oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. augusztus 14. 06:53,  Téveszmék a luxushajózásról 103 komment

2012. augusztus 14. 06:53 Határátkelő

Téveszmék a luxushajózásról

Zoli két és fél évet töltött (munkával persze) luxushajón, egy szerződést a Disney-vel, hármat pedig a Carnival Cruise Line-nal kötött meg és töltött ki, így aztán igazán van rálátása erre az egészen különleges, mással nagyon össze nem hasonlítható munkára.

Carnival luxushajó.jpg

TROLLFIGYELŐ: Trollt láttál? Írj a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre és amint tudok, lépek az ügyben! Tegyünk együtt a Határátkelő kulturált hangnemének megőrzéséért! Történetedet továbbra is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre várom!

Az első buktatók

A jelentkezőknek a tájékoztatón teljesen korrekten elmondják, mire számíthatnak a hajón. Sajnos a legtöbben, főleg a fiatal kalandvágyók, csak azt jegyzik meg, hogy pálmafák, sok pénz, jó nők, piálás, egzotikus szigetek, juhééé. Nos ez mind megvan, de nem ezzel kezdődik. Először is azért megy oda az ember, hogy dolgozzon.

A hajó egy külön életmód, nem a szárazföld, nem otthon. Itt 24/7-ben zajlik az élet, a hajó sosem áll meg. A legtöbben az étterembe mennek, illetve akarnak kerülni, mert ott van a jó lóvé. Igen ám, de a vendégeket egész nap ki kell szolgálni. Reggeli, ebéd vacsora, éjféli büfé, délutáni tea stb. Igen, az étterem a legnehezebb része a hajónak, de itt lehet - még mindig - normálisan keresni.

Napi 13 óra munka is lehet

Valóban előfordul a 13 óra munka, aminek több oka van. Az egyik, hogy az étkezések úgynevezett két ültetésben zajlanak és a második este 8-tól 10-ig tart. Nagyjából 3 ezer utasról beszélünk hajónként... Ezután ki kell takarítani az éttermet és fel kell készíteni másnapra. Egy normál hotelban is így van.

A másik, hogy a hajót hathavonta látogatja az amerikai köjál (United States Public Health). Nagyon kemények, szigorúak és ha a hajó nem teljesít általában 86 pont fölött, akár hetekre száraz dokkba rakják, és addig nem megy sehova, amíg a fenti szerv nem hagyja jóvá. Jusson eszünkbe, hogy zárt környezetben vagyunk. Ráadásul mindez az egész Egyesült Államokban bekerül az esti hírekbe.

A harmadik ok pedig az, hogy az óceánokon közlekedünk, ahol gyakoriak a trópusi viharok és ez veszélyeztetheti a hajót és a rajta lévőket. Amikor valaki felkerül a hajóra, komoly vészhelyzeti kiképzésben részesítik, például tudnia kell, hol vannak a mentőcsónakok, a tűzoltókészülékek, hol vannak gyülekező helyek vészhelyzet esetén stb. Ezt nagyon szigorúan veszik és általában hetente van erre gyakorlat.

Továbbá hasonlóan a fent említettekhez az amerikai parti őrség is vizsgálja (United States Coast Guard) a hajót és azok, akik nincsenek felkészülve, írásbeli figyelmeztetőt vagy kirúgást kaphatnak. Ez nem vicc, ez egy komoly dolog. Mások élete múlhat azon hogy tudod a dolgod, amikor kell.

Ami az orvosi ellátást (benne a fogorvosi kezeléseket) illeti, szerződése válogatja, van, amit állnak és van, amit nem, de minden le van írva a szerződésbe. (Általában a fogtömés, -húzás benne van.)

A bulikról

Szinte minden van valamilyen parti, ünnepség stb. A személyzeti bárt sosem láttam üresnek. Én sokat voltam szobaszervizen, ahol pl. este 11-kor végeztem, aztán elmentem egy buliba hajnali 3-ig, majd reggel 6-kor kezdtem ismét. Minden nap van mit csinálni. De lehet az (egyébként tényleg kicsi) kabinban is pihenni.

Miamit szinten teljesen megismertem, még most is tudom, hol vannak a jó boltok és jó klubok, amiket érdemes meglátogatni. A pénzt el lehet költeni, de meg is lehet tartani, megspórolni. De úgyis költ az ember, mert fel akar öltözködni, laptopot akar venni stb. Több helyen jártam Mexikóban és a Bahamákon is. És sokat voltam kinn a különböző szigeteken a városokban és sokat láttam.

Nemzetiségek egymás közt

Egy ilyen hajón legalább 2 tucat nemzetiség van. Az európai részleg erősen keveredik egymással: bulik, ismerkedés, miegymás. Az indiaiak vagy a thaiföldiek már zárkózottabbak, erősen vallásosak, más a kultúrájuk, a neveltetésük, viszont sokkal szívósabbak és kitartóbbak sok esetben. Nekik ez nagyon jó kereseti és karrierlehetőség és hajtanak is érte, hogy előre jussanak.

Én a magam részéről hatalmas kalandnak tartom, és a mai napig hiányzik néha. Ezen felül rengeteg embernek változtatta meg az életét, mind pénzkeresés, mind karrierépítés szempontjából, vagy nevelte az életre. Sokan lettek szárazföldön, hajózás után managerek, szállodaigazgatók, vagy főszakácsok komoly fizetésekért. Itt azért már több ezer (néha több, mint 10 ezer) eurós fizetésekről beszélünk...

Azok, akik egy szerződés után vagy hamarabb leszállnak, felmondanak, stb. jellemzően csak az „álomképet" kergetik, így amikor szembesülnek azzal, hogy el kell törölgetni 400 poharat 2 óra alatt egy Fülöp-szigeteki és egy román kollégával, akkor teljesen ki vannak borulva és megy a káromkodás, meg hogy nem erről volt szó és nem ezt mondták. De igen erről volt szó és ezt mondták, csak nem figyelt oda. Ez van benne a 13 órában, illetve amit fent említettem az elején.

Sajnos van valami, ami illúzióromboló lehet és elveheti az ember kedvét az egésztől. Mégpedig az, ha valaki olyan managert kap ki, aki gátlástalan és folyamatosan csicskáztatja a beosztottjait. Márpedig van ilyen.

Remélem, azért sokan kaptak kedvet az egészhez, mert megéri. Ha akadnak kérdések, várom őket."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás luxushajó Carnival Cruise Lines

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr614711226

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kisemberizmus 2012.08.17. 16:16:11

Minden szar, az ország élhetetlen, a fizetés kicsi, az asszony elhízott, lóg a melle, a segge, hónaljszaga elviselhetetlen. Megy a siránkozás ezerrel, nincs már egér a templom környékén, aki ne itta volna magát halálra. Kis sör, kis unicum, kisfasz, ...

Trackback: Kisemberizmus 2012.08.17. 16:16:06

Minden szar, az ország élhetetlen, a fizetés kicsi, az asszony elhízott, lóg a melle, a segge, hónaljszaga elviselhetetlen. Megy a siránkozás ezerrel, nincs már egér a templom környékén, aki ne itta volna magát halálra. Kis sör, kis unicum, kisfasz, ...

Trackback: Kisemberizmus 2012.08.17. 16:13:33

Minden szar, az ország élhetetlen, a fizetés kicsi, az asszony elhízott, lóg a melle, a segge, hónaljszaga elviselhetetlen. Megy a siránkozás ezerrel, nincs már egér a templom környékén, aki ne itta volna magát halálra. Kis sör, kis unicum, kisfasz, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2012.08.14. 08:13:05

Ezt a 13 óra munkát sosem értettem. Tényleg végig lehet ennyit hajtani vagy van azért üres járat is?

És 13 óra után még bulizni majd 3 óra alvás után kezdeni elölről az egészet nekem hihetetlennek tűnik.

De biztos így van. :)

capuchina 2012.08.14. 08:49:40

@flash.gordon: pedig így van. én gyerekekkel foglalkoztam, voltak időszakok, amikor napi 14 órát húztunk le, 70+ heti óraszámmal. (mondjuk kevesebb staff volt és szezon, az átlag nekünk napi 9-13 óra volt, szezon, hajó és főnök függő az óraszám) bulizni pedig kellett, akkor lehettél együtt a barátokkal és kicsit kiengedhetted a gőzt. én, aki itthon messze nem vagyok bulizós, hajón alvás nélkül mentem melózni, mert a barátokkal akartam lenni. jobb hatása volt a pszichére egy együtt eltöltött estének/éjszakának, mint egy durmolásnak.

egyébként itthon is könnyedén tudsz hasonló óraszámot produkálni, kivéve, hogy egy-egy pihenőnap azért csak jut.

bagyula 2012.08.14. 09:09:44

@flash.gordon: En vendegkent csinaltam ugyanezt (3 ora alvasokkal), persze az utazas sem volt egy szokasos :) www.70000tons.com. Jovoben ismet megyunk! :D

Votisky Petra · http://nokkulfoldon.hu 2012.08.14. 09:34:06

Nagyon érdekes összefoglaló volt. Én arra is kíváncsi lennék, hogy Zoli most mit csinál a szárazföldön. Mindig érdekelt, hogy egy hajós karrier után kiből mi lesz. :-)

Tigicica (törölt) 2012.08.14. 09:37:42

@flash.gordon:

Amikor vállalkozó voltam, volt olyan hetem, hogy nyolc órát aludtam. :D
húsz éves koromban rendszeresen csináltuk, hogy dolgoztunk buliztunk, két óra alvás és újra munka. Az ember amit ki akar bírni, azt ki is bírja. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2012.08.14. 09:42:51

@capuchina: Hát akkor tényleg van ilyen, lehet, hogy több liter kávé segít a dologban... :)

2012.08.14. 11:01:53

Van egy kolléganőm, aki otthagyta a hajót, és eljött 24 órás ápolásba öregekre vigyázni, pedig még fiatal.
Soha nem értettem meg.

capuchina 2012.08.14. 11:35:15

@flash.gordon: az sem kell, hozzá lehet szokni, bár egy idő után hulla az ember. azért nem kell mindennapos bulikra gondolni, ráadásul az sem mindegy, iszol-e alkoholt, vagy sem. én barátokkal simán elvoltam alkohol nélkül is, max. 1 laza koktélt ittunk egész este. nem az a lelke a szórakozásnak.;) vállalkozóként szárazföldön is melózol annyit, mínusz a bulizás. itthon is megvolt a 70 órás munkahetem hajó után, csak a forintosítható végeredménnyel nem voltam annyira boldog.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2012.08.14. 12:14:40

@capuchina: Na jó de egy vállalkozó az ül egy-egy órát a számítógép előtt, ebédel tehát azért van megszakítás. Míg a vendéglátóiparban, ahogy elnéztem mindig hajtás van. Vagy mosogatás, vagy felszolgálás, vagy vmi más. Ott azért nehéz végig ugyanabban a tempóban hajtani.

Silverseal 2012.08.14. 12:46:45

bandirepublic-nál a pont. javaslom hogy lépjen tovább valamerre ausztrália felé, megéri.

elgery. 2012.08.14. 12:58:27

Szerintem aki eltölt hajón néhány évet,már nemigen jön haza..

keptelen kepkeret 2012.08.14. 13:00:20

Tudom hulye kerdes, de mi van akkor ha kirugnak azonnali hatallyal es mondjuk nem vagy szarazfold kozeleben meg vagy ket hetig? Ezalatt nem szimpla kirugast ertek (mert csak amiatt eg eldolgozhatnal hetekig) hanem valami mast, ami mondjuk olyan szinten veri ki a biztositekot, h fegyelmit kapsz erte?!

Szooooval, ilyen helyzetben mi tortenik? nyilvan nem dobnak a capak koze, de mondjuk akkor onnantol szimpla turistakent "elvezheted" a kov.szarazfoldig az utat? Ok, en ma faradt vagyok:-))))

T1GRIS 2012.08.14. 13:17:12

@capuchina: "paisano" - ó, Istenem, de rég hallottam ezt a szót! :) Pedig annak idején mindennap használtuk. ;)

Capuchina, én Carnival Imagination, Fascination és Dream.
Fotós voltam - az irigyelt, staff-státusú, aranyéletű léhűtő... a többiek szerint. :) Mi, fotósok ebbe is majd' belerohadtunk, nekünk néha megvolt a 15 órás szolgálat is egy nap, ami persze ránézésre csak egy fényképezőgép exponálógombjának nyomogatásával telt, ami nyilván össze sem hasonlítható egy pincér munkájával, de azért annyit elmondhatok, hogy pl. St. Thomason, a karibi térség legforróbb kikötőjében reggel 7-től déli 1-ig a tűző napon fotózni a leszálló utasokat azért fizikailag is próbára tesz... Viszont tény, hogy legalább St. Thomason tesz próbára, a US Virgin-szigeteken, nem pedig mondjuk Rétszilason, ami azért kétségtelenül nyújt némi kompenzációt. ;)

Én rendszeresen blogoltam a hajóról, aki fotósnak készül oda, pláne Carnivalhoz, annak feltétlenül ajánlom, de az általános hajós életmód is jól megismerhető belőle, fogadjátok szeretettel: tavolafikatol.blog.hu/archive

T1GRIS 2012.08.14. 13:24:32

@keptelen kepkeret: Ez nagyban függ attól, hogy milyen fegyelmi vétséget követtél el. Drogozásért vagy verekedésért nagy valószínűséggel a legelső elérhető kikötőben basznak le a hajóról. Ha csak összerúgtad a port a menedzsereddel, vagy egyszerűen lusta vagy és túl sok veled a probléma, akkor az Egyesült Államokba való visszatérést követően válnak meg tőled könnyű szívvel.
Egy szakács barátom mesélt egy srácról (nem magyar), akit droggal kaptak el, és a Panamai átkelés közben (ugyebár itt ezek a hatalmas hajók úgy haladnak át, hogy a hajó két oldala és a zsilip oldalfala között 1-1 méter távolság van, direkt ekkorára építik őket) a srác motyóját egyszerűen átdobták a csatorna partjára, emberünk meg utánuk lépett... Hát, azért panamai börtönbe sem szívesen mennék...

capuchina 2012.08.14. 13:25:45

@flash.gordon: á, még nem vállalkoztál. gyakorlatilag meg sem állsz a melóval reggeltől-estig :)

megszakítás is lehetséges, ritka, hogy vki egyhuzamban van beosztva, bár hajón ez kifejezetten jó is lehet. utáltam, amikor 2-4-6 órás időközökre voltam beosztva mert azt jelentette, hogy volt fél óra szünetem itt, 40 perc ott, próbálj meg kajálni, mosni, vagy bármit elintézni ennyi idő alatt. hülye főnök mellett pl. előfordult, hogy hajnali 3-kor munka befejez, másnap reggel 6-tól megint szolgálat. szerencsére volt annyira jó a csapat, hogy elcserélgettük a félresikerült beosztást, ha lehetett.

capuchina 2012.08.14. 13:27:46

@keptelen kepkeret: nagyon vészes helyzetben van ám börtön is a hajón. a kabinom majdnem felette volt. a security-s srácok említették, hogy bizony szokott lakója is lenni, de jellemzően nem a személyzet.

T1GRIS 2012.08.14. 13:32:05

Ja, egyébként olyan nincs, hogy nem vagy szárazföld közelében két hétig. Ezek a hajók kikötőről kikötőre járnak a jellemzően mindössze 3-7-napos cruise-ok alatt, szinte mindennap másik kikötőben vannak, és általában csak 1, max 2 napot töltenek folyamatosan a tengeren. A Carnival flottájában csak egy kivétel volt, a Spirit, amelyiknek Hawaii, illetve Alaska volt az úticélja - Hawaii-ra értelemszerűen hosszabb az út, mint mondjuk a Bahamákra, ott 7 vagy 8 tengeri nap van egymás után. De ez a max.
Hosszabb folyamatos időt csak olyankor töltenek el a hajók a tengeren, amikor az Európában készülő és először itt szolgáló hajókat átvezénylik a karibi vagy Csendes-óceáni térségbe, ilyenkor az ún. Transzatlanti átkelés 14 napig is eltart. De ez egy hajó életében is 1-2-szer fordul csak elő, ezekből - legalábbis a Carnivalnál - nincs rendszeres útvonal.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2012.08.14. 13:32:47

@keptelen kepkeret: : Nem hülye a kérdés, előfordul. Az azonnali kirugással járó vétségek egyike a szexuális zaklatás, amit sokkal súlyosabban kezelnek, mintha felgyújtos a kabinodat.

A hajók pl egy 7 éjszakás krúzon 1 nap nem kötnek csak ki, az összes többi napon viszont igen. Bármely kis, pöcs szigeten kiraknak, mert reptér szinte mindegyiken van. Két hétig tutira nem maradsz fenn kirugás után.

Amikor én hajón voltam, egy Spa-s kolléga (fitness trainer) rosszul nyomta el a csikket a kabinban, ahol amúgy nem szabadott dohányozni, és egy hónapja volt még a a szerződéséből, de ledolgozhatta, nem küldték haza, pedig a gyújtogatás se semmi. Egy fekete fiút viszont kidobtak kérdés nélkül, mert egy fehér európai lány azt állította hogy..., az igazság soha nem fog kiderülni, de itt a gyanu is többb mint elég. Másnap Barbadosról repült haza, pedig lehet hogy olcsóbb lett volna visszavinni az Usába hajón. Nem szempont. Ha hibázol mész. Bárhonnan.

capuchina 2012.08.14. 13:35:12

@T1GRIS: én a Valoron és a Conquesten voltam, nagyjából egy időben hajózhattunk, vagy te egy kicsivel később, a Dream miatt gondolom (én 2006-2008) A Fascination lett volna a köv hajóm, ha visszamegyek.

Minket is irigyeltek, mert csak játszottunk a gyerekekkel. Ajánlanám mindenkinek, hogy 80 nm-en, 120 síró, rohangáló, ordibáló 2-5 évessel próbáljon meg huzamosabb ideig foglalkozni, programokat tartani, a babalu szülőknek magyarázni, órákra a mosdóba ragadni a pelenkás népséggel és akkor a tinikről még nem is beszéltünk, meg az egyéb idióta dutykról :))

volt néhány jó ismerősöm a fotó dept-ről, mindenki rosszul volt a mindig emelkedő targettől és nektek is csupa izgalom lehetett a beöltözősdi a kikötőkben!! :D

épp ma találkozom egy ex-hajós fotóssal, bár ő nem Carnivalos és nem paisano, de ezzel foglalkozik szárazföldön is. Neked sikerült ebben elhelyezkedned?

broáfka 2012.08.14. 13:35:13

Valószínűleg sokak számára lényegtelen részletkérdés, de engem érdekel: a hajó kaszinórészlegéről - gondolom ilyen azért mindegyiken van - van-e tapasztalatod?

(Nagyon) hosszú távon egyszer kipróbálnám pár évre, mint (póker)osztó, amennyiben lehetséges egyáltalán eljutni odáig

grafitember 2012.08.14. 13:42:35

@TIGR1S
"tavolafikatol.blog.hu" .... a blog nevén bekönnyeztem erősen! Köszi!

T1GRIS 2012.08.14. 13:55:42

@capuchina: Látom, azért a szókincs elég mélyre vésődött - babalu. :D :D

Fotósként, afféle kreatív emberként azt volt a legnehezebb megemészteni, hogy a kreativitásodra abszolút semmi szükség. Csak lődd pontosan azokat a pózokat, amiket a college-ban megtanultál, használd ugyanazokat a mondatokat, és CSINÁLJ MINÉL TÖBB KÉPET! A fotómenedzsert ez és kizárólag ez érdekli, tehát nem az számít, hogy hány képedet VESZIK MEG az utasok, csak az, hogy hányat KÉSZÍTESZ... Ami hülyeségnek tűnik, de ha belegondolunk, hogy a hajós cégnek egy kép kinyomtatása mindenestül kb. 13 USD centbe(!), azaz 0,13 dollárba került, mi pedig eladtuk őket 12, illetve 24 dollárért, mérettől függően, akkor már lehet fogalmatok arról a profit rátáról, amivel egy luxushajó dolgozik. Ergo, pontosan leszarják, hogy a te képeidet mennyire szeretik az utasok, csak csinálj jó sokat, akkor vagy jó fotós. :)

Ezt főleg azoknak mondom, akik e területre mennének - a hajós munka jó, életre szóló kaland, hatalmas és megfizethetetlen önismereti tréning, de ha jelenleg fotós vagy, felejts el mindent, amit eddig tudtál, ha pedig arra számítasz, hogy ott válsz fotóssá és ezért mennél hajózni, az eleve bukott ügy. A szerződésed első 30 napját úgyis egy photo college-ban, egy erre dedikált hajón fogod tölteni, ott megtanítanak mindent, ami nekik kell. Épp ezért nagy elvárás a felvételinél sincs, ha már tudod, mi az az ISO és mire jó a blende, már fel vagy véve, HA(!) kiváló az angolod és nyitott, jópofa személyiség vagy. Ott ugyanis erre a kettőre jóval nagyobb szükség van, mint fotós ismeretekre - a hajóra gyakorlatilag egy bohóc kell, aki el tudja érni az utasoknál, hogy minél többször hagyják magukat lefotózni. És ne felejtsük el, hogy a hajón nem egy, hanem 15-nél is több fotós van, akik szinte FOLYAMATOSAN erre próbálják rávenni őket, szóval ez pszichikailag egy idő után elég fárasztóvá és taposómalom-szerűvé válik...

Ja, capuchina, én csak kalóznak öltöztem be néha, vacsorához, hál'istennek a parton maskarában pózolás kimaradt. :D

Nem kamatoztattam a fotózást a későbbiekben (mint a fentiekből olvasható volt, nincs is mit), de maradtam a közlekedésnél és utazásnál, csak nem a vízinél, hanem a légi közlekedésnél. Most e területen készülök ismét külföldre, közelebbről Qatarba, úgyhogy a Távol a fikától blog hamarosan újra aktiválódik. ;)

riszasztikaikda 2012.08.14. 13:56:26

Mennyi az esélye annak, hogy az ebédszünetben az index föoldalról egy számomra érdekes blogra kattintva és elolvasva a hozzászólásokat itt talállak?

...anno minden nap olvastam a blogodat!

Szia T1GRIS!

Mert véletlenek nincsenek!

gyalog_galopp 2012.08.14. 14:05:22

Nem hinném hogy egy romlott étel miatt szárazdokkba küldenék a hajót. Szárazdokk inkább egy új festés vagy nagyjavítás esetén van.

odamondó 2012.08.14. 14:08:33

" Itt azért már több ezer (néha több,
mint 10 ezer) eurós fizetésekről beszélünk..."

Téveszmék a külföldi fizetésekről című bejegyzést olvashattuk.

T1GRIS 2012.08.14. 14:10:25

@riszasztikaikda: Atyaviláááááááááág! :) És tényleg nincsenek véletlenek! :)))
(Mint ahogy Te is tudtad, hogy ha a "riszasztikaikda" nevet választod, akkor egy és csakis egy emberre gondolhatok, mivel ez a "szó" ;) összesen kér embernek jelent bármit is a világon - Neked meg nekem! :))

Feldobtad a napom! :)

* A többiektől elnézést az OFF-ért. :) *

elkoltozott. 2012.08.14. 14:15:25

Elnézést nem trolkodni akarok de nekem ez a poszt nem sokat mondott. Kb elég lett volna elolvasni a Félkövér címszavakat. A poszt címe alapján én speciel többre számítottam.

riszasztikaikda 2012.08.14. 14:20:31

@T1GRIS: Akkor én is beállok a sorba és bocs az OFF-ért...
Hogyan lehetne ezt a csevegést privát vizekre terelni mielőtt kitiltanak?

...nekem már a T1GRIS-nél rémlett valami.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 14:21:18

itt magyarországon nem ritka a 13 órás meló, a csicskáztatás,a folyamatos hajtás Csak minimálbérért.

ecuflesh 2012.08.14. 14:30:51

Nekem az lenne a kérdésem, hogy követelmény-e valamilyen vendéglátós munkatapasztalatot felvételkor?
A munkaközvetítőn keresztül lehet kijutni?

Akvyr 2012.08.14. 14:37:21

Takarító Supervisorként én is napi 12-16ot húztam le pihenőnap nélkül, komoly hajtásban 8 héten át az Olimpián. Még 3-4 hétig ez megy majd. Aki akarja és kell neki a pénz, az kibírja. A pohártörölgetés ehhez képest szabadidős tevékenységnek tűnik.

kozmopolita 2012.08.14. 14:44:00

@odamondó: Akkor nézz szét egy kicsit külföldön, csúnyán meg fogsz lepödni.

lilly.alien 2012.08.14. 14:50:11

Én most csinálom a tanfolyamot, lehet, hogy első körben Ciprus, Skócia vagy Ausztria lesz. Majd lehet hajó is. :-)
A hazajövetelről:
Nagyobb azoknak az aránya, aki nem haza jön hajóról, hanem másfelé helyezkedik el, a posztoló jól írta.

MacChicken (törölt) 2012.08.14. 14:52:19

Ez a poszt szart sem er. Ami nem megy nem kell eroltetni - esetedben az irast. Csapongo, semmitmondo elkapkodott, se eleje, se vege.

lilly.alien 2012.08.14. 14:53:59

@odamondó: Tévedsz. Haver étteremvezető hajón 10.000 USD/hóért. Ennyi.

ecuflesh 2012.08.14. 14:58:18

Ki, mit javasol hogyan lehet ezen az úton elindulni ha valaki szeretne hajóra kijutni?

milkabögre 2012.08.14. 14:59:12

Életkori plafonról szeretnék olvasni.

lilly.alien 2012.08.14. 15:06:07

@milkabögre: 21 a minimum, 35 a maximum. Ne kérdezd, miért. 35 felett is lehet menni, ha már teljesítettél legalább egy szerződést hajón még a 35 betöltése előtt.

KoGa 2012.08.14. 15:06:33

Mar a cim sem jo, meg hogy "luxus"hajo... :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.08.14. 15:32:19

@flash.gordon: Pedig de--ha nagyon sürgős és gazdag a hajó,gyakran "tolunk" 12-16 órás műszakokat sokszor hetekig. És ez kemény(veszélyes) fizikai munka! A staff egy ilyen gépen simán dolgozik ennyit és hidd el,mivel fiatalok buliznak is ha van rá módjuk(ráadásul az a meló sem leányálom pl. egy nagy konyhán)

Fotosfiu89 2012.08.14. 15:43:06

@T1GRIS: szia én is megyek ki elvileg, december 12. -én jönnek interjúztatni a fotósokat, tudnál egy e-mailt adni priviben esetleg? Kérdeznék sokat tőled meg meséltetnélek hogy mégis mi merre meddig.. köszi:)))

milkabögre 2012.08.14. 16:00:59

@lilly.alien: Köszi! Az elméletet tudom, a gyakorlat érdekelne. Egy ismerősöm mesélte, hogy egy idősebb indiai hölggyel volt egy szobában.

Elanor_ 2012.08.14. 16:16:37

baratno 13 evet dolgozott hajon, bejarta a vilagot. azok kozul, amiket meselt, nekem a legszornyubb az volt, h egy masfelszer ketmeteres kabinban kell lenned masodmagaddal, honapokig, evekig. ha nagyobb kabint kapsz, akkor negyedmagaddal, es a masik harom illeto lehet akarmilyen nacioju, akarmilyen fura szokassal. szerintem ettol en megbuggyannek.

odamondó 2012.08.14. 16:16:53

@kozmopolita: nézem. Pont erről beszélek, hogy az ilyen kanapé bezzeg külföldön emberek, mint te végre felébredjenek.

@lilly.alien: igen tévedek. Tudod ez az egy egy bezzeg a Pisti fiának testvérének bátyja úgy hallotta, hogy az a valaki a szomszéd faluból 10 ezer eurót kap a semmiért ráadásul nettóban című történeteket ideje lenne helyén kezelni.

1. Ki kell menni külföldre.

2. Akik kint vannak azoknak abba kéne hagyni ezt a büdös lódítást (Angliában Íreknél fél méterenként lehet belebotlani ezekbe a félnótás egymást túllicitáló idiótákba)

3. Reálisan kéne látni a helyzetet pl. hajókrol, hogy egy filippino elvállalja ugyanazt a munkát a negyedéért is. Továbbá, hogy Európában nem annyi a fizetés amennyit Mo.-n álmodnak.

kozmopolita 2012.08.14. 16:32:30

@odamondó: "kanapé bezzeg külföldön emberek, mint te" - na, ez odavág :)
Talán olvasd el az ide írt korábbi posztomat: hataratkelo.blog.hu/2012/07/20/egyszerre_ket_eletet_elni
Persze szerinted nyilván ez is lódítás.

Tkp. igazad van, ismert jelenség, hogy sokan alacsony képzettséggel vagy nyelvtudás nélkül nekivágnak, aztán belebuknak vagy vegetálnak, de hazafelé vetítenek, amúgy önigazolásképpen is.

De azt is el kellene már fogadni, hogy vannak, akiknek tényleg összejön, hogy külföldön is (akár jobban is, mint otthon) labdába rúgjanak.

És igen, egyáltalán nem képtelenség a havi 10000 eurós vagy frankos fizu egy jó menedzser, akár éttermi vagy szállodai vezetö esetében. Ezekröl volt szó fentebb, nem pincérröl vagy mosogatóról.

lilly.alien 2012.08.14. 16:33:32

@odamondó: Mindenkit fixre vesznek fel, nincs olyan, hogy ő azért kapja meg a melót, mert negyedannyiért is elvállalja.
Hogy nem annyi Európában a fizetés amennyi? Utána kellene olvasni, mielőtt leírod...
Igen, ki is lehet menni dolgozni, több fizetésért. Mi ebben a probléma?

Kis ember 2012.08.14. 16:47:26

Hehehe, látom idegyűlik mindenki. :)

Bővebben a hajózásról zongorista szemmel:
www.vizizene.blog.hu

Jövő héttől újra indul!

Kis ember 2012.08.14. 16:49:53

@odamondó:
"hogy egy filippino elvállalja ugyanazt a munkát a negyedéért is." Ilyen nincs.
Életedben nem dolgoztál hajón, de azért odamondasz.
Tipikus magyar-e vagy?

Kis ember 2012.08.14. 17:18:22

@bróker:
Sikeres ember nem spammel.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.08.14. 17:19:37

@broáfka: Haverom csinálta három turnusban (MSC), az első kettőt élvezte, a harmadikat egy szadista menedzser hazavágta, számolták vissza a napokat. Kb egy év tapasztalattal ment ki, utána simán visszavették itthon a kaszinóba. Az angolja szó szerint társalgási, jó pofizni meg az alap zsargon folyékonyan megy neki de itthon egy rigó középfokról kivágnák. A társaság náluk rendben volt, főleg magyarok és olaszok, azóta is tartják a kapcsolatot.

2012.08.14. 17:58:17

@lilly.alien: Azert a 10.000 euro meg bruttoban is nagyon-nagyon jo fizetes, ez mar kb. igazgatoi szint. Ausztriaban irodai alkalmazottkent 2000-3500 euro a realis, foglalkozastol fuggoen. Meg egy nagyon jo es tapasztalt senior IT szakember vagy mernok is csak nagyon ritkan kap 3500-4000 euro brutto felett. Eladokent vagy fizikai munkaskent meg szinten kiveteles esetben tudsz 2000 euro fole menni, ott inkabb a 1200-1600 kozt van a jellemzo ber. Es hangsulyozom, ezek brutto berek, nem amit kezhez kapsz!

Tenyleg vicces neha, hogy milyen osszegekkel dobaloznak emberek...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.08.14. 18:00:52

Fiatalabb koromban kacérkodtam a hajós munka gondolatával egész sokáig, de már akkor is azt lehetett olvasni, hogy a kurvajó lóvé embertelen mennyiségű munka után jár csak - így letettem róla. 13 óra meló heti 5 nap - ember nincs, aki azt túléli, gondoltam akkoriban.

Pár év múlva úgy hozta a sors, hogy nagyon nem volt meló, csak egy kézi autómosóban sikerült elhelyezkednem. Nyitvatartás: 07:00 - 21:00, vagyis 14 óra, de a munkaidő kezdete reggel fél 7, ha fél percet késel, mínusz 500 Ft aznapra. +5 foknál "nehogymár olyan kényelmesek legyünk, hogy magunkra zárjuk a kapukat" - kellemes érzés 10 fok alatt huzatrban a gőzborotva-permetben, csuron vizesen lehúzni 14 és fél órát heti 5, rosszabb esetben 6 napon át. Plusz napi 2*1 óra békávézás Angyalföldről Kőbányára és vissza - mindez szaros 120, pörgősebb napokon jobb esetben 140 ezer forintért. De akkor már kilehelted a beled.

A napjaid, heteid, hónapjaid úgy telnek, hogy ébredés, 10 perc otthon, meló, 10 perc otthon, alvás. Egy kilátástalan mókuskerék az egész, nagyjából 2 évig lehet bírni. Ehhez képest, így utólag, valóságos álommelónak tűnik a hajó, és ha ma is 19 éves lennék, egy percig nem gondolkodnék, hogy menjek, vagy maradjak...

velizar 2012.08.14. 18:05:41

@odamondó: vezetői állásról volt szó végig, több tíz, vagy száz beosztottal.
"Reálisan kéne látni a helyzetet pl. hajókrol, hogy egy filippino elvállalja ugyanazt a munkát a negyedéért is." ebben a kategóriában nincs ilyen. olcsó húsnak híg a leve. ha túl keveset mondasz, az a legfényesebb bizonyítéka annak, hogy sem azt nem tudod, mire pályáztál, sem azt, mit várnak tőled.

Shopping 2012.08.14. 18:20:55

Fiatalok ki ne hagyják!!!!!
Sok a meló, de egyébként SOSEM jutnál el azokra a helyekre!!!

2012.08.14. 19:59:00

@lilly.alien: Igen, valóban, elnézést. :) De az sem kevés pénz, több mint 8000 euró...

lilly.alien 2012.08.14. 20:07:30

@Nyulz of the World: Tegyük még hozzá, hogy 10 éve csinálja, kertes házat építtetett magának, kocsit vett. Bár sokan itt rontják el, hogy kimennek, megszedik magukat, hazajönnek, házat, kocsit vesznek, állás meg az ablakban. Ők tudják!

2012.08.14. 20:30:59

@lilly.alien: Nekem egy ismerősöm hajózott az RC-nél, de neki állati nagy szerencséje volt, mivel a hajón, ahová beosztották egy irodai poziból valaki kiesett, gyorsan kellett ember, neki pedig pont arról volt diplomája, ráadásul folyékonyan beszél angolul és spanyolul, is úgyhogy bekerült oda. És állítólag a hajókon van egy olyan szabály, hogy ha x hónapot lehúzol egy poziban, véglegesítenek. A lényeg, hogy azóta is (több mint 10 éve) kint van, már rég a szárazom Miamiban, de még mindig az RC-nél, mára már valami nagyon magas vezető.

2012.08.14. 20:36:25

De most, hogy jobban belegondolok, amikor annó szó volt róla, hogy kimegyek én is az RC-hez egy hajóra IT/Telekom területre, akkor ott is 5-6000 dollárt mondtak fizunak, ahhoz képest meg hogy ez egy sima rendszergazda állás lett volna, végül is simán lehet 10ezer egy étteremvezető...

TIDE 2012.08.14. 20:54:12

Szia Zoli!
Nagyon jó és hasznos volt a beszámolód!
Hali: Edit

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.08.14. 21:02:26

@Nyulz of the World: szerintem meg teljesen hihető... az osztrák IT mérnők 10 óra munka után hazamegy a céges passattal és jóéjt puszit ad a gyereknek meg lefekszik az asszonnyal, a hajón viszont ezeket az áldozatokat is "meg kell fizetni".

és amíg az egyszeri melós nem mérlegel, hogy hatszoros pénzért elviselje a hajós körülményeket, addig a diplomás mérnök már inkább beéri a fele pénzzel de egy földi állással.

zmdoriat 2012.08.14. 22:20:53

@ecuflesh: szia ugynoksegeken keresztul, mindet ismerem zmdoriat@gmail.com a cimem ha gondolod valaszolok bovebben, sot kuldok ugynoksegi listat is. Udv, Zoli

zmdoriat 2012.08.14. 22:22:55

@bandirepublic: leginkabb kulfoldon de azt is inkabb ugynokseggel ajanlom

zmdoriat 2012.08.14. 22:26:28

@Votisky Petra: Jelenleg anglia de nem elkpezelhetetlen hogy ausztralia, vagy mas teherhajos tarsasag lesz belole.:)

zmdoriat 2012.08.14. 22:28:48

@Votisky Petra: en most anglia aztan ausztralia vagy teher hajos tarsasag:)

zmdoriat 2012.08.14. 22:35:49

@capuchina: szia :) Imagination , Miracle es fascination, legtobb kedves emlekem odakot. Drop off nassau ban meg hasonlok...:))

zmdoriat 2012.08.14. 22:38:31

@Fotosfiu89: helloka zmdoriat@gmail.com a cimem irj nyugodtan valszolok.:))

Kis ember 2012.08.15. 00:01:45

@zmdoriat:
Jaja. Meg a late night a Senor Frogban. "Put your hands up in the air!"
Igazság szerint a Bay Streetre is már csak a kínai büfé miatt mentem ki, mert ott volt gyors wifi. :)

Reedn 2012.08.15. 11:04:59

Sziasztok!

Melyik közvetítő cégeket ajánlanátok?

Üdv!

Fotosfiu89 2012.08.15. 14:55:19

GMN Hungary, valaki, tapasztalatok? Fotósnak mennék..elvileg..:D

zaftos szatira2 2012.08.15. 17:45:34

LOL Eddig senki nem kerdezte meg,hogy lehet kimenni vagy az illeti irjon valamit.Mindenki csak erdekessegkent nezi ezt az egeszet.
Amugy engem olyan poszt erdekelne,hogy MIT CSINALT X-EV HAJOS TAPASZTALATTAL,HOL TART MA AZ ILLETO.

Kis ember 2012.08.15. 20:26:41

@zaftos szatira2:
Nos, én pl. elég speciális helyzetben vagyok a foglalkozásom miatt (zongorista), de bármelyik ügynökségnek leírom, hogy hajón, főleg a Disney-nél dolgoztam-dolgozom, az a legjobb ajánlólevél.
Amit a hajó ad, az a közvetlen pénzen kívül egy olyan dolog, ami megfizethetetlen: hirtelen otthon leszel bárhol a világban.
Régen a katonaviseltekre mondák azt, hogy "világlátott ember", az ma a hajósokra igaz.

Zarathu 2012.08.16. 14:28:09

@broáfka:
Én '95-'97 között + még egyszer '99-2000 között egy szerződésnyire voltam hajón kaszinóban. Én nagyon élveztem! Jó volt a pénz is, a társaság is. Sok szabadidőnk volt (amikor a hajó kikötőben volt, akkor mindig).
Igaz úgy hallom, hogy azóta van port manning, az jelenthet egy pár nem szabad, kikötős napot.
Ja, meg azóta community tips vagy mi a szösz van, és az összes hajó kaszinósai között osztják a jattot, míg az én időmben az adott hajó kaszinójában gyüjtött jattot csak az adott hajó kaszinósai között osztották szét.
A kaszinósok Staff státuszban vannak, mehetnek az éttermek, vendég kabinok kivételével a vendég területekre.
(diszkó, színház, vendég fedélzetek, bárok, kajáldák, vendég konditerem etc...)

(Carnival: TSS Festivale, MS Celebration, MS Imagination, MS Sensation, MS Ecstasy
Dolphin: Island Breeze /Ez lett a TSS Festivale-ból, amikor eladták Carnivalék. Minket kölcsönadtak egy időre a Dolphinnak)

Ma Vállalatirányítási Rendszerekkel foglalkozok itthon, Magyarországon.

zaftos szatira2 2012.08.17. 14:43:16

Tavol a fikatol blog szerzoje :D ! Ahogy olvasom nem ez lesz a ceg akivel valaki valaha dolgozni is akar ezek utan barki foleg,hogy a rasszista indiai/spanyol menedzserek vagy kik rugdossak ki a fehereket es allandoan kersztbe tesznek nekik.Ezt mar mas blogon is olvastam!

Az pedig mar beteg dolog,hogy egy ceg mint a carneval ennyire hajo fuggo es bizonyos embereknel mar fizikai rosszuletben nyilvanul meg az aggodas,hogy melyik hajora kerul.

TomPlatz 2012.08.21. 10:45:00

A Carnival-ról kicsit bővebben is lehetne írni, hogy mennyire cigány cég, és, hogy ők a hajózás EasyJet-je (vagy még talán attól is lejjebb helyezkednek el). Természetesen első szerződésnek, és arra, hogy mondjuk meglegyen az SCC vizsgád, plusz a CV-dbe bele tudd rakni azt, hogy már dolgoztál hajón, arra rendben van. Hiszen hajós tapasztalat nélkül a komolyabb társaságok le sem sz*rnak ma már.

Én akkor voltam hülye, amikor csak 25 évesen kezdtem ezt az egészet. Bár, hozzá kell tenni, hogy addig nem igazán volt rá pénzem, hogy belevágjak, és itthon pedig kényelmes munkám volt. Viszont most a Carnival után belecsapok a lecsóba, irány a Disney vagy a RC/Celebrity.

Mondjuk, kb. mindegy lenne melyik, csak olyan hajóra tegyenek, ami megáll San Juanban :D

best PoC ever! :)

Mbraun 2012.08.21. 14:22:46

Dolgoztam a Carnivalnak es a Royal Carribean-nek is. Szerintem utobbi sokkal jobb, munkavallaloi szempontbol.Anno housekeepinget nyomattam 3 kulonbozo pozicioban. Magyaroknal altalaban a pincerseg volt a befuto, ugyhogy nalam is azt szoktak kerdezni, hogy pincerkent dolgoztam-e.
Akit erdekel a housekeeping annak szivesen valaszolok. Szerintem az F&B semmivel sem konnyebb mint a Housekeeping csak mas elonyok es hatranyok vannak.

Lescol 2012.08.21. 14:29:45

A hajón szolgáló biztonsági személyzetről tudtok valamit?
Nem sok hirdetés van ebben a témában.
Itt most nem a bkv troll vagy a bolti biztonsági őr szintre gondolok, hanem a szakmai múlttal rendelkező emberekre. A közvetítő cégek erre is rálátnak vagy ez már más terület? Hol lehetne elkezdeni a jelentkezést?

Mbraun 2012.08.21. 14:50:35

@Lescol: A Sec. fonok poziciot altalaban Britek, vagy amerikai csokak szoktak betolteni. Ezek altalaban leszerelt magasabb rangu katonak, nem tudnak otthon megulni es kell nekik meg a melo. A troll poziciokra ott vannak az indiai, es filippino felhozatal.

soyuna 2012.08.21. 14:52:08

Hahó!
Főleg azoktól kérdem, akik már voltak hajón, illetve azoktól is, akik most készülnek kimenni. Nem féltetek/féltek, hogy átvernek? Lehúz a közvetítő cég, eladnak külföldön prostinak stb. stb?

Mbraun 2012.08.21. 14:59:15

@soyuna: Egy nagy kozvetitocegbol lett ketto par evvel ezelott, Mindket ceghez toluk kaptam szerzodest anno...
.... Ha erdekel, szivesen megirom privatban.....

Lescol 2012.08.21. 15:02:16

@Mbraun: Mindenesetre egy amerikai vagy brit főnök jobb mint az indiai vagy a többi, legalábbis a hozzászólásokból ítélve.
ez is valami. szóval itthonról is be lehet oda adni arra a területre (bármelyik szintre?..mert még az egyszerű "troll" is jobban keres, mint itthon a tapasztalt ember) aztán lehet e feljebb lépno, az majd kiderül

Mbraun 2012.08.21. 15:14:09

@Lescol: magyar kozvetitonel nem lattam ilyen iranyu hirdetest de lehet hogy foglalkoznak vele....

Lescol 2012.08.21. 15:16:42

@Mbraun: Igen, ez az én bajom nekem is.
Angol és német közvetítőt már találtam, de hátha könnyebb egy olyan könnyebb egy olyan közvetítővel itthon, aki amúgy is szerződésben van velük, mint egyedül megkeresni az anyacéget vagy kölföldi közvetítőt...bár az Internet mellett majdnem csak e-mail kérdése..

Lescol 2012.08.21. 15:17:30

@Mbraun: ja igen.. melyik magyar közvetítőt ajánlanád amúgy egyébként? (nem csak erre a területre)

Mbraun 2012.08.21. 15:32:09

@Lescol: privatban valaszoltam ...

TomPlatz 2012.08.21. 17:09:21

Ha veszed a fáradtságot, hogy elmész inerjúzni egy osztrák vagy akár egy szlovák agency-hez is (de mondhatnám a szerbeket vagy a románokat is) akkor sokkal több pozíció közül választhatsz, és még pénzzel sem úgy húznak le, mint itthon. Plusz, sokkal több hajós társasággal állnak ők általában kapcsolatban. És ez hatványozottan igaz a folyami hajókra.

Magyar secussal mondjuk még nem találkoztam. Amúgy, lehet, hogy azért nem, mert elég szarul keresnek, azért ők, plusz nagyon trágya melót végeznek. Szinte ki sem tudnak menni a hajóról a portokban.

Más, engem inkább az érdekelne, ismertek-e olyat, akinek sikerült elhelyezkednie yachton. Akár kisebb családi, vállalati vagy mondjuk superyacht. Azt tudom, hogy az SCC vizsga a 0. lépés afelé, de utána merre? Nyilván Fort Lauderdale-ben vagy Ibizán érdemes ilyen munka után nézni, mert ott van a világ 2 legnagyobb yacht kikötője. Ennyit tudok csak :)

barthi 2012.08.22. 19:07:50

Sziasztok, nekem (jobb később mint soha alapon) 32 évesen kezd igencsak elegem lenni a HAZÁMBÓL...kérdésem a tapasztaltakhoz, hogy mint sok éves rutinnal rendelkező rendezvénytechnikai szakember, van-e esély vajon elhelyezkedni a szórakoztató részlegen? Mivel van némi tapasztalatom catering terén is (odakint hiába nem ez a szakmád, kissé jobban megfizetnek és hamar megtanulod amit kell), ezért ha F&B lenne a vége, az sem lenne katasztrófa, de azért szívesebben maradnék a szakmámban...köszi. Ja, az érdekelne még, hogy mit mondtok, milyen időközönként lehet hazajönni (bármennyi időre is) Magyarországra rokonlátogatásra, stb.? Akinek van összehasonlítási alapja, röviden azt is megírhatná, melyik ügynökséggel érdemes leginkább együttműködni...Köszi.

Bicepsz Elek 2012.08.25. 07:44:39

@barthi: Tudtommal 8 honapos szerzodesek vannak.a tengeri hajokon. Addig nem lehet a hajot elhagyni. De nezz korbe a cegeknel, akik bedolgoznak nekik.

Öregapád123 2012.08.26. 10:50:25

Sziasztok tudnátok mondani jó közvetítőcégeket?

Rasszista eszkimó (törölt) 2012.08.26. 23:17:34

A legjobb tapasztalatokat a Seabourn cegnel szereztem. A vendeglatas magas szinvonalu, egy ultetes, jo penz, erdekes kikotok (nemcsak a karib, amit eleg hamar meg lehet unni). Elotte lehuztam 2 szerzodest a Royal Caribbeannel de meg nem voltam 20 sem, ugyhogy fogalmam nem volt a vilagrol meg arrol, hogy mibe vagtam bele. Kaptam is nagy pofonokat, jol seggbe rugtak egyszer-ketszer, de kellett nagyon, ahhoz, hogy benojon a fejem lagya. Aki megteheti, ne hagyja ki azokat a kalandokat amiket a hajozas kinal.

Rasszista eszkimó (törölt) 2012.08.26. 23:19:30

@Öregapád123: Nem tudom szokas e meg, de a magyar cegek annak idejen kozvetoi dijat szedtek, ami ugy ahogy van illegalis, ugyanis a hajos ceg fizet nekik. Szerintem az interneten is lehet jelentkezni kozvetlenul a hajos cegeknel.

MaAtE 2012.08.29. 14:04:49

Én eddig egy szerződést húztam le a Carnivalnál fotósként. Először természetesen a photo college-re mentem a tréninghajóra, aztán megkaptam a Carnival Glory-t mint végleges hajó, ahol 9 hónapot húztam le. Tehát elsőre 9,5 hónapot voltam kint. Jelenleg hosszabbított szabadságon vagyok, vagy szeptemberben vagy novemberben megyek vissza hajózni, remélhetőleg a Breeze-re.
Teljesen egyetértek, hogy nagyon sok dolog (szabadidő, munkaintenzitás) erősen függ a managertől. Először egy indiai főnököt kaptam, nagyon lusta, volt, hogy formal nighton aludt...
Utána viszont jött egy perui manager, vele nagyon jó volt együtt dolgozni. Követelt ugyan, de legalább ember maradt, és úgy is kezelt minket.
De hallottam már indiai managerről is, hogy nagyon jó...

T1GRIS: nekem volt elég sokszor olyan, hogy be kellett öltöznöm, a teljesség igénye nélkül: törülköző-elefánt, Junkanoo, kikötői, esti kalóz, jávorszarvas és kanadai rendőr (Kanadában), Mikulás, Pilgrim (Hálaadáskor). Hirtelen ennyi. De nekem tetszett. Bár a kalóz jelmezt nyomatni St Thomas-on vagy Grand Caymanon kicsit gyilkos, de nem vészes. A legrosszabb a törülköző-elefánt volt Miamiban augusztus végén az Open Decken. Az halál, megdöglesz benne.
Amúgy nem tudom mióta nem vagy hajón, de próbálnak kicsit közelíteni a tényleges fotózáshoz. A Dream Studio több hajón létezik már... Illetve egyre több olyan tréningünk van, ami már normális pózokat tanít, és általában a Wedding College vezetője, Bojan tartja őket. Már követik folyamatosan a fotósokat, mintaképeket kell hetente-havonta küldeni, és kapjuk az Office-tól a pozitív teljesítményt, ha lehet. Meg hívnak Wedding College-ba. De egyik volt kollegám a Libertyn van, ahol már az új Funship 2.0 van, és mondta, hogy eléggé stresszes. Mert teljesen más minden, más egyenruha, más pózok, más árazás...
Szóval érdekes. Sorry, kicsit bő lére eresztettem, de remélem volt értelme leírni ezt mind. :)

zaftos szatira2 2012.09.11. 20:34:25

@MaAtE: Jaaaaj el ne basszak mar ezt is vegleg funship 2.0 hogy a prolik uj csuszdakat es zabaldat kaptak mert 4 eve ott nyaralnak miden nyaron es meguntak!
Ezert jobb az iamge group lehet hogy lehuznak az elejen mivel meg kell venni az egyenruhat meg a gepvazat,de lehet hogy el sem kell hagynod europat.Ha pedig hajot valtasz akkor mar egy masik tarsasaghoz tesznek valszeg,es mar vannak 1 agyas kabinok a fotosoknak is ott!

2012.09.22. 03:38:49

@Votisky Petra: a tobbseg ott folytatja szarazfoldon jobb korulmenyek kozt, ahol a hajon abbahagyta :)

Epejke 2012.09.25. 09:14:37

Sziasztok! Én 2 éve dolgozom a Carnival.nál, báros ként. Aki felszolgálásban gondolkodik százszor inkább ajánlom hogy ne az étterembe jelentkezzen hanem bárba. Buli csapat, relative sok szabadidő....de tény hogy sokkal több esélyünk van kimenni a hajóról a kikötőkben mint az éttermi pincéreknek.A fizetés eladás függő, ergo amit az ügynökségek mondanak h alapbér+kötelező borravaló az eléggé szépítve van. Ezt úgy kell elképzelni hogy van egy alapbér ami kb vmi 50 dollár(!!!), es erre jön rá amit eladsz, minden általad eladott ital 15%, pl egy átlagos sör után kapsz 86centet...párszor vannak ilyen privát bulik ahova ha épp be vagy osztva akkor kapsz vmi 5 dollárt egy óráért, de szigorúan csak a szervizelés alatt, szóval h jössz előtte egy órával hogy felkészülj és utána még lehet ott takarítasz még egy órát, azt már tök ingyen csinálod. Persze ez csak rosszul hangzik, ha jó hajón ill szezonban vagy marha sokat lehet keresni. De mivel rákell dumálnod sokszor a vendéget h mit igyon, vagy h rávedd hogy drágábbat igyon így az erős angol elengedhetetlen. Vicces nekem hogy itthon az ügynökségek sok ismerősöm elküldték mert nem volt ital ismeretük....közben a hajók teli vannak olyan szerb, román stb bárosokkal akik előtte még vendéglátásban sem dolgoztak soha....
A "beteg szabi" is egy vicces dolog nálunk, tudni kell hogy a hajón van egy afféle fix fizetéses csoport és a borravalós. Ha valaki az utóbbiba tartozik kb már meg is halsz előbb mint hogy kiírjanak betegnek. Ugyanis ugye akinek fix a fizuja tök mindegy hogy dolgozik vagy nem, ugyan azt a fizut kapja majd...de nekünk ha én nem dolgozom ugye aznap nem keresnék semmit így a cég köteles fizetni valamennyi "járandóságot"...ez átlagban olyan 50-60 dollár 1 napra....ami persze rohadtul nem éri meg a nekik mert ilyenkor csak viszem a pénzt de nem hozok nekik semmit! :D
Ha valakinek lenne akármilyen kérdése szívesen válaszolok, még itthon vagyok 2 hétig szabadságon. :)

didus88 2012.12.11. 19:11:52

sziasztok nekem az lenne a kérdésem hogy tud-e valaki olyan közvetítő céget aki franciaorszagban van mivel én mar 3 éve élek itt

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása