomállás... :-)))

DieNanny CH 2013.01.12. 07:35:04

@Sanyi9:
Ismerem a diszgráfiát, legaszténiát, vigyáztam ilyen gyerekekre. A kolléganőim nem azok. Ha azok lennének, valóban bunkóság lett volna elítélnem őket!

Francekellregisztralni 2013.01.12. 22:37:24

@Nordstjernen: @kriosz: @bitch.in.no: @Északifény74:
Ti voltatok már északi fényt nézni?
Nem akartok jönni? (csatlakozni hozzám/hozzánk)

Sanyi9 2013.01.13. 01:26:22

@DieNanny: OK, gondoltam ezt a viccet csak nem hagyom ki, azert irtam azt a punkosagot. :D

DieNanny CH 2013.01.13. 08:21:45

@Sanyi9:
Akkor nem is vagy legaszténiás...???
(Nem mintha számítana...)

2013.02.09. 19:03:56

valaki itt leírta,hogy nem szépek a norvég férfiak:D
Angyalkám! vegyél fel szemüveget!
én még sehol annyi angyali szépségű embert nem láttam egy rakáson ,mint Osloban vagy Dániában

2013.02.09. 19:05:19

@Göröglány: de lesz,pontosan 10 év múlva,amikor kiapad a norvég olaj:D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása