oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 30. 06:58,  Svájci horrorsztori 323 komment

2012. november 30. 06:58 Határátkelő

Svájci horrorsztori

Mint a címből is kiderül, nem lesz egy vidám poszt a mai, de nem árt, ha a külföldi munkavállalás árnyoldalait is látja, akit ez érdekel. Szerzője, Nyauka Vauka egy svájci au pair munkát vállalt be, és (talán nem meglepő a felvezetés után) ma már nagyon bánja. Hogy miért, az rögtön kiderül.

bőrönd nő térdel_3.jpg

„Őszintén szólva, nekem rettenetes élményeim voltak ott, semmi se jött ki jól. Semmi sem úgy történt, ahogy meg volt beszélve. Természetesen én sem kaptam szerződést, pedig be volt ígérve, ahogy a tartózkodási engedély regisztrációja, betegbiztosítás, minden. Semmi se lett belőle.

Az utazást ugyan nem nekem kellett állnom, de utólag azt is ki akarták fizettetni, és keményen kellett harcolnom, hogy ne vonják le a fizetésemből. Ezt amúgy 3 nappal a hazamenetel előtt közölték.

Röviden: én is online találtam a lehetőséget. Csonka család, anyuka elmegyógyintézetben van, súlyos skizofrén, aki tudja, hogy ez mivel jár, az most biztos néz egy nagyot, aki nem: ez a klasszikus őrült.

Mindhármukat felügyeltem

Ráadásul ő nem akart gyógyszereket szedni, az állapota ennek megfelelően romlott. Úgy volt ígérve, hogy sose jön haza, de aztán mégis hazalátogatott, volt, hogy ott is aludt, és vallási fanatikus lévén folyamatosan hallgatni kellett, hogy a pokolban fogok elégni, mert nem vagyok megkeresztelve.

Ilyenkor nem csak a gyerekekre kellett vigyáznom, hanem mindhármukat felügyelnem, mert ő nem maradhatott egyedül a gyerekekkel, ő maga is gyámság alatt volt. és ha egyedül maradt, elkezdett kísértetekről meg démonokról mesélni a saját gyerekeiknek, meg arról, hogy isten majd ítél felettük, és mennek a tisztítótűzbe szintén.

A gyerekek nem hallgattak rám

Az apuka sose foglalkozott a gyerekekkel, amikor otthon volt, beült a gép elé, és gyakorlatilag folyamatosan csetelt és facebookozott, este hattól legalább éjfélig. Amikor hazajött, én mindig feljöttem a szobámba, mert úgy voltam vele, hogy 11 óra munka után már hadd ne üljek a tévé előtt velük. Ez se tetszett neki.

Egy három és egy hétéves gyerek volt, persze nem hallgattak rám, folyamatosan ordítottak, verték egymást, nálunk is volt fejbeverés, lábujj-eltörés. A saját apjuk se bírta őket megfékezni, elviselhetetlen volt a zaj, nyomasztó a légkör. Időnként apuka nekiállt ordítani velük artikulálatlanul, gyakran az én jelenlétemben, ez borzasztóan kellemetlen volt.

Hetente öt napot kellett dolgoznom, ebből kettőben „csak" elvinni őket reggel a daycare-be (ez ilyen házi óvoda-szerűség), aztán délután hazahozni, és a kettő közt takarítani. Azt mindig kellett persze, minden nap, de én hétvégén direkt leálltam, akkor már hadd ne, de ezen kívül minden nap, mosás, főzés, takarítás, a koszos alsógatyák összeszedése, apuka után is.

Amikor rendet csináltam, kitakarítottam, ők kétszer átmentek a házon, egyáltalán nem vigyáztak rá, olyan dzsuvát és kuplerájt csináltak hármasban, hogy csak néztem. Nem „besegíteni" kellett, hanem MINDENT csinálni.

Csak a paradicsomos tészta ment

Én is tudok főzni, de nálam is úgy történt, hogy semmi sem ízlett nekik, persze ez lehet, hogy azért volt, mert a nagyobbik gyerek például alapvetően egyfajta ételt hajlandó megenni, ez pedig a paradicsomszószos tészta. SEMMI mást nem volt hajlandó. Egy fél panírozott csirkemellet se lehetett beleimádkozni.

Viszont chips és csoki, az rengeteg volt, állandóan nassolhattak, meg a kóla (három éves gyereknek... gratulálok), és mindenféle cukros szörp adva volt. A konyhaszekrényből frankón kifolyt a nassolnivaló.

Teljesen elszigetelődtem

Nem voltak barátságosak különösebben, nem beszéltek velem, az apuka se kommunikált, és igen, úgy volt felvezetve a dolog, hogy minden „majd kialakul", de gyakorlatilag ennyit se mondott, hanem egyszerűen semmit, vagy pont az ellenkezőjét, ami aztán később elvárás lett.

„Nem nagyon kell takarítani", és "Amikor itthon vagyok, foglalkozom én a gyerekekkel", hát utólag jó nagy blőd hazugság volt.

Teljesen el voltam szigetelve, egy falu szélén laktak, messze mindentől. A legközelebbi város fél óra buszozás, átszámítva 3300.- forint az út, de ott se volt semmi. Én kétszer vettem a fáradtságot, és elzarándokoltam egy két óra hosszú úton a barátnőmhöz, aki szintén Svájcban lakott, de az utat csak félig fizették, másodjára meg egyáltalán nem. Ez így harmincezer forintomba került.

Fizetést csak akadozva adtak (ebben a két hónapban...), pedig én sose kértem semmi mást, nem vetettem magamnak dolgokat, nem is nagyon mentem vásárolni velük. Hat hétig elmalmozgattam (iszonyú szar volt, a végén már totál depressziós voltam), aztán miután még mindig nem kaptam szerződést, és világos lett, hogy az egész tarthatatlan, már a szerződést sem akartam, csak annyit mondtam, hogy én két hónap után haza akarok menni. Ezt eléggé jól vették, bár a repjegyre várnom kellett több mint egy hetet.

Nem akart kifizetni

Aztán a hazamenetel előtt három nappal apuka megírta mailben (személyesen nem kommunikált velem, napközben írogatott a munkahelyéről), hogy nem akar kifizetni, tulajdonképpen még én tartozom neki, és felszámolta a repülőjegytől elkezdve a hajfestékig (amit egyszer vett nekem, amúgy a beleegyezésem nélkül a távollétemben, ráadásul valami iszonyú szar diszkontboltos fajtát), mindent.

Hát ezen ellevezgettünk egy darabig, végül sikerült kiharcolnom, hogy fizet valamennyit, de 100 frankkal még mindig kevesebbet. Megpróbáltam meggyőzni, hogy azért ennyi munka - háromszor elment kétnapos üzleti útra, a gyerekek számtalanszor betegek voltak, nem mentek iskolába és a daycare-be - mellett ez nem szép, és én sose számítottam fel neki a túlórát.

Erre azt a választ kaptam, hogy az au pairség egy rugalmas hozzáállást kívánó munka, és az ember azért csinálja, mert szereti a gyerekeket, és szeret velük lenni. Hát ez tipikus, hogy nagyvonalúnak állítja be magát, és utána filléreken garasoskodik, és úgy gondolja, hogy más ember munkája semmit sem ér.

Többen mondták, hogy próbáljak más családhoz elmenni, de nekem már annyira elegem volt, és annyira hiányzott az otthon meg a családom-barátaim, hogy semmi mást nem akartam, csak hazamenni. Inkább választottam a létbizonytalanságot azok között, akiket szeretek, mint ezt a viszonylagos biztonságot...- illetve nem is volt az, hiszen mindig úgy kellett kikönyörögni a fizetést.

A helyszínen szembesülsz a valósággal

Ja, és az órabéremet kiszámolva döbbentem le: 3 frank volt. Utólag röhögve közölte velem valaki, hogy Svájcban 20-25 a minimum. Tudom, hogy ragaszkodnom kellett volna a szerződéshez, de könnyű ezt mondani az otthoni fotelből ülve olyannak, aki nem volt rákényszerülve soha, hogy feketemunkát elvállaljon, és lenyelje a békát.

Tulajdonképpen Magyarországon is szörnyűek a munkahelyi viszonyok, és az ellen se tesznek az ott dolgozók. Olyan ez, mint a Legyen ön is milliomos - a tévé előtt ülve gyerekjátéknak tűnik, de ha ott vagy, szembesülsz vele, hogy szétszívatnak.

Ja, és még annyit, hogy otthon évente egyszer voltam beteg, ez alatt a két hónap alatt négyszer, mindenféle változatos dolgot elkaptam a gyerekektől. Fürdés hetente-kéthetente egyszer volt nekik, kézmosás soha, se kaja előtt, se vécézés után. Egyszerűen nem voltak ránevelve, én feleslegesem keménykedtem velük napközben, ha apuka hazajött hatkor, és folytatta ott, ahol abbahagyta ezt a káoszt.

Röviden ennyi. Mindenkinek sok szerencsét, aki ilyen tré melót elvállal."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: au pair Svájc au-pair

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr34938795

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sofőrök I. 2012.11.30. 14:03:36

" Mindannyian embernek születünk, aztán a szellemi törzsfejlődés folyamatában jelentős hányadunk elsorvasztja eme születési jellemzőét." A következőekben leírt típusok a közlekedési és sebességre vonatkozó szabályok betartása mellett tapasztalt, szubj...

Trackback: A megingathatatlan, a DOHÁNYZÓ 2012.11.30. 10:36:31

" Mindannyian embernek születünk, aztán a szellemi törzsfejlődés folyamatában jelentős hányadunk elsorvasztja eme születési jellemzőét." Mindenütt ott vannak, de mai napság leginkább az utcákon, tereken gyakorolják fetisiszta szokásukat. Rendkívül érd...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diabáz 2012.11.30. 14:30:51

@tanato:
Hát igen, eredetileg ez a rendszer célja. Hogy mindenki jól járjon. Sokkal jobban működhetne az egész, és nem lenne ennyi horrorsztori (én is hallottam párat, a legjobb barátnőm Franciaországban járta meg egy bolond japán nővel), ha jobban leszabályoznák és ellenőriznék az egészet. De gyakorlatban ha már egyszer kiközvetítettek, a legtöbb közvetítő nagy ívben leszarja, ha bajban vagy.

madscientist 2012.11.30. 14:35:34

@váj mí:

Ez csak egy észrevétel volt részemről, vagy amolyan költői kérdés.

Másrészt nem kell hozzá külön ellenőr, simán nem jelentkezhet be az önkormányzatnál, illetve oda gyakorlatilag sem jut el, mert a verwaltung is csak a max meghatározott számú személynek adja/adhatja ki az ingatlant.
Legalábbis erreféle.
Persze ettől még sokan vannak úgy, hogy csak egy valaki van hivatalosan bejelentkezve, ő szerezte és az ő nevén a lakás, ő van bejelentkezve. A többi meg nincs, csak verwaltung, vagy gemeinde meg ne tudja...

váj mí 2012.11.30. 14:38:28

@madscientist: Hm, hát egy házaspár esetén, az talán nem gond, hogy csak egyvalaki van hivatalosan bejelentkezve. Nem mondom, ha egy klasszikus WG lenne, akkor lehetnének problémák ...

GrandMasterB 2012.11.30. 14:43:42

@tsík: Nezdd, az elvarasok, egyeni szempontrendszerek elteroek. En egy kisebb panellakasban nottem fel videken Mo-n, szamomra az itteni lakasok megfeleloek, nem talalkoztam meg 'elhetetlen' pecoval. Elfogadom, ha valaki hasonlo meretu lakasert 500-700Fr-kal tobbet is hajlando kiadni, mert szebb a csempe vagy uj a konyhabutor. Mivel nekem ez nem sajat lakasom, en inkabb azt a penzt masra koltom.
Nem szukseges tobbet adni minosegi etelert, ott irtam peldakat is, es gyumolcsbol, zoldsegbol is kaphatsz jo, vagy sokszor jobb minosegut olcsobban. Pl. Lidl egesz nyaron magyar paprikat arul, a Migros/Coop meg tele van minden evszakban spanyol zoldseggel es gyumolccsel.
Tudtommal senki nem dolgozik heti 7 napot, vendeglatasban is max 6, szoval kis ideje mindenkinek jut heti egy nagybevasarlasra 1-1.5 orat.
Mint sok minden az eletben, minden egyenfuggo. Tudnod kell, mit es miert vallalsz el, mi a celod.

madscientist 2012.11.30. 14:44:50

@váj mí:

Addig nem gond míg 3 hónapnál nem tovább van itt (de ezt is ugye hogy nézik meg?), addig nem kell bejelentkezni, de ha felnyom valaki, na az gázos tud lenni szerintem. Egyébként házaspárnál tényleg nem gond, amíg a másik otthon van és nem akar munkát vállalni, vagy biztosítást miegymást.
WG az más, bár onnan is hallottam-láttam már cifrákat. :D

GolyofogoToni 2012.11.30. 14:45:05

@váj mí: Haaat, nem mondom, neha azert sok mindent "visszasirok" a nemetorszagi idökböl...

váj mí 2012.11.30. 14:56:36

@madscientist: Mondjuk kissé kezd elegük lenni már Svájcból. Anno az asszony akart mindenképpen oda menni ...
Hm, lehet tetszettek neki a lila tehenek ...
A WG itt tök egyszerű, és tiszta, de ez nem Svájc, igaz ...

@GolyofogoToni:
Nem adnám Németországot öt Svájcért sem.

madscientist 2012.11.30. 15:02:17

@váj mí:

Hát tudod mindenhol van apró betűs rész...:)
Pl nekem a hátam közepe se kívánná meg Németo.-ot míg van Svájc, még úgy is, hogy itt a dialektus miatt, mindennaposak a nyelvi nehézségek. Ízlés dolga...aztán lehet egyszer én is meggondolom magam Svájccal kapcsolatban.

GolyofogoToni 2012.11.30. 15:08:56

@váj mí: Ez valoban izles kerdese. Nekem ott is jo volt, szeretem! Csak a penz itt több. Egyebkent meg egyik sem a hazam, ugyhogy tök mindegy... :)

De ma is megyek Stuggiba, majd bedobom a BIAAAAATCH 17- just 4 u feliratu nyakeke, ok? :DD

váj mí 2012.11.30. 15:13:31

@madscientist: Hm, mondjuk én soha nem éltem Svájcban, pár napos turistáskodásra is csak párszor került sor. Nem azt mondom, hogy rossz volt, mert nem. És persze a tartósan ott élők közül, csak egy szűkebb kör tapasztalatait hallgathattam meg. Hm, de már azok alapján is inkább Németország. Nem is feltétlenül az anyagi lehetőségek miatt, vagy a drágaság-olcsóság tengely mentén. Nekem olybá tűnt, hogy svájci pont annyira van, mint belga. Semennyire, leginkább. Nekem ez meg nagyon tájidegen, és nagyon nem akarok foglalkozni vele. Az még elmegy amikor a frankok, bajorok, svábok, szászok ésatöbbiek ugratják egymást ... Az még el, szóval, inkább Németország. Bár igaz, nem mindegy, melyik része. De itt meg lehet találni a teljes spektrumot, a közvetlen nyüzsitől a zárkózottabb udvariasságig, és végeredményben mind német.

tsík 2012.11.30. 15:16:04

@GrandMasterB: nekem viszont fontos, hogy szebb körülmények között éljek most, minthogy aranyból legyen a koporsóm, miután ötven évig néztem a zöld virágos csempét :D úgyhogy valóban mások az egyéni elvárások.

étel dolgában meg szimplán nem értünk egyet. a minőségi francia érlelt marha mindig is drágább volt és lesz, és minden valódi minőségi élelmiszer, amit nem nagytételben fóliasátrakban növekedett, meg állatok, amit nem zsúfolt sötétségben tartottak, meg haltáppal etetttek, az finomabb ÉS sokkal drágább lesz, mondjuk az emberek elég nagy százaléka még csak meg se érzi az ízén, de ez mondjuk a vagdalthúsos-aranyfácán cukros paradicsomos "bolonyai spagetti" menzán felnőtt nemzedék esetében annyira nem csoda.
és a lidlben meg a coopban vett zöldség között szokszor muzsikálni lehetne a különbséget, vagy pl a denverben vett avokádót érlelheted egy hétig a radiátoron, akkor is totál tré lesz. aki persze két darab hagyma között annyi különbséget lát, hogy az egyik 1.20 a másik 1.60, annak persze mindegy.

váj mí 2012.11.30. 15:16:38

@GolyofogoToni: Pesten vagyok életem még 2 napig, úgyhogy ez most ugrott. Hüpp! :(
Frankfurtba mikor jössz? ;)

GolyofogoToni 2012.11.30. 15:19:43

@váj mí: De jo neked, szivod a finom otthoni levegöt teeee :))

Ha hiszed, ha nem, ma irt volt török kollega, igy valamikor tervezek majd felmenni Wiesbadenbe meglatogatni öket a regi szep idöket felidezni, igy Frankfurt is utba esik. Az a kedvencem:)

Nem mondod, hogy te ott laksz?

madscientist 2012.11.30. 15:21:38

@váj mí:

"Nekem olybá tűnt, hogy svájci pont annyira van, mint belga. Semennyire, leginkább."

Nos, ha ezt épp egy 'német' svájcinak mondanád az anyázás tudásának minden formáját rádzúdítaná a legszebb svícerdüccs ékesszólásán, utánna pedig hozzád nem szólna többet. :D
Mondjuk én eddig egy esetben találkoztam svájcival, akit inkább németnek gondoltam volna, látok/érzek bennük különbséget, de meg ne kérdezd miben, nem tudnám megmondani.

váj mí 2012.11.30. 15:24:52

@GolyofogoToni: Ja, azt a finom otthoni levegőt.... A Fő utca utcafronti oldalára nyílnak az ablakaim... finom otthoni levegő ... ahham ...

Hm, éppen útba eshet .. ;)
Különben Stuttgartban lakom, csak most lesz egy kb. 1 hónapos melóm Frankfurtban.

GrandMasterB 2012.11.30. 15:25:01

@tsík: Igen, en nem otven evig akarom nezni a berelt lakasom szep csempejet, hanem 10 evig a regi csempet es venni sajatot.
Amugy en viszonylag keves idot toltok a csempe tanulmanyozasaval, annyis sok erdekes dolog van meg a vilagban.

Valoban, francia erlelt marha temakorben keves vagyok, mint kempingsajtban a satorvas. En inkabb hal fronton utazom.
En is menzan nottem fel, aztan latod, megis itt vagyok. Es az erlelt marha sem biztosit 100%-os egeszseget (tudod, voros husok), de teny, biztos finomabb, mint egy doboz tonhal.
Valoban van kulonbseg a ket bolt kozott, gondolom te is arra gondoltal, hogy a Lidl sokszor lekorozi a Coop-ot. Igazat is kell adjak neked ebben. Egyszer, ha lesz idod, olvasd el honnan jonnek a Coop-os zoldsegek es honnan a Lidl-sok...

váj mí 2012.11.30. 15:28:31

@madscientist: Hm, úgysem érteném a sok cs-re meg más kettős mássalhangzóra végződő mondanivalóját ;).
Annyira nem ismerem a közeget, de amikor echte, úgymond svájcival találkoztam mind fontosnak tartotta kihangsúlyozni, hogy ő most éppen olasz vagy német vagy babámtöke. Ami nekem tök mindegy volt, mert úgyis angolul pofáztunk, csak feltűnt ...

madscientist 2012.11.30. 15:32:30

@váj mí:

Hát hogyne, itt mindenki végtelenül büszke arra, hogy honnan jött. Gondolom ezért hangsúlyozták ki.

váj mí 2012.11.30. 15:33:43

@madscientist: Hádde végső soron mind svájciak, oder? ;)

madscientist 2012.11.30. 15:37:26

@váj mí:

Jáááj nem úgy van az kérem, nekik, úgy vettem, észre nagyon is fontos ez, még az egyes nyelvi részeken belül is. A 'német' svájciak pl még a százféle-fajta, egymás számára is olykor zavarba ejtő dialektusukra is roppant büszkék, mert ez az identitásuk része és mutatja, hogy honnan jöttek. Állítólag...

váj mí 2012.11.30. 15:42:47

@madscientist: A német részét értem, csak azt nem, hogy mitől svájciak? Milyen az a svájci nemzeti öntudat? Van egyáltalán olyan? Mert én mindig csak a különbségeket hallottam szajkózni, semmit, ami összekötné őket.

GolyofogoToni 2012.11.30. 15:43:50

Az mindegy, a lenyeg, hogy hazai levegö :)
Oh te, egy honap FFM-ban, geil ;)

Egyebkent erdekesek ezek a dialektusok. Itt is, odaat is, az osztrakoknal is. Mar-mar azt hiszi az ember, hogy k*rva jo, mert tolja a hochdeutschot, meg ert egy jo par dialektust, es akkor talalkozik egy passauival, wallisival vagy epp egy grazival... :DD

bobsys 2012.11.30. 15:44:42

@tanato: Itt Boca Raton gazdag reszen (West Boca) takaritono szokas het egyszer/ketszer. Babysitter ha kell akkor reggel jon es este megy. Elviszi meg hazahozza a kolkoket a sulibol, delutan tanul, jatszik veluk. Napkozben meg megallpodas kerdese, hogy takarit, foz, mos vagy nem. Oraber szerintem olyan $14-$15.
Szokas meg kocsitakarito embert hivni aki jon es kisuvickolja a verdat, de amin meg mindig rohogok az a kutya setaltatas szerviz.
Tobbseg latin amerikai, esetleg europai aki elfelejtett hazamenni.

tsík 2012.11.30. 15:45:53

@GrandMasterB: én meg nem akarok ugyanott lakni a híres és mindenek fölött istenített "sajátban", a hitelből - hanem remélem, hogy ott fogok lakni mindig, ahova a munkám/utazásom/kedvem szólít, és semeddig nem nézem a virágos csempét.

az érlelt marha sokkal finomabb (tudod, vörös húsok), erről beszéltem, nem az egészségről, úgy látom, nehezen volt értelmezhető. és igen, én NEM menzán nőttem föl, és a coop-os holmik sokkal jobbak

de nem baj, otthon majd lesz trapista, az is sokkal jobb, mint a gruyere, nemigaze. és mennyivel olcsóbb!

madscientist 2012.11.30. 15:50:04

@váj mí:

Nemzeti öntudat, hát hogyne volna. Úton-útfélen svájci zászlók vannak kitéve, a jellegzetes népi, vagy helyi motívumok sok mindenen rajta vannak.
Hogy ezen kívül még miben nyilvánul meg azt nem tudom. :) Kérdezd meg Gildát is, hogy a genfiek ezt pl hogy élik meg.

váj mí 2012.11.30. 15:50:12

@GolyofogoToni: Mitől geil, életem? ;)

Ennél már csak az érdekesebb, amikor valaki, mint én például, keveri a különböző dialektusokban használt kifejezéseket, mert nem annyifelé élt már német nyelvterületen, hogy ráragadtak a dolgok ... Szoktak is a németemen vigyorogni ;).

váj mí 2012.11.30. 15:52:26

@madscientist: Hát a piros-fehér-zöldtől meg a matyóhímzéstől kurva messze van a magyar nemzeti öntudat, ha érted, hogy mondom... ;).
Hm, a genfiek, szerintem még annyira sem. Ahogy észleltem, a nagyobb városokban és a fővárosokban nem a legjellemzőbb a jelenléte ...

madscientist 2012.11.30. 15:54:38

@GolyofogoToni:

Wallisit ne is mondd, múltkor valami játék show megy a tv-ben, ok bemutatkozás, játékos wallisi, hát hagy ne mondjam még a másik, echte svájci műsorvezető is vissza-vissza kérdezgetett, hogy épp mit is mondott, volt hogy háromszor is mire dűlőre jutottak. :P :D
Egymást se értik sokszor, akkor van baj, ha a hochdeutsch se megy nekik (mert előfordul).

GolyofogoToni 2012.11.30. 15:56:28

@váj mí: Mert a nagyvarosok közül szerintem az egyik legfrankobb hely. Imadom. Ott aztan van minden :)

Azt hiszem ertem mire gondolsz, hisz te is laktal mar sokfele nem? Ez igy van, ram is ragadt bissle hohenlohisch, schwäbisch, kevertbayerisch, wiesbadenihessisch meg mainzipfälzisch, kölsch, kevertschwitzerdütsch... :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 15:56:36

@madscientist: szerintem kevered
azok voroskeresztes allomasok
ott varjak az adomanyokat

madscientist 2012.11.30. 15:57:27

@váj mí:

Értem mit mondasz, mindenesetre az is a kultúrához tartozik, mondjuk nekem a matyó épp nem :)
De biztos megnyilvánul máshogy is, csak én ebben, ne haragudj, de nem vagyok (még) jártas.

váj mí 2012.11.30. 15:58:39

@GolyofogoToni: Hm, én még nem voltam Frankfurtban. Mondhatni szűz vagyok ... ;).
Jaja, verstehst du mich, oder? ;)

váj mí 2012.11.30. 16:03:43

@hagyma: De egy dög vagy! :)

@madscientist: Hm, nem tudom mióta élsz Svájcban, de ha nekem alkalmanként pár nap alatt csak a különbségeket hangsúlyozzák, akkor nekem is eszembe jut, hogy ez mitől nemzet? Inkább csak állam.
A németek is zrikálják egymást tartományonként mindenfélével, de abban azért egyetértés van, hogy "Deutschland über alles!", és punktum.

nyuszigonosz 2012.11.30. 16:06:40

@váj mí: Frankfurt gyönyörü! Remélem tetszeni fog!
( már ha Frankfurt am Main és nem Frankfurt an der Oder...)

GolyofogoToni 2012.11.30. 16:07:04

@madscientist: Hehee, jaa, erdekes ez... :) Meg jo, hogy mi magyarok megertjük egymas beszedet, legyen valaki akar szögedi is ;)

@váj mí: Ha szüz vagy, akkor nem lehetsz 17. Akkor az 1. leszel :DDD
Natürlich verstehe ich dich :D

Van egy nagyon fajintos kepeslap, Münchenben lattam egyszer, kisfiu meg kislany ülnek rajta, es ez alla rajta: "I mog di"..
Jot vigyorogtam rajta :))

GolyofogoToni 2012.11.30. 16:08:49

Pf... "rajta" egymas utan haromszor. jol megirtam :D

váj mí 2012.11.30. 16:15:38

@nyuszigonosz: am Main lesz az, és nagyon kíváncsi vagyok :)

@GolyofogoToni: Frankfurt-szűz te szelektív olvasású, te :P
Ja, egyszer mentem haza Stuutgartba Drezdából, és én is vigyorogtam, a hangosbemondó "zwo"-ján ;)

madscientist 2012.11.30. 16:16:41

@váj mí:

Hát abban azért itt is egyetértés van. :)
Másrészt még tényleg nem élek elég régen itt ahhoz, hogy disszertációt tudjak írni a svájci nemzeti öntudat megnyilvánulásáról.

GolyofogoToni 2012.11.30. 16:17:23

@váj mí: Tudom en, naaaa :DDD

Zwo hehehe :) Vagy cvéé

Na lepek, indulok, wunderschönes Wochenende! :-)

madscientist 2012.11.30. 16:20:36

@GolyofogoToni:

Ááá a szögedi még nem is gáz...én a palócos beszédeken szoktam mosolyogni.
Jó hétvégét! :)

váj mí 2012.11.30. 16:22:54

@madscientist: No, nem is disszertációt vártam én, csak ahányszor svájciakkal találkoztam mind a különbözőségét hangsúlyozta. Kíváncsi lettem volna, hogy miben nyilvánul meg az összetartásuk, mármint nemzetként.

@GolyofogoToni: Ebenfalls, schatzie! ;)

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.11.30. 16:23:30

@madscientist: Talán az is része, hogy szeretnek svájci árut vásárolni, még akkor is, ha drágább.

madscientist 2012.11.30. 16:27:43

@váj mí:

Hát ez az, mondom még mást nem nagyon tudok írni egyenlőre hiányos ismereteim miatt, mint amit eddig is írtam, plussz az államalapításukat (onnantól kezdve függetlenség, önállóság, önmaguk felett való szabad rendelkezés ugye) azt nagyon megülik és ezt egyaránt mindenki nagyon meg is becsüli, így az nagyon fontos, mint nekünk is. De ha tudok még valamit megírom, i promise. :)

madscientist 2012.11.30. 16:28:37

@Gilda66:

Tééényleg, igazad van, ez mindenképp ide sorolható. :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.30. 16:33:38

@madscientist: egy kiadós összehasonlítóelemzést azért én is elvárnék!

madscientist 2012.11.30. 16:35:16

@Kellemes Zérókomponista:

:D jó, ha majd kompetens leszek mindenképp!

váj mí 2012.11.30. 16:39:02

@madscientist: Szóval, nemzeti ünnep, zászlók, helyi termékek vásárlása ... ennyi?

madscientist 2012.11.30. 16:45:36

@váj mí:

Mé nem elég? :)
Mér? németeknél mit jelent a nemzeti öntudat?

Jah közben eszembe jutott még Roger Federer, aki bármit is tesz, azzal itt mindig címlapon van, ha játszik vagy tv-ben szerepel, akkor adásban van, sőt ismétlik is. Múltkor elektronikai áruházba tv-knél is pont az ő egyik meccsét adták, hát a tömegtől nem lehetett látni, hogy milyen tv-k vannak, mind ott csápolt, ha nyerésre állt ujjongtak, ha fordult a kocka hőbörögtek. Ez nem tudom mennyit számít..:)

váj mí 2012.11.30. 16:48:06

@madscientist: Hm, némi kulturális közös gyökerekre gondoltam. Vannak svájci népmesék, például? Vagy a német, francia, olasz svájci hozza a nemzete meséit?

madscientist 2012.11.30. 17:04:15

@váj mí:

Biztos vannak, meg sokféle népi szokás, hagyomány, a népviselet az még most is nagyon megy jeles alkalmakkor, meg népzene is, akár modernebb formában is, ha ilyesmire gondolsz.
Na de most megyek, mert beüt a hétvége. :)

váj mí 2012.11.30. 17:08:58

@madscientist: Ahham, hát majd várom a mélytanulmányt. ;)
Köszi a felvilágosításokat. Lassan én is készülődök, bár farmeren kívül nincs más itt, hát majd azzal tisztelem meg a színház úri közönségét ;).

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.30. 17:24:09

@váj mí: neked akkor végülis mi nem tetszett Svájcban? Túlzott diverzitás? Hajlamos az ismeretlen ország történelmi mivoltát elképzelni és várni az ember. Csalódott vagy, mert abban a pár instant napban nem sikerült megismerned a "lényeget". Szerencsére nem így megy. De cáfolj meg, ha..

Sanyi9 2012.11.30. 17:40:23

@váj mí: a svajciak (beszelt nyelvtol fuggetlenul) nem tartoztak mas nemzetekhez, peldaul az olaszul beszelok nem tartoztak az olasz nemzethez soha (ez nem olyan, mint a hataron tuli magyarok). Egyszeruen 2000 eve kulonbozo nyelvu torzsek koltoztek oda, akik 7-800 eve a kozos ellensegek (Habsburgok, Nemet-Romai Birodalom) ellen egyesultek es igy alakult meg Svajc. A nemzetek 250 evnel ujabbak (es evvel egyutt a nemzetisegi hovatartozas). Amugy te akartal a multkor olyan kozossegben elni, ahol a rassz, a nyelv es a vallas nem osszetarto ero, hanem az emberek kozos erdekei tartjak ossze az allamot. Na ilyen Svajc.

GrandMasterB 2012.11.30. 17:49:02

@tsík: Nem csak hitelbol lehet lakast venni, hanem keszpenzert is. Nem feltetlenul Svajban, de sok orszag van meg Svajcon kivul.

Nem tudtam, hogy a nem menzan eves ekkora dicsosegnek szamit, hogy azaltal mar-mar kulon kasztba kerul az ember. En az iskolatarsakkal jartam menzara, sok rohoges es hulyeskedes kozepette. Szerettem. Persze otthon majszolni a mami szoknyaja mellett az ebedet hasonloan jopofa lehet.

Gondolom a trappista sajtra gondoltal, szoval, es ez most meglepetes lesz, otthon mar mas is kaphato. Egyszer menj el egy sajtboltba Pesten vagy egy piacra... meg fogsz lepodni milyen finom es kulonleges kecske es egyeb sajtokat lehet kapni.

tanato 2012.11.30. 18:16:06

@Diabáz: Huha az ázsiai háziasszonyok rossz munkaadók általában.Még a régi az origós HÁ-őn is írt a egy magyar au-pair,hogy szintén egy ázsiai nőnél volt de csak egy napig bírta,mert abszolút szolgaként kezelte már az első napon.Ennek is az az oka hogy olyan helyen nőtt fel,szocializálódott az ázsiai nő,ahol a bentlakó cselédlánykodás a mindennapi élet része és bizony Ázsiában a stílus ezen cselédlányokkal meglehetősen lekezelő,szigorú,megalázó az európaihoz képest a háziasszonyok részéről.Ott aztán tényleg meghajtják a cselédlányokat mint Singer a varrógépet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 18:26:06

@tanato: namost kicsit visszautalok egy regebbi posztra, de akar tetszik akar nem
a legrosszabbaka zsido csaladok
foleg az ortodoxok
de a simak is
annyi rigojat,a mi ott van....

tanato 2012.11.30. 18:38:29

@hagyma: Na látod erről viszont nincsenek információim,azt sem tudom Izraelben bentlakó cselédlányok vannak e vagy inkább bejárónők a tehetősebb családoknál.Az biztos hogy a Közel-kelet arab államaiban inkább a harmadik világra jellemző bentlakó típusú cselédlányrendszer működik,ezt már több itt a HÁ-n posztoló,vagy kommentelő Közel-keleten lakó magyar nő is leírta.De hogy a zsidó államban hogy működik a dolog azt nem tudom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 18:57:15

@tanato: en i csak kifejezetten amerikai zsidoknal takarito. stb lanyoktol hallottam, hogy soha senki ne menjen zsido csaladhoz
maceras:)
ez vallasi dolog
tej-hus
edenyek-hutok stb.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.11.30. 19:01:40

Bele-beleolvastam a hozzászólásokba. Jól látom, hogy nem látom az író válaszait?
Kár... :(

tanato 2012.11.30. 19:02:38

@tilmir: Na látod,a szerző hozzászólásait én is várom mint mindig,az teszi teljessé hitelessé a dolgot.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 19:03:49

@tanato: vagy esteleg nehany foto a helyszinrol:)

tanato 2012.11.30. 19:04:06

@hagyma: Ja hogy erre gondoltál nem a Közel-keletre.AZ USA-beli dolgokról Te vagy a profi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 19:23:18

@tanato: az tulzas:)
au-pairban es hazvezetesben meg foleg nem
sem nem csinaltam, sem nem alkalmazunk senkit
csak ahallottam ezt-azt, foleg regen meg illegaliskent sok mas illegalissal talalkoztam:)

Taxomükke (UK) 2012.11.30. 19:54:07

Nna, nem tudom magamban tartani, meg persze nem is akarom: egy kis statisztika külföldi munkavállaláson gondolkodó honfitársainkról. Nem nagy merítés, de szerintem tükrözi az átlagos magyart:
10-ből 3 elérhetetlen az általa megadott számon, vissza nem hív
3 engem kikerülve egy másik ügynökségen át eljutott ugyanahhoz a céghez (de valamiért nem feleltek meg)
1 nyelvi problémák miatt elutasítva
3 tapasztalathiány miatt elutasítva
Vélemény?

DieNanny CH 2012.11.30. 19:57:57

@Jolika neni a szomszedbol:
Azért keveredhettél meg, mert már más hozzászólásomban írtam, hogy voltam au-pair. 11 évig, Ausztriában. Ott jól megtanultam a nyelvet, nyelvvizsgát is megcsináltam, amit itthon az Eltén középfokúra honosíttattam, és idén márciustól Svájcban vagyok Nanny. (Olyasmi, mint a babysitter, csak én napközben, 10 órát vigyázok a gyerekre, és a végzettségem is magasabb. Amit pofátlannak tartok, hogy egy 13 éves elvégez egy babysitter tanfolyamot, utána felad egy hirdetést, hogy 20 Frankért óránként vállal munkát. Ez teljesen törvényszerű!)
Svájcban az a jó, hogy nincs főállás, meg mellékállás. Százalékok vannak. Én 60 %-ban Nanny vagyok, 20%-ban bölcsődei nevelő. (Itt a bölcsőde 4 hónapos kortól 5 éves korig van, mert 1 év óvoda kötelező. De nálunk 6éves ovisok és iskolások is vannak, mert ide jönnek ebédelni, aztán délután vagy újra óvoda vagy iskola, vagy itt maradnak zárásig.)

DieNanny CH 2012.11.30. 20:13:28

@Kirsten:
Óvodapedagógusi diplomám van, 38 éves vagyok.
Tavaly szeptembertől vagyok kint, húgomnál kezdtem, mert a Tagesmuttere terhes lett. Aztán ő körbeérdeklődött, és megtalálta a bölcsit, ami Tagesmuttereket is kiközvetít. Márciustól találtam lakást - addig húgoméknál laktam -, de nagyon pici, ezért TM nem lehetek - tehát hozzám nem tud gyerek jönni -, én megyek a családhoz. Ezért vagyok Nanny. Tehát végülis a bölcsin keresztül kapom a családtól is a fizetésem.
Schwyz kantonban vagyok.

DieNanny CH 2012.11.30. 20:18:22

@GolyofogoToni:
Én írtam azt a "hülyeséget", hogy az echte svájciak tisztességesek. Valószínűleg nem jól fogalmaztam. Úgy értettem, hogy számomra az a falu úgy tűnt a maga hegyek közé zárt világával, hogy ott inkább tősgyökeres svájciak laknak, akikben még nem jelent meg az átverési, csalási szándék. Tehát inkább idősebbek.
Oké, tévedhetek, de lelki szemeim előtt egy ilyen falu képe jelent meg.

DieNanny CH 2012.11.30. 20:41:01

@én már a fény gyermeke vagyok:
Minden svájci a szomszéd falu nevét helyettesíti bele! Komolyan mondom!

2012.11.30. 21:13:37

@Zabaalint: +1, a naponta furdes valoban nem altalanos norma Europaban, es nem is ertem hogy hideg / europai eghajlaton nem fizikai munkat vegzo embereknek, illetve gyerekeknek, miert kene naponta furdeni. Ugyanakkor pl. Indiaban valoban altalanos norma a napi furdes; mivel az ev nagy reszeben meleg van, ennek tobb ertelme is van mint Europaban naponta furdeni. Just saying... Azt meg nem ertem, miert 'pakisztanozik' megint a posztolok egy resze (nem te, Zabaalint!), meg nem voltam Pakisztanban, de feltetelezem hogy Indiahoz hasonloan ott is elterjedt a napi furdes. Raadasul a rendszeres furdes, kez- es labmosas a muszlim vallashoz is hozzatartozik. Nem ertem mire alapozva gondoljak itt a kommentelok hogy a pakisztaniak piszkosabbak az europaiaknal?

2012.11.30. 21:40:08

@tanato: Ne haragudj, de nincsenek ilyen 'iratlan szabalyok' hogy az au pair bentlakasos cseled aki hetvegen is dolgozik. Nagyon is irott szabalyok hatarozzak meg az au pair munkakoret, hetvegi munka pl. nem tartozik ezek koze. En evekig voltam au pair vizummal Angliaban, mivel EU csatlakozas elott csak ilyen vizumot tudtam szerezni. Az elejen engem is nagyon kihasznaltak, de hetvegen nem dolgoztattak es ebbe nem is egyeztem volna bele, remelem ezt mas lanyok sem teszik. Mikor mar jobban tudtam angolul es jobban kepben voltam, gyakorlatilag nanny-kent dolgoztam, tobbek kozott hetvegen is elozetes megbeszeles alapjan, es ezert meghatarozott orabert kaptam az alapfizetesen es ellatason felul.

Szomoru teny hogy vannak meg bentlakasos cseledek, foleg Europan kivul, akik minden nap dolgoznak, de egy magyar lanynak, aki EU allampolgar es mas munkat is tud vallalni, nem kene beleegyeznie abba hogy cseledkent kezeljek. Nekem nagyon szimpatikus volt ez a poszt, ertelmesen leirta az illeto hogy mi tortent vele, ami tanulsagos lehet mas lanyok szamara akik ilyen munkat akarnak vallalni. Jol tette hogy par het utan felmondott, es en a helyeben utolag is feljelentenem a csaladot akiknek dolgozott, mar csak azert is hogy a jovoben ketszer is meggondoljak mielott mas lanyokat kihasznalnak. Remelem a posztolo elete jobban alakult azota, akar kulfoldon, akar Magyarorszagon.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.30. 21:43:44

@Mirjam2: hat ha Te azt mondod hogy indiaban tobbet furdenek mint auropaban vagy amerikaban akkor megkarcintom az arcomat
egy normalis embernel ha nem jon kozbe semmi, egy tusolas minimum a napi norma
az indiaiaknak meg evente egy a Gangeszben

tanato 2012.11.30. 22:01:55

@Mirjam2: Hát persze nem az au-pair-kedésre értettem az íratlan szabályokat,hanem éppenhogy a bentlakó házicselédeskedésre ami a harmadik világban létezik még milliós nagyságrendben./nálunk meg létezett ezelőtt 80 évvel/.És azok a lányok akik ilyen országban nőttek fel,ebben szocializálódtak. ezekkel a szabályokkal teljesen tisztában vannak.Azért is tudnak jobban megfelelni egyes esetekben az au-pair munkaadó kisgyermekes fiatalasszonyok elvárásainak /mint ahogy itt a határátkelőn is olvastam ilyeneket/.Azért valljuk be vannak átfedések,azonosságok a két munkakör között,még ha természetesen nem ugyanaz a kettő./napi 24 órás jelenlét egy családnál,vegyes feladatok,házimunka és gyerekvigyázás stb,ezek hasonlóak mindkét esetben./természetesen a "munkahelyi beszédstílus" a viszony a munkaadó és munkavállaló között, a kiszolgáltatottság a harmadik világbeli cseléd -úrnő és a nyugat európai au-pair-háziasszony között azért lényegesen különböző,de mint írtad Téged is kihasználtak az elején és mint sokan írták ,azért sok au-pairt fogalalkoztató nyugati nő azért sokszor egy cselédtartó úriasszonynak képzeli magát és ilyen viszonyt szeretne az au-pairrel.Szerencsére egy kelet európai lánynak reális lehetősge ilyen esetben felmondani néhány hét után ilyen szituációban,szemben a harmadik világbeli cselédlánnyal aki esetleg az egész családját menti meg az éhezéstől a bérével.Erről már voltaik itt a Há-n,még a régi origós időkben posztok,meg kommentek,pl. az Arab-Öböl menti államokban vagy éppen a dél-Amerikai államokban élő magyar hölgyek tollából.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.30. 23:33:38

@hagyma: "kubaban tuti nagy kiraly lennel ennyibol, de hogy ne essunk szelsosegekbe a mi penzunk is karcsu lenne akar a nyugati parton is..."

Ezt megerositem:) itt a nyugati parton, foleg nalunk Ca-ban sokkal dragabb minden :( foleg ingatlan. Nekunk az ingatlanado (property tax) tobb mint $ 2000/ev - tudom, ez ingatlanfuggo is, de pl. ez a regi hazunk adoja, ami egy atlagos alapteruletu (kb. 900 sf = ha jol saccolok, kb. 80 nm), 2 bedroom 1 bath, 50es evekben epult haz. Bar az ingatlan ado nagy resze elvileg az iskolaknak es hasonlo helyekre menne, sokan panaszkodnak, hogy nem latjak, mennyiben segiti ez az iskolakat, hiszen allandoan megy a vita, hogy nincs eleg penz fenntartasra/fejlesztesre.

Persze mindig hozza kell tenni, hogy arak-berek tobe-kevesbe aranyban allnak, v. kellene allniuk.

DieNanny CH 2012.12.01. 07:40:11

Kedves HÁ!

Megtennéd, hogy szólsz a posztírónak, hogy kitetted a cikkét? Mert én nagyon várok tőle valamilyen reagálást!
Köszi!

Jolika neni a szomszedbol 2012.12.01. 09:04:18

@hagyma: Én évek óta dolgozom együtt indiaiakkal, sri-lankaiakkal, férjemnek pedig sok pakisztáni beosztottja van. Egyet elmondhatok: nagyon fontos náluk a fürdés, a hajmosásnak pedig kiemelt fontossága van. Egy átlag indiai nő például naponta minimum egyszer megmossa a haját, de ez tényleg a minimum. Sokuk naponta kétszer (reggel és este) mos hajat. Vannak olyan indiai ismerőseim, akikkel vagyok olyan viszonyban, hogy ezekről a dolgokról beszélgessünk, meglepődnél, hogy mennyire fontos náluk a személyi higiénia! Az egyik kutyás indiai barátom nevetve mondta, hogy ha a húga annyiszor mosna hajat, mint én (hetente kétszer), az anyjuk nagyon megverné. Nekem az a tapasztalatom velük, hogy mindig nagyon ápoltak (különösen a nők!), a hajuk szépen fésülve, fonva (én még nem találkoztam rövidhajú indiai nővel, szóval ez nem kis meló nap, mint nap, hogy mossák egyszer-kétszer), a munkaruhájukat minden este mossák-vasalják. Rendkívül ápolt emberek. Akiknek a lakásán voltam, arról ugyanezt tudom elmondani. Váratlan látogatás esetén is makulátlan tisztaság, a padlóról enni lehetett volna.

tanato 2012.12.01. 09:13:40

@DieNanny: Hát igen,így egy kicsit hiányos,a szerző nélkül.

tanato 2012.12.01. 09:15:23

@Jolika neni a szomszedbol: Hú,az indiai nők,tényleg szépek,sokszor nyertek már szépségkirálynő világbajnokságot is,valószínűleg ebbe belejátszik a mindennap megmosott hosszú fekete hajuk is.

Jolika neni a szomszedbol 2012.12.01. 09:50:36

@tanato: Igen, amikor először szembesültem azzal, hogy ennyire sűrűn mosnak hajat, és mi mindennel ápolják, én is rögtön azt mondtam, hogy ja, hát ez itt a titok, így aztán tényleg mindenkinek szép lenne a haja! Nagyon sok a fehérítő hatású kozmetikum, a boltok tele vannak vele. Ők olyan fehér bőrt akarnak, mint az enyém, én meg olyan szép hajat, mint az övéké, kerek a világ :D

Most jutott eszembe, hogy amikor együtt bandáztunk a kutyáinkkal, majdnem megütött a guta, amikor elmesélték, hogy ők bizony a kutyájukat is hetente minimum kétszer-háromszor fürdetik, hiába tartottam nekik előadást, hogy nem szabad, heti egyre sikerült csak letornázni a fürdetések számát.

Jolika neni a szomszedbol 2012.12.01. 09:57:57

@DieNanny: Igen, így akkor már tényleg érthető a keveredésem :)

váj mí 2012.12.01. 10:23:43

@Kellemes Zérókomponista: Nem, nem én csak kíváncsi voltam, hogy akik már ott élnek egy ideje, hogyan látják ezt a dolgot?

@Sanyi9: Ja, ja csak érdekelt, hogy a mindennapokban (értsd: nem állami ünnepek, ilyesmik), ez hogy is néz ki.

Nem nem-tetszésről volt szó, csak kíváncsiságról, azért kérdeztem annyit.

DieNanny CH 2012.12.01. 17:27:31

Hahó, HÁ! Már kezdek kételkedni a poszt valódiságában! Értesítetted Nyauka Vaukát?

tanato 2012.12.01. 19:05:12

@DieNanny: Ja,pedig kár érte,jó poszt volt több mint 300 hozzászólást generált.

blacklord 2012.12.01. 21:45:02

@Gilda66: lol, te tisztában vagy azzal, hogy egy útépítő mérnök keres ennyit a franciáknál? És attól még, hogy Svájcban a közértben meg lehet keresni 4000 CHF-ot havonta, azért ne hidd már azt, hogy 2500 EUR-ból ne tudna akárni vidáman megélni (pláne, ha Magyarországról jön)... Mi 2-en éltünk ennyi pénzből, havonta többszáz frankot hazautaltam, 2 szobás lakásban laktunk és amúgy se nagyon nyomorogtunk.

Gerardpeis 2012.12.05. 17:28:54

"Úgy látom, néhány gondolkodó lény már megkérdőjelezte a svájci poszt hitelességét. Nem ez lenne az első félrevezető országismertető. Ha kiváncsi vagy többre, vagy van hozzáfűzni valód, látogass ide:

gerardpeis.blog.com/2012/12/02/biztos-hogy-norvegiabol-irtak-es-nem-megrendelesre-egy-szerkesztoi-irodabol/

Gerardpeis 2012.12.05. 17:32:13

@DieNanny: "Úgy látom, néhány gondolkodó lény már megkérdőjelezte a svájci poszt hitelességét. Nem ez lenne az első félrevezető országismertető. Ha kiváncsi vagy többre, vagy van hozzáfűzni valód, látogass ide: gerardpeis.blog.com/2012/12/02/biztos-hogy-norvegiabol-irtak-es-nem-megrendelesre-egy-szerkesztoi-irodabol/

robinah 2015.10.19. 13:38:58

miért írna le valaki hazugságot? mindegy egyes szava igaz.

DieNanny CH 2015.10.19. 15:06:44

@robinah:

Azért, mert ilyesmi már előfordult a HÁ történetében. Egy norvég fúrótornyon dolgozó bizonyos Norbi, írt egy kétrészes posztot, amiről kiderült, hogy kitaláció. És nagyon sok szava hazugság volt. A fényképek, amiket sajátjaiként tüntetett fel, egy fb-n lévő ukrán ember képe volt.
Szóval, ezért.
:-)
VaukaNyauka még mindig nem került elő?

robinah 2015.10.19. 17:36:53

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: én vagyok az. 3 év távlatából eszembe jutott visszanézni a kommenteket, és kiakadtam, hogy valaki kétségbe vonja.

DieNanny CH 2015.10.19. 18:40:21

@robinah:

Hú, de jó! Miért nem jelentkeztél 3 éve???
Na, mindegy. Örülök, hogy "látlak". Gyere a kommentelők közé a mai poszt alá, írd meg, mi lett veled.

robinah 2015.10.19. 19:30:21

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: akkor inkább a háttérben akartam maradni. még most is feldúl az egésznek az élménye, és gyakran eszembe jut, hogy mi lett a gyerkekkel. amit írtam, minden igaz, és mindent még le sem írtam. ez a poszt hiteles.

DieNanny CH 2015.10.19. 19:55:38

@robinah:

Hát, nagyon sajnálom a rossz élményeidet. Én is voltam aupair 11 évig Ausztriában, és nekem is voltak rossz élményeim, de ennyire rosszak nem. Az első helyemen 11 hónapot voltam, 2. másfél év, 3. helyemen 3,5 év, 4. hely szintén 3,5. Közbenső időkben voltam kicsit otthon is.

Most mit csinálsz?
Ja, és én néhány "gyerekemmel" - akik már felnőttek azóta - fb-n is tartom a kapcsolatot.

robinah 2015.10.19. 21:25:46

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: itthon találtam munkát. hiába szeretek utazni, és még sok helyre szeretnék eljutni, nekem mindig honvágyam van egy idő után. ha külföldre megyek, szívesebben vagyok önálló, barátokkal, ismerősökkel vagyok, és nem pedig dolgozni...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása