oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. október 13. 06:58,  Megkaptuk, amiért jöttünk 221 komment

2012. október 13. 06:58 Határátkelő

Megkaptuk, amiért jöttünk

Hatalmas házunkat egy kis kunyhóért – ez lehetne a mai poszt mottója, amely – őrület! – Kenyából érkezett, András küldte, aki párjával egy búvárbázist vezet az afrikai országban. Jó olvasást és nézelődést!

cím_4.jpg

„Idén január első napjaiban készítettünk feleségemmel egy amolyan kis évértékelést. Közös megegyezéssel arra jutottunk, hogy végül is még mindig van fedél a fejünk felett, kajálni is tudunk minden nap, még azt a kis diesel autónkat is tele tudjuk tankolni, úgyhogy inkább ne panaszkodjunk, örüljünk, hogy lyuk van a hátsó felünkön.

Igen ám, de ennyi lenne az életünk? Azért fogunk küzdeni a következő évben, hogy legyen kajánk és be tudjuk fizetni az örökös kis ellenségeinket, a sárga csekkeket, adjunk havonta egy rakat pénzt a banknak, aztán talán 15 év múlva talán miénk lesz a ház?

Tisztában voltunk vele, hogy még mindig a szerencsésebb emberek között vagyunk, akik legalább ezt megtehetik, de igazából a végső lökést az adta meg, hogy nem igazán láttuk túl szépnek a jövőképünket, amennyiben otthon maradunk. Persze ezen kívül még volt jó pár indokunk az ország elhagyására, de előttünk már sokan leírták ide szépen, vagy rondán.

Miért Kenya?

Én évek óta búvároktatóként dolgoztam otthon saját kis búváriskolámban, kedvesem pedig jogász volt egy mára már visszaállamosított nagy cégnél. Tervünk az volt, hogy nyár végéig mindent felszámolunk otthon, és párom is búvároktató legyen addigra.

Amikor eljutottuk erre a pontra, januárban kiküldtük az önéletrajzunkat kb. 100 helyre és vártuk a csodát. Mivel nekem a legmagasabb oktatói fokozatom van a legnagyobb búvárrendszerben és 8 év búvárüzlet vezetési tapasztalattal rendelkezem, pár nap múlva jött is a várt csoda.

nyugágyak.jpg

Legalább 10 helyről írtak vissza, hogy akár azonnal is kezdhetnénk dolgozni valamelyik csodás helyen a világban. Kiválasztottuk a legjobb ajánlatot, amit éppen a Fülöp-szigetekről kaptunk. Lefixáltuk a részleteket, már a repjegyem is megvolt, hogy kiutazzak egy utolsó, személyes pofavizitre és aláírjuk a munkaszerződést.

Ekkor egyszer csak egy újabb, összességében jobb ajánlatot kaptam Kenyából. Egy komplett bázist kell vezetnünk, nekünk kell szervezni a merüléseket, a szállást és a kaját. Irányítanunk kell 10 helyi dolgozót, kicsit helyrerázni a munkafolyamatokat a cég tökéleteses működéséhez. Nagyon tetszett benne, hogy több volt az alapfizetésünk, ami természetesen összetettebb feladatokkal, több felelősséggel, így nagyobb kihívásokkal is jár.

Előkészületekről röviden

Nagy lelkesen el is kezdtük az eddigi életünk felszámolását. Szerencsésen elcseréltük a Budapest melletti településen lévő nagy házunkat egy kicsi kis lakásra a belvárosban, így a tartozásunk nagy részét vissza is tudtuk törleszteni a banknak.

Eladogattuk a számunkra már feleslegessé vált dolgainkat. Érdekes és egyben rémisztő volt látni, hogy mennyi felesleges dolgot halmoztunk fel az évek folyamán, amit nem is használtunk. Tényleg mindenünket eladtuk, összesen annyi bútort, konyhai felszereléseket hagytunk meg, ami elfér a kis lakásban.

Személyes tárgyakként meghagytuk a búvárfelszerelésünket és annyi ruhát, amit be tudtunk csomagolni egy bőröndbe. Ezek után vártuk a nagy napot, az indulás napját, ami szeptember 9-én el is jött.

Félelmeink

Így utólag, teljesen felesleges lenne tagadnunk, hogy azért voltak félelmeink, nem is kevés. Még egyikünk sem járt a „harmadik világban", az összes információt filmekből, könyvekből és az internetről szedtük össze. Tele voltunk kérdésekkel.

hágcsó a víz fölött.jpg

Csak hogy néhányat említsünk: mi van, ha elkapunk valami betegséget? Eddig szerencsére megúsztuk. Természetesen minden védőoltás beadattunk magunknak, szinte minden ellen. Egyébként alapigazság itt is, mint néhány országban, hogy csak olyat egyél, amit meg tudsz főzni, sütni, vagy hámozni.

Mi lesz, ha kirabolnak? Alapszabály, hogy este, sötétben ne járkálj egyedül kétes hírű városrészeken. Budapesten vajon minden utcán lehet éjszaka biztonságban közlekedni? Eddig még semmilyen atrocitás nem ért minket.

Mi van, ha nem bírjuk a szülők, barátok nélkül, elpusztít minket a honvágy, szépen, lassan? Nagyon nagy szerencsénk, hogy kiváló az internet a szigeten, mivel pont szemben van velünk az adótorony, pár kilométerre. Persze egy a legjobb Skype-beszélgetés sem ér fel egy rossz öleléssel szeretteinkkel, de egyelőre így egy hónap után még el vagyunk a virtuális kapcsolattartással.

Fehéren-feketén

Első benyomásunk a kenyai emberekkel kapcsolatosan, nekünk az volt a repülőről leszállva, hogy basszus! Itt mindenki fekete, hol egy fehér bajtársunk? Ennek ellenére, viszont nagyon érdekes dolog, hogy nem kellett sok idő a más bőrszínű emberek megszokásához. Három nap ittlét után, már nem tűnik fel sehol, ha a közelünkben egy „mzungu", azaz fehér ember tartózkodik.

guggoló helyi nő.jpg

Sajnos nem lehet elmenni amellett sem, hogy itt tényleg nagy a szegénység. Nagyon sok helyen az emberek bádogházakban élnek, munka nélkül, napról napra. Ennek ellenére valahogy mégis csak jobb a kedvük, nincsenek annyira megtörve, jobb érzés rájuk nézni, mint Budapesten, a 4-es metrón az emberek arcára.

Igaz, még csak egy hónapja élünk itt kint, ezért tényleg csak az első benyomásokról írhatunk a kenyai emberekkel kapcsolatosan. Az első tapasztalatok velük kapcsolatosan eddig nagyon jók. Velünk eddig mindig barátságosak és segítőkészek voltak, ezzel nagyon sokat segítettek a beilleszkedésünkben.

Kaptunk mi már itt rövid itt tartózkodásunk alatt mindenféle meghívást! Kenya északi részébe egy családlátogatásra, de még egy eredeti muszlim esküvőre is. Mivel itt a szigeten is velük élünk, ezért azt biztosan kijelenthetjük, nem csak azért ilyenek velünk, mert abban reménykednek, hogy mi turistaként megosztjuk velük a nyaralásra szánt pénzünk bizonyos részét.

„Amit ma megtehetsz, halaszd holnapra!"

Itt teljesen másként múlik az idő, mint bármelyik európai országban. Itt valahogy minden le van lassulva, a kenyai szótárból biztosan hiányzik a „határidő" szócska. Valahogy nem érzik annak súlyát, hogy ha megbeszélünk velük egy időpontot, akkor nagyon nagy jelentősége van annak, hogy pontosan érkezzenek. Van, hogy 3-4 órát is késnek egy találkáról. Szerencsénkre az itteni alkalmazottaknak valaki már elmagyarázta, megértette velük az idő fontosságát, így a cégen belül nincs ezzel problémánk.

majon.jpg

Itt nagyon nagy szerepe van a családnak. Nagyon sokszor van az, hogy a család dolgozó tagjai egy az egyben hazaküldik a fizetésüket. Érdekes volt megtudni, hogy az egyik helyi ismerősünk szomszédjának 28 felesége van, és kb. 300 gyereke. Az számunkra felfoghatatlan, hogy jegyzi meg apuka a gyerekei nevét. Egy biztos! A családfő szülinapi partiján nem egyesével kívánnak boldog szülinapot apukának, különben két hét lenne, mire minden gratulációt fogadna.

A hely, ahol élünk

Jelenleg Wasini szigetén élünk, ami kb. 5 kilométer hosszú, így kb. negyed órát kell hajókáznunk, hogy elérjük a kontinenst. Itt nincsenek aszfaltozott utak, ezáltal gépjárművek sem, így megtartotta érintetlenségét, eredeti szépségét. A szigeten található két kisebb falu, itt élnek a helyiek.

A bázisunkon hat épület lett felépítve. Van 3 vendégházacska, egyik mellett közvetlenül maga a búvárbázis. Található még itt egy konyha, egy közös fürdő és néhány melléképület és két nagyobb sátor is.

óceánpart házzal.jpg

Na persze ne feledkezzünk meg a kedvenc építményünkről a hatalmas lodge-ról. Ez egy pár vastag fából lévő lábon álló nyitott épület, ami nádtetővel van befedve. Tényleg hatalmas! Alatta nagyon kényelmesen elfér legalább 100 ember, úgy hogy a fele még táncolhat is, ha kedve szottyan hozzá!

Egyébként gyönyörű környezet vesz minket itt körbe a bázison is. Bármerre tekintünk, mindenhol színes növényzet, közel a tengerpart fehér homokkal. A terület nincs körbe kerítve, így majdnem minden nap meglátogatnak minket a helyiek kecskéi és szabadon élő majmok is. Teljesen hozzászoktunk már, hogy a szobánkon néha átrohan egy aranyos kis gekkó. Ő a mi kis vegyszer nélküli rovarirtónk.

A szigeten egyébként nem található semmilyen közmű. Ez pontosan azt jelenti, hogy nincs kiépített víz illetve áram hálózat sem. Ezért, napközben a bázison nincs áram, csupán délután kapcsoljuk be a generátort 2-3 órára, hogy a hűtő lehűtse az üdítőket, söröket. Este, éjszaka a napelem által termelt áramot használjuk, ami tart, ameddig tart.

lodge.jpg

Tudnátok élni úgy, hogy maximum 3 órát üzemelne a hűtőtök naponta? Mivel a sziget anyaga korall, így lehetetlen édesvízi kutat fúrni, alattunk is csak sós víz van. Édesvízhez úgy lehet hozzájutni, hogy az esős évszakban összegyűlt esővizet használunk, amit a szomszéd kis faluból szerzünk be.

Ez azt jelenti, hogy az egyik alkalmazott, nap, mint nap felteszi a kis kézzel hajtott kocsijára a kannákat, megtankolja azokat vízzel. Ezek után elhozza a bázisra és felpumpálja azt a központi tartályba, onnan pedig csöveken keresztül eljut a csapig.

Meleg vizünk előállítása sem bonyolult feladat. A fekete nagy tartályokban a napocska felmelegíti napközben a vizet, tehát, ha meleget szeretnél érezni a testeden zuhanyzás közben, akkor este 6-ig meg kell támadnod gyorsan a fürdőszobát.

Ha elfogy a víz a faluból, annyival kiegészül a művelet, hogy hajóval hozzuk azt a szemközti szárazföldi településről. Egyébként most két hete még ezt a kicsi luxust - hogy csapból folyik a víz- is nélkülöznünk kellett, mert éppen teljes átalakításon esik át a közös fürdőszoba a csőrendszereket is beleértve.

Így most levágott tetejű 5 literes egykori sütőolajos flakonok segítségével oldjuk meg a tisztálkodást. Fura érzés volt azzal szembesülni, hogy 5 liter vízzel pont le lehet fürdeni. Ilyen körülmények között teljes pazarlásnak tűnik a kisdolgot leöblíteni otthon 10 liter vízzel.

hal.jpg

Összefoglaló, bölcsességek nélkül

Eddig nagyon bejött nekünk Kenya, az itteni kis életünk. Persze akadnak kis kényelmetlenségek, de ezeknek nem nagyon tulajdonítunk nagy jelentőséget, mert sokkal többet nyújt nekünk ez a hely! Hihetetlen érzés, hogy 10 méterre élünk az óceántól, így egész nap bámulhatjuk azt, ha éppen kedvünk tartja.

Ha éppen merülni szeretnénk, felkapjuk magunkra a búvár felszerelést és negyed óra múlva már csodálhatjuk is a víz alatti hihetetlenül gyönyörű szép élővilágot. Összességében megkaptuk eddig, amiért jöttünk. Sikerült magunk mögött hagyni a mindennapos stresszt, a felesleges napi harcokat. Nagyon jó érzés lefeküdni azzal a tudattal minden éjszaka, hogy eltelt megint egy jó kis nap, tudván, hogy a következő sem lesz rosszabb."

Akit érdekelnek bővebb beszámolók, azoknak itt van András blogja, vagy Tyimpusé. Mindkettőt szívből ajánlom.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: búvárkodás Kenya

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr594845645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:02:46

@Rkhaylitsha: Én hálistennek eddig csak pár hónapig voltam életemben munkanélküli, pályakezdőként. De az önbizalmam a béka s.gge alá esett, úgy éreztem, nem vagyok én jó semmire.
(Mondjuk ehhez az hozzátett, ahogy az állásinterjún bántak velem, meg utána, hogy nem kaptam sehonnan még egy "kapd be" választ sem.)
Szóval el tudom képzelni milyen lehet úgy érezni magad, hogy nem csinálsz semmit, nem vagy jó semmire...
Holott tudjuk, hogy mindenki jó valamire, ha másra nem, hát elrettentő példának.
Szóval: oktatás, cégeket oda, és távmunka. Utána meg felébredek...

01234567 2012.10.13. 17:03:08

@Rkhaylitsha: Fideszes vagy és fanatikus, akkor ezt lezártuk (mert stílustalan is vagy, a kettő nem függ össze, mielőtt még ). Ugyan így zárnám le, ha Jobbikos, MSZP-s, LMP-s, KDNP-s, akármilyen FANATIKUS volnál. 1949-1990-ig itt már egyszer kiderült, a dolgokat nem lehet egy nézőpontból nézni.

bpetya75 2012.10.13. 17:04:01

@TilosazA:

Egyértelmű, hogy a munkahely teremtés nagyon fontos lenne. Remélem nem képzelik azt fideszék, hogy ez megoldás lenne. Átmenetileg jó, mert visszaszoktathatják egy részüket a munkára. De ha nem gondoskodnak néhány éven belül értelmes termelőmunkáról a számukra (Is), akkor semmit nem ér a dolog.

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:05:05

@Rkhaylitsha: Írni olvasni pl? Utána meg a többit. A 40 éves szabolcsi cigány sem hülye, csak tanulatlan, és motiválatlan. Szerinted mitől ne tudna tanulni? Mert 40 éves, mert szabolcsi, vagy mert cigány?
De le is mondhatunk róluk, tanuljon meg akkor földet művelni. Bár azzal nem lesz sokkal beljebb.

bpetya75 2012.10.13. 17:06:14

@Rkhaylitsha:

"Ember! Olyan rétegekrol beszélsz akik a 8 általánost nem végezték el. Mit tanitasz nekik? "

Ha minden jól megy, pár hét múlva első kézből tudok beszámolni erről. ;-)

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:07:35

@bpetya75: A munkahely meg azért "nem megy oda", mert nincs ott képzett munkaerő. Illetve nagyon kevés van...
Ott a sok olcsó munkaerő, vajon miért nem megy oda egy autógyár, vagy egy üdítőgyár, vagy bármilyen gyár, ahova szalagmunkást keresnek?

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.13. 17:08:49

@Rkhaylitsha: ja,hogyne,persze..
ilyen elven alkalmaztak fekvorendoroket is,nem???
marha

01234567 2012.10.13. 17:09:19

@Rkhaylitsha: Fideszes Fanatikus vagy (és stílustalan, a kettő nem függ össze, mielőtt még ), akkor ezt be is fejeztük. Ugyan így befejezném veled ha MSZP-s, LMP-s, Jobbikos, KDNP-s, akármilyen FANATIKUS volnál.....A közelmúltban, 1949-1990-ig egyszer itt már bebizonyosodott, a dolgokat nem lehet csak egy nézőpontból nézni.

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:09:57

@TilosazA: Olvasd el amit irtál. Figyelmesen. Nincs benne helyesirási hiba. Aztán nézz meg youtube-on mónikashow-t. Aztán gondolkodj el, hogy honnan is kellene az oktatást kezdeni, milyen távmunkát képzelsz el, és milyen cég az aki bármit is oda mer vinni

01234567 2012.10.13. 17:10:11

@01234567: Másodszor a gép hibájából írtam...

2012.10.13. 17:11:10

@Rkhaylitsha: ":D:D Hát igy is meg lehet fogalmazni, hogy nincs pénzed felesleges dolgokra, mint szőnyeg, meg porszivo, kép a falra.
Istenem, és még leirod, és meggyőzöd magad, hogy nem is kell ilyen hülyeség mint tv... fogkefe... angol wc...
Ha itthon nem ilyenekre költöttél volna, akkor itt is jó lenne. Van pár barlang a bükkben szinte ingyé.
Nem látod, hogy a kitelepülés vesztese vagy?"

Ezt nem én írtam, hanem te. Csak furcsa. Nekem sem lesz szükségem tv-re, eddig sem néztem, ha saját lakásom lesz, abban sem lesz. Nem faszság, mert már nem konzumidióta. :)

@bpetya75: Termelőmunka? Jó vicc.

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:11:46

@hogyne,persze,igazad van!: Te ennyire hulye vagy? Ott állnak és integetnek zászlóval. Ez a munkájuk. Ha nem voltál ott, akkor miért ugatsz bele? Olyan emberek, akik se irni se olvasni se semmit nem tudnak.

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:13:23

@Rkhaylitsha: :) Hát akkor? Jobb ötlet? Atomot nekik? Vagy mi.

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.13. 17:13:24

@Rkhaylitsha: ne izgasd fel magad ,mert elvisz a szived!
(mondjuk nem biztos hogy nagy kar volna..wehehe)
wicc volt!

bpetya75 2012.10.13. 17:13:51

@TilosazA:

Az a baj, hogy egy részük, sajnos jelentős részük tényleg teljesen leépült. Szellemileg, fizikailag, lelkileg

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:15:00

@bpetya75: Én kíváncsi vagyok. Már a pár hét múlva érkező beszámolóra.

01234567 2012.10.13. 17:15:51

@Gondolkodni Próbáló Birca: Panama, azt elfogadom. Ott volt is valami balhé 89-90 körül.
Nem tűnt fel hogy milyen gyors a berakodás, és a hajón kicsit sok a napszemüveges, borostás manus géppisztollyal , a kapitányt meg Don Sziciliánónak hívják? :)

bpetya75 2012.10.13. 17:15:57

@Philosoraptor:

Jelenleg sajnos az. Pedig...

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:16:10

@Philosoraptor: fogkeféd és wc-d azért van?
Tényleg ennyire nehéz végigolvasni és érteni egy mondatot? Szőnyeg se kell a földre, kép se a falra. Elég 20 nm lakás. Lehet igy élni. Csak ha valakinek itt mindene megvolt, kint a fele van meg, akkor minek állitja be, hogy jól járt?
Ha nem kell neki tv, akkor itthon minek volt neki? Ha itthon nem kütyükre bassza el a pénzét, akkor lehet hogy jobban él, mint ott kint? Vagy kint nem telik aztán meggyőzi magát hogy nem kell?
Hogy van ez?

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:17:45

@bpetya75: Igen, igen, én értem... a lelkiek miatt írtam, hogy kellenek hozzá olyan szociális munkások, akik szót értenek velük, tudják ápolni a lelküket és terelgetni őket.
Nem akarom elhinni, hogy ott már nincs esély, és mindenki lehúzhatja magát... valahogy csak lehet segíteni.

TilosazA (UK) 2012.10.13. 17:20:19

@bpetya75: Írtál erről a projektedről korábban? Mi ez pontosan, ha meg lehet kérdezni? :)

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:22:56

@TilosazA: képességeiknek és képzettséguknek megfelelo munkával, és készszeritéssel, továbbá a gyerekek képzésével esetleg?

hogyne,persze,igazad van! 2012.10.13. 17:25:21

@Rkhaylitsha: jo,jo,de ki fizet azert,mert dobaljak a latogatokat az urulekukkel???
ne abbahagytam a hulyulest,bocsanat.
inkabb valaki adjon valaszt arra,hogy a fomenuben amikor raklikkelek pl az "orszagfelelosok" menupontra,miert nem tortenik semmi?

padlas 2012.10.13. 17:36:09

@TilosazA: hát igen, sok mindent lehetne csinálni, például a képzésüket, tanításukat támogatni, vagy a munkavállalásukat támogatni kedvezményekkel (pl adókedvezmények, járulékcsökkentés), vagy azoknak a cégeknek is lehetne adókedvezményt nyújtani, akik az elmaradott területeken munkahelyeket teremtenek. Ezek számos országban működő megoldások.

Ehelyett Magyarországon a gazdaságpolitika irányítói azt hiszik, feltalálják a spanyolviaszt, és unortodox lépésekkel oldják meg majd a problémát. A baj csak az, hogy a valóságban ez egyáltalán nem unortodox lépés, hanem a tankönyvekben nagyon is szépen dokumentált, hogy mi lesz egy ilyen intézkedés hatása. Nevezetesen, a közmunkaprogram tulajdonképpen egy állami monopóliumba adott, minimálbér elkerülését segítő javaslat. Alapvető közgazdaságtani ismeretek kellenek csupán ahhoz, hogy belássuk, mindez járadékvadászatra, visszaélésekre teremt lehetőséget, miközben az alapvető problémát (hogy ezek az emberek nem tudnak valódi munkát találni), nem szünteti meg.

Ráadásul az eredeti problémán még rontott is a Fidesz az adórendszer átalakításával, ugyanis az tovább nehezítette az alacsonyabb végzettségűek elhelyezkedését. Szerencsére azóta jobb irányba mutató intézkedéseket is hoztak, a munkahelyvédelmi akcióterv például tartalmazza a járulékcsökkentést, ez talán hoz némi javulást. Bár több lépést tennének ebbe az irányba.

01234567 2012.10.13. 17:43:10

www.youtube.com/watch?v=mT9yI7yUD_k&feature=relmfu
igazából ezt kerestem, sajnálom, hogy ez is párthoz kötődő (LMP) .

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:48:22

@padlas: Na, itt is van. :D
Szóval, légyszi ird le, hogy hogyan támogatod egy 6 osztályt végzett 38 éves cigányasszony képzését akinek a 4 gyereke ott rohangál.
Ezeken a teruleteken mégis milyen tevékenységet lehetne támogatni, milyen cég és miért települne sajószentegyházára vagy borsodkükkülősre.
De tényleg, mindig ez az adókedvezmény.. Képzetlen, évek, évtizedek óta nem dolgozó emberekkel, akik max betanitott munkára alkalmasak mit lehet kezdeni? Adokedvezmény? Egyszerubb kinában találni ilyen munkaerőt.
Az is érdekelne, hogy melyik számos országban vannak ezek a működő megoldások.

2012.10.13. 17:52:30

@hothead: A munkaidőnk változó teljesen. Ha nincs vendég, akkor 3-4 óra, ha van, akkor éjjel-nappal dolgozunk, ha kell. Nehéz ezt átlagolni egyenlőre. Egyenlőre áprilisig, aztán majd meglátjuk.

tyimpike · www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu 2012.10.13. 17:54:02

@tilmir: Köszönjük szépen a jó kívánságokat:-)
Tyimpi

tinu 2012.10.13. 17:54:46

Én Kínában beszélgettem egy kubai párral, akik Kínában voltak ösztöndíjjal tanulni, és igen szomorúak és gondterheltek voltak, hogy lassan lejár az ösztöndíjuk és haza kell menniük. Nagyon gyötrődtek amiatt, hogy legszívesebben nem mennének, de akkor meg soha többet nem mehetnek haza, elveszítik a családjukat stb. Nekem ebből nem az jött le, hogy Kuba olyan szupi hely lehet...

Rkhaylitsha 2012.10.13. 17:55:22

@01234567: mohácsi viktóriás film, amiben irtják a diplomás becsületes cigányokat nincsen?

2012.10.13. 17:58:28

@malvin.s.a: Ezt a 4-es metró témát csúnyán benéztem. Elnézést. Köszi a gratulációt! András

tyimpike · www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu 2012.10.13. 17:59:06

@bandirepublic: Tervezzük a családalapítást, de ez még picikét arrébb van. Voltunk a helyi kórházba, teljesen normális és kulturált. A gyerekkel itt nagyon jól el lehet lenni 8 éves koráig. Az iskola a szomszéd faluban hibátlan, minden oktatás angolul zajlik. Hosszabb távon majd eldőlnek a dolgok, egyelőre még nem foglalkozzunk ezzel.
Tyimpi

bpetya75 2012.10.13. 18:00:26

@TilosazA:

Nem írtam eddig róla. Egyébként oktatás lenne. Sokak szerint fölösleges, állítólag külön tankönyvek is jönnek majd félanalfabétákra "tervezve".

Vettem már részt felnőtt-oktatásban, de az azért más volt. Azok az emberek akartak valamit kezdeni magukkal, azért ültek be 25 uszkve 50 évesen a padba. Ezek az emberek muszájból teszik majd. Kíváncsi vagyok, milyen lesz ;-)

tyimpike · www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu 2012.10.13. 18:01:02

@venator: Köszönjük szépen, vállaltuk a nomád életet. Egyelőre tényleg nagyon jól érezzük itt magunkat.
Tyimpi

2012.10.13. 18:01:47

@afromagyar: Örülünk, hogy tetszik az írásunk. A jókívánságod pedig köszönjük! András

Rkhaylitsha 2012.10.13. 18:02:32

@bpetya75: semmilyen. értelmetlen.
el kell fogadni, hogy vannak, és lesznek olyan emberek, akik pont arra lesznek jól, hogy mondjuk a ládát cipeljék.

01234567 2012.10.13. 18:03:53

@Rkhaylitsha: " Fideszes Fanatikus vagy (és stílustalan, a kettő nem függ össze, mielőtt még ), AKKOR EZT BE IS FEJEZTÜK. Ugyan így befejezném veled ha MSZP-s, LMP-s, Jobbikos, KDNP-s, akármilyen FANATIKUS volnál...."

tyimpike · www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu 2012.10.13. 18:10:56

@genyamagyar: A szigeten van egy általános iskola. Megnéztük és semmiben nem különbözik az otthonitól. A helyi emberek, illetve a helyi fehér emberek tanítják őket. Az oktatás angol nyelvű.
Tyimpi

venator 2012.10.13. 18:12:35

@tyimpike: Biztosan nagyon klassz, legalábbis a képek alapján.

igazságos 2012.10.13. 18:13:41

@Rkhaylitsha: lehet! Valamiből élni kell!

2012.10.13. 18:25:19

@Rkhaylitsha: "fogkeféd és wc-d azért van?
Tényleg ennyire nehéz végigolvasni és érteni egy mondatot? Szőnyeg se kell a földre, kép se a falra. Elég 20 nm lakás. Lehet igy élni. Csak ha valakinek itt mindene megvolt, kint a fele van meg, akkor minek állitja be, hogy jól járt?
Ha nem kell neki tv, akkor itthon minek volt neki? Ha itthon nem kütyükre bassza el a pénzét, akkor lehet hogy jobban él, mint ott kint? Vagy kint nem telik aztán meggyőzi magát hogy nem kell?
Hogy van ez?"

Van mindkettő, fogkefe nélkül megőrülnék, fehér fogakat akarok, ahhoz meg sok-sok fogmosás szükségeltetik. :)

Nem tudom, te miért turkálsz más zsebében. Rossz szokás, szokj le róla.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2012.10.13. 18:25:23

@tyimpike: Közben már olvasgatom a blogotokat is. Azt hiszem később kérdéseim is lesznek.
:)

2012.10.13. 18:30:38

@Lacek33: Köszi szépen! András

padlas 2012.10.13. 18:33:04

@Rkhaylitsha: nem értem, hogy szerinted ezen mi olyan marha vicces. A kérdéseidet sem vagyok benne biztos, hogy pontosan értem, de megpróbálok válaszolni arra, amit szerintem kérdeztél.
1. Ha jól értem, az első probléma amit felvetsz, az az, hogy alacsony végzettségű emberekről van szó. Ez nem tudom, miért mond ellent annak, hogy képezni kell őket, szerintem pont hogy alátámasztja. Nyilvánvalóan a képzést érdemes a hátterükhöz igazítani, tehát én sem arra gondoltam, hogy atomfizikusnak kezdjük el őket kitanítani. Általában szakma kitanulása, betanított munka, esetleg vállalkozói ismeretek, illetve alapvető írási-olvasási képességek fejlesztése jön szóba.
2. Mintha arra is utalnál, hogy maguktól nem biztos, hogy részt vennének a programban. Ugyanez a probléma miért is nem merül fel a közmunkaprogram esetén? Az arra alkalmazott megoldást (hogyha nem veszel benne részt, elveszted a segélyre való jogosultságot), miért is ne lehetne a képzési programokkal kapcsolatban is megvalósítani?
3. Azt is felveted, hogy a cégek nem szívesen visznek munkát az elmaradott területekre. Ez sem értem miért ellenérv. Éppen arról van szó, hogy mivel nem szívesen visznek oda, ezért állami támogatással próbálunk ezen változtatni, hiszen az elérhető kedvezményekkel együtt jobban megérheti nekik. Tehát ha már a két szép szemünkért nem fognak ott munkalehetőséget teremteni, megpróbáljuk, hogy hátha állami támogatásért igen.
4. Valamit nem értesz az adókedvezménnyel kapcsolatban sem, de nem értem pontosan, hogy mit. Megpróbálok egy példát mondani, hátha sikerül közös nevezőre jutnunk. Béla alacsony iskolai végzettségű munkaerő, az ő munkája nem ér többet mint 70.000 Ft. Viszont mivel a minimálbér összege ennél magasabb, senki nem akarja őt foglalkoztatni. Na most, ha az állam ad annyi kedvezményt az ő foglalkoztatására, hogy a cégnek összességében csak 65.000 Ft-jába kerül Béla foglalkoztatása (mert a többi kiadást a cég visszakapja kedvezmény formájában), akkor már megéri Bélát foglalkoztatni. Mit nem értesz ezen?

2012.10.13. 18:35:30

@bestpixel: Sajnáljuk, hogy raboltuk értékes idődet írásunkkal. Egyébként még lesz folytatás, biztosan tudni fogod, ha végre szarul érezzük magunkat! :-)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.10.13. 18:43:41

@DumbeR: Igazán nem történt semmi! ;)
Kíváncsian várom a folytatást – talán ez ki is derült az előző vonatkozó kommentemből. ;)

Rkhaylitsha 2012.10.13. 18:45:24

@01234567: attol nem leszek fanatikus, mert te azt mondod.
Sőt fideszes sem vagyok, és baromi sok dologgal nem értek egyet. Te viszont hazudoztál.

tyimpike · www.kajak-kite-buvarkodas-kenyaban.hu 2012.10.13. 18:46:50

@01234567: @Frau Holle: Oké, egyetértünk, bár gondol el azt szitut, amikor jönnek vendégek várunk a hajóra, és csak annyit mondunk, hogy nem akartuk mi őket elrontani:-)))) Tyimpi

Rkhaylitsha 2012.10.13. 18:48:08

@Philosoraptor: Istenem! Tényleg ennyire nem tudsz olvasni?
Turkálok a más zsebében? Leirja, hogy milyen fasza neki, mert kisebb lakása van mint pesten, nincs se tévéje, se szőnyege, se semmilye, és mennyire jó neki, hogy alacsonyabb szinten él mint itthon. Mindegy. Nem lényeges. Most se fogod felfogni

venator 2012.10.13. 19:03:20

A poszt is jó volt, de a kommentek. Rég szórakoztam ilyen jól. :)

2012.10.13. 19:04:26

@Rkhaylitsha: És ez miért zavar téged? Leírta, hogy neki így jobb, ennyi, mit kell ezen ennyit rugózni, nem értem. Rajtad kívül senki sem akadt fenn ezen, és szerintem nem kértek tőled életvezetési tanácsadást. :)

micsoda? 2012.10.13. 19:09:08

A leírtak alapján irigylésre méltó élet. Igy szeretnék élni. Na, majd a következő életemben:) Várom a folytatást!

Rkhaylitsha 2012.10.13. 19:15:00

@padlas: Elmondom a problémáimat ezzel. Nem elmultnyolcévezek, de azért mégis. :) Eddig ezt próbálták. Semmilyen eredményt nem értek el. Most ez a jelenlegi brigád nem ugyanazt próbálja hanem valami mást - majd meglátjuk hogy mi lesz belole. Azt ugy csendben megkérdezném, hogy van e valami olyan sikertörténet amit elkezdtek 6-8-10 éve, és most a fidesz tönkretett. És itt most nem bal-jobb ellentét akármi, nem visszamutogatás, és főleg nem a "mért a másik jobb volt?" duma, hanem egy normális kérdés.
1. Vállalkozoi ismeretek - vicc. Az olvasás, irás, szakma képzéssel az a bajom, hogy elviekben 16 éves koráig tanköteles volt a nép. Na, most aki nem tanult meg irni addig, akkor most ugyan miért tenné? Nem véletlenul van azon a szinten, ahol van. Mert az egész hozzáállásod akkor igaz lenne, ha mondjuk mindenki bányász lenne, és kifogyna a bánya. Akkor ott lehet átképzésen gondolkodni. Olyan helyeken, ahol a huszadik generációig vissza senki semmit nem dolgozott azért nehéz. Arrol nem is beszélve, hogy nem egyforma az iskolázatlanság mértéke.
2- beültetni beültetheted az iskolapadba. És? Adsz egy évet hogy érettségizzen? És akinek nem megy? Mert tényleg buta? Ebben a közmunkaprogramban ha odamegy és kapál, vagy kaszál az látszik legalább. Hogy ellenőrzöd le? Szakmát is lehet persze tanulni, csak annak általában az a menete, hogy tanulod a suliban, aztán felvesznek valahova, és ott tanulod meg igazán. Én biztos kurva élet nem biznám a gázszerelést egy olyanra, aki 2 napja jött ki az iskolábol.
3. ezt is próbálták már elég sokszor. Nem akarom kifejteni, hogy miért nem telepul egy cég olyan helyre, ami kurva messze van mindentől, nincs képzett munkaerő, infrastruktura, meg semmi.

bpetya75 2012.10.13. 19:16:20

@venator:

Huhh! Megijedtem a negyedhetes kommented miatt. Attól tartottam, hogy mostantól jófiút fogsz játszani ;-)

De itt már látom a hamu alatt parázsló ördögi tüzecskét :-D

Rkhaylitsha 2012.10.13. 19:21:48

@Philosoraptor: Azt rugozok rajta, hogy nem értem.
Itthon 100 nm kell, plazmatv, ifone, meg szőnyeg. Nem tudja fizetni, keveset keres, ezért sir, hogy milyen szar itthon. Kimegy 40nm-be se tv, se ifone se szonyeg, de itt magyarázza, hogy mennyivel jobban él.
Ha itthon vitte volna le az igényeit akkor ugyanugy élhetett volna. De nem, mert itthon szar, ott meg jó, mert nem kell a sok szar kütyü. Itthon kellett volna, de nem tudta osszeszedni, ezért kiment.
Tehát alaptörvény, hogy itthon szar, kint jó, aztán csumi. Pont.
Tudod ez mi? Amikor leesek a bicikliről, aztán magmagyarázom, hogy én igy akartam leszállni, meg amugy se akarok menni sehova.

Frau Holle 2012.10.13. 19:22:52

@tyimpike: Nem is a ti szempontjaitokra gondoltam, az világos. Csak belegondoltam, milyen lehet "időtlenül" élni.
De szerintem értjük egymást. :)

2012.10.13. 19:29:18

@Rkhaylitsha: Oké, csak lépj már túl ezen. Láthatóan rajtad kívül ez senkit sem izgat. Lehetséges, hogy hatalmas változásokon mentek át a szereplők, másképp gondolkodnak mint eddig, más lett a fontos számukra.

Rkhaylitsha 2012.10.13. 19:33:33

@Philosoraptor: ?? Te baszogatsz itt, hogy mit nem értek, meg ne turkáljak a más zsebében. Én válaszolok, erre lépjek túl. Nem vagy te kicsit furcsa?

venator 2012.10.13. 19:40:24

@bpetya75: Á, szó sincs róla, a hétvége a családé, ezért csak fél szemmel voltam itt. Toy Story-t néztünk a fiammal. :)

Rkhaylitsha 2012.10.13. 19:41:06

@DumbeR: ez még csak nem is rolatok szolt, én valami jess g nek irtam.

bpetya75 2012.10.13. 19:49:31

@Rkhaylitsha:

Majd kiderül. Felkészülök a legrosszabbra és bízom benne, hogy pozitívan fogok csalódni.

Egyébként csak egy példa a hasznosságukra. Az önkormányzatnak vannak erdei. Egy cseres felújításával küzdenek most a leginkább. Tavaly hiába ültették el a csemetéket, szinte teljesen volt a sikertelenség. Idén tavasszal egy nyertes pályázatnak köszönhetően jól felszerszámozott 47e-sek végezték el a talajelőkészítést, és mit ád Isten, a piszok nagy aszály ellenére sikerült az, ami tavaly nem. Szóval nem csak a ládacipelés van. Ezek az emberek igenis tudnak értéket teremteni. Az erdő ideális terep lehet erre.

bpetya75 2012.10.13. 19:52:14

@DumbeR:

Maradjunk annyiban, hogy nem ti, hanem velem együtt néhány idióta írogat itt össze-vissza ;-)

Frau Holle 2012.10.13. 19:58:57

@bpetya75: "Ezek az emberek igenis tudnak értéket teremteni." Sokan vannak, akik erről évek óta nem kaptak visszajelzést. Nekik ez biztosan nagyon sokat jelent.
Örülök, hogy ilyet olvashattam.

TilosazA (UK) 2012.10.13. 20:15:07

@Rkhaylitsha: Jelentem, én szívesen lemondanék a szőnyegemről ( a fogkefémről nem), ha cserébe az ablakom alatt zúgna az óceán. A plazmatévé meg nálunk mostanában kopik ki a használatból (nem is plazma szerintem), amióta lányom megszületett egy héten 1 órát megy. A mi igényeink is változnak. Bár a négyzetméter igény csak nő a család bővülésével, de én is falra mászok a tengernyi kacattal ami körül vesz. És nem, nem én vettem ezeket, mielőtt még megvádolsz itt, hanem szinte mindet kaptuk, illetve az összeköltözéskor (a párommal) mindenből kettő lett. Azóta kerülgetem őket.
Nálad nem szokott ilyen lenni karácsonykor/szülinapkor/stb. hogy "Jajj de jó, egy porcelán tigris! Odateszem a tavaly kapott porcelán gumimaci mellé! És egy rózsaszín kockás pulóver! Pont ilyet akartam.". Közben legszívesebben visszacsomagolnád. Ezeket az ember nem magának veszi, és pöpecül meg tudna nélküle lenni.

2012.10.13. 20:15:24

@Rkhaylitsha: Oké, akkor ezt megbeszéltük.

Rkhaylitsha 2012.10.13. 20:32:21

@TilosazA: Igen, a londoni óceán az ott zúg az ablakuk alatt, az tényleg mindent megér.
Mi az öreg istenért nem olvasod el, hogy ki mit irt, hogy én mire válaszoltam??? A fakker kiment angliába, oszt örül mint majom a faszának, hogy fele akkora házban lakik, kisebb komforttal mint itthon, nincs szőnyege, meg tévéje, meg kép a falon, és hogy itthon volt mindez a sok szar meg elektromos kütyü, amit vett, de most neki jó, mert nem is kell. Olvasd vissza, aztán irkáljál hülyeségeket.
Bazmeg, nem arrol volt szó, hogy megváltozott az élete, mert gyereke lett, nem arrol, hogy felvett egy vallást ami tiltja a szőnyeget a házban, hanem, hogy kiment, és nem is kell a sok kacat.
Ja, az én ablakom alatt meg zugott az óceán, kurvára le volt szarva 2 hónap után, ugyanugy nem mentem ki a partra mint ahogy a helybéliek sem. Amig uj valami addig persze érdekes, aztán megszokod. Mert rákosfalvárol nagyon romantikusnak tunik, hogy bámulod az óceánt, de igazából egy idő után kurva unalmas.

padlas 2012.10.13. 20:49:02

@Rkhaylitsha: egyrészt a jelenlegi siralmas helyzetben a válságnak is nagy szerepe van, szóval nem lehet mindent a korábbi intézkedések számlájára írni. Másrészt, eddig Magyarországon az általam felsoroltaknak csak egy részét próbálták (leginkább a minimálbér adómentességére fókuszáltak). Ezen a téren a Fidesz sajnos visszalépést hozott, az adójóváírás eltörlésével az alacsony keresetűek helyzetét jelentősen rontotta. Ez egyértelműen negatív szerintem.
A többi területen nem hozott visszalépést, merthogy nem is nagyon volt honnan visszalépni. A közmunkaprogramot lehet esetleg visszalépésként értelmezni, mert a problémát nem oldja meg, viszont visszaélésekre ad lehetőséget. Viszont abból a szempontból szerintem előremutató a program, hogy rámutat, a munka felé kell terelni az embereket a segély helyett - bár azt gondolom, ezt rossz (sőt káros) eszközzel valósítja meg, azt elismerem, hogy a cél legalább pozitív. Az is fontos szemléletbeli áttörés szerintem, hogy jelenlegi kormány kemény feltételeket szab, melyeket ha nem teljesítenek, elvesztik a segélyre való jogosultságot. Ezt azért tartom pozitívumnak, mert a korábbi lábujjhegyen járás, túlzott PC-skedés már kontraproduktívvá vált, ideje volt ebből kitörni. Megintcsak, nem gondolom, hogy ezt jó eszközökkel csinálták, de maga a szemléletbeli változás szerintem jó.
Amit szerintem a jelenlegi kormány célban és eszközben is jól csinált, az a munkahelyvédelmi akcióterv. Szóval ez az ami egyértelműen pozitív szerintem.

Ami a képzést illeti: a munkaerőpiaci átképzési programok tipikusan nem az iskolarendszerbe szokták visszaterelni az ilyen embereket, hanem célzott képzési programokat alkalmaznak. Ezeket pont ilyen felnőttekre alakítják ki, alacsony iskolázottságú emberekre, akik nehezen tanulnak. A képzés anyagát is igazítják ehhez, szóval tényleg alapvető ismereteket tanítanak, és a képzési módszereket is. Szóval azért lehet abban bízni, hogy nagyobb sikerrel járnak ezek a programok, mint a sima iskolák.
A vállalkozói ismeretek sem élettől elrugaszkodott példa, a mikrohitel konstrukció erre épül. A program keretében megtanítják a résztvevőket arra, hogy hogyan lehet egy vállalkozást működtetni, és hitelt is adnak hozzá, hogy legyen miből megtenniük a kezdő lépéseket. Ezt nálunk sokkal elmaradottabb, képzetlenebb régiókban is alkalmazzák, Afrikában, Ázsiában is, szóval tényleg nem kell ennyire szkeptikusnak lenni, igen alacsonyan képzett emberek körében is működik. Magyarországon egy ilyen programról tudok, ez a Kiút program, 2009-ben indult azt hiszem. Pár történetet ismerek, a résztvevők virágboltot, élelmiszerboltot, használtruha-kereskedést nyitottak, illetve sokan növénytermesztéssel, baromfitartással, egyéb mezőgazdasági tevékenységekkel foglalkoznak. Bővebben a www.kiutprogram.hu oldalon olvashatsz róla.

padlas 2012.10.13. 20:51:17

@padlas: lemaradt a mondat vége:
A képzés anyagát is igazítják ehhez, szóval tényleg alapvető ismereteket tanítanak, és a képzési módszereket is EHHEZ IGAZITJÁK.

venator 2012.10.13. 21:27:40

@Rkhaylitsha: "Ja, az én ablakom alatt meg zugott az óceán, kurvára le volt szarva 2 hónap után....."

Ezt megerősíthetem, egy kezemen meg tudom számolni, hogy a négy év alatt hányszor mentünk le a partra. Mondjuk ez nem is az a kimondott déltengeri sziget.

padlas 2012.10.13. 21:36:14

@Rkhaylitsha: na közben megtaláltam azt a videót ahol az (általam ismert) első ilyen vállalkozásról tudósítanak, itt van, uborkatermesztéssel foglalkoznak:
www.youtube.com/watch?v=2FHGdkjyHz4

ZOH 2012.10.13. 21:50:03

Kurva nagy poszt, giga-mega-respect, de tegyük hozá, hogy ez nem magyar sajátosság: bárhol a civilizált világban óriási teljesítmény meglépni egy ilyet, azaz elszakadni a jó kis fűtött-légkondicionált irodától-satöbbitől és elhúzni a p.csába akarommondani "kenyába" búvárbázist vezetni... ez kérem a civilizált világ bármely polgárának dicsőségére válna New York yuppie-jaitól kezdve bárkinek,

hajrá,
ZOH

tucano 2012.10.13. 22:56:34

@Rkhaylitsha:

Kurva unalmas?
Nem kevered az óceánt a Rákos-patakkal?

" ugyanugy nem mentem ki a partra mint ahogy a helybéliek sem."
Nem lehetett vmi túl jó hely, olyan helyre érdemes menni, ahol a helybeliek is szeretnek a parton lenni, van ilyen...

Aussie pride 2012.10.14. 02:13:03

@Rkhaylitsha: kar hogy nem erted az eletet. Otthon elvaras hogy autod legyen, nagy tv-d legyen, jo ruhakban jarj. Ettol leszel masok szerint valaki.
Kulfoldon kb leszarjak, legalabbis itt ahol en elek, hogy milyen autod van, milyen ruhakban jarsz. Nem egyszer latni, hogy haz aukciokra papucsban, felmeztelenul mennek es ugy licitalnak 500-1.5m dollaros ingatlanokra.
Mit jelent hogy otthon megvolt mindene?...a penz, a tv, a kep a falon?...es ettol maris kotelezo jol ereznie magat az utcan ahol lekopnek, eltaposmak?
Nehez szamodra elhinni, hogy tobbet kap a termeszettol, az oceantol es az ott elo emberektol mint a tv.- a falon?

Frau Holle 2012.10.14. 08:44:26

"...es ettol maris kotelezo jol ereznie magat az utcan ahol lekopnek, eltaposmak?"

Hagyjuk már... Abszolút komolytalan duma. És hihetetlenül unalmas.

Rafkóblog 2012.10.14. 09:40:55

@ZOH: 1 in 1 egyet értek. Hajrá Kenya, hajra búvárbázis! :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.14. 09:41:30

@01234567:

Ne viccelj. Egy rakás amerikai cég Panamán keresztül kereskedik Kubával.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.14. 09:43:25

@tinu:

Plusz: ha egy kubai nem tartja be a kubai szabályokat és külföldön marad, elveszti minden tulajdonát Kubában.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.14. 09:48:03

@DumbeR:

Nem hinném. 12 éve folyamatosan romlik a helyzet Mo-n.

Lacek33 2012.10.14. 10:32:24

Egyszer tudnank orulni a masok oromenek is! Persze, tisztelet a kivetelnek! :)

Aussie pride 2012.10.14. 10:52:58

@Frau Holle: felreerted. Tipikusan nem a mondanivalom lenyeget veszed ki, hanem amibe bele akarsz kotni.
Sebaj, mosolygok:-)

Frau Holle 2012.10.14. 11:14:23

@Aussie pride: Nem volt mit félreérteni. Te kavartad ide ezt az ostoba panelt, de hát muszáj találni valami mankót az önigazoláshoz. Megértelek.

Azt mondjuk elhiszem, hogy egyesek külsőségekkel akarnak villogni az ismerőseiknek, kimenve pedig "felszabadulnak", mert az ismerősök nem látják hogyan is él valójában. Csakhogy ez a jelenség nem a környezetet, hanem az illetőt minősíti.
Mosolyogj csak, szerintem inkább szomorú.

Aussie pride 2012.10.14. 11:27:40

Egyenlore te akarod az ostobasagodat igazolni.
Es igen most meg jobban mosolygok rajtad.
Na porogj tovabb a szarodon:-))

Frau Holle 2012.10.14. 11:40:10

Modortalanság mint végső érv...
Ejjjjj.........

Aussie pride 2012.10.14. 11:46:24

Te kezdted, miutan minositetted a hozzaszolasomat.
Most pedig csodalkozol hogy ugyanazt kapod vissza?
Ennyi.

Frau Holle 2012.10.14. 13:02:49

@Aussie pride: Nem érzed a különbséget, ugye? :)
Nem, ne fáradj a válasszal, felesleges....

Taxomükke (UK) 2012.10.14. 13:20:20

Ennyi súlyos lelkibeteget, mint itt... van egy poszt kenyai búvárkodásról, aztán pár tucat hozzászólá a témához, majd négyszer-ötször annyi okoskodó, kioktató, gyűlölködő, fröcsögő beszólás. Nem hagynátok abba végre? Nem szégyellitek magatokat? Az inkább csak olvasól nem ezért jönnek ide vasárnap délelőtt. Na pá. Higgadjatok le.

Aussie pride 2012.10.14. 13:23:19

Errol magyarazok en is, dehat a korlatolt unatkozo holleanyo csak porog egy sima hozzaszolason.

01234567 2012.10.14. 15:24:33

@Gondolkodni Próbáló Birca: Elhiszem, erről nem tudtam. A viccet nem bírtam kihagyni, amolyan magaslabdás volt. Boccs. :)

eMeL · http://emel.blog.hu/ 2012.10.15. 11:18:58

@Gondolkodni Próbáló Birca: <<A "nem érdekel a pénz" hozzáállás akkor hiteles, ha a mondója elmegy szerzetesnek>>

Ne feledjük, hogy egy szerzetes azért teheti meg, hogy 'kivonul' a gazdaságból, mert van egy szervezet (kolostor, egyház), amelyik gondoskodik a működésről. Anyagi hátteret teremtve!

Ettől függetlenül ahogy valaki említette, ha alig van megélhetési költség, a búváriskola megtermeli a jövedelmet, ami nagyrészt megtakarítás, akkor pár év (ami ha fiatal és élvezi a nomád létet, abban a pár évben lehet hogy élvezetes is), és vehet magának egy 'kissé' fejlettebb régióban egy saját búváriskolát.

kissAnna 2012.10.15. 11:29:33

Én a jó magyar szokás helyett, inkább sok sikert és sok boldogságot kívánok a posztolónak. Én megértem,miért jobb egy kisebb komfortfokozatú de paradicsomi környezetben élni, mint itthon.Sajnos a magyarok többsége már mérgezett egérként a másikon áttaposva próbál menekülni ,túlélni vagy legalább feljebb jutni. Emellett a gazdaság siralmas, a bérek vásárlóértéke már ami a közüzemi díjak befizetése után marad,ha marad nagyjából semmi. Biztos munkahely már nincs, jövőkép semmi. Amíg ez így marad, addig itthoni lét a legújabb technikai kütyükkel ( ha futja rá) és jobb komfortfokozattal sem élet, csak vegetálás.

Norpert 2013.06.13. 21:53:23

Látom, hogy már régi a vita, de azért leírom a véleményem. Én teljesen megértem azt, hogy valaki jobban érzi magát egy kevésbé komfortos lakásban egy szép, nyugodt, kellemes helyen, mint egy flancos penthouse lakásban Budapest belvárosában, plazmatévével, és irigy, rosszkedvű, panaszkodó emberekkel körülvéve... Nem mindenkinek az jelenti a boldogságot, ha a lehető legtöbb kacatot halmozza fel magának és az összes szomszédja irigy rá. Nekem itthon sincs tévém, okostelefonom és a többi fontos kellék amit a fogyasztói társadalom elvár, pedig megengedhetném magamnak, csak egyszerűen nem a másoknak megfelelés tesz boldoggá. Jobban örülök egy kellemesen elköltött finom vacsorának, mint annak, hogy óriási tévén nézhetem ugyanazt az ostoba tévéműsort. Szívesebben töltök pár éjszakát egy sátorban, vagy hálózsákban a vízparton, mint egy szállodában frakkban pózolva, üres fecsegéssel. Biztos vagyok benne, hogy én is úgy érezném, hogy jobban jártam ha egy ilyen helyre költözhetnék, pedig itt is meg van mindenem, kivéve a stresszmentes, nyugodt környezetet, a mosolygó embereket. Mielőtt felmerülne a kérdés... azért nem megyek még, mert szerződésem van a munkahelyemmel.
Sok sikert Kenyában!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása