oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. augusztus 25. 06:53,  Ez a hely soha nem lesz a hazám 244 komment

2012. augusztus 25. 06:53 Határátkelő

Ez a hely soha nem lesz a hazám

„A magány a legrosszabb. Mert a magánnyal jön a honvágy, az elkeseredés és a feladás, ha nem sikerül minden elsőre, márpedig nem szokott" - írja Tünde mai posztunkban. Egy írás nem csak fiataloknak arról, milyen az, amikor öt náció (magyar, lengyel, pakisztán, indiai, román) lakik egy londoni lakásban (a megvalósult multikulti), milyen pultosként dolgozni – és hogy még így is lehet egyetemet tervezni.

London pub.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

„Már egy ideje figyelem az oldalt, többségben az Egyesült Királyságról szóló műveket, mivel magam is itt élek több, mint egy éve, ami szinte egy hétnek tetszik. Egy elég eseménydús hétnek.

Már ki kell öntenem a lelkem valakinek, aki
a, nem itt él
b, nem végtelennek tűnő szenvedésnek / hihetetlen sikersztorinak érzi a külföldi életet
c, nem itt él, és hiszi azt, hogy mindenkinél jobban tudja a dolgokat, és hála az e-mailnek, nem kotyog közbe állandóan :)

Amit tudni kell rólam: 21 éves vagyok, Magyarország északi feléből jöttem, nem szeretnék hazamenni. Nem kezdem el siratófalnak használni az oldalt azzal, hogy a magyar körülményeket szapulom, egyszerűen odahaza úgy éreztem, nincs jövőm, tudtam angolul, na, akkor keressünk új hazát. De utólag megtanultam, hogy ez a hely soha nem lesz a hazám. Jobb itt élni, de mindig is magyar leszek.

Ez nem azt jelenti, hogy bár gimnáziumi végzettséggel annyit keresek, mint más odahaza diplomával, sírva ódákat zengek a Tisza szőkeségéről, miközben leveszem a számlámról a pénzt... Csak örülök, mikor Anyukámmal lehetőség van beszélgetni magyarul, előjönnek a szóviccek, és bőszen kerestem a magyar zászlót a sok között az Oxford Street-en az olimpia tiszteletére kitettek között.

Nincs diplomám, nincs felsőfokú nyelvvizsgám, csak nagyon jól tudok angolul, és hála a szülői nevelésnek talpraesett vagyok. Isten segítségével és egy kis szorgalommal már egy éve pénzkereső fiatal vagyok.

Az, ahogyan kijöttem, kitenne pár oldalt, kalandregénnyel kevert klasszikus orosz drámának tűnik így egy év távlatából. A lényeg, hogy szeretném kicsit a velem egykorúakat beavatni abba, hogy milyen itt az élet.

Az élethez kell a nyelv

Tudni kell angolul...kell, és kész. Nem kell felsőfokú ingyom-bingyom, mert a kutya nem nézi (hacsak valaki húszévesen nem akar egy multi feje lenni), egy interjú alatt kiderül hogy állsz a nyelvvel. Nem (csak) az állás miatt kell a nyelv, ezt sokan elfelejtik, hanem az élethez, ahhoz, hogy itt élj, hogy ha megkérdezik a Tescóban, hogy van-e Supershop kártyád, akkor azt tudd hazudni, hogy van (de akkor el is kérik!), vagy ha nincs, akkor kedvesen le tudd rázni a pénztárost, aki rád akar sózni egyet, miközben a fél bevásárlóközpont a hátad mögött vár.

Vagy ha romlott kaját ettél és percenként rád jön a hasmars, akkor tudj széntablettát kérni a gyógyszertárban anélkül, hogy Activity-t kéne játszanod a gyógyszerésszel, vagy fel kéne hívni valakit, hogy fordítson neked. Nem is beszélve az eseményutáni tablettáról.

A megvetett pultos szakmában dolgozom

Csak a szolgáltatói szektor nevében tudok beszélni, de annyian kijöttek szezonális munkákra az olimpia alatt, hogy itt Londonban az ember úgy érzi, ha WC-re megy, ott is egy építőmunkás fog visszanézni a budiból, mert ugye „Sorry Ma'am, ya know the Olympics....". És ha a csapból akarsz inni az éjszaka közepén, egy litván / spanyol / lengyel pultoslány ugrik elő, hogy kiszolgáljon, és kisindiános angolsággal elmakogja, hogy egy hatvan lesz. Augusztus végéig nem igazán érdemes kijönni,vagy csak elegendő pénzzel szállásra, miegymásra, amiket előttem már leírtak.

Én magam szintén a megvetett, leköpött, megrugdosott pultos szakmában dolgozom, amit sokan összekevernek az otthoni kocsmárossággal. A különbség az, hogy ebből a fizetésből szeptembertől itt el tudom kezdeni a főiskolát (mondjuk a kajálás kb. vajas kenyérre, meg instant levesekre fog redukálódni, de megéri), odahaza az a fizetés talán zsebpénznek elég a nyári kirándulásokra.

Fura mód itt még a politikusok (olyan helyen dolgozom, ahova szünetekben leugranak meginni néhány sört, főleg tory-k és labour-pártiak) is megbecsülik ezt a szakmát, tisztelettudóak, érdekli őket, hogy milyen itt az életünk (gondolok itt magamra, meg a kollégáimra). Odahaza max. csak meg akarnának kettyinteni minket két tömény között (a vendégek, nem a politikusok).

Tudják, hogy a külföldiek vállalják azokat a szakmákat, amiket az itteniek túl lealacsonyítónak találnának (az angolok vagy kitanulnak mindent és irodai dolgozók lesznek, vagy gyorsan családot alapítanak, és a segélyből eléldegélnek egy önkormányzati lakásban, amire rezsit se kell fizetni). Meg merem kockáztatni, hogy a külföldi munkaerő nélkül a szolgáltatói szektor összeomlana.

Fontos: hiába van otthoni tapasztalatod, nem igazán érdekli az itteni munkaadókat, referenciáért felhívni bárkit is túl lusták, inkább több hetes tréningeket kell végigküszködni, mire dolgozni hagyják az embert. Nekem szerencsére ez a fázis már elmúlt, igyekeztem minél több helyen jó ajánlásokat szerezni.

Az olimpiai láz elmúltával azért lassan ismét több lehetőség lesz, mert AKI KERES, AZ TALÁL. Ha akarsz dolgozni, fogsz. És ha türelmes vagy (nem az otthoni „csináljunk egy ötéves tervet, hogy tartsuk a tízéveset" - típusúra gondolok, hanem átgondolt takarékoskodásra), akkor apránként összejöhet egy szerződésesen bérelt otthon, vagy továbbtanulás, vagy egy használt autó stb.

Kicsi, dohos, hideg szobám volt

Mivel velem egykorúakhoz szól ez az Anna Karenina hosszúságú levélke, gondolom, nem kell stúdió lakásokat promotálnom. Jó, ha van ismerős. Akinek szintén van egy ismerőse, akinek a keresztlányának az unokabátyjának van egy feles kiadó szobája.

Egyágyas, egyszemélyes szoba van már heti 70-80 fonttól is. A magyarok brutális árakat kérnek a szállásért, akinek van pénze, és szeretne magyarok közt lenni, annak persze ideális. Én nem akartam magyarok közt lenni, és nem volt pénzem, így lengyel barátom rendkívül kusza kapcsolatain át tettünk szert egy franciaágyas, tágas, szépen berendezett szobára heti 110 fontért.

Mikor kijöttem (nem volt még meg a párom, senkim nem volt) annak a pubnak az emeletén éltem, ahol dolgoztam. Egy kicsi, dohos, hideg szobám volt, ahol néha meleg volt, de legtöbbször látszott a lehelet, és igyekeztem minél csendesebben hajszárítóval megmelengetni a lábam a takaró alatt. A mosott ruháimnak is hullaszaguk volt. Valahogy el kell kezdeni, ugye.

Mikor otthon laktam, azt a szabadelvű nézetet hangoztattam, hogy a magyar gondolkodás milyen elavult, mindig a rinya a saját lakás miatt, meg az otthon szentsége-marhaság, jó az albérlet is és nem kell kölcsönt felvenni. Azóta ez változott.

Itt a legtöbben nem ügynökség által adott, szerződéses lakásban kezdik az életet (mivel az indulótőke elég borsos lsd. depozit, plusz két, néha három hét bérletének egyösszegű kifizetése), hanem csak úgy beköltöznek valahová, ismerős ismerőséhez, fizetnek valakinek és cső. És akármikor kirakhatnak. Mert jön Anyuka Indiából, és kell a szoba, és hasonló indokok.

Egy héten belül az utcán találhatja magát az ember, hiába van állásod, ha nincs pénzed gyorsan kivenni valahol egyet, elég, ha letáborozol a munkahelyez közeli utcasarkon. Én egy év alatt háromszor költöztem. A biztonság rettenetesen hiányzik. Hogy van egy biztos hely, ahova menni lehet. Ahol nem kell sorban állni, ha használni akarod a mikrót. Vagy bennfelejtheted a ruhát a mosógépben anélkül, hogy egy idegen fejmosást tartana utána.

A megvalósult multikulti

Hadd vázoljam fel az én helyzetemet. Hatan élünk egy lakásban. Én, a lengyel uram, két pakisztáni férfi, egy román nő, és egy indiai nő (jesszus, így leírva még rettenetesebb!!). Van egy nappali, egyszer ültem ott, mivel az egyik pakisztáni hapsié, meg a román nőjéé a tévé, és azok ülnek ott, ha épp szabadnaposak - egész nap az indiai bollywoodi csatornát bömböltetve.

A konyhába sajnos a nappalin át lehet eljutni, tehát reggel kell kiosonnom kávét csinálni, mikor még mindenki alszik, vagy mikor már mindenki elment dolgozni. Persze kedvesen felajánlották, hogy használhatunk mindent, ami a házban található, csak utána felsorolták, hogy ők vették őket, és mennyiért. És amúgy is ők bútorozták be az egész kécót. És ha bármit használok a konyhában a román csaj pont akkor akar hétfogásos vacsorát csinálni, amihez sajna minden konyhai gépet igénybe kell vennie.

A hindu lány kb. velem egyidős, komolyan veszi a vallást, az egész lakásban füstölőszag leng, és néha, ha szabadnapos, indiai akcentussal énekel a YouTube-bal Tina Turnert, meg George Michaelt.

A másik pakisztáni férfi (aki miatt most bérelhetjük ezt a szobát, ezért kell befognunk a szánkat, mert az ő kedvességén múlott, hogy nem az utcára mentünk, valami hihetetlen folytán ismerték egymást az urammal) minden alkalommal úgy néz rám, hogy az felér egy szexuális zaklatással, és mindig el akar hívni kebabot enni (hm, pakisztániul azt kebab-evésnek hívják?? nálunk szexnek, azt hittem, ez nemzetközi szó).

Régebben fürdés után törölközőbe csavarva mentem vissza a szobába megszárítkozni. Mivel a szobája a fürdőszoba mellett van, már a fürdőszobában megtörölközöm, és igyekszem magamra ráncigálni a párától nedves bugyimat és egyéb ruháimat, mert mindig lecsap rám, mikor le akarok menni a földszinti szobámba.

A fürdés közbeni imádkozás

Több, mint fél órás testpocsolás közben félhangosan motyorásznak a kádban (hindu és muszlim lakótársak hátrányai). És mindig akkor, mikor WC-re kell mennem (mondjuk hat személy esetén elég nagy az esély, hogy valaki pont bent van).

Volt, mikor már késésben voltam a munkahelyemről, de mintegy mellékesen nagyon el kellett volna még mennem (a reggeli kávé hatása, ugye), de egyikük csak fürdött és mormolt, nekem pedig már könnyek folytak a szememből az erőlködéstől. Végül 25 perc kínszenvedés után bekopogtattam, de nem hagyta abba. Mikor már feladtam a harcot a záróizmaimmal kegyesen kijött, párafelhőtől ölelve, én meg végre berohanhattam, hálaimát rebegve.

A tipikus, kétemeletes angol házaknak (emeleten fürdő + egy vagy két hálószoba, földszinten konyha, hálószoba és / vagy nappali) kiváló az akusztikája. Anyagcserére, szeretkezésre teljesen alkalmas, amennyiben a ház többi lakója szívesen részt kíván venni bennünk rádiójáték formájában.

Igazából a mostani levelem apropója is az volt, hogy ma én buta éhgyomorra gyümölcsöt ettem, utána pedig romlott csirkét (utólag derült ki, hogy romlott) és biza akaratomon kívül levetkőztem minden nőiességemet a toilet visszhangzó falai között, miközben alattam épp vacsoráztak. Mikor lementem néma csend fogadott. Elborult az agyam, és inkább megírtam ezt a levelet, ahelyett, hogy biológia kiselőadást tartsak nekik. Elmondanám nekik, hogy ez az emberi természet (és a cseresznye-szőlő kombináció) hibája, de minek. Két dolgot utálok itt: az időjárást, és az angol házak papírfalait.

Legyen konkrét célotok!

Tehát gondoljátok meg jól, mielőtt otthagynátok, amitek van, mert itt semmitek se lesz. Legyen célotok a kijövetellel, ha kirándulás, akkor az, ha munka, akkor az, a lényeg, hogy ne csak hasra csapva ugorjatok bele azzal,hogy „majd kialakul". Ez nem olyanoknak szól, akik jelenleg is egyetemen, tudatosan készülnek az itteni életre, minden tiszteletem az övék.

Nekem nem volt otthon lehetőségem egyetemre menni, itt fogok, mert a pultozásból nem tudok félrerakni öreg napjaimra, és egy idő után az ember nagyon elfárad. Ez a levél főleg olyanokhoz szól, akik „semmit se veszíthetek" felkiáltással, egyedül szeretnének belevágni ebbe a dologba, remélve, hogy fiatal koruk egyfajta mentőöv a külföldi élethez.

Találkoztam nem egy ilyen emberrel. Valakinek sikerült, valakinek nem, én is csúnyán megüthettem volna a bokámat, ha nem vagyok észnél, és nincs velem a párom, akivel hat hónapja terelgetjük egymást.

A magány a legrosszabb. Mert a magánnyal jön a honvágy, az elkeseredés és a feladás, ha nem sikerül minden elsőre, márpedig nem szokott. Az első két hónapom munkával és sírással telt. A második kettő szintén munkával, és azzal, hogy nem akartam a mostani barátomat közel engedni magamhoz, mert féltem, hogy nem is szeretem, csak kell valaki, akibe belekapaszkodjak, és egyikünket sem akartam átverni. Aztán mikor majdnem elveszítettem, rájöttem, hogy szerelmes vagyok. Már csak ezért is érdemes volt ennyit kínlódni.

Angliába kellett jönnöm, hogy megismerjem az életet, a szerelmet, a küzdést, és minden olyan dolgot, amit ha otthon maradok a családommal, nem ismerhetek meg. Egyedül, 15 fonttal a zsebemben érkeztem a Victoriára, Istenre és saját találékonyságomra bízva magamat. Ez alatt az egy év alatt többet tanultam, mint egész életemben. És a java még hátra van. :)"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr64730607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csincsilla72 2012.08.25. 15:45:48

@mommmmo: Igen, sokan valóban csak mosogatni jók, mert semmiféle normális szakmai végzettségük nincs. Aki így megy ki, az kinn sem jut semmire.

lilly.alien 2012.08.25. 15:46:33

@igazságos: Itthon azon kellene végre túllépni, hogy közgáz képzés nem csak a Corvinuson létezik, és ha vki jogász akar lenni, nem csak az ELTE fog számítani... Az átlagos diplomás tapasztalat nélkül meg maradjon otthon...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.25. 15:46:51

@VíziLó:

Kivéve ha muzulmán leszel, akkor házasságot ajánlhatsz a csajnak. Ugyanis ilyenkor már nem számít a nemzetiség.

01234567 2012.08.25. 15:47:22

@lilly.alien: "Az egységben az erő elv magyar-magyar között pedig már rég nem működik..."
..köszönöm a kiegészítést,mert ezt még ki is felejtettem...
@igazságos: Mivel nem ugyanazt értettük belőle,nem egyre gondolunk,így nem egyről beszélünk..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.25. 15:50:17

@seabound:

A "hagy" bizony abszolút elfogadott alak a "hadd" helyett. A "had" persze valóban hiba.

igazságos 2012.08.25. 15:51:34

@omfgomgzor: ha magadra vetted, akkor máris lebuktattad magad.

Akinek nem inge, de sokat le lehet szűrni ebből a posztból is.

Tényleg érthetetlen nekem az, hogy itthon miért nem tudnak úgy hozzáállni az emberek a dolgokhoz, mint ahogy azt külföldön tennék.

Például különösen a "csak nagyon jól tudok angolul" mondatokból lehet kiszűrni a valóságot, igencsak megy a ferdítés, ilyet nem lehet leírni, mihez képest, mennyire beszél jól?

Én úgy tapasztaltam, különösen a románokkal és a lengyelekkel nehéz egy levegőt szívni (a lengyeleket az angolok sem kedvelik), míg a törökök a leginkább kiéhezettek a szex terén, azok minden dugható nőt le akarnak fektetni. :)

mommmmo 2012.08.25. 15:53:22

@csincsilla72:

De hat most kezdi el a fosulit. Az a kerdes, hogy mit akar tanulni.. ha valami nyelvtol tok fuggetlen dolgot, pl IT, akkor otthon is megcsinalhatja a papirt.
Ha valami mast, akar valami ruhatar szakot is, a kinti papirja erni fog valamit, mig az otthoni semmit. Ha gazdasagi iranyi dolgot tanul szinten nagy elony a kinti papir.

Ja, es a magantanitasrol: en is finansziroztam magam anno otthon, de mar 2005 korul kezdett lemenni a piac. Feltetelezem a mai gazdasagi helyzetben ez mar nem egy nagy opcio otthon.

lilly.alien 2012.08.25. 15:56:58

Picit OFF:
Eredeti szakmám pénzügyes. Kérdezgetik lassan 2 éve, hogy "nem igaz, hogy nem sikerült munkát találni" by háeresek. Mondom én, hogy nem a Corvinuson végeztem, és 0 tapasztalatom van. Erre "köszönjük, de nem". Éppen váltok, felszolgáló-mixer leszek. Skócia vagy Ciprus. Nincsenek vezérigazgató szintű kapcsolataim.
Vissza ON.

cukorrépa 2012.08.25. 15:56:59

@VíziLó:
" Mi volt a válasz? "Á nem, túl macerás." "

fura egy unokaöcséd van, az biztos!

igazságos 2012.08.25. 15:59:13

@mommmmo: oké, de ott KIFIZETED a tanulást, akár a büfészakét is, itt meg a büfészakon is ingyen tanulnak.

Itthon, aki tényleg nagyon hülye, meg nem ért semmihez, na az vesz magának diplomát, az kifizeti magának a kettest.

A költségtérítésre ezeket veszik fel, akik nem tudnak, nem is akarnak tanulni, esetleg apuci-anyuci akarja, hogy legyen papírja, kell az álláshoz.

Az OKJ-s képzésről meg ne is beszéljünk. :)

A magántanítás is jobban ment régen, de régebben a külföldi, angliai munkák is jobban mentek, míg nem ment ki a sok román, lengyel.

Tudomásul kell venni, 2008 előtt lehetett itthon is igazán nagyot szakítani.

Manapság már 3000 forint körüliek a magánórák is, van, ahol többet kérnek, van, ahol kevesebbet.

Plusz a nehéz tárgyak mennek, mint pl. a matek, a nyelv, a programozásos, számvitel dolgok.
Ezekhez viszont érteni is kell, aki ezeket tudja, és mégsem tud magával itthon mit kezdeni, jó állást találni, arra nincsen szó, az tényleg egy lúzer. Pedig van olyan is, hogy programozásból kitűnő, vannak már referenciái itthon, mégsem tud magának állást találni, vagy befejezni az egyetemet.

slowMotion 2012.08.25. 15:59:27

Valaki ugyan mar irta, de meg egyszer: London *NEM* Anglia!
Az angolok is igy gondoljak ...

cukorrépa 2012.08.25. 16:05:46

@01234567:

"Ó mond ember,minden tisztelet mellett,te hol élsz..."

vannak csoportok és kultúrák, akik nem belháborút folytatnak állandóan, és ez hasznos! azt látom.

"Ha segíteni akar csak árt magának,mert ami elől elmenekült ezen keresztül utánanyúl,és még ott is árthat neki."

biztos van ilyen is, de nem minden eset ilyen.

"A kint szerzett tapasztalatokra meg itt a l@fasz nem kíváncsi.Sőt."

dehogynem, csak nem nagypofájúan és "hazajöttem nyugatról, aranyat sz*rok azóta" stílusban kell előadni.

"PÉÉÉÉÉÉÉNZT?Ezeknek?"

leginkább a családnak, haza. illetve hozzásegíteni kimenő magyarokat kinti pénzszerzési lehetőségekhez, ha tudsz olyanról. de ez csak akkor működik, ha már a kint lévő befutott, van elég pénze, nyugalma, és nem fél attól, hogy az utána érkezők elveszik előle a lehetőségeket.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.08.25. 16:06:20

A posztot nagyon jónak tartom abból, ahogyan a nulláról való kezdést bemutatja egy idegen országban. Ismerős szitu. Valóban nem könnyű és ha a kiutazással illúziók és irreális elvárások társulnak, akkor bizony sokan csalódottan, pityeregve térnek haza.

Nyilván más a helyzet, ha valaki biztos anyagiakkal és megfelelő végzettséggel, jó nyelvismerettel lépi át a határt.
Ha párjával évi 30+30k-s mérnöki keresetük lenne, akkor nyilván másról szólna a történet.

Posztolónak mindebből azonban csak a jó nyelvismeret adatott meg. Ez az életforma számára sem életcél, mindössze ugródeszkának használja - szerintem nagyon helyesen.

A leírásból jól érzékelhető, hogy gyakorlatilag ez az első olyan nagyobb közösség, ahol több emberrel kénytelen együtt élni.
Volt benne részem és bár nem pakisztániak voltak, nem nagy a különbség. Úgy értem, hogy bármilyen náció élne együtt, konfliktusok akkor is lennének.

Mivel ez szemmel láthatóan zavarja (a poszt túlnyomó részét a kéényelmetlen körülmények leírása teszi ki), az egyetem helyett helyében én inkább jobb lakhatási/anyagi körülményekre koncentrálnék - talán nem feltétlenül Londonban - és csak egy év múlva az iskolára. Távolból nehéz a helyében lenni.
Sok sikert és sok boldogságot!

canissa · http://www.canissa.com 2012.08.25. 16:08:25

Nagyjából ismerős a sztori, én is annó csak beköltöztem valahova. A különbség annyi, hogy - ahogy az írásodból kiderül - nem próbálsz meg változtatni a helyzeten. Az induláskori vacak lakhatás oké, de utána csak rajtad áll minden. Oké, most van hol lakni, de közben lehet(ne) keresni másik lakást 2 főre, nem egy nagy wasistdas. Velem is ez történt, laktam fos helyen, majd egyre jobbakban, mígnem kibéreltem magam egy lakást. Ez a kettő a legfontosabb, jó munka, jó lakás, onnantól minden egyszerű.

z 2012.08.25. 16:12:38

Nekem is hasonló tapasztalataim voltak, mikor kimentem 19 évesen.
Angolul jól beszéltem (felsőfokúm volt már gimiben, angol szakra jártam itthon, amit azóta elvégeztem,
ismertem angolokat és sok meg is kérdezte, félig angol vagyok-e), mégis szenvedtem mert máshoz nem nagyon értettem.
A baj talán az volt, hogy azutáni nyáron volt, hogy megnyitották a munkaerőpiacot és Londont elözönlötték
a külföldiek.
Rögtön a lakással átvágtak minket (egy társasággal mentem ki): megegyeztünk a bérletről és fizettünk kauciót, a főbérlő pedig
eltűnt vele, mire kiértünk.
Jelentkeztem minden nap vagy 5 munkahelyre, ebből visszírtak/hívtak
1-ről, de mire elmentem volna másnap beszélgetni, már mégse
kellett nekik senki.
Leginkább alkalmi melókat találtam, amikből azért ki lehetett jönni nagyon nehezen, de aztán azok is elmaradtak, én meg
úgy döntöttem, inkább hazajövök és visszamegyek az egyetemre, így is lett.

Azóta mentek ki ismerőseim és nekik is elmondtam, hogy ez nem egészen olyan, hogy az ember megérkezik, munkát talál,
saját kis lakásban lakik és minden fasza lesz rögtön.
Hozzá kell szokni, hogy 10 emberrel élsz egy házban, hogy van, hogy nem eszel 1-2 napig, mert egyszerűen nincs egy
filléred sem és ha megfájdul a fejed és nincs pénzed gyógyszerre sem, akkor
lehet, h nem is tudsz kérni senkitől, mert nem otthon vagy, nincs senkid, mindenki idegen.
Volt olyan is, hogy sört csapoltam, megtudták, hogy magyar vagyok és hozzámvágták az aprót, hogy akkor vegyek egy
buszjegyet haza.
Mindezt Ascotban, a derbin, felsőosztálybeli emberek.

Viszont azt vettem észre, hogy az angolul annyira nem penge, de szakmával rendelkező arcok (ács-állványozó, kőműves stb.)
elég jól elvoltak, raktak félre pénzt rendesen. Ha egy ilyet még elvégzel itthon (1-2 év), és csak utána dobbantasz,
akkor szerintem nőnek az esélyeid, mert takarítani, pultozni, árut feltölteni mindenki tud (és van is rá jelentkező elég).

think different 2012.08.25. 16:15:43

@canissa: Meséld el légyszíves, hogy bárpultos fizetésre, 1 éves angliai ittlét után hány landlord vagy agency ad ki egy lakást.
Bizonyára előfordul, de igencsak nagy wasistdas.

Feltételezzük, hogy a lengyel srác szintén pultos, pincér. Egyszobás lakásnál gyakran kell egy embertől elegendő fedezet, hacsak nem házasok vagy nem élnek civil partnership-ben.

canissa · http://www.canissa.com 2012.08.25. 16:18:44

@think different: Hát jó, van akinek nagy wasistdas, van akinek meg skill. Ennyi, ha így jobban tetszik. Lényeg, hogy én is megoldottam, sőt a barátaim, egy pár, is megoldották, ők ráadásul 10 hónap után.

igazságos 2012.08.25. 16:25:22

Na és az adóvisszatérítés az még mindig megvan?

Sokan elfelejtik ezt reklámozni, mit is tudnak félretenni. :)

genyamagyar 2012.08.25. 16:31:05

@Zombinyussz: ""Uram, uram"- ehhh, hideg ráz. Száz évig is lehet mellettem házasságban férfi, akkor is a PASIM fog maradni."

PASI? tudod egyáltalán, hogy mit jelent? Elárulom: olyan átutazó strici--féle.

bazd meg 2012.08.25. 16:32:00

@lilly.alien: Irod, " Mar nem abban az idoben elunk ? " Lehet hogy itt van a kutya elasva ? A sok bufeszakon tanult paraszt akivel elhitettek hogy lesz belole valaki, az most csunyan pofara esik, ugy ahogy a devizahitelesek ? Lehet hogy az almok voltak tul nagyok es mostanaban a pofaraeses idoszaka van ? Lehet hogy forditva ulsz a lovon ? Kulonben meg az anyad a troll, inkabb fogj egy palit es ha nem un meg hamar, meg viheted is valamire.

think different 2012.08.25. 16:34:07

@canissa: Bizonyára skill kell hozzá, de ügynökségnél nagyon keményen utánajárnak a pénzügyeidnek, a munkáltatódat felhívják és ha csak egy kis gyanú felmerül, akkor már nem kapod meg a lakást.
Az asszony assistant manager és a fizetése nem érte el a dupláját a bérleti költségnek, elutasították azzal az indokkal, hogy 1-2 havi fizetéskimaradás esetén nem tudja fizetni a rent-et.

A lakótársam ingatlanügynök - előbb Canary Wharf, most Hampstead, nem szarral gurigázik - mégsem tudott bérelni, mert nem fix fizetése van, hanem a teljesítményétől függ. Hiába keres 4k felett jobb hónapokban, ez nem állandó bevétel. Ergó elbukott, pedig a munkája miatt igencsak felkészülten ment az "átvilágításra".

Van ismerősöm nekem is, akik 2 szobás lakást bérelnek, hat hónap deposit-ot kértek tőlük. Remélem belátod, nem nem mindenki van arra felkészülve, hogy letegyen 6-9k-t egy lakásért, úgy hogy semmi nem garantálja, hogy félévet ott is maradnak.

35 éves vagyok, bár szeretem a meséket, nagyon nem hiszek már bennük.
Nagyon szívesen megnéznék egy élő embert, aki egy éves angliai munkaviszony és bárpultos fizetés igazolásával lakást kapott, amikor jobb házakban, felelős landlordnál még egy szobát sem lehet erre kapni.

mommmmo 2012.08.25. 16:34:27

Mondjuk Tundebol valoszinuleg nem lesz acs vagy alvanyozo vagy komuves, a noknek valo szakmunkak tenyleg behataroltak.

Hogya o egy tipikus bufe ruhatar kvalitasu ember, (lasd nem egy realzseni, de jo kommunikacios, szervezokepessegu stb) akkor a leheto legjobb strategia amit most csinal, szerintem. Igaz, otthon a bufe ruhatar ingyenes, de sz@rt nem er, kint viszont nagyon is erhet. Irt nemregiben egy lany egy posztot kintrol, valami szalloda szervezest tanul, nagyon gyakorlatorientaltan, szakmai gyakorlatokkal, miminden. Ha otthon fejez be egy ilyet, tenyleg semmit nem er, es meg sz@rul is tanitjak. Kint viszont nem annyira ez a helyzet...
Ami a lakhatast illeti, en is ugy voltam vele, hogy inkabb szivok az alapozas ideje alatt, szoval nem az volt a preferenciam.

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.08.25. 16:35:49

@Réka ‎: Igazad van... viszont csendben (de tényleg nagyon csendben, csak az érdekesség és az analógia kedvéért) azért megjegyzem, hogy gondolom India sem kérte anno az angolok uralmát, nem beszélve arról, hogy az ideözönlő angolok sem hiszem, hogy felvették volna a helyi szokásokat.

igazságos 2012.08.25. 16:37:04

@bazd meg: na látod, viszont te sosem változol, sok szépet kívánsz a másiknak. :)

think different 2012.08.25. 16:38:30

@think different: (a jobb ház alatt az osztott apartmanokat értem, ahol 2-3 lakótárssal kell összedobni a havi 2k-t, van konditerem, garázs, portaszolgálat, takarító és szerencsés esetben tetőteraszról bámulsz Greenwich-re)

canissa · http://www.canissa.com 2012.08.25. 16:41:40

@think different: Próbáld meg a landlordokat elfelejteni és egy ezzel foglalkozó cégtől bérelni lakást, én is ezt teszem. . Hat hónapos depozitról )de akár 1 hónaposnál többről) az eddigi 5 évem alatt itt még csak nem is hallottam, tehát nem lehet túl gyakori eset. Egy hónap depót fizettem, az elején fél évre alá kellett írnom, viszont utána havonta újul a szerződésem, magyarul akkor megyek, amikor akarok. 600 fontot fizetek egy teljesen szuper, egyszobás (+ nappali) lakásért, minden új, első lakó vagyok. Nem nagy, 39 nm, de két főnek tökéletes. Én is 35 éves vagyok, én sem hiszek a mesékben, de itt semmi sem lehetetlen, csak meg kell találni a dolgokat. Én addig hajtottam, kerestem, amíg össze nem jött. Egy dolog mindenhol ugyanaz: mindennek ára van. A pénz beszél...

VíziLó 2012.08.25. 16:42:17

@think different: Szerintem itt is nagy különbség van London és Anglia között. Én kb. 2 évig éltem mindenféle kelet-európai sleppel indiaiaktól bérelt közös házakban, mikorra sikerült saját egyszobás lakásba költöznöm. Én azonban nem is igazán akartam külön menni azonnal, mert jobban tudtam spórolni a tömegszálláson.

Ismertem olyan nem házas párt, akik 6 hónappal a kiérkezés után fix állás nélkül agency workerként minimális nyelvtudással simán kivettek egy 1 szoba+nappali lakást. Egy másik ismerősöm 3 hónap gyári segédmunka után kivett egy 2 szoba"nappalis lakást a családjának, pedig a felesége nem is dolgozott. De hát ez vidék, és kisváros.

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.08.25. 16:42:53

@VíziLó: Te házasságszédelgő :-) Igen, én is hallottam már hasonló történeteket. Viszont azt kell mondjam, hogy itt nem csak a muszlimokra jellemző ez a viselkedés, hanem a hindu férfiakra ugyanúgy. Továbbmegyek, azért a tengerparton a nyaraló fehér lányok is megérik ám a pénzüket... aztán meg a normálisabb issza meg a levét.

think different 2012.08.25. 16:47:52

@canissa: £600-ért?

Megkérdezhetem, hogy hol? Tünde Londonban él, én szintén.

Itt egy jobb double room ennyi rezsivel vagy szakadt negyedben stúdió, ami nem lakás.

lilly.alien 2012.08.25. 17:05:40

@bazd meg: Köszi a jó kívánságokat. Az ilyen, habzószájú nímandok, mint te, nem igazán tudnak a véleményükkel meghatni.

Taxomükke (UK) 2012.08.25. 17:18:53

Igen jó írás! A kommenteket még nem olvastam el, kíváncsi vagyok (na, azért annyira nem), ebbe hányan bírtak belekötni.
Szóval gratulálok a kitartáshoz és a boldoguláshoz, további sok sikert!

Taxomükke (UK) 2012.08.25. 17:31:58

@Golgotai: Hát az biztos, hogy te sem vagy épelméjű... mint a lovasnemzetes lelki társad.

xylon 2012.08.25. 17:39:38

Leirhatta volna a postcodeot hogy hol lakik. Most havonta 476ot fizet. Fonokom most adta ki a lakasat 3 embernek 3 szoba 3 furdo fejenkent 800ert. vadi uj London egyik nagyon jo kornyeken

tomfree 2012.08.25. 18:08:49

@Intelli: @sírjatok: Olvassatok egy kicsit utána a dolgoknak, nem én találtam ki, különböző kutatási adatok is alátámasztják azt, hogy a magyar társadalom jelentős része pszichés problémákkal küszködik. Az egyik 2009-es kutatás szerint a magyar társadalom 27,3%-a szenved klinikai beavatkozást még nem igénylő, de az életminőséget befolyásoló depresszió valamelyik változatában (amelyről akár nem is tud).

Javaslom a Magyar Mentálhigiéniás Szövetség vagy Kopp Mária kutatásait, nem én találtam ki ezeket. Külföldi extrém példák bevonása meg nem releváns, gyilkosok mindenhol vannak (mint Breivik), de ez nem tükrözi a teljes társadalom pszichés állapotát. Ezeket nem súlykolni kell, hanem felismerni és valamit tenni ellene.

dennisthemenace 2012.08.25. 18:13:02

@think different: Ami engem illet, bámulja Greenwichet a fene..
London nem igazán jon be nekem. lemenni egyet szórakozni, az oké, de ott élni nem szeretnék.

dennisthemenace 2012.08.25. 18:19:21

@christophe: Ezt kellett leírnia a FideSS kérésére, gondolom..

think different 2012.08.25. 18:20:56

@dennisthemenace: Nem erről van szó.

Egy londoninak nem kell felhozni a Ramsgate-i árakat, minthogy egy budapestinek is hiába magyaráz egy bajai, hogy márpedig 30.000-ért van komplett lakás. Budapesten nincs, minthogy Londonban sincs £600-ért.
A poszt írója pedig londoni, tehát a vidéki árakkal való példálózás teljesen értelmetlen.

Doppelskorpion · http://posta.szalami.com/ 2012.08.25. 18:22:52

Kár, hogy a szerző neve nem látszik a cikknél, ugyanis kiváló humorral, írói tehetséggel bír! Érdemes lenne többet publikálnia, szakmailag fejlődnie, publicisztikai, kisprózai területeken, és nem így, névtelen senkiként blogolnia!!!

untermensch (törölt) 2012.08.25. 18:37:43

@Doppelskorpion: aki névtelen senkiként blogol, méghozzá szenvedélyesen, az te vagy. A nő csak egy vendégposztot küldött be emailen, egyáltalán nem blogol. És nincs benne akkora perspektíva íróként, hogy otthagyja a kocsmárosi állását meg a paki albiját meg a polákját. Ha neked az altesti poénok ellenállhatatlanul szellemesek — te tudod.

Brix 2012.08.25. 18:41:15

Londont nem a legjobb hely a magasabb szakképzettséget nem igénylő munkát vállalóknak, hiszen a minimálbér az minimálbér mindenhol. Mégis oda áramlik mindenki, pedig a megélhetési költségek ott a legmagasabbak. Hiába van sok munka , a konkurencia is itt a legnagyobb. Ennek ellenére egy kis utána- járással lehet 550-600 ért egy önálló studiot, 650-től 1 halószobást kivenni és nem kell pakikkal együtt élni

A Tyne folyó déli partja 2012.08.25. 18:41:16

@tildy:): az első három, sőt az első hat évben bennem se vetődött fel. azaz, nem komolyan, de eleve nem terveztem, hogy örökre jövök. viszont a hatodik év után már bizony egyre erősebben és gyakrabban vetődött fel, hogy na akkor el kéne kezdeni megszervezni a hazafele utat.

Brix 2012.08.25. 18:49:55

@think different: Ne informáld rosszul az embereket! Lehet 600-650 ért egy hálószobás lakást bérelni, igaz nem a legjobb részeken és sokszor bútorozatlanul, de lehet. Akár Dangenhambenm ,Croydonban, vagy Watfordban vannak ezen az áron hozzáférhető ingatlanok.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.25. 18:50:09

@Jolika neni a szomszedbol: én is ezt szoktam mindig mondani a dicsekedőkre. az valahogy mindig egyértelmű, hogy 6-8 ember lakik együtt, bérelnek egy lukat, és verik a mellüket, hogy mennyit félre tudnak tenni minimálbérből. hja, ha otthon is egy lukat bérelsz, 6-8 vadidegennel, akkor talán otthon is többet félre fogsz tudni tenni.

2012.08.25. 18:53:16

Örülök, hogy egy életszagú posztot is láthattam végre. :) a posztolónak, sok sikert... nem lesz könnyű, ha a sulit is ott kell megcsinálni. Jó szakmával gondolom sokkal könnyebb, ha az embernek van kis pénze félretéve, meg pár év szakmai tapasztalata...

untermensch (törölt) 2012.08.25. 18:55:46

@fletwwod_mac: a jó (sőt nagyon jó) nyelvismeretet kizárólag a saját elmondásából ismerjük. Én inkább nagyon rosszra szavaznék, egyrészt a korából és múltjából kifolyólag, másrészt ismerem azoknak az angolját, akik saját maguk szerint nagyon jól beszélnek angolul.

Brix 2012.08.25. 19:00:03

@A Tyne folyó déli partja: Hát ez nem így van! Magyarországon a minimálbérből bárhogy ügyeskedsz, nem tudsz férerakni! Az itthon, 69 netto...Semmire sem elég!

think different 2012.08.25. 19:01:40

@Brix: Tudnál linkelni mondjuk Gumtree-ről hármat, ahová te is szívesen beköltöznél? Tehát egy háló + nappali, elviselhető tömegközlekedéssel (tube, overground, dlr), mivel a munkáim 90%-a a belső két zónában van. Mondjuk 40-45 perc alatt legyek Knightsbridge-nél. (most ennyi ideig tart).
Olyan helyen lakunk, ahol nem kell zárni az autót vagy lakást és éjjel egy lány egyedül hazasétálhat.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.25. 19:02:56

@genghis: két hónap aztán roppant hosszú idő... majd 5-6 év múlva térjünk vissza erre a kérdésre.@rágógumó: a nyelvtudásról írtakkal teljes mértékben egyetértek. volt évfolyamtársamnak (angoltanár) volt olyan, hogy jött hozzá a tanítvány, hogy ő tök jól beszél angolul, csak nem tud írni helyesen, neki csak az írásbeli fejlesztés kell. nos, évfolyamtárs lecsekkolta az illető "nagyon jó" nyelvtudását. azt mondta, majdnem sírt:)@canissa: marhára nem skilltől függ, ugyanis vannak ügynökségek (és nem is ritka), akik csak akkor adnak ki egész lakást albérletbe, ha már itt vagy x. éve. másik változat, hogy fizesd ki egyszerre az első hat hónapot, plusz depositot, plusz admin fee-t. ez meg azért nem olyan kevés pénz. és nem a landlord kér ennyit, hanem a konkrétan ezzel foglalkozó ingatlancég.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.25. 19:17:44

Egyetlen kommentet sem olvastam el, és most nem is fogok, de azt hiszem az ilyen őszinte beszámolókért érdemes ide betévedni, mármint erre a blogra.
Én ezt a posztolót megszerettem, és nagyon szerencsés ember a lengyel ura.

01234567 2012.08.25. 19:23:45

@cukorrépa: "vannak csoportok és kultúrák, akik nem belháborút folytatnak állandóan, és ez hasznos! azt látom."

De azok nem a magyarok,vagy csángók,valahonnan ősök a tajgából,de hogy a Kárpát-medenceiek igen,az biztos.
"Ha segíteni akar csak árt magának,mert ami elől elmenekült ezen keresztül utánanyúl,és még ott is árthat neki."
-biztos van ilyen is, de nem minden eset ilyen.-

Hidd el túl sűrűn fordul elő hogy épp eszű ember reszkírozzon.

"A kint szerzett tapasztalatokra meg itt a l@fasz nem kíváncsi.Sőt."
-dehogynem, csak nem nagypofájúan és "hazajöttem nyugatról, aranyat sz*rok azóta" stílusban kell előadni. -

Hidd el és ez személyes tapasztalat:pont az"aranyat szarok stílus"ami kelendő.A szerényen tisztességesen próbálkozó meg megőrül,kiviszik a temetőbe,szerencsésebb esetben szakmailag tönkre teszik és mehet "vissza".

"PÉÉÉÉÉÉÉNZT?Ezeknek?"
-leginkább a családnak, haza. illetve hozzásegíteni kimenő magyarokat kinti pénzszerzési lehetőségekhez, ha tudsz olyanról. de ez csak akkor működik, ha már a kint lévő befutott, van elég pénze, nyugalma, és nem fél attól, hogy az utána érkezők elveszik előle a lehetőségeket.-

A család rendben.A kint lévő ha van elég pénze és nyugalma nem attól fél hogy az utána jövő előle veszi el a lehetőségeket,hanem tönkreteszi,azt is ami van,úgy hogy abból neki haszna sem lesz sőt lehet magának is árt.Ez kimondottan magyar passzió külföldön...

Pszt! 2012.08.25. 19:32:04

"Egy héten belül az utcán találhatja magát az ember, hiába van állásod, ha nincs pénzed gyorsan kivenni valahol egyet, elég, ha letáborozol a munkahelyez közeli utcasarkon."

Mit is jelent ez a mondat?

Pszt! 2012.08.25. 19:34:45

Azt sem értem, miért ment ki a nyomorba? Elég lett volna csak Győrig menni, az audis fizetésből egymagadnak is bérelhetnél egy kuckót, nem kéne együtt lakni mindenféle népséggel.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.08.25. 19:39:08

csak egy esetben húznék el itthonról:egy nagyobb lottó nyeremény esetén, nehogy már ezek elvegyék, inkább kanadában adóznék

eax_ 2012.08.25. 20:12:07

@Pere Viki: "Az meg, hogy kicsit erősen fejezi ki a háláját... hát inkább tanulnunk kéne ebből az alázatból nekünk "nyugatiaknak", nem?"

Nem, ez nem alazat, ez kepmutatas.
Alazat pl. az lenne, hogy ha valamihez abszolut nem ert, azt nem vallalja el, mert a megrendelot szivatja vele - ez viszont az indiaiaknal ritkasagszamba megy.

rohadjmegARCgeci 2012.08.25. 20:15:46

Nekem tetszett az őszinteség és a talpraesettsége a cikk írónak:)

dennisthemenace 2012.08.25. 20:17:21

@Pszt!: Hagyd ezt a hulyeséget. Az Audi letelepedése óta Gyorben kurva drága az albérlet. Nem mellesleg, dolgozna a fene az Audiban, inkább kulfoldon, kevésbé kavalifikált munka.

dennisthemenace 2012.08.25. 20:20:44

@think different: Tudom. Egyszer Lewisham foutcáján nézegettem a kiadó lakásokat: ugyanaz, amit vidéken 550-ért bérlek, 1600 volt Lewishamban, ami pedig nem egy Rózsadomb..

euAgWzgmmtq7K 2012.08.25. 20:30:48

Isten segítsége... LOL

Bicepsz Elek 2012.08.25. 21:36:25

@Pszt!: Ezt az Audis hulyeseget en is hallottam ebben, meg Galantan Mercedesz-(?)gyar valtozatban is.

Ami a studiot illeti:
ne feledjuk: 6-7-800/ho
+++ rezsi: kb. 2-300 font (net, TV dij, council tax)
kb. 1000 font/ho
6 honapra/egy evre le kell kotni

Duplaszoba kb. 550 font/ho mindennel egyutt (olcsobb)

Nzoltan 2012.08.25. 21:59:45

Én azt mondom, hogy ilyen cigányéletért nem kell Londonig menni.

Pere Viki · http://indiapass.blog.hu 2012.08.25. 22:12:56

@eax_: Na ez is igaz. Sokszor próbálom magam is megfejteni a miértjét a felelőtlen ígéreteknek. Hogy miért nem lehet azt mondani, hogy bocs, de én erre nem vagyok képes, nem tudom elvégezni, elintézni??? Ettől függetlenül én továbbra is úgy érzem, ha köszönetről van szó, az őszinte. Valószínűleg egyébként a minta, amiből én vonok le következtetést, az átlag indiainál kicsit tisztességesebb, tisztább, okosabb egyedekből tevődik össze. Ezt azzal szokták magyarázni, hogy Dél-Indiában vagyunk és nem valami megapoliszban.

Herr Géza 2012.08.25. 22:35:09

@Golgotai: Lassan a testtel NAGYMAGYAR ! Ki vagy te, hogy ezt eldöntsd ? És egyáltalán mit keresel itt ezzel a stílussal?

meatclone 2012.08.25. 22:57:53

ragogumo.
Erdekes, azt amit leirtal az teljesen atviheto az Egyesult Allamokban elokre is. (26 eve elek itt, lehet hogy leirom egyszer)

meatclone 2012.08.25. 23:07:35

Jopofa hogy egyeves tartozkodas utan kategorikusan kijelented hogy
"Ez a hely soha nem lesz a hazam" Az is igaz hogy akarmekkora a tudasunk mindig ugy gondoljuk hogy mindent tudunk. Van a mondas hogy ott a hazank ahol a szivunk. Csalad es uj baratok mevaltoztathatjak a velemenyed.

Határátkelő 2012.08.25. 23:17:22

Szép estét mindenkinek!

Egyrészt jelzem, hogy a mai bolondirtó hadjárat megvolt, elnézést elsősorban Tündétől, másodsorban minden jóérzésű kommentelőtől a késlekedésért, de hát hétvége van... Remélem, használjátok a szűrőgombot!

Meg kell mondanom, nagyon jól szórakoztam viszont azokon a kommenteken, melyek a blogot, illetve engem csepülnek, különösen azokon, melyek tudják, hogy mit mertem és mit nem kitenni az Origón. Öröm ám látni, hogy valaki olvasta mind a 350+ posztot és emlékszik mindre és egyszerűen csak TUD! :)))

Ami meg a trollokat illeti, erősen foglalkoztat a gondolat, hogy egyik nap kiteszek egy egymondatos posztot, ami ennyi lesz: Süt a nap.

Bármibe lefogadom, hogy abba is bele tudnak kötni...

Anyádlóháton 2012.08.26. 08:40:39

Érdekes emberek...érdekes történetek. Jó ez az oldal, sajnálom, hogy csak nem régen találtam rá. Úgy gondolom, hogy a "hazám" az mindig is Magyarország, mivel ott születtem, de az "otthonom" az, ahol jelenleg élek. Hazát nem lehet elcserélni, leváltani, de otthont igen. Úgy érzem jogom van a olyan életet élni, amit szeretek, ami jó nekem és ha ezt az életet Angliában találom meg ... akkor ott élek.
Angliáról szóló írások főleg Londonra fókuszálnak, pedig Londont már régen nem az angolok lakják, hanem a bevándorlók. Az árak az egekben. A fenti írás említi, hogy 110 fontot fizet egy szobáért és megosztva használ mindent másokkal. Nos, vidéken ennyi pénzért egy komplett lakást kap az ember, vele nyugalmat és csendet. Nem kell megosztani semmit senkivel és nagyon jó érzés tudni, hogy a például a fürdőszobát csak én használom és senki más. Szívesen olvasnék egy olyan írást is, ami a vidéki életről szól.

think different 2012.08.26. 09:13:34

@Anyádlóháton: Ezzel talán az a probléma, hogy vidéken nehezebb elhelyezkedni, főleg azoknak akik megcélzott állásokat keresnek. Míg egy bárpultos, kamionos vagy mezőgazdasági dolgozó elvan kisebb településeken is, addig - ugyanúgy, mint Magyarországon - egy editornak, designernek, mérnöknek vagy IT szakembernek szinte semmi esélye nincs.

Amúgy az ingatlan tényleg nagyon olcsó vidéken, de boltban még nem fizettem kevesebbet, mint Londonban. Ellenben az utazás szívás, főleg, ha egy-két havonta fel kell vonatozni/buszozni valamelyik reptérre.

SilentDreams 2012.08.26. 09:37:50

@think different:
"Amúgy az ingatlan tényleg nagyon olcsó vidéken..."

Annyira azért vidéken sem olcsó! Bár valószínűleg ezt Londonhoz viszonyítva érted, úgy igazat adok. A londoni átlagos árak a legmagasabbak (persze elég nagy különbségek vannak helytől, minőségtől függően). Ezek a különbségek vidéken is meg vannak az árakban, de az átlagár alacsonyabb. Tapasztalataim szerint Dél-Anglia átlagosan olcsóbb már, mint London, de még mindig igen magas: 400-500 font/hó körül voltak studiók, míg 1 hálós-nappalis lakások 550-650 font/hótól nagyjából. És ez ugyanúgy 80 km-re nyugatra Londontól, mint 350 km-re.

Igazából észak felé haladva csökken jobban az ingatlanok ára, Skóciában már igen jó árakról hallottam, de ahogy írod is, a munka elég sokakat Londonba köt. Ha meg nem is Londonba, akkor Dél-Angliába, ami, mint írtam Anglián belül a legdrágább London után.

A londoni repterekre utazást Délnyugat-Angliából Megabus-szal oldottam meg 5-10 fontos jegyekkel (időben megvéve!) az 50-100 (+...) fontos vonatjegyek helyett. Tudom persze, hogy ez a lehetőség nem mindenütt adott, de ahol igen, ott jó kihasználni.

Taxomükke (UK) 2012.08.26. 10:47:54

@Határátkelő:
1. Lehet, hogy nálatok süt, de itt éppen szakad az eső.
2. Mért irsz ijen hüjeséget, este van, nemsüt.
3. Orbán már napfényadót is tervez.
4. Miért ilyen hangsúllyal írod? Angliában bezzeg örülnek neki, ha süt.
5. Rövid pár hónap tartózkodás után nagy bátorság ilyen kategorikusan kijelenteni, hogy süt a nap...
6. Ez megint a propaganda része, hogy menjen mindenki, mert ott süt a nap???
7. A magyaroknak már az is baj, ha süt a nap.
8. A Nap is az ország részét képezi, az összes szerencsétlen nyugati azt hiszi, bármi közük is van hozzá, pedig a Nap is Magyar.
stb.

Vinnie Jones 2012.08.26. 15:04:06

Nagyon orulok, hogy vegre osszefuggo es egymasra erdemben epulo gondolatokat olvastam. Az kulon orom, hogy egy fiatal, felsofoku vegzettseg nelkuli "videki" lany mutatott fuget a belvarosi diplomas hulyegyerekeknek!

untermensch (törölt) 2012.08.26. 15:47:52

@VinnieJones: milyen fugeról beszélsz? A tápláléklánc legalján van, ahol humanoid tengetheti az életét, és sok kilátása nincs is lényegesen jobb életre. Csak a fiatalsága van, ami érték ugyan, de gyorsan fogy, és önmagában kevés. Na megy a rotyogós bele, amit érdemes lenne orvossal megnézetni, a leírtak alapján kinéz egy jó kis Crohn vagy vastagbélgyulladás.

Te meg használhatnál ékezeteket, már sok éve semmilyen mentség nincs az ékezet nélküli kommentelésre. Minden eszközre és oprendszerre létezik magyar kiosztás.

Vinnie Jones 2012.08.26. 16:40:27

@untermensch: orulok, hogy magadra vetted a belvarosi diplomas hulyegyerek jelzot...:) A fiatalsagan kivul ott van a lehetosege, hogy kinyiljon a szeme es elvegye azt az elettol amit megerdemel - veled szemben. O egy ev allatt tobbet elt, tanult mint otthon elotte, ha ilyen utemben halad (mert mindenki igy halad itt, akinek legalabb ketszamjegyu IQ-ja van. amire vegigolvasod a sorokat mar le is hagyta VALOS es ERDEMI ELETTAPASZTALATBAN silany enedet...:) es most duhongj! - majd megnyugtataskepp tolts le egy londoni hatterkepet...;)

think different 2012.08.26. 16:47:37

@untermensch:

Drága Trollocska,

21 éves lányról van szó, aki nulla munka- és kevés élettapasztalattal pincérnő. Tudod ez is egy munka. Van aki pl. a te mocskodat takarítja el, vágja a hajadat vagy szeli a karajt számodra. Ha mindenki bölcsész lenne, akkor lehet Te állnál a pult mögött, mert mindenki egyenlő lenne. Diplomás lenne a szemetes és az agysebész is. A munkahelyeket pedig sorsolnák, nem?

Ha esetleg elolvastad és értetted volna amit írt, akkor talán felfogtad volna, hogy továbbtanulni készül a hölgy.
Persze cserepesnövényt nem tanítunk szaltózni, így bocsáss meg, hogy jóhiszeműen feltételeztem rólad, hogy képes lennél írott szöveget értelmezni.

Ettől függetlenül neked sem lehet sok tapasztalatod és rálátásod a dolgokra. Vagy nagyon fiatalka vagy és tapasztalatlan vagy burokban neveltek.
Sokan kezdik pizzafutárként vagy bárpultosként, majd az évek múlásával, ha kedvük és kitartásuk van, akkor manager pozícióig is eljuthatnak, sőt van aki megfelelő hozzáállással area manager is lehet, ami munkahelytől függően akár 70k GBP is lehet évente. Ami azért nem rossz, csak végig kell ülni az összes továbbképzést.

A masik, hogy mindenki ugy ir, ahogy akar. Ha nem tetszik ne olvasd el. Van mikor unalmas mobil eszkozon azzal szenvedni, hogy ekezeteket hasznaljunk, vagy aki mas kiosztast hasznal (francia, angol, nemet, etc...) es tobbet gepel azon a nyelven, pont lefogja tojni, hogy neked mi a bajod es gyengebb kepessegeid miatt keptelen vagy gordulekenyen olvasni ekezet nelkul.
Addig orulj, amig nem cirill. Igaz, ha legalabb 30 eves vagy, akkor azt is folyamatosan kellene tudnod olvasni

Egyebkent majd, ha magyar lesz a nick-ed, akkor vergodhetsz, addig max a jatekbolt kirakata elott, de elore elarulom a LEGO City neked meg sok lenne. Fokuszalj a Duplo-ra.

Udv,
A Troll Trener

A Tyne folyó déli partja 2012.08.26. 17:37:47

@Anyádlóháton: na igen, ez meg a másik. valaki ír, hogy Anglia, akkor kapásból London, mintha más nem is létezne. pedig itt, 500 km-re fentebb Londontól még mindig Anglia van.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.26. 17:40:09

@think different: miért kéne egy-két havonta felutazni reptérre? ez egy. kettő: Birmingham, Manchester, Newcastle, Leeds, Durham Tees Valley, Bristol, itt mind van reptér. ha a hazamenetelre gondolsz, Manchesterből, Leedsből van közvetlen járat. Meg Edinburghból is, ha Skócia még belefér.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.26. 17:45:59

@SilentDreams: igen, ahogy jössz északra, olcsók. De. itt pl. egy kétszobás lakást már tudsz venni 55-60ezerért, az én előzőm 47 ezer volt, repossessed két szoba, szar környéken, és lelakott lakás, de hatalmas (s a környék nem lenne annyira szar, mert folyópart, két belvároshoz közel, busz ház előtt, bevásárlóközpont busszal 10 perc, metró 10 percre szintén, csak azért volt szar, mert az volt a council flates környék, purpose built flatekkel). a mostani jó környéken van, (közel az előzőhöz, úgyhogy az előnyök szinte mind megmaradtak), ugyan pici, de barátságos, szép kis lakás, 66ezer font volt.
viszont a fizetések alacsonyabbak, nemrég olvastam egy szakújságban, hogy ami fizetés Londonban 26ezer, az itt 18ezer.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 18:22:01

@think different: Kedves Trener (bármit is jelentsen ez a szó), én nem vagyok troll, az aktuális poszthoz szoktam hozzászólni, méghozzá kerek magyar mondatokkal, ügyelve a helyesírásra. Ti már itt elakadtok. Sajnos a vesszők nélküli, ékezetek nélküli, vagy feltűnően rossz helyesírású kommenteket eleve átugrom, és a szerzőjüket sem tartom túl sokra. Nem tehetek róla, a helyesírás a mániám. Ha lenne blogom, az ilyeneknek az első után IP-bant adnék.

A Tyne folyó déli partja 2012.08.26. 18:26:02

@untermensch: az ékezet nélküli írás nem helyesírási hiba. ha annyira a mániád a helyesírás, tudhatnád. mellesleg, egyfelől simán írhat munkahelyi/könyvtári gépről, ahol nem SZABAD átállítani a kiosztást. másfelől, értelmes embernek nem okoz gondot az ékezet nélküli írás elolvasása.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 18:38:27

@VinnieJones: Londont megtarthatod, nem érdekel, láttam belőle eleget:) Az egyik legszomorúbb példája a multikulti totális csődjének. Németországban dolgozom, ami jóval rendezettebb és élhetőbb. Most épp Pesten vagyok és már szenvedek tőle egy hét után.

Ja és nem, nem kezdi mindenki rongy melókkal, csicskaként, érinthetetlen páriaként. Van, aki rögtön kulturált munkát kap, korrekt fizetéssel. Én megmondom őszintén, a csaj helyében inkább elkezdenék erotikus munkák után nézni. Ott se aláznak meg jobban, viszont legalább remény van kicsit több fizetésre. Végülis nem sok kellett, hogy megadja magát a lengyel lakótársnak, én szinte semmi különbséget nem látok.
Ettől viszont meghalnék, hogy tömegszálláson pakikkal meg románokkal kellene osztozni a fürdőszobán. Nem értem, hogy lehet ez jobb, mint a lerohadt Magyarországon, szegényen ugyan, de méltósággal élni, saját családdal, egyenrangúként.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 18:43:00

@A Tyne folyó déli partja: nem állítottam, hogy helyesírási hiba. A vagy szót használtam. Gondolom, megvan az AND és az OR logikai operátorok használata.

Vinnie Jones 2012.08.26. 19:07:18

@untermensch: mindig orulok annak amikor egyertelmuen bebizonyithato a kispocs merete forditottan aranyos az arrogancia nagysagaval...nos, attol, hogy valami oknal fogva olyan csaladi hatterel rendelkeztel vilageletedben ahol nem volt ismert fogalom a nelkulozes, lemondas, meg nem azt jelenti, hogy masoknal annak meglete szegyelni valo lenne. A TISZTES SZEGENYSEG, ami kikovetkeztetheto a kislany irasabol egy olyan motivacios tenyezo ami olyan magassagokba fogja repiteni ezt az egyertelmuen pozitiv tulajdonsagokkal rendelkezo kislanyt amit te meg online sem lattal. Es amikor megerkezik az ot megilleto magassagokba akkor is helyen fogja kezelni a helyzetet annal is inkabb, mert o tudja es atelte milyen alul lenni. Meg egyszerubben ha tege kiraktak volna a Victorian 15 fonttal a zsebedben valszeg nehany nap csovezes, guberalas, konyorges utan szoptal volna egy kis kajamaradekert... evvel szemben ha ennek a kislanynak olyan anyagi biztonsagban teltek volna gyermek evei mint neked, akkor valszeg o mar a mediaban lenne folyamatosan, mint kovetendo pelda... az a nagy budos helyzet oregem, hogy ennek a kislany te a budos eletben nem fogsz meg az arnyekaba sem erni... na erre varrjal gombot...;)

untermensch (törölt) 2012.08.26. 19:26:55

@VinnieJones: Szép szavalat volt, áhítattal teli. Azért, ha ékezet nincs is a gépeden, vessző szerintem akadna.

Megtisztelő, hogy ilyen menő hátteret feltételezel nekem, de sajnos tévedsz. Nem volt egyszerű gyerekkorom, és nem kaptam készen semmit. Nekem is kellett még oroszt tanulni, és ennek ellenére totál magamtól, könyvből, kazettákról (Czobor-Horlai narancssárga könyv, akinek ismerős) kezdtem el angolt tanulni 14 évesen és onnantól minden nap foglalkoztam vele. A kutya nem mondta, hogy csináljam. Ugyanez a helyzet a többi ismeretemmel is, mindenért meg kellett dolgoznom. Maga az alkalmazotti lét is csicskaság, szenvedek tőle, hogy egyáltalán valaki megmondhatja nekem, mit csináljak, még ha diszkréten is teszi és egy IT cégnél, de ilyen rongy melókba soha nem mentem volna el. Önérzet kérdése, nem családi háttéré. Én a munkát becsülöm, pl. egy jó szakmunkásét, aki kézzelfogható produktumot állít elő. De ne haragudj, az a sokmillió ember, akik London tömegszállásain összezsúfolva csekkolják az ügynökségek legótvarabb unskilled melóit, mint valami cyberpunk regényben, és a kitörésről álmodnak, azok nekem nem hősök, inkább áldozatok.

mommmmo 2012.08.26. 19:42:03

Az is qurva uncsi, hogy mindenki lenezni valo sz@r, aki nem ketkezi szakmunkas meg IT-s.
En egy rakas embert ismerek, akik remek sales-esek, HR-osok, beszerzok, tobbet keresnek mint en penzugyeskent, es tudod mit, szerintem megerdemlik, mert azon tul, hogy ezekhez a szakmakhoz tizedannyi teoretikus tudas nem kell, mint az enyemhez, olyan tapasztalatokkal rendelkeznek, ami er annyit a cegnek, mint az, hogy en a tobb ezer tobbi konyvelohoz hasonloan tudom, hogy mikor tartozik meg kovetel.

Es ezek mind olyan szakmak,,amelyek otthon nem leteznek, mert az otthoni sz@r oktatasi rendszerben meg sem lehet oket tanulni, meg szakmai tapasztalatot sem igazan lehet belole szerezni, meg amugy is otthon ez minf csak bufe ruhatar csokosaknak.
Tudod nem mindenki lesz IT-s meg acs, es aki peldaul ilyen teruleten akar mozogni, amiket csak emlitettem, akkor jobb, ha az egeszet kulfoldon kezdi, a tanulassal egyetemben.

mommmmo 2012.08.26. 19:49:10

Ja es en sem kezdtem jobb korulmenyek kozott mint a posztolo, pl en egy litvan kurvaval osztottam meg a wc-t. Aki minden szabadidejeben arrol szovegelt nekunk, hogy kurvanak lenni nem is olyan rossz, csak olyan szakma, mint a tobbi. Most meg mar penzugyi kontrollerkent dolgozom, es a hetveget egy otcsillagos szallodaban toltottem pl, mert ahhoz volt kedvem.
Az egy dolog, hogy te nem igy kezdted, de mas meg igy kezdi, es nem ertem mi ezzel a bajod. En sem banom, hogy igy kezdtem, ha csak az 5 csillagos hoteleket latom, valoszinuleg egy beszukult idiota lennek, aki a jo dolgat sem tudja megbecsulni.

untermensch (törölt) 2012.08.26. 20:01:12

@mommmmo: és adott neked grátisz szolgáltatást?

mommmmo 2012.08.26. 20:14:30

Mivel no vagyok es hetero nem igazan igenyeltem.. de kisse faraszto volt hallgatni az onigazolasat napi 5 oraban, hogy a kurvasag is csak egy munka, csak tobbet tobbet fizet mint a tobbi. Mindenesetre tuleltem, es fertozest sem kaptam, viszont ezeknek koszonhetoen joval szivosabb vagyok mint a atlag, es ennek a jelenlegi eletemben is hasznat veszem.

2012.08.26. 21:44:40

@Határátkelő: 'Süt a nap.'

Hazaarulo kocsog!! Ne merd mar azt mondani, hogy sut a nap, mikor mind tudjuk hogy minimalberert mosogatsz egy kinai etterem alagsoraban a Sohon es mar 6 honapja nem lattal napot!!! Megerte ezert neked tiz pakival egy szobaban lakni, kocsog?

Pontosan ugyanennyi penzt kereshetnel Also-Bezereden, ha legalabb nyolc nyelven beszelnel folyekonyan es harom diplomad lenne (egyik mernoki, masik IT, harmadik jogi-kozgazdasagtani-orvosi-atomfizikusi)! Azonnal huzzal haza epiteni a magyar gazdasagot, ahelyett hogy az idojarasrol hazudozol!

2012.08.26. 23:08:09

@think different
"Egyszóval azok az arab/muszlim nők is kaphatóak a könnyű kalandokra, akik már eltávolodtak vallásuktól, szokásaiktól, kissé kultúrájuktól, de leginkább a számukra erős korlátokkal bíró szülőföldtől."

Ezt szeretnem megcafolni. En mar több, mint 4 eve Törökorszagban elek, es az eddig tapasztaltak alapjan ugy fogalmaznek, hogy azok a muszlim nök kaphatoak a könnyü kalandokra (nem csak külföldiek, hanem helyiek altal), akik

a.) el vannak kenyeztetve, es a modern csaladjuk mindent elnez nekik
b.) gazdag pasira hajtanak, igy a csalad elnezi nekik, meg ha konzervativabbak is
c.) biztosak benne, hogy a konzervativ csaladjuk nem fog tudni a dologrol

Szemelyesen ismerek olyan 30-valahany eves török szüzlanyt, aki arukent tekint az "artatlansagara" es közben kocsikban szopja le a potencialis ferj-jelölteket, legyenek azok egyedülalloak vagy hazasok. Es meg sorolhatnam...

Ahogy azt mar Pere Viki is emlitette egy hsz-ban, a "keletebbre elök" szexualisan frusztraltabbak, es ez olyan szitukat szül, hogy attol az e teren tapasztaltabb europai kollegak is dobnanak egy hatast. :)

think different 2012.08.27. 00:04:13

@PetraBee: Nekem csak bécsi ls londoni tapasztalataim vannak. Egy építész barátom Dubaiban él, de szerinte az arab nők ott érinthetetlenek. Persze lehet csak az ő pozíciója nem elég magas.

think different 2012.08.27. 00:11:51

@untermensch: Szerinted lenne valaki, aki kíváncsi lenne a blogodra miután egy 21 éves lányt elküldenél kurválkodni tanulás helyett?
Az index blogketrec tele van egybites bloggerek hányadékával, hamar beleszürkülnél a mezőnybe.

Azért mert elnézesedet kérem, ha hibázok, nincs magyar spelling beállítva és nem is írok sokat magyarul, így sajnos becsúszik pár hiba. E témában megértelek és kicsit szégyenlem is, hogy romlott a helyesírásom.
Ettől függetlenül önmagában a tökéletes helyesírásod nem tudná ellensúlyozni gyomorforgató stílusodat. Talán erre kellene inkább fókuszálnod és kevésbé antiszociális kommunikációt folytatnod, ahelyett, hogy a helyes tagolás és ékezetek hiánya miatt nyafogsz.

untermensch (törölt) 2012.08.27. 00:37:48

@think different: igazad van, elgondolkodom majd rajta. tudom, hogy van hova fejlődnöm.

Vinnie Jones 2012.08.27. 13:23:09

@untermensch: :) teljesen belezavarodtal abba a szerepbe amiben probalsz itt tundokolni. :) Miert van olyan erzesem, hogy 300eurot igertel valahol egy barban egy 21 eves felszolgalonak, hogy megerintse, o benne is volt de amikor meglatta, egyszeruen kirohogott... ezt a frusztraciodat azota minden 21 evesen probalod kielni...:) az, hogy barki, barhol le mer nezni egy tisztesseges munkat - minden telmond annak szellem alacsonyrendusegerol... figyu oregem, kicsirigo vagy te ahhoz, hogy ettol a kislanytol ellopd a showt, de irjal csak nyugodtan, nekem 8, hogy reszese lehetek a lealazasodban...kosz

McZozo 2012.08.28. 15:33:34

@think different:

Mondjuk en nem vagyok a kolbaszbol van a kerites hangoztatoja es elismerem hogy rohatt hlye egy referencia szisztema van itt es enelkul meg wc re se lehet lassan elmenni de azert en ennyire brutalis dolgot nem tapasztaltam a lakaspiacon. Egy ev es par honap utan most egy ket haloszobas ket furdoszobas ujepitesu kecot berlek. En annyival talakoztam mikor kivettem hogy volt egy csoport az ingatlanugynokok kozott aki mar az elejen elutasitot thogy menjek a sunyiba es volt par aki meg szivesen latott. Igaz lehuztak a szokasos regisztracios dijra meg mint mostmar kiderult kicsit dragabb is az ingatlan mint amit privatba lehetne fizetni iletve a referenciat csak kertek az elozo landlordomtol de ezeket mondjuk 2 nap alatt vegigzongoraztak. aztan utana mikor nekem voltak kikoteseim es leirtam azt egy szerzodes kiegeszitesbe azt a reszet is szo nelkul alairtak es bevettek a szerzodesbe nem reklamaltak es nem voltak elutasitoak

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.05. 08:48:08

@think different: ha nincs sajat lakasod, nezz szet firtstepslondonon.

bay 2012.10.28. 13:33:41

A posztolo a sikeres kulfoldi elethez es boldogsaghoz kello gyokeres gondolat- es hozzaallas valtozasa elott all- ez erosen kiri a posztjabol. Kulonosen felhaboritonak tartom a mar-mar rasszizmusba hajlo hozzaallasat a mas kulturak irant- keptelen kulonbseget tenni az egyen es a kultura/szarmazas kozott, de elvarja, hogy ot mint individuumot es ne csak mosogatasra valo kelet-europait kezeljek. Mindenki mas indiai, pakisztani, stb, aki pogany imakat mormol a furdoben es meg ki tuda milyen idegen, gusztustalan, felesleges, unalmas, buta es lenezendo hobbinak hodol. Mert ugye, ami nem olyan, amit o megszokott (disznovagas, Bruce Willis magyarul, Megasztar, stb) az lenezendo. Kislany, akinek nehezen megy felnonie a kihivasokhoz es azokhoz nelkulozesekhez, kenyelmetlensegekhez, amik a vilag nagy tobbsegenek kijutnak.
Remelhetoleg ha valoban eljut foiskolara, kicsit erettebben es intelligensebben latja majd a dolgokat, es akkor talan annyira el foga magat szegyellni emiatt a poszt miatt, mint ammenyire en tettem helyette.

plüss arctámadó 2012.11.03. 08:53:29

Komolyan nem ertem miert kell folyton mutogatnio ezt a sok luzer hulyet akinek elete legnagyobb eredmenye egy single szoba kelet-londonban es valami minimalberes troger melo? Igaza van annak a kommentelonek aki leirta hogy inkabb szopjon az illeto jo penzert, mert meg az is tobb meltosagot jelent mint ez a fajta eletvitel. A posztolorol mindossze annyi pozitiv mondhato el, hogy keruli a magyarokat nagyivben.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása