oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. január 07. 11:24,  Haza csak egy van? 321 komment

2013. január 07. 11:24 Határátkelő

Haza csak egy van?

Málta, Ausztria, Svájc, Ausztrália, Magyarország mai posztunk színterei, ám a történet máshol ér véget (legalábbis ideiglenesen). Alíz (ezt a nevet kérte, hogy ide írjam) tapasztalata: mindenhol vannak pozitívumok és nehézségek, hol a fizetés, hol a környezet, hol az emberek – egy biztos: visszailleszkedni nehéz.

jelenlegi sziget.jpg

„Meg sem vártam a diplomaosztóm, már Málta napfényes utcáin ismerkedtem az arab- olasz, de angolok által meghódított szigettel. Azóta sem bánom, hogy nincs rólam olyan fénykép, ahol büszkén szorongatom a diplomámat. Az igazi kincs az nem egy keményfedelű lapból, hanem élettapasztalatból és lelki gazdagságból áll. Amúgy sem volt sok barátom a főiskolán. Azokkal az emberekkel barátkoztam, akik irányomban képesek voltak megnyílni és őszintének maradni. Én elfogadtam őket a hibáikkal, cserébe ugyanezt kaptam.

Tudtam, hogy Magyarország nem az a hely, ahol fiatalon élni szeretnék, és hogy léteznek olyan országok, ahol nem a szabályok betartása, a lehúzás és a látszat dolgok a legfontosabbak. Ezért hát már a vizsgák alatt leveleztem egy, a Kanári szigeteken levő hotellal, valamint egy máltai szállodával. Úgy voltam vele, hogy amelyik előbb visszaigazolja a munkám, azt választom.

Mindegy, csak el a régen imádott, megszokott, már unalmassá vált városkámból és annak befásult, szűk látáskörű embereitől, valamint az idősebb generációtól, akikben mindig a régi rendszer értelmetlen szabályait véltem felfedezni. (tisztelet a kivételnek!)

3 hónap Málta

Máltán rögtön tudtam, hogy nagy csodák nem fognak velem történni. Recepciós / felszolgáló lettem, rögtön első nap beledobtak a mélyvízbe; sok munkaórával, kevés fizetéssel. Az angol nyelvtudásom még nem volt a legjobb, az évek óta ott dolgozó magyarok és lengyelek pedig beszámoltak róla, hogy ott bizony ne várjak ennél jobbat. Ki lehet jönni a fizetésből, de nem szabad költekezni. Pálmafák, napsütés ide vagy oda - nekem ennél több kellett... gyűjteni akartam, a magam ura lenni és nem szüleimre támaszkodni.

5 hónap Ausztria

Decemberben már Németországban voltam, állást kerestem. Hiába a perfekt német nyelvtudásom és szorgalmam, magyar névvel és nemzetiséggel kevesen álltak szóba velem. Felszolgálónak mentem egy napra, csődöt is mondtam, ugyanis még a levesestányért sem bírtam remegés nélkül kivinni... Fizetést nem kaptam, de végigdolgoztatták velem az estét.

Egy orosz, rossz állapotú, bár szívós nőtől kaptam a tanácsot: " Ha értesz máshoz is, menekülj a vendéglátás ördögi köréből!" Megfogadtam a tanácsát.

Újabb két hét keresgélés után az interneten rábukkantam egy osztrák szállodára, aki éppen recepcióst keresett a közeledő síszezonra. Megvolt a telefonos interjú, felvettek.

Anno 1500 eurót keresni havonta elég nagy összeget jelentett. Persze cserébe heti 6 nap munka, osztrák alázás / szívatás, romlott kaja a személyzetnek, a magyar munkatársak utálatossága, irigysége, az osztrák tulajdonos és pincérek megalázó bánásmódja. a sok felesleges stressz, valamint üres óráimban a vendéglátással való ismerkedés megutáltatta velem az egészet. De nem adtam fel, tudtam, hogy kibírom a síszezon végéig és utána jön valami sokkal, de sokkal jobb...

Otthon aztán minden nap bújtam az álláshirdetéseket az interneten, a tavasz után jött a nyár, fogyott a pénz és sehol semmi. Teljesen kétségbe voltam esve, amikor megláttam egy egy hirdetést, ami aztán az egész életemet megváltozatta.

13 hónap Svájc

Nagyon nagy szerencsém volt. Természetesen nem engem vettek fel elsőnek a pozícióra. De pár hónap után jelentkezett a magyar tulajdonos, hogy akit választott nem vált be, így hát mivel nem sok magyar van, aki bírná a svájci dialektust, és nem sok svájci, aki ennyiért dolgozna, próbaidőre felvesz... a próbahónapból pedig egy 1 éves szerződés lett.

Igazi fellélegzés volt otthagyni a régi életemet. Szakítottam a több éve tartó, haldokló kapcsolatommal, összeszedtem a ruháimat és a bátorságomat és irány Svájc, egyedül, autóval. Útitársam is csak a GPS és egy pár CD volt, hogy ébren tartson. Nem is gondoltam volna, hogy heti hét nap munka, unalmas élet, elmebeteg főnökség, néhány ismeretség és rengeteg pénz vár rám... Nem erre számítottam.

Luzern, Svájc.jpg

Bár ottani minimálbért kaptam, a szállás és az étkezés teljesen ingyen volt, ezért mindent félreraktam, amikor lehetett dolgoztam (érdekes, nem is volt megterhelő) és igen... egy év alatt fél emberöltőnyi magyar fizetés jött össze... Már nem volt akadálya, hogy megvalósítsam az álmom - vagyis irány Ausztrália.

Rengeteget olvastam róla könyvekben, a fantáziámban úgy élt, mint egy mesés, kincses óriássziget. Jobban ismertem a térképét, városait, mint sok helyi. A vízum pár hónap után megjött, én pedig egy téli napon egy nagy bőrönd kíséretében vártam a reptéren azt a percet, amikor az óriási csodagép elrepít engem az álmaim földjére.

9 hónap Ausztrália

Maga volt a paradicsom. Iskolába, strandra, szórakozni, kirándulni, randizgatni jártam, rengeteg embert megismertem. Összességében az tényleg igaz, hogy bár az ausztrálok barátságosabbak, egy ponton túl nagyon nehéz közelebb kerülni, mélyebb témákról beszélgetni velük.

Rengeteg helyet bejártam, a keleti oldalon szinte az összes kis szigetre eljutottam egészen az északi csücsökig, és szinte mindent kipróbáltam. Búvárkodástól kezdve a sivatagi lovaglásig és olyan dolgokat is, amiket le sem mernék írni.

A legtöbb ember, aki ide jött, ide menekült a gyors, rideg, stresszes, túlnépesedett világ elől hogy itt teljes nyugalomban éljenek komfortos életet, ki így - ki úgy.

A városban az emberek mezítláb közlekednek, így dolgoztak az irodákban, szinte állandóan süt a nap, mindenki lazán és könnyen él, nincs tömegnyomor a strandokon.

Nem látni egyetlen koldust/szegényt sem, tehát látszólag nincs miért aggódni. Az aljabevándorló (mint Németországban a török, Svájcban az albán) itt a brazil, ők végeznek minden piszkos munkát. Rajtuk kívül tele van az ország ázsiaival meg persze európaival és van brazil és kanadai, amerikai is.

A magyarok itt is az egyik legerőszakosabb, legfurcsább mentalitással rendelkező nép volt. Igaz néhányan itt sokra vitték az állandó telhetetlenségük, nyugtalanságuk és szorgalmuk miatt, de én messze elkerültem a magyar klubokat és pávaként magamutogató embereit.

Ahogy utóbb hallottam, nagyon jól tettem, mert ott is ugyanaz megy köztük mint otthon; piszkálódás, versenyzés, irigység.... Hogy miért akarnak többet mutatni, mint ami van és amik önmaguk és miért akarnak mindenáron jobbak lenni a másiknál, arra a mai napig nem sikerült rájönnöm...de hát lehet az én természetem a hibás.

Repült az idő és minden olyan csodálatos volt. De tudtam, hogy nem tarthat örökké. A honvágy vetett véget álomszerű utamnak. Elérkezett az az idő, amikor éreztem, ha most nem megyek haza, akkor örökre kint ragadok. Így utólag nem tudom mi lett volna jobb döntés.

Ausztrália.jpg

Anyukám naponta sírt a telefonban, úgy hiányoztam neki, és ezt hallani szörnyű volt. Maga a tudat, hogy egyre nehezebben boldogulnak, és én, az egyetlen lányuk pedig otthagyja őket a Balkánon elveszni, elviselhetetlen volt. Rémképek keringtek előttem, nem tudtam nyugodt lelkiismerettel aludni.

Arra gondoltam, hogy szüleim ott fognak kettesben megöregedni és én magányosan ott hagyom őket és közben itt vígan élem a világomat. Ezekkel a gondolatokkal feküdtem, keltem és az lett a vége, hogy megvettem a hazajegyet. Az utat a reptér felé végigbőgtem és a család, aki kivitt, valamint a biztonsági őr, a jegyellenőr és én is azzal nyugtattam magam, hogy ide bármikor visszajöhetek...

Otthon nagy volt a boldogság, bár mikor megérkeztem láttam hová jöttem vissza... rossz volt a levegő, minden régi és koszos, az emberek mintha temetésre mennének. De mindez nem tudta elrontani a jókedvemet, hogy újra láthatom szüleimet és barátaimat.

Nem szabad ezt félreérteni, szeretem az országom. Gyönyörűek és változatosak a tájai, finomak az ételei és a 4 évszak is a szívemhez nőtt. Nincsenek is tisztában azzal az itt élő emberek, hogy igazából mennyi mindenük van, amit sok jóléti államban megbecsülnének, ha lenne, itthon természetesnek veszik...

Hamar rá kellett döbbennem, hogy nem vagyok hozzászokva a magyar keresetekhez és megszoktam, hogy annyiért dolgozom csak, ami gyorsan nagy eredményeket vezet. Ezért hát...

...megint Svájc következett

Tényleg csak a kereset hozott vissza a tehénszag, az üzletelés, a fenséges csokoládé, a bevándorlók által elözönlött, de még mindig a beltenyészetes svájciak által irányított mini-makett szerű tökéletlen, hideg-rideg és számomra élhetetlen országba.

Ezúttal egy építőmérnöki irodában dolgoztam, mint ügyintéző, az állást egy ismerősöm szerezte nekem. Nem volt nehéz, de könnyű sem. Nehezen fogadtak, (igazából nem is fogadtak) be maguk közé és a bejelentésem is lassan ment. A nyelv csúnya, az emberek lelki szegények, a pénztárcájuk vastag.

Tapasztalatom szerint a bevándorlók itt is csak bevándorlók maradnak, a gazdagok itt is azok és a szegények szintúgy. Luzern szép város, de néhány séta után meg lehet unni, mert mint egy jeges díszdoboz, amit ha egyszer megfogsz, olyan hideg, hogy azonnal visszarakod a helyére.

Egy decemberi napon annyira magányosnak éreztem magam, hazavágyódtam a meleg kandallónk elé, szüleimhez és kisállataimhoz, mardosott a bűntudat, a karácsony is közeledett... Így kivettem az összes pénzemet a számlámról, felmondtam, otthagytam mindent és hazaindultam. De mindennek ára van!

1 év Magyarország

Hát erre mit mondjak? Próbáltam beilleszkedni a „magyar társadalomba". Lakást vettem, divatosan öltözködtem, utánoztam a tökéletes nőt (mert hát a magyaroknak ez a fontos), bunkónak és sérthetetlennek akartam látszani, küzdeni a mindennapokban a betevőért, mindenhová ok nélkül sietni, idegeskedni, postán sorban állni, hallgatni mások panaszkodását, találtam egy állást, ahol próbáltam nem eltaposni a többieket, holott másoktól ezt láttam.

Ennek ellenére a munkahelyemen csak belém rúgtak, a boltokban csak átvertek, és a pénzemet akarták kicsalni MINDENHOL. Ekkor vettem egy nagy levegőt és elgondolkodtam, hogy kell ez nekem? Hát nem! Mindenem megvolt, szüleim és barátaimat nagyon szerettem, de nem bírtam elviselni ezt az igazságtalan látszatvilágot.

Végül egy földközi-tengeri, mediterrán szigeten

Ez a sziget egy menedék a Földön. Csendes, békés, mégis minden megvan, ami kell. Egyszerre régies és modern - visszamaradott és színvonalas. Van szántóföld és pláza, szegény és gazdag. Csak valahogy mintha megállt volna az idő.

Minél több időt tölt itt valaki, annál kevésbé kívánkozik vissza a civilizációba. Azt hiszem, ez történhetett Leonardi DiCaprióval is a Part c. filmben. Nem kell többet a hideg tél, az idegeskedés, a civilizáció, a forgalmas utak, az autó sem hiányzik. Nincsenek csekkek, rosszindulatú emberek, bántó, sértő megjegyzések mindenhol.

Van viszont szeretet, megértés, emberségesség és hit. Tökéletes angol és német nyelvtudással két hét alatt találtam munkát. Nem keresek messze annyit, mint Svájcban, de elég arra, hogy jól megéljek.

Olcsón haza tudok repülni meglátogatni a szüleimet és ide még vízum sem kell. Itt nem kell fizetni, hogy elvigyék a szemetet, mindenki korrekt, fillérekbe kerül a tömegközlekedés és az amerikai műmosollyal ellenkezőleg itt az is igazi!

Szabadidőmben festegetek, olvasgatok, strandra és futni járok, egyszóval magam lehetek. Úgy néz ki így közel a harminchoz végre hazaértem.

Hogy mi a helyes, mindenki maga dönti el. És azt is maga választhatja meg milyen környezetben éljen. Kitartás és munka nélkül ne akarjon senki sem meggazdagodni. De a sok pénz még nem jelenti azt, hogy az vagy. Az igazi kincs, érték, ha megadhatod a szeretteidnek, amit szeretnél és hosszú, egészséges, teljes életet élhettek."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Ausztrália Magyarország Ausztria Svájc Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr555001313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hogyne,persze,igazad van! 2013.01.07. 19:56:32

@blogger.katt: Igen.Ez igaz.Mint ahogy az is , amint eltoltotok egymas mellett dolgozva par honapot, evet, ugy jottok ra mindketten, hogy pontosan ugyanolyanok vagytok.

4karika 2013.01.07. 19:57:15

@váj mí:
"Talán az a baj, hogy a magyarok szeretik kihasználni egymást, ellentételezés nélkül. Én ma már nem nyújtok segítséget magyarnak, mármint semmilyen fizikailag is felfoghatót. Max. információt. nekem még annyi sem volt, úgyhogy, ha ez nem elég, meg szemét vagyok emiatt, leszarom ...."

Úgy vélem, valami ilyesmire gondolhathak azok, akik ostorozzák a magyarokat. De mint minden ilyesfajta állítás, ez is egyfajta általánosítás, de mint minden általánosításban, ebben is van valami igazságtartalom.
Ha csak a volt magyarországi környetemre gondolok, akkor ott is fellelhetőek igen "érdekes" magatartások. Nem csak akkor áskálódtak, amikor kikapartad a gesztenyét, hanem már akkor is, ha észlelték, hogy erre esélyed van...
De. Ez csak egy példa. Keserű példa és szubjektív.
Ilyenek mindenhol akadnak. De jók is. De manapság mintha fogékonyabbak lennénk a kevéssé jót észrevenni először.
Egy a lényeg, nem a hitványra kell összpontosítani, hanem az érdemesre.

abaya-oman 2013.01.07. 19:59:51

@váj mí: Vicces. Egyszer olvastam egy jo regen Amerikaba koltozott Kiwi (uj-zelandi) vicces beszamolojat arrol, hogy akar az osszes ismerose es azok ismerosei nala ingyen megszallni. Es hogy tunnek el a WC iranyaba az etteremben, mikor fizetesre kerul a sor. Hogy ugy gondoljak egy doboz Marmite (Uj-Zelandon imadott idegenek szamara sokszor undorito piritosra valo par dollaros kence) kiralyi ajandek, hiszen otthonrol hoztak. A vacsora utani rendrakashoz valo hozzajarulas csupan egy megjegyzes, "tok jo hogy van mosogatogepetek", es a teve hajnalig valo bogetese, hiszen ok nyaralnak. Talan mi mas szavakat hasznalnank, de ez csak vermerseklet kerdese. Kulfoldon mindekire a sajat honfitarsai a legirigyebbek. Hiszen a sajat honfitars a viszonyitasi alap, o a realisnak hitt merce.

blogger.katt 2013.01.07. 20:01:05

@bpetya75: lehet azért látom másképp mert én két-három másik nemzettel tagjaival éltem, dolgoztam együtt és láttam ők hogyan marakodnak/barátkoznak egymással

váj mí 2013.01.07. 20:03:56

@blogger.katt: Hm, én születésice két kelet-európai nemzet tagjaként is azonosíthatom magam, ha éppen arról lenne szó. Segíteni általában nem minden jött-mentnek szoktam, hanem annak, akit valamilyen szinten ismerek, pláne fizikailag is mérhetően. Eddig kizárólag magyarokkal szoptam be. Persze, ez statisztikailag nem releváns, ha nemzeti felmérést akarnék végezni. De azt nem akarok, csak a tapasztalati úton megszerzett egyéni statisztikámról beszélek.

váj mí 2013.01.07. 20:07:40

@4karika: Majd, ha találok érdemest, ráösszpontosítok, ígérem.

blogger.katt 2013.01.07. 20:12:43

@váj mí: Sajnálom, hogy így jártál. Lehet nekem volt iszonyatos mákom. :) Statisztikám nekem sincs. Az általánosítást viszont továbbra is elítélem.

4karika 2013.01.07. 20:13:52

@váj mí:
Remélem, nem értettél félre...:)
Csak arra gondoltam, hogy sokan, sokszor a negatívumot vesszük észre. nyilván nem véletlenül. S nyilvánvaló, hogy elsősorban hazánkfiai a "mérés alanyai".

váj mí 2013.01.07. 20:13:56

@abaya-oman: Ahham, ezt kiváltani gondolják a 14 órán át utaztatott Túró Rudolffal (mert repjegyre skótok fizetni), meg a Pick-utánzat téliszalámikon (a Pick szalámi itt olcsóbb 100 grammra számítva, és jobb is, mert exportra gyártják). A paprikapor, az paprikapor mindenhol. Egyedül a tehéntúró hiányzik, mert olyasmi itt nincs.
Különben, pont nem a honfitársaim irigyek rám, hanem a magyarok. Ha a honfitársaim sárgulnának, az jobb lenne a pici lelkemnek ....

micsoda? 2013.01.07. 20:17:01

@bpetya75: Ezek szerint, nem érint a londoni olimpián elért magyar érem gyűjtemény sem. Akkor bocsi:)

váj mí 2013.01.07. 20:20:50

@blogger.katt: Valamikor én is úgy gondoltam, mármint az általánosítást. Aztán rájöttem, hogy nem feltétlenül egészséges pusztán az univerzalizmus alapján élni. Súlyozni kell, persze. Biztos, csak én basztam rá karmailag, hogy az összes, de kivétel nélkül az összes magyarországi magyarral beszoptam. Kisebb vagy nagyobb mértékben, de tényleg. És ez nem visszaköpködés, vagy ilyesmi, én vagyok a marha, valszeg ....

abaya-oman 2013.01.07. 20:21:06

@váj mí: Mikor engem latogattak valodi Pick szalamit kaptam :-) Volt egy-ket kicsit negativ tapasztalatom, de azert eddig meg mindig oromem volt a latogatasokban. Persze megtanultam, hogy oszinte legyek, ha valami nem tetszik mostmar megmondom.

Szerintem a paprikapor nem ugyanaz. En azt mindig otthonrol hozom:-)

váj mí 2013.01.07. 20:27:54

@4karika: Á, nem ... tényleg. És persze, hajlamosabbak vagyunk a sajátunknak érzett kutyakölyköt vízbe fojtani, ha az túl alkalmazkodásképtelen.

ferenczykrisz 2013.01.07. 20:30:30

Olvasva a kommenteket, egy valami megerősödött bennem. A magyar egy nagyon irígy, gáncsoskodó, rosszindulatú nép. Tisztelet a kivételnek, csak sajnos ebből van kevés.Köpöködni a másikat az nagyon megy, de végigcsinálni azt amit a másik az már nem.Pénz a semmiért az kell azonnal, hadd gödüljön a Q7-es a segge alatt. Baaa..... Én és családom egyelőre, csak kishazánkban költözött 220 km-rel arrébb lakóhelyétől 5 évvel ezelőtt (Hajdúböszörményből vagy ahogyan csak én hívom Tírpákfalva) Szentendrére. Ég és föld. Itt haladtunk, ha csináltuk a dolgunk, ott meg csak állnak a posványban és persze 1 év után már lepestiztek a saját rokonaim. Azt gondolom, aki menni akar innen tegye, boldoguljon máshol, akinek meg csak ahhoz van bátorsága, hogy egy ilyen oldalon kritizál, jobb lenne, ha hallgatna. Ilyen oldalakon az ember ezeknél tartalmasabb olvasnivalóra vágyik. Amúgy meg nem mindegy melyik szigeten van most a szerző, ha boldog?? Nem mindegy, mert Ő már boldog, nem igaz, fröcsögő beírogatók???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 20:30:59

@abaya-oman: az igazi pick szalami megszunk a kadar rendszerrel es az otthoni paprika az egyik legszarabb a vilagon, meg teglapor nelkul is

váj mí 2013.01.07. 20:34:43

@abaya-oman: Hm, mikor legutóbb Pesten voltam vettem Pick-téliszalámit, aranyárban, még átszámítva is abban. Az itt kapható jobban ízlik. Nem sznobizmusból, de tényleg jobban ízlik, szárazabb, és lehet pont ezért kiérezhetőbb a fűszerezése is. Nem tudom ...
A paprikapor meg nekem már Magyarországon sem volt az "igazi" az otthon otthoni után, így lehet, hogy csak már hozzászoktam.
Ha meg őszinte vagy, akkor leginkább a szűk családod marad meg melletted (vagy az sem), már ha tényleg őszinte vagy ...

4karika 2013.01.07. 20:41:36

@váj mí:
Az ember a "sajátjai" felett hamarabb ítélkezik, szerintem ez természetes dolog.

Te is szűrsz, én is, mindenki. Tapasztalati úton. Aki mást mond, asszem kerüli az igazságot.
Nem gondolom, hogy Te "karmikusan ráb@sztál volna", szerintem sokunknak van hasonló tapasztalata.
Aki meg soha nem botlott még negatívumokba, annak igazán lefőtt a kávé...:)

Sanyi9 2013.01.07. 20:45:04

@pappito: persze, ertem en amit mondasz, de a szovegbol nem az jon at, hogy az anyja mast tervezett volna szamara, hanem, hogy nagyon hianyzott neki a lanya. Valoszinuleg az a tudat, hogy ha Ausztraliaban csaladot alapit a lany es azutan legjobb esetben ketevente lathatjak, nem igazan konnyitette meg a lelkuket.

spangola 2013.01.07. 20:51:30

Nekem nagyon tetszett poszt, irigylem, hogy ennyi országban kipróbálta már magát. Pont attól jó az egész, hogy leírja a nehézségeket is őszintén, hogy volt, ahol csak a pénz miatt ragadt le. Érdekes, hogy mennyiszer próbált itthon újra megkapaszkodni, de mégsem bírta.

Remélem, hogy megtalálta az igazi helyet, bár szerintem ő az a típus, aki fog még párszor országot váltani.

Talpraesett csaj, sok sikert neki!

Sanyi9 2013.01.07. 20:53:25

@Réka ‎: hat gondolom azert a te szuleid is mondtak, hogy hianyzol nekik. Egy ilyen szituacionak mindig ket oldala van, az, hogy te nem mentel haza az a te dontesed. Ez az emberek erzekenysegen is mulik. Nekem is szokta mondani anyam, hogy hianyzom neki es hogy rossz, hogy olyan messze vagyok, de termeszetesen az en dontesem, hogy nem mentem haza. Mondjuk az en szuleim jol tartjak magukat, meg a nagyszuleim is elnek.

Sanyi9 2013.01.07. 20:59:27

@blogger.katt: a Kanari-szigetek sincsenek a Foldkozi-tengeren.

2013.01.07. 20:59:39

@Sanyi9: a kulfoldre koltozesnel az a legnehezebb, hogy a szuleink otthon maradnak es nem tudjunk mi tortenik veluk.

blogger.katt 2013.01.07. 21:20:49

@Sanyi9: Valóban... bocsi! Akkor nekiesek a google-nak. :)
Ez mindkét oldalról nehéz. Közben lassan olcsóbban repülök, mint amennyiért haza utazom.

2013.01.07. 21:20:52

@hagyma: Nem jo helyen veszed a paprikat. Kicsi falukban kell venni sajat termelotoln Nem a Tescoban, neked legyen Wal-Mart.

váj mí 2013.01.07. 21:21:49

@charlieharper: Khm, nem értem az összefüggést. Ha otthon maradsz, de nem egy lakásban élsz a szüleiddel, akkor sem látod őket minden nap, szóval .... érted, ugye ....?

2013.01.07. 21:27:06

@váj mí: Ertem, de, ha beteg, nem tudok hirtelen repulore ulni es otthon lenni. Ha korhazba kerul, nem tudok munka utan odarohanni, es ranezni az orvosra, hogy minden ok. Nalunk ez volt a fo ok arra, hogy E-Amerikabol az oreg kontinensre koltoztunk, mert az en szuleimnel ez sajnos problema es egyre tobbszor. De innen meg mindig 2 ora es visszarepulok napi min 5 jarattal. Probald ugyanezt megcsinalni Bostonbol vagy San Franbol. London nalunk megoldas, mert az asszony kb 15 szot tud magyarul

váj mí 2013.01.07. 21:48:02

@charlieharper: Hm, naponta repülsz Londonból Budapestre és vissza?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 21:54:15

@charlieharper: hat a wal martban eppen van mindenfele minoseg, ugyhogy vehetem ott is a mexikoit pl. nade ez a kicsi falvak, meg ostermelotol
ezt haggyuk mar..
egyreszt mar alig vannak, masreszt ki megy le pestrol paprika venni kicsi falvakba
elhiszem hogy van jo /inkabb volt jo/ paprika ottho, de manapsag az osszkep eleg silany
anyukam szokott kuldeni
hat nem igazan sokat hasznalom, pedig nem tescos
ez ma mar szinte legenda cask, a hires magyar kalocsai, szegedi
elkurvult mint a gyulai kolbasz stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 21:57:29

@váj mí: ez bizony egy kor utan problema...
en most teszem le kb par het az allampolgarsagot es anyut ki akarom hozni, mar a hazat is nezzuk
nem tudom birja-e majd? de mi nem tudunk hazakoltozni, meg nem is akarunk
tudom hianyozni fog neki a megszokott tv, angol nelkul tomegkozlekedes nelkul nem tud menni sehova, de nincs mas ut
vagyis van, ha mar magatehetetlen less, akkor valami normalis bentlakasos otthon, de azt nemm hiszem, hogy akarjuk

2013.01.07. 21:59:12

@váj mí: :) nem. De volt mar olyan, hogy jott napkozben a telefon es az elso geppel irany Bp. Es meg beertem az esti latogatasi idore.
Ugye erted, hogy azt akarom mondani, nyilvan rosszul, hogy amikor tavolra koltozol a szuleid nem tudnak annyira szamitani rad? Persze, ha Debrecenbol Gyorbe koltozol, akkoris van tavolsag, de egy Bp-Sydney tengelyt a praktikussag miatt nem lehet egy lapon emliteni vele.

Mrsmihaly 2013.01.07. 22:10:15

Mi volt a poszt hibaja? Leirta a sajat atelt elmenyeit, negativakat es a pozitivakat is.Olvasmanyos volt.Ha valamelyik orszagba elakarok utazni, nem ITT olvasok utana. Fiatalon öneröböl valositotta meg az utazasait. Volt batorsaga felallni , es ujrakezdeni minden rossz döntese utan. Minden cel eleresehez kell 1 Nagy adag celratöres , munka es kiltartas . Mindegy hogy a vilag melyik reszen elsz. Nincs meg benned, ne is induljal el sehova. Nem eleg a szerencsedre varni, azert solkat kell tenned.
Nem vartam hogy leirja, hol is van most.Minek ! Mindig van valaki aki tud jobb es szebb helyet a földön, mint ahol a poszt iro eppen tartozkodik. Aki meg bemeri irni,hogy megtalalta a szamitasat, es elerte amire vagyott, az mindig HAZUDIK.
Nem minden fekete vagy feher, lehet szurke is.

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 22:24:03

@hagyma: "egyreszt mar alig vannak, masreszt ki megy le pestrol paprika venni kicsi falvakba
elhiszem hogy van jo /inkabb volt jo/ paprika ottho, de manapsag az osszkep eleg silany"

hát én mondjuk kistermelőtől szerzem, a barátom küld évente egy kupaccal, ő vesz nekem is amikor a sajátját veszi falun. Ez az egyetlen amit itt nem lehet megkapni, még hasonló sincs csak indiai szarok. Ha mondjuk nem lenne, akkor se történne semmi, de mindenki szereti a paprikás kajákat a családban.

A szegedi meg nemtommilyen csomagolt gyári holmik azok tényleg szarok és sokszor vannak mindenféle marokkói meg ilyenolyan vackokkal keverve. Hungaricum, hehe.

2013.01.07. 22:30:35

@pappito: detto ugyanezt csinalom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 22:30:59

@pappito: hat, ha en fozok abban tuti van paprika, de ezek a kozep es delamerikai paprika enyhen szolva is tokeletesek:)
mer' innen szarmaznak
persze szart itt is lehet venni

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 22:32:10

@charlieharper: a posztban nem az volt, hogy haza kell menni ápolni az idős szüléket (pláne, hogy utána megint lelépett Mo-ról a posztoló) hanem az, hogy :

"Anyukám naponta sírt a telefonban, úgy hiányoztam neki, és ezt hallani szörnyű volt. Maga a tudat, hogy egyre nehezebben boldogulnak, és én, az egyetlen lányuk pedig otthagyja őket a Balkánon elveszni, elviselhetetlen volt."

Ez meg tankönyvi példája a szülő önzés alapú masszív érzelmi zsarolásnak. Balkánon elveszni, baszki, szegény anyuka a gyereke születése előtt is el volt veszve a balkánon? Sirdogálunk a telefonba, hogy a kicsi gyerekünk hazajöjjön hozzánk, mert akkor nekünk jó. A gyereknek meg annyira volt jó, hogy azonnal lépett svájcba, aztán meg mediterrán varázsszigetre.

Szerintem értelmes családokban mindig mindenki a saját és az őt követő generáció életéért tesz meg mindent, akkor haladunk előre. (nem, nem kell leszarni a nagyit meg betenni otthonba, mielőtt jönnek a fasz kommentek)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 22:32:11

szoval jo tudni minden paprika amerikabol szarmazik:)

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 22:35:56

@hagyma: a dél (és közép) amerikai paprikafajzatok is baromi jók, de értelemszerűen másmilyenek, mint ami Mo-n terem.

Nálunk csak én eszem csípőset, úgyhogy főzni csak édessel főzhetek itthon, abból meg tényleg a Mo-n termett a legjobb.

Az, hogy amerikából származik, az pont annyira releváns, mint a kukorica esetében :) (bár a paprikát mi a törökök által ismertük meg, nem?)

2013.01.07. 22:40:52

@pappito: valoban. Ezzel arra reagaltam, hogy ez is tud lenni egy szempont a kulfoldre koltozesnel. Offoltam, na.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.01.07. 22:48:01

@váj mí: túró rudi, meg téliszalámi? Micsoda luxus ez? Engem régebb megkért (egy vadidegen) magyar, hogy X napon érkezik Svédországba, megtenném, hogy aznapra beszerzek neki valamit és érkezéskor átadom neki? Persze, semmi gond, válaszoltam. Nagyon hálálkodott, kérdezte, mit kérek cserébe. Egy Füles újságot kértem, mert nagyon hiányzik a keresztrejtvény. Nem hozott azt sem, üres kézzel érkezett. Azóta semmit nem teszek idegeneknek, ami akár öt perc munkát igényel...

váj mí 2013.01.07. 22:48:06

@hagyma: Persze, probléma lehet egy idő után, ha a szülő már nem tudja ellátni magát.

@charlieharper: Sajnálom, hogy ennyire rossz állapotban vannak a szüleid.

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 22:49:04

@charlieharper: a külföldre költözés off a HÁ blogon? annál ONabb nincs is :)

váj mí 2013.01.07. 22:54:07

@Réka ‎: Tőccsed le, nyomtassad kifelé! ;-)
Utoljára valamikor tavaly augusztusban tettem szívességet magyarnak, arra is rábasztam. Nanáhogyigen ... Nagyon sok Víznek köll eső formájában visszahullnia a Dunába, hogy én meg egyszer bárkinek is bármit.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.01.07. 22:56:58

@váj mí: de annak nincs nyomdaillata :(

Egyébként magyarokkal eddig sokkal több a pozitív, mint a negatív tapasztalatom, igaz, ez jobbára a már itt élőkre vonatkozik. Azóta pedig igyekszem úgy alakítani a dolgokat, hogy ne fázzak rá, ami nem csak magyarokkal szemben éri meg, hajjaj.

Sanyi9 2013.01.07. 22:58:49

@Réka ‎: ettol, hogy igy megutaltad az embereket, jobb lett az eleted? Nem lehetseges, hogy az az egy szemely bunko volt, de sok normalis ember is (akar te is) segitsegre szorulhat alkalomadtan?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 23:03:48

@pappito: mindegy honnan
amerika felfedezes elott sehol mashol nem volt paprika
@váj mí: hat igen, errol beszelek
es ekkor ket lehetoseg van, vagyis meg elotte, hogy ez bekovetkezzen, jon ki hozzam, vagy egy jol mukodo fizetos otthon magyarorszagon
ez az O dontese less
remelem jon:)
nezd, 74 eves, job lenne neki itt eluldogelni tv-zgetni meg fozogetnii
meglatjuk, szerintem jon
@Réka ‎: megfejtette ut kozben
amugy Fulest kerni eleg nagy perverzitas, kulfoldi magyarok szalonnat kernek , szalamit, paprika es turo rudit, esetleg toportyut
nahat

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 23:11:55

@hagyma: "amerika felfedezes elott sehol mashol nem volt paprika"

meg kukorica se de ahogy a kukorica esetében se érdekel senkit ez, a paprikára is igaz. meg a másik csodálatos ámerikai találmányra is, a krumplibogárra. Jelzem akkor még usa se volt, szóval nincs mire büszkének/patriótának lenned paprikaügyben :)

River_Of_No_Return 2013.01.07. 23:12:15

Alíz, gratulálok, hogy megtaláltad azt a helyet, ahol jól érzed magad!
Nem kötekedésnek vagy gúnyolódásnak szánom, és nehéz úgy megfogalmazni a bennem felmerült kérdéseket, hogy ne tűnjenek nagyon abszurdnak, de én nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit jelent pl. az, hogy nincsen civilizáció (valami kis kunyhóban laksz a semmi közepén áram nélkül?), vagy hogy kik azok, akik ingyen elviszik a szemetedet (szigeti önkéntes csoportok gyűjtik az emberek szemetét?). És hogyan lehet megkülönböztetni az amerikai műmosolyt az igazi mediterrán szigeti mosolytól?
Remélem, egyszer megmondod majd azt is, hogy melyik ez a sziget! Van itt egy pár Misi Mókus, aki szeretné tudni, hogy hol van „az örökké termő fa szigete”.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.01.07. 23:16:53

@Sanyi9: nem utáltam én meg senkit, honnan veszel ilyen abszurd dolgot? De amúgy igen, az életem határozottan jobb lett, amióta nem töröm magam hiábavalóan egy köszi nélkül :) azt az időt arra érdemesebb emberekkel töltöm és ez jó.

(másik példa, facebookon kért tanácsot valaki fotó ügyben. Egy sűrűn teleírt A4-nyi szöveget gépeltem be neki, kerestem linkeket, magyarországi árakat... egy árva köszönöm nem érkezett válasz gyanánt. No de egyszer majd megtanulom.)

váj mí 2013.01.07. 23:16:53

@Réka ‎: hm, nyomtató-illata még lehet ;)
A már kint élők más tészta. A kitörekvőkkel van a baj. Tisztában vagyok vele, hogy sokkal könnyebb, ha van, aki segítsen, éppen azért, mivel nekem nem volt. Node azért van egy limit, amikor az ember azt mondja, afaszkivan ...

@hagyma: Hm, az attól függ, köti-e még valami haza? Mármint emberek meg ilyesmik ...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 23:18:07

@pappito: talan felreertettel
nem vagyok buszke a paprikara
arra akartam kilukadni, hogy nem feltetlen akarok magyarorszagrol ide paprika kuldetni:)
mert van job
kukoricat sem akarok kuldetni, mert az is van boven
sot krumplit sem
mer az is eleg sokfele van es stb
aki amerikaba Magyar oroltpaprikat kuldet / vagy oblitot/ az hulye

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 23:19:38

@váj mí: cask az ilyesmi meg a sok sok ev
fia, lanya, unokaja itt /egy unokaja otthon, meg testver es hat ismerosok es szomszedok/
jonni fog, remelem
volt mar itt 3 evvel ezelott
hat nem tudom
iden eldol

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 23:23:47

@hagyma: jó, az öblítő az tényleg érthetetlen. de paprikából _másféle_ van ott és aki ezt szereti és igényli az küldessen magának, ha ez a vágya.

váj mí 2013.01.07. 23:26:38

@hagyma: Hm, ha bírja még magát, nem biztos, hogy menni fog @pappito: ... az az öblítős végül, hogy végződött? Mondjuk, érthetetlen, mert pont ugyanaz a macis öblítő kapható mindenhol a világon, legfeljebb más néven.

Sanyi9 2013.01.07. 23:31:54

@Réka ‎: nem tudom, ez volt az erzesem, miutan elolvastam, amit irtal.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 23:33:53

@pappito: na, nehezen fejezem ki magam
ez a paprika dolog cask nosztalgia, nem rosszabbat nem jobbat, /mondjuk inkabb jobbat/ nem mast, itt is kap
de az MAGYAR!
ennyi, ha erted, hogy mondom

@váj mí: ez nem azon mulik, hogyne birna magat, fogja is, de nem mentoreopulovel akarom kihozni, elobb utobb eljon az ido amikor job ha van segitsege
az oblitosnek nincs vege
sok jot nem josolok a csavonak, oruljon ha deportalassal megussza

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.07. 23:35:56

@pappito: Mi is hazit hozunk ki. Az meg a konykaruhat is ugy megfogja, alig lehet kimosni belole.
Meg amugyse kene elfelejteni , Magyarorszag lakossaganak 80%-a meg mindig nema fovarosban el.

Nem ertem a posztolot amugy, meg a csaladjat sem. Marmint ertem egy reszrol, mas reszrol viszont nem. Nem tudom, betegek-e a szulok, netan mozgaskorlatozottak-e , de szerencsere nalunk pl. felfogtak, ugyse tudnak hazarangatni. Elobb hozom ki inkabb oket. Vagyis csak apum, mert anyum meg 20 km-rel arrebb se lenne hajlando koltozni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.07. 23:40:13

Egyebkent viszont kicsit irigylem a lanyzot, hogy ennyi helyen kiprobalta magat:)

Mondjuk kivancsi lennek, milyen diploma azt, amire ennyire nagyivbol tett.

váj mí 2013.01.07. 23:41:56

@hagyma: Hát ha mobilis anyud, akkor sok gond nem lesz, viszont, ha ragaszkodó típus, akkor kezdhetsz gyűjteni a mentőhelikopterre.
De végül találtak drogot vagy nem, vagy mi van? És egyáltalán, mi a búbánatos lófasznak kellett neki pont az az öblítő?

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 23:44:18

@váj mí: az öblítő sztorival nem vagyok tisztábn, értetlenül állok a jelenség előtt, bár tbh ismertem én itt olyat aki a porszívóját maga után küldette Mo-ról (18000km!)

monddazigazatmar 2013.01.07. 23:45:50

Az ilyennek mi a francnak diploma? Anélkül nem tudott volna felszolgálni?
mindegy hova, csak el innen mer a magyar az undorito fajta - a német átbaszott, az osztrák megetetett a romlott kajával, az ausztrál randizott veled egyedul- eszerint szebb vagy mint egy kenguru.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.07. 23:46:02

@tildy:): orolt paprikarol beszlgettunk, de nekem a tv paprika sem rosszabb mint az otthoni volt
sot, ma mar inkabb jobbnak tartom
nem inkabb, sokkal
de van majdnem olyan mint a Magyar tv is, de az itt tenyleg nem jo
de igen, nem cask az oroltben szeretm jobban az ittenit, 8-10 fele nem orolt van, hat jobbak na
@váj mí: ez nem monilitas, ez csaladegyesites, ugy gondola job less neki a fiaval, mint egyedul megha az ameroka is
helicopter nem biztos, hogy eleg Asheville-eger viszonylatban\

en nem tudom mit talaltak, mit nem
nem vagyok en az FBI, ok nelkul nem lenne bent ennyi ideig, majd kiderul
en deportalasra szavazok

pappito · http://pappito.com 2013.01.07. 23:48:42

@hagyma: "ez a paprika dolog csak nosztalgia, "

persze, hogy az, tök igazad van. ezért írtam, hogy ha holnaptól nem lehetne, akkor se történne semmi, de én spec szeretem, gyakran főzök vele, és mivel itt nem terem, ha rendeset akarok enni akkor úgyis a világ túlfeléről kell importálni, akkor már egyszerűbb olyat amit mindenki szeret a családban és tudom honnan van.

váj mí 2013.01.08. 00:28:35

@pappito: Furcsa, mennyire tudnak ragaszkodni egyes emberek szimpla, bármikor helyettesíthető használati tárgyakhoz ...

@hagyma: Hm, egyrészről, másrészről viszont .. tudod, az öreg fa meg az új föld esete ..
Mna, azért az FBI is követ el marhaságokat elég rendszeresen ...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.08. 01:57:05

@pappito: nekem is kinn van az otthoni ultracsendes porszivom. Hulye lettem volna otthonhagyni. Ahogy a mikromat is. Hiaba na,ragaszkodok bizonyos bevallt dolgokhoz.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.08. 02:02:11

@váj mí: nem feltetlen. Amikor az ember megszok , megszeret valamit, attol nehezebben valik meg. Itt van ez a porszivo is, igen lehet kismillio hovert, meg dysont kapni. Ez konkretan viszont nincs.

Mikronal is keresgeltem , ott sem volt ami szimpatikus lett volna, ezt meg imadom. Jott.

Most mar vegkepp hulyen fogtok ram nezni, de meg a billerbeck matracom is kihozattam . Itt egy jo minosegu matrac 600 fonttol kezd, ez meg szallitassal is joval-joval olcsobban kijott.

hothead 2013.01.08. 03:26:41

@Határátkelő: igazából nem azzal van a baj, amit leírt (kinek mi a fontos, ugye. ki mit akar megosztani önmagáról a neten stb.), hanem a stílus, meg az ilyen-olyan népek kritizálása, a rengeteg ellentmondás saját magának, és hogy nem vesz részt a kommentelésben. sokkal kevesebb negatív hangvételű hozzászólás lenne, ha értelmes kérdésekre értelmes válaszok jönnének első kézből. tudom, nem lehet kötelezni senkit erre, de ez így sokszor találgatásokba fullad egy-egy félreérthető fél mondat kapcsán...

hothead 2013.01.08. 03:40:04

@charlieharper: erre az esetre lehet megigényelni az idős szülői ausztrál vízumot. így nem kell "hazasírni" a gyereket és a szülők sem "sínylődnek a balkánon" (pláne, hogy au volt a hölgy álma). mondjuk hosszú a várólista, ezért kell egy kicsit előre gondolkoni, és pl. nem au-ban ráeszmélni arra, hogy messze van mo-tól.

breezer 2013.01.08. 05:27:26

@váj mí: a sztori eddig úgy áll, hogy bizony oldott kokó volt a kokkolinoba... a csávó meg magyarázkodik, hogy nem tud semmiről... kipróbáltak a drogcsempészek egy új megoldást, ami nem jött be ennyi történt :) amúgy nem értem az usaba minek kokót küldeni tőlünk, mikor a világ kokainának kb 100%-a délamerikából származik...

Sanyi9 2013.01.08. 07:38:22

@hothead: sok magyar viszi ki maga utan Ausztraliaba a szuleit?

bpetya75 2013.01.08. 08:25:09

@micsoda?:

No, akkor tovább pontosítok. Nem vállalok közösséget senkivel csak azért, mert egy közigazgatási egységben létezünk. Ha van valami kapcsolódási pontunk, az más. Közösséget tudok vállalni például azokkal az erdészekkel, akik nem csak a kitermelhető faanyagot látják az erdőben, vagy azokkal a természetvédőkkel, akik nem zöld ruhás fagyilkosoknak látják és láttatják a teljes erdésztársadalmat. Meg még egy csomó dolog. Így természetesen piszkosul örültem a magyar sportolók londoni szereplésének. A Magyarország-Izland férfi kézimeccs életem egyik legnagyobb élménye.

És nem, továbbra sem fogadom el, hogy rólam, a családomról, a barátaimról, ismerőseimről és üzletfeleimről bármit is elárult volna pártízezer bértüntető felvonulása.

bpetya75 2013.01.08. 08:29:00

@4karika:

"Ez csak egy példa. Keserű példa és szubjektív.
Ilyenek mindenhol akadnak. De jók is. De manapság mintha fogékonyabbak lennénk a kevéssé jót észrevenni először.
Egy a lényeg, nem a hitványra kell összpontosítani, hanem az érdemesre. "

Pontosan így van. Aki csak a rosszat látja meg, annak sehol sem lesz jó, mert előbb-utóbb mindenhol meg lehet találni a hibát. A különbség az, hogy néhány helyen a rosszat kell keresni, sok helyen (sajnos nálunk is) meg a jót.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.08. 10:31:36

@breezer: ha tenyleg igy volt, akkor beismerte volna az FBI , hogy tevedett ? Marpedig itt ejtettek ezzel kapcsolatban a vadat.

nigara 2013.01.08. 11:02:13

@micsoda?: nem nagyon értem, hogy azt mondod, hogy figyelemmel kísérted a békemenetet, mert magyar.

Ez így ostoba kijelentés, mert a békemenet egy fidesz rendezvény volt. Ha figyelted volna, akkor tudnád, hogy a felvonulók jó nagy része romániai volt, 40 busszal érkeztek.
Semmi köze nem volt a magyar többséghez.
Az, hogy magyarként definiálják (mint te is), óriási csúsztatás.

kriosz 2013.01.08. 12:07:42

Szóval nem derült ki hogy hol van ez a csodás sziget :(

breezer 2013.01.08. 13:49:10

amúgy elég megnyugtató, hogy az ember mégsem akkora marhaállat, hogy megutaztasson pár ezer kilométeren keresztül egy a világ bármely pontján kapható öblítőt :D így, hogy dorg is volt benne, már teljes mértékben érthető :D

micsoda? 2013.01.08. 14:08:54

@nigara: Ahogy gondolod. Nekem a véleményem változatlan. Itt élőként vállalnom kell a szépet is, meg a kevésbé szépet is, már ami a külföldi megítélést illeti.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.01.08. 14:43:36

hát én találkoztam magyar gyakornoklánnyal Thaiföldön, aki hozott mosószert, mosogatót, meg gondolom minden mást is, mert hátha itt nem lehet kapni ilyesmit.....

bpetya75 2013.01.08. 15:26:58

@Chang Yai:

Azt hiszem erre mondják, hogy nagy az Isten állatkertje. Manapság azért már nem akkor nagy kihívás tájékozódni, hogy mi van ott, ahová megyek...

bpetya75 2013.01.08. 15:40:23

@micsoda?:

Továbbra sem értem a logikádat. Az a véleményed, minden egyes állampolgár felelősséget kell vállaljon mindenért, ami abban az országban történik, ahol él?

Értem én, hogy a felelősség hárítása az egyik legnagyobb hiba, amit ember elkövethet, de ez a ló másik oldala.

Világpolgár2012 2013.01.08. 15:45:53

@hagyma:
Mi már megtettük ezt a lépést, édesanyám majdnem 4 éve hozzánk költözött. Nekünk is ez a két lehetőség volt, vagy kijön hozzánk, vagy egy nyugdíjas faluba költözik otthon, ahol van 24 órás orvosi felügyelet is. Mi azt akartuk, hogy jöjjön, de rá hagytuk a döntést. Monjuk a mi esetünkben egy betegség megkönnyítette a döntést, mert az otthoni orvosokok rég feladták anyukám gyógyítását/kezelését/karbantartását. Sőt ez nálunk is egybeesett a vidékre költözéssel, új házzal, stb. Így utólag a legjobb döntés volt, nem kell állandóan aggódnom miatta és sokkal jobb az orvosi ellátása (szinte tünetmentes az elmúlt 2 évben). Egyébként tényleg csak tévézik, főz néha és kirándulunk sokat. Sajnos saját társasága/baráti köre nincs itt (a nyelv miatt is), de ezt szerintem kárpótolja, hogy a közvetlen családtagjaival van.

micsoda? 2013.01.08. 15:56:14

@bpetya75: "Továbbra sem értem a logikádat. Az a véleményed, minden egyes állampolgár felelősséget kell vállaljon mindenért, ami abban az országban történik, ahol él? "

Nagyjából igen, legalábbis az én véleményem szerint felelősséggel tartozik. Mondok erre egy példát.
Az azeri ügynél arra gondoltam, hogy milyen az a kormány aki hősként kezel egy brutális gyilkost, aztán a gondolatomat tovább folytatva, milyen az a nép akinek ilyen kormánya van.

miegysmàs 2013.01.08. 16:28:05

Csak ugy megjegyeznem,ha valakit erdekel,hogy a tegnapelötti posztra," A jo melosra mindig van igeny " reagalt a posztiro,öve az utolso bejegyzes,miutan mindenki jol kivesezte,es belekötött......miutan bejelentkezett,adott meg informaciot............mindenki jo magasrol le is szarta.
Csak gratulalni tudok hozza!

miegysmàs 2013.01.08. 16:37:45

@monddazigazatmar:

most meg az a baj eppen,hogy diplomaja is van.
te jo eg!
Te/ön sem tud olvasni,tenyleg oheberül irt?
Vagy ujmagyarul,ö Kriszta a mezga Gezabol?
Hat odairta,hogy nem beszelt jol angolul,itt a valasz!!!!!!!!!!!!!! istenem milyen nehez volt,pedig meg egy rohadt diplomam sincs,es csak itthon mosogatok.

abaya-oman 2013.01.08. 17:07:08

Erdekes ez a paprika dolog. Egyetlen ismerosom nem szerette a paprikat, amig meg nem kostoltak a magyar orolt paprikat. Az omani szomszedasszonyom kifejezetten megkert, hogy hozzak neki. Izlesek es pofonok...

váj mí 2013.01.08. 17:28:57

@tildy:): Ok, persze, de ezek ilyen napi használati tárgyak meg fogyóeszközök. Mondjuk esetedben a matrac, az tök anyagi megfontolás, de amit pappito említett, egy 50 eurós vagy 40 fontos porszívó 18 ezer kilométerre ... hát, hm ....

@breezer: Ezt azért nem tudom komolyan venni. Coccolino nevű öblítőszerben feloldott kokaint küldeni az USA-ba... na ne viccelj már. Ennyire hülye senki sem lehet. Arról nem is beszélve, hogy vajon a kokó meg az öblítő mennyire szeretik egymást a későbbi kinyerést illetően ...

DieNanny CH 2013.01.08. 18:44:23

@hagyma:
Akkor legyen itt egy kis kedv-visszahozó:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WD86sBBOh4Q#

(Anyukám az utcánkban lakó termelőtől vesz paprikát, ő maga szárítja, metéli, válogatja és őrli. Megmásíthatatlan!)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.08. 19:35:37

@váj mí: Porszivo is jott, hozzam is, mint irtam, az is annyiba kerult, mitn amit irsz. Igaz feladott poggyaszkent hoztam, na jo ez nem volt 18 ezer km.:D

taurus0 2013.01.08. 23:17:18

@hogyne,persze,igazad van!: A "yellow brick road" az nem Aliz csodaorszagban, hanem Oz a nagy varazslo.

taurus0 2013.01.08. 23:23:31

@váj mí: Nekem mindig az volt a gondom a koltozeseim soran, hogy ujra meg kell talalni azt a porszivot/mikrot/matracot, ami jo/kenyelmes stb. Tehat nem az ara, hanem, hogy rengeteg idot kell arra pazarolnom, hogy keresgeljek, gyakran ismeretlen markak kozt, sot, pl. matrac eseteben kiprobaljam. Valahogy hiaba probalgatom a boltban, lehet, hogy csak jopar ejszaka utan erzem, hogy kenyelmes-e vagy sem. Hasznaltan pedig mar nem igazan lehet visszavinni... A Romaniabol Magyarorszagra athurcolt osregi kisparnat azota is sajnalom: Amerikaba koltozeskor kidobtam, es azota sem talaltam egy hasonloan kenyelmest, pedig azota mar tobb orszagban is keresgeltem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.01.09. 05:02:03

azért Angliába elég könnyű nem, az ember előbb-utóbb megjárja autóval, vagy valaki segít, oda meg belefér.
matrac miatt szenvedek, hiába 350 km ide az előző matracom, csak repülővel lehet beutazni Yangonba, abba meg nem fért bele. más nem jó a hátamnak, csak a nagyon kemény, 5 centinél is vékonyabb, tömör nyersgumi. még nem találtam. a földön jobb, mint bármi más perpill, de az meg hideg.

ja, egyébként a minap nem értettem, miért kell a bevásárláshoz tudni nyelvet. kosár megfog, bepakol, kipakol, fizet, kész. ezt megoldottam már perfekt "kínaiul" is :-) amikor patkánymérget kerestem, lerajzoltam, amikor meg valami mást, amit nem tudtam lerajzolni, valaki leírta nekem előző nap egy fecnire aztán kész. vagy máshol még kérni kell a kenyeret a boltban? és annyira el van dugva, hogy nem lehet rámutatni?

tucano 2013.01.09. 09:32:50

a sziget Gozo, mit nyertem?

tucano 2013.01.09. 09:35:27

@Chang Yai: ezt teljesen megertem, foldon kell aludni, fene a matracba

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.01.09. 14:08:54

@breezer: Gondolkozz picit , ha talaltak kokaint, akkor miert ejtettek evvel kapcsolatban a vadat? "Az állam nem folytatja az ügyet, nem emel vádat, az okot az irat nem tartalmazza, bár az nehezen érthető, hogy ha találtak kokaint a csomagban, miért nincs vádemelés. " Aztan ha megnezed a tobbi cikket, ott meg azt irjak, alpozitiv lehetett a teszt.

index.hu/kulfold/2013/01/03/alpozitiv_lehetett_az_coccolinoban_talalt_kokain/

Szoval, ha szerinted volt benne koko, akkor a nagyon okos amerikai hatosagok megszuntettek volna az eljarast? "A drogcsempészet miatt folyó eljárást mindenesetre megszüntették a férfi ellen"

Erdemes ezt is megnezni:

"Megharagudtak rá

Ronai húsz éve praktizáló ügyvédként számos olyan magyarról tud, akik illegálisan tartózkodnak az Egyesült Államokban. A B. Viktor ellen indult újabb eljárást ezért úgy magyarázza, hogy a „büszke” amerikai igazságszolgáltatás „megharagudott rá”, amiért nem sikerült elítélni drogcsempészetért, a hasonló ügyekben ugyanis „98 százalékban elmarasztaló ítélet születik”. Az ügyvéd szerint az amerikai bíróságokra egyébként sem jellemző, hogy elismerjék a hibáikat, mert „azt hiszik, hogy ők a Jézus”, de ezzel ebben az esetben valószínűleg azért sem járnának jól, mert így könnyebb lenne érvényesíteni a kártérítési igényt."

En hozzatennem, nem csak a birosagokra jellemzo ez....

Alikam 2013.01.10. 17:39:31

Boltokban csak átvertek...:D

Ilyen viccposztokat minek raktok ki? Hergelésből?

Alikam 2013.01.10. 17:45:05

@tsabus: csak a blog szerkesztőjének illene mérlegelnie, hogy mi az az írás ami úgy próbál objektív maradni, illetve nem esik túlzásokba, mert ilyen alapon én is csinálok egyet, amiben szarrá fikázok 3 országot, kurvanyázok párat aztán akkor számítok rá, hogy meg fog itt jelenni, hiszen nincs tartalom alapján mérlegelés....

Az megint más tésze ha az illető, aki szerkeszti a blogot a saját dolgait írja le, akkor az valóban erősen szubjektív de azt ilyenkor az ember bele is számolja, de egy olyan blognál, ahová idegen emberektől a témába vágó írások érkeznek ott nem hiszem, hogy bölcs dolog minden szart megjelentetni mint pl. ezt is...

A Magyarország-fikázósokat meg már csak nemzeti becsületből is kibasznám, mert azért egyelőre gondolom még a szerver, amin ez a blog van Magyarországon üzemel, ezt főként magyarok olvassák és egy magyar blogmotort használ szóval a minimum tisztelet ennek az országnak még kijár, és az eleve olyan túlzó állításokkal teletűzdelt fikázós írásoknak, mint ez is, hogy minden boltban átverik egyszerűen itt szalonképteleneknek kéne lenniük.

Alikam 2013.01.10. 17:52:13

@Határátkelő: szerinted Magyarországon a boltokban csak átvernek?
Akkor meg minek hozol le egy ilyen nyilvánvaló vetítős írást?

Komolytalanná teszi az egész blogot meg a szerzőjét is...

Chance 2013.01.11. 11:24:56

Jó pár hónapja olvasgatom az origon is megjelenő postokat amik erről a blogról származnak. Onnantól, hogy eldöntöttem, elmegyek Mo.-ról. Nem vagyok már fiatal, 37 múltam. De mostanra érett meg bennem, hogy elég!!! Mindig törekedtem, tanultam, beilleszkedtem ahová kellett. Jó csapatjátékos, segítőkész munkavállalóként mégsem én jutottam előbbre, hanem azok akik a cégeknél együtt "bandáztak". Szórakozni, erre-arra együtt jártak. Tudásuk a nullával egyenlő, az előrejutáshoz szükséges teszteket kilopták és kidolgozták nekik, hogy bejussanak oda, ahová igazából teljesítményük alapján sosem juthattak volna be. Volt egy vállalkozásom 8 évig, szépen kerestem, eltartottam egy férjet és született gyerekünk is. Félreértés ne essék, én nem tartozom azok közé a magyarok közé akik irigyek, savanyú pofájúak. Segítettem azt akiben láttam, hogy törekszik. A legnagyobb gondok közepette is mosolyogtam és azt mondtam: van akinek nálam rosszabb, ne elégedetlenkedj, tedd a dolgod és jobb lesz meglátod. Nem lett. Elváltam. Az exem a hátam mögött csinálta az adósságait, aztán lelépett Mo-ról és mindent a nyakamon hagyott. Mert ugye szép hazánkban ez lehetséges. Felszámoltam a vállalkozást, elköltöztem, új munkába kezdtem, új párom lett. Nem változott semmi. A fent leírt munkahelyről el kellett jönnöm, az addig páromról hitt férfiról kiderült, hogy a régi szellem szerint tárgyként és cselédként tekint a nőre.Rossz jött a rosszra. Nyomor, megaláztatás. És én még ebben is próbáltam mosolyogni, senki nem tudta és a mai napig sem tudja mi mindent éltem át ezidáig. Külföldön (évek óta) élő ismerősöm az egyedüli. Évek óta szajkózza, hogy ne csináljam ezt magammal és a gyerekkel tovább, menjek, segít. Nem mertem. mert mi van ha ott is ugyanaz van mint itt, mi van ha nem tudunk beilleszkedni, mi van ha valami rosszul sül el és nincs akire támaszkodj, mi van ha, és így tovább. Csak a kifogás jött. Aztán néhány hónapja a mi van ha mondatra a válasz valahol legbelülről ez volt: Itt van bármi ami előrébb visz? Kapsz segítséget? Sőt! Kapsz lehetőséget?
Csend következett és saját magamnak vallottam be: Nincs ami itt tartana.
Elkezdtem szervezni és most ott tartok, hogy márciusban indulok.
Több ma már külföldön élő, rég elfeledett ismerősömmel felvettem a kapcsolatot. Régebb óta kinn élőkkel és van olyan is aki alig 1 éve ment el. Mindenkit kifaggattam. Elmondták mi nehéz és mi könnyű. És egy mondat volt mindegyiknek amit a végén írt vagy mondott : Ha még élni akarsz ne maradj ott!
Nem mondhatja senki, hogy nem tettem azért, hogy jobb legyen (nem próbálkoztam, azt a kutya szokta ahogy a magyar mondás járja).
De már elég!!!! És az utolsó csepp a pohárban akkor jött amikor elvesztettem a munámat mert a munkaerő kölcsönzőt kérdőre vontam miért nem jelentett be? Hol az a pénz amit ennek címén levont. Aztán pár napra rá kaptam egy állásajánlatot 87ezer forint brutto fizetéssel 6+2 beosztással. ÉN! Üvölteni tudtam volna! Ennyi vagyok??
Vigyáztam magamra, hogy ne épüljek le mint sok magyar nő, lehazugoznak ha megmondom a korom, tanultam, képeztem magam. És ennyit érek???? Hát akkor elmegyek! maradjon aki akar. Hazaárulózzanak le! Kit érdekel??? Amíg nem kapok megbecsülést vagy legalább (ha már anyagias a világ) pénzbeni ellentételezést, ki a francot érdekel, hogy ebben az országban ki anyáz engem mert elmegyek. Építgessék a sz..ból a váraikat és öregségükre egyenek csirkeszárnyat egy hétig. Én megyek!
Elképzeltem miféle nehézségekkel fogok szembesülni, hogy bevándorló leszek egy országban, nem a földijük. Hogy még jobban kell igyekeznem, hogy elfogadjanak. Megteszem. Várom:) Újra tudok önfeledtem mosolyogni mióta eldöntöttem ezt a lépést:)
Ha valamelyik postolo majd azt írja, hogy naív buta liba vagyok, hogy hagytam magam....nem hagytam:) Küzdöttem, szembeszálltam de eltaposásban a magyarok nagyok:)
Nyilván nem mehet el mindenki...kiürülne az ország:) De azt látom, hogy előbbre vinni nem lehet itt semmit. Vagy csak nőként nem....sajnálom.

ozinanny.blogspot.com.au 2013.11.30. 08:27:14

Érdekes blog. Egyetértek az országokról alkotott véleményeddel.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása